Deloitte România a asistat Grupul CEZ în vânzarea a șapte dintre subsidiarele sale românești către investitorul în infrastructură Macquarie Infrastructure and Real Assets

0

Deloitte România a asistat grupul ceh de energie CEZ în vânzarea a șapte dintre subsidiarele sale românești, active în domeniul distribuției de electricitate și al energiei regenerabile, către investitorul în infrastructură Macquarie Infrastructure and Real Assets (MIRA), unul dintre cei mai mari manageri de active alternative din lume, deținut de grupul australian Macquarie. Obiectul tranzacției constă în rețeaua CEZ România de distribuție a energiei electrice, în businessul de furnizare de electricitate, care are 1,4 milioane de clienți, și în cel mai mare parc eolian pe uscat din Europa, de la Fântânele-Cogealac. Această tranzacție este considerată una dintre cele mai importante de pe piața românească de fuziuni și achiziții și cea mai mare din sectorul de energie din ultimii ani. Acordul, a cărui valoare nu a fost comunicată, a fost semnat la finalul lunii octombrie 2020 și este supus aprobării Autorității Europene Antitrust și a Consiliului Suprem de Apărare a Țării din România.

Grupul CEZ, care a intrat pe piața din România în 2005, și-a anunțat în iunie 2019 noua strategie, care presupunea decizia de a vinde anumite active din mai multe țări, printre care România, Bulgaria și Polonia. După finalizarea tranzacției, grupul ceh va rămâne activ în România, în domeniile trading de energie și servicii energetice.

Radu Dumitrescu, Deloitte Romania

„Această tranzacție este tipul de proiect-cheie pentru orice profesionist în domeniul nostru, date fiind efectele sale asupra sectorului local de energie, durata sa de peste un an și colaborarea internațională pe care a presupus-o. Aș vrea să mulțumesc grupul CEZ pentru că a avut încredere în Deloitte cu acest proiect, pentru care am combinat expertiza unor echipe din mai multe țări, inclusiv a experților Deloitte din Cehia, astfel încât să punem la dispoziția clientului toate cunoștințele și experiența rețelei noastre. Finalizarea acestei tranzacții va marca intrarea pe piața românească a unuia dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, Macquarie, care și-a manifestat interesul față de România de mai mulți ani”, spus Radu Dumitrescu, Partener Coordonator Consultanță Financiară, Deloitte România.

O echipă multidisciplinară a Deloitte România a oferit asistență pentru procesul de due diligence financiar, fiscal și comercial, precum și servicii de suport în tranzacție. Echipa de consultanță financiară a fost alcătuită din Radu Dumitrescu, Partener Coordonator, Vlad Bălan, Director Adjunct, Miruna-Viviana Ciocea, Manager,și Ionuț Vasilescu, Manager. Echipa de experți fiscali care a lucrat la proiect a fost formată din Dan Bădin, Partener, și Ioana Năstase, Senior Manager, iar Sorin Elisei, Director în cadrul practicii Deloitte România specializate în energie și resurse naturale, a asigurat componenta de consultanță în management. Echipa Deloitte Cehia a fost coordonată de Josef Kotrba și Dusan Sevc, Parteneri în cadrul practicii de Consultanță Financiară (foto).

Cu o echipă de 50 de experți, Deloitte este unul dintre cei mai importanți furnizori din România de servicii de consultanță financiară pentru companii locale și multinaționale din mediul privat și din cel public. În 2019, echipa de consultanță financiară a Deloitte România a fost implicată în peste 100 de proiecte complexe prin intermediul tuturor liniilor de servicii.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 330.000 de profesioniști ai săi.


Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a 2.000 de profesioniști.

Pentru a afla mai multe despre rețeaua globală a firmelor membre, vă rugăm să accesați www.deloitte.com/ro/despre.

Pădurea se întoarce în avuția statului

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva anunță perspectiva apropiată deschisă pentru revenirea unor suprafețe de pădure în avuția de resurse a țării:

O nouă șansă pentru recuperarea în patrimoniul statului a celor 43.227 hectare de pădure din județul Bacău retrocedate ilegal

Curtea de Apel Brașov începe vineri, 13 noiembrie, audierea martorilor în dosarul retrocedării ilegale a 43.227 hectare, un sfert din suprafața împădurită a județului Bacău, Regia Națională a Pădurilor – Romsilva considerând că acest proces este o șansă pentru readucerea în patrimoniul statului a acestei suprafețe de pădure, cu o valoare estimată de circa 300 milioane de euro.

Judecătorii Curții de Apel Brașov urmează să audieze vineri martori cheie în acest dosar de corupție, precum cei doi colegi ai judecătorului Tribunalului Covasna care a retrocedat ilegal cele peste 43.000 de hectare, grefierul care a participat la ședința de judecată din 3 aprilie 2012 când s-a produs retrocedarea ilegală, precum și fostul deputat Ioan Adam, care a declarat că președintele completului de judecată a condiționat soluționarea dosarului în favoarea lui Paltin Gheorghe Sturdza în schimbul sumei de 50.000 euro, din care 10.000 euro au fost luați de către judecător, așa cum rezultă din probe.

Relatările acestor martori vor avea o mare importanță atunci când se va hotărî soluția de către instanța de judecată.

Reamintim că în anul 2018 președintele completului de judecată din cadrul Tribunalului Covasna, care a retrocedat ilegal cele 43.227 hectare de pădure, a fost condamnat de către judecătorii Înaltei Curți de Casație si Justiție la pedeapsa închisorii de 3 ani. Însă în urma efectului nefast al deciziei Curții Constitutionale a României, soluția de condamnare cu executare pentru luare de mită a fost anulată de către completul de cinci judecători al Înaltei Curți de Casație și Justiție și întregul dosar a fost trimis în rejudecare.

Dosarul de corupție a ajuns la Curtea de Apel Brașov, ca urmare a faptului că inculpații cu înalte funcții de demnitari publici au renunțat la acestea, pentru a nu mai fi judecați de către Înalta Curte de Casație și Justiție.      

Reîntors în camera preliminară la Curtea de Apel Brașov, după cinci ani de judecată la Înalta Curte de Casație și Justiție, la termenul din 29 septembrie 2020 a fost pusă în discuție calitatea procesuală de parte civilă vătămată a Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva și a Direcției Silvice Bacău, însă cererile au fost respinse, deși plângerea penală în urma căreia a fost deschis dosarul penal a fost formulată în data de 3 august 2012 chiar de către Directia Silvică Bacău, adminstratorul celor 43.227 hectare de pădure.

Menționăm că juriștii Direcției Silvice Bacău și ai Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva au fost prezenți în toate fazele procesuale ale dosarului de retrocedare și al acestui dosar de corupție.

Prin scoaterea în afara cadrului procesual a Direcție Naționale Anticorupție, Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva și a Direcției Silvice Bacău, au fost eliminate importante pârghii ale statului împotriva unor astfel de decizii ilegale.

În aceste condiții, nu mai ramâne decât să ne punem speranța în corectitudinea completului de judecată din cadrul Curții de Apel Brașov, dar și în cea a profesionalismului reprezentanților Ministerului Public și cei ai Ministerului Finanțelor Publice că vor reuși să evidențieze și să eficientizeze întreg ansamblul probator transmis de către Direcția Națională Anticorupție – Secția Teritorială Brașov în cele peste 60 de volume ale dosarului, conținând actelele de urmărire penală și probe importante, astfel încât să obțină o soluție care să ajute Statul Român în recuperarea suprafeței de 43.227 ha padure.

Foto RNP Romsilva      

Universitatea din București, prima clasată dintre universitățile românești în RUR World University Rankings by Subject

0

În clasamentul RUR World University Rankings by Subject 2020, Universitatea din București ocupă locul I între universitățile românești în domeniul Științele vieții (locul 414 la nivel global), urmată de Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (581) și Universitatea de Vest din Timișoara (645), membre ale Consorțiului Universitaria. 

Tot pe locul I național, Universitatea din București se situează și în domeniul Științe naturale (locul 316 la nivel global), urmată de Universitatea de Vest din Timișoara (390) și Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (479).

În domeniul Științe tehnice, Universitatea din București ocupă locul II pe plan național (566 la nivel mondial), precedată de Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (474) și urmată de Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași (581) și de Universitatea Politehnica din București (604).

În clasamentul general mondial, Universitatea din București se află pe poziția 589, urmată de Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napooca, Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea Politehnica din București, Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade”  din Târgu Mureș.

Universitățile sunt evaluate în funcție de mai mulți indicatori, grupați în domeniile educație, cercetare, diversitate internațională, sustenabilitate financiară.  

Burse pentru studenți acordate de TenarisSilcotub

0

Compania TenarisSilcotub (parte a grupului Tenaris) – cel mai important producător român de țevi fără sudură de diametre mici, utilizate în diverse aplicații din industriile energiei, mecanică și auto – a acordat bursele pentru studenți din ediția 15 a inițiativei educaționale Roberto Rocca Education Program (RREP). Beneficiari sunt 30 de studenți din universități în profil tehnic: Universitatea Politehnica din București, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea Petrol-Gaze din Ploiești, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași. Bursa are o componentă financiară în valoare de 9.600 de lei și una de acces la programe de training și mentorat organizate de compania TenarisSilcotub.

Premierea s-a derulat online, într-un eveniment cu tema ECO-Green, axată pe abordarea sustenabilă a mediului industrial.

Prof. univ. dr. ing. Cristian Doicin, decanul Facultății de Inginerie Industrială și Robotică a Universității Politehnica din București a subliniat: „Apartenența la grupul bursierilor RREP este, din ce in ce mai mult, echivalentă cu un pașaport pentru o lume selectă a științei și tehnologiei și, dincolo de componenta financiară, programul menține ideea unei elite a competențelor, respectată, dar și datoare să confirme în continuare“. 

Mihaela Popescu, președintele companiei TenarisSilcotub, accentuează: „Educația este o prioritate pentru societatea noastră în general și a fost întotdeauna în centrul programelor noastre de CSR. Responsabilitatea față de mediul înconjurător este un subiect primordial pentru compania noastră și dorim să construim împreună cu universitățile o viziune a industriei viitorului, ce își propune să fie una sustenabilă, cu impact minim asupra mediului înconjurător. În fiecare an, întâlnirea cu studenții e un moment de emoție specială. Îi felicităm pe câștigătorii burselor din acest an și suntem încrezători că vor continua parcursul de excelență”.

Mihaela Popescu

Din 2006 până în prezent, 600 de studenți în domeniul ingineriei au beneficiat de bursele Roberto Rocca oferite de TenarisSilcotub, cu sublinierea că „pornind de la convingerea că inovația și remodelarea industriei pentru a răspunde principiilor de sustenabilitate este promovată de oameni, TenarisSilcotub își propune să fie parte din acest proces, contribuind cu know-how. Colaborarea cu mediul academic este fundamentală pentru a construi legături puternice între studenți, profesori și realitatea industrială. Roberto Rocca Education Program reprezintă o contribuție sustenabilă a TenarisSilcotub în procesul de educație în România. Programul continuă, selecția pentru anul universitar 2020-2021 fiind deschisă din această lună. Programul Roberto Rocca Education Program reprezintă o inițiativă de a oferi  burse studenților talentați și absolvenților de inginerie și științe aplicate. Fondat în 2005 pentru a onora regretatul președinte al grupului Techint, Roberto Rocca, programul educațional acordă burse studenților din Argentina, Brazilia, Canada, China, Columbia, Ecuador, Ghana, Guatemala, Indonezia, Italia, Japonia, Mexic, Nigeria, Regatul Unit, România, Uruguay şi USA. Cu toate că programul din fiecare ţară are particularităţile sale, în toate cazurile, bursele sunt acordate exclusiv studenţilor care studiază la universităţi din ţara de origine. Programele locale sunt gestionate de departamentele de Resurse Umane din cadrul companiilor sponsor din fiecare ţară”.


China și UE convin să își protejeze reciproc specialitățile agroalimentare

0

În 2019, China a fost a treia destinație ca mărime pentru exporturile UE de produse cu indicație geografică protejată, inclusiv vinuri, băuturi spirtoase și produse agroalimentare. Cu toate acestea, în 2018 și 2019, 80% din confiscările europene de mărfuri contrafăcute și piratate provin din China, cauzând pierderi de 60 miliarde EUR furnizorilor din UE, afirmă proiectul de rezoluție.

•Produse din UE care beneficiază de indicații geografice, cum ar fi Feta, Münchener Bier, Polska Wódka sau Queso Manchego împotriva utilizării abuzive și a imitațiilor în China
•Se va acorda acum atenție negocierilor pentru un acord bilateral de investiții

Parlamentul a aprobat pe 11 noiembrie 2020 un acord între UE și China de a proteja numele a 200 de specialități agroalimentare din Europa și China împotriva falsificării.

Cu 645 de voturi pentru, 22 împotrivă și 18 abțineri, Parlamentul a aprobat acordul semnat în septembrie 2020 între UE și China pentru a se asigura că o sută de produse europene cu indicații geografice (IG) — inclusiv Feta, Münchener Bier, Polska Wódka sau Queso Manchego — vor fi protejate din punct de vedere juridic în China împotriva imitațiilor și a utilizării abuzive a denumirii unui produs.

În același timp, o sută de produse chinezești vor beneficia de același tip de protecție în UE.Eurodeputații au convenit să extindă acordul la încă 175 de produse europene și chinezești în termen de patru ani.

Consolidarea încrederii

În rezoluția ce însoțește acordul, adoptată cu 633 de voturi pentru, 13 împotrivă și 39 abțineri, Parlamentul a salutat acordul, numindu-l „un exercițiu important de consolidare a încrederii” în cadrul negocierilor în curs de desfășurare între UE și China cu privire la un acord bilateral de investiții.

În același timp, Parlamentul își exprimă îngrijorarea cu privire la practicile de denaturare a pieței utilizate de întreprinderile de stat chineze, la transferurile forțate de tehnologie și la alte practici comerciale neloiale.
Parlamentul este, de asemenea, profund îngrijorat de relatările privind exploatarea și detenția uigurilor în fabricile din China.

Raportorul Iuliu Winkler (PPE, România) a declarat: „Acesta este primul acord economic și comercial semnat vreodată cu China și are o valoare simbolică și de consolidare a încrederii. Acordul promite să stimuleze exporturile de produse agroalimentare din Europa către China, care se ridică deja la 14.5 miliarde EUR în 2019. Este, de asemenea, o măsură adecvată a ambiției Chinei de a proteja cu mai multă fermitate drepturile de proprietate intelectuală.”

Următoarele etape

În urma aprobării Parlamentului, Consiliul trebuie să adopte acum acordul pentru ca acesta să intre în vigoare la începutul anului 2021.

Tinerii în Arena – locul în care noua generație de antreprenori cunosc potențialii investitori

0

Prin Vreau să fiu Antreprenor promovăm gândirea și acțiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România

Tinerii în Arenă este locul unde tinerii motivați și dornici să își pornească propriul business pot afla mai multe despre antreprenoriat și despre ce trebuie să facă pentru a primi investiții, direct de la antreprenori experimentați și investitori.

Conform studiului desfășurat de echipa Insights PulseZ, 1 din 2 tineri la nivel național vor să fie antreprenori sau manageri iar 2 din 3 tineri au apetit pentru antreprenoriat. Asta arată potențialul și interesul pe care tânăra generație îl are pentru antreprenoriat. Acest potențial întâmpină și o mare provocare totuși fiindcă 6 din 10 tineri afirmă conform studiului că cea mai mare problemă pe care o întâmpină în România este lipsa accesului la resurse financiare. Mai mult, 1 din 4 tineri este dispus să își deschidă o afacere dacă găsește resurse financiare.

Tocmai din acest motiv echipa Vreau să fiu Antreprenor & Insights vine în sprijinul tinerei generații pentru a facilita accesul în primul rând la informații legate de cum pot să obțină o investiție și apoi să îi sprijine pe tineri în drumul lor către a deveni antreprenori.

Mulți oameni au auzit de conceptele internaționale Dragons Den și Shark Tank sau de cele din România, Imperiul Leilor sau Arena Leilor, unde antreprenorii vin să își prezinte afacerea în fața unor investitori.

Ce se întâmplă în cadrul evenimentului?

Tinerii în Arenă re-creează acest mediu în zona de online și pune lentila pe tinerii din Generația Z, între 16 și 24 de ani, care sunt deciși să meargă într-o călătorie antreprenorială.

Primul eveniment va avea loc în data de 24 noiembrie, începând cu ora 18:00 și va fi un eveniment de pre-lansare în care 5 investitori și totodată antreprenori de succes la nivel național vor împărtăși cu audiența mai multe informații despre antreprenoriat și vor răspunde la întrebări legate de care sunt lucrurile importante pe care un tânăr trebuie să le îndeplinească pentru a primi finanțare.

„Ne dorim ca prin acest eveniment să îi pregătim pe tineri pentru a fi „investibili”. Vrem să îi sprijinim să afle direct de la investitori care sunt lucrurile la care ei se uită înainte să investească și care sunt pașii pe care trebuie să îi urmeze. Începând cu anul următor ne dorim să aducem dintre acești tineri care participă acum la eveniment să își prezinte ideile de business și astfel să facilităm accesul tinerilor la resurse financiare și nu numai.” a declarat Alin-Claudiu Apostu, managerul de proiect și gazda evenimentului Tinerii în Arenă

Cine sunt investitorii în tineri?

Cei 5 investitori vizionari care vor participa la eveniment sunt antreprenori care participă sau au mai participat la evenimente similare și au deja experiența și interesul pentru a susține noua generație de antreprenori. Până acum au fost anunțați oficial trei dintre antreprenori, urmând ca pe data de 12 și 16 noiembrie să fie anunțați și ceilalți doi. Cei trei confirmați până acum sunt:

  • Dragoș Petrescu este unul dintre cei mai importanți oameni din industria HoReCa și fondator al Grupului City Grill, cel mai mare lanț românesc de restaurante.
  • Daniela Marișcu este pionier al industriei agrementului în România și CEO al companiei Aqua Azur, punând România pe harta globală a atracțiilor turistice.
  • Dragoș Anastasiu este unul dintre cei mai cunoscuți oameni de afaceri români și președintele grupului Eurolines, cel mai important exit din România în industria de transporturi.

„Cred cu tarie in tânăra generație de antreprenori. Sunt foarte implicat în zona de educație și dezvoltare antreprenorială si din acest motiv sunt în echipa proiectului „Vreau să fiu Antreprenor” și îmi doresc în continuare să îi sprijin pe tineri să inceapa si sa isi dezvolte afaceri. Romania detine multe oportunitati, trebuie doar sa fim atenti la ele. Cat despre antreprenoriat și educație, aceștia sunt pilonii de bază ai dezvoltării acestei țări” – a declarat Dragoș Anastasiu, Președintele Grupului Eurolines Romania

Vă puteți înscrie gratuit la eveniment aici iar mai multe informații puteți obține de pe pagina evenimentului: https://www.facebook.com/events/741833273080335  

Tinerii în Arenă este un concept marca Vreau să fiu Antreprenor și Insights, un proiect Romanian Business Leaders.


Despre Vreau să fiu Antreprenor

VSFA este un program național prin care ne propunem să promovăm gândirea și acțiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România. Desfășurăm conferințe în țară (peste 220 evenimente până acum, începând din 2013), avem 10 comunități locale de tineri care creează și implementează proiecte locale, iar impactul lor a depășit 27.000 de tineri.


Despre Insights

Misiunea Insights este aceea de a sprijini organizațiile să se dezvolte prin potențialul și creativitatea unora dintre cei mai antreprenoriali și inovativi tineri din România. Sprijinim astfel dezvoltarea tinerilor și apropierea lor de mediul de business, în timp ce aducem un plus de valoare firmelor românești de toate dimensiunile, pentru a susține dezvoltarea economică. Am organizat 8 bootcampuri până acum, iar proiectul a primit anul trecut premiul  la categoria Top 10 Programe Globale pentru dezvoltare ecosistem de inovație de la ITU, Agenția Națiunilor Unite pentru Informații și Telecomunicații.


Despre Romanian Business Leaders

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizație apolitică, neguvernamentală și non-profit care oferă o platformă de acțiune și implicare socială pentru antreprenorii și șefii de companii din mediul de business privat.

RBL face România o țară mai bună pentru business și pentru români, prin proiecte care îmbunătățesc educația, antreprenoriatul și buna guvernare în România. Proiectele RBL sunt inițiate și dezvoltate pe bază de voluntariat de cei peste 200 de membri, antreprenori și executivi de top din România.

Forumul România Eficientă: Ce școli vor fi renovate prin cel mai mare proiect privat de eficiență energetică și care au fost criteriile de selecție

0

În ciuda contextului dificil creat de pandemie, programul România Eficientă, lansat în iunie 2019 și derulat de Energy Policy Group (EPG) în parteneriat cu OMV Petrom, va susține renovarea aprofundată a unui număr de cinci școli din localitățile Băicoi, Ovidiu, Cristuru Secuiesc, Drobeta-Turnu Severin și Vaslui. În plus, acestora li se adaugă o clădire a Liceului Tehnologic Energetic „Elie Radu” din Ploiești, unde proiectul de renovare va avea rol de pilot. Câteva mii de elevi, dar și câteva sute de profesori vor beneficia astfel de condiții mai bune de învățare, în urma renovării clădirilor în care își desfășoară activitatea.

Cele șase unități școlare care vor beneficia de investiții au fost anunțate în cadrul celei de-a doua ediții a Forumului România Eficientă, care a avut loc în format online pe data de 10 noiembrie 2020.

Unitățile școlare incluse în programul România Eficientă – cel mai mare proiect privat de eficiență energetică la nivel național, ce se desfășoară până în 2022 – au fost selectate în urma unor criterii bine definite.

„În primul rând, ne-a interesat ca, la nivel național, să luăm în considerare localități urbane de dimensiuni mici și mijlocii, care să nu fie afectate semnificativ de scăderea populației școlare. Acesta a fost un indicator important în metodologia de selecție”, a declarat Radu Dudău, director Energy Policy Group (EPG) și coordonatorul principal al programului.

În 77% dintre orașele și municipiile României, numărul elevilor din clasele I-VIII a scăzut între 2014 și 2018. În cel mai mare număr de orașe din România, respectiv în 147, s-a înregistrat o scădere de până la 10%. La polul opus, creșteri semnificative au avut loc în unele mari orașe: București, Cluj, Sibiu, Brașov, Timișoara, Alba Iulia, Sibiu, conform datelor prezentate de către EPG.

Un al doilea criteriu a fost impactul socio-economic al investiției, fiind luate astfel în calcul localitățile în care venitul per capita este sub media națională. Cel de-al treilea criteriu a fost cel de diversitate geografică și climatică la nivel național.

Luând în considerare toate aceste criterii, iată localitățile și școlile selectate care vor beneficia de lucrări ample de renovare energetică prin proiectul România Eficientă:

  • Băicoi (județul Prahova): Școala Gimnazială Liliești
  • Cristuru Secuiesc (județul Harghita): Liceul Tehnologic „Zeyk Domokos”
  • Drobeta-Turnu Severin (județul Mehedinți): Colegiul Național „Gheorghe Țițeica”
  • Ovidiu (județul Constanța): Liceul Tehnologic „Ion Podaru”
  • Vaslui (județul Vaslui): Școala Gimnazială „Elena Cuza”

Până în prezent, au fost realizate auditurile energetice și documentațiile tehnice pentru toate cele cinci școli incluse în program. În plus, ca proiect-pilot de renovare aprofundată, acestora li se adaugă o clădire școlară – corp C11 – de la Liceul Tehnologic Energetic „Elie Radu” din Ploiești (județul Prahova), clădire care găzduiește atât săli de curs, la parter, cât și un cămin-internat, la etajele superioare.

În toate aceste clădiri școlare vor fi realizate lucrări de renovare aprofundată, aliniate cu noile standarde ale UE, nu simple anvelopări. Rezultatele vor avea o valoare de model, care să poată fi replicat în alte programe de finanțare din sectorul privat și public.

Școlile din România, deficiente la capitolul eficiență energetică

Primii beneficiari ai investițiilor vor fi elevii, pentru că nivelul de calitate a actului educațional este influențat de calitatea clădirii în care acesta se desfășoară. Doar la Liceul Tehnologic „Ion Podaru” din Ovidiu, Constanța, învață aproximativ 1.300 de elevi, dar și peste 120 de profesori.

„Acesta este principalul argument pentru munca pe care vrem să o realizăm, pentru că este cea mai importantă datorie pe care o avem pentru viitor în această țară: să asigurăm condiții bune pentru învățare pentru acești copii”, a completat Radu Dudău, directorul EPG.

La rândul său, Christina Verchere, CEO OMV Petrom, sponsorul proiectului România Eficientă cu o finanțare de 4 milioane de euro, a declarat că grupul energetic a decis să susțină acest program conștientizând nevoia uriașă de a îmbunătăți eficiența energetică în România, în special în clădiri.

„Avem privilegiul și responsabilitatea de a fi sponsorul România Eficientă. Foarte multă energie este consumată și risipită, din păcate, în clădiri. Mai mult decât atât, credem că renovarea școlilor, dintre toate clădirile, este lucrul cu care putem începe și acestea vor fi renovate în mod extensiv. În paralel, succesul acestui proiect va fi măsurat prin contribuția la cultura de eficiență energetică din România, care se traduce prin schimbări comportamentale în școli, la serviciu și acasă, printr-o înțelegere mai profundă din partea tuturor a beneficiilor îmbunătățirii eficienței energetice. Ca partener, suntem încrezători că acest program va oferi un model de practici bune privind renovarea școlilor la standarde avansate, atât financiar, cât și tehnic”, a spus, în cadrul Forumului România Eficientă, Christina Verchere.

Câteva date statistice arată de ce este atât de necesară intervenția prin renovare ambițioasă și extinsă asupra școlilor din România. O analiză realizată de EPG pe baza datelor Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice, culese prin platforma siiir.edu.ro, arată că în România sunt 17.819 unități de învățământ preuniversitar. Dintre acestea, cele 9.813 care au introdus date complete și au putut fi selectate în cadrul acestei analize dețin în total un număr de 13.596 de clădiri ce conțin spațiile utilizate zilnic de către elevi și profesori, respectiv săli de clase, cancelarii, cabinete, laboratoare, ateliere pentru elevi, internate, săli de sport și grupuri sanitare.

Din analiza EPG rezultă că în 49% (adică 4.806) dintre unitățile școlare analizate, cel puțin o clădire utilizată de către elevi sau profesori necesită reabilitare. Din cele 17.819 unități școlare din România, doar 11.571 au oferit date privind accesul la utilități, iar dintre acestea, 1.874 unități școlare (respectiv 16%) nu au apă curentă în niciuna dintre clădirile ce aparțin unității respective.

„Este o diferență foarte mare între standardele actuale de renovare pe care le are în vedere UE și pe care noi vrem să le realizăm și faptul că la noi în țară sunt, în continuare, atâtea școli care nu au acces la utilități minimale. Deci este enorm de lucru și este o responsabilitate socială și morală a noastră, a tuturor, să susținem astfel de investiții”, a conchis Radu Dudău, directorul EPG.

***

Despre România Eficientă

România Eficientă este un proiect privat, de interes public național, derulat de Energy Policy Group (EPG), în parteneriat cu OMV Petrom, ce se desfășoară până în 2022. Proiectul a demarat în vara anului 2019 și constă în derularea unui program național de promovare a eficienței energetice. România Eficientă își propune să sprijine atingerea țintelor României pentru anul 2030 în privința reducerii emisiilor de carbon și a creșterii eficienței energetice, atât prin campanii de informare și educare, cât și prin realizarea unor proiecte concrete de renovare aprofundată în școli publice din diferite regiuni ale țării. Mai multe detalii găsiți pe site-ul romania-eficienta.ro.

Ericsson Capital Markets Day 2020: Compania își va atinge obiectivele financiare stabilite pentru anul acesta

0

  • Ericsson va accelera investițiile în aplicațiile 5G destinate clienților de tip enterprise
  • Noua țintă pe termen lung, pentru marja EBITA a Grupului (excluzând costurile de restructurare) este de 15%-18%
  • Noul obiectiv privind fluxul de numerar liber (Free Cash Flow) (înainte de fuziuni și achiziții) este de 9%-12% din vânzări
  • La nivel de Grup, obiectivul privind marja de operare (Operating marging) pentru 2022 (excluzând costurile cu restructurarea) rămâne de 12%-14%, cu unele ajustări între segmente

Rezultatele strategiei de business în vederea redersării și îmbunătățirii situației financiare, pe care Ericsson (NASDAQ: ERIC) a urmat-o începând cu anul 2017, au fost prezentate de către reprezentanții companiei, în 10 noiembrie, în cadrul evenimentului Ericsson Capital Markets Day 2020.

Reprezentanții Ericsson au revizuit obiectivele strategice de creștere și noile ținte financiare pe termen lung ale companiei. Alături de Börje Ekholm, președinte și CEO Ericsson, executivi din cadrul companiei au vorbit despre situația financiară din ultimii trei ani și au precizat că au în plan dezvoltarea afacerilor în sectorul enterprise, care să contribuie la consolidarea situației Grupului.

În ultimii trei ani, afacerile Ericsson au cunoscut o creștere organică, compania redevenind profitabilă și fiind capabilă să-și atingă obiectivele financiare stabilite pentru anul 2020. Lider la nivel global în sectorul tehnologic, cu o cotă de piață în creștere în sectorul 5G, Ericsson va intra într-o nouă fază de dezvoltare unde va pune accent pe creșterea în zona business-ului său de bază, si cu o atentie sporita pe segmental enterprise.

Börje Ekholm, președinte și CEO Ericsson, a precizat: “Strategia noastră a generat rezultate care sunt o bază solidă pentru viitor și ne-au adus calitatea de lider pe piața 5G, de care ne bucurăm astăzi. Pandemia COVID-19 ne-a amintit că utilizarea conectivității radio (wireless) este fundamentală pentru a avea o dezvoltare în viitor. La nivel global, și la nivelul fiecărui sector economic, vom găsi oportunități de a veni cu inovații în fața clienților noștri, inclusiv a celor de tip enterprise. Atuul nostru este legat de creșterea economică la scară largă, iar noi putem avea un rol-cheie în acest ecosistem – de care depinde implementarea cu succes a tehnologiei 5G – format din operatori, companii și decidenți”.

Obiective pe termen lung

Obiectivul de profitabilitate pe termen lung, după anul 2022, vizează o marjă EBITA (excluzând costurile provenite din reorganizarea activității) de 15%-18% la nivel de Grup. Compania își propune să atingă acest obiectiv prin creșterea profitabilității activităților la nivelul întregului Grup. Creșterea profitabilității marjei brute va fi generată de vânzările de soluții software și eficiență operațională. Compania va menține un interes sporit pe fluxul de numerar liber (înainte de fuziuni și achiziții), având o țintă de 9%-12% din vânzări.

Obiectivele de profitabilitate pentru 2022

Obiectivele de profitabilitate la nivel de Grup, pentru anul 2022, rămân neschimbate, cu o marjă de operare de 12%-14%, excluzând taxele de restructurare. Obiectivele pentru fiecare segment în parte (pentru 2022) sunt actualizate cu țintele pentru marjele de operare de la nivelul fiecărui segment, după cum urmează:

  • Ținta majorată pe segmentul rețelelor de telecomunicații a fost generată de creșterea cotei noastre de piață. Obiectivul privind marja de operare pentru anul 2022, pe segmentul rețelelor de telecomunicații, este de 16%-18% (în ascensiune față de 15%-17%).
  • În segmentul serviciilor digitale, restaurarea profitabilității continuă să reprezinte o prioritate. Pe fondul majorării cheltuielilor cu activitățile de cercetare și dezvoltare, precum și a declinului vânzărilor solutiilor din generatiile anterioare, ținta marjei de operare a fost ajustată la 4%-7% pentru 2022 (în declin față de 10%-12%).
  • În segmentul Managed Services, creșterea planificată a marjei va fi realizată prin intermediul investițiilor în domeniul cercetării și dezvoltării, în soluții de Inteligență Artificială și automatizare. Pentru anul 2022, ținta pentru acest segment a fost majorată la 9%-11% (de la 8%-10%).  
  • În segmentul Emerging Business & Other, prioritatea rămâne pe înființarea unor noi direcții de business, care să aibă o creștere organică. Creșterea veniturilor va fi realizată prin intermediul noilor produse 5G și IoT dezvoltate de companie, dar și prin achiziția Cradlepoint, ce va avea o contribuție importanta la acest capitol.

Factorii de Risc

Actualele incertitudini, de natură geopolitică și comercială, ar putea avea efecte negative asupra Ericsson (afaceri curente, operațiuni, perspective de afaceri, rezultate operaționale, situație financiară), afectând și abilitatea companiei de a-și atinge obiectivele. Incertitudinile vizează efectele actualelor conflicte comerciale – în special cel dintre SUA și China, precum și nesiguranța în ceea ce privește modul în care noua administratie  a Statelor Unite ale Americii ar putea aborda această dispută comercială. De asemenea, există îngrijorări și în ceea ce privește viitorul relațiilor bilaterale dintre Suedia și China, după ce Autoritatea guvernamentală suedeză de Poștă și Telecomunicații a decis să excludă vânzătorii chinezi din rețelele 5G.


Despre Ericsson

Ericsson le oferă furnizorilor de servicii de comunicații soluții complete pentru îmbunătățirea conectivității si a serviciilor. Portofoliul companiei acoperă domenii precum Retele (Networks) , Solutii oentru Servicii Digitale (Digital Services), servicii de externalizare (Managed Services) și Business-uri Emergente (Emerging Business) și este menit să sprijine clienții companiilor în procesul de digitalizare, să  sporească eficiența companiilor  și să identifice noi surse de venit. Inovațiile Ericsson au pus beneficiile telefoniei și ale conexiunii mobile la dispoziția a miliarde de oameni, de la nivel global. Compania este listată la bursa din New York (NASDAQ) , precum și la filiala acesteia – NASDAQ Stockholm. 

TechAngels: Pariul din economie începe de la un ecosistem start-up solid

0

O treime din start-up-urile europene se află sub risc față de efectele economice ale pandemiei, conform unui studiu europeanstartups.co (platformă de monitorizare sprijinită de Comisia Europeană, inițiată de dealroom.co și sifted.com). Prin generarea de noi locuri de muncă, cu o creștere anuală de peste 10%, start-up-urile reprezintă cel mai activ factor pentru dezvoltare în ultimii 4 ani, la nivel european.

Continuarea susținerii ecosistemului de start-up-uri, în special cele din domeniul tehnologiei este o direcție strategică prioritară importantă pentru întregul continent european, mai ales că și fără pandemie decalajul față de piețele americane și asiatice se menține în defavoarea europenilor. În România, comunitatea de investitori și start-up-uri interesați de tehnologie a continuat să evolueze într-o dinamică susținută, deși nu este încă evaluat nivelul total al investițiilor în anul acesta, cu schimbări și multe incertitudini.

TechAngels a lansat în rândul membrilor săi – 70 de antreprenori și specialiști din corporații – un studiu care evaluează intențiile de investiții ale comunității de business angels interesați de domeniul tehnologiei. 92% dintre membrii TechAngels sunt hotărați să își continue investițiile în start-up-uri tech, la același nivel că și până acum, iar 27% dintre aceștia vor alege și o diversificare a participării la investiții, prin intermediul diferitelor platforme de investiții sau venture-capital.

Cel mai mare procent dintre TechAngels, 42,37% au investit în 2020 tichete de 10.000-30.000 de Euro, iar asociația alocă anual, în medie, 1.100 de ore de consultanță, coaching și mentorship. Componenta de mentorship și coaching, care presupune transferul de experiență de la investitorii de tip angel către tinerii fondatori ai startup-urilor, este probabil mai importantă decât sumele propriu-zise investite în fazele inițiale, pentru că un TechAngel cu experiență îi poate ajuta pe fondatori să evite greșeli, să stabilească o strategie mai bună și să îi sprijine în execuție. Aceste lucruri se pot echivala ca valoare în zeci de mii de euro pentru startup-urile aflate în această fază de dezvoltare și pot face diferența între succes și insucces, având în vedere că multe startup-uri dispun în aceste faze de sume limitate.

Per ansamblu, se poate estima pentru 2020 un nivel de investiție asemănător cu cel din 2019, care s-a ridicat la 6 milioane de Euro, deși numărul tichetelor între 10.000 și 30.000 a crescut în defavoarea celor mai mari, de 30.000-50.000 Euro, ceea ce indică un număr mai mare de startup-uri și diversificarea portofoliilor investite, deci și un control mai bun al riscului investițional.

De altfel, împărtășirea experienței de business acumulate de angels este la fel de importantă (38% dintre respondenți) cu cea a profitabilității investiției (39%), menționate în topul motivațiilor membrilor TechAngels de a participa la consolidarea comunității de antreprenori și investitori. Contribuția business angels este de cele mai multe ori exprimată în accesul la network (58%), mentorship (54%), idei noi (46%).

„Cel mai dinamic segment al economiei este și cel mai vulnerabil în acest moment. La o privire superficială, fiind vorba de companii de dimensiuni mici, start-up-urile par să nu reprezinte o problemă majoră. Ceea ce însă se poate pierde, și uneori fară putere de recuperare, este potențialul pe care îl antrenează un start-up la nivelul pieței în care operează. E nevoie de un ecosistem puternic să crești un start-up, așa cum se spune că e nevoie de un sat să crești un copil. Noi am conștientizat această nevoie și ne-am intensificat contactul cu start-up-urile și cu ceilalți membri ai comunității- acceleratoare, fonduri VC ș.a. și ne-am propus să antrenăm noi parteneri”- spune Mălin Iulian Ștefănescu, Președintele TechAngels.

Modul în care evoluează start-up-urile este evaluat de către investitorii TechAngels ca fiind unul în majoritate mulțumitor – respectiv 50% dintre investitori sunt mulțumiți de rezultatele a peste 50% din companiile în care au investit.

Pe lângă problema finanțării, care se află la un nivel mai scăzut pe plan local față de hub-urile europene, start-up-urile au nevoie de suport în privința dezvoltării propriilor planuri și competențe pentru a evita riscuri în plus, față de cele cunoscute și obișnuite pentru un start-up. Conform sondajului TechAngels, aproximativ 50% dintre start-up-urile întâlnite au o orientare excesivă asupra produsului în defavoarea aspectelor de piață și de business, iar aproximativ 35% supraevaluează valoarea soluției pe care o propun. 50% dintre investitorii TechAngel atrag atenția asupra lipsei de focus, mai mult de o treime adăugând și lipsa de încredere în experiențele anterioare.

Așteptăm ca fondatorii start-up-urilor să ne abordeze cu încredere pentru că am creat un sistem ușor de accesat și de utilizat pentru a ne întâlni în pitch-uri. Îi vom ajuta cu feedback în timpul sau după sesiunile de pitching, vom încerca să le împărtășim din experiența noastră în dezvoltarea de business-uri tech, îi vom îndruma către cele mai bune metode pentru accelerare, iar membrii individuali ai asociației care își doresc să investească îi vor putea contacta direct sau prin intermediul fondurilor de investiții” – subliniază Mihai Guran, vicepreședinte al TechAngels.

În acest moment, portofoliul TechAngels este format din 115 companii, în ultimii 3 ani grupul investind peste 11 milioane de Euro în start-up-uri de tehnologie care rezolvă probleme din diverse domenii- sănătate, educație, logistică, financiare, gaming, marketplace ș.a.

Investitorii TechAngels iau decizia de investiție în mod individual sau în grup în urma sesiunilor de pitch organizate săptămânal sau prin participarea la evenimentele industriei. În acest an, în primele trei trimestre TechAngels a întâlnit peste 200 de start-up-uri.


Despre TechAngels

TechAngels este un grup deschis de investitori privați interesați să susțină dezvoltarea start-up-urilor din domeniul tehnologiei din România și din regiune. În acest moment, asociația are un număr de 70 de membri. Investitorii din grup sunt antreprenori sau specialiști din companii multinaționale, cu experiență extinsă pe piața din România și din întreaga lume, în planificarea de business, dezvoltarea de produse, abordarea piețelor, vânzări, marketing etc. În calitate de angel investors, membrii grupului asigură mentorat și consiliere pentru start-up-urile selectate. În ultimii trei ani, TechAngels au selectat pentru finanțare peste 115 de start-up-uri cu sume totale de 11 milioane de Euro.

BCR și Visa lansează primul program de gamification din banking: „Descoperă Lumea BCR Visa”

BCR și Visa lansează primul program de gamification din banking: „Descoperă Lumea BCR Visa”. Programul poate fi accesat exclusiv în aplicația mobilă George și își propune să încurajeze adoptarea serviciilor digitale și utilizarea cardurilor bancare printr-un joc digital super-distractiv

Banca Comercială Română și Visa lansează primul program de gamification din banking: „Descoperă Lumea BCR Visa”. Programul este disponibil în magazinul aplicației George, platforma de digital banking a Băncii Comerciale Române, sub forma extensiei Visa Play & Explore și oferă peste 3.000 de premii printr-un joc online interactiv.

Campania se aliniază proiectelor de digitalizare lansate de BCR, în ultimii ani, prin care își propune să ofere clienților experiențe 100% digitale.

Pentru a participa, clienții trebuie să își deschidă, mai întâi, un cont curent și să obțină un card Visa, prin intermediul procesului 100% online de deschidere a unui cont curent disponibil la BCR și să acceseze aplicația George. Apoi, la fiecare plată de 30 de lei, realizată online sau prin aparatele POS cu unul dintre cardurile Visa, clienții BCR vor putea juca „Învârte Roata!” în cadrul extensiei Visa Play & Explore. Vor avea astfel posibilitatea de a obține piese de puzzle sau premii instant constând în vouchere. Participanții la jocul digital vor putea completa apoi trei puzzle-uri – Adventure, Play și Experience – fiecare fiind compus din nouă piese. După ce finalizează toate cele trei puzzle-uri, vor avea șansa să se înscrie la o tombolă care oferă 10 smartphone-uri Samsung S20. Nu există piese duble, astfel încât jucătorii pot colecționa doar piese de puzzle diferite după ce s-au distrat cu „Învârte Roata!”.

Românii plătesc mult mai des cu cardul și alte dispozitive mobile, precum telefoane, tablete sau ceasuri inteligente, în detrimentul plăților cu numerar. La ora actuală, patru din cinci tranzacții prin card sunt plăți la comercianți[1], fie în magazine sau în mediul online, iar această tendință s-a intensificat în contextul pandemiei, când clienții s-au orientat tot mai mult către plățile contactless și online. Ne dorim să încurajăm acest comportament și să-i recompensăm cu premii și surprize pe cei care își folosesc cardurile Visa pentru a plăti, oferindu-le în același timp o experiență unică și distractivă prin intermediul programului de gamification lansat împreună cu BCR„, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.  

Ne bucurăm că putem extinde universul lui George, platforma noastră de digital banking, cu o provocare chiar distractivă. Cu ajutorul partenerii noștri de la Visa, le punem la dispoziție clienților o nouă experiență 100% online de la un capăt la celălalt, prin care încurajăm utilizarea plăților non-cash și a serviciilor digitale. Peste 200 de funcționalități sunt disponibile acum în George, de la plăți curente, până la produse de finanțare și refinanțare și, iată, primul program de gamification. George devine astfel mai mult decât o bancă digitală, este un univers de experiențe unic în bankingul din România”, a declarat Eleni Skoura, Director Executiv Produse și Segmente Retail, Banca Comercială Română.

Posesorii cardurilor de debit Visa Classic și Visa Platinum și cei ai cardurilor de credit Visa Classic, precum și clienții BCR care vor aplica pentru carduri Visa de acest tip în perioada campaniei sunt eligibili să participe la campanie. Există anumite tranzacții – retrageri de numerar, pariuri, transferuri și tranzacții de cazino – care nu sunt eligibile pentru campanie

Gamificationul este o metodă care presupune folosirea de elemente şi principii de joc în scopuri de învățare sau de marketing, iar Descoperă Lumea BCR Visa este primul program de gamification digital din banking. Campania este derulată de BCR și Visa exclusiv digital, de la momentul contractării cardurilor și până la câștigarea premiilor și își propune să stimuleze utilizarea cardurilor bancare în România, fiind disponibilă în perioada 9 noiembrie 2020 – 31 ianuarie 2021.

Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe.

BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 17 centre de afaceri și 16 birouri mobile dedicate companiilor și 371 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de cea mai mare rețea națională de ATM-uri și multifuncționale – 1.830 de echipamente, 12.700 POS-uri și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce.


[1] Conform datelor BNR, raportate în T2 2020.