CEC Bank lansează pachetele de cont curent 100% digitale pentru persoanele juridice IMM și PFA-uri

0

  • Pachetele pot fi accesate de la distanță, 100% digital, cu semnătură electronică calificată
  • Premieră pe piața românească – CEC Bank este prima instituție care permite deschiderea de conturi online și pentru companiile cu structură de acționariat complexă: respectiv acționari persoane juridice rezidente și / sau persoane fizice rezidente în Uniunea Europeană
  • Clienții pot alege între pachetul de cont curent Start Up Localnicii –  lansat recent – și pachetul IMM Optim

CEC Bank continuă să se modernizeze și digitalizeze și lansează pachetele de cont curent ce pot fi accesate 100% online de către IMM-uri și PFA-uri. Noile pachete sunt disponibile în magazinul virtual al CEC Bank – CEC_IN – și pot fi accesate de la distanță, cu semnătură electronică calificată și fără niciun drum la bancă. În plus, CEC Bank este prima instituție care permite deschiderea de conturi online și pentru companiile cu structură de acționariat complexă: respectiv acționari persoane juridice rezidente și / sau persoane fizice rezidente în Uniunea Europeană.

„Accelerăm investițiile în tehnologie și în furnizarea de experiențe omnichannel și aducem în zona digitală și serviciile bancare destinate IMM-urilor, după ce, anul trecut, am lansat primele produse digitale pentru persoane fizice. Omnichannel-ul, abordarea complet integrată prin care clienţii au o experienţă unitară de cumpărături online şi în unități, va câștiga tot mai mult teren. Într-o lume tot mai digitală, este firesc ca şi bankingul să devină mai accesibil și mai eficient”, declară Bogdan Neacșu, director general CEC Bank. 

Produsele disponibile într-o primă fază în magazinul online CEC_IN destinat IMM-urilor sunt pachetul de cont curent Start Up Localnicii, lansat recent, și pachetul IMM Optim

Pentru a deschide un cont de la distanţă, persoanele juridice trebuie doar să scaneze și să încarce în platforma CEC Bank statutul sau actul constitutiv actualizat, certificatul unic de înregistrare și documentele de identitate ale reprezentanților legali și beneficiarilor reali (ex. asociați/acționari). Ulterior, confirmarea identității reprezentantului legal se realizează printr-un apel video, iar la final, contractul se semnează electronic, prin semnătură electronică calificată.

Sistemul pentru deschiderea online de conturi pentru persoane juridice a fost dezvoltat pe platforma low-code Aurachain, de către un consorțiu care include KPMG – în calitate de consultant și responsabil pentru dezvoltarea și implementarea platformei, Connections Consult, în calitate de integrator și Aurachain, ca furnizor de tehnologie low-code.

Pachetele de cont curent pentru persoane juridice,
disponibile 100% online 

Pachetul Start-up Localnicii are comision lunar de administrare zero în primul an de la deschidere și oferă numeroase servicii și avantaje, precum: cont curent și cont de card în lei, cont de salarii, cont de economii, card de debit Mastercard Business, Internet și Mobile Banking și serviciul de acceptare a plăților cu cardul SmartPhone POS, care se activează la cerere și este gratuit în primul an.

În plus, în primul an nu se percep comisioane pentru încasări și pentru plățile în lei prin Internet Banking și Mobile Banking, iar clienții beneficiază de 0,1% pe an dobândă la vedere pentru toate disponibilitățile din contul curent în lei și au acces la soluțiile Mastercard (Pachetul Digitalizarea Afacerii Tale, asigurare gratuită pentru cumpărături online și Programul Premium & Business/mymastercard.ro). 

Pachetul IMM Optim vine cu Internet și Mobile Banking, 0,1% dobândă la vedere pentru toate disponibilitățile din contul curent în lei, zero comisioane la toate încasările și plățile intrabancare în lei, prin ordin de plată, zero comisioane la primele 5 încasări interbancare în lei prin ordin de plată, zero comisioane la primele 5 plăți interbancare în lei prin Internet Banking sau Mobile Banking, zero comision la depunerile de numerar prin persoanele împuternicite, inclusiv depunerile în valută. Costul lunar al pachetului IMM Optim este de 49 de lei.

Manifestările internaționale ale silvicultorilor 2021

0

Eveniment profesional, cultural și sportiv, Manifestările Internaționale ale Silvicultorilor 2021 s-au desfășurat la Băile Felix, în perioada 16-17 septembrie, organizate de Federația Sindicatelor din Silvicultură Silva, structură sindicală reprezentativă pentru sectorul silvic din România, cu peste 15.000 membri care lucrează nemijlocit în activitatea de administrare a pădurilor, în parteneriat cu Sindicatul Silvicultorilor Oradea și Direcția Silvică Oradea din cadrul Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva. Au participat silvicultori din România, Spania, Republica Moldova, Turcia, Ucraina și Ungaria.

Evenimentul a cuprins o secțiune profesională – un simpozion internațional,  o secțiune culturală – o expoziție de fotografii cu tema „Pădurea și viața”, precum și  lansarea a două volume scrise de silvicultori și o secțiune sportivă – competiția Cupa Federația Silva la fotbal, tenis de câmp, tenis de masă, șah, darts etc. 

Secțiunea profesională a cuprins un amplu simpozion în care participanți din România, Republica Moldova, Spania, Turcia, Ucraina și Ungaria au prezentat și dezbătut câteva teme de interes deosebit pentru sectorul silvic:

Noua strategie a Uniunii Europene pentru păduri 2030. Este România parte din problemă sau parte din soluții pentru obiectivele propuse? – prezentată de Ionuț-Sorin Banciu, secretar de stat pentru păduri în cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor

Acțiuni prioritare în silvicultură privind combaterea schimbărilor climatice – prezentată de Hasan Turkyilmaz, președinte Camera Inginerilor Silvici din Turcia, Ahmet Kara, vicepreședinte, Umit Turhan, director adjunct  

Cum să îmbunătățim mediul și munca în sectorul forestier – prezentată de Manuel Garcia Algarra, Sindicatul Lucrătorilor din Industrie, Comerț și Servicii din Spania

Pădurile și schimbările climatice în Ucraina: politici și management pentru atenuare și adaptare – prezentată de Ion Dubovici, Ihor Solovyi, Khrystyna Vasylyshyn, Yuliia Volkovska, Facultatea de Silvicultură – Universitatea din Lvov, Ucraina

Sectorul forestier din Republica Moldova – starea actuală, probleme, soluții, perspective – prezentată de Fiodor Botnari, președintele Federației Sindicatelor din Silvicultură „Sindsilva”, Republica Moldova 

Fenomenul de secetă în pădurile din Ungaria – prezentată de Bela Benei, vicepreședinte Uniunii Sindicatelor Lucrătorilor din Silvicultură și Industria Lemnului din Ungaria 

Strategia forestieră a Uniunii Europene pentru 2030 – prezentată de Marian Stoicescu, președintele Confederației Consilva și al Federației pentru Apărarea Pădurilor 

Asigurarea forței de muncă în sectorul silvic, o provocare pentru prezent și viitor – prezentată de Dumitru Fornea, secretar general al Confederației Sindicale Naționale Meridian, membru al Consiliului Economic și Social European 

Concluzia finală a simpozionului, evidențiată de organizatori  ca „împărtășită unanim de toți participanții, a fost aceea că politicile forestiere trebuie adaptate în permanență la prioritățile omenirii, astfel încât să fie restabilit echilibrul între rolul social, rolul economic și rolul ecologic al pădurii. Fără acest echilibru, pădurea are numai de suferit, iar dacă suferă pădurea, vom avea de suferit atât noi, cât și generațiile viitoare”.

Foto: Silva

România la Bienala de Bijuterie de la Lisabona

0

La evenimentul de prim rang de pe piața de bijuterie, prima Bienală Internațională de Bijuterie de la Lisabona, România participă cu expoziția „You are Here”, organizată de Asociația Assamblage, în colaborare cu Institutul Cultural Român Lisabona. Expun lucrări designerii români Andreia Gabriela Popescu, Diana Toboșaru, Gena Tudor, Mădălina Spiridon, Magdalena Pelmuș, Ramona Popescu.

Expoziția este deschisă la galeria ICR Lisabona din Rua do Barão nr. 10 până la 18 octombrie 2021; harta și programul bienalei pot fi consultate aici –  https://jewellerybiennale.pin.pt/en.

Tema expoziției este „Suor Frio/Sudoare rece”, căreia, explică organizatorii, „i se subscriu atât bienala cât și expoziția Assamblage, este o invitație la reflecție asupra corpului uman, asupra fricii atavice a omului în fața marilor fenomene ale naturii (unul dintre ele fiind chiar pandemiile) precum și a mijloacelor prin care acesta încearcă sau speră să se protejeze. Bienala abordează astfel un aspect marcant din istoria bjuteriei – protecția fizică și spirituală pe care aceasta ne-o asigură. Răspunzând acestei provocări, You are Here este un proiect care explorează bijuteriile ca mijloc de comunicare, într-un mod particular și subiectiv, a modului în care trăim o lume schimbată și diferită”.

David Sandu, curatorul expoziției: „Într-o încercare constantă de a înțelege, adapta, reprioritiza și găsi noi sisteme de evaluare, am ajuns să ne dăm seama că viața poate fi un punct între două rânduri de oglinzi paralele, o reflectare infinită a unui sine în care nu există nicio diferență între întrebare și răspuns”.

De asemenea, organizatorii ne informează că „Bienala de Bijuterie de la Lisabona este un proiect inițiat de Asociația Națională PIN și are loc în perioada 14 septembrie-20 noiembrie 2021. Sub tematica Suor Frio, ne invită să reflectăm asupra semnificației corpului, fricii și protecției prin programul său de expoziții, discuții, întâlniri și ateliere. În harta oficială, expoziție principală a Bienalei va avea loc la Museu de São Roque în parteneriat cu MUDE – Museu do Design e da Moda și PIN și va fi prezentată la galeria de expoziții temporare din Igreja și Museu de São Roque. Pe lângă expoziția You are Here din cadrul Institutului Cultural Român, calendarul bienalei mai include 12 alte galerii, muzee și spații culturale din Lisabona care au organizat expoziții de bijuterie contemporană dedicate acestui eveniment”. 

ANALIZĂ KEYSFIN: PIAȚA DE DISTRIBUȚIE LOCALĂ ÎN RETAIL ȘI HORECA, NIVEL RECORD ÎN 2021

Cifra de afaceri a distribuitorilor din Retail și HORECA din România a atins nivelul record de 16,6 miliarde de lei în 2020, înregistrând o creștere cu 1,8% față de 2019 și cu 35% față de anul 2015, conform celei mai recente analize Keysfin.

Mai mult, specialiștii Keysfin estimează că piața de distribuție locală în Retail și HORECA va atinge un nou nivel record în anul 2021, de 18 miliarde de lei. 

„În ciuda scăderii cu peste o treime a cifrei de afaceri din sectorul Hoteluri & Restaurante, în anul 2020, distribuitorii în Retail și HORECA au reușit să înregistreze niveluri record atât în privința veniturilor, cât și a profitabilității. Evoluția a fost susținută de investițiile din perioada pre-pandemică, de capacitatea de reorganizare și de identificare de noi oportunități și, nu în ultimul rând, de accesarea măsurilor de sprijin propuse de autorități. Pentru anul 2021, estimăm o creștere a pieței cu aproximativ 10%, la peste 18 miliarde de lei, în baza ridicării restricțiilor și a reluării graduale a activității economice, mai ales în sectoarele puternic afectate de pandemie”, a declarat Tudor Malearov, Business Development Manager KeysFin, în cadrul evenimentului „Distribuitori în Retail şi HORECA“. 

Evenimentul a fost organizat la Brașov de către Modern Buyer, cu ocazia lansării celei de-a VI-a ediţii a ghidului „Distribuitori în Retail şi HORECA“, realizat în parteneriat cu Keysfin

Ghidul îşi propune să ofere o imagine cât mai amplă a dinamicii sectorului de distribuţie, fiind astfel prezentați principalii indicatori financiari ai companiilor din distribuția FMCG din România, precum: cifra de afaceri, profitul net, productivitatea, rentabilitatea capitalului, rata rentabilității activelor, dar şi alţi indicatori-cheie, precum: evoluţia portofoliului de produse, aria şi canalele de vânzare acoperite, numărul de clienţi, suprafaţa de depozitare etc.

Analiza pieței de distribuție în Retail și HORECA a cuprins datele a 130 de companii în 2020, dintre care: 9 mari, 87 medii, 33 mici și 1 microîntreprindere. Astfel, în anul 2020, cea mai mare pondere din cifra de afaceri a fost generată de companiile medii (57% din total).

În ceea ce privește distribuția geografică, Bucureștiul a generat cea mai mare cifră de afaceri, de aproape 5,2 miliarde de lei (31,1% din total), urmată de companiile înregistrate în județele Prahova (12,1% din total), Cluj (6,8% din total), Bacău (6,6% din total) și Harghita (5,3% din total). Împreună, primele 5 județe au generat 62% din cifra de afaceri a distribuitorilor locali, în 2020.

CEI MAI MARI DISTRIBUITORI LOCALI

În anul 2020, cel mai mare distribuitor din Retail și HORECA din România a fost Aquila Group, cu o cifră de afaceri de 1,5 miliarde de lei (9,1% din total), urmată de Interbrands Marketing & Distribution SRL, care a înregistrat o cifră de afaceri de 1,4 miliarde de lei și cea mai mare creștere procentuală, de 45,4% față de anul 2017 și Luzan Logistic SRL, cu o cifră de afaceri de aproximativ 875 milioane de lei. 

În continuare, clasamentul a fost ocupat de Punctual Comimpex SRL și Macromex SRL, cea din urmă înregistrând cea mai mare scădere procentuală, de 18,4%, fapt care a dus la coborârea pe poziția a 5-a. 

Potrivit analiștilor Keysfin, cei mai mari 10 jucători au acumulat aproape 45% din cifra de afaceri a distribuitorilor locali în anul pandemiei. 

REZULTAT NET RECORD ÎN ANUL PANDEMIEI

În anul 2020, rezultatul net (Profit net minus Pierdere netă) al distribuitorilor din sectoarele Retail și HORECA a crescut cu 14,1% față de 2019 și cu 43% față de 2015, atingând nivelul record de 424,8 milioane de lei. Totodată, dintre cele 130 de companii analizate, 122 au încheiat anul 2020 pe profit (93,8%) și numai 8 pe pierdere (6,2%).

De asemenea, companiile medii (cele care au înregistrat cea mai mare pondere din cifra de afaceri și au reprezentat cel mai important angajator) au înregistrat un rezultat net pozitiv de 247 de milioane de lei (58% din total), în anul 2020. 

COMERȚUL, AVANS DE PESTE 10% ÎN 2021

În primul semestru al anului 2021, ca serie ajustată, în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut cu 11,6% față de aceeași perioadă a anului 2020, în timp ce cifra de afaceri din comerțul cu ridicata a avut o creștere în termeni nominali de 13,2%.

Potrivit datelor preliminare de la Ministerul de Finanțe, aproximativ 214 mii de companii (28% din total) care și-au raportat rezultatele pentru 2020 au avut ca principal domeniu de activitate unul dintre codurile CAEN aferente Comerțului (cu amănuntul și cu ridicata) și au înregistrat cumulat o cifră de afaceri de 623 miliarde de lei (40% din total).

Notă: Piața de distribuție în Retail și HORECA cuprinde 130 de companii relevante care au rezultat în urma analizei calitative detaliate și care au ca domeniu principal de activitate unul dintre codurile CAEN aferente grupei: 46 Comerț cu ridicata cu excepția celui cu autovehicule (peste 97% dintre companiile analizate).

ARIR invită piața de capital să contribuie la revizuirea metodologiei VEKTOR pentru evaluarea comunicării companiilor listate începând cu 2022

0

Pentru evaluarea din 2021, metodologia rămâne neschimbată

Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) va revizui metodologia VEKTOR pentru companiile listate, împreună cu părțile interesate din piața de capital locală și internațională. O revizuire a metodologiei este necesară în al treilea an de implementare având în vedere atingerea numărului critic de companii cu note peste 9 din 10. Criteriile în baza cărora va fi calculat indicatorul VEKTOR din 2022 vor fi actualizate pentru a urma progresul emitenților din ultimii doi ani, în linie cu cele mai bune practici internaționale în comunicarea cu investitorii, precum și așteptările investitorilor instituționali și individuali. 

ARIR invită părțile interesate din piața de capital – investitori, consultanți, reprezentanți ai companiilor listate – să contribuie la metodologia indicatorului VEKTOR și să transmită propuneri cu privire la informațiile care ar trebui incluse pentru a reflecta cât mai bine nevoile din piață și a sprijini totodată dezvoltarea pieței de capital. Propunerile pot fi transmise în septembrie 2021 la adresa e-mail contact@ir-romania.ro. În 23 septembrie, între orele 15.00 și 18.00, ARIR organizează o dezbatere publică online pentru a discuta propuneri de modificare și a colecta păreri și sugestii împreună cu părțile interesate. Pentru a participa la dezbatere, este necesară confirmarea prezenței la următorul LINK

Daniela Serban, Presedinte ARIR

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR:

„Am observat un progres incredibil al transparenței companiilor listate în ultimii 2 ani și ne-am bucurat să vedem tot mai multe companii atingând punctajul maxim, cu tenacitate și profesionalism. La evaluarea din 2020, 15 companii au obținut note de peste 9, dublu față de prima evaluare din 2019, și ne așteptăm ca rezultatele să continue acest trend pentru anul în curs. Actualizarea metodologiei este în linie cu obiectivele noastre setate încă de la lansarea VEKTOR, de a susține implementarea celor mai bune practici internaționale în relația cu investitorii de către companiile locale. Noua metodologie va fi aplicabilă pentru evaluarea anului 2022, la revizuirea din ianuarie 2023. ”

În scurt timp, ARIR va forma un grup de lucru pentru a dezvolta un mini VEKTOR pentru companiile listate în piața AeRO, prima evaluarea urmând să aibă loc în 2022.

VEKTOR este indicatorul comunicării cu investitorii pentru companiile listate la bursă și este publicat în cadrul website-ului Bursei de Valori București (BVB) în pagina fiecărei companii listate din piața reglementată. În prezent, este calculat în baza unei metodologii ce include 15 criterii, în linie cu cele mai bune practici internaționale în relația cu investitorii (IR), iar următoarea evaluare va avea loc în perioada 15 noiembrie – 15 decembrie 2021. Mai multe detalii despre indicatorul VEKTOR și procesul de evaluare puteți găsi aici www.ir-romania.ro/vektor .

Marii contribuabili primesc o gură de aer: ANAF extinde cu șase luni perioada de grație pentru SAF-T

Autor: Georgiana Iancu, Partener, Liderul Departamentului de impozite indirecte, EY România (foto)

Autoritatea fiscală oferă un răgaz marilor contribuabili, amânând cu șase luni data primei raportări a Fișierului Standard de Control Fiscal (SAF-T) sau D-406, cum a fost el numit. Măsura vine în condițiile în care, așa cum arăta cu doar o săptămână în urmă un sondaj realizat de EY România, mai mult de jumătate dintre marii contribuabili nu începuseră pregătirile pentru implementarea acestei noi declarații, iar aproape o treime dintre ei dețineau informațiile cerute de raportare în mai multe sisteme informatice de gestiune fiscală și contabilă. Răgazul primit de marii contribuabili ar trebui să mobilizeze companiile, în așa fel încât să poată realiza declarația în noile termene.

ANAF a publicat ieri, pe 16 septembrie, pe portalul propriu, un proiect de Ordin prin care stabilește că plătitorii/contribuabilii care au obligația de a transmite lunar fișierul SAF-T beneficiază de o perioadă de grație de șase luni pentru prima raportare a Declarației 406. Aceasta va fi calculată, conform proiectului de Ordin al ANAF, „pornind de la ultima zi a perioadei de raportare pentru care aceasta se acordă când obligația de transmitere devine efectivă pentru respectivul contribuabil”. 

Cu alte cuvinte, dacă anterior acestui Ordin marii contribuabili ar fi trebuit să trimită fișierul electronic cu prima raportare pe 28 februarie 2022, în cadrul unei perioade de grație de 3 luni, de-acum înainte aceștia vor avea posibilitatea să transmită datele cerute printr-o declarație validă SAF-T până la finele lunii iulie 2022 fără sancțiuni. 

Gura de oxigen oferită de ANAF marilor contribuabili ne dă mai multă încredere că aceștia vor putea să pregătească mai bine prima raportare, care presupune o schemă complexă, de 800 de câmpuri, dintre care 260 obligatorii, cu informații amănunțite despre Conturile contabile/Registrul Jurnal, Clienți, Furnizori, informații specifice despre taxe, Produse, Stocuri, Înregistrări contabile la nivel de tranzacție sau Plăți, Mișcări de bunuri sau alte Tranzacții cu active. 

Mai mult, așa cum am avut ocazia să constatăm, cel mai optimist interval de analizare și identificare exactă a informațiilor cerute de Declarația 406, pentru acele companii care nu presupun realizarea unor modificări și calibrări ale sistemelor de gestiune, ar fi fost unul situat între 10 și 14 săptămâni. De asemenea, din discuțiile avute cu agenții economici care demaraseră deja implementarea D-406, identificasem mai multe dificultăți cu care se confruntau, între care înțelegerea cerințelor de raportare și a modalităților în care trebuie realizate, precum și identificarea sursei datelor cerute de ANAF erau printre cele mai importante. Acum, companiile vor putea să se hotărască asupra soluției tehnice cu ajutorul căreia vor face raportarea, fără riscul de a depăși termenul. 

Recomandăm companiilor care se află în primul val de raportare a SAF-T să documenteze deciziile privind modul de raportare înainte de implementarea propriu-zisă și să se asigure că au o înțelegere bună a cerințelor de raportare, alegând o soluție personalizată de generare a fișierului în formatul cerut de ANAF. 

Reamintim că SAF-T reprezintă un standard internațional, conceput de către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), care vizează schimbul electronic de date contabile între contribuabil și agențiile naționale de administrare fiscală. Practic, SAF-T integrează sub forma unui fișier electronic, bazat pe XML, toate datele contabile extrase automat din sistemele IT ale contribuabililor, precum şi mapările privind tratamentul fiscal aplicat, ce sunt exportate și transmise către autoritățile fiscale.  În acest fel, ANAF va putea realiza verificări electronice de la distanță, fără să mai fie nevoie să efectueze tradiționalele controale sau inspecții fiscale la sediul contribuabilului.

Separați putem fi geniali, împreună suntem sigur o forță

0

RePatriot Summit 2021 unește Diaspora cu România

  • Între 30 septembrie și 3 octombrie are loc cea de-a VI-a Ediție a Summitului RePatriot, o inițiativă menită să strângă familia românilor de pretutindeni și să consolideze colaborarea de afaceri între Țară și Diaspora. 
  • Încă se mai poate aplica pentru a participa alături de invitații speciali, oficialități și persoane publice din domenii și poziții cheie la identificarea precisă a oportunităților de afaceri și dezvoltare pe care România le oferă. 

În mai puțin de 3 săptămâni se desfășoară în România Summitul RePatriot, un motiv justificat de optimism și încredere pentru toți românii de pretutindeni. O bună șansă de a afla oportunitățile de afaceri pe care România le oferă și de a acționa concret pentru schimbarea în bine a destinului acestei țări. Încă se mai pot face înscrieri pentru a participa la lucrările și activitățile celei de-a șasea ediții a Summitului, desfășurat în București și Sinaia.

Împreună cu invitații speciali, oficialități și persoane publice din domenii și poziții cheie, cu organizatorii Summitului și liderii Repatriot, vom mișca lucrurile în direcția bună pentru fiecare român de pretutindeni și pentru România. Programul Summitului și sesiunile de lucru sunt gândite special de către organizatori astfel încât toți participanții să beneficieze de patru zile pline de adevărate provocări, interacțiuni constructive cu oameni de valoare și reale oportunități și idei de afaceri la îndemână și profitabile. Puteți vedea în detaliu Agenda, invitații speciali prezenți la Summit și formularul de înscriere aici.

„Noi Credem în România și ne dorim cât mai mulți antreprenori alături de noi în lucrarea de conectare a românilor de pretutindeni care fac lucruri extraordinare oriunde s-ar afla. Acești oameni buni sunt alături de România și umăr la umăr vom face țara noastră mai bună pentru noi și copiii noștri. Ne bucurăm mult să-l avem alături pe Adrian Zuckerman, fostul Ambasador al SUA la București, care a rămas în România pentru a sprijini dezvoltarea proiectelor începute, mai ales că am avut onoarea de a-l nominaliza în Top 100 Români de Pretutindeni înainte de a deveni ambasador”, a declarat moderatorul general summitul Marius Bostan, antreprenor și inițiator RePatriot

Summitul RePatriot din acest an, conceput și organizat pentru a arăta oportunitățile reale și concrete de afaceri ale familiei extinse a românilor de pretutindeni, are menirea de a aduce împreună, la București și Sinaia, pe toți cei care își aduc experiența și expertiza pentru a face lucrurile să meargă. În cele 4 zile de vor fi analizate oportunitățile concrete pe care România le oferă real în acest moment în mai multe domenii cheie, care vor fi analizate și expuse împreună cu invitații speciali din mai multe sectoare economice, oficialități și persoane publice, liderii Repatriot. Se așteaptă chiar confirmarea participării Președintelui României la o parte dintre lucrările Summitului. Printre personalitățile din viața politico-economică care au confirmat deja prezența la deschiderea oficială a lucrărilor Summitului de la Palatul Parlamentului se numără: Anca Dragu – Președinte al Senatului, Ludovic Orban – Președinte al Camerei Deputaților, Florin Cîțu – Prim-ministru al României, Sandra Pralong – Consilier de Stat Departamentul pentru Relația cu Românii din afara Granițelor, Adrian Zuckerman – avocat și diplomat american originar din România, fost ambasador al SUA în România, între 2019 – 2021, Viorel Badea – Președinte Comisie pentru Cultură şi Media a Senatului. Seara specială dedicată deschiderii celei de-a șasea ediții a Summitului RePatriot se încheie cu un cocktail de networking și voie bună.

Care sunt noile oportunități de dezvoltare și business din România? 

În prima zi a lucrărilor, în panelul ROMÂNIA CA OPORTUNITATE > Antreprenoriat românesc, moderată de Marius Bostan, Antreprenor și lider RePatriot și Felix Pătrășcanu, Managing Partner FAN Courier, participanții vor avea parte de o sesiune de Storytelling Antreprenorial Românesc, un maraton de expuneri cu indicii clare despre cum să găsească și să fructifice oportunitățile din România, care sunt tendințele în piață și cum se poate crea sau menține avantajul competițional. Plus modele de succes care fac din România o destinație pentru investiții și proiecte, poveștile reale și discuții sincere cu oameni de afaceri și manageri care au reușit, dar și best of idei de afaceri și oportunități de investiții profitabile gândite și potrivite pentru românii de pretutindeni. Toate acestea cu Vasile Armenean – Fondator producătorului de îngheţată Betty Ice, repatriat Mihai Lehene – Fondator MDL Investments Algorithmic și RUF – Romanian United Fund, Sebastian Onac – Președinte și membru fondator ONG Maria Beatrice, Alba Iulia, Tudor Marchiș – Antreprenor, repatriat din India, Marina Zara – Marketing Driver & Customer Engagement Artist și Cristian Stoenică – Head of Retail Sales de la METRO. Cu această ocazie, METRO va acorda si două premii a câte 10.000 euro pentru doi antreprenori care vor să se repatrieze și să facă o afacere acasă.

Cum poate Diaspora să ajute România într-un win-win partnership?

Vor urma discuții despre potențialul pe care îl oferă România ca destinație turistică și de investiții, în mediul rural și nu numai și o sesiune intensivă de brainstorming pe tema ROMÂNIA AUTENTICĂ > Proiecte cu rădăcini românești, cu o expunere de idei noi de business și soluții concrete pentru actualele provocări și vulnerabilități ale acestui sector economic, moderată de Dragoș Anastasiu, Președintele Eurolines Group și lider Repatriot Turism și Alina Balațchi Lupașcu, Co-fondator al Romanian Women în UK și membru Antreprenorești și RePatriot Turism. Printre invitații speciali ai acestei sesiuni care vor socializa cu participanții la Summit și vor împărtăși din experiența lor în domeniu se numără: Vlad Oprea, Primarul Orașului Sinaia, Nicu Știrbet, Chief Enthusiastic Officer la Eco-Village Văleni Banking Supervision Trainee Banca Centrală Europeană, Hilde Brandl, Managing Partner UNITH2B și co-lider Antreprenorești, Gabriel Aftenie, Preşedinte Asociaţie Profesionişti din Centrele de Informare Turistică (APCIT), Mihai Ungurenuș, Managing Partner Radicstar și lider Antreprenorești – Corbi, Argeș

“Rolul diasporei este unul incontestabil în promovarea valorilor și culturii autentice românești și de aici elanul nostru de a conecta românii de pretutindeni cu țara prin revenirea la identitate, tradiții, rădăcini. Un timp dedicat promovării acelei Românii autentice pe care noi toți o iubim. Și pe care foarte mulți străini o caută. Ideea este să îi ajutăm să o găsească! Și apoi să se îndrăgostească de ea!”, au declarat liderii RePatriot pe aceasta temă.

Care sunt proiectele relevante care pot schimba cursul
vieții românilor de pretutindeni?

În cadrul lucrărilor ROMÂNIA VIITORULUI > Sinergia Diaspora & România, participanții vor dezbate cum poate arăta România Viitorului, predicții și soluții cu invitați de valoare precum Steve Hoisington – Former Senior Executive Flowserve, Inc., Tatian Diaconu – CEO Ceetrus România, Gabriel Prefac – Business Transformation and Automation Manager la PitechPlus, Dana Stan – Fondator, CEO și responsabil al departamentului de cercetare din cadrul DDS Diagnostic, Bogdan Tudor  – Fondator și CEO StarTech Team. Ziua se va încheia cu GALA FESTIVĂ “TOP 100 ROMÂNI DE PRETUTINDENI” > Valori românești, o seară de excepție cu multe surprize și momente speciale, printre care și prima “mașina a viitorului”, LP:One Asera, gândită pentru a exprima sportivitatea absolută fără compromisuri și care promite sa facă furori pe scena cailor putere. 

Deviza întâlnirii familiei românilor de pretutindeni de anul aceasta este: Hai să fim împreună și anul acesta! Hai să facem lucrurile să meargă. Separat suntem geniali, împreună suntem o forță invincibilă! În condițiile în care românii au mai mult decât oricând nevoie de încredere pentru a merge mai departe și a face lucrurile să funcționeze, este oportună și benefică participarea a cât mai mulți români la această Ediție a Summitului RePatriot în acest tempo optimist și încrezător, pentru a arăta că România este o forță și că românii de pretutindeni întreprind în permanență acțiuni concrete în acest sens.

Un viitor reimaginat pentru activitățile de birou și divertisment: Xiaomi dezvăluie Xiaomi Pad 5 și noi produse AIoT la evenimentul global de lansare

0

Xiaomi a dezvăluit noua sa tabletă Xiaomi Pad 5 în timpul lansării globale, precum și o listă de produse AIoT de top care vor extinde oferta de dispozitive inteligente pentru locuință și din segmentul wearble pentru cosumatorii conectați. Gama de produse AIoT include Mi Smart Projector 2, Xiaomi Mesh System AX3000 (2-Pack) și Mi Smart Band 6 NFC.

În contextul actual, tot mai mulți oameni își reconfigurează locuințele pentru a se adapta la era post-pandemică care îmbină relaxarea cu munca. Aceste patru noi produse le asigură consumatorilor noi variante inteligente de a-și face viața de acasă mai confortabilă.

Xiaomi Pad 5: Joacă-te cu spor, lucrează inteligent

Xiaomi Pad 5 este un produs versatil atât pentru serviciu sau pentru școală, cât și pentru experiențele premium de divertisment mobil.

“În noua normalitate și în contextul revenirii elevilor la școală, Xiaomi Pad 5 sosește la timpul potrivit pentru a răspunde nevoii de a trece de la muncă la distracție sau relaxare în mod rapid. Este cu adevărat o stație de lucru all-in-one ce aduce valoare atât din punct de vedere al formei, cât și funcțiilor, indiferent de locul în care este folosită, în sala de curs, acasă sau la birou”, a spus TJ Walton, Product Marketing Manager, Xiaomi.

Această stație de lucru portabilă are specificații premium pentru a-i ajuta pe utilizatori să se joace cu spor și să lucreze inteligent, după cum urmează: 

  • Gama de productivitate – Xiaomi Pad 5 are specificații care vor spori productivitatea. Se pot scana documente prin folosirea camerei de 13MP, care mai apoi pot fi trimise ușor către colegii de birou sau de clasă. Pentru o experiență a scrisului naturală, Xiaomi Smart Pen1 cântărește doar 12.2g, are 4096 de niveluri de sensibilitate la presiune și o rată de răspuns la atingere de 240Hz. De asemenea, Xiaomi Smart Pen include funcții utile, precum butoanele Smart Pen pentru notițe rapide, pentru capturi de ecran sau de trecere de la scris la șters și invers. De asemenea, utilizatorii vor fi gata oricând pentru video-conferințe prin intermediul camerei frontale de 8MP, care suportă video la calitate 1080p.
  • Display vibrant și experiențe confortabile de vizualizare – Xiaomi Pad 5 este dotat cu un display WQHD+ de 11 inci și o rată de refresh de 120Hz care aduce conținutul la viață prin imagini elaborate și culori mai calde și naturale pline de detalii. Cu suport pentru Dolby Vision®, Xiaomi Pad 5 asigură experiențe de vizualizare HDR și redă imagini vii prin luminozitatea incredibilă, contrastul, detaliile și culorile nemaiîntâlnite pe un ecran. Chiar și la sesiuni lungi de seriale, indiferent de conținutul redat, tehnologia True Display și modul Low Blue Light asigură o experiență de vizionare clară, sigură și confortabilă.
  • Acustică imersivă – Xiaomi Pad 5 captează atenția vizuală și va face același lucru și din punct de vedere acustic în perioadele de relaxare. Sunetul stereo de calitate și difuzoarele quad imense oferă un sunet clar și puternic. Mai mult decât atât, tehnologia Dolby Atmos® va asigura o experiență a sunetului de cea mai înaltă calitate, cu detalii fără egal, profunzime și realism în timpul ascultării conținutului în format Dolby Atmos.
  • Performanțe înalte și conexiuni de calitate – Pentru a asigura toate cerințele studiului, muncii, divertismentului și altor activități conexe, Xiaomi Pad 5 este echipat cu un procesor de mare performanță Qualcomm® Snapdragon™ 860 construit pe 7nm, ce asigură viteze de până la 2.96Ghz. Și pentru ca utilizatorii să rămână tot timpul conectați, Xiaomi Pad 5 este dotat cu o baterie cu o capacitate de 8,720mAh (typ). 

Lista completă de specificații tehnice și imagini pentru Xiaomi Pad 5, aici.

Mi Smart Band 6 NFC: Plăți contactless pentru era post-pandemică

Pentru că încă ne aflăm în umbra pandemiei, am început să ne gândim să reconstruim o viață inteligentă, sănătoasă și lipsită de stres, care să respecte noile norme de distanțare socială. Pentru a-i ajuta pe utilizatori să adopte aceste schimbări, Xiaomi își remodelează inovațiile tehnologice și începe cu cele folosite în fiecare zi.

În martie 2021, Xiaomi a lansat Mi Smart Band 6, dispozitiv dotat cu funcția SpO2 ce oferă utilizatorilor parametri legați de sistemul respirator, dar și alte elemente de monitorizare a sănătății, cum ar fi calitatea somnului, detectarea nivelului de stres sau sfaturi de reglare a respirației. 

Acum, în colaborare cu Mastercard, brandul numărul 1 în lume pe segmentul ceasuri și brățări inteligente2 readuce în lumina reflectoarelor unul dintre cele mai populare dispozitive, Mi Smart Band 6, care oferă și posibilitatea de a face plăți contactless. Prin adăugarea tehnologiei NFC, noua versiune oferă de-acum o metodă rapidă, sigură și convenabilă de a face plățile. Acestea sunt mai eficiente ca oricând, fie că este vorba despre cumpărăturile zilnice, plata transportului public sau achitarea unei cafele în timpul unei alergări prin parc.

“Credem că dispozitivele din gama wearable sunt importante în ecosistemul plăților. Observăm o extindere a plăților pe mobil, inclusiv prin intermediul ceasurilor sau brățărilor inteligente. Deoarece tehnologia și inovația joacă un rol principal, vedem cum tot mai multe dispozitive cu funcții pentru plată apar pe piață. Pe lângă acest lucru, vor avea și alte capabilități, cum ar fi oferirea unor noi moduri de comunicare, de a schimba modelul de afaceri și de a îmbunătăți interacțiunile noastre digitale și fizice”, a spus Valerie Nowak, Vicepreședinte Executiv Product & Innovation, Mastercard Europe. “Prin extinderea colaborării de succes de anul trecut din Rusia, Belarus și Ucraina, de-acum suntem parteneri Xiaomi în 19 regiuni, cu planuri de expansiune în următoarele câteva luni”.

În afară de această funcție, noua versiune de Mi Smart Band 6 are și Amazon Alexa integrat și extinde experiențele smart de tip hands-free pentru utilizatorii pasionați de tehnologie.   

Imagini ale Mi Smart Band 6 NFC, aici.

Mi Smart Projector 2: Cinematograful portabil de acasă

Pe lângă Xiaomi Pad 5 și versiunea Mi Smart Band 6 NFC, Xiaomi lansează și un dispozitiv pentru divertisment pentru case inteligente – Mi Smart Projector 2. Cu o rezoluție Full HD 1920 x 1080 și dimensiuni compacte, Mi Smart Projector 2 este ușor de manevrat, portabil, un dispozitiv inteligent pe care toți utilizatorii și l-ar dori. Cu ajutorul tehnologiei Dolby Audio™, proiectorul oferă o calitate audio clară prin toate sursele de sunet.  

Cu ajutorul algoritmilor pe unghiuri multiple de corecție auto-keystone și auto-focusing, dispozitivul proiectează rapid ecrane perfecte pe aproape orice perete. De asemenea, are sistem certificat Android TV™ cu Google Assistant3 integrat, așa că le va oferi utilizatorilor divertisment fără limite, dar și comezi vocale pe care le pot folosi împreună’ cu alte produse inteligente pentru casă. 

Lista completă de specificații tehnice și imagini ale Mi Smart Projector 2, aici.

Xiaomi Mesh System AX 3000 (2-Pack): Rămâi conectat cu Wi-Fi 6

Realizat pentru a alimenta întreaga gamă de dispozitive inteligente pentru casă, noul Xiaomi Mesh System AX 3000 (2-Pack) oferă o acoperire de rețea Dual-Band Wi-Fi 6 puternică, pe care te poți baza pentru suprafațe de până la 371 de metri pătrați4. De asemenea, suportă conexiunea a până la 254 de dispozitive5. Indiferent de câte gadget-uri sunt conectate și funcționează în același timp, dispozitivul va oferi o eficiență optimizată a rețelei și un delay redus prin modulația 1024QAM, precum și prin suportul pentru tehnologiile OFDMA și 2 x 2 MIMO.

Sistemul mesh inteligent poate comuta automat rețeaua pentru a asigura fluiditatea vitezelor de rețea atunci când utilizatorii se mută dintr-o cameră în alta. Dispozitivul poate iniția chiar și procesul de reparație al rețelei pentru a o reorganiza, ori de câte ori un alt aparat intră în modul offline și astfel utilizatorii vor rămâne conectați tot timpul la Wi-Fi 6.    

Lista completă de specificații tehnice și imagini ale Xiaomi Mesh System AX 3000, aici.

Prețuri și disponibilitate:

Xiaomi Pad 5 va fi disponibil în două variante: 6GB+128GB și 6GB+256GB, dar și două variante de culoare: Cosmic Gray și Pearl White.

Prețul recomandat de vânzare pentru varianta 6GB+128GB este de 349 euro, respectiv 399 euro pentru varianta 6GB+256GB.

Mi Smart Band 6 NFC are un preț recomandat de vânzare începând de la 54.9 euro.

Mi Smart Projector 2 are un preț recomandat de vânzare începând de la 599 euro.

Xiaomi Mesh System AX3000 (2-Pack) are un preț recomandat de vânzare începând de la 149 euro.  

Prețurile și disponibilitatea produselor pe piața din România vor fi anunțate în curând.

1, Xiaomi Smart Pen se comercializează separat. Disponibilitatea poate varia în funcție de piață.

2, Sursa: Canalys Wearable Band Analysis (Sell-in shipments), T2 2021.

3, Google, Android TV sunt mărci înregistrate Google LLC. Google Assistant nu este disponibil în anumite țări și limbi. Este necesar ca și dispozitivele compatibile să aibă suport Google Assistant.

4, Fiecare Xiaomi Mesh System AX3000 vine în ambalaj 2-Pack, fiecare dintre dispozitive având o acoperire de aproximativ 186 metri pătrați. Suprafața de 371 metri pătrați este acoperită de combinarea a două dispozitive.

5, 2,976 Mbps și 254 de dispozitive sunt rezultatele testelor efectuate în  condiții de laborator.

Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară

0

În cadrul ședinţei, Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a adoptat măsuri privind funcționarea pieţelor financiare nebancare supravegheate – asigurări, piaţă de capital şi pensii private, după cum urmează:

  1. Reglementare

Aprobarea notificării Autorității Bancare Europene cu privire la intenția Autorității de Supraveghere Financiară de a se conforma Ghidului EBA/GL/2021/02 cu privire la măsurile de precauție privind clientela și factorii pe care instituțiile de credit și cele financiare trebuie să îi aibă în vedere atunci când evaluează riscul de spălare a banilor și de finanțare a terorismului asociat relațiilor de afaceri individuale și tranzacțiilor ocazionale în temeiul articolului 17 și articolului 18 alineatul (4) din Directiva (UE) 2015/849 („Ghid privind factorii de risc de spălare a banilor și de finanțare a terorismului”), de abrogare și de înlocuire a Ghidului JC/2017/37;

Proiectul de Normă pentru aplicarea Ghidului ESMA privind articolul 25 din Directiva 2011/61/UE, în vederea publicării pe site-ul A.S.F. (proiectul va fi publicat pe www.asfromania.ro, pentru consultare publică, timp de 10 zile).

  • Autorizare

Autorizarea domnului Neguț Marian Ovidiu în calitate de Director al S.S.I.F. Prime Transaction S.A.;

Aprobarea solicitării S.A.I. Star Asset Management S.A. de autorizare a „Fondului de Investiții Alternative Star Value” în calitate de Fond de Investiții Alternative destinat investitorilor de retail (F.I.A.I.R.) și înregistrarea acestuia în Registrul A.S.F. în această calitate;

Aprobarea prospectului UE pentru creștere în vederea majorării capitalului social al societății Bonas Import Export S.A. Apahida, Cluj;

Aprobarea cererii de avizare a modificării Regulamentului de Organizare și Funcționare al BT Pensii – Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Facultative S.A.;

Aprobarea cererii de avizare definitivă a modificării Prospectului schemei de pensii facultative pentru Fondul de Pensii Facultative Pensia Mea, administrat de BT Pensii – Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Facultative S.A.

Analiză CIEL România: Peste 60% dintre antreprenorii români nu resimt creșterea economică anunțată de Guvern, sentiment amplificat de majorarea costurilor cu furnizorii

0

Creșterea economică de 13%, peste nivelul anticipat, anunțată recent de Guvern, nu se reflectă în realitatea din mediul de business, susțin cei mai mulți antreprenori români, potrivit unui studiu realizat de CIEL România, unul dintre cei mai importanți producători de software pentru companii. În schimb, aproape toți antreprenorii spun că au crescut costurile cu furnizorii, iar mulți dintre ei susțin că instabilitatea și lipsa de predictibilitate vor persista în mediul de business din România, având în vedere și contextul politic actual.

Aproximativ 62% dintre antreprenorii români afirmă că nu resimt creșterea economică anunțată de Guvernul României, deoarece preţurile la utilități, precum și cele din magazine s-au mărit semnificativ în această perioadă, arată studiul CIEL România. Pe lângă aceștia, mai mult de 26% dintre companii nu observă nicio schimbare reală față de anul 2020, în ciuda cifrelor optimiste anunțate oficial, iar lipsa predictibilității cauzată de mediul politic creează nesiguranță în mediul de business.

„Antreprenorii români au nevoie de mai multă predictibilitate, însă, după cum ne-am obișnuit de câțiva ani, mediul politic creează mai degrabă incertitudine în mediul de business”, declară Roxana Epure, Managing Partner CIEL România. „La toate acestea se adaugă și restricțiile din pandemie, care afectează afacerile. În momentul de față, singura sursă de predictibilitate este investiția în digitalizare, în soluții software care oferă date precise și ajută la adoptarea unor decizii corecte și coerente, fără risc”, adaugă Roxana Epure.

Datele CIEL România arată că peste 71,4% dintre antreprenori recunosc că, în 2021, gradul de predictibilitate în mediul de afaceri local a scăzut în comparație cu anul precedent, și doar 7,5% dintre respondenți consideră că a crescut.

Respondenții consideră că avansul economic anunțat de Guvern nu este susținut de realitatea din piață, mai ales când, pentru 91,8% dintre antreprenori, costurile cu furnizorii au crescut în această perioadă. Mai mult decât atât, doar 9,5% dintre companii au înregistrat creșteri ale cifrelor de afaceri.

Pe fondul unei piețe nesigure, după cum arată datele din studiu, antreprenorii români au decis să acorde o mai mare importanță digitalizării. Studiul CIEL arată că 45% din companii au făcut investiții în digitalizare în timpul pandemiei, iar 37% planifică noi investiții în următoarele luni.

„Acestea softuri devin esențiale mai ales acum, când realitatea incertă crește sentimentul de nesiguranță. Antreprenorii români investesc din ce în ce mai mult în automatizări deoarece astfel de investiții oferă – pe lângă reducerea costurilor, fidelizarea clienților și eficientizarea timpului de lucru – cel mai înalt grad de predictibilitate în business. În contextul actual, cifrele concrete din rapoartele financiare generate de softuri ajută întotdeauna la luarea unor decizii mai bune pentru propriul business”, încheie Roxana Epure.

Sumele alocate au fost pentru digitalizare au fost sub 1.000 de euro în 61,2% dintre cazuri, între 1.000 și 3.000 de euro pentru 27,2% dintre companii și de peste 3.000 de euro pentru 11,6% dintre acestea.

Cele mai cumpărate produse software de către antreprenori sunt cele pentru firme medii – softuri de gestiune, e-commerce, productie si de contabilitate, dar si cele pentru firme mari – sisteme ERP, în multe cazuri customizate după nevoile specifice ale companiilor.

Dintre participanții la studiul CIEL România, 32% sunt furnizori de servicii, 25% activează în comerț, 15% în construcții, 12% în IT, iar restul au afaceri și în industria producătoare de materiale, alimente sau confecții. Aproximativ 14% au o cifră de afaceri cuprinsă între 1 și 5 milioane de euro,  2,7% trec de acest prag, iar 83% dintre antreprenorii respondenți au o cifră de afaceri sub 1 milion de euro.