Puterea întâlnește viteza: POCO lansează două telefoane flagship

0

POCO Global a lansat astăzi două telefoane flagship – ”Adevărata bestie” POCO F3 și noul POCO X3 Pro – atât de așteptate de fanii din întreaga lume.

Dotat cu procesorul Qualcomm® Snapdragon™ 870 5G, POCO F3 atrage imediat atenția, fiind cel mai de succes  telefon din portofoliul brandului. POCO F3 este echipat cu un ecran E4 AMOLED DotDisplay de 6.67″, cu rată de refresh de 120Hz, și cu un sistem audio Dolby Atmos®. Puternic, dar în același timp subțire și ușor, POCO F3 se poziționează fără probleme în liga telefoanelor flagship high-end.

POCO X3 Pro își păstrează caracteristicile de ultimă generație care au făcut din predecesorul său prima alegere pentru gameri și pasionații de tehnologie, dar se mândrește cu performanțe mai bune, deoarece este dotat cu unul dintre cele mai puternice procesoare 4G de pe piață: Qualcomm® Snapdragon™ 860. Cu viteză, capacitate de stocare și opțiune RAM îmbunătățite, POCO X3 Pro duce experiența de gaming la un nivel nemaiîntâlnit pe segmentul său de preț.

”De la lansarea inițială a POCO F1 în 2018 și până la data de 28 februarie 2021, POCO a livrat în total 13 milioane de telefoane inteligente.

Dacă ne referim doar la POCO X3 NFC, livrările globale au depășit 4 milioane de unități în șapte luni”, declară Kevin Qiu, Head of POCO Global. ”De data aceasta succesul POCO va fi și mai mare, oferindu-le clienților exact ce au nevoie și CHIAR MAI MULT”.

”Suntem entuziasmați să sprijinim POCO în lansarea a două noi produse uimitoare, POCO F3 și POCO X3 Pro, dotate cu procesoare Snapdragon 870, respectiv 860. Acestea sunt special concepute pentru a oferi experiențe remarcabile de conectivitate, gaming și fotografie, pentru utilizatorii din întreaga lume”, declară Kedar Kondap, Vice President of Product Management, Qualcomm Technologies, Inc.

POCO F3 – Adevărata bestie

Performanțele “bestiei” asigurate de procesorul Qualcomm® Snapdragon™ 870 5G

POCO F3 joacă în liga mare și este cel mai puternic telefon al brandului, alimentat de procesorul Snapdragon 870 5G. Telefonul este echipat cu CPU Qualcomm® Kryo™ 585 cu performanțe îmbunătățite până la viteza de 3.2 GHz, cea mai mare din industrie, la ora actuală. Împreună cu un GPU ultra-rapid Qualcomm® Adreno™ 650, POCO F3 le oferă experiențe remarcabile pasionaților de jocuri. Echipat cu memorie LPDDR5 RAM și stocare UFS 3.1, configurația acestui flagship garantează viteze și mai mari de citire și scriere de a datelor. Performanța este îmbunătățită prin încorporarea procesorului de 7nm și a tehnologiei LiquidCool 1.0 Plus, care îi permit telefonului să livreze performanțe constante la nivel ridicat.

POCO F3 este la cele mai înalte standarde în materie de conectivitate, fiind dotat cu un sistem Snapdragon X55 5G Modem-RF* care este compatibil cu majoritatea rețelelor globale. Dispozitivul este de asemenea compatibil cu Wi-Fi 6, ceea ce îl plasează pe o poziție confortabilă în liga telefoanelor inteligente high-end.

“Bestia” cu ecran AMOLED de 6.67″ și design premium

Rata de refresh de 120Hz a lui POCO F3 oferă o experiență extraordinar de fluidă în timpul jocurilor, pe un ecran AMOLED de mari dimensiuni, respectiv de 6.67″. “Adevărata bestie” are de asemenea una dintre cele mai mici camere frontale din industrie, de numai 2.76mm. În plus, rata de răspuns a ecranului de 360Hz și algoritmul de touch perfecționat permit telefonului să răspundă extrem de repede la contactul cu degetele. Tehnologia MEMC, care adaugă până la 60fps, oferă o experiență fluidă de vizionare a  conținutului video.

Ecranul certificat HDR10+, împreună cu tehnologiile True Display și True Color, oferă o experiență foarte plăcută de vizionare, culorile fiind vibrante și foarte realiste. Mai mult, materialul îmbunătățit E4 duce luminozitatea ecranului la 1300 nits și ajută la scăderea consumului bateriei cu 15%, în comparație cu precedenta generație de materiale E3.

Fabricat dintr-un material care nu alunecă, cu o grosime de 7,8mm și o greutate de 196 de grame, dispozitivul este ușor de utilizat și se simte confortabil în mână. În același timp, telefonul este protejat de Corning® Gorilla® Glass 5 pe ambele fețe.

“Bestia distracției” cu sunet Dolby Atmos®, setup triplu de camere AI și multe alte dotări

Configurat cu un sistem dual de difuzoare, cu cel principal amplasat în partea de jos și unul secundar în partea de sus, POCO F3 oferă un sunet de înaltă definiție. POCO F3 este primul telefon al brandului dotat cu tehnologia de sunet Dolby Atmos® **, care îmbunătățește calitatea sunetului pentru experiențe intense de gaming, conținut video și muzică, indiferent dacă utilizatorul folosește căștile sau difuzoarele.

”Noi, cei de la Dolby, așteptăm cu nerăbdare lansarea seriei POCO F3 și, nu doar că suntem încântați să extindem extraordinara experiență Dolby Atmos la telefoanele inteligente POCO, dar suntem mândri de realizările extraordinare ale brandului POCO, care permit utilizatorilor de POCO F3 să se bucure de o experiență de divertisment de clasă mondială”, declară Mahesh Balakrishnan, Vicepreședinte Audio Business, Consumer Entertainment Group la Dolby Laboratories.

POCO F3 este configurat cu un setup triplu de camere AI și caracteristici inovatoare, care transformă orice utilizator într-un fotograf foarte priceput. Setup-ul de pe spate este compus din: camera principală de 48MP cu rezoluție 1.6μm 4-in-1, camera ultra-wide de 119° și camera telemacro de 5MP, care permite autofocus de 3cm – 7 cm. Această combinație perfecționată permite realizarea unor fotografii de înaltă rezoluție și detalii fine în condiții de lumină naturală, versatilitatea camerei fiind îmbunătățită. De asemenea, camera frontală de 20MP permite realizarea de selfie-uri Night Mode.

Spre deosebire de majoritatea telefoanelor inteligente care au două microfoane, POCO F3 este configurat cu trei microfoane și caracteristica Audio Zoom. Atunci când se înregistrează un video, cel de-al treilea microfon de pe spate îi permite telefonului să facă ”zoom in” atât pe sunet cât și pe imagine, captând clar secvențe audio îndepărtate și îmbunătățind considerabil calitatea sunetului în timpul filmării. În același timp, motorul haptic liniar pe axa X furnizează vibrații scurte care completează experiența de divertisment la nivel de flagship.

POCO F3 este alimentat de o baterie inovatoare de 4,520mAh (typ), care poate fi încărcată rapid datorită tehnologiei Middle Middle Tab (MMT). Aceasta transmite curentul electric într-un mod mai eficient. Cu un încărcător rapid de 33W, disponibil în cutie, telefonul poate fi încărcat până la 100% în doar 52 de minute***.

POCO F3 va fi disponibil în trei variante de culoare: Arctic White, Night Black și Deep Ocean Blue. De asemenea, va fi disponibil în două variante de stocare – 6GB + 128GB și 8GB + 256GB.

6GB + 128GB: La prețul recomandat de vânzare de 349 euro pe canalele oficiale de e-commerce.

8GB + 256GB: La prețul recomandat de vânzare de 399 euro pe canalele oficiale de e-commerce.

Prețurile și disponibilitatea la nivel local vor fi anunțate în curând.

POCO X3 Pro – Exact ce ai nevoie și chiar MAI MULT

Performanțe la nivel de flagship – viteză mai MARE

POCO X3 Pro oferă performanțe la nivel de flagship, fiind echipat cu Qualcomm® Snapdragon™ 860, unul dintre cele mai puternice procesoare mobile 4G disponibile pe piață. Este dotat cu un CPU Kryo™ 485 ce asigură o procesare pe 7nm pentru o performanță de top de până la 2.96GHz, precum și un GPU Adreno™ 640 ce asigură redarea îmbunătățită a conținutului grafic. Astfel, procesorul oferă o experiență de gaming ultra fluidă și de înaltă calitate, chiar și atunci când utilizatorul îl folosește la jocuri 3D pe setări maxime, extrem de solicitante.

Alături de tehnologia UFS 3.1 îmbunătățită, telefonul asigură viteze rapide de scriere și citire, astfel încât utilizatorul nu trebuie să aștepte pentru a încărca documentele, jocurile sau aplicațiile. De asemenea, dispozitivul este dotat cu tehnologia LiquidCool 1.0 Plus – o soluție de răcire care conține un tub de disipare a căldurii din cupru și multiple straturi de grafit, care împreună reduc capacitatea termică a dispozitivului.

Viteze de reacție uimitoare – display super fluid și design unic pentru gamerii înrăiți

POCO X3 Pro este dotat cu uluitorul ecran FHD+ DotDisplay de 6.67″ cu o rată de refresh de 120Hz și o rată de răspuns de 240 Hz, garantând o experiență de joc fără întreruperi și super receptivă. Ecranul utilizează tehnologia DynamicSwitch pentru a optimiza rata de refresh a diferitelor aplicații. Ecranul POCO X3 Pro are o protecție îmbunătățită pentru utilizare zilnică, fiind dotat cu Corning® Gorilla® Glass 6.

Telefonul proaspăt lansat iese în evidență cu un design rafinat, fiind disponibil în trei culori atractive. Spatele curbat 3D atrage atenția imediat, cu un finisaj curcubeu care reflectă lumina din diferite unghiuri, un look modern care se asortează elegant cu logo-ul îndrăzneț POCO și cu linia verticală de pe mijloc. În plus, POCO X3 Pro vine cu un senzor de amprentă lateral, ușor accesibil.

Rămâi în joc – Baterie cu durată de viață extra lungă și încărcător rapid de 33W

Poți spune ”adio” situațiilor în care bateria se descarca prea repede –  echipat cu o baterie cu mare capacitate de 5,160mAh (typ), POCO X3 Pro oferă o durată de utilizare de până la două zile***.Tehnologia încorporată MMT și încărcătorul rapid de 33W garantează că dispozitivul este alimentat în timp record.

Sistemul dual de difuzoare furnizează un sunet de înaltă calitate pentru streaming și gaming care, împreună cu vibrațiile generate de motorul liniar pe axa Z perfecționat al dispozitivului, oferă o experiență de gaming completă.

Surprinde momentul – Imagini detaliate cu un setup cvadruplu de camere

POCO X3 Pro este ca un studio foto-video de buzunar, cu un setup cvadruplu de camere pe spate și nenumărate funcții foto de explorat. Camera principală de 48 MP cu rezoluție 1.6μm 4-in-1 permite realizarea de fotografii clare și uimitor de detaliate. Camera  ultra-wide de 119° permite realizarea de fotografii în Night Mode, fiind ideală pentru peisaje sau poze de grup în condiții de luminozitate redusă. Camera macro și senzorul de profunzime completează setup-ul, oferind și mai multă versatilitate și funcții suplimentare.

POCO X3 Pro e disponibil trei variante de culoare – Phantom Black, Frost Blue, Metal Bronze – și are două variante de stocare – 6GB + 128GB și 8GB + 256GB.

6GB + 128GB: La prețul recomandat de vânzare de 249 euro pe canalele oficiale de vânzare.

8GB + 256GB: La prețul recomandat de vânzare de 299 euro pe canalele oficiale de vânzare.

Prețurile și disponibilitatea la nivel local vor fi anunțate în curând.

Un acord verde global

0

De Ursula von der Leyen și Werner Hoyer

BRUXELLES – În Europa, am auzit avertismentele despre schimbările climatice. Știm că, dacă sistemele noastre industriale, energetice, de transport și alimentare nu se schimbă, ne-am putea confrunta cu o creștere catastrofală a temperaturii de peste 3 ° C în acest secol. Pe măsură ce ne apropiam de sfârșitul anului 2020 – cel mai fierbinte an înregistrat vreodată în Europa – în Uniunea Europeană am luat o decizie colectivă de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră (GES) cu cel puțin 55% față de nivelurile din 1990 până în 2030. Comisia Europeană vin în completarea acestui angajament cu schimbări concrete de politică, iar Banca Europeană de Investiții susține efortul cu puterea sa financiară. Deceniul actual este un moment de relaxare pentru planeta noastră. Pentru a face față provocărilor imediate care urmează, cele două organizații ale noastre convoacă guverne, instituții internaționale și investitori pe 24 martie 2021, pentru un eveniment important: „Investiția în acțiunea climatică”.Evenimentul reunește liderii mondiali pentru a-și împărtăși planurile de implementare a politicilor necesare acasă și asigurarea coordonării internaționale. Și va căuta să ajute investitorii și liderii de afaceri să-și îmbunătățească înțelegerea mediului politic în care vor opera cel puțin în următorul deceniu.Acțiunile climatice necesită schimbări structurale de anvergură și niveluri extraordinare de investiții în întreaga lume. Numai în Europa, îndeplinirea noului obiectiv de reducere a emisiilor în 2030 va necesita anual o investiție suplimentară de 350 miliarde EUR (417 miliarde USD). Cu toate acestea, această cifră se estompează în comparație cu costurile de a nu face nimic.

Pentru a face față provocării investiționale, BEI, cel mai mare creditor multilateral din lume, a devenit Banca UE pentru Climă, alinindu-și toate activitățile cu obiectivele prezentate în acordul de la Paris. Printre altele, BEI s-a angajat să sprijine investiții de 1 trilion de euro în acțiuni climatice și sustenabilitate ecologică în următorul deceniu.Dar finanțarea singură nu ne va duce acolo unde trebuie să mergem. De asemenea, avem nevoie de o foaie de parcurs, motiv pentru care Comisia Europeană a introdus acordul verde european în decembrie 2019. Ca nouă strategie de creștere a Europei, își propune să transforme UE într-o societate mai echitabilă și mai prosperă, îndrumând tranziția către o economie mai eficientă din punct de vedere al resurselor, economie competitivă. În cele din urmă, obiectivul este atingerea emisiilor de GES net-zero până în 2050.Cu toate acestea, UE reprezintă mai puțin de 10% din emisiile globale, astfel încât acțiunea europeană singură nu va fi suficientă pentru a încetini încălzirea globală. Pentru a menține creșterea temperaturii globale cât mai aproape de 1,5 ° C, trebuie să sprijinim eforturile de decarbonizare dincolo de granițele noastre. De aceea avem nevoie de un acord verde global.

În acest scop, ne-am stabilit trei priorități de investiții. În primul rând, trebuie să ne asigurăm că cele mai avansate tehnologii curate sunt îmbrățișate peste tot. În ciuda progreselor bune în ceea ce privește utilizarea energiei regenerabile, 40% din energia electrică mondială este încă generată de cărbune, cea mai murdară sursă de energie. Odată cu dezvoltarea economică vine o cerere mai mare de energie electrică și, prin urmare, responsabilitatea de a adopta soluții “greentech” și de a conecta lumea la rețele curate.

Europa este gata să investească în orice, de la programe de electrificare ecologică în Africa și proiecte de decarbonizare industrială în Asia până la implementarea bateriilor în America Latină. Și avem experiență de adaptare la schimbările climatice, împreună cu tehnologii de control al inundațiilor, instrumente avansate de prognoză a vremii și infrastructură rezistentă. Având atât mijloacele financiare, cât și cunoștințele pentru a sprijini eforturile de adaptare la schimbările climatice, BEI își va folosi resursele pentru a valorifica mai multe investiții din sectorul privat în acest domeniu critic.

A doua noastră prioritate este să investim ca niciodată în tehnologii ecologice inovatoare. O astfel de cercetare și dezvoltare este atât necesară, cât și o oportunitate enormă de piață. Deja, un grup de țări care reprezintă jumătate din emisiile mondiale de GES au adoptat obiective „net-zero”, iar altele vor urma cu siguranță. Toți vor avea nevoie de tehnologie și investiții europene pentru a ajunge acolo. Hidrogenul curat, energia regenerabilă în larg și soluțiile de stocare a energiei pot deveni sectoare de export vibrante ale UE.În cele din urmă, trebuie să îmbrățișăm ideea unei „economii circulare”. În starea actuală, scoatem mai mult din planeta noastră decât își poate permite să ne ofere, iar efectele acestei depășiri vor deveni din ce în ce mai dramatice și distructive cu fiecare an care trece. Trebuie să reducem urgent amprenta de mediu și de carbon a bunurilor pe care le consumăm.Pentru a face acest lucru, trebuie să investim în tehnologii circulare care reutilizează resursele, mai degrabă decât să producă sau să importe constant bunuri noi și să extragă tot mai multe materii prime. Economia circulară are un potențial imens nu numai pentru a reduce dependența noastră de resurse limitate, ci și pentru a crea locuri de muncă. După cum arată Europa în continuare, Acordul Verde nu este doar o politică de mediu; este o necesitate economică și geopolitică.

În urmă cu cinci ani, 196 de țări s-au reunit și au semnat acordul de la Paris, angajându-se să mențină temperatura globală medie la 2 ° C – dar de preferință 1,5 ° C – față de nivelul său preindustrial. Până în prezent, acest angajament nu a fost încă egalat cu acțiuni suficiente. Este timpul să ne ridicăm ambițiile și să accelerăm progresul. Acesta va fi mesajul nostru către lume la „Investiția în acțiuni climatice” din 24 martie.

Trebuie să ne reunim cu toții – nu doar guvernele, ci și întreprinderile, orașele, instituțiile financiare și societatea civilă – pentru a face față provocării climatice. Europa are instrumentele, abilitățile și cunoștințele pentru a da exemplu. Trebuie să traducem leadershipul nostru în materie de politici climatice în leadership pe piață pentru a asigura un acord verde global.

Să trecem la treabă!


Ursula von der Leyen este președinta Comisiei Europene.

Werner Hoyer este președintele Băncii Europene de Investiții.

Copyright: Project Syndicate, 2021.www.project-syndicate.org

Traducere și adaptare: Daniel Apostol, ClubEconomic.ro

După un an de la tranziția la modelul de lucru de la distanță, Microsoft lansează raportul Work Trend Index 2021

0

Cercetările experților în acest domeniu indică noi tendințe de care liderii companiilor de la nivel global ar trebui să țină seama, în timp ce asistăm la conturarea unei noi etape pe piața muncii.

Microsoft (NASDAQ: MSFT) a anunțat ieri concluziile primului său raport anual Work Trend Index. Raportul este intitulat „Viitorul pieței muncii este reprezentat de mediul de lucru hibrid – Suntem pregătiți?” și dezvăluie șapte tendințe privind modelul de lucru hibrid cu care fiecare lider de afaceri ar trebui să fie la curent, pe măsură ce intrăm în această nouă eră a muncii.

Raportul indică faptul că managerii ar trebui să reziste tentației de a vedea modelul de lucru hibrid ca pe ceva obișnuit, această tranziție impunând o regândire a ipotezelor cu care am fost obișnuiți.

„Alegerile pe care le facem astăzi ne vor influența organizația pe parcursul următorilor ani. Este un moment care necesită o viziune clară și o mentalitate orientată spre inovație”, spune Jared Spataro, Corporate Vice President Microsoft 365. „Aceste decizii vor avea un impact asupra tuturor aspectelor, de la modelarea culturii organizaționale, la atragerea și păstrarea angajaților și până la găsirea de modalități mai eficiente de promovare a colaborării și al spiritului inovativ”.  

Studiul citat sugerează că anul trecut a schimbat fundamental natura pieței muncii: 

  • Tendințele de colaborare din Microsoft Teams și Outlook sugerează că rețelele noastre s-au contractat, însă munca hibridă le va reanima.
  • Timpul petrecut în cadrul întâlnirilor s-a dublat, la nivel global, iar în luna februarie a acestui an au fost trimise cu peste 40 de miliarde de e-mailuri mai mult față de aceeași lună a anului precedent.
  • Munca a devenit mai umană. Aproape 40% dintre respondenți spun că se simt mai confortabil să fie ei înșiși la locul de muncă decât înainte de pandemie, iar unul din șase respondenți spune că a fost mai deschis în a-și exprima dificultățile emoționale alături de un coleg anul acesta.  

De asemenea, raportul arată că suntem tot mai aproape de o tendință nouă în ceea ce privește locurile de muncă:

  • 73% dintre angajații chestionați își doresc să aibă în continuare acces la opțiuni flexibile de lucru de la distanță.
  • Pe LinkedIn, numărul anunțurilor pentru locuri de muncă de la distanță a crescut de peste 5 ori în timpul pandemiei.
  • Peste 40% din forța de muncă globală se gândește să-și schimbe locul de muncă anul acesta și 46% intenționează să se mute, acum că se poate lucra de la distanță.

Pe scurt, apariția modelelor flexible de lucru va determina pe cei care rămân, pe cei care pleacă și pe cei care se alătură unei companii.

Pentru a ajuta organizațiile să se adapteze, ediția din 2021 a raportului Work Trend Index prezintă concluziile unui studiu la care au participat peste 30.000 de persoane din 31 de țări și analizează trilioane de date agregate despre muncă și productivitate disponibile în Microsoft 365 și LinkedIn. În plus, include perspective ale unor experți care studiază de zeci de ani colaborarea, capitalul social și designul spațiului de lucru.

Totodată, raportul citat relevă șapte tendințe de lucru hibrid pe care fiecare lider de afaceri ar trebuie să le cunoască, pe măsură ce intrăm în noua eră a muncii:

  • Modelele flexibile de lucru vor fi implementate pe termen lung
  • Liderii au pierdut legătura directă cu angajații și este necesar ca aceștia să se conecteze la noua realitate
  • Productivitatea ridicată maschează epuizarea angajaților 
  • Generația Z este expusă riscului și are nevoie de un impuls și de o nouă sursă de energie
  • Colaborarea tot mai limitată pune în pericol capacitatea de inovare
  • Autenticitatea va stimula productivitatea și bunăstarea angajaților
  • Într-o lume a muncii hibride, talentele sunt peste tot

Pe lângă tendințele cu privire la viitorul pieței muncii, raportul Work Trend Index identifică și cinci strategii pe care managerii ar trebui să le urmeze, pe măsură ce încep să facă schimbările necesare pentru a se adapta noului context:

  • Crearea un plan prin care angajații sunt puși la curent cu modurile flexible de lucru
  • Investirea în spațiul de lucru și în tehnologie pentru a conecta planul digital cu cel fizic
  • Combaterea epuizării digitale, începând de la vârful companiei
  • Prioritizare pentru reconstruirea capitalului social și a culturii organizaționale
  • Regândirea experienței angajaților pentru a menține concurența în atragerea celor mai bune și diverse talente

„În timpul acestei pandemii am observat o accelerare a anumitor tendințe pre-COVID și poate că una dintre cele mai interesante dintre ele vizează sporirea posibiliății muncii de la distanță. Odată cu creșterea oportunităților de muncă de la distanță și circulația talentelor, vom vedea o răspândire a competențelor pe cuprinsul unei țări și este momentul ca liderii de afaceri să profite de această ocazie pentru a atrage angajați cu diferite abilități și talente, care nu erau disponibili anterior” – Karin Kimbrough, Chief Economist, LinkedIn   

Pentru a vedea concluziile complete, vizitați WorkLab, o publicație digitală despre viitorul pieței muncii, realizată de Microsoft.


Despre WorkLab

WorkLab este o publicație digitală, realizată de Microsoft, despre viitorul pieței muncii, bazată pe cercetare și pe lecțiile dobândite ca urmare a pandemiei COVID-19. Reunind informații științifice și studii de caz aprofundate despre modul în care se schimbă mediul de lucru, WorkLab are ca misiune inițierea unor dezbateri mai ample despre viitorul pieței muncii, sprijinind clienții companiei Microsoft în acest proces.

Despre Microsoft

Microsoft (Nasdaq “MSFT” @microsoft) susține companiile în procesul transformării digitale și facilitează dezvoltarea, implementarea și utilizarea tehnologiilor inteligente de tip cloud. Misiunea Microsoft este aceea de a sprijini fiecare organizație și individ, de la nivel global, în a realiza mai mult.   

Întâlniri Europene în Transilvania pe tema limitării utilizării plasticului

0

Întâlnirile Europene din Transilvania organizate de Ambasada Franţei în România și Institutul Francez din România au la a zecea lor ediție tema limitării utilizării plasticului. Se desfășoară sub forma unui hackathon online cu titlul #REplasticHack: REduce-REuse-Recycle, în perioada 26-28 martie 2021. Este un concurs de idei „ce îmbină digitalul și căutarea de soluții inovatoare pentru a încuraja dezvoltarea de noi strategii și politici publice de reducere a utilizării plasticului”. Participanții vor fi împărțiți în echipe multidisciplinare, care vor avea 36 de ore la dispoziție pentru a crea un proiect, urmând îndrumările celor 20 de mentori francezi și români, experți în dezvoltare teritorială și în economie circulară. 

Înscrierea la eveniment se poate face până în 23 martie (inclusiv) pe pagina evenimentului Facebook #REplasticHack.

Organizatorii anunță că „alături de Ambasadoarea Franței, Doamna Laurence Auer, la deschiderea evenimentului vor participa dl Barna Tánczos, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, dl István Jakab, Șeful interimar al Reprezentanței Comisiei Europene în România și dl Emil Boc, Primarul Municipiului Cluj-Napoca”.

Deschiderea evenimentului va fi transmisă live vineri, 26 martie, de la ora 14.00  pe pagina de Facebook RET. Pe aceeași pagină, duminică, 28 martie, de la ora 14.00 veți putea urmări prezentarea proiectelor dezvoltate de participanți în cadrul #ReplasticHack, iar de la ora 16.30 veți afla câștigătorii. 

Eveniment organizat de Ambasada Franţei, Institutul Francez din România, Cluj Hub, ROTSA, cu susținerea Carrefour. 

Parteneri: Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, Primăria Cluj-Napoca, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară Cluj-Napoca, Laboratorul Verde și Guerilla Verde. 

Hackathon pentru soluții de integrare a persoanelor cu dizabilități pe piața muncii

0

Kaufland România, în calitate de Angajator de Top, organizează evenimentul social „Contribuie. Codează. Integrează. Asigură accesul persoanelor cu dizabilități pe piața muncii”. Este primul hackathon social lansat de companie – Accessibility Hackathon – cu desfășurare în intervalul 16 aprilie-14 mai, exclusiv online. Poate să participe orice specialist în domeniul IT din întreaga țară. Înscrierile se fac în perioada 15 martie-14 aprilie, sub formă de echipe formate din 3-6 membri, cu abilitățile tehnice necesare pentru a dezvolta soluții inovatoare pentru o mai bună integrare a persoanelor cu dizabilități pe piața muncii. Premiul este de 16.000 de dolari.

Estera Anghelescu, Recruiting&Employer Branding Director, Kaufland România, subliniază: „Kaufland România înseamnă, înainte de toate, grijă pentru comunitățile care ne găzduiesc și grijă pentru angajați. Din acest angajament a luat naștere și proiectul special pe care ne bucurăm să îl demarăm – Accessibility Hackathon. Nu ne oprim doar la a primi cu brațele deschise colegi cu dizabilități în echipă. Ne dorim să mergem și mai departe și să identificăm, alături de profesioniști din industria IT, soluțiile care le pot face acestora cât mai ușor drumul către locul de muncă potrivit și, ulterior, către o activitate profesională cât mai plăcută. Sperăm să ni se alăture în acest demers cât mai multe echipe, cu promisiunea că, alături de mentorii implicați în acest proiect, ne vom bucura de experiențe frumoase. Iar persoanele cu dizabilități, de o viață socială și profesională mai ușoară”.

Kaufland România accentuează că „noul proiect vine ca o continuare firească a acțiunilor demarate deja de companie în ultimul an și jumătate în ceea ce privește diversitatea, printre care se numără lansarea programului A.C.C.E.S. (Angajare de Candidați cu Cerințe și Evoluții Speciale), dotarea magazinelor cu echipamente special concepute pentru persoanele cu dizabilități sau trainingurile periodice organizate la nivel intern pentru buna integrare a noilor colegi cu dizabilități în echipă.

Prin intermediul acestui hackathon, Kaufland România își propune să continue această serie de acțiuni cu un eveniment inedit, primul de acest fel organizat de companie, din dorința de a evidenția faptul că diminuarea provocărilor cu care se confruntă persoanele cu dizabilități este posibilă doar prin implicarea a cât mai multor comunități.

Sub îndrumarea unor mentori de top, care au ales să fie parteneri ai acestui eveniment, provocarea adresată echipelor participante este să vină în sprijinul persoanelor cu dizabilități cu resurse tehologice utile, care să le facă drumul către o viață profesională mai puțin anevoios decât este în prezent. Fie că este vorba despre o soluție utilă în procesul de aplicare pentru un loc de muncă potrivit abilităților lor, în cel de angajare (pregătirea și completarea documentelor necesare pentru medicina muncii sau semnarea contractului) sau în cel de integrare la noul loc de muncă (eficientizarea comunicării între aceștia și noii colegi) – toate ideile sunt așteptate și apreciate.

Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori din România. Peste 15.000 de oameni lucrează în cele 141 de locații răspândite pe tot teritoriul țării. Până în prezent, mai mult de 300 de persoane cu dizabilități, din orașe precum București, Cluj-Napoca, Sibiu, Satu Mare, Oradea s-au alăturat echipei și se bucură în acest moment de o viață socială mai bună, de sprijinul colegilor și de posibilitatea de a-și pune abilitățile în practică.

Pentru mai multe informații despre eveniment, vă invităm să accesați: kaufland.devtalks.ro”.  

Credit al Băncii Transilvania pentru RAAL Bistrița, garantat de EximBank

0

EximBank anunță că „a emis o garanție în numele și în contul statului român în valoare de 3,1 milioane de euro, în cadrul programului guvernamental de susținere a companiilor mari, pentru RAAL Bistrița – unicul producător de sisteme de răcire local și unul dintre principalii exportatori români, garanție care acoperă 88,8% dintr-un credit acordat companiei de Banca Transilvania”.

Valoarea finanțării acordate de Banca Transilvania, cu garanție EximBank în numele și în contul statului român, este de 3,5 milioane de euro. Destinația o reprezintă depășirea contextului dificil creat de pandemie și asigurarea necesarului de lichiditate pentru desfășurarea activității.

RAAL subliniază că „produce pentru industria utilajelor agricole, utilajelor pentru cons­trucţii, industria minieră, vehicu­lelor comerciale şi auto, majoritatea clienţilor provenind din Uniunea Europenă. După un început de 2020 bun, RAAL s-a confruntat cu scăderea vânzărilor pe fondul întreruperilor de activitate din mai multe sectoare de activitate din cauza pandemiei, dar a reușit să depășească acest moment păstrând toți cei peste 2.400 de angajați. Din trimestrul IV, vânzările au revenit la un nivel comparabil cu cel dinaintea crizei, iar compania se pregătește să își reia anul acesta planurile de dezvoltare”.

RAAL se definește ca „producător de sisteme de răcire şi schimbătoare de căldură din aliaje de aluminiu şi oţel inoxidabil, în construcţie brazată: radiatoare, răcitoare de ulei, răcitoare de aer, răcitoare de combustibil, condensatoare, destinate aplicaţiilor în agricultură, construcţii, industrie şi auto. Compania a fost înfiinţată în 1991 ca societate pe acţiuni, prin desprinderea din compania IUT Bistriţa, iar în 1995 s-a privatizat, acţionarii fiind salariaţii companiei în proporţie de 96%. În prezent, sociateta operează două fabrici: una în Bistriţa, care dispune de trei secţii de producţie cu o suprafaţă totală de 12.500 de metri pătraţi, şi o alta la Prundul Bârgăului, cu o suprafaţă de producţie de aproximativ 45.000 de metri pătraţi. RAAL exportă 99% din tot ceea ce produce, printre clienții săi numărându-se companii precum John Deere, Class, AGCO, Friulair, BRP Rotax, JCB, Ingersoll Rand, Linde, Parker, Mikropor, Van Hool, Voith, ABB, Tobrocco, Himoinsa, Manitou, Novetec, Carrier, Liebherr, Kaiser, Continental, Samsung, BMW etc. Compania a înregistrat în 2019 o cifră de afaceri de peste 77 de milioane de euro. Pentru detalii: www.raal.ro”.

Urbanism, arhitectură, construcții în pandemie

0

„Efectul pandemiei Covid-19 asupra domeniului urbanismului, arhitecturii și construcțiilor: criză sau oportunitate?” constituie tema ediției a XIX-a a conferinței de cercetare în construcții, economia construcțiilor, arhitectură, urbanism și dezvoltare teritorială organizată de Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Construcții, Urbanism și Dezvoltare Teritorială Durabilă URBAN-INCERC. Evenimentul are loc online, pe 13 mai 2021.

Înscrierile pentru prezentare de comunicări sau pentru audierea lucrărilor
conferinței se fac online până la 23 aprilie 2021 la
https://docs.google.com/forms/d/1lzJZSV7JfxrM0ecGlJVExGfmQxSbC54NoH1ponD1TPM/viewform/.
Autorii care vor prezenta lucrări trebuie să trimită până la 16 aprilie 2021 rezumatul și lucrarea integrală la adresa de e-mail
conferences@incd.ro; lucrările trimise pentru publicarea în revistele
institutului vor putea fi trimise până la 23 aprilie 2021 la
aceeași adresă sau direct către reviste.

Organizatorii subliniază că „pentru ca volumele de rezumate
și lucrări să poată fi disponibile participanților, nu se vor admite
lucrări trimise spre publicare după data-limită, deși participanții
înscriși după 23 aprilie 2021 vor putea susține comunicările. Accesul la lucrările și documentele conferinței este limitat și doar persoanele care s-au înregistrat în timp util vor putea prezenta comunicări. Informații suplimentare privind programul și alte detalii organizatorice vor fi oferite doar celor care au confirmat participarea după data de 3 mai 2021, odată cu finalizarea programului, în funcție de interesul exprimat și afișate pe pagina Internet a conferinței”.

Mai multe detalii pot fi regăsite aici (RO) sau aici (EN)

Ronaldo devine primul fotbalist plătit în criptomonede

0

Cristiano Ronaldo ar fi devenit primul fotbalist care a fost plătit în criptomonede în urma unui număr de goluri record.

Ronaldo, care joacă în prezent pentru gigantul italian Juventus FC, a primit 770 token-uri JUV Fan înainte de meciul său din acest weekend – token-uri care le permit suporterilor Juventus să interacționeze cu clubul lor și să participe la diferite decizii prin intermediul aplicației Socios.

Numărul de 770 de token-uri JUV care i-au fost plătite de fani este identic cu numărul total de goluri din cariera sa de fotbalist profesionist.

Douăzeci și patru de cluburi folosesc în prezent cripto – token-uri în fotbalul de elită, inclusiv cluburi precum Barcelona, ​​Atletico Madrid, Paris Saint-Germain și, cel mai recent, Manchester City.

Token-urile sunt tranzacționate prin intermediul platformei Chillz, iar valoarea totală a Fan token-urilor pe platformă este estimată la peste 400 de milioane de dolari.

Deutsche Bank: Bitcoin prea important pentru a fi ignorat

0

Simon Peters, analist în domeniul criptoactivelor al platformei de investiții eToro, face o analiză a ultimelor declarații despre Bitcoin a experților de la Deutsche Bank.

Gigantul Deutsche Bank a declarat că bitcoin este acum „prea important pentru a fi ignorat” pentru autoritățile de reglementare globale și se așteaptă ca guvernele să înceapă să reglementeze criptoactivele până la sfârșitul anului 2021.

Cu o capitalizare de piață de 1 trilion de dolari și un potențial de creștere continuă, analiștii Deutsche Bank au făcut mai multe previziuni cu privire la viitorul bitcoinului, anticipând potențiale creșteri ale prețului, precum și supravegherea din partea autorităților de reglementare globale.

Într-un raport intitulat „Viitorul plăților: seria 2 partea III. Bitcoin: Efectul Tinkerbell poate deveni o profeție de sine stătătoare? ”, analiștii Deutsche Bank au analizat parcursul pe care bitcoin l-a avut până acum, înainte de a adăuga că prețul „ar putea continua să crească” în continuare, atâta timp cât administratorii de active și companiile continuă să intre pe piața criptoactivelor.

În raport se mai adaugă că băncile centrale și guvernele „înțeleg acum că Bitcoin și alte criptomonede sunt aici pentru a rămâne” și, prin urmare, se așteaptă ca acestea să înceapă să reglementeze criptoactivele până la sfârșitul anului 2021.

_________________

Despre eToro

eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 20 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.

Xiaomi „suflă în ceafa” Apple?

0

Ionut Paulenco, analist al platformei de investiții eToro, comentează:

Apple a dominat piața de dispozitive portabile în T4. Va reuși Xiaomi să reducă decalajul, după ce instanța americana a decis suspendarea interdicției de a investi în companie?

Xiaomi (HKSE: 1810) își anunță rezultatele financiare anuale miercuri, 24 martie, după închiderea bursei în Hong Kong. După un an în care utilizarea tehnologiei a crescut din cauza muncii la distanță și a interesului crescut pentru monitorizarea sănătății, cheltuielile la nivel mondial pentru dispozitivele portabile vor fi de 81,5 miliarde de dolari în 2021, în creștere cu 18,1% față de 69 de miliarde de dolari în 2020.

Liderul de piață în tehnologia portabilă este Apple (NASDAQ: AAPL), care a vândut un număr impresionant de 55,6 milioane de dispozitive în 2020 comparativ cu unitățile Xiaomi de 13,5 milioane, în creștere cu 5% față de anul trecut. Samsung (LSE: SMSN.L) și Huawei (SZSE: 002502) rămân în urma acestor doi giganți tech.

Din păcate, pentru Xiaomi, noul an nu a început bine, deoarece au fost afectați de o hotărâre judecătorească din SUA, care i-a obligat pe toți americanii să-și vândă acțiunile deținute în această companie. Decizia a fost revocată temporar vinerea trecută (12 martie) de un tribunal din Washington. Xiaomi nu a scăpat încă complet, dar este probabil să câștige o anulare completă a interdicției, care ar putea impulsiona semnificativ prețurile acțiunilor. Între timp, Xiaomi se confruntă și cu lipsa globală de cipuri. Compania intenționează să-și reducă achizițiile de la Qualcomm cu 25% și să treacă la MediaTek (TWSE: 2454) pentru livrarea a aproape jumătate din nevoile lor de cipuri. Acest lucru va fi cu siguranță o lovitură pentru Qualcomm și poate conduce la creșterea prețurilor acțiunilor atât pentru MediaTek, cât și pentru Xiaomi.”


Ionuț Paulenco, analistul de piață pentru România al eToro, are o experiență de peste 7 ani în industria financiară, specializându-se în diversificarea portofoliilor și în acțiuni.

Despre eToro

eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 20 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.