Cetățenii europeni cred că sănătatea, întreprinderile mici, crearea de locuri de muncă și digitalizarea ar trebui să fie prioritatea fondurilor UE de redresare.
- 85% dintre români sunt
la curent cu Facilitatea Uniunii Europene de Redresare și Reziliență
(RRF), potrivit unui nou sondaj al Vodafone Institute
și realizat de Kantar, care a cuprins 15.000 de cetățeni europeni din 15
țări;
- 86%
dintre românii chestionați cred că această facilitate este un mod eficient
de a ajuta țările europene să se redreseze, acesta fiind cel mai mare scor
comparativ cu celelalte țări;
- Marea
majoritate a românilor chestionați consideră că schema de ajutor ar trebui
să susțină cu urgență sectorul de sănătate (96%), să creeze oportunități
pentru întreprinderile mici (94%) și să genereze noi locuri de muncă (95%) ;
- Trei
sferturi dintre cetățenii europeni chestionați cred că serviciile publice
digitale, competențele digitale și accesul la internet broadband sunt
aspecte importante pentru redresare. Procentul cetățenilor români care sunt de această
părere depășește semnificativ media europeană.
Vodafone, cel mai mare operator de comunicații mobile și fixe din Europa, anunță astăzi rezultatele unei noi cercetări care dezvăluie atitudinile publicului european față de Facilitatea Uniunii Europene de Redresare și Reziliență (RRF). Comandat de Institutul Vodafone și realizat de Kantar, studiul arată un sprijin larg la nivel european față de Facilitatea Uniunii Europene de Redresare și Reziliență (RRF).
86% dintre românii chestionați cred că această facilitate este un mod eficient de a ajuta țările europene să se redreseze, acesta fiind cel mai mare scor comparativ cu celelalte țări.
De fapt, trei din patru persoane participante la sondaj consideră că serviciile publice digitale, competențele digitale și accesul la internet în bandă largă sunt aspecte importante pentru redresarea Europei. Procentul cetățenilor români care sunt de această părere depășește semnificativ media europeană, 86% considerând importante pentru redresare serviciile publice digitale, 82% – competențele digitale și 79% – accesul la internet în bandă largă. Cetățenii români au acordat cea mai mare importanță comparativ cu alte țări pentru serviciile publice digitale, competențele digitale și adopția tehnologiilor digitale de către companii (80%).
În pofida convergenței de opinie între Comisia Europeană și cetățeni, publicul rămâne sceptic în ceea ce privește execuția
Cu 20% din Fondul de Redresare și Reziliență direcționat către digitalizare, există o convergență clară între prioritățile Comisiei Europene și cetățenii europenii, potrivit acestei noi cercetări. Cu toate acestea:
- 32% dintre românii chestionați sunt sceptici cu privire la faptul că toți banii
alocați vor ajunge în ariile promise și vor fi direcționați, în schimb, către
planuri de salvare pentru diverse industrii, scheme de suport financiar și
scheme pentru susținerea competitivității afacerilor;
- Cetățenii din Germania, Grecia, Ungaria și Marea Britanie sunt cei mai
sceptici;
- 77% dintre români cred că Fondurile de Redresare ar trebui să aibă anumite
condiții de utilizare: 45% au votat pentru condiții stricte, iar 32% sunt de
părere că acestea trebuie să fie mai flexibile. Evident, detaliile contează
foarte mult pentru cetățeni.
Marea majoritate a românilor chestionați consideră că schema de ajutor ar trebui să susțină cu urgență sectorul de sănătate (96%), să creeze oportunități pentru întreprinderile mici (94%) și să genereze noi locuri de muncă (95%). De asemenea, românii consideră urgent în cea mai mare măsură comparativ cu celelalte țări suportul pentru educația digitală (90%), serviciile publice digitale (82%) și accesul la internet în bandă largă (79%).
Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România, a declarat: „România se situează pe primul loc față de celelalte țări europene în ceea ce privește opinia cetățenilor că fondurile europene reprezintă o modalitate eficientă de a ajuta țara să se redreseze, oamenii recunoscând, astfel, rolul pe care îl are Uniunea Europeană în a determina ca Europa să iasă din această criză mai puternică, inclusiv cu ajutorul fondurilor europene de redresare.
Această cercetare ne arată, de asemenea, că
românii cred, cu o majoritate covârșitoare, că transformarea digitală trebuie
să se afle în centrul planului de redresare, acordând importanța cea mai mare,
comparativ cu celelalte țări, pentru digitalizarea serviciilor publice, creșterea
competențelor digitale și adopția tehnologiilor și a soluțiilor digitale de
către companii. Cercetarea ne arată, totodată, că așteptările românilor ca
educația digitală, serviciile publice digitale și accesul la internet în bandă
largă să fie domenii esențiale pentru redresare sunt semnificativ mai mari față
de media europeană. Avem o oportunitate istorică de a reconstrui economia și
societatea în ansamblul său mai puternice și mai pregătite pentru viitor,
accelerând transformarea digitală în sectoare cheie precum educația, sănătatea,
serviciile publice. Rezultatele acestui studiu îndeamnă, o dată în plus, la
colaborarea strânsă dintre sectorul public și privat, într-un efort comun,
pentru a răspunde în mod eficient așteptărilor românilor de a folosi această
oportunitate pentru a realiza o transformare în profunzime și pentru a construi
societatea digitală, bazată pe incluziune. La Vodafone rămânem consecvenți
rolului nostru de a menține societatea conectată și de a contribui la creșterea
rezilienței societății și a mediului de afaceri prin digitalizare.”
Inger Paus, Director al Vodafone Institute, a declarat: „Acest sondaj subliniază faptul că cetățenii se uită la guvernele lor naționale pentru a rezolva criza acută economică și de sănătate și demonstrează valoarea pe care o acordă serviciilor și infrastructurii de comunicații. Comisia Europeană poate juca un rol esențial în a se asigura că vocile cetățenilor sunt auzite pe măsură ce fondul ajunge în fazele de evaluare și alocare.”
Metodologie
Un sondaj online realizat de Kantar în rândul a 15.000 de cetățeni din 15
țări europene, incluzând: Cehia, Estonia, Franța, Germania, Grecia, Ungaria,
Irlanda, Italia, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Spania, Suedia, Marea
Britanie. A fost utilizat un eșantion de cel puțin 1.000 de interviuri pe
fiecare țară (15.008 de interviuri în total) și toți participanții au fost cu vârste
de cel puțin 16 ani. Această cercetare a fost efectuată în perioada 7 – 18
decembrie 2020.
Despre Vodafone
Vodafone este o companie lider în domeniul telecomunicațiilor în
Europa și Africa. Misiunea noastră este să „conectăm pentru un viitor mai bun”,
iar capabilitățile, experiența și prezența noastră extinsă ne oferă
oportunitatea unică de a susține schimbarea pozitivă pentru societate. Rețelele
noastre mențin familiile, prietenii, afacerile și guvernele conectate și – așa
cum a fost demonstrat clar în situația generată de Covid-19 – avem un rol
esențial în menținerea funcționării economiilor și a sectoarelor critice, precum
educația și asistența medicală.
Vodafone este cel mai mare operator de servicii mobile și
fixe în Europa și cel mai mare furnizor de servicii IoT din lume. Platforma
noastră de tehnologie M-Pesa permite, în Africa, unui număr de peste 45 de
milioane de oameni să beneficieze de acces la plăți mobile și servicii
financiare. Operăm rețele mobile și fixe în 21 de țări și 48 de rețele mobile
partenere. La 31 decembrie 2020, Vodafone Group avea peste 300 de milioane de
utilizatori ai serviciilor mobile, peste 27 milioane de utilizatori ai
serviciilor de broadband fix, peste 22 de milioane de clienţi ai serviciilor TV
și peste 118 milioane de dispozitive IoT conectate.
Susținem diversitatea și incluziunea prin politicile de
concediu de maternitate și parental, sprijinim femeile să-și atingă potențialul
cu ajutorul serviciilor de comunicații și îmbunătățind accesul la educație și
abilități digitale pentru femei, tinere și pentru societate, în general. Tratăm
cu respect toate persoanele, indiferent de rasă, etnie, dizabilitate, vârstă,
orientare sexuală, identitate de gen, credință, cultură sau religie.
De asemenea, Vodafone ia măsuri importante pentru a
limita impactul companiei asupra planetei prin reducerea emisiilor de gazele cu
efect de seră cu 50% până în 2025 și până la net zero până în 2040, prin
achiziția de 100% energie electrică din surse regenerabile până în 2025 pentru
operațiunile sale și prin reutilizarea, vânzarea sau reciclarea a 100% din
echipamentele noastre de rețea care devin redundante.
Pentru mai multe informații, vizitați www.vodafone.com,
urmăriți-ne pe Twitter la @VodafoneGroup sau conectați-vă cu noi pe LinkedIn la
www.linkedin.com/company/vodafone.
Despre Institutul
Vodafone pentru Societate și Comunicații
Institutul este think-tank-ul
Vodafone. Explorăm utilizarea potențială și responsabilă a tehnologiilor
digitale pentru inovație, creștere și impact social durabil. Prin cercetare și
evenimente, oferim expertiză și idei fundamentate, precum și o platformă de
dialog între mediul de afaceri, mediul academic și decindenții politici.
Ne-am angajat să îmbunătățim accesul la tehnologie pentru
toate părțile societății, să dezvoltăm și să sprijinim proiecte concrete pentru
susținerea și promovarea femeilor și educația digitală. Experiența largă a
membrilor consiliului consultativ reflectă intenția Institutului de a acționa
ca o platformă pansectorială.
Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați www.vodafone-institut.de, să ne urmăriți pe Twitter la @vf_institute sau să vă
conectați cu noi pe LinkedIn la www.linkedin.com/company/vodafone-institute/.