Noi membri în echipa de Top Management a Intesa Sanpaolo Bank

0

Intesa Sanpaolo Bank, subsidiara din România a Grupului Intesa Sanpaolo, are trei noi membri în echipa de Top Management, doi români responsabili de zona de business și un expat care gestioneaza zona financiară.

Simone-Ieri

Echipei manageriale Intesa Sanpaolo Bank i s-a alaturat Simone Ieri, Director General Adjunct și Chief Financial Officer (CFO), care vine cu expertiza necesară în contabilitate și planificare și control de gestiune, bazată pe cunoștințe tehnice solide și experiența funcțiilor executive din cadrul mai multor bănci, atât pe piaţa italiană, cât şi pe cea internațională.

Licențiat in Contabilitate și Programare IT în cadrul Institutului Tehnic și Comercial G.Galilei din Italia și în Științe sociale, cooperare și dezvoltare internațională la Universitatea din Pavia, Simone Ieri are 34 de ani de experiență în industria bancară. In ultimii 4 ani, a ocupat poziția de Chief Financial Officer al subsidiarei din China a Grupului Intesa Sanpaolo.

Dan-Grigoriu

Dan Grigoriu este noul Director General Adjunct și Șef al Diviziei RetaiI Intesa Sanpaolo Bank, având în responsabilitate segmentul de business ce include Small Business și Persoane Fizice, dar și activitățile acoperite de Multichannel & CRM, Gestionarea Rețelei și Customer Satisfaction.

Licențiat în Inginerie și deținătorul unui MBA al City University, Seattle, USA în Administrarea afacerilor și Banking international, Dan Grigoriu este un bancher experimentat, având în cei aproape 30 de ani de activitate diferite poziții executive în cadrul altor bănci, membre ale unor grupuri internaționale, unde a activat cu preponderență în zona de Retail, coordonând atât activități de dezvoltare produse și vânzări, cât si activități de organizare a activității de creditare.

Bogdan-Patranoiu

Bogdan Patrănoiu a fost numit în funcția de Director General Adjunct și Șef al Diviziei Corporate și IMM, urmând să coordoneze activitatea departamentelor Corporații Naționale și Clienți Instituționali,  Clienți Multinaționali, IMM și Produse și Finanțări Structurate. Acesta face parte din echipa Intesa Sanpaolo Bank din 2018, în acest timp fiind responsabil de departamentul Corporații Naționale și Clienți Instituționali, în cadrul căruia a construit o echipă puternică, capabilă să poziționeze banca drept un participant important în tranzacțiile de referință precum și în parteneriate cu diverse companii publice și private.

Avand o foarte bună înțelegere și cunoaștere a industriei bancare, Bogdan Patrănoiu are aproape 25 de ani de experiență în equity investment, underwriting și risk management, precum și tranzacții internaționale și business development, anterior  deținând funcții de conducere în mai multe instituții și grupuri financiare internaționale.

În ceea ce privește experiența academică, Bogdan este licențiat în Comerț al Academiei de Studii Economice din București, și deține un MBA în Administrarea afacerilor în finanțe în cadrul Universității din Sheffield.

Alăturarea celor trei noi membri la echipa de Top Management a băncii, experți pe zonele lor de activitate, îmi permite să fiu încrezător că vom reuși să punem în practică cu succes obiectivele pe termen mediu și lung ale Grupului Intesa Sanpaolo pe piața locală.”, a declarat Dan Sandu, CEO Intesa Sanpaolo Bank

Astfel, în acest moment echipa de Top Management a Intesa Sanpaolo Bank este formată din:

  • DAN SANDU – Director General/ Chief Executive Officer
  • ANDREA DE MICHELIS – Prim Director General Adjunct
  • ALBERTO DE STAVOLA – Director General Adjunct / Chief Credit Officer
  • DAN GRIGORIU – Director General Adjunct/Șef Divizia Retail
  • SIMONE IERI – Director General Adjunct / Chief Financial Officer
  • BOGDAN PĂTRĂNOIU – Director General Adjunct / Șef Divizia Corporate și IMM

Cei trei noi membri, Simone Ieri, Dan Grigoriu și Bogdan Patrănoiu îşi vor prelua atribuţiile oficiale doar după ce vor fi autorizaţi de Banca Naționala a României (BNR).

Intesa Sanpaolo Bank are în prezent o cotă de piață de aproximativ 1,21%, fiind a 15 a bancă din România după volumul de active. Cu un portofoliu ce încorporează 63.000 de clienți Intesa Sanpaolo Bank  se concentrează pe consolidarea strategiei de piață, astfel încât să se adreseze cu o ofertă competitivă de produse și servicii financiare tuturor tipurilor de clienți – Retail, Corporate și IMM.

_________________

Intesa Sanpaolo

Grupul Intesa Sanpaolo este prima bancă din Italia și una dintre cele mai solide și mai profitabile bănci din Europa. Oferă servicii bancare comerciale, de investiții corporate, gestionarea activelor și servicii de asigurari.

Grupul Intesa Sanpaolo are aproximativ 14,7 milioane de clienți în Italia, care sunt deserviți atât prin canale digitale, cât și prin canale tradiționale. Băncile subsidiare internaționale ale Grupului deservesc 7,1 milioane de clienți, cuprinzând banci care operează în sectorul bancar comercial în 12 țări din Europa Centrală de Est, din Orientul Mijlociu și din Africa de Nord și o rețea internațională de specialiști în sprijinul clienților corporate din 26 de țări. Intesa Sanpaolo este considerată una dintre cele mai durabile bănci din lume.

Pentru Grup, crearea de valoare înseamnă a fi un motor pentru creștere, atât în ​​beneficiul societății, cât și al economiei. Având în vedere preocupările legate de proteția mediului, Grupul a înființat un fond de 6 miliarde de euro pentru Economia Circulară. Intesa Sanpaolo sprijină proiecte majore de incluziune economică și de reducere a sărăciei, pentru care a creat un fond de 1,5 miliarde de euro pentru împrumuturile disponibile grupurilor sociale care se luptă să aibă acces la credit. Intesa Sanpaolo are un nivel ridicat de implicare în inițiativele culturale, organizate de bancă sau în colaborare cu alte entități din Italia și din străinătate. Acestea includ expoziții permanente și temporare care prezintă impresionantul patrimoniu artistic al Băncii la Gallerie d’Italia, muzeele grupului situate în Milano, Napoli, Vicenza și în curând Torino.

Studiu privind investițiile străine directe în România

0

Academia de Studii Economice din București (ASE) și Consiliul Investitorilor Străini (FIC) au elaborat a doua ediție a studiului comun „Raportul privind Investițiile Străine Directe în România”.

Prof. univ. dr. Dorel Paraschiv, prorector al ASE cu relaţiile cu mediul economico-social şi viaţa studenţească: „Academia de Studii Economice din București continuă seria de studii și proiecte cu mediul de afaceri, îndeplinindu-și, totodată, și misiunea socială. Mulțumim Consiliului Investitorilor Străini pentru acest parteneriat constructiv. Suntem convinși că împreună putem contribui la stimularea investițiilor străine în România, factor important pentru bunăstarea economică”.

Ramona Jurubiță, președintele FIC: „România traversează un context economic dificil, însă aceasta este și o perioadă care se caracterizează prin oportunități de creștere. Investițiile sunt un exemplu bun și ar putea reprezenta o poveste de succes pentru România. Echipată cu resursele potrivite – cum ar fi un organism dedicat, după modelele de succes din țările din regiune când vine vorba de ISD – România ar trebui să se concentreze asupra atragerii de ISD pe termen scurt, mediu și lung”

François Bloch, membru în Consiliul Director al FIC: „Tendința spre digitalizare ce pornește de la nivel european este una dintre oportunitățile pe care mediul de afaceri a reușit să le inițieze în perioada crizei sanitare încă de anul trecut. Accelerarea digitalizării poate fi un punct bun de plecare pentru o schimbare în structura distribuției stocului de ISD, spre industrii cu grad de intensitate tehnologică mai ridicată, de care România are nevoie”.

Autorii subliniază că studiul „cuprinde în principal aspecte legate de investițiile străine la nivel global și regional, dar și la nivel local, precum și un studiu de caz privind efectele de multiplicare ale investițiilor străine în trei industrii: energie, telecom și automotive. Obiectivul este acela de a evidenția de ce investițiile reprezintă baza unei economii puternice, reziliente și diversificate, prin care România poate prospera, fiind cunoscut faptul că investițiile străine directe (ISD) reprezintă o sursă importantă de finanțare a economiei și a transferului de know-how.

Concluzia principală a raportului este că ar fi oportună o prezență mai intensă a României pe piețele internaționale, cu precădere în această perioadă, prin agențiile guvernamentale de atragere a investițiilor și promovare a exporturilor. Cu o atitudine proactivă, acestea ar putea coordona contacte cu potențiali investitori, facilitând relația cu administrațiile locale în implementarea proiectelor de investiții”.  

Dintre concluziile studiului:

  • Referitor la componente ale ISD, valorile negative ale creditului net indică faptul că suma creditelor acordate de întreprinderile ISD din România partenerilor nerezidenți din grup este mai mare decât creditul primit de firmele din România, aspect care subliniază că investițiile din România au ajuns, în contextul dat, la un grad de maturitate.
  • Sectorul serviciilor are cea mai mare pondere a stocurilor de ISD din România, aproximativ 47% din total. În schimb, în sectorul high-tech stocurile de ISD ca pondere din totalul industriei prelucrătoare sunt de numai 5%, cel mai scăzut nivel din regiune.
  • România a atras în 2016 numai 5% din volumul total al ISD aferent industriilor high-tech și serviciilor intensive în cunoaștere din regiune. În schimb, 52% din stocuri au fost direcționate către Ungaria, 18% către Polonia și 14% către Cehia, specializarea regională acționând astfel în defavoarea României. Studiul remarcă necesitatea de a stimula atragerea de ISD în sectoare cu nivel de tehnologie ridicat.
  • România se află însă în competiție cu statele din regiune și, așa cum arată și rezultatele prezentului studiu, în condițiile unei competitivități reduse a regiunilor sale față de cele ale statelor învecinate și a lipsei de măsuri coerente de politică publică pentru atragerea de ISD cu valoare adăugată ridicată, riscă să consolideze tendința existentă de atragere, cu precădere, a activităților cu valoare adăugată și intensitate tehnologică scăzute.
  • Ar fi utilă schițarea direcției în care România dorește să meargă și identificarea modalităților de acțiune. Măsurile de politică publică ar putea fi axate pe încurajarea ISD cu valoare adăugată cât mai ridicată și înlesnirea reorientării ISD în industriile cu grad înalt de tehnologie și intensive în cunoaștere în domeniile aferente serviciilor.
  • Studiile de caz din industriile de energie, automotive și telecomunicații arată că impactul  firmelor cu capital străin în economia României este semnificativ. Impactul total estimat al activităților membrilor reprezentativi FIC este de 5,8% din PIB în industria energetică, 1% din PIB în industria de telecomunicații și de 1,2% din PIB în industria automotive. Performanța companiilor cu capital străin este, de asemenea, superioară la nivelul valorii adăugate brute pe angajat, aceasta fiind mai ridicată, atât față de media pe economie, cât și față de media pe sector – în ultimul caz, excepție făcând companiile de automotive, unde valorile sunt marginal egale.

Realizatorii conchid că „pe viitor, România trebuie să continue să atragă investiții străine directe prin creșterea capacității de absorbție a economiei, dezvoltarea unor strategii pe termen lung și printr-o abordare adecvată, care ține cont de realitățile economiei românești și europene”.

Raportul complet poate fi descărcat la următorul link.

Tăierile ilegale din pădurile României

0

Asociația Industriei Lemnului – Prolemn solicită o estimare științifică, bazată pe fapte, a pierderilor economice provocate de tăierile ilegale din pădurile României. Adresându-se ministrului mediului, apelor și pădurilor, Tánczos Barna, asociația prolemn subliniază că „pentru România ca stat, lemnul este o resursă regenerabilă, așa cum este și apa. Indiferent dacă pentru apă se plătește mai mult sau mai puțin sau deloc de către sectorul hidroenergetic, din această apă se produce energie electrică ce intră in sistemul energetic național și aprovizionează populația și industria cu energie electrică. Asemenea apei, resursă naturală regenerabilă pentru sistemul hidroenergetic național, lemnul aprovizionează populația cu lemn de foc și industria lemnului cu resursa naturală transformată în produse și bunuri care susțin balanța valutară a țării cu 2,5 miliarde de Euro/an”.

Evaluările privind magnitudinea și impactul tăierilor ilegale în România trebuie fundamentate științific

Asociația Industriei Lemnului – Prolemn a trimis o scrisoare deschisă dlui. Tánczos Barna, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, prin care solicită o fundamentare științifică a evaluărilor privind amploarea și impactul fenomenului tăierilor ilegale din România.

Începând din anul 2019, de când au fost făcute publice rezultatele Inventarului Forestier Național (IFN), mai multe organizații de presă și din societatea civilă au preluat în mod necritic cifre din referitoare la disparițiile de masă lemnoasă din păduri și le-au asimilat tăierilor ilegale. Rezultatul a fost „evaluarea” acestora la un volum mediu de 20 de milioane de metri cubi anual. Atenția exclusivă și exacerbarea fenomenului tăierilor ilegale au deformat percepția publică despre rolul și funcțiile pădurii.

În ciuda faptului că cifrele respective nu au fost niciodată explicate științific, evaluarea aceasta eronată a ajuns până în prezent să constituie o referință în draftul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) care urmează să fie adoptat de Guvernul României și chiar în Raportul de țară privind România al Comisiei Europene (2020).

Mai mult, pornind de la volumul de 20 de milioane m3, documentele mai sus menționate estimează valoarea pierderilor cauzate României la 6 miliarde de Euro pe an.

Estimările tăierilor ilegale sunt eronate,
lipsite de fundamentare științifică

Estimarea tăierilor ilegale la un volum mediu anual de 20 de milioane de m3 pornește de la diferența dintre „volumul dispărut” măsurat de Inventarul Forestier Național (IFN) și volumul comercial exploatat pe care îl măsoară Institutul Național de Statistică (INS). 

Mai exact, volumul a fost calculat ca diferența dintre volumul total dispărut, de 38 de milioane m3 anual, dat de IFN, și volumul exploatat, de aproximativ 18 milioane m3 pe an, dat de INS.

Or, diferențele între volumele „total drain” date de inventare naționale și „commercial wood” se regăsesc în toate țările europene, fără ca acest volum să fie asimilat tăierilor ilegale. Acesta este un lucru bine-cunoscut.

Această diferență trebuie înțeleasă în contextul diferențelor conceptuale și metodologice dintre măsurătorile IFN și statisticile INS. Argumentația este expusă pe larg în scrisoarea deschisă trimisă dlui Ministru, dar putem menționa, pe scurt:

  • Datele IFN se referă la întregul volum suprateran al arborilor recoltați, în timp ce datele INS se referă la volumul comercial (fără vârf, crengi, cioată). Diferențele de metode de evaluare conduc la diferențe de volum de până la 20% între cele două. Raportat la totalul recoltei/lemnului dispărut, diferența de metodă poate explica o diferență de 5-7 milioane m3.
  • Datele IFN includ lemnul mort și descompus între cele ciclurile succesive ale inventarului, volum de lemn mort evaluat de literatura științifică la 1 m3/an/ha. Extrapolând acest lemn mort la suprafața fondului forestier, ajungem la un potențial volum de 7 milioane de m3 lemn mort, regăsit „in situ” într-o proporție foarte mică, dar inclus în volumul dispărut.
  • Din vegetația din afara fondului forestier (aproximativ 500.000 ha) și de pe suprafețele de pădure ale proprietarilor cu proprietăți mici persoane fizice sunt recoltate pe bază de APV-uri volume foarte mici, așadar nu sunt prinse în INS. Avem o nouă diferență între datele IFN și datele INS, de minim 3-4 milioane m3.
  • Chiar dacă am accepta un volum total de 20 de milioane de m3 tăiați ilegal anual, evaluarea pagubelor la 6 miliarde de Euro anual este mult disproporționată. Dată fiind valoarea medie a masei lemnoase pe picior de cca 35 de Euro/m3, o pierdere directă ar putea fi calculată la cca. 700 de milioane de Euro pe an – mult mai puțin decât cifra de 6 milioane de Euro/an, avansată în Raportul de țară al CE și preluată necritic în PNRR.

Pentru a putea combate fenomenul tăierilor ilegale, trebuie să îl măsurăm cu precizie și fundamentare științifică

Concluzia este simplă: în continuare nu avem o măsură exactă și fundamentată științific a magnitudinii fenomenului tăierilor ilegale și a impactului acestora asupra României în ansamblul ei.

Cătălin Tobescu, președintele Asociației Industriei Lemnului – Prolemn, a declarat: „Estimările care s-au vehiculat până acum, privind volumul tăierilor ilegale și pagubele produse de către acestea, nu dau o imagine clară a ceea ce se întâmplă în realitate. Alături de mulți alții din sectorul lemnului, membrii AIL – Prolemn se poziționează ferm împotriva acestui fenomen, care ne afectează pe toți. Dar până ce nu îl înțelegem la adevărata sa dimensiune riscăm să risipim resurse importante pe control și prevenție și să blocăm dezvoltarea și susținerea administrării durabile a pădurilor și unei industrii a lemnului sustenabile”.

În analizele derulate cu ocazia Forumului Pădurilor, Industrie Lemnului și Economiei Verzi desfășurat în 2019, concluzia unanimă a fost că datele IFN privind volumul de lemn „dispărut” trebuie explicitate. O asimilare a diferenței între datele IFN și datele INS ca tăieri ilegale este eronată. Concluziile Forumului Pădurilor, Industriei lemnului și Economiei Verzi (2019) pot fi consultate aici.

Solicităm Guvernului României să inițieze o dezbatere științifică de anvergură pentru a determina într-un mod corect și fundamentat amploarea tăierilor ilegale și efectele acestora asupra mediului, economiei și societății românești.

Până atunci, Statul român trebuie să elimine aceste cifre din documente strategice de importanță capitală, precum PNRR, și să solicite clarificări Comisiei Europene privind modul de fundamentare al acestor evaluări.

Gebrüder Weiss România, creștere cu 40% a numărului de transporturi în 2020

0

Compania de transport și soluții logistice Gebrüder Weiss România a înregistrat în 2020 față de anul precedent o creștere a business-ului cu peste 3% și a numărului total de transporturi cu peste 40%.

Viorel Leca, Director General Gebruder Weiss Romania.

Viorel Leca, director general al Gebrüder Weiss România: „În 2020, cifra de afaceri aGebrüder Weiss România a ajuns lacca. 329,9 milioane lei (67,7 milioane euro), în creștere comparativ cu valoarea înregistrată în 2019, de 319,5 milioane lei (66,8 milioane euro). În pofida condițiilor dificile, am reușit  să menținem trendul ascendent al ultimilor ani, acest lucru fiind datorat portofoliului diversificat de clienți, rețelei de 9 hub-uri logistice prezente la nivel național, dar și succesului celui mai nou serviciu – Home Delivery. Un aspect cu impact important în evoluția afacerilor în 2020 a fost și digitalizarea treptată a serviciilor noastre”.

Volumele de marfă transportate de companie a fost marcat de fluctuații majore în 2020: în perioada martie-aprilie, cererea a scăzut drastic mai ales din cauza măsurilor impuse de starea de urgență; în a doua jumătate a anului să ia brusc avans. Viorel Leca subliniază: „Aceste oscilații cu care s-a confruntat industria noastră ne-au făcut să ne adaptăm rapid atât din punct de vedere al timpului, cât și al personalului. La debutul pandemiei aveam un excedent de angajați, pentru ca în perioada de vară să fim nevoiți să alocăm resurse pentru înrolări rapide. Multe companii s-au văzut nevoite să se adapteze rapid la noile condiții din piață și au migrat către lucrul la distanță. Această tendință s-a reflectat și în activitatea noastră începând cu lunile mai-iunie, când cererile pentru livrări la domiciliu au luat avânt”.

Gebrüder Weiss România informează că serviciul Home Delivery „a înregistrat în 2020 creșteri semnificative pentru toți indicatorii cheie de performanță. Astfel, comparativ cu 2019, numărul de expedieri a fost cu 123% mai mare – peste 130.000 de transporturi efectuate, reflectându-se și în creșterea cu 85% a cifrei de afaceri pe acest segment. Această evoluție a fost determinată de extinderea uriașă a comerțului online în contextul restricțiilor impuse și a adoptării la scară mare a sistemului de muncă de acasă. 

Investiții de 1,776 milioane de euro în 2020

În ciuda contextului generat de criza pandemică, Gebrüder Weiss România a realizat investiții importante în 2020. Astfel, compania a alocat un buget de 1,776 milioane de euro pentru extinderea cu un nou hub dedicat nișei Home Delivery, dar și pentru digitalizarea serviciilor din portofoliu.

Cu o suprafață de 3.000 mp, compania a creat un nou terminal în Bolintin Deal, spațiul fiind dedicat operațiunilor de cross-docking și deservind întreaga țară.

Suplimentar, Gebrüder Weiss România a continuat demersurile de digitalizare a serviciilor oferite clienților și partenerilor.  Astfel, în prima parte a anului trecut compania a lansat serviciul ETA – Timpul estimat de sosire (En.: Estimated Time of Arrival). În funcție de situația traficului, se actualizează continuu timpul estimat de sosire a oricărei expedieri. În plus, clienții pot urmări procesul de expediere online, inclusiv timpul estimat de sosire a comenzilor. Gebrüder Weiss oferă acest serviciu digital tuturor transporturilor de marfă în regim de grupaj pentru toate destinațiile unde efectuează livrări.

2020 a însemnat pentru Gebrüder Weiss România și un avans semnificativ a numărului de transporturi efectuate. Dacă în 2019, acesta s-a situat la cca. 845.000, în 2020 s-a raportat o creștere de peste 40%, la cca. 1,2 milioane de transporturi efectuate.

Și în ceea ce privește numărul de angajați, 2020 a însemnat pentru Gebrüder Weiss România un avans. Astfel, dacă la final de 2019 compania avea 620 de angajați, la sfârșitul anului trecut a ajuns la un total de 700.

Previziuni de creștere și pentru 2021

În ceea ce privește previziunile pentru acest an, reprezentantul companiei estimează că 2021 va aduce un avans cu 3-5% a business-ului și totodată, se va investi în continuare în extinderea echipei locale”.

Viorel Leca: „Pentru 2021 avem în plan și extinderea spațiului logistic de la Sibiu, urmând să alocăm un buget de câteva milioane de euro. Suplimentar, continuăm procesul de digitalizare și vom lansa în curând platforma myGW care acoperă toate serviciile din portofoliu și va oferi tuturor clienților noștri un acces mai rapid și mai facil la acestea”.

_________________

Despre Gebrüder Weiss în România

Prezentă în România încă din anul 1994, Gebrüder Weiss se bazează pe o infrastructură națională cu 9 hub-uri logistice situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța, Oradea și Craiova. Compania oferă soluții logistice inteligente pentru clienții săi și asigură servicii flexibile de distribuție prin transport rutier, feroviar, aerian și maritim.

Din 2018, compania a lansat în România şi un serviciu de livrări la domiciliu, axat pe comenzile de marfă tip cargo Home Delivery, iar în 2020 a deschis un hub logistic dedicat acestui serviciu, de unde sunt gestionate operațiunile de cross-docking, terminalul deservind întreaga țară.

Ca parte din strategia digitala, Gebrüder Weiss a lansat la începutul anului 2020 platforma ETA (en. Estimated Time of Arrival), prin care clienții companiei pot urmări procesul de expediere online, inclusiv timpul estimat de sosire a comenzilor. Gebrüder Weiss oferă acest serviciu digital pentru transportul de marfă în regim de grupaj în toate locurile unde compania efectuează livrarea finală.

30 de milioane de oameni din întreaga lume au dobândit abilități digitale în timpul pandemiei

0

Microsoft și LinkedIn lansează următoarea etapă a programului global de training, pentru a sprijini persoanele în căutarea unui loc de muncă, iar angajatorii să treacă la o economie bazată pe competențe .

Microsoft a sprijinit, în ultimul an, peste 30 de milioane de persoane, din 249 de țări, în procesul de dezvoltare a competențelor digitale, depășind obiectivul inițial al programului global de training, inițiat la finele lunii iunie 2020, și se angajează ca anul acesta să ajute 250.000 de companii să recruteze candidații care dețin competențele potrivite. Prin programul global de training demarat la jumătatea anului trecut, Microsoft își propunea să sprijine 25 de milioane de persoane de la nivel global în dezvoltarea competențelor digitale.

De la muncitori în uzine până la vânzători și șoferi de camioane care au fost disponibilizați, milioane de oameni au apelat în timpul pandemiei la cursurile online puse la dispoziție de GitHub, LinkedIn și Microsoft, cu scopul de a se pregăti pentru locurile de muncă cu cea mai mare cerere pe piață, precum serviciile pentru clienți, managementul de proiecte și analiza datelor.

Anunțul, detaliat pe blogul oficial Microsoft, prezintă eforturile companiei de a ajuta oamenii de pretutindeni, aceasta oferind și în anul 2021 cursuri gratuite, prin intermediul LinkedIn Learning și Microsoft Learn, dar și certificări low-cost valabile pentru 10 dintre cele mai solicitate locuri de muncă. Următoarea etapă a acestei inițiative stabilește un nou fundament pentru o economie bazată pe competențe, printr-o serie de noi instrumente și platforme concepute pentru a conecta persoanele calificate (aflate în căutarea unui loc de muncă) cu angajatorii.

„În ultimul an, pandemia i-a afectat exact pe cei mai vulnerabili”, a declarat președintele Microsoft, Brad Smith. „În cadrul LinkedIn și Microsoft, ne concentrăm pe noi acțiuni pentru a sprijini o piață a muncii mai incluzivă, bazată pe competențe, creând mai multe alternative, o mai mare flexibilitate și căi de învățare accesibile, adaptate noilor locuri de muncă”.

LinkedIn intenționează, în decursul acestui an, să ajute 250.000 de companii să facă angajări bazate pe competențe. Compania le va oferi solicitanților de locuri de muncă oportunitatea de a-și demonstra cunoștințele și abilitățile, iar angajatorilor noi instrumente pentru a se conecta cu aceștia pe baza competențelor lor profesionale, printre care:  

  • Varianta pilot a LinkedIn Skills Path, un nou mod de a ajuta companiile să recruteze pe baza competențelor. Skills Path include cursuri LinkedIn Learning și evaluări ale cunoștințelor, astfel încât procesul de recrutare să fie unul echitabil, pe baza competențelor dovedite ale candidaților. Diferite companii care își propun să își extindă modelele de recrutare, astfel încât să integreze candidați cu diferite arii de expertiză, precum BlackRock, Gap Inc. și TaskRabbit, pot accesa varianta pilot a Skills Path.
  • Noi funcții pentru personalizarea profilului de LinkedIn, carevor ajuta oamenii să împărtășească mai multe despre ei înșiși, despre cariera și obiectivele lor, într-un mod mai autentic și mai captivant. Acestea includ un Cover Story video, ce le permite celor care își caută un loc de muncă să-și demonstreze abilitățile sociale în fața recrutorilor și managerilor. 75% dintre managerii care vor să facă angajări consideră că un CV standard nu este suficient pentru evaluarea competențelor emoționale și  sociale ale unui candidat și aproape 80% dintre aceștia consideră că suportul video a devenit tot mai important în ceea ce privește evaluarea candidaților.*
  • Accesul extins la Skills Graph de la LinkedIn va contribui la crearea unui limbaj comun de competențe pentru indivizi, angajatori, instituții de învățământ și agenții guvernamentale, în vederea îmbunătățirii programelor de planificare, angajare și dezvoltare a forței de muncă.

Resursele Microsoft vin în completarea activităților derulate de LinkedIn pentru a promova oportunitățile vaste de dezvoltare a competențelor digitale, incluzând Career Coach, o aplicație Microsoft Teams pentru Educație, dezvoltată cu ajutorul LinkedIn, care le oferă studenților posibilitatea de a primi consultanță personalizată pentru orientarea în carieră. Career Coach pune la dispoziția instituțiilor de învățământ o soluție integrată, adresată studenților, care îi ajută pe aceștia să își descopere obiectivele, interesele și competențele folosind soluții de inteligență artificială, precum și integrarea cu LinkedIn care evaluează profilul fiecărui student prin raportare la tendințele pieței muncii, ajutându-i pe aceștia să își dezvolte cunoștințele corespunzător realității cotidiene și să se conecteze cu mentorii și colegii într-un singur loc.

„Pentru multă vreme, procesul de recrutare s-a bazat exclusiv pe locul de muncă pe care îl aveau deja candidații respectivi, pe diplomele pe care le dețineau sau pe cei pe care îi cunoșteau. Acest lucru începe să se schimbe. În prezent, angajații înțeleg și prezintă mai bine competențele pe care le dețin și pe cele de care au nevoie, în timp ce organizațiile nu mai țin cont doar de referințe, ci și de competențele pe care lucrătorii, unii din comunități adesea trecute cu vederea, le dețin și le pot utiliza pentru a-și îndeplini sarcinile. Vrem să contribuim la accelerarea schimbării pe care o vedem”, a declarat Ryan Roslansky, CEO LinkedIn. „Din iunie anul trecut, Microsoft și LinkedIn au sprijinit peste 30 de milioane de oameni din întreaga lume în dobândirea competențelor digitale, iar acum ne extindem angajamentul și vrem ca, în 2021, să sprijinim 250.000 de companii să facă angajări bazate pe nivelul de cunoștințe”.

În cadrul acestei inițiative, Microsoft a lucrat îndeaproape cu organizațiile nonprofit partenere, pentru a oferi asistență completă prin programe de coaching, mentorat și networking unui număr de aproape 6 milioane de cursanți. Microsoft va aplica aceste lecții la o scară mai mare și anunță un nou serviciu online, Career Connector, care va ajuta, în urmatorii trei ani, 50.000 de indivizi care își caută un loc de muncă să-și asigure un job în domenii care vizează tehnologia. Această inițiativă se va axa pe cursanții care și-au dezvoltat competențe prin intermediul partenerilor Microsoft din sectorul nonprofit și din sectorul de învățământ, în special femei și minorități slab reprezentate în domeniul tehnologic.  

Microsoft facilitează transformarea digitală într-o eră guvernată de soluții cloud inteligente. Misiunea companiei este aceea de a ajuta fiecăre persoană și organizație de la nivel global să realizeze mai mult.

*Metodologia sondajului: Censuswide a efectuat cercetări online, la solicitarea companiei LinkedIn, în perioada 25 februarie – 2 martie 2021, în rândul a 1.009 manageri care voiau să facă angajări și a 2.101 persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, cu vârste cuprinse între 18 și 69 de ani, din SUA.

Educație financiară prin ISF pentru 500 de profesori

0

Fundaţia Institutul de Studii Financiare dezvoltă un nou program de formare continuă adresat profesorilor: „Formarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în domeniul financiar nebancar (FinTTT)”, acreditat, gratuit, pentru 500 de profesori de gimanziu din toată țara. Se va desfășura în perioada mai-septembrie 2021.

Fundația Institutul de Studii Financiare subliniază că programul se înscrie în categoria programelor deschise persoanelor angrenate în „piața financiară nebancară,în formatul unui curs care are drept grup țintă personal didactic din învățământul gimnazial care predă disciplina educație socială. In calitate de furnizor de programe de formare profesională acreditate ANC, atestat de ASF şi agreate de BNR, FundaţiaInstitutul de Studii Financiare în parteneriat cu Autoritatea de Supraveghere Financiară a dezvoltat un program de formare de 60 ore, cu respectarea principiilor şi a standardelor de calitate aferente procesului educaţional. Prin parcurgerea acestui program acreditat pe o perioadă de 4 ani , absolvenţii vor primi 15 credite de formare continuă”.

Inițiatorii anunță că „programul FinTTT are definit drept scop general îmbunătățirea nivelului de educație financiară în rândul profesorilor – persoane de influenţă în rândul elevilor – printr-un efort coordonat la nivel național, care va asigura atingerea principalelor obiective strategice de îmbunătățire a bunăstării financiare a populaţiei.

Programul se adresează cadrelor didactice ce vor preda la clasă disciplina stipulată pentru clasa a VIII-a din Anexa nr. 2 la ordinul ministrului educației naționale nr. 3393/28.02.2017, respectiv partea care adresează piața financiară non-bancară, urmând a include pe scurt următoare tematică:

  • Nevoi şi dorințe
  •  Intocmirea unui buget personal
    • Economisire
    • Investiţii
    • Protecţie împotriva riscurilor
  • Piaţa asigurărilor
    • Instituţii şi produse
    • Mecanisme specifice
    • Relaţia consumatorului cu instituţiile non-bancare
  • Piaţa pensiilor private
    • Instituţii şi produse
    • Mecanisme specifice
    • Relaţia consumatorului cu instituţiile non-bancare
  • Piaţa de capital
    • Instituţii şi instrumente
    • Mecanisme specifice
    • Relaţia consumatorului

Programul va pune la dispoziţia participanţilor acces la sesiuni de instruire la sală și online, acces la materiale de studiu (manuale, culegeri online de teste, materiale video, instrumente de evaluare, aplicații și alte instrumente didactice), precum şi metode de evaluare, cu respectarea principiilor standard ale procesului de evaluare.

Programul FinTTT reprezintă o dezvoltare a proiectului de educaţie financiară Start2Teach, demarat în anul 2017 de către Autoritatea de Supraveghere Financiară în parteneriat cu ISF pentru cadrele didactice preuniversitare, în colaborare cu inspectoratele școlare teritoriale. La finalul primului trimestru al anului 2021 au fost înregistraţi 726 de participanţi. https://www.isf.ro/ro/educatie_financiara/reluare_cursuri

Institutul de Studii Financiare, fondat de Autoritatea de Supraveghere Financiară, este caracterizat ca „un centru de excelență în domeniul studierii piețelor de profil și derulării programelor de educație financiare pentru asigurarea competențelor, aptitudinilor și cunoștințelor personalului instituțiilor financiare și a personalului ASF și pentru creșterea nivelului de educație financiară al consumatorilor de servicii și produse financiare non-bancare. Pe termen lung, ISF îşi propune alinierea activităţii la cerinţele europene, trecerea de la acumularea de cunoștințe la acumularea și evaluarea de competențe, furnizarea de programe de formare profesională pentru domeniul financiar nebancar adaptate noilor procese organizaţionale, determinate de cerinţele legislative, de dinamica pieţei și a cadrului european, contribuind la maturizarea pieţei financiare nebancare din România, la crearea capacităţii acesteia de a face faţă concurenţei induse de globalizare sau efectelor crizelor economice”.

Parteneriat în premieră între două unități administrativ-teritoriale

0

Pentru prima oară este concretizată o realizare comună a două unități administrativ-teritoriale: pasarela Popești Vest, care leagă sectorul 4 al Capitalei de orașul Popești-Leordeni, peste liniile de metrou din zona stației Berceni. Sub aspectul proprietății, este chiar o asociere tripartită, pasarela fiind amplasată pe trei terenuri: unul, aparținând domeniului public al sectorului 4, altul, orașului Popești-Leordeni, iar altul, în administrarea Metrorex SA.

Câteva date ale noii construcții: lungime – 65 m; suprafață construită – 192 mp; regim de înălțime – P+2E; circulație zilnică – 10.000-12.000 de locuitori, reducerea timpului de deplasare din orașul Popesti către stația de metrou Berceni de la 15-20 minute la mai puțin de 5 minute; elemente speciale în interior – balustradă metalică, semnalistică destinată transportului de biciclete, benzi ceramice de direcționare a persoanelor cu deficiențe de vedere, suprafețe și pardoseli anti-derapante, necesare pentru siguranța pietonilor, al căror acces pe pasarelă se va face pe la parterul celor două turnuri, dotate cu scări și lifturi; valoarea investiției – 7 milioane de lei cu TVA.

Din aprecierile exprimate în momentul inaugural, reținem:

Daniel Baluta

Daniel Băluță, primarul sectorului 4: „Pentru prima dată, conducători de instituții, aleși din partea unor entități politice profund diferite, se unesc pentru binele oamenilor. Un model de bune practici, ce poate fi replicat și în alte domenii ale statului. Am reușit în ultimii ani ca împreună, să facem niște pași importanți pentru dezvoltarea zonei de sud. Am început cu lărgirea șoselei Berceni, am finalizat pasarela pietonală dintre Sectorul 4 și Popești Leordeni, continuăm cu realizarea stației de metrou Tudor Arghezi și deja, împreună cu Primăria Capitalei și cu Consiliul Județean Ilfov, judecăm lucrurile în așa mod încât să putem extinde magistrala de metrou până în comuna Berceni. Toate aceste lucruri au un impact deosebit asupra calității vieții oamenilor, asupra calității mediului, așa că nu facem altceva decât să respectăm votul pe care l-am primit din partea cetățenilor. Și, așa cum am demonstrat deja, toate proiectele de dezvoltare pe care noi le generăm în sectorul 4, sunt și vor fi în consens absolut cu planurile de dezvoltare ale Primăriei Capitalei, așa cum este firesc”.

Petre Iacob, primarul orașului Popești-Leordeni:  Edilul a fost completat de partenerul său în acest proiect: „Este singurul obiectiv realizat între două unități administrativ teritoriale și sper ca acest lucru să fie de bun augur pentru toate localitățile din județul Ilfov și chiar din țară”.

Nicușor Dan, primarul general al municipiului București: „În primul rând, vă mulțumesc pentru invitație. Îl felicit pe primarul sectorului 4, îl felicit pe primarul orașului Popești-Leordeni, felicit și Consiliul Județean Ilfov pentru că a alocat o parte din bani pentru această investiție. Sunt un adept al dezvoltării, am spus-o. Bucureștiul și Ilfovul au nevoie de dezvoltare, zona de sud are nevoie de dezvoltare și trebuie să avem grijă ca aceasta să fie sustenabilă, pentru că avem o problemă mare de poluare a aerului. De aceea, consider că această investiție merge în sensul dezvoltării durabile a Bucureștiului și a Ilfovului, pentru că stimulează oamenii să folosească mijloacele de transport în comun. Și, așa cum văd eu București-Ilfov, în perioada următoare, avem nevoie de un Plan Urbanistic General, real, aplicat, care să stimuleze dezvoltarea, care să echilibreze orașul, care să aducă investiții în zona de sud a Capitalei. Avem nevoie de foarte multă dezvoltare, și aici avem nevoie de sprijinul Guvernului, să ne fie alocați bani prin PNRR”.

Hubert Thuma, președintele Consiliului Județean Ilfov: „Zona de sud are nevoie de dezvoltare, iar cel mai important aspect este traficul între București și Ilfov. Tocmai de aceea, am început deja discuțiile cu cei trei primari, pentru ca după finalizarea construcției noii stații de metrou, pe care Primăria Sectorului 4 o realizează, să putem, în cel mai scurt timp, să aducem metroul în Popești-Leordeni”.

Foto: PS4

TBI Bank și Instant Factoring oferă o soluție unică antreprenorilor și IMM-urilor: primul instrument complet de finanțare a facturilor digitale

0

TBI Bank, unul dintre cei mai importanți creditori phygital din regiunea Europei de Sud-Est, și Instant Factoring, prima companie românească de factoring online, au dezvoltat o nouă soluție de finanțare digitală a facturilor, într-un context atipic, în care pandemia actuală a accelerat impactul negativ al facturi restante. Cele două companii oferă acum clienților lor o soluție de tip „one stop shop” pentru finanțarea digitală a facturilor.

Noul serviciu permite oricărui client TBI Bank să își transforme facturile neîncasate în numerar într-un mod rapid și transparent. Cu un singur clic, solicitantul este redirecționat către platforma Instant Factoring, creează un cont, încarcă facturile pe care dorește să le încaseze fără să aștepte data scadenței, analiza este finalizată în 2 ore și până a doua zi clientul primește banii în cont.

Florentina Mircea, TBI Bank

„Clienții business au nevoi complexe de finanțare și asta include și transformarea creanțelor în lichidități. În acest fel, ei pot asigura acces mai rapid la fluxurile de numerar și pot limita impactul pe termen lung al timpilor de așteptare în colectarea veniturilor asupra activității lor. Analizăm mereu contextul de afaceri și nevoile clienților noștri, așa că includem acum o soluție de factoring în portofoliul nostru de finanțare”, spune Florentina Mircea, Chief Business Banking Officer la TBI Bank.

Prin acest serviciu flexibil și la îndemâna antreprenorilor, Instant Factoring a oferit anul trecut finanțare în valoare de 77 de milioane companiilor mici și mijlocii, în creștere cu 90% față de 2019.

„Misiunea noastră este să sprijinim IMM-urile și antreprenorii români printr-o soluție de finanțare a facturilor accesibilă ușor și rapid, într-un mod adecvat nevoilor lor, mai ales într-un moment dificil cum este cel cu care ne confruntăm. Parteneriatul cu TBI Bank este o oportunitate de a aduce soluțiile noastre mai aproape de cei care au nevoie de ele pentru a-și sprijini afacerea și, implicit, pentru a sprijini redresarea economiei naționale”, a spus Cristian Ionescu, CEO și co-fondator Instant Factoring.

Despre TBI Bank

TBI Bank este un creditor incluziv de ultimă generație care se adresează consumatorilor, comercianților și IMM-urilor prin soluții de finanțare disponibile într-o rețea extinsă de canale și platforme phygital. Parte din 4finance, unul dintre cele mai mari grupuri europene de soluții digitale de creditare adresate consumatorilor, compania operează în prezent în România, Bulgaria, Germania, Suedia, Danemarca, Lituania și Polonia. Prin diferite canale self-service, cel mai nou fiind instrumentul IVR care le permite să simuleze și să aplice pentru împrumuturi cash 24/7 prin telefon, o rețea proprie de peste 300 de sucursale, o varietate tot mai mare de canale digitale și parteneriate de încredere cu retaileri și comercianți care au în total peste 10.000 de puncte de vânzare, TBI Bank a servit peste 1 milion de clienți numai în 2020 și a acordat aproape 500.000 de împrumuturi. Modelul de afaceri de succes și atenția pentru clienți au ajutat TBI să devină una dintre cele mai profitabile și eficiente bănci din Europa de Sud-Est. Pentru mai multe detalii, accesați LinkedIn sau www.tbibank.ro.

Despre InstantFactoring.com

Instant Factoring este prima companie de factoring online de tip fintech din România care susține dezvoltarea companiilor mici și microîntreprinderilor prin soluții de finanțare rapidă.

Compania este membră a Asociației Europene a companiilor din Londra membre Fintech Innovate Finance și dublu câștigătoare a premiilor Central European Startup Awards „Startup of the Year” și „Best Fintech Startup” în 2018.

Colliers: Pandemia de Covid-19 a evidențiat rolul critic al clădirilor în protejarea sănătății, siguranței și stării de bine a oamenilor

0

Standardul WELL Health-Safety, noua vedetă în domeniul certificărilor pentru clădiri.

Dezvoltatorii și proprietarii de proiecte devin din ce în ce mai preocupați de siguranță și sustenabilitate, în contextul unui an 2020 atipic, care a schimbat percepțiile și planurile de viitor. În ultimele șase luni, 14 proiecte s-au înregistrat pentru certificarea WELL Health-Safety Rating. În același timp, 77 de proiecte noi au obținut certificări BREEAM sau LEED în 2020. Astfel, numărul de proiecte certificate din perspectiva sănătății, siguranței și sustenabilității a trecut de 230 în România, arată analiza Colliers pentru 2020. În plus, mulți dezvoltatori de proiecte au în plan să obțină în viitor certificări pentru sănătate, siguranță și ecologie, mai ales având în vedere contextul actual, când mediul de lucru, sustenabilitatea, economia de energie și digitalizarea au devenit o necesitate în sistemul de lucru hibrid accelerat de pandemie.

Clădirile sustenabile devin tot mai mult o prioritate în toată Europa, în special având în vedere angajamentul liderilor UE de a reduce consumul de energie și de a atenua schimbările climatice. Prin urmare, în România, la fel ca în toate celelalte state membre ale Uniunii Europene, sfârșitul anului 2020 a adus o schimbare majoră pentru clădirile noi, fie că vorbim despre locuințe, blocuri multifamiliale, clădiri de birouri, depozite sau alte tipuri de spații. Ca o cerință de reglementare, toate clădirile care vor fi construite pe baza unei autorizații obținute după 31 decembrie 2020 trebuie să respecte standardul nZEB, care presupune un consum de energie aproape zero, cu energie furnizată în mare parte din surse regenerabile. În prezent, construcția și funcționarea clădirilor generează 40% din toate emisiile de dioxid de carbon (CO2) legate de sistemul energetic, depășind transportul sau industria.

Așa cum era de așteptat, piața imobiliară din România, care a evoluat foarte mult în ultimii ani, urmează tendința clădirilor „verzi” de birouri. De exemplu, Palas Iași este singurul proiect certificat LEED Neighborhood Development din regiunea CEE, fiind unul dintre cele cinci proiecte din toată Europa care au primit această certificare, procesul de obținere fiind coordonat de Colliers. De asemenea, tot ca urmare a consilierii oferite de Colliers, City Point a devenit recent primul complex rezidențial din România certificat LEED Gold for Neighbourhood Development: Plan and Design. Beneficiile LEED ND se disting prin trei piloni principali: scală, înțelegere amplă & sinergii și longevitate. Cu alte cuvinte, un design durabil, care oferă „dividende verzi” mai multor generații care vin din urmă, caracterizat printr-un spectru complet care oferă avantajul sinergiilor pe toate planurile.

În perioada 2020 și începutul anului 2021, o parte dintre dezvoltatori au primit cu interes noutățile în materie de certificări pentru o siguranță sporită la locul de muncă, mai relevante ca niciodată în contextul Covid-19. Proiectele Equilibrium și Campus 6.2, deținute de Skanska, au fost certificate cu WELL Health-Safety, cel mai nou standard de evaluare al International WELL Building Institute, care atestă respectarea standardelor de siguranță ce diminuează riscul transmiterii virusului. De asemenea, portofoliul de birouri Expo Business Park al Portland Trust, care cuprinde 3 clădiri de birouri, a obținut recent certificarea WELL Health-Safety. Tiriac Imobiliare este primul dezvoltator român care a anunțat că va implementa standardul WELL Health-Safety pentru întregul său portofoliu de clădiri mixte, compus din Stejarii Residential Club 1, clădirea de birouri Tiriac Center, dar și proiectele aflate în construcție – clădirea de birouri Tiriac Tower și Stejarii Residential Club 2. Colliers România, singura companie de consultanță imobiliară cu o echipă de specialiști WELL, coordonează în prezent procesul de certificare a întregului portofoliu de clădiri mixte deținut de Tiriac Imobiliare.

Oana Stamatin, Director Green Certification and Building Surveying la Colliers

„Dezvoltatorii imobiliari acordă mai multă atenție mediului dezvoltând proiecte durabile, eficiente din punct de vedere al consumului de energie și apă, pentru care obțin certificări «verzi» care atestă niveluri din ce în ce mai ridicate. În plus, standardul WELL pune accent pe impactul clădirilor asupra sănătății și stării de bine a ocupanților. Evaluarea WELL Health-Safety introdusă de International WELL Building Institute (IWBI) ajută proprietarii și chiriașii să își adapteze clădirile la realitatea post-Covid-19. Văd această certificare ca pe o investiție în oameni, deoarece are puterea de a le influența sănătatea, starea de bine și productivitatea. Mai mult, oferă o asigurare în plus că angajații pot reveni în siguranță la birou. Pentru a menține certificarea, proiectele trebuie să treacă printr-un proces anual de reînnoire, care ajută la asigurarea îndeplinirii unui standard înalt de sănătate și siguranță pe termen lung”, explică Oana Stamatin, Director Green Certification and Building Surveying la Colliers.

Având în vedere interesul crescut pentru sănătate și siguranță la birou, Colliers inovează și răspunde provocărilor actuale și nevoilor viitoare din piața de birouri cu Office 360°, o abordare completă a biroului, din toate punctele de vedere, realizată printr-un proces unic și extrem de complex, adaptat până la ultimul detaliu pentru a se potrivi nevoilor și planurilor strategice ale companiilor. Echipa lucrează pentru a îmbunătăți reputația și sustenabilitatea unei clădiri prin certificările LEED, BREEAM și WELL.

Privind din altă perspectivă, anul trecut a înregistrat o tendință descendentă, cu doar 4 proiecte de birouri care au obținut certificarea LEED Platinum, în scădere față de 2019. Aceste certificate LEED Platinum au fost acordate unor proiecte de birouri cu sediul în București: prima clădire a proiectului AFI Europe – AFI Tech Park, clădirea Vastint H din Timpuri Noi Square, Ana Tower și United Business Center 3 din Timișoara. Pe de altă parte, anul trecut s-au înregistrat mai multe clădiri BREEAM Outstanding – două dintre proiectele Portland Trust, Vox Technology Park – Timișoara și Penny Market Otopeni.

„În ansamblu, majoritatea proiectelor certificate se află în Capitală și în împrejurimi – mai mult de jumătate, dar au fost obținute destul de multe certificări și în hub-uri regionale, precum Timișoara, Cluj-Napoca sau Iași, cu accent constant pe birouri, spații industriale și proiecte cu utilizare mixtă. Cu toate acestea, ne așteptăm la o creștere a competiției între sistemele de certificare de clădiri „verzi” și vedem dezvoltatori mari din retail și din piața de spații industriale și logistice care ar putea fi interesați să-și certifice portofoliile, precum și jucători din zone de nișă, specializate, cum ar fi interioare de birouri”, adaugă Oana Stamatin.

_________________

Despre Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI este unul dintre liderii globali în servicii de consultanță imobiliară și de management al investițiilor. Cu operațiuni în 67 de țări, cei peste 15.000 de specialiști lucrează împreună pentru a oferi consultanță de specialitate pentru chiriași, proprietari și investitori. Timp de peste 25 de ani, echipa noastră experimentată de management a oferit acționarilor profituri investiționale anuale de aproape 20%. Cu venituri anuale de 3 miliarde de dolari (3,3 miliarde de dolari inclusiv afiliații) și active gestionate de 40 miliarde de dolari, compania maximizează potențialul proprietăților și accelerează succesul clienților și al angajaților. Pentru mai multe detalii despre Colliers accesați corporate.colliers.com, Twitter @Colliers sau LinkedIn.

Reforms are in season in Kazakhstan. How to redesign a country and keep the growth momentum

In an effort to bring coherency between past reforms, started under president Nursultan Nazarbayev, and the reforms and modernization needed for a post-Covid world, president Kassym-Jomart Tokayev began a comprehensive overhaul of the country’s governance structures with a set of reforms targeting the politics, society, economy, administration, and the sustainability of the country. 

Interview with RUSTEMOV Nurbakh, Ambassador Extraordinary and Plenipotentiary of the Republic of Kazakhstan in Romania.

Mr. Ambassador, over the past few months, through a series of interviews and articles, you made known to the Romanian and international public a number of evolutions in your country. The image you painted was very positive, compared with the political and economic context of the world, particularly in a Covid context. What’s the plan and where do all these changes stop?

Thank you for your kind question. The change of national leadership in Kazakhstan in March 2019 marked the end of the first crucial political chapter – 28 years long – of the history of the independent Republic.  It was therefore an important opportunity for a consolidation of those achievements, reevaluation of the relationship between the state and society and a reset of the country’s political system, leading to implementation of those political, social, and economic transformations necessary to face a new generation of modern challenges. 

At the same time, the initial two years of the presidency of Kassym-Jomart Tokayev were marked by serious tests of strength for him personally, for the government, and for the country itself. The most far-reaching of these tests is the ongoing COVID-19 pandemic, with enormous negative health, economic, and social consequences in almost all areas. In fact, it is all part of a vast plan of reforms our country’s leadership is pursuing with strong determination; there is not time to waste. This year Kazakhstan mark the 30th anniversary of its Independence, therefore President K.Tokayev defined the formation of a just society and an effective state as the primary goal of the fourth decade of independence. We want to grow and modernise as fast as possible, and also respect the past and our heritage. In fact, continuity, along with equality of rights and social progress, are the guiding principles of all these reforms. It is the distinct vision of president Tokayev. 

Why all these changes, why now?

During 2020, the COVID-19 pandemic made necessary certain adjustments to the content and list of proposed political and administrative reforms. At the same time, the reform process itself endured. The pandemic has shown that it is necessary to work on the further development of the system of state power and management, its interaction with society and institutions. This provided an additional incentive for defining and implementing new reforms.  We saw the crisis of leadership that became evident in some parts of the world, so we created the Presidential Youth Personnel Reserve, to ensure a pipeline of future public leaders of the country. We saw the crisis of trust in some parts of the world, so we created Kazakhstan’s National Council of Public Trust. We cannot go on with the reforms and modernisation of our country without being in touch and developing our people, so we are expanding our investments in general school education, with new training for teachers, with mobility grants for our researchers to travel around the world and work at the best institutes, with the digitalization of content and the creation of a national digital platform for education, and so on. In fact, we even established a Ministry of Digital Development and Innovation, so that our efforts, both regarding the population, but also the economic development, are fully supported. 

And why are these so important? Hearing you speak about these, I wish more countries around the world put so much emphasis on the rise of their society. 

In fact, I first want to start answering by telling you that last year, the President approved the Concept for the Development of Civil Society in Kazakhstan until 2025 last year. Its aim is to strengthen the system of partnership between the state, business, and civil society, as well as to facilitate further political transformation and modernisation in Kazakhstan. So yes, the rise of society is important to us. But not only that. Our latest economic reforms are a complete paradigm change – we are now placing private enterprise and SMEs at the forefront of our growth and development. We have taken incredibly generous measures, from tax exemptions for several years to multiplying the volume and types of loans SMEs can take, so that we see a vibrant entrepreneur class emerging. We even established an agency meant to enforce fair and free market competition. 

But what is the final goal? Is there a coherent vision for all these investments?

Yes, we now have very clear objectives and development directions. We are to present a first industrial policy of the country. This will emphasise the development of a sovereign and strong pharma capacity within our own country by 2025; it will bring in dimensions of sustainable development; it will set the premises for the completion of a national agro-industrial complex by 2026, and the general increase of the technological sophistication of our economy.

But most importantly, we are supporting these developments with two more sets of measures, comprehensive by themselves:

First, we are creating new support measures for investors and we are liberalising the regime of foreign workers coming to Kazakhstan. We are creating the Agency for the Regulation and Development of the Financial Market, to optimise these developments. 

Second, we are making things simpler: we are consolidating taxes, cutting their number down, and digitalising them. And we are also starting a de-bureaucratisation campaign, to reduce the administrative load on all economic actors.

How do you think the population will react to all these changes?

We believe things will go down well. We are on a mission to being closer and more in touch with the people. The Supreme Council for Reforms and the Agency for Strategic Planning and Reforms, for the consultations and decision making, and for the implementation aspects, respectively, are the most recent additions to our administrative capacity, which will have an important role in understanding the needs of the people, consulting them, and explaining what we are doing. 

Further to these, we now have a minimal quota reserved for youth and women in parliament, we are on an ongoing campaign to decentralised and empower the local level of administration and politics, and we even consecrated by law the Parliamentary Opposition, which now has, again, by law, allocated a share of the number of seat and committees, so that there is a better sharing of power and checks and balances. 

The recent policy article of President Tokayev, “Täuelsizdik bärinen qymbat” (Nothing is More Precious than Independence), published on 5 January 2021, reveals not only a commitment to all of his earlier decisions and plans but also a willingness to address and improve key areas of the life of Kazakh society and the state through additional packages of relevant reforms. Importantly, the President repeatedly emphasizes that the government should always feel its responsibility to the people. His intention to introduce district mayoral elections to follow the recent first elections of rural mayors is illustrative in this regard.

Finally, I would like to ask you also about how you see the post-Covid world, will there be shifts in international flows, how will they be affecting Kazakhstan, the country in the middle of Asia; and since you mentioned the sustainability element, are you projecting any significant impacts for your country?

Allow me to start with the last one: as you know, Kazakhstan has a diversity of weather patterns – that are unevenly distributed. This is one of the reasons for which we are looking to move towards more sophisticated industrial activities, as we are mindful that we need to have fewer people dependent on primary agricultural activities and make better use of the resources we have. We are looking to halve our carbon footprint by 2050, while at the same time increasing our industrial output. 

With regards to the international flow, Kazakhstan will continue to open up and will seek to be available for many formats of bilateral and multilateral cooperation. We continue being active in relation to Romania and the  EU, and with our recent reforms, so that further opening up of our markets, increased fair competition, increased transparency and bureaucratic efficiency should make Kazakhstan a very favourable place to invest.