PE: „Dreptul de a se deconecta” trebuie să devină un drept fundamental la nivelul UE

0

Parlamentul Europeana cere un act legislativ al Uniunii care să garanteze lucrătorilor dreptul de a se deconecta digital de la lucru fără repercusiuni negative.

Eurodeputații îi cer Comisiei Europene să propună o lege care să le permită persoanelor care lucrează digital să se deconecteze de la muncă în afara programului de lucru. Legislația ar mai trebui să stabilească cerințe minime pentru munca de la distanță și să clarifice condițiile de muncă, orele de lucru și perioadele de odihnă. Inițiativa legislativă a Parlamentului a fost adoptată cu 472 voturi pentru, 126 împotrivă și 83 abțineri.

Potrivit eurodeputaților, utilizarea pe scară tot mai largă a instrumentelor digitale în scopuri profesionale a dus la apariția unei culturi de a fi „conectați în permanență”. Acest lucru are un impact negativ asupra echilibrului dintre viața profesională și cea privată a angajaților. Munca de acasă a fost esențială pentru a proteja anumite locuri de muncă și companii în timpul crizei generate de COVID-19. Totuși, efectele combinate ale unui program de lucru prelungit și ale unor exigențe mai mari au condus la creșterea numărului de cazuri de anxietate, depresie, epuizare și de alte probleme legate de sănătatea fizică și mentală.

Eurodeputații consideră că dreptul de a se deconecta este un drept fundamental, care le permite lucrătorilor să nu se ocupe de sarcinile de serviciu în afara orelor de muncă, fie că e vorba de telefoane, corespondență electronică sau alte forme de comunicare digitală. Acest lucru se aplică inclusiv vacanțelor și altor forme de concediu. Statele membre sunt încurajate să ia toate măsurile necesare pentru a le permite lucrătorilor să își exercite acest drept, inclusiv prin acorduri colective între partenerii sociali. Statele trebuie să garanteze că lucrătorii nu vor fi supuși discriminării, criticilor, concedierii sau altor măsuri nefavorabile din partea angajatorilor.

Raportorul Alex Agius Saliba (S&D, Malta) a declarat în urma votului: „Nu putem abandona milioane de lucrători europeni care sunt epuizați de presiunea de a fi mereu disponibili și de ore de lucru prea lungi. Acum este momentul să le stăm alături și să le oferim ceea ce merită: dreptul de a se deconecta. Acest lucru este vital pentru sănătatea noastră mentală și fizică. Este timpul să actualizăm drepturile lucrătorilor astfel încât să corespundă noilor realități ale erei digitale.”

Context: De la izbucnirea pandemiei de COVID-19, ponderea muncii la distanță a crescut cu aproape 30%. Se preconizează că cifra va rămâne ridicată sau chiar va crește pe viitor. Cercetările Eurofound indică o probabilitate de peste două ori mai mare ca persoanele care lucrează în mod obișnuit de acasă să lucreze în plus față de cele maximum 48 de ore săptămânale prevăzute, comparativ cu persoanele care lucrează în spațiile de lucru ale angajatorilor. Aproape 30% dintre persoanele care lucrează de acasă declară că lucrează și în timpul liber, zilnic sau de mai multe ori pe săptămână, comparativ cu sub 5% din lucrătorii care-și desfășoară activitatea la birou.

Parlamentul solicită sancțiuni UE mult mai severe împotriva Rusiei

0


În urma recentei încarcerări a lui Alexei Navalnîi, eurodeputații solicită țărilor UE să înăsprească în mod semnificativ sancțiunile împotriva Rusiei.

Într-o rezoluție adoptată cu 581 voturi pentru, 50 împotrivă și 44 abțineri, Parlamentul invită statele membre ale UE să adopte o poziție activă în cadrul următoarelor reuniuni cu privire la arestarea lui Alexei Navalnîi și a multora dintre adepții săi și să înăsprească în mod semnificativ măsurile restrictive ale UE față de Rusia. Această poziție ar trebui să includă sancționarea persoanelor fizice și juridice implicate în decizia de arestare și plasare în detenție a lui Alexei Navalnîi, afirmă aceștia.

De asemenea, ar trebui impuse sancțiuni împotriva oligarhilor ruși care au legături cu regimul, a apropiaților președintelui Putin și a propagandiștilor din mass-media care dețin active în UE și care, în prezent, se bucură de libertatea de a călători în statele membre. De asemenea, ar trebui luate măsuri restrictive suplimentare în cadrul regimului global de sancțiuni al UE în materie de drepturi ale omului.

Stoparea Nord Stream 2, o dată pentru totdeauna

După ani de deteriorare a relațiilor, eurodeputații subliniază importanța revizuirii în mod critic a cooperării cu Rusia prin diverse platforme de politică externă și proiecte precum Nord Stream 2. Aceștia solicită UE să oprească imediat finalizarea conductei controversate. Eurodeputații subliniază, de asemenea, că UE nu ar trebui să mai întâmpine cu brațele deschise pe rușii îmbogățiți din surse neclare.

Având în vedere noua administrație de la Washington, Parlamentul subliniază că UE ar trebui să profite de această dinamică pentru a consolida unitatea transatlantică pentru protejarea democrației și a valorilor fundamentale împotriva regimurilor autoritare.

În cele din urmă, rezoluția solicită eliberarea imediată și necondiționată a lui Alexei Navalnîi și a tuturor persoanelor reținute în legătură cu întoarcerea sa în Rusia, fie că sunt jurnaliști, colaboratori din echipa lui Navalnîi sau cetățeni care își exprimau susținerea pentru acesta.

Context

Eurodeputații și Josep Borrell, șeful politicii externe a UE, au discutat, de asemenea, cazul lui Alexei Navalnîi marți, 19 ianuarie.

Evoluția pieței de capital în primele nouă luni ale anului 2020

0

Piețele financiare au fost afectate de pandemia COVID-19, care a influențat evoluțiile macroeconomice și financiare pe tot parcursul anului 2020. Noul context a generat un comportament febril în rândul investitorilor și a adus provocări fără precedent pentru factorii de decizie politică.

În pofida contextului macroeconomic deteriorat și a riscurilor aflate pe o pantă ascendentă pe piețele financiare, se observă o creștere a lichidității pe piața locală de capital, în intervalul ianuarie-septembrie 2020, față de perioada similară din 2019, atât din perspectiva valorii tranzacționate, cât și a numărului de tranzacții. Astfel, valoarea totală tranzacționată pe piața BVB și SMT a atins nivelul de 12,69 miliarde lei în primele nouă luni ale anului 2020, în creștere cu 56,27% comparativ aceeași perioadă a anului 2019, iar numărul de tranzacții derulate la BVB a crescut cu 69,14% în perioada de referință.La 30 septembrie 2020, capitalizarea bursieră de pe piața reglementată a atins nivelul de 134,6 miliarde lei, în scădere cu aproximativ 26% comparativ cu finalul anului 2019.

Totodată, toți indicii bursei românești au înregistrat evoluții negative, corecțiile fiind de peste 6%, în primele nouă luni ale anului 2020, comparativ cu 31 decembrie 2019, înainte de izbucnirea crizei generată de pandemia COVID-19. Indicele BET, de referință pentru piața locală de capital, ce surprinde evoluțiile celor mai tranzacționate companii de pe piața reglementată a BVB, a avut o scădere de 9,7% la 30 septembrie 2020, comparativ cu finalul anului 2019.

În primele nouă luni ale anului 2020, valoarea tranzacțiilor cu titluri de stata crescut față de aceeași perioadă a anului 2019, înregistrând un nivel de aproximativ 1,25 miliarde lei. Acțiunile rămân clasa dominantă de active financiare, cu o pondere de 77,73% din totalul valorii tranzacționate la BVB în primele nouă luni ale anului 2020.

SSIF, 16 miliarde de lei valoare intermediată

La finele lunii septembrie 2020, pe piața BVB își desfășurau activitatea un număr total de 27 de intermediari, dintre care 16 Societăți de Servicii de Investiții Financiare (SSIF), 4 instituții de credit locale și 7 entități autorizate în alte state membre UE. De asemenea, în cadrul SMT au activat la finalul lunii septembrie 2020 un număr total de 20 de intermediari, din care 15 Societăți de Servicii de Investiții Financiare (SSIF), 4 instituții de credit locale și o firmă de investiții autorizată într-un alt stat membru UE.

Prin urmare, cei mai activi intermediari pe BVB (piața reglementată și SMT) au fost SSIF-urile, valoarea intermediată de acestea fiind de aproximativ 16 miliarde de lei. Intermediarii locali (SSIF și instituțiile de credit) au realizat aproximativ 83% din valoarea totală intermediată.

La 30 septembrie 2020 își desfășurau activitatea în România un număr de 18 societăți de administrare a investițiilor (SAI), 83 fonduri deschise de investiții (FDI), 26 fonduri închise de investiții (FÎI), 5 societăți de investiții financiare  (SIF), Fondul Proprietatea și 4 depozitari.

Numărul investitorilor în fondurile închise de investiții este mult mai scăzut decât cel al investitorilor în FDI. La finele lunii septembrie 2020, numărul investitorilor în FDI s-a diminuat față de sfârșitul anului 2019 cu 9.509 de investitori, iar numărul investitorilor în FÎI se situa la  88.600 investitori (cei mai mulți 88.314 persoane sunt investitori persoane fizice).

Valoarea totală a activelor organismelor de plasament colectiv (OPC) din România este de 39,49 miliarde lei la data de 30 septembrie 2020, în creștere cu circa 2% comparativ cu trimestrul anterior. O analiză pe categorii de organisme de plasament colectiv arată că, în primele nouă luni ale anului 2020, activele totale ale fondurilor deschise de investiții s-au diminuat cu aproximativ 18% față de finele lunii decembrie 2019. Fondurile închise de investiții și societăți de investiții financiare au înregistrat o diminuare a activului total de circa 10% față de finalul anului 2019.

La data de30 septembrie 2020, activele nete cumulate ale SIF au înregistrat o scădere de aproximativ 10%, comparativ cu sfârșitul anului 2019, în timp ce valoarea totală a activelor nete administrate de Fondul Proprietatea era de 9,91 miliarde lei, în scădere cu aproximativ 17%. Activele FP erau concentrate preponderent în România.

Analiza exhaustivă a evoluției pieței de capital în primele nouă luni ale anului 2020 poate fi consultată AICI.

EAD GROUP, LIDER PORTUGHEZ ÎN SOLUȚII DE DIGITALIZARE A ARHIVELOR, INTRĂ PE PIAȚA DIN ROMÂNIA

0

EAD – Empresa de Arquivo de Documentação SA, una dintre cele mai mari companii portugheze din domeniul arhivării digitale, vine în România, prima piață externă în care compania își extinde activitatea, și îl numește pe Bruno Amaro în funcția de Country Manager.

Ceea ce diferențiază EAD în piața de soluții de arhivare digitală sunt propriile soluții prin care transformă fluxul de lucru fizic al documentelor în unul digitalizat, dar și propria echipă IT.

EAD aduce pe piața din România o aplicație proprie de management și flux de lucru al documentelor (DMS), denumită Read, Write & Share (RWS) disponibilă în formă SaaS (Software as a Service), ce poate fi adaptată la nevoile fiecărei organizații.

În ceea ce privește oportunitatea de a intra pe piața din România, Bruno Amaro, Country Manager EAD Digital (foto) , explică: „Antreprenorii români și în special Statul privesc acum foarte atent transformarea digitală și serviciile remote, în contextul creat de pandemie. Dacă țările din vest au demarat acest proces de câțiva ani și văd deja beneficiile, România se află la
început de drum și considerăm că experiența noastră de peste 15 ani în Portugalia poate reprezenta o contribuție valoroasă. Ne concentrăm în special pe sectorul privat, o parte din portofoliul nostru local este format din companii din domeniul financiar, energie, pharma și real estate, dar și pe sectorul public unde avem o expertiză solidă în simplificarea unor procese birocratice”.

Bruno Amaro mai adaugă: „Conform unor studii de piață, există o corelație directă între numărul populației unei țări și volumul de documente existent (cutiile cu arhivă). România are în jur de 20 de milioane de cutii cu arhivă (29 miliarde de pagini) din care se estimează că 10% vor fi scanate (2,9 miliarde) și gestionate electronic. În ceea ce privește atractivitatea pieței, cifrele vorbesc de la sine”.

În România, EAD Digital oferă servicii de Business Process Outsourcing (BPO), de scanare și optimizare a proceselor bazate pe documente (fluxuri de lucru digitale), dar și soluții de tip virtual mail-room și cloud storage.
„Astfel de servicii sunt esențiale în continuarea procesului de ,business as usual’, când companiile au fost nevoite să se adapteze din mers la ,work from home’ și la respectarea regulilor de distanțare socială. Restricțiile impuse în întreaga lume au afectat toate industriile, în mod special din punct de vedere al proceselor care implică hârtiile și prezența fizică la birou. Prin scanarea celor mai importante documente din arhivele companiilor, crearea unor baze de date în cloud și inserarea noilor documente într-un flux de lucru digitalizat, angajații din toate departamentele (financiar, contabilitate, legal, HR, vânzări, etc.) nu vor mai trebui să fie prezenți fizic la birou, ci vor putea accesa documentele prin câteva click-uri”, declară Bruno Amaro.

Din portofoliul EAD Group fac parte peste 500 de companii internaționale de top, precum Vodafone, Nestlé, Renault, BBVA, Janssen, Johnson’s, Abbott, Generali, Otis, Oracle, BNP, Cepsa.

„Cererea din ce în ce mai mare a companiilor multinaționale de a integra procesele pe care le-am implementat în Portugalia și în alte țări în care acestea sunt prezente a fost principalul motor pentru extinderea noastră, dar nu singurul. Vrem să ajutăm organizațiile și companiile românești să își eficientizeze afacerile. Vasta experiență a EAD și nevoia în creștere de know-how calificat pe piața românească fac din această filială o provocare motivantă în sectorul de management al documentelor” afirmă Bruno Amaro.

Oportunitățile oferite de EAD Digital pentru companiile din România sunt nenumărate, cele mai bune exemple fiind soluțiile care țin de scanarea/indexarea documentelor, automatizarea proceselor pentru generarea adeverințelor necesare dosarelor de pensie sau cele de extragere a datelor din documente financiare sau de orice altă natură. Din estimările EAD, cererea transformării digitale de pe piața românească a crescut în ultimii 3 ani, perioadă în care s-au scanat sub 500 de milioane de pagini dintr-un potențial de aproape 3 miliarde.

Tremend continuă strategia de expansiune internațională prin deschiderea unui birou în Luxemburg

0

Tremend, nominalizată de Deloitte și FT1000 între cele mai dinamice companii de tehnologie din regiune, deschide un birou în Luxemburg, consolidându-și astfel prezența în Benelux. Extinderea reconfirmă poziția companiei ca furnizor european de tehnologie și angajamentul său strategic pentru această piață. 

Reprezentanța Tremend din Benelux va fi coordonată de Ștefan Morcov, din funcția de Managing Director. Ștefan Morcov s-a alăturat Tremend în 2018, în calitate de Senior Partner și a fost implicat în înființarea unor noi unități de business, precum eLearning și celei dedicate sectorului public internațional. Are 20 de ani de experiență în software engineering, management și dezvoltarea de afaceri, inclusiv cu Comisia Europeană. 

„Noul birou ne va permite să fim mai aproape de clienții noștri, să le răspundem nevoilor specifice cu o abordare personalizată și o expertiză tehnică avansată. Tremend Benelux se va concentra pe proiectele Uniunii Europene, pe cele din sectorul privat, inclusiv pe industrii precum comerț, retail sau telecom. Luxemburg va face parte din strategia noastră R&D, susținând dezvoltarea de noi produse și acumularea de know-how. Suntem o organizație cu un puternic ADN tehnic și ne angajăm să menținem excelența și inovația pe toate piețele pe care operăm”, spune Ștefan Morcov (foto), Managing Director, Tremend Benelux. 

Beneficiind de poziționarea strategică, planurile pentru biroul din Luxemburg au ca obiectiv atragerea de clienți din țările vecine precum Belgia, Franța, Germania și Olanda și extinderea business-ului în Europa de Vest, prin proiecte de transformare digitală și inovație.

Totodată, activitatea noii filiale se va concentra pe proiectele europene și cu alte instituții internaționale. În 2020, 13,5% din cifra de afaceri a companiei a provenit din proiectele semnate pentru Comisia Europeană. Pentru 2021, Tremend estimează, de asemenea, venituri de 7 milioane de EURO din această verticală.

În perioada imediat următoare, Tremend se va axa pe consolidarea noului birou în zona de delivery management, software engineering și business development. 


Tremend a fost fondată de Ioan Cocan și Marius Hanganu în 2005, pornind de la experiența acumulată în Silicon Valley. Compania a înregistrat o rată de creștere solidă, cu venituri de 20 de milioane de EURO la finalul anului 2020, având puncte de lucru în Belgia, Luxemburg, Marea Britanie, Statele Unite și două sedii în România.  

”Dezvoltarea internațională vine în mod natural cu talentul, pasiunea și expertiza echipei noastre. Continuăm implementarea, pe termen lung, a planului strategic de expansiune, de extindere pe noi verticale și în noi teritorii, prin abordarea unor domenii și produse auxiliare. Evoluția noastră recentă include parteneriate cu furnizori majori de tehnologie, cum sunt Salesforce, Microsoft și Amazon, dezvoltarea de produse noi, precum TORP, soluția noastră emblematică dedicată domeniilor financiar, bancar și telecom. Punem accent pe investițiile în dezvoltarea profesională a echipei noastre și în cercetare, în tehnologiile emergente precum IoT, Artificial Intelligence, Machine Learning și Biometrie”, menționează Marius Hanganu, Managing Partner, Tremend.

Reveal Marketing Research: Așteptările românilor cu privire la bănci

32% dintre români sunt siguri că băncile vor continua digitalizarea în următoarele 12 luni, se arată într-un studiu Reveal Marketing Research despre așteptările românilor cu privire la bănci în contextul actual.

  • 32% dintre români sunt siguri că băncile vor continua digitalizarea în următoarele 12 luni 
  • 72% dintre respondenți consideră că banca cu care lucrează s-a adaptat în mare și în foarte mare măsură contextului coronavirus.
  • Top 3 valori asociate unei bănci, în opinia românilor: siguranța a fost menționată de 50% dintre respondenți, seriozitatea de 45% și responsabilitatea tot de 45%.

„Pandemia, ca fenonomen, a adus o mulțime de dimensiuni negative, însă ca orice criză a venit și cu elemente pozitive: de la digitalizarea vieții noastre de zi cu zi la optimizarea multor procese și până la adaptarea furnizorilor la noile nevoi ale oamenilor.” (Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research)

Context

După un an plin de incertitudini, definit de schimbări rapide și de adaptare imediată, este important să ne uităm la cum reușesc instituțiile să răspundă în continuare nevoilor și așteptărilor clienților. Astfel, Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre așteptările românilor cu privire la bănci în contextul actual, la începutul anului 2021. Întrucât ne mutăm tot mai mult în mediul online, iar eficiența crește prin digitalizare, i-am întrebat pe români în ce măsură consideră că și băncile fac acest lucru. Cum percep respondenții interacțiunea cu banca în contextul pandemiei și ce valori ar trebui să transmită băncile clienților lor în prezent? Iată mai jos rezultatele!

Percepția romanilor despre digitalizarea băncilor
și încrederea în deciziile acestora

32% dintre români sunt siguri că băncile vor continua digitalizarea în următoarele 12 luni. În schimb, o treime dintre români a declarat că nu se așteaptă deloc să se întâmple acest lucru, iar 35% dintre respondenți încă nu sunt pe deplin convinși de digitalizarea băncilor. Cei din mediul urban sunt în cea mai mare măsură convinși de această schimbare a serviciilor bancare – 39% au răspuns că sunt siguri de tendința spre digitalizare, comparativ cu 22% dintre respondenții din mediul rural.

72% dintre români consideră că banca cu care lucrează s-a adaptat în mare și în foarte mare măsură contextului coronavirus. 

În ceea ce privește ajutorul oferit de bănci clienților lor în aceasta perioadă, peste jumătate dintre respondenți (56%) sunt de părere că banca cu care lucrează a reușit să își sprijine clienții în contextul pandemiei. Tinerii au declarat în mare și în foarte mare măsură că banca lor oferă servicii care să le vină în ajutor clienților – 65% dintre tinerii profesioniști și aproximativ jumătate (51%) dintre milenialii fără partener cred acest lucru. Similar, persoanele educate, cu copii declară că banca lor a venit în ajutorul clienților în aceasta periodă – 53% dintre familiile moderne au selectat această opțiune.

Românii afirmă că au încredere în deciziile pe care le iau băncile la care apelează. 62% dintre aceștia considera că banca lor ia cele mai bune decizii pe timpul crizei coronavirus și se declară mulțumiți de modul de gestionare a acestei perioade. 

Care sunt valorile pe care ar trebui să le aibă o banca, în opinia românilor?

Întrebați care sunt top 3 valori pe care banca lor ar trebui să le aibă, românii au menționat în proporție de 50% siguranța, seriozitate (45%) și responsabilitate (45%). Având în vedere anul 2020 plin de incertitudine, este de înțeles de ce românii preferă atribute care să le confere sentimentul de stabilitate și siguranță. Pentru segmentele mai tradiționaliste care își doresc stabilitate, siguranță se situează pe primul loc – seniorii pensionari, urmați de familiile tradiționale sunt cei care prefera în cea mai mare măsură siguranță atunci când se gândesc la valorile unei bănci (55%, respectiv 54%). Seriozitatea este o valoare menționată în cea mai mare măsură de tinerii profesioniști (59%), iar responsabilitatea este preferată cel mai mult de către maturii fără partener (59%).

Un sfert dintre respondenți (25%) au menționat digitalizarea ca valoare importantă pe care o atribuie unei bănci. Cei care prefera o banca digitalizată sunt 38% dintre maturii fară partener. Apoi, persoanele educate, cu copii au selectat aceeași opțiune într-o proporție semnificativă – 35% dintre familiile moderne consideră că digitalizarea este o valoare pe care o banca ar trebui să o aibă.

Genesis Property: Percepția angajaților despre biroul viitorului

Într-un raport realizat de genesis Property se arată că 36% dintre angajați cred că își vor relua activitatea la birou în 2021, împreună cu întreaga echipă. Biroul viitorului va avea mai multă siguranță, mai puțină rutină și va fi o platformă pentru manifestări creative.

Mai mult de o treime (36,5%) dintre angajații care au răspuns unui sondaj recent inițiat de Genesis Property, pentru a înțelege mai bine percepția oamenilor despre perspectiva reîntoarcerii la birou și așteptările lor de la biroul viitorului, cred că întreaga echipă din compania în care lucrează se va întoarce anul acesta la birou. Cei mai mulți spun că birourile au devenit o parte importantă a jobului lor în contextul Covid-19 și peste 57% vor evalua mai atent acest criteriu în viitor, când se vor afla în situația de a-și căuta un nou loc de muncă, mai arată sondajul Genesis Property, unul dintre cei mai importanți dezvoltatori de birouri de clasa A din România, care deține West Gate Business District și Novo Park.

Dacă proximitatea biroului față de casă rămâne un factor important pentru majoritatea angajaților (65%), anul pandemic a crescut importanța măsurilor sanitare luate în clădire (51% dintre respondenți) și a modului de organizare a spațiului, cu accent mai mare pe birouri delimitate care facilitează distanțarea (49,3% dintre respondenți). În același timp, 41% spun că vor evalua atent, de-acum înainte, și tehnologiile adoptate în spațiul de birouri pentru mai multă siguranță privind sănătatea lor și a colegilor.

Crearea unui mediu de lucru mai sigur pentru sănătate, prin măsuri sanitare și tehnologii avansate menite să limiteze riscurile unor amenințări pentru sănătate cum este Covid-19, se află la baza The IMMUNE Building Standard™ (IMMUNE™), primul standard global open source care evaluează rezistența clădirilor de birouri la amenințări pentru sănătate. IMMUNE™ propune peste 120 de măsuri relevante pe care orice proprietar de clădiri de birouri sau angajator care își desfășoară activitatea în clădire le poate lua pentru a îmbunătăți imunitatea birourilor.

Biroul post-pandemic, mai sigur și mai creativ

În perspectivă, pe lângă măsurile pentru sănătate pe care peste 60% dintre respondenții la sondajul Genesis Property le văd necesare în clădirile de birouri astăzi și în viitor, mulți angajați consideră că este loc și pentru alte schimbări. Spre exemplu, 52% cred că, în viitor, birourile ar trebui să ofere angajaților o experiență integrată de muncă, stil de viață, divertisment și socializare. Alți 45% consideră că situația actuală reprezintă o oportunitate pentru integrarea de tehnologii bazate pe inteligența artificială, care pot elimina activități repetitive și de rutină, redefinind modul în care vor lucra în viitor. Nu în ultimul rând, 40% își dorescca, pe viitor, să aibă oportunitatea să lucreze în spații care le ofere un mediu mai bun pentru a-și manifesta și creativitatea.

„Oamenii simt tot mai mult nevoia să interacționeze cu colegii și vor să facă acest lucru într-un mediu mai sigur pentru sănătate, care le pune în valoare abilitățile și creativitatea. Prin urmare, anul care tocmai s-a încheiat nu este doar anul pandemiei, ci și anul care a declanșat schimbarea privind viața la birou și modul în care vor fi gândite birourile de-aici înainte. În tot acest context, IMMUNE™ vine ca o soluție prin care riscurile pentru sănătate și îngrijorările angajaților pot fi atenuate, așa încât oamenii să poată redescoperi biroul, așa cum va arăta în viitor”, spune Darren Allen, director de dezvoltare în cadrul Genesis Property, responsabil de implementarea proiectului IMMUNE™.

Darren Allen, director de dezvoltare în cadrul Genesis Property

Sondajul Genesis Property privind percepția angajaților despre viitorul birourilor a fost desfășurat în luna noiembrie 2020 prin platforma iVox, pe un eșantion de 1.062 de utilizatori de internet din toată țara, dintre care aproape 60% femei și peste 70% cu vârsta între 25 și 40 de ani. 8 din 10 erau angajați full-time și aproximativ 77% ocupau poziții cu activitate de birou, în arii precum IT, consultanță, financiar, energie, imobiliare, auto sau comerț.

__________

Despre Genesis Property

Genesis Property este unul dintre cei mai importanți dezvoltatori de birouri de clasa A din România. Cu o experiență de peste 20 de ani în industrie, compania deține peste 150.000 de metri pătrați de spații de birouri de clasa A care găzduiesc peste 20.000 de angajați: Novo Park din Pipera și West Gate Business District din zona Militari. Genesis Property este, de asemenea, dezvoltatorul primului campus studențesc privat din România, West Gate Studios, și al unității de cazare de 4 stele Studio One Accommodation Suites.

RE/MAX România, afaceri de peste 5,5 mil. Euro în 2020

0

RE/MAX România, parte a liderului mondial în real-estate şi franciza numărul 1 la nivel global pe acest segment, a înregistrat anul trecut comisioane în valoare de peste 5,5 milioane de euro, în creștere cu aproximativ 20% față de anul precedent. Totodată, compania a intermediat peste  5.000 de tranzacții imobiliare, care au însumat peste 200 milioane de euro. Pentru anul curent, RE/MAX România își propune o creștere de circa 30% atât a numărului de tranzacții, cât și a comisioanelor înregistrate.  

„Anul 2020 a fost unul cu multe provocări în imobiliare, dar am văzut și multe oportunități.  La fel ca toată lumea, și noi am resimțit efectele pandemiei, însă am căutat oportunitatea. Astfel, ne-am reorganizat activitatea, orientându-ne mai mult spre online, și am investit mai mult în digitalizare, educație și customer experience, segmente pe care dorim să le dezvoltăm și în anul curent. Privind retrospectiv, putem afirma că nevoia de adaptare la schimbare ne-a impulsionat să evoluăm accelerat. Deși am pierdut 10% față de estimările inițiale, am reușit să obținem o creștere de peste 30% la cei mai importanți indicatori, iar pentru 2021 estimăm creșteri la același nivel procentual” a declarat Răzvan Cuc, Președinte RE/MAX România.    

Razvan Cuc, Presedinte REMAX Romania

Potrivit datelor centralizate de companie, circa 85% din totalul tranzacțiilor realizate de birourile RE/MAX la nivel național au fost reprezentate de segmentul vânzări, care a cunoscut o creștere de peste 30% față de anul precedent, restul de 15% cumulând segmentul închirieri. Rețeaua locală RE/MAX a încheiat anul 2020 cu peste 50 de birouri francizate și peste 600 de membri.

Capitala, în topul orașelor cu cele mai multe tranzacții în 2020

Bucureștiul s-a menținut și în 2020 în topul orașelor cu cel mai mare număr de tranzacții înregistrate, fiind urmat în clasament de Cluj și Brașov. La fel ca anul precedent, cele mai multe intermedieri au fost pe segmentul rezidențial – într-un procent de 72%. Potrivit reprezentanților companiei, în 2020 s-a resimțit, totodată, și o tendință de creștere pe acest segment, în special pe locuințe cu suprafețe mari și/sau case. În continuare, cele mai multe tranzacții s-au înregistrat pe segmentele: terenuri – 13%, office – 4%, industrial – 5% și altele – 6%  

Tot în Capitală au fost intermediate și cele mai valoroase tranzacții ale birourilor RE/MAX în 2020 –  un bloc de locuințe de 2,5 milioane de euro, un spațiu industrial/office de 1,8 milioane de euro, respectiv o vilă de 1,7 milioane de euro.

RE/MAX estimează o cifra de afaceri de 7 mil. Euro pentru 2021

Pentru anul curent, RE/MAX mizează pe o evoluție pozitivă a business-ului, respectiv o creștere de circa 30% pentru toți indicatorii importanți. Așadar, până la finele lui 2021, compania se așteaptă la un volum de peste 6.500 de tranzacții, care să cumuleze o valoare totală a comisioanelor de circa 7 milioane de euro, precum și la un minimum de 65 de birouri francizate și 750 de agenți.

Benefito Mobile, operator virtual de telefonie mobilă, targetează 150.000 de euro pe SeedBlink

0

Benefito Mobile, operator virtual de telefonie mobilă (MVNO), targetează 150.000 de euro pe SeedBlink, cea mai mare platformă de crowdfunding pentru companii tech din Europa de Sud-Est. Listarea Benefito Mobile, serviciu lansat de doi dintre cei mai reputați specialiști din telecomul românesc, va avea loc marți, 26 ianuarie.

În schimbul acestei finanțări, fondatorii Benefito Mobile vor ceda 10.000 de acțiuni care reprezintă 5,3% din capital.

Investiția va finanța lansarea în al doilea trimestru din 2021 a primei cartele preplătite din România prin care clienții primesc credit pe mobil atunci când achiziționează produse și servicii.

Diferențiator puternic pentru retaileri online și offline

Cartela Benefito Mobile reprezintă o premieră pentru domeniile telecom și retail din România în contextul în care, pentru a-și atrage și fideliza clienții, majoritatea retailerilor folosesc programe clasice (carduri cu acumulare de puncte ori reduceri la produse cu termen de valabilitate scurt) care sunt în mică măsură utile clienților. Prin cartela Benefito Mobile retailerii online și offline vor putea oferi un beneficiu real, apreciat de clienți, precum reîncărcarea creditului telefonului mobil. Creditul gratuit ajunge să fie o recompensă pentru fidelitatea clientului, astfel, persoanele care cumpără mai des și mai mult de la retailerii parteneri primesc mai multe beneficii pentru banii cheltuiți.

Benefito Mobile colaborează cu Bonusway și Cashback World, platforme internaționale de cash back care au parteneriate cu sute de retaileri.

Un alt diferențiator pentru piața din România este modul de tarifare, acesta fiind în lei și nu în euro.

O inovație pentru România, succes în Europa de Vest.
Colaborare cu Telekom Romania Mobile

Benefito Mobile este un brand deținut de Goil Services Romania S.A, o companie înființată în aprilie 2018 care îi are ca acționari pe Goil Power SRL Italia (acționar majoritar), Marian Velicu și Marius Ionescu, doi dintre cei mai reputați specialiști din telecomul românesc, cu experiență de 40, respectiv 30 de ani în domeniu. Aceștia dețin împreună aproximativ 36% din companie. De altfel, cei doi au lansat împreună în 2012 Veridian – primul operator mobil virtual din România de tip Mobile Virtual Network Enabler / Virtual Network Aggregator.

Operatorii mobili virtuali (MVNO) nu dețin propria rețea de telefonie mobilă, utilizând infrastructura unui operator mobil tradițional. Benefito Mobile utilizează rețeaua Telekom Romania Mobile Communications, prin intermediul Veridian, care este conectat la rețeaua Telekom Romania Mobile ca Agregator MVNO (MVNA).

„Listarea pe SeedBlink vine la doar câteva săptămâni după ce am atras o investiție din partea fondului Roca X, o confirmare a faptului că proiectul nostru este unul viabil, cu potențial ridicat. Aceste finanțări ne vor susține în a lansa prima cartelă preplatită de telefonie mobilă din România care va crea convergență între domeniul telecomunicațiilor și cel al retailului. Este un pas foarte important pentru piața locală de telecom, dar și pentru piața de retail care va avea la dispoziție, în premieră pentru România, un model inovator de atragere și fidelizare a clienților”, afirmă Marian Velicu (Foto), cofondator și președinte al Goil Services Romania, compania care deține Benefito Mobile.


Ne bucurăm să sprijinim un nou proiect care face pionierat, de data aceasta primul operator de tip MVNO din România care schimbă modelul de business în domeniul telecom poziționându-se și ca un marketplace în relația dintre consumatori și retaileri. Salutăm implicarea în proiect a unei echipe de fondatori foarte experimentați în domeniu și totodată a RocaX, investitorul ancoră cu care continuăm astfel seria de proiecte comune”, afirmă Andrei Dudoiu, co-fondator și CEO al SeedBlink.

Lansarea Benefito Mobile vine în contextul în care operatorii mobili virtuali s-au dezvoltat de peste zece ani în Europa de Vest, reprezentând, în funcție de țară, între 10% și 40% din numărul de utilizatori de telefonie mobilă. 

Randamentul acțiunilor: 400% în cinci ani.
Creșterea valorii companiei: de 10 ori în cinci ani

“Credem că Benefito Mobile va fi un succes datorită noutății (credit gratuit bazat pe achiziții în

retail) și atractivității acestuia în privința prețului. De asemenea, serviciul vine cu un model de

business foarte profitabil, randamentul acțiunilor ajungând la 400% în cinci ani. Astfel, estimăm că vom fi pe break-even după primele șase luni, când vom avea aproximativ 10.000 de utilizatori, iar, după 18 luni, businessul va fi profitabil. Ne așteptăm ca valoarea companiei să crească de la 2,7 milioane de euro în momentul listării pe SeedBlink la aproximativ 28 milioane de euro în cinci ani”, adaugă Marian Velicu.

Conducerea Benefito Mobile mizează să atingă o cotă de 2-3% din piața de telefonie mobilă până la sfârșitul lui 2025. 

De asemenea, cofondatorii Benefito Mobile preconizează că businessul va înregistra o cifră de afaceri de 700.000 de euro anul acesta. În cinci ani, veniturile ar putea ajunge la 15 milioane de euro pe an și un profit brut de aproximativ 5,6 milioane de euro.

ENEL X ROMÂNIA INSTALEAZĂ PESTE 1.200 DE PANOURI FOTOVOLTAICE PENTRU RETAILERUL MEGA IMAGE

0

Enel X România, parte a Enel X, divizia de servicii energetice avansate a Grupului Enel, implementează două proiecte pentru dezvoltarea de sisteme fotovoltaice destinate retailerul Mega Image în Popești Leordeni si Sibiu, cu o capacitate instalată de peste 500 kWp.

Proiectul din Județul Ilfov presupune livrarea la cheie a unui sistem fotovoltaic format din peste 1.008 de panouri fotovoltaice amplasate pe o structură metalică tip copertină, special proiectată pentru parcajul depozitului Mega Image, precum și realizarea infrastructurii electrice aferente. În Sibiu, Enel X România va implementa un sistem fotovoltaic ce presupune amplasarea a  260 de panouri fotovoltaice pe acoperișul magazinului Mega Image

„Venim în întâmpinarea clienților noștri cu soluții de eficiență energetică destinate companiilor, ce permit producerea locală,  independentă, a energiei electrice, creșterea gradului de flexibilitate energetică și a profitabilității, prin reducerea costurilor cu energia electrică. De asemenea, proiectele dezvoltate de Enel X România duc la reducerea impactului asupra mediului, prin scăderea amprentei de carbon. Ne bucurăm că Mega Image a ales energia curată, din surse regenerabile, atât pentru reducerea costurilor, cât și datorită sustenabilității acesteia”, a declarat Mirel Jarnea, Head of B2B Enel X România.

Sistemul instalat pe acoperișul depozitului Mega Image din Popești Leordeni asigură o producție anuală de energie electrică de peste 527 MWh, contribuind la reducerea cu 246 tone/an a emisiilor de dioxid de carbon. Proiectele dezvoltate împreună cu Enel X îi aduc retailerului Mega Image economii anuale cu energia electrică estimate la peste 65.000 de euro.

Proiectul susține strategia de sustenabilitate prin care Mega Image se implică și acordă o atenție deosebită impactului pe care activitățile desfășurate le au asupra mediului. Din dorința de a oferi soluții concrete, care pot ajuta comunitățile să beneficieze de un mediu curat și sigur, Mega Image utilizează energie certificată verde pentru aproape toate magazinele din București și județul Ilfov.

Echipamentele și tehnologiile utilizate de Enel X în cadrul proiectului au performanțe si fiabilitate ridicate, provenind de la furnizori importanți pentru piața de sisteme fotovoltaice la nivel mondial.

Enel este o companie energetică multinațională, unul dintre liderii integrați pe piețele globale de electricitate, gaze naturale și energii din surse regenerabile. Enel este una dintre cele mai mari companii de utilități din Europa după capitalizarea de piață și EBITDA raportat. Grupul Enel activează în peste 30 de țări din lume, având o capacitate totală gestionată de circa 88 GW. Enel distribuie electricitate printr-o rețea de peste 2,2 milioane de kilometri, are circa 74 de milioane de clienți casnici și companii în toată lumea, care reprezintă cea mai mare bază de clienți comparativ cu firmele europene din domeniu. Divizia de energii regenerabile Enel Green Power operează unități de producție cu o capacitate instalată de peste 46 GW din surse eoliene, solare, geo-termale și hidro în Europa, cele două Americi, Africa, Asia și Australia.

Enel X este divizia globală de afaceri a Enel dedicată dezvoltării de produse inovatoare și soluții digitale în sectoarele în care energia prezintă cel mai mare potențial de transformare: orașe, case, industrii și mobilitate electrică. Compania este lider global în domeniul serviciilor energetice avansate, gestionând soluții de echilibrare a rețelei prin managementul consumului de energie, cu o capacitate totală de peste 6 GW la nivel global, o capacitate de stocare instalată de 110 MW iar, în sectorul mobilității electrice, este jucător de top, cu circa 130.000 de puncte publice și private de încărcare a vehiculelor electrice pe tot globul. Inovarea și sustenabilitatea se află în centrul strategiei Enel X încă de la începuturi, economia circulară fiind combinația perfectă a acestor două elemente, aplicate în multe dintre produsele și serviciile Enel X.

 Enel România este unul dintre cei mai mari investitori privați în domeniul energetic, cu operațiuni în sectorul distribuției și furnizării de electricitate, dar și al producției de energie electrică din surse regenerabile, prezent pe piața din România din 2005. Enel are aproximativ 3.100 de angajați în România și oferă servicii unui număr de 3 milioane de clienți. Companiile E-Distribuție operează rețele cu o lungime totală de aproximativ 128.000 de kilometri în trei zone importante ale țării: Muntenia Sud (inclusiv București), Banat și Dobrogea, acoperind o treime din piața locală de distribuție, și dezvoltă un program de investiții pentru îmbunătățirea calității serviciilor, a siguranței și performanței rețelelor și implementarea pe plan local a standardelor de mediu ale grupului Enel.