10 firme de tehnologie cu afaceri de peste 1 milion de euro au intrat în a treia grupă de start-up-uri a Acceleratorului BCR-InnovX

  • 79 de start-up-uri și firme de tehnologie au fost înscrise în programele de incubare și accelerare BCR-InnovX din februarie 2019 și până în prezent
  • Cele 10 firme din grupa Scaleups sunt din București, Iași, Botoșani, Oradea și Gorj.

Juriul BCR-InnovX, prin programul de accelerare a afacerilor din tehnologie, a selectat cele 10 companii ce vor participa la Bootcamp-ul grupei Scaleups. Este vorba de grupa a treia de anul acesta din cadrul Acceleratorului, adresată business-urilor cu cifră de afaceri sau finanțare atrasă între 1 și 5 milioane de euro, care dezvoltă soluții și produse inovatoare din tehnologie. Anul acesta, programul de incubare se derulează virtual în perioada 26 octombrie – 4 decembrie.

Cele 10  firme care au intrat în program sunt:

  • Adservio din Iași – este o soluție de management educațional care ajută școlile și grădinițele să fie mai agile, printr-o organizare eficientă bazată pe date și printr-o comunicare securizată între directori, profesori, părinți, elevi și autorități locale.
  • Gemini CAD Systems din Iași – furnizează tehnologie pentru industria de fashion, de la proiectarea produselor de fashion, până la manufacturarea și vânzarea pe platformele de e-commerce, precum și o linie de soluții pentru designerii independenți și micile ateliere de creație și producție vestimentară.
  • Jobful din București – este o soluție de recrutare inovatoare, bazată pe gamification, prin care sunt atrași, angajați și monitorizați candidații. Aceștia sunt apoi corelați cu oportunitățile oferite de companii, platforma îmbunătățind rata de retenție a acestora.
  • Leichmann Weifert Invest din București – scopul platformei este de a crea un sistem de software de tranzacționare independent și complet automat, care să permită persoanelor fără experiență pe piața criptografică să participe la ea.
  • Mecanex din Botoșani-oferă soluţii în ceea ce priveşte repararea pompelor, consultanţa, service-ul, montajul și punerea în funcţiune a sistemelor de alimentare cu apă, precum și mentenanţa sistemelor de alimentare cu apă pentru persoane fizice, societăţi şi asociaţii de proprietari.
  • Prietenii Tăi din Gorj-oferă o soluție prin care sunt interconectate învățământul formal cu cel non-formal, venind în întâmpinarea nevoilor educaționale ale copiilor și asistarea cadrelor didactice în procesul instructiv-educativ, prin intermediul taberelor, excursiilor și atelierelor de creație.
  • SmartHuts din București- este o soluție SaaS care permite distribuirea și monitorizarea sarcinilor atribuite angajaților sau contractorilor. De asemenea, optimizează resursele și procesele implicate, printr-o documentare atentă și prin evidențierea acestora în fluxurile de lucru.
  • Termoline din Oradea- oferă soluții în domeniul eficienței energetice și energiei regenerabile, printr-o serie de produse inovatoare pentru recuperarea căldurii din energia risipită. Acestea au fost implementate cu succes pe piață în mai multe proiecte în ultimii 5 ani.
  • Vetro Solutions din Iași- activează în domeniul distribuției de medicamente veterinare și oferă soluții ce includ medicamente și echipamente medicale, instrumente digitale de administrare a cabinetelor veterinare, pregătire continuă și acces la comunitatea de specialiști.
  • WATTO din București- lucrează la dezvoltarea primei rețele regionale de stații de încărcare destinată mașinilor electrice personale și comerciale, în cadrul unor ecosisteme ce vor integra energie solară, baterii pentru stocarea acesteia, cafenele, spații pentru vehicule comerciale și cea mai inovativă tehnologie existentă.

„Am lansat programul BCR-InnovX cu încrederea că vom susține ecosistemul de start-up-uri din tehnologie să-și atingă potențialul enorm pe care credem că îl poate avea. Acum, după un an și jumătate, am ajuns la 79 de start-up-uri și firme de tehnologie înscrise în programele de incubare și accelerare, majoritatea având rezultate notabile după program. Au atras finanțări, au semnat parteneriate noi, au aplicat pentru fonduri europene sau și-au regândit modelul de business. Acesta este impactul unui accelerator. Ajută antreprenorii să crească în direcția în care își doresc sau descoperă noi oportunități.”, spune Ionuț Stanimir, Director de Marketing BCR.

„Grupa Scaleups este dedicată antreprenorilor care au deja un business case solid, finanțări atrase și parteneriate care îi vor ajuta să se dezvolte în viitor. Însă pentru a putea scala un business este nevoie de acces la mai multe resurse, la feedback constructiv de la mentori cu experiență, la interacțiunea cu specialiști C-level din companii multinaționale precum BCR, Microsoft sau UiPath și la o curriculă axată pe dezvoltare continuă.”, declară Daniel Dumitrescu, CIO InnovX.

Membrii juriului pentru grupa Scaleups a fost format din: Aimen Aldahash (Partner Development Manager la Microsoft), Daniel Ilie (Fost Comandant în Forțele Speciale), Mădălina Hagima Hristescu (Managing Partner la HM & Partners), Silviu Florea (Dezvoltator Soluții Fintech), Nicu Iancu (Președinte I2DS2), Sergiu Pop (Manager Startup Program Microsoft), Roxana Guiman (Partner PrivacyOn), Ciprian Păltineanu (Principal Investor Innova Human Capital), Anca Gherasim (Director Executiv Achiziții BCR), Bogdan Speteanu (Director Executiv Produse Corporate BCR), Ștefan Buciuc (CEO BCR Social Finance), Laura Mihăilă (Manager Marketing BCR)Diana Dumitrescu (CEO InnovX) și Daniel Dumitrescu (CIO InnovX).

Acceleratorul este un proiect realizat în parteneriat cu UiPath, Microsoft, Startup Grind in partnership with Google for Startups, Mindspace și European Center for Services Investments and Financing (ECSIF). BCR acoperă costurile pentru toate bursele alocate antreprenorilor din acest proiect, cursurile și costurile logistice.

Mai multe detalii despre Acceleratorul BCR-InnovX: www.bcr.ro/accelerator

Înalta Curte suspendă în integralitate o decizie de impunere care fusese suspendată inițial doar parțial. Avocații Radu și Asociații salvează penalitățile de întârziere și obțin restituirea scrisorii de garanție bancară

0

După trei încercări consecutive, unul dintre principalii retaileri prezenți pe piața locală a obținut suspendarea integrală a unei decizii de impunere emise de ANAF. Contribuabilul evită astfel plata penalităților de întârziere (0,01% pe zi de întârziere) indiferent de rezultatul contestării actului de impunere și obține returnarea scrisorii de garanție bancară. Victoria reușită de echipa de avocați a Radu și Asociații SPRL, formată din Emanuel Băncilă, Alex Slujitoru și Ana Mihai, este cu atât mai valoroasă cu cât doar 10% din totalul cererilor de suspendare sunt admise de către instanțele de judecată, iar aceeași suspendare fusese respinsă anterior de două ori. 

Conform prevederilor legale, două sunt condițiile ce trebuie să fie îndeplinite pentru acordarea suspendării judecătorești: contribuabilul trebuie să probeze un caz bine justificat și să dovedească existența unei pagube iminente, dacă decizia de impunere s-ar pune în executare.

Astfel, în dovedirea primei condiții, avocații Radu și Asociații au invocat încălcarea unor instituții juridice de referință reglementate de Codul de procedură fiscală, între acestea regăsindu-se inclusiv depășirea exagerată a duratei de efectuare a inspecției fiscale, precum și jurisprudența recentă a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) – cauza Paper Consult, pentru a dovedi aparența de nelegalitate a deciziei de impunere contestate. În ceea ce privește cea de-a doua condiție, iminența producerii unei pagube, instanța a recunoscut că efectul punerii în executare a deciziei de impunere ar avea un impact financiar imediat asupra societății.

Șirul tentativelor de a obține suspendarea deciziei de impunere începe în 2015, data la care contribuabilul a solicitat suspendarea încă din faza contestației fiscale, însă instanța supremă a respins cererea de suspendare întemeiată pe dispozițiile art. 14 din Legea contenciosului administrativ.

În 2017, după ce contestația a fost respinsă de către autoritățile fiscale, Curtea de Apel a respins, din nou, ca inadmisibilă, o nouă cerere de suspendare, reținând puterea de lucru judecat în raport cu sentința anterioară din 2015. Din punctul de vedere al Curții, societatea se afla în ipoteza unei cereri de suspendare succesive celei formulate în anul 2015, deși temeiul de drept era diferit, respectiv articolul 15 din Legea contenciosului administrativ față de articolul 14 din aceeași lege folosit în anul 2015.

În recurs, Înalta Curte contrazice punctul de vedere al Curții de Apel, casează sentința primei instanțe și trimite cererea spre rejudecare, reținând că, atâta vreme cât temeiul de drept în baza căruia s-a cerut a doua oară suspendarea este diferit, chiar dacă motivele nu sunt, cererea este admisibilă.

În rejudecare, Curtea de Apel menționează jurisprudența constantă a Înaltei Curți, potrivit căreia există o îndoială serioasă asupra prezumției de legalitate de care se bucură o decizie de impunere, atunci când se încalcă dispoziții procedurale importante, precum competența, sau actul de control este întemeiat pe dispoziții legale neconstituționale declarate ca atare.

Însă, o astfel de critică privind aparența de nelegalitate s-a reținut pentru motive procedurale doar pentru un an din perioada fiscală controlată. Prin urmare, instanța a apreciat ca întemeiată cererea de suspendare doar cu privire la acea parte din debit care a îndeplinit, cumulat, cerințele suspendării și a dispus suspendarea parțială a deciziei de impunere, ce cuprindea doar o parte din debit și accesoriile aferente.  

Instanța de fond a menționat că emiterea unui act de control cu încălcarea unor dispoziții legale neconstituționale declarate ca atare este suficientă pentru dovedirea aparenței de nelegalitate a deciziei de impunere contestate. Cu toate acestea, nu a reținut același silogism juridic și cu privire la aparenta nelegalitate rezultată din încălcarea jurisprudenței recente a CJUE – cauza Paper Consult, deși unul dintre motivele pentru refuzul dreptului de deducere a TVA a fost identificarea unor furnizori inactivi (în cauza Paper Consult, CJUE a reținut în mod expres că nu se poate refuza dreptul de deducere al TVA în cazul în care furnizorul este inactiv).

Criticând în recurs această soluție, Radu și Asociații SPRL a obținut confirmarea Înaltei Curți de Casație și Justiție în sensul că, odată înfrântă în parte prezumția de legalitate a deciziei de impunere, soluția care se impune este suspendarea în tot a deciziei, neputând deci opera o înfrângere parțială a prezumției de legalitate, care să justifice o soluție de suspendare parțială a actului administrativ fiscal contestat.

„Această interpretare este în acord cu însăși rațiunea legiuitorului care, prin instituirea posibilității suspendării judiciare a actului administrativ, a vizat protejarea destinatarilor actului prin scoaterea temporară integrală a acestuia din circuitul civil, până la soluționarea criticilor de nelegalitate formulate împotriva sa. S-a urmărit deci evitarea punerii în executare a unui act administrativ cu privire la care există suspiciuni dovedite de nelegalitate care ar putea conduce la anularea sa”, a conchis Emanuel Băncilă (foto), Avocat, Partener, Tax Policy and Controversy Leader, Radu și Asociații SPRL.

15.4 milioane EUR profit net consolidat și 21.000 de clienți noi. Rezultate financiare preliminare ale XTB pentru T3 2020

0

În T3 2020, XTB a generat un profit net consolidat de 15.4 milioane EUR, comparativ cu un profit de 3.6 milioane EUR în 2019. Veniturile consolidate au crescut la 31.4 milioane EUR (T3 2019: 14.1 milioane EUR), în timp ce cheltuielile operaționale s-au ridicat la 13.5 milioane EUR (T3 2019: 10,10 milioane EUR). Grupul XTB a atras peste 21 de mii de clienți noi, comparativ cu 10 mii anul trecut (creștere anuală de 110,9%).

Creșterea veniturilor și profiturilor alături de un număr record de clienți activi

În cel de-al treilea trimestru al anului 2020, Grupul XTB a continuat implementarea strategiei sale de vânzări și marketing optimizate, incluzând o penetrare mai mare a piețelor existente, introducerea graduală a noilor produse în oferta sa și o extindere pe noi piețe geografice. Aceste activități s-au tradus într-o creștere a veniturilor cu 129,1% y/y (31.4 milioane EUR comparativ cu 14.1 milioane EUR) și a profitului net cu 341,1% y/y (15,4 milioane EUR față de 3.6 milioane EUR). În T3 2020, Grupul a înregistrat o creștere trimestrială a clienților noi cu 21.911, comparativ cu 10.424 în T3 2019, ceea ce înseamnă o creștere de 110,9%. Numărul mediu de clienți activi a fost cel mai mare din istoria grupului și s-a ridicat la 55 760; mai mare cu 98,2% față de perioada corespunzătoare din 2019.

„Al treilea trimestru al anului 2020 a fost caracterizat de o volatilitate mai scăzută decât prima jumătate a anului. Mai mult, a inclus perioada de vacanță, perioadă în care de regulă piețele financiare sunt mai calme și în privința activității clienților noștri. În ciuda acestui fapt, am obținut rezultate foarte bune – atât în ​​ceea ce privește profitul, cât și clienții noi”, a declarat președintele consiliului de administrație al XTB, Omar Arnaout. „Suntem deosebit de mândri de indicatorii legați de numărul de clienți noi și de numărul mediu de clienți activi. O bază stabilă de clienți în creștere trimestrială ne va permite nu numai să ne consolidăm poziția pe piața globală, ci să constituim și dezvoltarea ulterioară a companiei. Obiectivul nostru este să dobândim în medie 30.000 de clienți noi în fiecare trimestru anul viitor”, a explicat acesta.

Noua ofertă și brand ambassador-ul grupului XTB

Grupul XTB continuă să pună în aplicare obiectivul global de business de a deveni alegerea nr. 1 și cea mai cuprinzătoare soluție pentru fiecare investitor din întreaga lume. Pe 5 octombrie compania a lansat o nouă ofertă „comision 0%” pentru Acțiuni și ETF-uri cu deținere pentru rulaje lunare de până la 100.000 EUR în anumite sucursale europene. XTB oferă în prezent investiții în peste 2.000 de acțiuni cu deținere listate la 16 dintre cele mai mari burse din lume, inclusiv Bursa din New York, Bursa din Londra, Bolsa de Madrid spaniolă, German Börse Frankfurt și Bursa din Varșovia. Pe lângă Acțiuni, XTB oferă peste 200 de ETF-uri ce includ mărfuri, imobiliare și obligațiuni. Clienții XTB au acces la un total de 4.500 de instrumente financiare.

Oferta „0% comision” este susținută de o campanie de marketing și publicitate care implică noul brand ambassador XTB, unul dintre cei mai performanți manageri de fotbal din lume, José Mourinho. Antrenorul portughez va fi ambasadorul global al XTB în următorii doi ani. Anunțul colaborării dintre José Mourinho și XTB a marcat începutul noii campanii globale de marketing „Fii ca José”, care se bazează pe asemănările dintre provocările cu care se confruntă în fiecare zi investitorii și antrenorii. O strategie bine gândită, voința de a câștiga și capacitatea de a învăța din greșeli sunt principalii factori de succes atât în ​​fotbal, cât și în finanțe.

„Deși în al treilea trimestru ne-am limitat activitățile de marketing din cauza sezonului de vacanțe, a fost o perioadă foarte aglomerată pentru noi. Ne-am dedicat acest timp pregătirii pentru lansarea noii oferte de acțiuni și a campaniei de marketing, care a fost lansată chiar la începutul celui de-al patrulea trimestru. Cu oferta „comision 0%”, am deschis ușa larg oricui este interesat să investească atât în ​​acțiuni cu deținere, cât și în ETF-uri. Vrem să le permitem clienților noștri să profite de cât mai multe oportunități care apar pe piață nu numai prin cea mai largă, dar și cea mai atractivă gamă de instrumente financiare”, a adăugat Omar Arnaout. „După câțiva ani de pauză, am revenit la conceptul de promovare a brandului XTB de către un ambasador global, începând un parteneriat cu José Mourinho – unul dintre cei mai buni manageri de fotbal din istorie. Sunt convins că datorită acestei cooperări, brandul nostru va deveni și mai recunoscut în lume”, a conchis Arnaout.

Extinderea pe noi piețe

XTB pune un mare accent pe diversificarea geografică a veniturilor sale, implementând în mod consecvent strategia de construire a unui brand global. Deși în cel de-al treilea trimestru al anului 2020 Polonia rămâne cea mai mare țară din grup în ceea ce privește veniturile (34,5% din veniturile grupului XTB au fost venituri generate pe piața poloneză), Consiliul de administrație al grupului își propune să creeze un cadru juridic și organizatoric la sfârșitul anului 2020 pentru demararea activităților operaționale odată cu începutul anului 2021 într-o țară asiatică. XTB plănuiește, de asemenea, să înceapă operațiunile în Africa de Sud, totuși, din cauza condițiilor și formalităților legale locale complexe, Consiliul de administrație nu este în prezent în măsură să indice data preconizată a operațiunilor de înființare pe această piață.

Informații suplimentare care rezumă activitățile Grupului XTB în trimestrul III 2020 sunt incluse în Raportul Curent cu nr. 16/2020 – „Informații privind rezultatele preliminare financiare și operaționale pentru trimestrul III 2020”, care este disponibil pentru descărcare la https://ir.xtb.com/en/reports/ .

Hub tehnologic pentru economia locală

0

Felul în care administrația publică locală poate să susțină economia locală este demonstrat prin crearea de către Primăria Sectorului 4 a unui hub global pentru întreaga comunitate. Consiliul Locali al Sectorului 4 a adoptat o hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru amenajarea unei construcții modulare cu funcțiunea de hub tehnologic. Va fi dezvoltat în campusul educational al liceului Traian Vuia din Șoseaua Vitan-Bârzești nr.11. Vor fi create locuri de muncă în domeniul tehnologiei, „administrația locală va încuraja investițiile firmelor străine de tehnologie, pentru a susține businessurile locale și va asigura plus valoare activităților educaționale”.

Ca rezultat al implementării etapizate a unor proiecte, Primăria Sectorului 4 estimează că „se vor putea desfășura activități de cercetare-dezvoltare, furnizare de consultanță tehnică/tehnologică, transfer tehnologic, activități de micro-producție, furnizare de servicii, precum și programe educaționale”.

Daniel Băluță, primarul sectorului 4: „Stă în puterea comunității noastre să se dezvolte așa cum trebuie! Este responsabilitatea noastră să formăm specialiștii de mâine, experți competitivi la nivel european. Acest lucru nu va însemna doar locuri de muncă bine plătite, ci o viață mai bună pentru noi toți, cei ce muncim, iubim și trăim în sectorul 4”.

eVote, companie care promovează accesul facil la AGA, devine membru ARIR

0

Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) este încântată să anunțe că eVote, companie ce asigură o soluție completă pentru participarea facilă a acționarilor în cadrul Adunărilor Generale ale Acționarilor, se alătură ARIR în calitate de Membru Afiliat.

eVote a dezvoltat o platformă online de participare la ședințele adunărilor generale ale acționarilor care oferă flexibilitate și asigură o mai bună conectivitate între companie și acționari. Avantajele unei astfel de platforme constau în optimizarea resurselor materiale și de timp, promovarea transparenței și responsabilității companiilor față de acționari, acuratețea în numărarea voturilor și a cvorumului, calcule de prezență și vot certificat.

Mihai Chișu, CEO & Co-fondator eVote:

„Ne-am alăturat ARIR întrucât credem în aceleași principii de guvernanță corporativă și ne dorim să le promovăm împreună. Cu atât mai mult în noul context companiile listate au avut nevoie sa identifice cea mai bună soluție pentru una dintre problemele pieței de capital, și anume votul în cadrul Adunărilor Generale ale Acționarilor. Soluția dezvoltată de noi vine în sprijinul companiilor listate prin asigurarea accesului facil, transparenței și unui sistem de calcul corect al voturilor. O dezvoltare sănătoasă a pieței de capital presupune participarea activă a tuturor părților interesate și o mai bună conectivitate între companii și acționari care va produce efecte directe inclusiv în creșterea capitalizării companiilor.”

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR:

„Inovația, accesul rapid la informații și participarea activă în luarea deciziilor sunt esențiale pentru dezvoltarea pieței de capital. Ne dorim să aducem constant în sprijinul membrilor noștri, dar și al pieței de capital în general, modalități de facilitare a interacțiunii tuturor jucătorilor din acest domeniu. Susținem comunicarea proactivă, transparența în luarea deciziilor și accesul investitorilor facil la companii pentru o dezvoltare sustenabilă.”

eVote a fost fondată de Bogdan Iliescu, unul dintre cei mai experimentați bancheri de investiții din România cu peste 20 de ani de experiență în privatizări, fuziuni, achiziții și piețe de capital, Mihai Chișu, unul din cei mai apreciați brokeri din piața de capital autohtonă și Ionuț Albu, antreprenor în domeniul IT cu o experiență de peste 20 de ani în construirea de modele inovative de business, din dorința de a oferi soluții pentru piața de capital din România.

eVote este a cincea organizație care se alătură Asociației pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România în calitate de Membru Afiliat.

ARIR a fost înființată la inițiativa Danielei Șerban în noiembrie 2018 împreună cu membrii fondatori: Bursa de Valori București (BVB), ALRO, Electromagnetica, Franklin Templeton Management – suc. București, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica, Cosmin Răduță și Tony Romani. Au aderat comunității: Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari, Idea Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania, Transgaz și Biofarm ca Membri Asociați. INNOVA Project Consulting, ENVISIA, RTPR și Intercapital Invest au devenit Membri Afiliați.

Parteneriat strategic: Bosch și SAP și-au propus să simplifice procesele corporative cu un nou standard Germania devine o locație digitalizată

0

  • Colaborarea Bosch-SAP oferă soluții pentru a continua standardizarea și automatizarea, de-a lungul întregilor lanțuri valorice.
  • Bosch contribuie cu expertiză industrială și experiență cu tehnologii de pionierat pentru rafinarea soluțiilor SAP.
  • Datorită rețelelor dintre companii și domenii de activitate, părțile interesate externe vor beneficia, de asemenea, de o eficiență și flexibilitate sporite.

Walldorf și Stuttgart, Germania: Bosch și SAP au încheiat un parteneriat strategic menit să simplifice procesele corporative digitale. Obiectivul partenerilor este de a dezvolta în continuare un standard industrial digital care să reglementeze, de exemplu, schimbul și utilizarea datelor companiei de-a lungul lanțului valoric. Acest lucru ar armoniza și automatiza și mai mult procesele, atât în ​​interiorul companiilor, cât și între acestea, obținând astfel sporirea substanțială a eficienței. Având în vedere puterea rețelelor ambelor companii din cadrul diferitelor sectoare, întreaga economie poate câștiga din colaborarea lor. „Avem nevoie de parteneriate puternice pentru a spori nivelul de digitalizare în Germania. Prin crearea unui standard împreună cu SAP, oferim valoare adăugată pentru clienți, parteneri și furnizori”, explică dr. Michael Bolle, membru în consiliul de administrație Bosch și CDO/CTO al Grupului Bosch.

Parteneriatul are o promisiune specială pentru industria producătoare și oferă un avantaj special pentru industria auto globală, cu lanțurile sale de aprovizionare extrem de complexe și numeroasele locații de producție, care sunt adesea gestionate individual și în prezent. La baza acestei colaborări se află transferul proceselor de afaceri Bosch în SAP S/4HANA, suita software SAP pentru planificarea resurselor întreprinderii (ERP). Suita este utilizată în planificarea, managementul și administrarea resurselor pentru o serie de procese, inclusiv introducerea comenzilor, producția, livrarea și facturarea. „Datorită expertizei sale industriale și a leadershipului tehnologic în mai multe domenii, Bosch joacă un rol cheie în aprovizionarea globală și în lanțurile valorice. Împreună urmărim obiectivul de a transpune această expertiză în formă digitală, folosind ca bază SAP S/4HANA. Procedând astfel, sperăm să definim un standard industrial uniform care să ofere acces la avantajele transformării digitale și altor jucători din industrie”, spune Christian Klein, CEO-ul SAP SE. Experții în procese, tehnologie și dezvoltare de la ambele companii lucrează în strânsă colaborare,

concentrându-și toate eforturile pe dezvoltarea digitalizării interne în cadrul Bosch. De exemplu, lansarea și transformarea cu SAP S4/HANA este destinată reducerii la jumătate a numărului de sisteme ERP. Doar în sectorul Soluții de mobilitate Bosch, toate sistemele productive trebuie integrate într-unul singur. Acest lucru va facilita o creștere considerabilă a opțiunilor pentru analiză în timp real și optimizarea controlului.

Competitivitate mai mare și mai multă agilitate într-un mediu dinamic

Cu expertiza sa aprofundată în domenii și procese de afaceri multiple, Bosch va contribui la modelarea dezvoltării viitoare a SAP S/4HANA, în beneficiul său propriu, dar și în beneficiul portofoliului mare de clienți SAP. SAP va juca un rol extrem de important în integrare ca partener și consilier, datorită experienței sale multidimensionale și poziției de lider de piață în gestionarea sistemelor ERP. Obiectivul standardizării și automatizării proceselor este simplificarea semnificativă a contextului sistemului global, optimizarea continuă a fluxurilor de lucru și creșterea încrederii în utilizarea analizei în timp real. Există un potențial considerabil pentru optimizarea schimbului de cerințe, planificare și necesități, în special la nivelul interfețelor cu furnizorii și clienții. Pentru prima dată, tehnologiile de ultimă oră fac posibil acest lucru în timp real, în cadrul întregului lanț valoric și implicând toate părțile. Aceasta asigură o îmbunătățire permanentă a competitivității și agilității, de la nivelul managementului corporativ și până la producție.

Federația Silva semnalează probleme în funcționarea sistemului SUMAL 2.0

0

Federația Sindicatelor din Silvicultură Silva prezintă o analiză asupra implementării și funcționării sistemului SUMAL 2.0 de urmărire a traseului lemnului din pădure spre beneficiar și semnalează:

În prag de iarnă, sistemul SUMAL 2.0 poate bloca întregul sector silvic și aprovizionarea populației cu lemne de foc

În data de 14.10.2020, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) a publicat spre dezbatere publică, pentru o perioadă de doar 10 zile, Proiectul de Ordin pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea și funcționarea aplicațiilor SUMAL 2.0. Concomitent, în perioada 14.10.2020 – 21.10.2020, MMAP a lansat spre testare aplicația SUMAL 2.0.

Federația Sindicatelor Silva consideră că aplicația SUMAL 2.0, în forma prezentată de MMAP, în loc să rezolve o problemă, cu care de altfel suntem cu toții de acord, aceea a optimizării procesului de urmărire a trasabilității masei lemnoase de la punerea în valoare până la consumatorul final, va genera o multitudine de dificultăți în procesul de implementare, care vor conduce la compromiterea totală atât a conceptului, cât și a muncii celor care au lucrat luni de zile la această aplicație.

Care este pericolul, dacă MMAP și Guvernul României forțează punerea în aplicare a SUMAL 2.0 și nu se amână termenul de 31 octombrie 2020 pentru intrarea în vigoare a Hotărârii de Guvern nr. 497/2020, a Normelor şi implicit a aplicației SUMAL 2.0:

– blocarea întregului sectorul silvic din România, fiind afectați deopotrivă proprietarii de păduri, administratorii de păduri, operatorii economici care au ca obiect de activitate exploatarea și prelucrarea lemnului, firmele de construcții care utilizeză lemn, transportatorii și nu în ultimul rând, populația României pentru care singura sursă de încălzire este lemnul de foc;

– deși iarna bate la ușă, accesul populației la lemnul necesar pentru încălzirea locuințelor va fi blocat având în vedere că SUMAL 2.0 este o aplicație nefuncțională încă; în acest sens, apreciem că limitarea sau blocarea premeditată a accesului cetățenilor la resursele fondului forestier pot reprezenta amenințări la adresa securității naționale a României, potrivit art. 3 litera m) din Legea nr. 51/1991 privind securitatea națională a României, republicată;

– proprietarii de păduri, care au contracte de prestări servicii, nu vor putea beneficia de lemnul din pădurile pe care le dețin, întrucât la nivelul ocoalelor silvice punerea în valoare va fi imposibil de realizat până la momentul în care aplicația SUMAL 2.0 va avea toate modulele funcționale și se va realiza încărcarea manuală a tuturor datelor necesare funcționării sistemului informațional;

– neputând achiziționa lemn de foc în condiții legale, presiunea asupra pădurilor va spori considerabil în perioada iernii, tăierile ilegale vor crește, iar agresiunile asupra personalului silvic de bună-credință care-și face datoria apărând pădurea vor atinge din nou cote alarmante. Pe această cale, Federația Silva trage un nou semnal de alarmă reamintind că, în ultimii ani, 6 pădurari au fost omorâți de hoții de lemn, iar peste 650 de silvicultori (ingineri, tehnicieni și pădurari) au fost agresați, bătuți, amenințați cu moartea, atacați cu topoare, cuțite și chiar împușcați de infractorii surprinși în timp ce tăiau și sustrăgeau material lemnos.

Sindicatele din silvicultură susțin ideea de transparentizare a circuitului pe care îl parcurge lemnul din momentul punerii în valoare (marcării) până la consumatorul final, prin orice mijloace, dar, având în vedere numeroasele dificultăți constatate în practică, în scurta perioadă de testare (mai puţin de o săptămână), precum şi cele care se prefigurează a avea loc odată cu implementarea acestui sistem informațional, toate de natură să determine apariția unui blocaj în sectorul silvic, Federația Sindicatelor Silva a solicitat încă din data de 22.10.2020, prin demersuri oficiale, adresate Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor și Guvernului României:

– prorogarea intrării în vigoare a Hotărârii de Guvern nr. 497/2020 pentru aprobarea Normelor referitoare la provenienţa, circulaţia şi comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de depozitare a materialelor lemnoase şi al instalaţiilor de prelucrat lemn rotund;

– prorogarea intrării în vigoare a Ordinului de ministru prin care urmează a se aproba Metodologia privind organizarea şi funcționarea aplicațiilor SUMAL 2.0,  prelungirea perioadei de testare a aplicațiilor SUMAL 2.0 cu cel puţin 90 de zile, precum şi organizarea unei dezbateri publice cu privire la conţinutul acestui Ordin.

Principalele probleme identificate în urma testării aplicației SUMAL 2.0 de către membrii Federației Sindicatelor Silva sunt:

►Aplicația Sistemul Informațional Integrat de Urmărire a Materialelor Lemnoase SUMAL 2.0 nu este finalizată, deși Ministerul Mediului Apelor și Pădurilor a transmis-o spre testare în data de 15.10.2020.

 Sistemul SUMAL 2.0 nu are manuale sau ghiduri de utilizare pentru niciunul dintre modulele sale, ceea ce face ca utilizarea să se facă mai mult intuitiv.

► Anumite module ale aplicației sunt construite doar la nivel conceptual, fără a fi funcționale în etapa de testare.

► Unele funcționalități din lanțul de procese nu sunt încă terminate, altele nu sunt încă dezvoltate, anumite corelații nu sunt puse în acord cu rolurile, iar la unele nomenclatoare încă se mai lucrează la nivelul STS, deși logic ar fi fost ca SUMAL 2.0 să fie transmisă în testare numai după finalizarea întregii aplicații.

► Modulele care au fost finalizate și permit testarea, nu sunt optimizate și se blochează frecvent în timpul introducerii datelor.

► Timpul foarte scurt de testare a acestei complexe aplicații (mai puțin de o săptămână).

► Timpul foarte scurt de la finalizarea testărilor – 22.10.2020, până la punerea în aplicare efectivă – 31.10.2020, nu permite introducerea practică de către utilizatori a  tuturor datelor necesare operaționalizării SUMAL 2.0, întrucât foarte multe dintre aceste date nu pot fi introduse decât manual, preluarea bazelor de date din SUMAL 1.0 fiind imposibilă.

► Dificultățile accesării și utilizării modulului Amenajare și, pe cale de consecință, imposibilitatea accesării meniului pentru Delegații marcare și Act de punere în valoare.

► Imposibilitatea practică de inventariere a tuturor stocurilor de masă lemnoasă (aflate în diverse faze, în platforma primară, pe fir sau în depozite) până la 30.10.2020, în conformitate cu interfața aplicației SUMAL 2.0. În SUMAL 2.0 trebuie introduse datele din actele de punere în valoare din SUMAL 1.0 aflate în exploatare la data de 30.10.2020 în condițiile în care numai la nivelul Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva sunt circa 30.000 de acte de punere în valoare.

► Ocoalele silvice nu au la dispoziție volumele transportate, pe specii și sortimente, din SUMAL 1.0 – Woodtracking, pentru a putea stabili stocul de lemn pentru care urmează să se emită avize în SUMAL 2.0 – Avize, după data de 30.10.2020.

► Introducerea proprietarilor de pădure și introducerea fișelor de proprietate pentru cei peste 800.000 de proprietari (unitățile de producție, unitățile de amenajare, panta, coordonatele GPS din centrul de greutate a parchetului, coordonatele GPS ale platformei primare etc.).

► Introducerea stocurilor de masă lemnoasă pe specii și sortimente aflate în depozitele de material lemnos, atât la nivelul administratorilor de păduri, cât și la nivelul operatorilor economici. În situația în care aceste stocuri nu sunt încărcate în aplicația SUMAL 2.0, va fi imposibilă emiterea avizelor de însoțire și implicit comercializarea lemnului.

Practic, sectorul silvic din România va primi o nouă lovitură în cazul în care intrarea în vigoare a SUMAL 2.0 nu va fi prorogată și perioada de testare prelungită până când aplicația devine deplin funcțională. Această lovitură va accentua blocajul existent în prezent în sectorul silvic și pe piața lemnului din România, blocaj care își are cauzele în criza economică generată de pandemia de coronavirus și în dezechilibrul creat pe piața lemnului la nivel european de volumul ce depășește 200 milioane m.c.,  provenit din doborâturile de vânt, din uscarea pădurilor, precum și ca urmare a atacurilor masive ale dăunătorilor, în țări precum Cehia, Slovacia, Germania, Italia, Austria, etc. Acest lemn, de cele mai multe ori de o calitate cel puțin îndoielnică, este în prezent achiziționat de multe firme de prelucrare din România în detrimentul lemnului autohton, care în multe situații zace efectiv în pădure.

Federația Sindicatelor Silva consideră că singura soluție în acest moment, pentru a se evita blocarea totală a sectorului silvic din România, este amânarea termenului de intrare în vigoare a H.G. nr. 497/2020, prelungirea termenului de utilizare a sistemului SUMAL 1.0 până la definitivarea modulelor SUMAL 2.0, elaborarea de către Ministerul Mediului Apelor și Pădurilor a ghidurilor de utilizare pentru această aplicație, instruirea tuturor utilizatorilor SUMAL 2.0 și testarea aplicației o perioadă de cel puțin 90 de zile, pentru verificarea funcționării și eliminarea eventualelor disfuncționalități ale sistemului.

Studenții ASE vor învăța noțiuni practice din industria de retail de la Altex

0

Retailerul Altex anunță încheierea unui parteneriat strategic cu Academia de Studii Economice (ASE) din București, pentru ca studenții să aibă oportunitatea de a aprofunda cunoștințele teoretice, precum și de a le facilita integrarea profesională, după terminarea facultății.

Prin acest acord, Grupul Altex și Academia de Studii Economice din București vor dezvolta și organiza proiecte comune, dar și cursuri sau conferințe care să atingă teme actuale de interes legate de industria de retail, vor conlucra pentru studii de cercetare și vor colabora în vederea implementării unor proiecte cu finanțare nerambursabilă. Totodată, activitățile științifice din cadrul ASE vor fi susținute activ de Altex, la fel și îmbunătățirea și dezvoltarea bazei materiale a Academiei.

Aspectul cel mai important este asigurarea de stagii de practică în cadrul unei companii românești, lider pe piață în retail. Astfel, studenții Academiei de Studii Economice din București vor avea oportunitatea să aprofundeze cunoștințele teoretice dobândite pe băncile facultăților și să își îmbunătățească abilitățile profesionale practice, având acces la expertiza specialiștilor Altex și la training-uri pentru a înțelege cum se desfășoară activitățile specifice ale fiecărui departament în parte, dar și cum să utilizeze cele mai noi tehnologii implementate de retailer la nivelul companiei.

Continuarea articolului pe Retail.ro


Sursă foto: Retail.ro

Finanțare nerambursabilă pentru viitori antreprenori sociali

0

Cursuri de formare pentru viitorii antreprenori, sprijin în dezvoltarea modelului propriu de business prin sesiuni de mentorat și consiliere, finanțare între 55.000 euro și 100.000 euro pentru implementarea unor idei de business este ceea ce oferă proiectul Social Entrepreneurs Nation, implementat de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) în regiunile Nord-Vest și Vest în perioada februarie 2020-iulie 2023. Proiectul, POCU/449/4/16/128618, este finanțat în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020.

Amănunte cu privire la implementarea proiectului și la grupul țintă au fost prezentate cu ocazia primei mese rotunde organizate la Cluj-Napoca, unde au participat Florin Jianu, președintele CNIPMMR, Augustin Feneșan, președintele Asociației Patronilor și Meseriașilor, Ana-Maria Chiciudean, director executiv al AJOFM Cluj, Aurel Mocan, director executiv al Direcției de Asistență Socială și Medicală și alți reprezentanți ai autorităților publice locale. Au fost subliniate „importanța proiectului pentru piața muncii din Regiunea Nord-Vest,  gradul educației deficitare cu care se confruntă antreprenoriatul social actual, necesitatea colaborării prin intermediul parteneriatelor încheiate care să susțină tinerii antreprenori în înființarea întreprinderilor sociale și angajarea persoanelor aparținând grupurilor vulnerabile”.

Florin Jianu, președintele CNIPMMR, a accentuat: „Eu m-aș bucura să văd cât mai mulți antreprenori care vor câștiga la concursul de planuri de afaceri din Cluj, pentru că în general Clujul este un județ cu un apetit antreprenorial ridicat și cu oameni care înțeleg ce înseamnă economia socială și implicarea în societate. De altfel, suntem foarte mândri de acest tip de proiecte de economie socială, pentru că ele vor crește o nou generație de antrepenori, mai implicați în comunitate și cu acest spirit de a da înapoi comunităților din care provin”.

Grupul țintă al proiectului este format din 120 de persoane care doresc să inițieze o activitate în domeniul economiei sociale, cu domiciliul sau reședința în județele din regiunile Nord-Vest și Vest, persoane care vor participa la cursuri dedicate dezvoltării competențelor antreprenoriale în acest domeniu, la cursuri de management strategic și la cursuri de marketing digital. Persoanele înscrise în grupul țintă vor beneficia de cursuri de formare, iar în urma selectării planurilor de afaceri câștigătoare, aceștia vor fi sprijiniți în dezvoltarea modelului propriu de business prin sesiuni de mentorat și consiliere.Top of Form

Cele mai bune 30 de planuri de afaceri vor beneficia de o finanțare situată între 55.000 euro și 100.000 euro (echivalent în lei), în funcție de numărul de locuri de muncă asumate, după cum urmează: ajutor de minimis de 55.000 euro – minimum 2 locuri de muncă create; ajutor de minimis de 70.000 euro – minimum 3 locuri de muncă create; ajutor de minimis de 85.000 euro – minimum 4 locuri de muncă create; ajutor de minimis de 100.000 euro – minimum 5 locuri de muncă create.

Globalworth, finanțare pentru platforma dezvoltată de Narada în beneficiul profesorilor

0

Sprijinirea a peste 100 de profesori și 10.000 de copii este obiectivul Fundației Globalworth, generatoare de proiecte pentru „oameni, locuri și tehnologie”, creată de grupul Globalworth, liderul pieței de clădiri de birouri din România și Polonia, prin susținerea organizației Narada în crearea primei platforme online de centralizare în timp real a nevoilor profesorilor și elevilor din România provocare de expansiunea digitalizării educației în contextul pandemiei; pe scurt, o platformă de crowdfunding. Susținerea constă în donarea a 30.000 de euro.

Profesorii pot solicita sprijin pentru nevoi și probleme precum: acces la calculatoare, internet, cataloage electronice, software de securitate online, dotarea sălilor din clasă cu echipamente IT, cursuri de formare, tehnologie pentru disciplinele STEM. Fundația Globalworth a pus la dispoziția organizației Narada un hub pentru recondiționarea, alocarea și livrarea echipamentelor către școli și profesori.

Andra Munteanu, cofondator al organizației Narada, accentuează că „unul dintre beneficiile pe care le vor avea profesorii pe platforma de crowdfunding va fi faptul că în momentul în care comunitatea locală dă primele rezultate că validează cauza unui anume profesor prin contribuții financiare, noi căutăm să preluăm din efortul de fundraising. Așadar, strângem echipamente de la donatorii noștri, le recondiționăm și le livrăm profesorilor. Partea de recondiționare, alocare și livrare a device-urilor către comunități este realizată de comunitatea de voluntari Narada în spațiul oferit de Fundația Globalworth”.

Narada se definește ca „o comunitate formată din antreprenori, lideri, oameni de acțiune al cărei scop este acela de a oferi soluții eficiente și rapide de modernizare a educației. Narada e o organizație născută sub umbrela Romanian Business Leaders Foundation (rbls.ro) cu scopul de a accelera inovația în educație.Narada conectează proiectele profesorilor din sistemul public cu mediul de business și viceversa. Cu alte cuvinte, #1 încurajează și ajută profesorii să creeze proiecte care inovează în sălile de clasă și rezolvă problemele elevilor, #2 aduce în atenția mediului de business și a comunităților proiectele profesorilor și face tot posibilul ca acestea să fie finanțate. #3supervizează implementarea soluțiilor, măsoară rezultatele și multiplică proiectele care au funcționat”.

Georgiana Iliescu

În calitate de director executiv al Fundației Globalworth, Georgiana Iliescu (foto) apreciază că „tehnologia este unul dintre pilonii principali pe care a fost construită Fundația Globalworth, așa că ne-am dorit ca acest pilon să fie utilizat în zonele de maximă nevoie. Educația este pilonul societății, prin urmare, ne-am orientat atenția spre a găsi o soluție rapidă de integrare a tehnologiei în scopuri educaționale. Alături de partenerul nostru, Narada, am gândit acest plan de acțiune pentru a sprijini dezvoltarea competențelor în educația digitală. Pandemia este încă aici și efectele ei vor rămâne o perioadă îndelungată printre noi, așadar ne bazăm pe solidaritatea comunităților pentru că noi, toți, avem aceeași miză: să mai facem câțiva pași spre viitorul tehnologizat pe care îl visăm în sistemul educației din România”.