Mastercard, în parteneriat cu Raiffeisen Bank, lansează serviciul cashback
(eliberare de numerar la comerciant) în benzinăriile Rompetrol, prin POS-urile
băncii. Inițiativa reprezintă o continuare a demersurilor Mastercard de
promovare a plăților electronice, fără a limita accesul la numerar.
Cu ajutorul acestui serviciu, consumatorii care achiziționează carburant,
bunuri sau servicii în stațiile Rompetrol, prin intermediul unui card
Mastercard emis în România sau a portofelelor digitale care au înrolat un card
Mastercard emis în România, la terminalul POS Raiffeisen Bank, pot solicita
retragerea de numerar, în limita a 200 de lei. Astfel, deținătorii de carduri
Mastercard vor beneficia de siguranța, simplitatea și rapiditatea plăților
electronice, precum și de acces la numerar la orice oră, fără drumuri
adiționale la bancomat și beneficiind de comision 0 la retragere.
„Majoritatea românilor folosesc cardurile și instrumentele de plată
Mastercard pentru a plăti online sau în locațiile fizice. Cu toate acestea,
uneori este nevoie să retragem numerar pentru anumite tranzacții, cu precădere
pentru cele care au loc în mediul rural, acolo unde o bună parte dintre
comercianți nu acceptă plata cu cardul, dar și pentru alte tranzacții, situație
în care este necesar un drum în plus până la bancomat. Din păcate însă, în
satele și comunele din România, rețeaua de bancomate este mai puțin dezvoltată,
așadar, în astfel de cazuri, retragerea de numerar se poate dovedi a fi o
operațiune destul de dificilă. Mastercard a salutat promulgarea legii cashback,
în special a variantei inițiale, cu pragul de 10.000 euro cifră de afaceri
pentru comercianți, și ne bucurăm că, odată cu lansarea acestui serviciu,
aducem în atenția consumatorilor beneficiile plăților digitale, în timp ce contribuim
la extinderea rețelei de ATM-uri la nivel național”, a declarat Cosmin
Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația.
„În prezent, comercianții au nevoie de servicii integrate, care să
acopere atât o gamă variată de modalități de plată, cât și modalități de a
oferi valoare adăugată clienților. Prin serviciul cashback (eliberare de
numerar de la comerciant), lansat împreună cu Rompetrol, un client poate
solicita în avans numerar în limita a 200 de lei, atunci când face cumpărături
în benzinăriile Rompetrol și plătește prin card, la POS Raiffeisen Bank.
Raiffeisen Bank și Rompetrol nu percep niciun comision pentru operațiunile de
eliberare de numerar realizate în stațiile Rompetrol. Se poate solicita
cashback doar atunci când se face plata prin card pentru achiziția de carburant
sau a unui bun sau serviciu oferit în magazinul și restaurantul Hei. Încurajăm
clienții să utilizeze mijloace electronice de plată, însă sunt situații când
este necesar să dispui de mici sume în numerar. De aceea, serviciul CashBack
prin POS Raiffeisen este la îndemâna oricui, simplu și rapid. În plus, pentru
numerarul solicitat beneficiezi de comision 0”, a declarat Vladimir
Kalinov, Vicepreședinte Retail, Raiffeisen Bank.
„Căutăm în permanență să dezvoltăm și să implementăm soluții inovatoare,
care să le ofere clienților un beneficiu imediat și să contribuie la
îmbunătățirea experienței acestora în stațiile noastre. Astfel, prin
implementarea serviciului cashback, le oferim clienților posibilitatea de a
folosi terminalele de plată și pentru retragerea de numerar de pe cardurile
bancare, o dată cu achiziția de bunuri și/sau servicii din stații. Noua
facilitate le permite acestora să economisească timp și carburant, iar
serviciul este disponibil la orice oră, fără a fi perceput niciun cost/comision“,
a declarat Zhanibek Nugertayev, Director General al Rompetrol Downstream.
Rompetrol este primul jucător din domeniul oil & gas și una dintre primele companii non-bancare din România care lansează la nivel național serviciul de retragere numerar, prin toate cele 163 de stații.
Despre
Mastercard
Mastercard, https://www.mastercard.ro, este o companie de
tehnologie în industria globală de plăți. Misiunea noastră este să generăm și
să dezvoltăm o economie digitală atotcuprinzătoare, care să ofere tranzacții
sigure, simple, inteligente și accesibile, în beneficiul tuturor, de pretutindeni.
Prin transfer de date sigur și prin rețele impenetrabile, prin parteneriate și
cu pasiune, inovațiile și soluțiile noastre le permit persoanelor fizice,
instituțiilor financiare, guvernelor și companiilor să își atingă potențialul
maxim. Coeficientul nostru de decență (DQ) este pilonul de bază al culturii
care ne reprezintă și pe care se sprijină tot ceea ce facem în companie și în
afara ei. Conexiunile noastre acoperă peste 210 țări și teritorii, astfel încât
construim o lume sustenabilă care le oferă tuturor accesul la posibilități de
neprețuit.
Despre Raiffeisen Bank
Raiffeisen Bank are peste 20 de ani de activitate pe
piața bancară din România și peste 2,2 milioane de clienți, persoane fizice și
juridice. Numărul clienților digitali – cei care utilizează aplicațiile de
digital banking, Raiffeisen Online și Smart Mobile – a depășit 700.000 la
mijlocul anului 2020. Raiffeisen Bank deține cel mai mare portofoliu de carduri
de credit active din România – 530.000, iar numărul de carduri de debit active a
trecut de 2 milioane. Banca are aproximativ 5000 de angajați, 335 de agenții în
toată țara, 770 de ATM-uri, 373 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și o rețea
de 23.000 de POS-uri.
Despre Rompetrol
Rompetrol Downstream este divizia
de retail a Grupului KMG International în România. Pe plan local, aceasta
operează un numar total de 1.048 puncte de comercializare carburanți (staţii
proprii, staţii partener, staţii mobile – expres și baze interne de 9 şi 20
metri cubi), circa 210 de stații GPL și 8.000 de puncte de distribuție butelii.
Pentru susținerea activităților de distribuție produse petroliere, compania
deține și 6 depozite amplasate strategic în Arad, Craiova, Mogoșoaia, Șimleul
Silvaniei, Vatra Dornei și Zărnești, dar și 3 stații de îmbuteliere gaz petrolier
lichefiat în Năvodari, Arad și Bacău, și un depozit GPL în Pantelimon.
Pe fondul influenței COVID-19 și
a măsurilor restrictive din perioada stării de urgenţă, vânzările totale de
carburanţi în primele nouă luni ale acestui an s-au ridicat la 1,45 milioane
tone, în uşoară scădere faţă de perioada similară din 2019.
Deținut integral de compania
națională de petrol și gaze din Kazahstan – KazMunayGas, Grupul KMG
International deține și desfășoară operațiuni majore în domeniile rafinare,
petrochimie, retail și trading pe 11 piețe de bază. În România, Grupul
controlează si rafinăria Petromidia Năvodari – cea mai mare unitate de profil
și una dintre cele mai moderne din regiunea Mării Negre, rafinăria Vega
Ploieşti – cea mai longevivă unitate în funcțiune (din 1905) și singurul
producător intern de bitum și hexan, precum și unicul producător de polimeri.
La nivel regional, acesta
operează rețele de distribuție carburanți si în Georgia, Bulgaria și Republica
Moldova. KMG International a continuat și în acest an să-și consolideze și
dezvolte activitățile de retail în regiunea Mării Negre, prin deschiderea de
noi stații și extinderea gamei de produse și servicii oferite.
Toate benzinăriile Grupului din
regiunea Mării Negre au fost în această perioadă deschise și au funcționat în
acord cu recomandările și deciziile adoptate de autoritățile locale și
centrale. În același timp, acestea s-au implicat în susținerea luptei
autorităților împotriva noului virus, prin donații de carburanți, materiale
sanitare și echipamente medicale.