Huawei Buy Back devine disponibil permanent

0

Prin intermediul Huawei Buy Back, consumatorii beneficiază pe tot parcursul anului de reduceri substanțiale la achiziționarea unui smartphone în schimbul unui telefon funcțional vechi

Programul de loializare Huawei Buy Back, lansat la finalul anului trecut, devine valabil permanent, răspunzând astfel interesului crescut manifestat de sute de consumatori. Astfel, cei interesați de achiziționarea unui smartphone Huawei se pot bucura în continuare de reduceri semnificative, sub forma unor vouchere speciale, de tip buy back, în schimbul unui telefon funcțional pe care nu îl mai folosesc.

Magazinele în care consumatorii pot beneficia de avantajele exclusive oferite în cadrul programului Huawei Buy Back sunt Huawei Experience Shop din AFI Palace Cotroceni și Huawei Experience Store din Băneasa Shopping City, București.

Zeci de consumatori au beneficiat deja de prețuri exclusive la achiziționarea unor smartphone-uri de top din portofoliu prin intermediul programului Huawei Buy Back lansat în luna noiembrie a anului trecut. Interesul ridicat manifestat pentru acest tip de program de loializare a condus firesc la decizia de a-l transforma într-unul permanent, astfel încât consumatorii să se poată bucura de cel mai bun preț al telefoanelor Huawei preferate pe tot parcursul anului, ținând cont si de reducerea exclusivă de 500 lei oferită pentru HUAWEI Mate 40 Pro și HUAWEI P40 Pro.”, declară Wang Wei, Country Manager, Huawei Consumer Business Group România.

Wang Wei, Country Manager, Huawei Consumer Business Group România

Cel mai mare discount aplicat până acum în cadrul acestui program este de 1.675 lei. Acesta include și reducerea suplimentară de 500 lei oferită la achiziționarea smartphone-urilor vârf de gamă HUAWEI Mate 40 Pro și HUAWEI P40 Pro.

În plus, prin intermediul programului Huawei Buy Back, de acum permanent, consumatorii își pot achiziționa și modelele anterioare din portofoliul companiei la prețuri speciale. Pentru a putea fi înscris în program, smartphone-ul predat trebuie să fie funcțional, iar evaluarea se va face obiectiv de către reprezentanții magazinelor, ținând cont de criterii bine definite.

Digitalizarea ignorată de societățile care au aplicat pentru Măsura 3, Granturi pentru investiții

0

Specialiștii care gestionează aplicația antreprenorilor InAfaceri.ro avertizează că digitalizarea este ignorată de societățile care au aplicat pentru Măsura 3, Granturi pentru investiții.

Aplicația antreprenorilor, InAfaceri.ro a realizat cu  ajutorul Termene.ro o analiză a peste 1400 de societăți în vederea eligibilității pentru Măsura 3. În acest context, s-a constatat o tendință crescută pentru achizițiile imobiliare precum hale industriale, spații comerciale sau clădiri de birouri, însă mai puțin pentru echipamentele tehnologice menite să conducă la expansiunea digitalizării. 

Un procent semnificativ  din societățile care au decis să aplice pentru Măsura 3 și să beneficieze de fonduri nerambursabile au ales să facă achiziții ce includ o gamă diversificată de spații. Utilajele și echipamentele pentru implementarea digitalizării au fost ignorate aproape în totalitate. 

Concluzia este că peste 80% din societățile care aplică la  această Măsură fac achiziții imobiliare: spații comerciale, spații de birou sau hale industriale. Prea puțin utilaje și extrem de puține echipamente pentru digitalizare, declară Alin Meteșan, fondatorul aplicației InAfaceri.ro

Rezultatele sunt dezamăgitoare având în vedere poziția importantă pe care o ocupă acum digitalizarea în aproape fiecare domeniu al vieții cotidiene. De asemenea, România este o țară codașă în ceea ce privește gradul de tehnologizare, iar Măsura 3 ar fi reprezentat o șansă potrivită pentru a schimba acest fapt. 


InAfaceri.ro este o aplicație destinată exclusiv antreprenorilor care își doresc să se dezvolte continuu. Este locul de întâlnire atât al oamenilor cu experiență vastă în domeniul afacerilor, dar și al celor care abia și-au început drumul profesional. Aplicația oferă numeroase oportunități antreprenorilor precum: vânzarea/cumpărarea afacerilor, accesare finanțări, dar și promovarea afacerilor/serviciilor. 

Recomandări pentru consumatorii de servicii financiare

0

Centrul pentru Soluționarea Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) transmite o serie de recomandări pentru consumatorii de servicii financiare și totodată atrage atenția asupra unor aspecte ce pot apărea în relațiile cu băncile. CSALB reiterează necesitatea informării în vederea unor decizii în deplină cunoștință de cauză, pentru evitarea litigiilor ulterioare:

„Amânarea ratelor la creditele contractate până pe data de 30 martie 2020 este posibilă și în acest an. Pe fondul crizei sanitare generate de pandemia de Covid-19, Guvernul, venind în întâmpinarea nevoilor consumatorilor, a decis emiterea a două ordonanțe în 2020 (OUG nr.37 și OUG nr.227), prin care devine posibilă amânarea ratelor datorate băncilor și IFN-urilor de consumatorii afectați prin diminuarea veniturilor. Aproximativ 560.000 de debitori au beneficiat până acum de moratorii legislative și private, adică 14,7% din totalul creditelor acordate de sectorul bancar. Deoarece amânarea plății ratelor produce o serie de consecințe, care pot avea și valențe negative pentru consumatori, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) le transmite acestora o serie de recomandări:

  1. Decizia amânării ratelor trebuie luată după o informare riguroasă;
  2. Ratele din perioada de amânare nu se șterg și nici măcar nu sunt „înghețate”, ci vor fi adăugate la efortul de plată după expirarea acestei perioade de amânare. Potrivit calculelor comparatorului bancar FinZoom.ro, ratele pentru creditele ipotecare vor fi cu până la 13 procente mai mari, iar cele pentru creditele de nevoi personale vor crește cu aproximativ 6%;
  3. Consumatorul care solicită amânarea ratelor trebuie să îndeplinească o serie de condiții: să nu aibă restanțe la plata creditului; să depună o cerere la bancă până pe data de 15 martie 2021; să facă dovada diminuării veniturilor ca urmare a pandemiei și, foarte important, amânarea ratelor să nu depășească 9 luni cumulate în anii 2020 și 2021. Cu alte cuvinte, dacă a beneficiat deja de o amânare a ratelor pentru 9 luni în 2020, consumatorul nu mai poate solicita încă o amânare;
  4. Dacă problemele financiare ale unor consumatori persistă chiar și după o amânare de 9 luni a plății ratelor ori consumatorul realizează că îi va fi imposibil să plătească noile rate chiar în timpul perioadei de amânare, le recomandăm să se adreseze imediat CSALB pentru a solicita o negociere cu banca pe alte aspecte ale contractului (dobânzi, comisioane, sold, monedă etc.) astfel încât să evite intrarea în incapacitate de plată și consecințele penalizatoare impuse de instituția de credit;
  5. Amânarea ratelor reprezintă o rezolvare parțială a problemelor financiare, în timp ce negocierea cu banca/IFN-ul în cadrul CSALB, oferă o soluție personalizată care poate avea efect pozitiv pe toată durata creditului sau pentru toată valoarea împrumutului.

Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB

Este evident că existența moratoriilor legale și/sau convenționale reprezintă un avantaj pentru consumatorii care au fost constrânși să apeleze la această variantă  fie de pierderea locului de muncă, fie de scăderea veniturilor. Înregistrăm deja cereri în care unii consumatori sunt nemulțumiți de modul în care este calculată dobânda la credit, după amânarea ratelor. În acest context, facem un apel pentru ca ei să ia deciziile în deplină cunoștință de cauză, tocmai pentru a nu da naștere unor litigii ulterioare. Amânarea la plată nu presupune ștergerea ratelor din scadențarul pe care l-au agreat împreună cu banca și nici înghețarea plății acestora, deoarece după expirarea termenului de 9 luni se adaugă costuri noi. Amânarea la plată reprezintă doar un paleativ, o rezolvare parțială a problemelor consumatorilor. Însă, în cadrul CSALB consumatorii își pot rezolva problemele pentru toată perioada de rambursare a creditului. În plus, procesul de soluționare alternativă este complet gratuit pentru consumatori.

Irina Chițu, director comparator bancar FinZoom.ro

Consumatorii trebuie să rețină că, dacă își suspendă ratele la credit, vor plăti după perioada de suspendare rate mai mari la creditul în derulare: cu 6% mai mult la un credit de nevoi personale, timp de 5 ani, și cu 13% mai mult la un credit ipotecar pe următorii 5 ani. Deci plătești la un credit de nevoi personale trei rate în plus pentru suspendarea cu 9 luni a creditului sau, la un credit ipotecar, plătești șase rate în plus doar pentru că ai apelat la această variantă. Din fericire, există soluții mai bune decât amânarea ratelor. Imediat după ce a început pandemia, băncile au acordat propriilor debitori facilități mai bune decât cele din Ordonanță: nu au calculat dobânzi pentru perioada suspendată sau au ținut cont de problemele personale ale debitorilor. De aceea, recomand consumatorilor să solicite băncii sau Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) o soluție personalizată, la care se ajunge prin negociere, prin dialog”.

CSALB este definită ca „o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal)”.

Recomandările CSALB și calculele FinZoom.ro:

Plant an App se listează pe SeedBlink. Startup-ul IT vizează să atragă o investiție de 500.000 de euro

0

Plant an App, startup specializat în tehnologie low-code, anunță listarea pe SeedBlink. Aceasta este cea mai mare platformă de equity crowdfunding, din punct de vedere al sumelor tranzacționate și a numărului de investitori, din regiunea Europei de Sud-Est. Prin intermediul acestei listări, Plant an App vizează atragerea de investiții de peste 500.000 de euro.

Campania desfășurată de Plant an App pe platforma SeedBlink începe din 12 ianuarie. Pentru a putea investi, persoanele interesate trebuie să își creeze un cont pe SeedBlink. Înregistrarea ca investitor durează 1 minut, este gratuită și nu vine cu nici o obligație de a investi. Totodată, se pot implica atât investitori cu experiență din România, din rețeaua SeedBlink, cât și persoane fizice, cu un tichet minim de investiție de 2.500 de euro. Pre-campania derulată în perioada 5 – 11 ianuarie pentru membrii Elite & Classic ai SeedBlink s-a încheiat cu entuziasm, Plant an App obținând deja angajamente de investiție de 250.000 de euro. Alătură-te comunității de investitori SeedBlink și află cum te poți implica aici.

Prin acest demers, Plant an App își propunere extinderea eforturilor de sales și marketing, inclusiv prin creșterea echipei cu Growth Marketers și Business Developments Representatives. Mai mult, startup-ul va continua să îmbunătățească experiența în platformă a clienților și, în egală măsură, va crește echipa de product development. Plant an App își propune și să se implice în formarea viitorilor ingineri de low-code, prin înființarea Low-Code Academy prin intermediul căreia urmează să creeze programe de învățare diverse online & offline.

„Ne dorim extinderea și dezvoltarea operațiunilor, tocmai de aceea listarea Plant an App pe platforma SeedBlink este un pas important pentru noi. Avem în vedere ca pentru prima parte a acestui an să creștem echipa, în special pentru biroul din Statele Unite ale Americii. Acolo avansul a fost unul mulțumitor, astfel că ne dorim să susținem creșterea și suntem convinși că listarea pe SeedBlink va contribui cu succes la acest demers”, a explicat Bogdan Lițescu (foto), fondator și CEO Plant an App.

„Plant an App este unul dintre cele două startup-uri românești care a absolvit renumitul program 500 Startups și suntem foarte încântați că, având o bază importantă în US, continuăm internaționalizarea listărilor de pe SeedBlink. Totodată, diversificăm produsele oferite către investitori, pornind de la equity, convertible note și acum SAFE, un contract originat în zona San Francisco. Pe de altă parte, SeedBlink devine un facilitator al rundei de finanțare, organizând un bridge între runda de tip Seed și cea de tip Serie A și evoluăm ca investing platform”, a declarat Andrei Dudoiu, co-fondator și CEO SeedBlink.

Detalii complete despre campanie sunt disponibile pe platforma SeedBlink, pe pagina Plant an App, aici.   

Plant an App, startup-ul românesc
care livrează tehnologie low-code la nivel internațional

Plant an App a angajat deja o echipă de vânzări în New York care a început activitatea la finalul anului 2020. Aceasta a încheiat o tranzacție și are alte patru în curs de concretizare. În România, compania operează cu un CMO și își propune să angajeze și un growth marketer. Startup-ul are în prezent o rețea de 48 de clienți, majoritar în Statele Unite ale Americii.


Despre Plant an App

Plant an App este o platformă de dezvoltare low-code care ajută companii din întreaga lume să construiască aplicații de business mai rapid și să își accelereze transformarea digitală. Abordarea Plant an App presupune ca timpul necesar pentru crearea și lansarea soluțiilor software să fie mai mic cu până la de 20 de ori, fără a pierde din flexibilitatea soluțiilor propuse la nivel tehnic. Mai mult, costurile de dezvoltare sunt reduse cu până la 80%.

Pe lângă funcționalitățile caracteristice de low-code, Plant an App vine cu peste 20 de module (API Builder, Form Builder, Advanced Search Engine etc.), zeci de integrări și peste 200 de acțiuni reutilizabile și extrem de configurabile. Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul companiei sau puteți urmări această scurtă prezentare video a platformei.

Despre SeedBlink

SeedBlink este cea mai mare platformă regională de equity crowdfunding, care susține investitorii și democratizează investițiile prin “matching-ul” acestora cu startup-uri inovative. Angajamentul și misiunea SeedBlink sunt de a pune umărul la dezvoltarea ecosistemului antreprenorial, permițând startup-urilor în căutare de finanțare accesul pe platformă și în primul rând facilitând alegerea de către investitori a startup-urilor preferate. Chiar și așa însă, fondurile sunt supuse riscului de a le pierde. Investițiile în startup-uri sunt considerate în toată lumea ca fiind afaceri riscante iar investitorii trebuie să aloce acestui demers doar sumele pe care își permit să le piardă. Unele dintre căile de diminuare a riscurilor sunt diversificarea investițiilor și alegerea cu predilecție a domeniilor în care investitorii au experiență și/ sau în companii în ale căror produse ei cred cu tărie.

BestJobs: Companiile au continuat să angajeze în 2020, în ciuda pandemiei. Digitalizarea procesului de recrutare, principala tendință în 2021

0

Piața muncii a trecut printr-o schimbare bruscă în 2020, ca urmare a pandemiei de Covid-19, iar efectele au fost resimțite fără întârziere atât de angajatori, cât și de candidați. Deși au fost domenii și companii puternic afectate de criza epidemiologică, măsurile de sprijin guvernamental vizând păstrarea relaţiilor de muncă și sectoarele care au cunoscut creșteri importante în 2020 au reușit să contrabalanseze impactul negativ din domeniile afectate. Astfel, mai ales în ultimul semestru din 2020, s-a observat o creștere a numărului locurilor de muncă de 5% față de aceeași perioadă a anului trecut, în contextul în care tot mai mulți angajatori au căutat să angajeze în special personal din categoriile white collar (angajați birouri) și blue collar (lucrători).

Din totalul locurilor de muncă active în 2020, mai mult de jumătate (52%) au fost din categoria white collar, 33% au fost joburi din categoria blue collar, în timp ce 15% au fost joburi pentru poziții de management și coordonare echipe.

Joburile remote, care au putut fi desfășurate de acasă (work from home), au fost  vedeta anului pandemic astfel că, în 2020 candidații au efectuat în total peste 600.000 de căutări pentru joburi în care activitatea de zi cu zi poate fi desfășurată de oriunde. În ceea ce privește perspectiva joburilor remote în 2021, estimăm o nouă creștere, de aproximativ 60% față de 2020, pentru joburile white collar în sistem work from home.

Cei mai mari angajatori ai anului 2020 au fost companiile care activează în domenii precum retail, medical&pharma, IT&C, financiar-consultanță, construcții și BPO. Cumulat, cele șase domenii au fost responsabile pentru mai mult de 60% din numărul de locuri de muncă pentru care angajatorii au postat anunțuri pe platforma BestJobs, în perioada ianuarie-decembrie 2020.

Chiar dacă pandemia a modificat într-o mare măsură întreg procesul de recrutare, angajatorii au continuat să fie activi în contactarea candidaților, iar în 2020 volumul total al contactărilor directe din platforma BestJobs a crescut cu 19% față de 2019. În același timp, și interesul angajaților în ceea ce privește căutarea unui un nou job sau, cel puțin, de a evalua ofertele angajatorilor a crescut. În „anul pandemic”,  numărul total de aplicări pentru joburi noi a fost cu 58% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai căutate locuri de muncă în 2020 au fost în domenii precum transport – cu peste 260.000 de căutări, financiar-contabilitate – cu peste 250.000 de căutări, transport – cu peste 75.000 de căutări, inginerie – cu peste 54.000 de căutări, medical&pharma – cu aproape 180.000 de căutări, IT&C – cu peste 160.000 de căutări și vânzări – cu peste 145.000 de căutări de joburi.

Stres dublu în pandemie pentru unul din patru angajați. Cei mai mulți au ajuns deja la epuizare

Peste 70% dintre angajații români care au participat la un sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs la sfârșitul anului trecut afirmă că nivelul de stres la locul de muncă a crescut de la declanșarea pandemiei, iar mai mult de un sfert dintre aceștia apreciază că nivelul de stres chiar s-a dublat.

După 10 luni de pandemie, copleșiți de sarcini la serviciu, teamă, incertitudine și izolare socială, aproape 30% dintre respondenți admit că deja au ajuns la burnout. Oboseala resimțită în urma unui program solicitant îi face pe alți aproape 20% dintre angajați să creadă că în cel mult o jumătate de an vor ajunge la epuizare, dacă stresul se va menține la același nivel, în timp ce aproape 16% estimează că vor ajunge la epuizare în cel mult un an.

Perspectivele pieței muncii în 2021

Deși încă într-un context plin de incertitudine, principala tendință din piața muncii în 2021 va rămâne digitalizarea și automatizarea, atât în procesul de recrutare, cât și în activitatea angajaților. Dincolo de specializările de care va fi cea mai mare nevoie în piață, angajatorii spun că, mai mult decât oricând, în decizia de angajare vor conta abilități precum rezolvarea situațiilor complexe, adaptabilitate, capacitatea de a lua decizii rapid sau aptitudinile digitale.

Cât priveşte învăţarea şi dezvoltarea, în 2021 cele mai multe companii îşi propun schimbări importante în dezvoltarea abilităţilor angajaţilor, reconversie profesională și schimbarea modului în care măsoară productivitatea angajaţilor proprii.

DRUID atrage o investiție serie A de 2,5 milioane de dolari. Runda este condusă de fondul de investiții GapMinder

Druid anunță atragerea a 2,5 milioane de dolari, rundă de investiți condusă de GapMinder VC, cu o participare de 2,2 milioane de dolari. Suma va fi utilizată pentru accelerarea dezvoltării tehnologiei conversaţionale DRUID și pentru extinderea operaţiunilor la nivel internațional.

DRUID, companie specializată în dezvoltarea de asistenţi virtuali inteligenţi (chatboţi) pentru organizaţii de tip Enterprise, anunță atragerea unei noi runde de finanțare de 2,5 milioane de dolari. Runda a fost condusă de fondul de investiții GapMinder cu suma de 2,2 milioane de dolari. Restul sumei a fost investită de Early Game Ventures şi investitori privaţi.

Astfel, DRUID devine unul dintre cele mai bine capitalizate startup-uri din România, cu investiți totale în valoare de 5,8 milioane de dolari atrase de la lansarea companiei, în 2018.

Cererea accelerată pentru asistenţi virtuali inteligenţi are loc în contextul în care organizaţiile pun accent tot mai mare pe o interacţiune superioară cu clienţii prin orice canal digital de comunicare, dar şi pe nevoia angajaţilor de a accesa rapid şi din orice loc informaţii relevante, răspândite în mai multe sisteme informatice, pentru productivitate crescută.

Asistenții virtuali inteligenți folosesc un limbaj natural pentru a prelua sarcini cu privire la practic orice informaţie sau document aflat în sistemele unei organizaţii. Tehnologia DRUID permite companiilor să-şi dezvolte cu ușurință astfel de asistenți virtuali inteligenți, economisind timp și bani prin automatizarea activităţilor simple, dar consumatoare de timp ale angajaţilor, și îmbunătățind experiența utilizatorilor prin răspunsuri rapide şi inteligente.

Disponibil în peste 45 de limbi, DRUID oferă sute de șabloane conversaţionale care deservesc roluri și procese specifice din cadrul oricărei industrii. Asistenţii virtuali DRUID ajută oamenii să comunice mai uşor cu roboți sau cu sisteme informatice printr-un limbaj natural, simplu şi inteligent.

Veniturile recurente DRUID au crescut cu 580% în 2020 faţă de 2019, în contextul în care piaţa soluţiilor conversaţionale bazate pe inteligenţă artificială este estimată că va avea o rată medie de creştere de 22% în următorii patru ani, ajungând la 13.9 miliarde de dolari în 2025, conform unui studiu Marketsandmarkets.

Prin parteneriatul global cu UiPath, liderul pieţei de automatizare a proceselor de afaceri prin intermediul roboţilor (RPA), DRUID oferă abilităţi conversaţionale primei platforme de hiperautomatizare din lume. Parteneriatele strategice cu EY, PWC, Deloitte, KPMG, dar şi cu o reţea extinsă de peste 50 de integratori de sisteme şi furnizori de soluţii de automatizare de pe toate continentele, permit implementarea rapidă a tehnologiei DRUID în orice ţară din lume. Astfel, asistenţii virtuali care folosesc tehnologia conversaţională DRUID ajută deja companii ca AXA Group, McDonalds China, Texas Children Hospital US, Saint Gobain UK, Griffith University Australia, Servier Germania, NASDAQ Suedia sau Altan Redes Mexic.

„Noua rundă de finanţare va fi utilizată pentru lansarea de noi soluţii de automatizare conversaţională pentru dezvoltarea componentelor de inteligenţă artificială, dar şi pentru accelerarea operaţiunilor comerciale din pieţele interne și externe. Ambiția noastră este ca DRUID să fie cel mai important partener de AI din Europa și să asigure fiecărui salariat un asistent virtual. Suntem extrem de încrezători şi motivaţi să uimim prin tehnologia noastră întreaga lume”, a declarat Liviu Drăgan, CEO DRUID.

Liviu Dragan CEO DRUID

Suntem concentrați să investim în companii axate pe tehnologie, poziționate unic pentru a crește exponențial. Tehnologia DRUID este transformatoare în capacitatea sa de a oferi soluții conversaționale asistate de inteligență artificială atât pentru procese interne cât și externe, pe o mare varietate de verticale, permițând un nivel ridicat de pre-integrări cu un număr mare de platforme. Această nouă tehnologie este avantajoasă ca preț și versatilă, permițând economii masive și stimulatori de creștere pentru companiile care intenționează să accelereze transformarea lor digitală. Suntem mândri să devenim parte a unei călătorii care va forma viitorul soluțiilor conversaționale și, mai cu seamă, ne bucurăm să le fim alături antreprenorilor care au dezvoltat acest start-up”, a declarat Dan Mihaescu, Partener Fondator GapMinder VC.

Dan Mihaescu, Founding Partner GapMinder VC

Această nouă rundă vine la un an de la investiția noastră inițială în DRUID. Suntem fericiți că în acest an firma a înregistrat progrese notabile în multe domenii, în particular în ceea ce privește extinderea internațională. Sumele facturate de DRUID s-au multiplicat de aproape zece ori în decembrie 2020 față de decembrie 2019, așa încât considerăm că firma a dovedit că a folosit cu înțelepciune sumele investite până acum. Privim cu încredere în capacitatea DRUID de a menține un ritm rapid de creștere, susținut de noua injecție de capital.” a declarat Radu Stoicoviciu, Partener Early Game Ventures.

Restart Energy – Interlink Capital Strategies, joint venture pentru investiții în energie verde

0

Restart Energy, furnizorul român independent de energie și compania de administrare a fondurilor, consultanță în management și consultanță financiară, Interlink Capital Strategies (SUA) anunță un joint venture pentru investiții în energie verde în valoare de 500 de milioane de dolari.

  • Proiecte de energie regenerabilă de 500 MW în valoare de 500 milioane dolari până în 2025
  • Achiziția și dezvoltarea de proiecte de 100 MW anual
  • Extindere pe piața din SUA pentru platforma RED Blockchain Energy
  • Prima companie din România care furnizează doar energie verde

Restart Energy, unul dintre cei mai mari furnizori independenți de energie electrică și gaze naturale de pe piața locală, a devenit partener într-un joint venture cu Interlink Capital Strategies din Washington, DC (SUA) companie de consultanță și administrare a fondurilor pentru a dezvolta proiecte de energie verde în valoare de 500 de milioane de dolari în România și țările vecine, precum și pentru a lansa platforma RED în SUA.

Investiția din România va finanța planurile Restart Energy de achiziție și dezvoltare proiecte de energie regenerabilă de 500 MW de până la finalul 2025. Conducerea Restart Energy vrea să achiziționeze și să dezvolte în fiecare an 100 MW de proiecte solare, eoliene, biogaz, biomasă și energie geotermală. Proiectele Restart Energy vor necesita investiții de aproximativ 100 de milioane de dolari pe an. Interlink va activa ca un consilier strategic pentru finanțarea acestor proiecte.

Prima companie din România care furnizează doar energie verde

Cele două companii au decis, de asemenea, să devină parteneri pentru extinderea Restart Energy pe piața americană prin lansarea în SUA a Restart Energy Democracy (RED) – o platformă online bazată pe tehnologia blockchain pentru tranzacționarea energiei care permite transferul peer-to-peer între producătorii de energie și consumatorii finali. De asemenea, cele doua entități vor lansa o franciza de business de energie (în format complet digital) și un sistem de credite de carbon pentru producția și consumul de energie regenerabilă. Platforma RED a fost lansată în 2019 în România, piața de proveniență a companiei și cea în care Restart Energy are cea mai mare bază de clienți – aproximativ 30.000 de clienți casnici și 5.000 de clienți companii.

„Prin acest parteneriat putem accesa capital din SUA și să accelerăm obiectivul Restart Energy de a furniza 1 Miliard KWh anual de energie regenerabilă accesibilă pentru 300.000 de consumatori din România și Europa până în 2025. Acest lucru va permite Restart Energy să contribuie la reducerea emisiilor de dioxid de carbon din producția de energie cu 750 mil.kg CO2 pe an astfel ca până în 2025 să devină primul furnizor din România care livrează 100% energie verde produsă local. În același timp, Restart Energy va putea să se extindă pe piața din SUA cu platforma sa inovatoare de blockchain având astfel acces la o piață matură și orientată către tehnologie”, spune Armand Domuța, CEO și fondator Restart Energy.

Armand Domuța, CEO și fondator Restart Energy

Tehnologia blockchain RED – o nouă abordare a pieței energiei regenerabile din SUA

„Restart Energy este o companie inovatoare, în avangardă prin modul în care combină aprovizionarea și marketingul, prin tehnologie, viziune și scop, făcând energia regenerabilă accesibilă tuturor. Ceea ce ne-a atras în acest parteneriat nu este doar RED – o platformă bazată pe tehnologia blockchain – ci și antreprenorii și viziunea lor către proliferarea energiei regenerabile, o viziune compatibilă cu misiunea Interlink. Modelul de business al RED va aduce în SUA o

abordare nouă, mai bună, a modului în care este finanțată, produsă și consumată energia regenerabilă. Acest fapt ne face să credem că va îmbunătăți accesul la energie verde și, în cele din urmă, va ajuta mediul înconjurător. În paralel, investiția în planurile Restart Energy din Europa ne va permite să dezvoltăm și alte proiecte asemănătoare, mai ales că Restart este deja activ în România și Serbia și intenționează să se extindă anul acesta în Germania și Spania”, afirmă Alan Beard, managing director Interlink.

Alan Beard, managing director Interlink

Acest parteneriat se desfășoară prin Restart Energy Innovative Technologies AG (REIT AG), o societate din Elveția – parte din grupul de companii Restart Energy. REIT AG este un ecosistem de inovație care finanțează și dezvoltă proiecte de tehnologie în energie.

FREE NOW, lider european de mobilitate, cifre record în 2020. Peste 1 milion de clienți și 8 milioane de curse în România

0

FREE NOW, lider european de servicii multimodale de mobilitate, anunță atingerea unor cifre record în 2020. Cursele generate de companie în toate țările în care operează au echivalat ca distanță cu ocolul Pământului de 6.000 de ori. 15 noi metropole europene au fost integrate în platformă și beneficiază acum de o soluție integrată și modernă de transport.

În România, peste 1 milion de pasageri au călătorit cu FREE NOW. Aplicația este singura care integrează serviciile de taxi și ridesharing, oferind clienților cele mai bune opțiuni de transport în cele mai mari 9 orașe. Aplicația s-a dezvoltat și extins continuu în primul an de prezență locală, în ciuda efectelor pandemiei de Covid-19 asupra pieței de transport. Lansat inițial în București la finalul anului 2019, serviciul FREE NOW este astăzi disponibil și în alte opt orașe din țară – Cluj, Brașov, Iași, Constanța, Sibiu, Oradea, Timișoara și Târgu Mureș.

La nivel european, FREE NOW este unul dintre liderii pieței de servicii de mobilitate. În total, cursele FREE NOW au parcurs o distanță de 231 de milioane de kilometri pe continent, echivalentul unui zbor tur-retur către Marte sau al înconjurului Pământului de 6.000 de ori. La ore de vârf, FREE NOW a înregistrat în medie peste 700.000 de cereri zilnic.

„Este remarcabil și impresionant să vedem că milioane de clienți utilizează în mod constant serviciile noastre. Și ne bucură că am extins oferta de mobilitate în 2020 integrând în platformă servicii de taxi, ridesharing și micro mobilitate în majoritatea țărilor în care activăm. Reacția utilizatorilor este entuziasmată chiar și în aceste vremuri dificile în care distanțarea reprezintă un element cheie pentru sănătatea tuturor”, a declarat Marc Berg, CEO FREE NOW.

Servicii noi pentru toate categoriile de clienți 

În aceasta toamnă, FREE NOW și-a extins serviciile prin lansarea  flotei Confort, România fiind singura țară din cadrul grupului care oferă în prezent acest serviciu prin care pasagerii pot comanda mașini premium direct din aplicație. Opțiunea este afișată alături de Ride și Taxi după selectarea destinației de călătorie.

Tot ca parte din strategia grupului FREE NOW de a extinde permanent serviciile, în România a fost lansat la începutul anului 2020 și serviciul FREE NOW Business. Peste jumătate de milion de  angajați din peste 300 de companii care au cont de business pe FREE NOW au beneficiat de curse plătite de angajator pentru a se deplasa între casă și birou, cu riscuri minime pentru sănătate în contextul epidemiologic actual.

Suport pentru personalul medical

FREE NOW s-a implicat activ și în comunitate după izbucnirea epidemiei de coronavirus și a sprijinit medicii implicați direct în gestionarea cazurilor de Covid-19. În perioada stării de urgență, compania a creat o secțiune specială în aplicație, dedicată acestor eroi din spitale, prin care au putut comanda curse și s-au putut deplasa gratuit de la și către unitățile medicale. Românii au donat peste 3.000 de curse gratuite cu FREE NOW pentru medici și personal auxiliar din București și Cluj-Napoca, iar pentru desfășurarea în siguranță a curselor, FREE NOW a echipat 500 de mașini ale șoferilor voluntari cu panouri care despart scaunele din față de bancheta din spate.

„Credem că este datoria noastră să fim responsabili și să susținem oamenii, comunicațiile și orașele. Suntem mândri că am putut contribui la efortul de a oferi în mod gratuit medicilor soluții sigure de transport într-o perioada critică pentru întreaga planetă”, a mai spus Berg.

Expansiune pe piețe noi. Lansări de noi servicii

Aplicația este prezentă în 15 țări și 150 de orașe la nivel global. În luna septembrie, compania a migrat pe platforma FREE NOW business-ul său din Franța, care opera anterior sub brandul Kapten. De asemenea, FREE NOW și-a extins oferta în România prin lansarea serviciilor în noi orașe, în Austria prin lansarea în Linz și este disponibilă acum la nivel național în Portugalia. FREE NOW înregistrează o creștere accelerată și în țări precum Olanda, unde jumătate din populația adultă are deja cont pe FREE NOW.

Coordonarea sistemelor de securitate socială în contextul Brexit începe să prindă contur

Autor: Stela Andrei (foto), Partener Asociat ,
People Advisory Services, EY România

Semnarea recentă a Protocolului privind coordonarea sistemelor de securitate socială aduce noi provocări pentru angajatorii din statele membre ale Uniunii Europene și din Regatul Unit al Marii Britanii, care vor trebui să aplice atât prevederile anterioare, cât și pe cele noi din această zonă. Lipsa de certitudine cu privire la modul în care se vor aplica noile norme, dar și din modificările operate pentru lucrătorii detașați, completează noul context. Există, însă, și o veste bună – o mare parte din dispozițiile noului protocol par să se alinieze cu cele din regulamentul anterior, aducând, astfel, o oarecare predictibilitate pe piața securității sociale.

Protocolul privind securitatea socială, care face parte din Acordul comercial și de cooperare între Uniunea Europeană și Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, prevede multe dintre aspectele esențiale pentru piața muncii și mobilitatea angajaților după încheierea perioadei de tranziție generată de Brexit.

Reglementările UE acoperă reguli privind contribuțiile în sistemele de securitate socială și acumularea de prestații aplicabilă lucrătorilor. Aceste aranjamente asigurau apartenența la un singur sistem de asigurări sociale în piața comună, reglementată de Regulamentul CE 883/2004, care au continuat să fie aplicabile și pe perioada de tranziție de până la 31 decembrie 2020.

Astfel, protocolul agreat privind coordonarea sistemelor de securitate socială oferă un anumit grad de certitudine referitor la condițiile de relaționare pe piața muncii și în domeniul asigurărilor sociale, începând cu ianuarie 2021, între Marea Britanie și statele membre UE. Persoanele ale căror activități transfrontaliere au început anterior datei de 1 ianuarie 2021 vor beneficia de drepturile derivate din Acordul de retragere (semnat în ianuarie 2020) și li se vor aplica aranjamentele de securitate socială în vigoare înainte de 1 ianuarie 2021.

Elementele noului protocol în domeniul securității sociale sunt în concordanță cu multe dintre dispozițiile actuale ale reglementărilor existente în UE. Cea mai importantă este cea de afiliere la sistemul de securitate socială într-un singur stat, precum și recunoașterea perioadelor de contribuție. Totuși, există unele diferențe și ambiguități dintr-o perspectivă tehnică și de punere în aplicare, care pot rămâne timp de câteva luni sau pe termen chiar și mai lung.

Majoritatea dispozițiilor din noul protocol par să preia, în mare măsură, prevederile Regulamentului CE 883/2004. Astfel, între principalele reglementări putem regăsi patru dispoziții importante: doar legislația de securitate socială a unei singure țări se poate aplica unei persoane la un moment dat, teoretic împiedicând dubla acoperire și implicit contribuție; principiul „plătește acolo unde lucrezi” continuă să se aplice ca principiu general; regulile pentru marinari și pentru echipajele la bordul aeronavelor rămân neschimbate, iar acoperirea în cazul activităților desfășurate în mai multe state din UE și Marea Britanie rămâne în concordanță cu prevederile existente în Regulamentul deja amintit.

Se pare totuși că există modificări importante ale regulilor pentru lucrătorii „detașați”. Astfel, conform noului acord, acoperirea în statul de origine a detașaților este limitată doar pentru detașări de până la 24 de luni, aparent, fără existența unei opțiuni de extindere. Anterior, această perioadă putea fi prelungită și până la 5 ani. Chiar și așa, potrivit unor dispoziții tranzitorii limitate, fiecare stat membru al UE are posibilitatea de a opta sau a renunța la aplicarea acestor dispoziții privind legislația aplicabilă pe perioada detașării, prin comunicarea unei astfel de opțiuni până la sfârșitul lunii ianuarie 2021.

Deși reciprocitatea în sistemul de sănătate va continua și Cardul European de Sănătate va rămâne valabil până să fie înlocuit de un nou Card Global de Sănătate, e destul de neclar cum se va aplica această reciprocitate în contextul detașaților și a lucrătorilor în mai multe state.

Este de subliniat faptul că Protocolul acoperă drepturile la pensie, boală, invaliditate, maternitate și paternitate, precum și cele legate de șomaj. Cum era de așteptat, beneficiile care nu se bazează pe contributivitate au fost excluse. Și viitoarea coordonare a sistemului de securitate socială între Regatul Unit și UE, din perspectivă individuală, va permite agregarea perioadelor de acoperire/rezidență a securității sociale în UE la stabilirea calificării de eligibilitate pentru a beneficia de pensionare în statul membru în care au fost plătite contribuțiile.

Noul acord încheiat între Marea Britanie și UE în decembrie 2020 intră în vigoare provizoriu de la 1 ianuarie 2021, deși o aprobare oficială de către Parlamentul European este preconizată să se întâmple în jurul datei de 1 februarie 2021.

În concluzie, deși noile dispoziții sunt binevenite, este deja clar că vor exista provocări pentru toți angajatorii care vor trebui să analizeze implicațiile pe termen lung atât ale Regulamentului, cât și ale noului Protocol, în funcție de situația angajatului. În plus, este de urmărit poziția României în ceea ce privește detașarea și ce opțiune va lua în considerare.

Indicele ROBOR la 3 luni a rămas constant

0

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a stagnat luni la 1,79%, potrivit datelor publicate de Banca Națională a României (BNR). Vineri, ROBOR la 3 luni a fost 1,79%.

Indicele ROBOR la 6 luni a stagnat la 1,95%. Pe 5 august, Consiliul de Administrație al Băncii Naționale a României (BNR) a decis reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,5% pe an, de la 1,75% pe an, începând cu 6 august, dar și de reducere a ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 1% pe an, de la 1,25%. Măsura a fost luată pentru atenuarea impactului economic al pandemiei de coronavirus, scrie Profit.ro.

ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață.