„Noua realitate a lucrului de acasă”

Date:

„Noua realitate a lucrului de acasă” constituie tema studiului național Regista realizat de Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, la un an de la declararea Stării de Urgență în România în contextul pandemiei de Covid-19. Regista este soluţie dezvoltată de echipa Zitec.

Studiul a avut la bază chestionarul „Măsuri de prevenție în pandemie. Cum ați adaptat modul de lucru în cadrul instituției?”, căruia i-au răspuns reprezentanți din peste 400 de instituții publice din sectoarele administrație publică locală (30%), învățământ (25%), sănătate (10%), instituții guvernamentale (10%), din toate județele, în perioada 15 februarie-14 martie 2021. Dintre rezultate:

– aproape 75% dintre angajații din sectorul public care au lucrat de acasă parțial sau permanent s-au simțit cel puțin la fel de productivi ca atunci când își desfășurau activitatea la birou

– 71% dintre respondenții care au lucrat de la distanță consideră cel mai mare beneficiu timpul câștigat prin faptul că nu s-au mai deplasat la birou, 55% au apreciat flexibilitatea în organizarea timpului de lucru, iar 17% au declarat că au avut costuri lunare mai mici pe perioada cât au lucrat de acasă.

– dificultăți au fost identificate în comunicarea cu echipa (37%), singurătatea (26%), lipsa spațiului sau a mobilierului adecvat (25%)

– 27% dintre respondenți nu au folosit nicio aplicație pentru videoconferințe cu echipa, 67% nu folosesc semnatura electronică

aproape 70% dintre respondenți nu au mai lucrat niciodată de acasă înainte de pandemie; în timpul stării de urgență, 55% au lucrat exclusiv de acasă, 20% au lucrat parțial de acasă și parțial de la birou, 25% au continuat să lucreze exclusiv de la birou; 20% au lucrat de la distanță în starea de urgență și continuă să lucreze de acasă și în prezent

– 60% dintre cei chestionați consideră că pandemia a contribuit la digitalizarea instituției la care lucrează

– 85% nu au urmat niciun curs de digitalizare în contextul schimbării modului de lucru, peste jumătate folosesc în continuare adresele de e-mail personale în interes de serviciu, 65% nu au folosit un sistem VPN (Virtual Private Network) pentru o conexiune securizată în utilizarea aplicațiilor instituției

Alexandru Lăpușan (foto), CEO și cofondator al Zitec, subliniază: „Peste două treimi din angajații instituțiilor publice au trecut pentru prima dată în martie anul trecut la un mod de lucru de acasă, ceea ce a implicat multe schimbări, de cele mai multe ori nu tocmai facile pe fondul gradului de digitalizare foarte scăzut. Fiind o soluție cloud, utilizatorii Regista au putut să își continue activitatea cu succes și în siguranță, indiferent de unde au lucrat. Rezultatele acestui studiu ne-au ajutat să înțelegem mai bine particularitățile lucrului de acasă pentru instituțiile publice și să creăm soluții mai bune pentru eficientizarea telemuncii”.

Studiul Regista „Noua realitate a lucrului de acasă” vine în completarea demersurilor pentru accelerarea procesului de digitalizare a instituțiilor publice realizate anul trecut prin „Caravana Regista” și prin „Ghidul esențial pentru digitalizarea primăriei”.

Soluţia Regista, dezvoltată de echipa Zitec, este caracterizată ca „lider de piaţă pe segmentul aplicaţiilor de registratură şi managementul documentelor în administraţia publică locală. Rolul aplicaţiei este să automatizeze şi să eficientizeze activităţile din instituţiile locale, guvernamentale şi din companii, prin modulele de registratură electronică, managementul documentelor şi e-Guvernare. Regista facilitează atât o comunicare optimă între departamentele unei instituţii, cât şi între funcţionari şi cetăţeni, pentru o rezolvare rapidă şi mult mai organizată a solicitărilor primite.

Până în prezent, peste 600 de instituții și companii din toate județele țării și-au îmbunătățit procesele de lucru și au redus birocrația folosind Regista. Aplicația are peste 12.000 de utilizatori la nivel național care au înregistrat de-a lungul timpului 12 milioane de documente. Aplicaţia Regista poate fi accesată de oriunde de către funcţionarii publici sau angajaţii companiilor, fiind disponibilă direct din browser, fără instalare şi cu toate informaţiile stocate în siguranţă în cloud Microsoft Azure”.

Compania Zitec este recunoscută ca „lider pe piața IT & Digital Marketing din România, cu birouri în București și Brașov, specializată în dezvoltarea de soluții de afaceri, servicii și produse tehnologice personalizate, aplicații mobile, blockchain, precum și servicii de digital marketing.

Zitec este una dintre puţinele companii româneşti certificată Google Cloud Premier Partner, Microsoft Application Development, Microsoft Gold Cloud Platform, Amazon AWS Technology Partner și furnizor al platformei de soluții e-commerce în cloud VTEX, precum și Adobe Solution Bronze Partner.

Pentru activitatea sa din 2019, Zitec a fost desemnată Compania anului la Gala ANIS România 2020 și Angajatorul anului la Romanian Business Services Forum & Awards 2020. Pentru serviciile de digital marketing, compania a fost nominalizată în topul agențiilor de digital din România conform Forbes în 2020 și 2019. În 2019, Zitec a fost declarat Best Workplace la Romanian Business Services Awards și a primit Premiul Juriului pentru Angajatorul anului la Romania Insider Awards, după ce, cu un an în urmă, s-a clasat în Top 3 al celor mai apreciați angajatori din România, conform site-ului undelucram.ro și în Topul companiilor din IT pentru care să lucrezi realizat de Revista BIZ”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Influencerii înlocuiesc familia și prietenii ca sursă de informare pentru investitori 

În fiecare zi, investitorii individuali caută informații despre diferitele...

Calm pe piața cripto după halvingul Bitcoin

Mișcările de pe piața cripto au fost destul de...

Finanțarea companiilor

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)