Electrogrup finalizează modernizarea stației de energie electrică din Însurăței, Brăila, într-un proiect în valoare de 8,1 milioane lei

0

Electrogrup, companie membră a grupului E-INFRA,anunță că a finalizat modernizarea stației de energie electrică din Însurăței, județul Brăila, într-un proiect în valoare de 8,1 milioane de lei, al cărui beneficiar este SDEE Muntenia Nord, desfășurat pe parcursul ultimilor doi ani. Proiectul reprezintă a 23-a stație modernizată de Electrogrup, pe teritoriul României.

„Echipele noastre au lucrat susținut, pe parcursul ultimilor doi ani, la reabilitarea unul nod esențial de energie electrică pentru sud-estul României. De acum, infrastructura modernă din Stația Însurăței poate susține dezvoltările consumatorilor din regiune, cu noi echipamente, tehnologii actuale și un plus de siguranță. Avem speranța că, în următori ani, toate stațiile principale din țară vor ajunge la acest nivel. Cum derulăm activități și avem o vizibilitate extinsă în toate domeniile critice de infrastructură, observăm că România se află într-un moment în care proiectele de modernizare sunt la fel de importante ca și cele de construcție. Consumul crește, atât în energie cât și în telecom, și infrastructura trebuie să își crească, la rândul său, capacitatea. Vestea bună este că, spre deosebire de alte domenii, avem în România know-how-ul și dotările necesare pentru a ne putea mobiliza pe proiecte extinse”, a declarat Adrian Florea, CEO Electrogrup.

©Electrogrup

Retehnologizarea stației de transformare a constat în înlocuirea echipamentelor de 110 kV, a echipamentelor de 20 kV, a dulapurilor de protecție și comandă și a echipamentelor de servicii interne. Mai mult, au fost implementate sisteme de supraveghere video, antiefracție și de detectare și alarmare în caz de incendiu și au fost modernizate și clădirile, la interior și exterior, precum și întregul teren al stației.

©Electrogrup

Prin aceasta retehnologizare, stația asigură alimentarea cu energie electrică a clienților finali în cele mai sigure condiții, dar și a stațiilor de pompare pentru irigații din zona Brăilei și evacuarea energiei produse de Parcul Eolian Însurăței  în sistemul energetic național.

Dincolo de prezența puternică permanentă în marile proiecte naționale de infrastructură energetică, Electrogrup este și unul dintre cei mai activi constructori de infrastructură de telecomunicații, Smart City și construcții civile și industriale.

Suprafața ariilor naturale protejate va crește cu 65.000 ha

0

Academia Română a găzduit dezbaterea publică referitoare la proiectul hotărâii guvernului privind actualizarea Listei consolidate a ariilor naturale protejate din România și a Planului de amenajare a teritoriului național secțiunea a III-a – zone protejate, zone naturale, dezbatere organizată de  Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (moderator, Iulian Octavian Stana, secretar de stat pentru biodiversitate).

De la tribuna Academiei Române, ministrul Costel Alexe (foto) a subliniat: „Astăzi facem un nou pas către un obiectiv pe care mi l-am asumat la preluarea mandatului, chiar în timpul audierilor din Parlament: Aprobarea, prin hotărâre de guvern, a limitelor ariilor naturale protejate din România, în conformitate cu specificațiile tehnice ale Directivei INSPIRE. Cu ce ne ajută acest demers? În primul rând, așa cum am mai spus, creștem suprafața zonelor de protecție din România, în conformitate cu solicitările Comisiei Europene. În același timp, noile limite ne ajută foarte mult și la nivel intern, pentru că prin cunoașterea exactă a suprafețelor ariilor, le vom putea proteja mult mai bine”.

Limitele ariilor protejate în format INSPIRE au fost publicate în martie pe site-ul MMAP și a fost demarată procedura de promovare a hotărârii de guvern.

MMAP informează că „aprobarea noilor limite va aduce următoarele beneficii protecției naturii din România:

  • Suprafața desfășurată a ariilor naturale protejate din România va crește cu 65.000 de hectare. Procentual, creșterea este de la 23% la 26% pentru zonele de protecție din suprafața totală a României;
  • Cresc suprafețele rezervațiilor și monumentelor naturale ale României cu 37.000 ha;
  • Totodată, noile limite duc la creșterea cu 26.287 de ha a suprafețelor desfășurate ale parcurilor naturale din România și cu 1.713 ha a suprafețelor parcurilor naționale din țară”.

Retrospectiv, MMAP reamitește că „la data de 4 martie 2020 s-a postat anunțul pentru consultarea publică a proiectului de HG privind limitele ariilor naturale protejate, cu documentele aferente. S-au primit 58 de solicitări cu observații în cele 10 zile pentru primirea observațiilor publicului, inclusiv solicitare pentru dezbaterea publică pentru acest proiect.

La data de 25 martie 2020 s-a postat anunțul privitor la amânarea organizării dezbaterii publice în contextul situației de urgență instituită prin decretul Președintelui României.

La data de 24 august 2020 s-a postat anunțul privitor la organizarea dezbaterii publice la Academia Română.

În intervalul cuprins între cele 10 zile pentru consultarea publicului și anunțul de la 24 august 2020 pentru dezbaterea propriu-zisă s-au primit 70 de solicitări care au cuprins observații și comentarii pentru proiectul de HG. Acestea au fost supuse analizei grupului de lucru special constituit pentru analizarea și soluționarea observațiilor primite.

Din punct de vedere statistic, cele mai multe sesizări au vizat regiunea de Centru, respectiv județul Brașov, urmată de regiunea de Nord Est, iar cele mai puține s-au înregistrat la regiunea Sud Muntenia. Pentru regiunea București-Ilfov nu s-a înregistrat nicio solicitare punctuală. Au fost și observații care au vizat întregul teritoriu al României, venite din partea unor organizații neguvernamentale.

De asemenea, proiectul de HG va urma procedura interministerială de aprobare, în conformitate cu Legea nr. 24/2000, privind tehnica legislativă, cu modificările ulterioare”.

Acțiune de combatere a poluării Dunării

0

În continuarea acțiunilor pentru combatereaTop of Form poluării cu plastic a Dunării și în general, pentru protecția mediului,  Asociația MaiMultVerde, cu sprijinul Primăriei Orașului Zimnicea, a finalizat procesul de amenajare a Plajei Cheson din Zimnicea, transformată într-un spațiu de petrecere a timpului liber.

Acțiunea de responsabilitate socială și respect pentru natură face parte din proiectul „Cu Apele Curate”, o inițiativă Lidl România și MaiMultVerde, derulat în parteneriat cu Centrul de Resurse pentru Participare Publică (CeRe) și Bloc 0. ca. Proiectul este un apel la implicare în combaterea poluării cu plastic a apelor Dunării și se adresează atât membrilor comunităților, cât și autorităților publice din orașele riverane. Proiectul propune o serie de exemple de bună practică, soluții concrete de prevenire și de reducere a poluării cu plastic, cum ar fi: acțiuni de ecologizare, instalarea de bariere plutitoare pentru colectarea deșeurilor din apă, desfășurarea de campanii de conștientizare pe tema poluării cu plastic, realizarea de picturi murale și amenajarea spațiilor aflate în apropierea malurilor Dunării pentru a evita ca deșeurile abandonate să mai ajungă în ape.

Amenajarea scoate zona din aspectul de loc abandonat, fiind acum marcată intrarea pe plajă, existând vestiar, parcare pentru biciclete, masă de picnic, șezlonguri, gradene, teren de volei, masă de ping-pong. Au fost create spații speciale pentru colectarea separată a deșeurilor, condiții de informare privind protecția mediului. Proiectul este realizat de biroul Atelier Ad Hoc Arhitectura.

Doru Mitrana, președintele Asociației MaiMultVerde: „Am descoperit că există o mulțime de locuri frumoase pe malurile Dunării, care, din păcate, nu sunt fructificate la adevăratul potențial și nu sunt exploatate suficient de bine, astfel încât oamenii să se bucure de ele. În cadrul proiectului «Cu Apele Curate» am agreat și planificat o serie de amenajări de bună practică ce vizează malurile Dunării. Am implementat un proiect similar anul trecut la Giurgiu și am continuat anul acesta la Zimnicea, pe plaja Cheson. Avem deja în plan să creăm astfel de spații de agrement la Cernavodă și Turnu Măgurele”.

Petre Pârvu, primarul orașului Zimnicea:„Plaja Cheson este unul dintre cele mai populare locuri de întâlnire și de divertisment în aer liber, mai ales pe timpul verii. Mă bucur că putem să le oferim de acum locuitorilor, dar și vizitatorilor orașului Zimnicea un spațiu modern de recreere, de unde pot să admire și să se bucure de apele Dunării. Pentru că Dunărea este parte din identitatea noastră, prin amenajarea acestei zone dorim să atragem atenția asupra importanței protejării resurselor naturale și combaterii poluării cu plastic a apelor. De aceea, ne-am alăturat cu inima deschisă și ne-am luat angajamentul de a sprijini în continuare orice demers care are acest scop nobil de a ne păstra apele curate”.

George Marinescu, arhitect la biroul Atelier Ad Hoc Arhitectura: „Plaja Cheson este un spațiu-resursă important pentru orașul Zimnicea și satele din împrejurimi, fiind un loc accesibil multor categorii sociale. În astfel de spații neplanificate, regulile rămân difuze, ceea ce contribuie la atractivitea lor, dar care lasă multe aspecte nereglementate ce devin acaparatoare (parcarea mașinilor) și nesustenabile (lipsa pubelelor pentru colectarea separată a deșeurilor). Proiectul-pilot consolidează caracterul deschis și inclusiv al spațiului printr-o serie de echipamente destinate activităților colective, fiind o bună oportunitate de co-gestionare a unui spațiu public între administrație, organizații non-guvernamentale, antreprenori locali și comunitate”. „Cu Apele Curate” este un program susținut de Lidl România, ce contribuie la obiectivele strategiei REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Strategia REset Plastic cuprinde cinci zone de acțiune – de la evitarea folosirii plasticului în ambalaje și regândirea design-ului acestora, la reciclare și acțiuni de ecologizare, până la inovare și educare în domeniu.

În perioada stării de urgență, tinerii au renunțat la distracție, și-au făcut cumpărăturile online și au devenit mai conștiincioși cu gestionarea banilor

Studiul Insights PulzeZ este util companiilor care vor să înțeleagă mai bine comportamentele de consum ale tinerilor din generația Z, care le sunt clienți sau angajați

Echipa Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) și Insights, din cadrul Romanian Business Leaders, anunță rezultatele celei de-a doua părți a studiului Insights PulseZ, care prezintă atitudinile tinerilor legate de comportamentul de consum din perioada stării de urgență și după, dar și gestionarea și atitudinea lor față de bani.

Comportamentul de consum al tinerilor a determinat o relocare o veniturilor în perioadă stării de urgență, ca o consecință firească a limitărilor din acea perioadă. Astfel, tinerii au renunțat la distracție, și-au făcut cumpărăturile online și au devenit mai conștiincioși cu gestionarea banilor. Din punct de vedere psihologic, creșterea consumului de produse precum dulciuri și snacksuri sau jocuri a fost o justificată în condiții de restricții externe, aceasta fiind considerată o soluție pentru reducerea nivelului de stres.

Peste 40% dintre respondenții studiului au renunțat, în perioada stării de urgență, la achiziția de pachete de călătorii, echipamente sportive, produse IT&C și gadget-uri, dar și la mâncarea comandată de pe platformele de delivery, îndreptându-și atenția cu prioritate către produse sanitare și de igienă personală, reflectând interesul și grija pe care au avut-o pentru sănătate și siguranță. Între 20% – 30% dintre tineri au renunțat la distracție (Netflix, jocuri online, etc.), dar și la cărți, audibooks sau cursuri online.

Întrebați despre produsele pe care le achiziționează, 46% dintre tinerii români au declarat că pentru ei contează proveniența locală a ingredientelor, produsele Made in Ro, în decizia lor de cumpărare, iar pentru peste 60% dintre tineri contează ca produsul să fie sustenabil. Perspectiva de cetățean global și grija față de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri față de produsele eco-friendly.

Pandemia a forțat creșterea cumpărăturilor online, perioada prin care trecem a schimbat comportamentul general de cumpărare al românilor, orientându-l spre online. Aceeași tendință a apărut și în studiul Insights PulseZ, 1 din 3 tineri români și-a manifestat interesul de a cumpăra online în perioada următoare.

Percepția și atitudinea tinerilor față de bani este relativ echilibrată, 1 din 2 tineri intenționează să fie mai atent la cheltuieli, să economisească mai mult, în timp ce doar 1 din 3 tineri intenționează să facă demersuri pentru a câștiga mai mulți bani.

În ceea ce privește modalitatea de plată, întrebați câte plăți au efectuat în medie săptămânal, în perioada stării de urgență #staiacasă, tinerii și-au declarat preferința pentru plățile online, peste 50% dintre ei efectuând un maximum de 4 tranzacții pe săptâmâna.

,,Studiul Insights PulseZ este un barometru național menit să radiografieze modul în care tinerii se poziționează față de provocările acestei perioade de criză din sănătate, economie și oferă o bază excelentă de analiză decidenților din business. În același timp, studiul ajută organizațiile care lucrează cu tineri să înțeleagă mai bine care sunt nevoile și motivațiile generației Z. Informațiile obținute sunt foarte importante întrucât permit dezvoltarea și adaptarea programelor conform nevoilor actuale și, totodată, permit companiilor care au tineri din generația Z ca și clienți sau angajați să le înțeleagă mai bine comportamentele de consum,” a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights.

Studiul Insights PulseZ a fost realizat pe un eșantion de 1115 tineri cu vârsta între 16-24 de ani și este reprezentativ la nivel național din punct de vedere al distribuției pe sexe, regiunii și mediului urban-rural. Pe langă informații despre comportamentul în online și de consum al tinerilor din perioada stării de urgență, studiul mai cuprinde informații și despre:

  • starea emoțională și activitățile tinerilor
  • preferințele și atitudinile tinerilor cu privire la consum, școală și antreprenoriat
  • ce îi motivează și ce își doresc tinerii în viața personală și profesională.

Raportul complet poate fi descărcat gratuit de pe pagina https://vsfa.ro/studiu.

Studiul Insights PulseZ a fost făcut de echipa Vreau să fiu Antreprenor și Insights din cadrul Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor D&D Research, Oxygen, Loopaa Marcom, Brandocracy și Wisemetry Research.


Despre Vreau să fiu Antreprenor

VSFA este un program național prin care ne propunem să promovăm gândirea și acțiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România. Desfășurăm conferințe în țară (peste 220 evenimente până acum începând din 2013), avem 10 comunități locale de tineri care creează și implementează proiecte locale iar impactul lor a depășit 27.000 de tineri.

Despre Insights

Misiunea Insights este aceea de a sprijini organizațiile să se dezvolte prin potențialul și creativitatea unora dintre cei mai antreprenoriali și inovativi tineri din România. Sprijinim astfel atât dezvoltarea tinerilor și apropierea lor de mediul de business în timp ce aducem plus valoare firmelor românești de toate dimensiunile pentru a susține dezvoltarea economică. Am organizat 8 bootcampuri până acum iar proiectul a primit anul trecut premiul pentru Top 10 programe globale pentru dezvoltare ecosistem de inovație de la ITU, Agenția Națiunilor Unite pentru Informații și Telecomunicații.

Despre Romanian Business Leaders

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizație apolitică, neguvernamentală și non-profit care oferă o platformă de acțiune și implicare socială pentru antreprenorii și șefii de companii din mediul de business privat.

RBL face România o țară mai bună pentru business și pentru români, prin proiecte care îmbunătățesc educația, antreprenoriatul și buna guvernare în România. Proiectele RBL sunt inițiate și dezvoltate pe bază de voluntariat de cei peste 200 de membri, antreprenori și executivi de top din România.

ANALIZĂ KEYSFIN: CE DOMENII MAI FUNCȚIONEAZĂ ÎN ROMÂNIA?

0

Analiștii de la KeysFin lanseaza studiul analizează ce domenii mai funcționează în românia și realizează topul acestora în funcție de numărul de firme înființate în primele 7 luni ale anului.

Numărul companiilor înființate în sectorul energiei și al gazelor a crescut cu 51% în primele șapte luni ale anului, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit celei de-a doua ediții a raportului KeysFin Macro Update. O creștere, dar mai mică, a înregistrat-o și domeniul transport&depozitare care a avansat cu 1,7% în ceea ce privește numărul de companii înființate în acest sector.

Deși procentual valoarea este mai mare în cazul sectorului energiei și al gazelor, numeric, balanță înclină de partea transportului și depozitării, cu 6.534 companii nou înființate, față de cele 70 companii noi în domeniul energiei.

În primele 7 luni ale anului au fost înființate 60.634 companii, cu 31% mai puține față de aceeași perioadă din 2019, însă scăderea s-a temperat de la minus 47% și 29.780 de companii nou-înființate în primele 4 luni din 2020.

„Noua ediție a raportului KeysFin Macro Update, o sinteză a mediului economic și de business local extrem de utilă partenerilor noștri, revine cu noi informații interesante, agregate și interpretate de analiștii noștri. Chiar dacă efectele seismului cauzat de pandemia de Coronavirus încă se simt, cele mai recente date arată că economia începe să își revină, iar antreprenorii și investitorii sunt mereu atenți la ceea ce funcționează și generează venituri și profit, dovadă fiind orientarea rapidă a acestora spre sectorul energiei, pe fondul liberalizării recente a pieței gazelor, precum și spre transport și depozitare, în contextul creșterii comenzilor online. Totodată, ne bucură să vedem că experiența noastră ne permite să intuim atât de prompt tendințele din mediul de business local, având în vedere că unele din cele mai recente analize ale noastre au fost dedicate tocmai acestor sectoare, și vom depune toate eforturile ca și pe viitor să oferim atât informații de business puse în contextul corect, cât și predicții susținute de analize riguroase.” adeclarat Roxana Popescu, Managing Director KeysFin, unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.

Din punct de vedere geografic, cele mai multe companii au fost înființate în București (9.810 companii, cu 7,5% mai puține decât în primele 7 luni din 2019), Cluj (3.116 companii, cu 23% mai puține decât în aceeași perioadă din 2019) și Ilfov (2.878 companii, respectiv cu 5% mai puține înmatriculări decât în primele luni din 2019 și totodată cea mai mică scădere procentuală județeană). De cealaltă parte, Argeș, Dâmbovița și Gorj au înregistrat cele mai ample scăderi procentuale, cuprinse între 45% și 48%.

La polul opus, scăderi de peste 50% a numărului de înființări de firme noi se remarcă în agricultură, cultură&divertisment și industria prelucrătoare (62,6%, 60,7% și respectiv 52,4%).

TEMPERAREA RITMULUI DE CREȘTERE A RATEI ȘOMAJULUI

Numărul companiilor suspendate a scăzut cu 30% în primele 7 luni din 2020 față de aceeași perioadă din 2019, la 6.177 de companii. De asemenea, numărul companiilor care au intrat în insolvență a scăzut și el cu 15% în perioada ianuarie-iulie 2020, față de aceeași perioadă din 2019, la 3.179 de companii.

Radierile și dizolvările s-au redus cu mai mult de o jumătate, respectiv cu 53% în primele 7 luni din 2020 față de aceeași perioadă din 2019, la 42.802, iar numărul entităților active (PFA și persoane juridice) a crescut în acest an cu 4%, la 1.398.611 la 31 iulie 2020. Dintre entitățile active 27,7% au fost PFA. Mai mult, analiștii KeysFin atrag atenția asupra depășirii nivelului de un milion de persoane juridice active la sfârșitul lui iulie 2020.

Companiile par hotărâte să reziste provocărilor pandemiei și încearcă să-și păstreze forța de muncă. Numărul de șomeri (15-74 ani) a crescut în iulie la 484.000, rata șomajului majorându-se cu doar 0,1 puncte procentuale față de iunie, la 5,4% (cel mai ridicat nivel din octombrie 2016). Oricum rata șomajului din România este cu aproape 2 puncte procentuale sub media Uniunii Europene și este aproape de jumătatea celei înregistrate în Statele Unite.

Numărul locurilor de muncă vacante a fost 34,2 mii în trimestrul al II-lea, în scădere cu 7,6 mii față de trimestrul anterior. Rata locurilor de muncă vacante a fost 0,71%, în scădere cu 0,13 puncte procentuale față de trimestrul precedent. Comparativ cu același trimestru al anului 2019, rata locurilor de muncă vacante a scăzut cu 0,4 puncte procentuale, iar numărul locurilor de muncă vacante a scăzut cu 20,8 mii.

COMERȚUL ȘI CONSTRUCȚIILE, MOTOARELE ROMÂNIEI

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut în primul semestru din 2020 ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 0,3% față de aceeași perioadă din 2019.

Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), a crescut în termeni nominali în primele 6 luni din 2020 ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 2,2% față de aceeași perioadă din 2019.

Totodată, volumul lucrărilor de construcții (ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate), a crescut, per total, în primele 6 luni cu 21% față de aceeași perioadă din 2019, avans reflectat în lucrările de întreținere și reparații curente (+56,8%), lucrările de reparații capitale cu (+44,7%) și lucrările de construcții noi (+8,9%).

Potrivit datelor Ministerului de Finanțe, aproximativ 222 mii de companii (30% din total) care și-au raportat rezultatele la 2018 au avut ca principal domeniu de activitate unul dintre codurile CAEN aferente comerțului (cu amănuntul și cu ridicata) și au înregistrat cumulat o cifră de afaceri de 597 de miliarde de lei (39% din total). De asemenea, aproximativ 75 mii de companii (10% din total) care și-au raportat rezultatele la 2018 au avut ca principal domeniu de activitate unul dintre codurile CAEN aferente sectorului de construcții și au înregistrat o cifră de afaceri de 84 miliarde de lei (5% din total).

FINANȚAREA DEFICITELOR GEMENE (BUGETAR ȘI COMERCIAL), PRINCIPALELE RISCURI MACROECONOMICE PE TERMEN SCURT… DUPĂ IMPREDICITIBILITATEA AFERENTĂ ANULUI ELECTORAL

Creditul guvernamental s-a majorat în iulie 2020 cu 1,6% față de iunie 2020, la 133,5 miliarde de lei. În raport cu iulie 2019, creditul guvernamental s-a majorat cu 29,5% (26% în termeni reali).

Comparativ cu aceeași perioadă a lui 2019, creditul neguvernamental a înregistrat o creștere de 3,6% (0,8% în termeni reali), pe fondul majorării cu 6,1% a componentei în lei (3,2% în termeni reali) și a scăderii cu 1,3% a componentei în valută exprimată în lei (exprimat în euro, creditul în valută a scăzut cu 3,3%).

Depozitele rezidenților clienți neguvernamentali s-au majorat în iulie cu 0,4% față de luna iunie 2020, la nivelul de 383,7 miliarde de lei și au crescut cu 13,6% (10,5% în termeni reali) față de iulie 2019.

În perioada ianuarie-iunie 2020, contul curent al balanței de plăți a înregistrat un deficit de 3,5 miliarde de euro, comparativ cu 4,4 miliarde de euro în perioada ianuarie-iunie 2019.

În structură, balanța bunurilor a consemnat un deficit mai mare cu 1,1 miliarde de euro, balanța serviciilor a înregistrat un excedent mai mare cu 376 milioane euro. Potrivit analiștilor KeysFin, perspectiva unei contracții mai ample a activității economice a partenerilor externi față de cea proiectată în cazul României este de așteptat a rezulta într-o ușoară deteriorare pe ansamblul anului curent a deficitului de cont curent, acesta urmând să înregistreze pentru al treilea an consecutiv o valoare de peste 4% din PIB.


DESPRE KEYSFIN

KeysFin oferă soluții de reducere a riscului comercial utilizând date despre companiile din România și din străinătate prin intermediul unor instrumente dedicate. Cu un portofoliu de peste 500 de clienți, KeysFin este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România. KeysFin deţine şi aplicaţia KeysFinder, prin intermediul căreia utilizatorii pot accesa ușor şi rapid situaţii financiare, indicatori şi informaţii juridice de la peste 4 milioane de entități economice din România.

Încă un milion de metri cubi lemn de foc, pus la dispoziție de Romsilva

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva anunță că pune la dispoziție până la finalul anului peste un milion de metri cubi de lemn pentru foc, pe lângă cei 748.422 metri cubi livrați până în prezent, în cursul acestui an.

Făcând recomandarea către populație de aprovizionare din timp cu lemnele pentru sezonului rece, Romsilva precizează că în acest moment, în depozitele proprii „există un disponibil de 247.791 metri cubi lemn pentru foc, iar până la finalul anului, în urma lucrărilor silvice, vor mai fi oferiți populației alți circa 800.000 metri cubi. Prețul mediu de vânzare a lemnului pentru foc este de 175 lei pe metrul cub, fără taxa pe valoare adăugată, și diferă în funcție de specie, sortiment și condițiile de livrare. Costul transportului nu este inclus în acest preț, dar numeroase ocoale silvice din cadrul Romsilva oferă, contra cost, și serviciul de transport al lemnului pentru foc. Volumul disponibil și prețurile de vânzare a lemnului pentru foc sunt afișate la sediile ocoalelor silvice din cadrul Romsilva și centralizat, în format electronic, pe pagina de internet www.rosilva.ro, în secțiunea Lemn pentru foc – de vânzare, informațiile fiind actualizate periodic”.

În context, Regia Națională a Pădurilor – Romsilva reamintește că „administrează 3,13 milioane hectare păduri aflate în proprietatea publică a statului român, aproximativ 48% din totalul pădurilor la nivel național”.

Foto: Romsilva

Problema cronică a mediului de afaceri din România – activul net negativ. Noi măsuri și implicațiile lor fiscale

0

Material de opinie de Elena Geageac, Senior Manager Taxe Directe, și Raluca Dana, Consultant Taxe Directe, Deloitte România (foto)

După lansarea oficială a Planului Național de Investiții și Relansare Economică, Guvernul României vine cu măsuri concrete pentru punerea lui în aplicare. Printre acestea se numără și aprobarea ordonanței de urgență prin care se intenționează acordarea de bonificații companiilor care își majorează și/sau îmbunătățesc capitalurile proprii. Măsura este binevenită și poate reprezenta un punct de pornire în stimularea societăților comerciale să se alinieze la normalitate și să se conformeze reglementărilor legale în vigoare. În plus, proiectul prevede și o modificare importantă cu privire la termenul de declarare și plată a impozitului pe profit anual.

O companie slab capitalizată nu are puterea financiară necesară pentru a se dezvolta pe cont propriu, cu atât mai puțin în situații de criză, și în același timp nu are acces la finanțare externă, având în vedere că stabilitatea financiară reprezintă un criteriu esențial al instituțiilor financiare, și nu numai, în acordarea de împrumuturi. În condițiile în care, în România, potrivit datelor oficiale, aproximativ 280.000 de societăți comerciale (în jur de 40% din total) au capitaluri proprii negative, programe de finanțare de tipul IMM Invest nu își pot dovedi eficiența deoarece, dincolo de faptul că împrumutul este garantat de stat în cea mai mare parte, iar dobânda este subvenționată, situația financiară a unui debitor cu datorii mai mari decât fondurile proprii este una precară și nu poate garanta rambursarea împrumutului. Mai mult decât atât, o companie cu acces limitat la finanțare de regulă apelează excesiv la creditul furnizor (întârzie plata facturilor către furnizori), practică ce poate duce la blocaje în lanț și chiar la insolvențe sau falimente.

Capitalul propriu pozitiv, condiție de bază
pentru accesarea de bonificații pentru impozite

Potrivit proiectului de ordonanță, societățile comerciale care își vor menține capitalul propriu pozitiv și la un nivel de cel puțin jumătate din capitalul social vor beneficia de o reducere a impozitului pe profit sau pe venit, în cazul microîntreprinderilor, ori a impozitului specific, în cazul companiilor din industria ospitalității, de 2% anual. În plus, companiile vor putea beneficia de o bonificație cuprinsă între 5% și 10% din impozitul pe profit datorat, pentru majorarea anuală a capitalului propriu, în funcție de evoluția față de anul precedent (de la 5%, la peste 25%). Pe o perioadă de trei ani consecutivi, începând cu anul 2022, proiectul prevede și o reducere de 3% din impozit în funcție de procentul minim de creștere a capitalului propriu față de nivelul raportat prin situațiile financiare anuale pentru anul 2020.

Este important de menționat faptul că reducerea totală de impozit de care poate beneficia o companie se stabilește prin cumularea procentelor menționate, pe măsură ce criteriile necesare sunt îndeplinite. Perioada de aplicare a măsurii este 2021-2025.

Raportat la așteptările create prin introducerea măsurii în Planul Național de Investiții, se observă o diversificare binevenită a bonificațiilor aplicabile, reducerea de impozit fiind direct proporțională cu cota de creștere a capitalurilor proprii înregistrată de societate.

În plus, proiectul de ordonanță propune un mod specific de calcul al capitalurilor proprii, diferit de definiția contabilă. Notabil este că rezervele din reevaluare aferente activelor imobilizate (în principal imobiliare) nu intră în calculul capitalului propriu ajustat folosit în aplicarea bonificațiilor fiscale.

Această „recompensă” reprezintă, în fapt, un instrument de stimulare a îmbunătățirii lichidității la nivelul societăților, care, implicit, ar trebui să conducă și la o structură financiară mai sănătoasă pentru mediul de afaceri. Măsuri similare sunt în vigoare și în alte state ale Uniunii Europene, sub denumirea de „deducere a dobânzii noționale”, și permit societăților care aplică regimul de impozit pe profit să deducă o dobândă valabilă la nivel națională calculată în funcție de creșterea capitalurilor proprii.

Schimbări preconizate ale termenului
de declarare și plată a impozitului

O modificare notabilă cuprinsă în proiectul de act normativ, derivată din nevoia de a determina capitalurile proprii anuale, este cea referitoare la termenele de depunere a declarațiilor și de plată a impozitelor vizate, pe perioada aplicării acestor facilități. Astfel, termenele consacrate (în majoritatea cazurilor, 25 ianuarie și, respectiv, 25 martie) vor fi extinse până la 25 iunie, termen care, de cele mai multe ori, este ulterior datei de încheiere a bilanțului contabil și, tocmai de aceea, cu atât mai potrivit.

În concluzie, acordarea de reduceri de impozite pentru majorarea capitalurilor proprii este o măsură care ar putea avea efecte benefice asupra companiilor, individual, dar și asupra mediului economic în general, pentru că o companie solidă din punct de vedere financiar conferă încredere partenerilor de afaceri și dă dovadă de seriozitate în privința onorării obligațiilor comerciale. Însă măsura va fi analizată de fiecare companie în parte și va fi accesată în funcție si de interesele acționarilor sau asociaților, de la caz la caz.

Mai multe informații și recomandări pentru companii legate de modul în care se pot pregăti în contextul pandemiei de COVID-19 sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul Deloitte România.

Pentru cele mai recente modificări legislative adoptate în contextul coronavirus, experții Reff & Asociații | Deloitte Legal actualizează în permanență o secțiune dedicată, disponibilă aici.

Delta Studio, deschis și duminica

0

Compania cu capital integral românesc Delta Studio, lider pe piața internă de lifestyle, amenajări interioare și desing, anunță că  showroom-ul  principal – din București, Strada Progresului, nr. 1-3 (intersecția Răzoare), sector 5 – este deschis și duminica, din 6 septembrie. Programul, pentru vizită și informare, este între orele 10 și 14. Sâmbăta, publicul este așteptat între orele 10 și 14 pentru consiliere și între orele 14 și 16, pentru vizită. În celelalte zile, programul este 9-18.

Delta Studio se caracterizează prin aceea că „reflectă pasiunea pentru arta locuirii printr-o ofertă amplă de produse de înaltă calitate. Colaborarea cu furnizori de top din întreaga lume asigură o permanentă aliniere la tendințele globale în amenajări interioare, iar atenția față de spiritul românesc se manifestă prin parteneriate cu profesioniști locali și dezvoltarea de noi capacități de producție. În cei peste 20 de ani de la înființare, Delta Studio s-a implicat în mii de proiecte de design interior, imprimându-și de fiecare dată entuziasmul pentru detalii și execuții impecabile”. Top of Form

Foto: amenajare living Sleek Dining, arhitect Echipa Delta Studio  

Top of Form

Signal Iduna România, creștere cu 44% a cifrei de afaceri în prima jumătate a anului

0

Compania de asigurări Signal Iduna România – lider în asigurări de sănătate aferente activității de asigurări de viață – anunță că „a încheiat primele șase luni ale anului 2020 cu o cifră de afaceri de peste 57,4 milioane de lei, ceea ce reprezintă o creștere cu 44% față de aceeași perioadă a anului trecut. Numărul de asigurați raportat la finalul primelor șase luni din 2020 se ridică la peste 180.000 de persoane, în creștere față de aceeași perioadă a anului trecut cu 64%, dintre care 88% sunt contracte corporate, restul fiind asignate segmentului de retail. Rezultatele realizate în prima jumătate a acestui an se bazează și pe parteneriatele solide cu brokerii, o relație care aduce plus-valoare business-ului”.

Tiberiu Maier (foto), CEO al Signal Iduna România, subliniază: „Cu siguranță contextul actual a modificat profilul clientului de asigurări, deoarece apariția unei situații neprevăzute și conștientizarea acestui fapt este acum o realitate pentru mulți dintre noi. Observăm o creștere a nivelului de interes din partea clienților noi, dar și o dorință din partea celor existenți de a solicita dezvoltarea pachetelor adăugând beneficii suplimentare, mai ales pe zona de asigurări corporate. Am înțeles, astfel, că așteptările clienților de la o asigurare de sănătate păstrează în continuare un trend ascendent pe zona de servicii. De aceea, am pus accentul pe dezvoltarea soluțiilor digitale de accesare a produselor noastre, continuând să oferim o experiență 100% digitală. Aproape o treime din asigurații Signal Iduna folosesc în prezent serviciile noastre prin intermediul aplicației de mobil Signal Care Assistant, iar numărul este în creștere”.

Signal Iduna accentuează că în contextul actual, „încă de la începutul lunii aprilie, asigurații au avut posibilitatea de a beneficia de consultații de telemedicină. În plus, gradul ridicat de digitalizare pentru majoritatea proceselor a permis angajaților să se adapteze rapid la situația de lucru de acasă pentru continuarea desfășurării activităților. În ceea ce privește operațiunile adresate clienților, a fost simplificat procesul de rambursare pentru asigurați, fiind necesar un număr mai redus de documente, iar actele corespunzătoare contractelor de asigurare au fost distribuite integral în format electronic. Serviciul de consiliere medicală la distanță, aplicația de mobil Signal Care Assistant și serviciul de Call Center au asigurat un flux neîntrerupt pentru recepționarea și răspunsul la solicitările clienților”.

Produselele Signal Iduna includ: asigurări de sănătate private pentru familie și pentru companii, asigurări de viață, asigurări de accident. Signal Iduna oferă soluții de reasigurare, analiză și servicii de consultanță în ceea ce privește subscrierea riscului pentru gestionarea optimă a asigurărilor de sănătate. Expertiza Signal Iduna este susținută de acoperire la nivel național și de o experiență 100% digitală pentru clienți. În plan european, este prezentă în Germania, Polonia, Ungaria, Elveția și România.

Instrument online de informare la începerea anului de învățământ

0

Ministrul educației și cercetării, Monica Anisie, a anunțat lansarea portalului educatiacontinua.edu.ro, instrument online de informare privind reluarea activității în sistemul național de învățământ: „Așa cum am promis, în această perioadă am elaborat ghidurile metodologice, ghiduri pentru organizarea și desfășurarea activităților în cadrul unităților de învățământ. Aceste materiale au fost concepute pentru fiecare nivel de învățământ, prin raportare la particularitățile acestora. Astfel, Ministerul Educației și Cercetării pune la dispoziție ghiduri pentru: educație timpurie, învățământ preșcolar, învățământ primar, gimnazial și liceal, dar și pentru învățământ vocațional, profesional și tehnic și, nu în ultimul rând, pentru învățământul special. Toate aceste materiale-suport sunt publicate pe educatiacontinua.edu.ro”.

Portalul facilitează accesul direct la informare pentru actorii din sistemul național de învățământ: elevi, studenți, părinți, cadre didactice, precum și pentru alte categorii de public. Acesta va cuprinde toate documentele emise de către Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății pe această temă: norme, ghiduri, regulamente, metodologii, dar și alte documente din același spectru tematic, grupate pe arii de interes, respectiv cicluri de învățământ.

Prime apariții de interes larg pe portal sunt ghidurile privind organizarea și desfășurarea activităților în cadrul unităților de învățământpentru anul școlar 2020-2021, în contextul epidemiei de Covid-19.

Sublinierea ministerială este că „ghidurile au fost concepute pentru toate nivelurile de învățământ, prin raportare la particularitățile fiecăruia în parte: învățământ preșcolar, învățământ primar, gimnazial și liceal, învățământ vocațional, învățământul special, respectiv învățământ profesional și tehnic. Prin intermediul acestor ghiduri, Ministerul Educației și Cercetării vine însprijinul decidenților de la nivel local/județean și al cadrelor didactice, în vederea planificării deschiderii anului școlar 2020-2021 în condiții de siguranță pentru toți preșcolarii, elevii și pentru întregul personal al unităților de învățământ. În același timp, ghidurile propun repere pentru crearea, în unitățile de învățământ preuniversitar, a unui mediu sigur și favorizant pentru învățare relevantă și oferă modalități de colaborare la nivelul comunității locale, pentru a găsi soluții dinamice de lucru în acord cu provocările contextului pandemic. Materialele prevăd recomandări de selectare și organizare a scenariilor, de aplicare a acestora, precum și de organizare a orarului. Fiecare scenariu posibil este prezentat din perspectiva măsurilor necesare și a impactului asupra curriculumului, a resurselor, a orarului, a evaluării, a modului de colaborare în echipa pedagogică, a interacțiunii cu profesorii, cu elevii și părinții și măsuri destinate siguranței sanitare”

  • Ghid pentru învățământ preșcolar
  • Ghid pentru învățământul primar
  • Ghid pentru învățământul gimnazial și liceal
  • Ghid pentru învățământul profesional și tehnic
  • Ghid pentru învățământul special
  • Ghid pentru învățământul vocațional

Ministerul Educației și Cercetării precizează că „recomandările incluse în cuprinsul acestor documente de lucru vizează modalități de abordare a activității cu preșcolarii și elevii, în contextul epidemiei de Covid-19, respectând măsurile de siguranță specifice celor trei scenarii. De asemenea, acestea au fost formulate în raport cu particularitățile de vârstă ale elevilor, cu obiectivele activității educaționale și elementele de curriculum specifice fiecărui nivel”.