Federația Sindicatelor din Silvicultură „Silva” trage un nou semnal de
alarmă și se adresează din nou autorităților față de intensificarea
agresiunilor comise asupra silvicultorilor, odată cu persistența lipsei de
dotare pentru intervenție:
În doar câteva luni – 6 pădurari agresați de hoții de
lemne!
În urmă cu doar o
lună, Federația Sindicatelor Silva trăgea un semnal de alarmă, anunțând că, pe
fondul creșterii presiunii asupra pădurii, trei silvicultori aflați în timpul
serviciului de pază a fondului forestier național au fost agresați de hoții de
lemn, iar de atunci, alți trei pădurari din județele Bacău, Hunedoara și
Vâlcea, au devenit victime ale infractorilor surprinși în timp ce tăiau ilegal
sau sustrăgeau material lemnos.
Aceste noi cazuri
vin să completeze tabloul sumbru al agresiunilor îndreptate împotriva
personalului silvic, în urma cărora, în ultimii ani, apărând pădurea, 6
pădurari au fost omorâți de hoții de lemn, iar peste 700 de silvicultori au
fost atacați de infractori, suferind agresiuni și vătămări corporale grave,
amenințări cu moartea, precum și distrugerea unor bunuri (autovehicule,
locuințe, anexe gospodărești, sedii administrative etc.).
Federația Sindicatelor Silva a atras
atenția încă din anul 2019, în nenumărate rânduri, că personalul silvic de
teren se confruntă cu o presiune tot mai ridicată asupra pădurii și face față
cu dificultate acestei presiuni, în principal din cauza lipsei dotărilor
absolut necesare în cadrul acțiunilor pentru asigurarea pazei și a integrității
fondului forestier (armament de serviciu, mijloace de comunicare, de
intervenție și de apărare, uniforme de serviciu, echipament individual de
protecție precum și mijloace de transport adecvate).
În prezent, situația este una cel puțin
alarmantă, jumătate din cei peste 7000 de silvicultori (pădurari și șefi de
districte din cadrul administratorului fondului forestier proprietate publică a
statului român), care au ca obligație de serviciu paza pădurilor și asigurarea
integrității fondului forestier, nu sunt dotați cu armament de serviciu așa cum
prevede legea (Codul silvic și Statutul personalului silvic), desfășurându-și
activitatea doar sub protecția divină. Lipsirea de armament a personalului
silvic a fost posibilă printr-o decizie absolut aberantă a Guvernului, care
prin Hotărârea nr. 11/2018, a interzis utilizarea anumitor categorii de armament, între care și cel cu
care era dotat o bună parte a personalului silvic din România.
În afara lipsei de
armament și de dotări, la această situație îngrijorătoare a agresiunilor asupra
personalului silvic s-a ajuns și din cauza dimensionării insuficiente a
personalului silvic cu atribuții de pază, precum și din cauza dimensionării
cantoanelor și districtelor silvice, fără a se ține seama de complexitatea și
specificul activității de pază a pădurilor la nivel local și regional.
Urmare acestor noi cazuri de agresare a
personalului silvic, în data de 31.03.2021, Federația Sindicatelor Silva a
solicitat oficial, din nou, sprijinul și intervenția conducerii Ministerului
Mediului, Apelor si Pădurilor și a conducerii Regiei Naționale a Pădurilor –
Romsilva pentru urgentarea dotării
personalului silvic, ce are ca responsabilități paza pădurilor, cu armament de
serviciu, cu uniformă de serviciu, cu mijloace de apărare și de intervenție, cu
mijloace de comunicație și mijloace de deplasare, așa cum sunt prevăzute de
lege, astfel încât riscul de producere în viitor a unor astfel de evenimente
nedorite, să se reducă cât mai mult posibil.
Pentru descurajarea actelor de agresiune
asupra silvicultorilor, a fost solicitată intervenția d-lui Tánczos Barna,
Ministrul mediului, apelor și pădurilor în vederea modificării și completării
Codului penal, prin includerea personalului silvic în categoriile prevăzute la
art. 257, alături de polițiști și jandarmi, în cazul cărora faptele de
amenințare, lovire și vătămare corporală comise asupra acestora se sancționează
cu pedepse mult mai aspre.
Totodată, în
data de 01.04.2021, Federația Sindicatelor Silva a solicitat sprijinul
Procurorului General al României pentru
monitorizarea actelor de cercetare şi urmărire penală ce se efectuează în
cazurile de agresiune îndreptată împotriva personalului silvic şi dispunerea de
măsuri în scopul efectuării cu
celeritate a cercetărilor pentru identificarea, anchetarea și pedepsirea
autorilor acestor agresiuni.
Federația
Sindicatelor Silva va susține în continuare, prin toate mijloacele legale,
respectarea prevederilor Statutului personalului silvic, modificat și completat
prin Legea nr. 234/2019, dimensionarea cantoanelor, districtelor și ocoalelor
silvice în funcție de activitățile specifice și de realitățile din teren,
precum și dotarea personalului silvic conform legislației în vigoare.
Criza sanitară a amplificat
îngrijorările cu privire la schimbările climatice și a subliniat importanța
creșterii sustenabilității și a protecției mediului în întreaga lume.
Necesitatea decarbonării a generat schimbări în strategiile globale ale
guvernelor și companiilor în ceea ce privește eficiența energetică și sursele
de energie regenerabile. La nivel global,
marile puteri și, în același timp, cei mai mari poluatori, China și SUA își
dispută lupta pentru decarbonare, în timp ce în Europa, Pactul Verde European angajează
țările membre către o economie curată și circulară.
În România, decarbonarea sectorului energetic se bazează în mare măsură pe sprijinul oferit de Pactul Verde European. Potențialul energiei regenerabile pe piața locală poate deveni motorul decarbonării sectorului energetic românesc, atâta timp cât inițiativele publice se sincronizează cu intențiile de business, conform analizei EY – Decarbonarea sectorului energetic din România prin energii regenerabile.
Mihai Drăghici, Senior Manager, Consulting, EY România: „România are
un ușor avans din perspectiva ponderii energiei din surse regenerabile față de
media Uniunii Europene. În aceleași timp, suntem în topul țărilor din UE din
perspectiva dependenței de cărbune pentru generarea energiei electrice la un
cost cu aproximativ 50% peste prețul mediu din piața de energie în 2020.
Accelerarea tranziției către energie regenerabilă este un obiectiv economic
necesar în contextul prețurilor CO2 actuale, al prețurilor tehnologiilor
regenerabile, al fondurilor europene, dar și al unui mix energetic sustenabil.
Mihai Drăghici
EY susține această tranziție prin contribuția proprie, EY este „carbon negative” în 2021, dar și prin soluțiile oferite companiilor cu privire la decarbonare, îmbunătățirea eficienței energetice și atragerea fondurilor europene pentru atingerea acestor obiective.“
Cum arată piața energiei din România?
România a atins în 2020 obiectivul de 24% din consumul de energie total
provenit din surse regenerabile. Pentru 2030, noul obiectiv stabilit de
guvernul român este de 30,7%, realizabil prin adăugarea a 7GW în capacitate
regenerabilă.
În ceea ce privește consumul de energie, conform datelor Eurostat, în
2019, puțin peste 24% din consumul de energie a provenit din surse regenerabile
de energie, plasând România pe locul 10 în UE și peste nivelul mediu al
Uniunii.
În 2020, producția de energie electrică din România provenea în
proporție de 12,4% energie eoliană, 3,4% din panouri solare fotovoltaice și
27,6% din hidroenergie. În total, producția de energie regenerabilă (eoliană,
fotovoltaică și biomasă) a reprezentat 16% din total.
Emisiile de gaze cu efect de seră ale României au scăzut cu peste 50%
față de nivelurile din 1990 datorită unei reduceri semnificative a cererii de
energie și a activității industriale, creșterii eficienței energetice și
conformării treptate la standarde de mediu mai restrictive. În prezent, energia
reprezintă încă sursa principală de emisii, reprezentând 2/3 din emisiile
naționale de gaze cu efect de seră, urmate de agricultură și industrie[1].
Tranziția energetică către emisii reduse de carbon în România se poate
realiza prin sincronizarea inițiativelor private și publice
În ultimii ani, România a suferit o scădere a atractivității în ceea ce
privește investițiile în energie regenerabilă, parțial din cauza lipsei de
reglementări și a sprijinului guvernamental adecvat. Potrivit celui mai recent
clasament EY Renewable Energy Country
Attractiveness Index (RECAI), în ciuda faptului că România s-a
poziționat printre primele 40 de țări cele mai atractive în materie de energie
regenerabilă în 2015 (locul 34), în 2020, țara noastră a scăzut sub acest top,
fiind depășită de țări europene precum Polonia, Grecia și Austria.
Cu toate acestea, în contextul introducerii Pactului Verde European, mai
multe companii multinaționale din domeniul energiei au asimilat valul de
schimbări și au implementat agenda sustenabilității în strategia lor de
afaceri. În același timp, și-au anunțat intenția de a investi în proiecte de
energie curată la nivel local.
La nivel guvernamental, în 2020 au fost introduse acorduri de cumpărare
a energiei electrice, pentru a stimula investițiile în sectorul surselor
regenerabile de energie prin dereglementarea pieței locale de energie
electrică, conform reglementărilor UE privind piața comună, permițând astfel
investitorilor să minimizeze riscurile tranzacțiilor. Până când această
modificare legislativă va intra în vigoare, toate tranzacțiile cu energie
electrică pot fi efectuate exclusiv pe piața centralizată într-un mod
transparent, public, competitiv și nediscriminatoriu. Această restricție asupra
acordurilor negociate în mod liber a fost văzută ca principalul obstacol care
împiedică investițiile în capacitățile de nouă generație, în special în
sectorul regenerabil.
Mai mult, o schemă de contracte pentru diferență este evaluată în
prezent la nivelul Ministerului Energiei, cu sprijin financiar din partea BERD,
pentru a sprijini investitorii interesați de dezvoltarea de proiecte de energie
curată în România.
Noua lege a energiei electrice, aflată în proces de redactare, cu
sprijinul BERD, va include prevederi relevante legate de legislația UE de
mediu, flexibilitatea sistemului, interconectarea sporită și liberalizarea
pieței, care reprezintă facilitatori pentru tranziția către o economie cu
emisii reduse de carbon.
Șase recomandări pentru un plan integrat de tranziție către energii regenerabile:
Actualizarea politicilor și a legislației pentru a
stimula investițiile în energii regenerabile. Armonizarea cadrului legal cu cel
de reglementare va favoriza o implementare susținută a capacităților de energie
regenerabilă.
La nivel național, proiectele strategice trebuie
definite, prioritizate și abordate în contextul potențialului semnificativ de
finanțare a facilității de recuperare și reziliență și a altor fonduri UE
disponibile.
Dezvoltarea unei infrastructuri rezistente și
flexibile va fi elementul central al integrării surselor regenerabile de
energie – un grad ridicat de stabilitate a rețelei poate ușura tranziția
energetică.
Adoptarea de noi tehnologii pentru stocarea
energiei, îmbunătățirea eficienței energetice și creșterea producției
descentralizate vor crește cota de energie curată ce va fi instalată.
Dezvoltarea unor mecanisme specifice pieței pentru
a asigura beneficii maxime pentru participanți și pentru a valorifica întregul
potențial al integrării surselor regenerabile de energie.
Abordarea bazată pe agilitate pentru atingerea
obiectivelor Pactului Verde European – evaluarea stării actuale, stabilirea
obiectivelor, urmărirea progresului, evaluarea din partea sectorului și
adaptarea din mers sunt pașii cheie ai procesului de transformare.
Ce prevede Pactul Verde European
Neutralitatea în emisiile de gaze cu efect de seră
a fost definită ca o țintă pentru 2050 și pentru Uniunea Europeană, un
deziderat stipulat în cadrul Pactul Verde European. El reprezintă un angajament
legal, un set de inițiative care vizează ușurarea tranziției Europei către o
economie curată și circulară prin utilizarea eficientă a resurselor, restaurarea
biodiversității și reducerea poluării sub toate formele.
Până în 2030, obiectivul pentru reducerea gazelor
cu efect de seră este de cel puțin 50% și spre 60% comparativ cu nivelurile din
1990. Una dintre principalele modalități prin care Comisia Europeană își
propune să realizeze neutralitatea climatică este decarbonarea sectorului
energetic.
Tranzacționarea emisiilor de carbon sau proiectele
de compensare și reducere a carbonului reprezintă soluții pe termen scurt la o
problemă stringentă. 75% din emisiile de gaze cu efect de seră ale UE provin
din producția și utilizarea energiei în sectoarele economice[2].
Pentru decarbonarea sectorului energetic și atingerea obiectivelor
stabilite în cadrul acordului au fost instituite mai multe mecanisme europene de
finanțare. Dintre acestea, principalii
beneficiari ai Mecanismului de Tranziție Justă sunt Polonia, Germania și
România, având în vedere dependența ridicată de combustibilii fosili pentru
consumul de energie. România va putea accesa până la 4,4 miliarde EUR ca parte
a acestui mecanism, care promite să sprijine tranziția către energie cu emisii
reduse de carbon și, de asemenea, să îmbunătățească infrastructura energetică
și să creeze noi locuri de muncă în cadrul economiei verzi.
Marile puteri în lupta pentru decarbonare – China versus SUA
Principalele economii ale lumii care au adoptat
energia regenerabilă sunt, paradoxal, cei mai mari poluatori din lume: China,
urmată de Statele Unite. China este lider mondial în domeniul electricității
din surse de energie curate, generând 28,7% din producția eoliană globală și
31,9% din producția solară globală. SUA este al doilea cel mai mare producător
atât de energie eoliană, cât și de energie solară, generând 21,7% din producția
eoliană globală și 14,7% din producția globală de energie solară (date din
2018).
În ultimii ani, China și-a manifestat dorința de a
investi în infrastructura de energie verde și a respectat acest angajament prin
dublarea noii capacități regenerabile în 2020. Cu toate acestea, cererea de
energie din aceste două economii majore rămâne foarte dependentă de
combustibilii fosili.
În Statele Unite, Donald Trump, sceptic în privința
schimbărilor climatice, a retras Statele Unite din Acordul de la Paris privind
Schimbările Climatice, tratat internațional cu caracter juridic obligatoriu privind reducerea emisiilor de
gaze cu efect de seră, și a acordat prioritate creșterii economice, ignorând
necesitatea reducerii emisiilor de CO2 și susținând că reglementările de mediu
ar putea afecta milioane de locuri de muncă.
După 4 ani de zero acțiune climatică, cetățenii
americani s-au orientat către un lider foarte diferit, care a poziționat
protejarea mediului în topul priorităților viitoarei administrației. În ziua 1
a președinției sale, Biden a aderat la Acordul de la Paris, a revocat permisul
pentru un nou sistem de conducte petroliere și a promis că va susține
inițiative care vor conduce la o economie americană bazată 100% pe energie
curată, cu zero emisii nete cel târziu în 2050 și reducerea emisiilor de carbon
din stocul imobiliar american cu 50% până în 2035.
Pe 22 aprilie, Ziua Pământului, Statele Unite vor găzdui un summit climatic, unde liderii marilor națiuni, poluatori majori din lume, vor discuta despre promisiuni ambițioase în ceea ce privește decarbonarea. Cu toate acestea, punerea promisiunilor în acțiuni, mai precis în legislație și reglementări se poate dovedi mai dificilă decât pare, cu un Congres American divizat și, în plus, influența generată de lobby-ul marilor corporații de combustibili fosili. China și Statele Unite vor juca însă cel mai important rol la nivel mondial în procesul de combatere a schimbărilor climatice.
EY este una dintre cele mai mari firme de
servicii profesionale la nivel global, cu 298.000 de angajaţi în peste 700 de
birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 37,2 miliarde de USD în anul
fiscal încheiat la 30 iunie 2020. Reţeaua noastră este cea mai integrată la
nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le oferim
clienţilor servicii prin care să beneficieze de oportunitățile din întreaga
lume.
Prezentă în România din anul 1992, EY este liderul de pe piața serviciilor
profesionale. Cei peste 800 de angajați din România și Republica Moldova
furnizează servicii integrate de audit, asistență fiscală, juridică, strategie și
tranzacții, consultanță către companii multinaționale și locale. Avem birouri
în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Chișinău. EY România s-a afiliat
în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenoriatului, EY
Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în
finala mondială ce are loc în fiecare an, în luna iunie, la Monte Carlo. În
finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai
multe informații, vizitați pagina noastră de internet: www.ey.com
Despre raport
Sprijinul
prevăzut de Pactul Verde European este un factor cheie pentru tranziția către
industriile energetice cu emisii reduse de carbon în întreaga Uniune Europeană.
Nivelul investițiilor în domeniul energiei regenerabile în România va depinde
de sprijin guvernamental și reglementări adecvate și de o sincronizare perfectă
cu intențiile actuale de afaceri. Raportul analizează tendințele actuale de pe piața
energiei din România, precum și alte evoluții din economiile mari ale lumii,
care evidențiază importanța adoptării energiei regenerabile pe tot globul
pentru un răspuns adecvat la schimbările climatice.
Surse analiză: Agenția
Internațională de Energie, Eurostat, Institutul Național de Statistică,
Transelectrica, BERD, Comisia Europeana.
Fărăintervenția băncilor centrale ciclul de scădere și revenire ar fi durat mult mai mult.
Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) prezintă concluziile discuțiilor purtate cu specialiști din piață, în cadrul dezbaterii „Pulsul Pieței Financiare”, cu privire la evoluția pieței de capital. Gradualitate și dozaj sunt termenii care au caracterizat cel mai bine măsurile luate de BNR în ultima perioadă pentru a menține un echilibru în piață. Vedem indicele BET la maxime istorice și poate fi privit ca semn al unei reveniri economice nu foarte îndepărtate și un interes crescut al investitorilor pentru piața autohtonă de capital.
Cristian Popa, CFA, Membru Consiliul de Administrație, BNR:
„BNR nu a sărit calul,
nu am exagerat cu scăderea dobânzilor, a existat gradualitate dar și dozaj,
ambele bine calibrate. Prin deciziile luate, a fost asigurat un anumit
echilibru, care nu este ușor nici de obținut, nici de menținut. Dacă am fi
exagerat s-ar fi văzut din prima fază pe curs, iar în câteva luni, jumătate de
an, s-ar fi văzut și în inflație. Unii oameni cred că dobânzile sunt scoase din
joben, că sunt făcute din pix, nimic mai greșit!Există un proces foarte
elaborat, muncim și 2 luni până la o decizie, sunt 3 departamente implicate în
acest proces, luăm bob cu bob datele economice. Din exterior poate părea
simplu: reducere, menținere sau creștere, dar nu este așa, deloc! Deciziile
noastre au efecte asupra a milioane de cetățeni, nu ne jucăm cu ele, nu este
loc de erori.”
Daniela Șerban – Președinte ARIR
Daniela Șerban, Președinte & Co-fondator ARIR:
„Piețele de capital se află în acest moment pe un trend ascendent. BET, principalul indice al Bursei de Valori București, a atins maxime istorice. În momentul de față, banii românilor se află preponderent în depozite bancare, însă este un moment favorabil pentru investiții. Este un moment bun pentru noi toți să fim mai activi, să contribuim din ce în ce mai mult la fondurile de pensii, chiar și pentru pilonul III. Am auzit foarte mulți oameni tineri spunând că nu au planuri pentru fondurile lor de pensii, însă din păcate este o perspectivă greșită și o dovadă că trebuie să punem mai mult accent pe educația financiară.”
Dragoș Manolescu, CFA, Director General Adjunct, OTP Asset Management:
„În ultimii ani, bursa de la București a adus dividende foarte mari și, dacă ne raportăm la piețele globale, indicii BVB au stat în frunte. Este cea mai ieftină bursă din zona piețelor de frontieră și avem cel mai atractiv dividend chiar și în aceste condiții. La nivel global asistăm încă din septembrie 2020 la o rotație care a început dinspre companiile tehnologice către companiile “value”, ciclice, care au recâștigat încrederea investitorilor. Anul trecut am asistat la cele mai mari ieșiri din fondurile de obligațiuni la nivel global. La fondurile de investiții, cererea de răscumpărare vine în momentul în care clientul are impresia că piața se îndreaptă într-o direcție nefavorabilă. Fără intervenția băncilor centrale am fi asistat la o criză de lichiditate și probabil că acest ciclu de scădere și revenire ar fi durat mult mai mult timp.”
Andreea Pipernea, CEO NN Pensii:
„Noi privim lucrurile din perspectiva investitorului care acționează pe termen lung și foarte lung, care construiește portofolii pentru următorii zeci de ani. Fondurile de pensii acționează ca factor stabilizator la nivel de piață pentru că, așa cum se poate observa din rapoartele noastre, ele sunt în general stabile. BET se află la maxim istoric, este un moment important, însă noi ne uităm și la alți parametri ai pieței – lichiditatea, adâncimea și cât de vastă este piața locală. BET confirmă în acest moment o relansare economică pentru perioada următoare.”
Aurel Bernat, CEO BT Asset Management:
„Este foarte important că suntem din nou la maxime și există entuziasm în
rândul investitorilor individuali și instituționali. Deși discutăm din ce în ce
mai des despre educație financiară, din păcate anul trecut am avut momente
puternice de scădere a bursei în care investitorii individuali lipseau. Acum,
ajungând în zona de maxime și mediatizarea fiind suficient de puternică, se
remarcă un număr mult mai mare de doritori decât anul trecut. Este important ca
investitorii care se uită pe termen scurt să nu judece randamentul ultimilor
360 de zile care a fost spectaculos, ci să gândească pe termen lung indiferent
de plasamentele pe care vor să le facă.”
Despre Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR):
ARIReste
o organizație non-guvernamentală și non-profit care a fost înființată cu scopul
de oferi emitenților actuali și potențiali o platformă pentru dezvoltarea
profesioniștilor în relația cu investitorii (IR) și pentru a contribui la
implementarea celor mai bune practici în comunicarea cu investitorii și în
guvernanță corporativă. A fost înființată în Noiembrie 2018 și are ca
membri companii listate, companii cu potențial de a deveni companii listate,
administratori de fonduri,profesioniști în relația cu investitorii, precum și
consultanți. Membrii fondatori sunt Bursa de Valori București (BVB), ALRO,
Electromagnetica, Franklin Templeton Management – suc. București,
Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica, Daniela Șerban,
Cosmin Răduță și Tony Romani, în timp ce Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari,
Idea Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania și Transgaz s-au alăturat ca
Membri Asociați, INNOVA Project Consulting, ENVISIA, RTPR și Mazars ca Membri
Afiliați.
Una dintre moștenirile pe care pandemia o va lăsa este dorința angajaților de a li se permite să lucreze de la distanță mai des, se arată în noul studiu realizat de Boston Consulting Group (BCG) și BestJobs, membru The Network. În ceea ce privește România, aproximativ 9 din 10 persoane chestionate au declarat că se așteaptă ca locul lor de muncă să rămână complet sau parțial de la distanță după COVID-19. Chiar și angajații care realizează sarcini manuale, au spus că sunt interesați de o oarecare flexibilitate cu privire la unde și când vor lucra.
România s-a clasat pe locul patru în
topul comparativ realizat la nivel global, după țări precum Filipine, Africa de
Sud și Zambia, în privința lucrului de la distanță: 41% dintre românii
chestionați au declarat că ar prefera să nu mai fie nevoiți să se întoarcă
niciodată la birou, reprezentând un procent cu mult mai mare față de media
globală de 24%, se arată în studiul intitulat Decoding
Global Ways of Working. 48% dintre
români au declarat că ar prefera ca, după pandemie, să aibă posibilitatea
combinării muncii de la distanță cu cea de la birou, reprezentând de două ori
mai mulți oameni, comparativ cu cei care lucrau de la distanță la sfârșitul
anului 2020 și depășind cei 20% dintre românii care lucrau de la distanță
înainte de apariția virusului.
„Multe organizații au fost forțate de pandemie să facă tranziția unui anumit număr de angajați către munca de la distanță, practic peste noapte, iar muncitorii și managerii au realizat faptul că există modele de lucru flexibile,” a declarat Melanie Seier Larsen, director general și partener al BCG. „Companiile trebuie acum să pună în practică ceea ce au învățat și să creeze soluții pe termen lung pentru a satisface așteptările care vor persista și după sfârșitul pandemiei,” adaugă Seier Larsen.
Aproximativ
20% dintre respondenții care lucrează în posturi de birou tradiționale sau
digitale, doresc ca după pandemie să aibă o structură de lucru complet de la
distanță. Dar nu vorbim doar despre acei oameni care doresc mai multă
flexibilitate la locul de muncă, în mod permanent. De exemplu, aproximativ 75% dintre persoanele care
realizează muncă fizică sau socială, dețin locuri de muncă care necesită
prezența, cum sunt manipularea bunurilor fizice sau contactul cu clienții vor să lucreze și de la distanță, cel
puțin ocazional.
„În
ultimul an, a crescut, atât cererea, cât și oferta de proiecte de freelance,
job-uri de tip part-time: activități cu jumătate de normă sau proiecte și full remote. Pandemia le-a arătat angajaților
beneficiile flexibilității la locul de muncă, iar angajatorilor le-a
demonstrat că productivitatea nu ține de o locație fixă,” spune Ana Visian, Marketing Manager BestJobs.
În
afară de flexibilitatea muncii, sondajul a identificat și câteva schimbări în
aprecierile românilor față de un loc de muncă. În 2018, când BCG și BestJobs au
realizat sondajul precedent, românii au clasat pe primele două poziții
echilibrul dintre viața privată și cea profesională și posibilitățile de
carieră. Aceste dorințe sunt acum pe locurile 8, respectiv 6, în timp ce
securitatea locului de muncă și relația bună cu colegii au intrat în primele
trei preferințe, ceea ce reflectă schimbarea priorităților lor în urma pandemiei.
Interesant este că factorul reprezentat de compensația financiară, care a ajuns
pe locul al 4-lea în clasamentul global, urcând de la poziția a 8-a din 2018,
în România s-a menținut pe același loc, fiind al 9-lea cel mai important. La
nivel global, o relație bună cu colegii, cu superiorii, precum și un echilibru
bun între viața profesională și cea privată sunt primii trei factori
importanți.
„Ar fi
surprinzător dacă prioritățile nu s-ar fi schimbat, având în vedere criza
economică și existențială prin care toată lumea a trecut,” a declarat
directorul asociat al BCG, Adam Kotsis. “Oamenii sunt fericiți dacă, pe timpul
unei pandemii, au doar un loc de muncă și un venit stabil. În același timp
contează, atât relaționarea, cât și o viață echilibrată. Angajatorii trebuie să
se asigure că aceste nevoi sunt satisfăcute chiar și în modelul de lucru de la
distanță,” a adăugat ea.
Respondenții
români au mai declarat faptul că cel mai mare impact pozitiv al pandemiei
asupra muncii lor, a fost utilizarea sporită a instrumentelor digitale. În
același timp, bunăstarea angajaților, calitatea și stilul de leadership, precum
și echilibrul dintre viața profesională și cea privată au fost cele mai
afectate.
Atât
problemele legate de responsabilitatea față de mediu, cât și diversitatea și
incluziunea au devenit mai importante pentru români în ultimul an. Însă,
într-un procent mai mic decât media globală, romanii au spus că nu vor lucra
pentru companii care nu se potrivesc cu valorile lor, se mai arată în studiu.
Pentru
realizarea raportului, BCG și The Network, reprezentând o alianță a celor mai
importante site-uri de recrutare, au sondat 209.000 de participanți din 190 de
țări. În România, aproape 2.600 de persoane au completat sondajul BCG-BestJobs.
66% dintre persoanele intervievate dețin o diplomă de licență, iar 28% o
diplomă de master. Numărul femeilor intervievate a fost de două ori mai mare
decât cel al bărbaților. Angajații tineri au fost mai implicați, aproape o
treime din persoanele care au răspuns au fost persoane cu vârsta sub 30 de ani.
Raportul
vine cu recomandări pentru modul în care companiile se pot adapta la
așteptările angajaților față de munca de la distanță pe termen lung, printre
care enumerăm noi modele de leadership și strategii de lucru de la distanță
concepute pentru locuri de muncă individuale.
Datele raportului Decoding Global
Ways of Working oferă informații despre preferințele angajaților în funcție
de sex, vârstă, nivel de educație, nivel de abilități digitale și poziție în
ierarhie.
Boston Consulting Group
este partenerul liderilor din afaceri și societate pentru a-i ajuta să facă
față celor mai mari provocări și pentru a descoperi cele mai mari oportunități.
Compania BCG a fost pionierul domeniului strategiei de afaceri, aceasta fiind
fondată în anul 1963. Astăzi, aducem clienților noștri o transformare totală –
care inspiră schimbări complexe, permițând organizațiilor să crească, să aibă
un avantaj competitiv care să conducă la un impact liniar.
Pentru a avea succes,
organizațiile trebuie să îmbine capacitățile digitale cu cele umane. Echipele
noastre globale aduc industrie expertiză, competențe funcționale și o serie de
perspective care duc la crearea schimbărilor. BCG oferă soluții prin
consultanța managementului de vârf, împreună cu tehnologie și design, proiecte
corporative și digitale – și scopuri de afaceri. Avem un model unic de
colaborare la nivelul companiei acoperind nivelurile organizației clientului,
generând rezultate care să permită clienților noștri să se dezvolte.
Despre
The Network
The Network este o
alianță globală formată din peste 60 de website-uri de recrutare, angajate să
găsească cele mai bune talente în peste 130 de țări. Fondată în anul 2002, The
Network a devenit liderul global în recrutarea online, deservind mai mult de
2.000 de corporații globale. Oferim acestor corporații un singur punct de
contact în țările lor de origine și le permitem să lucreze într-o monedă unică
și cu un singur contract – oferindu-le în același timp acces la o forță de
muncă globală. Website-urile de recrutare ale The Network atrag în fiecare lună
aproape 200 de milioane de vizitatori unici. Pentru mai multe informații vă
rugăm vizitați www.the-network.com.
Despre
BestJobs
BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de
recrutare online din România. Cu o experiență de peste 20 ani în domeniu,
BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare
online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație și servicii
conexe recrutării pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare,
recrutare și de dezvoltare profesională și personală. În orice moment, pe
BestJobs sunt peste 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii,
peste 25.000 de joburi și mii de freelanceri, agenți de recrutare, coachi,
mentori, terapeuți, avocați și alte tipuri de specialiști.
Microsoft a devenit partenerul de tehnologie al incubatorului de afaceri AgTech TM by Agroland, primul program complet de incubare de startup-uri din România care stimulează și susține inovația în agricultură. Cel mai mare producător de software pe plan global va oferi know-how comunității AgTech TM, prin studii de caz și exemple de companii pentru care tehnologia Microsoft a jucat un rol esențial în creșterea și dezvoltarea businessului.
Mai mult, Microsoft va colabora cu AgTech TM, pentru a le oferi antreprenorilor mijloacele prin care să anticipeze tendințele de evoluție ale agtech în următorii 10 ani. Obiectivul parteneriatului este ca tot mai mulți tineri să fie atrași de oportunitățile de afaceri din agricultură în care tehnologia poate fi singura sau cea mai bună rezolvare a provocărilor.
„Ne bucurăm că putem fi parteneri în sprijinul acestei inițiative. Tehnologia are potențialul de a schimba considerabil modul în care se face agricultura viitorului, pentru că permite utilizarea de instrumente și platforme inteligente pentru agricultura de precizie, care iau în calcul modele meteorologice și maximizarea utilizării resurselor. Prin valorificarea agro-tehnologiei putem contribui la rezolvarea problemelor presante în ceea ce privește asigurarea securității alimentare și, mai departe, la consolidarea dezvoltării economice în acest sector. Microsoft a investit constant resurse în această direcție, prin dezvoltarea Azure FarmBeats, un instrument la îndemâna dezvoltatorilor software agritech, care să le permită acestora să se concentreze pe valoarea adăugată a soluției lor. FarmBeats facilitează agregarea seturilor de date agricole între furnizori și identificarea de informații cheie, prin aplicarea unor modele de inteligență artificială în a lua decizii documentate”, a declarat Florin Roșie, Territory Channel Manager al Microsoft România.
Cinci echipe au fost selectate în urma sesiunilor de pitch din cadrul Demo Day. Acestea primesc o finanțare de câte 10.000 de euro fiecare, din partea Agroland, pentru a-și pune în practică ideea de business.
Lista de startup-uri acceptate în programul de incubare AgTech TM:
Planty – aplicație mobilă care folosește inteligența artificială pentru a detecta bolile plantelor și a stabili un tratament corespunzător
Hardwired – sistem complet autonom de producție de legume și plante aromatice
TailPath – soluție care adaugă trasabilitate în lanțul alimentar folosind tehnologie blockchain
Urban Agriculture Tehnologies – soluție pentru dezvoltarea de sere modulare și automatizare în sistem hidroponic
ADgraft – producție și dezvoltare de roboți de altoit legume
Programul de incubare AgTech TM durează 12 săptămâni și constă într-o serie intensivă de evenimente și activități care să stimuleze dezvoltarea accelerată a startup-urilor, dar și pregătirea echipelor participante. Acestea includ 5 workshop-uri de Leadership, Differentiation, Marketing, Sales și Investment Readiness, urmate de meet-up-uri și sesiuni de mentoring one-to-one pe aceleași teme.
„Suntem încântați să avem un partener de talia companiei Microsoft alături de noi, care ne va ajuta să înțelegem ce soluții tehnologice au fost deja aplicate în agricultură sau care vor putea fi implementate în viitorul apropiat. Agricultura va cunoaște salturi semnificative în următorii ani și ne dorim să fim parte a acestor tendințe globale, iar know-how-ul Microsoft ne va ajuta să avem și companii din România care să aibă un cuvânt de spus în această evoluție”, a adăugat Florin Radu, CEO și acționar al Agroland Agribusiness.
_________________
Despre AgTech TM by Agroland
AgTech TM este un program Agroland dezvoltat în colaborare cu Ascendis, primul program complet de incubare din România, care stimulează și susține inovația în agricultură. Programul include toate etapele de dezvoltare de la idee la o afacere de succes prin resurse de învățare, mentorat, investiții și acces la cea mai mare bază de clienți din industria agricolă.
Populația României continuă să fie extrem de vulnerabilă în fața riscurilor, conform studiului “Asigurările de viață, instrument de protecție pentru familie”, realizat pentru UNSAR de către un grup de experți independenți. Conform analizei, pentru multe familii din țara noastră, producerea unui eveniment neprevăzut (deces, accident, îmbolnăvire) ar duce la o scădere puternică a nivelului de trai.
Mai mult,
deficitul de protecție al românilor în fața riscurilor a crescut cu 14% și se
situa, în 2019 – cel mai recent an pentru care există date statistice
disponibile – la o valoare de 123 miliarde euro. Deficitul de protecție exprimă
diferența între resursele financiare necesare și cele disponibile la un moment
dat într-o familie pentru a menține standardul de viață al acesteia în cazul
producerii unui eveniment neprevăzut, precum un deces, un accident, o
îmbolnăvire etc.. Pentru multe familii, astfel de riscuri, care pot fi
asigurate, determină o scădere a nivelului de trai și pot genera
vulnerabilități financiare.
„Asigurările
de viață sunt o soluție concretă și ușor accesibilă pentru reducerea vulnerabilității
familiilor și a dezechilibrelor sociale, completând astfel protecția oferită de
sistemul public”, a declarat Adrian MARIN, Președintele UNSAR.
Indiferent de tipul lor (cu componentă de protecție, economisire sau investiție),
asigurările de viață pot proteja împotriva efectelor pe care accidentele, bolile
sau chiar decesul le au asupra situației financiare a fiecărei persoane
asigurate și, respectiv, a familiei acesteia. Astfel, asigurările de viață pot
preveni vulnerabilitatea financiară și dependența de sistemul de asistență
socială.
Facilitarea
accesului populației la asigurările de viață, dar și introducerea de pârghii
care să încurajeze dezvoltarea acestui sector sunt importante pentru bunăstarea
socială și economică a cetățenilor unui stat. De altfel, asigurarea de viață
este unul dintre instrumentele utilizate de un număr mare de țări în aplicarea
politicilor sociale. Spre exemplu, mulți membri ai OECD – Organizația pentru
Cooperare și Dezvoltare Economică, precum și o bună parte dintre statele membre
ale Uniunii Europene, stimulează dezvoltarea acestui segment prin măsuri
specifice, inclusiv pe zona de fiscalitate.
„Nivelul
ridicat al deficitului de protecție arată vulnerabilitatea familiilor din țara
noastră la evenimente neprevăzute, de natură să le diminueze resursele
financiare. Din păcate, nevoia de protecție este și mai mare în această perioadă”, arată
consultantul în politici publice Radu COMȘA, coordonatorul grupului de experți
care au realizat studiul.
În România, cu
toate că piața asigurărilor de viață a crescut constant în ultimii ani, gradul
de penetrare al acesteia în PIB rămâne unul dintre cele mai mici din regiune,
ceea ce denotă potențialul important de dezvoltare existent.
Pandemia a
crescut afacerile DO Security cu 15%, pe fondul nevoii de siguranță a
companiilor și persoanelor fizice
Industria de securitate privată are o contribuție
importantă la asigurarea unui climat de siguranță publică prin efectul
preventiv al acesteia. În perioada pandemică, companiile din industrie au
cunoscut o creștere a afacerilor datorată nevoii de siguranță resimțită de
companii și persoane deopotrivă.
Alina Paul, CEO DO Security, explică: „Siguranța marilor companii și a persoanelor fizice este din ce în ce mai importantă. Ceea ce facem noi este să venim în întâmpinarea solicitărilor clienților cu un pachet complex de servicii, adaptat la nevoile si bugetele lor, astfel încât ei să se simtă în siguranță în permanență. Noi mergem către ei cu soluții integrate de securitate care să cuprindă: pază, sisteme de securitate monitorizate continuă. Acest lucru a determinat creșterea afacerilor în pandemie cu 15% datorită atenției sporite pe care am acordat-o nevoilor clienților,oferindu-le soluții mixte și inovative de securitate”.
DO Security, companie privată de securitate a încheiat
anul cu afaceri în creștere cu 15%, depășind nivelul de 3 milioane de euro. În
schimb, profitul companiei a fost mai mic cu 30% pe fondul invetițiilor majore
realizate pe parcursul anului 2020.
„Ne-am concentrat atenția în 2020 pe consolidarea business-ului, ca urmare am remodernizat dispeceratul, am realizat rebranding pentru DO Security și am lansat prima divizie privată de pompieri DO FIRE. Aceste investiții ne-au asigurat pe parcursul întregului an pandemic creșterea valorii adăugate și un impact pozitiv asupra afacerilor noastre. Suntem conștienți de ceea ce va urma și de tendințele pietei, de aceea, în 2021 strategia noastră este să ne axăm pe clienți mari cărora să le oferim soluții complexe, diversificate și adaptate nevoilor lor. Înțelegem importanța securității private și contribuția pe care o avem la scăderea infracționalității prin efectul de prevenție, lucru reliefat de faptul că România a ajuns una dintre cele mai sigure țări din regiune din punct de vedere al infracționalității. Creșterea siguranței populației și firmelor se datorează într-o măsură semnificativă și industriei de securitate privata”, a declarat Alina Paul. CEO DO Security a vorbit și despre transformarea constantă a industriei de securitate care continuă și în acest an. “Se pune accent tot mai mult pe soluții integrate de securitate, pe vizibilitate și pe percepția multidimensională. De asemenea, avem în vedere tehnologia 5G, care va revolutiona industria sistemelor de securitate și va permite o flexibilitate si o mobilitate nemaiîntâlnită până acum în domeniu și soluțiile integrate bazate pe icloud. Distanțarile fizice nu vor mai conta, accesul la informațile critice se va realiza în timp real, permițând cele mai bune și rapide decizii. Dorim să ne extindem la nivel național și să devenim unul dintre jucătorii mari din piața de profil românească”, a concluzionat Alina Paul.
La nivel general, întreaga piaţă de securitate care
include securitatea electronică şi fizică, securitate cibernetică, servicii publice şi private de securitate,
depăşeşte o valoare de 191 miliarde euro cu tendinţe similare de creştere pe
termen mediu. În întregime, piața europeană de securitate angajează peste 3,5
milioane persoane, dintre care 48% sunt în sectorul public de pază și protecție
(polițiști) 8% sunt pompieri, iar restul de 44% sunt angajați ai unor servicii
private. Dintr-o perspectivă globală, Europa ocupa locul doi (25-35%) după
Statele Unite care contează pentru cca 40% din piaţa mondială.
Compania de
asigurări Eurolife FFH intoduce pentru clienții săi beneficiul
efectuării de teste specifice infecției cu SARS-Cov2 la prețuri preferențiale: la orice asigurare activă – test RT-PCR 250 de lei/persoană
(inclusiv versiune în engleză); test rapid antigen și investigații de laborator
pentru depistarea nivelului de anticorpi la 95 de lei/persoană. Beneficiul este
acordat tuturor clienților care au o polită de asigurare activă, emisă la
Eurolife FFH, indiferent de canalul de vânzare: online, rețeaua de brokeri și
parteneri, agenții de turism.
Anita Nițulescu,
CEO Eurolife FFH Asigurări : „Așa
cum am promis, ramânem alături de clienții noștri în toate momentele din viața
lor și continuăm să ne oferim susținerea prin fapte care răspund unei nevoi de
actualitate. Efectuarea unui test pentru depistarea infecției cu SARSCOv2, mai
ales în cazul familiilor cu copii care doresc să călătorească, reprezintă un
efort financiar semnificativ. În calitate de companie preocupată de binele
clienților noștri, încercăm să diminuăm acest efort prin garantarea accesului
la un serviciu de testare la un prêț competitiv prin intermediul partenerului
MEDOC”.
Eurolife FFH precizează că „introducerea
acestui nou beneficiu pentru clienți răspunde în mod concret contextelor și
nevoilor actuale ale clienților, mai ales în perspectiva organizării unei
vacanțe, situație în care rezultatul unui test RT-PCR este obligatoriu. Aceasta
este o măsură menită să ușureze efortul individual și al familiilor atunci când
au nevoie să acceseze investigații de laborator necesare în cazul infecției cu
SARSCov2.
Noul beneficiu
completează măsurile de susținere inițiate încă de anul trecut, când Eurolife
FFH a introdus pandemia pe lista riscurilor acoperite. Astfel, în cazul
produselor de călătorie (atât în țară, cât și în străinătate), Eurolife FFH
acoperă anularea călătoriei (inclusiv în cazul diagnosticării cu virusul
SarsCov2). Pentru călătoriile în străinătate, dacă diagnosticarea are loc în
țara de destinație, polița acoperă spitalizare sau carantinare (în funcție de
situație), precum și zborul de retur.
Printre produsele
de asigurare ce pot fi încheiate în această perioadă și care vin la pachet cu
acest beneficiu se numără: asigurarea de călătorie externă, asigurarea
RambursOrice – pentru călătoriile și experiențele în România, asigurarea all
inclusive pentru părinți și copii – PRIMA etc,. indiferent de canalul prin care
sunt vândute.
Cu o poliță activă,
clientul va apela Prestatorul General MEDOC la numărul
021/9299 urmând a fi
programat în laboratorul/clinica disponibilă la o dată/oră agreate de comun
acord. Accesarea acestor servicii se poate face până la sfârșitul anului în
curs, în rețeaua națională de laboratoare/clinici a Prestatorul General MEDOC”.
Eurolife FFH se caracterizează
ca „o companie de top pe segmentul asigurărilor cu o experiență de peste 15 ani
pe piața locală. Eurolife FFH acoperă un portofoliu complex de riscuri:
asigurări de viaţă, asigurări de invaliditate, asigurări de şomaj, asigurări de
imobil, asigurări de accidente, asigurări de sănătate, asigurări de răspundere
civilă, asigurări de călătorie, asigurări de bilete. Eurolife FFH include
companiile Eurolife FFH Asigurări de Viaţă şi Eurolife FFH Asigurări Generale,
fiind o subsidiară a Eurolife FFH Insurance Group. Eurolife FFH Insurance Group
face parte din Fairfax Financial Holdings Limited, unul dintre liderii pieței
de asigurări la nivel internațional. Mai multe detalii găsiți pe: www.eurolife-asigurari.ro”.
Medical Ocupațional
MEDOC este definită ca „prima societate din România care efectuază managementul
serviciilor medicale cuprinse în asigurările private de sănătate. Fluxurile
tehnologice și capacitatea infrastructurii componente ale MEDOC permit
achitarea cheltuielilor medicale în locul Asiguratului . Accesul imediat, la
serviciile medicale oferite în cabinetele proprii și în cea mai mare rețea
de peste 1500 clinici și spitale partenere la nivel național, reprezintă doar
unul dintre avantajele oferite Asiguraților . Mai multe detalii găsiți pe: www.medoc.com.ro”.
Grupul de companii specializate în aplicarea de pardoseli pe bază de
rășini EMS Floor Group l-a numit
pe Silviu Toader (foto) în
funcția de director general pentru România și Ungaria, începând din luna martie.
Claudiu și Marius
Baciu, fondatorii EMS Floor Group, au decis delegarea managementului operațional
către executivi, „ca parte a strategiei de dezvoltare a grupului pe termen
mediu și lung. EMS Floor Group și-a stabilit ca, până la finalul anului 2023,
să ajungă la venituri de 20 de milioane de euro, dublu față de 2020 și să
ajungă lider în Europa în domeniul aplicării de pardoseli pe bază de rășini,
devenind the employer of choice pentru cei care lucrează în acest domeniu.
Managementul diviziei care operează proiectele grupului în Belgia, Luxemburg și
Franța a fost delegat, încă din toamna
anului trecut către Denis Lantin,
profesionist cu experiență de 20 de ani în reorganizare de echipe și companii”.
Claudiu Baciu,confodator
EMS Floor Group, subliniază:„Rezultatele
obținute de compania noastră în primii zece ani de activitate, pe piața
europeană, constituie o bază solidă pentru trecerea businessului la următorul nivel
de dezvoltare. Pe lângă performanțele recunoscute în celelalte companii în care
a lucrat, Silviu Toader aduce în organizația noastră ambiția, dinamica și
experiența dobândite în zona de vânzări. Acestea sunt abilități de care avem
nevoie în viitor pentru piețele pe care vrem să le dezvoltăm în următorii trei
ani, România și Ungaria. Orientarea către vânzări este foarte potrivită cu
nevoile prezente și viitoare ale EMS. Suntem extrem de încrezători în alegerea
făcută și suntem convinși că această mișcare strategică ne va ajuta să atingem
obiectivele multianuale la nivel de grup. Noi avem obiective multianuale, iar unul dintre ele este acela de a fi
cei mai buni pe cele cinci piețe pe care ne desfășurăm activitatea. Până în
anul 2023 vrem să devenim the employer of choice și să ne dublăm businessul la
nivel de grup, așa cum ne-am planificat. Delegarea responsabilităților
operaționale către directorii general atât pentru România și Ungaria cât și
pentru Belgia, Luxemburg și Franța, face
parte din proiectul de modelare a businessului, pe care l-am început acum doi
ani. Este un proces de redefinire a pilonilor de brand, a valorilor, de
modelare și adaptare a arhitecturii organizației noastre la dinamica pieței, la
nevoile clienților. Ne dorim ca prin activitatea noastră nu doar să devenim
lideri sau angajatori preferați, ne dorim să aducem plus de valoare în
comunitățile unde activăm”.
Silviu Toader, noul director
general EMS pentru România și Ungaria: „Performanțele EMS Floor Group dinprimii zece ani arată o viziune și o
strategie corecte. Pentru a atinge obiectivele ambițioase din următorii ani, de
expansiune pe alte piețe, este necesar ca organizația să fie pregătită. Activăm
într-o piață deosebit de concurențială, există mulți competitori cu servicii similare,
iar acest lucru creează provocări. Ne dorim să fim în continuare corecți în
raport cu toți clienții noștri astfel încât în viitor să devenim furnizorul
preferat pentru aceste servicii pe piața românească și nu numai. Am apreciat deschiderea și curajul pe care
l-au avut Claudiu Baciu și EMS de a mă invita la interviul pentru funcția de
director general deoarece, în general, există o barieră mentală care pleacă de
la premisa că numai oamenii din industria respectivă sunt specializați și pot
livra rezultate. Eu cred că oamenii care vin din afară vin cu suflu nou, fără
idei preconcepute sau o rutină specifică industriei și asta cred că și-a dorit
și EMS prin această alegere. Sunt o persoană responsabilă, pasionată și
implicată. Îmi place să lucrez cu oamenii, să fiu permanent alături de echipă
deoarece oamenii fac întotdeauna diferența. Principiile de business sunt
peste tot la fel, dar când ne referim la particularitățile industriilor ne
raportăm la oameni, iar acest lucru a reprezentat permanent o provocare pentru
mine. Din prima zi am încercat și voi încerca în continuare să stau alături de
oameni, să înțeleg cu ce provocări se confruntă și să vin în ajutorul lor
pentru a obține rezultate, pentru că rezultatele nu sunt ale mele, sunt ale
întregii echipe”.
Silviu Toader a
absolvit Facultatea de Instalații a Universității Tehnice de Construcții din
București în 1996 și în cei peste 20 de ani de activitate profesională a
acumulat experiență în vânzări, marketing, logistică și dezvoltarea de
business. Ultimii 10 ani ai carierei au fost împărțiți între boardul unei
multinaționale americane, cu activitate în România și poziția de director
executiv al unei alte companii din industria farma.
După predarea
atribuțiilor, proces care se va finaliza undeva la sfârșitul lunii august,
Claudiu Baciu se va concentra pe alte proiecte care sunt în lista de priorități
ale grupului, precum dezvoltarea primei Școli de aplicatori din România,
proiect cofinanțat din fonduri europene, care a început în acest an.
EMS Floor Group anunță
că „a încheiat anul 2020 cu afaceri de peste 10 milioane de euro, în creștere
cu 20% față de anul precedent, și țintește dublarea cifrei de afaceri până în
2023. Din poziția de director general pentru România și Ungaria, Silviu Toader
va pune în aplicare strategia aprobată pentru cele două piețe, care include
extinderea portofoliului de clienți și dezvoltarea proiectelor existente”.
EMS Floor Group –
European Multisolutions Systems Group SRL este definită ca „o companie
antreprenorială integral românească fondată în 2010, la Turda, de frații
Claudiu și Marius Baciu. Compania, activă în domeniul prestărilor de servicii
în construcții, implementează sisteme profesionale de pardoseli și lucrează cu
cele mai performante materiale și tehnologii cunoscute și acreditate la nivel
european.EMS Floor Group are 140 de angajați la nivel de grup și
operează în România și pe piețele din Belgia, Luxemburg, Franța și Ungaria cu
trei divizii specializate: EMS Floor Systems, EMS Hydro Systems și EMS
Polishing. EMS Floor Group aplică sisteme profesionale de pardoseli pe
bază de răşini şi este, de asemenea, specializată în hidroizolaţii. Compania
lucrează cu cei mai importanţi furnizori de răşini din Europa, iar echipele
sale de aplicatori sunt pregătite să lucreze cu orice sistem de răşini
profesionale şi să aplice orice tip de pardoseli pe bază de răşini epoxidice
sau poliuretanice. Cele mai mari
proiecte derulate de EMS Floor Group au fost, între altele, parcarea subterană
de la Piața Universității din București, o lucrare pentru un gigant farma din
Ungaria, sistemul de pardoseli pentru cea mai mare închisoare din Belgia și
sistemul de pardoseli pentru lanțul de retail Auchan, în Luxemburg”.
Pentru prima oară,
un brand global de dulciuri folosește în proporție de 100% ambalaje din hârtie
reciclabilă: Smarties, marcă de bomboane de ciocolată a companiei Nestlé. În
acest fel, sunt eliminate aproximativ 250 de milioane de ambalaje din plastic
la nivel global anual. Noul ambalaj provine din surse sustenabile și este
format din hârtie cretată, etichete din hârtie și cutii de carton. Pe ambalaj sunt
informații despre modul corespunzător de a arunca ambalajele după folosire, pentru a crește gradul de
conștientizare în rândul consumatorilor.
Alexander von
Maillot, Global Head of Confectionery Nestlé, subliniază: „Trecerea la ambalaje
din hârtie reciclabilă pentru întreaga gamă de produse Smarties reprezintă una
dintre inițiativele cheie de sustenabilitate ale companiei pentru categoria de
dulciuri. Prin această decizie suntem cu un pas mai aproape de atingerea
obiectivului de a avea toate ambalajele reciclabile sau reutilizabile până în
2025 și de a reduce cu o treime utilizarea materialelor plastice noi, în aceeași
perioadă”.
În România,
portofoliul de produse Smarties cuprinde: Smarties tub 38g, Smarties tub 130g,
Smarties Mini 158g.
Silvia Sticlea
Silvia Sticlea,
Business Executive Officer Confectionery & Dairy South East Market Nestlé:
„Inițiativa Nestlé de a utiliza doar ambalaje din hârtie reciclabilă pentru
întreaga gamă Smarties la nivel global reprezintă o dovadă în plus a
angajamentului asumat de companie, acela de a aborda problema deșeurilor de
ambalaje în toate țările în care compania operează, contribuind astfel la
dezvoltarea unui viitor sustenabil. Avem planuri ambițioase ce vizează întreg
portofoliul de dulciuri, dar ne-am dorit să începem, în mod simbolic, cu un
brand destinat copiilor. Nestlé dorește ca produsele sale să fie atât gustoase
și sănătoase, cât și mai bune pentru mediu. Astfel, trecerea întregului
portofoliu global Smarties la 100% ambalaje din hârtie reciclabilă reprezintă
un pas al companiei pentru un viitor sustenabil și o invitație către
consumatori să ia parte la acest demers”.
Louise Barrett,
Head of Nestlé Confectionery Product Technology Centre din York: „Dezvoltarea
de soluții sigure și potrivite pe bază de hârtie pentru produsele Smarties a
necesitat o inovație în ceea ce privește materialele noi. Acestea au fost
testate de către experții în ambalaje ai companiei, la centrul nostru de
cercetare și dezvoltare – Nestlé Institute of Packaging Sciences din Elveția.
În același timp, liniile de producție existente au fost adaptate pentru a
permite o manipulare atentă a hârtiei, rezultând astfel noul ambalaj sustenabil
pentru produsele Smarties”.
Smarties este caracterizat
ca „un produs special creat pentru copii, ușor de porționat, cu ciocolată atent
selecționată, din cacao cu proveniență 100% din surse sustenabile. Fiecare
bomboană Smarties este colorată folosind ingrediente naturale precum spirulină,
lămâie, ridiche, hibiscus, morcov negru și șofran. Designul jucăuș al
produselor Smarties este gândit pentru a contribui la dezvoltarea creativității
și imaginației copiilor. În același timp, noul ambalaj din hârtie reciclabilă
reprezintă o invitație pentru consumatori – pe de-o parte să se bucure de
produs, iar pe de altă parte să acționeze în mod responsabil în micile acțiuni
întreprinse zilnic, precum reciclarea ambalajelor în locuri specifice”.
Referitor la inițiativele globale Nestlé, este de reliefat că „în 2017, Nestlé
a luat o serie de măsuri pentru accelerarea progresului în vederea atingerii
obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a acțiunilor de îmbunătățire a
calității vieții și contribuției la un viitor mai bun. Printre acestea se
numără consolidarea programului Nestlé for Healthier Kids, extinderea
inițiativei Nestlé needs YOUth și dezvoltarea activităților de management
sustenabil al performanței de mediu.
Programul Nestlé for Healthier Kids a fost creat pentru a uni toate
eforturile Nestlé care susțin părinții și tutorii să crească copii mai
sănătoși, de la activități de cercetare și formulare a produselor până la
servicii de educație și nutriție inovatoare pentru un stil de viață sănătos. în
România, aceste eforturi se regăsesc sub umbrela programului Și eu trăiesc
sănătos – SETS, inițiat de Fundația Prais.
Ambiția Nestlé în ceea ce privește inițiativa globală de tineret Nestlé
needs YOUth este să ajute 10 milioane de tineri din întreaga lume să aibă acces
la oportunități de carieră până în anul 2030. Această inițiativă globală
combină șicoordonează toate activitățile care susțin tinerii din
întreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.
Nestlé dorește ca produsele sale să nu fie doar mai gustoase și mai
sănătoase, ci și mai bune pentru mediu. Ambiția Nestlé pentru anul 2030 este
impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare”.