Starea Uniunii: Comisia invită statele membre să impulsioneze conectivitatea la rețelele de mare viteză și să elaboreze o abordare comună în ceea ce privește implementarea tehnologiei 5G

0

Comisia ia noi măsuri în cadrul agendei „Deceniul digital” pentru a consolida suveranitatea digitală a Europei, astfel cum a anunțat președinta Ursula von der Leyen în discursul privind starea Uniunii pe care l-a pronunțat miercuri.18/09/2020

Comisia a publicat o recomandare prin care invită statele membre să impulsioneze investițiile în infrastructura necesară conectivității în bandă largă de foarte mare capacitate, inclusiv în infrastructura 5G, care reprezintă piatra de temelie a transformării digitale și un pilon esențial al redresării. Instalarea la timp a rețelelor 5G va oferi oportunități economice semnificative în anii următori, fiind un atu esențial pentru competitivitatea și sustenabilitatea europeană, precum și un catalizator major pentru viitoarele servicii digitale.

În paralel și în strânsă legătură cu această recomandare, Comisia a propus astăzi un nou regulament privind Întreprinderea comună pentru calculul european de înaltă performanță, care vizează menținerea și promovarea rolului de lider al Europei în ceea ce privește tehnologia de supercalcul, astfel încât aceasta să stea la baza întregii strategii digitale și să asigure competitivitatea Uniunii la nivel mondial.

Margrethe Vestager, vicepreședintă executivă și comisarul responsabil cu o Europă pregătită pentru era digitală, a declarat: „Conectivitatea în bandă largă și conectivitatea 5G pun bazele transformării digitale și ecologice a economiei, în domenii precum transportul și energia, sănătatea și educația sau producția și agricultura. Criza actuală a scos în evidență importanța accesului la internet de foarte mare viteză pentru întreprinderi, serviciile publice și cetățeni, precum și necesitatea de a accelera ritmul în ceea ce privește implementarea rețelelor 5G. Trebuie, așadar, să colaborăm pentru a instala rapid aceste rețele, fără alte întârzieri.”  

Comisarul pentru piața internă, Thierry Breton, a adăugat: „În timpul pandemiei, infrastructurile digitale s-au dovedit a fi un instrument esențial care a ajutat cetățenii, serviciile publice și întreprinderile să treacă peste criză; cu toate acestea, s-a încetinit ritmul investițiilor recente. Într-un moment în care accesul la internet în bandă largă reprezintă un bun fundamental pentru europeni, dar și o miză geostrategică pentru întreprinderi, trebuie – împreună cu statele membre – să facilităm și să accelerăm instalarea rețelelor de fibră optică și 5G sigure. Conectivitatea pe scară mai largă va contribui nu numai la crearea de locuri de muncă, la stimularea creșterii durabile și la modernizarea economiei europene, ci și la consolidarea rezilienței Europei și la asigurarea autonomiei noastre tehnologice.”

Prin recomandarea de astăzi, Comisia invită statele membre să își unească eforturile în vederea elaborării, până la 30 martie 2021, a unei abordări comune, sub forma unui set de instrumente de bune practici pentru instalarea în timp util a rețelelor fixe și mobile de foarte mare capacitate, inclusiv a rețelelor 5G. Aceste măsuri ar trebui să vizeze:

  • să reducă costurile și să mărească viteza de instalare a rețelelor de foarte mare capacitate, în special prin eliminarea obstacolelor administrative inutile;
  • să asigure accesul în timp util la spectrul de frecvențe radio 5G și să încurajeze investițiile operatorilor în extinderea infrastructurii de rețea;
  • să asigure un nivel mai ridicat de coordonare transfrontalieră în ceea ce privește asignarea spectrului de frecvențe radio, pentru a sprijini serviciile 5G inovatoare, în special în sectorul industriei și al transporturilor.

Recomandarea de astăzi stabilește, de asemenea, orientări privind cele mai bune practici pentru asigurarea accesului în timp util la spectrul de frecvențe radio pentru tehnologia 5G, precum și pentru garantarea unei coordonări mai bune a asignării spectrului de frecvențe radio pentru aplicațiile transfrontaliere 5G. Acest lucru este deosebit de important deoarece ar permite mobilitatea conectată și automatizată, precum și digitalizarea industriei și fabricile inteligente. O mai bună coordonare transfrontalieră va contribui la asigurarea, până în 2025, a acoperirii neîntrerupte de către rețelele 5G a principalelor căi de transport ale Europei, în special a transportului rutier, feroviar și pe căile navigabile interioare. Cu toate acestea, până la mijlocul lunii septembrie 2020, statele membre (și Regatul Unit) au asignat, în medie, doar 27,5 % din benzile 5G „pionier”. Prin urmare, pentru a se asigura implementarea la timp a tehnologiei 5G, este esențial ca statele membre să evite sau să reducă la minimum întârzierile în acordarea accesului la spectrul de frecvențe radio.

Recomandarea subliniază, de asemenea, necesitatea de a se garanta securitatea și reziliența rețelelor 5G. Statele membre au colaborat cu Comisia și cu Agenția UE pentru Securitate Cibernetică (ENISA) în vederea elaborării unui set de instrumente format din măsuri și planuri de atenuare a riscurilor, menite să abordeze în mod eficace riscurile majore legate de rețelele 5G. Un raport privind progresele înregistrate a fost publicat în luna iulie.

Instalarea rețelelor durabile pentru îmbunătățirea conectivității

Recomandarea se bazează, de asemenea, pe Directiva privind reducerea costurilor aferente tehnologiilor în bandă largă. Aceasta promovează introducerea rețelelor de mare viteză prin reducerea costurilor de instalare prin măsuri armonizate care să asigure că furnizorii și operatorii de rețele pot folosi în comun infrastructura, își pot coordona lucrările de construcții civile și pot obține autorizațiile necesare pentru instalare. Recomandarea invită statele membre să împărtășească între ele și să convină asupra celor mai bune practici în temeiul acestei directive menite:

  • să sprijine proceduri mai simple și mai transparente de acordare a autorizațiilor pentru lucrările de construcții civile;
  • să îmbunătățească transparența cu privire la infrastructura fizică existentă pentru ca operatorii să poată avea acces mai ușor la toate informațiile relevante privind infrastructura disponibilă într-o anumită zonă și să faciliteze procedurile de acordare a autorizațiilor, prin intermediul unui punct de informare unic din cadrul administrației autorităților publice;
  • să extindă drepturile de acces ale operatorilor de rețea la infrastructura fizică existentă controlată de organismele din sectorul public (cum ar fi clădiri, instalații de iluminat stradal, infrastructura energetică și infrastructura pentru alte utilități), astfel încât aceștia să poată monta elementele necesare pentru instalarea rețelelor;
  • să îmbunătățească eficacitatea mecanismului de soluționare a litigiilor legate de accesul la infrastructură.

Conectivitatea îmbunătățită poate, de asemenea, să reducă la minimum impactul transmiterii de date asupra climei, contribuind astfel la îndeplinirea obiectivelor climatice ale Uniunii. Statele membre sunt încurajate să elaboreze criterii de evaluare a impactului asupra mediului al viitoarelor rețele și să le ofere operatorilor stimulente pentru instalarea de rețele durabile din punctul de vedere al mediului.

Etapele următoare

Recomandarea invită statelor membre să identifice și să împărtășească între ele cele mai bune practici pentru a fi în măsură să definească setul de instrumente până la 20 decembrie 2020. Statele membre ar trebui să convină asupra listei celor mai bune practici până la 30 martie 2021.

După cum a anunțat în strategia sa „Conturarea viitorului digital al Europei” din luna februarie, Comisia are în vedere două noi acțiuni în acest domeniu:

  • actualizarea planului său de acțiune privind 5G și 6G în 2021. Planul actualizat se va baza pe acțiunile legate de spectrul de frecvențe radio prevăzute în recomandare și va extinde aceste acțiuni. Planul va analiza progresele înregistrate până acum și va stabili obiective noi și ambițioase pentru instalarea rețelelor 5G;
  • revizuirea Directivei privind reducerea costurilor aferente tehnologiilor în bandă largă. Următoarele etape ale acestui proces sunt lansarea unei consultări deschise în toamna anului 2020 și a unui studiu dedicat, care să permită evaluarea directivei actuale și a impactului pe care l-ar avea diferite opțiuni de politică.

DINCOLO DE FERESTRE

0

O poveste de dragoste care începe atipic și se continuă neașteptat, o țară înghețată de o criză sanitară și de una economică, realitatea descrisă printr-o lentilă a izolării… ”Dincolo de ferestre”, cea mai recentă carte semnată de Eveline Păuna este un roman atipic, scris în perioada stării de urgență din România. Cu toate acestea, povestea de dragoste trăită de  personajele cărții oferă atât încredere celor care cred că perioada de izolare nu le poate aduce nimic neașteptat și bun, cât și indicii prin care carantina se poate transforma în carantihnă. 
Cartea aceasta este o tele(nuvelă) de dragoste. ”Tele” – pentru că este despre distanță și ”nuvelă”- pentru că, în 96 de zile, se derulează o secvență din viața a două dintre personaje. Fără a avea pretenția de a provoca apariția unei noi specii a genului epic, acest roman în miniatură, (tele)nuvela, împrumută și de la telenovelă povestea de iubire în episoade. Pentru că doar dragostea – sau… iluzia ei – poate face ca oamenii să se simtă liberi în timpul celor mai riguroase restricții internaționale.  
”Dincolo de ferestre” a apărut la Editura RAO și poate fi comandată online aici:https://www.raobooks.com/product/dincolo-de-ferestre/
Eveline Păuna confirmă din plin ceea ce promitea în urmă cu doar câțiva ani: că talentul o împinge să scrie și că își ia vocația în serios, indiferent că e vorba despre jurnalism sau despre o inedită (tele)nuvelă, pe care o veți citi pe nerăsuflate și cu deosebită plăcere.
Daniela Zeca-Buzura

Eveline Păuna este deja, în ciuda vârstei sale tinere, un nume de referință în peisajul culturii actuale, dovedind talent și pasiune în abordarea unei largi varietăți de teme. 
Fie și numai un simplu exemplu din multe altele este îndeajuns de elocvent: consemnarea, în cărțile sale, a mesajelor lăsate posterității de către mari personalități ale culturii și științei din țara noastră. Mereu în pas cu lumea, în actuala carte descrie idila romantică a doi tineri în vremea pandemiei cu COVID-19. Dumitru Constantin-Dulcan

Finanțare pentru restaurarea și revitalizarea unor monumente istorice

0

Ministerul Culturii a semnat contractele de finanțare nerambursabilă pentru proiecte de restaurare și revitalizare a unor monumente istorice selectate în urma celui mai mare dintre cele șapte apeluri de proiecte din Programul Ro-Cultura, implementat de Ministerul Culturii prin Unitatea de Management a Proiectului, finanțat prin granturile SEE 2014-2021, dedicat sprijinirii sectorului cultural din România.

Apelul „Restaurarea și revitalizarea monumentelor istorice”, cu un buget disponibil de 16 milioane de euro, a fost adresat instituțiilor publice (inclusiv unităților administrativ-teritoriale), ONG-urilor și IMM-urilor care dețin monumente istorice ce pot fi restaurate și valorificate cultural.

Ministrul culturii, Bogdan Gheorghiu, subliniază că „prin intermediul acestei finanțări, 9 monumente istorice vor căpăta o nouă înfățișare. Pe lângă această componentă de restaurare, fiecare proiect propune un plan de valorificare bine gândit și structurat astfel încât să contribuie la diversificarea și creșterea calității actului cultural.  Astfel, nu vorbim doar de reabilitarea unei clădiri, ci și de punerea acesteia în valoare printr-o diversitate de activități cultural-artistice și educaționale destinate publicului larg. Aceste proiecte creează peste 100 de locuri de muncă, esențiale pentru domeniul patrimoniului cultural, care parcurge de ani buni o criză specialiștilor. În următoarea perioadă, vom anunța proiectele finanțate pentru cea de-a doua sesiune a apelului dedicat consolidării antreprenoriatului cultural și dezvoltării audienței și a publicului, în cadrul căruia s-au depus, în iulie a.c., 97 de proiecte”.

Proiectele de restaurare și totodată de valorificare sub aspect economic vizează obiective precum Muzeul Județean Teohari Antonescu din Giurgiu, Casa Artelor (beneficiar și promotor Complexul Național Muzeal Astra Sibiu), conacul Marghiloman (promotor Institutul Național al Patrimoniului), casa compozitorului Paul Constantinescu din Ploiești, centrul expozițional și de evenimente „Școala Pittner” (promotor și beneficiar Primăria Municipiului Reșița), turnul de apă din Timișoara (reconvertit într-un centru cultural), vila Elisabeta din Băile Herculane, cetatea Sarmizegetusa Regia (inclusiv aplicație IT bilingvă, disponibilă pe telefon, cu istoria monumentului aflat în patrimoniul UNESCO și imagini de reconstituire din cetate în perioada daco-romană).

Ministerul Culturii accentuează că „7 din cele 9 proiecte finanțate sunt dezvoltate în parteneriat cu entități din Norvegia și Islanda, permițând și încurajând astfel transferul de cunoștințe și bune practici în domeniul restaurării, dar și revitalizării culturale”.

Web Conference Digital Transformation in Fintech & Banking

0

takes place on September 29

The Diplomat – Bucharest organizes the web conference dedicated to Digital Transformation Conference – Fintech & Banking on September 29 in Bucharest, between 14:30-17:20.

The conference will stream LIVE on The Diplomat-Bucharest’s web page, Fb, linkedin and Partners’ social media pages.  

The event benefits from the support of DIAMOND PARTNER Wipro Limited, GOLD PARTNERS ACCA, Inform Lykos, FintechOS, STRATEGIC PARTNER ARB (Romanian Association of Banks), CIO Council, PARTNERS Arval, Sea One, Wave, WITH THE SUPPORT of ANIS, Cluj IT and FabLab Iasi and MEDIA PARTNERS Outsourcing Today, Financial Intelligence, Economistul, Romania Durabila, Club Economic and Pin Magazine.

BANKING AND FINTECH are transformed by the digital revolution that gives this industry a chance to rethink its models, to better address the new consumer’s demands and needs, to better communicate and anticipate its behavior. However, the transformation of organizations is an undergoing process and the fintech companies play a major role in pushing the process forward. The use of emerging technologies – Analytical, Big data, cloud, Internet of Things, Blockchain, omnichanneling are not anymore new concepts but daily working tools in banking and fintech companies. 

SMART  BANKING     |    C-LEVEL EXPERTISE    |    IDEAS INCUBATOR  |      LEADERSHIP    |    FINTECH

EVENT AGENDA

14:30 – 15:30   |    CEO TALKS

• DIGITAL BANKING & FINTECH TRENDS

• RISKS AND LIABILITIES

• LEADING THE WAY

SPEAKERS:

FRANCOIS BLOCH, CEO at BRD – Groupe Societe Generale

15:30 – 15:40   |   CONFERENCE BREAK

15:40 – 17:20   |  DIGITAL TRANSFORMATION IN FINTECH & BANKING

MODERATOR: GABRIELA FOLCUT, Executive Director, Romanian Association of Banks

SPEAKERS:

KOSTAS FIAKAS, Chief Strategy Officer INFORM LYKOS

KURT WEBER, Managing Director, HORVÁTH & PARTNERS

ANDREIA STANCIU, Head of ACCA South-Eastern Europe

RALUCA MICU, Head of Payments Oversight Division, ROMANIAN NATIONAL BANK

ANDREI GAMAN, Regional Sales Director – Eastern Europe, FintechOS

LAURA BAIASU, Head of Quality Romania, WIPRO LIMITED

WEB CONFERENCE TOPICS

REGULATORY & AUTHORITIES

Updates on legal and legislative frame, regulations and the authorities’ voice. Sector’s reforms and strategy, industry’s regulators and authorities’ revise and expectations

DISRUPTIVE SOLUTIONS

The fast moving-companies, with an agile behavior and strong drive for innovation are the first to embrace, implement and even create new technologies.

COLLABORATIVE BUSINESS, MODELS & SHARED ECONOMY

The more shapeless the money becomes, the faster they circulate into the economy and inter-world economies.

ROBO ADVISORS

On the spot and relevant conversational banking Chatbots, AI, digitalization, cloud, mobility become mainstream. Blockchain, digital money, disruption and innovation, the must-have.

CUSTOMER EXPERIENCE

Algorithms, IoT, Big Data and analytics are servicing the objectives of the finance industry and they become more and more the dialogue partner and the problem solver for consumers.

DIGITAL TRANSFORMATION CONFERENCE IN FINTECH & BANKING

welcomes and enables the knowledge exchange and insight swapping of specialists from:

BANKING, FINTECH, ACCOUNTANCY, CONSUMER-FINANCE COMPANIES, STOCK BROKERAGES, INVESTMENT FUNDS, ASSET MANAGERS, LENDERS, INSURERS

Ministerul Educației constituie corpul evaluatorilor pentru examene naționale

0

Ministerul Educației și Cercetării anunță că a lansat prin Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) apelul de selecție în vederea constituirii corpului de profesori evaluatori pentru examenele și concursurile naționale (CPEECN).

CPEECN este definit ca „grup de profesori, organizați pe discipline de examen/concurs, care îndeplinesc criteriile stabilite la nivel național și urmează să evalueze, într-o manieră unitară și eficientă, lucrările elevilor/cadrelor didactice din cadrul examenelor naționale (evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, bacalaureat, definitivare în învățământ și concursul național de ocupare a posturilor didactice – titularizare)”. Rolul CPEECN este  de comunitate de învățare ca organism subordonat inspectoratelor școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București.

Selecția se desfășoară în perioada 21 septembrie-1 decembrie 2020.

Etapa I – înscriere 21-30 septembrie 2020.

Condițiile de înscriere pentru candidați cumulate sunt:

a) au desfășurat activități de predare-învățare-evaluare, în ultimii trei ani școlari încheiați, în învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal;

b) au gradul didactic I, II sau titlul științific de doctor în specialitate;

c) au experiență de organizare și participare la evaluări, în cadrul examenelor și concursurilor naționale/internaționale.

Etapa a II-a – verificarea dosarelor 1-15 octombrie; verificarea competențelor de evaluare și selecția cadrelor didactice care doresc să devină membri) 16 octombrie-1 decembrie.

Cadrele didactice selectate dobândesc calitatea de membri ai CPEECN după parcurgerea și absolvirea programului de formare (2 decembrie 2020-15 martie 202), acreditat de Ministerul Educației și Cercetării, asigurat de CNPEE, în parteneriat cu toate casele corpului didactic.

Ministerul Educației și Cercetării precizează că „membrii CPEECN sunt cadre didactice care își desfășoară activitatea de predare-învățare-evaluare atât în mediul urban, cât și în cel rural, în unitățile de învățământ preșcolar, primar, gimnazial, respectiv liceal – filierele teoretică, vocațională și tehnologică.

Atribuțiile de bază ale CPEECN sunt:

a) evaluarea lucrărilor elevilor/cadrelor didactice, din cadrul examenelor naționale, pe fiecare disciplină de examen/concurs – evaluare centrată pe competențe, cu respectarea principiilor calității și echității;

b) antrenarea și susținerea profesorilor de la clasă, prin activități de mentorat, în vederea pregătirii eficiente a elevilor pentru susținerea evaluărilor și examenelor/concursurilor naționale. În activitățile de sprijin vor fi utilizate metode și strategii care să îmbunătățească implicarea și motivația elevilor pentru participare în condiții de performanță școlară;

c) realizarea unui raport de activitate/disciplină de învățământ, cu evidențierea aspectelor pozitive și a celor care necesită îmbunătățiri, respectiv înaintarea acestuia către ISJ/ISMB în termen de o săptămână de la finalizarea fiecărei sesiuni a examenelor naționale.

Calitatea de membru CPEECN presupune răspunderea profesională în ceea ce privește corectitudinea și calitatea activității de evaluare. Membrii CPEECN care desfășoară activități de evaluare vor încheia contracte de furnizare de servicii cu unitatea de învățământ în cadrul căreia este organizat centrul de evaluare. Plata acestora se realizează în baza contractului încheiat și în temeiul dispozițiilor ordinului de ministru care reglementează plata profesorilor evaluatori, emis anual. În același timp, cadrele didactice din CPEECN care desfășoară activități de evaluare primesc, în cadrul fișei de evaluare pentru obținerea gradației de merit, un punctaj defalcat pentru calitatea de membru CPEECN, respectiv, pentru desfășurarea activităților de evaluare în fiecare sesiune a examenelor naționale”.

Platformă digitală pentru cunoașterea industriei textile globale

0

Compania Tremend (servicii de software engineering și consultanță), compania românească cu cea mai rapidă creștere în clasamentul Deloitte Technology Fast 500 EMEA, anunță că a dezvoltat platforma digitală Yarn World Tour, destinată producătorului de fire din lână pură și amestecuri pentru țesături și tricotaje Südwolle Group. Platforma este necesară în această perioadă de pandemie, deoarece Südwolle Group (prezent în România la Șimleul Silvaniei, cu una dintre cele mai moderne filaturi de lână pieptănată) este unul dintre cei mai mari producători de lână pură și de amestecuri de lână pentru țesăturile tricotate, care se regăsesc în majoritatea articolelor de lână produse în lume. Platforma digitală „Yarn World Tour” le facilitează clienților Südwolle Group accesul la ultimele colecții de fire de lână în condițiile anulării evenimentelor fizice și târgurilor comerciale. Platforma online este caracterizată prin faptul că oferă „o experiență emoțională de navigare” și „poartă profesioniștii din industria textilă din întreaga lume într-o călătorie digitală unică pe tot globul. Clienții descoperă cu această ocazie cele mai recente tendințe din industria textilă, precum și colecția de țesături și au posibilitatea să acceseze și să comande mostre”.

Tremend a dezvoltat o expoziție digitală „prin crearea unui glob pământesc în format 3D care prezintă într-un mod inovator noile colecții de fire de lână ale Südwolle Group și oferă posibilitatea de comandare a mostrelor. Tremend este partener în procesul de transformare digitală a Südwolle Group din 2018, ajutând compania să-și păstreze avantajul competitiv prin inovarea tehnologică”.

Caroline Pohl, Digital Business Development Manager, Südwolle Group, subliniază: „Anularea târgurilor fizice a însemnat o provocare pentru specialiștii Tremend. Aceștia ne-au înțeles nevoile și au venit în sprijinul nostru, astfel încât să ne îndeplinim obiectivele cu succes. Fără angajamentul lor nu am fi putut lansa colecția digitală la timp”.

Florin Ionescu, Presales Technical Architect, Tremend: „Schimbările continue și evoluția imprevizibilă a lucrurilor reprezintă provocări pentru business-urile din orice industrie. Acționează, totodată, și ca un catalizator pentru digitalizare, permițând companiilor să depășească abordarea tradițională. Platforma digitală Yarn World Tour dezvoltată pentru Südwolle Group spune povestea de succes a unei companii care răspunde provocărilor într-un mod inovator, prin dezvoltarea capabilităților digitale. Ne bucurăm că le suntem alături în călătoria lor de transformare digitală, sprijinindu-i să identifice noi modalități de interacțiune cu clienții, în această perioadă fără precedent”.

EY anunță alianța globală cu UiPath pentru accelerarea hiperautomatizării organizațiilor

0

 

  • Alianța susține toată aria de servicii de automatizare, de la definirea strategiei, la soluții integrate și la implementarea efectivă a tehnologiei   
  • Soluțiile oferite au în vedere transformarea modelelor de business prin intermediul tehnologiilor de automatizare

EY anunță alianța încheiată între UiPath, unul dintre principalii furnizori de software pentru automatizarea proceselor (Robotic Process Automation), și Ernst & Young LLP (EY US), cu scopul de a susține creșterea gradului de adoptare a tehnologiei de automatizare în cadrul organizațiilor. Alianța a fost încheiată, de asemenea, cu firmele membre ale EY din România și India, avându-se în vedere extinderea ulterioară a parteneriatului la nivel global.

Alianța EY-UiPath integrează expertiza celor două companii într-o ofertă comună care cuprinde definirea strategiei de automatizare inteligentă, elaborarea de modele operaționale de automatizare, identificarea zonelor cu potențial de automatizare și implementarea soluțiilor dezvoltate, precum și asigurarea asistenței operaționale pentru automatizările implementate.  Prin valorificarea acestor capacități integrate, organizațiile pot adopta într-un mod eficient tehnologiile de automatizare, având la dispoziție resurse extinse atât din sfera de business, cât și din tehnologie pentru o abordare unitară care accelerează obținerea beneficiilor.  

Platforma de hiperautomatizare a UiPath și metodologia de implementare dezvoltată de EY, care cuprinde soluții standard pentru diverse industrii sau arii de business, pot ajuta companiile să deruleze cu succes o implementare la scara mare. Mai mult, prin această alianță a partenerilor de business și tehnologie, companiile pot avansa în transformarea proceselor la nivel global.

Potrivit unui studiu recent realizat de Gartner, se estimează că 69% dintre activitățile de rutină realizate în prezent de manageri vor fi complet automatizate până în 2024.[1] Această creștere spectaculoasă a adoptării RPA și a tehnologiilor din sfera inteligenței artificiale, cum ar fi învățarea mecanică (Machine Learning), agenții virtuali (chatbots), procesarea limbajului natural (Natural Language Processing) și analiza automată a imaginilor, ajută companiile să acceseze noi niveluri de eficiență și eficacitate și încurajează transformarea digitală.

Într-un moment în care organizațiile își regândesc viitorul în contextul crizei globale provocate de pandemia COVID-19, s-a putut observa o rezistență crescută a celor care s-au bazat pe forța de muncă digitală pentru a răspunde provocărilor ce au afectat angajații într-un interval de timp foarte scurt. În acest context, implementând platforma de automatizare a UiPath, echipele EY vor ajuta companiile să creeze o forță de muncă digitală bazată pe integrarea diverselor tehnologii de automatizare, nu numai pentru a-și desfășura activitățile diferit – adică mai bine, mai rapid și cu costuri mai mici –  ci și pentru a face lucruri diferite, pentru a răspunde noilor cerințe de piață. 

EY este unul dintre principalii furnizori ai unei game extinse de servicii de consultanță în automatizarea inteligentă (IA), oferind servicii de asistență în definirea strategiei și implementarea automatizării inteligente la nivel global. Datorită cunoașterii profunde a industriilor și a proceselor financiare și operaționale, EY vine în sprijinul clienților săi cu soluții care să genereze valoare pe termen lung.

Alianța globală cu UiPath reprezintă cea mai importantă etapă a parteneriatului început încă din 2016 cu EY România.

Aurelia Costache (foto), liderul departamentului de Consultanță al EY România și lider al soluțiilor de automatizare inteligentă la nivel regional (CESA), declară, în legătură cu recenta alianță: „Această alianță este o realizare importantă deoarece ne permite să gândim și să dezvoltăm soluții avansate pentru clienții noștri, folosindu-ne eficient de resursele fiecărei părți. Am crezut în potențialul UiPath de a revoluționa piața cu tehnologia lor de automatizare și am investit în dezvoltarea competențelor în cadrul echipei noastre, încă din 2016. În prezent, avem o echipă extinsă, cu o experiență de 5 ani în implementări de proiecte de automatizare cu UiPath, la nivel global. Pot spune că buna colaborare ne-a câștigat încrederea clienților în faptul că facem o echipă puternică, ce îi ajută să îşi atingă obiectivele. Ne propunem să continuăm eforturile de a ne sprijini clienții în implementări și, de asemenea, de a derula inițiative de educare a pieței privind tehnologiile de automatizare. Anul acesta organizăm, de exemplu, cea de a 5-a ediție a conferinței anuale de Intelligent Automation, pe 7 şi 8 octombrie, alături de UiPath și alți parteneri.”

Eddie O’Brien, prim vicepreședinte pentru Operațiuni și Parteneri în cadrul UiPath, a declarat: „Dezvoltarea automatizării pentru a ajuta organizațiile să devină mai rapide și mai agile reprezintă nucleul brandului nostru. Colaborarea dintre platforma noastră de hiperautomatizare și EY ne permite să ne îmbunătățim ofertele către clienți prin îmbinarea strategiei și serviciilor de implementare în domeniul automatizării inteligente cu soluțiile noastre consacrate, de top. Împreună, sporim valoarea RPA și a automatizării inteligente în toate sectoarele economice și ajutăm companiile să recunoască puterea și beneficiile integrării hiperautomatizării.

Jeff Aldridge, lider al soluţiilor de automatizare inteligentă în EY America: „Automatizarea este un element esențial în încurajarea transformării digitale și în menținerea relevanței într-un mediu tot mai competitiv. Având în vedere că suntem unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de implementare UiPath și cel mai mare client UiPath, prin utilizarea platformei UiPath pe plan intern, avem convingerea că ne aliem cu un lider reputat și de încredere în domeniul RPA. În toate sectoarele economice, companiile pot valorifica colaborarea dintre EY și UiPath pentru a-și implementa programele de automatizare la nivelul adecvat și pentru a beneficia de reducerea costurilor operaționale, de o mai bună eficacitate a proceselor și de un grad mai mare de loialitate din partea clienților și angajaților.

Pentru mai multe informații, vizitați ey.com/en_gl/alliances.

Despre EY România

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 298.000 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de ţări şi venituri de aproximativ 37,2 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2020. Reţeaua noastră este cea mai integrată la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le oferim clienţilor servicii prin care să beneficieze de oportunităţile din întreaga lume.

Prezentă în România din anul 1992, EY este liderul de pe piaţa serviciilor profesionale. Cei peste 800 de angajaţi din România şi Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, strategi şi tranzacţii, consultanţă către companii multinaţionale şi locale. Avem birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău. EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an, în luna iunie, la Monte Carlo. În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi pagina noastră de internet: www.ey.com


[1] Sursa: Comunicat de presă Gartner, Gartner Predicts 69% of Routine Work Currently Done by Managers will Be Fully Automated by 2024, publicat la 23 ianuarie 2020

Președintele CCIB: „Sectorul industrial, domeniul IT și agricultura oferă oportunități semnificative pentru dezvoltarea cooperării româno-pakistaneze”

0

Preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), dr. ing. Costică T. Mustață, a avut o întrevedere cu Excelența Sa dr. Zafar Iqbal, ambasadorul extraordinar și plenipotențiar al Republicii Islamice Pakistan în România, aflat la începutul mandatului său în țara noastră. La întâlnire a participat, de asemenea, Shakaib Rafique, secretar I în cadrul Ambasadei amintite.

În deschidere, dr. ing. Costică T. Mustață a vorbit despre locul şi rolul Camerei bucureștene în viaţa economico-socială a ţării noastre, a făcut o prezentare a activității internaționale a CCIB, axată pe dezvoltarea colaborării comercial-economice cu ţările din afara Uniunii Europene, inclusiv cu cele din Asia, punctând posibilităţile reale de colaborare între partenerii din cele două ţări.

În opinia președintelui Camerei bucureștene, ținând seama de tradiția relațiilor economice și comerciale bilaterale și de complementaritatea celor două economii, industria materialelor de construcții, industria chimică și petrochimică, industria de prelucrare a produselor alimentare, domeniul IT și agricultura oportunități semnificative de cooperare pentru ambele părți.

E.S. dr. Zafar Iqbal a oferit gazdelor o imagine de ansamblu a situaţiei economice a Pakistanului, evidenţiind faptul că pe pe lângă domeniile enunțate de președintele CCIB, pot fi dezvoltate proiecte și în infrastructură (extinderea și modernizarea rețelei de căi ferate). Ambasadorul Pakistanului l-a asigurat pe președintele CCIB de întreaga deschidere în proiectele ce vizează creșterea schimburilor comerciale și cooperării economice bilaterale. Totodată, șeful misiunii diplomatice pakistaneze a informat asupra disponibilității firmelor din țara sa de a oferi, în caz de necesitate, forță de muncă calificată în diverse domenii de activitate, existând deja un lot de muncitori care lucrează în România în domeniul construcțiilor.

Cele două părți au apreciat că organizarea în comun a unor evenimente, inclusiv în mediul virtual (în sistem de videoconferință) în perioada pandemiei, care să ofere oamenilor de afaceri din cele două țări posibilitatea de a se cunoaște și de a discuta proiecte concrete, precum și relansarea colaborării la nivel cameral constituie pași eficienți în direcția dezvoltarii cooperării bilaterale.

©CCIB
©CCIB

În primul semestru al anului 2020, schimburile comerciale româno-pakistaneze au înregistrat o creștere, îm condițiile în care comerțul exterior general al României în această perioadă a suferit o diminuare, pe fondul pandemiei de Covid 19. Astfel, valoarea totală a schimburilor comerciale s-a situat la 45,5 mil.USD (+103,5% față de perioada similară din 2019, peste nivelul întregului an anterior), din care exportul a fost de 32 mil USD (+196,4%), iar importul de 13,5 mil USD (+ 16,8%).

România anunță noi obligații pentru emitenții de criptomonede, un domeniu cu tranzacții suspecte de miliarde de dolari anual

Material de opinie de Ioana Ungureanu, Forensic Deputy Director, și Silvia Iancuș, Forensic Senior Consultant, Deloitte România (foto)

Uniunea Europeană extinde domeniul de reglementare asupra furnizorilor de servicii din domeniul criptomonedelor și a furnizorilor de portofele digitale, în încercarea de a asigura un cadru care să poată preveni spălarea banilor, după ce fenomenul a atins cote îngrijorătoare la nivel mondial. Posibilitatea de a deschide rapid conturi anonime și de a converti numerar în mod ilicit, precum și existența mijloacelor de tranzacționare a veniturilor de origine ilicită peste granițe sunt doar câteva dintre argumentele care au stat la baza deciziei UE.

Date fiind numeroasele modificări aduse de Directiva Uniunii Europene 2018/843 privind tranzacționarea cu monede virtuale, precum și folosirea tot mai frecventă a criptomonedelor în scopul spălării banilor și finanțării terorismului, Guvernul României a adoptat Ordonanța de urgență nr. 111 din 1 iulie 2020 privind modificarea și completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului. Una dintre modificările aduse de Ordonanța 111/2020 este includerea furnizorilor implicați în servicii de schimb între monedele virtuale și monedele fiduciare (adică monedele și bancnotele unei țări desemnate ca având curs legal și moneda electronică acceptată ca mijloc de schimb în țara emitentă) în categoria entităților care vor avea, de acum încolo, noi obligații legate de identificare a activităților suspecte.

Miliarde de dolari, spălați prin tranzacții cu Bitcoin

Potrivit unui raport efectuat de o firmă americană de specialitate care folosește analiza datelor pentru a urmări tranzacțiile prin intermediul criptomonedelor, organizațiile criminale au transferat în anul 2019 nu mai puțin de 2,8 miliarde de dolari în Bitcoin prin intermediul caselor de schimb, o creștere semnificativă față de 2018, când suma a fost de aproximativ 1 miliard de dolari.

De asemenea, un grup specializat în analiza tranzacțiilor cu criptomonede a urmărit 45 de milioane de astfel de tranzacții efectuate prin intermediul a 20 de case de schimb aflate în top la nivel global, în perioada ianuarie 2009-septembrie 2018. Din analiza efectuată reiese faptul că 97% din criptomonedele Bitcoin spălate prin intermediul schimburilor ajung în țări cu reglementări relaxate privind prevenirea și combaterea spălării banilor și a finanțării terorismului. În plus, datele arată că entitățile criminale au spălat aproximativ 380.000 de monede Bitcoin (echivalentul a 2,5 miliarde de dolari), iar 97% dintre tranzacții au fost efectuate prin intermediul caselor de schimb care nu intră sub incidența legii.

Este foarte important să nu confundăm monedele virtuale cu monedele electronice. Acestea din urmă reprezintă varianta electronică a bancnotelor fizice și se supun unui regim reglementat. Este de menționat și că operațiunile cu monede virtuale presupun un anumit nivel de cunoștințe pentru titularii acestora, nefiind printre preferatele infractorilor obișnuiți. Pe de altă parte, acestea conferă titularilor un nivel ridicat de anonimitate, fiind preponderent nedetectabile. Din acest motive, sunt atractive pentru activități infracționale complexe, precum spălarea banilor sau finanțarea terorismului.

Noi obligații pentru emitenții de criptomonede

Potrivit Legii nr. 129/2019, cu modificările aduse de Ordonanța de urgență nr. 111/2020, furnizorii de monede virtuale și portofele digitale, instituțiile emitente de monedă electronică și instituțiile de plată din alte state membre care prestează servicii pe teritoriul României au obligația de a asigura respectarea prevederilor legale în materie de prevenire și combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului pentru activitățile prestate. Noile obligații ale acestor furnizori variază de la măsuri privind cunoașterea clientelei, pentru identificarea riscului asociat acestor servicii și utilizarea acestora în scopuri criminale, identificarea beneficiarului real, până la monitorizarea și raportarea către autorități a anumitor tranzacții. Persoanele juridice care oferă astfel de servicii digitale sunt așadar puse în fața unei noi provocări.

De asemenea, potrivit noilor modificări legislative, furnizorii de servicii de schimb între monede virtuale și monede fiduciare și furnizorii de portofele digitale vor trebui să urmeze un proces de autorizare și de înregistrare, care urmează a fi coordonat de către Ministerul Finanțelor Publice.

Mai mult, instituțiile emitente de monedă electronică și instituțiile de plată au obligația de a impune contractual agenților și distribuitorilor prin care prestează servicii pe teritoriul României cadrul de conformare la prevederile Legii nr. 129/2019 și din reglementările emise în aplicarea acesteia și de a se asigura că sunt implementate procedurile și sistemele necesare și sunt respectate obligațiile ce le revin acestora, inclusiv prin efectuarea unor verificări.

Însă o întrebare pare a nu-și găsi momentan răspuns: sunt furnizorii de servicii de schimb între monede virtuale și fiduciare și furnizorii de portofele digitale pregătiți pentru a se conforma cu schimbările aduse de noile reglementări legislative?

FNGCIMM invită instituţiile financiare nebancare să participe la IMM LEASING DE ECHIPAMENTE ŞI UTILAJE

0

Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii invita institutiile financiare nebancare sa participe in noul program guvernamental de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii – IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE.

Perioada inscrierii in program este cuprinsa intre 15-25.09.2020, respectiv de 10 zile calendaristice de la data publicarii in M.O. al Romaniei a HG nr. 766/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG nr. 118/2020.

Institutiile financiare nebancare inregistrate in Registrul Special ținut de  BNR, care doresc sa se inroleze in program, sunt invitate sa transmita FNGCIMM alaturi de intentia de inscriere in program, solicitarile pentru alocarea de plafoane de garantare in functie de nivelul estimat al finantarilor pe care le vor acorda in anul 2020, precum si nivelul costurilor totale pe care le vor aplica, cu incadrarea in limitele prevazute de program.

                 Programul „IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE” are rolul de a sustine IMM, prin acordarea de facilitati de garantare de catre stat sub forma punerii la dispozitia operatorilor de leasing financiar a unor plafoane anuale de garantare pentru finantarile de tip leasing destinate achizitionarii de bunuri mobile noi sau second-hand necesare realizarii activitatilor IMM-urilor, precum si companiilor afiliate acestora, care au un numar egal sau mai mare de 250 de angajati.

„FNGCIMM reprezinta un pilon important de sustinere si un vector de implementare al Planului National de Investitii si Relansare Economica, prin operationalizarea a patru programe noi: IMM Invest (accesul IMM la capital financiar), IMM Leasing de echipamente si utilaje (asigura accesul la creditul furnizor), IMM Factor (schema de garantare de catre stat a creditului comercial) si Noua Casa (deblocarea creditului ipotecar).

In actualul context economic caracterizat de necesitatea conjugarii eforturilor tuturor factorilor implicati in sustinerea si dezvoltarea sectorului IMM, adresam invitatia de participare in program a tuturor operatorilor de tip leasing financiar inscrisi in Registrul Special ținut de BNR. Am convingerea ca impreuna vom face din IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE un program de succes, sper ca  plafonul de garantare pus la dispozitie de Guvern va fi suprasubscris si ca acest prim proiect derulat impreuna, va deschide calea unei relatii de colaborare fructuoasa intre FNGCIMM- institutia specializata a guvernului in acordarea de garantii, mediul financiar-non bancar si sectorul IMM”, a declarat Dumitru Nancu, directorul general al FNGCIMM.

Facilitatile oferite prin programul guvernamental sunt de natura subventiei de dobanda in procent de pana la 50%, subventionarea in procent de 100% a comisionului de administrare datorat FNGCIMM si a comisionului de risc datorat MFP, precum si garantarea de catre stat in procent de 60%, respectiv 80% din finantarile de tip leasing financiar, in functie de categoria bunurilor achizitionate. Valoarea maxima cumulata a finantarilor garantate care pot fi acordate unui singur beneficiar va fi de 5.000.000 lei, iar perioada si modalitatea de rambursare a finantarilor, vor fi stabilite de finantatori, conform normelor si reglementarilor interne.

Durata finanțărilor de tip leasing este de maxim 72 de luni, iar avansul solicitat este cuprins intre 0% si 20%, in functie de optiunea beneficiarului, din valoarea de achizitie a bunului finantat (exclusiv TVA).

Sunt eligibile pentru acordarea de garantii in cadrul programului intreprinderile mici si mijlocii precum si intreprinderile afiliate, din toate sectoarele de activitate, cu exceptia domeniilor prevazute in OUG nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii „IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE“.

Consecvent pe linia asumarii rolului sau de institutie financiara specializata in garantarea creditelor pentru IMM-uri, Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii  s-a implicat activ de-a lungul timpului, atat in sustinerea finantarii activitatii curente si a proiectelor IMM-urilor, prin acordarea de garantii din capitalurile proprii sau din fondurile ce i-au fost date in administrare de catre autoritatile publice centrale, cat si prin acordarea de garantii in numele si contul statului in cadrul programelor guvernamentale pentru creditele contractate de diferite categorii de beneficiari.