Fondul Consiliului European pentru Inovare: primele investiții de capital în valoare de 178 de milioane EUR în inovații radicale

0

Comisia a anunțat ieri prima serie de investiții directe de capital, efectuate prin intermediul noului Fond al Consiliului European pentru Inovare (CEI). În ansamblu, 42 de întreprinderi nou-înființate și întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri) foarte inovatoare vor beneficia de finanțare prin capitaluri proprii de circa 178 de milioane EUR pentru a dezvolta și a extinde inovații radicale în domenii printre care se numără sănătatea, economia circulară și tehnologia avansată de producție. Printre acestea se numără și întreprinderea franceză CorWave, prima întreprindere din UE în care investește Fondul CEI.

Mariya Gabriel, comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret, a declarat: „Europa are multe întreprinderi nou-înființate inovatoare și talentate, însă mult prea adesea acestea rămân de dimensiuni reduse sau își relocalizează activitatea în afara Uniunii. Această nouă formă de finanțare – care combină granturile și capitalurile proprii – este specifică doar Consiliului European pentru Inovare. Ea va acoperi deficitul de finanțare cu care se confruntă întreprinderile foarte inovatoare, va debloca investiții private suplimentare și va permite acestor întreprinderi să se dezvolte în Europa.”

Investițiile de capital, cu o valoare cuprinsă între 500 000 EUR și 15 milioane EUR pentru fiecare beneficiar, completează finanțarea prin granturi, care a fost deja furnizată prin intermediul instrumentului-pilot Accelerator al CEI pentru ca întreprinderile să se poată dezvolta mai rapid. Este prima dată când Comisia a efectuat investiții directe de capital sau cvasicapital, și anume investiții de capital combinate cu un grant, în întreprinderi nou-înființate, conform estimărilor participațiile urmând să fie cuprinse între 10 % și 25 %.

Începând din decembrie 2019, în cadrul instrumentului Accelerator al CEI au fost deja selectate, în total, 293 de întreprinderi pentru a beneficia de finanțare prin granturi în valoare de peste 563 de milioane EUR. Dintre acestea, 159 de întreprinderi au fost selectate pentru a beneficia în plus de noile investiții de capital din Fondul CEI. Cele 42 de întreprinderi anunțate astăzi sunt primele din cadrul acestui grup care au trecut cu succes de procesul de evaluare și de diligență. Alte 117 întreprinderi urmează să beneficieze de investiții, dacă vor trece cu succes de procesele relevante în curs. 

CorWave: prima întreprindere din UE care a semnat un acord de investiții cu Fondul CEI

CorWave, o întreprindere franceză foarte inovatoare, a fost prima beneficiară a unei investiții directe de capital. Misiunea CorWave este de a oferi un nou standard de îngrijire pacienților cu insuficiență cardiacă severă. În valoare de 15 milioane EUR, investiția din Fondul CEI a jucat un rol esențial prin mobilizarea altor investitori care să susțină IMM-ul francez, ceea ce a condus la investiții în valoare de 35 de milioane EUR în cea de a patra etapă a finanțării inițiale acordate CorWave.

Datorită acestei inițiative ambițioase, CorWave va reuși să introducă pe piață și să extindă soluția sa medicală inovatoare, și anume un dispozitiv de asistență a ventriculului stâng (Left Ventricular Assist Device, LVAD), care va îmbunătăți în mod semnificativ viața persoanelor cu insuficiență cardiacă severă, reducând la jumătate complicațiile grave și nevoia de respitalizare, ameliorând totodată în mod substanțial calitatea vieții acestor persoane. Potențialul ridicat de creștere al întreprinderii CorWave va conduce și la crearea de locuri de muncă de înaltă calitate în UE.

Următoarele etape pentru beneficiari

În prezent, acordurile de investiții cu celelalte întreprinderi-țintă sunt în curs de finalizare și vor fi anunțate în curând. Iată câteva exemple de întreprinderi beneficiare ale acestei prime serii de investiții:

  • Hiber (Țările de Jos): întreprindere internațională cu activități în sectoarele sateliților și comunicațiilor care furnizează conectivitate mondială și la prețuri accesibile pentru internetul obiectelor;
  • XSUN (Franța): întreprindere cu activități în sectorul aeronavelor solare care proiectează drone independente din punct de vedere energetic, concepute să fie complet autonome și să poată funcționa fără nicio intervenție umană;
  • GEOWOX LIMITED (Irlanda): întreprindere cu activități în sectorul tehnologiei care furnizează evaluări imobiliare automatizate, pe baza unor date deschise de înaltă calitate și a unor modele de învățare automată;
  • EPI-ENDO PHARMACEUTICALS EHF (Islanda): întreprindere cu activități în sectorul farmaceutic, axată pe dezvoltarea unui portofoliu exclusiv de medicamente pentru tratarea bolilor respiratorii cronice, un flagel mondial.

Aceste prime investiții au urmat unei evaluări aprofundate efectuate de experți externi, unui proces de diligență supravegheat de practicieni externi și de investitori în cadrul Comitetului pentru investiții al Fondului CEI, precum și unei decizii finale a Consiliului de administrație al Fondului CEI.

Context

Înființat în iunie 2020, Fondul Consiliului European pentru Inovare (CEI) este o inițiativă radicală a Comisiei care vizează efectuarea de investiții directe de capital și cvasicapital (cu o valoare cuprinsă între 500 000 EUR și 15 milioane EUR) în capitalul unor întreprinderi nou-înființate și al unor IMM-uri. Este prima intervenție a UE sub forma unor investiții directe de capital. În etapa actuală, UE efectuează astfel de investiții, în combinație cu granturi, ca parte a finanțării mixte din cadrul instrumentului-pilot Accelerator al CEI. Finanțarea maximă alocată (granturi și capitaluri proprii) poate ajunge la 17,5 milioane EUR.

Fondul CEI este menit să acopere un deficit de finanțare critic cu care se confruntă întreprinderile inovatoare atunci când tehnologiile lor trec de la nivelurile ridicate de maturitate tehnologică la etapa de comercializare. Fondul va contribui la acoperirea acestui deficit de finanțare în faza de pornire a întreprinderilor, fază în care piața capitalului de risc din UE continuă să aibă rezultate slabe în comparație cu piața mondială. Scopul său principal nu este de a maximiza randamentul investițiilor, ci de a avea un impact puternic, însoțind în creșterea lor întreprinderile care dezvoltă tehnologii revoluționare și disruptive, printr-un aport de „capital răbdător”.

Fondul urmărește să sprijine egalitatea și echilibrul de gen și să contribuie în mod semnificativ la durabilitate, acordând o atenție specială sănătății, rezilienței, precum și tranziției verzi și celei digitale. Rolul său a devenit și mai important astăzi, dat fiind faptul că criza provocată de pandemia de COVID-19 a avut un impact foarte puternic asupra multor IMM-uri din UE, inclusiv asupra multor întreprinderi nou-înființate inovatoare.

Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară

0

În cadrul şedinţei de astăzi, Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a aprobat măsuri privind cadrul de funcţionare a pieţelor financiare nebancare supravegheate – asigurări, piaţă de capital şi pensii private, printre care:

  1. Reglementare

Norma pentru completarea articolului 3 din Norma Autorității de Supraveghere Financiară nr. 19/2015 privind aplicarea Standardelor internaționale de raportare financiară de către societățile de asigurare și/sau reasigurare (norma va fi transmisă, spre publicare, Monitorului Oficial al României).

  • Autorizare

Aprobarea domnului Hans-Uwe Herbert Müller pentru un nou mandat în calitate de membru al Consiliului de Supraveghere la societatea Uniqa Asigurări S.A.;

Aprobarea solicitării SAI Certinvest S.A. de autorizare a modificărilor intervenite în documentele fondurilor deschise de investiții Certinvest Prudent, Certinvest Dinamic, Certinvest Obligațiuni, Certinvest BET-FI Index, Certinvest BET Index și Certinvest XT Index;

Aprobarea solicitării S.A.I. Raiffeisen Asset Management S.A. de retragere a autorizației Fondului Deschis de Investiții Raiffeisen Confort ca urmare a fuziunii acestuia cu Fondul Deschis de Investiții Raiffeisen Conservator Ron Clasa Premium (A);

Aprobarea solicitării S.A.I. Raiffeisen Asset Management S.A. de retragere a autorizației Fondului Deschis de Investiții Raiffeisen Benefit ca urmare a fuziunii acestuia cu Fondul Deschis de Investiții Raiffeisen Moderat Ron Clasa Premium (A);

Aprobarea Notei privind valorile mobiliare și a Rezumatului – părți componente ale Prospectului aferent majorării capitalului social al societății Bittnet Systems S.A. București, precum și emiterea Certificatului de înregistrare a drepturilor de preferință aferente acțiunilor emise în vederea tranzacționării acestora pe piața reglementată administrată de BVB;

Aprobarea prospectului UE pentru creștere în vederea majorării capitalului social al societății Chimcomplex S.A. Borzești;

Aprobarea modificărilor aduse Actului constitutiv al societății Netgroup Insurance Reinsurance Broker S.R.L. referitoare la cesiune de părți sociale și structura asociaților;

Avizarea definitivă a modificării Prospectului schemei de pensii facultative pentru Fondul de Pensii Facultative NN Activ administrat de NN Asigurări de Viață S.A.;

Avizarea definitivă a modificării Prospectului schemei de pensii facultative pentru Fondul de Pensii Facultative NN Optim administrat de NN Asigurări de Viață S.A.;

Avizarea modificării Actului individual de aderare la Fondul de Pensii Administrat Privat NN administrat de NN Pensii Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Administrat Privat S.A.

Counsel Group Frankfurt l-a numit pe Alexandru Sgâncă în funcția de Country Manager

0

Începând cu luna noiembrie, 2020, Counsel Group Frankfurt, compania cu acționariat româno-german, specializată în furnizarea de servicii și soluții software anunță numirea lui Alexandru Sgâncă în funcția de Country Manager România.

Alexandru Sgâncă are o experiență de peste 12 ani în domeniul software, dobândită în cadrul METRO SYSTEMS România, ultima poziție fiind de Engineering Manager. În ultimii ani, Alexandru a fost responsabil de strategia domeniului de Platform Engineering, coordonând o echipă de 26 de specialiști menită să furnizeze servicii de integrare și de platformă echipelor de dezvoltare și livrare de produse software.  Valoarea pe care aceste servicii o aduc pentru companie se reflectă în eficientizarea timpului de lucru pentru dezvoltatori, în creșterea securității și micșorarea timpului de implementare a produselor software în mediul productiv.  

 “Experiența lui Alex în cadrul unei organizații care a reușit una din dintre cele mai dificile transformări organizaționale și-a dovedit valoarea adăugată foarte rapid și la câteva luni de la preluarea rolului de Integration Business Unit Manager. Counsel Group Frankfurt România l-a nominalizat pe Alex ca următorul Country Manager România. Am încredere în Alex că poate susține organizația în următoarea etapa de creștere, respectând și promovând valorile CGF: încredere, diversitate și sinergie, creștere personală și profesională, grijă față de colegi și față de clienți” susține Mircea-Victor Voiteanu, Managing Partner, CGF.

“Am lucrat cu o mare implicare și plăcere pentru Metro Systems România, sunt foarte determinat să fac același lucru pentru Counsel Group Frankfurt România. Aici mă voi concentra pe îmbunătățirea și consolidarea proceselor interne, pe dezvoltarea unui centru de excelență în integrare și pe extinderea biroului local de la Iași, unde ne dorim o creștere a numărului de angajați, de la 25 la 100, în 2021. Avem o echipă frumoasă și performantă, pornim cu entuziasm în noul an spre îndeplinirea obiectivelor.”, explică Alexandru Sgâncă, Country Manager, CGF.

Anterior, funcția de Country Manager România a fost deținută de către Mircea-Victor Voiteanu, fondatorul român al Counsel Group Frankfurt România, care a preluat rolul de Business Development Executive și se va ocupa de dezvoltarea de new business și extinderea internațională a organizației către Ungaria și Emiratele Arabe Unite.

Despre Counsel Group Frankfurt

Counsel Group Frankfurt este o organizație cu acționariat româno-german, specializată în furnizarea de servicii și soluții software care a avut o dezvoltare rapidă încă din 2018, anul înființării și a ajuns la un număr de 100 de colegi la finalul lunii octombrie, repartizați în birourile din București, Timișoara, Brasov și Iași.

Comisia Europeană autorizează al doilea vaccin sigur și eficace împotriva COVID-19

0

Comisia Europeană a acordat astăzi o autorizație de introducere pe piață condiționată (AIC) pentru vaccinul împotriva COVID-19 creat de Moderna, acesta fiind al doilea vaccin împotriva COVID-19 autorizat în UE. Această autorizație urmează o recomandare științifică favorabilă bazată pe o evaluare aprofundată a siguranței, eficacității și calității vaccinului de către Agenția Europeană pentru Medicamente (EMA) și este aprobată de statele membre.

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat: „Oferim europenilor mai multe vaccinuri împotriva COVID-19. Odată cu vaccinul Moderna, al doilea vaccin autorizat în prezent în UE, vom avea încă 160 de milioane de doze, dar și alte vaccinuri vor ajunge în Europa. Europa a achiziționat până la două miliarde de doze de vaccinuri potențiale împotriva COVID-19. Vom avea o cantitate mai mult decât suficientă de vaccinuri sigure și eficace pentru a-i proteja pe toți europenii.”

Stella Kyriakides, comisarul pentru sănătate și siguranță alimentară, a declarat: „Suntem cu toții în aceeași situație, împreună și uniți. Acesta este motivul pentru care am negociat cel mai larg portofoliu de vaccinuri din lume pentru toate statele noastre membre. Astăzi autorizăm un al doilea vaccin sigur și eficace, produs de Moderna, care, împreună cu BioNTech-Pfizer, va asigura livrarea în UE, cu viteză tot mai mare, a 460 de milioane de doze, iar aceasta numai pentru început. Statele membre trebuie să asigure un ritm de vaccinare pe măsura vitezei aprovizionării. Eforturile noastre vor continua până când vaccinurile vor fi disponibile pentru toată populația UE.”

La 30 noiembrie 2020, Moderna a transmis o cerere de autorizare a introducerii pe piață la EMA, care începuse deja în noiembrie o revizuire continuă a datelor. Datorită acestei revizuiri continue, EMA a evaluat calitatea, siguranța și eficacitatea vaccinului pe măsură ce datele au devenit disponibile. Comitetul pentru medicamente de uz uman (CHMP) al EMA a evaluat în detaliu datele și a recomandat prin consens acordarea unei autorizații oficiale de introducere pe piață condiționată. O autorizație de introducere pe piață condiționată este unul dintre mecanismele de reglementare ale UE pentru facilitarea accesului timpuriu la medicamente care răspund unei nevoi medicale nesatisfăcute, inclusiv în situații de urgență, cum este actuala pandemie.

Pe baza avizului pozitiv al EMA, Comisia a verificat toate elementele care susțin autorizarea introducerii pe piață și a consultat statele membre înainte de a acorda autorizația de introducere pe piață condiționată.

Vaccinul produs de Moderna se bazează pe ARN mesager (mARN). mARN joacă un rol fundamental în biologie, transferând instrucțiunile de la ADN la aparatul celular responsabil cu producerea proteinelor. În cazul unui vaccin mARN, aceste instrucțiuni produc fragmente inofensive ale virusului, pe care organismul uman le utilizează pentru a produce un răspuns imunitar capabil să prevină sau să combată o anumită boală. Atunci când unei persoane i se administrează vaccinul, celulele sale citesc instrucțiunile genetice și produc o proteină virală de suprafață – o proteină aflată pe suprafața exterioară a virusului pe care acesta o utilizează pentru a pătrunde în celulele organismului și a cauza boala. Sistemul imunitar al persoanei va trata apoi această proteină ca fiind străină și va produce mijloace naturale de apărare – anticorpi și celule T – împotriva ei.

Etapele următoare

Moderna, cu care Comisia a semnat un contract la 25 noiembrie 2020, va furniza cantitatea totală de 160 de milioane de doze între primul și al treilea trimestru al anului 2021. Acestea se vor adăuga celor 300 de milioane de doze de vaccin distribuite de BioNTech/Pfizer, primul vaccin care a fost autorizat în UE la 21 decembrie 2020.

Context

O autorizație de introducere pe piață condiționată (AIC) reprezintă o autorizare a medicamentelor pe baza unor date mai puțin complete decât cele necesare pentru o autorizație de introducere pe piață uzuală. O astfel de AIC poate fi luată în considerare în cazul în care beneficiile disponibilității imediate a unui medicament pentru pacienți depășește în mod clar riscul legat de faptul că nu toate datele sunt încă disponibile. Cu toate acestea, odată ce a fost acordată o AIC, companiile trebuie să furnizeze, în anumite termene, date suplimentare, inclusiv provenind din studii aflate în curs de desfășurare sau din studii noi, pentru a confirma faptul că beneficiile continuă să depășească riscurile.

La 30 noiembrie 2020, Moderna a transmis la EMA o cerere pentru obținerea AIC pentru vaccinul ei. EMA începuse deja să evalueze datele privind siguranța, eficacitatea și calitatea vaccinului, precum și rezultatele studiilor de laborator și ale studiilor clinice, în contextul unei revizuiri continue. Această revizuire continuă și evaluarea cererii de AIC au permis EMA să se pronunțe rapid cu privire la siguranța, eficacitatea și calitatea vaccinului. EMA a recomandat acordarea autorizației de introducere pe piață condiționate, deoarece beneficiile vaccinului depășesc riscurile sale.

Comisia Europeană a verificat dacă toate elementele necesare – justificări științifice, informații despre produs, materiale educative pentru personalul medico-sanitar, informații privind etichetarea, obligații pentru titularii autorizațiilor de introducere pe piață, condiții de utilizare etc. – erau clare și temeinice. De asemenea, Comisia s-a consultat cu statele membre, întrucât acestea sunt responsabile pentru comercializarea vaccinurilor și pentru utilizarea produsului în țările lor. În urma aprobării de către statele membre și pe baza propriei analize, Comisia a decis să acorde autorizația de introducere pe piață condiționată.

Intesa Sanpaolo desemnată „Banca Anului în Europa de Vest” și „Banca Anului în Italia” la The Banker Awards 2020

0

Intesa Sanpaolo prima bancă italiană recunoscută drept Cea mai bună Bancă din Europa de Vest

Intesa Sanpaolo a fost desemnată „Banca Anului în Europa de Vest” și „Banca Anului în Italia” de către The Banker, publicația de specialitate a Financial Times Group. Distincțiile acordate marchează o premieră, fiind prima dată când o bancă italiană este recunoscută ca cea mai bună bancă din Europa de Vest.

În selecția sa, juriul internațional al The Banker a luat în considerare performanța financiară solidă a Intesa Sanpaolo și fuziunea cu UBI Banca, care a întărit poziția grupului bancar italian și a creat un competitor capabil să se impună cu succes la nivel european. În același timp, juriul a acordat o importanță deosebită rolului vital pe care l-a jucat Intesa Sanpaolo în susținerea economiei și a societății italiene de-a lungul pandemiei COVID-19.

Marco Elio Rottigni (foto), Șeful Diviziei Bănci Subsidiare Internaționale, din cadrul Grupului Intesa Sanpaolo, a declarat: „Intesa Sanpaolo este unul dintre cele mai performante grupuri bancare din Europa și se remarcă prin rezultatele financiare excepționale. După fuziunea cu UBI, grupul se poziționează în topul băncilor din Zona Euro, după capitalizarea de piață. Totodată, se află printre cele mai bune bănci europene, conform mai multor indicatori financiari și de performanță. Distincția «Banca Anului în Europa de Vest», acordată de The Banker, reflectă nu doar aceste aspecte importante, ci și faptul că achiziția UBI a pus bazele unor modalități inovatoare de fuziune bancară, apreciate și aprobate de autoritățile de reglementare. Ca parte dintr-un grup bancar prestigios și solid, filialele noastre internaționale contribuie semnificativ la succesul grupului, deoarece beneficiază pe deplin pe piețele lor interne de oportunități comune, sinergii și bune practici. Pandemia de coronavirus a reiterat importanța acestor principii și, împreună cu subsidiarele din întreaga lume, am lansat inițiative concrete de sprijin a economiilor locale, a clienților și angajaților noștri, generând valoare pentru comunitățile în care ne desfășurăm activitatea”.

***

Grupul Intesa Sanpaolo

Intesa Sanpaolo este unul dintre cele mai solide și profitabile grupuri bancare din Europa, care ofera un mix complex de servicii financiare – wealth management, consumer banking, corporate banking, investment banking, asset management și asigurări.

Ca lider în Italia, grupul oferă servicii către 14,6 milioane de clienți, printr-o rețea de canele digitale și tradiționale. Subsidiarele internaționale ale Grupului furnizează servicii către 7,2 milioane de clienți din Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu și Africa de Nord. Intesa Sanpaolo este una dintre cele mai sustenabile bănci din lume și crede că profitabilitatea trebuie privită în corelație directă cu binele și sănătatea societății și economiei per ansamblu.

Ca parte a angajamentului său față de o creștere sustenabilă, Intesa Sanpaolo a creat o fond de finanțare de 5 miliarde de euro, dedicat economiei circulare. Proiectul Grupului pentru incluziune economică și reducerea sărăciei globale include un Fond pentru Impact ce oferă împrumuturi de 1,2 miliarde euro acelor categorii sociale pentru care accesul la credite este dificil.

Intesa Sanpaolo se implică intens în inițiative culturale, pe care le promovează atât prin resurse proprii, cât și împreună cu parteneri din Italia și din străinătate. Printre aceste inițiative se numără expoziții permanente sau temporare ale vastului patrimoniu artistic al Gallerie d’Italia, în muzeele grupului din Milano, Napoli, Vicenza și, în curând, Torino.

Bogdan Dobre este noul Director General al Holcim România

0

Cu o experiență de peste 20 de ani în poziții de management, Bogdan Dobre(foto) a preluat funcția de CEO Holcim România & Market Head Moldova începând cu 1 ianuarie 2021. Acesta îl va înlocui pe Horia Adrian, care a condus operațiunile locale în ultimii trei ani.

Bogdan este alături de Holcim România încă din anul 2000, fiind unul dintre primii angajați ai companiei. În tot acest timp, el a ocupat funcții precum cea de Director Comercial (2013-2020), de Director al Diviziei Betoane și Agregate (2011-2013), de Manager Național de Vânzări Ciment (2002-2011), contribuind decisiv la rezultatele companiei, precum și la dezvoltarea de noi oportunități de creștere și inovare a afacerilor Holcim în România.

Strategia pe care a propus-o și a implementat-o a permis crearea unor parteneriate solide și de durata între Holcim și clienții săi.

„Mă bucură și, în același timp, mă responsabilizează faptul că preiau această funcție, după 20 de ani în care am construit împreună cu colegii mei un business performant. Îi mulțumesc lui Horia pentru tot ceea ce a realizat. Eforturile sale s-au concretizat într-un progres vizibil al operațiunilor Holcim atât la nivel local, cât și la nivel regional. Voi continua în direcția dezvoltării business-ului nostru din România și Moldova, adaptându-ne constant la provocările pieței materialelor de construcții, aflate în continuă transformare. În acest fel, vom putea răspunde în continuare nevoilor clienților noștri, oferind soluții performante și integrate”, a declarat Bogdan Dobre, noul CEO al Holcim România & Market Head Moldova.

Anterior experienței sale profesionale, Bogdan Dobre a absolvit Universitatea Politehnica București, Facultatea de Tehnologie Chimică Organică și deține un EMBA în cadrul Tiffin University, SUA.

***

Despre Holcim România

Holcim (România) S.A. activează de peste 20 de ani în sectorul materialelor de construcții din România. Compania deţine 2 fabrici de ciment în Câmpulung şi Aleșd, o staţie de măcinare, 18 staţii ecologice de betoane, 3 staţii de agregate, 2 staţii de lianţi speciali şi 3 terminale de ciment în Bucureşti, Turda și Roman. Holcim are aproximativ 800 angajați în România.

Holcim România este membră a grupului LafargeHolcim, care s-a născut în urma fuziunii între egali dintre Lafarge și Holcim în 2015. Având peste 180 de ani de experiență combinată, Grupul rezultat în urma fuziunii își propune să între într-o nouă eră de tehnologii și inovații de vârf în industria materialelor de construcții, pentru a face față provocărilor secolului 21. Grupul de companii sub umbrela Holcim România la nivel local include Somaco Grup Prefabricate (elemente prefabricate și BCA), Geocycle România (pre-tratarea deșeurilor) și StartCasa (amenajări interioare).

Deloitte a asistat Vienna Insurance Group AG Wiener Versicherung Gruppe în preluarea activelor Aegon din Ungaria, Polonia, România și Turcia

0

Deloitte a asistat asigurătorul austriac Vienna Insurance Group AG Wiener Versicherung Gruppe (VIG) în preluarea businessurilor grupului olandez Aegon din domeniul asigurărilor de viață și non-viață, al pensiilor private și al managementului de active din Ungaria, Polonia, România și Turcia. Cu un preț de achiziție de 830 de milioane de euro, aceasta este una dintre cele mai mari tranzacții în domeniul financiar din Europa Centrală semnate în 2020. Achiziția este supusă aprobării autorităților de reglementare și organismelor antitrust și urmează să fie finalizată în a doua jumătate a anului 2021. În urma acestei preluări, VIG își va consolida poziția de lider în Europa Centrală și de Est și va deveni cel mai mare asigurător din Ungaria. În România, VIG este deja prezent prin companiile Omniasig, Asirom și BCR Asigurări de Viață, iar Aegon este activ în domeniul asigurărilor de viață și al pensiilor private din 2007.

Echipa Deloitte implicată în proiect a fost formată din experți din Europa Centrală și din Olanda, care au asigurat servicii de due diligence financiar, fiscal și actuarial, precum și de evaluare și de suport în structurarea tranzacției. Întregul proiect a fost coordonat de Tomasz Ochrymowicz, Partener Consultanță Financiară, și Marcin Piskorski, Partener Consultanță în Management, din cadrul Deloitte Polonia, și de Zsolt Vajda, Director Consultanță Financiară, din cadrul Deloitte Ungaria.

„Este o onoare pentru noi să fim parte dintr-o tranzacție atât de importantă, care va redefini piața asigurărilor din patru țări. Grație cooperării între echipe din mai multe regiuni și abordării multidisciplinare, Deloitte a putut oferi servicii la cel mai înalt nivel chiar și în condițiile termenelor-limită strânse pe care le-a presupus acest proiect. Experții noștri din București au lucrat îndeaproape cu echipele Deloitte din Polonia și Ungaria, precum și cu echipa Vienna Insurance Group AG Wiener Versicherung Gruppe din România”, a spus Radu Dumitrescu, Partener Coordonator Consultanță Financiară, Deloitte România.

Echipa Deloitte din București a asigurat procesul de due diligence financiar pentru companiile românești care vor intra în portofoliul VIG și a fost alcătuită din Radu Dumitrescu, Partener Coordonator Consultanță Financiară, Ionuț Vasilescu, Manager, și Angelika Lech, Senior Associate.

Cu o echipă de 50 de experți, Deloitte este unul dintre cei mai importanți furnizori din România de servicii de consultanță financiară pentru companii locale și multinaționale din mediul privat și din cel public. În 2020, echipa de consultanță financiară a Deloitte România a fost implicată în peste 100 de proiecte complexe prin intermediul tuturor liniilor de servicii.


Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 330.000 de profesioniști ai săi.

Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a 2.000 de profesioniști.

Pentru a afla mai multe despre rețeaua globală a firmelor membre, vă rugăm să accesați www.deloitte.com/ro/despre.

XTB România: Se prefigurează Bitcoin ca o posibilă alternativă la aur?

0

Intrarea investitorilor instituționali de calibru pe piața Bitcoin care că consideră moneda virtuală este un instrument de hedging împotriva inflației, similar cu aurul, precum și apariția fenomenului FOMO (fear of missing out), adică teama investitorilor de a rata momentul oportun de intrare în piață sunt cele două mari cauze ale creșterii record a prețului Bitcoin din ultimele zile. Mai mult, gigantul bancar de investiții JPMorgan a numit o țintă pe termen lung a prețului Bitcoin la peste 146.000 de dolari, în scenariul în care criptomoneda va crește în popularitate ca alternativă pentru aur. Aceste aspecte sunt analizate mai jos de către Radu Puiu (foto), analist finaciar în cadrul XTB, casă de brokeraj listată pe Bursa de la Varșovia și lider de piață în România pe burse internaționale.

Începutul de an a adus o atitudine indecisă la nivelul piețelor de capital. Deși inițial, s-a observat un apetit accentuat pentru risc, majoritatea indicilor importanți trasând noi maxime istorice, optimismul investitorilor s-a redus treptat. Acest model a fost urmat și de cea mai cunoscută monedă digitală, Bitcoin, doar că mișcarea observată la nivelul acestei piețe ”a furat ușor startul”.

Astfel, având în vedere că această piață are un program neîntrerupt de tranzacționare, prețul a trasat noi maxime istorice în timpul zilei de duminică, la aproximativ 34.637 de dolari. Din acel punct, cotația a început să dezvolte o mișcare descendentă destul de rapidă.

Prețurile au scăzut cu până la 17%, marcând cea mai amplă corecție din luna martie. Ulterior, a avut loc o stabilizare. Deși la prima vedere ar putea părea o scădere importantă, în contextul raliului amplu al Bitcoin situația pare mai puțin îngrijorătoare (moneda a câștigat 50% doar în decembrie).

Având în vedere complexitatea „lumii criptomonedelor”, este dificil de identificat cauza exactă a ultimului val de volatilitate. Bitcoin a crescut cu peste 300% în ultimul an, raliu ce a fost alimentat de o cerere speculativă din partea investitorilor de retail, dar și a celor instituționali. Această atitudine ar putea fi argumentată de convingerea că monedele virtuale se dezvoltă ca o clasă de active de masă și pot acționa ca un depozit de valoare.

Raliul record al Bitcoin înregistrat în ultimele săptămâni ale anului a fost parțial determinat de intrarea pe piață a unor investitori instituționali importanți. Deși criptomoneda există de 12 ani, a început să crească în popularitate în rândul investitorilor instituționali de abia anul trecut. Susținătorii monedelor consideră că Bitcoin este un instrument de hedging împotriva inflației, similar cu aurul. Aprecierea prețului Bitcoin de anul trecut a fost parțial alimentată de interesul unor nume mari de pe Wall Street pentru moneda virtuală. Este posibil ca aprobarea acestora să fi oferit încredere investitorilor de retail, care, în mod obișnuit, sunt sceptici. Investitori precum Paul Tudor Jones și Stanley Druckenmiller au investit în Bitcoin și au subliniat potențialul de acoperire împotriva inflației.

De asemenea, companii financiare mari precum PayPal și Fidelity au făcut mișcări în sectorul de monede virtuale, în timp ce Square și MicroStrategy și-au folosit propriile bilanțuri pentru a cumpăra Bitcoin. Este posibil ca această tendință să continue, existând o gamă tot mai amplă și diversificată de instrumente care permit investitorilor instituționali să obțină expunere pe Bitcoin. Un alt aspect important este faptul că tot mai multe companii specializate în acest domeniu sunt reglementate, element ce a lipsit în trecut.

Un al doilea factor care a impulsionat raliul recent al monedei virtuale a fost reprezentat de investitorii de retail și în special de fenomenul FOMO (fear of missing out). Acest lucru reprezintă o teamă la nivelul investitorilor de a rata momentul oportun de intrare în piață, fapt care s-ar putea transpune într-un cost de oportunitate ridicat (pierderea profitului potențial). În prezent, un număr mult mai mare de persoane dețin conturi la nivelul burselor de monede digitale, achiziționarea și tranzacționarea acestor instrumente fiind mult mai ușoară decât înainte.

Aceste elemente continuă să fie prezente, ceea ce oferă un impuls de încredere pieței. În continuare există mult optimism pe piața monedelor virtuale.

Performanța recentă a Bitcoin a trezit multe comparații cu raliul amplu până la aproape 20.000 de dolari din 2017, care a fost urmat de o corecție bruscă în 2018 care a dus la pierderea a miliarde de dolari din capitalizarea de piață a criptomonedelor majore. Totuși, există o diferență importantă: mișcarea actuală este bazată în mare parte pe cerere din partea investitorilor instituționali și mai puțin pe cererea de speculație din partea sectorului de retail.

În plus, o altă deosebire între acest raliu și cel văzut în 2017 este claritatea reglementărilor, care era redusă atunci. Astăzi, majoritatea autorităților de reglementare din întreaga lume au creat departamente interne specializate pe sectorul de monede virtuale. O bună parte dintre marile centre financiare dețin un nivel ridicat de reglementare pe piețele de monede digitale, aspect care oferă confort atât investitorilor instituționali, cât și investitorilor de retail.

Printre principalii factori care au stat la baza scăderii prețurilor se numără o secvență de marcare a profitului. Pe măsură ce prețul Bitcoin a atins noi maxime istorice, piețele au început să se confrunte cu noi niveluri de rezistență, fapt ce a determinat încasarea profitului. În plus, optimismul la scară largă a determinat intenție din partea investitorilor de a se reorienta către alte piețe.

O parte dintre profituri este posibil să se fi reorientat către alte monede, un exemplu fiind Ethereum. Începând cu 3 ianuarie, moneda a crescut cu aproximativ 49,25% în 2021, în timp ce prețul Bitcoin a avansat cu 24,40% în 2021. Traderii s-au orientat către monede alternative în căutarea de randamente superioare. De obicei, monedele digitale sunt corelate pozitiv, dar, de această dată, performanța Bitcoin a depășit evoluția celorlalte monede virtuale.

În timpul sesiunii de marți, Bitcoin a reușit să recupereze teren iar mișcarea ascendentă a dat semne mai optimiste decât în urmă cu o zi. Recuperarea rapidă indică cerere puternică, scoțând în evidență sentimentul bullish. Această mișcare sugerează că investitorii importanți din SUA au profitat de corecție și au cumpărat Bitcoin.

Gigantul bancar de investiții JPMorgan a numit o țintă pe termen lung a prețului Bitcoin la peste 146.000 de dolari, în scenariul în care criptomoneda va crește în popularitate ca alternativă pentru aur. Posibilitatea de a prelua o parte din ”cota de piață” a aurului drept activ de refugiu ar reprezenta un avantaj important pentru Bitcoin pe termen lung. Cu toate acestea, analiștii au susținut că volatilitatea prețului Bitcoin trebuie să scadă pentru ca instituțiile să plaseze fonduri importante. Conform reprezentanților companiei, convergența volatilităților aurului și a Bitcoin este un „proces multianual” și sugerează că obiectivul de 146.000 USD este o țintă pe termen lung. În timp ce comunitatea cripto se așteaptă ca raliul să continue, JPMorgan vede semne ce sugerează o tendință de „interes speculativ excesiv” și consideră aprecieri ample către regiunea 50.000 – 100.000 de dolari ar putea fi nesustenabile pe termen scurt.


Despre XTB: Cu mai mult de 15 ani de experiență în piețele financiare, XTB este, în prezent, unul dintre cei mai mari brokeri de instrumente derivate din lume și o companie completă de investiții listată pe Bursa de la Varșovia. Cu birouri în peste 10 țări incluzând Marea Britanie, Polonia, Germania și Franța, XTB este, de asemenea, reglementată de cele mai importante autorități de supraveghere din lume incluzând FCA și KNF.

Avertisment cu privire la riscuri:

Orice opinii, cercetări, analize, preţuri sau alte informaţii oferite cu titlul de comentarii generale de piaţă nu reprezintă sfaturi de investiţii. XTB nu este răspunzător pentru orice pierdere sau pagubă incluzând şi fără limitare la, orice pierdere sau câştig care poate lua naștere direct sau indirect din utilizarea sau bazarea pe astfel de informații. Vă aducem la cunoştinţă că informațiile sau cercetările bazate pe date istorice nu garantează viitoare performanțe sau rezultate.

Program al Academiei Române de susținere a tinerilor talentați

0

Academia Română lansează un program pentru „identificarea, stimularea și promovarea tinerilor cu rezultate școlare excepționale”.

Sub autoritatea președintelui Academiei Române, acad. Ioan-Aurel Pop și a secretarului general al Academiei Române, acad. Ioan Dumitrache, suntem informați că „programul, intitulat Academia Română în dialog cu tinerii, va fi coordonat de un grup de lucru alcătuit din membri ai Academiei Române și cadre didactice din învățământul superior. Direcțiile principale de acțiune ale acestui Program sunt: organizarea unui centru de studii pentru tinerii superdotați, organizarea școlilor de vară/iarnă anuale, acordarea de premii speciale, acordarea de burse elevilor performanți din medii defavorizate.

Programul Academia Română în dialog cu tinerii răspunde unei datorii morale pe care instituția noastră o are atât față de națiunea română, cât și față de numeroșii donatori care, de-a lungul timpului, au încredințat Academiei Române avutul lor, integral sau în parte, spre a fi utilizat în scopul progresului societății românești, una dintre direcțiile fundamentale fiind stimularea educației tinerei generații și valorificarea potențialului creativ al acesteia.

După o fractură de decenii, în care Academiei Române i-au fost confiscate de către statul communist toate bunurile, redobândite apoi cu greu și doar parțial, în zeci de procese în instanță, ne aflăm acum în situația de a putea constitui un fond special de finanțare și de a relua, pe noi coordonate, implicarea Academiei Române în valorificarea excelenței tinerilor români.

Demersul nostru înlocuiește misiunea Centrului Național pentru Instruire Diferențiată, prevăzut în Legea 17/2007 și încă nefuncțional. Pentru identificarea și selecția elevilor performanți, Academia Română va face apel la datele deținute de inspectoratele școlare județene, unele având deja create centre de excelență pentru copiii supradotați.

Astfel, pentru anul 2020, Academia Română a alocat deja Programului Academia Română în dialog cu tinerii suma de 250.000 de lei din Fondul Recurent al Donatorilor, urmând să atragă și alte fonduri din sponsorizări.

Academia Română propune tuturor doritorilor să se alăture demersului său de a dezvolta acest Program destinat tinerilor excepționali, pe care l-am proiectat consistent și durabil, astfel încât să contribuie la dezvoltarea unei noi generații de profesioniști și să încurajeze pe termen lung valorificarea în România a acestui potențial.

Contribuțiile pot fi virate în unul din cele două conturi de mai jos, deschise de Fundația „Patrimoniu“ la Banca Comercială Română, Sucursala Unirea:

Cont în lei: RO42RNCB0082047652150001

Cont în euro: RO15RNCB0082047652150002”.

Programul este deschis către mediul de business, Academia Română subliniind în acest sens: „Prevederile unui parteneriat financiar strategic vor fi stipulate în contractul de sponsorizare, cu respectarea obiectivelor tuturor părților. Conform legislației în vigoare, anual va fi prezentat raportul de activitate al Programului. Suntem convinși că membrii societății românești și mediul economic vor aprecia oportunitatea implicării în acest Program sustenabil la nivel național, cu impact educațional asupra comunității”.

Educația financiară, un câștig la orice vârstă

0

Oportunitățile de învățare și dezvoltare la vârstă adultă sunt, în bună măsură, asociate cu programele puse la dispoziție de către angajatori. Acestea sunt cu atât mai apreciate atunci când reușesc să aducă angajaților, alături de beneficii de ordin profesional, și un câștig în planul personal.

            Autoritatea de Supraveghere Financiară propune exact o astfel de abordare prin intermediul programului de educație financiară, Wellness Financiar, care cuprinde o serie de seminarii online dedicate actorilor de pe piața muncii, respectiv angajați și angajatori din toate sectoarele de activitate.

            Lansat în luna septembrie 2020, programul este oferit în mod gratuit și include un număr de 18 teme asociate activităților din piețele financiare non-bancare pe care angajatorii le pot alege atât în funcție de cerințele de instruire ale angajaților, cât și de nevoile de dezvoltare ale acestora. Printre acestea se numără prezentarea diverselor tipuri de asigurări – de bunuri (specifice IMM-urilor, de construcții montaj, agricole etc.), de răspundere (profesională, a directorilor și administratorilor, de mediu etc.), cibernetice, de sănătate și de viață; a principiilor de funcționare a sistemului de pensii private – Pilon II, Pilon III și ocupaționale; a noțiunilor de planificare financiară sau a managementului continuității în afaceri în această dificilă perioadă.

            Seminariile au un caracter foarte aplicat, iar în funcție de specificul activității participanților înregistrați informațiile sunt adaptate nevoilor și interesului profesional al acestora; conținutul își păstrează relevanța, de asemenea, și pentru angajator. Un bun exemplu este abordarea importanței informării în cazul pensiilor private Pilon II, a dreptului participantului de a alege și a obligației angajatorului de a informa, sau a asigurării de sănătate din perspectiva beneficiilor mutuale – deductibilitatea acesteia atât pentru angajat, cât și pentru angajator.

            Programul s-a bucurat de un interes ridicat din partea angajatorilor sau a organizațiilor profesionale înscrise în acest proiect, peste 2.500 de angajați participând în anul 2020 la sesiunile de educație financiară care le-au fost dedicate. În proporții egale, participanții au asistat fie în direct la seminariile susținute online, fie au accesat ulterior varianta înregistrată a acestora.

            Abordarea atât utilă, cât și pragmatică a cursurilor a generat un grad de satisfacție ridicat în raport cu experiența educațională. În chestionarul de feedback, care a fost distribuit companiilor participante, respondenții au declarat că au o părere excelentă sau foarte bună atât despre seminarii în ansamblu (91%), cât și despre informațiile prezentate (93%) sau despre interacțiunea cu lectorii (85%).

   Programul Wellness Financiar continuă și anul acesta, tematica urmând să se îmbogățească cu titluri noi.

Întregul catalog al cursurilor este disponibil la secțiunea dedicată educației financiare a site-ului A.S.F. – https://asfromania.ro/edu/wp-content/uploads/2020/11/wellness-financiar.pdf