Analiză sectorială EY România:Randamentele așteptate de investitori relevă un optimism moderat în piață, pe fondul îngrijorărilor legate de noile mutații ale virusului

În majoritatea sectoarelor din România, randamentele așteptate de investitori nu au prezentat fluctuații semnificative în cel de-al doilea trimestru din 2021, comparativ cu prima parte a anului

Costul capitalului a urmat o evoluție relativ stabilă în cel de-al doilea trimestru al anului 2021, după tendința ușor crescătoare înregistrată în prima parte a anului, conform analizei sectoriale EY România. 

Evoluția randamentelor solicitate de investitori este în continuare influențată de tendința principalilor indicatori macroeconomici, în contextul unei cereri de consum locale extinse care a urmat după cel de-al treilea val pandemic. Astfel, o contribuție semnificativă la avansul consumului în trimestrul al doilea al anului au avut-o bunurile de folosință îndelungată, vânzările de autovehicule, dar și bunurile complementare precum carburanții. 

În prima parte a anului, evoluția macroeconomică a depășit așteptările investitorilor, odată cu redeschiderea celor două mari economii ale lumii: SUA și China. În acest context, randamentele așteptate nu au înregistrat fluctuații majore pentru majoritatea industriilor analizate în cel de-al doilea trimestru al anului curent, așteptările de redresare a economiei fiind deja încorporate în valorile trimestrului precedent.

Analiza trimestrială a valorii de piață a companiilor se bazează pe datele financiare disponibile la sfârșitului celui de-al doilea trimestru al anului 2021, recent publicate de companiile listate din principalele 10 sectoare din România: bunuri de consum și de larg consum, energie, servicii financiare, servicii medicale, produse industriale, tehnologia informației, materii prime, proprietăți imobiliare și servicii de telecomunicații.    

„Perspectivele pozitive generate de relansarea economică, concomitent cu creșterea ratelor de vaccinare din regiune, au fost temperate de îngrijorările privind noile mutații ale SARS CoV-2 în trimestrul al doilea al anului 2021. Randamentele așteptate de investitori au rămas stabile pe fondul incertitudinilor legate de evoluția situației pandemice. Presiunile inflaționiste rămân o caracteristică a mediului macroeconomic actual, în contextul creșterilor susținute ale prețurilor combustibililor sau energiei electrice și a gazelor naturale, care s-au propagat la nivelul prețurilor materiilor prime la nivel global”, declară Ileana Guțu (foto), Partener Asociat și Coordonator al departamentului de Evaluare, modelare financiară și analize economice, EY România.

În timp ce randamentele așteptate de investitori în sectorul IT au înregistrat o scădere, ajungând la un nivel similar cu finalul anului precedent, sectorul financiar a revenit pe o pantă ascendentă. Cea mai mare volatilitate a costului capitalului în ultimele 4 trimestre se remarcă în sectorul IT. 

Atât în cel de-al doilea trimestru al anului 2021, cât și în ultimii 5 ani analizați, sectoarele ale căror randamente înregistrează în continuare valori scăzute și au o evoluție relativ constantă rămân cele de materii prime și produse industriale, precum și cel al energiei și al telecomunicațiilor.

Tendința multiplicatorilor financiari variază între industriile analizate, comparativ cu evoluția crescătoare menținută în debutul anului 2021

În prima parte a anului 2021, evoluția ascendentă a multiplicatorilor financiari, susținută de creșterea piețelor bursiere, a fost generată în principal de așteptările investitorilor privind îmbunătățirea performanțelor companiilor. 

Mediul incert, determinat la nivel global de progresul campaniilor de vaccinare, de apariția unor noi mutații virale și de creșterea numărului de îmbolnăviri, a dus în trimestrul al doilea la temperarea perspectivelor privind redeschiderea completă a economiei pe parcursul anului 2021. Totuși, eforturile guvernelor și ale băncilor centrale de susținere a economiilor generează în continuare oportunități pe care companiile sunt pregătite să le fructifice.

Sectoarele ai căror multiplicatori financiari au înregistrat creșteri în a doua parte a anului curent sunt bunurile de larg consum și real estate – industrii dinamice, expuse la incertitudinea provocată de criza Covid-19, care au potențialul de a beneficia de pe urma relaxării măsurilor restrictive impuse pentru combaterea pandemiei. Relaxarea accesului la finanțare bancară, dezvoltarea segmentului industrial-logistic odată cu ascensiunea vânzărilor online, precum și redresarea activității de creditare au contribuit la dezvoltarea zonei de proprietăți imobiliare, conducând la perspective favorabile în anul curent.

Așteptările de revenire economică au fost întrecute în primul trimestru al anului, avansul Produsului Intern Brut înregistrând un ritm trimestrial de 2,8% care a influențat pozitiv și multiplicatorii aferenți sectorului financiar.

„Segmentul medical rămâne unul dinamic. Creșterea semnificativă a multiplicatorilor financiari la începutul anului a fost urmată de o scădere medie de 20% în trimestrul al doilea al anului curent. Valori scăzute ale multiplicatorilor financiari au fost observate și în sectorul IT, fiind remarcată o tendință descrescătoare în trimestrul al II-lea 2021”, concluzionează Ileana Guțu.

Instrumentul de analiză sectorială este dezvoltat de Echipa de evaluare, analiză economică și modelare financiară (Valuation, Modeling and Economics – VME) din cadrul departamentului de Strategie şi Tranzacții al EY România, iar analiza sectorială poate fi accesată în secțiunea site-ului EY „Valuation Insights”/”Perspective de Evaluare”, baza de date fiind actualizată trimestrial. 


Despre Instrumentul de analiză sectorială:

Instrumentul oferă estimări despre evoluția randamentului, dar și despre valoarea relativă în 10 sectoare, pe baza datelor înregistrate începând cu 30 septembrie 2015 până în prezent (30 iunie 2021). Randamentul fiecărui sector a fost estimat prin determinarea costului capitalului propriu (pentru sectorul de servicii financiare) și al costului mediu ponderat al capitalului (pentru celelalte sectoare analizate). Mai multe detalii referitoare la metodologia de calcul sunt disponibile aici.

Valoarea relativă a fiecăruia dintre sectoarele analizate a fost estimată prin cuantificarea multiplicatorilor financiari, care reprezintă indicatori de evaluare folosiți pe scară largă pentru evaluarea companiilor. 

Conform principiului că active similare sunt vândute pe piață la prețuri similare, prin utilizarea unor multiplicatori rezultați dintr-o analiză a unui grup de companii comparabile și aplicarea asupra unor indicatori specifici companiei subiect, se poate obține valoarea acesteia, dintr-o perspectivă de piață. Mai multe detalii referitoare la metodologia de calcul sunt disponibile aici.

Analiza este fundamentată pe prelucrări de date generate de baza de date S&P Capital IQ și are în vedere un eșantion de companii listate reprezentative din Europa (inclusiv România), aferente fiecărui sector analizat, așa cum sunt acestea clasificate de către sursa citată. Mai multe detalii despre sectoarele analizate și principalii jucători din cadrul fiecăruia sunt disponibile aici.


De avut în vedere:

  • Prezentul exercițiu nu a inclus o analiză de lichiditate și nici o analiză privind caracteristicile individuale (ex: mărimea companiei, nivelul veniturilor) ale fiecărei companii din grupul de comparabile utilizat. Criteriile pe baza cărora a fost realizată selecția au în vedere regiunea geografică și încadrarea sectorială, așa cum este aceasta prezentată în baza de date utilizată (S&P Capital IQ). 
  • Ratele de actualizare fundamentate nu cuprind prime specifice (de ex. prima pentru mărimea companiei subiect), întrucât prezenta analiză este sectorială și nu o analiză individuală, specifică unei companii anume. Această primă poate fi aplicată, dacă este cazul. 
  • Nivelurile costului capitalului prezentate sunt exprimate în euro. Pentru a asigura o comparabilitate a datelor, cât și corectitudinea calculului, acestea ar trebui aplicate unor fluxuri de numerar exprimate în aceeași monedă.
  • În aplicarea multiplicatorilor trebuie luat în considerare faptul că nu există două companii identice, acestea fiind diferențiate de multiple caracteristici individuale. Astfel, abordarea ar trebui aplicată ținând cont de acest aspect cu ajustările necesare, dacă este cazul. De asemenea, în aplicarea multiplicatorilor este foarte relevant indicatorul financiar al companiei la care se aplică (de ex. venituri, EBITDA). Pentru a avea o perspectivă clară și cât mai aproape de realitate, indicatorul ar trebui să fie unul normalizat, adică să reflecte un nivel pe care compania se așteaptă să îl poată realiza în mod constant.

ENEL X ȘI HUBJECT ÎNCHEIE UN PARTENERIAT PENTRU A EXTINDE REȚEAU DE PUNCTE DE ÎNCĂRCARE DIN ROMÂNIA

0

Enel X România, filială a Enel X, linia de afaceri pentru servicii energetice avansate a Grupului Enel, a semnat un acord cu Hubject pentru a extinde infrastructura de reîncărcare accesibilă clienților săi la rețeaua globală Hubject. 

Peste 160 de puncte de reîncărcare deținute de Enel X România vor deveni parte a celei mai mari rețele de reîncărcare eRoaming din Europa, Hubject. Acest lucru le va permite șoferilor de vehicule electrice din România să își încarce mașinile folosind o rețea extinsă de puncte de reîncărcare la nivel mondial, fără a fi nevoie să semneze noi contracte pe lângă cele cu furnizorii de servicii de mobilitate electrică care utilizează serviciile eRoaming ale Hubject.

„Enel X România face un nou pas înainte pentru a dezvolta infrastructura de mobilitate electrică prin extinderea serviciilor de reîncărcare dincolo de rețeaua proprie. Prin aderarea la Hubject, ne propunem să sporim accesibilitatea pentru șoferii de vehicule electrice, mai întâi în România și în Europa de Est, și să le oferim posibilitatea de a-și reîncărca bateriile fără a-și face griji cu privire la cine este furnizorul lor sau la faptul că se află în străinătate”, a spus Mihai Mardale, directorul E-Mobility, Enel X România.

Până în prezent, accesul la punctele de reîncărcare Enel X România a fost posibil doar prin intermediul aplicației JuicePass. Conexiunea la platforma eRoaming Intercharge a Hubject face ca infrastructura de mobilitate electrică să fie mai accesibilă unui număr mai mare de șoferi, dincolo de granițele naționale.

Suntem convinși că parteneriatul nostru cu Enel X România va avea un impact favorabil asupra adoptării EV în regiune și așteptăm cu nerăbdare să dezvoltăm colaborarea dintre noi”, a declarat Christian Hahn, CEO Hubject.

Enel X România a ajuns deja la o rețea de peste 160 de puncte de reîncărcare instalate în 20 de orașe, atât în spații publice, cât și private, în mall-uri sau hipermarketuri. Infrastructura națională existentă, care poate fi vizualizată pe o hartă interactivă, permite șoferilor de vehicule electrice să călătorească de la nord la sud și de la est la vest fără griji legate de stațiile electrice de reîncărcare. 

Enel X acoperă, de asemenea, nevoile de reîncărcare din zona privată cu soluții de mobilitate electrică pentru acasă sau la birou, care facilitează viața șoferilor de vehicule electrice. Acestea includ stații de reîncărcare, servicii de instalare și aplicații software prin care clienții își pot monitoriza și controla propriile dispozitive de reîncărcare.

Hubject cooperează deja cu jucători importanți de pe piața locală. Prin colaborarea cu Enel X România, circa 80% din punctele de reîncărcare din țară vor face parte din platforma eRoaming a Hubject.

Enel X Romania este parte a Enel X, linia globală de afaceri a Grupului Enel dedicată dezvoltării de produse inovatoare și soluții digitale în sectoare în care energia are cel mai mare potențial de transformare: orașe, case, industrii și mobilitate electrică. Enel X România gestionează servicii precum puncte de reîncărcare a vehiculelor electrice, disponibile în toată țara1, soluții de panouri fotovoltaice pentru clienți industriali și comerciali, sisteme avansate pentru e-city și e-homes, oferind oamenilor, comunităților, instituțiilor și companiilor un model alternativ care respectă mediul și care integrează inovația tehnologică în viața de zi cu zi. Fiecare soluție poate transforma obiectivele de decarbonizare, electrificare și digitalizare în acțiuni durabile pentru toată lumea, pentru a construi o societate mai sustenabilă și mai eficientă.

Hubject simplifică reîncărcarea vehiculelor electrice. Prin intermediul platformei sale eRoaming, numită Intercharge, specialistul în mobilitate electrică conectează operatorii de puncte de încărcare (CPO-urile) și furnizorii de servicii eMobility (EMP), oferind astfel acces standardizat la infrastructura de reîncărcare, indiferent de rețea. Cu peste 270.000 de puncte de încărcare conectate și peste 750 de parteneri B2B în 52 de țări și patru continente, Hubject a pus bazele celei mai rețele de încărcare cross-provider din lume pentru vehicule electrice prin conectarea rețelelor CPO. În plus, Hubject este un partener de consultanță de încredere pe piața mobilității electrice, oferind consultanță pentru producătorii auto, furnizorii de reîncărcare și alte companii din domeniul mobilității electrice care doresc să lanseze servicii e-mobility sau să implementeze Plug & Charge folosind ISO 15118. În esență, Hubject promovează mobilitatea electrică și dezvoltarea acesteia la nivel mondial. Fondată în 2012, Hubject este o companie mixtă între BMW Group, Bosch, Mercedes-Benz, EnBW, Enel X, Innogy, Siemens și Volkswagen Group. Sediul central al Hubject este situat la Berlin, având filiale în Los Angeles și Shanghai.

Cum se va transforma sectorul de retail banking: Băncile comerciale europene vor aplica planuri de restructurare în următorii ani. Provocări în plus pentru instituțiile financiare din România

Articol de Diana Coroabă (foto),
Partener, Lider servicii financiare, PwC România

Instituțiile bancare europene ar urma ca în 2022 și 2023 să pună în practică planurile de restructurare anunțate anul trecut, după ce au rămas în alertă și prudente din perspectiva riscului pe durata pandemiei, arată raportul „Retail Banking Monitor” realizat de PwC și strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC. 

Pandemia a dus la transformarea agendei de retail banking, băncile fiind nevoite să remodeleze tot ce ține de vânzări, marketing, produse și prețuri. De asemenea, acestea au readus în discuție strategiile de reducere a costurilor, care implică închiderea de sucursale și regândirea serviciilor oferite de unitățile rămase, orientarea către client și o acoperire digitală cât mai mare. 

Astfel, în următorii ani este așteptată o raționalizare suplimentară a rețelelor de sucursale bancare din Europa cu până la 40%. Dar, cea mai mare schimbare nu se referă neapărat la numărul de sucursale și densitatea rețelei, ci la modul în care băncile comerciale vor reuși să găsească mixul potrivit între consilierea în sucursală și serviciile digitale, pentru a răspunde cererii și așteptărilor ridicate ale clienților.

De asemenea, este așteptată și o creștere a comisioanelor (la conturi și carduri) și o concentrare pe dezvoltarea relațiilor existente cu clienții, mai degrabă decât pe cheltuielile pentru altele noi. În 2020, doar jumătate dintre băncile intervievate în cadrul raportului au reușit să-și reducă costurile, dar și acestea cu un nivel în conformitate cu scăderea constantă a veniturilor din ultimii ani. Costurile de operare ale băncilor comerciale europene au scăzut cu 2% anul trecut, la 334 de euro per client. Cu toate acestea, trei din patru bănci prezintă încă raporturi cost-venit înrăutățite pentru 2020. Astfel că, scăderile de costuri de anul trecut nu sunt suficiente, deoarece instituțiile se află doar la începutul programelor de transformare, iar în următorii 2-3 ani imaginea se va schimba substanțial.

Rezultatele financiare din 2020 au fost mai bune decât se estima, dar în următoarea perioadă sunt așteptate mai multe insolvențe

Mulți specialiști din piața europeană de retail banking se așteptau ca scăderea veniturilor băncilor să fie de două cifre, însă cele mai pesimiste scenarii nu s-au concretizat. Analiștii PwC s-au rezumat la estimări ale pierderilor de 9%, însă venitul mediu operațional obținut de băncile comerciale per client a ajuns în 2020 la 527 de euro, în scădere cu doar 4,2% față de 2019, în timp ce valoarea depozitelor a crescut cu 9% datorită reducerii cheltuielilor consumatorilor. 

Continuarea creditării ipotecare, depozitele în creștere și investițiile au sporit randamentul, dar nu au putut compensa veniturile pierdute din reducerea tranzacțiilor internaționale și cu carduri de credit, a tranzacțiile de schimb valutar și a altor tipuri de finanțări pentru consumatori. Iar această situație pare că va continua. În plus, pericolul creșterii insolvențelor și a ratei șomajului planează asupra sectorului bancar european. Estimările arată creșteri exponențiale ale insolvențelor începând cu acest an în rândul afacerilor mici și al companiilor care activează în industrii puternic afectate de criza sanitară. Spre exemplu în Franța numărul de insolvențe ar urma să crească cu 80%, în Austria cu 73% și în Belgia cu 61%. Fără intervenția guvernelor, insolvențele din Europa aproape s-ar fi dublat anul trecut. 

Băncile din România, preocupări în plus: cerințele fiscale și creșterea ratei creditelor neperformante

Rămânând în aceeași notă, nevoia de eficientizare, reducere a costurilor și digitalizare sunt comune și băncilor din România. Dar pe lângă acestea, instituțiile de credit locale se vor confrunta începând de anul viitor și cu alte provocări: reglementările prudențiale, cerințele fiscale și creșterea ratei creditelor neperformante (NPL). Raportările pe care băncile trebuie să le facă implică un volum foarte mare de informații, o colaborare foarte strânsă între departamente, mult timp alocat și costuri foarte ridicate. Și când vorbim de raportări fiscale ne referim nu numai la declarațiile recurente, ci și la întocmirea dosarelor prețurilor de transfer sau obligația de raportare a aranjamentelor transfrontaliere din cadrul DAC 6. 

Este o alocare uriașă de resurse începând de la departamentele de acordare de credite, departamentul de administrare de credite, departamentul de procesare plăți la departamentul de Taxe. 

La acestea, se va adăuga în 2022 o nouă provocare nu numai pentru bănci, ci pentru toate companiile mari: implementarea SAF-T, prin care ANAF va avea posibilitatea să controleze ceea ce se întâmplă și să intervină în cazul în care o  tranzacție li se pare suspectă. 

Rata creditelor neperformante este ținută încă sub control de facilitățile oferite de guvern ca urmare a pandemiei, la nivelul de 3,98%, dar estimările arată că va începe să crească. În această perspectivă, este foarte importantă schimbarea legislației, iar Ministerul Finanțelor analizează această posibilitate. În prezent, băncile sunt reglementate să țină rata NPL sub 4%, iar de când a apărut suprataxarea (ca urmare a impunerii plafonului de deductibilitate de 30% la vânzarea de creanţe, în 2018), dinamica ratei NPL a scăzut, dar nu atât cât se aștepta România. În acest moment, tranzacțiile sunt de dimensiuni foarte mici pentru că prețurile de vânzare nu acoperă costul fiscal. O analiză PwC arată că bugetul de stat ar încasa mult mai mulți bani atât direct, cât și indirect dacă s-ar renunța la această limitare a deductibilității fiscale care ar debloca piața NPL. În caz contrar, rata NPL va crește, solvabilitatea va scădea, iar băncile nu vor mai putea onora toate cererile de credite, cu efect asupra companiilor care își vor încetini creșterile și vor plăti impozite mai puține. 

Analiza Autovit.ro: Revenire spectaculoasă a pieței auto din România, după pandemie.

Record de înmatriculări la mașinile second-hand tranzacționate intern, în prima jumătate de an

Piața auto din România arată o revenire spectaculoasă, nu doar prin prisma cifrelor și volumelor tranzacționate, ci și prin constanța evoluției înregistrate la finalul anului trecut și în prima jumătate din 2021. În aceste 6 luni, românii au înmatriculat un număr record de mașini second-hand pe plan intern, dar au adus și aproape 200.000 de mașini rulate din import. În condițiile în care piața mașinilor noi s-a menținut la aproximativ aceleași valori din 2020, creșterea economică a venit pe fondul tranzacțiilor cu mașini second-hand.

Cererea pentru mașini noi a stagnat la începutul acestui an pentru că românii au așteptat și lansarea programului Rabla. Interesul va crește în a doua jumătate a anului, pentru că  subvențiia de la stat este mai mare, iar bugetul a fost, deja, suplimentat. Mașinile electrice vor avea un nou an record de vânzări datorită unui ecobonus care este printre cele mai mari din Europa.

Piața mașinilor noi

Piața mașinilor noi a scăzut cu 4% în prima parte a lui 2021, față de aceeași perioadă a anului trecut. Cea mai bună lună a fost iunie, cu aproape 12.000 de unități vândute, datorită programului Rabla. 

Cea mai slabă lună pentru piața mașinilor noi a fost ianuarie, cu doar 6.000 de unități tranzacționate. Complet diferit față de luna ianuarie a anului trecut, care înregistra 12.489 de mașini noi vândute pe piața internă. A fost una dintre cele mai bune perioade, pentru că odată cu instituirea stării de urgență și a restricțiilor, piața auto din România scădea drastic, înregistrând în aprilie 2020 doar 4321 de mașini noi vândute.

Mărcile de mașini noi preferate de români în primele 6 luni ale anului

1Dacia10.387
2Skoda4.302
3Ford3.803
4Toyota3.744
5Volkswagen3.489

(sursa: DRPCIV)

Aceste 5 mărci au reprezentat 46% din tranzacțiile realizate pe piața mașinilor noi din România.

Piața mașinilor second-hand

Reînmatriculările (tranzacții cu mașini second-hand pe plan intern) au înregistrat un nou record și au salvat piața auto din România, înregistrând o creștere de 41% față de jumătatea anului trecut –  echivalentul a 100.000 de unități. Martie a fost cea mai bună lună de când există statistici, cu aproape 64.000 de mașini tranzacționate și chiar și cea mai slabă lună a adus volume mari de mașini tranzacționate (iunie, cu peste 51.000 de mașini).

Totalul de aproape 335.000 de unități este unul destul de mare pentru această jumătate de an,  ceea ce poate face posibilă stabilirea unui nou record anual. Până acum, 2019 a fost cel mai bun an pentru reînmatriculări, cu 625.000 de mașini. Cifrele au crescut și datorită celor care au început să evite mijloacele de transport în comun pentru a reduce riscurile de infectare cu noul coronavirus și au decis să-și ia mașină, deși înainte de pandemie nu considerau esențială această achiziție.

Piața mașinilor second-hand din import a crescut cu 10% în primul semestru față de anul trecut, la aproape 200.000 de unități tranzacționate. Cea mai bună lună a fost martie, cu peste 36.000 de mașini vândute, dar pragul de 30.000 a fost depășit în fiecare din cele 6 luni ale începutului de an. Cea mai mare creștere față de anul trecut a fost în aprilie: +70%.

Mărcile de mașini second-hand preferate de români în primele 6 luni ale anului

1Volkswagen48.965
2BMW19.558
3Audi19.487
4Ford14.037
5Opel13.204

(sursa: DRPCIV)

Aceste 5 mărci au reprezentat 57% din tranzacțiile realizate pe piața mașinilor second-hand.

Înmatriculările în primul semestru în perioada 2009 – 2021 

Anul/Tip ÎnmatriculăriMașini noiMașini second-hand din importReîmatriculări
200962.653129.076172.404
201036.63676.525184.090
201131.75844.444198.084
201233.34373.729162.685
201324.549101.73597.846
201431.22598.633104.581
201534.472112.444108.575
201635.452135.722114.040
201745.008253.306243.471
201860.068234.794267.442
201971.620217.701303.028
202049.616181.493236.737
202147.698199.555334.386

(sursa: DRPCIV)

Piața auto pe Autovit.ro

Autovit.ro, cea mai mare platformă auto online, a continuat să evolueze și să contribuie semnificativ la dezvoltarea pieței tranzacțiilor auto din România. 

„Primul semestru al acestui an a adus cu sine o creștere importantă, valoarea mașinilor puse la vânzare pe Autovit.ro fiind de 1.65 miliarde euro, cu 40% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, numărul anunțurilor a fost mai mare, comparativ cu primele șase luni ale anului anterior. Au fost publicate peste 124.000 anunțuri auto pe Autovit.ro, cu 27% mai multe față de 2020 si la un nivel similar cu anul 2019. Luna care a înregistrat cea mai vizibilă creștere a fost luna martie, numărul utilizatorilor depășind 3.5 milioane pe platforma noastră. Cu toate acestea, ne așteptăm în perioada următoare la o stagnare a pieței din cauza problemelor de producție ale mașinilor noi.”Andrei Dumuța, General Manager Autovit.ro

Mărcile auto cu cele mai multe oferte pe Autovit.ro au fost Volkswagen, BMW, Mercedes și Audi, acestea obținând și cele mai multe vizualizări în site. În ceea ce privește modelele, Volkswagen are cele mai multe anunțuri postate, cu modelele Passat și Golf, urmat de Audi A4, BMW Seria 3 și Skoda Octavia.


MarcaNumăr total de   anunțuri postate
Volkswagen21.241
BMW16.432
Mercedes-Benz12.298
Audi12.241
Ford7.784
ModelNumăr total de   anunțuri postate
Passat5.557
Golf5.451
A44.037
Seria-33.834
Octavia3.552



Cele mai multe căutari pe Autovit.ro, în perioada ianuarie – iunie 2021, s-au facut pentru mașinile cu valoare între 10.000 și 25.000 euro. Căutările utilizatorilor s-au concentrat pe autoturismele de tip SUV și Sedan.

Interval de prețCăutările în funcție de intervalul de preț %
<5000 euro19.4%
5.000-10.000 euro26.9%
10.000-25.000 euro34.6%
25.000-40.000 euro9.6%
40000+ euro9.5%
Tip caroserieCăutările în funcție de tipul de caroserie %
Suv30.8%
Sedan30.3%
Combi12.8%
Compact9.2%
City-car6.1%

Pe de altă parte, principalul tip de combustibil al mașinilor puse la vânzare pe Autovit.ro rămâne diesel-ul, cu peste 73% din oferta generală. Comparând, însă, numărul de anunțuri pentru autoturismele hibrid și electrice, se observă un procent mai mare de căutări vs oferta disponibilă în platformă.

Anunțuri în funcție de tipul de combustibil%
Diesel73.5%
Petrol23%
Hibrid + Electric2.9%
Altele0.6%
Căutari în funcție de tipul de combustibil%
Diesel68.0%
Petrol27.1%
Hibrid + Electric4.3%
Altele0.6%



Piața auto în primul semestru din 2021 – concluzii și tendințe

Piața mașinilor noi a scăzut ușor (4%), însă numărul mașinilor înmatriculate va fi mai mare în lunile de vară datorită faptului că vor fi resimțite efectele programului Rabla. Anul se va încheia cu mai mult de 110.000 de mașini noi înmatriculate și va fi cel mai bun an pentru mașinile pur-electrice, cu un total ce ar trebui să depășească 3.000 de unități.

Piața mașinilor second-hand din import a avut o jumătate foarte bună de an, cu aproape 200.000 de unități tranzacționate. Piața are toate șansele să depășească totalul din 2020: 381.000 de unități.

Tranzacțiile cu mașini second-hand pe plan intern au avut cel mai bun semestru de până acum, iar 335.000 este un total deosebit de ridicat ce poate face posibilă stabilirea unui nou record anual. Până acum, 2019 a fost cel mai bun an pentru reînmatriculări, cu 625.000 de mașini. Cifrele au fost mari și datorită celor care, de teama infectării, au decis să-și ia mașină, deși înainte de pandemie nu considerau esențială această achiziție.

A crescut interesul publicului față de programul Rabla, la care prima de casare a urcat de la 6.500, la 7.500 lei, iar bugetul s-a dublat la Rabla Plus și a crescut cu 35 milioane lei la Rabla Clasic. Se menține ecobonusul de 45.000 de lei pentru cei care cumpără mașini 100% electrice, printre cele mai ridicate din Europa.


Despre Autovit.ro

Autovit.ro este cea mai  mare platformă online din România destinată vânzării și cumpărării de  mașini noi și second-hand, cu peste 3.5 milioane de vizitatori lunar și peste 1000 de dealeri auto care folosesc serviciile companiei. Potrivit unui studiu Unlock Market Research, 78% dintre românii interesați de domeniul auto au folosit Autovit.ro pentru a vinde sau a cumpăra o mașină.

Aparținând OLX Group și cu o experiență de peste 20 de ani pe piața din România, Autovit.ro consolidează relațiile între vânzători și cumpărători și oferă acces la informații de încredere și consultanță asupra vânzărilor de autoturisme, camioane, autoutilitare, motociclete, utilaje de construcții, mașini agricole și piese auto second-hand.

Recunoaștere pentru UniCredit în Europa în cadrul Premiilor pentru Excelență Euromoney

0

Publicația economică de top desemnează UniCredit drept „Cea mai bună bancă pentru servicii tranzacționale din Europa de Vest” și „Cea mai bună bancă pentru servicii de consultanță din Europa Centrală și de Est”

UniCredit a fost desemnată Cea mai bună bancă pentru servicii tranzacționale din Europa de Vest și Cea mai bună bancă de consultanță din Europa Centrală și de Est în cadrul Premiilor pentru Excelență Euromoney 2021. Acestea vin ca parte a unui set de premii care include și Cea mai bună bancă din Bosnia și Herțegovina și, în plus, premii pentru mai multe categorii “Best in Service” în Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu și Africa (CEEMEA) în cadrul Euromoney FX Survey 2021.

Înființate în urmă cu 19 ani, premiile Euromoney pentru Excelență oferă recunoaștere băncilor comerciale și de investiții care reprezintă modele prin maniera în care oferă produse și servicii de top pentru a satisface nevoile clienților.

„Suntem încântați să primim aceste premii, care reprezintă o recunoaștere în plus atât a eforturilor noastre continue, cât și a abordării noastre solide”, spune Andrea Orcel, CEO UniCredit. „Ca întotdeauna, continuăm să punem clienții în centrul a tot ceea ce facem. Mulțumirile mele sunt adresate acestor clienți pentru încrederea și loialitatea lor, precum și echipelor noastre dedicate care i-au ajutat cu o gamă variată de instrumente – de la servicii bancare tranzacționale pentru a desfășura operațiunile de zi cu zi și până la consultanță de încredere cu privire la creșterea capitalului și nevoile de finanțare”.

Odată cu recunoașterea pentru “Cea mai bună bancă pentru servicii de consultanță din Europa Centrală și de Est”, UniCredit își consolidează și mai mult poziția de lider în regiune, Euromoney afirmând că  “UniCredit și-a valorificat o dată în plus rețeaua regională, abordarea sectorială și poziționarea atentă pe piață pentru a atinge cel mai mare număr de oferte pentru perioada analizată de 12 luni, până la 31 martie 2021. Expertiza UniCredit într-o varietate de sectoare a fost demonstrată pe larg, „evidențiind oferte între instituții financiare, din infrastructură, energie regenerabilă și tehnologie”.

Premiul pentru “Cea mai bună bancă pentru servicii tranzacționale din Europa de Vest” vine ca parte a unei recunoașteri în creștere pentru serviciile UniCredit în domeniu, Euromoney menționând că „banca s-a remarcat ca un furnizor principal de produse esențiale de gestionare a numerarului, cum ar fi conturile virtuale”, lăudând totodată și alte servicii de ultimă generație.

Acest lucru s-a reflectat și prin recunoașterile obținute de bancă. În ultimii ani, banca a câștigat în mod constant unele dintre cele mai prestigioase premii disponibile, inclusiv „Best Transaction Bank” în Europa de Vest în 2019 și „Best Bank for Supply Chain Finance” în 2020, ambele din partea The Banker, și „Best Bank for Transaction Services” în Europa Centrală și de Est în 2020 din partea Euromoney.

Agroland a decis preluarea activității fabricii de nutrețuri combinate de la Caransebeș, printr-o investiție de 1.300.000 euro

0

  • Aceasta va deveni prima fabrică din România, pentru care se va obține certificarea non-GMO, pentru producția de furaje nemodificate genetic
  • Capacitatea de producție a fabricii este în prezent de 12.000 tone/ an și este vizată o creștere a acesteia, de circa 25% pe an
  • La nivelul UE, piața produselor alimentare non-GMO variază de la aproape zero, în țări ca România și Bulgaria, la 90% în Austria, pe segmentele ouălor de consum, a cărnii de pasăre și porc, precum și a produselor din lapte 
  • Preluarea fabricii face parte din strategia Agroland de a deveni cel mai important producător local de ouă de consum și carne de pasăre non-GMO

Agroland a decis preluarea activității fabricii de nutrețuri combinate din municipiul Caransebeș, de la Lipoplast SRL. Investiția totală se va ridica la 1.300.000 euro și include achiziția propriu-zisă, precum și repornirea proceselor de producție. Reprezentanții Agroland au în plan obținerea certificării non-GMO (organisme nemodificate genetic) pentru furaje, fabrica din Caransebeș devenind prima astfel de unitate din România, cu această certificare. Preluarea fabricii face parte din strategia Agroland de a deveni cel mai important producător local de ouă de consum și carne de pasăre certificate non-GMO. În octombrie 2020, Agroland a intrat pe piața ouălor de consum prin preluarea platformei Avicola Mihăilești, producător de ouă de consum și pui de o zi, care include șase ferme. 

Fabrica ocupă o suprafață de 10.000 mp și are opt angajați, în acest moment. Capacitatea de producție este, în prezent, de 12.000 tone anual, dar se estimează o creștere graduală a acesteia, cu circa 25% pe an, până în 2024. Procesul de certificare pentru producția de furaje fără organisme modificate genetic a demarat acum două luni și se estimează că se va încheia anul acesta, în august.   

“Obiectivul nostru este să devenim cel mai important producător de ouă de consum și carne de pasăre non-GMO din România, iar decizia de a prelua activitatea fabricii de furaje din Caransebeș este o mutare vitală, în acest sens. La nivelul Uniunii Europene, tendința către consumul de produse organice și non-GMO datează de mulți ani. Există state precum Austria, unde produsele non-GMO reprezintă până la 90% din totalul pieței, dar și țări ca România și Bulgaria, unde acest segment este aproape de zero. Din fericire, există premisele ca această piață să crească ușor cu până la 10%, în următorii trei ani. Până acum, principalul obstacol în calea dezvoltării acestei piețe la nivel local a fost lipsa capacităților de producție pentru furaje certificate non-GMO. Odată cu certificarea  pe care o vom obține pentru fabrica din Caransebeș, piedica va fi înlăturată și sperăm că vor fi și alți antreprenori sau companii care vor investi în această direcție. Noi estimăm că la sfârșitul lui septembrie vom reuși să livrăm primele ouă certificate non-GMO, în marile rețele de retail din țară”, a declarat Horia Cardoș, fondator și director general al Agroland. 

Agroland și Lipoplast vor finaliza  procesul de achiziție a fabricii, până la finele lui 2021. În viitor, reprezentanții Agroland iau în calcul preluarea activității și a altor producători de ouă de consum și carne de pasăre, pentru a-și consolida poziția pe această piață. 


Despre Agroland

Agroland este cea mai mare rețea de magazine cu produse pentru gardening, pet care și hobby farming din România, are capital 100% românesc și a fost fondată în 1997, la Timișoara, de către antreprenorul Horia Cardoș. În prezent, rețeaua Agroland are peste 250 de unități, localizate în 29 de județe, și peste 2.200.000 de clienți an. Printre produsele comercializate se află: produse pentru grădinărit – seminţe, material săditor, fertilizanți, echipamente, hrană și accesorii pentru animale de companie, precum și pui de o zi, furaje echipamente pentru ferme mici şi medii. Grupul Agroland a înregistrat o cifră de afaceri de 38,4 milioane de euro, la finele lui 2020, și are peste 300 de angajați. Compania a fost listată pe Bursa de Valori București, pe 1 martie 2021, când acțiunile au fost admise la tranzacționare pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (SMT), Sectorul Titluri de Capital, Categoria Premium, sub indicele bursier AG.

Program Bosch pentru formarea viitorilor lideri

0

Compania Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, lansează aplicațiile pentru programul Junior Managers (JMP), de formare și modelare a viitorilor lideri din organizație. Programul se adresează tinerilor absolvenţi cu rezultate universitare foarte bune și cu potențial excepțional pentru a prelua roluri de lideri în organizație: „Bosch caută persoanele care au atât rezultate academice excepționale și un potențial identificat în parcursul procesului de selecție, cât și capacitatea de a lucra în echipă și de a-i motiva pe ceilalți, excelente abilități interpersonale și deschidere pentru de a-și extinde rapid nivelul de cunoștințe și competențele profesionale”.

Bosch anunță că „are șapte noi poziții deschise, adresate celor interesați atât de domeniul comercial, cât și de cel tehnic, în cadrul unităților sale de producție din Cluj și Blaj”.

Programul JMP are până acum, la nivel național, „25 de absolvenți și tineri talentați care se regăsesc în diferite etape ale pregătirii și formării lor profesionale ca viitori lideri, fiind expuși tuturor ariilor specifice activităților de producție, atât în țară cât și în alte locații Bosch din lume. Durata programului variază între 18 și 24 de luni. Anual, prin intermediul JMP, Bosch oferă oportunități de carieră în diferite arii de interes, de la inginerie de producție sau calitate, până la contabilitate de gestiune, logistică, sau resurse umane”.

Ramona Bădescu

Coordonatorul programului, Ramona Bădescu, group leader HR în cadrul Grupului Bosch în România, subliniază: „La Bosch, credem cu tărie că liderii sunt direct responsabili de succesul și reputația companiei, iar scopul JMP este să susțină această viziune de formare a tinerilor care să conducă organizația viitorului. JMP este răspunsul nostru, ca organizație, la o lume în continuă schimbare, unde necesitatea dezvoltării abilităților de leadership nu a fost niciodată mai importantă”. 

Referitor la programul JMP, Bosch reamintește că din 2014, „recrutează anual noi generații de Junior Managers, tineri ambițioși cu o viziune clară asupra obiectivelor de carieră. În ultimii șapte ani, peste 1.300 de tineri și-au manifestat interesul pentru program și au acceptat provocarea de a-și dovedi abilitățile pe parcursul unui proces amplu și intens de selecție. Structurat ca un pachet individual de dezvoltare, JMP este un program de învățare accelerată ce oferă o privire de ansamblu asupra afacerii în toată complexitatea sa, cu o abordare practică. În timpul programului, participanții trec prin diferite fabrici, divizii și departamente ale companiei. În mod responsabil, aceștia participă la sarcini asociate activității și proiectelor zilnice și au acces la propriul buget de instruire. În plus, participanții beneficiază de o expunere complexă la ariile principale din business-ul Bosch, atât în țară cât și în alte locații din lume, trecând printr-o succesiune de stații a câte patru până la șase luni fiecare. Astfel, aceștia au posibilitatea de a combina expunerea la funcțiuni comerciale cu cele tehnice, cărora li se adaugă și o stație externă într-una din locațiile Bosch din afara țării. Viitorii lideri își pot cultiva competențele în domeniile lor de interes, pe segmentele în care care performează cel mai bine și care vor face diferența în evoluția viitoare a organizației. De asemenea, participanții beneficiază de mentorat direct din partea experților Bosch, dar și de o diversitate culturală și a proiectelor, cărora li se adaugă interacțiunea permanentă cu tehnologii de ultimă generație. Programul își propune ca tinerii ce astăzi sunt la început de drum să își poată asuma responsabilitatea de a conduce un departament, după o perioadă de șase până la opt ani de la absolvire”.

Reluarea negocierilor bănci-clienți la sediul centrului de soluționare

0

S-au reluat negocierile consumatori-reprezentanți ai băncilor-conciliatori purtate față în față, la sediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), după o lungă perioadă de derulare online și telefonic. Rezultatele negocierilor urmează un trend crescător: la mijlocul anului, beneficiile rezultate din negocieri sunt de peste 800 de mii de euro, cea mai mare suma semestriala de la infiintarea Centrului. Într-o analiză la zi asupra negocierilor dintre consumatori și bănci, CSALB informează: 

Creștere de peste 80% a împăcărilor dintre bănci și consumatori în cadrul CSALB

Negocierile dintre consumatori și bănci derulate în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) au decurs anul acesta mult mai rapid, iar numărul dosarelor finalizate cu împăcarea părților a crescut cu peste 80% față de prima jumătate a anului 2020. Rezultatul negocierilor păstrează același trend crescător. La jumătatea anului, beneficiile rezultate din negocieri sunt de peste 800 de mii de euro, cea mai mare sumă semestrială de la înființarea Centrului. Practic, 95% dintre negocierile purtate în acest an s-au încheiat prin acceptarea de către consumatori și bănci a soluțiilor propuse de conciliatori.  

A person in a suit

Description automatically generated with medium confidence

„Anul acesta observăm o disponibilitate mai mare a consumatorilor și băncilor de a negocia și de a face unele compromisuri pentru păstrarea relațiilor contractuale, evitarea proceselor în instanță și pentru beneficiilor obținute de ambele părți, până la urmă. Printre veștile bune este și aceea că, începând cu luna iunie, s-au reluat negocierile purtate la sediul CSALB, la care participă consumatori, reprezentanți ai băncilor și conciliatori. Revenind la cifre, putem vedea o diferență importantă față de anul 2020. Dacă în primele șase luni ale anul trecut existau 116 negocieri încheiate cu împăcarea părților, anul acesta sunt 211 cazuri în care părțile s-au împăcat în primul semestru. Cu alte cuvinte, 92% din dosarele de negociere formate anul acesta sunt deja soluționate, față de doar 50% în aceeași perioadă a anului trecut, lucru care arată că mecanismele de soluționare alternativă ale băncilor s-au perfecționat, iar disponibilitatea părților de a ajunge la o înțelegere este mai mare. La nivelul cererilor, situația este asemănătoare cu cea de anul trecut, însă aici ar fi nevoie de câteva recomandări pentru consumatori. Ei trebuie să știe că o cerere de negociere care este trimisă fără detalii minimale despre situația creditului, a familiei sau împrumutatului, are șanse mici să fie acceptată de bancă. În schimb, o cerere detaliată, însoțită și de copii ale documentelor justificative pentru situația invocată, poate impulsiona calitatea actului de negociere și disponibilitatea băncilor de a veni cu soluții pentru rezolvarea problemelor semnalate de consumatori. În plus, acest lucru l-ar ajuta și pe conciliator, cel care conduce negocierile, să propună o soluție mai bună, la finalul concilierii”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

RECOMANDĂRI PENTRU REDACTAREA CERERILOR
DE CĂTRE CONSUMATORI

  • Cererile adresate CSALB să fie completate cu suficient de multe informații pentru a putea fi analizate de comercianți;
  • Consumatorii să transmită în timp scurt informațiile sau documentele solicitate de comerciant sau conciliator, în vederea soluționării cererilor sau negocierilor înregistrate la CSALB;
  • Sunt esențiale completarea cu atenție  a datelor de contact (CNP, e-mail, număr de telefon) și verificarea corespondenței electronice pentru demararea sau continuarea procedurii de conciliere;
  • Deoarece mai mulți consumatori au solicitat eliminarea clauzelor abuzive din contractele de credit, le reamintim că în cadrul CSALB se pot renegocia clauzele contractuale, însă în cadrul concilierii nu se poate stabili că anumite clauze contractuale sunt abuzive sau nu (doar instanțele de judecată pot face acest lucru);
  • Consumatorii trebuie să detalieze în cerere situația în care se află: probleme medicale, situație familială cu probleme, scăderea veniturilor sau creșterea cheltuielilor. Apoi, să depună documente care să susțină ceea ce au prezentat;
  • Nu este nevoie de studii juridice, de invocarea unor legi sau de o analiză a clauzelor contractuale pentru a depune o cerere. Situația personală trebuie descrisă sintetic, detaliat, în cuvinte simple;
  • Cererile trebuie sa fie adresate unui singur comerciat. Sunt consumatori care au trecut mai mulți comercianți în aceeași cerere, iar o cerere nu poate avea mai mulți destinatari. În schimb, un consumator poate trimite mai multe cereri către unul sau mai mulți comercianți;
  • Consumatorii pot completa cererea accesând site-ul www.csalb.ro;
  • Consumatorii pot obține informații despre cererile sau dosarele în care se află, transmitând un e-mail către office@csalb.ro.

REZULTATUL NEGOCIERILOR CONSUMATORI-BĂNCI/IFN-URI 

Numărul de cereri înregistrate în S1 2021 se menține la un nivel aproximativ egal cu perioada S1 2020. Afluxul de cereri este determinat, în continuare, de criza sanitară. Mulți consumatori au intrat în șomaj sau activitatea lor a fost suspendată, ceea ce i-a determinat să solicite fie aplicarea moratoriilor legale (în prima perioada a anului), fie identificarea unei soluții de reechilibrare a obligațiilor contractuale. Din totalul cererilor primite până la finalul S1 2021, 781 adresau diverse spețe în relația cu banca, în vreme ce 448 vizau diferite aspecte ale relației consumatorilor cu IFN-urile. 

Ponderea cererilor adresate IFN-urilor este din ce în ce mai mare. Dacă în S1 din 2020 era de 22% din total, în S1 din 2021 ponderea este de 36%. Din păcate, doar 3 cereri adresate IFN-urilor au fost acceptate spre negociere în S1 din 2021, față de 11 în aceeași perioadă a anului trecut. În același timp, numărul de cereri adresate băncilor a scăzut în perioada primului semestru al acestui an: de la puțin peste 1.000 de cereri/S1 2020, la doar 781 cereri/S1 2021 (scădere de aproximativ 25%).

Totodată, până la finalul S1 2021 103 cereri au fost soluționate amiabil de către comercianți, după sesizarea CSALB (comercianții au negociat direct cu consumatorii), respectiv 81 de cereri soluționate amiabil în relația cu băncile și 22 cereri soluționate amiabil de către IFN-uri. 

Evoluția ultimilor ani indică o scădere semnificativă a numărului de cereri refuzate de bănci, dintre cele înregistrate de CSALB: de la 80% în 2016, la 45% în 2018 și 28% în 2020. În primele șase luni ale anului 2021, procentul cererilor clasate nejustificat de către bănci a scăzut la 18% din totalul cererilor trimise, iar recomandarea CSALB către bănci și IFN-uri este ca procentul de clasare să se mențină sub 20% până la finele anului. Este un obiectiv realizabil, cu atât mai mult cu cât sunt deja bănci mari în cazul cărora rata de respingere a cererilor, fără un motiv întemeiat, este de sub 10% ori chiar sub 5%.


Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Foto: CSALB

Impact Developer & Contractor, primul dezvoltator imobiliar listat la bursă, devine membru ARIR

0

Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) este încântată să anunțe că Impact Developer & Contractor  (Impact, BVB: IMP), primul dezvoltator imobiliar listat la Bursa de Valori București, se alătură ARIR în calitate de Membru Asociat. Impact are un istoric de listare de 25 ani, timp în care a obținut finanțări de peste 120 milioane euro prin emisiuni de acțiuni și obligațiuni. Compania este recunoscută național ca unul dintre cei mai importanți dezvoltatori imobiliari, cu proiecte rezidențiale de anvergură, cât și proiecte mixte de referință, în marile orașe din România. 

Tinu Sebeșanu, CEO Impact Developer & Contractor:

„Suntem printre primele companii listate la bursă și pentru noi piaţa de capital reprezintă un instrument important pentru finanțarea noilor proiecte din segmentul accesibil, pe care le avem în dezvoltare în principalele centre urbane din ţară. Proiectele vor fi construite la standarde nZEB, în totalitate certificate BREEAM Excellent, având integrate importante elemente de sustenabilitate specifice proiectelor verzi și cu puternice note sociale. Sustenabilitatea stă la baza politicii noastre operaționale și astfel avem în vedere emisiuni de obligațiuni «verzi» pentru finanțarea proiectelor care îmbunătățesc performanța de mediu a clădirilor și oferă facilități ecologice clienților Impact.

Asocierea cu ARIR, alături de cele mai mari companii listate, arată interesul nostru pentru sprijinirea dezvoltării pieței de capital locale și deschiderea pentru implementarea celor mai bune practici. Acest pas vine în completarea strategiei noastre de a îmbunătăți continuu interacțiunea cu investitorii și de a crea valoare pentru acționari”.

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR:

Urăm bun venit primului dezvoltator imobiliar care se alătură comunității noastre. Apreciem activitatea Impact Developer & Contractor în piața de capital, deschiderea către investitori, comunicarea proactivă și accentul pentru sustenabilitatea operațiunilor sale. Ne bucură diversitatea sectorială din cadrul asociației care va contribui la creșterea expertizei și la o mai bună aplicare a celor mai bune practici în comunicarea cu investitorii și guvernanță corporativă în diverse industrii. Vedem potențialul pieței de capital locale în a oferi companiilor antreprenoriale acces la finanțare și vom continua să colaborăm în această direcție”.

Cu o experiență de 30 de ani în piață, Impact Developer & Contractor este primul dezvoltator imobiliar după perioada comunistă, companie fondată în 1991 cu capital 100% românesc. În 1996, compania a fost listată la Bursa de Valori București, fiind primul reprezentant al sectorului de dezvoltare imobiliară și construcții prezent la bursă.

Impact Developer & Contractor este al 32-lea membru care se alătură Asociației pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România.


ARIR a fost înființată la inițiativa Danielei Șerban în noiembrie 2018 împreună cu membrii fondatori: Bursa de Valori București (BVB), ALRO, Electromagnetica, Franklin Templeton Management – suc. București, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica, Cosmin Răduță și Tony Romani. Au aderat comunității: Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari, Idea Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania, Transgaz, Biofarm, MedLife, Romcarbon, Farmaceutica REMEDIA și Autonom ca Membri Asociați. INNOVA Project Consulting, ENVISIA, RTPR, Intercapital Invest, eVote și Mazars au devenit Membri Afiliați.

ARIR este o organizație non-guvernamentală și non-profit care a fost înființată cu scopul de oferi emitenților actuali și potențiali o platformă pentru dezvoltarea profesioniștilor în relația cu investitorii (IR) și pentru a contribui la implementarea celor mai bune practici în comunicarea cu investitorii și în guvernanță corporativă. A fost înființată în Noiembrie 2018 și are ca membri companii listate, companii cu potențial de a deveni companii listate, administratori de fonduri, profesioniști în relația cu investitorii, precum și consultanți. Membrii fondatori sunt Bursa de Valori București (BVB), ALRO, Electromagnetica, Franklin Templeton Management – suc. București, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica, Daniela Șerban, Cosmin Răduță și Tony Romani, în timp ce Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari, Idea Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania, Transgaz, Biofarm, MedLife, Romcarbon, Farmaceutica REMEDIA și Autonom s-au alăturat ca Membri Asociați, INNOVA Project Consulting, ENVISIA, RTPR, Intercapital Invest, eVote și  Mazars ca Membri Afiliați.


Bogdan Maioreanu – noul analist de piață al eToro pentru România

0

Bogdan Maioreanu (foto) s-a alăturat eToro, platforma globală de investiții multi-active, în calitate de analist și comentator de piață pentru România. 

Cu peste 20 de ani de experiență în domeniul serviciilor financiare și al investițiilor și un background solid în jurnalism, Bogdan Maioreanu a ocupat diferite poziții de conducere în Corporate Banking în cadrul Raiffeisen Bank și OTP Bank. A trecut apoi în consultanță în afaceri, lucrând pentru mai multe companii printre care și IBM România.

Bogdan are un Executive MBA de la Asebuss și Washington University și pe lângă experiența sa vastă în domeniul bancar și al consultanței, s-a dovedit a fi un trainer și un speaker de succes. 

Bogdan Maioreanu, analist de piață la eToro, a declarat: „În activitatea mea, am acordat întotdeauna o mare importanță educării românilor în ce privește finanțele personale și mă bucur că acum voi face acest lucru împreună cu eToro. Nimeni nu se naște investitor. Cred că educarea oamenilor cu privire la evoluțiile globale de pe piețele financiare îi va ajuta să ia decizii de investiții mai bune, diversificate, pe termen lung. Sper că experiența și cunoștințele mele vor constitui o resursă esențială pentru cei care doresc să învețe mai multe despre investiții”. 

Gil Shapira, Chief Investment Officer la eToro, a declarat: „eToro a înregistrat o creștere uriașă a numărului de persoane care au intrat pe piețele de capital în ultimii doi ani, atât la nivel global, cât și în România. Ne concentrăm să oferim investitorilor individuali instrumentele și cunoștințele de care au nevoie pentru a-și asuma un rol activ în gestionarea finanțelor lor și pentru a înțelege importanța investițiilor pe termen lung. Ca atare, suntem încântați să îi urăm bun venit lui Bogdan Maioreanu la eToro. Experiența sa vastă ca trainer și pasiunea sa pentru educația financiară se aliniază în mod natural cu misiunea noastră. Va fi o resursă importantă care se alătură echipei noastre globale de analiști de piață”.  

Misiunea eToro este de a face accesibile piețele financiare globale, astfel încât oamenii să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. eToro le oferă utilizatorilor opțiunea de a investi într-o gamă largă de active, de la acțiuni, la mărfuri sau active noi, cum ar fi criptoactivele. Platforma oferă, de asemenea, posibilitatea de a alege cum să investească; utilizatorii pot investi direct, pot copia un alt investitor sau pot investi într-o serie de portofolii inteligente. 


Despre eToro

eToro este o platformă de investiții cu active multiple ce permite oamenilor să își dezvolte cunoștințele și să-și crească veniturile ca parte a unei comunități globale de investitori de succes. Compania a fost fondată în 2007 cu misiunea de a face accesibile piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 20 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.