Trei sferturi din mâncarea neconsumată la noi se aruncă

0

Compania LifeBox, liderul pieței de healthy food delivery din România, atrage atenția asupra fenomenului risipei alimentare: o cercetare proprie asupra pieței, reflectată în ghidul LifeBox pentru alegerea optimă a meniului, arată că 3 din 4 respondenți la întrebarea „ce faci cu mâncarea care îți rămâne în frigider, neconsumată” spun că o aruncă; un sfert dintre participanții la sondaj spun că au grijă să o consume integral sau să o doneze. Datele arată că risipa alimentară este „un obicei de consum tot mai întâlnit în special în mediile urbane”.

16 octombrie este Ziua Națională a Alimentației și a Combaterii Risipei Alimentare.

Cofondatorii companiei LifeBox – Radu Bălăceanu, Florin Scarlat, Lucasz Kuzniar (foto) – subliniază: „Conștientizarea acestui obicei de consum este unul foarte important pentru societate, și am văzut încă de la începutul activității noastre o mare oportunitate de a ne implica în reducerea risipei alimentare. Prin crearea unui sistem în care clienții noștri își comandă mesele în avans, în medie pe șapte zile, putem să ne aprovizionăm exact cu ceea ce avem nevoie de la furnizorii noștri și, la rândul lor, clienții consumă exact cât au nevoie, fără a mai arunca mâncarea. Rezultatul a fost o reducere semnificativă a deșeurilor alimentare din lanțul de aprovizionare, în special comparativ cu bucătăriile restaurantelor clasice, precum și reducerea risipei în cazul clienților noștri și, nu în ultimul rând, educarea lor în acest sens”.

Compania apreciază, pe baza mediei naționale privind risipa alimentară individuală, că „prin conceptul LifeBox s-au salvat în acest an, în perioada ianuarie-septembrie, peste 55 de tone de alimente. Meniurile LifeBox sunt gândite din punct de vedere nutrițional și calculate caloric de către un medic nutriționist specializat în obezitate infantilă – Anamaria Iulian și Alex Cîrțu –  Chef-ul LifeBox, astfel încât să ofere opțiunea unui comportament alimentar corect și în același timp să asigure cantitatea potrivită fiecărei persoane, pentru a elimina complet risipa alimentară din obiceiul de consum al acesteia”.

Abonamentul cu o medie de comandă de 7 zile în avans, cu extindere până la trei luni per comandă, oferă companiei posibilitatea de a gestiona mult mai bine stocurile de alimente, astfel încât să se aprovizioneze cu produsele și cantitățile necesare preparării meniurilor care ajung zilnic la clienți: „Înțelegem aportul unui ingredient ca întreg în procesul de preparare, astfel încât, acolo unde este permisiv, exploatăm tot produsul pentru maximizarea nutrienților și a gustului. De exemplu, în cazul legumelor și a unor fructe, coaja prezintă proprietăți nutritive sporite și aduc un aport de vitamine, chiar și proteină. De cele mai multe ori aceste părți folosite sunt pentru prepararea supelor, care ulterior se folosesc ca bază la gătirea altor preparate: bulgur, orez, hrișcă și astfel evităm folosirea potențatorilor de aromă, care sunt total excluși din meniurile noastre. Tot acest proces și efort constant în optimizarea rețetelor și a ingredientelor ne oferă și o recompensă directă în misiunea noastră dincolo de satisfacția gustului și anume aceea că reducem pe cât posibil risipa alimentară”.

LifeBox se caracterizează prin faptul că „pornind de la un comportament alimentar corect, oferă meniuri gustoase și sănătoase, personalizate în funcție de stilul de viață al fiecărui utilizator și calibrate corect din punct de vedere kilocaloric. Echipa LifeBox are la bază 3 membri fondatori și doi specialiști în bucătărie și nutriție. În bucătăria LifeBox sunt preparate în fiecare zi 5 tipuri de meniuri, ce pot fi comandate zilnic sau în avans pe o perioadă de până la 3 luni în București & Ilfov, Cluj & Florești și Oradea”.           

Florin Cîțu, la BucharestFoodSummit: Foarte curând lansăm un program similar IMM Invest pentru agricultori. Încă 1 miliard!

0

Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a participat pe 14 octombrie la BucharestFoodSummit, unde a făcut câteva anunțuri speciale și a vorbit despre mai multe programe de finanțare, dintre care unul special pentru fermieri.

Este vorba de un program similar IMM Invest, care se va numi cel mai probabil Agro Invest și care ar putea să fie adoptat de Guvern în câteva săptămâni.

Ministrul a răspuns astfel întrebărilor venite din partea unuia dintre cei mai mari fermieri din sudul țării, Alexandru Baciu, care deține un business integrat cunoscut.

„Vestea bună este că lucrăm și sper să intre în ședința următoare de Guvern sau în următoarele două săptămâni, la un program similar cu IMM Invest, dar dedicat sectorului agricol. Va fi doar pentru sectorul agricol – este vorba de garanții, de împrumuturi cu dobândă garantată 100% pentru o perioada mai lungă de timp. Mai sunt câteva discuții dacă subvenționăm dobânda 8 luni sau mai mult, ne gândim… Cred că o să fie o garanție de un miliard de lei, iar programul va fi derulat prin FNGCIMM și apoi prin sistemul financiar bancar”, a declarat Florin Cîțu la BucharestFoodSummit.

Programul se va chema, cel mai probabil  Agro Invest și va fi pus în dezbatere publică. Ministrul i-a invitat pe fermierii prezenți la BFS să-l consulte și să facă sugestii pentru a-l îmbunătăți.

La eveniment au fost prezenți câțiva dintre cei mai mari integratori din România – Dimitrie MuscăAlexandru BaciuNicușor Șerban, adevărate modele de busines de succes.

IMM Invest este cel mai mare program de susţinere a IMM-urilor din România din ultimii 30 de ani.  Principalele avantaje sunt următoarele: statul asigură până la 90% din valoarea creditului, dobânda creditelor este subvenţionată integral de stat cel puţin până la final de an, zero comisioane legate de garanţia statului, zero comision de rambursare anticipată a creditului, iar perioada de acordare a garanţiei este de până la 72 de luni.

BucharestFoodSummit.ro este cel mai mare și important eveniment internațional al toamnei din România în agribusines, producție alimentară, producție de băuturi, retail și HoReCa.
Ediția a III-a: 21 septembrie – 19 noiembrie 2020.

Printre participanții la conferință s-au mai numărat Gabriel Biriș, Partener Fondator, Casa de Avocatură Biriș-Goran, Nicolae Badea – președinte Computerland, Emil Dumitru, Secretar de Stat, MADR, Călin Muscă, antreprenor, PorkProd, Sorin Mihai Cîmpeanu – rector USAMV, Adrian Radulescu – președinte Asociația Fermierilor Români,  Nicolae Istudor, Rector ASE București,  Nicu Vasile, președinte LAPAR, Valentin Vladut, director general Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Mașini și Instalații Destinate Agriculturii și Industriei Alimentare (INMA), Jozsef Toth, antreprenor Juglans Dacic, Alexandru Ungurelu și Dinu Dinulescu – BucharestFoodSummit.

BucharestFoodSummit.ro este organizat în parteneriat cu #RomâniaFuncționează, FoodBiz, CEC Bank, Casa de Avocatură Biriș-Goran, ASAS, ASPES, FIHR, ICDP – Mărăcineni, HORA, Agrostandard și Academia de Studii Economice București.

Sponsorii evenimentului: Sponsor Gold – Computerland România, Exclusive Pure Water Partner – Aqua Carpatica, Wine Partner – Domeniile Sâmburești.

Partenerii media: FoodBiz, #RomâniaFuncționează, Agrostandard, Lumea Banilor, EVZ, TVRi și Economistul.

Seria de conferințe BucharestFoodSummit este în desfășurare. Se mai pot face înscrieri de participare dar locurile sunt limitate!

AHK România și-a ales consiliul director

0

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România) și-a ales membrii consiliului director. Noii membri aleși de adunarea generală sunt Andreas Lier – vicepreședinte (BASF), Claudia Hesselmann (Arensia Exploratory Medicine), Günter Krasser (Infineon Technologies Romania), Simona Melnic (MedicHub Media) și Florin Sabou (Sialtpro), alături de Dragoș Anastasiu – președinte (Touring Europa Bus), Sebastian Metz – director general, Christian von Albrichsfeld – vicepreședinte (Continental Automotive România), Michael Beier (CLAAS Regional Center South East Europe), Peter Zeilinger (OMV Petrom), Daniel Gross (REWE România), Iuliu Cadar (DRM Dräxlmaier Romania Sisteme Electrice), Marco Alpert (Wiebe România). În Comisia de Cenzori au fost realeși Adriana Costea (PricewaterhouseCoopers), Johannes Becker (TPA Admin SRL), Tobias Seiferth (Banca Comercială Română).

Dragoș Anastasiu: „Mulțumim tuturor companiilor membre pentru colaborare și încredere. Împreună suntem o voce puternică a economiei germane în România și împreună vom reuși să depășim toate provocările actuale și viitoare!”

Sebastian Metz, a prezentat activitățile vaste și diverse ale AHK România în anul 2019 și a subliniat: „Suntem în continuare alături de membrii noștri, pentru a-i sprijini activ, astfel încât împreună să depășim mai ușor actuala criză”.

La expirarea mandatului, AHK România le adresează mulțumiri membrilor care au părăsit consiliul director: Mihai Boldijar (Robert Bosch), Wargha Enayati (Intermedicas), Roland Ruffing (Metro Cash&Carry Romania), Titus Löw (Siemens).

AHK România este definită ca „reprezentanța oficială a economiei germane și totodată cea mai mare Cameră de comerț bilaterală din România. AHK România aparține, alături de Camerele de comerț și industrie germane (IHK), rețelei globale a Camerelor de comerț germane bilaterale, reunite sub umbrela Uniunii Camerelor de Comerț și Industrie din Germania (DIHK). Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană, înființată în 2002, numără circa 600 de firme-membre și oferă companiilor o platformă importantă pentru networking, schimb de informații și experiențe. Prin serviciile pe care le oferă și prin evenimentele pe care le organizează, AHK România susține activ companiile germane la intrarea lor pe piața românească și este totodată partener al firmelor românești interesate de piața germană. În România AHK se implică activ în implementarea sistemului dual de învățământ după model german și a înființat platforma GreenTech econet romania și o Curte Permanentă de Arbitraj. Pentru susținerea companiilor mici și mijlocii românești am inițiat portalul Marketplace Romania”.

Foto AHK

Un sistem de gestionare a relației cu clienții crește cu 80% eficiența unei campanii

0

Datele colectate în scopuri de marketing prin intermediul unui sistem de gestionare a relației cu clienții (CRM – Customer Relationship Manager) reprezintă o oportunitate de business ce poate crește cu 80% eficiența unei campanii, arată un studiu realizat de companiile Interactions și Mediapost Martech.

Autorii studiului subliniază că datele „ajută la segmentarea și la personalizarea comunicării, care poate duce la dublarea vânzărilor în decursul unui an. Instalarea și folosirea unui software de administrare a relației cu clienții presupune o investiție inițială de minimum 1.000 de euro. Cercetarea a inclus 213 campanii de comunicare, derulate pe parcursul a 11 ani de către 31 de companii din domenii ca: FMCG, auto, retail, telecom și organizare de evenimente”.

Adrian Alexandrescu (foto), Managing Partner Interactions și Senior Partner al Mediapost Martech oferă detalii: „Motivul pentru care promovăm cu atâta convingere această abordare are legătură cu propria noastră experiență. Atât Interactions, cât și Mediapost Martech sunt IMM-uri care au testat intern această strategie ce include folosirea soluțiilor Big Data și ambele companii au avut parte de rezultate peste medie. Aceste efecte încep să apară chiar din primele două săptămâni. De aceea, înțelegem valoarea unui câștig rapid și credem în capacitatea graduală, dar accelerată, de îmbunătățire a businessului în acest mod. Obiectivul nostru este să democratizăm accesul la CRM și în România, prin lansarea acestui produs care garantează succesul și care poate fi soluția universală pe plan de marketing, într-un context global, care presupune reevaluarea și reinventarea modelului de business”. 

În contextual actualului studiu, realizatorii lui accentuează că „în Europa, sistemele CRM sunt folosite într-un procentaj mult mai mare decât în țara noastră, potrivit datelor Eurostat. Astfel, conform Biroului de Statistică Oficială al Uniunii Europene, în România, doar 14% dintre companiile cu cel puțin 10 angajați folosesc un sistem CRM pentru analiza informațiilor despre clienți, în scopuri de marketing. Aceste date arată că ne aflăm la jumătatea potențialului, comparativ cu alte țări ca Irlanda, Olanda sau Finlanda, unde companiile folosesc sisteme CRM în proporție de până la 26%. Informațiile oficiale atestă că în 2009, în România companiile foloseau sisteme CRM într-un procentaj de 13%, iar în 2019, de 14%. Majorarea de doar 1% în 10 ani nu este comparabilă nici măcar cu cea a Lituaniei, spre exemplu, care a crescut de la 9% la 24%, în aceeași perioadă. Această statistică ar putea fi mult îmbunătățită dacă mai multe firme din România ar adopta sisteme CRM, mai ales ținând cont că instalarea și aducerea la un nivel optim de funcționare a unui astfel de sistem durează maximum o lună.
O altă concluzie a cercetării arată că cel mai potrivit CRM pentru IMM-urile românești este HubSpot, un software intuitiv ce maximizează și simplifică eforturile de marketing. HubSpot este clasat ca fiind cea mai bună platformă de marketing din lume, care deservește peste 10.000 de companii din 65 de țări diferite. Pentru cele mai bune rezultate, este recomandată o investiție inițială de 2.500 euro și una lunară de 500 de euro. Amortizarea sumei investite poate dura între 6 luni și un an, dar rezultatele sunt vizibile după doar o lună, când poți genera deja un câștig rapid.
Printre beneficiile principale ale unei platforme de CRM se numără: (1) eficiența maximizată cu 80% în atingerea obiectivelor de comunicare într-o lună de zile, față de campanii similare fără colectare de date; (2) înțelegerea mai bună a obiectivului și predictibilitate în luarea deciziilor pentru un procentaj mai mare de conversii; (3) identificarea cauzelor pentru care campaniile anterioare nu și-au atins obiectivele și găsirea instrumentelor potrivite pentru o îmbunătățire; (4) generarea unor oferte și experiențe personalizate, bazate pe obiceiurile de consum ale publicului țintă monitorizat; (5) îmbunătățirea nivelului de implicare a consumatorului și creșterea loialității printr-o interacțiune bazată pe informații concrete; (6) evaluarea mai precisă a riscurilor și a echipei”.

MediaPost Martech este definită ca „parte a grupului Mediapost, care include și compania Interactions, precum şi alte companii de comunicare şi marketing direct, și este activă de peste 20 ani pe piața românească. În afară de România, compania este prezentă pe alte cinci piețe europene și a derulat de-a lungul timpului mai mult de 200 de campanii de marketing. Astfel, a acumulat experiență și know-how pentru a dezvolta propriile produse de automatizare, care au fost achiziționate de peste 20 de companii. Mediapost Martech este Gold Partner HubSpot și partener Salesforce”. În România,  Grupul Mediapost a avut în 2019 o cifră de afaceri de peste 121 de milioane de lei, cu o creştere de 16 milioane față de 2018.  

AMROMCO și EXPERT Petroleum – noi membri ai FPPG

0

Federația Patronală Petrol și Gaze se consolidează primind în rândurile sale noi membri dintre cele mai importante companii din sector și salută recenta aderare a AMROMCO Energy și EXPERT Petroleum. Prin eforturi susținute, FPPG reunește în prezent principalii producători de gaze naturale, care acoperă peste 98% din producția internă, atestându-și astfel reprezentativitatea pentru sectorul energetic.

”Unitatea este esențială pentru industria noastră, mai cu seamă acum, când ne confruntăm cu provocări precum tranziția energetică, rolul gazului în mixul de combustibili din România și noile reglementări destinate pieței libere. Cu cele două companii alături și promovând același climat al cooperării, federația va susține cu fermitate măsurile propuse pentru redresarea economică strâns legate de încurajarea producției interne de resurse naturale.”, susține Franck Neel – președintele FPPG.

În contextul efectelor iminentei crize economice la nivel global, suntem de părere că România are o oportunitate pe care puține țări din Europa o au – resursele naturale. Importanța acestei industrii cu tradiție pentru creșterea economiei naționale este esențială, obiectivul strategic al României fiind acela de a spori securitatea energetică la nivel național și regional. Dezvoltarea sectorului pe care îl reprezentăm poate fi atinsă numai printr-o legiferare care să stimuleze investițiile în explorarea și producția resurselor, prin diversificarea pieței de gaze naturale, creșterea competitivității și eficienței sectorului energetic, având totodată grijă să ofere cele mai bune condiții pentru consumatorii finali. Planul de acțiuni asumat de către federație, prin susținerea și implicarea activă a membrilor săi, vizează o mai bună corelare a politicilor publice cu necesitatea dezvoltării sectorului de petrol și gaze.

”Împreună cu AMROMCO Energy și EXPERT Petroleum, vom continua activitățile specifice federatiei. În calitate de reprezentant legitim al industriei, FPPG reiterează caracterul inerent al dialogului transparent între mediul de afaceri, autoritățile publice și societatea civilă. Promovarea unui parteneriat constructiv între reprezentanții industriei și cei ai mediului public vor spori capacitatea de redresare economică a României.”, conchide Cătălin Niță – Director Executiv FPPG.

Comisia publică rezultatele unui sondaj de opinie privind alimentația și agricultura în UE

Trei din patru europeni au auzit de politica agricolă comună (PAC) și consideră că toți cetățenii beneficiază de pe urma acesteia, conform celui mai recent sondaj de opinie public realizat de Eurobarometru la nivelul UE cu privire la agricultură și PAC, publicat astăzi, 13 octombrie, de Comisia Europeană.13/10/2020

Sondajul arată că un număr mai mare de cetățeni ai UE au auzit de PAC (73 % în prezent, cu 6 puncte procentuale mai mult decât în 2017) și consideră că PAC le aduce beneficii tuturor cetățenilor, nu numai fermierilor (76 % în prezent, cu 15 puncte procentuale mai mult decât în 2017). În plus, opiniile cetățenilor cu privire la principalele obiective pe care ar trebui să le aibă PAC rămân similare celor rezultate din sondajul efectuat în 2017.

La fel ca în 2017, o majoritate de 62 % dintre respondenți consideră că obiectivul principal ar trebui să fie furnizarea de alimente sigure, sănătoase și de înaltă calitate. Un număr mai mare de europeni sunt de părere că UE își îndeplinește rolul în ceea ce privește obiectivele-cheie ale PAC. În comparație cu 2017, în toate domeniile, inclusiv securitatea alimentară, sustenabilitatea, siguranța și calitatea alimentelor, s-au înregistrat creșteri de cel puțin 5 puncte procentuale. În prezent, mai mulți cetățeni sunt conștienți de logoul de agricultură ecologică, și anume 56 % dintre respondenți  – cu 29 de puncte procentuale mai mult decât în 2017.

Deși o parte din ce în ce mai mare a cetățenilor consideră că agricultura este una dintre cauzele majore ale schimbărilor climatice (de la 29 % în 2010 la 42 % în 2020), o majoritate de 55 % din populație consideră că agricultura are deja o contribuție majoră în ceea ce privește combaterea schimbărilor climatice (un procent în creștere, față de 46 % în 2010).

Sondajul a fost efectuat în perioada august-septembrie 2020 și a inclus peste 27 200 de respondenți din 27 de state membre. Raportul complet privind sondajul UE va fi publicat în luna noiembrie. Mai multe informații sunt disponibile online.

Tablou de bord referitor la coronavirus: Răspunsul politicii de coeziune a UE la criza provocată de coronavirus

0

Comisia anunță primele rezultate provizorii ale implementării Inițiativei pentru investiții ca reacție la coronavirus (CRII) și a Inițiativei plus pentru investiții în răspunsul la coronavirus (CRII +).12/10/2020

Încă de la începutul crizei, grație flexibilității introduse în cadrul politicii de coeziune, UE a mobilizat investiții în valoare de peste 13 miliarde EUR în scopul combaterii efectelor pandemiei de coronavirus, prin intermediul Fondul european de dezvoltare regională (FEDR), al Fondului social european (FSE) și al Fondului de coeziune (FC). Fondurile UE au ajutat comunitățile naționale, regionale și locale să facă față impactului socioeconomic negativ al pandemiei de coronavirus.

În total, 4,1 miliarde EUR au fost redirecționate către sectorul medical pentru a achiziționa aparatura vitală și echipamentele individuale de protecție necesare pentru a salva vieți. Au fost mobilizate 8,4 miliarde EUR sub formă de granturi și împrumuturi, dar și sub forma unei serii de instrumente financiare personalizate, pentru a sprijini economia și, în special, întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) în vederea adaptării la criză. În fine, aproximativ 1,4 miliarde EUR au fost canalizate prin intermediul FSE pentru ajutarea cetățenilor și salvarea locurilor de muncă.

În scopul asigurării unui nivel maxim de transparență și de responsabilitate, Comisia lansează astăzi o pagină web specială pe Platforma de date deschise privind coeziunea pentru a arăta modul în care politica de coeziune a UE sprijină statele membre pentru a face față crizei provocate de coronavirus. Platforma va fi actualizată zilnic și va afișa toate informațiile referitoare la modificările programului, precum și la modul de alocare și de investire a resurselor. Grație actualizării sistematice, platforma va oferi, pe zi ce trece, o imagine de ansamblu tot mai completă a situației.

Comisarul pentru coeziune și reforme, Elisa Ferreira, a declarat: „Politica de coeziune se află în centrul eforturilor de combatere a pandemiei de coronavirus și de asigurare a unei redresări rapide. Rezultatele bilanțului nostru arată că toate statele membre profită în prezent de Inițiativa pentru investiții ca reacție la coronavirus pentru a-și sprijini cetățenii, întreprinderile și sectorul sănătății. Începând de astăzi, aceste rezultate pozitive pot fi consultate de toată lumea, printr-un simplu clic, pe tabloul nostru de bord interactiv referitor la coronavirus.”

Președintele Comitetului European al Regiunilor, Apostolos Tzitzikostas, a adăugat: „Grație simplificării normelor, politica de coeziune și-a demonstrat valoarea adăugată, reunind statele membre, regiunile și orașele UE cu scopul de a proteja populația, de a salva locurile de muncă și de a susține economiile locale în timpul pandemiei. Trebuie să prețuim această lecție, facilitând accesul la fondurile UE și implicând toate nivelurile de guvernare în elaborarea și punerea în aplicare a planurilor de redresare. Pentru a fructifica la maximum fiecare euro investit și pentru a ne asigura că banii ajung acolo unde este cea mai mare nevoie de ei, coeziunea trebuie să devină busola care să orienteze toate investițiile UE.”

Soluţii de consolidare şi continuitate în turism

0

În urma unui sezon turistic 2020 atipic datorat contextului creat de pandemie şi de restricţiile de călătorie, sectorul turismului trage concluzii și caută soluții de redresare. Christian Tour – cel mai mare turoperator român de pe piața autohtonă, companie deținută de Cristian Pandel, prezentă în țară prin agenţii proprii și francize, precum și în Republica Moldova, Grecia, Turcia, Spania, SUA – prezintă un comentariu referitor la contextul actual și la perspectivă:

Ȋn România, startul sezonului principal de vacanţe a fost posibil cu o ȋntârziere de mai bine de 3 luni şi sub influenţa restricţiilor de călătorie. Ȋn ciuda acestor incoveniente şi al climatului general instabil, mulţi români au ales totuşi să ȋnfrunte pandemia şi să se bucure de vacanţa mult aşteptată, spun touroperatorii români.

Ȋn ciuda restricţiilor, ȋn această vară, peste 220 de curse charter ale celui mai mare touroperator din România – Christian Tour, au decolat spre destinaţii de vacanţă din Grecia, Turcia sau Egipt. Acestora adăugându-li-se şi programele de sejur cu autocarul sau cu maşina proprie ȋn România şi Bulgaria, multe alte destinaţii rămânând ȋnsă inoperabile ȋn acest sezon.

Ȋn aceste condiţii, ale unui sezon total neaşteptat, proprietarii de afaceri ȋn turism au fost forţati de ȋmprejurări să găsească soluţii rapide şi viabile pentru a asigura continuitatea şi stabilitatea agenţiilor, dar mai ales pentru siguranţa vacanţelor. Ȋn cazul Christian Tour, proprietarii au optat ȋncă din primăvara acestui an pentru consolidarea companiilor cu activităţi comune ȋn sfera turismului, ȋntr-un entitate comună – Christian Tour Holding. Entitatea din care face parte şi touroperatorul Christian Tour, deţinând un capital social evaluat la peste 25 milioane euro.

Cristian Pandel: „Sezonul de vară 2020 a fost unul modest şi cel mai provocator pentru noi, după 23 de ani de business ȋn turism. Am fost forţati de ȋmprejurări să luăm unele decizii nu tocmai populare ori favorbaile tuturor, ȋnsă au reprezentat soluţia de mijloc găsită pentru a putea traversa perioada aceasta dificilă. Le suntem profund recunoscători tuturor turiştilor noştri care au ales să ne ȋnţeleagă şi să accepte variantele de reprogramare pe care le-am putut oferi. Ȋi iubim pe fiecare dintre cei care ne aleg de atâţia ani pentru vacanţelor lor şi pentru ei ne luptăm zi de zi să găsim soluţii de continuitate, pentru că vacanţele vor continua şi oamenii au nevoie de acestea. Vacanţele nu mai sunt doar un moft, ci o nevoie de evadare din cotidian, perioada aceasta ne-a ȋntărit crezul că avem cu toţii dreptul la vacanţă!

O valoare semnificativ mare a capitalului social ne conferă stabilitate pe piaţa autohtonă, puternic impactată de efectele pandemiei. Am ales această soluţie şi pentru a putea deschide noi linii de business prin care să susţinem turismul ȋn această perioadă atât de grea. De asemenea, am reuşit să prelungim poliţa de asigurare a insolvabilităţii agenţiei noastre pentru următorul an. Practic, prin acest instrument de asigurare fiind garantate toate sumele ȋncasate cu titlu de avansuri şi toate vacanţele ce urmează să se desfăşoare până ȋn decembrie 2021.

Efectele pandemiei de coronavirus se vor resimţi pe termen lung ȋn activitatea din turism, nu doar ȋn România, ci la nivel global. Estimăm că agenţia va încheia anul 2020 cu vânzări de circa 40 de milioane de euro, cam cât avea Christian Tour cu zece ani în urmă. Vor trece probabil 2-3 ani până să revenim la nivelul din 2019. De aceea, ȋncă din luna aprilie a acestui an, am luat decizia de a extinde activităţile grupului de firme către alte segmente economice. Am ales calea reinventării şi Christian Tour a intrat ȋn era Mai mult decât vacanţe. Lucrăm intens la extinderea activităţilor noastre prin noi proiecte de anvergură, care să ne asigure resursele necesare pentru a traversa dificultăţile din turism. Vom lansa ȋn curând pe piaţă un proiect inedit pe zona de retail, cu prezenţă atât online, cât şi fizică. Mizăm pe un concept inedit şi adaptat vremurilor pe care le trăim, cu focus asupra familiilor care deja ne aleg de mulţi ani pentru vacanţele memorabile. Prin aceste noi proiecte, ne propunem totodată să oferim opţiuni de reconversie profesională pentru mulţi dintre angajaţii actuali şi să folosim la maximum infrastructura şi resursele deţinute de grupul de firme, aşa cum sunt flota de autovehicule, autogara şi zona de depozitare adiacentă acesteia ori spaţiile anumitor sedii ale agenţiilor de turism”.

Studiu global EY: Pandemia accelerează calendarul investițiilor în tehnologiile digitale pentru sectorul de petrol și gaze

  • Analiza datelor reprezintă una dintre principalele trei tendințe cu impact pozitiv asupra sectorului de petrol și gaze
  • Trei din cinci lucrători din sectorul de petrol și gaze au nevoie de recalificare sau perfecționare
  • Deficitul de abilități ale forței de muncă afectează randamentul investițiilor, iar succesul companiilor în următorii trei ani va fi determinat de capacitatea de recalificare a personalului

90% dintre directorii executivi din sectorul de petrol și gaze consideră că investițiile în tehnologie și în forța de lucru sunt esențiale pentru a supraviețui în actualele condiții de piață, potrivit studiului EY Oil and Gas Digital Transformation and the Workforce Survey 2020. Astfel, 58% dintre respondenți au declarat că pandemia provocată de COVID-19 a scos în evidență importanța investițiilor în tehnologiile digitale, majoritatea plănuind să facă investiții mari (29%) sau moderate (51%) în raport cu bugetul total.

Andy Brogan, lider EY Global Oil & Gas, a declarat: „Pandemia a comprimat semnificativ calendarul de adoptare a tehnologiilor digitale de la un interval de cinci ani la o perioadă de trei luni. Economiile de costuri pe care le oferă tehnologiile digitale companiilor sunt critice pentru supraviețuire în contextul actual al prețurilor reduse, în care companiile din sectorul de petrol și gaze caută să obțină o mai mare eficiență operațională și să crească productivitatea de-a lungul întregului lanț valoric. Cu toate acestea, pentru a valorifica din plin aceste investiții, companiile de petrol și gaze au nevoie de abilitățile necesare pentru a exploata și utiliza aceste tehnologii la potențialul lor maxim”.

Tehnologia nu se utilizează singură, iar acoperirea deficitului de abilități este corelată cu succesul în viitor

Potrivit studiului, în medie, aproape jumătate dintre companii (46%) consideră că forța lor de lucru nu deține abilitățile necesare pentru a fructifica investițiile în tehnologiile adoptate. Companiile își recunosc lipsa de maturitate în privința multor competențe legate de tehnologiile digitale pe care le consideră esențiale. În medie, diferența dintre importanță și maturitate este de 36%. De exemplu, creșterea disponibilității datelor și analiza unui volum mare de date („Big Data”) este menționată de 43% dintre directorii executivi drept una dintre principalele trei tendințe care vor avea un impact pozitiv asupra dezvoltării activității companiei lor în următorii trei ani. Cu toate acestea, diferența dintre importanța strategică și maturitatea competențelor cheie a fost una dintre cele mai adânci pe segmentul analizei datelor (59%).

Problemele organizaționale și culturale constituie principalele obstacole în calea recalificării

92% dintre directorii executivi consideră că, în următorii trei ani, succesul va fi determinat de capacitatea companiilor lor de a-și recalifica forța de muncă. Totuși, doar 9% dintre ei afirmă că au un plan solid implementat în acest sens, iar 3% sunt ferm convinși că organizația lor este în măsură să-și instruiască personalul cu abilitățile necesare, potrivit studiului EY.

Mihai Draghici, EY Romania

Mihai Drăghici, Senior Manager, Consultanță, EY România: „92% din directorii globali intervievați au indicat capacitatea de recalificare rapidă ca fiind crucială. Adoptarea muncii la distanță este încă un factor care creează o oportunitate pentru companiile locale de a atrage operațiuni de back-office de la colegii lor regionali cu costuri mai mari ale forței de muncă – cu condiția să ne recalificăm mai rapid.”

În privința nivelului de pregătire al actualei lor forțe de muncă, respondenții au declarat că 60% dintre lucrători au nevoie de recalificare sau perfecționare și că recalificarea unui lucrător obișnuit va dura în medie 10 luni. Aproape jumătate dintre directorii executivi (48%) cred că procesul de recalificarea va dura un an sau mai mult.

Directorii executivi, care au participat la studiu, au menționat drept principale obstacole pentru o recalificare eficientă și în timp util: timpul necesar pentru recalificare (97%), multitudinea priorităților concurente (95%) și dificultatea evaluării progresului înregistrat de angajați. Mai mult, două treimi dintre respondenți consideră că structura organizației lor le afectează abilitatea de a inova, ceea ce face mai dificilă rezolvarea acestor provocări.

Directorii executivi se așteaptă la o mai mare disponibilitate a abilităților aflate la mare cerere

Directorii executivi din sectorul de petrol și gaze anticipează o disponibilitate mai mare a lucrătorilor cu abilități digitale în următorii trei ani, ceea ce va ajuta la diminuarea actualului deficit de competențe și resurse umane calificate, potrivit studiului EY. Directorii executivi ai companiilor cu acces la o bază de forță de muncă specializată estimează o creștere de 11 puncte procentuale a nivelului de lucrători disponibili cu abilități în cloud computing, de 18 puncte procentuale a celor cu competențe digitale de bază, de 26 de procente a celor cu competențe în știința datelor și de 24 în inteligența artificială.

Studiul complet AICI

***

Despre studiu

Studiul a fost realizat pentru a măsura rata de adoptare a tehnologiilor și abilităților digitale în industria de petrol și gaze. Respondenții la studiu au fost 59 de cadre de conducere din sectorul de petrol și gaze, provenind din companii petroliere integrate, companii petroliere naționale, producători independenți și companii de servicii petroliere. Respondenții ocupă posturi înalte la nivelul tuturor funcțiilor din organizațiile lor, printre care IT, Resurse Umane, operațiuni, strategie și tehnologii digitale. 40% dintre ei ocupă un post de conducere executivă sau de vicepreședinte executiv. Respondenții locuiesc sau lucrează în cadrul unor companii cu operațiuni în America de Nord, America Latină, Europa, Orientul Mijlociu, Africa și Asia-Pacific. Studiul s-a derulat în perioada 6 iunie – 5 iulie 2020.

Concluziile studiului și ilustrările acestora pot fi vizualizate la adresa: ey.com/oilandgas/digitalskills.

Asociația Administratorilor Independenți, inclusă în Rețeaua Internațională de Guvernanță Corporativă

0

Asociația Administratorilor Independenți (AAI) – organizație profesională de promovare a guvernanței corporative pentru excelență în afaceri – a devenit  membru în Rețeaua Internațională de Guvernanță Corporativă (IGCN – International Corporate Governance Network), organizație globală non-profit din care fac parte cei mai mari investitori instituționali la nivel mondial (fonduri de pensii, societăți de administrare a investițiilor, societăți listate, firme de consultanță) cu active totale în administrare ce depășesc 54 mii de miliarde dolari SUA, în peste 45 de țări din Europa și America de Nord.

Sorana Baciu, președinte AAI: „Suntem deosebit de onorați, și în același timp mândri că Asociația Administratorilor Independenți a fost acceptată ca membru în ICGN. Prin această afiliere, AAI va avea posibilitatea să asigure transferul celor mai bune practici în domeniu, companiilor cu capital românesc. Guvernanța corporativă este un factor important în decizia investitorilor instituționali de a intra pe o anumita piață. Mai ales acum, când piața de capital din România a fost avansată la statutul de Piață Emergentă Secundară, aplicarea principiilor guvernanței corporative devine un avantaj competitiv pentru societățile listate, în vederea atragerii de finanțare pe termen mediu și lung, cu costuri rezonabile”.

Sorana Baciu, președinte AAI

Kerrie Waring, Chief Executive Officer ICGN: „Rețeaua Internațională de Guvernanță Corporativă salută cu mândrie aderarea la organizația noastră a Asociației Administratorilor Independenți. Membrii consiliilor de administrație și investitorii împart responsabilitatea comună de a menține și spori valoarea pe termen lung a companiilor, fapt care contribuie la economii și comunități puternice. De aceea este atât de important ca organizațiile precum AAI să participe activ în dialogul cu investitorii globali prin intermediul ICGN, pentru a contribui la crearea unor standarde de guvernanță corporativă care să asigure că suntem corect echipați pentru a face față provocărilor și oportunităților economice la nivel mondial, în prezent și pe viitor”.

Kerrie Waring, Chief Executive Officer ICGN

AAI, prima și singura entitate din România membru al prestigioasei organizații, accentuează că„orice investitor instituțional interesat să pătrundă pe o anumită piață are ca principal reper modul în care este aplicată guvernanța corporativă în țara respectivă, deoarece ea reprezintă un indicator de predictibilitate privind profitabilitatea investiției. În special activitatea societăților  de interes public trebuie să se deruleze în conformitate cu principiile guvernanței corporative, iar la acest capitol, România are încă foarte mult de lucru.Prin aderarea la ICGN, Asociația Administratorilor Independenți va participa activ la dezbaterea privind guvernanța corporativă la nivel internațional și va fi la curent cu tendințele actuale în domeniu, între care: sustenabilitatea, standardele ESG (Environmental, Social, and Corporate Governance) împreună cu raportarea aferentă, remunerarea executivilor, protejarea drepturilor acționarilor minoritari, securitatea cibernetică, inteligența artificială, schimbarile climatice, noile riscuri sistemice, inovația. Dezbaterile pe marginea guvernanței corporative stagnează de câțiva ani buni în România, iar beneficiile ei nu sunt încă pe deplin înțelese de managementul companiilor, acționarii lor și celelalte părți interesate. Guvernanța corporativă nu este un concept abstract sau teoretic. Ea reprezintă ansamblul relațiilor unei societăți cu toate părțile interesate: acționari, consiliul de administrație, management, angajați, bănci, În acelasi timp, este cadrul in care se stabilesc obiectivele societătii, precum și mijloacele pentru realizarea lor și pentru monitorizarea indicatorilor de performanță a administratorilor. Adoptarea unor standarde adecvate de guvernanță corporativă conduce la o serie de avantaje competitive importante, între care: creșterea încrederii în companie și atragerea de noi investitori, accesul mai facil la finanțare si reducerea costurilor acesteia, creșterea valorii companiei”.