Electrogrup, companie membră a grupului E-INFRA,anunță că a finalizat modernizarea stației de energie electrică din Însurăței, județul Brăila, într-un proiect în valoare de 8,1 milioane de lei, al cărui beneficiar este SDEE Muntenia Nord, desfășurat pe parcursul ultimilor doi ani. Proiectul reprezintă a 23-a stație modernizată de Electrogrup, pe teritoriul României.
„Echipele noastre au lucrat susținut, pe parcursul ultimilor doi ani, la reabilitarea unul nod esențial de energie electrică pentru sud-estul României. De acum, infrastructura modernă din Stația Însurăței poate susține dezvoltările consumatorilor din regiune, cu noi echipamente, tehnologii actuale și un plus de siguranță. Avem speranța că, în următori ani, toate stațiile principale din țară vor ajunge la acest nivel. Cum derulăm activități și avem o vizibilitate extinsă în toate domeniile critice de infrastructură, observăm că România se află într-un moment în care proiectele de modernizare sunt la fel de importante ca și cele de construcție. Consumul crește, atât în energie cât și în telecom, și infrastructura trebuie să își crească, la rândul său, capacitatea. Vestea bună este că, spre deosebire de alte domenii, avem în România know-how-ul și dotările necesare pentru a ne putea mobiliza pe proiecte extinse”, a declarat Adrian Florea, CEO Electrogrup.
Retehnologizarea stației de transformare a constat în înlocuirea
echipamentelor de 110 kV, a echipamentelor de 20 kV, a dulapurilor de protecție
și comandă și a echipamentelor de servicii interne. Mai mult, au fost
implementate sisteme de supraveghere video, antiefracție și de detectare și
alarmare în caz de incendiu și au fost modernizate și clădirile, la interior și
exterior, precum și întregul teren al stației.
Prin aceasta retehnologizare, stația asigură alimentarea cu energie
electrică a clienților finali în cele mai sigure condiții, dar și a stațiilor
de pompare pentru irigații din zona Brăilei și evacuarea energiei produse de
Parcul Eolian Însurăței în sistemul
energetic național.
Dincolo de prezența puternică permanentă în
marile proiecte naționale de infrastructură energetică, Electrogrup este și
unul dintre cei mai activi constructori de infrastructură de telecomunicații,
Smart City și construcții civile și industriale.
Academia Română a găzduit dezbaterea publică referitoare la proiectul
hotărâii guvernului privind actualizarea Listei consolidate a ariilor naturale
protejate din România și a Planului de amenajare a teritoriului național
secțiunea a III-a – zone protejate, zone naturale, dezbatere organizată de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (moderator,
Iulian Octavian Stana, secretar de stat pentru biodiversitate).
De la tribuna Academiei
Române, ministrul Costel Alexe (foto) a subliniat: „Astăzi facem un
nou pas către un obiectiv pe care mi l-am asumat la preluarea mandatului, chiar
în timpul audierilor din Parlament: Aprobarea, prin hotărâre de guvern, a
limitelor ariilor naturale protejate din România, în conformitate cu
specificațiile tehnice ale Directivei INSPIRE. Cu ce ne ajută acest demers? În
primul rând, așa cum am mai spus, creștem suprafața zonelor de protecție din
România, în conformitate cu solicitările Comisiei Europene. În același timp,
noile limite ne ajută foarte mult și la nivel intern, pentru că prin
cunoașterea exactă a suprafețelor ariilor, le vom putea proteja mult mai bine”.
Limitele ariilor protejate
în format INSPIRE au fost publicate în martie pe site-ul MMAP și a fost demarată
procedura de promovare a hotărârii de guvern.
MMAP informează că „aprobarea
noilor limite va aduce următoarele beneficii protecției naturii din România:
Suprafața
desfășurată a ariilor naturale protejate din România va crește cu 65.000 de
hectare. Procentual, creșterea este de la 23% la 26% pentru zonele de protecție
din suprafața totală a României;
Cresc
suprafețele rezervațiilor și monumentelor naturale ale României cu 37.000 ha;
Totodată, noile
limite duc la creșterea cu 26.287 de ha a suprafețelor desfășurate ale
parcurilor naturale din România și cu 1.713 ha a suprafețelor parcurilor
naționale din țară”.
Retrospectiv, MMAP
reamitește că „la data de 4 martie 2020 s-a postat anunțul pentru consultarea
publică a proiectului de HG privind limitele ariilor naturale protejate, cu
documentele aferente. S-au primit 58 de solicitări cu observații în cele 10
zile pentru primirea observațiilor publicului, inclusiv solicitare pentru
dezbaterea publică pentru acest proiect.
La data de 25 martie 2020
s-a postat anunțul privitor la amânarea organizării dezbaterii publice în
contextul situației de urgență instituită prin decretul Președintelui României.
La data de 24 august 2020
s-a postat anunțul privitor la organizarea dezbaterii publice la Academia
Română.
În intervalul cuprins între
cele 10 zile pentru consultarea publicului și anunțul de la 24 august 2020
pentru dezbaterea propriu-zisă s-au primit 70 de solicitări care au cuprins
observații și comentarii pentru proiectul de HG. Acestea au fost supuse
analizei grupului de lucru special constituit pentru analizarea și soluționarea
observațiilor primite.
Din punct de vedere
statistic, cele mai multe sesizări au vizat regiunea de Centru, respectiv
județul Brașov, urmată de regiunea de Nord Est, iar cele mai puține s-au
înregistrat la regiunea Sud Muntenia. Pentru regiunea București-Ilfov nu s-a
înregistrat nicio solicitare punctuală. Au fost și observații care au vizat
întregul teritoriu al României, venite din partea unor organizații neguvernamentale.
De asemenea, proiectul de HG
va urma procedura interministerială de aprobare, în conformitate cu Legea nr.
24/2000, privind tehnica legislativă, cu modificările ulterioare”.
În continuarea
acțiunilor pentru combatereaTop of Form poluării cu plastic a Dunării și în general,
pentru protecția mediului, Asociația MaiMultVerde, cu
sprijinul Primăriei Orașului Zimnicea, a finalizat procesul de amenajare a
Plajei Cheson din Zimnicea, transformată într-un spațiu de petrecere a timpului
liber.
Acțiunea de responsabilitate
socială și respect pentru natură face parte din proiectul „Cu Apele Curate”, o
inițiativă Lidl România și MaiMultVerde, derulat în parteneriat cu Centrul de
Resurse pentru Participare Publică (CeRe) și Bloc 0. ca. Proiectul este un apel
la implicare în combaterea poluării cu plastic a apelor Dunării și se adresează
atât membrilor comunităților, cât și autorităților publice din orașele
riverane. Proiectul propune o serie de exemple de bună practică, soluții
concrete de prevenire și de reducere a poluării cu plastic, cum ar fi: acțiuni
de ecologizare, instalarea de bariere plutitoare pentru colectarea deșeurilor
din apă, desfășurarea de campanii de conștientizare pe tema poluării cu
plastic, realizarea de picturi murale și amenajarea spațiilor aflate în
apropierea malurilor Dunării pentru a evita ca deșeurile abandonate să mai
ajungă în ape.
Amenajarea scoate
zona din aspectul de loc abandonat, fiind acum marcată intrarea pe plajă, existând
vestiar, parcare pentru biciclete, masă de picnic, șezlonguri, gradene, teren
de volei, masă de ping-pong. Au fost create spații speciale pentru colectarea
separată a deșeurilor, condiții de informare privind protecția mediului. Proiectul
este realizat de biroul Atelier Ad Hoc Arhitectura.
Doru Mitrana,
președintele Asociației MaiMultVerde: „Am descoperit că există o mulțime de
locuri frumoase pe malurile Dunării, care, din păcate, nu sunt fructificate la
adevăratul potențial și nu sunt exploatate suficient de bine, astfel încât
oamenii să se bucure de ele. În cadrul
proiectului «Cu Apele Curate» am agreat și
planificat o serie de amenajări de bună practică ce vizează malurile Dunării.
Am implementat un proiect similar anul trecut la Giurgiu și am continuat anul
acesta la Zimnicea, pe plaja Cheson. Avem deja în plan să creăm astfel de
spații de agrement la Cernavodă și Turnu Măgurele”.
Petre Pârvu, primarul
orașului Zimnicea:„Plaja
Cheson este unul dintre cele mai populare locuri de întâlnire și de
divertisment în aer liber, mai ales pe timpul verii. Mă bucur că putem să le
oferim de acum locuitorilor, dar și vizitatorilor orașului Zimnicea un spațiu
modern de recreere, de unde pot să admire și să se bucure de apele Dunării.
Pentru că Dunărea este parte din identitatea noastră, prin amenajarea acestei
zone dorim să atragem atenția asupra importanței protejării resurselor naturale
și combaterii poluării cu plastic a apelor. De aceea, ne-am alăturat cu inima
deschisă și ne-am luat angajamentul de a sprijini în continuare orice demers
care are acest scop nobil de a ne păstra apele curate”.
George Marinescu,
arhitect la biroul Atelier Ad Hoc Arhitectura: „Plaja Cheson este un spațiu-resursă important pentru orașul Zimnicea și
satele din împrejurimi, fiind un loc accesibil multor categorii sociale. În
astfel de spații neplanificate, regulile rămân difuze, ceea ce contribuie la
atractivitea lor, dar care lasă multe aspecte nereglementate ce devin
acaparatoare (parcarea mașinilor) și nesustenabile (lipsa pubelelor pentru
colectarea separată a deșeurilor). Proiectul-pilot consolidează caracterul
deschis și inclusiv al spațiului printr-o serie de echipamente destinate activităților
colective, fiind o bună oportunitate de co-gestionare a unui spațiu public
între administrație, organizații non-guvernamentale, antreprenori locali și
comunitate”.
„Cu Apele Curate” este
un program susținut de Lidl România, ce contribuie la obiectivele strategiei
REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Strategia
REset Plastic cuprinde cinci zone de acțiune – de la evitarea folosirii
plasticului în ambalaje și regândirea design-ului acestora, la reciclare și
acțiuni de ecologizare, până la inovare și educare în domeniu.
Studiul Insights PulzeZ este util companiilor care vor să
înțeleagă mai bine comportamentele de consum ale tinerilor din generația Z,
care le sunt clienți sau angajați
Echipa Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) și Insights, din cadrul Romanian Business Leaders, anunță rezultatele celei de-a doua părți a studiului Insights PulseZ, care prezintă atitudinile tinerilor legate de comportamentul de consum din perioada stării de urgență și după, dar și gestionarea și atitudinea lor față de bani.
Comportamentul de consum al tinerilor a determinat o relocare o veniturilor
în perioadă stării de urgență, ca o consecință firească a limitărilor din acea perioadă.
Astfel, tinerii au renunțat la distracție, și-au făcut cumpărăturile online și
au devenit mai conștiincioși cu gestionarea banilor. Din punct de vedere
psihologic, creșterea consumului de produse precum dulciuri și snacksuri sau
jocuri a fost o justificată în condiții de restricții externe, aceasta fiind
considerată o soluție pentru reducerea nivelului de stres.
Peste 40% dintre respondenții studiului
au renunțat, în perioada stării de urgență, la achiziția de pachete de călătorii, echipamente
sportive, produse IT&C și gadget-uri, dar și la mâncarea comandată de pe
platformele de delivery, îndreptându-și
atenția cu prioritate către produse sanitare și de igienă personală, reflectând
interesul și grija pe care au avut-o pentru sănătate și siguranță.
Între 20% – 30% dintre tineri au renunțat la distracție (Netflix, jocuri
online, etc.), dar și la cărți, audibooks sau cursuri online.
Întrebați despre
produsele pe care le achiziționează, 46% dintre tinerii români au declarat că
pentru ei contează proveniența locală a ingredientelor, produsele Made in Ro,
în decizia lor de cumpărare, iar pentru peste 60% dintre tineri contează ca
produsul să fie sustenabil. Perspectiva de cetățean global și grija față
de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri față de produsele
eco-friendly.
Pandemia a forțat
creșterea cumpărăturilor online, perioada prin care trecem a schimbat
comportamentul general de cumpărare al românilor, orientându-l spre online.
Aceeași tendință a apărut și în studiul Insights PulseZ, 1 din 3 tineri români și-a manifestat interesul de a
cumpăra online în perioada următoare.
Percepția și
atitudinea tinerilor față de bani este relativ echilibrată, 1 din 2 tineri
intenționează să fie mai atent la cheltuieli, să economisească mai mult, în
timp ce doar 1 din 3 tineri intenționează să facă demersuri pentru a câștiga
mai mulți bani.
În ceea ce
privește modalitatea de plată, întrebați câte plăți au efectuat în medie
săptămânal, în perioada stării de urgență #staiacasă, tinerii și-au
declarat preferința pentru plățile online, peste 50% dintre ei efectuând un
maximum de 4 tranzacții pe săptâmâna.
,,Studiul Insights PulseZ este un barometru național menit să radiografieze modul în care tinerii se poziționează față de provocările acestei perioade de criză din sănătate, economie și oferă o bază excelentă de analiză decidenților din business. În același timp, studiul ajută organizațiile care lucrează cu tineri să înțeleagă mai bine care sunt nevoile și motivațiile generației Z. Informațiile obținute sunt foarte importante întrucât permit dezvoltarea și adaptarea programelor conform nevoilor actuale și, totodată, permit companiilor care au tineri din generația Z ca și clienți sau angajați să le înțeleagă mai bine comportamentele de consum,” a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights.
Studiul Insights PulseZ a fost realizat
pe un eșantion de 1115 tineri cu vârsta între 16-24 de ani și este
reprezentativ la nivel național din punct de vedere al distribuției pe sexe,
regiunii și mediului urban-rural. Pe langă informații despre comportamentul în online și de consum
al tinerilor din perioada stării de urgență, studiul mai cuprinde informații și
despre:
starea
emoțională și activitățile tinerilor
preferințele și atitudinile tinerilor
cu privire la consum, școală și antreprenoriat
ce îi motivează și ce își doresc
tinerii în viața personală și profesională.
Studiul Insights PulseZ a fost făcut de
echipa Vreau să fiu Antreprenor și Insights din cadrul Romanian Business
Leaders, cu sprijinul partenerilor D&D Research, Oxygen, Loopaa Marcom,
Brandocracy și Wisemetry Research.
Despre Vreau să
fiu Antreprenor
VSFA este un program național prin care
ne propunem să promovăm gândirea și acțiunea antreprenorială în rândul
tinerilor din România. Desfășurăm conferințe în țară (peste 220 evenimente până
acum începând din 2013), avem 10 comunități locale de tineri care creează și
implementează proiecte locale iar impactul lor a depășit 27.000 de tineri.
Despre Insights
Misiunea Insights este aceea de a
sprijini organizațiile să se dezvolte prin potențialul și creativitatea unora
dintre cei mai antreprenoriali și inovativi tineri din România. Sprijinim
astfel atât dezvoltarea tinerilor și apropierea lor de mediul de business în
timp ce aducem plus valoare firmelor românești de toate dimensiunile pentru a
susține dezvoltarea economică. Am organizat 8 bootcampuri până acum iar
proiectul a primit anul trecut premiul pentru Top 10 programe globale pentru
dezvoltare ecosistem de inovație de la ITU, Agenția Națiunilor Unite pentru
Informații și Telecomunicații.
Despre Romanian
Business Leaders
Romanian Business Leaders (RBL) este o
organizație apolitică, neguvernamentală și non-profit care oferă o platformă de
acțiune și implicare socială pentru antreprenorii și șefii de companii din
mediul de business privat.
RBL face România o țară mai bună pentru
business și pentru români, prin proiecte care îmbunătățesc educația,
antreprenoriatul și buna guvernare în România. Proiectele RBL sunt inițiate și
dezvoltate pe bază de voluntariat de cei peste 200 de membri, antreprenori și
executivi de top din România.
Analiștii de la KeysFin lanseaza studiul analizează ce domenii mai funcționează în românia și realizează topul acestora în funcție de numărul de firme înființate în primele 7 luni ale anului.
Numărulcompaniilor înființate în sectorul energiei și al gazelor a crescut cu 51% în primele șapte luni ale anului, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit celei de-a doua ediții a raportului KeysFin Macro Update. O creștere, dar mai mică, a înregistrat-o și domeniul transport&depozitare care a avansat cu 1,7% în ceea ce privește numărul de companii înființate în acest sector.
Deși procentual
valoarea este mai mare în cazul sectorului energiei și al gazelor, numeric,
balanță înclină de partea transportului și depozitării, cu 6.534 companii nou înființate,
față de cele 70 companii noi în domeniul energiei.
În
primele 7 luni ale anului au fost înființate 60.634 companii, cu 31% mai puține
față de aceeași perioadă din 2019, însă scăderea s-a temperat de la minus 47% și
29.780 de companii nou-înființate în primele 4 luni din 2020.
„Noua ediție a raportului KeysFin Macro Update,
o sinteză a mediului economic și de business local extrem de utilă partenerilor
noștri, revine cu noi informații interesante, agregate și interpretate de
analiștii noștri. Chiar dacă efectele seismului cauzat de pandemia de
Coronavirus încă se simt, cele mai recente date arată că economia începe să își
revină, iar antreprenorii și investitorii sunt mereu atenți la ceea ce
funcționează și generează venituri și profit, dovadă fiind orientarea rapidă a
acestora spre sectorul energiei, pe fondul liberalizării recente a pieței
gazelor, precum și spre transport și depozitare, în contextul creșterii comenzilor
online. Totodată, ne bucură să vedem că experiența noastră ne permite să intuim
atât de prompt tendințele din mediul de business local, având în vedere că
unele din cele mai recente analize ale noastre au fost dedicate tocmai acestor
sectoare, și vom depune toate eforturile ca și pe viitor să oferim atât
informații de business puse în contextul corect, cât și predicții susținute de
analize riguroase.” adeclarat
Roxana Popescu, Managing Director KeysFin, unul dintre cei
mai importanți furnizori de soluții de business information din România.
Din punct de
vedere geografic, cele mai multe companii au fost înființate în
București (9.810 companii, cu 7,5% mai puține decât în primele 7 luni din
2019), Cluj (3.116 companii, cu 23% mai puține decât în aceeași perioadă din
2019) și Ilfov (2.878 companii, respectiv cu 5% mai puține înmatriculări decât
în primele luni din 2019 și totodată cea mai mică scădere procentuală
județeană). De cealaltă parte, Argeș, Dâmbovița și Gorj au înregistrat cele mai
ample scăderi procentuale, cuprinse între 45% și 48%.
La
polul opus, scăderi de peste 50% a numărului de înființări de firme noi
se remarcă în agricultură, cultură&divertisment și industria prelucrătoare
(62,6%, 60,7% și respectiv 52,4%).
TEMPERAREA RITMULUI DE CREȘTERE A RATEI
ȘOMAJULUI
Numărul
companiilor suspendate a scăzut cu 30% în primele 7 luni din 2020 față de
aceeași perioadă din 2019, la 6.177 de companii. De asemenea, numărul
companiilor care au intrat în insolvență a scăzut și el cu 15% în
perioada ianuarie-iulie 2020, față de aceeași perioadă din 2019, la 3.179 de
companii.
Radierile și
dizolvările
s-au redus cu mai mult de o jumătate, respectiv cu 53% în primele 7 luni din
2020 față de aceeași perioadă din 2019, la 42.802, iar numărul entităților
active (PFA și persoane juridice) a crescut în acest an cu 4%, la 1.398.611 la 31 iulie
2020. Dintre entitățile active 27,7% au fost PFA. Mai mult, analiștii KeysFin
atrag atenția asupra depășirii nivelului de un milion de persoane juridice
active la sfârșitul lui iulie 2020.
Companiile
par hotărâte să reziste provocărilor pandemiei și încearcă să-și păstreze forța
de muncă. Numărul de șomeri (15-74 ani) a crescut în iulie la 484.000, rata
șomajului majorându-se cu doar 0,1 puncte procentuale față de iunie, la 5,4%
(cel mai ridicat nivel din octombrie 2016). Oricum rata șomajului din România
este cu aproape 2 puncte procentuale sub media Uniunii Europene și este aproape
de jumătatea celei înregistrate în Statele Unite.
Numărul locurilor
de muncă vacante
a fost 34,2 mii în trimestrul al II-lea, în scădere cu 7,6 mii față de
trimestrul anterior. Rata locurilor de muncă vacante a fost 0,71%, în
scădere cu 0,13 puncte procentuale față de trimestrul precedent. Comparativ cu
același trimestru al anului 2019, rata locurilor de muncă vacante a scăzut cu
0,4 puncte procentuale, iar numărul locurilor de muncă vacante a scăzut cu 20,8
mii.
COMERȚUL ȘI CONSTRUCȚIILE, MOTOARELE
ROMÂNIEI
Volumul cifrei de afaceri din comerțul
cu amănuntul (cu
excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut în primul
semestru din 2020 ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și
de sezonalitate cu 0,3% față de aceeași perioadă din 2019.
Cifra de afaceri din comerțul cu
ridicata (cu
excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), a crescut în
termeni nominali în primele 6 luni din 2020 ca serie ajustată în funcție de
numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 2,2% față de aceeași
perioadă din 2019.
Totodată, volumul lucrărilor de
construcții (ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de
sezonalitate), a crescut, per total, în primele 6 luni cu 21% față de aceeași
perioadă din 2019, avans reflectat în lucrările de întreținere și reparații
curente (+56,8%), lucrările de reparații capitale cu (+44,7%) și lucrările de
construcții noi (+8,9%).
Potrivit datelor Ministerului de
Finanțe, aproximativ 222 mii de companii (30% din total) care și-au raportat
rezultatele la 2018 au avut ca principal domeniu de activitate unul dintre
codurile CAEN aferente comerțului (cu amănuntul și cu ridicata) și au
înregistrat cumulat o cifră de afaceri de 597 de miliarde de lei (39% din
total). De asemenea, aproximativ 75 mii de companii (10% din total) care și-au
raportat rezultatele la 2018 au avut ca principal domeniu de activitate unul
dintre codurile CAEN aferente sectorului de construcții și au înregistrat o
cifră de afaceri de 84 miliarde de lei (5% din total).
FINANȚAREA DEFICITELOR GEMENE (BUGETAR ȘI COMERCIAL), PRINCIPALELE RISCURI MACROECONOMICE PE TERMEN SCURT… DUPĂ IMPREDICITIBILITATEA AFERENTĂ ANULUI ELECTORAL
Creditul guvernamental s-a majorat în iulie
2020 cu 1,6% față de iunie 2020, la 133,5 miliarde de lei. În raport cu
iulie 2019, creditul guvernamental s-a majorat cu 29,5% (26% în
termeni reali).
Comparativ cu aceeași perioadă a lui 2019, creditul
neguvernamental a înregistrat o creștere de 3,6% (0,8% în
termeni reali), pe fondul majorării cu 6,1% a componentei în lei (3,2%
în termeni reali) și a scăderii cu 1,3% a componentei în valută
exprimată în lei (exprimat în euro, creditul în valută a scăzut cu 3,3%).
Depozitele
rezidenților clienți neguvernamentalis-au
majorat în iulie cu 0,4% față de luna iunie 2020, la nivelul de
383,7 miliarde de lei și au crescut cu 13,6% (10,5% în termeni reali)
față de iulie 2019.
În perioada ianuarie-iunie 2020, contul
curent al balanței de plăți a înregistrat un deficit de 3,5 miliarde de
euro, comparativ cu 4,4 miliarde de euro în perioada ianuarie-iunie 2019.
În structură, balanța bunurilor a consemnat un deficit mai mare cu 1,1 miliarde de euro, balanța serviciilor a înregistrat un excedent mai mare cu 376 milioane euro. Potrivit analiștilor KeysFin, perspectiva unei contracții mai ample a activității economice a partenerilor externi față de cea proiectată în cazul României este de așteptat a rezulta într-o ușoară deteriorare pe ansamblul anului curent a deficitului de cont curent, acesta urmând să înregistreze pentru al treilea an consecutiv o valoare de peste 4% din PIB.
DESPRE KEYSFIN
KeysFin oferă soluții de reducere a riscului comercial utilizând
date despre companiile din România și din străinătate prin intermediul unor
instrumente dedicate. Cu un portofoliu de peste 500 de clienți, KeysFin este
unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de business information din
România. KeysFin deţine şi aplicaţia KeysFinder, prin intermediul căreia
utilizatorii pot accesa ușor şi rapid situaţii financiare, indicatori şi
informaţii juridice de la peste 4 milioane de entități economice din România.
Regia Națională a
Pădurilor – Romsilva anunță că pune la dispoziție până la finalul anului peste
un milion de metri cubi de lemn pentru foc, pe lângă cei 748.422 metri cubi
livrați până în prezent, în cursul acestui an.
Făcând recomandarea
către populație de aprovizionare din timp cu lemnele pentru sezonului rece,
Romsilva precizează că în acest moment, în depozitele proprii „există un
disponibil de 247.791 metri cubi lemn pentru foc, iar până la finalul anului,
în urma lucrărilor silvice, vor mai fi oferiți populației alți circa 800.000
metri cubi. Prețul mediu de vânzare a lemnului pentru foc este de 175 lei pe
metrul cub, fără taxa pe valoare adăugată, și diferă în funcție de specie,
sortiment și condițiile de livrare. Costul transportului nu este inclus în
acest preț, dar numeroase ocoale silvice din cadrul Romsilva oferă, contra
cost, și serviciul de transport al lemnului pentru foc. Volumul disponibil și
prețurile de vânzare a lemnului pentru foc sunt afișate la sediile ocoalelor
silvice din cadrul Romsilva și centralizat, în format electronic, pe pagina de
internet www.rosilva.ro, în secțiunea Lemn pentru foc – de vânzare,
informațiile fiind actualizate periodic”.
În context, Regia
Națională a Pădurilor – Romsilva reamintește că „administrează 3,13 milioane
hectare păduri aflate în proprietatea publică a statului român, aproximativ 48%
din totalul pădurilor la nivel național”.
Material de opinie de Elena Geageac, Senior Manager Taxe Directe, și Raluca Dana, Consultant Taxe Directe, Deloitte România (foto)
După lansarea oficială a Planului Național de
Investiții și Relansare Economică, Guvernul României vine cu măsuri concrete
pentru punerea lui în aplicare. Printre acestea se numără și aprobarea ordonanței
de urgență prin care se intenționează acordarea de bonificații companiilor care
își majorează și/sau îmbunătățesc capitalurile proprii. Măsura este binevenită
și poate reprezenta un punct de pornire în stimularea societăților comerciale
să se alinieze la normalitate și să se conformeze reglementărilor legale în
vigoare. În plus, proiectul prevede și o modificare importantă cu privire la
termenul de declarare și plată a impozitului pe profit anual.
O companie slab capitalizată nu are puterea
financiară necesară pentru a se dezvolta pe cont propriu, cu atât mai puțin în
situații de criză, și în același timp nu are acces la finanțare externă, având
în vedere că stabilitatea financiară reprezintă un criteriu esențial al
instituțiilor financiare, și nu numai, în acordarea de împrumuturi. În
condițiile în care, în România, potrivit datelor oficiale, aproximativ 280.000
de societăți comerciale (în jur de 40% din total) au capitaluri proprii
negative, programe de finanțare de tipul IMM Invest nu își pot dovedi eficiența
deoarece, dincolo de faptul că împrumutul este garantat de stat în cea mai mare
parte, iar dobânda este subvenționată, situația financiară a unui debitor cu
datorii mai mari decât fondurile proprii este una precară și nu poate garanta
rambursarea împrumutului. Mai mult decât atât, o companie cu acces limitat la
finanțare de regulă apelează excesiv la creditul furnizor (întârzie plata
facturilor către furnizori), practică ce poate duce la blocaje în lanț și chiar
la insolvențe sau falimente.
Capitalul propriu pozitiv, condiție de bază pentru accesarea de bonificații pentru impozite
Potrivit proiectului de ordonanță,
societățile comerciale care își vor menține capitalul propriu pozitiv și la un nivel de cel puțin jumătate din capitalul social vor beneficia de o reducere a impozitului pe profit sau pe venit, în cazul
microîntreprinderilor, ori a impozitului specific, în cazul companiilor din
industria ospitalității, de 2% anual. În plus, companiile vor putea beneficia
de o bonificație cuprinsă între 5% și 10% din impozitul pe profit datorat, pentru majorarea anuală a
capitalului propriu, în funcție de evoluția față de anul precedent (de la 5%,
la peste 25%). Pe o perioadă de trei ani consecutivi, începând cu anul 2022, proiectul
prevede și o reducere de 3% din impozit în funcție de procentul minim de
creștere a capitalului propriu față de nivelul raportat prin situațiile
financiare anuale pentru anul 2020.
Este important de menționat faptul că reducerea
totală de impozit de care poate beneficia o companie se stabilește prin
cumularea procentelor menționate, pe măsură ce criteriile necesare sunt
îndeplinite. Perioada de aplicare a măsurii este 2021-2025.
Raportat la așteptările create prin introducerea măsurii
în Planul Național de Investiții, se observă o diversificare binevenită a bonificațiilor
aplicabile, reducerea de impozit fiind direct proporțională cu cota de creștere
a capitalurilor proprii înregistrată de societate.
În plus, proiectul de ordonanță propune un mod specific
de calcul al capitalurilor proprii, diferit de definiția contabilă. Notabil
este că rezervele din reevaluare aferente activelor imobilizate (în principal
imobiliare) nu intră în calculul capitalului propriu ajustat folosit în
aplicarea bonificațiilor fiscale.
Această „recompensă” reprezintă, în fapt, un instrument
de stimulare a îmbunătățirii lichidității la nivelul societăților, care,
implicit, ar trebui să conducă și la o structură financiară mai sănătoasă
pentru mediul de afaceri. Măsuri similare sunt în vigoare și în alte state ale
Uniunii Europene, sub denumirea de „deducere a dobânzii noționale”, și permit
societăților care aplică regimul de impozit pe profit să deducă o dobândă valabilă
la nivel națională calculată în funcție de creșterea capitalurilor proprii.
Schimbări preconizate ale termenului de declarare și plată a impozitului
O modificare notabilă cuprinsă în proiectul de act
normativ, derivată din nevoia de a determina capitalurile proprii anuale, este
cea referitoare la termenele de depunere a declarațiilor și de plată a
impozitelor vizate, pe perioada aplicării acestor facilități. Astfel, termenele
consacrate (în majoritatea cazurilor, 25 ianuarie și, respectiv, 25 martie) vor
fi extinse până la 25 iunie, termen care, de cele mai multe ori, este ulterior
datei de încheiere a bilanțului contabil și, tocmai de aceea, cu atât mai
potrivit.
În concluzie, acordarea de reduceri de
impozite pentru majorarea capitalurilor proprii este o măsură care ar putea
avea efecte benefice asupra companiilor, individual, dar și asupra mediului
economic în general, pentru că o companie solidă din punct de vedere financiar
conferă încredere partenerilor de afaceri și dă dovadă de seriozitate în
privința onorării obligațiilor comerciale. Însă măsura va fi analizată de
fiecare companie în parte și va fi accesată în funcție si de interesele
acționarilor sau asociaților, de la caz la caz.
Mai multe informații
și recomandări pentru companii legate de modul în care se pot pregăti în contextul pandemiei de COVID-19 sunt
disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul Deloitte România.
Pentru cele
mai recente modificări legislative adoptate în contextul coronavirus, experții Reff & Asociații | Deloitte
Legal actualizează în permanență o secțiune dedicată, disponibilă aici.
Compania cu capital integral românesc
Delta Studio, lider pe piața internă de lifestyle, amenajări interioare și
desing, anunță că showroom-ul
principal – din București, Strada Progresului, nr. 1-3 (intersecția Răzoare),
sector 5 – este deschis și duminica, din 6 septembrie. Programul, pentru vizită
și informare, este între orele 10 și 14. Sâmbăta, publicul este așteptat între
orele 10 și 14 pentru consiliere și între orele 14 și 16, pentru vizită. În
celelalte zile, programul este 9-18.
Delta Studio se caracterizează prin
aceea că „reflectă pasiunea pentru arta locuirii printr-o ofertă amplă de
produse de înaltă calitate. Colaborarea cu furnizori de top din întreaga lume
asigură o permanentă aliniere la tendințele globale în amenajări interioare,
iar atenția față de spiritul românesc se manifestă prin parteneriate cu
profesioniști locali și dezvoltarea de noi capacități de producție. În cei
peste 20 de ani de la înființare, Delta Studio s-a implicat în mii de proiecte
de design interior, imprimându-și de fiecare dată entuziasmul pentru detalii și
execuții impecabile”. Top of Form
Foto: amenajare living Sleek Dining,
arhitect Echipa Delta Studio
Compania de
asigurări Signal Iduna România – lider în asigurări de sănătate aferente
activității de asigurări de viață – anunță că „a încheiat primele șase luni ale
anului 2020 cu o cifră de afaceri de peste 57,4 milioane de lei, ceea ce
reprezintă o creștere cu 44% față de aceeași perioadă a anului trecut. Numărul
de asigurați raportat la finalul primelor șase luni din 2020 se ridică la peste
180.000 de persoane, în creștere față de aceeași perioadă a anului trecut cu
64%, dintre care 88% sunt contracte corporate, restul fiind asignate
segmentului de retail. Rezultatele realizate în prima jumătate a acestui an se
bazează și pe parteneriatele solide cu brokerii, o relație care aduce
plus-valoare business-ului”.
Tiberiu Maier (foto), CEO al Signal Iduna România, subliniază: „Cu siguranță
contextul actual a modificat profilul clientului de asigurări, deoarece
apariția unei situații neprevăzute și conștientizarea acestui fapt este acum o
realitate pentru mulți dintre noi. Observăm o creștere a nivelului de interes
din partea clienților noi, dar și o dorință din partea celor existenți de a
solicita dezvoltarea pachetelor adăugând beneficii suplimentare, mai ales pe
zona de asigurări corporate. Am înțeles, astfel, că așteptările clienților de
la o asigurare de sănătate păstrează în continuare un trend ascendent pe zona
de servicii. De aceea, am pus accentul pe dezvoltarea soluțiilor digitale de
accesare a produselor noastre, continuând să oferim o experiență 100% digitală.
Aproape o treime din asigurații Signal Iduna folosesc în prezent serviciile
noastre prin intermediul aplicației de mobil Signal Care Assistant, iar numărul
este în creștere”.
Signal Iduna
accentuează că în contextul actual, „încă de la începutul lunii aprilie,
asigurații au avut posibilitatea de a beneficia de consultații de telemedicină.
În plus, gradul ridicat de digitalizare pentru majoritatea proceselor a permis
angajaților să se adapteze rapid la situația de lucru de acasă pentru
continuarea desfășurării activităților.În ceea ce privește operațiunile adresate clienților, a fost
simplificat procesul de rambursare pentru asigurați, fiind necesar un număr mai
redus de documente, iar actele corespunzătoare contractelor de asigurare au
fost distribuite integral în format electronic. Serviciul de consiliere
medicală la distanță, aplicația de mobil Signal Care Assistant și serviciul de
Call Center au asigurat un flux neîntrerupt pentru recepționarea și răspunsul
la solicitările clienților”.
Produselele Signal
Iduna includ: asigurări de sănătate private pentru familie și pentru companii,
asigurări de viață, asigurări de accident. Signal Iduna oferă soluții de
reasigurare, analiză și servicii de consultanță în ceea ce privește subscrierea
riscului pentru gestionarea optimă a asigurărilor de sănătate. Expertiza Signal
Iduna este susținută de acoperire la nivel național și de o experiență 100%
digitală pentru clienți. În plan european, este prezentă în Germania, Polonia,
Ungaria, Elveția și România.
Ministrul educației și cercetării, Monica
Anisie, a anunțat lansarea portalului educatiacontinua.edu.ro, instrument online de informare privind reluarea
activității în sistemul național de învățământ: „Așa cum am promis,
în această perioadă am elaborat ghidurile metodologice, ghiduri pentru
organizarea și desfășurarea activităților în cadrul unităților de învățământ.
Aceste materiale au fost concepute pentru fiecare nivel de învățământ, prin
raportare la particularitățile acestora. Astfel, Ministerul Educației și
Cercetării pune la dispoziție ghiduri pentru: educație timpurie, învățământ
preșcolar, învățământ primar, gimnazial și liceal, dar și pentru învățământ
vocațional, profesional și tehnic și, nu în ultimul rând, pentru învățământul
special. Toate aceste materiale-suport sunt publicate pe educatiacontinua.edu.ro”.
Portalul facilitează
accesul direct la informare pentru actorii din sistemul național de învățământ:
elevi, studenți, părinți, cadre didactice, precum și pentru alte categorii de
public. Acesta va cuprinde toate documentele emise de către Ministerul
Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății pe această temă: norme,
ghiduri, regulamente, metodologii, dar și alte documente din același spectru
tematic, grupate pe arii de interes, respectiv cicluri de învățământ.
Prime apariții de interes larg pe portal sunt ghidurile privind
organizarea și desfășurarea activităților în cadrul unităților de învățământpentru anul
școlar 2020-2021, în contextul epidemiei de Covid-19.
Sublinierea ministerială este că „ghidurile
au fost concepute pentru toate nivelurile de învățământ, prin raportare la
particularitățile fiecăruia în parte: învățământ preșcolar, învățământ primar,
gimnazial și liceal, învățământ vocațional, învățământul special, respectiv
învățământ profesional și tehnic. Prin intermediul acestor ghiduri,
Ministerul Educației și Cercetării vine însprijinul decidenților de la
nivel local/județean și al cadrelor didactice, în vederea planificării
deschiderii anului școlar 2020-2021 în condiții de siguranță pentru toți
preșcolarii, elevii și pentru întregul personal al unităților de învățământ. În
același timp, ghidurile propun repere pentru crearea, în unitățile de
învățământ preuniversitar, a unui mediu sigur și favorizant pentru
învățare relevantă și oferă modalități de colaborare la nivelul comunității
locale, pentru a găsi soluții dinamice de lucru în acord cu provocările
contextului pandemic. Materialele prevăd recomandări de selectare și organizare
a scenariilor, de aplicare a acestora, precum și de organizare a orarului. Fiecare
scenariu posibil este prezentat din perspectiva măsurilor necesare și a
impactului asupra curriculumului, a resurselor, a orarului, a evaluării, a
modului de colaborare în echipa pedagogică, a interacțiunii cu profesorii,
cu elevii și părinții și măsuri destinate siguranței sanitare”
Ghid pentru învățământ
preșcolar
Ghid pentru învățământul
primar
Ghid pentru învățământul
gimnazial și liceal
Ghid pentru învățământul
profesional și tehnic
Ghid pentru învățământul
special
Ghid pentru învățământul
vocațional
Ministerul Educației și Cercetării precizează
că „recomandările incluse în cuprinsul acestor documente de lucru vizează
modalități de abordare a activității cu preșcolarii și elevii, în
contextul epidemiei de Covid-19, respectând măsurile de siguranță specifice celor
trei scenarii. De asemenea, acestea au fost formulate în raport cu
particularitățile de vârstă ale elevilor, cu obiectivele activității
educaționale și elementele de curriculum specifice fiecărui nivel”.