Creșterea economică și salarizarea în domeniul educației

0

În contextul informațiilor guvernamentale privind creșterea economică la zi și în perspectiva angajamentelor legislative în perspectiva anului viitor, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) și Federația Sindicatelor din Educație (FSE) „Spiru Haret” subliniază că Executivul „trebuie să anunțe cât mai repede dacă vor fi majorate salariile conform Legii nr.153/2017”. Cele două federații sindicale reprezentative pentru domeniul educațional prezintă în acest sens un comentariu semnat de Simion Hancescu, președintele FSLI și de Marius Ovidiu Nistor, președintele FSE „Spiru Haret”:

Guvernul României trebuie să anunțe cât mai repede dacă vor fi majorate salariile conform Legii nr.153/2017 

„Premierul României, domnul Florin Cîțu, a anunțat, din nou, fără a da dovadă că ar avea o minimă doză de părere de rău, că salariile din sistemul de învățământ românesc nu vor fi majorate în acest an, în urma deciziei luate la începutul anului de a îngheța toate salariile în sectorul bugetar în anul 2021. A fost poate cel mai vehement și triumfalist NU exprimat până acum în raport cu solicitările pe care le-am înaintat Guvernului României. 

Apreciem faptul că și elevii și-au manifestat public indignarea că profesorii lor sunt umiliți, refuzându-li-se majorarea salarială pe care ar fi trebuit să o primească. Știm că și elevii sunt nemulțumiți din cauza nerezolvării problemei legate de decontarea navetei și din cauza burselor școlare foarte mici. Vinovații pentru aceste neajunsuri sunt, în primul rând, în Palatul Victoria, în Parlamentul României și la Ministerul de Finanțe. Către cei de acolo trebuie să ne exprimăm nemulțumirea! Să ne amintim că actualul Prim-Ministru s-a exprimat public, înainte de a ocupa această funcție, că  educația și sănătatea nu trebuie să fie prioritare. Acum, o pune în practică!

Oamenii din învățământ sunt revoltați – pe bună dreptate – pentru că văd că realitatea nu are nicio legătură cu declarațiile Premierului în ceea ce privește «consistenta» creștere economică. Când merg la piață sau când își plătesc utilitățile constată că ceea ce afirmă șeful Executivului este o diversiune/ lipsă de documentare/ tratare cu dispreț a acestora/ etc. 

Practic, majorările salariale acordate în ultimii doi ani cadrelor didactice au fost anihilate de inflația recunoscută oficial de Banca Națională a României și de creșterea prețurilor la produsele de bază și la utilități. 

Îi reamintim Prim-Ministrului României faptul că aceste majorări salariale, care ar fi trebuit deja să fie acordate, ar însemna o creștere a veniturilor între 250 și 500 de lei pe lună.

Opinia publică trebuie să înțeleagă faptul că un profesor debutant are în acest moment un salariu de doar 2.300 de lei pe lună. O chirie minimă pentru o garsonieră îl lasă pe acest tânăr cu jumătate sau chiar un sfert din salariu (fără a lua în calcul orașe precum București sau Cluj), prin urmare, cine poate să aibă un trai decent cu 1.000 de lei pe lună, bani din care mai are de plătit și facturile utilităților, haine, cărți, cursuri de perfecționare? Chiar și în aceste condiții de umilire salarială, majorarea care ar fi trebuit să se acorde în anul 2020, a fost «sărită» și anul acesta! Atitudinea guvernanților care dau astfel de salarii profesorilor este una cinică, dacă nu cumva chiar iresponsabilă!

Salariații din învățământ așteaptă, cu mare interes, informații oficiale legate de ceea ce se va întâmpla anul viitor referitor la aplicarea Legii nr. 153/2017. Conform acestei legi, ar trebui să se atingă nivelul maxim prevăzut de această lege, care oricum este revoltător de mic.

Prim-Ministrul României trebuie să spună public și de îndată, dacă Legea nr. 153/2017 se va aplica, anul viitor, pentru angajații din învățământ. Orice amânare naște suspiciuni, asta pentru că, în câteva zile, la Ministerul Finanțelor Publice începe «creionarea» Proiectului de buget pentru anul 2022. Tăcerea guvernanților poate fi interpretată de salariații din învățământ, ca o invitație la declanșarea acțiunilor de protest”.

Studiu Deloitte: cheltuielile cu începerea anului școlar, tot mai mari. Produsele de tehnologie înlocuiesc treptat rechizitele clasice

Cheltuielile generate de începerea anului școlar sunt în creștere cu 16% anul acesta față de 2020, urmând să se ridice la aproximativ 32,5 miliarde de dolari, iar instrumentele digitale înlocuiesc rechizitele școlare tradiționale, astfel încât vânzările de produse bazate pe tehnologie destinate elevilor vor înregistra o creștere anuală de 37%, reiese din studiul Deloitte back-to-school 2021. Pentru cumpărarea produselor de tehnologie legate de școală, 49% dintre participanții la studiu spun că magazinele online reprezintă prima opțiune, iar 41% preferă comercianții de tip discount.

Percepția consumatorilor s-a îmbunătățit în acest an, dat fiind că 45% dintre respondenți estimează o evoluție pozitivă a condițiilor economice în următoarele șase luni (față de 23% în 2020), 55% sunt mai încrezători în perspectivele economiei acum decât la finalul anului trecut (17% în 2020), iar 78% au o situație financiară similară sau mai bună a gospodăriilor decât în urmă cu un an (71% în 2020). În aceste condiții, cheltuielile pentru școală ajung anul acesta la cel mai ridicat nivel din perioada recentă, respectiv 612 dolari/copil (în creștere de la 529 de dolari/copil în 2020). Per ansamblu, anul acesta, 40% dintre gospodării se așteaptă să cheltuiască mai mult pe articole de școală decât în anul anterior. 

Dintre cei care achiziționează produse de tehnologice, 31% intenționează să cumpere computere și echipamente hardware (în creștere de la 22% în 2020), în timp ce 37% au în plan să cumpere dispozitive electronice (față de 24% în 2020). În același timp, 44% spun că optează pentru mai puține consumabile tradiționale pentru școală, deoarece copiii lor folosesc mai mult tehnologiile digitale la ore și după școală. Totodată, chiar dacă școlile se deschid fizic, 58% dintre respondenți au în vedere cumpărarea de resurse de învățare online pentru începerea școlii (în urcare de la 51% în 2020).

Pe categorii de produse de tehnologie, cea mai mare parte a cheltuielilor va merge către produse electronice (5,9 miliarde de dolari, cu 47% mai mult decât în 2020) și calculatoare și echipamente hardware (5,9 miliarde de dolari, cu 20% peste suma cheltuită în urmă cu un an). 

„Costurile părinților cu școala au crescut semnificativ și în România în pandemie, având în vedere că cei mai mulți au fost nevoiți să cumpere echipamente IT pentru educația online. Pe fondul acestor achiziții, dar și al investițiilor realizate de companii și instituții publice pentru a asigura soluții pentru munca la distanță, piața locală de IT&C a crescut cu peste 20% în 2020 față de 2019, conform datelor oficiale. În plus, dat fiind faptul că procesul de digitalizare trebuie să continue în toate structurile societății, este de așteptat ca ritmul de creștere pe această piață să rămână accelerat cel puțin pentru următorii trei-patru ani”, a declarat Raluca Bâldea (foto), Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum

Conform studiului, comercianții clasici rămân preferații cumpărătorilor pentru produsele școlare, dar pierd teren în fața magazinelor online – 43% optează pentru cumpărături în magazine, iar 39%, în mediul online. Față de 2020, schimbarea nu este foarte mare, dar discrepanța crește dacă ne raportăm la 2019, când 56% dintre cumpărători preferau magazinul fizic și doar 29%, cumpărăturile online.

În plus, chiar dacă economiile își revin, obiceiul de a cumpăra online pare să persiste. Pe măsură ce vânzătorii oferă mai multe instrumente de cumpărare compatibile cu tehnologia, consumatorii încep să le adopte (asistentul vocal pentru cumpărături, portofelul digital, butoane de „cumpărare” în postările de pe rețelele sociale, realitate virtuală etc.), iar 44% dintre respondenți spun că intenționează să utilizeze cel puțin una dintre aceste tehnologii în perioada următoare (în creștere de la 26% în 2020). Studiul Deloitte back-to-school 2021, ajuns la cea de-a 14-a ediție, este realizat pe baza unui sondaj derulat în rândul a 1.200 de părinți din Statele Unite ale Americii cu copii de școală.

Susținere pentru antreprenoriat pe cont propriu

0

„Încurajarea antreprenoriatului și a ocupării pe cont propriu prin susținerea înființării de întreprinderi cu profil nonagricol în zona urbană din regiunea Sud a României” a constituit obiectivul proiectului #Antreprenorium, cod Mysmis 105026, implementat de Asociația Centrul de Consultanță și Management al Proiectelor Europroject (CCMP Europroject), în parteneriat cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT), în perioada 3 ianuarie 2018-2 iunie 2021. Proiectul a fost finanțat în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020, apelul România Start-up Plus. 

După cum ne informează inițiatorii proiectului, „grupul țintă al proiectului #Antreprenorium a fost format din 464 de persoane, dintre care 255 femei, cu domiciliul sau reședința în mediul urban sau rural din regiunea Sud, care doreau să înființeze o afacere non-agricolă în mediul urban din regiunea Sud. Toți membrii grupului țintă au beneficiat de formare antreprenorială, în ariile  tematice cele mai relevante pentru acest domeniu, respectiv: cadrul general în care activează afacerea, marketing-ul afacerii, finanțarea afacerii, managementul resurselor umane, fundamentarea si elaborarea unui plan de afacere”. 

Proiectul a inclus un concurs de planuri de afaceri, în urma căruia „au fost selectate 53 de planuri de afaceri care au primit finanțare în cadrul proiectului de maximum 160.000 lei. Astfel, 53 de firme au beneficiat de capital de start-up, astfel înlăturându-se un obstacol extrem de important al demarării unei afaceri, respectiv lipsa resurselor financiare. În plus, câștigătorii concursului au beneficiat de acțiuni de sprijin în cadrul proiectului #Antreprenorium pe mai multe paliere: au participat la stagii de practică în întreprinderi reale, în scopul dobândirii de  abilități practice în domeniul în care vor demara noua afacere, au beneficiat de consiliere, consultanță, mentorat în scopul consolidării și punerii în aplicare a planului de afaceri și au fost sprijiniți în vederea înființării afacerilor. Funcționarea și dezvoltarea afacerilor finanțate au fost monitorizate permanent pentru a minimiza riscul de eșec al acestora, precum și pentru a asigura dezvoltarea afacerilor, nu doar supraviețuirea lor pe piață.

Cele 53 de firme au creat și menținut 144 de locuri de muncă, ocupate de persoane cu domiciliul în regiunea Sud Muntenia, astfel contribuind la creșterea nivelului de dezvoltare socio-economică a regiunii”.

Platformă de analiză și planificare de cash flow

0

Platforma de analiză și planificare de cash flow ThinkOut oferă sprijin companiilor în gestionarea și monitorizarea fluxului de capital, oferindu-le o imagine de ansamblu asupra propriilor finanțe. Clusterul specializat în industria utilităților și automatizării industriale Vestra (primul de acest fel) a investit 180.000 de euro în platformă, pentru digitalizarea și automatizarea proceselor din cadrul firmelor mici și mijlocii, cu scopul de a dezvolta într-un ritm alert domeniul fintech Open Banking.

Vlad Iftime (foto), Managing Partner Vestra: „Principiile noastre sunt client-centered, iar atenția noastră se concentrează, cu precădere, pe  cerințele consumatorilor. Suntem încântați să anunțăm investiția în platforma ThinkOut și, totodată, să contribuim la extinderea produsului pe piața central-estică europeană mizând pe companiile mici sau pe utilizatorii care dețin un portofoliu mai amplu de clienți. Această investiție, un exemplu de parteneriat de tipul „Win-Win”, demonstrează că, atunci când există viziune şi determinare, nu există nicio piedică în realizarea unui parteneriat orientat spre performanță ȋntre un start-up și un cluster specializat în industrie, familiarizat cu cele mai noi tehnologii și modele de automatizare a proceselor. Ne așteptăm să identificăm un impact pozitiv al platformei la nivelul pieței europene și privim ThinkOut ca pe un business românesc conectat la economia Europei Centrale și de Est. De asemenea, mizăm și pe consolidarea parteneriatelor din România, Ungaria și Polonia”.

ThinkOut este recomandată ca „o soluție potrivită pentru un business care se extinde din România spre o piață globalizată, unde gestionarea eficientă a fluxurilor de cash flow poate fi un avantaj major. Platforma a fost gândită să automatizeze consolidarea și analiza datelor pe care antreprenorii o realizează de regulă manual, să ofere informații precise despre fluctuația veniturilor și cheltuielilor și să identifice rapid problemele de lichiditate.

Cu ajutorul Vestra Industry, TBNR Investments Iași și Transylvania Angels Network, ThinkOut a obținut fonduri de peste 250.000€ pentru dezvoltarea platformei de cash flow, consolidarea parteneriatelor și extinderea pe piața din Marea Britanie.

Soluția ThinkOut se adresează preponderent firmelor mici și mijlocii, companiilor de servicii sau firmelor prezente în mediul online care depind de acest mediu rapid de dezvoltare și mizează pe digitalizarea și automatizarea proceselor, astfel încât antreprenorii să opereze eficient”.

Vestra este cunoscută ca „prima companie din România cu un portofoliu bogat și o experiență vastă de peste 25 de ani pe segmentul furnizării de echipamente și servicii în industria utilităților și automatizării. Compania desfășoară proiecte care se axează pe partea de utilități publice și de contorizare inteligentă prin comunicații de tip SMART contribuind în același timp la protejarea mediului înconjurător, impactat de schimbările climatice. Vestra oferă clienților cele mai eficiente soluții și comercializează o gamă largă de echipamente de măsură și control, soluții pentru rețele de apă și canalizare dar și sisteme de automatizare aduse pe piața din România în parteneriat cu lideri mondiali. www.vestra.ro”.

ThinkOut este definit ca „o platformă dedicată de analiză a fluxului de numerar pentru companiile mici și mijlocii. Platforma oferă o imagine de ansamblu în timp real a performanțelor companiilor și o bună înțelegere a viitorului pe baza istoricului tranzacțiilor din conturile bancare. Startup-ul a fost fondat în 2016 la Iași. În ultimii trei ani, ThinkOut a participat la diferite programe de accelerare din regiunea CEE, cum ar fi Startup Spotlight (București), MKB Fintechlab (Budapesta) și Huge Thing @ Google Campus (Varșovia). În prezent, startup-ul este prezent pe piețele din România, Ungaria și Polonia și are parteneriate în curs cu instituții financiare din regiune”.

OTP Bank crește suma maximă care poate fi acordată printr-un credit de nevoi personale la 120.000 lei

0

OTP Bank răspunde nevoilor clienților persoane fizice și adaptează un produs cheie din portofoliul băncii. Astfel, suma maximă care poate fi obținută printr-un credit de nevoi personale, în lei, a fost majorată de la 100.000 lei, la 120.000 lei. Valabil și pentru refinanțare.

„Experiența oferită clienților noștri joacă un rol crucial în dezvoltarea unor relații pe termen lung, bazate pe încredere, promptitudine, calitate și eficiență. Ceea ce anunțăm astăzi este încă un pas în angajamentul pe care ni-l asumăm față de clienții OTP Bank, în România. În continuare, avem în plan investiții constante în dezvoltarea portofoliului de produse și servicii oferite în sucursală și 100% online, atât clienților persoane fizice, cât și juridice, a declarat Roxana Hidan, Director General Adjunct, OTP Bank România.

Creditul de nevoi personale poate fi acordat pe o perioadă de maximum 5 sau 10 ani, exclusiv pentru refinanțarea creditelor acordate înainte de 8 Iulie 2020, cu o dobândă între 7,99% și 11,99% pe an, niveluri valabile în condițiile încasării venitului lunar în contul deschis la OTP Bank. Dobânda este fixă, se stabilește la acordarea creditului în funcție de profilul financiar al clientului și nu se modifică pe toată durata creditului. Nu există comisioane pentru analiza creditului, comisioane lunare pentru administrarea creditului și nici pentru deschiderea și administrarea contului curent, în cazul în care deții unul dintre pachetele de servicii de creditare, structură modulară cu opţiune Creditare sau pachet LeZero

Creditele de nevoi personale oferite de OTP Bank pot fi accesate atât prin intermediul sucursalelor băncii, cât și prin www.otpbank.ro 100% online pentru clienții noi, fără niciun drum la bancă, împreună cu pachetul de cont curent „LeZero”, care include cont curent, card de debit, Internet & Mobile Banking. 

Dan Andrei Constantin, cooptat Director of Capital Markets la Appraisal & Valuation SA

0

Compania Appraisal & Valuation SA, deținătoare a brandului NAI Romania și unul dintre liderii pieței de evaluări (indicativ bursier APP), anunță deschiderea unei serii de „recrutări la nivel înalt, care vor sprijini expansiunea companiei și vor contura viziunea de dezvoltare pe următorii 10 ani”. În acest sens, compania  l-a cooptat în echipă pe Dan Andrei Constantin, fost director adjunct al Alpha Bank, în poziția de Director of Capital Markets.

Andrei Botiş (foto), CEO Appraisal & Valuation SA: „Recrutarea de lideri cu adevărat remarcabili din piață face parte din strategia noastră de dezvoltare, iar Andrei Dan Constantin, un as al finanțelor, are principala misiunea de a îmbunătăți considerabil profitul companiei noastre. Mai mult, va implementa strategii digitale moderne care să ușureze munca oamenilor, astfel încât volumul serviciilor livrate pe piață să crească semnificativ în următoarea perioadă. Având în vedere experiența de necontestat în lucrul cu IMM-urile, Andrei Dan Constantin va dezvolta noi servicii de consultanță privind finanțarea afacerilor clienților noștri, acest lucru fiind în deplin acord cu viziunea companiei noastre ce presupune dezvoltarea continuă pe orizontală cu noi produse și servicii complementare celor deja existente. O particularitate aparte a experienței profesionistului financiar Andrei Dan Constantin este restructurarea activității, în vederea îmbunătățirii profitabilității, ceea ce va aduce un beneficiu semnificativ pentru toate companiile ce urmează a fi achiziționate în următoarea perioadă de către Appraisal and Valuation SA”.  

Noul director, Andrei Dan Constantin, este caracterizat prin „impresionanta experiență în sistemul bancar din România, având expertiză în managementul vânzărilor de credite, servicii bancare personalizate, creditare persoane juridice și fizice, precum și managementul riscului de creditare. Finanțistul activează în industria bancară încă din 2003, având funcții de management în instituții bancare renumite precum Banca Transilvania, BRD, Banca Transilvania, Credit Europe Bank și Alpha Bank”.

În perioada imediat următoare, acțiunile Appraisal & Valuation SA vor fi listate, sub simbolul APP, pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (piața AeRO) a Bursei de Valori București. Atragerea în echipă a celor mai buni specialiști de pe piață face parte din strategia APP de a performa pe piața de capital, alături de crearea unor noi divizii, achiziții de companii din același domeniu de activitate și arii conexe, precum și extinderea serviciilor și a platformelor digitale atât la nivel local, cât și internațional.
Fondată în 2010, Appraisal & Valuation SA este deținătorul brand-ului NAI Romania, fiind unul dintre liderii de piaţǎ pentru servicii de evaluǎri și în același timp, reprezentantul exclusiv al NAI Global în România şi Republica Moldova. NAI Global reprezintǎ o rețea de companii imobiliare comerciale independente și unul dintre cei mai mari furnizori de servicii imobiliare comerciale din întreaga lume, formată din 5.000 de profesioniști și 375 de birouri în 55 de țări din întreaga lume. Compania a pregătit listarea unui pachet de acțiuni la BVB în cel de-al treilea trimestru al anului 2021, iar primul pas în atingerea acestui obiectiv a fost derularea unui plasament privat de acțiuni, care s-a desfășurat cu succes. Plasamentul privat de acțiuni, precum și operațiunile necesare listării sunt intermediate de de broker-ul TradeVille. Portofoliul de servicii al companiei cuprinde: evaluări imobiliare, evaluarea companiilor, a terenurilor Agricole, a fermelor de producție, a halelor de depozitare și producție, precum și ale echipamentelor tehnice. Appraisal & Valuation SA este membru corporativ al Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați (ANEVAR), organizație profesională de utilitate publică, fără scop patrimonial, din care fac parte evaluatorii autorizați care dobândesc această calitate, în condițiile legii.

Deloitte România își consolidează echipa de management prin promovarea a patru angajați la nivelul de directori

0

Deloitte România își consolidează echipa de management prin promovarea a patru angajați din practicile de consultanță în managementul riscului, de consultanță fiscală, de consultanță financiară și de audit ca urmare a contribuției și implicării acestora în oferirea de servicii către clienți și în dezvoltarea echipelor. Andrada Tănase a fost promovată pe poziția de Director în practica de consultanță în managementul riscului, Monica Țariuc a fost numită Director Global Employer Services în cadrul practicii de consultanță fiscală, Vlad Bălan a fost numit Director Consultanță Financiară și Ion Efros, Director de Audit, începând cu 1 septembrie 2021.

„Sunt mândru de colegii care au devenit parte a echipei noastre de conducere datorită implicării lor distinctive în crearea unui impact semnificativ asupra clienților și angajaților Deloitte. Andrada, Monica, Vlad și Ion sunt profesioniști remarcabili, implicați activ în deservirea clienților și în formarea altor experți talentați. Sunt convins că vor contribui cu succes la accelerarea creșterii Deloitte România, la consolidarea reputației organizației și a prezenței noastre în comunitatea de afaceri din România”, a spus Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.

Andrada Tănase, Director în practica de consultanță în managementul riscului,  s-a alăturat echipei Deloitte în 2015 și are o experiență de zece ani în domeniul reglementărilor Basel III, practicilor de supraveghere, managementul riscurilor și serviciilor de audit și raportare în sectorul financiar. A coordonat proiecte pe diverse teme de risc și de reglementare, cum ar fi procesul intern de evaluare a adecvării capitalului (ICAAP), procesul intern de evaluare a adecvării lichidității (ILAAP), planuri de afaceri, licențiere și autorizări, redresare și rezoluție. Andrada este, de asemenea, trainer pentru Institutul Bancar din România și Republica Moldova și pentru mai multe bănci comerciale și centrale din Europa. Ea este membră a Asociației Experților Contabili Autorizați (ACCA), a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) și deține certificarea Financial Risk Manager (FRM) acordată de Asociația Globală a Profesioniștilor în Managementul Riscului (GARP).

Monica Țariuc, Director Global Employer Services în cadrul practicii de consultanță fiscală, s-a alăturat Deloitte în 2008 ca intern și încă de atunci s-a specializat în probleme ce țin de mobilitatea angajaților la nivel global. Ea este recunoscută de clienți pentru cunoștințele sale tehnice în acest domeniu, capacitatea sa de a coordona proiecte mari la nivel global și regional, interesul său autentic pentru îmbunătățirea proceselor zilnice și pentru gândirea ei out-of-the-box și soluțiile inovatoare. Monica se concentrează acum pe creșterea gradului de conștientizare și sprijinirea organizațiilor în regândirea politicilor de mobilitate, astfel încât conceptul de muncă la distanță – munca de acasă, din vacanță, de pretutindeni sau de orice alt tip – să fie înțeles și gestionat în mod corespunzător atât de companii, cât și de angajați. De asemenea, ea a fost implicată în proiectarea și implementarea instrumentelor tehnologice proprietare Deloitte care ajută la monitorizarea și îndeplinirea obligațiilor de raportare pentru angajații mobili din toate țările. 

Vlad Bălan, Director Consultanță Financiară, s-a alăturat Deloitte ca intern în departamentul de audit în ultimul său an de studii universitare în 2008. Doi ani mai târziu, făcea partea din echipa de consultanță financiară și de atunci a lucrat la numeroase proiecte, majoritatea constând în oferirea de servicii de due diligence și tranzacții. Companiile pe care le-a servit cu succes în ultimii 11 ani sunt active în diverse industrii, dar se concentrează în principal pe sectorul imobiliar și de energie. Vlad a lucrat cu companii de top din sectoarele lor și în tranzacții care sunt considerate repere atât pentru orice profesionist din acest domeniu, cât și pentru domeniul fuziunilor și achizițiilor din România, cum ar fi vânzarea subsidiarelor din România deținute de Grupul CEZ către Macquarie Infrastructure and Real Assets. El este membru al Asociației Experților Contabili Autorizați (ACCA) și absolvent al Facultății de Automatică și Calculatoare, Universitatea Politehnica din București.

Cu o experiență de peste 12 ani în servicii de audit și consultanță, Ion Efros, Director de Audit, și-a început cariera în practica Deloitte din Moldova în 2007, apoi a condus biroul Deloitte din Timișoara până în 2019. Cea mai mare parte a portofoliului său constă în oferirea de servicii privind raportarea duală, și anume Standardele Române de Contabilitate (SRC) și Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS). A lucrat cu organizații din diverse industrii, în special cu companii din sectorul produselor de consum și industriale. Este membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), al Autorității de Supraveghere Publică a Activității de Audit Statutar (ASPAAS), al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) și al Asociației Experților Contabili Autorizați (ACCA). Ion deține o diplomă de licență în contabilitate și audit, o alta în drept economic și are un master în managementul afacerilor.

Demontarea miturilor despre bere

0

Asociația Berarii României lansează campania #BerePeBune, cu mesajul „Împreună demontăm miturile despre bere”.

Julia Leferman, director general asociația Berarii României, ne oferă detalii:Campania își propune să demonteze, pe un ton relaxat, amuzant și prietenos, preconcepțiile despre bere. Deși trăim într-o societate modernă în care fiecare afirmație poate fi susținută de profesioniști avizați cu date științifice, suntem în continuare influențați de opinia populară și de miturile cu privire la alimentele pe care le consumăm. De aceea, spunem clar și răspicat că berea este foarte potrivită unui stil de viață echilibrat atâta vreme cât este consumată moderat. Este alegerea perfectă pentru momentele de relaxare alături de prieteni sau de familie, acasă sau la terasă, la mare sau la munte, la petreceri selecte, concerte sau evenimente sportive”.

Ambasadorii campaniei sunt: Cori Grămescu, Radu Vâlcan, Nicolai Tand, Lavinia Ioana și somelierul de bere Virgil Dumitrașcu.

Centrul de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție informează că berea, „consumată cu moderație, susține un stil de viață echilibrat, nu îngrașă și poate avea efecte benefice asupra sănătății! Un pahar de bere cu 5% alcool conține același număr de calorii precum o cantitate similară de suc de portocale, o banană de dimensiune medie sau un pahar de lapte (https://www.beresanatatenutritie.ro/galerie-foto/#gallery-3).

Asociația Berarii României subliniază că „berea este un produs 100% natural. Ingredientele care intră în compoziția ei – 90% apă, orz, hamei și drojdie – sunt de cea mai bună calitate, provenind în cea mai mare parte din agricultura locală. Chiar dacă consumată în cea mai mare parte de bărbați, berea este o băutură aleasă din ce în ce mai des și de către femei. Categoria și-a îmbunătățit semnificativ reputația printre românce în ultimii ani, în mare parte și datorită variantelor cu conținut scăzut de alcool, a mixurilor de bere sau a berilor cu arome, segmente aflate într-o tendință de creștere și pe piața locală. (Reputation RepTrak® Pulse – https://www.berariiromaniei.ro/reputatia-berii-si-a-berarilor-romani-a-crescut-semnificativ-in-ultimii-doi-ani/)

Asociația Berarii României reprezintă de 17 ani „vocea comună a industriei locale de bere. Obiectivele sale sunt să sprijine dezvoltarea unui sector durabil, să promoveze un mediu competițional transparent, să asigure un tratament egal și corect în fața instituțiilor de reglementare și să educe consumatorii de bere cu privire la beneficiile și consumul responsabil de bere. Din 2008, Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, aderând la organizația Berarii Europei, fondată în 1958 la Bruxelles. Membrii săi actuali sunt importanți producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN România SA, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES și MARTENS, alături de microberăria CLINICA DE BERE. Împreună, cei șase producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și  ASOCIAȚIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI DIN ROMÂNIA. Industria berii pune un accent deosebit pe managementul sustenabilității, în sensul eficientizării consumului de apă și de energie în producţia de bere sau în reducerea amprentei de CO2. De asemenea, este sectorul economiei cu cea mai mare pondere de ambalaje reutilizabile puse în circulație voluntar”.

Prima platformă românească de audiobooks

0

Noutate pe piața editorială: Echo, prima platformă românească de audiobooks, împreună cu edituri partenere (Trei, Curtea Veche, Nemira, Humanitas, Publica, Crime Scene Press, For You, Niculescu etc.), oferă mii de audiobooks în limbile română și engleză, cu acces printr-o aplicație pe telefon mobil sau tabletă. Platforma este deținută de Ana Nicolau & Radu Nicolau, doi antreprenori din zona editorială și de tehnologie, și este dezvoltată în parteneriat cu Beat Technology,  o companie care a colaborat cu  platforme de top ale unor edituri din Norvegia, Danemarca, Germania și Spania. Echo este totodată susținută de un parteneriat strategic cu rețeaua de librării Cărturești, lider pe piața de carte din România.

Oferta de lectură cuprinde o diversitate de domenii: ficțiune străină clasică și contemporană, nonficțiune (istorie, actualitate, mindfulness, business), conținut pentru copii – povești, basme, serii cunoscute. Câteva dintre titlurile bestseller disponibile în format audiobook pe Echo sunt: Biblioteca de la miezul nopții (de Matt Haig), Atomic Habits (de James Clear), Prietena mea genială (de Elena Ferrante), Acolo unde cântă racii (de Delia Owens), O scurtă istorie a românilor povestită celor tineri (de Neagu Djuvara), O viață pe planeta noastră (de Sir David Attenborough), 12 reguli de viață (de Jordan B. Peterson), Țup. Imposibil e doar un cuvânt (de Alex Donovici). 

Lectura este asigurată de Andi Vasluianu, Andrei Huțuleac, Oana Pellea, Ana Ularu, Victor Rebengiuc, Andrei Pleșu, Radu Paraschivescu, Florin Piersic Jr., Corneliu Ulici și mulți alții. Echo se recomandă ca „o platformă vie. În fiecare lună, la Echo vor apărea noi și noi titluri de la cele mai importante edituri din România. Romane clasice sau bestselleruri de ultimă oră, cărți ale unor scriitori români și străini, în lectura unor actori și autori îndrăgiți”.

Oricine își dorește să încerce experiența unui audiobook bun poate începe cu 30 de zile gratuite de test, timp în care Echo oferă cadou trei credite cu care pot fi achiziționate până la 3 audiobooks. După această perioadă, există mai multe opțiuni de abonament: Basic – 2 credite incluse (până la 2 audiobook-uri pe lună); Standard – 3 credite incluse (până la 3 audiobook-uri pe lună); Premium – 5 credite incluse (până la 5 audiobook-uri pe lună). Cele 30 de zile gratuite de test pot fi activate pe site-ul www.echo.ro, iar aplicația poate fi apoi descărcată pentru Android din Google Play. În curând, Echo va fi disponibil și  pentru iOS.

Ascultătorul va primi un număr de credite în baza unui abonament lunar, cu care va putea cumpăra orice audiobook din aplicație.  

Radu Nicolau, co-fondatorul Echo: „De când eram mic mă fascina tot ce ținea de tehnologie. La un moment dat am decis că e timpul să încep proiecte mai îndrăznețe pe cont propriu, care să îmi ofere mai multe provocări și puzzles de rezolvat. Așadar, din pasiunea mea pentru cifre, tehnologie, gaming și puzzles, din încercarea de a găsi o soluție pentru «nu citesc mai mult pentru că nu am timp», a luat naștere Echo. Avem din ce în ce mai mulți timpi morți – așteptăm în trafic, suntem blocați la cozi, petrecem mult timp în mijloacele de transport în comun etc. Audiobook-urile au devenit o soluție care împacă pasiunea pentru citit și curiozitatea cu orice stil de viață, iar Echo este prima platformă care oferă un astfel de conținut premium, în limba română”.

Nathan Hull, Chief Strategy Officer: „Beat a construit și susține principalele platforme construite de editori din Norvegia, Germania, Danemarca și Spania – să aducem această experiență acumulată de-a lungul anilor pe piața din România odată cu lansarea Echo este un moment important pentru noi. Piața de audiobooks este la început în România, ceea ce le permite lui Echo și Beat să stabilească un standard de model de business pe piață și să seteze un prag înalt pentru calitatea înregistrărilor și un benchmark în experiența ascultătorilor pe viitor”.

Șerban Radu, co-fondator: „Ne bucurăm să ne unim forțele în acest proiect care aduce împreună texte și voci de neuitat, tehnologie și oameni din lumea cărții. Domeniul audiobook-urilor este unul către care ne-am îndreptat și noi atenția în ultimii ani și credem că Echo este o completare importantă și necesară în ecosistemul cărții din România. Recunoaștem în acest proiect aceeași atenție la detalii și orientare către cititor pe care o cultivăm și noi în Cărturești și sperăm că cititorii din România vor găsi aici platforma perfectă pentru a continua explorarea în lumea cărților”.

2 din 10 români declară că și-au cumpărat un animal de companie în starea de urgență

0


Rezultatele studiului Reveal Marketing Research, companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development, arată că în România, 6 din 10 români au un animal de companie. Există, așadar, o cerere foarte mare, iar, pe fondul acesteia, comerțul cu animale de companie pare să fi explodat în perioada pandemiei. Mai mult de atât, perioada de lockdown cauzată de pandemia COVID-19 a influențat achiziționarea sau adoptarea unui animal de companie. Astfel că, 20% dintre posesorii de animale de companie, declară că dețin un animal de companie de cel puțin doi ani. 

Potrivit studiului Reveal Marketing Research, câinele nu este doar cel mai bun prieten al omului, ci şi cel mai comun animal de companie deţinut la nivelul gospodăriilor din mediul urban și rural, datele arătând că 73% dintre posesorii de animale de companie au câine, în vreme ce 57% au pisici. Topul celor mai populare animale de companie este completat de păsări papagali/canari (9%), pești (7%), broască țestoasă și hamster/ porcusor de Guineea (3%).

Totuși, câinele se detașează ca animalul preferat de către tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani (80%) și familiile cu copii (78%). 

De unde cumpără stapanii hrană pentru de animalele lor de companie?

Studiul Reveal Marketing Research analizează și locurile din care românii cumpără hrană pentru animalele de companie. Majoritatea preferă hypermarketurile/supermarketurile (78%) şi magazinele specializate (55%), urmate de veterinar (20%) şi de achiziția online (15%).

Se observă o preocupare mai mare a persoanelor din mediul urban în ceea ce privește îngrijirea animalelor de companie pe care le dețin, întrucât 64% dintre acestea cumpără hrană de la magazinele specializate, care comercializează inclusiv produse premium. Acest lucru se poate datora puterii de cumpărare mai ridicate în zona urbană, cât și unei prezențe și diversități mai mari a serviciilor, magazinelor specializate și a cabinetelor veterinare. 

Ce facem cu animalele de companie când plecăm în vacanță?

Ce fac românii cu animalele de companie atunci când pleacă de acasă cu toată familia? Majoritatea găsesc soluții la familie sau prieteni (63%) sau le lasă în casă și roagă pe cineva să treacă să îi dea mâncare (36%). De asemenea, o altă soluție pentru care românii declară că optează este cazarea într-un hotel special pentru animale (6%). 

Românii vor să adopte animale de companie (57%),
mai degrabă decât să le cumpere (43%) 

Există, așadar, o cerere foarte mare, iar, pe fondul acesteia, comerțul cu animale de companie pare să fi explodat în perioada pandemiei. În ciuda acestui fapt, românii par să fie din ce în ce mai interesați de partea de adopție (57%), în detrimentul achiziției (57%). Atunci când iau în considerare adopția unui animal de companie, 7 din 10 români declară că intenționează să adopte un câine. 


Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview) – perioada de colectare 16.07.2021- 22.08.2021. Datele au fost colectate pe un eșantion reprezentativ național (urban și rural), 1007 interviuri + Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%.