Tinerii antreprenori, în competiție pentru Compania Anului 2020

0

Compania Anului, întrecerea de tradiție cu profil antreprenorial organizată de Junior Achievement România, și-a desemnat laureații ediției 2020 printr-o finală națională în care competitorii și-au expus afacerile pilot în fața juriului prin intermediul unei platforme online. Domeniile reprezentate au fost cu precădere tehnologie, e-commerce, afaceri sociale, industrii creative, educație, agricultură. Au participat 16 echipe de studenți și 18 echipe de elevi, cele mai bune din 243 de mini-companiicare și-au pilotat anul acesta ideile de afaceri în cadrul incubatorului educațional JA BizzFactory™. Tinerii au beneficiat de consultanță din partea voluntarilor JA și au participat la 45 de webinarii live susținute de specialiști din business. Juriul finaleia fostformat din profesioniști ai partenerilor și susținătorilor competiției (Romanian-American Foundation, Citi România, Metropolitan Life, Accenture, Accelera Consulting, Bayer Fund, EY, FedEx, HP România, KPMG, NN România), care au interacționat cu concurenții, au verificat fezabilitatea start-up-urilor și au oferit sfaturi de bună practică. Laureații sunt:

Secțiunea elevi

Marele Premiu – Echipa Cyber Coffee, Colegiul Național Mihai Eminescu București,coordonator prof. Gabriela Ianoș, pentru „un ecosistem inteligent care utilizează o aplicație mobilă și un aparat inteligent pentru a oferi o cafea fără eroare, adaptată preferințelor individuale ale consumatorilor. Clienții au posibilitatea de a comanda cafeaua personalizată în depline condiții de siguranță. Tinerii din clasa a X-a au proiectat acest serviciu având în vedere principii de etică și de utilizare responsabilă a resurselor”; echipa va reprezenta România la finala onlineEuropean Company of the Year 2020, secțiunea elevi,22‐24 iulie 2020, organizată de Junior Achievement Portugalia.

Premii speciale

Innovation Award,susținut deAccenture Romania–echipaMSC Modern Software Corporation,Liceul Teoretic O.C. Tăslăuanu Toplița

Access Award, susținut de FedEx Romania–echipa Track Plans & Schematic, Colegiul Național I. L. Caragiale București

Best Financial Plan,susținut de EY Romania–echipa Home Solution Innovators, Liceul Teoretic Aurel Lazăr Oradea

Agribusiness Award,susținut deRomanian-American Foundation –  

echipa Rainbow, Liceul Tehnologic Agricol Mihail Kogălniceanu Miroslava; echipa Ferma Măriucăi, Liceul Teoretic Dimitrie Cantemir Iași; echipa Agra, Colegiul Agricol Dimitrie Cantemir Huși

Best Business Plan, susținut de Citi Romania – echipaPet Pub Pet & Play, Colegiul Național Gheorghe Tițeica, Drobeta Turnu Severin

Best Business Concept forCommunity, susținut de Metropolitan Life –echipa Vidys, Colegiul Național Alexandru Odobescu Pitești.

Secțiunea Studenți

Marele Premiu, susținut deRomanian-American Foundation – echipa VMP Volunteering Management Platform, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, coordonator prof. Anca Șerban, pentru „o platformă online – Evenss – care include și o aplicație mobilă pentru organizatorii de evenimente, dar și pentru voluntari. Soluția echipei eficientizează munca coordonatorilor de voluntari, aducându-le toate uneltele necesare pentru organizarea și administrarea unui eveniment și este un instrument util unde voluntarii pot găsi evenimentele preferate din care vor să facă parte, își pot genera un CV de voluntar, pot fi parte dintr-o rețea națională de voluntari”;echipava reprezenta România la finalaonline European Enterprise Challenge,secțiunea studenți,24-26 iunie 2020, organizată de Junior Achievement Grecia.

Premiul Best Tech Idea, susținut de HP, prin programul HP Life – echipa Eco World, Universitatea din București, coordonator prof. Ana-Maria Grigore

Premii speciale

Best Business Plan,susținut de Citi Romania – echipa Umalo, Universitatea Politehnica din București

Best Marketing Plan – echipa Wash Point, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu

Best Financial Plan– echipa Wash Up, Universitatea Politehnica Timișoara.   

Câștigătorii vor beneficia de mini-granturi pentru dezvoltarea antreprenorială a echipelor și proiectelor.

RBL, soluții pentru tineri de a depăși procrastinarea

0

Sub egida organizației Romanian Business Leaders (RBL), în cadrul bootcamp-ului Insights generator de soluții inovatoare la probleme concrete de business ale companiilor din România, desfășurat de data aceasta online, cu tema „Cum putem ajuta tinerii să combată procrastinarea”, 6 echipe formate din câte 3 tinerii de 16-21 ani au oferit soluțiile:

1) O aplicație care te încurajează să fii concentrat pe ce ai de făcut, oferindu-ți recompense pentru că nu folosești telefonul mobil, prin care hrănești și interacționezi cu un cățeluș virtual (Bobi Pet)

2) o aplicație care conectează rapid utilizatorii cu pasiuni și interese similare și le permite să alcătuiască și să urmărească liste comune de „to do”(Buddy Up)

3) o aplicație de organizare a sarcinilor, personalizată cu profilul, stilul personal de învățare și calendarul

4) o serie de podcast-uri în care influenceri și oameni de succes vorbesc despre cum au trecut peste propriile procrastinări (Daily Insights)

5) o pagină de Instagram cu informații și resurse care trezesc nevoia tinerilor de a fi productivi (ideIQs)

6) un program de dezvoltare personală adaptat la tipurile de procrastinatori pentru a-i ajuta să-și depășească problema – Pro(active)crastination.

Tema procrastinarea a fost aleasă pentru amploarea și efectele ei asupra tinerilor, încrederii în sine și percepției realității, mai ales în condițiile actuale: anxietate, stres, instabilitate emoțională. Mălin-Cristian Ungur, coordonatorul evenimentului, subliniază: „Tinerii au o capacitate mare de a empatiza și a înțelege provocări complexe, mai ales că sunt direct afectați de contextul actual. Totodată au și un puternic spirit antreprenorial prin care își doresc să rezolve provocări reale iar aceste lucruri au contribuit la succesul proiectului. Tinerii au propus și au început să implementeze deja soluțiile propuse de ei pentru a combate procrastinarea. Ne așteptăm și la un business care să iasă de aici în curând”.

Deciziile în Noua Economie. Pe ce se va baza Planul național de recuperare economică

0

România va primi sume suplimentare considerabile de la Comisia Europeană în următorii șapte ani, care să ajute economia națională. Alocarea acestor fonduri se va face în urma unui Plan național de recuperare economică, ce trebuie elaborat de Guvern. În total, România va avea la dispoziție fonduri structurale în valoare de 85 miliarde de euro, o sumă impresionantă. Ce trebuie să facem cu acești bani, pentru a nu se scăpa iar printre degete? Care sunt problemele fundamentale ale economiei?

Aceste lucruri au fost dezbătute în cadrul dezbaterii „Deciziile în Noua Economie”, de invitații prezenți alături de moderatorii Daniel Apostol, jurnalist economic, fondator România Durabilă, Director de relații externe FPPG, și Adrian Măniuțiu, jurnalist și antreprenor EM360 Studio.

Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, a declarat că în cadrul financiar multianual 2021 – 2027, România va avea la dispoziție suplimentar suma de 31 miliarde de euro, printr-o nouă facilitate de finanțare denumită Next Generation EU. Care vor fi cei 3 piloni ai Planului național de redresare economică pentru cheltuirea acestor bani:

Virgil Popescu, Ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, și Sebastian Burduja, Secretar de Stat în cadrul Ministerului Finanțelor Publice, prezintă abordarea pe care și-o propune Guvernul în următoarea perioadă, destinată redresării economice post COVID-19.

Dumitru Nancu, Director General FNGCIMM, a prezentat ultimele noutăți legate de programul IMM Invest. De asemenea, Guvernul pregătește un nou instrument pentru relansarea IMM-urilor din România.

„Suntem prea săraci să ne treacă printre degete aceste resurse”, a afirmat Cristian Păun, cercetător ASE-ASPES. Ce fel de viziune pe termen lung în economie trebuie să aibă însă România:

România are o oportunitate imensă de investiții, care poate aduce beneficii imense pentru economie, însă pentru a se concretiza, e nevoie de câteva lucruri esențiale din partea statului, afirmă Alina Popa, CFO al OMV Petrom.

În condițiile în care încasările la bugetul de stat din sectorul energetic au scăzut,  tutunul a devenit principalul plătitor de accize, cu peste 60% din total, spune Gilda Lazăr, Corporate Affairs Director JTI.

Mihaela Toader, director al Direcției Strategie, Relații Internaționale, Fonduri Europene în cadrul Romgaz, companie deținută majoritar de statul român, este optimistă vizavi de contextul economic post-coronavirus. Este nevoie, însă, de predictibilitate și stabilitate legislativă și de pornirea unor proiecte mari care să readucă la viață economia țării.

Când se reiau toate activitățile economice din țară: terase, restaurante, plajele? Liviu Rogojinaru, Secretar de Stat în cadrul Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, vine cu niște răspunsuri foarte clare în ceea ce privește redeschiderea economiei românești și propune o serie întreagă de măsuri destinate sprijinirii afacerilor care au fost afectate de pandemia COVID-19. Economia are nevoie de decizii, nu de momente de ezitare, de contre sau orgolii politice și electorale.

Avocatul Gabriel Biriș, Managing Partner Biriș Goran, trece în revistă cele mai importante aspecte la zi ale economiei Românești, punctând câteva subiecte sensibile care ar putea fi motorul și începutul unui nou model economic românesc.

Mircea Coșea, unul dintre cei mai apreciați profesori de economie România, ne răspunde la întrebarea care se află pe buzele tuturor în perioada aceasta: ce decizii trebuie luate pentru relansarea economică a țării noastre?

NOUA ECONOMIE este un demers inițiat de România Durabilă și EM360 care susține un dialog permanent între Executiv și mediul de afaceri. Mulțumim partenerilor media ai evenimentului „Deciziile în Noua Economie”: Agerpres, Profit.ro, Money.ro, Financial Intelligence, Europa FM, e-nergia.ro, The Diplomat, G4Media.ro, Economistul, Club Economic.

Rata dobânzii pe termen lung este în creștere

0

Rata dobânzii pe termen lung pentru România a continuat să crească în luna aprilie 2020 și a ajuns la 4,83%, potrivit datelor publicate de Eurostat. Acest indicator este critic pentru plățile de dobânzi de la bugetul statului pentru mulți ani de acum înainte și este utilizat drept criteriu Maastricht pentru adoptarea euro, potrivit Curs de guvernare.ro.

Situația rămâne astfel sub cota atinsă în urmă cu 12 luni (valoarea din mai 2019 a fost de 4,93%) dar semnalează o majorare evidentă în raport cu platoul situat semnificativ mai jos consemnat în intervalul august – octombrie 2019 (4,12%).

De asemenea, la mare distanță în urma noastră ca nivel mediu al dobânzilor la care ne-am putut împrumuta pe termen lung se situează Ungaria (2,49%, adică aproape la jumătate față de cotația României), Grecia (2,05%), Cipru (1,87%) și Polonia (1,46%, adică la mai puțin de o treime și, atenție, în scădere).

Deficitul bugetar a ajuns la 2,5% din PIB

0

Bugetul general consolidat a înregistrat pe primele patru luni ale anului în curs un deficit de aproape 27 miliarde lei, echivalent cu 2,48% din PIB estimat pentru anul în curs după luarea în considerare a efectelor pandemiei, potrivit Curs de guvernare.ro.

Rezultatul este semnificativ mai slab decât în aceeași perioadă a anului trecut, când s-a situat la doar -1,08% din PIB.

De asemenea, la final am ajuns atunci la -4,63% iar acum vizăm -6,73%, ceea ce ne spune că spațiul disponibil s-a cam epuizat, conform sursei amintite.

În același timp, deși veniturile la patru luni au fost cu doar -1,3% sub cele din aceeași perioadă a anului anterior, iar cheltuielile s-au majorat (după cum era de așteptat dar mai puțin decât atât) cu 12,7%, deficitul bugetar a atins un plus de +135%, adică a fost de 2,35 ori mai mare.

BNR a decis reducerea dobânzii de politică monetară la 1,75% pe an

0

Pe plan intern, impactul economic sever al pandemiei de coronavirus – de natură să provoace o turnură abruptă în cursul economiei românești la mijlocul acestui an – a început să fie reflectat de cele mai recente date statistice.

De asemenea, rata anuală a inflației IPC a rămas constantă în luna martie, la 3,05 la sută, pentru ca în aprilie să coboare la 2,68 la sută (de la 4,0 la sută în luna decembrie 2019), scrie Hotnews.ro.

Rata anuală a inflației CORE2 ajustat (care elimină din calculul inflației IPC prețurile administrate, volatile, ale produselor din tutun și ale băuturilor alcoolice) a tins însă să crească ușor pe parcursul primelor patru luni ale acestui an, contrar previziunilor, ajungând în aprilie la 3,7 la sută, de la 3,66 la sută în luna decembrie 2019.

Totodată, creșterea economică a decelerat vizibil în trimestrul I 2020 – la 2,7 la sută, de la 4,3 la sută în trimestrul anterior –, chiar dacă în primele două luni ale anului a rămas deosebit de robustă.

Pe plan intern, incertitudini semnificative sunt asociate conduitei politicii fiscale și a celei de venituri, dar și funcționării mecanismului de transmisie a politicii monetare în contextul proiectelor legislative care vizează sistemul bancar, potrivit sursei amintite.

Indicele ROBOR la 3 luni a rămas constant

0

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, s-a menţinut vineri la 2,40%, potrivit datelor publicate de Banca Naţională a României (BNR).

Un nivel mai scăzut al ROBOR la 3 luni a fost atins pe 24 aprilie 2018, de 2,28%, potrivit News.ro.

Indicele ROBOR la 6 luni a rămas la 2,49%, nivel înregistrat ultima oară pe 23 aprilie 2018.

ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituţiile bancare din România, în lei, iar evoluţia sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piaţă.

Studiu Deloitte: Consumatorii europeni sunt mai preocupați de sănătate decât de problemele financiare și de cele legate de locul de muncă, în contextul COVID-19

0

Consumatorii europeni sunt mai preocupați de sănătate decât de problemele financiare și de cele legate de locul de muncă, în contextul crizei generate de pandemia de COVID-19, potrivit studiului Deloitte State of Consumer Tracker, respondenții fiind îngrijorați în principal pentru sănătatea familiei (62%) și pentru bunăstarea fizică (48%). De asemenea, studiul evidențiază apariția unor dificultăți financiare, 42% dintre consumatorii europeni plănuind să amâne cumpărările costisitoare, în timp ce 38% dintre ei sunt îngrijorați pentru stabilitatea locului de muncă. Tendințele europene sunt în linie cu cele globale, sănătatea familiei (65%) și bunăstarea fizică (54%) fiind principalele preocupări indicate și de respondenții la nivel global, urmate la distanță mare de problemele legate de situația financiară. Astfel, 43% dintre consumatorii la nivel global iau în calcul amânarea cumpărăturilor costisitoare și 41% din aceștia sunt îngrijorați pentru stabilitatea locului de muncă. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 15.000 de respondenți din 15 țări, dintre care șapte state europene – Franța, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda și Spania -, în a doua jumătate a lunii mai 2020.

Consumatorii din Spania sunt cei mai îngrijorați cu privire la sănătatea familiei lor (76%), urmați de cei din Franța (72%) și Irlanda (65%). În același timp, aceste trei țări se numără printre cele mai preocupate de bunăstarea fizică – Spania (70%), Franța și Irlanda (50%). La polul opus, Olanda este mai relaxată în privința problemelor legate de sănătatea familiei (43%) și bunăstare (32%). În ceea ce privește frica de a-și pierde locul de muncă, respondenții spanioli simt cea mai mare presiune (59%), urmați de italieni (45%) și britanici (38%).

Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail

„Influențate de anxietate, mentalitatea și comportamentul consumatorilor s-au schimbat și au intrat într-o nouă normalitate în timpul pandemiei de COVID-19, pe măsură ce oamenii și-au reajustat prioritățile. Fără îndoială, aceste schimbări au fost alimentate și de restricțiile anunțate de autorități, care au avut un impact asupra comerțului cu amănuntul încă de la începutul epidemiei. În contextul în care țara noastră beneficiază de servicii de internet de calitate, românii au fost mai înclinați spre cumpărături în mediul virtual, așa cum arată creșterea vânzărilor raportate de marii retaileri on-line”, a spus Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail.

Un sfert din consumatorii europeni spun că intenționează să cheltuiască mai mult pe alimente și 21% dintre aceștia pe bunuri de uz casnic în următoarele patru săptămâni, irlandezii și italienii fiind cei mai interesați de aceste categorii de bunuri. Chiar și în contextul îngrijorării pentru sănătate și siguranță, europenii încă preferă să facă cumpărături în mediul off-line, având în vedere că mai mult de jumătate dintre aceștia intenționează să meargă în magazine pentru a cumpăra alimente (72%) și bunuri de uz casnic (74%). De asemenea, în contextul în care tot mai multe persoane lucrează de acasă, consumatorii intenționează să cheltuiască mai mult pe servicii de internet și comunicații mobile, în principal în Olanda (17%), Spania (13%) și Germania (11%). În plus, pentru bunuri mai degrabă discreționare, cum ar fi mâncarea de la restaurant și cea comandată acasă, studiul subliniază că 26% dintre respondenții europeni vor să cheltuiască mai puțin.

În baza analizei comportamentului de consum, studiul delimitează patru profiluri ale consumatorilor. Profilul european predominant este cel al cumpărătorului responsabil din punct de vedere social (peste 45%), care intenționează să cumpere mai mult de la producători locali, chiar dacă bunurile sunt mai scumpe. Consumatorul care își face provizii, adică acela care intenționează să-și facă rezerve de produse ce pot acoperi mai mult decât nevoile imediate, este regăsit în principal în rândul italienilor (43%), britanicilor (41%) și irlandezilor (39%). Vânătorii de chilipiruri, care cumpără spontan articole de care nu au neapărat nevoie, dar pentru care găsesc oferte convenabile, se regăsesc în principal în Germania (47%) și Marea Britanie (46%). Consumatorii comozi, numeroși în Irlanda, Marea Britanie (46%) și în Spania (41%), sunt cei care cumpără mai degrabă din magazine de proximitate.

De asemenea, studiul subliniază că, în contextul actual, intenția europenilor de a economisi bani în următoarele patru săptămâni este, în medie, zero. Țările care se confruntă cu un nivel mai mic de îngrijorare pentru problemele financiare, precum Olanda, ai cărei locuitori sunt cel mai puțin preocupați de plățile pe care urmează să le facă (21%) sau de amânarea cumpărăturilor costisitoare (33%), sunt mai înclinate către economisire (18% dintre olandezi).

Studiul Deloitte State of Consumer Tracker este realizat în baza unor chestionare aplicate bilunar în Australia, Canada, China, Coreea de Sud, Franța, Germania, India, Irlanda, Italia, Japonia, Marea Britanie, Mexic, Olanda, Spania și Statele Unite, folosind chestionare on-line. Mai multe detalii despre studiu sunt disponibile aici.

Prezentare de tehnologie ATEN de ultimă generație în audiovizual

Compania ATEN International, lider mondial în soluții de conectivitate AV/IT și sisteme complete de administrare, își anunță participarea la InfoComm 2020 Connected, ediția 28, online, a celei mai mari expoziții și conferințe tehnologice a industriei pro AV, eveniment produs de Asociația Experiențelor Audiovizuale și Integrate (AVIXA). Tema supusă dezbaterii la actuala ediție este „Cum să alegi între diferite tehnologii de streaming și de ce”.

Rochelle Richardson, CEM, vicepreședinte senior al expozițiilor și evenimentelor AVIXA, subliniază: „Este deosebit de important pentru AVIXA să aibă abilitatea de a se adapta cu ușurință și de a crea o experiență virtuală sustenabilă pentru ca profesioniștii AV din întreaga lume să se reunească. Prin InfoComm 2020 Connected ne extindem acoperirea și vom oferi un program plin de conținut pentru toate regiunile și toți profesioniștii din domeniul audio vizualului”.

Bogdan Mihalcea, Country Manager ATEN România: „În această perioadă cu toții am fost nevoiți să ne adaptăm la noile reguli de distanțare socială impuse de pandemie. Astfel, show-ul experiențial propus de InfoComm din luna iunie este un prilej de a demonstra facilitățile pe care le oferă tehnologia ATEN în domeniul transmisiilor live pentru facilitarea celei mai bune calități audio și video. Pentru a răspunde diferitelor provocări cu care profesioniștii din domeniul audio vizualului se confruntă, am pregătit prezentări ale soluțiilor profesionale de top din portofoliul ATEN care oferă conectivitate sporită, calitate excepțională a semnalului 4K, simplificarea controlului prin interfața intuitivă și multe alte facilități”.

Principalele produse supuse atenției la actuala ediție sunt VM3250, VP2120, VE8950, VE66DTH, UC9020 și alte soluții Hero/VIP din portofoliu, disponibile și pe piața din România prin rețeaua de parteneri locali. ATEN evidențiază o serie de trăsături ale unora dintre produse: „Switch-ul modular VM3250 este dedicat profesioniștilor care au nevoie să combine până la 32 de surse video pentru a afișa pe un număr de până la 32 de ecrane folosind soluția ATEN Modular Matrix, totul prin intermediul butoanelor frontale. Echipamentul asigură suport pentru rezoluție True 4K. VM3250 este o soluție care permite transmisia unui flux live pentru mai multe canale video conectate. Prin intermediul interfeței web intuitive, sursele video pot fi previzualizate în timp real prin streaming live și interfața permite configurarea facilă a videowall-ului. Echipat cu conversie automată a semnalului, VM3250 permite diverse combinații de interfețe video digitale și analogice, inclusiv Fiber Optic, HDBaseT, DisplayPort, HDMI, DVI, 3G-SDI și VGA. Flexibilitatea și extensibilitatea fac ca această soluție să fie ideală pentru aplicații A/V la scară largă, precum stații de radiodifuziune, centre de control al traficului și al transporturilor, centre de servicii de urgență, precum și orice aplicație care necesită rutare de mare viteză specializat pentru semnalul A/V.

O soluție dedicată organizării de meetinguri în cadrul companiilor care sunt nevoite să-și adapteze dotările pentru noile condiții este switch-ul de prezentare ATEN VP2120. Acesta integrează un switch de matrice video, streaming AV, mixare audio și funcții de colaborare într-un singur echipament compact. Cu o singură intrare HDMI, ieșiri duale HDMI, plus patru canale de streaming bidirecționale, VP2120 asigură colaborarea cu echipamente de tip BYOD pentru a avea întâlniri mai eficiente și mai productive în spații reduse și săli de întâlnire de nivel mic și mediu”.

Înregistrarea pentru a urmări live sesiunile de prezentare ale tehnologiei ATEN se face gratuit la link.

Alpha Bank Romania lanseaza solutiile de plata Garmin Pay si Fitbit Pay

0

Alpha Bank Romania introduce in ecosistemul de plati Garmin Pay si Fitbit Pay, solutii de plata contactless, disponibile pentru clientii posesori de carduri de debit sau credit AlphaCard Visa ce utilizeaza dispozitive smart Garmin sau Fitbit.

Este usor, rapid, sa utilizezi solutiile Garmin Pay sau Fitbit Pay atunci cand faci cumparaturi de orice tip, dar si in deplina siguranta datorita celei mai noi tehnologii de securitate a platilor electronice utilizate de Visa.

Activarea acestora se realizeaza intr-un mod facil, din sectiunea Wallet a aplicatiilor, de pe dispozitivele Android sau iOS.

“Ne bucuram sa adaugam Garmin Pay si Fitbit Pay gamei de solutii de plata contactless disponibile clientilor nostri. Intr-o lume dinamica, in care nevoia de siguranta si protejare a sanatatii a devenit esentiala, lansarea platilor contactless prin intermediul ceasurilor si dispozitivelor inteligente confirma angajamentul Alpha Bank Romania de a extinde permanent optiunile digitale oferite clientilor sai”, a declarat Cristian Dragos, Vicepresedinte Executiv Retail Banking, Alpha Bank Romania.

„Felicităm Alpha Bank Romania pentru această realizare. Vedem cele două soluții de plată nou lansate ca pe o oportunitate excelentă de a crește numărul de consumatori români care au posibilitatea de a plăti prin metoda cea mai potrivită stilului lor de viață. În ultimii ani, am observat un apetit ridicat al consumatorilor români pentru adoptarea inovațiilor în domeniul plăților. Peste 90% din toate tranzacțiile cu carduri Visa în România sunt contactless, ceea ce ne plasează pe locul 4 în Europa și pe locul 7 la nivel global din acest punct de vedere. Vedem deja că plățile cu ceasuri inteligente, telefoane mobile și alte dispozitive conectate au început să fie parte din viața de zi cu zi a tot mai multor români”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager România, Visa.

Garmin Pay si Fitbit Pay folosesc cea mai noua tehnologie de securitate Visa pentru platile contactless, de tip token, ce permite utilizatorilor sa introduca in siguranta credentialele utilizate la efectuarea platilor. Informatiile confidentiale sunt criptate, asigurand siguranta tranzactiilor contactless.

Noile metode de plata introduse de Alpha Bank Romania raspund nevoii in crestere a utilizatorilor de carduri pentru platile contactless. Astfel, indiferent cand sau unde alegi sa folosesti Garmin Pay sau Fitbit Pay, folosind cardul Visa atasat acestuia, vei plati in siguranta, rapid si usor. In cazul in care inca nu ai un card Visa emis de Alpha Bank Romania, il poti cere online aici.

Utilizarea Garmin Pay si Fitbit Pay este gratuita, atat in tara, cat si in strainatate, iar platile cu ceasul Garmin sau dispozitivul Fitbit sunt realizate fara taxe sau comisioane suplimentare la orice terminal ce accepta platile contactless.

Pentru mai multe informaţii, va rugam sa vizitati paginile dedicate celor doua produse Garmin Pay – aici si Fitbit Pay – aici.