Quo Vadis 2021: Digitalizarea va reduce costurile în piața asigurărilor. Educația financiară digitală este prioritară

0

Accelerarea procesului de digitalizare reprezintă o necesitate absolută pentru industria asigurărilor, mai ales în noul context generat de pandemia COVID-19. Aceasta a fost concluzia centrală a dezbaterilor care au avut loc în cadrul conferinței ”Quo Vadis!” –  Digitalizarea asigurărilor – prioritate ZERO, organizată de Institutul de Studii Financiare, alături de compania de publishing DC News.

La eveniment au participat reprezentanți la cel mai înalt nivel din partea Autorității de Supraveghere Financiară, Ministerului Educației, Ministerului Finanțelor, Institutului de Studii Financiare, Comisiei pentru comunicații și tehnologia informației din Senat, Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din Camera Deputaților, precum din partea organziațiilor profesionale din piața asigurărilor.

Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, domnul Nicu Marcu, a spus, în dechiderea conferinței, că nevoia de digitalizare și de informatizare, la nivelul instituțiilor și al companiilor, este mai acută ca oricând. „Numai prin informatizare intensivă vom putea lua decizii în timp scurt, în interesul consumatorului de servicii financiare non-bancare. Avem proiecte importante în ceea ce privește digitalizarea activității și proceselor, care au loc în cadrul Autorității”, a arătat domnul Nicu Marcu.

Președintele A.S.F. a mai spus că piața asigurărilor a făcut pași importanți din perspectiva digitalizării, mai ales în contextul generat de pandemia COVID-19.

La rândul său, domnul Valentin Ionescu, Președintele Institutului de Studii Financiare, a arătat că digitalizarea poate contribui, din perspectiva consumatorilor, la reducerea costurilor și la creșterea transparenței, afirmând totodată că este necesară o implementare prudentă a noilor tehnologii din perspectiva riscurilor ce pot apărea. „Trebuie să acționăm în permanență pentru identificarea soluțiilor de prevenire sau de atenuare a acestora, pentru a menține încrederea consumatorilor la un nivel adecvat. Din perspectiva Autorității de Supraveghere Financiară, utilizarea tehnologiei devine inevitabilă, întrucât ne poate oferi soluții de supraveghere inovatoare și eficiente, care ne vor permite să susținem un sistem de supraveghere mai eficient, mai flexibil și mai receptiv. Prin urmare, în perioada următoare vom acorda o atenție sporită procesului de digitalizare și inovației tehnologice în domeniul serviciilor financiare, cu atât mai mult cu cât în situația pandemiei și a nevoii de distanțare fizică,  acestea au dovedit cât de importante sunt pentru buna funcționare și stabilitate a piețelor financiare”, a explicat domnul Valentin Ionescu.

Educația financiară digitală

O altă temă de interes major, care a fost discutată în cadrul conferinței, a vizat digitalizarea procesului de educație financiară.  În condițiile impunerii distanțării fizice, formatorii au fost nevoiți să-și adapteze strategia în ceea ce privește desfășurarea cursurilor și să utilizeze platformele online de comunicare. Unul dintre beneficiile digitalizării educației financiare este accesul semnificativ mai mare la cursuri pentru populație.  Pe de altă parte, la fel de importantă este și educaţia financiară digitală, care este un concept multidimensional ce include patru zone principale: cunoașterea produselor și serviciilor financiare digitale; conștientizarea riscurilor asociate acestora; cunoașterea modalităților de protejare în fața acestor riscuri, respectiv cunoașterea drepturilor consumatorilor și a procedurilor de despăgubire”, a arătat Directorul Executiv al ISF, domnul Marian Siminică.

În acest context este vitală includerea diferitelor părți interesate, cum ar fi companiile fintech, universitățile, ONG-urile și instituțiile financiare în strategiile naționale de educație financiară și identificarea de mijloace inovatoare de colaborare pentru furnizarea educației financiare digitale. „Instruirea online (digitalizarea educației financiare) realizată de companiile fintech poate să nu fie suficientă. Având în vedere că grupurile dezavantajate sunt de obicei persoane cu nivel scăzut de educație, va fi necesară și formarea personală implementată de ONG-uri și instituțiile financiare din vecinătatea lor pentru a spori eficacitatea acestor programe”, a conchis domnul Marian Siminică.

Mirrors of Brâncuși sau reinterpretarea marelui sculptor în limbaj contemporan

0

„Ne-am dorit o legătură între tradiția pe care o găzduim la Muzeului Țăranului Român și contemporaneitate. Pentru că este e expoziție despre Brâncuși, despre cum noi, cei de astăzi îl vedem”, a declarat Virgil Nițulescu, Directorul Muzeului Național al Țăranului Român, la vernisajul expoziției Mirrors of Brâncuși, care a avut loc ieri seară.

„Este un proiect la care a muncit mult o întreagă echipă, nu doar Fundația Art Production. Vreau să le mulțumesc tuturor pentru tot efortul depus și pentru sprijin.”, a adăugat Valerian Mareș, Președintele Fundației Art Production.

„Această expoziție pornește de la public spre Brâncuși. Am întrebat oamenii din jur ce știu și ce cred despre Brâncuși și ne-am dat seama că există amănunte din viața lui cu care ne-am putea identifica și astlfel să reușim să-l înțelegem mai bine. Ne-am dorit să vă puteți privi în opera lui ca într-o oglindă”, a precizat Silvana Dulamă-Popa, curatorul expoziției.

„Ideea unei expoziții virtuale Brâncuși a apărut acum trei ani, în perioada pregătirii Europalia. Ne gândeam cum ar fi să prezentăm Coloana fără sfârșit în Piața Rogier, din Bruxelles, sau  Poarta Sărutului la intrarea în Comisia Europeană… Ar fi fost o completare a excepționalei Expoziții Brâncuși de la Bozar, organizată de ICR într-un moment de glorie pentru România. Astăzi vom vedea un alt fel de expoziție, interactivă. De la sublimarea formei la esența lucrurilor. O esență de România”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI Romania, Moldova și Bulgaria.

„Mă bucur că mă aflu aici pentru că sunt în largul meu acolo unde mesaje clasice sunt prezentate într-un context nou și într-un limbaj contemporan. Reinterpretarea valorilor noastre fundamentale va face să devenim relevanți în toată lumea.”, a concluzionat Iulian Bulai, președintele Comisiei pentru Cultură din Camera Deputaților.

Expoziția Mirrors of Brâncuși va putea fi vizitată la Muzeul Național al Țăranului Român, sala Irina Nicolau, în perioada 10 – 24 februarie, de marți până duminică, în intervalul 10:00 – 18:00. Ulterior, ea va fi prezentată în diverse orașe din România și din străinătate.

Mirrors of Brâncuși este un proiect organizat de Fundația Art Production, Centrul de Resurse pentru Cetățenie Activă și Christian Westblink, cu sprijinul JTI și al Muzeului Național al Țăranului Român.

Proiectul este finanțat prin Granturile SEE 2014 – 2021 în cadrul Programului RO-CULTURA.

Sprijinul financiar nerambursabil acordat pentru realizarea proiectului Mirrors of Brâncuși este de 947.646,45 lei, echivalentul a 195.653,24 Euro.

Simon Peters, eToro: Prețul Bitcoin „se îndreaptă spre pragul de 70.000 de dolari anul acesta”

0

Simon Peters, analist în domeniul criptoactivelor al platformei de investiții eToro: Prețul Bitcoin „se îndreaptă spre pragul de 70.000 de dolari anul acesta”, în timp ce Mastercard își anunță susținerea pentru activele digitale.


„Lumea cripto-activelor năvălește pe tărâmul finanțelor tradiționale într-un ritm uluitor. Mastercard a anunțat că va sprijini activele digitale direct prin propria rețea, semnalând încă o etapă majoră pentru industrie.

Mastercard este operatorul celei de-a doua cele mai mari rețele de carduri de credit din lume, iar faptul că o companie de o asemenea dimensiune ia o astfel de decizie, arată tendința pe termen lung pentru adoptarea criptoactivelor.


Și, deși s-ar putea să vedem o creștere pe termen scurt a prețului bitcoin-ului și a altor criptoactive, ca urmare a anunțului Mastercard – care vine atât de curând după anunțul Tesla mai devreme, în decursul acestei săptămâni – există implicații reale pe termen lung pentru bitcoin și alte criptoactive.

 
Bitcoin și alte monede digitale, pur și simplu, vor fi parte din universul financiar tradițional mai devreme decât ne-am așteptat. Mă aștept ca cererea de bitcoin să crescă și prețurile să atingă cel puțin 70.000 de dolari până la sfârșitul acestui an.” 

Planurile Twitter de a urma exemplul Tesla contribuie la consolidarea Bitcoin-ului pe termen lung


„Twitter a dezvăluit că a pus bazele integrării bitcoinului în afacerea sa, consolidând perspectivele pe termen lung pentru cel mai puternic criptoactiv din lume.


În ciuda tuturor îndoielilor legate de utilizarea bitcoin în lumea reală, adevărul este că oamenii își doresc alternative la sistemul financiar existent. Vor democratizarea lumii finanțelor, iar bitcoin și alte criptoactive reprezintă o modalitate de a face acest lucru.

Mă aștept ca multe alte companii să urmeze exemplul Twitter fie prin integrarea bitcoin-ului în sistemul de salarizare, fie prin investiții în acesta ca parte a diversificării portofoliilor lor.”

Fitch confirmă ratingul pentru datorii pe termen lung al Garanti BBVA România

0

Agenția Internațională de Evaluare Financiară Fitch Ratings a confirmat ratingul pentru datorii pe termen lung (IDR) al Garanti BBVA România, la ‘BB-’, și ratingul de viabilitate la ‘bb-’.

Fitch a recunoscut profitabilitatea și calitatea activelor Garanti BBVA România, precum și capitalizarea adecvată, nivelul bun de finanțare și lichiditatea optimă a băncii, în ciuda incertitudinii generate de pandemie în mediul de afaceri.

„Confirmarea ratingurilor noastre de către Fitch, în contextul pandemic actual, reiterează soliditatea strategiei noastre de afaceri și confirmă capacitatea băncii de a-şi continua dezvoltarea pe piață”, a declarat Ufuk Tandoğan, CEO Garanti BBVA România.


***

Despre Grupul Garanti BBVA România

Grupul Garanti BBVA România reunește Garanti BBVA, Garanti BBVA Leasing (marca sub care funcționează compania Motoractive IFN SA) și Garanti BBVA Credite de Consum (marca sub care funcționează Ralfi IFN SA), care completează oferta băncii cu produse specifice de leasing și credite de consum.

Prezentă în România din 1998, Garanti BBVA a dezvoltat un portofoliu solid de clienți și și-a extins canalele digitale și gama de produse pentru toate segmentele de afaceri: Retail, IMM și Corporate.

În 2019, Garanti BBVA a fost declarată Superbrand, pentru al doilea an consecutiv, dintr-o listă de peste 1,500 de mărci analizate de Superbrands România.

Mai mult, Garanti BBVA a primit din partea prestigioasei reviste Global Finance premiul “Best Consumer Digital Bank in Romania”. Distincția a fost acordată în cadrul evenimentului “2020 World’s Best Consumer Digital Banks”, fiind cel de-al treisprezecelea premiu pe care Garanti BBVA îl primește din partea acestei publicaţii de renume.

Grupul Garanti BBVA România este deținut de Garanti BBVA Turcia (TGB), al cărui acționar majoritar este grupul financiar spaniol Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA).

Plant an App, în parteneriat cu Wantsome, Academia Prietenoasă de IT, lansează primul curs de Low-Code Engineering din România

0

Plant an App, startup specializat în tehnologie low-code, alături de Wantsome, Academia Prietenoasă de IT, lansează cursul Low-Code Engineering – Traseul de carieră agil, dedicat persoanelor care își doresc reconversia profesională către IT, dar și celor care vor să aprofundeze acest domeniu. Acesta este primul curs din România realizat exclusiv pentru învățarea tehnologiei low-code.

Prin intermediul acestui curs, participanții vor învăța cum să creeze aplicații de business, care vor putea fi livrate în timp record și cu scriere minimă de cod. Cursul începe pe 1 martie 2021, cu o introducere în IT, și continuă în perioada 1 aprilie – 31 mai 2021 cu module dedicate aprofundării informațiilor despre tehnologia low-code. Detaliile complete pot fi consultate pe site-ul Wantsome, aici

Absolvenții cursului vor deveni Low-Code Engineers, cu abilități reale de creare de aplicații end-to-end pentru enterprise, startup-uri sau chiar vor putea lucra ca freelanceri. Pe parcursul programului de învățare, Plant an App pune la dispoziția participanților licențe Plant an App, suport tehnic și interacțiune cu echipa, iar la final absolvenții vor avea oportunitatea de a obține un loc de muncă. Plant an App oferă două locuri de muncă în cadrul echipei pentru absolvenții cursului. 

„Pentru domeniul IT, tehnologia low-code este încă la început, nu doar în România, ci la nivel global. Însă, prin ritmul accelerat de creștere pe care îl are, ne dăm seama că în câțiva ani serviciile de low-code vor fi unele dintre cele mai căutate. Crearea de aplicații în timp scurt și la costuri reduse va deveni o cerință puternică în piață. De aceea, ne-am dorit să aducem în România acest curs, prin care să instruim ingineri locali de low-code. Avem în țară o forță de muncă în IT excepțională, recunoscută pentru performanțele sale la nivel mondial, iar noi ne dorim să rămânem la aceste standarde crescute. Ne bucură și apreciem în acest sens deschiderea pe care am avut-o din partea partenerului nostru de la Iași, Wantsome, și suntem încântați să lansăm cursul Low-Code Engineering. Reconversia profesională către IT prin low-code este acum posibilă la un curs distanță”, a explicat Bogdan Lițescu, fondator și CEO Plant an App.

Bogdan Litescu, CEO&Founder Plant an App

„Domeniul IT este unul care evoluează constant, tocmai de aceea ne dorim ca prin portofoliul nostru de cursuri să aducem pe piața din România specializări pentru cele mai recente tehnologii. Ne dorim ca cei care ne trec pragul să aibă la îndemână o gamă variată de module și să poată alege atât în funcție de interese, cât și în funcție de cerințele curente din piață. Astfel, ne bucură colaborarea cu Plant an App și suntem încrezători că vom oferi împreună un curs relevant pentru piața muncii. Acest parteneriat ne dă siguranța că vom avea rezultate excelente”, a explicat Iuliana Anton, fondatoare Wantsome.   

Iuliana Anton, fondatoare Wantsome

Cursul Low-Code Engineering – Traseul de carieră agil este format din nouă module, de la introducere în IT și ce înseamnă o aplicație până la utilizarea de date, interfață, testare și altele. Cursul se închide cu o prezentare care va fi susținută în fața unui grup de posibili angajatori și va consta în expunerea aplicației pe care fiecare cursant a construit-o în toate cele 8 module de curs. Cursul este recunoscut la nivel internațional, iar costul este de 1.130 de euro. 

Partea de low-code din curs va fi livrată de specialiști în domeniu, membri ai echipei Plant an App, respectiv Radu Niculcea, Customer Success Manager, alături de Patrick Anderson, Head of Learning. Radu are o vastă experiență în low-code și conduce echipele de implementare pentru clienții cheie ai companiei, în timp ce Patrick, cetățean american, se ocupă de dezvoltarea canalelor de învățare pentru platforma românească. De curând, el a devenit și imaginea publică a comunității de învățare Plant an App, prin susținerea de cursuri online sau training on the job cu clienții startup-ului.

Sesiune Demo Gratuită de Low-Code Engineering

Pe 20 februarie, începând cu ora 10, Wantsome și Plant an App organizează și o sesiune demonstrativă de prezentare a cursului Low-Code Engineering. Evenimentul se va desfășura online, pe platforma ZOOM și va consta în prezentarea programei, structurii și metodologiei cursului, dar și în exerciții practice pentru cei prezenți, care vor înțelege concret în ce constă cursul. Detaliile complete pot fi consultate pe pagina de eveniment, aici.

Plant an App își propune să se implice în formarea viitorilor ingineri de low-code odată cu înființarea Low-Code Academy prin intermediul căreia urmează să implementeze programe de învățare online & offline. Plant an App are o prezență internațională puternică, prin birou în Statele Unite ale Americii și o bază de clienți din întreaga lume. Mai mult, Plant an App a dezvoltat și dezvoltă aplicații prin tehnologia low-code pentru instituții și companii de renume, din domenii precum sănătate, educație, administrație publică și multe altele.


Despre Plant an App

Plant an App este o platformă de dezvoltare low-code care ajută companii din întreaga lume să construiască aplicații de business mai rapid și să își accelereze transformarea digitală. Abordarea Plant an App presupune ca timpul necesar pentru crearea și lansarea soluțiilor software să fie mai mic cu până la de 20 de ori, fără a pierde din flexibilitatea soluțiilor propuse la nivel tehnic. Mai mult, costurile de dezvoltare sunt reduse cu până la 80%.

Pe lângă funcționalitățile caracteristice de low-code, Plant an App vine cu peste 20 de module (API Builder, Form Builder, Advanced Search Engine etc.), zeci de integrări și peste 200 de acțiuni reutilizabile și extrem de configurabile. Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul companiei sau puteți urmări această scurtă prezentare video a platformei.

Despre Wantsome

Wantsome a fost înființată în 2017, la Iași, și este cea mai mare unitate de învățământ independent în IT din Nord-Estul României. În 2019, Wantsome a deschis un sediu în București și urmărește să atingă cât mai mulți din cei interesați de specializările oferite. Până în prezent, Wantsome a înregistrat un număr de peste 1.000 de absolvenți, deține în portofoliu 49 de programe de mentorat susținute de 36 de traineri cu experiență, specialiști în IT din Iași și București. Detalii complete puteți găsi pe site-ul companiei.

Autoritatea de Supraveghere Financiară: Tranzacționările online, impulsionate de pandemie

0

Criza COVID-19 a accelerat tendința digitalizării din ultimii ani, aducând în prim plan o serie de oportunități, dar și de riscuri. Conform ESMA (Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe), companiile din domeniul financiar folosesc analizele de date și machine learning pentru o serie de activități cum ar fi: administrarea riscului, detectarea fraudelor, cercetarea în zona clienților și stabilirea de strategii de investiții, relevă cel mai recent Raport de tendințe și riscuri pe piețele financiare elaborat de Autoritatea de Supraveghere Financiară.

Oportunitățile digitalizării sunt clare, serviciile financiare devenind mai rapide, mai ieftine, mai transparente și mai eficiente. Cu toate acestea, există riscuri, fiind dificil de explicat clienților o investiție sau un împrumut bazate pe algoritmi.

Un prim efect al  digitalizării accentuate este intrarea firmelor BigTech în zona financiară, beneficiind de avantaje competitive cum sunt rețelele vaste de clienți, accesul la finanțări ieftine și capacitatea de a gestiona valul de digitalizare. O altă tendință observată în timpul pandemiei COVID-19 a constat în creșterea tranzacționărilor online de către investitorii de retail, mulți dintre aceștia încercând să profite de volatilitatea piețelor financiare.

ESMA împreună cu autoritățile naționale competente monitorizează atent noile evoluții și analizează oportunitatea implementării unor noi acțiuni de supraveghere. La nivel european, Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe a început să folosească datele disponibile, raportate în baza prevederilor legale, pentru a monitoriza riscurile piețelor financiare. De asemenea, Comisia Europeană a inițiat anumite propuneri legislative în zona activelor cripto și tehnologiilor DLT.

Bursele își revin

Începând cu luna ianuarie 2021, contagiunea a început să scadă ușor, ca urmare a introducerii programului de vaccinare în Uniunea Europeană, care a contribuit la reducerea incertitudinii și a generat un climat pozitiv pe burse.

Tendința de scădere a continuat și la începutul lunii februarie. Activitatea investițională la bursa de valori locală a crescut în luna ianuarie a acestui an cu 6,1% comparativ cu ianuarie 2020.

Mai multe detalii despre riscurile și tendințele săptămânii pe piețele financiare găsiți în ediția nr. 6 /11.02.2021 – Raportul Tendințe și riscuri pe piețele financiare locale și internaționale, ce poate fi accesat AICI.

Studiu Reveal Marketing Research despre impactul campaniilor din luna iubirii asupra publicului român

0

Peste jumătate dintre români (58%) consideră că reclamele de Valentine’s Day și Dragobete îmbunătățesc imaginea brandurilor.

Luna februarie este un prilej pentru branduri de a-și promova produsele sau serviciile cu diverse promoții de sărbătoare, fie că e vorba despre Valentine’s Day, fie că e vorba despre Dragobete. Reveal Marketing Research a derulat un studiu care a analizat impactul acestor campanii asupra publicului român, precum și ce fel de abordare este mai apreciată: accentul pe specificul local sau internațional? 

Mediul Online – cel mai eficient pentru campaniile de V-Day

Doar 27% dintre respondenți spun că au văzut reclame cu promoții de Valentine’s Day, iar peste jumătate (54%) declară contrariul. Dintre cei care au văzut astfel de reclame în această perioadă, majoritatea (55%) declară că le-au văzut în mediul online, iar 45% menționează canalele TV. Reclamele stradale cu ocazia Valentine’s Day au fost mai puțin menționate de respondenți – doar 7% dintre ei spun că le-au remarcat. Promoțiile văzute în magazine cu ocazia acestei sărbători au fost menționate de 24% dintre români.

Românii preferă Dragobetele astfel brandurile care aleg să se asocieze cu acesta ar putea fi mai apreciate

Rugați să aleagă între sărbătorile din luna iubirii, românii au preferat Dragobetele, în detrimentul Valentine’s Day. 38% dintre respondenți au ales sărbătoarea românească, comparativ cu doar 16% care înclină spre Valentine’s Day. Totuși, 28% dintre români nu fac diferențe și au declarat că preferă ambele variante în egală măsură.

Doar 1 din 3 români sunt influențați de campaniile de
Valentine’s Day/ Dragobete

Pentru a ajuta brandurile să înțeleagă mai bine impactul campaniilor lor asupra publicului, studiul a analizat și măsură în care românii sunt influențați de reclamele de Valentine’s Day și de Dragobete în decizia de cumpărare. 26% dintre români declară că brandurile care au promoții cu ocazia Valentine’s Day i-ar determina să achiziționeze produsul sau serviciul respectiv, pe când 54% dintre respondenți spun că nu i-ar influența acest lucru – ei spun că ar cumpără acel brand, indiferent de promoții.

Rezultatele sunt similare și în cazul brandurilor care apelează la reclame cu ocazia sărbătorii de Dragobete. 30% dintre români consideră că o astfel de reclamă i-ar convinge mai degrabă să cumpere, comparativ cu 56% care ar rămâne pasivi.

Cele mai potrivite categorii de produse pentru campaniile și promoțiile de Valentine’s Day în opinia românilor sunt următoarele:

Obiectele decorative/florile – menționate ca fiind potrivite de 69% dintre români

Accesorii/bijuterii – menționate ca fiind potrivite de 61% dintre români

Cosmetice/machiaj/parfumuri – considerate potrivite de 59% dintre români

Haine/încălțăminte – considerate potrivite de 45% dintre români

Categoriile care nu sunt deloc asociate de către respondenți cu promoțiile de Valentine’s Day sunt: serviciile de energie electrică/gaz (65% au spus că nu sunt deloc potrivite), benzinăriile (58%), mobilă (51%), produse farmaceutice (52%).

Chiar dacă nu influențează decizia de cumpărare a consumatorilor, reclamele și promoțiile îmbunătățesc imaginea brandurilor

Procentele sunt similare în cazul celor două sărbători, astfel încât, aproximativ 58% dintre români consideră că promoțiile sau campaniile brandurilor cu ocazia Valentine’s Day sau Dragobete le îmbunătățesc imaginea. Un procent de doar 5% consideră că aceste campanii au un efect negativ asupra imaginii brandului. Pe de altă parte, 37% dintre respondenți sunt pasivi și declară că aceste promoții nu au niciun efect asupra brandului.



Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

***

Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1011 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 8-11 februarie 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%. 

PE: UE este cadrul potrivit pentru a face față pandemiei, dar este nevoie de reformă, conform celor mai recente sondaje

0

Pandemia de COVID-19 a întărit convingerea cetățenilor că Uniunea Europeană este cadrul potrivit pentru a dezvolta soluții eficiente pentru combaterea COVID-19 și a efectelor sale.

  • Creștere cu zece puncte procentuale a numărului de cetățeni care au exprimat o opinie pozitivă cu privire la UE (50%) în comparație cu toamna anului 2019
  • 48% dintre respondenți doresc ca lupta împotriva sărăciei și a inegalităților sociale să ocupe un loc prioritar pe agenda Parlamentului
  • 63% dintre respondenți doresc ca Parlamentul European să joace un rol mai important în viitor

La finalul anului 2020, mai mulți respondenți au considerat că lucrurile merg într-o direcție bună la nivelul UE în comparație cu propria țară. În plus, aproape trei din patru respondenți la nivel european (72%) consideră că planul de redresare al UE ar permite economiei țării lor să își revină mai rapid în urma efectelor negative ale pandemiei de coronavirus.

Un nou sondaj comandat de Parlamentul European și realizat în perioada noiembrie-decembrie 2020 de Kantar constată o creștere cu zece puncte procentuale a numărului de cetățeni la nivelul UE care au exprimat o opinie pozitivă cu privire la UE (50%) în comparație cu toamna anului 2019. Dintre românii participanți la acest sondaj, 52% se arată pozitivi cu privire la UE. 66% dintre respondenții la acest sondaj sunt optimiști cu privire la viitorul Uniunii Europene.

Cu toate acestea, perspectiva individuală rămâne pesimistă în fața pandemiei care continuă: 53% dintre respondenții din UE consideră că situația economică din țara lor va fi mai gravă peste un an în comparație cu situația actuală. 46% dintre respondenții din România se așteaptă la o situație economică mai gravă peste un an. Doar unul din cinci respondenți la nivelul UE (21%) consideră că situația economică națională s-ar îmbunătăți în anul următor. Peste jumătate dintre respondenții din statele UE (52%) se așteaptă ca peste un an condițiile lor individuale de viață să fie aceleași ca în prezent. Un sfert dintre respondenți (24%) consideră că vor fi și mai dezavantajați într-un an, în timp ce 21% cred că le va fi mai bine.

Probabil determinată de aceste consecințe percepute, cetățenii formulează o nouă prioritate politică de vârf pentru Parlamentul European: 48% dintre respondenții la nivelul UE doresc ca lupta împotriva sărăciei și a inegalităților sociale să ocupe un loc prioritar pe ordinea de zi. Aceasta este prima prioritate în toate statele membre ale UE, cu excepția Finlandei, Cehiei, Danemarcei și Suediei, unde lupta împotriva terorismului și a criminalității are prioritate. La nivel european, următoarele priorități indicate de cetățeni sunt măsurile pentru combaterea terorismului și criminalității (35%), pentru creșterea accesului la educație de calitate (33%) și cele pentru protejarea mediului înconjurător (32%).

În România, lupta împotriva sărăciei și a inegalităților sociale este considerată o prioritate de 44% dintre respondenți, urmată de măsuri pentru creșterea accesului la educație de calitate (34%) și de măsuri pentru asigurarea accesului la hrană sigură pentru cetățeni și un nivel de viață decent pentru fermieri (27%).

O modificare similară apare, de asemenea, în clasificarea de către cetățeni a valorilor fundamentale pe care Parlamentul European ar trebui să le apere. În timp ce apărarea drepturilor omului în întreaga lume (51%) și egalitatea între bărbați și femei (42%) rămân pe primele locuri la nivel UE, solidaritatea dintre statele membre este pe locul al treilea, 41% dintre respondenții europeni dorind ca Parlamentul să apere această valoare mai presus de toate celelalte, comparativ cu 33% în urmă cu un an.

Apararea drepturilor omului în întreaga lume este prima valoare indicată și de respondenții din România (46%). Solidaritatea între statele membre (40%) și libertatea de exprimare (36%) sunt următoarele două valori fundamentale indicate de respondenții din România.

Pandemia și alte provocări globale, cum ar fi urgența climatică, susțin apelul cetățenilor la o reformă fundamentală a UE. 63% dintre respondenții europeni doresc ca Parlamentul European să joace un rol mai important în viitor, ceea ce reprezintă o creștere cu 5 puncte procentuale față de toamna anului 2019. În România, 69% dintre respondenți doresc un rol mai important pentru Parlamentul European. Imaginea pozitivă a UE era în creștere la finalul anului trecut, la fel și apelul la schimbare: doar 27% sprijină UE doar în modul în care a fost realizată până în prezent, în timp ce 44 % „mai degrabă sprijină UE”, dar doresc o reforma a acesteia. Alți 22% se arată „mai degrabă sceptici cu privire la UE, dar ar putea să își schimbe din nou punctul de vedere în lumina unei reforme radicale”.

Președintele Parlamentului European, David Sassoli a declarat: „Mesajul acestui sondaj este clar: cetățenii europeni sprijină Uniunea Europeană și consideră că UE este cadrul potrivit pentru a căuta soluții la criză. Însă reforma UE este în mod clar ceva pe care cetățenii doresc să îl vadă și acesta este motivul pentru care trebuie să lansăm cât mai curând posibil Conferința privind viitorul Europei.”

Sondaj Bestjobs de Valentine’s Day: Aproape jumătate dintre angajații români se înțeleg cel mai bine cu un coleg de sex opus

0

Cu toții avem preferințele noastre când vine vorba despre oamenii cu care colaborăm zi de zi la locul de muncă, de aceea, cu ocazia Valentine’s Day, platforma de recrutare Bestjobs a provocat angajații români să răspundă la un chestionar despre colegul preferat. Din sondaj a reieșit că pentru un procent ridicat dintre angajați (48,6%), colegul cu care se înțeleg cel mai bine este unul de sex opus. Mai mult decât atât, relația cu acesta este văzută ca una de prietenie și sprijin reciproc.

În total, șase din zece angajați români consideră că au o relație mai mult decât profesională cu acest coleg preferat, din care aproape un sfert îl percep ca pe unul dintre cei mai buni prieteni. Doar patru din zece respondenți au declarat că relația pe care o au cu cel mai îndrăgit coleg este una strict profesională.

Cum este descrisă relația cu acest coleg preferat de la locul de muncă? Cei mai mulți (37,6%) spun că se sprijină unul pe altul în activitatea profesională, iar alți trei din zece au declarat că pentru ei cel mai important lucru este că se încurajează și își ridică moralul unul altuia. De asemenea, se amuză reciproc, își fac complimente, dar nu lipsesc nici confesiunile din viața personală.

Pe fondul restricțiilor cauzate de pandemie, dacă nu reușesc să se întâlnească la birou, 36% dintre respondenți afirmă că păstrează legătura zilnic sau aproape zilnic cu cel mai bun coleg, fie online, fie prin telefon. În noul context, însă, aproape doi din zece respondenți discută mult mai rar, din cauza stresului și a programului încărcat. Lipsa interacțiunii zilnice este unul din principalele dezavantaje ale muncii de acasă (56%), conform unui studiu BestJobs realizat la începutul anului despre munca de la distanță.

Sondajul a mai arătat că patru din zece respondenți obișnuiesc să ia prânzul dacă nu zilnic, cel puțin o dată pe săptămână cu cel mai bun coleg de la serviciu, însă doar 15% ies împreună și seara, după program, la o bere sau la un pahar de vin.

Dat fiind că în ultimii ani Valentine’s Day a devenit o tradiție care a început să fie sărbătorită și în rândul echipelor de la locul de muncă, aproape doi din zece angajați au spus că vor cumpăra un cadou cu această ocazie și pentru colegul preferat, iar alți 12,8% iau în calcul acest lucru.

Sondajul a fost efectuat în perioada 15 ianuarie – 8 februarie, pe un eșantion de 1.109 de utilizatori de internet.

Studiu Deloitte: industria hotelieră europeană estimează că va ajunge din nou la nivelurile de performanță din 2019 începând din 2023

0

Perioada de perturbare pe care o traversează industria hotelieră europeană va continua până cel puțin la jumătatea anului 2021, iar intervalul necesar pentru redresare va fi semnificativ mai lung, potrivit celei mai recente ediții a studiului Deloitte European Hotel Industry. Jumătate (51%) dintre proprietarii, creditorii, dezvoltatorii și investitorii activi în domeniul ospitalității se așteaptă să ajungă din nou la nivelurile de performanță din 2019 începând din 2023, iar 20% dintre ei consideră chiar că revenirea la nivelul anterior pandemiei se va înregistra abia începând din 2024 și mai târziu. Pe lângă provocările cauzate de pandemia de COVID-19, industria hotelieră europeană trebuie să gestioneze și alți factori de risc, cum ar fi fluctuațiile cererii (72% din respondenți) și lipsa creșterii economice (60%). Respondenții din Marea Britanie au menționat și Brexitul ca fiind un element de risc ridicat pentru industria hotelieră locală (40%), arată studiul.

În contextul crizei sanitare, apetitul investitorilor pentru industria hotelieră a scăzut cu 25% în 2020 față de anul precedent. Cu toate acestea, orașe europene precum Amsterdam, Londra și Paris sunt considerate în continuare promițătoare pentru investiții în 2021. Amsterdam, care a condus clasamentul în ultimii patru ani, continuă să fie cel mai atractiv oraș pentru investițiile din domeniul hotelier, urmat de Londra și Paris, în timp ce Berlinul avansează pe poziția a patra de pe locul 16, ocupat anul trecut. În plus, studiul evidențiază faptul că apartamentele închiriate în regim hotelier – care sunt complet mobilate, disponibile pentru sejururi pe termen scurt și lung și care oferă facilități similare hotelurilor – devin cele mai interesante active europene pentru investiții în 2021, datorită creșterii cererii și costurilor flexibile.

„Industria hotelieră europeană a fost puternic afectată de criza sanitară și s-a confruntat cu o scădere a apetitului pentru investiții anul trecut, arată studiul, iar gestionarea lichidității a devenit prioritară. Și România trece printr-o perioadă fără precedent pentru această industrie, marcată de o scădere a numărului de turiști cu aproximativ 60% în decembrie 2020 comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, potrivit datelor Institutului Național de Statistică”, a spus Zeno Căprariu, Partener Audit, Deloitte România, și liderul industriei produselor de consum.

Zeno Căprariu, Partener Audit, Deloitte România, și liderul industriei produselor de consum.

În ceea ce privește sursele de capital pentru achiziții în domeniul ospitalității, participanții la studiu preconizează că investițiile fondurilor de capital privat vor rămâne opțiunile preferate, atitudinea respondenților îmbunătățindu-se semnificativ în 2020 față de anul precedent (creștere de 22%). La polul opus, interesul pentru achiziții din partea investitorilor instituționali și a trusturilor de investiții imobiliare s-ar putea tempera în 2021, având în vedere scăderea acestuia cu 9% și, respectiv, cu 10% în 2020 față de 2019.

Studiul subliniază, de asemenea, că împrumuturile bancare vor rămâne cea mai frecventă sursă de finanțare pe piața hotelieră europeană, potrivit a două treimi (66%) dintre respondenți, urmate de fondurile de investiții imobiliare (40%) și de fondurile interesate de achiziția de credite neperformante (36%).

Cea mai recentă ediție a studiului Deloitte European Hotel Industry se bazează pe răspunsurile a mai mult de 100 de lideri din domeniul ospitalității, inclusiv proprietari, creditori, dezvoltatori și investitori, și își propune să sondeze opiniile lor cu privire la principalele tendințe ale industriei.