ENEL X ROMÂNIA A PUS ÎN FUNCȚIUNE ȘASE STAȚII DE ÎNCĂRCARE A VEHICULELOR ELECTRICE ÎN CONSTANȚA

0

Enel X România, parte a Enel X, divizia de servicii energetice avansate a Grupului Enel, a pus în funcțiune primele șase stații de încărcare a vehiculelor electrice în orașul Constanța. Rețeaua dezvoltată de companie în România a ajuns astfel la 53 de stații, respectiv 106 de puncte de încărcare.

„Venim în sprijinul românilor care optează pentru mobilitatea electrică prin extinderea rețelei de stații de încărcare a vehiculelor electrice pe teritoriul României. Astfel, șoferii se pot bucura de o mai mare flexibilitate și de o îmbunătățire a accesului la infrastructura de încărcare electrică, în linie cu angajamentul nostru de a facilita transportul curat și sustenabil”, a declarat Mihai Mardale, Head of e-Mobility Enel X România.

Cele șase stații de încărcare sunt amplasate în zone ușor accesibile șoferilor din oraș, în baza unui parteneriat cu Primăria Constanța, și oferă posibilitatea încărcării a 12 vehicule în același timp. Investiția în echipamente și costurile cu instalarea și mentenanța au fost suportate în totalitate de Enel X.  

Patru stații sunt de tipul JuicePole și sunt localizate pe străzile Unirii și Fulgerului-Dezrobirii, la Spitalul Militar și în parcarea etajată a Spitalului Județean Constanța. Cu o putere de 2 x 22 kW AC, fiecare dintre stații permite reîncărcarea simultană a două vehicule electrice și încărcarea a până la 40% din nivelul bateriei în 30 de minute, în funcție de modelul și specificațiile mașinii. Alte două stații, de tipul JuicePump, sunt amplasate pe strada Pandurului – Șoseaua Mangaliei și în parcarea Portului Tomis. Fiecare stație de încărcare permite reîncărcarea a două vehicule electrice în același timp cu o putere de 50 kW DC respectiv 22 kW AC. Încărcarea până la 80% din nivelul bateriei durează, în curent continuu, aproximativ 25 de minute, în funcție de modelul și specificațiile mașinii.

Șoferii își vor putea reîncărca vehiculele la stațiile Enel X folosind noua versiune a aplicației mobile JuicePass – interfața unică pentru clienții Enel X prin care pot accesa o rețea de peste 95.000 de puncte publice de încărcare din 18 țări europene. Aplicația poate fi descărcată de pe Google Play sau App Store, iar ghidul de instalare poate fi accesat pe site-ul enelx.ro.

Conducătorii auto pot verifica locația și starea punctelor de încărcare Enel X pe o hartă interactivă fie în aplicația JuicePass, fie pe site-ul web, aici.

Enel X România are cel mai mare plan public de infrastructură de mobilitate electrică din țară, care include instalarea în următorii ani a circa 2.500 de puncte de încărcare în toate regiunile țării, implicând o investiție totală între 15 până la 20 de milioane de euro. Acesta urmărește evoluția utilizării vehiculelor electrice în țară, la nivel rezidențial și instituțional, precum și în rândul companiilor, prin cererea venită din partea proprietarilor de flote auto.

Enel X România instalează infrastructura de încărcare în incinta spațiilor „Partenerilor de Reîncărcare” – centre comerciale, supermarketuri, restaurante și hoteluri care doresc să atragă utilizatorii de mașini electrice. Instalarea și întreținerea infrastructurii de încărcare nu presupune niciun cost din partea Partenerilor de Reîncărcare ai companiei, în schimbul disponibilității spațiilor de parcare.

De asemenea, compania oferă un serviciu similar municipalităților interesate de îmbunătățirea calității aerului prin încurajarea mobilității electrice. Enel X România ajută autoritățile locale să identifice cele mai potrivite soluții și asigură instalarea și întreținerea fără costuri a infrastructurii de încărcare pe locurile de parcare publice.

Enel X România asigură, de asemenea, servicii de call center, pentru a ajuta șoferii care își încarcă vehiculele la punctele sale de încărcare și care pot apela pentru asistență la 031.4032.231, de luni până duminică, între orele 08:00 – 24:00.

Compania aplică un model tarifar conform căruia șoferii își pot încărca vehiculele electrice începând cu 1,29 lei/ unitate de încărcare (1 unitate de încărcare = 1 kWh). Mai multe detalii despre planul tarifar găsiți aici.

EY își propune o amprentă de carbon negativă în 2021

0

  • Dezideratul EY este atingerea nivelului „net zero” în 2025
  • Reducerea emisiilor absolute cu 40%
  • Noi soluții sustenabile care să ajute clienții EY să creeze valoare

EY anunță angajamentul global de a avea o amprentă de carbon negativă în 2021 prin stabilirea unor obiective de reducere semnificativă a emisiilor absolute și de eliminare și compensare a unei cantități de carbon mai mare decât cea pe care o emite.

Ținta EY în direcția reducerii amprentei de carbon reflectă așteptările colegilor noștri și ale partenerilor de business privind schimbările climatice și construirea unui viitor sustenabil. În demersul nostru, ne vom sprijini clienții să facă același lucru, vom veni cu un set de soluții globale care să accelereze acțiunile noastre și să genereze un impact cât mai mare, a declarat Bogdan Ion(foto), Country Managing Partner, EY România și Moldova și Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale.

Angajamentul de sustenabilitate EY este o parte integrantă a strategiei sale NextWave de a crea valoare pe termen lung pentru toate părțile interesate. Lansată în exercițiul financiar 2020, strategia NextWave sprijină misiunea EY de a construi o lume a muncii mai bună.

Această nouă țintă pornește de la atingerea în decembrie 2020 a unei amprente de carbon neutre de către organizația globală și subliniază angajamentul pe termen lung al EY față de mediu și de promovarea unei dezvoltări durabile.

Structurat pe șapte componente cheie, noul angajament de sustenabilitate urmărește nu numai obiectivul EY de a deveni o organizație cu amprentă de carbon negativă, ci și reducerea emisiilor totale cu 40%, în concordanță cu Science Based Targets (Obiective bazate pe știință), și de a atinge nivelul net zero în 2025.

Cele șapte componente cheie sunt:

  1. Reducerea emisiilor rezultate din deplasările în interes de serviciu cu 35%, până în exercițiul financiar 2025, față de nivelul de referință din exercițiul financiar 2019;
  2. Reducerea consumului de electricitate total al birourilor și achiziționarea în proporție de 100% de energie electrică din surse regenerabile pentru celelalte nevoi ale EY, devenind astfel membru al RE100, un grup de organizații influente care se angajează să utilizeze energie regenerabilă, până în exercițiul financiar 2025;
  3. Structurarea contractelor de furnizare a electricității prin intermediul contractelor virtuale de achiziție directă de energie (PPA), astfel încât EY să introducă în rețelele naționale mai multă energie electrică decât consumă;
  4. Asigurarea de instrumente echipelor EY care să le permită să calculeze și apoi să ia măsuri pentru a reduce cantitatea de carbon emisă atunci când desfășoară activități pentru clienții EY;
  5. Utilizarea de soluții bazate pe natură și de tehnologii de reducere a carbonului pentru a elimina din atmosferă sau pentru a compensa cantități de carbon mai mari decât emite EY anual;
  6. Investiții în servicii și soluții care să ajute clienții EY să își decarbonizeze, în mod profitabil, activitățile și să ofere soluții pentru alte provocări și oportunități în ceea ce privește sustenabilitatea;
  7. Cerința ca 75% dintre furnizorii EY, în funcție de cheltuieli, să își stabilească Science Based Targets (Obiective bazate pe știință), până cel târziu în exercițiul financiar 2025.

Carmine Di Sibio, președinte global și CEO EY, a declarat: „Avem convingerea că lupta împotriva schimbărilor climatice este un element vital al construirii unei lumi a muncii mai bune. Deși această provocare este unică și diferită pentru fiecare organizație în parte, sursa noastră de inspirație este reprezentată de cei care își stabilesc obiective ambițioase în ciuda dificultăților cu care se confruntă. EY abordează marile provocări cu entuziasm și, prin puterea celor 300.000 de angajați, nu numai că vom transforma EY astfel încât să devină un lider în materie de sustenabilitate, ci îi vom ajuta și pe clienții EY să procedeze la fel”.

Noi soluții durabile pentru a-i ajuta pe clienții EY
să își atingă obiectivele.

Pe lângă eforturile pe care le face pentru a deveni o organizație mai sustenabilă, echipele EY dezvoltă un nou set de soluții globale pentru clienții EY, menite să îi ajute pe aceștia în propria evoluție spre sustenabilitate. Soluțiile se vor concentra asupra sustenabilității bazate pe valoare, sprijinindu-i pe clienții EY să valorifice oportunitățile comerciale legate de sustenabilitate și decarbonizare, în același timp protejând și creând valoare.

EY continuă să investească în tehnologie și să își transforme activitatea, proces care a fost accelerat de pandemia COVID-19. Multe dintre schimbările care au fost implementate ca urmare a pandemiei COVID-19 vor putea sprijini EY în îndeplinirea dezideratelor în materie de sustenabilitate, ajutând echipele EY să învețe și să pună în practică noi moduri de a lucra. EY va continua să inoveze și să le utilizeze pe cele mai bune dintre acestea. De exemplu, în timpul pandemiei, echipele EY au colaborat atât cu clienții, cât și cu organizațiile EY pentru a ajuta la implementarea schimbărilor legate de locul de muncă, inclusiv un program de lucru flexibil și utilizarea pe o scară mai largă a tehnologiilor de telemuncă, care să contribuie la reducerea deplasărilor în interes de serviciu.

Prezentul angajament a fost precedat de alte măsuri luate de EY pentru a diminua impactul organizației asupra mediului și de a promova dezvoltarea durabilă. Printre acestea se numără două inițiative recente: una în colaborare cu ASR Prințul de Wales legată de „Inițiativa piețelor durabile” și cealaltă cu S30, un grup format din principalii 30 de lideri cu funcții de conducere în domeniul sustenabilității, al cărui principal obiectiv este accelerarea măsurilor luate de companii în această direcție, și aderarea la „Terra Carta”, un pact care face din sustenabilitate principala preocupare a sectorului privat. Organizația EY și-a asumat, de asemenea, un rol important în cadrul Consiliului Internațional al Afacerilor din cadrul Forumului Economic Mondial, care a elaborat un set de bază de parametri de măsurare și de raportare a informațiilor nefinanciare, destinate investitorilor și altor actori interesați.

1 din 2 români nu crede că banii cash răspândesc coronavirus. Studiu Reveal Marketing Research despre obiceiurile de plată ale românilor în 2021


  • 1 din 2 români nu crede că banii cash contribuie la răspândirea noului coronavirus.
  • 63% dintre tinerii profesioniști sunt de aceeași părere: virusul nu se transmite prin cash.
  • O treime dintre români (33%) crede că va folosi la fel de mulți bani cash și în următorul an.

În ultimul an, oamenii și-au schimbat foarte mult obiceiurile, de la cele de consum la interacțiuni până la modalități de plată. Pentru a limita răspândirea noului coronavirus, este recomandată evitarea folosirii banilor în numerar atunci când oamenii efectuează plăți. Multe locații încurajează această practică, iar plata cu cardul este de preferat. În acest context, Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre obiceiurile de plata ale romanilor din următorul an: În ce măsură vor folosi banii cash și care este percepția lor despre răspândirea virusului prin intermediul banilor? Află rezultatele din rândurile următoare!

Banii cash și răspândirea noului coronavirus. Ce cred românii?

1 din 2 români crede că banii cash nu contribuie deloc la răspândirea noului coronavirus. În schimb, 29% dintre respondenți declară contrariul – ei sunt siguri că banii cash pot răspândi virusul. Cei care sunt pasivi în legătură cu acest subiect reprezintă 21% dintre respondenți

Cei care cred că virusul se poate transmite prin cash sunt cei mai tineri dintre respondenți – milenialii fară partener – 36% . La polul opus se află  63% dintre tinerii profesioniști, urmați de peste jumătate dintre maturii fără partener (55%) – aceste segmente afirmă că folosirea banilor în numerar nu contribuie deloc la răspândirea virusului. Similar, aproximativ jumătate dintre familiile moderne (49%) și jumătate dintre cele tradiționale (51%) nu se așteaptă deloc că banii să influențeze în vreun fel transmiterea noului coronavirus. 

La nivelul întregului eșantion, 21% dintre români nu exprimă nicio părere pe acest subiect. Segmentele pasive în această privință sunt seniorii pensionari – 32% dintre aceștia nu sunt siguri dacă banii răspândesc virusul, la fel și 22% dintre familiile moderne

Vor folosi mai mult cardul pentru cumpărături?

Potrivit Reveal Marketing Research, mai mult de jumătate dintre români (55%) declară că în următorul an vor folosi din ce în ce mai puțini bani cash – în special maturii educați și cei fară partener. 67% dintre maturii fără partener și 63% dintre familiile moderne afirmă că în 2021 vor face mai puține plati în numerar. Inclusiv 62% dintre seniorii pensionari sunt de aceeași părere. În schimb, o treime dintre români (33%) crede că va folosi la fel de mulți bani cash și în următorul an. Familiile tradiționale și tinerii profesioniști sunt la egalitate (aproximativ 40% ambele segmente) în ceea ce privește obieceiurile de plată – ei vor folosi la fel de mulți bani în numerar. Doar 2% dintre respondenți spun că vor utiliza în mai mare măsură cash-ul anul acesta, iar 10% au selectat răspunsul „nu știu”, întrebați despre obiceiurile lor de plată din anul următor.

Educație financiară pentru părinți

0

Școala de Bani, organizată de BCR pentru „creșterea nivelului de cunoștințe financiare în rândul populației de toate vârstele”, lansează în premieră un curs de educație financiară adresat părinților: gratuit, 7 lecții, cu „subiecte menite să-i ajute pe aceștia să contribuie la educația financiară a celor mici, folosindu-se de exemple practice, dar și jocuri distractive și fișe de activități, pe care cei mici le pot folosi pentru a învăța despre bani”.

Nicoleta Deliu, coordonatoarea programului Școala de Bani, subliniază: „Începem anul la Școala de Bani cu un modul online în premieră pentru părinți, deoarece ei sunt cei care le oferă acasă copiilor primele lecții de educație financiară. Și e important ca acestea să aibă, încă de la început, o bază sănătoasă. Ultimul an a fost unul al adaptării și incertitudinii, dar asta nu ne-a împiedicat să continuăm un demers la care ținem foarte mult: acela de a îmbunătăți relația românilor cu banii și de a le oferi informațiile necesare pentru a face alegeri financiare inteligente. Am regândit lucrurile, am mutat atelierele și cursurile în online, am încercat să fim cât mai flexibili și ne-am bucurat să primim feedback pozitiv de la participanți și în aceste condiții aparte. Am vrut să îi ajutăm pe oameni chiar și de la distanță să devină mai conștienți și mai atenți cu finanțele personale și ne propunem să facem asta și în 2021”.

Modulul special de educație financiară pentru părinți poate fi accesat gratuit pe platforma www.scoaladebani.ro, prin crearea unui cont sau prin intermediul contului de Facebook.

Școala de Bani anunță că „a încheiat anul 2020 cu peste 33.000 de absolvenți. Începând cu luna martie, toate cursurile au fost adaptate și transferate în online, astfel încât să poată fi accesate în continuare de oriunde din țară, chiar și în contextul restricțiilor impuse de Covid-19. Și atelierele de educație pentru copii FliP – Școala de Bani pe Roți s-au transformat în cursuri virtuale, la care au participat peste 20.000 de elevi și 1.200 de profesori, în cadrul a peste 600 de ateliere cu durata a 1,5 ore. Atelierele FLiP au fost realizate în parteneriat cu Școala de Valori”.

Silvia Bogdan, președintele Școlii de Valori, accentuează: „Pentru cei care nu vor să-și lase viitorul la întâmplare, am creat o călătorie inițiatică în lumea finanțelor și a creșterii calității vieții. Ideea s-a născut din dorința a-i susține și pe tineri să-și dezvolte abilități financiare, să-și gestioneze eficient banii de buzunar și, mai ales, să învețe să gândească în perspectivă și să decidă asumat. Prin educație financiară, în cadrul FLiP Școala de Bani, tinerii au șansa să conștientizeze ce contează cu adevărat pentru ei și să descopere căi simple prin care își pot modela propriul comportament financiar, practicând obiceiuri sănătoase, lăsându-se inspirați și cuceriți de rezultatele financiare pe care le pot obține fără prea mult efort, încă de timpuriu”.

Școala de Bani este „cel mai amplu program de educație financiară din România. În ultimii cinci ani, peste 1.500 de angajați ai BCR au devenit profesori de educație financiară și au reușit să ofere astfel de cursuri gratuite către aproape jumătate de milion de români – copii, tineri și adulți. Cei interesați se pot înscrie la cursuri prin completarea formularului disponibil pe www.scoaladebani.ro”.

XTB România: Cum se pot proteja investitorii români de scăderea Bitcoin

0

  • Prețul Bitcoin a crescut de 10 ori într-un an și a ajuns să coste cât o garsonieră, după care a scăzut cu 30%.
  • Investitori își pot îngheța tranzacțiile deja existente pentru a se feri de fluctuațiile nedorite ale pieței.

Într-un context de volatilitate foarte ridicată a prețului Bitcoin, criptomonedă care a ajuns să coste într-un an cât un apartament (de la un minim de 4.000 USD în martie 2020 la un maxim de 42.000 USD în ianuarie 2021, deci o creștere de peste 10 ori), urmând ca apoi, în doar câteva zile, să scadă cu aproape 30%, înapoi spre 30.000 USD, e bine de știut că investitorii români se pot proteja în fața unor fluctuații mari de preț care ar putea conduce la pierderi financiare semnificative. Cea mai eficientă metodă de protejare a portofoliului este HEDGING, care îi ajută pe investitori să își „înghețe” temporar tranzacțiile deja existente pentru a se feri de fluctuațiile nedorite ale pieței.

„Regula nr. 1 a legendarului investitor Warren Buffett este „nu pierde niciodată bani”, iar regula nr. 2 spune „nu uita niciodată de regula nr. 1”. Investitorii pe termen lung, de succes, știu că protejarea capitalului lor reprezintă un aspect mult mai important decât înmulțirea acestuia. De aceea, o modalitate foarte bună de a limita riscul de pierdere este reprezentată de operațiunile de hedging, strategie de investiții care vizează limitarea impactului negativ al schimbării prețurilor, de exemplu, la Bitcoin sau acțiuni, prin deschiderea unei poziții opuse, de vânzare în lipsă, pe instrumente derivate. Spre deosebire de majoritatea tehnicilor de investiții, hedging-ul nu presupune obținerea de profit, ci limitarea pierderilor. Poate părea complicat, dar, în realitate, această tehnică este foarte populară printre investitori, fiind ușor de implementat”, explică Irina Cristescu(foto), General Manager XTB România.

Dacă un investitor deține în portofoliu Bitcoin achiziționat la un preț în scădere și dorește să se protejeze până trece trendul descendent, atunci, poate apela la mecanismul de Short Selling și poate vinde în lipsă, prin intermediul unui CFD o cantitate egală cu cea deținută. Astfel, ajunge să dețină simultan atât o poziție de cumpărare, cât și o poziție de vânzare pentru aceeași acțiune, înghețând rezultatul acesteia. Indiferent în ce direcție se va mișca prețul, cât pierde pe una câștigă pe cealaltă și invers. Deci, practic, fluctuațiile pieței nu mai afectează rezultatul portofoliului pe perioada în care cele două poziții opuse sunt deschise simultan.

Există, așadar, situații în care CFD-urile pot reprezenta o categorie de instrumente financiare utilă pentru a reduce riscul într-o situație de piață incertă. Instrumentele de tip CFD dețin un avantaj față de alte instrumente derivate, deoarece sunt mai accesibile și oferă un grad mai mare de flexibilitate în ceea ce privește dimensiunea poziției. Mai mult, un alt avantaj al CFD-urilor îl reprezintă numărul instrumentelor suport. O astfel de varietate le permite investitorilor să realizeze operațiuni de hedging nu doar în cazul investițiilor în criptomonede sau acțiuni, ci și în cazul unor portofolii mai complexe.

Totodată, în astfel de perioade de volatilitate mare, XTB recomandă investitorilor să aplice cu rigurozitate principiile de management al riscului, principii care pot face diferența între succes și eșec în investiții:

  • Să nu ia decizii de tranzacționare nedocumentate sau aleatoare. Fiecare decizie trebuie luată în cunoștință de cauză și susținută de o analiză.
  • Să gestioneze cu precauție expunerile, să nu blocheze sume mari în tranzacții, să lase în portofoliu loc pentru mișcările piețelor.
  • Să nu investească decât sume de care se pot dispensa și să analizeze foarte bine riscurile pe care doresc să și le asume întrucât, la fel cum oportunitățile de câștig sunt foarte mari, și riscurile de pierdere parțială sau totală a investiției inițiale sunt proporționale.
  • Să aplice cu rigurozitate regulile de management al riscului și limitare a pierderii: să urmărească nivelurile de suport, rezistență, să seteze ordine Stop Loss și Take Profit.
  • Să diversifice! Să disperseze riscul portofoliului între mai multe tipuri de instrumente financiare (instrumente cu deținere, fără deținere, acțiuni, etf-uri, cfd-uri, criptomonede), active și industrii diferite (mărfuri, perechi valutare, indici, acțiuni), zone geografice, orizont temporal (investiții pe termen scurt/lung), etc.
  • Să nu ezite să apeleze la strategii de protejare a portofoliului, precum cea de hedging exemplificată mai sus.
  • Să stea deoparte până trece perioada critică și să adopte mai degrabă statutul de spectator, în cazul în care simt că nu au suficient autocontrol în aplicarea regulilor menționate anterior.

Despre XTB:

Cu mai mult de 15 ani de experiență în piețele financiare, XTB este, în prezent, unul dintre cei mai mari brokeri de instrumente derivate din lume și o companie completă de investiții listată pe Bursa de la Varșovia. Cu birouri în peste 10 țări incluzând Marea Britanie, Polonia, Germania și Franța, XTB este, de asemenea, reglementată de cele mai importante autorități de supraveghere din lume incluzând FCA și KNF.

Avertisment cu privire la riscuri:

80% din conturile investitorilor de retail pierd bani atunci când tranzacționează CFD-uri cu acest furnizor. Ar trebui să luați în considerare dacă vă puteți permite să vă asumați riscul ridicat de a vă pierde banii.

Orice opinii, cercetări, analize, preţuri sau alte informaţii oferite cu titlul de comentarii generale de piaţă nu reprezintă sfaturi de investiţii. XTB nu este răspunzător pentru orice pierdere sau pagubă incluzând şi fără limitare la, orice pierdere sau câştig care poate lua naştere direct sau indirect din utilizarea sau bazarea pe astfel de informaţii. Vă aducem la cunoştinţă că informaţiile sau cercetările bazate pe date istorice nu garantează viitoare performanţe sau rezultate.

Târgul de Turism al României, pe platformă digitală

0

Târgul de Turism al României (I) se desfășoară în acest an pe o platformă digitală, în perioada 18-21 februarie, organizat de Romexpo: #TTRVirtual, prima manifestare din calendarul expozițional 2021.

Ionel Gagu, președinte-director general al Romexpo, subliniază: „Solidaritatea și capacitatea de a ne adapta la noua realitate ne ajută să trecem mai ușor peste aceaste vremuri dificile din punct de vedere economic și social. Ne-am dorit să rămânem conectați cu vizitatorii, expozanții și partenerii noștri, iar cu ajutorul tehnologiei, perseverenței și profesionalismului am dezvoltat conceptul #TTRVirtual – un eveniment care redă experiența din pavilioanele Centrului Expozițional Romexpo în mediul online. Invit agențiile de turism, tour-operatorii, autoritățile care promovează cele mai frumoase locuri din România, organizatorii de circuite locale și internaționale, să se alăture cu încredere târgului nostru”.

Organizatorii anunță că „platforma virtuală, special creată pentru Târgul de Turism al României, cuprinde: Homepage – pavilionul Romexpo, Lobby – pavilionul B3, Expo Area – pavilionul cu standuri virtuale personalizate care pot fi accesate cu un singur click de către vizitatori, zona pentru Conferințe Live, Market Place și Business Meeting Point. În cele patru zile de târg, companiile vor avea ocazia să cucerească turiștii cu mega oferte către cele mai frumoase și sigure destinații de vacanță și să-și promoveze serviciile turistice, să interacționeze prin chat sau video call cu potențialii clienți sau parteneri, să crească vizibilitatea brandului în mediul online și implicit vânzările. Vizitatorii platformei #TTRVirtual2021 vor avea parte de cea mai tare experiență din domeniul turismului. Accesul este gratuit și se face pe baza înregistrării înainte de începerea târgului, standurile virtuale vor fi vizitate din confortul casei, iar ofertele speciale pot fi găsite rapid datorită sistemului inteligent de filtre de căutare.

Firmele interesate pot găsi informații utile despre soluțiile și pachetele de participare pe www.targuldeturism.ro, butonul interactiv SECȚIUNE EXPOZANȚI, iar vizitatorii se pot înregistra AICI pentru acces în platforma virtuală.

Program de vizitare a #TTRVirtual, 18-21 februarie 2021, între 10:00 și 18:00”.

Sprijin pentru operatorii din sectorul cultural

0

Reluarea activității operatorilor din domeniul cultural este însoțită de mai multe măsuri de ordin economic pregătite de Ministerul Culturii pentru sprijin pe toată durata anului 2021 și relansare în domeniu. Un exemplu îl constituie schemele de ajutor financiar pentru operatorii culturali, pregătite pentru aprobare. Beneficiari vor fi peste 5.700 de operatori culturali.

Ministrul culturii, Bogdan Gheorghiu, subliniază: „Mai mult decât oricând, sectorul cultural are nevoie de perspectivă și de predictibilitate. Un dialog constructiv, bazat pe realitatea epidemiologică și realizat împreună cu specialiștii din sănătate, ne va ajuta să depășim această perioadă dificilă și să înaintăm spre normalitate. Ministerul Culturii își propune să asiste financiar relansarea proiectelor culturale. Doar astfel ne putem asigura că atât artiștii independenți, cât și operatorii culturali vor putea crea noi produse culturale sau vor continua cu noi ediții pentru evenimentele sau festivalurile care și-au câștigat de-a lungul anilor faima europeană și mondială”.

Ministerul Culturii anunță că „a inițiat discuții cu Ministerul Sănătății și cu alte ministere de resort asupra condițiilor și elaborării unui calendar concret care să ofere predictibilitate operatorilor culturali” și oferă detalii:

„După mai bine de două luni de consultări și peste 15 runde de întâlniri organizate la nivel de Guvern, în 2020, cu reprezentanții sectorului cultural, sub coordonarea viceprim-ministrului, Ministerul Culturii a centralizat și analizat propunerile înaintate și a elaborat un pachet de sprijin financiar care urmărește relansarea activității culturale a aproximativ 5.700 de beneficiari:          

1. Schemă de ajutor de minimis, dedicată exclusiv sectorului cultural independent din România, oferă posibilitatea profesioniștilor (artiști, muzicieni și alți operatori culturali înregistrați ca ONG sau SRL) de a accesa un microgrant nerambursabil în valoare fixă de 8.000 de euro care să le asigure continuitate în domeniul cultural în care activează

2. Schemă de ajutor de stat cuprinde 4 tipuri de granturi și vine să sprijine financiar evenimentele culturale, festivalurile, librăriile și editurile grav afectate de efectele pandemiei Covid-19. Banii vor fi alocați pentru proiecte viitoare, iar valoarea granturilor va fi determinată de numărul de bilete sau cărți vândute de fiecare operator cultural în 2019. Mai mult decât atât, Ministerul Culturii se va asigura ca sprijinul financiar acordat la nivel de proiect să ajungă la beneficiarii finali prin delimitarea categoriilor de cheltuieli eligibile, respectiv ca avansul acordat să fie imediat transferat prestatorilor (artiști, tehnicieni și alți lucrători din sectorul cultural). 

Modul procentual de distribuire a sumelor în funcție de beneficiari

În ceea ce privește alocările financiare aferente celor două scheme, sectorul cultural independent va beneficia de aproximativ 60% din suma totală alocată, evenimentele culturale și festivalurile de aproximativ 20%, iar librăriile și editurile de restul de 20%.

Calendarul schemelor de ajutor pentru sectorul cultural

Elaborarea celor două scheme de ajutor a fost finalizată, iar documentația a fost avizată la nivelul Ministerului Culturii. Imediat după asigurarea finanțării pentru schemele de ajutor dedicate sectorului cultural, Ministerul Culturii va lansa în consultare publică actul normativ de aprobare a acestora. În acest sens, Ministerul Culturii reiterează necesitatea parcurgerii, în cel mai scurt timp, a etapelor de avizare, astfel încât sprijinul financiar nerambursabil să ajungă cât mai repede la beneficiarii finali, mai ales în această perioadă dificilă pentru operatorii culturali.

Indemnizații, microgranturi, amânarea plății ratelor –
măsuri esențiale pentru supraviețuirea sectorului cultural

Pentru a veni în sprijinul operatorilor culturali afectați de măsurile și de restricțiile impuse pe perioada pandemiei Covid-19, Ministerul Culturii a centralizat și analizat toate nevoile urgente ale sectorului cultural și, împreună cu celelalte ministere de resort, a elaborat și implementat un plan de măsuri specifice.

1. Indemnizații/șomaj tehnic în valoare de 4.072 lei pentru toți artiștii și lucrătorii culturali. Ca urmare a demersurilor realizate, Ministerul Culturii a introdus în categoria de beneficiari eligibili și persoanele fizice care obțin venituri exclusiv din drepturi de autor și drepturi conexe. Această măsură este valabilă până la data de 30 iunie 2021. În prezent, Ministerul Culturii inițiază discuții cu Ministerul Finanțelor pentru ca operatorii culturali să beneficieze de o scutire a plății taxelor pentru indemnizații sau de o reeșalonare a acestora fără dobânzi și penalități, dat fiind că, până la repornirea activităților culturale, aceștia nu pot înregistra niciun fel de venituri.

2. Microgranturi, capital de lucru sau capital pentru investiții. Prin demersurile sale, Ministerul Culturii a reușit să includă și operatorii culturali în categoria beneficiarilor eligibili ai sprijinului financiar acordat prin efectul OUG 130/2020. În prezent, în completare la ajutorul primit prin intermediul OUG 130/2020 și ținând cont că activitatea sectorului este în continuare suspendată, Ministerul Culturii are în analiză și va înainta cu celeritate Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului propunerea de includere a codurilor CAEN aferente industriei culturale în cadrul schemei de ajutor de stat pentru HoReCa stabilite conform OUG 224/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru întreprinderile din domeniul turismului, structuri de cazare, structuri de alimentație și agenții de turism, a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei COVID-19.

3. Amânarea plății ratelor la bănci. Prin implicarea Ministerului Culturii și operatorii culturali au beneficiat, în 2020, de amânarea plății ratelor la bănci. Ministerul Culturii va înainta Ministerului Finanțelor propunerile operatorilor din industria culturală cu privire la modificarea restricției de 9 luni ce vizează amânarea plății ratelor și permiterea amânării până cel puțin la data de 01.10.2021, în cazul entităților care își desfășoară activitatea în sectorul cultural.

4. Sectorul cultural a mai beneficiat și de amânarea rambursării prețului biletelor pentru evenimentele care nu au mai avut loc în 2020.

5. La inițiativa Ministerului Culturii, 167 de lucrări semnate de 100 de artiști români contemporani au fost cumpărate de Muzeul Național de Artă Contemporană. «În luna aprilie, într-un moment critic pentru artiștii români afectați de restricțiile impuse de pandemie, am propus finanțarea unui program de achiziție de artă contemporană. Este o investiție a statului român în artiștii români. Această măsură economică a vizat susținerea creației plastice românești și îmbogățirea patrimoniului muzeal», a declarat ministrul culturii, Bogdan Gheorghiu.

6. În plan consultativ, Ministerul Culturii a preluat solicitările rezultate în urma discuțiilor din cadrul grupului de lucru organizat la nivel de viceprim-ministru și le-a înaintat, la data de 14.01.2021, către ministerele cu atribuții în domeniile respective, urmând să asigure susținerea acestora la nivel guvernamental. «Activitatea sectorului cultural a fost prima restricționată, a rămas restricționată pe întreaga perioadă și cel mai probabil va fi ultima care își va reporni motoarele, la capacitate maximă. Ținând cont de aceste lucruri și de rolul vital pe care cultura și arta le au în bunăstarea unei societăți, pentru valorificarea identității naționale, cât și în dezvoltarea generațiilor viitoare, trebuie să ne asigurăm că sectorul cultural va supraviețui și va rămâne competitiv în raport cu produsele culturale din alte state. Pentru acest deziderat, Ministerul Culturii va depune toate diligențele necesare», a transmis ministrul culturii, Bogdan Gheorghiu.

Ministerul Culturii reafirmă că „rămâne în continuare un partener deschis la dialog în relația cu toți operatorii culturali din România și este decis să sprijine și să asiste sectorul cultural în demersurile care vizează problematici ce țin de alte ministere, analizând orice propunere concretă și realizabilă, venită din partea acestora”.

PIEȚE | ACȚIUNI DE URMĂRIT | CRIPTO

0

Piețele digerează știri amestecate despre pandemie: vaccinarea decurge lent, noile variante de virus par amenințătoare, însă „ajutorul e pe drum”. Înapoi la normal în toamnă?

Piețele financiare vor digera niște știri amestecate despre pandemie care au ieșit vineri, zugrăvind o poză macro complicată, înainte de anunțuri care se așteaptă a fi pozitive privind veniturile mai multor companii de top Fortune 500, inclusiv Apple, Microsoft, Tesla și Facebook.

Campaniile lente de vaccinare frustrează publicul din Europa și din SUA, însă din motive diferite – europenii au probleme cu furnizarea vaccinului de către producători, în timp ce americanii stau pe zeci de milioane de doze dar nu par să reușească să le administreze oamenilor îndeajuns de rapid. Pe de alta parte, alte vaccinuri sunt pe cale să fie aprobate în următoarele săptămâni iar un medicament pe bază de anticorpi se dovedește foarte promițător, conform unui nou studiu. Oficialii americani par încrezători că SUA ar putea să se întoarcă la normal începând din toamnă.

Sunt din ce în ce mai optimist privind revenirea economiei SUA, unde este la putere acum o administrație mai competentă, care inspiră mai multă încredere în managementul pandemiei. De asemenea, planul lui Joe Biden de a oferi 1.9 trilioane de dolari într-un nou pachet de ajutorare pentru cetățeni, companii și state va fi o binevenită gură de oxigen pentru greu încercata economie americană. Planul pare că va beneficia de destul sprijin republican pentru a fi adoptat de Congres.

Sunt însă din ce în ce mai îngrijorat de Europa, care e în urma SUA și a Asiei în campania de vaccinare, și în același timp este probabil să sufere de pe urma răspândirii noii variante britanice de corona virus pe continent în următoarele săptămâni și luni.

Știrile proaste:

În Marea Britanie, premierul Boris Johnson a declarat vineri că varianta britanică a virusului pare sa fie mai letală, însă se așteaptă ca vaccinurile să funcționeze. De cealaltă parte a Atlanticului, dr. Anthony Fauci, consilierul medical șef al Casei Albe, spune că există noi informații precum că vaccinurile sunt mai puțin eficiente împotriva noilor variante ale virusului, lucru care înseamnă că este și mai important ca oamenii să fie vaccinați mai rapid.

Însă aici avem probleme, în special în Europa. Pfizer a redus livrările  cu 50% săptămâna trecuta pentru mai multe țări europene, inclusiv România. Cum o nenorocire nu vine niciodată singură, AstraZeneca a informat și ea UE că va reduce livrările pentru T1 cu 60% până la 31 milioane de doze, datorită unor probleme de producție.

Statele UE sunt îndeajuns de frustrate cu ritmul lent de furnizare a vaccinurilor că încep să o ia pe cont propriu. Ungaria a aprobat vaccinurile Oxford-AstraZeneca și pe cel rusesc, Sputnik V, ceea ce înseamnă ca ar putea fi prima țară UE care va administra vaccinul provenit din Rusia. Germania are un acord bilateral semnat pentru încă 30 milioane de doze de la Pfizer BioNtech și speră să semneze și un acord cu Carevak în martie.

Știrile bune:

Pfizer a dat asigurări statelor UE că în această săptămâna va reîncepe livrările normale și că va recupera întârzierile până la sfârșitul lunii martie, pe măsură ce își crește capacitățile de producție.

În SUA, Biden a anunțat că „ajutorul e pe drum,” promițând să vaccineze 100 de milioane de americani în primele 100 de zile. Această promisiune pare acum ușor realizabilă, dat fiind că americanii au atins deja joia trecută pentru prima dată pragul de 1 milion de doze administrate pe zi, iar vineri au vaccinat 1.6 milioane de oameni, ducând totalul dozelor administrate până acum la 19 milioane.

Alte știri bune: noi vaccinuri vor fi aprobate.
Înapoi la normal în toamnă?

Dr. Anthony Fauci a menționat săptămâna trecută că se așteaptă ca vaccinul cu doza unică de la Johnson & Johnson (JNJ) să fie gata de aprobare în următoarele săptămâni în SUA, ca și vaccinul de la Oxford-AstraZeneca (AZN). Aceasta ar însemna că o cantitate suplimentară de milioane de doze ar putea fi disponibilizată, acestea fiind în plus și mai ușor de manevrat din punct de vedere logistic.

Într-o declarație care va fi probabil gustată de piețele financiare, Dr. Fauci a adăugat vineri că SUA ar putea sa revină la normal până în toamnă dacă 70-85% din oameni vor fi vaccinați până la sfârșitul verii.

Medicamentul pe baza de anticorpi de la Eli Lilly
pare foarte promițător

Într-o altă știre pozitivă, Eli Lilly (LLY) a anunțat că medicamentul său pe bază de anticorpi, baricitinib s-a dovedit într-un studiu că a prevenit îmbolnăvirile a 80% din rezidenții căminelor de bătrâni cărora le-a fost administrat. Este primul mare studiu care să arate că un tratament poate preveni îmbolnăvirile în cadrul unei populații care a fost devastată de pandemie. Cred că știrea aceasta ar putea să dea un imbold acțiunilor care sunt sensibile la covid, deși medicamentul are un preț deloc ieftin de 1.250 dolari pe doză. Guvernul SUA a comandat 300.000 de doze din acest medicament, care a primit o autorizare de urgență din partea FDA în noiembrie trecut.

Concluzie

Știrile privind vaccinurile și tratamentele influențează prețul acțiunilor companiilor care au beneficiat cel mai mult de perspectiva unei reveniri iminente la un viitor fără covid, sectoare precum cel al petrolului, al companiilor aeriene, gastronomic sau cel de turism. Să ne așteptăm la volatilitate în prețul acțiunilor Exxon (XOM), American Airlines (AAL), Hilton (HLT), Airbnb (ABNB), care sunt influențate de știrile privind pandemia. Pe de alta parte, există companii care au beneficiat de pandemie, inclusiv din sectorul de bricolaj, precum Home Depot (HD), sau uriașul de e-shopping Amazon (AMZN). De asemenea, urmăriți Johnson & Johnson (JNJ), care își raportează rezultatele în aceasta săptămână pentru că vaccinul său cu doză unică se apropie de aprobare în SUA.

ACȚIUNILE SĂPTĂMÂNII –APPLE & TESLA

Săptămâna aceasta avem raportări de la multe firme de top, inclusiv Microsoft, Verizon, Apple, Facebook, Tesla, Visa și Chevron, iar piețele așteaptă rezultate bune. Conform firmei de investiții John Hancock, până vineri 86% din firmele SPX500 care și-au raportat veniturile din T4 până acum au excedat așteptările, conform datelor FactSet.

Apple (NASDAQ: AAPL) își va publica miercuri (27 ianuarie) rezultatele pentru T1/2021. Apple a fost un performer foarte puternic în 2020, cu o creștere de 91,7% a prețului acțiunilor sale începând cu 11 martie 2020. T1 fiscal acoperă sezonul de sărbători și, prin urmare, este cel mai puternic trimestru din punct de vedere al vânzărilor, stimulat și de vânzările generate de lansarea iPhone 12.  Piețele se așteaptă ca veniturile companiei să crească cu 11% față de anul trecut, cu câștiguri cu 12% mai mari per acțiune.


În 2020, Apple a fost cea de-a doua cea mai valoroasă companie dintre FAANG [Facebook, Apple, Amazon, Netflix și Google] după Amazon, care are un avans de 68%. Investitorii individuali au fost interesați de Apple anul trecut din mai multe motive printre care: entuziasmul creat în jurul lansării noilor iPhone 5G, cererea puternică de Mac-uri pentru cei care lucrează de acasă în timpul pandemiei și atractivitatea investiției pentru creșterea de numerar în bilanț. Recent, acțiunile au crescut în valoare datorită speculațiilor cu privire la introducerea unei mașini electrice produsă de Apple în termen de cinci ani.

În 2020 acțiunile Apple se numără și printre cele mai populare acțiuni în rândul investitorilor eToro la nivel global ocupând locul trei după Nio și Tesla, similar cu preferințele investitorilor din România, astfel că rezultatele Apple de săptămâna aceasta sunt așteptate cu foarte mult interes.

Acțiunile Tesla au fost și ele în mod constant printre favoritele investitorilor individuali din România pe platforma eToro. Există așteptări foarte mari de la următorul raport de venituri, care va avea loc miercuri (27/01).

2020 a fost o adevărată aventură pentru Tesla, (a început anul 2020 la 84,90 USD (ajustat pentru operațiunea de splitare) și a închis anul 2020 la peste 700 USD, un câștig masiv de peste 740% față de anul anterior, ceea ce a transformat compania într-una dintre cele mai valoroase companii din lume (evaluată la 669 de miliarde de dolari). Creșterea masivă a Tesla  în 2020 a fost determinată în primul rând de investițiile în capacitatea de producție, realizate pe parcursul anului. Potrivit Reuters, compania a anunțat că a livrat un total de 499.550 de mașini în 2020, ceea ce reprezintă o creștere de 36% față de 2019. Compania a depășit astfel estimările analiștilor, care se așteptau la vânzări de aproximativ 481.260 de mașini, dar nu a reușit să-și atingă propriul său obiectiv ambițios de a livra 500.000 de vehicule.

CEO-ul Tesla, Elon Musk, anunța înainte pandemia de coronavirus că va livra jumătate de milion de mașini în 2020, și compania nu și-a schimbat acest obiectiv după ce Tesla a trebuit să-și închidă fabrica din California timp de câteva săptămâni după ce măsurile de carantină au intrat în vigoare.

CRIPTOBitcoin iese din cutie

Simon Peters, analist în domeniul criptoactivelor al platformei de investiții eToro, comentează:

„Bitcoin, care a atins deja un maxim istoric de 41.000 de dolari la începutul acestei luni, scade în mod constant, dar nu cred că investitorii ar trebui să fie îngrijorați.
Simon Peters


Această fluctuație a prețurilor este o corecție perfect naturală, care se întâmplă în cazul tuturor activelor odată ce piața le-a perceput ca fiind supra-cumpărate. Și, deși prețul a scăzut, ajungând la puțin peste 33.000 de dolari la momentul transmiterii acestei comunicări, cererea de bitcoin nu înregistrează scăderi.

Apetitul investitorilor instituționali pentru bitcoin este în continuă creștere, dacă ne uităm la mișcările din piață și încrederea de care se bucură criptomoneda printre aceștia. Grayscale a cumpărat bitcoin în valoare de 600 milioane într-o singură zi săptămâna trecută și BlackRock, cel mai mare manager de active din lume, a anunțat că două dintre fondurile sale vor tranzacționa instrumente financiare derivate bitcoin în viitor.

Teama continuă de depreciere a dolarului continuă să favorizeze prețul bitcoinului, investitorii căutând active pe care să le folosească drept acoperire împotriva inflației în creștere. Administrația Biden va folosi în continuare stimulente pentru a susține economia SUA,  ceea ce a avut efecte negative asupra dolarului, care a scăzut cu 6,3% în 2020, și probabil va continua să se deprecieze în 2021.

Cred că actuala scădere a prețului bitcoin va fi temporară, pentru că mulți investitori vor considera prețul actual ca pe un punct de intrare relativ ieftin pentru bitcoin. Bitcoin este pe un trend ascendent și acest lucru se știe deja.”

Ionuț Paulenco, analistul de piață pentru România al eToro, vă oferă comentariul său săptămânal privind ultimele evenimente de pe piețele financiare. Lucrând la eToro și discutând zilnic cu clienții români, Ionuț aduce o experiență de peste 7 ani în industria financiară, specializându-se în diversificarea portofoliilor și în acțiuni.

Comentariu despre evoluția bitcoin realizata de analistul eToro Ionuț Paulenco şi analistul Simon Peters.


 

eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 16 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.

Atenționare privind exonerarea de răspundere

Această comunicare este doar în scopuri de informare și educație și nu trebuie luată drept sfat pentru investiții sau recomandare personală, ofertă sau solicitare de a cumpăra sau vinde orice instrumente financiare. Acest material a fost pregătit fără a ține cont de vreun obiectiv de investiții anume al destinatarului sau de situația sa financiară și nu a fost pregătit în conformitate cu cerințele legale și de reglementare pentru promovarea cercetărilor independente. Orice referință la performanțele trecute sau viitoare ale unui instrument financiar, indice sau produs de investiții complex nu sunt și nu trebuie considerate a fi un indicator sigur pentru rezultate viitoare. eToro nu își asumă nicio răspundere că informațiile incluse în acest raport sunt în totalitate corecte și complete.

Listarea MAM Bricolaj la Bursa de Valori București a debutat cu un record: acțiunea cu cea mai mare valoare a tranzacțiilor în prima zi

0

MAM Bricolaj, companie românească din industria de bricolaj, a debutat pe piața AeRO din cadrul Sistemului Multilateral de Tranzacționare al Bursei de Valori București pe 21 ianuarie, unde acțiunile sunt tranzacționate sub simbolul bursier MAM. Compania a stabilit încă din prima zi un record. Acțiunile retailerului au atins cea mai mare valoare a tranzacțiilor în prima zi de listare la BVB dintre toate companiile antreprenoriale care au intrat pe piața AeRO din 2015 până în prezent.

MAM Bricolaj a încheiat prima zi pe piața AeRO pe locul 7 între cele mai tranzacționate acțiuni ca valoare. Valoarea tranzacțiilor a ajuns la aproape 3,1 milioane de lei în prima zi, cu o creștere de 53% a valorii acțiunilor față de momentul evaluării înainte de listare. Listarea la Bursa de Valori București este parte din strategia de dezvoltare a companiei și o componentă importantă în planul de extindere accelerată a rețelei de magazine MAM Bricolaj în principalele centre urbane din România. Retailerul va deschide în aprilie al treilea magazin în cartierul Ghencea din București și plănuiește deschiderea celui de-al patrulea magazin din rețea în Brașov.

Compania a încheiat anul 2020 cu rezultate financiare foarte bune. MAM Bricolaj a avut o creștere a cifrei de afaceri de aproximativ 33% și a ajuns la o cifră de afaceri de 40 de milioane de lei. Principalele obiective pentru MAM Bricolaj în 2021 sunt deschiderea a două magazine noi și creșterea cifrei de afaceri cu 65%.

„Când am pornit MAM Bricolaj am avut un scop clar: să le oferim clienților cele mai bune materiale, accesorii, sfaturi și suport pentru a-și transforma mobila și casa așa cum vor. Ne bucurăm că am reușit să facem asta, de-a lungul unui deceniu, din ce în ce mai bine, iar reușita de la BVB confirmă că suntem pe drumul cel bun. Acum ne-am propus să folosim toate pârghiile oferite de piața de capital pentru susținerea creșterii accelerate și să dezvoltăm un parteneriat de succes cu investitorii de la Bursă. Ne dorim să fim cât mai aproape de clienții noștri, tocmai de aceea vizăm extinderea rețelei de magazine și să fim prezenți în principalele centre urbane din România. Odată cu fiecare nou centru inaugurat le promitem clienților beneficiile care ne-au consacrat, materiale de calitate și consultanță profesionistă ca să ia cele mai bune decizii”, a declarat Cristian Găvan, fondatorul MAM Bricolaj (foto).




Despre MAM Bricolaj

Din 2011, MAM Bricolaj a implementat un sistem inovator și comod de achiziționare a materialelor pentru mobilier. Este singurul furnizor cu autoservire din acest domeniu în România. Magazinul are peste 10.000 de produse în stoc și cea mai complexă gamă.

Din 2013, MAM Bricolaj organizează și cursul „Școala de Mobilă” cu scopul de a instrui meseriașii din domeniu cu privire la noile sisteme apărute. Acesta se adresează și pasionaților de mobilă care vor să învețe mai mult. Din primavara Cursul va fi disponibil si online. 

Mai multe informații despre MAM Bricolaj pot fi găsite pe site-ul companiei sau pe pagina de Facebook.

Vodafone investește 20 de milioane de euro pentru a dezvolta competențele digitale și educația în 13 țări europene și Turcia

0

Vodafone a anunțat astăzi o investiție de 20 de milioane de euro, derulată prin Fundația Vodafone, pentru a extinde abilitățile digitale și programele educaționale ale Fundației, finanțând inițiative locale în Albania, Republica Cehă, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Luxemburg, Olanda, Portugalia, România, Spania, Turcia și Marea Britanie. De această investiție ar putea să beneficieze 16 milioane de cursanți, până în 2025*.

Programele, derulate în parteneriat cu organizații de caritate și ONG-uri, vor permite oamenilor să-și dezvolte cunoștințele și abilitățile de utilizare a tehnologiilor digitale, obiectivul fiind acela  de a ajunge la milioane de elevi din ciclurile primare și gimnaziale, la persoane care nu sunt cuprinse în programe de educație sau formare, la persoane aflate în șomaj și la persoane în vârstă. Acest anunț coincide cu Ziua Internațională a Educației.

Nick Read, CEO Vodafone Group, a declarat:

„Vodafone este mândră că sprijină dezvoltarea abilităților digitale și a educației, aspecte critice în comunitățile pe care le deservim prin expertiza noastră în conectare și tehnologie. Rămânem angajați, într-o lume din ce în ce mai digitalizată, să construim societăți digitale incluzive, în care nimeni să nu fie lăsat în urmă, ceea ce contează acum mai mult ca oricând, întrucât societatea își propune să se reconstruiască într-o formă mai bună după impactul avut de pandemia COVID-19”.

Investiția de 20 de milioane de euro va fi eșalonată pe următorii cinci ani. Aceasta se adaugă donațiilor în natură ale Vodafone Group, estimate la 150 de milioane de euro, pentru o serie de inițiative legate de COVID-19 și unei investiții de 10 milioane de euro a Fundației Vodafone în perioada de urgență a pandemiei de COVID-19 în 2020.

Nick Land, Președinte Vodafone Group Foundation, a declarat:

„Fundația Vodafone marchează aniversarea a treizeci de ani de activitate în care a conectat la o educație de calitate peste un milion de cursanți din Europa și Africa. Suntem încântați să sprijinim astfel de programe care pot avea un impact atât de mare asupra viitorului atâtor oameni”.

Abilități timpurii pentru copiii din învățământul primar și gimnazial

Fundația Vodafone lucrează pentru a elimina decalajul de competențe digitale, investind în programe pentru cursanții din învățământul primar și gimnazial, care îmbină formarea față în față cu accesul la platforme digitale pentru a asigura perfecționarea elevilor și a profesorilor. Spre exemplu:

  • DigiCraft (Spania): o platformă de învățare a abilităților digitale pentru elevii din învățământul primar, care a sprijinit 93.000 de utilizatori unici în perioada martie – iulie 2020, ca urmare a  închiderii școlilor cauzate de pandemia de COVID-19.
  • Generation Next (Grecia, Albania): combină ateliere STEM și materiale de învățare digitale și a ajutat la îmbunătățirea abilităților digitale a peste 61.000 de adolescenți, până în prezent. Ținta este de a ajunge la un milion de cursanți prin intermediul platformei, până în 2025.
  • Coding for Tomorrow (Germania): îi învață pe copiii și adolescenții de la clasa I până la clasa a X-a, precum și pe profesorii lor, cum să folosească tehnologiile digitale într-un mod independent, critic și creativ. Prin intermediul unor zile de proiecte, ateliere și cursuri de formare pentru profesori, Coding for Tomorrow a ajuns până acum la 119.500 de studenți și profesori.
  • Școala din Valiză (România): program aflat în derulare în 50 de școli care pune la dispoziția elevilor și a profesorilor o platformă de e-learning și tehnologia (tablete, laptopuri, conexiune la Internet) necesare dezvoltării abilităților digitale. 
  • Școala Digitală (Ungaria): program de învățare digitală centrat pe dezvoltarea abilităților și a competențelor digitale ale tinerilor din medii defavorizate, constând în asigurarea accesului la dispozitive pentru elevi și cursuri de e-learning pentru profesori. Programul oferă, de asemenea, o platformă de partajare de conținut și o librărie cuprinzând peste 200 de aplicații educaționale gratuite pentru smartphone și tablete. De acest program au beneficiat, până în prezent, 49.000 de elevi și cadre didactice.
  • Mastere online (Olanda): program interactiv gratuit, în care peste 450.000 de copii cu vârste cuprinse între 10 și 14 ani au avut acces la informații despre ce înseamnă o lume digitală, despre abilitățile de creație, dar și despre cum să ai un comportament online responsabil pentru a fi în siguranță.

Abilități pentru vârstnici

Fundația Vodafone își propune să îmbunătățească abilitățile digitale și pentru persoanele trecute de 65 de ani, în condițiile în care măsurile de izolare și distanțare socială impuse de pandemia COVID-19 a adâncit izolarea și însingurarea acestei categorii de cetățeni.

Procentul persoanelor cu vârste cuprinse între 65 și 74 de ani fără acces la Internet variază de la 13 la 36% în țări precum Irlanda, Luxemburg și Republica Cehă. Fundația Vodafone va derula în aceste țări un program prin care își propune să ajute 880.000 de seniori, până în 2025. Totodată, mulți dintre aceștia nu au abilitățile necesare utilizării Internetului, o problemă pe care Fundația Vodafone își propune să o adreseze prin ateliere față-în-față, o platformă de e-learning și suport digital pentru a ajuta persoanele în vârstă să fie tot mai active într-o societate tot mai digitalizată.

*Fundația Vodafone utilizează metodologia „Lives Improved” (Viață îmbunătățită) pentru a evalua impactul proiectelor sale asupra publicului, evaluare realizată anual de Dalberg. Până în 2025, programele de dezvoltare a abilităților digitale derulate de Fundația Vodafone vor ajunge, în cel mai rezervat scenariu, la cel puțin 16 milioane de beneficiari. 

Vodafone este cel mai mare operator de servicii mobile și fixe în Europa, este cel mai mare furnizor de servicii IoT din lume, iar platforma noastră de tehnologie M-Pesa permite, în Africa, unui număr de peste 45 de milioane de oameni să beneficieze de acces la plăți mobile și servicii financiare. Operăm rețele mobile și fixe în 21 de țări și 48 de rețele mobile partenere. La 30 septembrie 2020, Vodafone Group avea peste 300 de milioane de utilizatori ai serviciilor mobile, peste 27 milioane de utilizatori ai serviciilor de broadband fix, peste 22 de milioane de clienţi ai serviciilor TV și peste 112 milioane de dispozitive IoT conectate. 

Susținem diversitatea și incluziunea prin politicile de concediu de maternitate și parental, sprijinim femeile să-și atingă potențialul cu ajutorul serviciilor de comunicații și îmbunătățind accesul la educație și abilități digitale pentru femei, tinere și pentru societate, în general. Tratăm cu respect toate persoanele, indiferent de rasă, etnie, dizabilitate, vârstă, orientare sexuală, identitate de gen, credință, cultură sau religie.

De asemenea, Vodafone ia măsuri importante pentru a limita impactul companiei asupra planetei prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 50% până în 2025 și până la net zero până în 2040, prin achiziția de 100% energie electrică din surse regenerabile, până în 2025, pentru operațiunile sale și prin reutilizarea, vânzarea sau reciclarea a 100% din echipamentele noastre de rețea care devin redundante.