Concurs de proiecte privind tranziția climatică și orașele durabile

0

Ambasada Franței și Institutul Francez din România anunță lansarea unui concurs de proiecte destinat organizațiilor societății civile care acționează pentru promovarea tranziției climatice și a orașelor durabile, în conformitate cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite și strategia climatică a Uniunii Europene.

Adresarea este către organizații neguvernamentale (ONG) din România care colaborează cu parteneri francezi și către asociații franceze constituite în baza legii 1901 care colaborează cu ONG-uri române.

Scopul concursului este „valorizarea inițiativelor concrete și a acțiunilor colective care încurajează schimbarea mentalităților și conștientizarea, de către cetățeni și autorități, a preocupărilor legate de tranziția climatică și orașele durabile, în materie de transport urban, urbanism, organizare a serviciilor publice, gestionare a deșeurilor, valorificare a patrimoniului sau agricultură urbană. Pandemia de Covid-19 pune în evidență vulnerabilitatea orașelor și ne constrânge să reevaluăm modelele de dezvoltare urbană. În acest context  este necesar să luăm măsuri de atenuare și de adaptare la schimbările climatice, în special în orașe”.

Participanții pot beneficia de o subvenție de până la 5000€ pentru implementarea proiectelor.

Dosarele de candidatură se trimit doar pe e-mail, la cooperation.roumanie@gmail.com, până la 16 octombrie 2020.
Regulamentul concursului și formularul de candidatură: http://bit.ly/ConcursProiecte.

Studiu Insights PulzeZ: unu din doi tineri vrea să fie antreprenor

0

Studiul Insights PulzeZ este realizat în etape de echipa Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) și Insights din cadrul Romanian Business Leaders, „prezintă nevoile tinerilor din România, intențiile lor după terminarea studiilor, domeniile de activitate preferate, dar și factorii motivatori în alegerea unui job” și este „util companiilor care vor să înțeleagă mai bine motivațiile și aspirațiile tinerilor din generația Z, care le sunt clienți sau angajați”.

Dintre rezultatele celei de-a treia părți a studiului (1115 tineri de 16-24 de ani) reținem:

– 23,9% dintre tinerii chestionați se declară deschiși să-și deschidă un business dacă gisesc resurse financiare

– 16,8% consideră că „perioada de criză e o oportunitate bună de a face un business”

– 11,2% se arată fricoși în perspectiva unui eșec

– 6,2% se declară doritori să-și deschidă un business dacă își găsesc partener

– 7,0% așteaptă să treacă perioada de criză

– 2,8% consideră că au tot ce le trebuie și vor să înceapă un business

– 3,3% nu vor să-și deschidă afacere

– 26,3% spun că nu au avut intenția să-și deschidă vreo afacere

– 51% dintre subiecții sondajului declară că își doresc să fie antreprenori sau manageri

– cel mai mult sunt considerate că le lipsesc tinerilor din România posibilitatea de a alege materiile pe care vor să le studieze (60,0%) și resursele financiare (59%)

– jobul preferat în cea mai mare măsură este considerat cel care permite flexibilitatea de a lucra și de acasă, și de la birou (53,4%)

– domeniile profesionale cele mai dorite sunt, în ordine, publicitate, relații publice, marketing, vânzări, IT, software, hardware, inteligență artificială, game development; cel mai puțin dorite sunt indicate profesiile în turism, horeca, media, TV, jurnalism.

Transformarea digitală: un proces cu avantaje nu doar financiare

Opinie de Vladimir Aninoiu (foto), Director Tehnologie în cadrul practicii de Consultanță a Deloitte România

Criza sanitară generată de pandemia de COVID-19 a impulsionat companiile să caute noi soluții pentru a răspunde contextului incert. Pentru multe businessuri, transformarea digitală poate fi o astfel de soluție, capabilă să contribuie la relansarea activității și la favorizarea unei creșteri durabile. În România, o țară care se bucură de o susținută notorietate în Europa în materie de oportunități în domeniul tehnologiei, mai mult de jumătate dintre companii (55%) au făcut doar mici investiții în acest sector, potrivit celei mai recente ediții a studiului Digital Economy and Society Index, așadar încă există multe oportunități pe care le pot explora.

Avantajele transformării digitale

Transformarea digitală este un proces care necesită o recalibrare continuă atât a modelelor de afaceri, de operare și de interacționare cu clienții, cât și a competențelor deținute de companii. Pentru multe dintre acestea, demararea unui astfel de proces susținut stă sub semnul rentabilității investițiilor.

Potrivit studiului Deloitte Digital Transformation 2020, companiile care înregistrează un nivel ridicat de digitalizare raportează creșteri ale veniturilor mult peste media industriei din care provin și sunt de trei ori mai înclinate spre a raporta o creștere a veniturilor anuale globale decât organizațiile cu un nivel mic de digitalizare. Este și cazul producătorului de jucării Lego, care, prin inițierea unui program de transformare digitală axat pe infrastructuri sigure, îmbunătățirea experienței consumatorilor și introducerea unor noi servicii și produse, a reușit nu numai să evite falimentul în 2004, dar și să își mărească și veniturile. Compania a regândit întregul lanț de aprovizionare prin sisteme de ERP, a reproiectat arhitectura sistemelor IT și și-a creat noi surse de venit, precum aplicațiile și jocurile mobile, ajungând cinci ani mai târziu să își dubleze veniturile.

Pe lângă o creștere a veniturilor, transformarea digitală ajută și la eficientizarea proceselor unei organizații. Atunci când Spotify, platforma de servicii de streaming muzical, anunța în 2016 migrarea către serviciile de cloud oferite de Google, aceasta nu a făcut decât sa opteze pentru o infrastructură mult mai flexibilă care să îi permită o reducere a costurilor și a timpului petrecut pentru mentenanța propriilor centre de date sau a celor închiriate. Mai mult, migrarea a oferit posibilitatea de aefectua mult mai rapid unele dezvoltări ale platformei, lucru care i-a permis să ofere o experiență inovatoare clienților săi, inclusiv prin personalizarea automată a conținutului.

Mai mult decât atât, transformarea digitală este o ocazie de a îmbunătăți semnificativ întreaga interacțiune cu clientul, de a-l duce în centrul filosofiei de business. Cu ajutorul analizei și interpretării datelor, organizațiile pot înțelege mai bine nevoile clienților și lua măsuri în vederea îmbunătății calității serviciilor și a produselor pe care le oferă. Confruntată cu rezultate economice slabe cauzate de o politică de expansiune excesivă căreia i se adăugau efectele crizei financiare din 2008, Starbucks a început să pună în aplicare în acel an un plan prin care combina data analytics și IoT – Internet of Things -, programe de loialitate și aplicații mobile, cu scopul de a planifica noile zone de amplasare a magazinelor sale sau a alinia serviciile și produsele pe care le oferea cu preferințele clienților.

Chiar dacă, de cele mai multe ori, companiile folosesc resurse interne în vederea transformării digitale, colaborarea cu potențialii parteneri externi este la fel de importantă. Prin prisma parteneriatelor încheiate cu Lyft, una dintre cele mai importante rețele de transport din Statele Unite, și cu Uber Eats, Starbucks este un exemplu edificator și pentru modul în care relația dezvoltată cu colaboratorii externi poate ajuta în procesul de transformare digitală. Astfel, nu numai că Starbucks oferă valoare adăugată clienților săi prin acordarea de beneficii suplimentare în programul de loialitate în baza călătoriilor efectuate prin aplicația de ride-sharing, dar are și o mai bună arie de acoperire pentru vânzarea produselor sale prin dezvoltarea programului de livrări.

Nu în ultimul rând, capitalul uman joacă un rol esențial în transformarea digitală a unui business. Atunci când inițiază un astfel de proces, companiile trebuie să ia în considerare și gradul de cunoștințe digitale ale angajaților. Procentul europenilor care dețin abilități digitale de bază, deși în creștere, a cunoscut fluctuații foarte mici în ultimii cinci ani (58% în 2019, de la 55% în 2015), potrivit studiului Digital Economy and Society Index. În acest context, organizațiile trebuie să depună eforturi considerabile – de la programe personalizate, de gamification, până la cele oferite prin intermediul telefonului mobil – pentru a perfecționa capacitățile digitale ale angajaților, lucru care poate contribui la creșterea reputației de angajator a companiei și la îmbunătățirea relației dintre angajator și angajați.

Mizele transformării digitale sunt mai mult decât de ordin financiar

Pentru multe companii care deja au ales calea transformării digitale, rentabilitatea investițiilor a fost reflectată în modul în care acestea au înregistrat creșteri excepționale, și-au eficientizat procese, și-au îmbunătățit calitatea serviciilor și a produselor pe care le oferă, au construit relații solide de business cu colaboratori externi și au legat relații strânse cu angajații. Acestea au înțeles că valoarea adăugată generată de transformarea digitală are un impact major asupra întregului business pe termen lung nu doar din punct de vedere financiar. Companiile apelează din ce în ce mai mult la transformarea digitală din motive socio-economice, corelatecu atenția sporită acordată comunităților în care activează, canalizându-și atenția asupra indicatorilor de mediu, sustenabilității și diversității.

Pentru companiile care sunt la început de drum, pe lângă conștientizarea tuturor beneficiilor antrenate de un proces de transformare digitală, este deopotrivă important să înțeleagă unde se poziționează pe traiectoria acestui demers, care este gradul de digitalizare pe care și-l doresc și care sunt pașii de urmat pentru a-și atinge obiectivele. Într-o primă instanță, pot avea în vedere o strategie etapizată, care să stabilească investițiile prioritare, astfel încât implementarea procesului de transformare digitală să fie una cât mai eficientă.

Concurs de proiecte: Tranziție climatică și orașe durabile

0

Ambasada Franței și Institutul Francez din România lansează un concurs de proiecte destinat organizațiilor societății civile care acționează pentru promovarea tranziției climatice și a orașelor durabile, în conformitate cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite și strategia climatică a Uniunii Europene.

Acest concurs de proiecte se adresează organizațiilor non-guvernamentale (ONG) din România care colaborează cu parteneri francezi, precum și asociațiilor franceze constituite în baza legii 1901 care colaborează cu ONG-uri române. Structurile selecționate vor putea astfel beneficia de o subvenție de până la 5 000€ pentru implementarea proiectelor propuse.

Scopul concursului este valorizarea inițiativelor concrete și a acțiunilor colective care încurajează schimbarea mentalităților și conștientizarea, de către cetățeni și autorități, a preocupărilor legate de tranziția climatică și orașele durabile, în materie de transport urban, urbanism, organizare a serviciilor publice, gestionare a deșeurilor, valorificare a patrimoniului sau agricultură urbană.

Pandemia de Covid-19 pune în evidență vulnerabilitatea orașelor și ne constrânge să reevaluăm modelele de dezvoltare urbană. În acest context este necesar să luăm măsuri de atenuare și de adaptare la schimbările climatice, în special în orașe.

Dosarele de candidatură vor fi trimise doar pe e-mail, la cooperation.roumanie@gmail.com, până la data de 16 octombrie 2020.
Regulamentul concursului de proiecte și formularul de candidatură pot fi consultate online: http://bit.ly/ConcursProiecte.

Institutul Cervantes reia activitatea cu prezența publicului

0

Institutul Cervantes din București își reia activitatea de cursuri și cea de evenimente culturale cu prezența directă a publicului.

Jorge Jiménez-Zumalacárregui, directorul Institutului Cervates din București, subliniază: „Am decis să reluăm contacul direct cu publicul și facem acest lucru respectând cu strictețe măsurile de siguranță și prevenție stabilite de autorități. Am implementat controlul accesului si am creat  fluxuri de acces diferite pentru intrarea și ieșirea din spațiile noastre, precum și mijloace de dezinfecție pentru spații și persoane. Am adaptat numărul de locuri în interiorul sălilor destinate evenimentelor culturale în acord cu prevederile în vigoare, cât și în interiorul sălilor de curs – numărul de cursanți va fi între 5 și 7, în funcție de dimensiunea sălii de curs. Am depus toate eforturile și speranțele pentru a pregăti acest nou început de curs academic, dar suntem conștienți că nu va fi ușor. Contăm nu doar pe colaborarea dumneavoastră, ci și pe empatie și implicare. Vă mulțumim și sperăm să vă revedem la sediul Institutului Cervantes, unde sunteți, ca întotdeauna, bine-veniți”.

Primul eveniment cu prezență: expoziția de fotografie „Transfăgărășan”, autori Amaia Molinet și Eriz Moreno, sala de expoziții a Institutului Cervantes din București,  deschidere pentru vizitare, 2 octombrie, vernisaj în prezența artiștilor, 6 octombrie, deschsisă până la 16 noiembrie.  

Evenimente online: serii de filme (selectii de la festivalul de fim de dans Fiver, programul „Nuevas Cinefilias”, o selectie de scurtmetraje LGBTI, o serie de proiecții de film și literatură dedicate celebrării centenarului nașterii scriitorului uruguayan Mario Benedetti ș.a.); recital de saxofon solo sustinut de tânărul muzician spaniol Borja Sanchez Solis.  

Cursuri de limbă spaniolă online: informații despre înscrierile la modulele din această toamnă, pe site-ul Institutului Cervantes: https://bucarest.cervantes.es/ro/cursuri_spaniola/cursuri_generale_spaniola.htm.Bibliotecă: fără activitate cu prezență până la finalul acestui an; solicitări online, prin mesaj trimis la adresa de mail: bibbuc@cervantes.es

Serviciul de relații cu publicul: online sau cu programare în prealabil, solicitată la: cursosbuc@cervantes.es, acx1buc@cervantes.es

Program de susținere pentru startup-uri agricole

0

Inovația în industria agricolă beneficiază de un sprijin deosebit odată cu deschiderea primului program complet de incubare de startup-uri în domeniu din România, AgTech TM by Agroland. Prima etapă a programului, AgTech TM Spark Weekend, se lansează online în weekendul 13-15 noiembrie 2020, dedicat tuturor celor care vor să dezvolte startup-uri tech cu impact direct în agricultură: de la studenți și absolvenți ai universităților de profil la programatori, tineri cu specializare de business, marketing, design.

Dezvoltat de Ascendis în colaborare cu Cowork Timișoara, AgTech TM este „primul program complet de incubare din România, care stimulează și susține inovația în agricultură. Programul include toate etapele de dezvoltare de la idee la o afacere de succes prin resurse de învățare, mentorat, investiții și acces la cea mai mare bază de clienți din industria agricolă”. 

Horia Cardoș (foto), fondator și director general al Agroland, subliniază: „Prin AgTech TM by Agroland dorim să demonstrăm că inovațiile în agricultură nu sunt deloc o Cenușăreasă față de alte domenii în care tehnologia și abordările de business curajoase au adus salturi semnificative. Dimpotrivă, credem că potențialul de creștere în agricultură este mult mai mare decât în alte ramuri economice, astfel că ne-am propus să susținem talentul și dedicarea unor startup-uri tech din domeniu, care pot consolida creșterea sectorului agricol în România”.

Referitor la noul program, inițiatorii precizează: „Transferarea în mediul online a programului oferă șansa înscrierii de oriunde din România, programul fiind extins la nivel național. Evenimentul pune la dispoziție mentori și resurse necesare dezvoltării primului plan de afaceri și validării soluției. Se va încheia cu o sesiune de pitch, unde cele mai bune 10 startup-uri vor trece în etapa următoare. Aici vor primi acces la un program de training-uri și workshop-uri oferit de Ascendis, pe durata a 3 săptămâni, ajutând echipele să se pregătească pentru faza de incubare. 

Înregistrarea la AgTech TM Spark Weekend se face pe bază de bilet accesibil aici. Pentru cei care au o idee de startup bazat pe tehnologie, care are impact în industria agricolă, înscrierea ideii se pot face prin completarea acestui formular. 

Toate ideile înscrise vor trece printr-o etapă de preselecție. Pentru ca o idee să fie acceptată în program, aceasta trebuie să se axeze pe o problemă existentă în industria agricolă, soluția să se bazeze pe tehnologie și să existe potențial de scalabilitate”.

Agroland este „cea mai mare rețea de magazine agricole din România, are capital 100% românesc și a fost fondată în 1997, la Timișoara, de către antreprenorul Horia Cardoș. În prezent, rețeaua Agroland are 247 de unități, localizate în 28 de județe, și 400.000 de clienți unici/an. Printre produsele comercializate se află: pui de o zi, furaje şi echipamente pentru ferme mici şi medii, produse pentru grădinărit (seminţe, material săditor, fertilizanți, echipamente), hrană și accesorii pentru animale de companie”. 

Web Conference DIGITAL TRANSFORMATION IN FINTECH & BANKING,

0

LIVE, 14:30- 16:30, Septembrie 29

The Diplomat-Bucharest organizează conferința web dedicată transformarii digitale in Fintech & Banking pe 29 septembrie, între orele 14: 30-16: 30.

Conferința va fi transmisă LIVE pe pagina web a Diplomat-București, Fb, linkedin și paginile de socializare ale partenerilor.

Evenimentul beneficiază de sprijinul DIAMOND PARTNER Wipro Limited, GOLD PARTNERS ACCA, Inform Lykos, FintechOS, STRATEGIC PARTNERS ARB (Asociația Română a Băncilor), CIO Council, PARTNERS Arval, Sea One, Wave, CU SUPORTUL ANIS, Cluj IT, FabLab Iași, ARIR și MEDIA PARTNERS Outsourcing Today, Financial Intelligence, Economistul, Romania Durabila, Club Economic și Pin Magazine.

BANKING ȘI FINTECH sunt transformate de revoluția digitală care oferă acestei industrii șansa de a regândi modelele  de business, de a răspunde mai bine cerințelor și nevoilor noului consumator, de a comunica și anticipa mai bine comportamentul acestuia. Cu toate acestea, transformarea organizațiilor este un proces în curs de desfășurare, iar companiile fintech joacă un rol major în accelerarea procesului. Utilizarea tehnologiilor emergente – Analitycs, Big Data, cloud, IoT, Blockchain, omnichanneling nu mai sunt concepte noi, ci instrumente de lucru zilnice în companii bancare și fintech.

SMART  BANKING     |    C-LEVEL EXPERTISE    |    IDEAS INCUBATOR  |      LEADERSHIP    |    FINTECH

AGENDA EVENIMENT

14:30 – 16:30   |  DIGITAL TRANSFORMATION IN FINTECH & BANKING

MODERATOR: DANIELA SERBAN, President, Romanian Investor Relations Association (ARIR) , MODERATOR

SPEAKERS:

FRANCOIS BLOCH, CEO, BRD – Groupe Societe Generale

KOSTAS FIAKAS, Chief Strategy Officer, INFORM LYKOS

KURT WEBER, Managing Director, HORVÁTH & PARTNERS

ANDREIA STANCIU, Head of ACCA South-Eastern Europe

RALUCA MICU, Head of Payments Oversight Division, ROMANIAN NATIONAL BANK

ANDREI GAMAN, Regional Sales Director – Eastern Europe, FintechOS

LAURA BAIASU, Head of Quality Romania, WIPRO LIMITED

CONSTANTIN MARES, Executive Director in charge with IT, PMO & Transformation Office, OTP BANK

WEB CONFERENCE – SUBIECTE

14:30 – 16:30   |  DIGITAL TRANSFORMATION IN FINTECH & BANKING

AUTORITATI DE REGLEMENTARE SI DIALOG CU PARTENERII PRIVATI

Actualizări privind cadrul legal și legislativ, reglementările și vocea autorităților. Reformele și strategia sectorului, revizuirea și așteptările autorităților de reglementare din industrie și ale autorităților

INOVATIE IN FINTECH SI SERVICII BANCARE

Companiile în mișcare rapidă, cu un comportament agil și un puternic impuls de inovație sunt primele care îmbrățișează, implementează și creează noi tehnologii

MODELE DE AFACERI COLABORATIVE IN ECONOMIA GLOBALIZATA

Cu cât banii devin virtuali, cu atât aceștia circulă mai repede în economie și în economiile globale.

ROBOTI SI NOUA EXPERIENTA DE CONSUM FINANCIAR

Chatbots, AI, digitalizare, cloud, mobilitate devin mainstream. Blockchain, bani digitali. Algoritmii, IoT, Big Data raspund obiectivellor industriei financiare și devin din ce în ce mai mult partenerul de dialog in soluționarea problemelor pentru consumatori.

Mai multe detalii aici

XTB România: Al doilea val pandemic nu va bloca România ca în perioada martie-mai

0

Începutul noului an școlar, ridicarea anumitor restricții în interiorul țării, reîntoarcerea populației din vacanțe plus vremea mai rece aduce în centrul atenției îngrijorări referitoare la un al doilea val de infecții cu COVID-19, care ar putea veni odată cu instalarea toamnei.

Nu consider că vor avea loc blocaje naționale complete sau impunerea de măsuri atât de drastice, oficialii guvernamentali fiind reticenți în restricționarea activității economice la fel de sever ca înainte.

Totuși, încrederea consumatorilor ar putea suferi o nouă lovitură, fiind posibil ca populația să fie nevoită să reducă activitatea socială și să lucreze din nou de acasă.

Radu Puiu (foto), analist în cadrul XTB România, unul dintre cei mai mari brokeri de instrumente derivate din lume și companie de investiții listată pe Bursa de la Varșovia, prezintă situația din Europa și din România.

„Tot mai multe state europene realizează pericolul cu care se confruntă, motiv pentru care asistăm la o perioadă în care guvernele evaluează gravitatea situației în încercarea de a lua măsurile necesare.

Țări precum Danemarca și Grecia au anunțat deja introducerea de noi restricții pentru a reduce rata de răspândire a virusului care a început să atingă niveluri alarmante în unele dintre cele mai mari orașe. Pe de altă parte, Marea Britanie a anunțat limitarea activității barurilor, cafenelelor și restaurantelor până la ora 22, în timp ce recomandă populației să lucreze de acasă, în cazul în care au această posibilitatea.

Țările din estul și centrul Europei reacționează diferit la creșterea infecțiilor, pe măsură ce regiunea face tranziția către anotimpul rece. Unele țări au reintrodus restricții mai drastice și chiar au închis frontierele pentru străini – altele sunt reticente să ia astfel de măsuri. La 1 septembrie, Ungaria a decis să-și închidă granițele pentru străini, exceptând persoanele care sosesc din Polonia, Republica Cehă și Slovacia.

Dacă un al doilea val și restricțiile vor coincide cu gripa sezonieră, impactul ar putea fi semnificativ mai mare. În plus, se pare că virusul a început din nou să se răspândească la nivelul populației mai în vârstă, potrivit datelor din Franța, Italia, Germania, Țările de Jos și Marea Britanie. În Franța, numărul de cazuri în rândul celor cu vârsta de 75 de ani sau peste s-a dublat în ultimele trei săptămâni. Această tendință ar putea fi un punct de cotitură, deoarece Europa prezintă o tendință de îmbătrânire la nivelul populației. Cazurile în creștere în rândul persoanelor în vârstă și numărul mai ridicat de raportări la nivelul caselor de bătrâni ar trebui să fie semnale de alarmă.

Pe de altă parte, contextul actual este diferit, medicii acumulând deja experiență și observând ce medicamente sunt eficiente în diferite stadii ale infectării. Astfel, medicii și experții susțin că tactici medicale superioare și un tratament acordat din timp ajută la îmbunătățirea rezultatelor pentru pacienții foarte bolnavi.

Europa încă mai speră să nu urmeze exemplul Israelului, care a intrat într-un al doilea blocaj la nivel național la începutul sezonului evreiesc de sărbători, în urma unei creșteri alarmante a numărului de noi cazuri. Un aspect pozitiv este faptul că autoritățile din Europa conștientizează și au subliniat în mod public că se va încerca găsirea unui echilibru astfel încât restricțiile impuse să nu ducă la întreruperea activității economice și să asigure o continuitate a activității economice.

În acest sens, nu consider că vor avea loc blocaje naționale complete sau impunerea de măsuri atât de drastice, oficialii guvernamentali fiind reticenți în restricționarea activității economice la fel de sever ca înainte. Totuși, încrederea consumatorilor ar putea suferi o nouă lovitură, fiind posibil ca populația europeană să fie nevoită să reducă activitatea socială și să lucreze din nou de acasă.

Aceste aspecte se observă deja la nivelul tendințelor de consum din România. Asociațiile din industria ospitalității estimează că 4 din 10 români, care obișnuiau să iasă în oraș, nu mai fac asta. Această tendință ne sugerează că populația rămâne reticentă cu privire la interacțiunea în locuri cu trafic ridicat de persoane. Venirea perioadei reci va reprezenta o nouă provocare pentru sectorul de ospitalitate, care resimțea deja presiunea lipsei de turiști. Dintre consumatorii care ies în oraș, aproximativ 20% tind să facă o rezervare pentru exterior, opțiune care nu va mai fi posibilă odată cu venirea frigului.

Situația nu este mai optimistă nici la nivelul sectorului de retail nealimentar, unde, în perioada iulie – august, au fost înregistrate scăderi ale vânzărilor de până la 75%, conform Organizaţiei Patronale a Retailerilor din România (RORETAIL).

Un alt element important și care poate schimba datele problemei este dezvoltarea unui vaccin, guvernele punându-și speranțele într-un proces rapid de găsire a unui vaccin pentru a oferi o cale de ieșire din pandemie. În momentul în care se va declara că un anumit vaccin funcționează, conform testărilor inițiale și va primi aprobarea, producția în masă va începe imediat, la o scară și viteză nemaivăzute până acum. Totuși, eșecurile recente raportate de cel puțin un producător de top au arătat că drumul către aprobarea unui vaccin este destul de complicat.

Potrivit, Organizației Mondiale a Sănătății există mai mult de 300 de candidați dintre care aproximativ 40 se află în etapa de testare umană, în timp ce doar nouă dintre aceștia au ajuns în etapa finală, faza a treia a studiilor, înainte de o posibilă implementare.

Prognozele experților cu privire la momentul în care primul vaccin ar putea prezenta rezultate pozitive în timpul fazei a treia a testărilor variază din octombrie anul acesta, în cel mai optimist caz, până la jumătatea anului 2021, în cel mai pesimist scenariu. Totuși, având în vedere rapiditatea procesului de dezvoltare al unui vaccin, rezultatele sunt aproape.

Deși apariția unui al doilea val poate părea îngrijorătoare, era așteptată odată cu venirea perioadei reci a anului. Mai mult, autoritățile s-au confruntat deja cu o situație similară și au văzut impactul economic reprezentat de o serie de restricții la nivel național, motiv pentru care este probabil ca măsurile luate să aibă un caracter localizat, concentrându-se asupra unor zone în care situația este alarmantă. Din fericire, numărul de decese cauzate de virus este mai mic până acum și există speranța că al doilea val al virusului să nu prezinte o creștere a mortalității la fel de mare ca primul val, sistemul medical dobândind experiență în abordarea situației și descoperind o serie de tratamente care au efect. Cu toate acestea, pare destul de evident că speranțele referitoare la o redresare a economiei europene în formă de „V” sunt mult prea optimiste.”


Despre XTB:

Cu mai mult de 15 ani de experiență în piețele financiare, XTB este, în prezent, unul dintre cei mai mari brokeri de instrumente derivate din lume și o companie completă de investiții listată pe Bursa de la Varșovia. Cu birouri în peste 10 țări incluzând Marea Britanie, Polonia, Germania și Franța, XTB este, de asemenea, reglementată de cele mai importante autorități de supraveghere din lume incluzând FCA și KNF.

Avertisment cu privire la riscuri:

Orice opinii, cercetări, analize, preţuri sau alte informaţii oferite cu titlul de comentarii generale de piaţă nu reprezintă sfaturi de investiţii. XTB nu este răspunzător pentru orice pierdere sau pagubă incluzând şi fără limitare la, orice pierdere sau câştig care poate lua naștere direct sau indirect din utilizarea sau bazarea pe astfel de informații. Vă aducem la cunoştinţă că informațiile sau cercetările bazate pe date istorice nu garantează viitoare performanțe sau rezultate.

Ambalaj prin care nu trece virusul SarsCoV-2

0

Un colectiv interdisciplinar de cercetători coordonat de Centrul 3Nanosae din cadrul Universității din București a realizat un studiu „privind riscurile și căile de transmitere și contaminare cu virusul SARS-CoV 2 prin intermediul unor produse de panificație preambalate și formularea unor propuneri de soluții, măsuri și tehnologii noi și emergente pentru prevenirea transmiterii virusului în comunități”. În esență, rezultatul a fost că dacă cineva contaminat sau infectat cu SarsCoV-2 atinge un produs ambalat, virusul nu penetrează ambalajul din polietilenă/polipropilenă al produselor de panificație: „În prima etapă de cercetare au fost colectate secreții de tract respirator superior de la  pacienți spitalizați la Institutul Național de Boli Infecțioase Prof. dr. Matei Balș, confirmați pozitiv pentru infecția cu SarsCoV-2, care au fost utilizate pentru pregătirea suspensiilor cu care au fost contaminate materialele folosite la ambalarea produselor de panificație. Pentru detecția ARN viral, testele RT-PCR cu kituri omologate pentru genele N, E, S, RdRP au fost efectuate la Institutul de Virusologie Ștefan S. Nicolau. În pasul următor, Universitatea din București au fost efectuate evaluări detaliate în scopul selectării materialelor utilizate în testările ulterioare, folosind metode avansate de microscopie (microscopia de forțe atomice și electronică de înaltă rezoluție). După punerea în contact a foliilor de ambalaj cu proba biologică, deși a fost decelată prezența virusului pe fața externă a pungii de ambalaj la toate intervalele de timp testate, nu s-a evidențiat prezența virusului pe fața internă a acestuia. Pe de altă parte, după punerea în contact a suspensiilor cu încărcătură virală direct cu eșantioanele de probe de pâine, a fost decelată prezența virusului pe eșantioanele de probe de pâine la toate intervalele de timp testate. În concluzie, după ambalare în folie de plastic (fără perforații), produsele de pâine nu mai sunt expuse riscului contaminării”.

Colectivul de cercetare, coordonat de prof. univ. dr. fiz. Ioan Stamatin, directorul Centrului 3Nanosae, reunește specialiști de la Universitatea din București (CSI Cornelia Nichita, prof. univ. dr. ing. Eden Mamut), de la Institutul de Virusologie „Ștefan S. Nicolau” (CS I Carmen Diaconu și CS I Coralia Bleotu) și de la Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. dr. Matei Balș” (Dr. Liliana Preoțescu).

AHK România: mărirea pensiilor cu 40%, risc major pentru economie

0

Implicațiile economice ale deciziei Legislativului de majorare a pensiilor au fost analizate de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România), care apreciază că „decizia Parlamentului de a mări pensiile cu 40% reprezintă un risc major pentru economia României și pune în pericol relansarea economică. O nouă creștere în zonă bugetară ar trebui să fie exclusă, în condițiile în care economia suferă deja din cauza pandemiei”.

În opinia mediului de business reprezentat de AHK România, „creșterea pensiilor, adoptată de Parlament în urma rectificării bugetare, duce la cheltuieli bugetare nesustenabile și la un deficit bugetar excesiv, deci la o criză financiară care va adânci și mai mult efectele actualei crize. Se pun de asemenea în pericol proiectele de investiții și așa amânate de ani buni. Un buget sustenabil ar da încrederea investitorilor în România ca amplasament investițional și ar spori competitivitatea țării. Desigur, ne dorim cu toții, mediul de afaceri, autoritățile și mai ales angajații și pensionarii, creșterea salariilor și a pensiilor în România și un nivel de trăi mai ridicat. Dar acest lucru nu se poate face fără studii serioase de impact și fără a ține de cont de actualul context economic”.