Reveal Marketing Research: 43% dintre români declară că gătesc zilnic

0

Potrivit celui mai nou studiu realizat de Reveal Marketing Research, 43% dintre români declară că gătesc zilnic sau aproape zilnic și 14% susțin că își comandă mâncare cu livrare la domiciliu de 2-3 ori pe săptămână.

Ce așteptări au românii atunci când apelează la serviciile de food delivery? 

Aproape 55% vor ca mâncarea să ajungă caldă, peste 45% vor ca livrările să fie făcute în condiții de igienă maximă iar aproape 37% își doresc un timp scurt de livrare. Totodată, peste 20% au menționat că așteaptă ca livrarea să fie gratuită și fără o valoare minimă pentru comandă. Plata online și livrarea fără contactul cu livratorul sunt așteptări pe care sub 10% dintre cei intervievați le au atunci când comandă mâncare.

Majoritatea părinților gătesc în fiecare zi 

Pentru că mâncarea gătită în casă este importantă, atât pentru părinți, cât și pentru copii, studiul Reveal Marketing Research a inclus în studiu și părinți cu copii. Astfel, studiul arată că 46% dintre părinți declară că gătesc în fiecare zi pentru copiii lor, iar 23% gătesc între 2 și 3 ori pe săptămână. Semnificativ mai mulți părinți, cu venit scăzut pe gospodărie, gătesc pentru copii în fiecare zi (50%) versus parinți cu venit ridicat pe gospodărie (34%).

 Totuși, atunci când nu gătesc, părinții comandă mâncare cu livrare la domiciliu prin aplicațiile de tip food delivery. În ceea ce privește frecvența, 15% dintre părinți susțin că obișnuiesc să comande mâncare de 2 -3 ori în cursul unei săptămâni. 

Ce alimente preferă copiii?

În ceea ce privește produsele pe care copiii își doresc să le comande, părinții spun că pizza (54%), cartofii prăjiți (27%) și burgerii (23%) se află în topul preferințelor. În timp ce mănâncă, 62% dintre copii stau la masă, fără alte preocupări, 29% se uită la televizor și 22% se joacă pe telefon sau tabletă. 

Fed-ul american ia în calcul reducerea achizițiilor de obligațiuni pentru a limita inflația și o posibilă bulă imobiliară

17 trilioane de dolari. Aceasta este uluitoarea estimare a sumei totale a economiilor în numerar pe care gospodăriile și întreprinderile mici din Statele Unite ale Americii le-au făcut în timpul pandemiei. Iar această sumă este deja mai mare decât cele 16 trilioane de dolari pe care FMI a estimat că guvernele din întreaga lume le vor aloca pentru stimulente fiscale. „Este un semn al unei economii neobișnuite, în care foarte mulți oameni fac bani sau au bani, dar nu îi cheltuiesc”, a declarat Jim Vogel de la firma FHN Financial, care cercetează fluxurile de bani. Aceste 17 trilioane de dolari nu au ajuns încă pe piața bursieră, care e deja la maxime istorice. În acest an, indicele S&P 500(SPX) a crescut cu19% ajungând la valori record. 

Un efect al acestei cantități spectaculoase de numerar a fost creșterea abruptă a prețurilor pe piața imobiliară din Statele Unite. Potrivit unui studiu recent publicat de Equipment Radar, prețurile locuințelor din SUA au depășit bula imobiliară din 2005-2006, care a fost urmată de infama criză a creditelor ipotecare subprime din 2007-2010. „Prețurile locuințelor din SUA au crescut rapid în ultimele 12 luni datorită unei varietăți de factori, inclusiv ratele scăzute ale dobânzilor, lipsa de locuințe disponibile și o economie robustă în urma stimulentelor fiscale legate de pandemie”, explică studiul. Indicele Case-Shiller al prețurilor locuințelor a crescut cu 17% de la an la an în mai 2021, depășind vârful anterior de 15% al boom-ului pieței imobiliare înregistrat în septembrie 2005. Prețurile locuințelor la nivel național sunt acum cu 38% peste vârful anterior”, se menționează în raport.

Deși la mare distanță de cele 17 trilioane de dolari economisiți de americani, românii și-au majorat și ei economiile depuse în bănci la peste 270 de miliarde de lei de la sfârșitul anului 2019 până în iulie 2021, o creștere de 48 miliarde de lei. Existența banilor economisiți și teama de inflație au făcut ca piața imobiliară să crească în toată Europa după lockdown. Indicele UE HPI (indicele prețurilor caselor) a crescut cu 6,1% în T1 2021 față de același trimestru din 2020, iar acest nivel de creștere anuală nu a mai fost înregistrat din 2007. Există însă o mare discrepanță între evoluția lină a prețurilor chiriilor și cea abruptă a prețurilor locuințelor care ar putea declanșa o creștere accelerată a chiriilor care să se adauge la inflație. 

Fed – presată să acționeze 

Inflația din SUA a crescut în iulie la 5,4%, cu mult peste așteptările inițiale de 1,8%, iar piețele financiare se uită spre Fed pentru măsuri de limitare a acesteia. Situația de pe piața imobiliară americană i-a determinat pe unii membri ai Fed să se manifeste în mod clar în favoarea reducerii achiziției de obligațiuni de trezorerie și active garantate cu ipoteci. Președintele Fed-ului din St. Louis, James Bullard, a susținut că programul de achiziție de active al băncii centrale americane ar putea contribui la o „bulă imobiliară incipientă în Statele Unite” și ca își dorește ca programul să se încheie până în primul trimestru al anului 2022. 

Președintele Rezervei Federale, Jerome Powell, a indicat că Fed ia în considerare reducerea achizițiilor de obligațiuni de trezorerie și de titluri garantate cu ipoteci, deoarece „economia americană face progrese în direcția atingerii obiectivului dublu al Rezervei Federale, respectiv ocuparea deplină a forței de muncă și stabilitatea prețurilor”. Powell a fost foarte atent să nu discute calendarul real, menționând „anul acesta” ca o posibilitate, adăugând însă că varianta Delta face ca momentul exact al reducerii să fie mai dificil de estimat în timpul redresării economice. 

Chiar și fără intervenția Fed, în SUA există semnale că piața imobiliară începe să se calmeze pe măsură ce pandemia se agravează din nou. Vânzările de locuințe existente în SUA au crescut cu doar 2% în iulie, prețurile continuandu-si însă creșterea.  Comparativ, vânzările din iunie au urcat cu aproximativ 23% față de anul precedent când Statele Unite erau încă în lockdown. „Pe termen lung, nu există niciun semn care să amintească de bula imobiliară pe care am cunoscut-o în trecut, așa că mă aștept ca situația să se normalizeze”, a declarat Kelly Hudick, agent imobiliar la Marathon Realty. „Cred că încă ne aflăm pe o piață a vânzătorilor. Și vom fi în continuare într-o piață a vânzătorilor, probabil cel puțin până anul viitor”. Piața imobiliară dă un alt posibil semnal de relaxare. Procentul celor care cumpără pentru prima dată locuințe a ajuns la 31%, cel mai scăzut nivel din ultimele peste trei decenii, ceea ce arată că prețurile actuale ar putea fi prea mari pentru familiile cu vârsta sub 35 de ani.   

Un nou Xiaomi Store se deschide în România, pe 28 august, în Centrul Comercial Sun Plaza din București

0

Xiaomi, lider global în tehnologie, inaugurează sâmbătă, 28 august 2021, un nou Xiaomi Store. Noul magazin flagship, situat la etajul 1 al Centrului Comercial Sun Plaza din București (Calea Văcărești 391), își așteaptă vizitatorii începând cu ora 11:00, odată cu tăierea oficială a panglicii. Xiaomi Store Sun Plaza este cel de-al doilea magazin local al producătorului și reprezintă un pas înainte pentru atingerea obiectivului pe termen lung al companiei de a avea un Xiaomi Store în fiecare oraș mare din România.

Principiul nostru este acela de a face inovația accesibilă pentru toți. Continuăm să aducem aproape de consumator produsele noastre bazate pe tehnologii inovatoare, la cele mai accesibile prețuri.

Mă bucură entuziasmul pe care îl văd în comunitatea locală de fani și utilizatori Xiaomi, care a crescut cu o viteză uimitoare. Fanii Xiaomi sunt sufletul brandului și asta ne motivează în tot ceea ce facem.”  a declarat Andrzej Gladki, Deputy Regional Manager Xiaomi.  

Noul concept store este deschis în colaborare cu distribuitorul autorizat DPhone.  

„Flagshipul Xiaomi din Centrul Comercial Sun Plaza este prima investiție DPhone pe piața din România. Xiaomi a înregistrat recent rezultate spectaculoase în România, iar momentul inaugurării noului magazin nu putea fi mai bun. Plănuim să investim în continuare în România și să inaugurăm în perioada următoare o serie de noi magazine Xiaomi”, a declarat David Chen, General Manager DPhone Retail.

Amenajarea interioară a magazinului a fost realizată în acord cu identitatea de brand Alive, noul concept de design lansat de Xiaomi în prima parte a anunului 2021, care consolidează poziția companiei pe piața premium.

Atât fanii Xiaomi, cât și toți cei pasionați de tehnologie și gadget-uri, vor regăsi o gamă largă de produse în noul magazin, portofoliul extins de telefoane inteligente precum și cele mai populare produse din ecosistemul Xiaomi, precum purificatoare de aer, trotinete electrice, brățări inteligente, dar și numeroase produse din categoria smart home.

O serie de oferte speciale și promoții vor fi disponibile în ziua inaugurării.

Primii 100 de clienți care achiziționează orice produs Xiaomi care nu face parte dintr-o ofertă promoțională vor primi un cadou, în funcție de seria notată pe tichetul de acces în magazin. Tipurile de cadou variază de la trotinete electrice, telefoane inteligente sau earbuds și până la produse din ecosistemul Xiaomi, precum fierbătoare electrice, cântare sau baterii externe.

Câte 40 de bucăți din patru tipuri de telefoane inteligente midrange și flagship vor fi disponibile cu reduceri de până la 43%.

Totodată, o serie de produse din ecosistemul Xiaomi, precum trotinete electrice, purificatoare de aer și ceasuri inteligente, vor fi disponibile la prețuri speciale, reduse cu până la 50%.

Participanții la evenimentul de inaugurare de sâmbătă vor putea câștiga multe alte cadouri și la tombola organizată cu această ocazie.

În săptămâna următoare deschiderii magazinului, o serie de telefoane inteligente midrange și accesorii vor fi disponibile spre achiziție cu reduceri de 10%, 15% și 20%, în funcție de numărul produselor achiziționate simultan.

La evenimentul de inaugurare vor participa oficiali Xiaomi România și din regiune, precum Andrzej Gladki, Deputy General Manager Xiaomi CEE & Nordics și David Chen, General Manager al DPhone Retail.

Evenimentul va ține cont de toate măsurile actuale de siguranță în contextul pandemiei de Covid-19.

Xiaomi este o companie cu o dezvoltare rapidă, demonstrând o creștere notabilă în ceea ce privește veniturile și profitul net, care au depășit cu mult așteptările pieței.

Potrivit Canalys, compania ocupă locul al doilea la nivel global, cu o cotă de piață de 17% din livrările de smartphone-uri, depășind astfel Apple.

Smartphone-urile Xiaomi au intrat pe mai mult de 100 de piețe din întreaga lume, compania ocupând primul loc pe cel puțin 12 piețe și locul al doilea în Europa, din perspectiva cotei de piață a telefoanelor inteligente.

Totodată, Xiaomi are cea mai mare aplicație IoT de integrare a produselor pentru consumatori. La 31 martie 2021, numărul dispozitivelor IoT conectate (cu excepția smartphone-urilor și laptopurilor) de pe platforma sa AIoT a ajuns la 351,1 milioane de unități.

Compania se concentrează pe progresul pe piața premium și pune la dispoziția consumatorilor tehnologii revoluționare de top, ajutând astfel la modelarea direcțiilor din industrie.

Conform celui mai recent studiu de piață realizat de Canalys, în T2 2021 Xiaomi a depășit, în România, toți producătorii de telefoane mobile. Compania a înregistrat local o cotă de piață de 30%, în contextul în care creșterea anuală a fost de 205%.

Aplicație online destinată procesului de autorizare

0

Autoritatea de Supraveghere Financiară a lansat un instrument online care facilitează procesul de autorizare pe piața financiară non-bancară.

Acest demers face parte din strategia A.S.F. de digitalizare a activității sale și reprezintă un important pas înainte în relația Autorității cu entitățile pe care le supraveghează.

Noua secțiune a rubricii Autorizări, găzduită pe site-ul Autorității, pune la dispoziția celor interesați o listă cu toate documentele necesare în procesul de autorizare pe toate cele trei piețe, precum și cu toate actele normative care guvernează acest proces.

“Așa cum am promis la preluarea mandatului, aducem soluții noi, digitale, pentru a veni atât în sprijinul cetățenilor, cât și al companiilor. A.S.F. trebuie să fie o instituție care să lucreze în interesul consumatorului, iar acest nou instrument online reprezintă unul dintre proiectele pe care le-am realizat în acest sens”, a declarat Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, domnul Nicu Marcu.

Președintele A.S.F. a precizat că, în perioada următoare, noua secțiune online destinată  procesului de autorizare va avea noi valențe, devenind un portal interactiv, unde vor putea fi încărcate documente și vor putea fi utilizate semnăturile electronice.  

“A.S.F. se transformă într-o instituție suplă, modernă, digitală. Interacțiunea dintre noi și stakeholderi trebuie să fie doar la un click distanță“, a conschis domnul Nicu Marcu.

Decodarea gospodăriei digitale: Achiziția din magazinele fizice rămâne metoda preferată pentru mulți consumatori, în pofida accelerării digitalizării

  • 41% dintre respondenți preferă să achiziționeze un dispozitiv inteligent pentru gospodărie dintr-un magazin fizic
  • Persoanele cu vârsta sub 35 de ani sunt mai înclinate să facă achiziții din magazinele fizice decât consumatorii mai în vârstă
  • Gradul de încredere în instrumentele de asistență digitală este redus, iar liniile telefonice de asistență sunt metoda de contact preferată

În timp ce tehnologiile digitale se răspândesc cu o viteză amețitoare sub influența măsurilor restrictive adoptate la nivel național, achiziția din magazinele fizice rămâne în topul preferințelor pentru utilizatorii de tehnologii digitale în gospodării, potrivit celei de-a patra ediții a studiului EY Decodarea gospodăriei digitale. 39% dintre respondenți ar prefera să viziteze un magazin fizic pentru achiziționarea unui dispozitiv mobil sau a unui pachet de servicii mobile, procent care crește la 41% când este vorba de cumpărarea unui dispozitiv inteligent pentru gospodărie. 

„În pofida efortului susținut de comunicare a beneficiilor noilor tehnologii și canale digitale în relația dintre clienți și furnizori, gospodăriile preferă achiziția din magazinele fizice și contactul audio cu operatorul uman, subliniind necesitatea unei abordări unitare a conceptului de “experiență a clientului”. În același timp, evidențiază importanța unei abordări echilibrate a tehnologiei, cu acces la operatori umani, empatici și educați în privința serviciilor și produselor ofertate”, a declarat Cristian Cârstoiu (foto), Partener Consultanță, EY România.

Studiul, care a sondat peste 18.000 de membri ai gospodăriilor din Canada, Franța, Germania, Italia, Regatul Unit și SUA, arată că liniile telefonice de asistență reprezintă canalul predominant de asistență pentru clienți, în pofida intens promovatelor avantaje ale instrumentelor digitale automate, cum ar fi asistenții virtuali. Discuția cu un operator reprezintă încă metoda de contact preferată a clienților pentru solicitările de informații în legătură cu serviciile de internet (54%) și de telefonie mobilă (52%). În același timp, 42% dintre consumatori preferă liniile telefonice de asistență, deoarece consideră că nu își pot transmite eficient nemulțumirile fără a vorbi cu un operator, iar 45% sunt de părere că solicitările complexe nu pot fi gestionate prin intermediul mesageriei instantanee.

Înțelegere limitată a conectivității în gospodăria digitală 

Cunoașterea celor mai recente produse și servicii de către consumatori este surprinzător de limitată, potrivit studiului. Mai puțin de jumătate dintre membrii gospodăriilor (42%) înțeleg funcțiile produselor dedicate gospodăriilor inteligente și doar 37% percep beneficiile tehnologiei mobile 5G. De asemenea, aproape o treime (32%) consideră serviciile de comunicații foarte dificil de înțeles, în timp ce 36% au dificultăți în a face diferența între serviciile oferite de diverșii furnizori de conectivitate în bandă largă. Este de remarcat faptul că utilizatorii din grupa de vârstă 45-54 de ani întâmpină cele mai puține probleme în a înțelege serviciile (29%), față de 36% dintre cei din intervalul 18-24 de ani. 

Frustrările generate de complexitatea ofertelor subminează o experiență de consum pozitivă

Varietatea de dispozitive, servicii și platforme provoacă confuzie în rândul consumatorilor în ceea ce privește alegerea conținutului, din nou, în special în rândul grupelor de vârstă mai mică. 39% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani consideră că este dificil să urmărească conținutul preferat, cum ar fi filmele și emisiunile TV. 

În privința experienței utilizatorilor, 36% dintre respondenți nu știu sigur cum să configureze un dispozitiv inteligent, iar pentru 27% configurarea și gestionarea aplicațiilor TV sunt complexe. Navigarea pe website-urile furnizorilor de servicii este, de asemenea, un punct nevralgic pentru mulți utilizatori: 20% sunt de părere că e dificil de navigat pe website-ul sau aplicația furnizorului lor de servicii mobile, în timp ce 23% consideră că website-ul sau aplicația furnizorului lor de conectivitate în bandă largă este dificil de utilizat. În cazul celor din intervalul de vârstă 18-24 de ani, aceste procente cresc la 31% și, respectiv, 30%.

Prin urmare, consumatorilor le lipsește siguranța în a configura și gestiona serviciile de conectivitate și conținut, în timp ce interacțiunea cu aplicațiile și website-urile furnizorilor de servicii reprezintă o experiență dificilă pentru mulți, în mod special pentru utilizatorii mai tineri. Furnizorii de servicii de conectivitate ar trebui să ajute clienții să devină mai independenți prin oferirea de îndrumări mai clare cu privire la modul de instalare a serviciilor și de gestionare a preferințelor. În caz contrar, satisfacția și loialitatea clienților vor fi subminate.


Despre studiu

Studiul Decodarea gospodăriei digitale se bazează pe un sondaj online derulat pentru EY în rândul a peste 18.000 de membri ai gospodăriilor din Canada, Franța, Germania, Italia, Regatul Unit și SUA. Studiul este realizat anual, iar cercetarea din acest an s-a desfășurat în decembrie 2020 și ianuarie 2021. Studiul este conceput să asigure înțelegerea modificărilor atitudinilor consumatorilor privind tehnologia, conectivitatea și conținutul consumate în gospodărie și privind companiile care furnizează aceste produse și servicii.

Indicatorul de Încredere Macroeconomică realizat de Asociația CFA România a scăzut în luna iulie 2021

0

Adrian Codirlasu, CFA – Vicepresedinte al Asociatiei CFA Romania declara: „Pe fondul prudentei generate de intrarea in valul 4 al pandemiei, indicatorul de incredere macroeconomica a inregistrat o usoara scadere, prima din ultimele 12 luni. De asemenea, pe fondul majorarii ratei inflatiei, rata anticipata de dobanda de piata monetara, ROBOR 3M, implica cel putin doua majorari de dobanda de politica monetara in urmatoarele 12 luni”.

Indicatorul de Incredere Macroeconomica al Asociatiei CFA Romania a scazut cu 1,7 puncte comparativ cu luna anterioara, la valoarea de 74,5 puncte, (fata de aceeasi luna a anului precedent, indicatorul a crescut cu 44,1 puncte). Scaderea s-a datorat componentei de anticipatii a indicatorului. Rata anticipata a inflatiei pentru orizontul de 12 luni a inregistrat o valoare medie de 4,03%, peste 72% dintre participanti anticipand majorarea acesteia in urmatoarele 12 luni (la momentul realizarii sondajului, rata inflatiei inregistra valoarea de 3.94%).

In ceea ce priveste cursul de schimb EUR/RON, peste 93% dintre participantii la sondaj prevad o depreciere a leului in urmatoarele 12 luni (comparativ cu valoarea actuala). Astfel valoarea medie a anticipatiilor pentru orizontul de 6 luni este de 4,9829, in timp ce pentru orizontul de 12 luni valoarea medie a cursului prognozat este 5,0445 lei pentru un euro.

Previziunile analistilor in ceea ce priveste cei mai importanti indicatori macroeconomici:

 Actual Anticipatii1
Evolutia PIB (real) -3,9% 6,9%
Deficit Bugetar 9,8 % 6,6%
Curs EUR/RON 4,9286 5,0445
ROBOR 3M 1,60%2,21% 
Randament 5Y RON  3,00%3,26% 
Randament 10Y RON3,70%4,00% 

1Sursa: Sondaj Asociatia CFA Romania, final de an, 2021 (PIB, deficit bugetar), orizont de 12 luni (restul indicatorilor)Randament 10Y RON

Este de remarcat faptul ca 91% din participantii la sondaj prevad majorarea ratelor de dobanda de piata monetara (ROBOR 3M), nefiind inregistrata nicio opinie de reducere a acestei rate, iar 85% dintre participanti anticipeaza majorarea ratelor de dobanda pentru scadentele de 5 si 10 ani.  Peste 63% dintre participanti anticipeaza majorarea preturilor proprietatilor rezidentiale in urmatoarele 12 luni, cel mai mare procent de la introducerea acestei intrebari. 

Din luna aprilie a anului 2020, in cadrul sondajului au fost adaugate intrebari suplimentare, referitoare la impactul crizei coronavirusului asupra economiei nationale, iar rezultatele pentru luna iulie 2021 releva:

  • Deficitul bugetului de stat anticipat pentru anul 2021: valoarea medie a anticipatiilor este 6.6%;
  • Evolutia, in termeni reali a PIB in anul 2021: valoarea medie a anticipatiilor este +6,9%;
  • Datoria publica ca procent din PIB va ajunge, intr-un orizont de 12 luni, la aproximativ 53%;

In contextul atentiei sporite a autoritatilor europene cu privire la protectia mediului inconjurator, atentie concretizata in reglementari cu privire la luarea in considerare a factorilor ESG (factorii de mediu, sociali si de guvernanta) de catre institutiile financiare, au fost introduse in sondaj intrebari cu privire la constientizarea de catre institutiile financiare a acestor reglementari, pregatirea institutiilor financare pentru asigurarea respectarii noilor reglementari, precum si suportul oferit clientilor pentru asigurarea respectarii lor. 

Astfel, peste 87% cunosc pe deplin sau stiu de existenta reglementarior europene privind factorii ESG, 50% ofera suport activ clientilor in vederea respectarii criteriilor ESG iar peste 55% cunosc recomandarile Autoritatii Bancare Europene catre banci si firmele de investitii, cu privire la introducerea factorilor ESG in activitatea de creditare si investii, si deja au planuri de implementare a acestor recomandari.



Sondajul este realizat lunar de Asociatia CFA Romania, de peste 10 ani, si reprezinta un indicator prin intermediul caruia organizatia doreste sa cuantifice anticipatiile analistilor financiari cu privire la activitatea economica in Romania pentru un orizont de timp de un an. Sondajul este realizat in ultima saptamana a fiecarei luni iar participantii sunt membri ai Asociatiei CFA Romania si candidatii pentru nivelurile II si III ale examenului CFA.


Indicatorul de Incredere Macroeconomica ia valori intre 0 (lipsa increderii) si 100 (incredere deplina in economia romaneasca) si este calculat pe baza a 6 intrebari cu privire la:

  • Conditiile curente – referitoare la mediul de afaceri si piata muncii;
  • Anticipatiile pentru un orizont de timp de un an pentru: mediul de afaceri, piata muncii, evolutia venitului personal la nivel de economie si evolutia averii personale la nivel de economie.

Pe langa intrebarile necesare pentru calculul Indicatorului de Incredere Macroeconomica, sondajul evalueaza si anticipatiile, tot pentru un orizont de timp de un an, pentru rata inflatiei, ratele de dobanda, cursul de schimb EUR/RON, indicele bursier BET si conditiile macroeconomice globale.

  

Teraplast rămâne pe prima poziție în topul interesului investitorii individuali la Bursă

0

Teraplast S.A. rămâne și în Trimestrul II compania care a atras interesul celor mai multi investitorii individuali de la Bursa de Valori București. Societatea, cel mai mare producător român de materiale de construcții, a confirmat trendul pozitiv și a publicat rezultate financiare peste așteptări și în Trimestrul II reușind, pentru a doua oară la rând, să rămână pe primul loc al clasamentului BVBescu Retail Pulse Chart. Societatea din Bistrița-Năsăud a fost singura care a atras atenția a mai mult de 6 din 10 investitori.

Clasamentul a fost realizat în luna august 2021 de site-ul bvbescu.ro, cu ocazia evenimentului „The Power Table – Cum arată rezultatele financiare pe Trimestrul II și cum investim”, care va avea loc pe data de 1 septembrie 2021.

Pe locul al doilea în preferințele investitorilor individuali de la BVB se situează Norofert S.A., companie care confirmă creșterea din mai, când a ajuns în Top 5. În luna august, Norofert S.A. urca alte 3 poziții în BVBescu Retail Pulse Chart, ocupând locul secund.

Banca Transilvania, cea mai mare banca din România, completează podiumul, staționând pe locul 3.

Dacă în luna mai, la ultima ediție a clasamentului, ocupau locurile 6, respectiv 9, Purcari Wineries PLC. si Medlife S.A. intră acum pentru prima data în Top 5.

Cu o urcare de 5 locuri, de pe 26 pe poziția 21, societatea clujeana Life is Hard are cea mai mare ascensiune în clasamentul din luna august și se află la doar un pas de Top 20.

7 societăți nou listate intră în Top 40 al interesului investitorilor față de companiile listate la Bursa de Valori București

Din cele 10 societăți care au listat în ultimele 3 luni acțiuni la Bursa de Valori București, 7 reușesc să pătrundă în luna august în Top 40, confirmând interesul crescut al investitorilor individuali pentru companiile nou venite în Piața de Capital românească. One United Properties S.A. este cea mai bine clasata dintre nou-venite, ocupând locul 13. Tot in Top 20 intră și Simtel Team și Arctic Stream, pe locurile 17, respectiv 19. Transport Trade Services intra în clasament pe locul 22, Agroserv Mariuța (Lăptăria cu Caimac) ocupa locul 26, pe locul 32 găsim Agroland Agribusiness, iar pe locul 39 este Vifrana S.A.

Surpriza neplăcută a acestei ediții este adusa de Transelectrica S.A., companie care înregistrează cea mai mare coborâre din luna august, respectiv 18 poziții, ajungând pe locul 38 și ieșind, astfel, din Top 20.

Biofarm S.A., Antibiotice Iași, Impact Contractor & Developer S.A., Raiko Transilvania, AAGES S.A., Erste Bank și SIF Banat Crișana S.A. părăsesc primele 40 de poziții. De remarcat și faptul că, pentru prima dată, nici unul dintre cele 5 SIF-uri nu se mai află în Top 40.

Societățile din domeniul energetic par sa piardă, deocamdată, focusul investitorilor de retail. Doar 2 companii se mai afla, în acest moment, în Top 10, alte 2 rămânând în Top 20, dar aproape toate aflându-se pe un trend de scădere.

Schimbare de generații: Piața AeRO, focusul investitorilor individuali

În schimb, Piața AeRO se afla într-un moment de creștere în ceea ce privește interesul investitorilor individuali – 8 dintre primele 20 companii din Top făcând parte din acest segment. Totodată, 6 din 7 societăți din Servicii și IT se regăsesc, în acest moment, în Top 20.

De altfel, mai mult de jumătate dintre companiile din Top 40 sunt, în acest moment, societăți listate în ultimii ani. Practic, are loc o schimbare a generațiilor, companii precum Transgaz S.A., Transelectrica S.A., Turbomecanica S.A., Conpet S.A., Antibiotice Iași S.A., Biofarm S.A., Erste Bank sau cele 5 SIF-uri, care până acum câțiva ani se aflau în focusul investitorilor de retail, pierzând mare parte din atenție.

Sunt însă și societăți nou listate care încă nu au reușit să atragă foarte mult atenția investitorilor. Bonas Import Export, Air Claim sau Visuan Fan (Allview) nu reușesc să pătrundă, în luna august, în Top 40.

Iată care sunt companiile care ocupa primele 10 poziții din punctul de vedere al interesului investitorilor individuali la Bursa de Valori București, în luna august 2021:

Poz Ant. Ev. Societate Domeniu Procent
1 1 = TRP – Teraplast S.A. Industrie 63.64%
2 5 ^ NRF – Norofert S.A. Agricultura 55.45%
3 3 = TLV – Banca Transilvania Bănci/Financiar 54.55%
4 6 ^ WINE – Purcari Wineries FMGC 53.64%
5 9 ^ M – Medlife S.A. Sănătate 53.64%
6 4 v AG – Agroland Business Systems Agricultură 51.82%
7 10 ^ BNET – Bittnet Systems S.A. Servicii / IT 49.09%
8 2 v SNN – Nucleareletrica S.A. Energie 48.18%
9 7 v HUNT – IHunt Technologies Import – Export S.A. Comerț/IT 45.45%
10 8 v SNP – OMV Petrom S.A. Energie 45.45%

BVBescu Retail Pulse Chart este un indicator care arată interesul investitorilor individuali față de companiile listate la Bursa de Valori Bucuresti și este realizat pe baza unui chestionar completat de către investitorii individuali din comunitatea BVBescu.ro.

Rezultatele financiare publicate de companii pe Trimestrul II 2021 vor fi subiectul principal de discuție în cadrul ediției din data de 1 septembrie 2021 a evenimentului online „The Power Table – Cum arată rezultatele financiare și cum investim”.

Evenimentul „The Power Table” este organizat cu sprijinul Bursei de Valori București, 2Performant Network S.A. și Life is Hard S.A., Evisara.com (Partener tehnic), Financial Intelligence, Finzoom, NewMoney, InvestTenergy, Economistul.ro, Club Economic, România Durabilă și București Business, Prahova Business și Reușita TV (Parteneri media).

Românii preferă activele mai riscante ETF-urilor

0

În România, investitorii individuali preferă investițiile mai riscante, cum ar fi criptoactivele, în detrimentul instrumentelor mai diversificate, cum ar fi fondurile tranzacționate la bursă (ETF), potrivit unui sondaj recent comandat de platforma de investiții eToro.

Sondajul Retail investor Beat* a întrebat 6.000 de investitori de retail din 12 țări, printre care și România, dacă au ETF-uri în portofoliul lor de investiții. În România, 26% dintre respondenți au răspuns afirmativ. Este ceva mai mult decât media de 24%, dar mai puțin decât cei 38% dintre investitorii din SUA și cei 37% din Germania. Dintre țările din Europa Centrală, 29% dintre respondenții cehi și doar 13% dintre cei polonezi au investit în ETF-uri. 

Un ETF este un tip de titlu de valoare care urmărește un indice, un sector, o marfă sau un alt activ, dar care poate fi cumpărat sau vândut la o bursă de valori în același mod în care se tranzacționează o acțiune obișnuită. Astfel de fonduri sunt un instrument potrivit pentru crearea unui portofoliu de investiții larg și diversificat într-un mod rentabil. Primul ETF a fost lansat în 1993 în Statele Unite, având ca referință indicele S&P 500 și permițând o investiție diversificată și cu costuri reduse. 

Cetățenii UE pot investi în ETF-uri care sunt desemnate UCITS – Undertakings for Collective Investments in Transferable Securities, un cadru de reglementare al Comisiei Europene care creează un regim armonizat în întreaga Europă pentru gestionarea și vânzarea de asemenea fonduri. Potrivit Comisiei Europene, ETF-urile UCITS reprezintă aproximativ 75% din totalul investițiilor colective ale micilor investitori din Europa. Una dintre utilizările ETF-urilor este de a crea strategii de investiții pasive. Cu toate acestea, merită reamintit faptul că, în prezent, ETF-urile nu sunt doar „fonduri de indici”, existând în prezent și multe ETF-uri active pe piețele mondiale.

Acum, când accesul la informații este mai rapid, iar avantajul informațional al managerilor activi de fonduri de investiții nu mai este atât de mare, este din ce în ce mai dificil pentru managerii profesioniști să obțină rezultate mai bune decât indicii. În ultimii 5 ani, mai puțin de 25% dintre fondurile cu capitalizare mare, gestionate în mod activ, din SUA și Europa au depășit performanța indicelui corespunzător. Probabil că aceeași regulă se aplică și în cazul investitorilor individuali. 

Dacă teoria spune că este ușor de investit în ETF-uri, acestea oferă un grad ridicat de diversificare și sunt economice, de ce unii dintre investitorii est-europeni nu le favorizează?  

O posibilă explicație ar putea fi procentul mare de investitori tineri raportat la totalul investitorilor din această parte a lumii. Conform sondajului eToro Retail Investor Beat, România are cel mai mare segment de investitori tineri din cele 12 țări care au participat la sondaj. 40% dintre investitorii români chestionați au vârste cuprinse între 18 și 34 de ani. România este urmată de Polonia și Cehia, cu 34% dintre investitori din aceeași categorie de vârstă. La polul opus se află Marea Britanie cu 20%, Germania cu 18%, iar ultimii sunt Statele Unite cu 16%. Procentul mediu al investitorilor cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani din țările analizate este de 26%.

Este posibil ca numărul mare de investitori tineri să se traducă printr-un profil mai riscant al investițiilor. În timp ce 46% dintre investitorii români au în portofoliu o formă de criptomonedă, urmați de 44% dintre polonezi, doar 53% dintre români și 43% dintre polonezi dețin acțiuni. Procentul mediu al investitorilor care dețin acțiuni în cadrul studiului este de 62%, un procent uriaș de 84% dintre australieni și 74% dintre americani deținând astfel de active.  

O altă posibilă explicație este faptul că aproape 47% dintre investitorii români investesc de mai puțin de 2 ani, potrivit sondajului, acesta fiind și cel mai mare număr de investitori fără experiență din toate cele 12 țări analizate. Această lipsă de experiență s-ar putea traduce printr-un apetit scăzut pentru instrumente mai puțin interesante, precum ETF-urile, pe care poate nu înțeleg cum să le folosească.  Prin comparație, Polonia are 35%, iar Republica Cehă 34% dintre investitorii cu mai puțin de doi ani de experiență. Media studiului este de 23%. 

Cu toate acestea, ETF-urile se luptă pentru a-și face loc în portofoliile de investiții ale românilor, odată cu creșterea disponibilității acestora și a discuțiilor educative legate de investiții de pe diferite platforme sociale. Pe măsură ce oferta se diversifică, cu multe ETF-uri disponibile în întreaga lume, atât fonduri pasive, cât și active, din mai multe sectoare diferite, investitorii au mai multe opțiuni legate de modul în care ar putea să investească. La nivel global, activele nete ale ETF-urilor au crescut de 6,5 ori în ultimul deceniu. În prezent, există peste 7600 de ETF-uri disponibile în lume, cu active totale evaluate la peste 9 trilioane de dolari. Unele dintre acestea pot fi găsite pe platforme de investiții, cum ar fi eToro. 

* Cercetarea a fost realizată de Opinium în perioada 28 iunie 2021 – 21 iulie 2021 pe eșantion de 6.000 de investitori individuali din 12 țări – câte 500 în fiecare țară: Marea Britanie, SUA, Germania, Franța, Italia, Spania, Olanda, Danemarca, Australia, Polonia, România și Republica Cehă. Investitorii individuali au fost definiți ca fiind persoane care se administrează singure sau care beneficiază de consiliere și care dețin cel puțin un produs de investiții, inclusiv acțiuni, obligațiuni, fonduri, un ISA (cont individual de economii) pentru investiții sau echivalent. Nu a fost necesar ca aceștia să fie utilizatori eToro. 

 

Rezultatele primului semestru pentru Alpha Bank în România reflectă o performanță financiară robustă și o dinamică comercială solidă

0

  • Profitul înainte de impozitare (PBT) s-a situat la 10,6 milioane euro, în creștere față de aceeași perioadă a anului trecut; 
  • Costul riscului a scăzut semnificativ, reflectând reziliența portofoliului nostru pe parcursul pandemiei Covid-19, precum și îmbunătățirea indicatorilor macroeconomici;
  • Veniturile din comisioane au înregistrat o îmbunătățire semnificativă atenuând impactul ratelor de dobândă scăzute;
  • Activitatea comercială a continuat să crească, pe fondul impulsului puternic înregistrat în primul trimestru al anului. Creditarea a crescut într-un ritm susținut pe toate liniile de business;
  • Capitalizarea și lichiditatea s-au menținut la niveluri ridicate, peste cerințele de reglementare.

Activitatea de creditare a crescut într-un ritm susținut în semestrul I, pe măsură ce activitatea economică s-a intensificat și PIB-ul a început să recupereze decalajul față de nivelurile de dinainte de criză. Astfel, pe fondul cererii crescute din piață, activitatea noastră comercială s-a îmbunătățit în mod semnificativ, segmentul creditelor ipotecare și a celor de consum înregistrând cea mai bună performanță din ultimul deceniu. În plus, și creditarea persoanelor juridice a înregistrat performanțe notabile, atât pe segmentul întreprinderilor mici și mijlocii, cât și al companiilor mari. Astfel, Alpha Bank Romania a participat în semestrul I la sindicalizări semnificative, atât în sectorul retail, cât și pe piața energiei verzi. De asemenea, ne-am reafirmat contribuția în susținerea redresării economice aderând la cele mai importante programe de sprijin guvernamental pentru depășirea efectelor negative ale pandemiei Covid-19. 

Am continuat să ne consolidăm poziția pe piața locală de plăți, conform valorilor și strategiei noastre, devenind prima bancă ce oferă soluții complete de plată prin intermediul terminalelor noastre POS, cu carduri emise sub siglele celor mai importante organizații de plată din lume: Visa, Mastercard, Union Pay și American Express. În plus, soluția de plăți instant bazată pe tehnologiile Visa Direct și Mastercard Money Send continuă să câștige teren în piață, printre cei care au implementat-o regăsindu-se unii dintre cei mai importanți jucători din sectorul retail.

Totodată, am continuat să extindem infrastructura self service și ne-am extins rețeaua de echipamente multifuncționale (ATM 24 Banking), punând această tehnologie la dispoziția clienților în mai mult de 50% din rețeaua noastră. În plus, pentru a îmbunătăți asistența oferită și a satisface cererile clienților noștri, am extins programul de lucru al call center-ului pentru a acoperi și zilele de sâmbătă.

Calitatea remarcabilă a portofoliului nostru de credite ipotecare a fost recunoscută și de agenția de rating Moody’s Investor Services, care a crescut rating-ul Obligațiunilor Ipotecare emise de Alpha Bank Romania la A3, unul dintre cele mai mari rating-uri acordate de Moody’s pe piața din România. 

Rezultatele financiare ale primului semestru: 

La finalul primului semestru, portofoliul de credite al Alpha Bank în Romania s-a situat la 2,7 miliarde euro, la aproape același nivel ca anul precedent, activitatea de creditare susținută fiind contrabalansată de un nivel ridicat al rambursărilor. Acordarea de credite ipotecare a crescut cu 59% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, în timp ce volumul de credite de consum noi s-a dublat față de anul anterior. În ceea ce privește persoanele juridice, dinamica pozitivă a pieței, precum și implicarea noastră activă în cele mai importante programe de sprijin guvernamental, au creat premisele pentru o creștere semnificativă atât pe segmentul IMM-urilor (+26% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior), cât și pe cel al companiilor mari (+70% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior). În același timp, depozitele atrase de la clienți au rămas relativ stabile, situându-se la 2,5 miliarde euro.

Profitul înainte de impozitare a ajuns la 10,6 milioane euro, creșterea înregistrată față de aceeași perioadă a anului trecut fiind pozitiv influențată de reducerea costului riscului. Nivelul redus al provizioanelor înregistrate în semestrul I 2021 reflectă reziliența portofoliului nostru în timpul pandemiei Covid-19, precum și îmbunătățirea indicatorilor macroeconomici. La nivel operațional, creșterea solidă a veniturilor din comisioane a atenuat impactul negativ al ratelor de dobândă scăzute.

MedLife anunță o creștere de 58% a cifrei de afaceri pro-forma în primul semetru din acest an

0

Liderul pieței de servicii medicale private din România a înregistrat în primele șase luni ale anului în curs o cifră de afaceri consolidată pro-forma în valoare de 741 de milioane de lei, în creștere cu 58% față de primul semestru din 2020. Cifra raportată reflectă investițiile care au fost făcute în ultima perioadă, precum dezvoltarea de produse noi pentru zona de clinici, creșterea numărului de laboratoare prin amenajarea laboratoarelor COVID, dar și extinderea numărului de intervenții chirurgicale pe segmentul de spitale.

A fost un semestru bun, ne bucurăm că rezultatele confirmă eforturile noastre strategice de investiții și dezvoltare. Ne-am axat pe dezvoltarea de noi produse în clinici, de la pachete de screening pre și post COVID la pachete de prevenție pentru pacienții cu patologie cronică. Laboratoarele au fost un alt segment în care am investit și pe care l-am crescut considerabil. În continuare suntem prezenți pentru a oferi suport autorităților și publicului larg, mai ales în acest context al creșterii numărului de noi infectări. Ne propunem să investim și mai mult în infrastructură, astfel încât să creștem gradul de acces pentru aceste analize. Totodată, luăm în calcul dezvoltarea a noi centre mobile de testare, esențiale pentru a avea o cât mai bună acoperire națională. 

Spitalele și-au sporit și ele activitatea, tot mai mulți români s-au îngrijit de sănătatea lor și au venit să beneficieze de investigații și intervenții chirurgicale, cel mai probabil amânate pe perioada de lockdown. De altfel, suntem în proces de dezvoltare cu proiectul MedPark, cel mai mare hub medical din țară, pe care ne dorim să-l accelerăm, iar dacă lucrurile vor decurge conform planului strategic, vom replica acest model, în următorii ani, și în orașele mari din țară: Brașov, Sibiu, Cluj, Arad. Și segmentul de farmacii a luat amploare, odată cu integrarea în grup a celor două companii, CED Pharma și Pharmachem, și extinderea portofoliului de produse. Continuăm extinderea și retehnologizarea, suntem cu piciorul pe accelerație și atenți, în egală măsură, la evoluția pandemiei”, a declarat Mihai Marcu (foto), CEO și Președinte MedLife Group.

În ceea ce privește EBITDA pro-forma, aceasta a înregistrat o creștere de 96%, față de aceeași perioadă a anului trecut, cifra raportată pentru primul semestru fiind de 157,3 milioane de lei, comparativ cu 80,2 mil. înregistrați în 2020. „De-a lungul anilor, am fost consecvenți ca și poziție în piață, ne-am prezentat transparent rezultatele financiare și ne-am bucurat de o creștere constantă și sănătoasă. Este important ca și celelalte companii să facă acest exercițiu de transparență al raportărilor financiare, păstrând o consecvență a modalităților de raportare“,  a completat Mihai Marcu.

Potrivit reprezentanților companiei, primele șase luni din 2021 reflectă și nota încrezătoare pe care o capătă piața economică din România, în contextul în care companiile și-au accelerat activitatea, iar românii s-au reîntors treptat la activitățile obișnuite.

Lucrurile pot arăta bine când vorbim de o populație majoritară imunizată împotriva COVID, cel puțin acest lucru explică scăderea numărului de cazuri din vara aceasta fapt care a permis și reluarea unui număr mare de activități. Cu toate acestea, perspectivele valului 4  cauzate de tulpina Delta, par din ce în ce mai îngrijorătoare. Estimările specialiștilor arătă, fără echivoc, faptul că în perioada imediat următoare vom asista la o nouă  creștere a numărului de cazuri, situație care va pune din nou presiune pe secțiile din spitale și cele de ATI. După cum am arătat și în studiul nostru, rata mare de imunizare în România este influențată în special de cei care au trecut prin boală, procentul celor care s-au vaccinat fiind în continuare unul mic. Pe această cale, fac din nou un apel către companii și publicul larg pentru a se vaccina. Doar prin vaccinare putem să ne reluăm un flux cât mai normal al lucrurilor. Doar în felul acesta reușim cu toții, împreună, să repunem economia pe picioare, să creștem din nou locurile de muncă, producția și exporturile”, a declarat Mihai Marcu.

Accesarea unui nou credit sindicalizat 

Totodată, MedLife anunță astăzi intenția de a contracta un nou credit sindicalizat în valoare de 50 de milioane de euro pentru consolidarea poziției pe piață, fonduri ce vor fi folosite pentru accelerarea programului de achiziții. 

Intenționăm să accesăm un nou credit sindicalizat, în valoare de 50 mil. euro, sumă care se adaugă la creditul semnat în luna mai a.c., în valoare de 40 mil. euro. Așadar vorbim de un total de 90 mil. euro, fonduri pe care intenționam să le investim în extinderea programului de achiziții în țară, dar și în regiune. De altfel, suntem în discuții avansate pentru 2-3 achiziții importante care, în situația în care se vor concretiza, vor aduce plus valoare în portofoliul nostru de servicii.

Suplimentar, la acest credit se vor adăuga, după caz, și alte lichidităţi importante ale companiei care ne vor permite să facem investiții pentru dezvoltarea organică a segmentelor de business din resurse proprii.

Am dovedit în toți acești ani că suntem o companie care are o strategie consecventă și un ritm de creștere susținut, iar rezultatele sunt pe măsura eforturilor noastre. După ce anul trecut am urcat la un sfert de miliard de euro, anul acesta avem șanse mari să fim prima companie medicală privată din România care ajunge la o treime de miliard de euro ”, a declarat Mihai Marcu.

Perspective S2, 2021: Investiții în cercetare și digitalizare, extinderea programului de achiziții

Ca și obiective pentru cea de-a doua jumătate a anului 2021, reprezentanții MedLife spun că divizia de cercetare va juca în continuare un rol important în monitorizarea pandemiei din România, în timp ce programul de achiziții și digitalizarea vor reprezenta și ele o prioritate în planul de strategie pentru următoarele 6 luni.

Am jucat un rol important în monitorizarea pandemiei și vom continua investițiile în cercetare, fiind primul operator de servicii medicale private care face din cercetare un obiectiv strategic. În acest sens, lucrăm la dezvoltarea noului laborator de biosecuritate, grad III, o premieră în regiune, și, în paralel, avem în derulare mai multe studii, printre care și cel de imunizare celulară (celulele T). Până în acest moment, investițiile în cercetare au depășit 1 milion de euro, fonduri exclusiv proprii.

De asemenea, programul de achiziții este și el activ, așa cum menționam, am finalizat preluările CED Pharma și Pharmachem Distribuție și suntem în discuții avansate pentru alte achiziții. Credem că până la sfârsitul anului vom anunța cel puțin 2 tranzacții importante care ne vor ajuta să ne consolidăm poziția de lider absolut la nivel național. 

Adițional, pentru că digitalizarea este focusul pentru perioada aceasta și anii care vor urma, continuăm să investim, dezvoltând noi aplicații care să faciliteze un acces rapid și eficient pacientului la serviciile noastre. Așa cum am fost primii care au introdus accesarea rezultatele  analizelor în online, cât și cei care au implementat serviciul de consultații online, așa vom continua să oferim soluții facile pacientului din 2022. Avem la dispoziție resurse proprii pentru a demara proiecte noi”, a declarat Mihai Marcu.