STUDIU: 90% dintre angajații români cu vârste între 25 și 45 ani consideră ca brandul personal îi ajută să obțină un job mai bun

0
  • 90% dintre angajatori au declarat că analizează brandul personal al angajatului în procesul de recrutare
  • 31% dintre angajați investesc deja în brandul personal pentru șanse mai mari

(București, 10 noiembrie 2020): În actualul context marcat de pandemie, perioade de carantină și presiune socio-economică, 49% dintre angajații între 25 și 45 de ani consideră că reputația personală este mai importantă pentru dezvoltarea carierei decât înainte de începutul crizei. Dintre aceștia, 31% investesc deja în construcția unui brand personal pentru a-și asigura șanse mai bune. Datele sunt extrase dintr-un studiu realizat de BrandingUP – un proiect de learning privind reputația personală, care a organizat încă de la începutul perioadei de pandemie cursuri gratuite de construcție a brandului personal pentru angajați și angajatori din toate industriile.

Cu toate că acordul asupra importanței reputației personale a fost majoritar, conform datelor extrase din studiul BrandingUP, 69,4% dintre respondenți nu au investit încă în construcția unui brand personal.

Principalele argumente identificate de angajați în favoarea unei investiții susținute în reputația personală sunt faptul că aceasta construiește încredere și credibilitate în fața clienților și a partenerilor de business (79,6%), rețeaua de contacte care se creează în urma implementării strategiei de comunicare a brandului personal (50%), dar și vizibilitatea dobândită odată cu creșterea expunerii în piață (42,6%). În plus, au mai fost indicate drept beneficii și creșterea directă sau indirectă a veniturilor, creșterea autorității în domeniul de activitate și a autonomiei personale, dar și îmbunătățirea controlului în situații de criză.

”Suntem plăcut surprinși de faptul că există o apreciere atât de mare a importanței reputației personale atât din partea angajaților, cât și a angajatorilor. Am observat această creștere încă de anul trecut, iar sutele de cursanți pe care i-am avut de la începutul crizei au venit să dovedească interesul crescut față de acest instrument. Am vrut însă să avem o imagine cât mai clară a trendului pe care l-am identificat, precum și a provocărilor pe care le întâmpină cei care doresc să își construiască un brand personal. De asemenea, este îmbucurător faptul că, dintre cei aproape 70% care încă nu au început să utilizeze acest instrument, jumătate afirmă că ar fi interesați să înceapă investiția în propriul brand.”- Alina Stoian, Fondator BrandingUP. Personal brand strategist.

Una dintre cele mai importante concluzii ale cercetării a fost relevanța atribuită reputației personale în procesul de recrutare. Astfel, aproape 90% dintre angajatori au răspuns că acordă o importanță deosebită angajaților cu branduri personale puternice. Mai mult, 34,3% dintre aceștia consideră reputația personală ca fiind esențială în succesul afacerii și în conturarea imaginii companiei.

“Mai mult ca oricând, reputația personală și brandul personal reprezintă un diferențiator puternic într-un proces de recrutare, mai ales când vorbim de poziții de management sau experți de top. Oamenii investesc din ce în ce mai mult în capitalul lor de imagine de pe piața muncii, prin participarea ca speakeri la evenimente și conferințe, prin articole publicate, prin expunere în media. S-a produs o schimbare importantă de la maniera clasică de a aplica pentru un job – CV foarte impresionant postat pe LinkedIn, spre maniere îndrăznețe – oamenii caută să apară pe Google, iar recrutorii din marile companii îi abordează cu prioritate pe aceștia.”, susține și Luiza Müller, HR Director, Orange România.

La studiu au participat aproximativ 200 de manageri de top, antreprenori, dar și specialiști liber profesioniști sau angajați din domenii variate – IT, banking, marketing și comunicare, avocatură, agricultură, consultanță și chiar administrație publică. Dintre respondenți 36.11% reprezintă angajatorii. Studiul a fost realizat în perioada Septembrie-Octombrie 2020.

De asemenea, a fost realizat un focus grup de 30 cu răspunsuri de la respondenți din străinătate, cu precădere din Spania, Italia și Portugalia, dar și din state cu culturi corporative diferite, precum Austria, Olanda, Elveția sau Turcia. Ideea testării opiniei internaționale despre reputația personală a venit din dorința de a face o comparație între trendurile existente în alte state, cu o istorie mai bogată în abordarea reputației personale, și curentul înregistrat în România. Concluzia reieșită este că trendul este similar cu țările incluse în focus grup, diferențele fiind de 2-5 %.

Beneficiile și provocările deciziilor luate de inteligența artificială

Material de opinie de Silvia Axinescu, Senior Managing Associate la Reff & Asociații|Deloitte Legal

Viteza cu care evoluează tehnologia aduce tot mai aproape scenarii precum calcularea primei de asigurare de sănătate pe baza comportamentului fiecărei persoane sau a asigurării auto RCA în funcție de stilul de condus și de datele colectate de la autoturism în acest sens. Aceste ipoteze presupun utilizarea tehnologiilor de tipul AI (inteligență artificială) care, dincolo de beneficiile semnificative pe care le oferă, presupun și riscuri cu privire la respectarea drepturilor și libertăților fundamentale ale persoanelor vizate. La nivel european există, în ultimii ani, preocupări intense în legătură cu acest subiect, cu scopul de a proteja consumatorii, însă fără a frâna utilizarea tehnologilor de acest tip.

Inteligența artificială este deja intens utilizată în domenii diverse, iar avantajele sunt evidente. Oficialii europeni susțin însă că folosirea inteligenței artificiale trebuie să țină cont și de faptul că aceasta poate aduce prejudicii semnificative persoanelor vizate, atât de ordin material, cât și moral. Totodată, aceștia recunosc că, în practică, persoanele afectate pot întâmpina dificultăți în exercitarea drepturilor lor în legătură cu anumite decizii luate de inteligența artificială.

În zona de publicitate și marketing, în comerțul online, în procesele de segmentare a audienței vizate și de personalizare a mesajelor de promovare folosite de platforme online, aplicații sau site-uri, se utilizează deja diferite procese decizionale automate, inclusiv de tipul inteligenței artificiale. Așa cum arată și Comisia Europeană în documentele emise în legătură cu acest subiect, AI este utilizată de intermediarii online pentru a stabili prioritatea informațiilor destinate clienților și pentru a asigura modelarea conținutului. Dar datele prelucrate, modul în care sunt concepute aplicațiile și posibilitățile de intervenție umană pot afecta drepturile la libertatea de exprimare, la protecția datelor cu caracter personal și a vieții private, precum și libertățile politice. Din ce în ce mai multe programe de calculator personalizează experiența utilizatorilor în mediul online, pe baza informațiilor colectate despre aceștia referitoare la activitate, modul de petrecere a timpului, preferințe, informații tranzacționale etc.

Implicațiile utilizării AI și conformarea cu legislația în vigoare

Având în vedere că, din perspectiva protecției datelor cu caracter personal, există riscuri de prelucrare intruzivă și de „etichetare” a utilizatorilor, discuțiile cu privire la folosirea unei soluții sau aplicații software care poate presupune și AI se concentrează în jurul a două idei. Prima este legată de etica juridică, în contextul potențialului conflict dintre perspectiva de business și perspectiva utilizatorului. Din acest punct de vedere, instrucțiunile transmise clienților trebuie să respecte anumite criterii de transparență și să nu fie discriminatorii, îndeplinind în același timp așteptările acestora, în special legate de UI – user infrastructure design (o comunicare vizuală estetică și interacțiune plăcută pentru utilizatori) și UX – user experience (atenție la detalii, empatie și simplificarea proceselor pe care clienții sunt nevoiți să le parcurgă).

A doua idee este legată de conformarea cu legislația aplicabilă în zone precum protecția consumatorilor, a drepturilor de proprietate intelectuală și, mai ales, a datelor cu caracter personal. În această ultimă privință, conformarea nu reprezintă doar bifarea unor „termeni și condiții” sau redactarea unei „privacy policy” ori a unei note de informare. În acest caz, sunt relevante aspecte precum alegerea sau validarea unui temei de prelucrare, recomandări în ceea ce privește instrucțiunile date motorului de personalizare (diferite de la un model de business la altul), clarificări în legătură cu criteriile de profilare, cum se realizează efectiv profilarea și gradul de intruziune, modalitatea în care se asigură intervenția umană, asigurarea unui echilibru între ce înseamnă intruziv și non-intruziv.

În acest context, având in vedere beneficiile semnificative pe care le implică economia bazata pe date (data-driven economy), care includ și dezvoltarea tehnologiilor de tipul AI, este apreciabilă preocuparea forurilor europene pentru definirea unui cadru legislativ care să garanteze că progresul tehnologic în domeniul digitalizării respectă drepturile și libertățile fundamentale ale persoanelor vizate.

Regulamentul general privind protecția datelor cu caracter personal (GDPR) impune o serie de reguli și pune la dispoziția persoanelor vizate mecanisme menite să le protejeze de riscurile ce pot apărea în legătură cu deciziile luate de AI (de exemplu, riscuri de discriminare, practici neloiale și efecte de blocare). Cu toate acestea, mai sunt necesare inițiative legislative sau, cel puțin, recomandări și bune practici pentru identificarea celor mai potrivite mijloace care trebuie puse la dispoziția persoanelor vizate pentru a-și exercita drepturile, precum și pentru adaptarea mecanismelor existente la provocările specifice utilizării AI în diferite sectoare.

Verde și digital: un studiu prezintă opțiuni tehnice și de politică pentru limitarea creșterii consumului de energie al serviciilor de tip cloud și al centrelor de date

0

Comisia publică rezultatele unui studiu privind servicii de cloud computing și centre de date mai verzi. Conform rezultatelor, este de așteptat ca consumul de energie al centrelor de date din statele membre ale UE să crească de la 2,7 % din cererea de energie electrică în 2018 la 3,2 % până în 2030. Studiul oferă opțiuni tehnice și de politică pentru a limita această creștere.09/11/2020

Margrethe Vestager, vicepreședintă executivă responsabilă cu o Europă pregătită pentru era digitală, a declarat: „Pactul verde european are ca obiectiv transformarea Europei într-un prim continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050. În acest sens, nu putem să lăsăm consumul nostru de energie electrică necontrolat. O utilizare mai inteligentă și mai ecologică a tehnologiilor digitale este un element esențial pentru a garanta că Europa își atinge obiectivul ambițios”.

Comisarul pentru piața internă, Thierry Breton, a adăugat: „Volumul global de date va continua să crească rapid. Iată de ce promovăm infrastructuri adecvate pentru servicii de cloud eficiente și respectuoase față de mediu și centre de date eficiente din punct de vedere energetic. Europa va fi epicentrul tehnologiei verzi.” Soluțiile tehnice includ sisteme de răcire mai eficiente, reutilizarea căldurii, utilizarea energiei din surse regenerabile pentru alimentarea centrelor de date, precum și construirea acestor centre de date în regiunile cu climă rece.

Printre opțiunile de politică se numără achizițiile publice verziCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN•••, norme pentru ca autoritățile publice europene să își utilizeze puterea de cumpărare pentru a alege servicii care nu dăunează mediului, precum și stabilirea unor cerințe de transparență și promovarea unor indicatori uniformi de eficiență energetică.

Studiul va sprijini eforturile depuse în prezent pentru a se îndeplini obiectivul strategiei digitale de a realiza centre de date neutre din punctul de vedere al impactului asupra climei, foarte eficiente din punct de vedere energetic și durabile până în 2030 și de a stabili un cadru european de reglementare în domeniul cloud computingului, un set unic de reguli și norme tehnice comune. Puteți găsi mai multe informații aici.

ASF câștig de cauză în trei litigii

0

Autoritatea de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a avut, în ultimele zile, câștig de cauză în trei litigii împotriva City Insurance S.A., Onix Asigurări S.A. și Euroins România Asigurare-Reasigurare S.A.

1. Curtea de Apel București a respins ca nefondată cererea formulată de City Insurance S.A., în dosarul 7056/2/2019, în baza căreia societatea de asigurare a solicitat instanței de judecată să oblige Autoritatea să emită un aviz prin care să admită cererea de compensare a creanțelor Societății Asigurarea – Reasigurare Astra S.A. cu cele ale societății City Insurance S.A. Totodată, City Insurance S.A. a solicitat și anularea avizului emis de Autoritatea de Supraveghere Financiară de respingere a cererii de avizare a compensării creanțelor societății de asigurare City Insurance S.A. cu creanțele societății Astra S.A.

2. De asemenea, în dosarul nr. 1374/2/2020, Curtea de Apel București a respins ca neîntemeiată cererea de chemare în judecată formulată de Onix Asigurări S.A. și a luat act de renunțarea la judecată formulată de societate în ce privește capătul de cerere având ca obiect pretenții civile, în același dosar.

Onix Asigurări S.A. a solicitat instanței de judecată anularea Deciziei A.S.F. nr. 123/04.02.2020; obligarea A.S.F. la transmiterea informațiilor comunicate de Onix Autorității către IVASS Italia; obligarea A.S.F. la plata unei sume, cu titlu de despăgubiri, constând în daune materiale suferite de societate, ca urmare a faptului că informațiile nu au fost transmise către IVASS, precum și obligarea A.S.F. la plata cheltuielilor de judecată.

3. În dosarul 5090/2/2020, Curtea de Apel București a respins ca inadmisibilă acțiunea în care societatea Euroins România Asigurare-Reasigurare S.A. a solicitat suspendarea executării Notificării nr. SA-DSC/3296/14.09.2020, care a stat la baza emiterii Deciziei A.S.F. nr. 1137/28.09.2020 privind sancționarea cu amendă în cuantum de 1.500.000 lei și dispunerea de măsuri în sarcina societății.

Dan ARMEANU (A.S.F.): Pandemia COVID-19, impact minim asupra fondurilor de pensii private

0

La finalul lunii septembrie, fondurile de pensii private au înregistrat rentabilități real pozitive pentru participanți

Piața pensiilor private a reușit să facă față provocărilor generate de criza COVID-19 punând în evidență capacitatea sistemului de pensii private de a obține profit pentru participanți, chiar și în condiții adverse.

Reziliența sistemului în perioada de criză este determinată atât de calitatea gestionarii fondurilor de pensii,  de optimizarea portofoliilor de investiții, cât și de activitatea de reglementare și supraveghere.

Pandemia  manifestată intens la începutul  anului 2020 a determinat închiderea sau reducerea activităților economice cu repercusiuni severe asupra piețelor financiare care au experimentat  redirecționarea fondurilor bănești către active de calitate înaltă și volatilitate redusă, sau chiar către numerar. Comparativ cu decembrie 2019, indicii bursieri au cunoscut contracții semnificative (de exemplu BET a scăzut cu 28,4%, Eurostoxx50 cu 25,65%), iar în cazul României (țară cu deficite gemene: fiscal și de cont curent) randamentul titlurilor la 10 ani a crescut cu 50 bps între februarie și martie.

În fața acestor șocuri, atât pe partea de cerere, cât și de ofertă, guvernele și băncile centrale au demarat programe masive de relaxare fiscală și monetară, astfel încât la final de septembrie o mare parte din pierderile aferente trimestrului I au fost recuperate. Astfel, indicele BET a avut o evoluție pozitivă de 18,35% în perioada martie-septembrie, indicele Eurostoxx600 a crescut cu 16,83%, iar randamentul titlurilor de stat ale României a coborât de la 4,56% la 3,7% (randament mai mic, preț mai mare, deci evaluare mai mare).

Fondurile de pensii private din România, cu expunere preponderent locală și regională au reușit să gestioneze eficient criza, astfel încât la finalul trimestrului III 2020 ratele de rentabilitate au fost real pozitive.

În luna martie 2020, piețele financiare au fost afectate de corecții masive, ca urmare a pandemiei și reducerii activității economice, astfel încât și rata medie ponderată de rentabilitate a fondurilor de pensii administrate privat a înregistrat niveluri scăzute.  

Evoluția ulterioară pozitivă a pieței financiare (acțiuni, titluri cu venit fix) după anunțarea și implementarea unor măsuri de sprijinire a economiei a permis recuperarea pierderilor anterioare, astfel încât la finalul lunii septembrie 2020 rata medie ponderată de rentabilitate a depășit nivelul consemnat la începutul anului, fiind de 4,7503%.

Având în vedere că rata medie a inflației pe ultimii 5 ani a fost de 2,42% se poate observa că fondurile de pensii Pilon II au înregistrat randamente real pozitive cu mult peste dobânzile aferente depozitelor bancare.

            Fondurile de pensii facultative cu risc mediu au înregistrat o scădere conjuncturală de scurtă durată în martie și au recuperat integral scăderea, reușind să genereze la final de septembrie o rată medie ponderată de rentabilitate de 4,1255%, peste rata medie a inflației din ultimii 5 ani, participanții beneficiind de randamente real pozitive.

Rata medie de rentabilitate a fondurile de pensii facultative cu risc ridicat a consemnat o evoluție similară de scurtă durată în luna martie, pentru ca ulterior, pe fondul evoluției pozitive a piețelor financiare, să înregistreze o rată medie de rentabilitate situată la un nivel similar cu cel de la începutul anului. 

Se observă că în ciuda volatilității ridicate și a ajustărilor de prețuri ale activelor financiare, la sfârșitul trimestrului I și la începutul trimestrului II, fondurile de pensii private au reușit să minimizeze impactul negativ al pandemiei asupra valorii activelor aflate în gestiune și să înregistreze, la final de septembrie, rentabilități real pozitive pentru participanți.

În concluzie, scăderile de rentabilitate înregistrate în perioada de lockdown au fost conjuncturale, bazate pe sentiment și au fost cu mult mai reduse decât cele înregistrate de piețele financiare, datorită optimizării structurii portofoliilor. Pe măsură ce piețele și-au revenit, fiind influențate de deciziile guvernelor și băncilor centrale, fondurile de pensii au recuperat integral scăderile respective și mai mult, în septembrie, se situează peste valorile înregistrate la începutul anului. În funcție de evoluția crizei sanitare și a posibilității de instituire a unui nou lockdown este posibil ca economia să înregistreze o nouă contracție cu efecte asupra piețelor financiare, inclusiv asupra fondurilor de pensii și de investiții. Astfel, putem asista în lunile următoare la perioade cu volatilități ridicate și scăderi conjuncturale. Cu toate acestea, efectele asupra fondurilor de pensii vor fi limitate datorită diversificării și gestionării prudente a portofoliilor. 

Aplicațiile bancare online, accesate în special de tinerii profesioniști și de familiile moderne

0

Tinerii profesioniști (în proporție de 45%) și familiile moderne (în proporție de 48%) accesează cel mai mult aplicații bancare online, arată studiul realizat de Reveal Marketing Research (www.reveal.ro, „companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development”) privind activitățile pe internet într-o săptămână obișnuită. Studiul a fost făcut pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural prin 1017 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, în perioada 21-25 septembrie 2020.

Activitatea online dominantă în general a rezultat a fi accesarea rețelelor sociale: 83% dintre cei chestionați (89% dintre tinerii profesioniști, 82% dintre seniorii pensionari).

Ponderea efectuării online a unor activități cotidiene pe categorii de vârstă și de încadrare socială și profesională:

– verificarea și trimiterea de e-mailuri – 83% dintre tinerii profesioniști

– lectură de site-uri de știri, reviste, ziare – 76% dintre pensionari, 60% dintre maturi fără partener

– participare la cursuri online plătite sau gratuite – peste o treime dintre mileniali, aproape un sfert dintre maturii fără partener, 11% dintre familiile moderne, 5% dintre familiile tradiționale, 4% dintre seniorii pensionari

– ascultat muzică – 69% dintre mileniali, 61% dintre tinerii profesioniști, 59% dintre familiile modern, 4 din 10 pensionari

– vizionare de filme, TV, canale de streaming video – 73% dintre tinerii profesioniști, 61% dintre mileniali, 39% dintre familiile tradiționale

– plăți de facturi – 54% dintrepensionari, 52% dintre familiile moderne, 51% dintre maturii fară partener.

Vom fi ceea ce putem să fim

0

„Viitorul va fi ceea ce vom face noi să fie. Iar Europa va fi ceea ce vrem să fie”, a spus Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene, odată cu prezentarea „Stării Uniunii” în septembrie acest an și sfidând parcă, totodată, faptul că deocamdată pandemia de COVID-19 este factorul major care redesenează mersul socio-economic al întregii lumi, inclusiv al Uniunii Europene.

În discursul său privind starea uniunii din 16 septembrie 2020, președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, și-a prezentat viziunea pentru o Europă care iese mai puternică din pandemie și care deschide calea către o nouă vitalitate. Potrivit planurilor Comisiei Europene, Europa are o ocazie o dată în viață de a produce o transformare de substanță, având viziunea, planul și investiția necesare. Pentru a permite Europei să devină ecologică, digitală și mai rezistentă, Comisia Europeană se va concentra pe protejarea vieții și mijloacelor de trai în Europa, a sănătății europenilor și a stabilității economiei.

„Economistul – The Green Recovery” realizat împreună cu Project Syndicate analizează modul în care perioada ce urmează pandemiei de COVID-19 poate fi modelată pentru a face față provocărilor de durabilitate de astăzi. Problema – spun analiștii – depășește cu mult „ecologismul”. Deși pandemia este în primul rând o criză a sănătății publice, provocarea viitoare nu este doar o redresare ecologică pe termen scurt, ci de a „ecologiza” întregul sistem de operare. Prin creșterea piețelor, a aranjamentelor de lucru, a lanțurilor de aprovizionare și a percepțiilor publice asupra riscului, pandemia de COVID-19 a schimbat permanent lumea în nenumărate moduri. „Redresarea verde” se concentrează pe ceea ce ar putea – și ce ar trebui – să vină în continuare, cu accent pe biodiversitate, energie, investiții publice și guvernanță financiară și corporativă.

Faza de redresare va aduce oportunități de anvergură pentru a accelera tranziția către surse regenerabile de energie, pentru a reorienta afacerile și finanțarea către dezvoltare durabilă și pentru a reconsidera relația noastră cu planeta.
Inițiatorii proiectului editorial „Green Recovery” spun că dacă recuperarea nu este verde, va avea o durată scurtă. „Vechiul mod de a face lucrurile nu mai este sustenabil. Este timpul să ne întoarcem la planșă și să începem să planificăm un viitor mai curat.”

Jayati Ghosh, profesor de economie la Universitatea Jawaharlal Nehru din New Delhi, ne îndeamnă să mobilizăm opinia publică pentru o acțiune mult mai decisivă, extensivă și imediată. Potrivit lui Ghosh, este necesară o nouă politică New Deal globală – nu doar verde, ci „multicoloră” –, determinată de creșterea semnificativă a cheltuielilor publice și de „o abordare mult mai sistematică a redistribuirii și reglementării capitalului și a altor piețe”. Dar pentru a obține o recuperare verde, „trebuie să ne întoarcem la promisiunea inițială a capitalismului și la angajamentele sale normative fundamentale de prosperitate și libertate, nu la a face bani cu orice preț”, susține Rebecca Henderson, profesor universitar la Harvard. Un scop public autentic poate da firmelor curajul, creativitatea și talentul necesare pentru a suporta riscurile explorării unor noi modele de afaceri. Pentru cele inteligente, angajamentele de mediu pot oferi un avantaj de producție și competitiv. Adoptarea unui scop nu înseamnă abandonarea investitorilor. „Este posibil să schimbăm lumea în bine și să facem bani, să împăcăm datoria morală și responsabilitatea fiduciară – și este foarte important să facem acest lucru la o scară largă”, susține Henderson. Iar fostul comisar european pentru acțiuni climatice (2010-2014) Connie Hedegaard amintește că factorii de decizie europeni și-au exprimat angajamentul față de o recuperare verde în urma crizei COVID-19, „nu din bunătatea sufletelor lor, ci ca răspuns la cererile cetățenilor, afacerilor și investitorilor”. Europenii înțeleg care sunt condițiile succesului economic în secolul XXI, iar oportunitățile pentru o competitivitate și o prosperitate sporită sunt vizibile. Întrebarea este ce se va întâmpla dacă restul lumii nu urmează aceeași cale.

Fie că recuperarea va fi sau nu în formă de V, „trebuie să evităm a ne reîntoarce la o lume sub formă de U întors”, susține Christianna Figueres, secretar executiv al Conveției ONU privind schimbările climatice, argumentând că, pe măsură ce ne cățărăm afară din craterul lăsat de COVID-19, „ar trebui să rămânem concentrați pe obiectivele pe termen lung, alocând bani și resurse în maniere care vor susține atât recuperarea imediată, dar și consolidarea unei economii mai sustenabile și mai rezistente”. Acest lucru înseamnă concentrarea pe rădăcinile dezechilibrelor și inegalităților economice, astfel încât cei mai vulnerabili să fie scutiți de suferințe și greutăți financiare nedrepte. „Din fericire, justiția economică și socială merge mână în mână cu decarbonizarea. O recuperare verde este o soluție clasică în care toată lumea are de câștigat și avem deja uneltele, resursele și tehnologiile necesare pentru a o obține”, argumentează Figueres.

În fine, Joseph E. Stiglitz, laureat al premiului Nobel pentru economie și profesor universitar la Universitatea Columbia, vine în ediția de față și spune că reglementările pot fi înăsprite pentru a face economia mai „verde”. „O recuperare puternică va necesita o susținere a guvernului care să nu fie doar bine gândită, ci și sustenabilă în timp. O situație dezastruoasă ne-a oferit rara oportunitate de a face investițiile și reformele necesare pentru un viitor mai sustenabil și prosper. Nu trebuie să o irosim”, conchide Stiglitz. „Viitorul urmașilor noștri depinde de modul în care ne confruntăm cu crizele generației noastre, dacă le lăsăm sau nu să se irosească”, afirmă și Robert H. Frank, profesor emerit de economie în cadrul Universității Cornell.

De descoperit în ediția de față că semnatarii articolelor prezintă câteva principii directoare, precum și propuneri concrete pentru a începe această mult invocată „recuperare verde”. Parafrazând-o însă pe doamna Von der Leyen, eu aș spune simplu că vom fi exact ceea ce vom putea să fim.


Lectură cât mai plăcută!

Petrolul în Noua Economie

0

Pandemia de SARS-COV-2 a afectat economia la nivel internațional, iar România nu face o excepție de la această realitate. Încă de la începutul pandemiei statul român a căutat soluții pentru stoparea efectelor negative ale crizei care se profila, prin acordarea de facilități și a pregătit strategii pentru relansarea economică. Până în momentul în care nu vor fi însă adoptate o serie de măsuri coerente și aplicabile, în acord cu situația economică actuală, nu vom putea vorbi despre redresarea și dirijarea economiei naționale către un trend ascendent.

Până în acest moment mediul de afaceri a păstrat un ton optimist – au fost refăcute strategiile de dezvoltare și de finanțare a afacerilor și în special s-a pus accent pe găsirea de soluții de protejarea a angajaților, de crearea unui mediu cât mai sigur de muncă pentru a putea asigura continuitatea business-ului.

Este evident că statul român, ca și întreg mediul de afaceri trebuie să fie foarte deschis la semnalele din piața, să se adapteze din mers, să adopte măsuri de sprijin atât pe termen scurt pentru ieșirea din criză, dar și pe termen lung pentru relansare economică.

Este esențial ca în aceste momente Executivul să se consulte în permanență cu mediul de afaceri, dar și cu specialiștii din principalele domenii de activitate, pentru a lua cele mai bune măsuri care să asigure continuitatea, în orice situație, a serviciilor strategice pentru populație și identificarea celor mai profitabile domenii de relansare economică, cum ar fi sectorul de petrol și gaze.

EM360 și ROMÂNIA DURABILĂ vă provoacă la dezbaterea ”Petrolul în Noua Economie” prin care ne propunem ca împreună să realizăm o radiografie a domeniului la momentul actual, să găsim soluții de atenuare a efectelor negative ale pandemiei astfel încât să poată fi asigurată continuu funcționarea sectorului energetic autohton, ca domeniu strategic și totodată să generăm planuri de creștere economică în care producția petrol și gaze să fie un puternic motor pentru relansarea economiei.

Dată și oră: 17 noiembrie 2020, ora 11.00 – 13:00

Evenimentul va aborda teme de dezbatere precum:

  • Analiza impactului economic al pandemiei Covid-19 asupra activității sectorului Oil & Gas
  • Decizii care asigura continuitatea producției Oil & Gas
  • Vine iarna: ce masuri vor ajuta producția autohtona si piața interna
  • Care sunt priorități Statului pentru a asigura continuitatea sectorului energetic?
  • Importanța deciziilor politice de susținere a proiectelor de investiții din sectorul energetic
  • Clarificarea legislației care reglementează metodologia de evaluare a terenurilor ce urmează a fi incluse în capitalul social al companiilor producătoare de petrol și gaze.
  • Operatorii depun eforturi pentru a obține certificatele de atestare a dreptului de proprietate.
  • Majorările de capital cu terenuri este o problemă comună mai multor companii care au participații ale statului.
  • Clarificarea metodei de evaluare are un rol foarte important in continuarea si finalizarea procesului de majorare de capital cu terenuri.
  • Rolul major al unor industrii cheie în dezvoltarea economiei naționale: studiu de caz prezentat de cercetători ASE-ASPES.

Vorbitori invitați:

  • Niculae Havrileț, Ministru Secretar de Stat, MEEMA (TBC)
  • Sebastian Burduja, Ministru Secretar de Stat, Ministerul de finanțe (TBC)
  • Adrian Badea, Vicepreședinte FPPG
  • Adrian Volintiru, CEO Romgaz (TBC)
  • Ionut Purica, Expert Energie
  • Corneliu Bodea, Președinte, Centrul Român al Energiei (TBC)
  • Radu Dudău, Director General EPG
  • Răzvan Nicolescu, Partener Deloitte Central Europe (TBC)
  • Dumitru Chisăliță, Președinte, Asociația Energia Inteligentă
  • Cristian Păun, Cercetător ASE-ASPES

Moderatori:

  • Adrian Maniuțiu, Managing Director EM360
  • Daniel Apostol, Fondator România Durabilă

În audiență vor participa factori de decizie, manageri, consultanți, specialiști de top din toate domeniile de activitate, alături de reprezentanți ai autorităților de stat, mass media și alții.


Noua Economie este un demers inițiat de România Durabilă și EM360 care susține un dialog permanent între Executiv și mediul de afaceri și evidențiază importanța implementării de către Guvern a sugestiilor elaborate în urma unui proces transparent de consultare la care participă specialiștii din mediul privat. Noua Economie invită la construcție, acțiune, vitalitate – lucruri de care avem mare nevoie pentru reconstrucția economiei

Politici Europene pentru Noua Economie

0

ROMÂNIA CU ECONOMIE DURABILĂ are nevoie de o cât mai bună definire, comunicare, popularizare și înțelegere a politicilor europene care vor afecta viitoarele generații ale UE. Lumea din timpul și de după pandemia Covid-19 nu mai este aceeași cu lumea de la sfârșitul lui 2019. Anul 2020 este Anul Covidului, dar Anul 2021 ar putea fi un “An Phoenix” pentru întreaga Uniune Europeană și, în particular pentru România.

Condiția esențială este ca, deopotrivă, factorii decidenți și cetățenii să înțeleagă rolul major pe care îl vor juca politicile europene orientate către schimbare creativă, către restructurarea economiei capitaliste pe model sec. XX, către aducerea în practica curentă a celor mai avansate și mai îndrăznețe idei și tehnologii ce vor transforma fundamental relațiile dintre mijlocele de producție.

NOUA ECONOMIE a Uniunii Europene și implicit NOUA ECONOMIE a României este una orientată masiv pe dezvoltare durabilă. Noua Economie este cea care construiește România Durabilă.

Dar NOUA ECONOMIE are nevoie de POLITICI EUROPENE EFICACE ȘI EFICIENTE pentru toate statele membre, politici europene care să fie foarte realist conectate cu resursele, capabilitățile și oportunitățile fiecărui stat membru în parte.

EM360 și ROMÂNIA DURABILĂ vă propun seria de webinarii, dezbateri și conferințe online și off-line sub denumirea „POLITICI EUROPENE PENTRU NOUA ECONOMIE”.

Dată și oră: 19 noiembrie 2020, ora 11.00 – 13:00

Evenimentul va aborda teme de dezbatere precum:

  • GREEN DEAL – Pactul ecologic european: izvorul politicilor europene pentru Noua Economie
  • Predictibilitatea pachetelor de politici europene și impactul acestora asupra economiei
  • Prioritățile strategice pentru dezvoltarea durabilă în Noua Economie
  • Digitalizarea: urgența ridicării barierelor administrative
  • Instrumente și surse de finanțare specifice politicilor europene pentru Noua Economie

Vorbitori invitați:

  • Carmen AVRAM – Membru al Parlamentului European (TBC)
  • Corina CREȚU – Membru al Parlamentului European
  • Adrian-Dragoș BENEA – Membru al Parlamentului European (TBC)
  • Vasile BLAGA – Membru al Parlamentului European (TBC)
  • Tudor CIUHODARU – Membru al Parlamentului European (TBC)
  • Ioan-Rareș BOGDAN – Membru al Parlamentului European (TBC)
  • Vlad-Marius BOTOȘ – Membru al Parlamentului European (TBC)
  • Daniel BUDA – Membru al Parlamentului European (TBC)
  • Cristian-Silviu BUŞOI – Membru al Parlamentului European
  • Dacian CIOLOȘ – Membru al Parlamentului European (TBC)
  • Gheorghe FALCĂ – Membru al Parlamentului European
  • Cristian GHINEA – Membru al Parlamentului European (TBC)
  • Maria GRAPINI – Membru al Parlamentului European (TBC)
  • Victor NEGRESCU – Membru al Parlamentului European
  • Dan NICA – Membru al Parlamentului European (TBC)
  • Mircea-Gheorghe HAVA – Membru al Parlamentului European (TBC)
  • Claudiu MANDA – Membru al Parlamentului European (TBC)
  • Marian-Jean MARINESCU – Membru al Parlamentului European
  • Dan-Ștefan MOTREANU – Membru al Parlamentului European (TBC)
  • Siegfried MUREȘAN – Membru al Parlamentului European (TBC)
  • Alina Popa, Director Financiar și Membru al Directoratului OMV Petrom (TBC)
  • Alexandru Maximescu, Public and Regulatory Affairs Director, OMV Petrom (TBC)
  • Mihaela Toader, Director Direcția Strategie, Relații Internaționale, Fonduri Europene, Romgaz
  • Dumitru Chisăliță, Președinte, Asociația Energia Inteligentă
  • Radu Dudău, Director General Energy Policy Group

Moderator:

  • Adrian Maniuțiu, Managing Director EM360

În audiență vor participa factori de decizie, manageri, consultanți, specialiști de top din toate domeniile de activitate, alături de reprezentanți ai autorităților de stat, mass media și alții.


Noua Economie este un demers inițiat de România Durabilă și EM360 care susține un dialog permanent între Executiv și mediul de afaceri și evidențiază importanța implementării de către Guvern a sugestiilor elaborate în urma unui proces transparent de consultare la care participă specialiștii din mediul privat. Noua Economie invită la construcție, acțiune, vitalitate – lucruri de care avem mare nevoie pentru reconstrucția economiei.

Promisiunea decarbonizării

0

Christiana Figueres
secretar executiv al Convenției ONU
Privind Schimbările Climatice