Produse alimentare doar cu ouă de la găini crescute la sol

0

Nestlé anunță că de-acum „folosește doar ouă de la găini crescute la sol pentru Divizia de produse alimentare din Europa, îndeplinindu-și angajamentul asumat în 2017”. În acest fel, Nestlé se alătură organizației internaționale Compassion in World Farming și altor companii de top din industria alimentară care solicită „factorilor de decizie din Uniunea Europeană să elimine treptat utilizarea cuștilor în creșterea animalelor, începând cu găinile ouătoare”.

Magdi Batato, vicepreședinte executiv al Nestlé și șef de operațiuni: „Suntem mândri să folosim 100% ouă de la găini crescute la sol în produsele noastre alimentare din Europa. Susținem pe deplin inițiativa Compassion in World Farmingde a scoate în afara legii cuștile pentru găinile ouătoare. Împreună cu societatea civilă, fermierii și clienții noștri vom continua să îmbunătățim calitatea vieții animalelor de fermă pentru a stimula progresul și pentru a asigura cele mai înalte standarde agricole posibile pe lanțul nostru de aprovizionare”.

Nestlé subliniază că apelul „a fost inspirat de rezultatele inițiativei cetățenești europene End The Cage Age, care solicită interzicerea cuștilor în creșterea animalelor din Europa. În 2018, peste 170 de ONG-uri europene s-au alăturat inițiativei și au colectat 1,4 milioane de semnături verificate, devenind astfel prima inițiativă cetățenească europeană de succes privind bunăstarea animalelor de fermă”.

De asemenea, Nestlé informează că „folosește anual aproximativ 4.500 de tone de ouă în Europa pentru mărcile sale alimentare, inclusiv maioneza de la Maggi și câteva produse pe bază de plante din portofoliul Garden Gourmet. Compania și-a stabilit obiectivul de a folosi numai ouă de la găini crescute la sol pentru toate produsele sale alimentare la nivel global până în 2025 și de a continua să îmbunătățească calitatea vieții animalelor de fermă”.

EY Future Consumer Index: Pandemia accelerează schimbările din comportamentul consumatorilor

0

EY Future Consumer Index: Pandemia accelerează schimbările din comportamentul consumatorilor: mutarea în afara orașelor, cumpărăturile online, importanța acordată sănătății, prețurilor accesibile și sustenabilității.

La un an de la debutul pandemiei, în topul priorităților consumatorilor de la nivel global se află prețurile accesibile (32%) și sănătatea (25%), devansând teme precum planeta (17%), societatea (14%) și experiențele personale (12%). În prezent, consumatorii sunt mai preocupați decât în urmă cu patru luni de sănătatea lor, de familie și de viitorul lor, potrivit celei de-a șasea ediții a EY Future Consumer Index, un studiu realizat pe un eșantion de 14.500 de consumatori din 20 de țări, în intervalul ianuarie – februarie 2021.

Consumatorii sunt tot mai îngrijorați de sănătatea familiei lor, de accesul la necesitățile de bază, finanțele personale și libertățile fundamentale

Procentul celor care cred că vor trăi încă un an cu teama provocată de pandemia de COVID-19 a crescut de la 37% (octombrie 2020) la 40% (februarie 2021), în pofida apariției vaccinurilor.

Studiul constată de asemenea că, din cauza pandemiei, oamenii sunt tot mai îngrijorați de sănătatea familiei lor, de accesul la necesitățile de bază, de finanțele personale și libertățile fundamentale. Nivelul de îngrijorare este însă diferit la nivel global. Respondenții din India și Brazilia au fost în mod constant mai preocupați de toate aceste aspecte (peste 90% dintre consumatori) de-a lungul pandemiei, în timp ce oamenii din alte țări sunt acum mai îngrijorați în privința sănătății familiei lor decât erau în urmă cu patru luni (creștere de 4% în SUA și de 5% în Japonia). Respondenții din China și Germania au declarat că sunt tot mai preocupați de situația lor financiară (creștere de 4%) și de libertatea de a se bucura de viață (creștere de peste 10%) față de octombrie 2020.

În acest context, aproape jumătate dintre consumatori (48%) consideră că viața după perioada de vaccinare va fi mai bună decât cea de dinainte de pandemie, în timp ce 36% cred că pandemia provocată de COVID-19 a accelerat schimbările pe care doreau să le facă de mult: mutarea în afara orașelor, mai multe cumpărături online, mai multă importanță acordată sănătății, prețurilor accesibile și sustenabilității. Având în vedere aceste date, companiile trebuie să înțeleagă încotro se îndreaptă consumatorii și să fie mai curajoase în accelerarea transformării lor, regândindu-și afacerile în funcție de cum trăiesc oamenii, nu de ceea ce cumpără.

Atitudinea față de vaccinarea împotriva COVID-19 diferă între zonele geografice și categoriile de venituri

Majoritatea respondenților la nivel global (91%) intenționează să se vaccineze, dar 25% au declarat că au „rețineri”, iar 9% nu intenționează să facă acest lucru. Procentul ultimei categorii crește până la 15% în SUA și până la 19% în Franța, dar scade la 3% în China, 5% în Brazilia și 6% în Regatul Unit. Printre principalele motive care alimentează această atitudine la nivel global se numără preocupările legate de posibilele efecte secundare (29%) și neîncrederea în siguranța vaccinurilor (19%).

Opiniile cu privire la vaccin sunt polarizate și între consumatorii cu venituri mari și cei cu venituri mici și se leagă cu încrederea în instituții. Potrivit studiului global, doar 43% dintre respondenții cu venituri mici intenționează să se vaccineze imediat ce au această posibilitate față de 54% dintre respondenții cu venituri mari. Este posibil ca această situație să fie rezultatul faptului că 37% dintre respondenții cu venituri mici au mai puțină încredere sau deloc în autorități, față de 28% în cazul respondenților cu venituri mari.

În pofida acestei reticențe, majoritatea respondenților (56%) ar fi mai dispuși să cumpere din magazinele care impun angajaților să se vaccineze, iar 48% dintre respondenți consideră că cei care refuză vaccinarea se comportă egoist.

Majoritatea consumatorilor vor acorda prioritate prețurilor accesibile sau sănătății

După pandemie, prețurile accesibile (32%) și sănătatea (25%) vor rămâne priorități pentru consumatori atunci când fac cumpărături. Această atitudine este în linie cu răspunsurile colectate în iunie 2020, când 30% dintre respondenți au declarat că vor acorda mai multă atenție prețurilor accesibile și 26% sănătății, decât sustenabilității, impactului social și experiențelor personale.

  • Prețuri accesibile. Peste jumătate dintre respondenți (58%) intenționează să fie mai atenți și mai prudenți pe termen lung cu cheltuielile lor și 63% au declarat că prețul va fi cel mai important criteriu de achiziție pentru ei în următorii trei ani.
  • Sănătate. 57% dintre respondenți își doresc să facă alegeri mai sănătoase pe termen lung în ceea ce privește achizițiile de produse, iar 43% au declarat că sănătatea sau „ce este bine pentru mine” va reprezenta cel mai important criteriu de achiziție în următorii trei ani. 62% sunt dispuși să își pună la dispoziție datele cu caracter personal pentru a obține recomandări de produse mai sănătoase.
  • Sustenabilitate. 49% dintre respondenți vor acorda prioritate mediului și schimbărilor climatice prin modul în care trăiesc și prin produsele pe care le achiziționează. Pentru 26%, sustenabilitatea va fi cel mai important criteriu de achiziție în următorii trei ani.
  • Impactul social. 56% vor fi mai dispuși să cumpere de la companiile care îi asigură că activitatea lor are un impact pozitiv asupra societății, 38% vor cumpăra mai mult de la organizații cu impact pozitiv în societate, chiar dacă produsele sau serviciile lor sunt mai scumpe, iar 69% consideră că mărcile cunoscute trebuie să schimbe lumea în bine.
  • Experiențe. 37% vor fi mai puțin inclinați să se implice în experiențe în afara casei (de exemplu, să meargă la bar, la cinema) pe fondul preocupărilor legate de sănătate și siguranță, iar 76% și-au schimbat modul în care se distrează.

Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanță, EY România: „Având în vedere că programul de vaccinare progresează diferit în întreaga lume, consumatorii nu par să-și fi schimbat preferințele de achiziție – accesibilitatea și sănătatea ocupă încă pozițiile de top. În timp ce mulți au fost afectați financiar, accentul pe alegeri sănătoase (prezent înainte de pandemie și până astăzi) pare să rămână și va influența sortimentele și mixul lanțurilor de aprovizionare ale retailerilor. Mai mult, trei sferturi dintre respondenți au menționat că și-au schimbat modul în care se relaxează (mai puțin timp în restaurant, baruri, la film etc.) și vedem, de asemenea, o creștere a băuturilor fără alcool / cu conținut scăzut de alcool în obiceiurile de consum, în special în Asia de Sud-Est, dar mai nou, și în Europa.”

Cristian Carstoiu, EY Romania

Pandemia provocată de COVID-19 a modificat comportamentele consumatorilor și a făcut mai mult decât să încurajeze „consumul de acasă” prin intermediul comerțului electronic. Consumatorii își construiesc acum întregul lor stil de viață în jurul locuințelor lor, acestea fiind locul unde muncesc, se distrează și se mențin sănătoși. Peste jumătate dintre respondenți (56%) plănuiesc să se mențină în formă acasă după trecerea pandemiei, în timp ce o treime (33%) intenționează să își schimbe electrocasnicele și mobilierul și 30% speră să lucreze mai mult de acasă în viitor.

Cea mai recentă ediție a studiului EY Future Consumer Index este disponibilă la ey.com/futureconsumerindex6.

_________________

Despre EY România

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 298.000 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 37,2 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2020. Reţeaua noastră este cea mai integrată la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le oferim clienţilor servicii prin care să beneficieze de oportunitățile din întreaga lume.
Prezentă în România din anul 1992, EY este liderul de pe piața serviciilor profesionale. Cei peste 800 de angajați din România și Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistență fiscală, juridică, strategie și tranzacții, consultanță către companii multinaționale și locale. Avem birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Chișinău. EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an, în luna iunie, la Monte Carlo. În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informații, vizitați pagina noastră de internet: www.ey.com


Despre EY Future Consumer Index

Studiul EY Future Consumer Index urmărește modificarea atitudinii și comportamentelor consumatorilor pe orizonturi de timp și piețe globale, identificând noile segmente de consumatori care își fac apariția. Acesta oferă periodic indicatori longitudinali și o perspectivă unică în ceea ce privește schimbările care sunt reacții temporare la criza COVID-19, schimbările care indică modificări fundamentale și cum ar putea arăta consumatorii de după criza COVID-19. În cadrul celei de șasea ediții a EY Future Consumer Index, au fost intervievați 14.483 de consumatori din SUA, Regatul Unit, Canada, Brazilia, Franța, Italia, Germania, Spania, Danemarca, Suedia, Finlanda, Norvegia, India, Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, China, Indonezia, Japonia, Australia și Noua Zeelandă în săptămâna 25 ianuarie – 4 februarie 2021.

Un studiu global coordonat de Universitatea din București, subiect de interes pentru Organizația Națiunilor Unite

0

O cercetare interdisciplinară despre degradarea terenurilor arabile ale lumii a devenit subiect de interes pentru Organizația Națiunilor Unite. Studiul a fost publicat în prestigioasa revistă științifică „Environmental Research” și încărcat pe platforma centrului ESDAC al Comisiei Europene.

Acesta a fost realizat de un grup de cadre didactice și cercetători de la Facultatea de Geografie a Universității din București, de la Institutul de Cercetare al Universității din București (ICUB) și din cadrul altor șase instituții academice prestigioase din țară și din străinătate sub coordonarea lect. univ. dr. Remus Prăvălie.

Rezultatele științifice obținute în cadrul acestei analize globale complexe au atras atenția Convenției Națiunilor Unite pentru Combaterea Deșertificării („United Nations Convention to Combat Desertification” – UNCCD), autoritatea globală în domeniul degradării terenurilor din cadrul Organizației Națiunilor Unite, fiind considerate importante pentru comunitatea științifică internațională și pentru politicile mondiale de combatere a degradării terenurilor.

Echipa care a realizat cercetarea a pornit de la ideea că terenurile arabile sunt esențiale în asigurarea securității alimentare globale, dar vulnerabile la o serie de procese actuale de degradare, care amenință productivitatea acestora la scară globală, continentală și națională.

Plecând de la această ipoteză și ținând cont de faptul că degradarea globală a terenurilor arabile nu a fost investigată până în prezent în context sinergic și interdisciplinar, autorii studiului au analizat în premieră procesele majore de degradare incidente la nivelul sistemelor arabile, și anume: ariditatea, eroziunea solului, degradarea biomasei vegetale, salinizarea solului și pierderea carbonului organic din sol.

Prin aplicarea unor tehnici geostatistice variate care aparțin de Sistemele Geografice Informaționale, cu ajutorul cărora au fost investigate incidența, tipologia și amprenta spațială a celor cinci procese de degradare, specialiștii au reușit să investigheze în detaliu uni-degradarea (afectarea terenurilor arabile de către un singur proces) și multi-degradarea (sinergia a cel puțin două procese, care afectează simultan terenurile arabile) suprafețelor arabile din 196 țări ale lumii.

Prin intersecția geostatistică a unor baze globale de date, corespondente celor cinci procese de degradare, autorii au arătat că ariditatea este cea mai mare amenințare singulară pentru agricultura globală, afectând circa 40% din totalul suprafeței arabile a lumii, care ocupă aproximativ 14 milioane km2 în prezent.

În același timp, aceștia au constatat că eroziunea solului este un alt proces de degradare major, al cărui impact unilateral afectează aproximativ 20% din terenurile arabile ale planetei.

Studiul efectuat a evidențiat inclusiv faptul că cele două procese  menționate afectează simultan încă 7% din terenurile arabile, reprezentând astfel cea mai importantă formă de manifestare a multi-degradării, prezente pe aproape 20% din sistemele arabile ale lumii.

Rezultatele obținute de echipa coordonată de lect. univ. dr. Remus Prăvălie au fost acceptate și încărcate inclusiv pe platforma centrului ESDAC(„European Soil Data Centre”) al Comisiei Europene, după ce au fost diseminate în articolul „Arable lands under the pressure of multiple land degradation processes. A global perspective”, publicat în prestigioasa revistă științifică „Environmental Research”.

Pe lângă lect. univ. dr. Remus Prăvălie, care are calitatea de prim-autor și coordonator al studiului, și-au adus contribuția în cadrul acestei cercetări globale alți nouă specialiști în domeniu, afiliați la instituții academice renumite din țară și din străinătate.

Astfel, printre coautorii studiului se numără Cristian Patriche (Academia Română, Filiala Iași), Pasquale Borrelli (Departamentul de Științe ale Pământului și Mediului / „Department of Earth and Environmental Sciences”, Universitatea din Pavia, Italia, respectiv Departamentul de Mediu Biologic / „Department of Biological Environment”, Universitatea Națională Kangwon, Coreea de Sud), Panos Panagos (Directoratul pentru Resurse Sustenabile al Uniunii Europene / „Directorate for Sustainable Resources”, „Joint Research Centre”, Ispra, Italia), Bogdan Roșca (Academia Română, Filiala Iași), Monica Dumitrașcu (Institutul de Geografie al Academiei Române, București), Ion-Andrei Niță (Administrația Națională de Meteorologie, București), Ionuț Săvulescu (Facultatea de Geografie, UB), Marius-Victor Bîrsan (Administrația Națională de Meteorologie, București) și Georgeta Bandoc (Facultatea de Geografie, UB).

Coordonatorul studiului, lect. univ. dr. Remus Prăvălie, s-a implicat în ultimii ani în mai multe proiecte științifice care au vizat evaluarea interdisciplinară a efectelor schimbărilor climatice asupra degradării terenurilor arabile, declinului agricol sau diminuării productivității pădurilor, la nivel național, european și global.

Beneficii ale platformelor de automatizare a campaniilor promoționale

0

Una din 10 campanii promoționale este efectuată la această oră cu ajutorul unei platforme automatizate, arată agenția de comunicare interactivă Interactions. Perspectiva este în doi ani ponderea să ajungă la trei din 10.

Adrian Alexandrescu, Managing Partner Interactions și Senior Partner al Mediapost Martech, subliniază: „Există deschidere pentru integrarea noilor tehnologii în România, iar până în prezent am implementat promoții cu 37 de clienţi în țară, cu 7 în Bulgaria, 2 în Portugalia şi unul în Franţa. La nivel global, 68% dintre business-uri folosesc o formă de automatizare în activitățile curente de marketing și se estimează o creștere la an de 31%. România nu se află încă la același nivel de adoptare a platformelor automatizate, dar tendința de creștere este clară și intenționăm să o valorificăm prin soluțiile oferite de noi”.

Adrian Alexandrescu, Senior Partner MediaPost Martech

Între beneficiile platformelor de automatizare a campaniilor promoționale se evidențiază „reduceri ale bugetelor de până la 90%, în condiții de creștere cu 30% a ratei de succes și diminuarea considerabilă a timpului alocat”.

Interactions argumentează: „Câtă vreme o campanie automatizată reduce de 5-10 ori bugetele de marketing, aducând economii de câteva mii de euro pentru fiecare promoție, iar în plus poate fi implementată de 20-30 de ori mai rapid decât printr-un website „custom made”, tendința de dezvoltare a acestor soluții este din ce în ce mai evidentă. Acestor avantaje li se adaugă faptul că utilizarea unor platforme de automatizare a promoțiilor satisface nevoile legate de segmentarea mai precisă a publicului vizat, de gestionarea mai exactă a informațiilor, de măsurarea rezultatelor în timp real și, de oferirea unor soluții CRM (Customer Relationship Management), cu ajutorul cărora se realizează acțiuni de fidelizare și retenție a clienților.  

O analiză efectuată pe 300 de website-uri realizate în aplicația automatizată Promotiful a revelat că industriile care folosesc instrumentele de marketing automatizate sunt FMCG 35%, retail 20%, electronics 20, auto 10%, beauty 5%, insurance 5%, energy 5%. În totalul celor 300 de campanii promoționale analizate, numărul celor care au participat depășește 2,5 milioane. din 2016 încoace. Odată ce au testat  beneficiile unei platforme automatizate, clienții revin, astfel că media campaniilor per client este de 3, iar durata creării unui mecanism de promoție poate scădea cu 3 săptămâni. 

În funcție de strategia de comunicare, prin aplicația automatizată Promotiful, se pot alege rapid și simplu mecanisme de promoții, de la a genera coduri unice pe produse, până la concursuri cu fotografii, trageri la sorți, vouchere-cadou, licitații, jocuri piramidale, trimiteri bonuri de casă și multe altele.  Din momentul în care partea de conținut și conceptul creativ sunt definitivate, site-ul de promoție cu tot ce implică mecanismul ales, poate fi gata de lansare în 3 ore, inclusiv cu integrări SMS. Implementarea platformei implică o investiţie de minimum 1.000 euro, care poate scădea gradual, în cazul unor campanii multiple într-o perioadă de timp prestabilită”.

Interactions a lansat „Promoția Organizatorilor de Promoții”, pentru a marca realizarea site-ului cu numărul 300, dezvoltat integral folosind platforma Promotiful: „Odată înscriși în concurs, participanții primesc gratuit un Kit de Tips & Tricks pentru organizarea promoțiilor, bazat pe experiența a mii de campanii create în ultimii 12 ani. La sfârșitul campaniei, pe 9 aprilie 2021, prin tragere la sorți, va fi desemnat câștigătorul Marelui Premiu PROMO FOR THE WIN – un workshop online, personalizat, susținut de Adrian Alexandrescu – expert în transformare digitală, CRM & marketing digital, Salesforce Certified Consultant și HubSpot Certified Professional. Întreaga echipă de marketing sau vânzări a câștigătorului va învăța în cadrul workshop-ului-premiu cum să-ți eficientizeze rapid munca, cum să beneficieze de avantajele transformării digitale, cum să rezolve problemele online și va descoperi tool-uri moderne de automatizare a activității de marketing în domeniul campaniilor promoționale. Activarea poate fi accesată pe https://promotie.promotiful.com

Interactions şi-a propus să-şi extindă segmentul de piaţă care ar putea folosi Promotiful, contribuind astfel la transformarea digitală a business-urilor româneşti şi europene. Misiunea agenţiei este ca cel puţin 10% dintre paginile promoţionale din România să fie construite cu Promotiful, până la finalul anului 2022”.

Agenția de comunicare interactivă & eCRM Interactions, creată în 2009, este definite ca „parte a Grupului Mediapost. Grupul a avut o cifră de afaceri de peste 175 de milioane de lei în 2020, cu o creştere de 54 de milioane față de 2019. Compania a avut o creștere constantă și oferă servicii de creație, administrare și dezvoltări tehnice: două treimi business autohton și o treime business extern, ce însumează peste 300 de campanii. Alături de Promotiful, catalogul de servicii Interactions include Eventiful şi Datamart. În portofoliul de clienți Interactions, de-a lungul timpului, s-au numărat branduri precum Telekom, Nestlé (Joe, KitKat, Maggi, Nescafé, Nesquik, Nescafé Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Elefant.ro, Oracle, Niran, Free Now sau Queisser Pharma. Agenția are în portofoliu peste 50 de premii creative și nominalizări”.

Reveal Marketing Research: 4 din 10 români consumă vin cel puțin o dată pe săptămână

Potrivit unui studiu Reveal Marketing Research despre comportamentul de consum al românilor privind categoria vinurilor, 4 din 10 români consumă vin cel puțin o dată pe săptămână.

  • 4 din 10 români (39%) consumă vin cel puțin o dată pe săptămână, iar 29% de aproximativ 1-3 ori pe lună.
  • Vinul roșu este preferatul românilor, fiind consumat frecvent de 30% dintre aceștia.
  • Cramele din Moldova au cea mai mare notorietate (90%), iar vinurile din această regiune sunt preferate de către 76% dintre români.

În contextul în care România se află pe locul 13 în topul celor mai mari producători de vin din lume și pe locul 6 în Europa, potrivit estimărilor oficiale, Reveal Marketing Research și-a propus să investigheze care este peisajul consumului de vin în țara noastră. Ce obiceiuri de consum au românii, care sunt tipurile de vin preferate și care sunt cele mai cunoscute crame din România?

Cei mai mari consumatori de vin sunt și cei mai buni cunoscători ai brandurilor din categorie

Studiul Reveal Marketing Research a descoperit că segmentul heavy users (consumatori frecvenți de vin) este compus din 39% dintre români. Urmează segmentul medium users, format din 29% dintre respondenți – aceștia obișnuiesc să consume vin de aproximativ 1-3 ori pe lună. Low users (consumatorii ocazionali) reprezintă 21% dintre români. Aceste segmente corelează cu gradul de informare asupra mărcilor de vin din România. Cei care consumă vin cel puțin o dată pe săptămână (heavy users) cunosc în medie 7 branduri, iar cei cu un consum moderat (medium users) cunosc 6 branduri. Cei care beau vin ocazional (o dată la câteva luni sau mai rar – low users), în schimb, cunosc în medie doar 4 branduri din categorie. 

Vinul roșu este preferatul românilor, fiind consumat cel mai frecvent

Principalele vinuri preferate sunt cele dulci și demi-dulci, consumate frecvent (cel puțin o dată pe săptămână), de peste 40% dintre români. În ceea ce privește culoarea preferată pentru consum, vinul roșu este cel mai apreciat, astfel că 30% dintre respondenți au declarat că obișnuiesc să-l consume cel puțin o dată pe săptămână. Pe locul al doilea, când vine vorba despre frecvența de consum, se află vinul alb menționat de un sfert dintre români (25%). Vinul rose, chiar dacă nu s-a aflat printre primele mențiuni (21% au spus că îl consumă frecvent), acesta a continuat să crească în preferințe în ultimii ani pe piața din România.

Cramele din regiunea Moldova sunt cele mai cunoscute de români (90%), având și consumul cel mai ridicat (76%)

Reveal Marketing Research a realizat, de asemenea, media notorietății cramelor din România. Astfel, studiul a ajuns la următoarele concluzii: cele mai cunoscute crame sunt cele din Moldova, menționate de 90% dintre consumatori, urmate de cramele din inima țării, Transilvania cu 70%, apoi de cele din Muntenia cu 62%.

Aceste rezultate pot fi utile pentru producătorii de vinuri la nivel de comunicare. Pentru a identifica cele mai bune strategii de comunicare cu publicul țintă, cramele pot apela la studii de imagine de brand pentru a descoperi ce aspecte influențează nivelul lor actual de notorietate și cum pot acționa pentru a-l îmbunătăți.

Pe lângă nivelul de notorietate, studiul a analizat și consumul declarat pentru cramele din România și a identificat din ce regiuni consumă în medie românii. Astfel că pe primul loc se află din nou cramele din Moldova (76%). Apoi, românii preferă să consume vinuri din Transilvania (49%) și Banat (39%).  Alte crame menționate de oameni sunt cele din regiunea Muntenia, preferate de 34%, Oltenia (25%) și cramele din Dobrogea (17%).


Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1009 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural, dintre care 908 consumatori de vinuri cel puțin ocazional. Studiul a fost realizat în perioada 25.02 – 3.03 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.

***

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa. 

Anul pandemiei a adus o creștere de 21% a activelor fondurilor de pensii private

0

Sistemul pensiilor private a cunoscut o evoluție solidă pe parcursul anului trecut, în ciuda contextului economic nefavorabil generat de pandemia COVID-19. Astfel, la finalul lunii decembrie a anului 2020, fondurile de pensiiprivate (Pilon II și Pilon III) au ajuns la active de 78,07 miliarde lei, cu 21% mai mult comparativ cuanul anterior. Ca pondere în PIB, activele totale ale sistemului de pensii private au ajuns la un nivelde 7,5%.

Politica investițională din cadrul portofoliilor de active ale fondurilor de pensii private a fost concentrată pe piața locală de capital. La sfârșitul anului trecut, ponderea investițiilor în instrumente cu venit fix reprezenta 74% din totalul portofoliului investițional al fondurilor de pensii private, în timp ce ponderea investițiilor în acțiuni a fost de 22%.

Pilonul II

La sfârșitul anului trecut, valoarea totală a activelor fondurilor de pensii administrate privat a fost de 75,14 miliarde lei, în creștere cu aproximativ 21% comparativ cu finele anului 2019. Numărul participanților înregistrați a fost, la sfârșitul anului trecut, de 7,63 milioane persoane, față de 7,46 milioane persoane înregistrate la sfârșitul anului 2019.

La nivelul Pilonului II, contribuția medie a participanților, cu contribuții virate la 31 decembrie 2020, a fost de 191,63 lei/participant. În perioada ianuarie-decembrie 2020, contribuțiile virate în sistemul de pensii administrate privat au fost în cuantum de 8,91 miliarde lei, în creștere cu circa 5% față de aceeași perioadă din anul 2019.

Rata medie ponderată de rentabilitate a tuturor fondurilor de pensii administrate privat a fost 5,38% în decembrie 2020, în timp ce la finele anului 2019 aceastaera de 6,34%.

La finalul lunii decembrie 2020, valoarea medie a activelor unui participant la Pilonul II era de 9.863 lei, în creștere cu 18,32% comparativ cu decembrie 2019.

În perioada ianuarie-decembrie 2020 au fost efectuate plăți ale activului personal net în valoare de 178 milioane lei către 12.374 participanți sau beneficiari.

La 31 decembrie 2020, titlurile de stat și acțiunile au rămas principalele instrumente financiare în care au investit fondurile de pensii administrate privat. Investițiile în titluri de stat au reprezentat 68%, în creștere cu 6,45 puncte procentuale comparativ cu finalul anului 2019.

Pilonul III

Valoarea totală a activelor nete ale fondurilor de pensii facultative a fost de 2,93 miliarde lei, la finalulanului 2020, în creștere cu aproximativ 17% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. În același timp, peste 527.000 de participanți erau înregistrațiîn cadrul Pilonului III.

La nivelul sistemului de pensii facultative, contribuția medie a participanților, cu contribuții virate la 31 decembrie 2020, a fostde 160 lei/participant. În perioada ianuarie-decembrie 2020, contribuțiile virate în sistemul de pensiifacultative au fost în cuantum de 370 milioane lei, în creștere cu circa 8% față de aceeași perioadă din anul2019.

Rata medie ponderată de rentabilitate a tuturor fondurilor de pensii facultative cu grad de risc ridicat afost 8,35% în decembrie 2020. În luna decembrie 2019,aceasta a fost de 5,82%. Rata medieponderată de rentabilitate a tuturor fondurilor de pensii facultative, cu grad de risc mediu, a înregistrat unnivel de 7,55% la finalul lunii decembrie 2020, față de 4,77% la sfârșitul anului2019.

La finalul lunii decembrie 2020, valoarea medie a unui cont în sistemul pensiilor facultative era de 5.549lei, cu 11% mai mare decât în decembrie 2019, reprezentând totodată 56% din valoarea unui cont mediudin fondurile Pilonului II. În intervalul ianuarie-decembrie 2020 au fost efectuate plăți ale activuluipersonal net în cuantum de aproximativ 77 milioane lei pentru 8.543 participanți șibeneficiari.

Raportul privind evoluția pensiilor private în anul 2020 poate fi consultat aici.

Studiu PwC România: Piaţa locală de fuziuni şi achiziţii a scăzut cu 6% anul trecut, fiind totuși la un nivel ridicat

0

 Piața fuziunilor şi achiziţiilor din România a scăzut cu 6% anul trecut față de 2019, pe fondul incertitudinilor aduse de pandemia COVID-19, arată raportul PwC M&A Outlook, realizat de echipa integrată de tranzacţii a PwC România și D&B David și Baias și prezentat în cadrul conferinței ”M&A: Transformare, consolidare, oportunitate. Cum creăm valoare în vremuri incerte?”.

Totuși, dat fiind contextul, valoarea pieței a rămas la un nivel înalt, de 4,9 miliarde euro, față de 5,2 miliarde euro în 2019 și 5 miliarde euro în 2018. Cea mai mare valoare a pieței de M&A a fost înregistrată în anul 2007, de 5,8 miliarde euro.

„În ultimul trimestru al anului trecut am văzut o activitate foarte intensă pe piața de M&A, aliniată cu evoluția surprinzător de bună a economiei românești care a înregistrat cea mai mare creștere din UE. Totuși acest record de tranzacții încheiate pe finalul de an nu a putut compensa reducerea din primăvară și vară. Prin urmare, observăm această scădere comparativ cu anul anterior. Semnalele din economie sunt, însă, pozitive și este de așteptat ca revenirea activității de la sfârșitul lui 2020 să continue în 2021, întrucât există bani în piață. Atât investitorii strategici, cât și cei financiari dispun de resurse de capital substanțiale, finanțarea este ieftină datorită dobânzilor încă foarte mici și momentul este prielnic pentru companiile care vor să se extindă, să se consolideze sau să își diversifice și să își transforme activitatea achiziționând resurse și tehnologii noi”, a declarat Dinu Bumbăcea, Partener și Liderul departamentului de Consultanță pentru Afaceri, PwC România.

Anul trecut au fost încheiate în total 254 tranzacții, conform analizei PwC, cu 18% peste volumul înregistrat în 2019 (215 tranzacții).  Potrivit raportului, se remarcă o creștere a segmentului „sub 5 milioane euro” atât din punct de vedere al numărului, cât și al valorii medii a tranzacției, alimentat de numărul de ținte relevante și de disponibilitatea crescătoare a investitorilor și interes pentru acest segment.

Ca de obicei, mai mult de 50% din valoarea pieței a fost realizată prin tranzacții care au depășit 100 de milioane euro, care au rămas constante ca număr de la an la an.

„Sectoarele vedetă ale anului trecut, ținând cont de circumstanțe și de schimbările impulsionate de restricțiile impuse de criza sanitară, au fost IT&C, produse industriale, energie,  imobiliare, sănătate și farma. Aceste sectoare vor rămâne în continuare pe agenda investitorilor. De asemenea, anul 2021 va fi favorabil consolidării pentru jucătorii mari din industrii precum energie și construcții”, a mai spus Dinu Bumbăcea.

Cele mai importante 10 tranzacții de peste 100 milioane Euro finalizate în 2020 au fost:

  • Achiziția CEZ de către Macquarie Infrastructure and Real Assets.
  • Achiziția unui pachet de 5,3% din acțiunile Electrica SA de către Allianz SE.
  • Parcul Eolian Crucea S.A. cumpărat de către Hidroelectrica SA.
  • Pachetul de acțiuni deținut de Fondul Proprietatea la OMV Petrom.
  • Achiziția Smart Diesel de cătreDKV.
  • Achiziția Floreasca Business Park de către Fosun International Ltd; Zeus Capital Management.
  • Achiziția portofoliului NEPI Rockastle de către AFI Group.
  • Achiziția Globalworth Real Estate Investments de către CPI Property.
  • Achiziția rețelei fixe Telecom de către Orange.
  • Rundele de finanțare UiPath.
  • Achiziția Al Dahra – Agricost de către ADQ.

Raportul PwC Romanian M&A Outlook a fost întocmit pe baza informațiilor publice disponibile în legătură cu tranzacțiile semnate și/sau închise în anul 2020. Tranzacțiile anunțate public care, din diferite motive, nu au fost închise în 2020 și tranzacțiile semnate în 2019, dar închise în 2020, nu sunt incluse în acest studiu. Pentru estimarea valorilor care nu sunt disponibile public s-au folosit metode de evaluare indicativă bazate pe comparabile, considerând influența modelului de business și a industriei din care au făcut parte respectivele companii.

Echipa integrată de tranzacții PwC România și D&B David și Baias este coordonată de Dinu Bumbăcea, Partener PwC România, fiind formată din Anda Rojanschi, Partener D&B David și Baias, Andreea Mitiriță, Partener PwC România, Cornelia Bumbăcea, Partener PwC România, George Ureche, M&A Leader PwC România, Dragoș Atanasiu, Director PwC România, Andreea Bistriceanu, Director PwC România și alți 50 de profesioniști în tranzacții.

De-a lungul timpului, echipa integrată de tranzacții a asistat peste 600 de tranzacții (sell side/ buy side) și a încheiat peste 70 de mandate de asistență la exit. În 2020, echipa integrată a PwC și D&B David și Baias a fost implicată într-un număr semnificativ de tranzacții, printre care vânzarea Te-Rox, preluarea Partner Coffee Service de către Tchibo Coffee Service, achiziția unui pachet de acțiuni la clinicile Dr. Leahu de către fondul Morphosis, achiziția Parcului Fotovoltaic Stăneşti de către Electrica, vânzarea KIWI Finance.

Reveal Marketing Research: O treime dintre români nu frecventează restaurantele din mall în contextul COVID-19

Potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research despre comportamentul de consum al românilor privind restaurantele din centrele comerciale, o treime dintre români nu frecventează restaurantele din mall în contextul COVID-19.

  • 90% dintre români sunt de părere că industria HoReCa a fost afectată în mare și în foarte mare măsură de contextul pandemiei.
  • Dacă înainte de pandemie, doar 7% dintre oameni declară că NU mergeau niciodată la restaurantele din centrele comerciale, astăzi procentul a crescut la 32%.
  • Calitatea produselor este cea mai importantă în decizia de cumpărare de la restaurantele din mall, fiind menționată de către 54% dintre oameni.

Context

Pe fondul pandemiei, obiceiurile de consum s-au schimbat semnificativ în ultimul an, influențând, astfel, evoluția afacerilor din diverse zone de activitate. HoReca este de departe una dintre cele mai afectate industrii ca urmare a contextului COVID-19. În ce măsură mai frecventează oamenii restaurantele din mall, cât de loiali sunt acestor localuri și care sunt criteriile relevante în decizia lor de cumpărare? Reveal Marketing Research a oferit răspunsurile în studiul despre comportamentul de consum al românilor privind restaurantele din mall.

Astăzi, oamenii cumpără mai rar de la restaurante din mall, iar atunci când o fac, preferă localurile tip fast-food

90% dintre români sunt de părere că industria HoReCa a fost afectată în mare și în foarte mare măsură de contextul pandemiei. Acest lucru se reflectă, inclusiv, în frecventarea mai redusă a restaurantelor din mall. Înainte de pandemie, cei mai mulți dintre români spun că le frecventau de 2-3 ori pe lună (19%), iar acum fac acest lucru mai degrabă o dată la câteva luni sau chiar mai rar (40%). Atunci când merg, totuși, la mall, restaurantele cele mai populare sunt cele de tip fast-food, menționate de peste jumătate dintre oameni (55%). În preferințele lor, urmează apoi, restaurantele cu specific românesc (33%) și cafenelele (20%).

Pentru români, calitatea primează atunci când trebuie să aleagă restaurantul din mall. Prețul se află pe locul al doilea în lista criteriilor

Calitatea produselor este cea mai importantă în decizia de cumpărare de la restaurantele din centrele comerciale, fiind menționată de către 54% dintre oameni. Pe locul al doilea se afla preturile (41%). Un alt criteriu relevant pentru romani este gradul în care sunt respectate măsurile de siguranță împotriva COVID-19 în aceste localuri, fiind important 32% dintre aceștia.

Pe lângă aceste criterii, studiul a urmărit și impactul promoțiilor asupra loialității consumatorilor. 40% dintre oameni afirma că alternează cam aceleași restaurante, în funcție de promoțiile pe care le au. Aceasta este o informație utilă pentru branduri, deoarece ele pot continua să comunice oferte pentru a atrage consumatorii, chiar și în contextul pandemiei. O altă categorie la care brandurile trebuie să fie atente este cea a consumatorilor loiali, reprezentata de un sfert dintre români – 25% spun că obișnuiesc să cumpere mereu de la același local, indiferent de promoții. Astfel, restaurantele trebuie să identifice, prin studii de loialitate, care sunt acele elemente adiționale ce îi fidelizeaza pe oameni.

La un an de la izbucnirea pandemiei, a scăzut incidența
mersului la restaurantele din mall – cei care spun că NU merg niciodată sunt acum mai mulți

Dacă înainte de pandemie, doar 7% dintre oameni declara că NU mergeau niciodată la restaurantele din centrele comerciale, astăzi procentul a crescut semnificativ. La un an de la izbucnirea pandemiei, 32% dintre români spun că nu frecventează deloc aceste restaurante, în special persoanele peste 55 de ani (65%). Restricțiile impuse în zonele cu grad ridicat de răspândire a virusului, precum și teama de îmbolnăvire din spațiile publice pot fi explicații pentru care mulți dintre români evită restaurantele din centrele comerciale.


***

Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1004 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 18-22 februarie 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.



Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa. 

SanoPass, în atenția investitorilor, datorită evoluției din 2020

0

SanoPass, cea mai mare platformă care conectează, digitalizează și integrează toate serviciile de prevenție medicală, anunță primii pași pentru majorarea capitalizării prin investiții equity (investitorii devin acționari). Expansiunea SanoPass din 2020 a determinat fondul Cleverage Venture Capital, specializat în investiții medtech, să participe la proces ca Lead Investor, cu o contribuție de 200.000 de euro. Liderul pieței de medtech din România își propune să atragă o contribuție suplimentară de 600.000 de euro prin intermediul SeedBlink, în prima relistare de pe platforma de crowdfunding.

La finalul anului trecut, SanoPass oferea abonaților săi acces la o rețea de peste 850 de centre medicale, iar creșterea accelerată a avut la bază și parteneriatele de succes semnate cu firme precum Mastercard, Dr. Max sau NN România.

„Planurile SanoPass pentru acest an includ extinderea rețelei de clinici partenere, integrarea unor soluții de inteligență artificială, crearea unor soluții personalizate de nutriție și dezvoltarea unei rețele de săli de sport. Sprijinul din partea unui finanțator precum Cleverage confirmă potențialul SanoPass și direcția pe care o abordăm în acest moment, de a digitaliza toate serviciile de prevenție medicală.”, a declarat Andrei Vasile, Managing Partner SanoPass.

„Modelul de business dezvoltat de SanoPass răspunde unei nevoi reale din piață – proximitate și timp redus de așteptare pentru accesarea unui medic specialist. Acestea coroborate cu beneficiile tehnologiei deschid noi căi de acces pentru serviciile medicale. Capacitatea fondatorilor de a lua decizii optime, dar și proiectele de notorietate derulate anul trecut, ne-au confirmat decizia de implicare și ne-au determinat să facem un pas suplimentar pentru a permite acestui business să atingă adevăratul potențial”, a declarat Alexandru Popescu, partener Cleverage Venture Capital.

În 2020 SanoPass a mai atras o investiție de tip equity de 400.000 de euro, oferind în schimb 20% din capital. Lead Investor a fost tot Cleverage Venture Capital care s-a implicat alocând 150.0000 de euro. De asemenea, fondul Founders Bridge a participat cu o investiție de 150.000 de euro, iar un alt pachet de 100.000 de euro a fost strâns prin platforma SeedBlink. Seedblink permite implicarea activă a celor interesați să devină angel investors în startup-uri locale dinamice.

Cleverage Venture Capital este un fond de investiții rezultat din asocierea antreprenorilor Wargha Enayati, fondator Regina Maria și președinte Enayati Group, Georgios Sofianos, antreprenor în industria de sănătate și CEO Sofmedica, Sergiu Neguț – business angel și co-fondator Fintech OS și Voicu Oprean, fondator AROBS Transilvania Software.

Aplicația SanoPass avea la finalul anului trecut peste 15.000 utilizatori, decontând servicii medicale în valoare de peste 500.000 lei pentru clinicile partenere, în anul 2020. Abonamentele SanoPass conțin servicii de medicina muncii, consultații, investigații, analize medicale, stomatologie, nutriție, psihologie, fizioterapie, imagistică avansată și consiliere medicală telefonică.

Alexandru Voicu este propus pentru funcția de CEO SAI Certinvest

0

Primul asset manager independent din România, SAI Certinvest, îl propune pentru funcția de CEO pe Alexandru Voicu, dosarul de avizare fiind depus la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).

Începând cu data de 1 aprilie 2021, Horia Gustă, CEO SAI Certinvest, își va încheia mandatul, urmând ca atribuțiile sale să fie preluate intern până la autorizarea noului manager general. Certinvest îi mulțumește pentru anii dedicați companiei și îi urează succes în următoarea etapă a carierei sale.

Propunerea lui Alexandru Voicu în funcția de CEO SAI Certinvest se va reflecta și în strategia companiei, având în vedere contextul economic și social pe care îl tranzitează România și piața de capital, în general.

Alexandru Voicu: „Țin săîi mulțumesc lui Horia pentru toate eforturile depuse de-a lungul anilor. Mă simt onorat să accept cel mai înalt nivel de responsabilitate într-o nouă etapă pentru SAI Certinvest și piața de capital. Istoria pe care o avem în piață locală este de neînlocuit și avem foarte multe oportunități în față. Mă voi asigura că vom onora în continuare valorile fundamentale ale companiei (Inovație, Performanță, Dedicare, Transparență) și îi asigur pe investitori de întregul meu sprijin.”

Horia Gustă: „SAI Certinvest înseamnă pentru mine cea mai importantă parte a carierei. Am dedicat companiei  17 ani, perioadă în care am trăit niște experiențe extraordinare, alături de o echipă profesionistă și dedicată, trecând printr-o serie de promovări ce au dus la numirea mea în calitate de CEO SAI Certinvest. Decizia pe care am luat-o, de reconfigurare a traseului profesional, a fost o opțiune personală. Aș dori să le mulțumesc tuturor celor cu care am lucrat aici, dar și investitorilor, partenerilor, care ne-au fost și ne sunt alături și ne creditează cu încredere. De asemenea, am convingerea că noua echipă managerială, construită pe valorile SAI Certinvest, va aduce o viziune inovatoare și o strategie de business prin care compania va continua să își consolideze poziția pe piața de capital.”