Studiu Vodafone: Digitalizarea, factor cheie în impactul crizei asupra IMM-urilor

Digitalizarea este factorul cheie care a determinat impactul crizei pandemiei asupra IMM-urilor, potrivit unui studiu realizat de Vodafone Group.

Studiul, care a implicat 1.200 de companii mici și mijlocii, a analizat experiențele acestora pe parcursul crizei, de la începutul pandemiei și până în iulie 2020, și demonstrează modul în care digitalizarea a stat la baza rezilienței IMM-urilor în această perioadă;

În ciuda beneficiilor pe scară largă ale digitalizării, datele indică faptul că IMM-urile sunt în urma organizațiilor mai mari în ceea ce privește adoptarea tehnologiilor;

Digitalizarea permite companiilor mici și medii să răspundă provocărilor și să inoveze pentru a se dezvolta, contribuind la redresarea economică pe scară largă;

Datele evidențiate de acest studiu, combinate cu analiza realizată de către Deloitte, oferă recomandări tangibile pentru viitoare politici guvernamentale.

Vodafone prezintă concluziile unui nou studiu vast care a implicat 1.200 de companii mici și medii din mai multe țări europene, realizat de la începutul pandemiei până în iulie 2020, cu scopul de a înțelege mai bine principalele provocări cu care s-au confruntat aceste companii și modul în care digitalizarea a stat la baza rezilienței IMM-urilor în timpul crizei pandemice.*

57% dintre companiile mici și medii din toate sectoarele au înregistrat anulări ale comenzilor sau contractelor din cauza pandemiei, în timp ce 35% dintre IMM-uri au indicat faptul că pandemia a avut un impact semnificativ asupra cererii și veniturilor.

Companiile mici și medii care s-au digitalizat au avut cele mai mari șanse de a identifica noi oportunități de business în timpul pandemiei. Afacerile cu cel mai mare nivel de digitalizare și-au asigurat oportunități cu o rată de cel puțin două ori mai mare comparativ cu afacerile cel mai puțin digitalizate.

Cu toate acestea, multe IMM-uri s-au confruntat cu bariere semnificative în ceea ce privește adoptarea serviciilor digitale. Șansele ca aceste companii să profite de avantajele noilor tehnologii sunt încă mult mai mici comparativ cu cele ale organizațiilor mai mari, chiar dacă sunt conectate la internet în aceeași măsură. În ciuda beneficiilor digitalizării, datele raportului DESI 2020 arată că IMM-urile rămân în urma companiilor mai mari în ceea ce privește adoptarea aproape a tuturor tehnologiilor. Cele mai mari decalaje sunt în digitalizarea proceselor organizaționale interne, unde se poate câștiga cel mai mult prin eficientizare.

„Companiile mici și medii joacă un rol important în economiile europene, dar acestea au fost deosebit de vulnerabile la criza pandemiei. Investind în IMM-uri și în transformarea lor digitală avem ocazia să modelăm redresarea economică a Europei într-un mod care să ofere schimbări durabile și de impact. Credem că rezultatele studiului sunt foarte relevante pentru guverne în dezvoltarea de politici care să asigure că IMM-urile beneficiază de ceea ce au nevoie pentru a se redresa. Acum este momentul să sistematizăm digitalizarea companiilor mici și medii și să analizăm modul în care Fondul de Redresare al UE poate fi cel mai bine utilizat la nivel național pentru a sprijini reziliența și redresarea IMM-urilor”, a declarat Mihnea Rădulescu, Director Enterprise Business Unit, Vodafone România.

Conform studiului Vodafone, există o serie de motive pentru care companiile mici și medii au avut dificultăți în a se digitaliza:

  • 73% au declarat că au întâmpinat dificultăți cu implementarea noilor tehnologii, integrarea cu tehnologiile existente și cu procesele de business, migrarea de la vechile sisteme și retragerea vechilor tehnologii; 
  • 51% au spus că au avut dificultăți să identifice tehnologiile potrivite sau furnizorul potrivit;
  • 38% dintre companiile mici și medii au spus că au avut nevoie de sprijin prin cursuri de instruire;
  • 29% au indicat costul investițiilor în digitalizare ca fiind o barieră atunci când au luat în calcul aceste transformări.

Cu toate acestea, în timp ce firmele de tehnologie pot face mai mult pentru a-și face produsele și serviciile mai accesibile și, prin urmare, pentru a spori adoptarea acestora, guvernele pot juca un rol semnificativ pentru a sprijini accelerarea digitalizării companiilor mici și mijlocii, cu beneficii economice și sociale pe mai departe. Rezultatele studiului evidențiază complexitatea proiectării de politici, ca răspuns, pentru un grup atât de eterogen, și oferă, de asemenea, informații valoroase despre modul în care aceste provocări pot fi abordate în practică.

În fazele inițiale ale crizei COVID-19, guvernele europene au prioritizat sprijinul acordat companiilor mici și medii prin introducerea de măsuri de ajutor financiar pe termen scurt, pentru a atenua provocările cu care s-au confruntat aceste companii. Studiul prezintă o serie de bune practici la nivelul mai multor tări. Următoarele politici au jucat un rol important, permițând IMM-urilor să rămână reziliente în timpul crizei: acces gratuit sau la costuri reduse la instrumente și servicii digitale; granturi și vouchere; resurse informaționale online; programe de training și sprijin direct.

Cercetarea arată în continuare că guvernele naționale trebuie să țină seama de provocările cu care se confruntă companiile mici și mijlocii în procesul de digitalizare și ar trebui să adopte un cadru clar de politici de digitalizare a IMM-urilor care:

  • să abordeze decalajele în ceea ce privește disponibilitatea instrumentelor și tehnologiilor necesare pentru digitalizare, și anume conectivitate de mare viteză și instrumente și servicii digitale adecvate. Pentru a facilita digitalizarea companiilor mici și mijlocii, acest cadru ar trebui să urmărească creșterea accesului per ansamblu și în rural, cu eventuale scheme pe termen scurt de vouchere pentru a sprijini adoptarea conectivității de mare viteză, reducând astfel barierele în calea continuării digitalizării;
  • să ofere vouchere flexibile, subvenții sau credite fiscale pentru investiții digitale, astfel încât IMM-urile să aibă capacitatea de a găsi soluții pe baza nevoilor lor individuale; și
  • să ofere măsuri suplimentare de sprijin, cum ar fi un ghișeu unic, accesibil, care să ofere îndrumări și instruire specifice pentru sectoarele cheie.

Reducerea decalajului digital prezintă, prin urmare, o oportunitate pentru factorii de decizie, care trebuie să abordeze resorturile acestei realități.

Raportul complet poate fi descărcat de aici.

* Pentru a înțelege mai bine principalele provocări pentru companiile mici și medii și modul în care digitalul a sprijinit reziliența IMM-urilor în timpul crizei COVID-19, Vodafone Group a comandat către Context Consulting un studiu care a implicat un sondaj pe un eșantion de 1.200 de IMM-uri din Marea Britanie, Spania, Germania și Italia, peste care a fost ulterior suprapusă o analiza efectuată de Deloitte.

BCG: Asigurările – al patrulea cel mai afectat sector la nivel global

Studiu Boston Consulting Group: Asigurările – al patrulea cel mai afectat sector la nivel global, după HoReCa, bănci și energie, în contextul pandemiei. Scădere de 21% a randamentului total pentru acționarii celor mai mari asiguratori mondiali, la jumătatea anului.

Concluzii cheie:

  • Industria asigurărilor a fost al patrulea cel mai afectat sector din economie, fiinddepășit doar de hoteluri și agrement, bănci și energie.
  • Decalajele între companii cu performanțe superioare și inferioare din industria asigurărilor este acum mai mare decât din orice altă industrie studiată.

Raportul Value Creators 2020 al Boston Consulting Group, companie globală de consultanță, cuprinde cei mai mari 97 de asigurători internaționali cotați la bursă, cu o capitalizare de piață mai mare de 5 miliarde de dolari la 31/12/2019. Dintre acești 97 de asigurători, 41 aveau sediul central în America, 33 în Europa și Africa și 23 în Asia și Pacific (APAC).

Pe parcursul ultimilor cinci ani, asigurătorii au înregistrat un randament total pentru acționari (TSR) de 8,2%, în medie, subperformând ușor piața cu 1,4 puncte procentuale. Acest randament ia în calcul evoluția prețului acțiunilor, inclusiv dividende. Asigurătorii mari au înregistrat însă performanțe mult mai bune —  cei situați în topul industriei au furnizat un randament de 36% TSR în 2019 și o medie de 20% TSR din 2014.

Odată cu izbucnirea pandemiei globale cauzată de virusul SARS-CoV-2, totul a decurs mai anevoios. Multe guverne au redus ratele dobânzilor la niveluri minime, cu efectele scontate asupra industriilor dependente de investiții. În sectorul financiar, băncile au fost cele mai afectate, urmate de domeniul asigurărilor de viață.

La nivelul lunii iunie 2020, industria asigurărilor înregistra o scădere de 21%, din perspectiva randamentului total pentru acționari, fiind al patrulea cel mai afectat sector în pandemie, în timp ce indicele bursier S&P Global 1200 avea o pierdere de doar 9%, după cum putem vedea în tabelul de mai jos.

Pe de altă parte, există asiguratori care au înregistrat performanțe semnificative, mult mai bune decât alți competitori sau companii din alte industrii, subliniind una dintre lecțiile noastre fundamentale: orice companie își poate găsi calea către crearea de valoare adăugată.

Mai mult, această performanța a fost înregistrată atât în zone geografice diferite, cât și pe segmente de piață distincte. Primele cinci companii din ultimii cinci ani, 2014 – 2019, au fost: Sul América (Brazilia, în principal proprietăți, accidente, dar și sănătate, TSR anual de 43,6%), Progressive (SUA, proprietăți și accidente, TSR anual de 25,2%), Ping An (China, asigurare multilină, TSR anual de 23.5%), Hannover Rück (Germania, reasigurare, TSR anual de 23.5%) și Porto Seguro (Brazilia, în principal proprietăți,  accidente și sănătate, TSR anual de 21,9%). Lista completă este ilustrată în tabelele de mai jos.

Niciuna dintre companiile de asigurări din România nu se află în acest top (de fapt, doar 3 asigurători europeni se află în primul sfert) și doar unul se află în al doilea sfert.

Previziuni și imperative strategice

Perspectiva neclară, pe termen mediu, asupra perioadei post-COVID-19, aduce un nivel de incertitudine cu care majoritatea echipelor de management nu s-a mai confruntat până acum. Cât va dura, de exemplu, recuperarea cererii? Cum vor evolua solicitările de daune altele decât cele de viață? Cât de mult capital oportunist va intra în industrie în urma creșterii prețurilor? Cum pot acoperi asigurătorii produse de viață și pensii atractive într-o lume cu randament zero?

Am identificat 4 imperative, în plus față de a cincea, respectiv îmbunătățirea alocării de capital, pentru ca firmele de asigurări să se dezvolte în lumea post-COVID:

  • Accelerarea transformării pentru a crea un Model de Afaceri Bionic

În urma cercetărilor, BCG a constatat faptul că majoritatea companiilor de asigurări investesc insuficient în inițiative digitale și se află în mod constant în spatele campionilor digitali din industrie, și anume companii care acordă prioritate acestor investiții și construiesc organizații digitale. Asiguratorii ar trebui să se concentreze pe digitalizarea a cinci domenii cheie care necesită: distribuție, servicii pentru clienți, operațiuni, organizare și gestionarea daunelor.

  • Creșterea productivității prin noi moduri de lucru

Asigurătorii care vor ieși mai puternici din criza COVID-19, vor fi cei care, pe parcursul lunilor următoare, vor aborda următorii factori critici: cost, viteză și perseverență. Mulți vor trebui să reducă costurile, fără însă a afecta capacitățile cheie. Abilitatea de a reacționa rapid la circumstanțe, cum ar fi schimbările privind cererea, vor avea un impact major asupra eforturilor asiguratorilor de a reduce cererile de daune și de a profita la maximum de noi oportunități. Toate companiile au conștientizat faptul că sistemele critice de care depind sunt foarte fragile și au nevoie de sisteme operaționale rezistente. Capacitatea de a opera cu agilitate va fi cheia succesului.

  • Adoptarea gândirii în scenarii

Întrucât se confruntă cu o mai mare incertitudine asupra mediului macro, companiile trebuie să facă față unor provocări din ce în ce mai mari, într-o lume mai puțin previzibilă. Datorită lecțiilor învățate din impactul neașteptat al COVID-19, mai mulți asiguratori se îndreaptă către analiza scenariilor avansate. Această abordare permite managementului să exploreze efectul strategiei și tacticilor în diverse scenarii, să calculeze rapid impactul deteriorării condițiilor asupra afacerii (precum capitalul, marjele și lichiditatea), să identifice riscurile, concentrațiile între expuneri și să reevalueze ipotezele de afaceri și măsurile financiare existente.

  • Optimizarea portofoliului de afaceri prin fuziuni și achiziții inteligente

M&A este o strategie cheie pentru creșterea productivității capitalului prin realinierea portofoliului de afaceri și îmbunătățirea poziției strategice. Asiguratorii care urmăresc ce va fi în viitor vor folosi această criză pentru a evalua și a urmări atât achizițiile, cât și oportunitățile de vânzare.

În concluzie: asigurătorii au în față un drum anevoios. Acesta ar putea deveni și mai dificil dacă redresarea economică globală va fi de lungă durată sau dacă COVID-19 va reveni în forță. Dar, după cum a spus Albert Einstein „în mijlocul dificultății stă oportunitatea”. Este un moment bun pentru ca asigurătorii perseverenți să acționeze.

Raportul integral poate fi accesat aici .

Noul test rapid Bosch pentru coronavirus oferă rezultate fiabile în 39 de minute

0

Cel mai rapid test PCR din lume pentru SARS-CoV-2

  • Testul rapid este foarte adecvat pentru utilizarea descentralizată în centrele mobile de testare.
  • Bosch CEO, Dr. Volkmar Denner: „Putem aduce oamenilor, mai rapid, liniște sufletească.”
  • Testul Bosch are o sensibilitate de 98 de procente și o specificitate de 100 de procente.
  • Va fi posibilă testarea simultană a cinci persoane cu un singur cartuș de testare, de la începutul lunii octombrie.
  • Bosch lucrează pentru a reduce și mai mult timpul de obținere a rezultatului.

Bosch a dezvoltat un nou test rapid pentru dispozitivul său de analiză Vivalytic, pentru detectarea agentului patogen SARS-CoV-2. Testul oferă un rezultat fiabil în 39 de minute și în prezent este cel mai rapid test de reacție în lanț a polimerazei (PCR) la nivel mondial. Noul test rapid Bosch este destinat utilizării descentralizate în centrele de testare mobile din stațiile de service de pe autostrăzi sau din aeroporturi. Persoanele pentru care este efectuat testul pot obține un rezultat fiabil în timp ce se află la locul de testare. Disponibil acum în Europa, testul aprobat de CE ajută la evitarea petrecerii timpului în carantină, ușurează activitatea laboratoarelor și contribuie la siguranța călătoriilor și a muncii. „Unul dintre elementele principale pentru combaterea pandemiei de coronavirus este identificarea rapidă a surselor de infecție. De aceea, după primul nostru test pentru coronavirus, ne-am concentrat pe dezvoltarea unuia și mai rapid”, spune dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH. „Cu ajutorul acestuia vom putea să aducem oamenilor, mai rapid, liniște sufletească.”

Dezvoltarea noului test singleplex PCR Bosch face parte dintr-un proiect de cercetare și dezvoltare finanțat de Ministerul Federal German al Educației și Cercetării (BMBF). Așa cum spune ministrul federal al educației și cercetării, Anja Karliczek, „Cred că este important ca oamenii să știe cu claritate care este starea lor de sănătate cât mai rapid posibil. În acest sens, cunoștințele științifice și datele obținute din cercetare pot aduce oamenilor beneficii imense. În următoarele câteva luni, ne vom confrunta cu provocarea de a fi nevoiți să testăm mai mulți oameni. Procedura îmbunătățită de testare dezvoltată de Bosch cu sprijinul BMBF reprezintă un ajutor extraordinar în această activitate complexă. Îmbunătățirea rapidă a capacităților noastre tehnologice demonstrează realizările inovatoare pe care le pot furniza companiile germane în perioade de criză.”

Testul are o sensibilitate de 98 de procente și o specificitate de 100 de procente. Pentru a-l dezvolta, filiala Bosch, Bosch Healthcare Solutions și-a unit forțele cu compania germană de biotehnologie R-Biopharm, un furnizor important de teste manuale PCR, extrem de sensibile. Testele PCR sunt considerate standardul de aur al metodelor de testare.

O premieră mondială: testarea simultană a cinci probe

Bosch a lansat primul test rapid pentru dispozitivul său de analiză Vivalytic la sfârșitul lunii martie, după doar șase săptămâni de dezvoltare. Ca test multiplex, verifică simultan probele cu privire la virusul SARS-CoV-2 și la alte nouă boli respiratorii în două ore și jumătate. Noul test accelerat este destinat în exclusivitate testării pentru SARS-CoV-2. „Cu diferitele noastre teste pentru coronavirus și strategiile de analiză variabilă deschidem o serie de scenarii de testare cu un dispozitiv Vivalytic, de la screening până la asistarea diagnosticării diferențiale pentru boli cu simptome similare”, spune Marc Meier, președintele Bosch Healthcare Solutions GmbH. Iar activitatea de dezvoltare este încă în plină desfășurare la Bosch: de la începutul lunii octombrie 2020, va fi posibilă evaluarea simultană a cinci probe într-un singur cartuș de testare și la o viteză comparabilă: o premieră mondială, potrivit companiei. Bosch sporește astfel capacitatea de testare disponibilă, permițând prelucrarea complet automatizată a peste 160 de probe pe zi cu ajutorul unui dispozitiv Vivalytic. În plus, software-ul optimizat va reduce în următoarele săptămâni timpul de obținere a rezultatului testului SARS-CoV-2 pentru probe pozitive.

Dispozitiv de analiză Vivalytic: ușor de utilizat la locul de testare

Avantajele testului rapid Bosch constau nu numai în analiza rapidă, ci și în ușurința utilizării. Este prelevată o probă din nasul sau gâtul pacientului folosind un tampon steril și este introdusă în cartușul de testare. Apoi, cartușul de testare, care conține deja toți reactivii necesari pentru testare, este introdus în dispozitivul Vivalytic pentru analiză automatizată. Dispozitivul de analiză Vivalytic este conceput pentru a fi ușor de utilizat; personalul medical necesită doar o scurtă pregătire cu privire la modul de utilizare. Dezvoltarea sistemului Vivalytic, care include un dispozitiv de analiză și cartușe de testare, a rezultat dintr-o colaborare de lungă durată între cercetarea corporativă și ingineria avansată Bosch și Bosch Healthcare Solutions.

Până la finalul anului, Bosch intenționează să atingă o capacitate de un milion de teste. Deoarece cererea pentru dispozitivul de analiză și testele rapide rămâne ridicată, compania lucrează îndeaproape cu furnizorii săi pentru a maximiza capacitatea și a spori în continuare oferta.

Investițiile străine directe au scăzut cu 1,76% anul trecut

0

Fluxul net al Investițiilor Străine Directe (ISD) a fost anul trecut de 5,173 miliarde de euro, cu 1,76% mai puțin decât în 2018, când valoarea indicatorului a fost de 5,266 miliarde de euro, potrivit unui comunicat al Băncii Naționale a României (BNR), scrie Profit.ro.

„Fluxul net de ISD în anul 2019 a înregistrat valoarea de 5.173 milioane euro, din care: 5.021 milioane euro participații la capitalurile proprii (nivel rezultat prin însumarea aportului la capitalurile proprii ale întreprinderilor ISD,în valoare de 2.238 milioane euro, cu profitul reinvestit în întreprinderile ISD în valoare de 2.783 milioane euro); 152 milioane euro instrumente de natura datoriei în relația cu investitorii străini direcți și cu societățile din cadrul grupului acestora (datorii minus creanțe)”, se arată în comunicat.

Soldul ISD la 31 decembrie 2019 a atins nivelul de 88,304 miliarde euro, din care 61,352 miliarde euro capitaluri proprii, inclusiv profitul reinvestit (69,5%), iar 26,952 miliarde euro instrumente de natura datoriei în relația cu investitorii străini direcți și cu societățile din cadrul grupului acestora (datorii minus creanțe) (30,5%), potrivit sursei amintite.

Indicele ROBOR la 3 luni a ajuns la 2,11%

0

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a crescut miercuri de la 2,09% la 2,11%, potrivit datelor publicate de Banca Naţională a României (BNR).

Indicele ROBOR la 6 luni a urcat la rândul său de la 2,10% la 2,11%, scrie News.ro.

De asemenea, Consiliul de Administraţie al Băncii Naţionale a României (BNR) a decis reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,5% pe an, de la 1,75% pe an, începând cu 6 august, dar şi de reducere a ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 1% pe an, de la 1,25%. Măsura a fost luată pentru atenuarea impactului economic al pandemiei de coronavirus, potrivit sursei citate.

ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituţiile bancare din România, în lei, iar evoluţia sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piaţă.

Xiaomi lansează seria Mi 10T, un trio de înaltă clasă al telefoanelor premium pentru birou, gaming și activitățile zilnice

Xiaomi, lider global în tehnologie, a anunțat astăzi lansarea trio-ului de telefoane inteligente sub sloganul “Power Your Creativity”. Flagship-ul Mi 10T Pro duce creativitatea la următorul nivel, având specificații tehnice de top în categoria sa. Mi 10T continua să împingă limitele, oferind experiențe de vârf, atât pentru cei care îl folosesc la birou, cât și pentru pasionații de streaming și gaming. Mi 10T Lite vine cu tehnologia 5G accesibilă tuturor și propune o experiență de neegalat pentru utilizatorii săi.

Mi 10T Pro și Mi 10T: Creativitatea și experiența de utilizare duse la următorul nivel

Xiaomi continuă tradiția camerelor foto de înaltă rezoluție

Xiaomi a avut un rol esențial în definirea segmentului de camere de 108MP. Doar în ultimul an, a lansat primul telefon inteligent cu cameră de 108MP și a realizat multiple inovații în ceea ce privește software-ul destinat fotografiei. Mi 10T Pro continua tradiția brandului de a oferi o rezoluție ultra-înaltă cu Stabilizator Optic de Imagine (OIS) și filmare 8K. Mi 10T vine cu o cameră principală impresionantă de 64MP. Surprizele nu se opresc aici – atât Mi 10T Pro, cât și Mi 10T aduc un setup triplu, cu o cameră ultra wide de 13MP și o cameră macro de 5MP, astfel încât utilizatorii să poată surprinde toate momentele care contează. Cu o cameră frontală de 20MP, oricine va arăta foarte bine atunci când își face un selfie sau inițiază un video call.

Dezvoltate pe tehnologia Xiaomi existentă, Mi 10T Pro și Mi 10T prezintă noi caracteristici de software pentru fotografierea subiecților în mișcare. Cele șase moduri de expunere lungă permit oricui să realizeze fotografii artistice, de la modul  „Moving crowd” – ce permite focalizarea pe un singur subiect static, celelalte elemente dinamice fiind blurate – până la modul „Star trails” – care creează un efect de cer cu stele care se rotesc. Modul „Photo Clones” surprinde patru ipostaze ale aceluiași subiect într-o singură fotografie. Pe lângă acestea, modul „Timed burst” oferă posibilități nelimitate de divertisment, prin care utilizatorii pot face fotografii la intervale egale, ce se pot transforma în scurte secvențe video. Cele trei noi filtre foto – Cyberpunk, Gold vibes și Black ice – te ajută să transpui în fotografii starea de spirit dorită.

Limitele sunt împinse și mai departe, deoarece Mi 10T Pro și Mi 10T oferă noi modalități de filmare. „Video Clones” surprinde două ipostaze ale aceluiași subiect într-un singur video, în timp ce „Dual Video” poate înregistra simultan cu camerele de pe spatele și de pe fața telefonului, acesta fiind un mod perfect de a surprinde instantanee. Modul video „Time-lapse selfie” le permite utilizatorilor să creeze un efect de “repede înainte” pentru vloguri mai dinamice.   

Display-ul viitorului – AdaptiveSync TrueColor de 144Hz

Mi 10T Pro și Mi 10T sunt echipate cu unul dintre cele mai performante display-uri existente pe piață, cu o rată de refresh de top, de 144Hz. În timp ce multe dintre diplay-urile cu rate mari de refresh consumă bateria mai repede, iar afișarea nu este fluidă, display-ul Xiaomi AdaptiveSync se adaptează automat la rata de frame-uri a conținutului redat. Acum te poți bucura de vizionarea filmului preferat la o rată de 48Hz, sau a serialelor TV la 50Hz, de streamingul video la rate de 30Hz/60Hz, de navigarea pe rețelele de socializare sau de experiența de gaming, la rate de până la 144Hz. Display-ul garantează o experiență fluidă și un consum optim al bateriei. Tehnologiile Motion Estimation, Motion Compensation (MEMC) aduc în plus mai multe frame-uri care fac clipurile video mai fluide și mai ușor de vizionat.

Cu gamă de culori P3 la care se adaugă tehnologia TrueColor, afișajul oferă o paletă de culori extrem de largă și foarte realistă. Modul de citire 3.0 simulează textura hârtiei pentru a proteja ochii, în timp ce display-ul Sunlight 3.0 îmbunătățește automat contrastul și reglează saturația dinamică a culorilor în aer liber. Cu un senzor de lumină 360° aflat în interior, ecranul își ajustează în mod inteligent intensitatea, chiar și atunci când lumina vine din spate.

Elibereaza-ți creativitatea cu procesorul Qualcomm® Snapdragon 865

Dotat cu procesorul flagship Qualcomm® Snapdragon™ 865, Mi 10T Pro și Mi 10T oferă putere la eficiență maximă, performanță și conectivitate 5G. Xiaomi s-a pregătit pentru o mare varietate de benzi 5G, asigurându-se de compatibilitatea cu mai multe rețele și în mai multe locații.

Utilizatorii se vor bucura de o experiență de gaming asemănătoare cu cea de desktop, datorită procesorului grafic Qualcomm® Adreno™ 650. Fiind echipate cu UFS3.1 și LPDDR5, noile telefoane Xiaomi au cea mai performantă memorie de pe piață.

Bateria de mare capacitate de 5000mAh rezistă toată ziua

Mi 10T Pro și Mi 10T au una dintre cele mai mari baterii flagship, de 5000mAh (typ). Prin tehnologia care optimizează puterea bateriei, cele două modele asigură mai multă energie pentru o durată de viață mai lungă.   

Tehnologia MMT (Middle middle tab) este extrem de rapidă și procesul de încărcare unic prin fir de 33W îi ajută pe utilizatori să nu rateze nimic din ceea ce este important. Un încărcător de 33W este inclus în pachet.

Mi 10T Pro în varianta 8GB+128GB va fi disponibil la nivel global cu prețuri începând de la 599 euro, respectiv 649 euro pentru varianta 8GB+256GB. Mi 10T va fi disponibil la nivel global cu prețuri începând de la 499 euro pentru varianta 6GB+128G, respectiv 549 de euro pentru varianta 8GB+128GB.

Disponibilitatea pe piață și prețurile din România vor fi anunțate în curând.   

Uniunea vamală: Un nou plan de acțiune pentru a sprijini mai puternic autoritățile vamale din UE în rolul lor vital de protejare a veniturilor, a prosperității și a securității UE

0

Comisia Europeană a lansat un nou plan de acțiune privind uniunea vamală, care conține o serie de măsuri menite să creeze condițiile pentru ca vămile UE să fie mai funcționale, mai inovatoare și mai eficiente în următorii patru ani. Măsurile anunțate vor consolida uniunea vamală ca piatră de temelie a pieței unice. Ele confirmă, de asemenea, rolul ei major în protejarea veniturilor UE și a securității, sănătății și prosperității cetățenilor și întreprinderilor din UE.28/09/2020

În directivele sale politice, președinta von der Leyen a anunțat că uniunea vamală trebuie să fie eficientizată, în special prin asigurarea unei abordări europene integrate a gestionării riscurilor vamale, care să sprijine efectuarea unor controale eficace de către statele membre ale UE. Planul de acțiune prezentat astăzi vizează tocmai îndeplinirea acestui deziderat.

Paolo Gentiloni, comisarul pentru economie, a declarat: „Uniunea vamală a UE a fost una dintre primele realizări concrete ale procesului de integrare europeană și timp de peste cinci decenii a contribuit la protejarea europenilor și la menținerea fluxurilor comerciale care traversează granițele noastre, care sunt puternice doar cât cea mai slabă verigă a lor. Astăzi, noile provocări necesită ca normele noastre vamale să devină mai inteligente și să asigure o mai bună funcționare a acestora pentru statele membre, cetățeni și întreprinderile legitime. Aceste deziderate necesită o mai bună utilizare a datelor, instrumente și echipamente mai bune și o mai bună cooperare în cadrul UE și cu autoritățile vamale din țările partenere. Ele necesită, de asemenea, o mai bună previzionare, astfel încât autoritățile vamale din UE să poată face față viitorului cu încredere. Astăzi, am prezentat modul în care vom ridica uniunea noastră vamală la un nivel superior.”

Planul de acțiune anunțat astăzi include o serie de acțiuni în domenii precum gestionarea riscurilor, gestionarea comerțului electronic, promovarea respectării legislației și acționarea ca o entitate unică a autorităților vamale:

  • Gestionarea riscurilor: planul de acțiune se axează în particular pe asigurarea unei mai mari disponibilități și utilizări a datelor și a analizării datelor în scopuri vamale. El stipulează realizarea unei supravegheri inteligente, bazată pe riscuri, a lanțurilor de aprovizionare și instituirea unui nou centru de analiză în cadrul Comisiei pentru colectarea, analizarea și schimbul de date vamale care să constituie baza unor decizii de importanță majoră, pentru a ajuta autoritățile vamale să identifice punctele slabe la frontierele externe ale UE și să gestioneze crizele viitoare.
  • Gestionarea comerțului electronic: în acest sens și pentru a aborda noile provocări din domeniul comerțului electronic, obligațiile privind prestatorii de servicii de plată și platformele de vânzări online vor fi mai stricte pentru a contribui la combaterea fraudelor în domeniul taxelor vamale și a fraudelor fiscale în cadrul comerțului electronic.
  • Promovarea respectării legislației: viitoarea inițiativă intitulată „Ghișeul unic” va permite întreprinderilor legitime să finalizeze formalitățile lor vamale în cadrul unui singur portal. Ea va permite o colaborare mai intensă în ceea ce privește prelucrarea, partajarea și schimbul de informații și o mai bună evaluare a riscurilor pentru autoritățile vamale.
  • Autoritățile vamale acționează ca o entitate unică: planul de acțiune detaliază dotarea pe scară largă cu echipamente vamale moderne și fiabile finanțate din următorul buget al UE. Un nou grup de reflecție format din statele membre și din reprezentanți ai mediului de afaceri va fi înființat pentru a contribui la pregătirea pentru crize și provocări viitoare, cum ar fi evoluții neprevăzute la nivel mondial și viitoare modele de afaceri.

Uniunea vamală a UE

Uniunea vamală a UE – care în 2018 a împlinit 50 de ani – formează un teritoriu unic în scopuri vamale, unde se aplică un set comun de norme. În cadrul uniunii vamale a UE, autoritățile vamale ale statelor membre ale UE au responsabilitatea de a efectua o gamă tot mai largă de controale.

Prin urmare, autoritățile vamale din UE au un rol important în sprijinirea economiei UE și a creșterii în viitor. Autoritățile vamale trebuie să faciliteze desfășurarea unor schimburi comerciale legitime din ce în ce mai ample, cât mai rapid și mai fluent. În același timp, autoritățile sunt implicate în mod continuu în combaterea fraudelor și a contrabandei tot mai frecvente cu bunuri ilicite sau nesigure. Vămile au, de asemenea, un rol vital în redresarea noastră de pe urma crizei sanitare fără precedent cu care ne confruntăm. De la începutul pandemiei cauzate de noul coronavirus, autoritățile vamale și funcționarii vamali din UE au avut un rol central în realizarea unor sarcini esențiale, precum facilitarea importurilor de echipamente de protecție, eliminând totodată produsele contrafăcute, cum ar fi măștile false și medicamentele contrafăcute, direct la frontierele externe ale UE.

În ultimii ani, a devenit evident faptul că autoritățile vamale din statele membre se confruntă cu provocări determinate de îndeplinirea diferitelor lor roluri. Provocări majore cum ar fi starea actuală de urgență în domeniul sănătății publice, consecințele ieșirii Regatului Unit din piața unică a UE și din uniunea vamală, precum și creșterea digitalizării și a comerțului electronic, vor continua și poate chiar se vor amplifica. Pentru a contribui pe deplin la bunăstarea tuturor cetățenilor UE și la facilitarea comerțului, autoritățile noastre vamale trebuie să fie dotate cu echipamente tehnice de ultimă generație și să dispună de capacități analitice care să le permită să anticipeze mai bine importurile și exporturile care prezintă riscuri. Intensificarea cooperării vamale cu parteneri comerciali internaționali majori, cum ar fi China, va sprijini eforturile noastre de facilitare a comerțului și, în același timp, de asigurare a unor controale eficiente.

G20 Energy Ministers strive for sustainable development and market stability

0

Doha, Qatar – HE Yury Sentyurin, Secretary General of the Gas Exporting Countries Forum (GECF) participated in the G20 Energy Ministerial Meeting and reaffirmed its commitment to greater international cooperation in ensuring the resilience of energy systems and affordable and secure energy for all.

The two-day deliberations acknowledged the unprecedented impact that the Covid-19 pandemic has had on energy markets and paved the ways for the sector’s recovery efforts. The Meeting assumed vital importance against the backdrop of a global pandemic and was devoted to the energy market stability amidst low oil and gas prices and lacklustre demand.

The final Communiqué crystallised the resolve of the G20 countries to utilise the widest variety of technologies and fuels to ensure a stable and uninterrupted supply of energy for economic growth. It is not a coincidence that, as per decision of the G20 Members, the GECF has become a part of the dialogue and was directly referred to in the final Communiqué.

It noted that in order to enhance energy security, “the role of open, flexible, transparent, competitive, stable and reliable energy markets, as well as stable, predictable, necessary, fair, and non-discriminatory, regulatory frameworks in promoting market stability and investments”. On this note, the GECF, alongside the IEA, IEF, IRENA, OPEC, and other peers, was invited to further consider this matter in their respective work programmes.

In the context of circular carbon economy for cleaner and more sustainable energy systems, the Communiqué highlights the crucial role of the GECF and other relevant international organisations in promoting public and private investments, innovative public as well as private financing, policy enablers, and cross-sector collaborations.

These steps are largely in line with the previous G20 announcements, including the 2020 Statement of the G20 Extraordinary Energy Ministers Meeting, 2019 Communiqué of G20 Ministerial Meeting on Energy Transitions and Global Environment for Sustainable Growth in Japan and the 2018 Communiqué in Argentina.

This ethos is also echoed by the GECF – a coalition of 20 of the major natural gas exporting countries – and reflected in its guiding documents at the highest political level of the Heads of State and Government, in particular in the 2019 Malabo Declaration, which was the outcome of the 5th GECF Summit.

To raise the voice of natural gas industry, the GECF called on the group of 20 major industrialised and emerging economies, many of whom are consumers of the GECF commodity, to renew their faith in cooperation and multilateralism to bring about prosperity for all.

The Statement of the GECF, prepared within the framework of the G20 Energy Ministerial Meeting, stressed:

“In challenging times, the GECF is determined to strengthen cooperation with G20 and underpin global energy security as reliable supplier of natural gas to meet the growing energy demand globally.

The Forum fully supports G20 commitments towards clean and environmentally friendly energy sources, to promote economic development with a smaller carbon footprint. We are confident that the issues of both environmental protection and climate change should remain at the focus of joint efforts.

The GECF supported the policy developments being undertaken by Energy Sustainability Working Group Meeting (ESWG) in 2020 under Saudi Arabia Presidency, on the circular carbon economy, which is a closed-loop system geared at establishing a balance of the carbon cycle.

We see this framework as a primary initiative on reducing, reusing and removing greenhouse gases. This initiative is an excellent example of technology exchange and international cooperation, for the benefit of energy security and access for the whole global economy.

The Forum joins a growing international consensus that the clean methane sourced of hydrogen based on CCUS technologies will play a significant role in the World’s transition to a sustainable energy future. The GECF also believes that natural gas will continue to contribute to G20’s clean cooking programme.”

Among all the hydrocarbon resources in the world, GECF highlighted that, only natural gas is expected to increase its share in the global energy mix from 23% currently to 28% in 2050 due to its clean attributes, which are fundamental to achieving the UN Sustainable Development Goals as well as the Paris Agreement. Natural gas also boasts the potential to expand its access significantly over the coming decades due to its abundance and flexibility, and is widely seen as the fuel to steward the transition to lower-emission energy systems.

The GECF has been participating in the G20 events for years as a way to deepen its cooperation with the platform. This year, it took part in the first G20 Energy Sustainability Working Group Meeting, under the Kingdom of Saudi Arabia’s Presidency of the G20, which has selected the unifying theme of “Realising Opportunities of the 21st Century for All”.

Laborator deschis al Universității din București către mediul social

0

Universitatea din București a inaugurat un Open Lab („laborator deschis”) definit „ca un spațiu de colaborare și de îmbinare a cercetării și a educației cu implicarea civică, menit să consacre și să accelereze colaborarea dintre comunitatea academică a UB și părțile interesate ale societății românești pentru dezvoltarea comunităților locale, regionale sau naționale”.

Laboratorul deschis este parte a proiectului CIVIS – Universitatea Civică Europeană, alianță academică a universităților Aix-Marseille Université, National and Kapodistrian University of Athens, Universitatea din București, Université Libre de Bruxelles, Universidad Autónoma de Madrid, Sapienza Università di Roma, Stockholm University și Eberhard Karls Universität Tübingen. Deschiderea unor astfel de laboratoare este prevăzută în cadrul tuturor universităților membre.

Evenimentul inaugural de la Universitatea din București s-a desfășurat online, cu participarea profesorului Marian Preda, rectorul Universității din București, a prorectorilor Sorin Costreie și Magdalena Iordache Platis, a coordonatorului demersurilor în acest sens, José Luis Bau, de la Universitatea Autonomă din Madrid. Găzduit de prof. Magdalena Iordache-Platis, prorector pentru managementul calității, responsabilitate socială și relația cu partenerii sociali, coordonator al Open Lab CIVIS de la Universitatea din București, a reunit reprezentanți ai comunității academice a UB și ai altor universități din țară și din afară, ai mediului de afaceri, ai unor organizații nonguvernamentale, profesionale și de business, ai unor institute de cercetare, precum și profesori din învățământul preuniversitar.

Universitatea din București deschide în cadrul Open Lab în perioada imediat următoare competiția în domeniile: Transformare digitală și tehnologică; Orașe, teritorii, mobilități; Sănătate; Societate, cultură, patrimoniu; Climă, mediu, energie. Pot participa reprezentanți ai instituțiilor private, publice și nonguvernamentale în parteneriat cu Universitatea din București, cu precizarea inițiatorilor că „vor fi selectate cele mai viabile proiecte, care, prin implicarea resurselor educaționale, de cunoaștere și de cercetare, vor contribui la identificarea de răspunsuri și soluții creative și inovatoare la nevoile și provocările pe care le întâmpină societatea. Universitatea din București alocă, prin intermediul proiectului CIVIS, suma de 10.000 de euro pentru finanțarea acestor proiecte de responsabilitate socială”.

Programe de învățare pentru companii

0

Compania de training Learning Architect (în top 3 al companiilor de profil din România) anunță lansarea programelor de învățare pentru companii „The OmniLearning Experience”, definit de inițiatori ca „modul în care învață oamenii în mod natural în 2020” și care „acum poate deveni modul în care învață organizațiile”.

Ștefania Antone

Ștefania Antone (foto), Managing Partner Learning Architect, subliniază: „Este în engleză o expresie, «the slow hunch», o intuiție, ceva puternic, dar vag la început, care se cristalizează în timp, uneori în foarte mult timp până să devină o idee clară, acționabilă. The OmniLearning Experience este acest «slow hunch» al nostru, s-a cristalizat în ultimii șase ani, iar pandemia pentru noi a fost un catalizator, ne-a ajutat sa accelerăm procesul intern de inovație. Pe 1 octombrie lansăm către comunitatea de HR o categorie nouă de programe de învățare”.

Programele de învățare multichannel create de Learning Architect cuprind:

– sesiuni live de traininguri interactive virtuale sau față în față, la momentul actual virtuale (prin intermediul unor diverse platforme și aplicații ușor accesibile), în viitor hibride (și față în față) – traininguri în zona soft skills și leadership practice, experiențiale, cu design engaging, prin care trainerii experimentați din Learning Architect garantează că toți cursanții vor participa activ la experiența de învățare

aplicație mobilă LearnON – personalizată 100% pentru stilul de învățare propriu (on-the-job, social sau teoretic) și interesele de dezvoltare personale și organizaționale, intuitivă pentru utilizator, face posibilă învățarea „on the go”, de oriunde, oricând ai câteva minute pentru învățare; permite accesul la o comunitate de învățare alături de colegii de curs și de trainerii Learning Architect, disponibili oricând pentru sfaturi practice; chestionare, micro-resurse de învățare personalizate, misiuni practice, recomandări, forum în comunitate, notificări despre activitate

– cursuri video asincronice – know-how ce nu poate fi găsit pe internet, concepte complexe transformate în conținut ușor digerabil, instrumente, exerciții de auto-reflecție care îndeamnă la acțiune, sub forma unor serii de video-uri de 2-7 minute.

Între provocările companiilor cărora le răspunde Learning Architect se regăsesc: „Cum ținem cont de stilurile de învățare personale și de viziunea companiei pentru un program de grup, cum poți crea engagement în learning and development, cum poți încuraja oamenii să aplice practic conceptele nou învățate, cum împăcăm învățarea cu presiunea timpului scurt”.

Temele de training în soft skills și leadership abordate de Learning Architect sunt: „Construirea încrederii la distanta, Nevoile umane în mediul virtual, Strategii pentru leadership la distanță, Leadership cu 4 tipuri de mindset, Auto-disciplină pentru productivitate, Conversații eficiente 1 la 1, Comunicare inteligentă emoțional, Mindset Accelerator, Prezentări eficiente la distanță, Innovation Accelerator, Neuroștiință pentru eficiență și echilibru” etc.