Clarificări privind diurna transportatorilor rutieri internaționali

0

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Ministerului Finanțelor publicarea unei note de orientare/note de bune practici prin care să clarifice unele aspect privind diurna plătită de firmele de transport rutier internațional conducătorilor auto: ministerului i se cere, cu argumente, să arate că diurna nu face subiectul reîncadrării ca venituri de tip salarial:

„Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Ministerului Finanțelor elaborarea unei note de orientare/note de bune practici care să clarifice faptul că diurna plătită de firmele de transport rutier internațional conducătorilor auto nu face subiectul reîncadrării ca venituri de tip salarial.

Controalele realizate în ultimele luni la firme de transport rutier, care au avut ca și consecință reîncadrarea diurnei ca venit de natură salarială, produc o îngrijorare maximă în rândul firmelor de transport rutier din România, mai ales în lipsa unor informații publice transparente clare, care să constituie o referință neinterpretabilă, atât pentru agenții de control, dar și pentru firmele controlate.

UNTRR a transmis câteva considerente prin care solicităm să fie avute în vedere în timpul controlului exercitat de autoritățile fiscale în situația industriei de transport rutier internațional de mărfuri, precum și identificarea unor soluții imediate:

1. Potrivit datelor Băncii Naționale a României (BNR), industria de transport rutier internațional de mărfuri a avut contribuție la exportul de servicii de 5,53 miliarde euro în 2020. Transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României și reprezintă peste jumătate din soldul total al comerțului internațional cu servicii.

2. Industria de transport rutier de mărfuri este afectată serios de impactul pandemiei de Covid -19. Potrivit datelor preliminare analizate de UNTRR, în 2020 față de anul precedent, impactul estimat al pandemiei de Covid-19 asupra cifrei de afaceri din industria de transport rutier de mărfuri din România este de -13% per total piață și -17% pentru transportul rutier internațional de mărfuri. Operatorii de transport rutier se confruntă cu probleme operaționale pe termen scurt, cum ar fi timpii lungi de așteptare la frontiere, conformarea la noile prevederi Covid-19 din fiecare țară, dar și lipsa lichidităților și a veniturilor.  60% dintre firmele de transport rutier de mărfuri din România prezentau risc de insolvență înainte de criza Covid-19, iar multe dintre ele au întâmpinat dificultăți în a accesa instrumentele de finanțare puse la dispoziție de stat. Acest lucru a fost accentuat și de faptul că firmele care și-au suspendat finanțările potrivit OUG 37/2020 au fost raportate începând cu 1 iunie 2020 în Centrala Riscului de Credit.

3. Industria de transport rutier de mărfuri este afectată serios de Pachetul Mobilitate 1. Pachetul Mobilitate 1, care a intrat în vigoare din 20 august 2020, va avea un efect negativ puternic asupra transportatorilor români și asupra României, cu consecințe economice majore. Potrivit studiului KPMG – Analiza de impact a modificărilor Pachetului Mobilitate 1 asupra sectorului de transport rutier de marfă, Pachetul Mobilitate 1 generează costuri anuale de aproape 1 miliard de euro pentru transportatorii rutieri români și o pierdere anuală de venituri de 524 milioane euro.

4. Industria de transport rutier de mărfuri din România este plătită sub media europeană, cu sub 1 euro pe km, în timp ce transportatorii vestici primesc 1,5 euro pe km. Costurile generate de criza Covid-19 și Pachetul Mobilitate 1 cresc, iar marja industriei se îngustează. În 2018, marja de profit a companiilor de profil a fost de 3,6%. UNTRR a cerut Comisiei Europene să  investigheze și analizeze diferențele semnificative între tarifele pentru aceleași servicii în același loc, la același standard de calitate și profesionalism.

5. Industria de transport rutier de mărfuri nu a inclus în costurile de operare taxarea diurnei, astfel că nu se aflã în situația în care să fi încasat sume de bani pentru aceasta.

6. Reîncadrarea „diurnei” ca venit salarial și taxarea retroactivă închide firmele de transport rutier. Avem solicitarea de a verifica dacă există vreun caz în care firmele sancționate au plătit și au continuat activitatea, și procentual câte firme în această situație s-au închis și câte au continuat – fără cele care au beneficiat de amnistie fiscală.

7. Având în vedere prevederile Pachetului Mobilitate 1 privind aplicarea directivei detașării din 2 februarie 2022 pentru operațiunile de cabotaj și pentru cele de cross-trade peste numărul exceptat (2 operațiuni), totuși diurna va continua să fie utilizată pentru transporturile bilaterale dintre România și alte state membre UE, dar și pentru orice alte operațiuni de transport rutier internațional de mărfuri din afara UE.

Astfel, UNTRR solicită Ministerului Finanțelor Publice elaborarea și publicarea unei note de orientare/note de bune practici care să clarifice situațiile în care diurna plătită de firmele de transport rutier internațional conducătorilor auto nu face subiectul reîncadrării ca venituri de tip salarial, și, de asemenea, situațiile în care poate face acest subiect – cazuri întâlnite la firme de plasare de forță de muncă, cu un număr de șoferi de zeci sau sute de ori mai mare decât numărul de autovehicule licențiate și operate, ceea ce nu reprezintă profilul firmelor de transport rutier internațional de mărfuri.

30 de ani de la fondarea Institutului Cervantes

0

Instituto Cervantes, prezent și în țara noastră prin Institutul Cervantes, împlinește 30 de ani de la fondare. Seria evenimentelor aniversare se deschide miercuri, 24 martie, la Madrid. Momentul inaugural este deschis de vizita Prințesei Leonor a Spaniei, prezentată astfel: „Prințesa de Asturias, în vârstă de 15 ani, va marca astfel prima sa apariție publică solo în calitate oficială. Pe data de 24 martie, la ora 12.00, ea va face o vizită la sediul Instituto Cervantes din Madrid, unde va depune oficial la Caja de las Letras și exemplarul Constituției Spaniole din care a citit public pe 31 octombrie 2018, la aniversarea a 40 de ani de la aprobarea Constituției. Vizita Prințesei Leonor reprezintă un important gest simbolic din partea Casei Regale de sprijinire a Instituto Cervantes în activitatea sa de promovare a valorilor culturale”.

Evenimentele aniversare se vor desfășura de-a lungul întregului an sub mottoul „30 años creando hispanistas”/„30 de ani de când creăm hispaniști”, explicat de  directorul Institutului Cervantes, Luis García Montero: „Hispanist este oricine care, indiferent de spațiul în care locuiește, este interesat de cultura spaniolă, de cinematograful spaniol, de gastronomie, de sportul spaniol și așa mai departe”. Seria acțiunilor se va încheia în Congresul Deputaților, unde reprezentanții diferitelor grupuri parlamentare vor citi fragmente din cărți aparținând diferitelor literaturi și limbi vorbite în Spania: spaniolă, catalana, galiciana și basca. 

În prima parte a anului, programul cuprinde evenimente precum:  

– 29 martie – Congresul Internațional de Flamenco (după semnarea acordului cu Unión Flamenco), în prezența lui Carmen Linares, Arcángel, Rocío Márquez și Marina Heredia 

– 6 aprilie – responsabila Secretariatului General Iberoamerican (SEGIB), Rebeca Grynspan și scriitorii Fernando Iwasaki și Marta Sanz vor fi prezenți la lansarea cărții Lo uno y lo diverso, editate de Cervantes și Espasa; cu participare de la distanță vor interveni Sergio Ramírez, Laura Restrepo și Juan Villoro, pentru a sărbători această carte ce marchează unitatea unei limbi a cărei diversitate este unul dintre punctele sale esențiale 

– 22 aprilie – în cadrul Săptămânii Cărții, mari autori precum Manuel Rivas, Bernardo Atxaga, Carme Riera, Luis Alberto de Cuenca, Antonio Muñoz Molina, Cristina Fernández Cubas (care scriu în diferite limbi) vor vorbi în Caja de las Letras despre moștenirea colectivă pe care o reprezintă lumea editorială, aducând omagiu unor edituri istorice precum Alfaguara, Espasa Calpe sau Alianza Editorial 

– tot în aprilie – va fi inaugurată la sediul din Alcalá de Henares (Madrid) ceea ce va purta numele de Biblioteca Patrimonială, care va conserva și digitaliza „tezaurul uriaș bibliografic” al rețelei de biblioteci ale Institutului; în Săptămâna Scrisului în Spaniolă vor participa creatori tineri și consacrați în centrele din New York, Chicago, Manchester și Manila 

– 6 iunie – se va deschide în Caja de las Letras legatul artistic lăsat de Luis García Berlanga, în ziua în care cineastul ar fi împlinit o sută de ani. Și înainte de finalul anului, se va inaugura, în sediul central al Băncii Cervantes, un tip de muzeu interactiv dedicat cuvântului și spaniolei; se va prezenta „Cartea Verde a Institutului Cervantes”, un demers pentru sustenabilitate și conștiință ecologică, și se va edita noul anuar ce va accentua progresul unei limbi folosite de aproape 500 de milioane de vorbitori de spaniolă, aproximativ 70% mai mult decât în urmă cu trei decenii 

Pentru că una dintre misiunile principale ale Institutului Cervantes o reprezintă promovarea limbii spaniole, a doua limbă ca număr de vorbitori din lume, Institutul Cervantes subliniază atragerea în campania aniversară a unor personalități din spațiul Americii Latine, „activiști hispanici” precum actrița columbian-americană Sofía Vergara, câștigătorul Premiului Nobel pentru Literatură, scriitorul peruan Mario Vargas Llosa, autoarea braziliană Nélida Piñón. Lor li se vor alătura și alte nume importante ale culturii, personalități care vor continua să sprijine această campanie de 30 de ani care îi transformă pe toți iubitorii de spanioli în hispaniști. 

Institutul Cervantes reamintește că astăzi „este prezent în 88 de orașe din 45 de țări, fiind una dintre cele mai importante rețele culturale din lume. Planurile de extindere din acest an aniversar vizează inaugurarea de noi sedii la Milano, Napoli și Oran, precum și biblioteca din Paris din bulevardul central Marceau. 

Filiala de la București a Institutului Cervantes a fost deschisă în 1995, sediul actual fiind situat pe Bulevardul Regina Elisabeta nr. 38, în clădirea Hotelului Cișmigiu. Filiala de la București dispune de săli de curs, bibliotecă, un auditorium și o sală de expoziții. În prezent, Institutul este condus de Jorge Jiménez-Zumalacárregui”. 

Platformă de teste digitale standardizate pentru examenele naționale

0

Prima și singura platformă de teste digitale standardizate adresate elevilor români,  Brio®, lansează teste de antrenament pentru elevii care se pregătesc să susțină examenele de bacalaureat și de evaluare națională. Testele de antrenament pentru bacalaureat sunt disponibile la matematică și la limba și literatura română, iar pentru evaluarea națională, la matematică, urmând să li se adauge în cel mai scurt timp cele de  limba și literatura română. Accesul la teste se realizează pe baza unui abonament Brio® sau ca extraopțiune la un abonament deja existent. 

Dragoș Iliescu (foto), CEO, Chief Scientist și fondator Brio®: „Credem foarte tare că situația de testare are beneficii semnificative pentru evoluția unui elev, atât la nivel de performanță școlară, dar și de siguranță și încredere în sine. Toate acestea sunt importante mai ales în pragul unor examene de bază, cum sunt cele din anii de final ai fiecărui ciclu școlar. De aceea, suntem alături de elevii care se pregătesc de Bac și Evaluare Națională și îi îndemnăm să încerce testele pe care le-am creat pe platformă. Avem încredere că acestea reprezintă cea mai rapidă și sigură modalitate prin care pot vedea care sunt lucrurile pe care încă nu le stăpânesc suficient de bine și unde au nevoie de antrenament pentru a-și îmbunătăți rezultatul”.

Brio® este recunoscută ca „prima și singura platformă de teste digitale standardizate pentru elevii români. Prin testele școlare Brio® , elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștințele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăți performanța la examene. Testele standardizate sunt dezvoltate pe baza unor principii științifice de măsurare (ramura științei care se ocupă de aceasta se numește psihometrie), astfel încât întrebările, procedurile de scorare și de interpretare să fie aceleași pentru toate persoanele care trec prin testul respectiv. Ele utilizează metode statistice complexe pentru a respecta principiile de fidelitate și validitate, adică acuratețe (lipsă de eroare) și adecvare (corectitudine, acoperirea teritoriului conceptual țintit). De aceea, sunt mult mai riguroase decât testele dezvoltate ad-hoc. Scorul unui test standardizat nu este supus subiectivității, el nefiind dependent de blândețea sau severitatea evaluatorului ori de lejeritatea ori dificultatea întrebărilor.

După fiecare testare, elevul și părintele sau profesorul primesc un raport de evaluare, Raportul Brio®, un document detaliat ce descompune în termeni foarte clari aspectele din subcapitolele analizate, indicând ce noțiuni sunt stăpânite deja de elev, respectiv pe cele pentru care e nevoie de aprofundare. Un instrument de ghidare și de informare obiectivă și acționabilă, este singurul tool de pe piața românească de educație digitală ce sprijină pregătirea și performanța susținută, identificând cu exactitate ariile unde elevul trebuie să mai lucreze pentru a fi competitiv față de colegii săi de generație. 

Brio® este avizat de Ministerul Educației, sistemul de testare fiind un produs științific conceput pe baza programei școlare din România, conceptualizat de o echipă de profesori și experți internaționali în testare și psihometrie”.

Portland Trust, certificare internațională WELL Health-Safety, pentru Expo Business Park

0

Dezvoltatorul de proprietăți comerciale Portland Trust anunță obținerea certificării WELL Health-Safety pentru proiectul de birouri Expo Business Park(foto), din București, Bulevardul Expoziției.

WELL Health-Safety este cel mai nou sistem de evaluare introdus de International WELL Building Institute – IWBI, definit astfel: „Bazat pe date reale din exploatarea imobilului, WELL Health-Safety se concentrează pe adoptarea unui set de politici operaționale și a unor protocoale de întreținere, prin implicarea tuturor părților interesate în utilizarea unei clădiri, precum și implementarea unor planuri de urgență menite să asigure adaptarea clădirilor la un mediu sigur post Covid-19, atât în prezent și în viitor”. 

Robert Neale, CEO al Portland Trust: „Suntem încântați că am obținut această prestigioasă recunoaștere internațională care atestă modul de operare al clădirilor noastre și îndeplinirea angajamentului de a acorda prioritate sănătății și siguranței chiriașilor noștri, a vizitatorilor și a personalului care lucrează în complex. Expo Business Park a fost proiectat și construit utilizând materiale antibacteriene, astfel încât să le ofere celor care își desfășoară activitatea aici un mediu sănătos, în care să aibă parte de aer proaspăt în proporție de 100%, cu posibilitatea de a deschide ferestrele pentru o ventilare naturală”.

Expo Business Park informează că pentru a obține certificarea WELL Health-Safety „a trecut printr-un proces de îmbunătățire și adaptare a sistemelor de curățare și întreținere, precum și a politicilor de acces în clădiri și de circulație a persoanelor în interiorul acestora. Au fost instalate tehnologii inovatoare precum dezinfectarea suprafețelor pe bază de lumină UV-C și purificarea aerului în ascensoare. De asemenea, au fost montate stații de dezinfectare la toate intrările și folii protectoare, cu rol antibacterian, pe mânerele ușilor. Expo Business Park a inițiat, de asemenea, tranziția la utilizarea exclusivă a energiei electrice verzi pentru alimentarea clădirilor sale”.

Robert Neale accentuează: „Portland Trust se angajează pe deplin să folosească electricitatea ecologică pentru toate proiectele noastre din viitor. Credem că micul cost suplimentar de utilizare al energiei generate de surse naturale, cum ar fi lumina soarelui sau vântul, completează pe deplin strategia noastră de dezvoltare de a livra clădiri durabile, cu consum redus de energie și de a le opera în mod responsabil”.

Ca repere definitorii, proiectul premiat Expo Business Park „oferă 40.000 mp de spațiu net de birouri, situat pe Bulevardul Expoziției, în zona de centru-nord a Bucureștiului. Complexul cuprinde 3 clădiri dotate cu două niveluri de parcare subterană și este primul proiect de birouri nou construit din România, care a obținut certificarea BREEAM, calificativul Oustanding, pentru proiectare și specificații sustenabile. EXPO Business Park este dotat cu panouri solare pe acoperiș pentru încălzirea apei calde, acces pe bază de senzori, fără necesitatea de a atinge vreo suprafață, iluminare cu leduri în toate zonele clădirilor, tehnologie de recunoaștere a plăcuțelor de înmatriculare, suporturi pentru biciclete și spații amenajate pentru dușuri.

Sistemul de certificare WELL Health-Safety asigură o sursă centralizată instituționalizată, capabilă să valideze eforturile depuse de proprietari și operatori pentru a adapta clădirile noului context marcat de pandemie. Acest nou standard se bazează pe cunoștințele experților care fac parte din grupul de lucru al IWBI, constituit pentru a oferi sprijin în vederea protecției împotriva Covid-19 și a altor infecții respiratorii, precum și pe îndrumările Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), Centrul pentru Prevenirea și Controlul Bolilor (CDC) al SUA, centre globale de control și prevenire a bolilor și agenții de gestionare a situațiilor de urgență, asociații recunoscute de standardizare, cum ar fi ASTM International și ASHRAE, precum și prestigioase instituții academice de cercetare.

J8 Office Park, care va fi, de asemenea, alimentat din surse regenerabile, este, în prezent, cel mai mare proiect aflat în construcție al Portland Trust, pentru care se pregătește, de asemenea, obținerea certificării WELL Health-Safety, pe lângă atestarea BREEAM Outstanding. Bog’art, antreprenorul general al proiectului, va finaliza lucrările de construcție în vara acestui an”.

J8 Business Park

Portland Trust este recunoscut ca „dezvoltator imobiliar important și investitor, activ în Europa Centrală și de Sud-Est de peste 20 de ani. Expo Business Park este dezvoltat în parteneriat cu ARES Management Corporation și Bluehouse Capital. J8 Office Park este dezvoltat în asociere cu ARES Management Corporation, un manager global de investiții și active alternative autorizat de Comisia pentru Bursă și Valori Mobiliare din S.U.A. (SEC – Securities and Exchange Commission), care administrează active în valoare de aproximativ 145 miliarde de dolari și are peste 900 de angajați. Portland Trust și ARES Management Corporation au dezvoltat împreună peste 800.000 mp, care includ 7 clădiri de birouri și parcuri industriale în București și au câștigat numeroase premii pentru design și sustenabilitate”. 

Indicele ROBOR la 3 luni s-a diminuat

0

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a scăzut marți la 1,69%, potrivit datelor publicate de BNR.

Luni, ROBOR la 3 luni a fost cotat la 1,70%. Indicele ROBOR la 6 luni a crescut la 1,74%, de la 1,73%, conform Profit.ro.

Consiliul de administrație al BNR, întrunit pe 15 ianuarie 2021, a hotărât reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,25% pe an, de la 1,50% pe an, începând cu data de 18 ianuarie 2021, reducerea ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 0,75% pe an, de la 1% pe an, și a ratei dobânzii aferente facilității de creditare (Lombard) la 1,75% pe an de la 2% pe an.

Totodată, BNR a mai decis păstrarea nemodificată a ratelor rezervelor minime obligatorii pentru pasivele în lei și în valută ale instituțiilor de credit.

România și alte 24 de state membre UE au semnat Declarația privind EU Startup Nations Standard

0

Standardul UE în favoarea întreprinderilor nou-înființate” (EU Startup Nations Standard) recomandă finanțări susținute din fonduri publice pentru firmele tinere, dar în declarația europeană este vorba despre fonduri de investiții de capital de risc, nu de fonduri nerambursabile, așa cum era prevăzut în vechiul program românesc Start-Up Nation, potrivit Hotnews.ro.

Astfel, declarația europeană semnată de guvernanții români zilele trecute prevede finanțări de la fonduri de investiții care opresc, în schimbul banilor, părți sociale din firmele finanțate

De asemenea, la programul Românesc Start-Up Nation erau granturi, adică fonduri de până la 200.000 de lei (circa 40.000 euro) pe care firmele nu le mai dădeau înapoi, dar erau obligate să facă anumite investiții și angajări de personal.

Hygienium, semnal de alarmă! Valul 3 COVID ne poate aduce într-o criză sanitară de proporții

0

România riscă să se confrunte cu o criză sanitară de proporții dacă populația va ignora măsurile de protecție, cu gândul la vaccinare. Numărul mare de victime COVID din ultimele zile poate fi doar începutul unui val semnificativ de îmbolnăviri, în contextul în care respectarea regulilor de protecție  a devenit facultativă în multe instituții și companii, afirmă experții de la Hygienium, unul dintre cei mai importanți producători de dezinfectanți din România

,,Nu a sosit încă momentul să ne relaxăm, să răsuflăm ușurați. Vaccinările au reușit să reducă riscul de focare în spitale și căminele de bătrâni, dar în rest, pericolul de contaminare este în continuare foarte mare. Fiecare persoană infectată poate duce virusul în familie, în comunitate, cu efecte tragice pentru cei cu probleme grave de sănătate’’, afirmă Constantin Danciu, managerul de dezvoltare Hygienium.

Înmulțirea numărului localităților în care s-a impus carantina și discuțiile privind carantinarea Bucureștiului vin să confirme gravitatea situației.

Potrivit experților, dincolo de spațiul public, cel mai grav este faptul că, în unele instituții și firme din România, măsurile de protecție au devenit facultative.

,,În multe birouri nu se mai folosesc măști, iar folosirea dezinfectanților pentru protecția personală și curățenia spațiilor de lucru a devenit opțională sau s-a rărit foarte mult față de anul trecut’’, afirmă Danciu.

,,Altfel spus, credem că nu e timpul să lăsăm garda jos și trebuie să ne unim forțele pentru a lupta cu acest virus. Chiar dacă unii dintre români s-au vaccinat, există în continuare peste 90% din populație care se poate îmbolnăvi oricând’’, a mai spus expertul.

Potrivit Hygienium, în unele dintre cazuri, de vină pentru creșterea numărului îmbolnăvirilor sunt chiar managerii acestor firme și instituții, care au ignorat cu bună știință măsurile de prevenire.

Există, din păcate, multe afaceri unde dezinfectanții sunt prezenți doar din prisma respectării condițiilor legale, fără să fie folosiți după un program bine stabilit, în concordanță cu fluxul de lucru.

Dincolo de câteva companii mari, din zona multinaționalelor, unde există protocoale bine definite privind coronavirusul, în zona intreprinderilor mici și mijlocii asigurarea dezinfectanților este realizată, în multe situații, doar pe un singur criteriu – prețul cel mai mic.

Așa s-a ajuns ca, în magazine, în retail în general dar și în companii mari inclusiv din zona de producție și logistică, dincolo de folosirea facultativă a măștilor, angajații să folosească o serie de produse dezinfectante cu o proveniență discutabilă.

De la geluri dezinfectante pentru mâini la soluții pentru spațiile de lucru, se folosesc soluții fără autorizare, ineficiente din punct de vedere al preîntâmpinării pericolului de infectare.

Mai mult, au apărut inclusiv produse falsificate pe piață, iar în unele magazine am întâlnit flacoane de produse dezinfectante autorizate de Ministerul Sănătății umplute cu soluții pe bază de clor sau alcool, fără nicio legătură cu produsul original.

,,Am avut zeci de cazuri în care am intervenit cu soluțiile noastre după ce în firmele respective au fost cazuri de COVID iar dezinfectanții folosiți erau ineficienți. Nu ne putem juca cu sănătatea angajaților,  a clienților, nu putem risca business-ul doar pe ideea că acest coronavirus nu ne va afecta’’, a mai spus Danciu.

În România, în prezent, este dificil pentru un producător care respectă toate regulile, care obține autorizarea Ministerului Sănătății, să concureze cu producătorii și comercianții ilegali, care vând la prețuri mici unor clienți care, din păcate, tratează cu inconștiență pericolul utilizării acestor produse.

NU EXISTĂ REGULI CLARE DE PROTECȚIE

Potrivit celor de la Hygienium, dincolo de nerespectarea măsurilor de protecție și de prezența, pe piață, a unor dezinfectanți neautorizați, o mare problemă în economia românească, mai ales în sectorul de HORECA, o reprezintă absența unor reguli clare privind asigurarea protecției anti-covid.

Dincolo de măsurile dispuse de autorități, nu există în acest moment un set de reguli clare, concrete, asumate la nivel instituțional, în privința prevenirii infecțiilor cu COVID.

Atunci când vin în control, autoritățile verifică, în principal, actele societăților, condițiile generale de igienă și cele specifice, prevăzute în legislație, însă n-au niciun fel de modalitate de control asupra modului în care sunt respectate condițiile sanitare, din prisma pericolului infectării cu COVID.

,,Fără o reglementare concretă și o implementare optimă a măsurilor de protecție, multe companii riscă să se confrunte cu stoparea producției și închiderea activității, situații care pot duce foarte rapid la insolvență și faliment’’, afirmă Danciu.

NU AVEM SPECIALIȘTI

Criza sanitară ne-a prins complet nepregătiți, spun experții de la Hygienium. Dincolo de măști, de dezinfectanți, nu am avut și, din păcate, nu avem încă un ecosistem de siguranță sanitară gândit să acționeze în acest tip de situație.

,,Nu aveam oameni pregătiți. Câți dintre români știau, înainte de covid, de importanța dezinfectanților?Câți dintre patronii de restaurante, de hoteluri, știau de măsurile necesare pentru a-și proteja clienții, proprii angajați?Acum, după un an de pandemie, știm mai mult. Dar nu suficient.Din păcate, în absența acestor reguli, standarde de siguranță sanitară, am văzut prea multe cazuri tragice, prea multe incidente, îmbolnăviri în masă în companii, în instituții’’, a mai spus oficialul Hygienium.

,,Împreună cu Organismul Național de Standardizare, am început demersurile pentru a promova un standard dedicat, Locație sigură, un ghid complet de măsuri și soluții de protecție sanitară pe care vom încerca să-l promovăm la nivelul întregii țări.Pe baza acestui standard integrat, vrem ca firmele, mai ales cele din HORECA, să aibă acces la un set de reguli clare privind siguranța sanitară, să poată dezvolta astfel afaceri într-un mediu predictibil din punct de vedere al securității sanitare’’, a mai spus Danciu.

Hygienium este unul dintre cele mai cunoscute branduri dezvoltate, în România, de către Grande Gloria Production.

Produsele pentru igienă, protecție, curățare și dezinfectare dezvoltate de Hygienium, autorizate de Ministerul Sănătății, se regăsesc în diverse sectoare precum HoReCa, medical, farmaceutic, comerț (centre comerciale), producție etc.

Calitatea produselor Hygienium este recunoscută inclusiv la nivel international, produsele de siguranță sanitară dezvoltate la Galați fiind exportate în peste 25 de țări din întreaga lume, precum China, Marea Britanie, Turcia, Italia, Franța sau Germania.

Puterea întâlnește viteza: POCO lansează două telefoane flagship

0

POCO Global a lansat astăzi două telefoane flagship – ”Adevărata bestie” POCO F3 și noul POCO X3 Pro – atât de așteptate de fanii din întreaga lume.

Dotat cu procesorul Qualcomm® Snapdragon™ 870 5G, POCO F3 atrage imediat atenția, fiind cel mai de succes  telefon din portofoliul brandului. POCO F3 este echipat cu un ecran E4 AMOLED DotDisplay de 6.67″, cu rată de refresh de 120Hz, și cu un sistem audio Dolby Atmos®. Puternic, dar în același timp subțire și ușor, POCO F3 se poziționează fără probleme în liga telefoanelor flagship high-end.

POCO X3 Pro își păstrează caracteristicile de ultimă generație care au făcut din predecesorul său prima alegere pentru gameri și pasionații de tehnologie, dar se mândrește cu performanțe mai bune, deoarece este dotat cu unul dintre cele mai puternice procesoare 4G de pe piață: Qualcomm® Snapdragon™ 860. Cu viteză, capacitate de stocare și opțiune RAM îmbunătățite, POCO X3 Pro duce experiența de gaming la un nivel nemaiîntâlnit pe segmentul său de preț.

”De la lansarea inițială a POCO F1 în 2018 și până la data de 28 februarie 2021, POCO a livrat în total 13 milioane de telefoane inteligente.

Dacă ne referim doar la POCO X3 NFC, livrările globale au depășit 4 milioane de unități în șapte luni”, declară Kevin Qiu, Head of POCO Global. ”De data aceasta succesul POCO va fi și mai mare, oferindu-le clienților exact ce au nevoie și CHIAR MAI MULT”.

”Suntem entuziasmați să sprijinim POCO în lansarea a două noi produse uimitoare, POCO F3 și POCO X3 Pro, dotate cu procesoare Snapdragon 870, respectiv 860. Acestea sunt special concepute pentru a oferi experiențe remarcabile de conectivitate, gaming și fotografie, pentru utilizatorii din întreaga lume”, declară Kedar Kondap, Vice President of Product Management, Qualcomm Technologies, Inc.

POCO F3 – Adevărata bestie

Performanțele “bestiei” asigurate de procesorul Qualcomm® Snapdragon™ 870 5G

POCO F3 joacă în liga mare și este cel mai puternic telefon al brandului, alimentat de procesorul Snapdragon 870 5G. Telefonul este echipat cu CPU Qualcomm® Kryo™ 585 cu performanțe îmbunătățite până la viteza de 3.2 GHz, cea mai mare din industrie, la ora actuală. Împreună cu un GPU ultra-rapid Qualcomm® Adreno™ 650, POCO F3 le oferă experiențe remarcabile pasionaților de jocuri. Echipat cu memorie LPDDR5 RAM și stocare UFS 3.1, configurația acestui flagship garantează viteze și mai mari de citire și scriere de a datelor. Performanța este îmbunătățită prin încorporarea procesorului de 7nm și a tehnologiei LiquidCool 1.0 Plus, care îi permit telefonului să livreze performanțe constante la nivel ridicat.

POCO F3 este la cele mai înalte standarde în materie de conectivitate, fiind dotat cu un sistem Snapdragon X55 5G Modem-RF* care este compatibil cu majoritatea rețelelor globale. Dispozitivul este de asemenea compatibil cu Wi-Fi 6, ceea ce îl plasează pe o poziție confortabilă în liga telefoanelor inteligente high-end.

“Bestia” cu ecran AMOLED de 6.67″ și design premium

Rata de refresh de 120Hz a lui POCO F3 oferă o experiență extraordinar de fluidă în timpul jocurilor, pe un ecran AMOLED de mari dimensiuni, respectiv de 6.67″. “Adevărata bestie” are de asemenea una dintre cele mai mici camere frontale din industrie, de numai 2.76mm. În plus, rata de răspuns a ecranului de 360Hz și algoritmul de touch perfecționat permit telefonului să răspundă extrem de repede la contactul cu degetele. Tehnologia MEMC, care adaugă până la 60fps, oferă o experiență fluidă de vizionare a  conținutului video.

Ecranul certificat HDR10+, împreună cu tehnologiile True Display și True Color, oferă o experiență foarte plăcută de vizionare, culorile fiind vibrante și foarte realiste. Mai mult, materialul îmbunătățit E4 duce luminozitatea ecranului la 1300 nits și ajută la scăderea consumului bateriei cu 15%, în comparație cu precedenta generație de materiale E3.

Fabricat dintr-un material care nu alunecă, cu o grosime de 7,8mm și o greutate de 196 de grame, dispozitivul este ușor de utilizat și se simte confortabil în mână. În același timp, telefonul este protejat de Corning® Gorilla® Glass 5 pe ambele fețe.

“Bestia distracției” cu sunet Dolby Atmos®, setup triplu de camere AI și multe alte dotări

Configurat cu un sistem dual de difuzoare, cu cel principal amplasat în partea de jos și unul secundar în partea de sus, POCO F3 oferă un sunet de înaltă definiție. POCO F3 este primul telefon al brandului dotat cu tehnologia de sunet Dolby Atmos® **, care îmbunătățește calitatea sunetului pentru experiențe intense de gaming, conținut video și muzică, indiferent dacă utilizatorul folosește căștile sau difuzoarele.

”Noi, cei de la Dolby, așteptăm cu nerăbdare lansarea seriei POCO F3 și, nu doar că suntem încântați să extindem extraordinara experiență Dolby Atmos la telefoanele inteligente POCO, dar suntem mândri de realizările extraordinare ale brandului POCO, care permit utilizatorilor de POCO F3 să se bucure de o experiență de divertisment de clasă mondială”, declară Mahesh Balakrishnan, Vicepreședinte Audio Business, Consumer Entertainment Group la Dolby Laboratories.

POCO F3 este configurat cu un setup triplu de camere AI și caracteristici inovatoare, care transformă orice utilizator într-un fotograf foarte priceput. Setup-ul de pe spate este compus din: camera principală de 48MP cu rezoluție 1.6μm 4-in-1, camera ultra-wide de 119° și camera telemacro de 5MP, care permite autofocus de 3cm – 7 cm. Această combinație perfecționată permite realizarea unor fotografii de înaltă rezoluție și detalii fine în condiții de lumină naturală, versatilitatea camerei fiind îmbunătățită. De asemenea, camera frontală de 20MP permite realizarea de selfie-uri Night Mode.

Spre deosebire de majoritatea telefoanelor inteligente care au două microfoane, POCO F3 este configurat cu trei microfoane și caracteristica Audio Zoom. Atunci când se înregistrează un video, cel de-al treilea microfon de pe spate îi permite telefonului să facă ”zoom in” atât pe sunet cât și pe imagine, captând clar secvențe audio îndepărtate și îmbunătățind considerabil calitatea sunetului în timpul filmării. În același timp, motorul haptic liniar pe axa X furnizează vibrații scurte care completează experiența de divertisment la nivel de flagship.

POCO F3 este alimentat de o baterie inovatoare de 4,520mAh (typ), care poate fi încărcată rapid datorită tehnologiei Middle Middle Tab (MMT). Aceasta transmite curentul electric într-un mod mai eficient. Cu un încărcător rapid de 33W, disponibil în cutie, telefonul poate fi încărcat până la 100% în doar 52 de minute***.

POCO F3 va fi disponibil în trei variante de culoare: Arctic White, Night Black și Deep Ocean Blue. De asemenea, va fi disponibil în două variante de stocare – 6GB + 128GB și 8GB + 256GB.

6GB + 128GB: La prețul recomandat de vânzare de 349 euro pe canalele oficiale de e-commerce.

8GB + 256GB: La prețul recomandat de vânzare de 399 euro pe canalele oficiale de e-commerce.

Prețurile și disponibilitatea la nivel local vor fi anunțate în curând.

POCO X3 Pro – Exact ce ai nevoie și chiar MAI MULT

Performanțe la nivel de flagship – viteză mai MARE

POCO X3 Pro oferă performanțe la nivel de flagship, fiind echipat cu Qualcomm® Snapdragon™ 860, unul dintre cele mai puternice procesoare mobile 4G disponibile pe piață. Este dotat cu un CPU Kryo™ 485 ce asigură o procesare pe 7nm pentru o performanță de top de până la 2.96GHz, precum și un GPU Adreno™ 640 ce asigură redarea îmbunătățită a conținutului grafic. Astfel, procesorul oferă o experiență de gaming ultra fluidă și de înaltă calitate, chiar și atunci când utilizatorul îl folosește la jocuri 3D pe setări maxime, extrem de solicitante.

Alături de tehnologia UFS 3.1 îmbunătățită, telefonul asigură viteze rapide de scriere și citire, astfel încât utilizatorul nu trebuie să aștepte pentru a încărca documentele, jocurile sau aplicațiile. De asemenea, dispozitivul este dotat cu tehnologia LiquidCool 1.0 Plus – o soluție de răcire care conține un tub de disipare a căldurii din cupru și multiple straturi de grafit, care împreună reduc capacitatea termică a dispozitivului.

Viteze de reacție uimitoare – display super fluid și design unic pentru gamerii înrăiți

POCO X3 Pro este dotat cu uluitorul ecran FHD+ DotDisplay de 6.67″ cu o rată de refresh de 120Hz și o rată de răspuns de 240 Hz, garantând o experiență de joc fără întreruperi și super receptivă. Ecranul utilizează tehnologia DynamicSwitch pentru a optimiza rata de refresh a diferitelor aplicații. Ecranul POCO X3 Pro are o protecție îmbunătățită pentru utilizare zilnică, fiind dotat cu Corning® Gorilla® Glass 6.

Telefonul proaspăt lansat iese în evidență cu un design rafinat, fiind disponibil în trei culori atractive. Spatele curbat 3D atrage atenția imediat, cu un finisaj curcubeu care reflectă lumina din diferite unghiuri, un look modern care se asortează elegant cu logo-ul îndrăzneț POCO și cu linia verticală de pe mijloc. În plus, POCO X3 Pro vine cu un senzor de amprentă lateral, ușor accesibil.

Rămâi în joc – Baterie cu durată de viață extra lungă și încărcător rapid de 33W

Poți spune ”adio” situațiilor în care bateria se descarca prea repede –  echipat cu o baterie cu mare capacitate de 5,160mAh (typ), POCO X3 Pro oferă o durată de utilizare de până la două zile***.Tehnologia încorporată MMT și încărcătorul rapid de 33W garantează că dispozitivul este alimentat în timp record.

Sistemul dual de difuzoare furnizează un sunet de înaltă calitate pentru streaming și gaming care, împreună cu vibrațiile generate de motorul liniar pe axa Z perfecționat al dispozitivului, oferă o experiență de gaming completă.

Surprinde momentul – Imagini detaliate cu un setup cvadruplu de camere

POCO X3 Pro este ca un studio foto-video de buzunar, cu un setup cvadruplu de camere pe spate și nenumărate funcții foto de explorat. Camera principală de 48 MP cu rezoluție 1.6μm 4-in-1 permite realizarea de fotografii clare și uimitor de detaliate. Camera  ultra-wide de 119° permite realizarea de fotografii în Night Mode, fiind ideală pentru peisaje sau poze de grup în condiții de luminozitate redusă. Camera macro și senzorul de profunzime completează setup-ul, oferind și mai multă versatilitate și funcții suplimentare.

POCO X3 Pro e disponibil trei variante de culoare – Phantom Black, Frost Blue, Metal Bronze – și are două variante de stocare – 6GB + 128GB și 8GB + 256GB.

6GB + 128GB: La prețul recomandat de vânzare de 249 euro pe canalele oficiale de vânzare.

8GB + 256GB: La prețul recomandat de vânzare de 299 euro pe canalele oficiale de vânzare.

Prețurile și disponibilitatea la nivel local vor fi anunțate în curând.

Un acord verde global

0

De Ursula von der Leyen și Werner Hoyer

BRUXELLES – În Europa, am auzit avertismentele despre schimbările climatice. Știm că, dacă sistemele noastre industriale, energetice, de transport și alimentare nu se schimbă, ne-am putea confrunta cu o creștere catastrofală a temperaturii de peste 3 ° C în acest secol. Pe măsură ce ne apropiam de sfârșitul anului 2020 – cel mai fierbinte an înregistrat vreodată în Europa – în Uniunea Europeană am luat o decizie colectivă de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră (GES) cu cel puțin 55% față de nivelurile din 1990 până în 2030. Comisia Europeană vin în completarea acestui angajament cu schimbări concrete de politică, iar Banca Europeană de Investiții susține efortul cu puterea sa financiară. Deceniul actual este un moment de relaxare pentru planeta noastră. Pentru a face față provocărilor imediate care urmează, cele două organizații ale noastre convoacă guverne, instituții internaționale și investitori pe 24 martie 2021, pentru un eveniment important: „Investiția în acțiunea climatică”.Evenimentul reunește liderii mondiali pentru a-și împărtăși planurile de implementare a politicilor necesare acasă și asigurarea coordonării internaționale. Și va căuta să ajute investitorii și liderii de afaceri să-și îmbunătățească înțelegerea mediului politic în care vor opera cel puțin în următorul deceniu.Acțiunile climatice necesită schimbări structurale de anvergură și niveluri extraordinare de investiții în întreaga lume. Numai în Europa, îndeplinirea noului obiectiv de reducere a emisiilor în 2030 va necesita anual o investiție suplimentară de 350 miliarde EUR (417 miliarde USD). Cu toate acestea, această cifră se estompează în comparație cu costurile de a nu face nimic.

Pentru a face față provocării investiționale, BEI, cel mai mare creditor multilateral din lume, a devenit Banca UE pentru Climă, alinindu-și toate activitățile cu obiectivele prezentate în acordul de la Paris. Printre altele, BEI s-a angajat să sprijine investiții de 1 trilion de euro în acțiuni climatice și sustenabilitate ecologică în următorul deceniu.Dar finanțarea singură nu ne va duce acolo unde trebuie să mergem. De asemenea, avem nevoie de o foaie de parcurs, motiv pentru care Comisia Europeană a introdus acordul verde european în decembrie 2019. Ca nouă strategie de creștere a Europei, își propune să transforme UE într-o societate mai echitabilă și mai prosperă, îndrumând tranziția către o economie mai eficientă din punct de vedere al resurselor, economie competitivă. În cele din urmă, obiectivul este atingerea emisiilor de GES net-zero până în 2050.Cu toate acestea, UE reprezintă mai puțin de 10% din emisiile globale, astfel încât acțiunea europeană singură nu va fi suficientă pentru a încetini încălzirea globală. Pentru a menține creșterea temperaturii globale cât mai aproape de 1,5 ° C, trebuie să sprijinim eforturile de decarbonizare dincolo de granițele noastre. De aceea avem nevoie de un acord verde global.

În acest scop, ne-am stabilit trei priorități de investiții. În primul rând, trebuie să ne asigurăm că cele mai avansate tehnologii curate sunt îmbrățișate peste tot. În ciuda progreselor bune în ceea ce privește utilizarea energiei regenerabile, 40% din energia electrică mondială este încă generată de cărbune, cea mai murdară sursă de energie. Odată cu dezvoltarea economică vine o cerere mai mare de energie electrică și, prin urmare, responsabilitatea de a adopta soluții “greentech” și de a conecta lumea la rețele curate.

Europa este gata să investească în orice, de la programe de electrificare ecologică în Africa și proiecte de decarbonizare industrială în Asia până la implementarea bateriilor în America Latină. Și avem experiență de adaptare la schimbările climatice, împreună cu tehnologii de control al inundațiilor, instrumente avansate de prognoză a vremii și infrastructură rezistentă. Având atât mijloacele financiare, cât și cunoștințele pentru a sprijini eforturile de adaptare la schimbările climatice, BEI își va folosi resursele pentru a valorifica mai multe investiții din sectorul privat în acest domeniu critic.

A doua noastră prioritate este să investim ca niciodată în tehnologii ecologice inovatoare. O astfel de cercetare și dezvoltare este atât necesară, cât și o oportunitate enormă de piață. Deja, un grup de țări care reprezintă jumătate din emisiile mondiale de GES au adoptat obiective „net-zero”, iar altele vor urma cu siguranță. Toți vor avea nevoie de tehnologie și investiții europene pentru a ajunge acolo. Hidrogenul curat, energia regenerabilă în larg și soluțiile de stocare a energiei pot deveni sectoare de export vibrante ale UE.În cele din urmă, trebuie să îmbrățișăm ideea unei „economii circulare”. În starea actuală, scoatem mai mult din planeta noastră decât își poate permite să ne ofere, iar efectele acestei depășiri vor deveni din ce în ce mai dramatice și distructive cu fiecare an care trece. Trebuie să reducem urgent amprenta de mediu și de carbon a bunurilor pe care le consumăm.Pentru a face acest lucru, trebuie să investim în tehnologii circulare care reutilizează resursele, mai degrabă decât să producă sau să importe constant bunuri noi și să extragă tot mai multe materii prime. Economia circulară are un potențial imens nu numai pentru a reduce dependența noastră de resurse limitate, ci și pentru a crea locuri de muncă. După cum arată Europa în continuare, Acordul Verde nu este doar o politică de mediu; este o necesitate economică și geopolitică.

În urmă cu cinci ani, 196 de țări s-au reunit și au semnat acordul de la Paris, angajându-se să mențină temperatura globală medie la 2 ° C – dar de preferință 1,5 ° C – față de nivelul său preindustrial. Până în prezent, acest angajament nu a fost încă egalat cu acțiuni suficiente. Este timpul să ne ridicăm ambițiile și să accelerăm progresul. Acesta va fi mesajul nostru către lume la „Investiția în acțiuni climatice” din 24 martie.

Trebuie să ne reunim cu toții – nu doar guvernele, ci și întreprinderile, orașele, instituțiile financiare și societatea civilă – pentru a face față provocării climatice. Europa are instrumentele, abilitățile și cunoștințele pentru a da exemplu. Trebuie să traducem leadershipul nostru în materie de politici climatice în leadership pe piață pentru a asigura un acord verde global.

Să trecem la treabă!


Ursula von der Leyen este președinta Comisiei Europene.

Werner Hoyer este președintele Băncii Europene de Investiții.

Copyright: Project Syndicate, 2021.www.project-syndicate.org

Traducere și adaptare: Daniel Apostol, ClubEconomic.ro

După un an de la tranziția la modelul de lucru de la distanță, Microsoft lansează raportul Work Trend Index 2021

0

Cercetările experților în acest domeniu indică noi tendințe de care liderii companiilor de la nivel global ar trebui să țină seama, în timp ce asistăm la conturarea unei noi etape pe piața muncii.

Microsoft (NASDAQ: MSFT) a anunțat ieri concluziile primului său raport anual Work Trend Index. Raportul este intitulat „Viitorul pieței muncii este reprezentat de mediul de lucru hibrid – Suntem pregătiți?” și dezvăluie șapte tendințe privind modelul de lucru hibrid cu care fiecare lider de afaceri ar trebui să fie la curent, pe măsură ce intrăm în această nouă eră a muncii.

Raportul indică faptul că managerii ar trebui să reziste tentației de a vedea modelul de lucru hibrid ca pe ceva obișnuit, această tranziție impunând o regândire a ipotezelor cu care am fost obișnuiți.

„Alegerile pe care le facem astăzi ne vor influența organizația pe parcursul următorilor ani. Este un moment care necesită o viziune clară și o mentalitate orientată spre inovație”, spune Jared Spataro, Corporate Vice President Microsoft 365. „Aceste decizii vor avea un impact asupra tuturor aspectelor, de la modelarea culturii organizaționale, la atragerea și păstrarea angajaților și până la găsirea de modalități mai eficiente de promovare a colaborării și al spiritului inovativ”.  

Studiul citat sugerează că anul trecut a schimbat fundamental natura pieței muncii: 

  • Tendințele de colaborare din Microsoft Teams și Outlook sugerează că rețelele noastre s-au contractat, însă munca hibridă le va reanima.
  • Timpul petrecut în cadrul întâlnirilor s-a dublat, la nivel global, iar în luna februarie a acestui an au fost trimise cu peste 40 de miliarde de e-mailuri mai mult față de aceeași lună a anului precedent.
  • Munca a devenit mai umană. Aproape 40% dintre respondenți spun că se simt mai confortabil să fie ei înșiși la locul de muncă decât înainte de pandemie, iar unul din șase respondenți spune că a fost mai deschis în a-și exprima dificultățile emoționale alături de un coleg anul acesta.  

De asemenea, raportul arată că suntem tot mai aproape de o tendință nouă în ceea ce privește locurile de muncă:

  • 73% dintre angajații chestionați își doresc să aibă în continuare acces la opțiuni flexibile de lucru de la distanță.
  • Pe LinkedIn, numărul anunțurilor pentru locuri de muncă de la distanță a crescut de peste 5 ori în timpul pandemiei.
  • Peste 40% din forța de muncă globală se gândește să-și schimbe locul de muncă anul acesta și 46% intenționează să se mute, acum că se poate lucra de la distanță.

Pe scurt, apariția modelelor flexible de lucru va determina pe cei care rămân, pe cei care pleacă și pe cei care se alătură unei companii.

Pentru a ajuta organizațiile să se adapteze, ediția din 2021 a raportului Work Trend Index prezintă concluziile unui studiu la care au participat peste 30.000 de persoane din 31 de țări și analizează trilioane de date agregate despre muncă și productivitate disponibile în Microsoft 365 și LinkedIn. În plus, include perspective ale unor experți care studiază de zeci de ani colaborarea, capitalul social și designul spațiului de lucru.

Totodată, raportul citat relevă șapte tendințe de lucru hibrid pe care fiecare lider de afaceri ar trebuie să le cunoască, pe măsură ce intrăm în noua eră a muncii:

  • Modelele flexibile de lucru vor fi implementate pe termen lung
  • Liderii au pierdut legătura directă cu angajații și este necesar ca aceștia să se conecteze la noua realitate
  • Productivitatea ridicată maschează epuizarea angajaților 
  • Generația Z este expusă riscului și are nevoie de un impuls și de o nouă sursă de energie
  • Colaborarea tot mai limitată pune în pericol capacitatea de inovare
  • Autenticitatea va stimula productivitatea și bunăstarea angajaților
  • Într-o lume a muncii hibride, talentele sunt peste tot

Pe lângă tendințele cu privire la viitorul pieței muncii, raportul Work Trend Index identifică și cinci strategii pe care managerii ar trebui să le urmeze, pe măsură ce încep să facă schimbările necesare pentru a se adapta noului context:

  • Crearea un plan prin care angajații sunt puși la curent cu modurile flexible de lucru
  • Investirea în spațiul de lucru și în tehnologie pentru a conecta planul digital cu cel fizic
  • Combaterea epuizării digitale, începând de la vârful companiei
  • Prioritizare pentru reconstruirea capitalului social și a culturii organizaționale
  • Regândirea experienței angajaților pentru a menține concurența în atragerea celor mai bune și diverse talente

„În timpul acestei pandemii am observat o accelerare a anumitor tendințe pre-COVID și poate că una dintre cele mai interesante dintre ele vizează sporirea posibiliății muncii de la distanță. Odată cu creșterea oportunităților de muncă de la distanță și circulația talentelor, vom vedea o răspândire a competențelor pe cuprinsul unei țări și este momentul ca liderii de afaceri să profite de această ocazie pentru a atrage angajați cu diferite abilități și talente, care nu erau disponibili anterior” – Karin Kimbrough, Chief Economist, LinkedIn   

Pentru a vedea concluziile complete, vizitați WorkLab, o publicație digitală despre viitorul pieței muncii, realizată de Microsoft.


Despre WorkLab

WorkLab este o publicație digitală, realizată de Microsoft, despre viitorul pieței muncii, bazată pe cercetare și pe lecțiile dobândite ca urmare a pandemiei COVID-19. Reunind informații științifice și studii de caz aprofundate despre modul în care se schimbă mediul de lucru, WorkLab are ca misiune inițierea unor dezbateri mai ample despre viitorul pieței muncii, sprijinind clienții companiei Microsoft în acest proces.

Despre Microsoft

Microsoft (Nasdaq “MSFT” @microsoft) susține companiile în procesul transformării digitale și facilitează dezvoltarea, implementarea și utilizarea tehnologiilor inteligente de tip cloud. Misiunea Microsoft este aceea de a sprijini fiecare organizație și individ, de la nivel global, în a realiza mai mult.