Universitatea din București, finanțare pentru proiecte cu impact în societate

0

Universitatea din București finanțează trei proiecte cu impact în comunitate:„Oameni și arbori. Soluții de management al Pădurii Băneasa pentru dezvoltare urbană durabilă și reziliență”, „Servicii de accesibilizare a conținutului învățării și suport pentru copii/tineri din grupuri vulnerabile”, „Science for resilience. Cercetare pentru dezvoltare durabilă locală”. Proiectele sunt finanțate cu 10.000 de euro, în cadrul Open Lab CIVIS, creat de Universitatea din București ca membru al alianței europene CIVIS cu scopul de a contribui „la dezvoltarea și implementarea inițiativelor ce oferă soluții pentru abordarea provocărilor și nevoilor comunitare”.

Prof. univ. dr. Magdalena Iordache Platis, prorector pentru managementul calității, responsabilitate socială și relația cu partenerii sociali în cadrul UB și coordonator al Open Lab UB–CIVIS, subliniază: „Din dorința de a susține inițiative de responsabilitate socială, Universitatea din București a lansat, în calitate de membru al alianței europene CIVIS, primul apel de proiecte de tip Open Lab. Demersul, care s-a bazat pe o consultare a diferitelor categorii de stakeholderi și pe identificarea nevoilor comunităților locale, a fost primit cu mult interes de partenerii instituționali ai Universității din București. Diversitatea, originalitatea și inovația care au caracterizat proiectele înscrise în competiție, precum și faptul că misiunea de a alege câștigătorii a fost una extrem de dificilă ne arată, pe de o parte, că societatea românească are o nevoie crescută de astfel de proiecte cu impact societal și, pe de altă parte, că există un potențial imens de idei care ar putea conduce la schimbări locale, contribuind totodată la rezolvarea unor probleme europene și chiar globale”.

Universitatea din București precizează că „la apelul lansat către actorii instituționali și sociali interesați au fost înscrise 14 proiecte de responsabilitate socială care au implicat colaborarea între instituții publice de educație și cercetare, organizații non-guvernamentale și instituții private. Dintre acestea, au fost selectate 3 proiecte, subsecvente următoarelor direcții de dezvoltare: Sustenabilitate și reziliență urbană, Educație și cultură și Cercetare și transformare digitală”. Cele trei proiecte sunt caracterizate astfel:

„Pentru domeniul Sustenabilitate și reziliență urbană, proiectul selectat, Oameni și arbori. Soluții de management al Pădurii Băneasa pentru dezvoltare urbană durabilă și reziliență, aparține Asociației Parcul Natural Văcărești și își propune să fundamenteze o serie de măsuri de management care să promoveze sustenabilitatea, serviciile ecosistemice si bunăstarea comunităților în mediul urban. Proiectul, realizat în parteneriat cu Universitatea din București, Asociaţia pentru Conservarea Diversității Biologice și Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu, presupune realizarea unei  cercetări multi- și transdisciplinare care implică pe de o parte, sistemele naturale, iar pe de altă parte, actori socio-economici și din sfera dezvoltării și implementării politicilor de mediu, a planurilor de urbanism și dezvoltare urbană. În acest sens, autorii proiectului își propun să realizeze, pe lângă un ghid pentru promovarea serviciilor ecosistemice furnizate de Pădurea Băneasa și două activități de ghidare în pădure pentru publicul larg organizate de studenții implicați în proiect.

În domeniul Educație și cultură finanțarea a fost acordată pentru proiectul Servicii de accesibilizare a conținutului învățării și suport pentru copii/tineri din grupuri vulnerabile, careurmărește crearea, cu ajutorul studenților și specialiștilor din cadrul FPSE, a unui sistem de suport pentru copii/ tineri din grupuri vulnerabile și înființarea unui Centru de accesibilizare a conținuturilor de învățare dotat pentru tineri cu dizabilități. Proiectul este rezultatul colaborării dintre Facultatea de Psihologie și Științele Educației a Universității din București și Școala Gimnazială Nr. 1 Sfinții Voievozi din București, Liceul Tehnologic Special Regina Elisabeta din București, Clinica Medicală pentru Copii Maria din București, Școala Profesională Specială pentru Deficienți de Auz Sfânta Maria din București, Asociația Studenților la Psihologie și Științele Educației din București și Școala Gimnazială Nr. 64 Ferdinand I din București. În cadrul proiectului vor fi produse și alte resurse necesare suportului pentru învățare în cazul persoanelor din grupuri vulnerabile: elevi cu deficiențe vizuale, elevi cu deficiențe de auz, elevi cu dificultăți de învățare, elevi din medii defavorizate și elevi cu rămâneri în urmă la învățătură. Activitățile din cadrul proiectului vor fi implementate în cadrul Școlii Gimnaziale Nr. 1 Sfinții Voievozi din București, în cadrul Școlii Gimnaziale Nr. 64 Ferdinand I din București, în cadrul Liceului Tehnologic Special Regina Elisabeta din București, precum și în cadrul Școlii Profesionale Speciale pentru Deficienți de Auz Sfânta Maria din București. Astfel, autorii proiectului își propun să realizeze o serie de activități de consiliere pentru părinți, în vederea eficientizării colaborării cu persoanele angajate în sprijinirea elevilor, activități de consultanță pentru cadrele didactice în vederea elaborării și implementării planurilor individualizate de învățare destinate copiilor din grupurile vulnerabile, cursuri accesibilizate în format printat și audio/format Daisy, precum și crearea unei biblioteci virtuale accesibile inclusiv persoanelor cu dizabilități vizuale.

Nu în ultimul rând, va primi finanțare și proiectul Science for resilience. Cercetare pentru dezvoltare durabilă locală, încadrat în domeniul Cercetare și transformare digitală, care vizează realizarea de noi cercetări științifice multidisciplinare în cadrul Geoparcului Internațional UNESCO Țara Hațegului – un teritoriu de dezvoltare creat și administrat de către Universitatea din București, alături de parteneri locali. Proiectul este rezultatul colaborării dintre Centrul Geomedia și Societatea Geologică a României, Societatea Paleontologilor din România, Asociația Studenților Geologi și Geofizicieni, Uniunea Studenților din România, SC Adaconi SRL, LuciAna Punct Gastronomic Local, Primăria Comunei Densuș, Primăria Comunei Sântămăria-Orlea, Primăria Comunei General Berthelot, Primăria Comunei Sălașu de Sus, Asociația Drag de Hațeg, Asociația Femeilor din Sântămăria Orlea, Asociația de Turism Retezat, Asociația Kogayon, Asociația Ținutul Buzăului și Asociația Carpaterra. Cercetările vor fi realizate de către specialiști și studenți în cel puțin șase domenii diferite. De asemenea, în realizarea cercetărilor științifice din cadrul proiectului vor fi implicați copiii și tinerii din comunitatea locală. De asemenea, în cadrul proiectului, coordonatorii își propun să realizeze o expoziție virtuală pe site-ul Geoparcului Internațional UNESCO Țara Hațegului, o expoziție itinerantă, precum și o serie de workshop-uri realizate de studenții implicați în proiect pentru antreprenorii locali, pentru geoparcurile partenere aspirante la statutul UNESCO și pentru echipa Geoparcului și a EcoDestinației Țara Hațegului”.

Open Lab CIVIS-UB a fost „gândit ca un spațiu de colaborare și de îmbinare a cercetării și a educației cu implicarea civică” și „își propune să consacre și să accelereze colaborarea dintre comunitatea academică a UB și actorii interesați din societate, pentru dezvoltarea comunităților locale, regionale sau naționale. Inițiativa, parte a proiectului CIVIS, vine să confirme încă o dată rolul asumat de comunitatea academică a Universității din București de a colabora strâns cu actorii sociali pentru găsirea de soluții inovative la problemele cu care se confruntă societatea. Pentru acest prim apel, Open Lab-ul CIVIS-UB a alocat un buget total de 10.000 Euro. Astfel, au putut propune proiecte următoarele tipuri de entități: institutele de cercetare – legate de profilul UB; actori din sfera educației: școli, universități, centre educaționale etc.; reprezentanți ai mediului de afaceri: corporații și IMM-uri, camere de comerț; ONG-uri, diferite asociații și fundații (inclusiv studențești din UB); autorități publice sau alte entități: membri ai comunității academice a UB – studenți, cadre didactice, cercetători”.

Prin raportare la implicarea în alianța europeană CIVIS, Universitatea din București se definește ca „o instituție cu responsabilitate față de societatea românească, acționând permanent pentru a-i apăra principiile, valorile culturale, sociale și morale, pentru conservarea și valorificarea realizărilor generațiilor trecute și prezente și, mai ales, pentru formarea viitorilor cetățeni, buni profesioniști. În prezent, Universitatea din București face parte, alături de alte opt universități europene, din alianța europeană CIVIS. Universitatea Civică Europeană CIVIS este o alianță academică europeană și reunește nouă dintre cele mai importante și reputate universități din Europa: Aix-Marseille Université, National and Kapodistrian University of Athens, Universitatea din București, Université Libre de Bruxelles, Universidad Autónoma de Madrid, Sapienza Università di Roma, Stockholm University, Eberhard Karls Universität Tübingen și Universitatea din Glasgow, ca partener asociat. CIVIS aduce laolaltă o comunitate cu peste 450.000 studenți și 65.000 de angajați, dintre care peste 30.000 sunt cadre didactice și cercetători”.

Foto: UB

Sancțiuni dispuse de Consiliul A.S.F.

0

Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară a decis, în urma controalelor efectuate de către departamentele de specialitate din cadrul Autorității, aplicarea mai multor sancțiuni unor entități care activează pe piața asigurărilor și pe piața pensiilor private.

Astfel, ca urmare a derulării controlului periodic la societatea Euroins România Asigurare Reasigurare S.A., Consiliul A.S.F. a decis sancționarea societății cu amendă în cuantum de 500.000 lei pentru netransmiterea ofertelor de despăgubire sau a notificărilor privind motivele pentru care nu au fost aprobate pretențiile de despăgubiri, precum și pentru plata cu întârziere a unor dosare de daună.

În urma analizării rezultatelor acțiunii de control periodic efectuat la NN Asigurări de Viață S.A., în calitate de administrator al F.P.F. NN Activ și F.P.F. NN Optim, doamna Anna Natalia Grzelonska, în calitate de Director general, a fost sancționată cu amendă contravențională în cuantum de 4.000 lei și avertisment scris. Aspectele constatate au vizat, în principal, investigarea în mod necorespunzător a motivelor pentru care actele individuale de aderare au fost recepționate cu întârziere și actualizarea deficitară a informațiilor privind participanții. Totodată, în sarcina societății au fost dispuse măsuri cu scopul îmbunătățirii procedurilor de lucru.

Consiliul A.S.F. a decis, ca urmare a controlului periodic efectuat la Metropolitan Life Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Administrat Privat S.A., în calitate de administrator al F.P.A.P. Metropolitan Life, sancționarea cu amendă contravențională în cuantum de 2.500 lei și acordarea unui avertisment scris doamnei Oana Viorica Velicu, în calitate de Director general. Sancțiunea a fost aplicată, în principal, pentru aspecte privind actualizarea necorespunzătoare a informațiilor privind participanții. În sarcina societății au fost dispuse, de asemenea, măsuri cu scopul îmbunătățirii procedurilor de lucru.

Xiaomi lansează Mi Watch pe piața din România

0

Xiaomi, lider global în tehnologie, a lansat Mi Watch pe piața din România. Dotat cu un ecran AMOLED de 1.39’’ cu o luminozitate de 450 de niți, protejat de Corning Gorilla Glass 3, și cu un buton lateral dedicat pasionaților de sport, Mi Watch le oferă utilizatorilor acces la 117 moduri de antrenament.

De asemenea, are șase senzori diferiți și GPS care asigură parametrii pentru monitorizarea sănătății, cum ar fi rata bătăilor inimii, nivelul de oxigen din sânge, cât și date despre mediu, cum ar fi presiunea aerului. Dispozitivul are o greutate de doar 32 de grame, este foarte rezistent și autonomia bateriei este de până la 16 zile la o singură încărcare*.

Din punct de vedere ale design-ului, Mi Watch se adaptează foarte ușor la orice stil. Are peste 100 de teme diferite și oferă posibilitatea de personalizare a display-ului cu propriile fotografii. De asemenea, este rezistent la apă, până la 5 atmosfere.

Mi Watch este disponibil în România, începând de la prețul recomandat de vânzare de 549,99 lei**.

Imaginile produsului sunt disponibile AICI.

Brokerul de credite bancare AVBS Credit ţinteşte să ajungă la 100 de francize în 2021

0

AVBS Credit, compania fondată în urmă cu aproape 14 ani de către antreprenorul român Valentin Anghel oferă servicii personalizate şi gratuite de intermediere credite bancare – credit de nevoi personale, credit ipotecar, credit Noua Casă, credit IMM.

Piaţa de credite bancare din ultimii ani a crescut cu aproximativ 25-30% anual, oferind noi oportunităţi de creştere în carieră pentru angajaţii din sistemul bancar – de a face trecerea de la statutul de angajat la cel de antreprenor, accesând o franciză în domeniul brokerajului bancar.

Încă de la înfiinţare, AVBS Credit a înregistrat o dezvoltare accentuată, iar la acest moment se numără printre primele companii de intermedieri credite bancare şi non-bancare, oferind soluţii de finanţare accesibile, destinate persoanelor fizice și juridice, la îndemână şi rapide.

Pe termen mediu, AVBS Credit şi-a propus să investească în reţeaua de parteneri şi vrea să ajungă la dublarea numărului de brokeri francizaţi, de la 50 în prezent la 100 de francize în 2021.

Ideea de a fonda o companie în domeniul brokerajului bancar a pornit de la identificarea unei nevoi din piaţă, de a schimba percepţia asupra creditării şi de a o transforma într-o activitate dinamică, eficientă, cu rezultate pe termen lung pentru români şi brokeri de credite. Mi-am propus să creez o cultură organizaţională în care oamenii din sistemul bancar pot regăsi un program de lucru flexibil, o nouă evoluţie profesională, prin încurajarea iniţiativei şi a spiritului întreprinzător”, povesteşte Valentin Anghel, CEO & Founder, AVBS Credit.

Pentru a acoperi nevoile în creştere ale pieței de brokeraj bancar, dar și pentru a susține puternic antreprenoriatul românesc, AVBS Credit acordă gratuit franciza foștilor angajați din bănci, până pe 30 aprilie 2021.

O parte din echipa AVBS Credit:

Roxana Alecu-Tatu, broker francizat AVBS Credit de peste 2 ani, vine după un parcurs în domeniile  bancar și energie electrică în departamentul de vânzări. În ultimul an, Roxana Alecu-Tatu a intermediat cel mai mult într-o lună credite în valoare de aproximativ 5,8 milioane lei. “Vreau să rămân antreprenor. Consider că doar cei care nu au rezultate spectaculoase și vor să încaseze un salariu și atât, vor să se întoarcă în sistem”, explică Roxana.

Robert Hordei, broker francizat AVBS Credit de 8 ani, a lucrat în domeniul bancar. În ultimul an, Robert Hordei a intermediat cel mai mult într-o lună credite în valoare de aproximativ 5,7 milioane lei. “Nu m-aș întoarce în domeniul bancar ca angajat. Ca antreprenor, broker de credite, ai posibilitatea de a câștiga pe măsura implicării și a experienței tale”, explică Robert.

Mariana Copăceanu, broker francizat AVBS Credit de 6 ani, are o experienţă de 10 ani dobândită în domeniul bancar. În ultimul an, Mariana Copăceanu a intermediat cel mai mult într-o lună credite în valoare de aproximativ 3,5 milioane lei. “Având în vedere evoluția mea din ultimii 5 ani, îmi doresc să continui ca antreprenor în domeniul brokerajului de credite”, explică Mariana.

Ionuț Bragarencu broker francizat AVBS Credit de peste 7 ani, vine după un parcurs în domeniile farma şi bancar. În ultimul an, Ionuț Bragarencu a intermediat cel mai mult într-o lună credite în valoare de aproximativ 2,6 milioane lei. “Odată ce ai ales acest drum este foarte greu să te întorci în cadrul unei organizații bancare. Primează satisfacția clientului și timpul pe care ți-l poți organiza și eficientiza mult mai bine”, explică Ionuţ.

Radu Grigore, broker francizat AVBS Credit de 1 an în Iași, vine după un parcurs în domeniul bancar. În ultimul an, Radu Grigore a intermediat cel mai mult într-o lună credite în valoare de aproximativ 2,5 milioane lei. “Nu mă voi mai întoarce ca angajat în sistemul bancar. Este mult mai bine ca antreprenor decât angajat în sistemul bancar”, explică Radu.

Georgeta Mihuțescu, broker francizat AVBS Credit de peste 5 ani în Mehedinți și în împrejurimi, are o experienţă de peste 21 ani în domeniul bancar. În ultimul an, Georgeta Mihuțescu a intermediat cel mai mult într-o lună credite în valoare de aproximativ 1 milion de lei. “Brokerajul de credite, ca antreprenor, mi-a dat posibilitatea găsirii celor mai bune variante de finanțare pentru clienți”, explică Georgeta.

AVBS Credit lucrează cu peste 30 de bănci și IFN-uri din România, iar serviciile sunt gratuite pentru clienții care optează pentru un credit. AVBS Credit este membră A.R.B.C. (Asociația Română a Brokerilor de Credite). Detalii despre obținerea unei francize AVBS Credit: Detalii Obținere Franciză – AVBS Credit  şi https://www.facebook.com/avbs.ro

Parteneriat Institutul de Studii Financiare-Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România

0

Institutul de Studii Financiare (ISF) și Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România (AAFBR) anunță încheierea unui parteneriat cu privire la educația financiară. Cei mai buni experți vor susține noi cursuri de specializare destinate tuturor profesioniștilor din domeniul asigurărilor și pieței de capital. De asemenea, în 2021, cele două instituții vor dezvolta proiecte comune de educație financiară pentru publicul larg.

Marian Siminica

Prof. univ. dr. Marian Siminică, director executive al ISF: „În baza strategiei 2021-2023, ISF îşi propune consolidarea poziţiei de furnizor de formare profesională specializat în domeniul financiar, oferind programe de calitate superioară, urmărind aplicarea unor principii de predare şi evaluare. În calitate de partener educaţional al unor asociatii profesionale de prestigiu, ISF îşi îmbunătăţeşte permanent portofoliul de cursuri prin atragerea de teme tehnice de interes în domeniul financiar. O altă latură a parteneriatului ISF-AAFBR o reprezintă demersurile de educaţie financiară din sectorul financiar nebancar care vizează grupuri de persoane cheie, cu potenţial de multiplicare a efectului de informare”.

Daniela Ropotă

Daniela Ropotă, CIIA – Președintele AAFBR: „Ne dorim sa oferim diversitate in materie de cursuri si certificari in domeniul financiar astfel incat sa putem acoperi nevoile pe toate segmentele de activitate de la nivel incepator la nivel avansat. Prin acest parteneriat, membrii AAFBR pot contribui cu expertiza acumulata in analiza financiara la cursurile de pregatire financiara pe de-o parte si beneficia de o oferta mai mare de programe financiare pe de alta parte. Sinergia in abordarea integrata a educatiei financiare duce la dezvoltarea abilitatilor, ceea ce se reflecta in cresterea productivitatii si in final a unui standard de viata mai ridicat”.

ISF, institut fondat de Autoritatea de Supraveghere Financiară, „este un centru de excelență în domeniul studierii piețelor de profil și derulării programelor de educație financiare pentru asigurarea competențelor, aptitudinilor și cunoștințelor personalului instituțiilor financiare și a personalului ASF și pentru creșterea nivelului de educație financiară al consumatorilor de servicii și produse financiare non-bancare. Pe termen lung, ISF îşi propune alinierea activităţii la cerinţele europene, trecerea de la acumularea de cunoștințe la acumularea și evaluarea de competențe, furnizarea de programe de formare profesională pentru domeniul financiar nebancar adaptate noilor procese organizaţionale, determinate de cerinţele legislative, de dinamica pieţei și a cadrului european, contribuind la maturizarea pieţei financiare nebancare din România, la crearea capacităţii acesteia de a face faţă concurenţei induse de globalizare sau efectelor crizelor economice”.

AAFBR „reunește, în calitate de membri, analiști și manageri din diverse ramuri ale spectrului financiar: macroeconomie, strategie, sector bancar, fonduri de pensii și de investiții, societăți de asigurări, piață de capital, comunicare financiară și relații cu investitorii etc. Prin activitatea desfășurată de către membrii săi, AAFBR își propune următoarele principale obiective: să prezinte un punct de vedere obiectiv și profesionist cu privire la perspectivele economiei românești și pe plan internațional: prin intermediul conferințelor cu profil financiar, comunicatelor de presă publicate ca urmare a unor sondaje interne în rândul membrilor asociației și opiniilor exprimate în massmedia românească; să ofere instrumente și opinii utile către: companiile interesate de evoluțiile macroeconomice în cadrul proceselor interne de administrare a activelor și pasivelor, analiștilor care doresc un punct de reper pentru propriile estimări, presei care identifică provocări economice în prezent și propune soluții pentru viitor, mediului universitar care se orientează asupra cercetării științifice în domeniul financiar; să joace un rol important în societate prin desfășurarea sau promovarea unor programe de perfecționare în domeniul financiar-bancar și de business”.

Coaliția pentru Dezvoltarea României solicită guvernului să se consulte cu mediul de afaceri

0

Coaliția pentru Dezvoltarea României (CDR) – inițiativă privată construită ca un acord de colaborare prin participarea colectivă a membrilor săi, formată din Camera Americană de Comerț în România (AmCham), Camera Franceză de Comerț în România (CCIFER), Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Camera de Comerț și Industrie Română-Germană (AHK), Romanian Business Leaders (RBL), Consiliul Investitorilor Străini (FIC), Confederația Patronală Concordia (CPC), Consiliul Naţional al Ȋntreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) – adresează Executivului solicitarea de consultare cu mediul de afaceri în vederea stabilirii Planului Național de Redresare și Reziliență a României:

Consultați-ne înainte să decideți!

Coaliția pentru Dezvoltarea României solicită Guvernului României consultări de substanță cu mediul de afaceri pe marginea Planului Național de Redresare și Reziliență a României.

Mediul de afaceri va contribui activ la implementarea reformelor și proiectelor propuse, de aceea este nevoie să analizăm și să discutăm cu Guvernul oportunitatea, impactul, urgența și fezabilitatea reformelor și proiectelor care vor fi incluse în PNRR. Proiectele și reformele trebuie să fie utile și realiste și să contribuie la repoziționarea strategică a României, într-un lider regional, în domeniile în care avem un potențial crescut de dezvoltare.

De conținutul, dar și de implementarea PNRR depinde viitorul românilor și al României, fondurile disponibile prin acest mecanism reprezentând nu doar o șansă istorică de a recupera decalajele față de alte state europene, ci și o oportunitate pentru România să devină un actor central în anumite domenii economice, la nivel european. De aceea, CDR solicit consultări pe fondul:

-măsurilor de reformă și al investițiilor propuse de ministere spre a fi finanțate prin Mecanismul de Redresare și Reziliență

-obiectivelor de etapă asumate, precum și țintelor propuse și a indicatorilor aferenți

-modului de finanțare a măsurilor de intervenție propuse

„Înțelegem presiunea timpului, și lucrăm pentru a transmite propuneri ministerelor de linie. Consultările cu ministerele au avut loc, însă suntem îngrijorați și dezarmați când remarcăm că în anumite cazuri, nimic din ceea ce propunem nu este luat în seamă. Momentul acesta este extrem de important, de banii aceștia depinde supraviețuirea economiei românești și nu ne permitem să îi pierdem. Nu vrem să bifăm consultarea, vrem să ne așezăm la masa împreună cu Guvernul și să propunem Comisiei Europene ceea ce este cu adevărat important și de impact pentru România”, a spus Dragoș Anastasiu, coordonatorul CDR.

Coaliția pentru Dezvoltarea României vrea să fie invitată să participe la întâlniri concrete de lucru cu guvernul și ministerele. Suntem pregătiți și vrem să contribuim!

România sprijină inițiativele Programului Națiunilor Unite pentru Mediu

0

Ministrul mediului, apelor și pădurilor, Barna Tánczos (foto), a participat la a cincea sesiune a Adunării ONU de Mediu a Programului Națiunilor Unite pentru Mediu (UNEA5), eveniment desfășurat în format virtual, transmis de la Nairobi, Republica Kenya, în perioada 22-23 februarie 2021, cu tema „Consolidarea acțiunilor pentru natură în scopul atingerii Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă”, accentul fiind pus asupra rolului pe care îl joacă natura și soluțiile bazate pe natură în realizarea setului de Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) al Agendei 2030.

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor subliniază că „prin participarea la această reuniune, România își arată sprijinul privind inițiativele desfășurate de către Programul Națiunilor Unite pentru Mediu, precum: combaterea schimbărilor climatice, pierderea biodiversității, prevenirea, controlul și managementul poluării, al chimicalelor și al deșeurilor, precum și legăturile cu alte procese internaționale în implementarea sinergică a Agendei 2030 pentru Dezvoltare Durabilă. România va continua demersurile și acțiunile pentru promovarea și consolidarea dimensiunii de mediu a dezvoltării durabile și implementarea Agendei 2030 pentru Dezvoltare Durabilă, va asigura informarea privind stadiul dezbaterilor la nivel internațional și, în egală măsură, va lua act de inițiativele și bunele practici existente/inițiate de Statele Membre, pentru realizarea unei lumi post-pandemice reziliente și incluzive”.

În cadrul reuniunii, ministrul Barna Tánczos a subliniat: „La nivel național, suntem angajați într-un proces de promovare pe scară largă a principiilor dezvoltării durabile. În acest sens, Strategia națională pentru dezvoltarea durabilă a României 2030 definește un cadru național pentru implementarea Agendei 2030 pentru Dezvoltare Durabilă și oferă o foaie de parcurs pentru realizarea ODD. Am făcut pași importanți pentru a promova sustenabilitatea prin Strategia națională privind schimbările climatice, creșterea economică bazată pe emisii reduse de carbon și planul de acțiune aferent, axat pe necesitatea introducerii stimulentelor economice pentru un sistem de transport ecologic. În aceeași direcție de acțiune, România a implementat recent un nou sistem integrat de informații pentru urmărirea materialului lemnos, numit SUMAL 2.0. Această aplicație îmbunătățește trasabilitatea lemnului și descurajează exploatarea forestieră ilegală.De asemenea, am inițiat prin Administrația Fondului pentru Mediu mai multe programe care abordează domenii ca: reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în industria transportului și acordarea de subvenții pentru transportul public ecologic pentru achiziționarea de vehicule noi, ecologice. Totodată, derulăm programe care vizează creșterea eficienței energetice și a managementului inteligent al energiei în școli. Este clar că angajamentul și cooperarea sunt factori cheie pentru a obține rezultate durabile. Cu toate acestea, schimbările despre care vorbim necesită timp, unul mai extins decât ne putem permite. Astfel aș dori să subliniez că lecția pe care trebuie să o învățăm în acest context este cum să respectăm mediul și, în același timp, să găsim echilibrul social și economic pentru a acționa #PentruNatură într-o manieră multisectorială eficientă”.

Adunarea ONU de Mediu (UNEA) este cel mai înalt organism de luare a deciziilor în materie de mediu din lume, care reunește reprezentanți ai celor 193 de state membre ale ONU, întreprinderi, lideri ai societății civile și alte părți interesate pentru a pentru a stabili prioritățile pentru politicile globale de mediu privind schimbările climatice, poluarea și pierderea biodiversității. UNEA se întâlnește la Nairobi, Kenya, o dată la doi ani, iar prin declarația sa ministerală, rezoluțiile și deciziile sale, asigură conducerea, catalizează acțiunile interguvernamentale privind mediul și contribuie la punerea în aplicare a Agendei 2030 pentru Dezvoltare Durabilă. UNEA este, de asemenea, organul de conducere al Programului Naíunilor Unite pentru Mediu (UNEP). UNEA-5 va oferi, de asemenea, o oportunitate pentru statele membre și părțile interesate de a face pași ambițioși în vederea reconstruirii mai bine și mai ecologic, asigurându-se că investițiile în redresarea economică după pandemia Covid-19 contribuie la dezvoltarea durabilă.

Forum de afaceri româno-tunisian

0

La invitația Excelenţei Sale Raja Jhinaoui Ben Ali, ambasadorul extraordinar şi plenipotenţiar al Republicii Tunisiene în România, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), dr. ing. Costică T. Mustață, a participat, la sediul Ambasadei, la o cină de lucru.

Întrevederea, la care au participat, de asemenea, Aurelian Gogulescu, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Prahova, şi Cristian Ilie, director general adjunct al Direcției Generale Investiții Străine (InvestRomânia) din Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, a vizat pregătirea organizării unui forum economic româno-tunisian dedicat la două dintre sectoarele: energie, turism şi agricultură, urmând ca precizarea acestora precum și detaliile tehnice să fie stabilite de către echipele de specialiști ale instituţiilor menţionate, după consultarea mediului de afaceri.

Evenimentul se adresează atât oamenilor de afaceri ce activează în domeniile amintite, cât şi reprezentanților camerelor de comerț, ai altor organizații de afaceri şi ai administrației publice centrale și locale din cele două ţări. Scopul organizării acestui forum este de a oferi participanţilor din România şi Tunisia informații actualizate și verificate privind domeniile menţionate (cadru legal, potenţial de dezvoltare, oportunităţi de cooperare etc.) şi de a asigura antreprenorilor o platformă eficientă pentru discuţii.

Această decizie a fost luată ca urmare a succesului de care s-a bucurat, atât în România, cât şi în Tunisia, webinarul dedicat investiţiilor, organizat la începutul lunii februarie a.c. de: Ambasada Republicii Tunisiene în România, InvestRomânia și Agenția Tunisiană de Promovare a Investițiilor Străine (FIPA), în parteneriat cu Camera bucureşteană, CCI Prahova, Autoritatea Tunisiană de Investiții şi Centrul de Promovare a Exporturilor din Tunisia (CEPEX).

Informații de background

Schimburile comerciale româno – tunisiene, au atins, în perioada ianuarie-noiembrie 2020 (date disponible) valoarea de 200,9 milioane USD, Tunisia fiind al doilea partener comercial al României din Africa (după Maroc). Exportul s-a cifrat la 140 milioane USD, locul 3 între statele africane ca destinație a produselor românești (după Maroc și Africa de Sud), respectiv locul 44 în exportul total al țării noastre, cu o pondere de 0,22%. La import s-au înregistrat mărfuri în valoare de 60,9 milioane USD, locul 2 ca țara de origine pentru mărfurile aduse de pe continental african (după Maroc) și locul 52 în importul total al României, cu o pondere de 0,07%. Evoluția pandemiei de Covid 19 în cursul anului 2020 a influențat negativ schimburile comerciale bilaterale care s-au diminuat, comparativ cu perioada similară din 2019 cu 5,4% (exportul cu 3,1%, iar importul cu 10,3%).

VOTAȚI GABRIEL CHEREBEȚIU, PRIMUL ROMÂN DIN ISTORIE NOMINALIZAT PENTRU A INTRA ÎN „HALL OF FAME” MONDIAL LA VOLEI

0

Gabriel Cherebețiu este primul român din istorie nominalizat la premiul pentru personalitatea anului în volei, de către International Volleyball Hall of Fame. Totul însă stă în puterea voturilor de susținere venite direct de la oameni. Oricine își dorește să îi ofere un vot celui care a pus România pe harta voleiului mondial încă din anii ’50 o poate face intrând pe site-ul volleyhall.org, iar pagina de vot se deschide automat. Se poate chiar vota zilnic, de aceeași persoană, până pe 28 februarie.

Doctorul Gabriel Cherebețiu sau „mexicanul din Blaj”, cum i se mai spune, este unul dintre numele de referință ale voleiului românesc și mexican. A fost vicecampion mondial în 1956 (Paris), obținând alte două medalii de bronz la edițiile din 1960 (Rio de Janeiro) și din 1962 (Moscova). De asemenea, a fost vicecampion european în 1958 (Praga), apoi a fost antrenor secund al Naționalei de volei și medicul echipei, cu care a și câștigat Campionatul European din 1963 (România), de altfel singurul aur din istorie obținut de voleibaliștii noștri. Cherebețiu ar fi trebuit să participe și la Jocurile Olimpice de la Tokyo din 1964, însă, cu 3 săptămâni înainte de plecare, a fost chemat la Comitetul Olimpic și Sportiv Român și a fost anunțat că nu va mai pleca împreună cu lotul la Tokyo, ci va merge în Mexic, la solicitarea Comitetului Olimpic de acolo, pentru a forma și pregăti echipa de volei în calitate de antrenor și medic al lotului, în vederea participării la Jocurile Olimpice, pe care Ciudad de Mexico avea să le găzduiască 4 ani mai târziu, în 1968.

S-a întors în țară imediat după acest eveniment, pentru că plecase pe semnătură, și, între timp, a renunțat la antrenorat și a dezvoltat Centrul de medicină sportivă. La 6 ani de la întoarcerea sa în țară, o delegație oficială din Mexic, în frunte cu ministrul Sportului, a vizitat România pentru a căuta și a duce peste hotare valori ale sporturilor, din dorința de a-și consolida performanțele sportive. Întâmplarea face că ministrul Sportului din Mexic era un fost jurnalist care îl cunoștea și îl aprecia foarte mult pe doctorul Cherebețiu pentru ceea ce făcuse din voleiul mexican. Impresionat de ceea ce realizase la Centrul de medicină sportivă din România, i-a propus să meargă din nou în Mexic pentru a pune acolo bazele medicinei sportive, iar după 2 ani de formalități invitația s-a și concretizat.

Pentru meritele sale deosebite în volei și în medicina sportivă, doctorul Gabriel Cherebețiu a fost decorat și de președintele Emil Constantinescu, în anul 2000, cu Ordinul Național pentru merit în grad de ofițer.

Acum, cariera lui de succes și contribuția lăsată în paginile de istorie ale acestui sport pot fi încununate onorific cu un titlu râvnit și de alte nume mari ale voleiului mondial, dar pentru asta oamenii trebuie să își reamintească sau să afle cine este Gabriel Cherebețiu și să îl voteze.

Să punem steaua României în volei la loc de cinste! 

În alinierea prevederilor contabile la cele fiscale, Finanțele pierd din vedere aspectele practice ale cerințelor de raportare

Autor: Diana Lupu (foto), Partener Asociat,
Global Compliance & Reporting, EY România

Noul proiect de modificare a Legii contabilității ar putea obliga companiile străine rezidente fiscal în România să raporteze situațiile financiare atât în statul în care sunt înființate, cât și în România

Persoanele juridice străine, inclusiv cele aparținând Spațiului Economic European, care au locul conducerii efective în Romania, vor avea, din acest an, obligația de a întocmi situații financiare anuale în România, conform unui proiect de modificare a Legii contabilității, aflat spre consultare publică. În cazul în care textul nu va mai suferi ulterior modificări, persoanele juridice străine vor trebui să întocmească situații financiare pentru întreaga activitate, atât în statul în care sunt înființate, cât și în România.

Încă din 2016, companiile străine rezidente fiscal în România sunt obligate la plata impozitului pe profit în România, însă nu și la organizarea contabilității în România. Cum calculul impozitului pe profit are la bază evidențele contabile, în practică, aceste societăți puteau să aleagă dacă folosesc ca bază evidențele contabile întocmite conform regulilor statelor unde sunt înființate sau pregătesc un set adițional de evidențe contabile în România, aplicând aceleași reguli ca societățile romanești.

Ce prevede noul proiect de modificare a Legii contabilității

În valul de modificări fiscale adoptate la sfârșitul anului 2020, apare această “noutate” contabilă. Astfel, potrivit Legii 296/2020 publicată în decembrie 2020, persoanele juridice străine, rezidente fiscal în România potrivit locului conducerii efective, au (între altele) obligația să conducă și să păstreze în România evidența contabilă, respectiv, să întocmească situațiile financiare conform legislației contabile din România.

Această prevedere a venit să stabilească, în fapt, cadrul necesar pentru calculul impozitului pe profit de către companii, la plata căruia sunt obligate, conform Codului fiscal în vigoare începând cu 2016, toate persoanele juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România. Ca regulă generală, calculul impozitului pe profit se face pornind de la evidențele contabile. Doar că, până la acest moment, acest tip de societăți nu au fost menționate între entitățile obligate să organizeze și să conducă evidența contabilă în România.

Practic, modificarea pe care Ministerul Finanțelor o are în vedere la Legea contabilității trebuie interpretată în legătură cu prevederea referitoare la obligația de a conduce și păstra în România evidența contabilă, introdusă prin Legea 296/2020. Pentru că, în acest proiect de ordonanță, se vorbește tocmai despre obligația persoanelor juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România de a organiza și conduce contabilitatea conform legii nr. 82/1991. La acest moment, în ceea ce am putut vedea în proiectul supus consultării, nu sunt incluse prevederi specifice referitoare la pregătirea evidențelor contabile și întocmirea situațiilor financiare de către aceste societăți – cum ar fi, de exemplu, retratarea/ translatarea soldurilor inițiale și prezentarea informațiilor comparative în situațiile financiare anuale pentru primul an în care aceste societăți sunt obligate să întocmească evidențe contabile în România. Este doar  menționată obligația pe care trebuie să o îndeplinească persoanele juridice străine.

Acest lucru, din punctul nostru de vedere, menține neclaritatea cu privire la reglementările contabile aplicabile acestor persoane juridice străine. Nici aria de aplicabilitate a Reglementărilor contabile, așa cum au fost ele aprobate prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 1802/2014, nu este actualizată pentru a include prevederi referitoare la persoanele juridice străine cu locul de exercitare a conducerii efective situat în România. Pe de altă parte, dacă reglementările contabile aplicabile acestor societăți în statul în care sunt înregistrate transpun aceleași directive europene care sunt implementate și în legislația românească (nota bene – se supun acelorași reguli), am putea spune că există argumente pentru a susține că cerințele din Legea contabilității ar fi, cel puțin parțial, îndeplinite. Evidențele contabile fiind întocmite în statul în care aceste societăți sunt înregistrate și supunându-se unor reglementări comune, nu ar mai fi necesară decât stabilirea unor reguli clare de transpunere. Este, practic, ceea ce așteptăm cu interes – clarificarea detaliilor. Așa cum arată la acest moment proiectul de modificare a legii contabilității, agenții economici ar putea ajunge în situația în care să fie obligați să întocmească situații financiare pentru întreaga activitate, atât în statul în care sunt înființate, cât și în România. Și cum din practica noastră de până acum am văzut că aceste societăți străine care devin rezidente fiscal în România conform locului conducerii efective sunt societăți holding, așa cum arată proiectul de lege acum, se poate ajunge la situația în care aceste societăți devin obligate să întocmească și situații financiare consolidate și auditate (și) în România.

În concluzie, ceea ce ar fi indicat să facă societățile vizate de această modificare, din punct de vedere practic, pentru a evita, în primul rând, potențiale riscuri fiscale la calculul impozitului pe profit, ar fi să întocmească evidențele contabile conform reglementarilor contabile aplicabile pentru societățile românești (având în vedere, în principal, Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 1802/2014). Iar primul pas, care nu va fi lipsit de provocări, va fi retratarea/ transpunerea soldurilor inițiale la data la care se face modificarea rezidenței fiscale.