Xiaomi depășește estimările în ceea ce privește cifra de afaceri și profitul net

Xiaomi Corporation a anunțat ezultatele financiare neauditate pentru al treilea trimestru din 2020 și la nivelul primelor nouă luni de activitate, până la data de 30 septembrie a.c..

Xiaomi a atins performanțe incredibile și a stabilit 15 recorduri în trimestrul al treilea din 2020:

  • Venitul total a fost de 72.2 miliarde RMB, în creștere cu 34.5% față de anul trecut
  • Profitul net ajustat a fost de 4.1 miliarde RMB, în creștere cu 18.9% față de anul trecut
  • Încasările din telefoane inteligente au fost de 47.6 miliarde RMB, în creștere cu 47.5% față de anul trecut
  • Livrările de telefoane inteligente au ajuns la 46.6 milioane de unități, în creștere cu 45.3% față de anul trecut
  • Încasările din piețele externe
  • Încasările din produse IoT și lifestyle
  • Încasările din servicii de internet de pe piețe externe
  • Utilizatorii activi lunar MIUI din piețele externe
  • Încasările din servicii de advertising pe Internet
  • Utilizatori activi lunar MIUI la nivel global
  • Utilizatorii activi lunar de televizoare smart și Mi Box
  • Numărul dispozitivelor conectate IoT (în afara telefoanelor inteligente și a laptopurilor) pe platforma AIoT
  • Numărul utilizatorilor care au cinci sau mai multe device-uri conectate la platforma AIoT Xiaomi
  • Utilizatori activi lunar ai aplicației Mi Home
  • Utilizatori activi lunar ai asistentului AI

Mesajul Xiaomi Corporation: “Grupul a fost în creștere și în al treilea trimestru din 2020 și a înregistrat o cifră de afaceri și un profit net record. În acest trimestru, am reușit să susținem creșterea în mai multe segmente ale afacerii și am continuat să ne urmăm strategia ‘Smartphone x AIoT’.”

„Am creat cea mai de succes companie de telefoane inteligente din lume, precum și cea mai puternică platformă IoT pentru consumatori și am continuat să creștem, în ciuda provocărilor din această perioadă. Prin valorificarea avantajelor noastre dual-band și a descoperirilor tehnologice, precum și prin respectarea celor trei principii care ne ghidează – nu ne oprim niciodată din a explora și a inova, continuăm să oferim produse cu un puternic raport calitate-preț, oferim cele mai cool produse – am reușit cu succes să ne menținem poziția pe piața premium și la nivel de livrări de telefoane inteligente, clasându-ne din nou în Top 3 în întreaga lume. Împreună cu ecosistemul de afaceri variat și serviciile de Internet, terminalele noastre AIoT atrag în continuare trafic, iar capacitatea lor de monetizare continuă să întărească lanțul de valori, demn de luat în seamă.”

Livrările de telefoane inteligente s-au clasat în top 3 la nivel global, iar smartphone-urile Xiaomi s-au menținut în piața premium

În trimestrul al treilea din 2020, segmentul de telefoane inteligente Xiaomi a crescut exponențial – atât încasările, cât și livrările au atins niveluri record – iar creșterea s-a menținut atât în China, cât și în piețele externe. Încasările din telefoane inteligente au ajuns la 47.6 miliarde RMB în acest trimestru, reprezentând o creștere anuală de 47.5%, în timp ce livrările de telefoane inteligente au totalizat 46.6 milioane de unități, o creștere anuală de 45.3%.

Potrivit Canalys, Xiaomi s-a clasat pe locul al 3-lea la nivel global în ceea ce privește livrările de telefoane inteligente, cu o cotă de piață de 13.5% în al treilea trimestru din 2020. În primele 10 luni din 2020, Grupul a vândut peste 8 milioane de unități de smartphone-uri în întreaga lume, la prețuri de retail de cel puțin 3,000RMB în China și 300 de euro (sau echivalentul acestei sume), în piețele externe.

Tot potrivit Canalys, Redmi a avut trei modele în Top 10 cele mai bine vândute telefoane din al treilea trimestru din 2020.  

Creșterea poziției de lider pe segmentul smart living pe măsură ce strategia „Smartphone x AIoT” începe să dea roade

Prin valorificarea bazei extinse de utilizatori și a capacității noilor canale de vânzări cu amănuntul susținute de strategia “Smartphone x AIoT”, veniturile Grupului din segmentul produselor IoT și lifestyle au fost de 18.1 miliarde RMB în al treilea trimestru din 2020 și au reprezentat o creștere anuală de 16.1%. Încasările din produse IoT și lifestyle de pe piețele externe au avut o creștere anuală de 56.2%, fiind cele mai mari din istorie.

Xiaomi a rămas lider în China pe piața televizoarelor inteligente și a introdus mai multe produse flagship, printre care Mi TV Master Series, în al treilea trimestru din 2020, consolidându-și poziția pe piața premium. Livrările globale de televizoare smart au ajuns la 3.1 milioane de unități. Potrivit All View Cloud, Xiaomi a fost numărul 1 în China în privința livrărilor de televizoare pentru al șaptelea trimestru consecutiv și s-a menținut în top 5 la nivel mondial.

De asemenea, Xiaomi s-a menținut în top și pe segmentul produselor IoT, și-a extins în permanență portofoliul și le-a oferit utilizatorilor tehnologii inovative. Potrivit IDC, Xiaomi s-a clasat în Top 3 la livrările din China în mai multe categorii, precum al încuietorilor inteligente pentru uși, al purificatoarelor de aer, al aspiratoarelor inteligente, al căștilor TWS și al produselor din gama wearable.

Până la data de 30 septembrie 2020, numărul dispozitivelor conectate IoT (în afara telefoanelor inteligente și a laptopurilor) pe platforma AIoT Xiaomi a ajuns la 289.5 milioane de unități, reprezentând o creștere anuală de 35.8%. Numărul utilizatorilor care au cinci sau mai multe dispozitive conectate la platforma AIoT Xiaomi (în afara telefoanelor inteligente și a laptopurilor) a ajuns la 5.6 milioane, reprezentând o creștere anuală de 59.0%. Asistentul AI a avut 78.4 milioane de utilizatori lunari activi în septembrie 2020, reprezentând o creștere anuală de 35.5%. În același timp, utilizatorii activi lunari ai aplicației Mi Home au ajuns la 43.1 milioane, reprezentând o creștere anuală de 34.2%.

Capacitate îmbunătățită de monetizare a serviciilor de Internet

Câștigurile din segmentul serviciilor de Internet au crescut cu 8.7% din al treilea trimestru din 2019, la 5.8 miliarde RMB în al treilea trimestru din 2020. Încasările din serviciile de Internet de pe piețele externe au crescut cu 75.6% față de anul trecut, ajungând la 0.7 miliarde RMB, ceea ce înseamnă 12.0% din încasările totale din servicii de internet.

Creșterea de livrări de telefoane inteligente a dus și la o creștere a numărului de utilizatori lunari MIUI de 26.3%, ajungând la 368.2 milioane de utilizatori în septembrie 2020.

În trimestrul al treilea din 2020, veniturile din advertising au atins valoarea record de 3.3 miliarde RMB, reprezentând o creștere anuală de 13.7%, atribuită în primul rând eficienței de monetizare a Grupului, dar și a creșterii puternice în privința încasărilor din advertising din piețele externe. Încasările din gaming în trimestrul al treilea din 2020 au fost de 800 milioane RMB.

Mai mult de jumătate din încasări
au venit din piețele externe pentru prima dată

În trimestrul al treilea din 2020, veniturile Xiaomi din piețele externe au avut o creștere anuală de 52.1%, ajungând la 39.8 miliarde RMB, ceea ce reprezintă 55.1% din veniturile totale, nou record trimestrial în privința veniturilor din piețe externe și al contribuției acestora la venitul total. 

Potrivit Canalys, livrările de smartphone-uri Xiaomi în Europa de Vest au crescut cu 107.3% în acest trimestru, ajungând la o cotă de piață de 13.3% și clasându-se în Top 3 în regiune pentru prima dată. Xiaomi a fost pe primul loc în Spania la livrările de telefoane inteligente pentru al treilea trimestru consecutiv, cu o cotă de piață de

33.9%. Pe lângă asta, Xiaomi a cunoscut creșteri rapide și în alte piețe din lume, cum ar fi cele din America Latină, Orientul Mijlociu și Africa.

Investițiile R&D continuă să crească

Xiaomi înseamnă tehnologie avansată; Grupul a continuat să dezvolte o serie de programe de cercetare și dezvoltare pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor.

Xiaomi a introdus tehnologia revoluționară ultra-wideband (UWB). Cu aceasta, telefoanele utilizatorilor vor putea primi semnale de la dispozitivele inteligente din jur și le vor putea controla pur și simplu arătând spre ele. Pe lângă asta, Xiaomi și-a prezentat a treia generație de cameră under-display și a lansat tehnologia de încărcare Mi Wireless la 80W.

Investiție în refacerea Teatrului Național Marin Sorescu din Craiova

0

Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova va beneficia de o finanțare consistentă pentru refacerea și modernizarea clădirii (arhitect, Alexandru Iotzu), constituind un reper pentru memorandumul cu tema „Acord de principiu privind contractarea unui împrumut de la Banca de Dezvoltare a Consiliul Europei, în valoare de până la 216 milioane de euro, în vederea susţinerii proiectului Reabilitarea patrimoniului construit și modernizarea unor clădiri culturale din România”, aprobat de govern la propunerea comună a Ministerului Culturii și a Ministerului Finanțelor Publice.

Obiectivele propuse ca beneficiare sunt Muzeul Naţional de Istorie a României, Teatrul Naţional şi Opera Română din Cluj-Napoca, fosta garnizoană militară a Timișoarei în scopul funcționării Muzeului Național al Revoluției Anticomuniste, Așezămintele „Ion I.C. Brătianu”din București, vila și domeniul „Florica” de la Ștefănești, județul Argeș, conacul „Vârnav Liteanu” de la Liteni, județul Suceava, Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova și construirea unui sediu propriu pentru Opera Națională Română din Iași.

Acordul de principiu al guvernului împuternicește cele două ministere să inițieze dialogul cu creditorul extern pentru stabilirea termenilor financiari, tehnici și legali pentru includerea propunerii de finanțare pe agenda board-ului Băncii din prima jumătate a anului viitor. În acest interval, o serie de detalii urmează a fi agreate între partea română și organsimul bancar, iar proiectul va putea deveni operațional până la începutul anului 2022, numai după ratificarea prin lege, în Parlamentul României.

Proiectul are o valoare estimată de cca. 270 milioane de euro net și o durată anticipată de implementare de 7 ani. Toate aceste aspecte vor face obiectul negocierilor de anul viitor cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, astfel încât până la semnarea Acordului-cadru de împrumut pot apărea modificări de fond și de formă, inclusiv cu privire la sumele propuse pentru fiecare instituție.

Studiu Deloitte: jumătate dintre consumatori consideră că noile experiențe digitale sunt un substitut satisfăcător pentru activitățile pe care le desfășurau înainte de pandemia de COVID-19

0

În timpul pandemiei de COVID-19, mai mult de opt din zece consumatori (82%) au încercat pentru prima dată cel puțin o activitate digitală, cum ar fi comandarea on-line a produselor alimentare, folosirea unei aplicații educaționale sau dedicate exercițiilor fizice, potrivit studiului Deloitte Global Marketing Trends 2021, și mai mult de jumătate dintre aceștia (53%) consideră că noile lor experiențe on-line sunt un substitut satisfăcător pentru activitățile pe care le desfășurau înainte de pandemie. Studiul evidențiază importanța extinderii ecosistemului digital al mărcilor, aproape o treime dintre respondenți spunând că derularea acestor activități într-un mediu digital a fost chiar o alternativă superioară experiențelor în persoană. Studiul a fost realizat la nivel global pe baza răspunsurilor a peste 2.400 de consumatori din Africa de Sud, China, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie, Mexic, Qatar, Regatul Arabiei Saudite și Statele Unite.

Contextul actual schimbă rapid comportamentul consumatorilor, care par să prefere canalele digitale, 66% afirmând că pandemia i-a făcut să aprecieze mai mult soluțiile tehnologice de calitate. Criza sanitară a contribuit nu numai la trecerea către tehnologiile digitale, ci și la crearea unui model pentru anii următori, conform rezultatelor studiului, 63% dintre respondenți declarând că vor continua să folosească mult mai des tehnologiile digitale chiar și după ce pandemia se va încheia.

„Brandurile se confruntă cu situații fără precedent și sunt nevoite să facă schimbări mai rapid decât oricând, căutând parteneriate în afara domeniilor lor tradiționale de activitate și folosind soluții digitale pentru a satisface noile nevoi ale clienților. În ultimele luni, colaborarea dintre mărci la nivel mondial a fost creativă și a depășit așteptările. Au existat parteneriate între bănci și cabinete de psihologie pentru a răspunde unor preocupări asociate problemelor financiare, între producători de echipamente medicale și companii din sectorul auto pentru a răspunde cererii, precum și între platforme de tehnologie și jucători din diferite industrii pentru a furniza servicii de telemedicină. Folosirea intensă a tehnologiei vine și cu provocări, cum ar fi menținerea interacțiunii fizice cu clienții, interacțiune care nu trebuie înlocuită de soluții digitale, ci doar sprijinită sau îmbunătățită, iar consecvența între misiunea si acțiunile brandului devine mai relevantă ca niciodată”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.

Studiul Deloitte Global Marketing Trends 2021 subliniază deschiderea consumatorilor față de mărcile care se concentrează pe îndeplinirea propriului obiectiv într-o perioadă de criză. Atunci când organizațiile au un scop clar definit, acțiunile lor au capacitatea de a modela atitudinile consumatorilor, aproape un sfert dintre respondenți susținând că acțiunile concertate le-au schimbat pozitiv percepția asupra mărcii, arată studiul. Mai mult, companiile cu obiective foarte clare pot influența comportamentul de cumpărare, unul din cinci consumatori menționând că acțiunile brandului i-au influențat în mod pozitiv decizia de cumpărare.

Contextul pandemiei de COVID-19 a evidențiat importanța unei relații bazate pe încredere între mărci și consumatori, potrivit studiului. Lipsa de încredere poate afecta brandul, două treimi dintre respondenți (66%) fiind la curent cu acțiunile negative întreprinse de companii în timpul pandemiei, cum ar fi creșterea prețurilor la articolele de bază, acțiuni care au făcut ca 25% dintre clienți să renunțe la unele mărci. Când vine vorba de confidențialitatea datelor, consumatorii manifestă mai degrabă lipsă de încredere în mărci, doar 21% dintre respondenți declarând că sunt de acord să-și împărtășească datele cu o organizație pentru a o ajuta să ia măsuri în contextul pandemiei.

Raportul concluzionează că principalele șapte tendințe globale în marketing pe care mărcile trebuie să se concentreze în 2021 pentru a construi relații mai solide cu clienții, cu angajații și cu societatea sunt: claritatea scopului, agilitatea crescută, menținerea experienței umane directe, întărirea încrederii, cooperarea nemijlocită cu consumatorii, dezvoltarea ecosistemelor și  păstrarea angajaților valoroși.

Deloitte Global Marketing Trends 2021 este rezultatul interviurilor cu respondenți din întreaga lume și își propune să descopere efectele tendințelor globale în domeniul marketingului într-un moment în care lumea se schimbă în mod imprevizibil. Rezultatele sunt disponibile aici.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 330.000 de profesioniști ai săi.

Rabla pentru electrocasnice

0

Programul Rabla pentru electrocasnice începe la 15 decembrie, a anunțat ministrul mediului, apelor și pădurilor, Mircea Fechet: „Există o mare așteptare pentru acest program. De aceea, investim un buget dublu față de anul 2018. Toți ne ajutăm acasă de astfel de echipamente și ne bucurăm ori de câte ori ne mai cumpărăm ceva nou și modern, fie că este vorba despre un frigider în bucătărie, fie despre un smart tv în sufragerie. Din 15 decembrie, orice român își va putea înlocui un aparat electric sau electrocasnic vechi cu unul nou, în pas cu avansul tehnologic al zilei de astăzi”.

Beneficiari este de așteptat să fie cel puțin 100.000 de persoane. Bugetul total este de 40 de milioane de lei. Finanțarea se face prin Administrația Fondului pentru Mediu (AFM). Produse nou interoduse în ediția actuală a programului sunt: aspiratoare, uscătoare de rufe, laptopuri, tablete.

Valoarea unui voucher după tipul de echipament este de:

– laptopuri – 500 de lei

– aparate de aer condiționat, frigidere sau combine frigorifice, televizoare, uscătoare de rufe, mașini de spălat vase – 400 de lei

– tablete și mașini de spălat rufe – 300 de lei

– aspiratoare – 200 de lei.

Ministrul Mircea Fechet explică:”Aceste sume vor ajunge la români sub formă de vouchere electronice, după un proces de înscriere, care se va desfășura online. Practic, se va intra în aplicația informatică de pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu, www.afm.ro, unde trebuie completate datele personale ale solicitantului și bifat echipamentul pentru care se dorește finanțarea. Imediat după acest proces, aplicația va emite un voucher unic, electronic, cu o valabilitate de 15 zile. Cu acest voucher, orice român se va duce la un comerciant autorizat, va preda aparatul vechi pe care vrea să-l înlocuiască și va achiziționa aparatul nou”.

MMAP precizează că „un solicitant poate obține mai multe vouchere, dar pentru produse diferite, respectiv un voucher pentru un anumit tip de produs. Echipamentul vechi care va fi predat comerciantului trebuie să fie de același tip cu cel nou achiziționat, cu două excepții: pentru uscătoarele de rufe și pentru mașinile de spălat vase, sunt acceptate aparate vechi din restul listei programului. În următoarea săptămână, se va desfășura procesul de validare a comercianților în program, urmând ca lista acestora să poată fi consultată pe site-ul AFM”.

Diversificarea și disciplina, cheie în procesul de investiții

0

Peste 7 milioane de români investesc de fapt la bursă

Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) prezintă principalele concluzii ale experților din piață prezenți la dezbaterea lunară ”Pulsul Pieței Financiare”. Invitații au discutat despre direcțiile pe care le-au urmat piețele, atât la nivel global, cât și local, despre schimbările din piața de capital din România și care sunt așteptările pentru anul 2021.

Cristian Popa, CFA, Membru Consiliul de Administrație, BNR

Cristian Popa, CFA, Membru Consiliul de Administrație, BNR:

«Să nu datorezi niciodată mai mult de jumătate din ceea ce poți plăti ușor» spunea Eugeniu Carada, fondatorul Băncii Naționale a României.Cuantumul pe care îl poți «plăti ușor» este mai mare atunci când ești listat la bursă, când poți emite acțiuni noi pentru a suplimenta capitalul propriu, când poți arată băncii că ai investitorii alături. Listarea la bursă crește credibilitatea în fața bancherilor: dezvoltarea companiilor prin piața de capital, accesul la capital de investiții, dar și transparența ce vine la pachet aduc și o creștere a capacității de finanțare, a accesului la credit bancar.

Peste 7 milioane de români investesc de fapt la bursă. Pentru ca o parte din economiile lor pentru pensionare sunt investite în companiile listate la bursă. Mulți români poate nu își dau seama, dar când cumpără unele produse, de exemplu petroliere (Petrom), unele servicii bancare (BRD, Banca Transilvania și Patria), unele servicii medicale (Medlife) sau de alimentație publică (restaurantele KFC), unele utilități publice (Electrica, Transgaz, Transelectrica, Romgaz) sau unele servicii de telefonie (Digi), de fapt cumpără de la o companie la care sunt chiar ei acționari, pentru ca dețin indirect acțiuni prin intermediul fondurilor private de pensii.

Educația este baza pe care se construiește viitorului, iar când vine vorba de educație financiară BNR este acolo, educă tinerii cu privire la activitățile sale:peste 200.000 de elevi au fost vizitați de colegii mei în ultimii 5 ani.”

Dragoș Manolescu, CFA, Director General Adjunct, OTP Asset Management

Dragoș Manolescu, CFA, Director General Adjunct, OTP Asset Management:

„Am văzut în această perioadă o întoarcere a fluxurilor de capital către piețele emergente, iar acest lucru poate fi remarcat și dacă ne uităm la Bursa de Valori București, principalul indice înregistrând o creștere de peste 8% în luna noiembrie. Am observat o reacție violent pozitivă după toate anunțurile legate de apariția unui vaccin. În ultimii 10 ani, la BVB nu s-a înregistrat în luna noiembrie o creștere atât de mare precum cea din 2020. Totodată, Ministerul de Finanțe a reluat Programul Fidelis, un lucru pozitiv și pentru bursă. Cei interesați își deschid conturi la brokeri și de asemenea pot investi o parte din bani direct în acțiuni. Ne-am dori să vedem o migrare sau cel puțin o diversificare a celor care investesc doar în obligațiuni, depozite bancare sau titluri de stat și către zona de acțiuni pentru că pe termen mediu și lung, pentru a «bate» inflația, acțiunile sunt instrumente care nu trebuie să lipsească din portofoliul investitorilor.”

Cosmin Mizof, CFA, Head of Risk Management, Certinvest

Cosmin Mizof, CFA, Head of Risk Management, Certinvest:

„Este dificil să precizăm ce se va întâmpla anul viitor când facem prognoze privind direcția pe care o vor urma piețele. Lucrurile par a urma o traiectorie bună odată cu veștile îmbucurătoare legate de apariția vaccinului, dar să nu uităm că în piețele de capital ești întotdeauna la o distanță foarte mică de următorul eveniment neașteptat. Cred că singurul răspuns pe care îl putem da este diversificarea, să fim disciplinați în demersul nostru investițional, să economisim și să investim în mod regulat. Vedem în piața de capital românească un interes crescut al investitorilor față de companii mici sau nou intrate pe bursă. Daca ne referim la performanța indicelui BET, observăm că a venit din segmentul companiilor mici unde TeraPlast, Medlife și Nuclearelectrica ocupă podiumul, cu un procent total de 6% din componența indicelui BET. Un risc posibil pentru investitori, important de urmărit este cum vor reacționa companiile în momentul în care se va ridica moratoriul existent în prezent legat de plata dobânzilor și creditelor bancare.”

Irina Răilean, CFA, Head of Research, BT Capital Partners

Irina Răilean, CFA, Head of Research, BT Capital Partners:

„Rezultatele financiare aferente trimestrului trei au adus și surprize pozitive din partea unor companii chiar mai afectate de criză decât se credea inițial. Pentru trimestrul patru ne așteptăm la o creștere din partea  companiilor din sectorul energetic, prezente în număr mare și în piața de capital din România, însă nu la nivelul pre-pandemie. Va exista în continuare presiune pe rezultatele financiare din cauza unui consum mai redus pe fondul restricțiilor de a ieși la restaurante și a faptului că în continuare mulți angajați lucrează de acasă.”

Daniela Serban, Presedinte ARIR

Daniela Șerban, Președinte & Co-fondator ARIR:

„Acest an ne-a arătat că volatilitatea poate prinde noi dimensiuni și, dacă o scădere a piețelor globale cu 30% părea imposibilă la începutul acestui an, februarie și martie ne-a demonstrat că -30% se poate întâmpla când avem o situație de această magnitudine. A fost un an dificil, plin de provocări și imprevizibil și singura constantă este că trebuie să economisim sau, și mai bine, să investim, dacă suntem în această etapă. Singura regulă care se păstrează este să gândim pe termen lung și să investim constant.”

Medicamente disponibile, accesibile financiar și sigure pentru toți: Comisia prezintă o Strategie farmaceutică pentru Europa

0

Comisia a adoptat pe data de 25 noiembrie, o Strategie farmaceutică pentru Europa vizând asigurarea disponibilității pentru pacienți a unor medicamente inovatoare și accesibile financiar, precum și sprijinirea competitivității, a capacității de inovare și a sustenabilității industriei farmaceutice din UE. Strategia va permite Europei să își satisfacă nevoile farmaceutice, inclusiv în perioade de criză, prin intermediul unor lanțuri de aprovizionare solide. O componentă esențială a construirii unei Uniuni Europene a sănătății mai puternice, astfel cum a menționat-o președinta von der Leyen în discursul ei privind starea Uniunii, strategia va contribui la instituirea unui sistem farmaceutic al UE care să fie adaptat exigențelor viitorului și rezistent la crize.25/11/2020

Strategia farmaceutică pentru Europa are patru obiective principale:

  • Asigurarea disponibilității pentru pacienți a unor medicamente accesibile financiar și abordarea nevoilor medicale nesatisfăcute (de exemplu, în domeniul rezistenței la antimicrobiene, al cancerului, al bolilor rare);
  • Sprijinirea competitivității, a inovării și a sustenabilității industriei farmaceutice din UE și crearea unor medicamente de înaltă calitate, sigure, eficace și mai ecologice;
  • Îmbunătățirea mecanismelor de pregătire și răspuns la crize și abordarea securității aprovizionării;
  • Asigurarea unei voci puternice a UE pe plan mondial, prin promovarea unui nivel înalt al standardelor în materie de calitate, eficacitate și siguranță.

Deși strategia reprezintă mult mai mult decât un simplu instrument de răspuns la crize, ea este inspirată din răspunsul inițial la pandemia de COVID-19 și face ca sectorul farmaceutic din Europa să fie mai bine pregătit și mai rezistent.

Strategia prezintă acțiuni concrete pentru a asigura existența, disponibilitatea și accesibilitatea financiară a medicamentelor. Ea susține lanțuri de aprovizionare diversificate și sigure, asigurând o autonomie strategică deschisă a UE pe plan mondial, și promovează produse farmaceutice sustenabile din punct de vedere ecologic.

Strategia va asigura, de asemenea, faptul că politica farmaceutică a UE continuă să servească sănătății publice într-un mediu în continuă schimbare, caracterizat de transformări științifice și comerciale. Ea va susține inovațiile centrate pe pacienți și va permite adaptarea la schimbările digitale și tehnologice.

Membrii colegiului au declarat:

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat: „Pandemia cauzată de noul coronavirus a evidențiat necesitatea vitală de a consolida sistemele noastre de sănătate. Aceasta include disponibilitatea unor medicamente sigure, eficace și de înaltă calitate, la prețuri accesibile. În vremurile dificile din perspectivă economică și socială cu care se confruntă UE în prezent, strategia adoptată astăzi va asigura faptul că Europa și europenii vor continua să beneficieze de astfel de medicamente. Fac apel la statele membre și la Parlament să susțină această strategie, care va fi pusă în aplicare în următorii trei ani și ulterior.”

Vicepreședintele pentru promovarea modului de viață european, Margaritis Schinas, a declarat: „Medicamentele, vaccinurile și tratamentele eficace și sigure au contribuit în trecut la combaterea unora dintre principalele cauze ale bolilor, inclusiv ale celor care amenință viața. Aceste produse vor fi esențiale pentru a susține sănătatea și bunăstarea cetățenilor europeni în aceste vremuri dificile. Strategia prezentată astăzi sprijină industria farmaceutică din UE pentru a rămâne competitivă și inovatoare, abordând totodată nevoile pacienților și pe cele ale sistemelor noastre de sănătate.”

Stella Kyriakides, comisarul pentru sănătate și siguranță alimentară, a declarat: „Astăzi declanșăm activitățile necesare pentru a asigura în orice moment disponibilitatea și accesibilitatea financiară a unor medicamente sigure și eficace pentru toți pacienții din întreaga UE. Prin Strategia noastră farmaceutică pentru Europa, ne îndeplinim angajamentul de a crea un mediu farmaceutic adaptat exigențelor viitorului și centrat pe pacient, în care industria UE să poată inova, prospera și să își mențină poziția de lider pe plan mondial. Ea reprezintă viziunea noastră pe termen lung privind o autonomie strategică deschisă și este răspunsul nostru la provocările actuale și la vulnerabilitățile expuse de COVID-19.” Astăzi am ridicat un nou pilon al Uniunii Europene a sănătății.”

Context

Strategia farmaceutică pentru Europa marchează începutul unui proces: punerea sa în aplicare include o agendă ambițioasă de acțiuni legislative și nelegislative care vor fi lansate în următorii ani.

Acțiunile vor viza întregul ecosistem al produselor farmaceutice, dar și unele aspecte ale dispozitivelor medicale. Strategia creează sinergii cu Pactul verde și cu acțiunile noastre din cadrul abordării strategice a UE privind prezența substanțelor farmaceutice în mediu, pentru a reduce riscul lor pentru mediu, pentru a aborda poluarea cauzată de reziduurile farmaceutice și pentru a promova fabricarea, utilizarea și eliminarea lor prin metode mai ecologice (astăzi este publicat un raport privind progresele înregistrate; LINK). Ea este, de asemenea, legată de planul de acțiune privind proprietatea intelectuală prezentat astăzi (hiperlinkul urmează să fie introdus de SPP).

Printre acțiunile emblematice ale strategiei se numără:

  • O revizuire a legislației farmaceutice de bază* (data-țintă pentru o propunere: 2022) pentru ca acest cadru legislativ să fie adaptat exigențelor viitorului și să faciliteze inovarea;
  • O propunere privind o Autoritate a UE pentru răspuns în situații de urgență sanitară (propunere: al 2-lea semestru din 2021);
  • O revizuire a reglementărilor privind medicamentele pentru copii și pentru boli rare;
  • Inițierea unui dialog structurat cu și între toți actorii din industria farmaceutică și autoritățile publice pentru a identifica vulnerabilitățile lanțului global de aprovizionare cu medicamente esențiale și pentru a defini opțiunile în materie de politici menite să consolidez continuitatea și securitatea aprovizionării în UE;
  • Cooperarea între autoritățile naționale în ceea ce privește politicile în materie de prețuri, plăți și achiziții publice, pentru a îmbunătăți accesibilitatea financiară, eficiența în raport cu costurile aferente medicamentelor și sustenabilitatea sistemului de sănătate;
  • Crearea unei infrastructuri digitale solide, inclusiv o propunere privind un spațiu european al datelor referitoare la sănătate (data-țintă pentru o propunere: 2021);
  • Sprijin pentru cercetare și inovare, în special prin intermediul programelor Orizont 2020 și EU4Health;
  • Acțiuni de promovare a abordărilor inovatoare vizând C&D și achizițiile publice de antimicrobiene și de alternative ale acestora, precum și măsuri de restricționare și optimizare a utilizării lor.

Comisia propune măsuri de stimulare a schimbului de date și de sprijinire a spațiilor europene ale datelor

0

Pentru a exploata mai bine potențialul datelor aflate în continuă creștere în contextul unui cadru european de încredere, Comisia propune astăzi noi norme privind guvernanța datelor. Regulamentul va facilita schimbul de date în întreaga UE și între sectoare pentru a crea bunăstare pentru societate, pentru a spori controlul și încrederea, atât pentru cetățeni, cât și pentru întreprinderi, în ceea ce privește datele lor, precum și pentru a pune la dispoziție un model european alternativ pentru practica în materie de tratare a datelor utilizată de principalele platforme tehnologice.25/11/2020

Volumul de date generate de organismele publice, de întreprinderi și de cetățeni este în continuă expansiune. Se așteaptă ca acesta să crească de cinci ori între 2018 și 2025. Aceste noi norme vor permite valorificarea datelor și vor deschide calea pentru spații europene sectoriale ale datelor, în beneficiul societății, al cetățenilor și al întreprinderilor. În strategia privind datele adoptată de Comisie în luna februarie a acestui an, au fost propuse nouă astfel de spații ale datelor în domenii diferite, de la industrie la energie și de la sănătate la Pactul verde european. Acestea vor contribui, de exemplu, la tranziția verde, prin îmbunătățirea gestionării consumului de energie, vor transforma medicina personalizată în realitate și vor facilita accesul la serviciile publice.

Margrethe Vestager, vicepreședintă executivă și comisar responsabil cu o Europă pregătită pentru era digitală, a declarat: „Nu sunteți obligați să puneți la dispoziție toate datele, dar dacă faceți acest lucru, iar datele respective sunt sensibile, ar trebui să puteți proceda într-un mod care să asigure faptul că datele sunt protejate și inspiră încredere. Dorim să le oferim întreprinderilor și cetățenilor instrumentele care să le permită să mențină controlul asupra datelor și să consolideze încrederea în faptul că datele sunt tratate conform valorilor europene și drepturilor fundamentale.”

Comisarul pentru piața internă, Thierry Breton, a declarat: „Definim astăzi o abordare cu adevărat europeană în ceea ce privește schimbul de date. Noul nostru regulament va permite asigurarea încrederii în date și va facilita circulația acestora între sectoare și între statele membre, punându-i la cârma acestui proces chiar pe cei care generează datele. Dat fiind rolul tot mai important pe care îl joacă datele industriale în economia noastră, Europa are nevoie de o piață unică a datelor care să fie deschisă, dar suverană. Însoțit de investițiile și de infrastructurile-cheie adecvate, acest regulament va ajuta Europa să devină continentul numărul unu în lume în materie de date.”

Regulamentul, care dă curs planurilor anunțate în strategia privind datele, va pune bazele unui nou mod european de guvernanță a datelor, care să fie în concordanță cu valorile și principiile UE, precum protecția datelor cu caracter personal (RGPD), protecția consumatorilor și normele în materie de concurență. Acesta oferă un model alternativ pentru practicile de tratare a datelor utilizate de platformele tehnologice mari, care pot dobândi multă putere pe piață datorită modelelor lor de afaceri, care presupun controlul unor volume mari de date. Noua abordare propune un model bazat pe neutralitatea și transparența intermediarilor de date, care organizează schimburile de date sau punerea în comun a datelor, în vederea consolidării încrederii. Pentru a se asigura această neutralitate, intermediarii care facilitează schimbul de date nu pot utiliza datele pe cont propriu (de exemplu, prin vânzarea datelor către o altă întreprindere sau utilizarea acestora pentru a dezvolta produse proprii bazate pe datele respective) și vor trebui să respecte cerințe stricte.

Regulamentul include:

  • o serie de măsuri de consolidare a încrederii în schimburile de date, întrucât lipsa încrederii constituie în prezent un obstacol major și generează costuri ridicate;
  • crearea unor noi norme la nivelul UE în materie de neutralitate, care să le permită noilor intermediari de date să funcționeze ca organizatori demni de încredere ai schimburilor de date.
  • măsuri de facilitare a reutilizării anumitor date deținute de sectorul public; de exemplu, reutilizarea datelor privind sănătatea ar putea sprijini cercetarea în vederea găsirii unor tratamente pentru bolile rare sau bolile cronice;
  • mijloacele necesare pentru a le oferi europenilor controlul asupra utilizării datelor pe care le generează, prin introducerea unor modalități mai ușoare și mai sigure prin care întreprinderile și persoanele fizice să își poată pune la dispoziție datele în mod voluntar, pentru binele public, în condiții clare.

Analiza XTB: Ce urmează pentru petrol?

Prețurile petrolului, WTI și Brent, au crescut cu peste 30% doar în noiembrie. Cotația WTI a depășit pragul de 45 USD pe baril, în timp ce Brent a depășit valoarea de 48 USD.

Ambele valori de referință au atins cele mai înalte niveluri din martie, când piața petrolului a fost afectată de o vânzare masivă declanșată de prăbușirea acordului de reducere a producției OPEC și de colapsul cererii cauzat de pandemia de coronavirus. Câștigurile care pot fi observate în acest moment sunt determinate de speculații cu privire la acțiunile ulterioare ale OPEC+, precum și de știri promițătoare cu privire la vaccinurile împotriva coronavirusului. În plus, stabilizarea situației politice din Statele Unite sugerează că ar putea veni un alt proiect legislativ de ajutor care ar trebui să stimuleze activitatea consumatorilor și a companiilor. În analiza noastră vom prezenta un bilanț actual al riscurilor care sunt legate de prețurile ridicate, precum și de perspectiva creșterii ofertei din cauza factorilor geopolitici.

În prezent, se pare că avem nu doar unul, ci trei vaccinuri împotriva coronavirusului cu rezultate promițătoare – dezvoltate de Pfizer, Moderna și AstraZeneca. Acestea fiind spuse, există o mare probabilitate ca cel puțin unul dintre ele să fie aprobat pentru utilizare. Mai mult, faptul că aceste vaccinuri sunt dezvoltate de trei companii diferite indică o capacitate de producție mai mare. Desigur, ne aflăm în continuare la nivel de zvonuri și speculații, dar piețele sunt însetate de vești bune. Cu toate acestea, până când începe vaccinarea și se observă o îmbunătățire semnificativă în ceea ce privește, de exemplu, mobilitatea, perspectivele cererii rămân neschimbate. De fapt, este chiar posibil ca cererea să se deterioreze în viitorul apropiat, având în vedere reimplementarea restricțiilor pentru limitarea răspândirii coronavirusului.

Sursa: EIA

EIA se așteaptă în continuare ca această criză să ducă la o reducere implicită a stocurilor de petrol din întreaga lume. De fapt, stocurile din SUA s-au tot micșorat în ultima perioadă. Cu toate acestea, OPEC știe că va fi nevoie de timp pentru ca cererea să revină, prin urmare, se pare că va exista o reducere suplimentară a aprovizionării pentru a menține prețurile relativ ridicate. În prezent, aproximativ 10% din capacitatea de rafinare rămâne neutilizată. Datele Rystad Energy arată că această cifră a fost de 2-3% înainte de începutul pandemiei de coronavirus.

Piețele se așteaptă ca OPEC+ să extindă reducerile de producție de 7,7 milioane de barili pentru încă 3 luni. În opinia noastră, acesta este scenariul cel mai probabil și grupul se poate reîntâlni în martie pentru a revizui acordul. Prelungirea perioadei de 6 luni care a fost stabilită înainte ca știrile privind vaccinurile să intre pe piețe ar putea fi văzută ca un factor pozitiv pe termen scurt pentru prețurile petrolului. Prelungirea de 3 luni ar trebui să mențină prețurile la niveluri relativ ridicate pentru o perioadă. Ne putem aștepta la o marcare parțială a profitului în cazul în care OPEC+ va lua o astfel de decizie. Cu toate acestea, decizia în sine nu trebuie luată ca atare. Irakul sau Emiratele Arabe Unite nu vor extindere, iar unele țări ar putea fi mulțumite cu prețuri de aproximativ 50 USD pe baril. Reducerea cu 2 milioane de barili în ianuarie ar fi un semnal de scădere a prețurilor. OPEC + va lua o decizie cu privire la prelungirea reducerilor de producție pentru petrol pe 30 noiembrie și 1 decembrie.

Stabilizarea politică din Statele Unite poate fi tratată ca o veste pozitivă pentru petrol. Promisiunea unui pachet de stimulente fiscale de 2 mii de miliarde de dolari ar trebui să stimuleze cererea în cea mai mare economie din lume. În teorie, Biden ar putea limita și activitatea sectorului de exploatare de șist, ceea ce ar trebui să reducă oferta. Cu toate acestea, o astfel de decizie nu ar trebui să aibă un impact semnificativ asupra producției. Probabil că producția va fi dependentă de prețurile petrolului brut. În acest moment, putem observa o revenire a numărului de platforme petroliere active din SUA fapt care ar putea duce la o creștere a producției pentru un orizont de timp de câteva luni. În plus, instalațiile de producție din Golful Mexic ar trebui să reia producția după sezonul uraganelor. Se estimează că un volum de producție cuprins între 700 și 800 de mii de barili pe zi s-a pierdut în perioada de vară.

Pe de altă parte, victoria lui Biden sugerează că oferta de petrol este posibil să crească în viitor. Mai ales ca urmare a revenirii ofertei iraniene, dar încercările de îmbunătățire a relațiilor cu Venezuela vor juca, de asemenea, un rol în această privință. Producția și exporturile potențiale ale Iranului ar putea ajunge la 2 milioane de barili pe zi. Încercările de restabilire a acordului nuclear vor reprezenta un obstacol semnificativ pentru prețuri.

Nu în ultimul rând, victoria lui Biden poate duce nu numai la creșterea ofertei pe termen lung, ci și la scăderea cererii datorită agendei sale climatice. Rystad Energy se așteaptă ca cererea mondială de petrol să atingă vârful în anul următor, aproape de 103 milioane de barili pe zi (în prezent, ea se situează la 90-95 milioane de barili).

Sursa: Bloomberg

Potențialul de producție și export al petrolului iranian ar putea ajunge la 2 milioane de barili pe zi. Iranul are nevoie de numerar în timp ce deține mult petrol în depozitele offshore. China și India ar putea consuma rapid oferta iraniană în cazul în care vor fi anulate sancțiunile.

Sursa: Rystad Energy


Rystad Energy se așteaptă la o inversare rapidă a cererii de petrol. Ar trebui să fie vizibilă mai ales în Statele Unite, Europa, precum și în țările din Orientul Mijlociu.

Ce urmează pentru prețul petrolului?

Prețurile petrolului sunt foarte mari în acest moment. Mai multe știri pozitive despre vaccinuri sau așteptări cu privire la acțiunile OPEC + ar putea determina creșterea prețurilor cu câțiva dolari pe baril. Într-un astfel de scenariu, prețul Brent ar putea depăși valoarea de 50 USD. Cu toate acestea, situația fundamentală actuală nu susține astfel de niveluri. Din această cauză, considerăm că marcarea unor profituri este o opțiune viabilă în viitorul apropiat urmată de o perioadă de tranzacționare laterală. O spargere sub canalul ascendent de trend ar putea fi un semnal care favorizează un astfel de scenariu.

Sursa: xStation5

Petrolul se tranzacționează la cele mai înalte niveluri din martie. Cu toate acestea, elementele fundamentale nu susțin această evoluție, iar prețurile sunt în prezent determinate în principal de speculații. Prin urmare, există riscul unor marcări de profituri în viitorul apropiat.


Acest material este o comunicare de marketing în sensul articolului 24 alineatul (3) din Directiva 2014/65 / UE a Parlamentului European și a Consiliului din 15 mai 2014 privind piețele de instrumente financiare, și de modificare a Directivei 2002/92 / CE și a Directivei 2011 / 61 / UE (MiFID II). Comunicarea de marketing nu este o recomandare de investiții sau o recomandare de informații sau o recomandare care sugerează o strategie de investiții în sensul Regulamentului (UE) nr. 596/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 aprilie 2014 privind abuzul de piață ( reglementarea abuzului de piață) și de abrogare a Directivei 2003/6 / CE a Parlamentului European și a Consiliului și a Directivelor Comisiei 2003/124 / CE, 2003/125 / CE și 2004/72 / CE și a Regulamentului delegat (UE) 2016/958 al Comisiei din 9 596/2014 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește standardele tehnice de reglementare pentru aranjamentele tehnice pentru prezentarea obiectivă a recomandărilor de investiții sau a altor informații care sugerează strategii de investiții și pentru dezvăluirea de interese particulare sau indicații de conflicte de interese sau orice alte sfaturi, inclusiv în domeniul consultanței în materie de investiții, în sensul Legii privind tranzacționarea cu instrumente financiare din 29 iulie 2005 (de ex. Journal of Laws 2019, articolul 875, astfel cum a fost modificat). Comunicarea de marketing este pregătită cu cea mai mare diligență, obiectivitate, prezintă faptele cunoscute autorului la data pregătirii și este lipsită de orice elemente de evaluare.

Comunicarea de marketing este pregătită fără a lua în considerare nevoile clientului, situația sa financiară individuală și nu prezintă nicio strategie de investiții în niciun fel. Comunicarea de marketing nu constituie o ofertă de vânzare, oferire, abonament, invitație la cumpărare, reclamă sau promovare a oricărui instrument financiar.

X-Trade Brokers Dom Maklerski SA nu este responsabilă pentru acțiunile sau omisiunile niciunui client, în special pentru achiziționarea sau cedarea instrumente, întreprinse pe baza informațiilor conținute în această comunicare de marketing. În cazul în care comunicarea de marketing conține informații despre orice rezultat cu privire la instrumentele financiare indicate în acestea, acestea nu constituie nicio garanție sau prognoză cu privire la rezultatele viitoare.

Acest material nu este emis pentru a influenta deciziile de tranzacționare ale niciunei persoane. Informațiile cuprinse în cadrul acestui material nu sunt prezentate pentru a fi aplicate, copiate sau testate în cadrul tranzacțiilor dumneavoastră. Informațiile cuprinse în cadrul acestui material sunt emise în baza experienței proprii a emitentului și nu reprezintă o recomandare individuală, nu vizează atingerea anumitor obiective, randamente financiare și nu se adresează nevoilor niciunei persoane anume care ar primi-o.

Premisele acestui material nu au în vedere situația și persoana dumneavoastră, deci nu recomandăm utilizarea acestor informații sub orice formă. Utilizarea informațiilor cuprinse în cadrul acestui material în orice modalitate se face pe propria dumneavoastră răspundere. Acest material este emis de către un analist pentru care își asumă răspunderea X-Trade Brokers Dom Maklerski SA, persoană juridică supervizată de KNF – Autoritatea de Supraveghere Financiara din Polonia.

Forumul Pădurilor 2020, eveniment în silvicultură și industria lemnului

0

Forumul Pădurilor, Industriei Lemnului și Bioeconomiei, organizat de Fordaq România Comunitatea Forestierilor, cu sprijinul Consiliului Pădurilor și Dezvoltării Rurale, susținut de Patronatul Investitorilor Autohtoni din România PIAROM și  Coaliția pentru Libertatea Comunicării și Comerțului, a dezbătut la ediția din acest an tema „Rol central pentru lemnul provenit din păduri gestionate durabil în noua bioeconomie”.

Reprezentanți ai proprietarilor de păduri, ai mediului universitar de profil, ai autorității de stat în domeniu au abordat subiecte privind rolul pădurilor și al industriilor bazate pe lemn din pădurile gestionate în mod durabil în noua bioeconomie; contribuția esențială prin fixarea carbonului în păduri și produse din lemn, prin efectul de  substituție, al altor produse cu o amprentă ecologică mai mare; sectorul industriilor bazate pe lemn în contextul obiectivelor Pactului Verde European.

Prof. Univ. Dr. Nicu Marcu, Președintele Autorității de Supraveghere Financiară: Digitalizarea impune adaptarea modelelor de supraveghere pentru prevenirea vulnerabilităților

0

Comisia Europeană a adoptat recent „Digital Finance Package”, care include strategiile Comisiei pentru Digital Finance și Retail Payments, precum și propuneri legislative privind cripto-activele și reziliența digitală.

Comisia a propus, în premieră, o nouă legislație privind cripto-activele (o reprezentare digitală a valorilor sau drepturilor care pot fi stocate și tranzacționate electronic) – Regulamentul privind piețele cripto-activelor (MiCA). Prin acest regulament se urmărește a se oferi claritate juridică și certitudine emitenților și furnizorilor de cripto-active, cu alte cuvinte de a contribui la valorificarea oportunităților și reducerea riscurilor în acest nou domeniu.

Totodată, Comisia propune un regim pilot pentru infrastructurile pieței care doresc să încerce să tranzacționeze și să deconteze tranzacții cu instrumente financiare sub formă de cripto-active. Regimul pilot reprezintă o așa-numită abordare „sandbox” – sau mediu controlat – care permite derogări temporare de la normele existente, astfel încât autoritățile de reglementare să câștige experiență cu privire la utilizarea tehnologiei registrelor distribuite în infrastructurile pieței, asigurându-se în același timp că pot face față riscurilor pentru protecția investitorilor, integritatea pieței și stabilitatea financiară.

„Autoritatea de Supraveghere Financiară susține inovațiile tehnologice în domeniul financiar non-bancar. Digitalizarea va schimba obiceiurile de interacțiune și va aduce cu sine și noi provocări în materia gestionării riscurilor.

De aceea, va trebui să ne adaptăm din mers modelele de supraveghere și de control pentru a fi cu un pas înainte și pentru a preveni potențiale vulnerabilități”, a declarat Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, domnul Nicu Marcu (foto).

O altă propunere legislativă majoră o reprezintă cea privind reziliența operațională digitală (DORA) al cărei scop este de a atenua atacurile cibernetice și de a îmbunătăți supravegherea serviciilor externalizate.

Companiile de tehnologie devin din ce în ce mai importante în domeniul finanțelor, atât ca furnizori de IT pentru firmele financiare, cât și ca furnizori de servicii financiare. Prin legislația propusă se are în vedere ca entitățile să se asigure că pot rezista la o multitudine de perturbări și amenințări legate de tehnologii ale informației și comunicațiilor.

Mai multe informații cu privire la acest pachet se pot găsi la link-urile:

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_20_1684

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/QANDA_20_1685