Arctic, pentru al doilea an consecutiv pe primul loc în topul celor mai puternice branduri românești

0


Arctic își menține poziția de lider în topul brandurilor autohtone, ocupând primul loc în Top „Cele mai puternice branduri românești”, potrivit studiului realizat de compania de cercetare Unlock Market Research și BIZ în 2021.

Arctic a fost desemnat de către consumatori cel mai puternic brand românesc în clasamentul BrandRO 2020. 

„Suntem onorați să fim și în 2021 pe primul loc în clasamentul celor mai puternice branduri românești. Le mulțumesc românilor pentru încredere și loialitate. Vom continua să le oferim soluții avansate tehnologic menite să le facă viața de zi cu zi mai ușoară, dar și să contribuie, în același timp, la un stil de viață mai sustenabil. Grija pentru mediu se află în centrul preocupărilor noastre, sustenabilitatea și plus-valoarea fiind componente esențiale ale modelului nostru de business. Arctic investește constant în dezvoltarea operațiunilor din România ca parte a strategiei de a o transforma într-un hub de producție regional. Totodată, ca brand care pune oamenii pe primul loc, ne dorim să rămânem cât mai aproape de români și prin strategia noastră de CSR, implicându-ne în continuare activ în comunitate”, a declarat Murat Büyükerk, Chief Executive Officer Arctic.

„Această poziție este în acord cu evoluția foarte bună a indicatorilor de brand Arctic. În același timp, ne obligă să ducem strategia noastră de marketing centrată pe consumator la un nou nivel. Ne concentrăm pe dezvoltarea de noi produse echipate cu tehnologii de ultimă generație, dar și pe  îmbunătățirea tuturor elementelor de customer experience. De asemenea, ne dorim să fim un reper în termeni de responsabilitate socială, iar acțiunile noastre viitoare vor prioritiza în continuare această direcție”, a adăugat Gabriel Eremia, Marketing & Product Management Director. 

Arctic este un brand cu rădăcini adânci în societatea românească, ceea ce îi dă forța și entuziasmul de a inova în permanență cu scopul de a face posibil un viitor mai bun. Este un motiv de mândrie să fim an după an un brand pe care românii se bazează și facem eforturi permanente pentru a le depăși așteptările”, a arătat Daniela Costi, Brand Manager Arctic.

Brandul Arctic reunește un portofoliu de produse ce include aparate frigorifice, mașini de spălat rufe, uscătoare de rufe, electrocasnice încorporabile, aragaze, hote, mașini de spălat vase și electrocasnice mici. Acestea sunt prezente pe piețe din zeci de țări.

BrandRO analizează „puterea” brandurilor românești din perspectiva investiției de încredere și afectivitate care le este acordată de către consumatori, fără a lua în calcul indici financiari și comerciali.


Studiul are la bază 1.000 de interviuri online și este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărțire pe sex și vârstă a populației între 18 și 55 de ani. Performanța brandurilor autohtone este cuantificată pe baza a trei indicatori: importanță, gradul de utilizare și notorietate. 

ASE, locul I în România conform Times Higher Education World University Rankings

0

Academia de Studii Economice din București își reconfirmă, pentru al treilea an  consecutiv, locul I în România, conform prestigiosului Times Higher Education World University Rankings, ediția 2022, și este prima universitate din țară care intră în top  600 în lume într-un ranking universitar de notorietate. 

Academia de Studii Economice din București, liderul învățământului economic și de  administrație publică din România, este cotată pentru a treia oară consecutiv drept cea mai  bună universitate din România, conform ediției 2022 a prestigiosului clasament Times 

Higher Education World University Rankings, apărută în data de 2 septembrie a.c. Academia de Studii Economice din București este prima și, deocamdată, singura universitate  din România cotată în primele 600 din lume.  

ASE își continuă, astfel, parcursul ascendent în rankingul academic Times Higher Education  World University Rankings 2022 (THE WUR), performanță care onorează comunitatea sa  academică, cu atât mai mult având în vedere contextul epidemic în care s-a desfășurat  activitatea în anul 2020-2021.  

Realizat de revista britanică Times Higher Education (THE) începând cu 2004, prestigiosul  ranking se concentrează pe excelența cercetării la scară globală, evaluând universităţile sub  aspectul urmăririi a 13 indicatori de performanță, grupați în patru domenii: activitatea de  predare, activitatea de cercetare, transferul de cunoștințe către mediul socioeconomic și  perspectiva internațională. 

Times Higher Education World University Rankings 2022 reunește 1662 de universități din  99 de țări, clasamentul fiind deschis de prestigioasele University of Oxford, California  Institute of Technology, Harvard University, Stanford University și University of  Cambridge. Dată publicității la 2 septembrie a.c., ediția 2022 poate fi consultată la  https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2022/world-ranking 

XTB analizează atractivitatea Bursei de la București versus Bursa de la Varșovia

  • Indicele BET a înregistrat în 2021, până la închiderea ședinței din 1 septembrie, o creștere de 25.5%. În privința randamentelor, anul acesta a fost unul bun și pentru bursa poloneză, dar indicele WIG20 a reușit un avans de 19.3%, sensibil sub cel al BET.
  • Numărul de listări a ajuns la o cotă fără precedent de la perioada de formare a bursei în România. 
  • Pe Aero, segmentul de creștere, au fost înregistrate 15 listări anul acesta și alte 2 pe piața principală, în timp ce în Polonia până în august fuseseră înregistrate 16 listări pe segmentul de creștere (similar cu Aero) și 9 noi nume pe piața principală.
  • Potrivit estimărilor CEO-ului Bursei de la Varșovia, ar fi așteptate încă 20 de nume noi, până la finalul anului.
  • Numărul de investitori pe piața românească de capital a crescut la 70.756 la jumătatea anului, de la 65.637 la început de 2021.
  • Între companiile cele mai performante de la 1 ianuarie până la 1 septembrie 2021 se află pe primele poziții Teraplast, cu un avans de 172.6%, Nuclearelectrica cu 66.9% și SIF Muntenia cu 64.7%.
  • Totuși, Bursa din Varșovia este în față la capitolul lichidității. Volumul mediu zilnic de tranzacționare a fost de 15.09 mil. EUR la BVB, în vreme ce la WSE, doar pe acțiuni, în iulie, volumul a fost de 195.3 mil EUR pe zi, se arată în analiza elaborată de Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB, casă de brokeraj listată pe Bursa de la Varșovia.

Bursa de Valori București a avut, până acum în 2021, un an foarte bun. Derulând spre începutul anului, când perspectivele erau întunecate de situația din sănătate, cu efecte sociale și economice directe și majore, o asemenea performanță nu ar fi fost ușor de anticipat. 

Indicele BET a înregistrat, până la închiderea ședinței din 1 septembrie, o creștere de 25.5%, iar BET-TR, care include dividendele, una de 31.1%. Într-un an (față de 1 septembrie 2020) avansul e și mai impresionant: 36.5% pentru BET și 44.1% pentru BET-TR. 

Interesul investitorilor a fost susținut și pe canalul instituțional și pe cel de retail, într-un mediu cu lichiditate globală abundentă, și în care anticiparea și apoi redeschiderea efectivă a societății a permis o revitalizare a activității economice. 

Între companiile cele mai performante de la 1 ianuarie până la 1 septembrie 2021 se află pe primele poziții Teraplast, cu un avans de 172.6%, Nuclearelectrica cu 66.9% și SIF Muntenia cu 64.7%. 

Pentru ultimele 12 luni, procentele și lista se modifică: Teraplast conduce, cu un randament de nivel înalt (amintind de unele companii de tehnologie din SUA) de 230.8%, urmată de Medlife, cu 177.7% și SIF Muntenia cu 82.4%. 

Asemenea cifre spectaculoase, care au înseninat investitorii de portofoliu, au permis, de asemenea o schimbare de perspectivă vis-a-vis de bursă: numărul de listări, fie pe segmentul principal, fie mai ales pe cel de creștere, Aero, a ajuns la o cotă fără precedent de la perioada de formare a bursei. Oferta în creștere a dus și la sporirea numărului de investitori, potrivit FCI (Fondului de Compensare a Investitorilor), la 70.756 la jumătatea anului, de la 65.637 la început de 2021. 

În România segmentul de creștere a înregistrat 15 listări anul acesta (și 2 pe piața principală), în timp ce în Polonia până în august fuseseră înregistrate 16 listări pe segmentul de creștere (NewConnect, similar Aero) și 9 noi nume pe piața principală, din care 6 fuseseră avansate de pe segmentul de creștere. 

Potrivit estimărilor CEO-ului Bursei de la Varșovia (WSE – Warsaw Stock Exchange), ar fi așteptate încă 20 de nume noi, pe ambele segmente, până la finalul anului. Deși Polonia stă mai bine la acest capitol, efervescența listărilor noi de la București a redus masiv diferența care fusese în unii ani imensă între volumul de listări noi din Polonia și „seceta” din România. Trendul actual pare unul favorabil pieței locale, și sunt așteptate listări importante, inclusiv din IT, în segmentul principal, dar și pe Aero.

În privința randamentelor, anul acesta a fost unul bun și pentru bursa poloneză, dar indicele WIG20 a reușit un avans de 19.3%, sensibil sub cel al BET. Companiile care au tras în sus indicele sunt, în ordinea performanței Bank Polska (Pekao) cu 75.8%, LPP (companie de producție și distribuție îmbrăcăminte) cu 67.7% și JSW (minerit cărbune) cu 67.2%. 

Segmentul de IT a fost ca o piatră de moară pentru indice, faimosul CD Projekt nereușind să recupereze după seria de dezamăgiri, și înregistrând o scădere de 32.2% anul acesta, în timp ce Allegro, companie de comerț electronic este pe minus 14.7% anul acesta, deși în recuperare de aproape 50% față de minimele atinse în mai. 

Sentimentul în piața de capital polonă este mai reținut, cu aprecieri mai reduse decât bursa românească, iar indicele din Varșovia nu a atins noi valori record ca în România. 

În termeni relativi, piața de capital românească a depășit notabil atractivitatea celei poloneze, pornind (inițial) de la o bază de evaluare relativ atractivă, cu un randament ridicat al dividendelor și cu o lichiditate generală în creștere. 

Totuși, Bursa din Varșovia este în față la aducerea de noi emitenți – deși diferența s-a diminuat anul acesta – și mai ales la capitolul lichidității. Volumul mediu zilnic de tranzacționare a fost de 15.09 mil. EUR la BVB. La WSE, doar pe acțiuni, în iulie volumul a fost de 18.5 mld. PLN, adică un echivalent de 195.3 mil EUR pe zi (fără segmentul de obligațiuni, certificate, produse structurate sau derivate). 

Lichiditatea este un capitol deosebit de important pentru accesul marilor investitori, și unde România mai are foarte mult de recuperat. Noi listări, includerea eventuală în indicii MSCI și deschiderea mult așteptatei piețe de produse derivate ar contribui considerabil la diminuarea decalajului, în timp.


Despre XTB:

Cu peste 16 ani de experiență în piețele financiare, XTB este, în prezent, unul dintre cei mai mari brokeri de instrumente derivate din lume și o companie completă de investiții listată pe Bursa de la Varșovia. XTB Group include companii reglementate de cele mai mari autorități de supraveghere din lume, inclusiv FCA, CySEC și KNF. XTB este o companie tip fintech bazată pe încredere, tehnologie și suport de excepție oferit clienților. Din 2004, XTB Group s-a extins pe 12 piețe importante din Europa, America Latină și Asia, atrăgând peste 352.000 de investitori individuali. În 2021, XTB Group a primit licențe pentru a opera în Emiratele Arabe Unite și Africa de Sud. Cu platforme dezvoltate in-house și premiate la nivel global (xStation și xStation Mobile), XTB Group oferă peste 5.400 de instrumente, inclusiv acțiuni cu deținere, ETF-uri cu deținere și CFD-uri pe valută, indici, mărfuri, acțiuni, ETF-uri și criptomonede. În plus, prin X-Open Hub, XTB oferă tehnologii de vârf pentru instituțiile financiare din întreaga lume. Pentru informații suplimentare, puteți accesa www.xtb.com/ro 

Ordonanța fără plastic: Producătorii vor trebui să acopere costurile pentru gestionarea deșeurilor și pentru campaniile de responsabilizare a consumatorilor

Ludmila Petrescu, senior manager PwC România şi Carmen Dan, manager (foto)

Ordonanța adoptată recent de Guvern prin care se interzice punerea pe piață a unor produse din plastic de unică folosință extinde răspunderea producătorilor, care vor trebui să acopere costurile pentru gestionarea și colectarea deșeurilor și pentru măsurile de sensibilizare a comportamentului responsabil al consumatorului. 

Pe lângă costurile în creștere, îngrijorarea generată de adoptarea acestei Ordonanțe este legată și de modul în care operatorii economici vor putea gestiona stocurile de produse din plastic vizate de acestei noi prevederi legislative, nefiind menționată în mod expres o perioadă de tranziție, dar și de implementarea în practică a noilor cerințe și conformarea cu noile obligații de raportare. De aceea, fiecare companie vizată va trebui să realizeze o analiză în detaliu a obligațiilor pe care le are, pentru a se conforma noilor reglementări.

Ce presupune Ordonanța?

Ordonanța, adoptată de Guvern după mai bine de două luni de la termenul limită stabilit de Uniunea Europeană (3 iulie 2021), transpune în legislația națională Directiva 2019/904 privind reducerea impactului anumitor produse din plastic asupra mediului și intră în vigoare de astăzi, 2 septembrie.

Rolul acestei Directive este să prevină și să reducă impactul anumitor produse fabricate din plastic asupra mediului, mai ales asupra celui acvatic, și asupra sănătății umane. De asemenea, directiva promovează o tranziție către o economie circulară, prin introducerea unui număr de măsuri adaptate produselor reglementate de directivă, inclusiv o interdicție de punere pe piață la nivelul UE a produselor din plastic de unică folosință ori de câte ori sunt disponibile alternative.

Produsele interzise pe piață, excepții și cerințe de marcare

Sunt vizate în special articolele de unică folosință care sunt confecționate integral sau parțial din plastic și sunt de obicei utilizate o singură dată sau pentru o perioadă scurtă de timp înainte de a fi aruncate.

Vor avea interdicție de introducere pe piață produsele din plastic de unică folosință și produsele fabricate din materiale plastice oxodegradabile de tip:

  • bețișoare pentru urechi, 
  • tacâmuri (furculițe, cuțite, linguri, bețișoare chinezești), farfurii, 
  • paie și agitatoare pentru băuturi, 
  • bețe care se atașează baloanelor sau care sprijină baloane, 
  • recipiente pentru alimente, fabricate din polistiren expandat, cum ar fi cutiile cu sau fără capac, destinate consumului imediat, fie pe loc, fie la pachet, 
  • recipiente pentru băuturi fabricate din polistiren expandat, inclusiv dopurile și capacele acestora, 
  • pahare pentru băuturi fabricate din polistiren expandat, inclusiv capacele acestora.

Pentru alte tipuri de produse din plastic de unică folosință introduse pe piață, operatorii economici vor avea obligația de a aplica un marcaj clar și lizibil, care să nu poată fi șters cu ușurință, poziționat pe ambalajul produselor sau direct pe produs. Acest marcaj va trebui să informeze consumatorii cu privire la opțiunile de gestionare a deșeurilor aferente acelui produs sau mijloacele de eliminare a deșeurilor care trebuie să fie evitate pentru produsul respectiv. Operatorii economici vor avea de asemenea obligația de a menționa tipurile de materiale plastice din componența produsului și impactul negativ asupra mediului care ar putea fi generat în cazul în care produsul este eliminat necorespunzător în mediu. Din această categorie de produse care intră sub incidența obligațiilor de marcare fac parte:

  • pahare pentru băuturi, 
  • șervețele umede, absorbante, 
  • produse din tutun cu filtre și filtre comercializate pentru a fi utilizate în combinație cu produse din tutun.

Pe de altă parte, vor fi exceptate de la interdicția de punere pe piață menționată anterior o serie de produse din plastic care sunt folosite în domeniul medical și anume: bețișoarele de urechi, agitatoarele pentru băuturi, paiele din plastic de unică folosință; bețișoarele din plastic de unică folosință utilizate de un prestator de servicii medico-legale sau în scopuri științifice (diagnostic, educațional sau în cercetare).

În cazul paharelor pentru băuturi, inclusiv capacele acestora, și a recipientelor pentru alimente, cum ar fi cutiile cu sau fără capac (destinate consumului imediat, fie pe loc, fie la pachet), operatorii economici care introduc pe piață astfel de produse au obligația de a reduce treptat cantitățile, luând ca an de referință anul 2022 (5% pentru anul 2023, 10% pentru anul 2024, 15% pentru anul 2025 și 20% pentru anul 2026).

Începând din 2024, operatorii economici vor putea introduce pe piață produse din plastic de unică folosință care sunt prevăzute cu dopuri și capace din plastic (recipientele utilizate pentru a conține lichide, cum ar fi sticlele pentru băuturi, inclusiv dopurile și capacele acestora și ambalajele de băuturi compozite inclusiv dopurile și capacele acestora cu o capacitate de până la trei litri) doar dacă dopurile și capacele acestora sunt din plastic și rămân atașate de recipiente în timpul etapei de utilizare preconizată a produselor. 

BestJobs: Candidații cu vârsta de peste 45 ani au înregistrat 40% dintre aplicările la joburi din luna august, cu 10% mai mult decât în iulie

0

Datele platformei de recrutare BestJobs arată că în luna august candidații trecuți de 45 ani au devenit mai activi în căutarea de joburi și au înregistrat astfel 40% din volumul total de aplicări din această lună, în creștere cu 10% față de luna anterioară. Jumătate dintre aceste aplicări au fost depuse din partea segmentului de vârstă 45-54 ani, urmat de cel de 55-64 ani, cu 13% și de cel de peste 65 ani, cu 7%. 

Conform statisticilor BestJobs, această categorie de candidați se îndreaptă cu precădere către domenii precum Financiar / Contabilitate (cu 8% dintre aplicări), Vânzări (cu 7,5% dintre aplicări) și Resurse Umane (cu 7% dintre aplicări). 

„Candidații din segmentul 45+ au multă experiență și au acumulat multe abilități utile pe piața muncii. În ciuda acestor lucruri, întâmpină uneori dificultăți pentru că noile cerințe din partea companiilor nu mai includ setul de abilități pe care îl au cei din categoria aceasta, forțându-i la compromisuri în ceea ce privește domeniul sau salariul, sau să își dezvolte noi abilități. Activitatea crescută pe platformă indică, printre altele, faptul că își lărgesc aria de căutare și aplică la mai multe joburi decât înainte, devenind o categorie mai vizibilă și pentru angajatori”, spune Ana Vișian (foto), Marketing Manager BestJobs România. 

Și în luna august, gradul de activitate pe platformă a candidaților a rămas ridicat, la nivel similar cu luna iulie. 10% dintre cei care și-au depus CV-ul în luna august și-au arătat interesul pentru oportunitățile remote. 

În topul județelor cu cele mai multe aplicări, București și Ilfov dețin locul fruntaș, cu 214.680, urmate de Timiș, cu 62.326 de aplicări, Cluj, cu 41.196 de aplicări, Brașov, cu 40.021 de aplicări și Prahova, cu 31.358 de aplicări.

La nivel general, dintre cei care au efectuat căutări de joburi pe platforma BestJobs, domeniile către care s-au orientat cel mai mult au fost: Financiar (cu 5.600 de căutări pentru posturile de contabil sau economist), Inginerie (cu 4.000 de căutări pentru posturile de inginer) și Transporturi (cu 2.800 de căutări pentru posturile de șofer). Pe lângă acestea, candidații au efectuat căutări în număr mare și pentru joburi în Marketing, Logistică și IT.

Din partea companiilor, oferta de joburi disponibile în acest moment răspunde fidel interesului candidaților, cu un volum total de 28.000 de oportunități. Dintre acestea, 14% sunt în domeniul Vânzărilor, 11% în IT / Telecom, 10% în Financiar, 9% în Tehnic și 8% în Inginerie.

Despre BestJobs

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 20 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație și servicii conexe recrutării pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare, recrutare și de dezvoltare profesională și personală. În orice moment, pe BestJobs sunt peste 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii, peste 25.000 de joburi și mii de freelanceri, agenți de recrutare, coachi, mentori, terapeuți, avocați și alte tipuri de specialiști.

OTP Bank avertizează asupra creșterii riscului de fraudă bancară: ingineriile sociale sunt cea mai utilizată metodă de compromitere a cardurilor

0

OTP Bank România avertizează în privința creșterii tentativelor de fraudă bancară în ultimul an, în contextul socio-economic generat de situația pandemică și de tendința accelerată de digitalizare a unei arii largi de servicii. 

În cadrul unei analize proprii OTP Bank la nivel local, în perioada iulie 2020 – iulie 2021, se evidențiază o tendință de creștere a fraudelor diversificate, bazate pe inginerii sociale, atât din punct de vedere al numărului de incidente, cât și al valorii tranzacțiilor reușite ca urmare a compromiterii cardurilor clienților.  

Un număr mare al tranzacțiilor de fraudare sunt reușite ca urmare a compromiterii cardurilor clienților. Este un procent de aproximativ 59%, iar ponderea sumelor pierdute de către clienți este de 54% din totalul sumelor inițiate. Este un fenomen care poate fi întâmpinat prin educație financiară și digitală, prin informare și conștientizarea riscului de fraudă, astfel încât clienții să își protejeze datele confidențiale și să evite să devină victima unei fraude bazate pe inginerii sociale”, a declarat Florin Orban, Head of Banking Security & Anti-Fraud OTP Bank România

Fraudele realizate prin inginerii sociale au scopul de a înșela utilizatorii, prin manipulare psihologică, să dezvăluie informații confidențiale sau să facă anumite acțiuni prin care i se sustrag datele personale și de autentificare, cum ar fi: nume și prenume, adresă, oraș, județ, numărul cardului, data expirării, cod de securitate CVV, cod numeric personal sau telefon. 

Cele mai utilizate metode de fraudare sunt phishing-ul, prin care se transmit mesaje electronice în care se solicită date personale de identificare și autentificare sau accesarea unor website-uri, și fraudele prin intermediul platformelor de comerț electronic. În aceeași măsură, datele personale pot fi sustrase atât prin Smishing, phishing-ul prin SMS-uri, sau prin Vishing, metoda prin care victimele sunt apelate telefonic și manipulate să dezvăluie informații personale sau chiar să facă tranzacții. 

OTP Bank România implementează standarde de securitate ridicate pentru confidențialitatea datelor, informațiilor și documentelor clienților săi, prin măsuri tehnice și operaționale adaptate la evoluția tehnologică. 

Iar pentru a evita astfel de situații, trei sfaturi sunt esențiale:

•    NU răspunde mesajelor care cer informații personale;

•    NU accesa link-urile propuse;

•    NU comunica niciodată date aferente cardurilor tale (ex. codul PIN, codul CVV2/CVC – reprezentat de ultimele 3 cifre de pe spatele cardului).

În situația în care informațiile personale pentru utilizarea cardurilor și metodelor de plată asociate conturilor deținute la o bancă sunt compromise, iar tranzacțiile de fraudare sunt realizate cu datele de autentificare corecte, normele europene nu permit recuperarea sumelor.

Ca măsură de precauție, contactează banca ta pentru a verifica orice situație, mai ales în cazul în care mesajele primite sunt impersonale și au greșeli gramaticale sau de exprimare. Banca nu va solicita clienților săi modificarea sau confirmarea datelor personale de autentificare la telefon sau prin accesarea unui link din conținutul unui email. 

Arctic Stream, 2,43 milioane euro, cifră de afaceri în semestrul I 2021

0

Compania Arctic Stream, cu capital integral românesc, furnizor de servicii în domeniul tehnologiilor și echipamentelor de comunicații, listată la Bursa de Valori București sub simbolul AST, anunță înregistrarea în primul semestru al anului 2021 a unei cifre de afaceri de peste 2,43 milioane de euro (circa 12 milioane de lei) din revânzarea de tehnologii de comunicații, soluții de securitate şi furnizarea de servicii profesionale de consultanţă IT, cu un profit net de peste 187.000 de euro (924.000 de lei). 

Dragoș Octavian Diaconu (foto), fondator și director general al companiei Arctic Stream: „Anul 2020 a fost unul atipic, în care industria IT, în general, şi implicit şi compania noastră au înregistrat o creștere accelerată a veniturilor, în timp ce anul 2021 ne aduce o situaţie ușor incertă din perspectiva crizei globale de semiconductori, care a introdus întârzieri considerabile ale timpilor de livrare, în prima parte a anului, și ne așteptăm ca acest lucru sa fie fie valabil şi pentru semestru al doilea, poate chiar şi anul viitor. În pofida acestor provocări, ținând seama de estimările pozitive pentru piaţa de IT&C şi rezultatele obţinute de noi, avem motive să credem că putem depăşi previziunile iniţiale pe care ni le-am asumat în prospectul de listare. Ne așteptăm la o creștere a cifrei de afaceri anticipate pentru anul 2021 cu aproximativ 40%. Faptul că anul acesta am încheiat contracte importante, cu o pondere semnificativă în cifra de afaceri și că echipa noastră s-a dublat, prin atragerea de noi profesioniști valoroși, sunt doar două dintre premisele acestei creşteri pe care o aşteptăm”. 

Arctic Stream subliniază că valoarea cifrei de afaceri, profitul net, precum şi diminuarea acesora în raport cu perioada similară a anului trecut „se află în acord cu previziunile bugetare făcute inițial pentru prima jumătate a acestui an, prezentate în memorandumul de listare a acțiunilor la BVB. Cifra de afaceri pe S1 2021 reprezintă aproximativ 36% din estimarea de venituri anuale, situată la circa 33 de milioane de lei. Criza mondială a semiconductorilor şi procesul mai lung de aprobare a bugetelor de către clienţi s-au resimţit în această scădere a cifrei de afaceri pe primul semestru. 

În mod tradiţional, companiile din sectorul IT&C prezintă o acoperire uşor diferită a cifrei de afaceri între cele două semestre, cu o pondere medie de aproximativ 40% pentru S1, respectiv circa 60% pentru S2, având în vedere că este necesară o perioadă iniţială de aprobare a bugetelor de cheltuieli pentru companii şi dat fiind faptul că, spre sfârşitul anului, se caută îndeplinirea obiectivelor de investiţii. 

Arctic Stream își va păstra direcțiile de dezvoltare din perspectiva tehnologiei, atât în zona de infrastructură Software-Defined, cât şi în zonele de Cybersecurity și Data Center, segmente pe care le consideră ca având un potențial mare de dezvoltare și care vor contribui la creșterea organică pe termen scurt şi mediu. Prin noile contracte şi echipa extinsă, Arctic Stream își propune să răspundă în continuare cererii de infrastructuri IT modulare, scalabile. Totodată, compania vizează accelerarea creșterii prin atragerea de finanțare de pe piața de capital, pentru posibile achiziții de firme din domeniu și intrarea pe noi nișe de business. Mai mult, obținerea de noi certificări (F5, Cisco Data Center Advanced, Cisco Collaboration Advanced și altele) va consolida expertiza companiei.

Pe piața de capital, Arctic Stream își propune menținerea interesului investitorilor, deopotrivă prin bune rezultate financiare, cât și prin derularea, periodică, a unor majorări de capital cu acțiuni gratuite. Compania dorește ca acționarii săi să beneficieze procesul de creștere încă din această perioadă de dezvoltare, când nu se vor distribui dividende, decât într-o măsură redusă”.
Raportul financiar integral pentru S1 2021 al Arctic Stream este disponibil pe pagina emitentului, de pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti, și pe site-ul companiei

Arctic Stream se caracterizează ca „o companie cu capital integral românesc, fondată în 2017, cu un portofoliu de servicii care include: evaluarea infrastructurii IT; consultanța; proiectarea, reproiectarea, integrarea și dezvoltarea infrastructurii de date și de securitate IT; managementul de proiect, configurarea, implementarea și migrarea de soluții complexe; alături de mentenanța și suportul operațional post-implementare. Compania deține certificarea Cisco Certified Premier Partner din anul 2017, alături de alte numeroase ale certificări de la producători de top mondial precum Cisco Systems, Dell, Palo Alto, VMware și Veeam”.

Schimburile comerciale româno-germane, 16,4 miliarde euro în semestrul I 2021

0

Schimburile comerciale româno-germane se află pe un trend ascendent, apreciază Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană – AHK România, anunțând cele mai noi date, referitoare la prima jumătate a anului în curs, comunicate de Biroul Federal de Statistică – Destatis: „Volumul schimburilor comerciale dintre Germania și România s-a redresat semnificativ în prima jumătate a anului 2021, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Exporturile către România s-au ridicat la 9 mld. euro, în creștere cu peste 24% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce importurile au crescut la 7,4 mld. euro (+17,2%). Cu un volum al schimburilor comerciale de 16,4 mld. euro (+20,5%) în primele șase luni ale anului, România ocupă locul 20 în topul partenerilor comerciali ai Germaniei în perioada menționată”. 

Sebastian Metz, director general și membru în Consiliul Director al AHK România, subliniază: „Acesta este un semn clar de redresare, având în vedere că cifrele semestriale au atins nivelul de dinaintea crizei. Dacă ne uităm la dinamica comerțului bilateral și la atmosfera pozitivă privind afacerile din cadrul companiilor germane din România, ne așteptăm ca până la sfârșitul anului 2021 cifrele să crească chiar peste nivelul celor din 2019 (cca. 32 mld. euro)”. 

Garanti BBVA, validată ca brand cu statut de superbrand

0

Banca Garanti BBVA a fost selectată și recunoscută ca brand cu statut de superbrand în România pentru a treia oară în ultimii cinci ani, după ediƫiile din 2017-2018 și 2019-2020. Criteriile de evaluare sunt reputația, încrederea, calitatea, diferențierea în piață. Au fost analizate peste 1.850 de mărci, evaluate prin votul specialiștilor și prin opinia consumatorilor români conform studiului de piaƫă dezvoltat de Ipsos.

Mustafa Tiftikcioğlu (foto), CEO Garanti BBVA România: „Sunt încȃntat de această recunoaştere, care reprezintă un semn clar al bunei reputații pe care o are Garanti BBVA, reflectând în același timp încrederea pe care o au clienții în noi, precum și strategia noastră centrată pe client. Acordarea acestei distincții importante în 2021 este cu atât mai importantă cu cât vine după o perioadă plină de provocări, în ultimul an, și confirmă faptul că toate acțiunile noastre de sprijinire a clienților au avut rezultate bune și sunt foarte apreciate. Avem un angajament pe termen lung față de piața din România și vom continua să ne dezvoltăm produsele și serviciile, fiind în același timp un partener financiar de încredere pentru clienții noștri. Prioritatea numărul unu a Garanti BBVA rămâne sprijinirea nevoilor clienților”.

Superbrands recompensează „reputația mărcilor și promovează disciplina de branding, oferind o distincție brandurilor excepționale, prin intermediul programelor dezvoltate în peste 90 de țări de pe cinci continente. Pentru a selecta Superbrandurile din România sunt analizate, în fiecare an, branduri internaționale și locale, din 65 de domenii de activitate. Aceste branduri trec apoi printr-un proces de selecție, în care sunt evaluate, pe baza mai multor criterii de către un consiliu de profesioniști în managementul afacerilor, marketing, comunicare și jurnaliști din presa de afaceri, precum și de către consumatori, în cadrul unui studiu de piață realizat de Superbrands România, cu sprijinul Ipsos”.

Garanti BBVA este recunoscută ca „o bancă universală, care face parte din Grupul Garanti BBVA Romȃnia, alături de Garanti BBVA Leasing (marca sub care activeaza Motoractive IFN SA) și Garanti BBVA Credite de Consum (marcă sub care activează Ralfi IFN SA), care completează oferta băncii cu produse specifice de leasing (leasing financiar pentru vehicule, echipamente, imobiliare, sale &leaseback), servicii de administrare a flotei, precum și credite de consum. Activă în România din 1998, Garanti BBVA este deținută de Garanti BBVA Turcia (TGB), a doua cea mai mare bancă privată din Turcia, cu un volum total al activelor de 70.4 miliarde dolari, poziție de top pe toate liniile de business și peste 19 milioane de clienți. Acționarul majoritar al Garanti BBVA Turcia este grupul financiar spaniol Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA), unul dintre cele mai importante grupuri financiare din lume, cu un volum total al activelor de peste 648 miliarde euro si peste 78.9 milioane clienți.

Pentru mai multe informații și noutăți, vă rugăm să vizitați www.garantibbva.rofacebook.com/GarantiBBVARomania  și linkedin.com/company/garanti-bbva-romania”.

Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară

0

În cadrul ședinţei de astăzi, Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a adoptat măsuri privind funcționarea pieţelor financiare nebancare supravegheate – asigurări, piaţă de capital şi pensii private, după cum urmează:

  1. Reglementare

Norma privind activitatea desfășurată pe teritoriul României de asigurătorii din state terțe prin intermediul sucursalelor (Norma va fi transmisă spre publicare Monitorului Oficial al României).

  • Autorizare

Autorizarea domnului Răzvan Filip Szilagyi în calitate de membru al Consiliului de Administrație al S.A.I. Raiffeisen Asset Management S.A.;

Autorizarea doamnei Alis-Nicoleta Constantin în calitate de persoană care conduce structura de control intern din cadrul Metropolitan Life Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Administrat Privat S.A.;

Aprobarea solicitării S.A.I. Erste Asset Management S.A. de autorizare a modificărilor intervenite în documentele fondurilor deschise de investiții: FDI Erste Balanced RON, FDI Erste Bond Flexible Romania EUR, FDI Erste Bond Flexible RON, FDI Erste Equity Romania, FDI Erste Liquidity RON, FDI You Invest Active EUR, FDI You Invest Active RON, administrate de societate, în vederea alinierii acestora la prevederile Regulamentului (UE) nr. 2088/2019 privind informațiile referitoare la durabilitatea în sectorul serviciilor financiare;

Aprobarea solicitării S.A.I. Globinvest S.A. de autorizare a Fondului de Investiții Alternative Professional Globinvest și înregistrarea acestuia în Registrul A.S.F.;

Aprobarea solicitării STK Financial AFIA S.A. de autorizare a fondului AG Capital în calitate de Fond de Investiții Alternative destinat Investitorilor de Retail (FIAIR) și înscrierea acestuia în Registrul A.S.F. în această calitate;

Aprobarea alegerii de către STK Financial AFIA S.A. a următoarelor burse din state terțe, în vederea realizării de investiții în conformitate cu art. 35 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 243/2019: Marea Britanie (London Stock Exchange), Statele Unite ale Americii (New York Stock Exchange, NASDAQ) și Canada (Toronto Stock Exchange);

Aprobarea Prospectului UE pentru creștere în vederea majorării capitalului social al societății Aurora S.A. Tg. Frumos;

Aprobarea cererii privind modificarea capitalului social și autorizarea modificării Actului constitutiv al Aegon Pensii – Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A.