„Perna cu tihnă”, sprijin social pentru bunici

0

UniCredit Bank și Kaufland România susțin campania „Perna cu tihnă” – un  pachet plin cu bunătăți care încap într-o față de pernă, pe care o derulează Asociația „Zi de Bine” în cadrul programului prin care persoane fizice, companii, instituții etc. sunt invitate să-și doneze propria aniversare cauzei sociale promovate de asociație în luna respectivă. În decembrie, cauza este reprezentată de ofeirea cu sprijinul sponsorilor a 700 de pachete pentru 700 de bunici din județele Bacău și Brașov. Suma necesară este de 75.000 de euro.

Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, fondatoarele Asociației Zi de Bine, subliniază: Anul ăsta ne-am văzut tot mai rar părinții și ne-a fost cumplit de dor. Și mai rar ne-am văzut bunicii (cei care-i mai au!) și, paradoxal, nu i-am strâns în brațe ca să nu le facem rău. Mulți bătrâni au fost în 2020 mai singuri ca oricând. La ei ne e gândul în decembrie. La cei care nu mai au pe nimeni sau pentru care sărbătorile nu vor fi prilej de bucurie ci doar un dor nesfârșit de ai lor, cei de departe, care nu vor reuși, să-i viziteze. Lor le trimitem Perna cu tihnă, să simtă că cineva se gândește la ei și le e alături”.

Anca Ungureanu, director Identitate și Comunicare UniCredit Bank: „Situația dificilă de anul acesta ne-a afectat, dincolo de consecințele ei economice, în cele mai profunde moduri, la nivel personal, pe fiecare dintre noi. Facem tot ce ne stă în putere pentru a ne susține comunitățile și a răspunde nevoilor lor. A fi alături de vârstnicii noștri, care sunt printre cei mai afectați, și mai ales de cei care nu își mai au familiile aproape, este un gest pe care îl facem cu mare bucurie și cu speranța de a le face sărbătorile mai frumoase. Ne dorim să fim parte din soluția concretă la problemele actuale – dintr-o soluție care să ne ajute să depășim cu bine provocările pe care le avem cu toții în această perioadă”.

Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România: „Ne-am alăturat proiectului „Perna cu tihnă” fără să stăm pe gânduri, înțelegând cât de mare este nevoia pentru sprijin. Cu fiecare pachet oferit, ne exprimăm recunoștința față de bunicii țării, atât de încercați în acest an. Noi, la Kaufland România, avem un motto: Fii mai bun, nu doar de Crăciun! Prin fiecare acțiune în care ne implicăm, zi de zi, ducem mai departe acest mesaj și un strop de bucurie în suflete”.

Cu ajutorul oferit de Kaufland România, valoarea inițială a pachetului a crescut de la 500 lei la 600 lei.

Cumpărăturile și distribuția sunt făcute de voluntari ai Fundației de Sprijin Comunitar Bacău (FSC) și ai Asociației BertaLand din Brașov.

Fundația de Sprijin Comunitar Bacău (FSC) este caracterizată ca „unul dintre cele mai mari ONG-uri din România, ce își desfășoară activitatea într-o zonă cu mari probleme sociale, regiunea estică a Județului Bacău. De-a lungul timpului, cu ajutorul oamenilor de bine, FSC a putut să se implice și să contribuie la îmbunătățirea vieții a peste 25.000 de copii și bătrâni din Bacău, aflați în nevoie și marginalizați social”.

Asociația BertaLand „dezvoltă programe sociale care ajută la integrarea socială și îmbunătățirea calității vieții pentru copii din familii cu situații financiare precare, pentru seniori care au nevoie de ajutor și de un adăpost, dar și pentru animale abandonate sau abuzate, prin asigurarea terapiilor conexe între cele trei categorii vizate. Obiectivul asociației pe termen lung este Centrul BertaLand, o soluție de găzduire temporară sau definitivă a celor care au nevoie de un cămin și/sau de supraveghere – bătrâni abandonați în spitale sau care trăiesc singuri, bolnavi și izolați;  copii din centre de plasament care nu se pot integra în afara sistemului”.

Sărbătoriții lunii decembrie își pot dona ziua de naștere pentru susținerea cât mai multor bunici la https://ziuata.galantom.ro/mystory/fundraising_pages/create?id_project=1049.

Asociația Zi de Bine reamintește că scopul ei „este acela de a crea comunități, de a sprijini mii de oameni aflați în situații vulnerabile și de a crea notorietate în jurul unor cauze ignorate. Asociația va susține câte un ONG în fiecare lună a anului. Fiecare cauză selectată de Asociația Zi de Bine se adresează unei comunități și se implementează cu ajutorul unui ONG local. Mecanismul de funcționare este unul simplu: la fiecare început de lună se va anunța cauza susținută și se vor descrie nevoia și beneficiarii. La finalul lunii, donatorii vor afla ce s-a întâmplat cu banii și vor fi invitați să vadă rezultatul implicării lor. Dacă aveți un proiect în care credeți dar pentru care nu ați găsit încă finanțare, îl puteți înscrie pe www.zidebine.ro”.

Prelungirea schemei de asigurare pe termen scurt a riscurilor oferite de EximBank

0

Comisia Europeană a autorizat prelungirea până la 30 iunie 2021 a schemei de asigurare pe termen scurt a riscurilor non-piață și temporar non-piață oferite de EximBank companiilor românești în numele și în contul statului român.

Traian Halalai, președintele executiv al EximBank, subliniază: „Ca urmare a reevaluării situaţiei economice generate de epidemia Covid-19, Comisia Europeană a prelungit valabilitatea acestei scheme de asigurări ceea ce creează cadrul pentru ca EximBank să poată oferi exportatorilor români un grad ridicat de protecție în derularea afacerilor cu parteneri externi. Este o măsură suplimentară de sprijin pe care EximBank o implementează în noul context economic local și global, asigurând pentru firmele românești un nivel de susținere similar cu cel al companiilor europene”.

EximBank reamintește că produsul de asigurare „a fost lansat în prima parte a acestui an, în contextul pandemiei Covid-19, pentru a susține continuarea activității exportatorilor români şi păstrarea locurilor de muncă prin preluarea riscurilor comerciale şi politice aferente debitorilor din ţările Uniunii Europene şi OECD, și era valabilă până la 31 decembrie 2020. Facilitatea se adresează tuturor categoriilor de exportatori – întreprinderi mici, mijlocii şi mari – pentru care EximBank poate acoperi până la 85% din pierderile înregistrate ca urmare a producerii unor riscuri comerciale și politice aferente partenerilor comerciali din ţările Uniunii Europene şi OECD. Prin intermediul acestei scheme de asigurare, EximBank poate prelua riscurile pe termen scurt la care sunt expuse întreprinderile mici, mijlocii şI mari, indiferent de volumul cifrei de afaceri la export, numărul de parteneri externi pe care doreşte să îi asigure, pe o perioadă a riscului (care include durata de fabricație și durata de rambursare) de până la doi ani. Pentru a beneficia de această facilitate, exportatorii trebuie să aibă schimburi comerciale și/sau un istoric al plăților favorabil (în cazul în care există deja o relație comercială), iar cumpărătorii trebuie să aibă un istoric pozitiv în ceea ce privește despăgubirile, probabilitatea de neplată trebuie să fie acceptabilă, iar ratingul financiar intern și/sau extern al trebuie, de asemenea, să fie acceptabil. Perioada de așteptare, respectiv perioada cuprinsă între data producerii riscului asigurat şi data la care exportatorul este îndreptăţit să solicite plata despăgubirii, este de 90 de zile. În calitate de Export Credit Agency (ECA) în România,  EximBank a dezvoltat și oferă în numele și în contul statului român produse de asigurare – care protejează încasările exportatorilor împotriva riscurilor asociate partenerilor externi şi a riscurilor asociate ţării de destinaţie și facilitează accesul la produsele de finanțare, putând fi cesionate în favoarea băncilor finanțatoare, pentru completarea mixului de garanții. Banca poate acoperi riscurile exportatorilor pe toate pieţele internaţionale, atât din Uniunea Europeană, cât şi din spațiul extracomunitar”.

ASF lansează Raportul privind stabilitatea piețelor financiare nebancare –semestrul II 2020

0

Autoritatea de Supraveghere Financiară vă invită să participați la lansarea Raportului privind stabilitatea piețelor financiare nebancare – semestrul II 2020, eveniment ce va fi transmis live pe pagina de Facebook a Autorității azi, 9 decembrie 2020, începând cu ora 11.00. Raportul prezintă publicului o analiză a riscurilor și a potențialelor vulnerabilități cu privire la piețele financiare nebancare, supravegheate de Autoritate, din perspectiva stabilității financiare, precum și cele mai recente date și informații disponibile privind evoluția piețelor financiare. 

AGENDA EVENIMENTULUI

Cuvânt de deschidere

  • Prof. univ. dr. Nicu MARCU, Președinte Autoritatea de Supraveghere Financiară – „Gestionarea riscurilor, o modalitate continuă de evaluare a stabilității piețelor financiare nebancare”

Keynote Speakers

  • Prof. univ. dr. Daniel ARMEANU, Vicepreședinte Autoritatea de Supraveghere Financiară – „Contextul macroeconomic și financiar la nivel local și internațional. Stabilitatea pieței pensiilor private”
  • Ovidiu PETRU, Vicepreședinte Institutul de Studii Financiare – „Rolul stabilității financiare din perspectiva pregătirii profesionale”
  • Valentin IONESCU, Director Direcția Strategie și Stabilitate Financiară – Autoritatea de Supraveghere Financiară – „Prezentarea principalelor aspecte cuprinse în raportul de stabilitate financiară”

În partea a doua a evenimentului, colectivul de experți care a realizat documentul, coordonat de către domnul Valentin Ionescu, va oferi mai multe detalii cu privire la realizarea Raportului privind stabilitatea piețelor financiare nebancare – semestrul II 2020.

Fundația Regală Margareta a României strânge fonduri pentru susținerea vârstnicilor singuri

0

Până la 20.000 de persoane vârstnice ar putea primi ajutor prin extinderea serviciilor sociale și a ariei de acoperire a proiectelor dedicate seniorilor, derulate de Fundația Regală Margareta a României. Companiile pot direcționa 20% din impozitul datorat statului pentru susținerea unei cauze sociale, iar persoanele fizice pot înscrie o donație lunară pe www.frmr.ro. Fundația Regală Margareta a României va utiliza fondurile obținute astfel pentru a ajuta persoanele vârstnice care se confruntă cu situații dificile de viață.

Peste 1 milion de vârstnici din România trăiesc singuri, iar pe fondul declanșării crizei pandemice, Fundația Regală Margareta a României a înregistrat, în anul 2020, cele mai numeroase solicitări de sprijin. Distanțarea socială înseamnă pentru multe persoane vârstnice lipsa unui ajutor esențial, cum ar fi cel pentru îngrijirea personală, procurarea alimentelor și medicamentelor, sau chiar absența unui interlocutor. Pentru că numărul celor care caută ajutor este în continuă creştere, Fundația își propune să ajute până la 20.000 de seniori, prin proiectele sale și o rețea de parteneri sociali. Pentru o astfel de susținere, care necesită resurse suplimentare, Fundația apelează la implicarea companiilor și a persoanelor fizice.  

De la declanșarea pandemiei, aproape 5.000 de seniori, mulți dintre ei afectați de imobilitate fizică, boli cronice sau lipsuri materiale, au primit ajutor practic, material sau emoțional prin Fondul pentru Vârstnici. Bazându-se pe sponsorizări și donații, Fundația a creat o rețea de servicii sociale, activă în diverse comunități, dedicată susținerii persoanelor vârstnice, a mobilizat sute de voluntari, a extins proiectele sociale în noi zone geografice și a lansat noi servicii implicând echipa proprie de asistenți sociali și psihologi. Persoanele vârstnice în dificultate au beneficiat astfel de echipamente sanitare și de protecție, pachete de ajutor cu bunuri de necesitate, livrare gratuită la domiciliu a cumpărăturilor sau a medicamentelor, consiliere socială și îndrumare către servicii de suport accesibile în comunitate, îngrijire la domiciliu, sprijin practic în locuință, dar și sprijin emoțional constant sau consiliere psihologică gratuită.  

Companiile din România beneficiază de o importantă facilitate fiscală prin care pot aduce o schimbare pozitivă în societate – direcționarea a 20% din impozitul plătit statului către o cauză socială. Această sumă poate fi direcționată către Fondul pentru Vârstnici, prin care Fundația Regală Margareta a României gestionează solicitările urgente şi rezolvarea celor mai grave cazuri, la nivel național. Valoarea sponsorizării din partea unei companii poate fi:

  • 20% din impozitul pe profit sau 0,75% din cifra de afaceri (minimul dintre cele două) pentru companiile care sunt impozitate pe profit;
  • 20% din impozitul pe venit pentru companiile care sunt impozitate pe venit (microîntreprinderi).

Fondurile obținute vor fi utilizate de Fundație, în continuare, pentru:

  • Identificarea de resurse sau soluții pentru solicitările adresate de vârstnici;
  • Facilitarea accesului la servicii de suport, precum îngrijire sau sprijin practic la domiciliu;
  • Oferirea de consiliere psihologică și sprijin emoțional seniorilor cu depresii sau anxietate, prin specialiști;
  • Alinarea singurătății pentru vârstnicii care nu mai au familie sau un cerc de suport;
  • Facilitarea livrării acasă a medicamentelor sau a  cumpărăturilor, prin rețele de voluntari sau ong-uri locale;
  • Susținere și dotări pentru îngrijitorii la domiciliu și asistenții sociali din comunități;
  • Ajutor material, prin produse sau tichete sociale;
  • Implicarea seniorilor care doresc să redevină activi ca voluntari pentru copii din medii defavorizate.

Nu în ultimul rând, parte din aceste fonduri vor fi folosite pentru meniuri festive la domiciliu și organizarea de acțiuni care să le readucă vârstnicilor spiritul Sărbătorilor care se apropie.

Companiile care doresc să contribuie, pot descărca și completa contractul AICI.

Persoanele fizice care vor să contribuie cu o donație lunară, pot accesa www.frmr.ro/donationline




Despre Fundaţia Regală Margareta a României

Înființată în 1990 de către Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei române, împreună cu tatăl său, Regele Mihai, Fundația Regală Margareta a României este una dintre puținele organizații non-guvernamentale care derulează programe dedicate seniorilor din România. De-a lungul celor 30 de ani de activitate, cu implicarea voluntarilor și mobilizarea partenerilor instituționali și a întregii comunităţi, Fundația a creat diverse soluții menite să îmbunătățească viețile acestora, să aline singurătatea, să prevină izolarea socială, ori să creeze oportunități pentru o viață activă. Programele și campaniile Fundației, precum rețeaua Pentru Seniorii Noștri, Fondul pentru Vârstnici, Centrele Generații, Telefonul Vârstnicului, Conferința Bune Practici pentru o Bătrânețe Frumoasă, au redat demnitatea și speranța la vârsta a III-a. Mai multe detalii pe www.frmr.ro.

Inteligența artificială produce schimbări „epocale” și rapide în domeniul mașinilor electrice și cu șofer automat

„Imperiul inteligenței artificiale” vine incredibil de repede cu schimbări „epocale” și în domeniul mașinile electrice și cu șofer automat. În cel mult 10 ani marii producători de autoturisme vor renunța în totalitate la producția mașinilor diesel și pe benzină. Tot mai multe țări și/sau administrații locale anunță de pe acum că, în viitorul apropiat, se va interzice circulația mașinilor cu motoarele cu combustie. Pentru fiecare om este foarte important să cunoască de pe acum care este viitorul (atâta cât va mai fi, destul de scurt) mașinilor diesel și pe benzină.

Inteligența artificială (notată cu „IA”) este orice cunoaştere, informaţie care NU provine de la om, este inteligența care provine de la mașini, de la computere (calculatoare), de la programe informatice (software), de la roboţi (coordonaţi de computere). Inteligența artificială se referă la sisteme sau la mașini care imită inteligența umană, pentru a efectua diverse activități și care se pot îmbunătăți iterativ având deci capacitatea de a învăța pe baza informațiilor pe care le colectează. Inteligența artificială va fi cea care va produce schimbări „epocale” și rapide (până în anul în jurul anului 2050) la nivelul întregii omeniri.

Aproape că nimic nu va mai fi ca mai înainte. „Imperiul inteligenței artificiale” vine incredibil de repede, cu schimbări „epocale” și dintre cele mai diferite, de la foarte benefice pentru cei care au capacitatea să îl prevadă și să se adapteze la acesta, până la catastrofale cu adevărat pentru mulți dintre ceilalți.

Exemplele din acest material (dintre multele de acest fel care se pot da) sunt relevante pentru a înțelege temeinicia acestor afirmații.

1.  Un foarte bun exemplu, care afectează întreaga populație a globului, este cu mașinile electrice și cu șofer automat. Despre mașinile auto electrice și despre mașinile cu „șofer automat” a început să se vorbească în urmă cu numai câțiva ani. În 2018 au fost puse în funcțiune primele mașini cu „șofer automat”, cu „șofer inteligență artificială”.

Acum, în anul 2021, toți marii producători de mijloace de transport auto își reconsideră din temelii strategia de producție, tot mai mulți hotărând construirea de „computere pe roți”, de „mașini cu șofer inteligență artificială”. Tot mai mult dintre marile companii (Tesla, Volkswagen, Audi etc.) vor produce numai vehicule electrice, iar dintre acestea cele mai multe vor fi (în următorii 8 – 10 ani) cu „șofer automat”.

Mașinile electrice vor deveni generalizate în jurul anului 2030, iar nu peste mult timp vor fi numai 

cu șofer automat. Acestea vor schimba radical viața omenirii în sensul că:

1.1. Oamenii nu vor mai deține o mașină deoarece va fi mai simplu și eficient să apeleze, cu telefonul mobil, o mașină, care va sosi la locul indicat și îi va conduce unde doresc.

1.2. Fiecare va plăti numai distanța parcursă, iar pe parcursul acesteia poate să se concentreze asupra unor activități (poate să fie productiv).

1.3. Nu vor mai fi atâtea probleme cu parcarea.

1.4. Aplicațiile inteligenței artificiale vor fi atât de mari încât se va ajunge ca, cei care vor fi peste 30 – 50 de ani, să nu mai dețină niciodată permis de conducere și să nu mai dețină niciodată o mașină proprietate personală.

1.5. Mașinile personale vor fi cu circa 90 – 95% mai puține, ceea ce va genera numeroase și deosebit de mari efecte benefice pentru întreaga omenire, dintre care sunt de amintit fie și numai reducerea cu circa 95 – 99% a numărului de accidente și a oamenilor morți din acestea, de circa 1,2 – 1,5  milioane în prezent.

1.6. Mașinile electrice și cu pilot automat vor schimba foarte mult orașele în sensul că: vor fi mai puțin zgomotoase; vor avea și un aer mult mai curat; vor avea foarte mult de câștigat prin valorificarea fostelor locuri de parcare; se va elimina poluarea fonică și atmosferică; vor determina tot mai mulți oameni să facă naveta (în timp ce pot lucra), să se mute mai departe de marile aglomerații urbane, pentru a trăi într-un mediu mai sănătos și mai plăcut.

2. „Computerele pe roți” (adică „mașinile electrice și cu șofer automat”)  vor conduce la dispariția service-urile pentru reparații auto.  Un motor pe benzină are 20.000 de piese individuale. Un motor electric are de 1.000 de ori mai puține piese decât unul pe benzină, respectiv de circa 20 în loc de 20.000. Mașinile electrice (și cu atât mai mult cele care au șofer automat) sunt vândute cu garanții pe viață și sunt reparate numai de reprezentanții firmelor vânzătoare. Activitățile de reparații vor cunoaște schimbări radicale. Spre exemplu, a scoate și a înlocui un motor electric va dura doar 10 minute. Motoarele defecte ale acestora nu vor mai fi reparate oricum, ci vor fi trimise la un atelier de reparații zonal care le repară cu roboți. La „computerele pe roți”, în caz de defecțiuni la lumini, există o rezervă de iluminare. În cazul în care unei persoane i s-a defect mașina în trafic, la sesizarea telefonică a acesteia i se va aduce o altă mașină, în bună stare, care i se va de spre folosință gratuită până la primirea mașinii sale reparate.

3. În condițiile folosirii de mașini electrice este ușor de înțeles că benzinăriile vor dispărea.

Vor exista stații de reîncărcare electrică la tot pasul, inclusiv la domiciliul personal (pentru cei care locuiesc la casă). Contoarele de parcare vor fi înlocuite cu contoare care distribuie electricitate.

4. Peste 95% din activitățile cu asigurările auto vor dispărea deoarece în aceeași măsură (sau chiar mai mare) se vor reduce și accidentele auto.

5. În viitorul apropiat se va renunța în totalitate la producția mașinilor diesel și pe benzină.

Previziunile „inteligenței artificiale” ne atenționează că, în cel mult 10 ani, marii producători de autoturisme vor renunța în totalitate la producția mașinilor diesel și pe benzină.

Unii producători, precum Volkswagen, au anunțat deja că nu vor mai produce mașini cu motoarele cu combustie din anul 2026[1].

Investițiile vor fi deosebit de mari cu digitalizarea pentru mașinile electrice şi cu conducere autonomă, dar și câștigurile vor fi pe măsură.

6. Tot mai multe țări și/sau administrații locale anunță de pe acum că, în viitorul apropiat, se va interzice circulația mașinilor diesel și pe benzină.

Tot mai multe țări și/sau administrații locale estimează și anunță de pe acum că, din anul 2035, altele chiar de prin anul 2030, vor interzice circulației mașinilor poluante, cu motoare pe benzină și pe motorină, în tot mai multe orașe (în cele mai poluate).

Spre exemplu, guvernatorul statului California a anunțat din anul 2020 că, pentru a combate modificările climatice şi poluarea aerului, începând din 2035, niciun vehicul nou vândut în California nu va mai putea fi echipat cu motoare diesel sau pe benzină[2].

Încă din anul 2020 un număr de 10 țări, în frunte cu Norvegia, Suedia, Danemarca, Marea Britanie şi Franţa, au anunțat deja că în viitorul apropiat (cel mai târziu până în anul 2040, de către unele, și cel mai devreme din anul 2025, de către altele) vor interzice circulația mașinilor cu motoare pe benzină și pe motorină[3].

Norvegia, cea mai performantă ţară din lume în ponderea maşinilor electrice, cu circa 50% din totalul parcului auto, a anunţat deja că va interzice, din 2025, comercializarea maşinilor care folosesc petrol.

Suedia, Danemarca și Marea Britap

nie au anunțat că vor face acest lucru din anul 2030.

 La nivelul Uniunii Europene se vor lua măsuri (în anul 2021) pentru ca din anul 2040 în țările acesteia să se comercializate doar mașini cu emisii zero.

Mașinile cu motoarele pe combustie vor rămâne în circulație, dar nu se știe pentru cât timp. Marea majoritate a deținătorilor acestora vor constata că nu mai este eficientă deținerea lor, fapt pentru care vor face tot posibilul să scape de ele.

7. Argumentele care vor conduce la renunțarea cât mai repede la mașinile diesel și pe benzină:

7.1. Prețurile de cumpărare ale acestora, care vor fi tot mai mici.

7.2. Costurile foarte mici cu întreținerea acestora. Spre exemplu, așa dup cum am mai arătat, un motor pe benzină are 20.000 de piese individuale. Un motor electric are de 1.000 de ori mai puține piese decât unul pe benzină, respectiv de circa 20 în loc de 20.000.

7.3. Mașinile electrice, și cu atât mai mult cele care au șofer automat, sunt vândute cu garanții pe viață.

7.4. Repararea „computerelor pe roți va cunoaște schimbări radicale. Spre exemplu, a scoate și a înlocui un motor electric va dura doar 10 minute. În cazul în care unei persoane i s-a defect mașina în trafic, la sesizarea telefonică a acesteia i se va aduce o altă mașină, în bună stare, care i se va de spre folosință gratuită până la primirea mașinii sale reparate. În caz de defecțiuni la lumini, există o rezervă de iluminare.

7.5. Se vor reduce substanțial și accidentele auto.

7.6. Marii producători de autoturisme vor renunța în totalitate la producția mașinilor diesel și pe benzină încă din anul 2025.

7.7. Încă din anul 2025 tot mai multe țări și/sau administrații locale vor interzice circulația mașinilor diesel și pe benzină.

7.8. Creșterea tot mai mare a taxelor pentru maşinile care poluează.



[1] https://www.capital.ro/anunt-pentru-toti-soferii-s-a-terminat-cu-masinile-diesel-si-pe.html

[2] https://www.capital.ro/adio-masini-pe-benzina-si-motorina-de-cand-vor-fi-interzise.html

[3]https://www.g4media.ro/masinile-pe-benzina-si-motorina-nu-vor-mai-putea-fi-vandute-in-suedia-incepand-cu-2030-germania-in-schimb-se-confrunta-cu-critici.html

Bibliografie

https://www.capital.ro/anunt-pentru-toti-soferii-s-a-terminat-cu-masinile-diesel-si-pe.html
https://www.capital.ro/adio-masini-pe-benzina-si-motorina-de-cand-vor-fi-interzise.html
https://www.g4media.ro/masinile-pe-benzina-si-motorina-nu-vor-mai-putea-fi-vandute-in-suedia-incepand-cu-2030-germania-in-schimb-se-confrunta-cu-critici.html
https://www.digi24.ro/stiri/externe/vanzarea-de-masini-noi-pe-benzina-si-motorina-va-fi-interzisa-in-marea-britanie-din-2030-1403587?__grsc=cookieIsUndef0&__grts=53578898&__grua=a1123060a8cc6821e13d16ffa39d5d5a&__grrn=1
https://www.automarket.ro/stiri/ue-vrea-sa-interzica-vanzarile-de-masini-diesel-si-pe-benzina-doar-masini-95703.html

BestJobs: În noiembrie, angajatorii au scos la bătaie cu 5% mai multe locuri de muncă decât în aceeași perioadă a anului trecut

0

Conform unui studiu realizat de BestJobs, în noiembrie, angajatorii au scos la bătaie cu 5% mai multe locuri de muncă decât în aceeași perioadă a anului trecut. Candidații din București, Timiș, Iași și Brașov au fost cei mai activi în căutarea unui nou job, în ultima lună.

În luna noiembrie numărul total de joburi pentru care candidații au putut aplica pe BestJobs a înregistrat o creștere de aproximativ 5% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în contextul în care tot mai mulți angajatori au căutat să angajeze mai ales personal din categoriile white collar (angajați birouri) și blue collar (lucrători). Din totalul locurilor de muncă activate în luna noiembrie, mai mult de jumătate (52%) au fost din categoria white collar, 29% au fost joburi din categoria blue collar, în timp ce 19% au fost joburi pentru poziții de management și coordonare echipe.

În ceea ce privește candidații, în luna noiembrie cei care au realizat cele mai multe aplicări la joburi au fost cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani (33,9%), urmați de cei cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani (22,8%). Se observă, de asemenea, faptul că interesul tinerilor între 18 și 25 de ani, de a aplica la un job, a scăzut cu aproape  40% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Candidații din București, Timiș, Iași și Brașov au fost cei mai activi în căutarea unui nou job, în ultima lună. Topul este condus de București-Ilfov (cu peste 70.000 de aplicări), Timiș (cu peste 14.000 de aplicări), Cluj Napoca (cu aproape 8.000 de aplicări), Iași și Brașov (cu peste 6.000 de aplicări fiecare).

În același timp, în luna noiembrie, femeile au fost mult mai interesate să-și găsească un loc de muncă, acestea fiind responsabile cu peste jumătate (52,5%) dintre aplicările la joburi.

Candidații din domeniile financiar, IT și medical & pharma
au fost cei mai activi în căutarea unui nou job, în ultima lună

Primele trei poziții în topul căutărilor efectuate de către candidații români în luna noiembrie sunt ocupate de joburile din domeniile financiar, IT și medical & pharma, cu aproximativ 60.000 de căutări în total.

Topul companiilor cu cele mai multe aplicări a fost condus în luna noiembrie de către Enel (3.462 aplicanți), Alpha Bank România (2.374 aplicanți), Genpact (2.199 aplicanți), UniCredit Bank (2.000 aplicanți) și Elefant.ro (1.966 aplicanți).

 


Despre BestJobs

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare. Cu un număr de peste 4 milioane de profesioniști conectați la piața muncii și peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în țară, cât și în străinătate, BestJobs creează conexiuni între toți cei care vor să găsească un job mai bun și angajatorii care caută noi talente.

Zenith: Mediul digital din România va atrage 25% din bugetele de media până la sfârșitul anului 2023

0

  • Investițiile globale în publicitate sunt prognozate să scadă cu 7,5% în 2020, comparativ cu prognoza de 9,1% din luna iulie. În România, Zenith se așteaptă la o scădere cu 3.5% pentru 2020;
  • Orientarea către e-commerce va duce la o creștere de 1,4% a investițiilor în publicitatea digitală la nivel global. Și în România, mediul digital va atrage tot mai multe investiții;
  • Publicitatea pe smart TV va susține conținutul online video;
  • Publicitatea pe site-urile magazinelor online (Retail media) va crește cu 46% în 2020, la nivel global.

Piața globală de publicitate și-a revenit mai rapid decât fusese prognozat, după căderea severă din T2 cauzată de pandemia de coronavirus, iar potrivit analizei Zenith Advertising Expenditure Forecasts, va încheia anul 2020 cu o scădere de 7,5%, la valoarea de 587 miliarde de dolari. Este o îmbunătățire semnificativă față de prognoza Zenith din iulie, care prevedea o scădere de 9,1%.

Zenith estimează că, la nivel mondial, investițiile în publicitate vor crește cu 5,6%, atingând 620 milliarde de dolari în 2021, creștere ajutată de situația excepțională din 2020, precum și de amânarea Jocurilor Olimpice de vară și a turneului de fotbal UEFA Euro. În ciuda acestui stimul, cheltuielile vor rămâne sub valoare de 634 miliarde de dolari cheltuită în 2019. În 2022, investițiile în publicitate vor crește cu 5,2% și vor ajunge la 652 miliarde de dolari, depășind anul 2019 cu 18 miliarde de dolari; cu toate acestea, vor fi mai mici cu aproximativ 70 miliarde de dolari decât ar fi fost dacă ar fi urmat cursul pre-pandemic.

În România, Zenith preconizează o scădere cu 3.5% a investițiilor media până la sfârșitul anului, cinema, presa, radio și outdoor fiind mediile cele mai afectate. Incepând cu 2021, este așteptată o ușoară revenire a pieței de publicitate, iar pentru 2022, o creștere de 2.2%, susținută în principal de investițile din TV și Digital.

Aceste previziuni se bazează pe ipoteza că economia globală va începe să se redreseze în ritm susținut, după introducerea în 2021 a vaccinurilor împotriva COVID-19, și sunt supuse incertitudinii despre cât de rapidă va fi această redresare.

Transformarea digitală mută rapid focusul
bugetelor către publicitatea digitală

Zenith estimează că investițiile globale în publicitatea digitală vor crește cu 1,4% în 2020 și își vor mări cota din totalul investițiilor în publicitate la 52%, de la 48% în 2019. Pandemia a forțat brandurile să-și accelereze transformarea digitală, deoarece e-commerce s-a dovedit a fi un instrument vital pentru menținerea relațiilor cu clienții existenți, atenuarea scăderii vânzărilor în magazin și chiar atragerea de noi clienți. Euromonitor International estimează că vânzările e-commerce vor crește cu 25% în acest an, în timp ce vânzările în magazin vor scădea cu 5%. Brandurile și-au mărit cheltuielile în mediile digitale pentru a promova și a conduce traficul către propriile operațiuni de e-commerce, precum și către partenerii din retail. Motoarele de căutare și social media, în creștere cu 8%, respectiv 14%, s-au dovedit a fi deosebit de utile în aceste scopuri.

Creșterea e-commerce nu este de așteptat să regreseze odată ce lumea va începe să își revină din pandemia de coronavirus. Acum, când brandurile au cunoscut valoarea transformării digitale sub stres, este probabil să urmeze în continuare cu entuziasm acest curs, dedicând și mai mult din bugetele lor publicității digitale. Zenith prognozează că publicitatea digitală va reprezenta 58% din investițiile globale în publicitate până în 2023.

Românii s-au adaptat schimbărilor – numărul de ore petrecute online a crescut, tot mai mulți au început să folosească noi servicii online din cele mai diverse domenii: activități educative, recreative, diverse aplicații online, cumpărături. În 2020, aproape un sfert dintre români au facut cumpărături online cel puțin o dată pe lună, procent în creștere fată de anul trecut. Astfel, Zenith se așteaptă ca mediul digital să atragă tot mai multe investiții și până la sfârșitul anului 2023 să cumuleze 25% din totatul bugetelor de media din România (față de 21%, cât a preconizat pentru 2020).

Publicitatea pe smart TV este susținută de creșterea utilizării platformelor video pe bază de abonament

Obiceiurile de vizionare ale consumatorilor evoluează de ani buni, dar 2020 a cunoscut o schimbare reală, deoarece platformele video online au beneficiat de un impuls pe termen lung în ceea ce privește nivelul de notorietate și cererea. Forțați să petreacă mult mai mult timp acasă, consumatorii s-au îndreptat către platformele specializate în distribuţia de conținut video pe bază de abonament (SVOD) existente, precum Netflix, care și-a mărit portofoliul cu 25 de milioane de noi abonați în prima jumătate a anului și către altele noi, cum este Disney+, care și-a atins obiectivul de creștere pe cinci ani în doar nouă luni.

Cererea pentru conținut video la cerere finanțat prin reclame (AVOD) a fost mai mare decât cea pe bază de abonament (SVOD), în special pe televizoarele smart conectate. Între ianuarie și aprilie 2020, acoperirea serviciilor SVOD pe smart TV în SUA a crescut cu 5%, iar cea a serviciilor AVOD a crescut cu 9%, cumulând 58,5 milioane de locuințe, sau 48% din total.

AVOD combină mediul de vizionare premium al televiziunii cu capacitățile publicității digitale de targetare pe baza datelor. Oferă un ad recall (amintire a reclamei) ridicat și o acoperire mare în rândul publicului tânăr, greu de obținut prin televiziunea tradițională. Pe măsură ce continuă să crească în următorii ani, va contrabalansa pierderea publicului în favoarea SVOD și va contribui la o creștere medie anuală de 8,4% a investițiilor în publicitatea video online între 2020 și 2023.

Acum că oferă o acoperire largă pe piețele cheie, este momentul potrivit pentru branduri să investească în publicitatea pe smart TV„, a declarat Christian Lee, Global Managing Director Zenith. „Brandurile ar trebui să utilizeze smart TV-ul atât pentru branding, cât și pentru performanță, exploatând nivelul ridicat de ad recall și capacitățile complete de targetare și urmărire, pentru a stimula nivelul de conștientizare și rata conversiei în vânzări, în același timp.”

Retail media redirecționează bugetele comerciale către publicitate

Creșterea e-commerce din acest an a alimentat avansul rapid al cererii pentru retail media – reclame afișate pe platformele online ale magazinelor, care direcționează utilizatorii către produsele disponibile în vederea achiziționării. Acesta este un canal consacrat în China, dar relativ nou în alte părți. Prin promovarea produselor la punctul de cumpărare, acesta acționează mai curând ca publicitatea la punctul de vânzare decât publicitatea tradițională, iar brandurile plătesc în mod obișnuit din bugetele comerciale rezervate pentru negocierea cu retailerii, mai degrabă decât din bugetele de marketing. Prin urmare, aceasta poate crește fără a canibaliza cheltuielile publicitare existente. Amazon este principalul furnizor de retail media din afara Chinei, iar veniturile sale au înregistrat creșteri year-on-year de peste 40% în fiecare trimestru din 2020.

Retail media are un potențial uriaș de creștere la nivel global, având în vedere cota sa de piață din afara Chinei (3%), mai mică de o șesime din cota de piață în China (19%) anul trecut. Conform estimărilor Zenith, clienții de publicitate au cheltuit 35 miliarde de dolari pentru retail media în 2019 și vor cheltui alte 51 miliarde în 2020, în creștere cu 46% comparativ cu anul precedent.

Platformele de retail își alimentează creșterea punând presiune pe profitabilitatea mărcilor. Concentrarea lor pe războiul prețurilor și îmbunătățirea experienței consumatorilor avantajează consumatorii, în timp ce brandurile suportă costurile„, afirmă Ali Nehme, Global Chief Commerce Officer, Publicis Groupe. „În acest scenariu, brandurile trebuie să-și arate propria putere, prin selectarea partenerilor de retail care oferă valoare demonstrabilă prin date transparente și măsurători, precum și prin capacitatea de a se ridica la așteptările consumatorilor, care vor susține creșterea unor categorii atât de necesare.”

Asia Pacific și Europa Centrală și de Est vor fi în topul redresării

Se estimează că investițiile în publicitate vor reveni la nivelurile din 2019 în 2021 atât în Asia Pacific, cât și în Europa Centrală și de Est. Limitarea cu succes a infecțiilor cu COVID-19 în multe piețe din Asia Pacific a limitat daunele economice și a pregătit regiunea pentru o recuperare rapidă în 2021. Țările din Europa Centrală și de Est au suferit în general mai mult, dar piețele lor publicitare sunt mai puțin dezvoltate – reprezentând 0,4% din PIB comparativ cu 0,7% în Asia Pacific – și au o rată de creștere mai rapidă. Zenith prognozează că investițiile în publicitate din ambele regiuni vor scădea cu 6% în 2020, după care vor crește cu 7% în 2021.

America de Nord s-a descurcat mai bine decât orice altă regiune în acest an și se preconizează că va scădea cu doar 5,3% în 2020, dar acest lucru se datorează parțial cheltuielilor în scop politic din perioada premergătoare alegerilor prezidențiale din SUA. Absența investițiilor în publicitatea politică va face ca această comparație să pară mai dură în 2021, când Zenith prognozează o creștere de doar 3,3%. Investițiile în publicitate vor crește apoi cu 4,5% în 2022, în momentul în care America de Nord va reveni la nivelurile de cheltuieli pre-pandemice.

Europa de Vest, America Latină și regiunea Orientului Mijlociu și a Africii de Nord (MENA) sunt prognozate să scadă cu 12,3%, 13,8% și, respectiv, 20,0% în acest an. Dintre acestea, Zenith se așteaptă la o recuperare rapidă în America Latină, o altă regiune publicitară subdezvoltată, cu cea mai rapidă rată de creștere pe termen lung dintre cele trei, care va depăși nivelurile de cheltuieli din 2019 în 2022. Europa de Vest, matură, nu va reveni la nivelurile de cheltuieli din 2019 până în 2023. MENA se micșorează de ani de zile ca urmare a conflictelor, instabilității politice și a prețurilor volatile ale petrolului, pe care pandemia doar le-a agravat. Zenith prognozează că investițiile în publicitate în MENA vor fi în continuare cu 4,1% mai mici în 2023 decât au fost în 2019.

Piața globală publicitară se recuperează după căderea sa din T2„, a declarat Jonathan Barnard, Head of Forecasting Zenith. „Perspectiva mai multor vaccinuri eficiente ne dă încredere că această creștere a investițiilor în publicitate va continua în 2021 și nu numai, aducând piața la nivelurile din 2019 în 2022.”




Despre Zenith

Zenith este The ROI Agency. Printr-o combinație unică de date, tehnologie și specialiști în domeniu, facem față chiar și celor mai complexe provocări și contribuim activ la creșterea business-urilor clienților noștri. Zenith este parte a Publicis Groupe, având peste 6.000 de angajați  în 95 de țări. Suntem experți în comunicare&media planning, creare de conținut, performance marketing și data analytics. Zenith lucrează pentru unele dintre cele mai puternice branduri la nivel global, precum: Electrolux, Essity, Kering, L’Oréal, Lactalis, Luxottica, Nestlé, Nomad Foods, Oracle, Perrigo sau RB.

Primele rezultate ale studiului Corona-AI obținute în timp record cu ajutorul aplicației DreamLab

0

  • Utilizatorii DreamLab au ajutat Imperial College London să finalizeze prima etapă a proiectului de cercetare Corona-AI în doar șase luni.
  • Studiul a identificat molecule cu proprietăți antivirale din alimentele obișnuite pe bază de plante și medicamente care s-ar putea dovedi eficiente împotriva virusului COVID-19.

Utilizatorii de smartphone-uri din întreaga lume au ajutat Imperial College London să finalizeze prima etapă a proiectului de cercetare Corona-AI în doar șase luni.

Procesul s-a desfășurat semnificativ mai rapid decât ar fi fost posibil prin metode standard de cercetare. Proiectul Corona-AI, lansat de Fundația Vodafone în luna aprilie în cadrul aplicației mobile DreamLab în mai multe țări, printre care și România, urmărește identificarea unor combinații ale medicamentelor existente și moleculelor din diverse alimente uzuale care ar putea ajuta pacienții cu COVID-19.

Cercetătorii de la Imperial College London au anunțat descoperirile preliminarii ale cercetării, inclusiv identificarea unor molecule cu proprietăți antivirale din alimentele obișnuite de proveniență vegetală, cum ar fi fructele de pădure (în special coacăze negre, merișor și afine), mere, portocale, lămâi, varză, broccoli, ceapă, usturoi, pătrunjel și fasole. De asemenea, studiul a constatat că medicamentele obișnuite utilizate pentru combaterea tulburărilor cardiovasculare și metabolice – precum simvastatina, atorvastatina și metformina – ar putea fi utilizate și împotriva COVID-19. Descoperirile vor fi analizate în continuare de către cercetători, care spun că este necesară o validare clinică pentru a evalua potențialul impact al acestor molecule.

Dr. Kirill Veselkov de la Departamentul de Chirurgie și Oncologie al Imperial College London, coordonator al proiectului Corona-AI, a declarat: „Deși, pe bună dreptate, se pune mult accent pe descoperirea unui vaccin pentru COVID-19, preocuparea noastră este de a găsi modalități prin care să putem ajuta oamenii care au contractat virusul, reducând fie durata, fie gravitatea bolii. Pentru pacienții care nu necesită internare există nevoia unui tratament inovator și rentabil care poate fi administrat în afara spitalului. Ne așteptăm ca strategiile nutriționale bazate pe alimente bogate în fitoelemente să ofere o soluție nouă în acest sens.”

În prima etapă, proiectul Corona-AI a ajutat oamenii de știință să exploreze efectul potențial a mii de molecule din medicamente și alimente. Cu ajutorul aplicației DreamLab și a inteligenței artificiale au fost rezolvate 100 de milioane de calcule matematice. După încheierea tuturor fazelor de cercetare – termen estimat pentru decembrie 2021 – rezultatele obținute vor fi puse la dispoziția comunității medicale pentru a facilita studiile clinice. Concluziile legate de alimentele cercetate ar putea fi integrate în sfaturile dietetice pentru pacienții care se recuperează după COVID-19.

DreamLab este o aplicație premiată, dezvoltată de Fundația Vodafone, care oferă oricărui posesor de smartphone o modalitate facilă de a sprijini cercetarea în domeniul cancerului. Începând din aprilie 2020, în aplicație a fost inclus Corona-AI, un proiect care folosește aceeași tehnologie pentru a ajuta la lupta împotriva răspândirii coronavirusului.

Aplicația mobilă utilizează puterea comună de procesare a smartphone-urilor pentru a efectua calcule complexe într-un ritm mult mai rapid decât în mod tradițional. Până în prezent, DreamLab a fost descărcată de aproape 1 milion de utilizatori din 17 țări care au ales să susțină cercetarea științifică. În acest moment, aplicația este disponibilă în România, Australia, Italia, Noua Zeelandă, Spania, Marea Britanie, Portugalia, Cehia, Ghana, Africa de Sud, Republica Democratică Congo, Lesotho, Germania, Irlanda, Grecia, Olanda și Albania.



DreamLab a fost lansată local de către Fundația Vodafone România în septembrie, 2019 și poate fi descărcată din App Store sau Google Play Store. Pentru ca aplicația să funcționeze în limba română, utilizatorii trebuie să aibă smartphone-ul setat pe această limbă. Orice utilizator o poate descărca în mod gratuit, însă, odată instalată, aplicația generează trafic de date. Vodafone România susține proiectul DreamLab prin acordarea gratuită a traficului de date naționale necesar funcționării aplicației pentru clienții săi. DreamLab nu are acces la informațiile utilizatorilor. Mai multe informații sunt disponibile pe www.fundatia-vodafone.ro/dreamlab/.

Fundația Vodafone se află în centrul unei rețele de programe de investiții sociale globale și locale. Programul Connecting for Good al Fundației Vodafone combină acțiunile caritabile cu tehnologia pentru a face diferența în lume. Vodafone Foundation este o instituție de caritate independentă înregistrată în Marea Britanie cu charity number 1089625.

Imperial College London este una dintre cele mai importante universități din lume. 17.000 de studenți și 8.000 de angajați ai Colegiului extind frontierele cunoașterii în domeniile științei, medicinei, ingineriei și afacerilor și își transformă descoperirile în beneficii pentru societatea noastră.

Potrivit Times Higher Education, Imperial College London este cea mai internațională universitate din Marea Britanie, având legături academice în peste 150 de țări. Reuters a numit Colegiul drept cea mai inovatoare universitate din Marea Britanie datorită culturii sale antreprenoriale excepționale și legăturilor cu industria. http://www.imperial.ac.uk/

Fundaţia Vodafone România este o organizaţie neguvernamentală românească, cu statut caritabil, distinctă şi independentă de operaţiunile comerciale ale companiei, înfiinţată în 1998. În cei peste 20 de ani de activitate, Fundaţia Vodafone România a finanţat 1.168 de programe derulate de 765 de ONG-uri din întreaga țară, în domeniile sănătăţii, educaţiei, serviciilor sociale. Proiectele au peste 3 milioane de beneficiari – copii, tineri, vârstnici, persoane defavorizate fizic, social sau economic. Până în prezent, Fundaţia Vodafone România a investit peste 31 de milioane de euro în proiecte desfăşurate de organizaţiile non-profit partenere. Mai multe detalii despre programele fundaţiei sunt disponibile pe www.fundatia-vodafone.ro, http://jurnaldebine.fundatia-vodafone.ro/ și www.facebook.com/fundatiavodafone.

Importurile SUA din China cresc cu 126%, până la 292 miliarde de dolari pe fondul pandemiei

0

Un raport realizat de Bankr indică faptul că importurile SUA din China au crescut cu 126,29%, până la 292,64 miliarde de dolari, între martie și octombrie 2020.

SUA depinde de bunurile ieftine ale Chinei

În octombrie, valoarea importurilor se ridica la 44,83 miliarde USD, cea mai mare cifră din perioada analizată. În septembrie, valoarea s-a ridicat la 41,21 miliarde dolari, o creștere de 0,9% față de 40,82 miliarde dolari din august.

În iulie, valoarea importurilor a fost de 40,66 miliarde dolari, în timp ce în iunie cifra a fost de 37,64 miliarde%. Cifra a reprezentat o creștere de 2,8% față de cifra de mai de 36,6 miliarde de dolari. În aprilie, valoarea s-a ridicat la 31,07 miliarde de dolari, în timp ce în martie, a fost de 19,81 miliarde de dolari.

De asemenea, studiul  a analizat valoarea importurilor Chinei din SUA în aceeași perioadă. Valoarea a crescut cu 84,69% până la o valoare totală de 81,76 miliarde de dolari, care este de cel puțin 3,5 ori mai mică decât importurile SUA din China.

Cea mai mare valoare a importurilor Chinei din SUA a fost în octombrie, la 14,7 miliarde de dolari, o creștere de 27,6% față de 11,53 miliarde de dolari din septembrie. În august, valoarea a fost de 11,03 miliarde USD, o creștere de aproximativ 22% față de cele 9,03 miliarde de dolari din iulie.

În iunie, valoarea era de 9,24 miliarde de dolari, în timp ce în luna mai, cifra se ridica la 9,64 miliarde de dolari. În aprilie, valoarea a fost de 8,6 miliarde de dolari, în timp ce în martie, a fost de 7,97 miliarde de dolari. Observăm creșteri apreciabile de la lună la lună.

Cercetarea Bankr a evidențiat unele dintre motivele care stau la baza dezechilibrului dintre importuri și exporturi între cele două țări.

„În ciuda războaielor comerciale, SUA încă depinde în mare măsură de China pentru furnizarea de bunuri low-cost care permit consumatorilor americani cu venituri limitate să se întrețină. SUA se bazează, de asemenea, pe China pentru a-și sprijini exporturile. China pare a fi principalul partener de export al Statelor Unite ale Americii” se declară în analiza citată.

Articolul complet, statisticile și informațiile pot fi găsite aici.

Românii nu vor să revină la munca față-în-față, ci la calătorii și ieșiri în oraș! De ce le este cel mai dor românilor în contextul pandemiei?

0

Un studiu realizat de Reveal Marketing Research analizează percepția românilor față de revenirea la normal.

Contextul COVID-19 ne-a făcut să ne regândim în profunzime stilul de viață: de la locul de muncă, la hobby-uri și ieșiri cu prietenii. Schimbarea a fost cuvântul-cheie pentru anul 2020, iar acest lucru a declanșat emoții cât mai diverse posibil din partea oamenilor. Reveal Marketing Research a vrut să afle care sunt activitățile care le lipsesc cel mai mult românilor și la care și-ar dori să se întoarcă mai repede.

Studiul derulat ne arată care este atitudinea românilor față de revenirea la normal și care sunt activitățile pe care și-ar dori să le reia cât mai curând.

  • 38% dintre români au declarat că cel mai mult își doresc să revină la normal posibilitatea de a călători.
  • 1 din 4 respondenți își doresc să revină la normal întâlnirile cu familia și prietenii.
  • 19% dintre respondenți au menționat activitățile de recreere.
  • Doar 1 din 10 români a afirmat că și-ar dori să revină fizic la job.

Călătoriile și întâlnirile cu cei dragi:
activitățile de care le este cel mai dor românilor

Călătoriile sunt pe primul loc în preferințele românilor atunci când vine vorba de revenirea la normal, mai ales în rândul celor cu venituri mai ridicate. 38% dintre respondenți își doresc să poată călători din nou ca înainte. 48% dintre familiile moderne, urmate de 46% dintre tinerii profesioniști afirmă că le este dor de călătorii. Aproximativ o treime dintre maturii fără partener a menționat același lucru, potrivit datelor Reveal Marketing Research.

Întrebați ce activități ar dori cel mai mult să revină cât mai repede la normal, românii au selectat în proporție de 25% întâlnirile cu familia și prietenii. Procentele sunt similare pentru toate segmentele analizate: familiile tradiționale sunt la egalitate cu maturii fără partener în privința acestei opțiuni, ambele categorii înregistrând un procent de 27%. Dintre toate segmentele, tinerii au bifat în cea mai mare măsură aceasta opțiune, 40% dintre aceștia afirmând că își doresc să se poată întâlni în condiții normale cu prietenii și familiile lor (milenialii – 20%, tinerii profesioniști – 20%).

Activitățile de recreere sunt și ele printre opțiunile românilor atunci când se gândesc la ce și-ar dori să revină la normal, mai ales pentru persoanele singure. Conform Reveal Marketing Research, 23% dintre maturii fară partener își doresc să poată ieși din nou în oraș ca înainte sau să își poată practica hobby-urile, fiind urmați de mileniali cu un procent de 22%.

Noua normalitate: telemunca și comenzile online

Interesant este faptul că revenirea la job nu se află în topul dorințele românilor în legătură cu reluarea activităților așa cum erau ele înaintea izbucnirii pandemiei. Doar 1 din 10 români au menționat această opțiune. Dintre segmentele analizate, doar 13% dintre tinerii profesioniști și 8% din familiile moderne au declarat că își doresc să revină la normal mai repede mersul la serviciu. Datele ne sugerează faptul că romanii au reușit să se adapteze noii realității și să își poată îndeplini munca, indiferent de locație. 

Cumpărăturile în magazinele fizice se află printre ultimele opțiuni selectate de respondenți – doar 4% dintre români au bifat aceasta activitate. O explicație ar putea fi faptul că magazinele fizice sunt deschise, în continuare, iar schimbările apărute vizează doar masurile de protecție împotriva răspândirii noului coronavirus. Așadar, românilor nu le este dor să facă cumpărături în magazinele fizice, deoarece aceasta este o activitate pe care o desfășoară și în prezent. Pe de altă parte, observăm și tendința oamenilor de a se îndrepta spre mediul online din ce în ce mai mult. Conform unui studiu anterior Reveal Marketing Research, 43% dintre români afirmă că fac cumpărături online într-o săptămână obișnuită (Vezi aici întreg studiul: https://bit.ly/3kieY1k).

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.