2Performant, companie de tehnologie, primul emitent de pe AeRO care devine membru ARIR

0

Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) este încântată să anunțe că 2Performant (BVB: 2P), companie de tehnologie listată în piața AeRO, se alătură ARIR în calitate de Membru Asociat. Compania 2Performant, înființată în 2008, dezvoltă, operează şi monetizează o platformă integrată de marketing afiliat. Compania este recunoscută național ca lider al pieței de marketing afiliat în România. 

Dorin Boerescu, Director General și Co-fondator 2Performant

Dorin Boerescu, Director General și Co-fondator 2Performant:

„Ne-am propus să consolidăm poziția de lider în marketingul afiliat din România și să creștem prezența în piețele externe unde există noi oportunități. Obiectivul nostru principal este menținerea unui ritm de creștere constant și atragerea de noi investiții. Pentru a profita de oportunitățile viitoare, asocierea cu ARIR susține strategia noastră de a îmbunătăți continuu interacțiunea cu investitorii și de a crea valoare pentru acționari. Totodată, încă de când am decis listarea companiei noastre la BVB, am făcut promisiunea că vom sprijini dezvoltarea pieței locale prin promovarea opțiunii de listare și către alte companii de tehnologie. Astfel, împreună cu ARIR vom susține inițiative care să încurajeze cât mai mulți antreprenori de tehnologie să facă pasul spre listarea la bursă”.

Daniela Serban, Presedinte ARIR

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR:

„Un nou pas important pentru comunitatea pieței de capital este deschiderea ARIR către companiile din piața AeRO și dezvoltarea de proiecte dedicate acestei piețe. Ne bucură asocierea cu 2Performant, prima companie de tehnologie care se alătură comunității noastre. În această toamnă vom dezvolta, împreună cu un grup de lucru extins, metodologia VEKTOR pentru companiile listate în piața AeRO. Suntem încântați, de asemenea, că rezultatele unor acțiuni realizate în urmă cu doi ani au dat roade. 2Performant a participat alături de o comunitate de companii românești în cadrul unui roadshow organizat de ARIR în parteneriat cu Ambasada UK la Londra pentru schimb de bune practici”.

Platforma 2Performant.com a intermediat, până în prezent, 6,3 milioane de tranzacții în valoare de 272 milioane de euro pentru aproape 800 de jucători din eCommerce din România și din regiune, din peste 30 de industrii. Compania este prezentă și în piața din Bulgaria din 2011 și abordează mai multe piețe din regiune direct și prin parteneriate.

2Performant este al 33-lea membru care se alătură Asociației pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România.


ARIR a fost înființată la inițiativa Danielei Șerban în noiembrie 2018 împreună cu membrii fondatori: Bursa de Valori București (BVB), ALRO, Electromagnetica, Franklin Templeton Management – suc. București, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica, Cosmin Răduță și Tony Romani. Au aderat comunității: Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari, Idea Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania, Transgaz, Biofarm, MedLife, Romcarbon, Farmaceutica REMEDIA, Autonom și Impact Developer & Contractor, ca Membri Asociați. INNOVA Project Consulting, ENVISIA, RTPR, Intercapital Invest, eVote și Mazars au devenit Membri Afiliați.

A fost finalizată instalarea platformei de producţie gaze naturale Ana în Marea Neagră

0

Black Sea Oil & Gas SA („BSOG”) împreună cu partenerii săi de concesiune, Petro Ventures Resources SRL („Petro Ventures”) şi Gas Plus Dacia SRL („Gas Plus”), anunță finalizarea instalării platformei de producţie gaze naturale Ana, prima platformă construită și instalată în România în ultimii 30 de ani.  

După instalarea conductei submarine și a structurii de susţinere a platformei în prima parte a acestui an, ultima componentă a platformei, ansamblul de punţi, a fost instalată cu succes la aproximativ 120 km distanţă de ţărm, pe zăcământul Ana, în ape cu adâncimea de 70 de metri, de GSP. 

Platforma Ana este o platformă de producţie gaze naturale de 3000 de tone, formată dintr-o structură de susţinere (jacket) care se află parţial în apă, și un ansamblu de 3 punţi aflat deasupra apei. Gazele provenite din zăcămintele Ana și Doina sunt colectate și măsurate pe platformă, apoi trimise la ţărm la staţia de tratare a gazelor de la Vadu printr-o conductă de 16 ţoli, pe o distanţă de 126 km din care 121 km de conductă submarină și 4.5 km de conductă terestră. Nivelul de echipare al platformei este minim și va fi complet automatizată. 

Cu toată infrastructura acum instalată, conectarea la instalaţii și punerea în funcțiune vor avea loc în perioada următoare, înaintea campaniei de foraj preconizată pentru luna noiembrie a acestui an.

Proiectul de Dezvoltare Gaze Naturale Midia („Proiectul MGD”) este realizat în proporţie de 70%. 

Proiectul MGD, primul proiect de acest gen construit în zona românească a Mării Negre după anul 1989, constă în săparea a cinci sonde de producţie (o sondă submarină la zăcământul Doina şi patru sonde de producţie la zăcământul Ana) şi un ansamblu submarin de producţie pe zăcământul Doina, care va fi conectat printr-o conductă de 18 km la platforma de producţie Ana monitorizată şi operată de la ţărm, amplasată pe zăcământul Ana. O conductă submarină de 126 km va asigura transportul gazelor de la platforma Ana la ţărm, până la noua staţie de tratare a gazelor din comuna Corbu, judeţul Constanţa. Capacitatea de producţie estimată va fi de 1 miliard de metri cubi de gaze pe an, echivalentul a 10% din consumul de gaze al României. Gazele tratate vor fi livrate în Sistemul Naţional de Transport operat de SNTGN Transgaz SA la staţia de măsurare a gazelor aflată în cadrul staţiei de tratare a gazelor.

Mark Beacom, Directorul General al BSOG, a declarat: „Am mai făcut un pas către aprovizionarea cu gaze românești a României. Acest proiect din Marea Neagră demonstrează oportunitatea unică pe care doar România o are în Uniunea Europeană de a deveni independentă în materie de gaze naturale și, prin urmare, de a-și reduce dependența în creștere faţă de gazele din import. Proiectul MGD permite, de asemenea, dezvoltarea economică și rapidă a altor descoperiri de gaze făcute în platoul continental românesc al Mării Negre de alţi concesionari, în intervalul de timp preconizat pentru utilizarea gazelor naturale drept combustibil de tranziție și oferă în plus o infrastructură valoroasă pentru tranziția către producția de energie verde”.

Capcanele comunicării digitale cu Fiscul. Ce trebuie să știm despre Spațiul Privat Virtual (SPV)

Autori: Alex Slujitoru, Răzvan Brătilă, (foto)
Avocați, Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL

Începând cu data de 1 martie 2022, contribuabilii vor fi obligați să se înroleze în Spațiul Privat Virtual (SPV), acesta devenind singura cale de comunicare a oricăror documente administrative către ANAF. Textul de lege nu furnizează, însă, o listă a documentelor care trebuie depuse prin intermediul SPV, ci stabilește doar că vor fi comunicate prin această platformă toate cererile, înscrisurile sau documentele. Nerespectarea acestei prevederi vine cu o sancțiune drastică: dacă documentele relevante vor fi depuse de către contribuabili în format fizic, prin registratura organului fiscal sau prin poștă, organele fiscale nu le vor lua în considerare. Și, deși digitalizarea Fiscului este așteptată de toți contribuabilii, iată cum o intenție bună, de optimizare, poate avea consecințe negative, dacă nu va fi implementată corespunzător. 

Modificările recente aduse Codului de Procedură Fiscală (art. 79 din Codul de procedură fiscală) introduc trei categorii de contribuabili care vor avea obligația să se înroleze în Spațiul Privat Virtual și să transmită documente prin intermediul acestei platforme. Categoriile în discuție sunt contribuabilii/ plătitorii persoane juridice, asocierile și entitățile fără personalitate juridică, dar și persoanele fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent în una dintre formele prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2008, adică întreprinderile individuale sau întreprinderile familiale. 

Cu alte cuvinte, legiuitorul stabilește în sarcina majorității contribuabililor care desfășoară o activitate economică obligația de a transmite documente prin intermediul SPV.

Având în vedere că textul de lege nu listează documentele obligatorii, ci doar stabilește că vor fi comunicate prin această platformă toate cererile, înscrisurile sau documentele, considerăm că legiuitorul se referă la declaraţii fiscale, declaraţii de înregistrare şi alte declaraţii întocmite, potrivit legii, dar și la cereri adresate de contribuabili organului fiscal pentru obţinerea unor informaţii sau documente în legătură cu situaţia fiscală personală. În această categorie ar intra cererea de informaţii despre contribuţiile de asigurări sociale declarate de angajatori, cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscală, cererea de eliberare a cazierului fiscal, cererea de eliberare a unei adeverinţe de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislaţiei fiscale, cereri de audienţă, sesizări, petiţii, reclamaţii, solicitări privind informaţiile publice şi altele asemenea.

Nedepunerea documentelor prin intermediul
Spațiului Privat Virtual este sancționată 

Art. 79 alin. (12) stabilește o sancțiune drastică pentru nedepunerea documentelor prin intermediul platformei ANAF: neluarea acestora în considerare. Conform noului text de lege, dacă documentele relevante vor fi depuse de către contribuabili în format fizic, prin registratura organului fiscal sau prin poștă, organele fiscale nu le vor lua în considerare. 

Neluarea în considerare a acestor documente poate avea consecințe severe asupra drepturilor și obligațiilor contribuabililor, conducând fie la pierderea drepturilor, fie la aplicarea de sancțiuni pentru neîndeplinirea la timp a obligațiilor. 

Acest risc este unul major, cu atât mai mult cu cât în practică se întâmplă frecvent ca un contribuabil să își exercite un drept chiar în ultima zi în care mai este posibil să o facă (de exemplu formularea contestației fiscale în a 45-a zi de la primirea deciziei de impunere contestate).

Totodată, noul text de lege stabilește că, în măsura în care documentele au fost depuse în format fizic la registratură și nu prin intermediul Spațiului Privat Virtual, organul fiscal are obligația de a notifica contribuabilii/ plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării documentelor prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță.

Cu toate acestea, este important de subliniat că această notificare nu va produce niciun alt efect în afară de a informa contribuabilul cu privire la obligativitatea depunerii documentelor prin mijloace electronice, astfel încât contribuabilul nu va fi, spre exemplu, repus în termen în situația în care depășește o dată limită pentru depunerea unui document. 

Având în vedere ambițiosul text de lege adoptat de Guvern, nu putem spera decât că ANAF va adopta actele normative necesare pentru aplicarea în mod corespunzător a noii legislații și că va pune la dispoziția contribuabililor toate informațiile necesare pentru a-și putea îndeplini cu succes obligațiile. De asemenea, va fi necesar ca autoritatea să stabilească și remediile necesare pentru  apărarea drepturilor contribuabililor, în situația în care platforma dezvoltată de ANAF nu se va ridica la nivelul așteptărilor Executivului.

FAN Courier aderă la inițiativa de accelerare a reducerii emisiior de CO2

0

FAN Courier, lider pe piața internă de curierat, este prima companie din România care aderă la inițiativa „The Climate Pledge”, care „își propune să convingă companiile din lumea întreagă să accelereze ritmul de reducere a emisiilor de dioxid de carbon. Fondată în 2019, The Climate Pledge este o inițiativă care își propune să contribuie la atingerea obiectivelor Acordului de la Paris (de neutralitate a emisiilor de dioxid de carbon -n.n.) cu zece ani mai devreme decât prevede documentul, respectiv, în 2040”. 

Adrian Mihai, CEO al FAN Curier: „În compania noastră există o preocupare constantă pentru a găsi soluții provocărilor generate de încălzirea globală, proces care necesită răspunsuri rapide si acțiuni ferme din partea noastră, a tuturor. În acest context, implementăm măsuri pentru protecția biodiversității, scăderea consumului de apă și de energie și evitarea risipei. După cum știm cu toții, resursele Planetei noastre sunt limitate și credem că schimbările climatice cer acțiuni urgente și universale. Suntem mândri să semnăm «The Climate Pledge» și să susținem inițiativa de a a atinge obiectivul de zero emisii de carbon până în 2040, cu zece ani mai devreme decât prevede Acordul de la Paris”.

Prin semnarea inițiativei, FAN Courier își asumă:

  • Să măsoare și să raporteze în mod regulat emisiile cu efect de seră
  • Să implementeze strategii de reducere a emisiilor de carbon în conformitate cu Acordul de la Paris, prin schimbări la nivel de business și prin inovație, inclusiv prin îmbunătățirea eficienței, folosirea la scară largă a energiei regenerabile și înlocuirea treptată a mașinilor tradiționale din flotă cu autovehicule electrice
  • Să ia măsurile necesare și să folosească tehnologii prin care să reducă emisiile de carbon, până la atingerea obiectivului de net zero emisii până în 2040 

Acordul de la Paris a fost semnat de 196 de state, inclusiv UE, și are ca obiectiv limitarea încălzirii globale prin neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon. Prin acest acord, guvernele au convenit să mențină creșterea temperaturii medii la nivel mondial mult sub 2°C peste nivelurile preindustriale și să continue eforturile de a o limita la 1,5°C.

FAN Courier reamintește că pentru a contribui la reducerea emisiilor cu efect de seră, „s-a implicat până acum în plantarea a 42.000 de copaci în România, investește constant în creșterea parcului de vehicule electrice și în extinderea utilizării energiei regenerabile în cadrul operațiunilor sale”. 

ASE București și Ideologiq, organizatori ai Conferinței Academiei Europene de Marketing

0

Academia de Studii Economice din București (ASE), în parteneriat cu compania românească de marketing și tehnologie Ideologiq, organizează conferința anuală a Academiei Europene de Marketing (EMAC) din 2024 la București. Tema principală a evenimentului este „A marketing soul in the machine” și se adresează persoanelor implicate în și interesate de teoria și practica marketingului și comunicării digitale. Discuțiile vor fi legate de tehnologiile emergente și de rolul acestora în afacerile moderne, precum și de noi inițiative pentru  creșterea interesului consumatorilor. Evenimentul este planificat să aibă loc în luna mai 2024 și se va desfășura pe parcursul a 5 zile de conferințe în care participanții vor învăța de la cei mai buni experți ai momentului, vor stabili noi conexiuni în comunitatea globală de marketing și vor afla cum pot îmbina strategia de afaceri, leadership-ul, marketingul și creativitatea, pentru a obține cele mai bune rezultate în activitatea lor.

Mihaela Constantinescu și Ștefan Căescu, profesori la Facultatea de Marketing a ASE București: „Rolul de organizator al unei Conferințe Anuale EMAC ne onorează, ținând cont de faptul că acest eveniment reprezintă un reper pentru lumea academică a marketingului. Ce ne bucură în primul rând este faptul că, fiind organizată în România, va da posibilitatea multor specialiști din țara noastră să ia contact cu mediul internațional și chiar să se facă remarcați prin rezultatele muncii lor academince sau de business. Suntem convinși că în 2024 vă vom oferi, alături de partenerii noștri de la Ideologiq, unul dintre cele mai bune evenimente de marketing la care ați participat până acum”.

Adrian Apostol, fondator al companiei Ideologiq: „EMAC reprezintă pentru profesioniștii care activează în domeniul marketingului o ocazie excepțională prin care au prilejul să afle toate noutățile în materie de marketing și comunicare. Mai mult decât atât, este locul ideal în care poți intra în contact cu cei mai renumiți experți din acest segment profesional. Alături de Academia de Studii Economice din București, reușim să aducem conferința anuală EMAC pentru prima dată în România, iar acest lucru reprezintă o mândrie pentru noi”.

Adrian Ichim, fondator al companiei Ideologiq: „Știm, mai este mult timp până în 2024 când vom deschide oficial porțile conferinței, însă vom avea timp suficient să ne punem ideile în aplicare pentru a organiza un eveniment ireproșabil”. 

Academia Europeană de Marketing a fost înființată în 1975. Reunește peste 1000 de membri din peste 50 de țări de pe toate continentele. Anual, conferința se organizează într-o altă țară, pe listă urmând Budapesta (Ungaria), Odense (Danemarca), iar în 2024, București (România). În cadrul tuturor conferințelor atenția este orientată către schimbul de idei cu privire la evoluția marketingului la nivel internațional și, totodată, reprezintă ocazia pentru profesioniștii în domeniu de a stabili noi relații profesionale. 

Ideologiq este definită ca „o agenție de marketing și tehnologie cu experiență de peste 12 ani în dezvoltarea de tehnologie și comunicare digitală, în piețele din regiunea SEE-CEE, în special în România. Agenția Ideologiq oferă clienților soluții și servicii de: consultanță, strategie, creație, branding, dezvoltare de programe de loializare (B2B, B2C și EVP), dezvoltare de tehnologie și platforme software (web, mobile, e-commerce, AR, VR), comunicare socială online, optimizări ale performanței online (SEO, UX, CRO, PPC), implementarea evenimentelor (online, offline sau hibrid). Ideologiq este, în acest moment, una dintre cele mai recunoscute agenții de marketing și tehnologie din România, formată dintr-o echipă de peste 30 de persoane în Bucureşti, la care se adaugă reprezentanții din birourile regionale ale companiei din Zagreb și Belgrad, care coordonează activitatea Ideologiq Adria și respectiv birourile din Atena și Salonic, care coordonează activitatea Ideologiq Aegean. Mai mult de jumătate dintre membrii echipei Ideologiq sunt seniori cu peste zece ani de experiență în dezvoltarea de tehnologie, marketing și comunicare. Printre clienții agenției se numără: Pfizer, Boehringer-Ingleheim, Bricodepot, Holcim, Smithfiled, Green Group, Castrol, Michelin, Porsche, Max Bet, Raiffeisen, ALPLA, Medsana”.

ASF caută specialist piețe reglementate în cadrul Serviciului Transparență și Raportări Emitenți, Direcția Generală – Sectorul Instrumentelor și Investițiilor Financiare

0

Autoritatea de Supraveghere Financiară anunță scoaterea la concurs a unui post de Specialist piețe reglementate în cadrul Serviciului Transparență și Raportări Emitenți, Direcția Generală – Sectorul Instrumentelor și Investițiilor Financiare. Contractul este pe perioadă nedeterminată, cu o perioadă de probă în conformitate cu prevederile legislației muncii.

Candidatul ideal pentru a cest post trebuie să aibă experiență profesională de minimum 3 ani în domeniul financiar-contabil (expert contabil/auditor financiar), cunoștințe ale cadrului de raportare financiară internațională IFRS, să cunoască procedurile de testare a conformității întocmirii situațiilor financiare cu cadrul de raportare IFRS/RAS, să posede competențe digitale (MS Office) și, de asemenea, să cunoască limba engleză la un nivel care să îi permită îndeplinirea sarcinilor de serviciu.

Termenul limită de depunere a candidaturilor este de 6 octombrie 2021, ora 24:00. Toate detaliile necesare candidaților sunt disponibile pe site-ul www.asfromania.ro, aici – https://bit.ly/3kkWfpr

Legea anti-plastic – mai bine pentru mediu, mai provocator pentru firme


Material de opinie de Adrian Teampău, Director Taxe Indirecte, Deloitte România, și Ovidiu Bălăceanu, Senior Managing Associate, Reff & Asociații | Deloitte Legal  (foto)

World Economic Forum a estimat că până în 2050 plasticul din oceane va ajunge să cântărească mai mult decât toți peștii la un loc. Iar particulele din plastic sunt ingerate de acești pești care devin hrana noastră. Pentru a încetini această tendință, în 2019, Uniunea Europeana a luat decizia de a interzice anumite produse din plastic, în special pe cele de unică folosință. Decizia a fost implementată și în România, cu oarecare întârziere, iar sancțiunile pentru firmele care nu respectă noile prevederi curg, în cea mai mare parte, de la finalul lunii septembrie.

O analiză publicată în iulie 2021 de un grup de organizații de mediu europene atrage atenția asupra faptului că producția de plastic la nivel global a crescut de 20 de ori în ultimii 50 de ani și că în 2050 ar urma să devină de patru ori mai mare decât în prezent. Din alte cercetări reiese că din 1950 și până în 2019, la nivel global, au fost produse 8,3 miliarde de tone de materiale de plastic, din care 6,3 miliarde au devenit deșeuri. 

Invazia deșeurilor din plastic nu mai reprezintă de multă vreme doar un scenariu de film science-fiction, ci o amenințare reală la adresa planetei și a sănătății noastre. Numeroase studii evidențiază, periodic, pericolul tot mai mare generat de acumularea în natură a deșeurilor din plastic, efectele limitate ale măsurilor adoptate de autorități și perspectivele catastrofale în lipsa unor reacții ferme la nivel global. Din aceste considerente, autoritățile europene au adoptat în urmă cu doi ani o directivă care are drept scop reducerea impactului produselor din plastic asupra mediului. Directiva a fost transpusă recent și în România, dar, ca de obicei, lasă loc anumitor interpretări și impune obligații dificil, dacă nu imposibil de îndeplinit pe termen scurt pentru societățile comerciale din domeniu. 

Ce prevede directiva europeană?

Dincolo de îmbunătățirea mecanismelor de colectare și reciclare, autoritățile europene au decis să limiteze și fabricarea de produse din plastic, în special a celor de unică folosință. Directiva UE 904 din 2019 interzice introducerea pe piață a anumitor categorii de astfel de produse pentru care există alternative fără plastic la prețuri accesibile. Printre acestea se regăsesc: bețișoarele pentru urechi, tacâmurile, farfuriile, paiele pentru băuturi, agitatoarele pentru băuturi, bețele pentru baloane, precum și unele produse fabricate din polistiren expandat (pahare și recipiente pentru băuturi și unele recipiente pentru alimente).

Pentru alte produse din plastic, cum ar fi echipamentele de pescuit, pungile de plastic de unică folosință, recipientele pentru băuturi și alimente pentru consumul imediat, pachetele și foliile de plastic, filtrele de tutun, articolele sanitare și șervețelele umede, se aplică măsuri diferite. Printre acestea se află limitarea utilizării și reducerea consumului de astfel de produse și prevenirea gestionării incorecte a deșeurilor generate prin cerințe de etichetare, scheme de răspundere extinsă a producătorilor (în baza principiului „poluatorul plătește”), campanii de sensibilizare și cerințe în materie de proiectare a produselor.

În plus, directiva impune o reducere etapizată a consumului unor categorii de produse din plastic de unică folosință până în anul 2026, comparativ cu valoarea de referință din 2022. 

Stadiul implementării în statele membre 

Actul normativ trebuia transpus în legislația țărilor UE până la 3 iulie 2021, dată de la care ar fi trebuit să se aplice și restricțiile de introducere pe piață a produselor vizate și de marcare a celor nou introduse pe piață. Pentru alte măsuri, directiva permite termene ulterioare de aplicare, cum ar fi 3 iulie 2024 (cerințele de proiectare pentru sticle) sau 31 decembrie 2024 (măsurile privind răspunderea extinsă a producătorilor, mai puțin în cazul celor din tutun, unde termenul este 5 ianuarie 2023). 

Oficialii europeni susțin că reducerea utilizării produselor din plastic de unică folosință contribuie la protejarea sănătății oamenilor și a planetei. În plus, ei consideră că normele UE stimulează modele de afaceri durabile și reprezintă calea către o economie circulară bazată mai degrabă pe reutilizare decât pe unică folosință. Dar, până în acest moment, mai puțin de jumătate din statele membre ale Uniunii Europene au transpus prevederile Directivei 904. 

Neclarități în legislația românească

România a transpus directiva europeană printr-o ordonanță de guvern (Ordonanța 6/2021) cu două luni întârziere față de termenul limită. Aceasta a intrat în vigoare, în mare parte, la începutul lunii septembrie, dar prevederile privind majoritatea contravențiilor urmează să se aplice începând cu data de 29 septembrie 2021. Actul normativ respectă, în linii mari, direcțiile trasate de directiva europeană, în special cu privire la produsele vizate, dar prezintă anumite lacune care trebuie clarificate prin normele de aplicare sau chiar prin acte normative de modificare. 

Printre acestea se numără lipsa acordării unei perioade de tranziție pentru comercianți, în cazul obligațiilor care impun o pregătire prealabilă. De exemplu, legislația impune operatorilor care introduc pe piață anumite produse din plastic de unică folosință (paharele pentru băuturi și unele recipiente pentru alimente) obligația de a reduce treptat consumul, începând cu 2023, astfel încât în 2026 să înregistreze o diminuare cumulată de 20% față de cantitatea introdusă pe piață în 2022. Chiar dacă primul prag minim de reducere (5%) se aplică în 2023, legislația impune operatorilor care comercializează cu amănuntul astfel de produse sau care le utilizează pentru comercializarea propriilor produse două obligații dificil, dacă nu imposibil de respectat pe termen scurt, fără o perioadă de tranziție sau fără a lega expres aplicabilitatea acestor obligații de primul termen de reducere a consumului (2023). În primul rând, comercianții trebuie să ofere consumatorului alternative reutilizabile la punctele de vânzare, adecvate și durabile sau care nu conțin plastic. Or reorientarea comercianților pentru oferirea de alternative nu se poate face peste noapte. În plus, nici nu se poate afirma în mod rezonabil că operatorii ar fi trebuit să știe din timp că vor avea obligația să furnizeze alternative și că ar fi trebuit să fie deja pregătiți cu astfel de alternative, pentru că directiva nu impune un instrument de asigurare a reducerii consumului (de exemplu, asigurarea de alternative), ci oferă o serie de exemple de măsuri posibile, iar statele membre trebuie să definească în legislația locală măsurile pe care le consideră adecvate. În al doilea rând, legislația impune aplicarea unui preț de vânzare pentru produsele de unică folosință furnizate și evidențierea prețului distinct pe documentele de vânzare, deci inclusiv pe bonurile de la casele de marcat. Or implementarea acestei obligații necesită modificarea programelor informatice ale caselor de marcat, ceea ce presupune timp.

Totodată, actul normativ introduce și alte obligații complexe și neclare în anumite situații pentru societățile comerciale active în domeniu, astfel că autoritățile trebuie să elaboreze legislația secundară, astfel încât să clarifice din timp toate aspectele care ridică semne de întrebare, pentru a se asigura că operatorii își înțeleg în mod corect, complet și la timp obligațiile. Practica a demonstrat că legislația neclară atrage deseori interpretări divergente chiar din partea instituțiilor statului. Din aceste considerente, trebuie să existe consultări publice organizate din timp, în care să se dezbată toate aspectele neclare indicate de populație, organizații neguvernamentale și mediul de afaceri.

Așadar, poluarea cu plastic este incontestabil o problemă tot mai gravă la nivel global, iar măsurile de combatere trebuie să fie ferme și asumate de toate națiunile lumii. Însă în acest demers trebuie să se prezinte și soluții pentru firmele implicate, dar și pentru consumatorii finali, pentru care produsele de unică folosință au devenit o obișnuință în ultimii ani. În plus, nu trebuie neglijat aspectul legat de materia primă din care urmează să fie fabricate multe dintre produsele care le vor înlocui pe cele din plastic, respectiv lemnul sau porumbul, având în vedere că sunt resurse epuizabile și trebuie evitată risipa.

Studiu BCR: Doar 38% dintre români își urmăresc cheltuielile și le prioritizează corect

0

  • Studiul realizat de către Unlock Market Research la cererea BCR arată că doar un sfert dintre români se declară mulțumiți, în prezent, de situația lor financiară
  • Cu toate acestea, doar 24% dintre români apelează la consultanță financiară specializată, jumătate dintre ei alegând să ceară sfaturi de la familie și prieteni
  • Lipsa unui sfat specializat îi expune la vulnerabilitate și aceasta se simte în viața de zi cu zi: 71% au cumpărat lucruri de care nu aveau nevoie doar pentru că erau ieftine, 65% au cumpărat impulsiv fără o planificare financiară atentă
  • Datele studiului stau la baza dezvoltării campaniei „Pentru o Românie inteligentă financiar”, prin care BCR încearcă să îi ajute pe români să-și gestioneze mai bine bugetul familiei, contribuind la dezvoltarea unui viitor inteligent financiar
  • BCR a implementat în rețeaua de sucursale o platformă dezvoltată de laboratoarele sale digitale, care utilizează soluții avansate de analiză ce pot oferi cu adevărat perspectiva unor alegeri financiare inteligente

Banca Comercială Română prezintă datele unui studiu privind cunoștințele financiare ale românilor, realizat împreună cu compania de cercetare Unlock Market Research, care arată că românii își doresc mai multă educație financiară, dar nu apelează la experți. 


Datele studiului indică faptul că 1 din 2 români preferă să ceară sfaturi financiare de la familie și prieteni, în timp ce doar 24% dintre români solicită consultanță financiară specializată. În plus, mai mult de jumătate dintre românii care pun bani deoparte nu folosesc un serviciu financiar dedicat economiilor, iar 27% dintre ei preferă să economisească banii cash. 

Studiul stă la baza dezvoltării campaniei BCR „Pentru o Românie inteligentă financiar”, prin care banca își propune să ofere românilor perspectivele construcției unui viitor inteligent financiar.

Cercetarea evidențiază o nevoie de facilitare a accesului la informații financiare, pentru că lipsa sfaturilor specializate îi expune pe români la vulnerabilitate, iar alegerile financiare greșite le afectează nivelul de satisfacție și calitatea vieții. Studiul realizat în august 2021 prezintă o serie de cunoștințe și comportamente asociate cu educația financiară:

  • 58% dintre respondenți recunosc că nu au avut acces la informații financiare sau interes pentru a-și îmbunătăți nivelul de educație financiară;
  • 52% dintre respondenți preferă să ceară sfaturi de la familie și prieteni, în timp ce doar 24% apelează la un expert bancar sau un specialist în finanțe;
  • Lipsa unui sfat specializat îi expune la vulnerabilitate, iar acest lucru se simte în buzunar: 71% au cumpărat lucruri de care nu aveau nevoie doar pentru că erau ieftine, 65% au cumpărat impulsiv fără o planificare financiară atentă, iar 62% nu își monitorizează cheltuielile sau le prioritizează greșit;
  • Pentru 1 din 5 respondenți, situația financiară este cel mai important aspect al vieții lor, însă, în același timp, doar 1 din 4 români se declară mulțumiți de situația lor financiară.

Campania BCR „Pentru o Românie inteligentă financiar” urmărește să ofere românilor idei și resurse practice de inteligență financiară. Într-o primă fază, campania promovează sfaturi concrete de educație financiară, ce vor rula în spațiul online și TV sub forma unor mesaje de utilitate publică. Mai jos, patru dintre cele mai importante sfaturi: 

  • Regula 50/30/20 de împărțire corectă a bugetului: 50% pentru cheltuieli uzuale, 30% pentru dorințe și 20% pentru economii și investiții.
  • Întâi eu –  plătește-te pe tine prima dată. Economisește întâi, cheltuie după din ce a rămas.
  • 24H – amână achiziția unui lucru cel puțin 24 de ore pentru a te asigura că ai nevoie de el.
  • Fondul de urgență – fă-ți un fond de rezervă, unde trebuie strânse între 3-6 salarii lunare.

„O viață mai bună se poate atinge, în primul rând, prin educație. Nu putem să le oferim șansa unei vieți mai bune celor dragi de lângă noi, clienților noștri, decât dacă, mai întâi de toate, punem bazele inteligenței financiare. Este pasul esențial pe care trebuie să-l facem pentru a-i putea determina pe români să fie conștienți de importanta educației financiare. La 5 ani de “Școala de Bani”, un program prin care am oferit educație financiară pentru aproape 500.000 de oameni, suntem pregătiți să le spunem clienților cum pot face alegeri financiare inteligente și să creăm premisele unei schimbări în societate în ceea ce privește gestionarea banilor.

Credem că e timpul ca educația financiară să treacă din zona teoretică în cea practică. Din cărți în agențiile bancare, și de acolo în viața clienților noștri, mai ales în acest context dificil, generat de pandemie. Românii trebuie să știe concret cum să-și organizeze viața financiară, cum să-și planifice viitorul, când trebuie să acceseze un credit și, mai ales, când NU trebuie să ia un împrumut sau orice alt produs financiar-bancar, la ce resurse pot să apeleze și cu ce îi putem ajuta în atingerea unei vieți mai bune. Acesta este fundamentul campaniei BCR «Pentru o Românie inteligentă financiar!»”, a declarat Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR.

BCR a implementat în rețeaua de sucursale o platformă dezvoltată de laboratoarele sale digitale, care utilizează soluții avansate de analiză ce pot oferi cu adevărat perspectiva unor alegeri financiare inteligente. Cu suportul acestei platforme și a pregătirii în educație financiară, experții BCR vor putea să ofere clienților informații și soluții concrete pentru o viață financiară mai bună. În același timp, pe website-ul BCR este implementat un calculator al regulei 50/30/20, care îi poate ajuta pe cei interesați să-și măsoare nivelul de echilibru financiar.

Studiul Unlock Market Research a fost realizat la cererea BCR în luna august 2021, pe un eșantion de 800 de persoane, reprezentativ la nivelul populației cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, din mediul urban. Cercetarea a scos în evidență și faptul că:

  • Sănătatea (75%) și nevoile de bază, precum alimentația și utilitățile (73%) sunt categoriile pentru care românii își prioritizează cheltuielile și depun toate eforturile pentru a se asigura că sunt acoperite;
  • Educația (30%) și petrecerea timpului liber (27%) reprezintă o prioritate secundară, în timp ce alte domenii, precum hobby-urile (16%), întâlnirile sociale (18%) și divertismentul (7%) sunt considerate mai puțin prioritare în ceea ce privește cheltuielile;

  • 2 din 3 români au deja o sumă de bani deja economisită. 56% dintre cei care economisesc spun că o fac ocazional, iar 44% dintre cei care economisesc au ales să pună deoparte lunar o sumă fixă;
  • Mai mult de jumătate dintre românii care economisesc bani nu folosesc un serviciu financiar dedicat economiilor;
  • În ceea ce privește serviciile bancare pe care le utilizează, 67% dintre respondenți au un cont curent și un card de debit, 65% au deschis un cont curent și 61% utilizează internet banking;
  • 40% au un card de credit și 28% au cel puțin un produs de economisire de tip depozit bancar;
  • 66% dintre români admit că principalul motiv pentru a economisi bani este acela de a le oferi siguranța în caz de urgență. De asemenea, oamenii economisesc în scopuri specifice, între care cele mai frecvente sunt vacanțele (51%) sau cumpărarea unei proprietăți (26%);
  • 75% dintre respondenți au ca sursă principală de venit salariul, 14% pensia, iar 20% spun că lucrează pe cont propriu. În același timp, 67% din totalul respondenților au declarat că au un venit constant, care nu suferă fluctuații;

Cu toate eforturile din ultimii ani, studiile arată că românii se află încă pe ultimul loc la educație financiară în Europa. De exemplu, ultimul studiu realizat de Banca Mondială la nivelul Uniunii Europene şi prezentat în cadrul celei de a doua ediţii a European Money Week din 2018 a plasat România pe ultimul loc din 127 de țări evaluate.

eJobs România lansează Skilld, primul serviciu de recrutare rapidă prin inteligență artificială din țară

0

eJobs România lansează Skilld, primul serviciu de recrutare rapidă prin inteligență artificială din țară, pentru a răspunde deficitului de forță de muncă din piață. Doar în ultimele trei luni, cererea de candidați cu studii superioare a crescut cu 47% față de perioada similară din 2020 și cu 10% față de 2019

eJobs, liderul pieței de recrutare din România, își extinde portofoliul cu o nouă linie de business, Skilld, prin care dorește să eficientizeze și mai mult procesele de recrutare. Acest lucru vine ca un răspuns la contextul actual în care, pe fondul revenirii de anul acesta, piața e la un nivel similar cu cel prepandemic, iar mulți dintre angajatori se confruntă din nou cu o criză de talente.

Doar în ultimele trei luni, cererea de specialiști din categoria white collar, cu studii superioare, a crescut cu 47% față de perioada similară a anului trecut și chiar cu 10% față de 2019, moment în care piața muncii trecea printr-un adevărat boom. Cele mai multe joburi pentru candidații white collar au fost scoase la bătaie de angajatorii din Capitală, Bucureștiul fiind urmat de Cluj-Napoca, Timișoara și Brașov. Fiecare dintre aceste orașe de provincie a scos la bătaie peste 11.000 de astfel de locuri de muncă noi doar în ultimele trei luni. 

Pe fondul creșterii nevoii de candidați cu studii superioare, competiția pentru atragerea acestora e tot mai acerbă în rândul companiilor, iar eforturile de recrutare, tot mai mari, specialiștii fiind din ce în ce mai greu de mulțumit când vine vorba de o nouă provocare profesională. Salariul rămâne principalul criteriu după care aceștia își aleg un job nou, dar la fel de importante sunt și oportunitățile de creștere în carieră, urmate de stabilitatea angajatorului și un pachet de beneficii extrasalariale peste medie.

Bogdan Badea

„E clar că lista de preferințe a candidaților a crescut în ultima perioadă, având în vedere oferta tot mai generoasă de locuri de muncă, dar și eforturile companiilor de a-i atrage. Ca un răspuns la această nevoie a pieței, pentru prima oară pe piața din România, Skilld aduce resursele umane și inteligența artificială la aceeași masă pentru a face cererea și oferta să se întâlnească mai repede și mai eficient. Cu ajutorul tehnologiei de ultimă oră, vom aduce în atenția candidaților susceptibili de o schimbare profesională joburi adaptate profilului lor, inclusiv celor care nu sunt în căutare activă de job. Sună futurist, dar este realitatea lui 2021 și ne bucurăm să fim primii care fac din inteligența artificială o normalitate și în sfera HR-ului”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Cei mai căutați specialiști în acest moment, deci și cei pentru care se depun cele mai mari eforturi în recrutare, sunt cei din departamentele de vânzări, client service, logistică, alimentație și distribuție, pentru aceștia fiind deschise, în total, în ultimele trei luni, peste 60.000 de poziții noi. 

„Partea bună e că atunci când încercăm să eficientizăm procesele de recrutare pornim deja de la o bază de date de peste 4,6 milioane de CV-uri, câte s-au adunat în universul eJobs în cei aproape 22 de ani de existență pe piața din România. Partea și mai bună e că la ele se adaugă și talentele latente din afara universului nostru și reușim astfel să creăm cel mai mare ecosistem de candidați de pe piața din România și să-i și conectăm cu oferta de joburi de pe piață. Ne dorim ca, până la finalul lui 2023, noua linie de business să reprezinte 10% din cifra de afaceri eJobs”, spune Bogdan Badea.

Cel mai mare beneficiu și, totodată, principalul obiectiv Skilld este scurtarea proceselor de recrutare, lucru benefic atât pentru candidați, care se plâng de durata prea mare a acestora, dar și pentru angajatori. Cei din urmă se confruntă cu creșterea stresului și a orelor petrecute cu astfel de task-uri în contextul accentuării deficitului de forță de muncă din piață și al competiției tot mai acerbe.

„Un specialist în resurse umane poate să scaneze un CV și să-și dea seama dacă e ceea ce caută în sub 10 secunde. Când însă specialistul respectiv are sute, chiar mii de CV-uri de parcurs într-o zi, aceste secunde se transformă în incredibil de multe ore de muncă. Inteligența artificială face acest lucru tot în câteva secunde, indiferent de numărul de candidați. Iar să poți să oferi timp în aceste zile, când e, într-adevăr cea mai prețioasă resursă pe care o avem, asta e cu adevărat un lucru mare”, completează Bogdan Badea.

Skilld reduce durata proceselor de recrutare la 10 zile lucrătoare și poate fi accesat pe www.ejobs.ro/skilld.

Compania Anritsu, contract de închiriere prelungit în Globalworth Tower

0

Compania japoneză Anritsu, producătoare de echipamente de testare și măsurare a rețelelor de mare viteză, își prelungește contractul de închiriere cu Globalworth pentru încă 7 ani. 

Ema Iftimie

Ema Iftimie (foto), Head of Leasing & Customer Care, Globalworth România: „Ne bucură să avem în portofoliul nostru companii puternice, lideri în industriile în care activează. Faptul că Anritsu va rămâne în comunitatea noastră de business cel puțin până în anul 2028 ne motivează să investim tot mai mult în experiența pe care companiile o trăiesc în fiecare zi la birou. Îi mulțumim echipei Anritsu, lider în tehnologie la nivel mondial, pentru încredere, pentru flexibilitate și pentru cât de solidă a devenit relația noastră de business. Globalworth Tower a trecut prin multiple schimbări la finalul anului 2019, menite să asigure toată infrastructura de care un asemenea brand are nevoie și suntem recunoscători să vedem că întreg ambientul setat a fost apreciat și chiriașii noștri decid să își continue activitatea în clădirile Globalworth”. 

Adrian Ichimescu, General Manager Anritsu: „Politica Anritsu în selecția clădirilor de birouri este orientată către siguranța și confortul angajații noștri și regăsim toate acestea în ceea ce Globalworth ne oferă în Globalworth Tower. Pe timpul pandemiei Covid atenția noastră s-a mutat în mare măsură catre implementarea regulilor de prevenție a răspândirii bolii și dezinfectare în spațiul nostru. În tot acest interval am regăsit în Globalworth un partener perfect aliniat cu dorințele și nevoile noastre, ceea ce ne-a întărit relația și a pus bazele continuării parteneriatului până în 2028”. 

Anritsu este chiriaș în Globalworth Tower din 2017, pe o suprafață de 800 mp. Globalworth Tower este definită ca „prima clădire din sud-estul Europei care a primit acreditarea LEED Platinium. Încadrată în Clasa A, cu 26 de etaje, o înălțime de 120 m și o suprafață închiriabilă de 54.000 mp, cu multipli chiriași și accesibilitate excelentă, Globalworth Tower este a doua clădire de birouri din România ca înălțime. La finalul anului 2019, aceasta a trecut printr-o serie de schimbări inovative. Astfel, liderul industriei de office din România a inaugurat aici cel mai inteligent lobby din regiune, care include numeroase premiere tehnologice: cea mai mare podea cinetică din lume într-o clădire de birouri, cel mai lung perete de ecrane din CEE, cel mai mare perete verde natural într-o clădire de birouri din sudul şi estul Europei, un spaţiu de relaxare cu gradene încălzite din marmură, proiectoare Schindler – un proiect pilot în CEE. Toate acestea au transformat Globalworth Tower într-un etalon al inovației și sustenabilității pentru spaţiile de birouri.

În 2020, Globalworth a închiriat către chiriași noi sau a extins/renegociat cu succes aprox. 303.500 mp de spații comerciale din portofoliul de proprietăți de înaltă calitate, reprezentând aprox. 25% din disponibilul total al suprafețelor comerciale închiriabile brute. Aceste tranzacții constituie cel mai mare volum de activitate de închiriere realizat până în prezent, în mare parte datorită renegocierilor reuşite cu chiriașii existenți, care au apreciat abordarea colaborativă și flexibilă. Relațiile foarte strânse cu chiriașii au fost, de asemenea, confirmate de gradul de ocupare, care a rămas ridicat, şi anume 90,9% la sfârșitul anului (91,7%, inclusiv opțiuni de extindere pentru chiriași)”.