A fost relansat apelul pentru inițiative
bilaterale „Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023” și bugetul a
fost majorat la două milioane de euro, în contextul amânării din acest an a
deținerii statutului onorific. Noul termen de depunere a proiectelor este
20.12.2021, ora 16:00, ora României. Linia de finanțare, prin grant 100%, este gestionată
de Ministerul Investițiilor și Proictelor Europene. Poate aplica orice
entitate publică sau privată, inclusiv ONG-uri, cu personalitate juridică din
România și statele donatoare.
Vor fi finanțate evenimente, seminarii,
campanii, festivaluri, expoziții, târguri care să transfere cunoștințe, bune
practici în strânsă legătură cu Timișoara 2023 Capitală Europeană a
Culturii și derulate în parteneriat cu entități similare din statele donatoare
– Norvegia, Islanda, Liechtenstein.
Capitala Europeană a Culturii este definită
ca „inițiativă a Uniunii Europene care urmărește să evidențieze bogăția și
diversitatea culturilor din Europa, să celebreze trăsăturile culturale pe care
europenii le împărtășesc, să crească sentimentul de apartenență al cetățenilor
europeni la o zonă culturală comună și să favorizeze contribuția culturii la
dezvoltarea orașelor. Timișoara a fost desemnată Capitala Europeană a Culturii
pentru anul 2021, cu conceptul de proiect Shine your light – Light up your
city!”
Granturile SEE și Norvegiene reprezintă „contribuția
Regatului Norvegiei, Islandei și Principatului Liechtenstein la reducerea
disparităților sociale și economice din Spațiul Economic European și la
întărirea relațiilor bilaterale cu cele 15 state beneficiare din sudul și
centrul Europei https://www.eeagrants.ro/ – https://www.facebook.com/Granturisee/”.
Fondul pentru Relații Bilaterale din
cadrul Granturilor SEE și Norvegiene „este constituit pentru a sprijini inițiative
între entități din România și entități din Norvegia, Islanda și Liechtenstein,
cu obiectivul specific de consolidare a relațiilor bilaterale, respectiv, de a
contribui la dezvoltarea cooperării și îmbunătățirea cunoașterii și înțelegerii
reciproce. Fondul este gestionat de Punctul Național de Contact pentru
Granturile SEE și Norvegiene din România”.
Dezbaterea publică organizată deGrupul de
inițiativă în politici publice VERTIK pentru
Viitor (VERTIK) în data de 9 martie 2021 a confirmat nevoia unor
indicatori de măsurare și evaluare a egalității de gen pentru a reduce
decalajele dintre femei și bărbați. Știm că furnizarea informațiilor practice, bazate pe dovezi,
va contribui la luarea unor decizii politice care să aducă România mai aproape
de egalitatea de gen și să îmbunătățească atât viața femeilor, cât și pe cea a
bărbaților.
Conform unei analize
VERTIK principalele domenii în care se întregistrează diferențe între femei
și bărbați sunt: participarea economică, promovarea în carieră, în
poziții de decizie în politică, rata de ocupare în muncă, plată și salarizare, acces
la finanțare.
Urmărirea unor indicatori statistici SMART privind
diferențele de gen, implementarea lor în politicile publice și programele de
finanțare, în domenii cheie, ar permite înjumătățirea rapidă a decalajelor
dintre femei și bărbați. Indicatorii statistici agregați vor permite integrarea
perspectivei drepturilor femeilor și egalității de șanse în procesele de
elaborare a politicilor publice și vor asigura reprezentarea femeilor la toate nivelurile procesului decizional
politic.
Daniela Șerban
„Vrem să găsim soluții,
să ne implicăm activ în elaborarea de politici publice care să întărească rolul
femeilor în societate și economie. Rolul și statutul femeilor în raport cu
bărbații evoluează și politicile publice ar trebui să integreze mai mult
perspectiva egalității de șanse”, susține
Daniela Șerban, Președinte VERTIK pentru Viitor.
Dezbaterea publică a avut invitați de onoare atât de la nivel european,
cât și național, precum și parteneri care au rezonat cu această temă de
actualitate: Grupul Băncii Europene de Investiții, Mastercard și Insight Exec.
Invitată de onoare, Anca Dragu, Președinta
Senatului, și-a declarat susținerea cu privire la demersul VERTIK: „Subiecte care până
acum câțiva ani erau tabu trebuie să ajungă pe agenda publică, prin dezbateri,
studii și dialog cu părțile interesate, pentru a face publice cât mai multe
informații. Numai în felul acesta vom găsi o coagulare la nivelul societății,
vom schimba mentalități, vom atrage mai
multe femei în politică și antreprenoriat.”
Reprezentanta Comisiei Europene, Agnieszka Wojdyr,
Consilier Politici IMM, Directoratul General Întreprinderi și Antreprenoriat, prezentă
la dezbatere, apreciază inițiativa VERTIK fiind aliniată valorilor europene promovate de
Strategia Europeană de Egalitate de Gen 2020-2025 publicată anul trecut în
martie. Aceasta prevede integrarea egalității de gen în mod orizontal, în toate
politicile publice, de la digitalizare, industrie, agricultură sau IMM-uri.
Reprezentanta Comisiei a punctat importanța statisticilor specifice României,
pe lângă datele agregate la nivel European.
Dr. Lara Tassan Zanin, Directorul Grupului Băncii
Europene de Investiții în România, a declarat: „Egalitatea de gen este o problemă de politică
publică și este influențată de infrastructura de îngrijire a copiilor, stimuli
fiscali, oportunități în muncă, precum și programe de evitare a abandonului
școlar. Fiecare unghi trebuie luat în considerare, pentru a asigura potențialul
social și economic a României.
Luminița
Popescu, Secretar de Stat, Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse (ANES),
a subliniat prin mesajul transmis, că promovarea egalității de șanse între
femei și bărbați este un factor determinant al creșterii economice.
„Cercetările efectuate în ultimii ani de către Institutul European pentru
Egalitate de Gen (EIGE) demonstrează că îmbunătățirea egalității de gen în UE
ar genera până la 10,5 milioane de locuri de muncă suplimentare până în 2050.”
Marta
Życińska, Vicepreședinte Marketing și Comunicare, CEE Mastercard, partener
principal VERTIK, a dat exemplul Israelului, unde a existat un sprijin
instituționalizat care le-a permis să urce de pe locul 4 pe locul 1 mondial în
cadrul Mastercard Index of Women Entrepreneurs 2020. ”Țările de top din
clasament, Israel și Elveția, sunt recunoscute datorită politicilor dedicate antreprenoriatului
feminin.”
În
plus, VERTIK a consultat peste 60 de reprezentanți ai societății civile și
antreprenori prin intermediul unui chestionar. Rezultatele se vor regăsi,
alături de analiza perspectivelor europene și naționale, într-un document de
fundamentare și propunere de politică publică pentru definirea unui set de
indicatori de măsurare și evaluare a egalității de șanse.
Printre
participanți la dezbatere s-au numărat: Ana Maria Mihăescu, Membru Consiliu de
Administrație MedLife și Raiffeisen Bank, Carmen Gavrilescu, Antreprenor și
Președinte Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu, Andreea Răducan,
Președinte Fundația Olimpică Română, Virginia Oțel, Președinte PWN, Hildegard
Brandl, presedinte COAL – Organizatia Oamenilor de Afaceri PNL București și
Perry Zizzi, Președinte Diversity Chamber of Commerce.
Agenda VERTIK urmărește accelerarea
integrării României în sistemul de valori al Uniunii Europene prin creșterea
vitezei de recuperare a diferențelor și decalajelor de gen de la o durată medie
de recuperare de 107 ani specifică Europei de Est la 54 de ani cât este durata
medie în Europa Occidentală.
Despre VERTIK
VERTIK
pentru Viitor este un grup de inițiativă în politici publice, fondat de Daniela
Șerban, care își propune să contureze o viziune pe termen lung pentru România,
pornind de la avantajele competitive, potențialul de valoare adaugată mare ale
acesteia și integrarea lor în oportunitățile internaționale. Un incubator de
idei pentru creștere economică bazat pe valori, VERTIK are o viziune care
integrează politici de dezvoltare a capabilităților noastre, construcții
orizontale, transversale și sectoriale pentru o Românie prosperă, pregătită
pentru viitor. Grupul include echipe de cercetare și analiză independentă,
formate din reprezentanți ai societății civile și ai mediului antreprenorial.
Asociația Industriei Lemnului – Prolemn
oferă o expunere asupra priorităților domeniului reprezentat de păduri și
de industriile bazate pe lemn în Planul Național de Redresare și
Reziliență (PNRR).
Constantin Tobescu,
președintele Asociației Industriei Lemnului – Prolemn, subliniază: „Pădurile și
industriile bazate pe lemn reprezintă un sector strategic pentru creșterea
durabilă și concomitent pentru neutralitatea carbonului până în 2050. Așa cum
nu obosim să anunțăm, urmează Epoca Lemnului, iar orice strategie realistă
pentru țara noastră trebuie să valorifice
această minunată resursă regenerabilă. Planul Național de Redresare și
Reziliență trebuie să fie pus în aplicare prin măsuri clare și consistente în
această direcție”.
Utilizarea lemnului din
pădurile gestionate durabil trebuie să fie o prioritate pentru PNRR
Planul Național de
Redresare și Reziliență (PNRR) este o oportunitate enormă pentru România de a
se plasa ferm pe calea tranziției verzi, așa cum este aceasta trasată de Pactul
Verde European.
Potrivit anunțului
făcut ieri de Președintele României, o proporție semnificativă va fi utilizată
pentru reîmpăduriri – 1,5 miliarde de Euro. De asemenea, sunt prevăzute sume și
pentru diversificarea și multiplicarea surselor de energie regenerabilă (1,3
miliarde de euro) și alte capitole privesc direct sau indirect oportunități
legate de lemn și păduri (de exemplu, reabilitarea și eficientizarea energetică
a școlilor sau chiar clădirilor rezidențiale, finanțate la rândul lor cu sume
importante).
Asociația
Industriei Lemnului – Prolemn a subliniat în repetate rânduri importanța
lemnului pentru noua bio-economie, a se vedea în principal lucrările Forumului
Pădurilor, Industriei Lemnului și
Bioeconomiei de la finalul anului
2020 (https://bit.ly/3tyLtNX).
Lemnul din păduri gestionate durabil deține un potențial
unic
Lemnul din păduri
gestionate durabil deține potențialul unic de a transforma societatea, economia
și mediul înconjurător. Acesta furnizează economiei energie și produse bazate
pe resurse regenerabile și contribuie decisiv la stocarea dioxidului de carbon
și la stoparea schimbărilor climatice.
Stocul de masă
lemnoasă pe picior în pădurile României a crescut cu 133 milioane m3,
între cele două cicluri ale Inventarului Forestier Național (2012-2018).
Recoltăm maximum 65% din creșterea pădurii, iar restul reprezintă CO2
extras din atmosferă: conform raportării României în cadrul LULUCF, sectorul forestier fixează anual 23,5
milioane tone de CO2, aproximativ 30% din emisiile totale ale
României.
Cifra de afaceri a
industriilor bazate pe lemn din România este de peste 6 miliarde de euro,
reprezentând 3,5% din PIB și
generând peste 150.000 locuri de muncă
directe în economie, cu o balanță comerciala externă netă de peste 2,5 miliarde
de Euro. Utilizarea lemnului pentru construcții și în aplicații industriale
poate dezvolta acest sector în direcția bio-produse cu valoare adăugată extrem
de ridicată (de exemplu, fibre pentru industria textilă sau bio-plastic, pentru
industria ambalajelor, bio-etanol industrial și alimentar, bio-produse pentru
industria farmaceutică), concomitent cu creșterea numărului locurilor de muncă
și cu impactul pozitiv asupra produsului intern brut.
În același timp, 60% din energia regenerabilă produsă de
România se bazează pe energia termică din biomasă lemnoasă utilizată pentru
încălzire în sectorul rezidențial din România. Aproape 4 milioane de gospodării
se încălzesc cu ajutorul lemnului, iar înlocuirea acestuia cu combustibili
fosili din import ar încărca balanța de plăți externe a României cu 3 miliarde
de Euro anual și ar conduce la emisii suplimentare de carbon de minim 20
milioane tone CO2/an.
PNRR: Prioritățile sectorului păduri-lemn
Prioritățile
sectorului pentru PNRR au fost sintetizate și în trecut:
Integrarea
sectorului rezidențial românesc în proiectul european Renovation Wave, prin
măsuri de creștere a eficienței energetice a utilizării lemnului de foc pentru
încălzire pentru minim 1 milion de locuințe din mediul rural.
Susținerea
programelor de împădurire și de creare de perdele forestiere, în special pe
terenurile care nu au o folosință adecvată nici agricolă, nici forestieră.
Investiții
în accesibilizarea fondului forestier și tehnologie de exploatare prietenoasă
cu mediul.
Susținerea
executării lucrărilor de îngrijire a pădurilor și a mobilizării biomasei din
aceste lucrări neeconomice pe termen scurt – sprijin de 20 de euro/mc biomasă
pusă în piață.
Radu Puiu (foto), Financial Analyst în cadrul XTB, casă de brokeraj listată pe Bursa de la Varșovia, s-a uitat cu atenție la perfomanța lui Warren Buffett și Cathie Wood din ultimul an, și cu bune și cu mai puțin bune.
Investitorii tind să fie persoane cu păreri și convingeri puternice când vine vorba despre o anume investiție. Totuși, aceștia urmăresc un obiectiv comun, și anume, obținerea profitului. Pentru cei care sunt la început de drum poate părea dificil de creat o strategie bazată pe un set solid de reguli. În acest context, aceștia ar putea căuta ”inspirație” în deciziile luate de „jucătorii consacrați din piață”. Printre aceste nume se regăsește și unul dintre cei mai de succes investitori din istorie.
Când Warren Buffett vorbește, lumea ascultă. El este unul
dintre cei mai de succes investitori din toate timpurile și a ocupat a patra
poziție în topul celor mai bogați oameni din lume.După ce a câștigat peste 1 miliard de dolari în 10 săptămâni
pe urma unei investiții în Chevron, Buffett a devenit una dintre cele șase persoane care
au atins o avere netă de 12 cifre, depășind pragul de 100 de miliarde de
dolari. Este CEO al Berkshire Hathaway, o companie de holding pe care o conduce
împreună cu partenerul său de investiții, Charles Munger.
Pe de
altă parte, ARK Invest a venit în centrul atenției pe Wall Street în ultimii
ani, surclasând piața largă în termeni de performanță și consolidându-și
locul printre marii jucători din lumea investițiilor. Cathie Wood este
fondatorul și CEO-ul acestei case de investiții, multe voci făcând paralele
între ea și Warren Buffett. Cathie Wood și-a făcut un nume destul de
important în ultimii doi ani și se poate lăuda cu rezultate de neegalat pentru
cele cinci fonduri emblematice tranzacționate la bursă (ETF-uri), întrucât
fiecare a generat
randamente de peste 100% în 2020. Printre abilitățile sale cheie se numără identificarea
unora dintre cele mai importante tendințe emergente la început de drum. Această
caracteristică a făcut-o să devină unul dintre cele mai urmărite nume de pe
Wall Street.
Mulți investitori experimentați evită companiile publice noi,
întrucât acțiunile tind să prezinte un nivel mai ridicat de risc. Cu toate
acestea, Wood a achiziționat companii de acest tip în ultima perioadă. Tendința la nivelul S&P 500
se schimbă, dar companiile ciclice sunt în pericol. Acest lucru ar putea să fie
în avantajul lui Buffett, printre deținerile lui numărându-se un comerciant de
retail pentru bunuri de uz casnic.
De
asemenea, sectorul bancar prinde tot mai multă tracțiune, aducând în
discuție companii tip value. Sectorul financiar are o pondere de 25% din portofoliul de dețineri publice al
lui Buffett, în timp
ce companiile de consum discreționar reprezintă 5%.
Pe de
altă parte, interesul pentru o parte dintre cele mai populare acțiuni ale
anului 2020, precum
Tesla, începe
să se reducă.
Producătorul auto este un nume care face parte din top 10 dețineri la nivelul a
trei dintre ETF-urile ARK Invest.
Dar și Buffett este foarte expus la evoluția companiilor de
tehnologie. Acesta a
început să reducă anul trecut deținerile Apple, dar gigantul tehnologic continuă să fie cea mai mare
deținere din portofoliul său. La momentul actual, sectorul tehnologic are o
pondere de aproximativ 46% din portofoliu.
Chiar
dacă acest tip de investitori reprezintă un model pentru restul traderilor,
există și situații când sunt luate decizii mai puțin inspirate, care determină
pierderi semnificative. Câteva dintre cele mai costisitoare astfel de exemple
sunt legate de compania de energie, Occidental Petroleum, și cea industrială,
United Airlines. Acestea au traversat un al doilea trimestru îngrozitor în
2020, dar au reușit să se aprecieze de la începutul anului pe fondul tendinței
de reorientare a traderilor către acțiuni de tip value. Occidental este a patra cea mai bună companie din S&P 500 în
acest an, în creștere cu 77%. În același timp, United Airlines a crescut cu peste 30%.
Pare ușor
de argumentat decizia lui Warren Buffett de a vinde. Occidental a fost cea mai
slabă companie din cadrul indicelui S&P 500 în 2020. Scăderea prețurilor
petrolului în 2020 a afectat prețul acțiunilor companiei, care s-a depreciat cu
77% în 2020. United Airlines a pierdut jumătate din valoare în 2020, ocupând
locul al cincilea în indicele S&P 500 din punct de vedere al celor mai
slabe evoluții.
Redresările celor două companii sunt impresionante. Acțiunile Occidental au crescut cu peste 76,9% în
acest an, până la 30,63 dolari pe acțiune. Prețul a scăzut până la 18,30 dolari
pe acțiune la sfârșitul celui de-al doilea trimestru, perioada în care Buffett
a vândut deținerile de aproximativ 19 milioane de acțiuni. Valoarea acțiunilor s-a
înjumătățit de la începutul anului 2020 și până la sfârșitul trimestrului în
care Buffett a vândut.
United Airlines este o companie populară în rândul
investitorilor mileniali. Acțiunile
au scăzut până la 34,61 dolari pe acțiune în al doilea trimestru al anului
2020, perioadă în care investitorul a renunțat la întreaga deținere. Cotația
companiei aeriene a avansat cu 30% în acest an. Astfel, cele 22,1 milioane
de acțiuni vândute de Buffett ar fi valorat cu aproximativ 480 de milioane de
dolari mai mult.
Piețele
financiare reprezintă un mediu volatil și imprevizibil care, indiferent de
nivelul de informare deținut poate să creeze surprize. Totuși, experiența și
o strategie solidă, cu reguli trasate exact, pot să reducă mărimea pierderilor
în timp ce maximizează profitul potențial.
Experiența marilor investitorii poate reprezenta metode de
evitare a unor greșeli.
Buffett oferă două sfaturi cheie în procesul de evaluare a
unei companii. Mai
întâi, analizează calitatea companiei, apoi prețul. Pentru a privi calitatea
unei companii, este necesară interpretarea raportărilor financiare, urmărirea
conferințelor și evaluarea managementului. Apoi, doar în cazul în care ai
încredere în calitatea companiei, trebuie evaluat prețul.
Nu în ultimul rând, chiar și cei mai de succes investitori
din lume fac greșeli, diferența fiind că greșelile lor sunt mult mai
costisitoare.
Despre XTB:
Cu mai mult de 15 ani de experiență în piețele
financiare, XTB este, în prezent, unul dintre cei mai mari brokeri de
instrumente derivate din lume și o companie completă de investiții listată pe
Bursa de la Varșovia. Cu birouri în peste 10 țări incluzând Marea Britanie,
Polonia, Germania și Franța, XTB este, de asemenea, reglementată de cele mai
importante autorități de supraveghere din lume incluzând FCA și KNF.
_________________
Avertisment cu privire la riscuri:
Orice opinii, cercetări, analize, preţuri sau alte
informaţii oferite cu titlul de comentarii generale de piaţă nu reprezintă
sfaturi de investiţii. XTB nu este răspunzător pentru orice pierdere sau pagubă
incluzând şi fără limitare la, orice pierdere sau câştig care poate lua naştere
direct sau indirect din utilizarea sau bazarea pe astfel de informaţii. Vă
aducem la cunoştinţă că informaţiile sau cercetările bazate pe date istorice nu
garantează viitoare performanţe sau rezultate. 77% din conturile investitorilor
de retail pierd bani atunci când tranzacționează CFD-uri cu acest furnizor. Ar
trebui să luați în considerare dacă vă puteți permite să vă asumați riscul
ridicat de a vă pierde banii.
20 martie este Ziua
Internațională a Francofoniei, în contextul în care întreaga lună martie este
Luna Francofoniei.
Institutul Francez
din România (IFR), prin filialele din București, Iași, Cluj-Napoca și Timișoara,
împreună cu partenerii săi, organizează în această lună peste 40 de concursuri,
expoziții, ateliere de creație și benzi desenate, webinarii, quiz-uri,
recitaluri muzicale și mese rotunde, majoritatea, cu desfășurare online.
Tema ediției din
acest an este „Femei francofone, femei rezistente”. Institutul Francez din
România reamintește că pe 8 martie 2021 „a fost organizată o conferință despre
lupta împotriva traficului de persoane în scopul exploatării sexuale și o
dezbatere privind participarea femeilor la viața politică și economică, cu
participarea doamnei Anca Dragu, președinta Senatului României, și a ES doamna
Laurence Auer, ambasadoarea Franței în România. La aceste evenimente au fost
asociate organizațiile societății civile angajate în promovarea drepturilor
femeilor. Multe dintre evenimentele Lunii Francofoniei sunt destinate şi
tinerilor”.
Pe 20 martie, în Ziua
Internațională a Francofoniei, pe platforma online a Institutului Francez din
România, #ElvireChezVous, este prezentată opera Oedipe, de George Enescu după
un libret în franceză semnat de Edmond Fleg. Difuzarea online este oferită în
parteneriat cu Opera Națională București, cu susținerea Ministerului Culturii
și a Ministerului Afacerilor Externe ale României.
Din programul
evenimentelor, mai reținem:
București – 23
martie, în prezența Ambasadoarei Franței, Excelența sa Laurence Auer, Institutul
Francez celebrează Francofonia cu reprezentanții liceelor bilingve de limbă
franceză din toată România. În 25 martie are loc şi ceremonia de patronaj a
liceelor biligve din ţară. Toate departamentele IFR București organizează concursuri
cu premii: concursul „Generația Biodiversitate”, concurs de nuvele distopice,
concurs de astronomie, concurs de desen. Concursul „FrenchMania sur mon
smartphone”, tradiționalul concurs de cântece francofone, va fi organizat în
acest an la sfârșitul lunii martie. Printre multe alte evenimente de neratat
este și webinarul „140 années
de Francophonie roumaine: de
George Enescu à nos jours”, cu participarea directorului general al
Festivalului Enescu, Mihai Constantinescu și a filosofului Ciprian Mihali.
Timișoara – escape game online „Ma Petite Planète”; serie de interviuri „Pour parler d’Europe”, inițiată în februarie, în martie, cu invitate femei celebre din spațiul cultural românesc: scriitoarea Ioana Pârvulescu, fotografa Mihaela Noroc, artista vizuală Ana Kun, scriitoarea Adriana Babeți și producătoarea de cinema Ada Solomon, care a primit recent Ursul de Aur la Berlin, împreună cu regizorul Radu Jude, pentru filmul „Babardeală cu bucluc sau porno balamuc”. Toate interviurile pot fi urmărite live sau în reluare aici.
Cluj – concursul de
traduceri „Mot à monde”, hackatonul #REplasticHack care caută soluții
inovatoare pentru reducerea utilizării materialelor plastice, dezbateri și
ateliere despre industriile culturale și creative. Prima dezbatere este
dedicată benzilor desenate și reunește creatori și editori francezi și români.
Un atelier avându-i ca invitați pe Marius Chivu, scriitor și Adrian Botez,
redactor șef Polirom, va fi dedicat strategiilor de scriere și publicare;
expoziții în „La Cave”, un spațiu inconturnabil în peisajul cultural clujean.
Iași – festivalul
„Primǎvara poeţilor”, cu seri de lectură de poezie și un recital de chitară
clasică contemporană, „Echos intimes”, al muzicianului Rémi Jousselme; ateliere
de benzi desenate, organizate de Lectoratul de franceză din oraș.
Programul complet
al lunii Fraconfoniei în România poate fi consultat pe site-ul Institutului
Francez la adresa:
Nestlé anunță că
de-acum „folosește doar ouă de la găini crescute la sol pentru Divizia de
produse alimentare din Europa, îndeplinindu-și angajamentul asumat în 2017”. În acest fel, Nestlé
se alătură organizației internaționale Compassion
in World Farming și altor companii de top din industria alimentară care
solicită „factorilor de decizie din Uniunea Europeană să elimine treptat
utilizarea cuștilor în creșterea animalelor, începând cu găinile ouătoare”.
Magdi Batato,
vicepreședinte executiv al Nestlé și șef de operațiuni:
„Suntem mândri să folosim 100% ouă de la găini crescute
la sol în produsele noastre alimentare din Europa. Susținem pe deplin
inițiativa Compassion in World Farmingde a scoate în afara legii cuștile pentru găinile ouătoare. Împreună
cu societatea civilă, fermierii și clienții noștri vom continua să îmbunătățim
calitatea vieții animalelor de fermă pentru a stimula progresul și pentru a
asigura cele mai înalte standarde agricole posibile pe lanțul nostru de
aprovizionare”.
Nestlé subliniază
că apelul „a fost inspirat de rezultatele inițiativei cetățenești europene End
The Cage Age, care solicită interzicerea cuștilor în creșterea animalelor din
Europa. În 2018, peste 170 de ONG-uri europene s-au alăturat
inițiativei și au colectat 1,4 milioane de semnături verificate, devenind
astfel prima inițiativă cetățenească europeană de succes privind bunăstarea
animalelor de fermă”.
De asemenea, Nestlé
informează că „folosește anual aproximativ 4.500 de tone de ouă în Europa pentru
mărcile sale alimentare, inclusiv maioneza de la Maggi și câteva produse pe
bază de plante din portofoliul Garden Gourmet. Compania
și-a stabilit obiectivul de a folosi numai ouă de la găini crescute la sol pentru
toate produsele sale alimentare la nivel global până în 2025 și de a continua
să îmbunătățească calitatea vieții animalelor de fermă”.
EY Future Consumer Index: Pandemia accelerează schimbările din comportamentul consumatorilor: mutarea în afara orașelor, cumpărăturile online, importanța acordată sănătății, prețurilor accesibile și sustenabilității.
La un an de la debutul pandemiei, în topul
priorităților consumatorilor de la nivel global se află prețurile accesibile
(32%) și sănătatea (25%), devansând teme precum planeta (17%), societatea (14%)
și experiențele personale (12%). În prezent, consumatorii sunt mai preocupați
decât în urmă cu patru luni de sănătatea lor, de familie și de viitorul lor,
potrivit celei de-a șasea ediții a EY Future Consumer Index, un
studiu realizat pe un eșantion de 14.500 de consumatori din 20 de țări, în
intervalul ianuarie – februarie 2021.
Consumatorii
sunt tot mai îngrijorați de sănătatea familiei lor, de accesul la necesitățile
de bază, finanțele personale și libertățile fundamentale
Procentul celor care cred că vor trăi încă un
an cu teama provocată de pandemia de COVID-19 a crescut de la 37% (octombrie
2020) la 40% (februarie 2021), în pofida apariției vaccinurilor.
Studiul constată de asemenea că, din cauza
pandemiei, oamenii sunt tot mai îngrijorați de sănătatea familiei lor, de accesul
la necesitățile de bază, de finanțele personale și libertățile fundamentale.
Nivelul de îngrijorare este însă diferit la nivel global. Respondenții din
India și Brazilia au fost în mod constant mai preocupați de toate aceste
aspecte (peste 90% dintre consumatori) de-a lungul pandemiei, în timp ce
oamenii din alte țări sunt acum mai îngrijorați în privința sănătății familiei
lor decât erau în urmă cu patru luni (creștere de 4% în SUA și de 5% în
Japonia). Respondenții din China și Germania au declarat că sunt tot mai
preocupați de situația lor financiară (creștere de 4%) și de libertatea de a se
bucura de viață (creștere de peste 10%) față de octombrie 2020.
În acest context, aproape jumătate dintre
consumatori (48%) consideră că viața după perioada de vaccinare va fi mai bună
decât cea de dinainte de pandemie, în timp ce 36% cred că pandemia provocată de
COVID-19 a accelerat schimbările pe care doreau să le facă de mult: mutarea în
afara orașelor, mai multe cumpărături online, mai multă importanță acordată sănătății,
prețurilor accesibile și sustenabilității. Având în vedere aceste date,
companiile trebuie să înțeleagă încotro se îndreaptă consumatorii și să fie mai
curajoase în accelerarea transformării lor, regândindu-și afacerile în funcție
de cum trăiesc oamenii, nu de ceea ce cumpără.
Atitudinea
față de vaccinarea împotriva COVID-19 diferă între zonele geografice și
categoriile de venituri
Majoritatea respondenților la nivel global
(91%) intenționează să se vaccineze, dar 25% au declarat că au „rețineri”, iar
9% nu intenționează să facă acest lucru. Procentul ultimei categorii crește
până la 15% în SUA și până la 19% în Franța, dar scade la 3% în China, 5% în
Brazilia și 6% în Regatul Unit. Printre principalele motive care alimentează
această atitudine la nivel global se numără preocupările legate de posibilele
efecte secundare (29%) și neîncrederea în siguranța vaccinurilor (19%).
Opiniile cu privire la vaccin sunt polarizate
și între consumatorii cu venituri mari și cei cu venituri mici și se leagă cu încrederea
în instituții. Potrivit studiului global, doar 43% dintre respondenții cu
venituri mici intenționează să se vaccineze imediat ce au această posibilitate
față de 54% dintre respondenții cu venituri mari. Este posibil ca această
situație să fie rezultatul faptului că 37% dintre respondenții cu venituri mici
au mai puțină încredere sau deloc în autorități, față de 28% în cazul respondenților
cu venituri mari.
În pofida acestei reticențe, majoritatea
respondenților (56%) ar fi mai dispuși să cumpere din magazinele care impun
angajaților să se vaccineze, iar 48% dintre respondenți consideră că cei care
refuză vaccinarea se comportă egoist.
Majoritatea
consumatorilor vor acorda prioritate prețurilor accesibile sau sănătății
După pandemie, prețurile accesibile (32%) și
sănătatea (25%) vor rămâne priorități pentru consumatori atunci când fac
cumpărături. Această atitudine este în linie cu răspunsurile colectate în iunie
2020, când 30% dintre respondenți au declarat că vor acorda mai multă atenție
prețurilor accesibile și 26% sănătății, decât sustenabilității, impactului social
și experiențelor personale.
Prețuri accesibile. Peste jumătate dintre
respondenți (58%) intenționează să fie mai atenți și mai prudenți pe termen
lung cu cheltuielile lor și 63% au declarat că prețul va fi cel mai important
criteriu de achiziție pentru ei în următorii trei ani.
Sănătate. 57% dintre respondenți își doresc să
facă alegeri mai sănătoase pe termen lung în ceea ce privește achizițiile de
produse, iar 43% au declarat că sănătatea sau „ce este bine pentru mine” va
reprezenta cel mai important criteriu de achiziție în următorii trei ani. 62%
sunt dispuși să își pună la dispoziție datele cu caracter personal pentru a
obține recomandări de produse mai sănătoase.
Sustenabilitate. 49% dintre respondenți vor
acorda prioritate mediului și schimbărilor climatice prin modul în care trăiesc
și prin produsele pe care le achiziționează. Pentru 26%, sustenabilitatea va fi
cel mai important criteriu de achiziție în următorii trei ani.
Impactul social. 56% vor fi mai dispuși să
cumpere de la companiile care îi asigură că activitatea lor are un impact
pozitiv asupra societății, 38% vor cumpăra mai mult de la organizații cu impact
pozitiv în societate, chiar dacă produsele sau serviciile lor sunt mai scumpe,
iar 69% consideră că mărcile cunoscute trebuie să schimbe lumea în bine.
Experiențe. 37% vor fi mai puțin inclinați să
se implice în experiențe în afara casei (de exemplu, să meargă la bar, la
cinema) pe fondul preocupărilor legate de sănătate și siguranță, iar 76% și-au
schimbat modul în care se distrează.
Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanță, EY România: „Având în vedere că programul de vaccinare progresează diferit în întreaga lume, consumatorii nu par să-și fi schimbat preferințele de achiziție – accesibilitatea și sănătatea ocupă încă pozițiile de top. În timp ce mulți au fost afectați financiar, accentul pe alegeri sănătoase (prezent înainte de pandemie și până astăzi) pare să rămână și va influența sortimentele și mixul lanțurilor de aprovizionare ale retailerilor. Mai mult, trei sferturi dintre respondenți au menționat că și-au schimbat modul în care se relaxează (mai puțin timp în restaurant, baruri, la film etc.) și vedem, de asemenea, o creștere a băuturilor fără alcool / cu conținut scăzut de alcool în obiceiurile de consum, în special în Asia de Sud-Est, dar mai nou, și în Europa.”
Cristian Carstoiu, EY Romania
Pandemia provocată de COVID-19 a modificat
comportamentele consumatorilor și a făcut mai mult decât să încurajeze
„consumul de acasă” prin intermediul comerțului electronic. Consumatorii își
construiesc acum întregul lor stil de viață în jurul locuințelor lor, acestea
fiind locul unde muncesc, se distrează și se mențin sănătoși. Peste jumătate
dintre respondenți (56%) plănuiesc să se mențină în formă acasă după trecerea
pandemiei, în timp ce o treime (33%) intenționează să își schimbe
electrocasnicele și mobilierul și 30% speră să lucreze mai mult de acasă în
viitor.
Cea mai recentă
ediție a studiului EY Future Consumer Index este disponibilă la ey.com/futureconsumerindex6.
_________________
Despre
EY România
EY este una dintre cele mai mari firme de
servicii profesionale la nivel global, cu 298.000 de angajaţi în peste 700 de
birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 37,2 miliarde de USD în anul
fiscal încheiat la 30 iunie 2020. Reţeaua noastră este cea mai integrată la
nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le oferim
clienţilor servicii prin care să beneficieze de oportunitățile din întreaga
lume.
Prezentă în România din anul 1992, EY este liderul de pe piața serviciilor
profesionale. Cei peste 800 de angajați din România și Republica Moldova
furnizează servicii integrate de audit, asistență fiscală, juridică, strategie
și tranzacții, consultanță către companii multinaționale și locale. Avem
birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Chișinău. EY România s-a
afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată
antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale
reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an, în luna iunie,
la Monte Carlo. În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The
Year. Pentru mai multe informații, vizitați pagina noastră de internet: www.ey.com
Despre EY Future Consumer
Index
Studiul
EY Future Consumer Index urmărește modificarea atitudinii și comportamentelor
consumatorilor pe orizonturi de timp și piețe globale, identificând noile
segmente de consumatori care își fac apariția. Acesta oferă periodic indicatori
longitudinali și o perspectivă unică în ceea ce privește schimbările care sunt
reacții temporare la criza COVID-19, schimbările care indică modificări
fundamentale și cum ar putea arăta consumatorii de după criza COVID-19. În
cadrul celei de șasea ediții a EY Future Consumer Index, au fost intervievați
14.483 de consumatori din SUA, Regatul Unit, Canada, Brazilia, Franța, Italia,
Germania, Spania, Danemarca, Suedia, Finlanda, Norvegia, India, Emiratele Arabe
Unite, Arabia Saudită, China, Indonezia, Japonia, Australia și Noua Zeelandă în
săptămâna 25 ianuarie – 4 februarie 2021.
O cercetare interdisciplinară despre degradarea terenurilor arabile ale lumii a devenit subiect de interes pentru Organizația Națiunilor Unite. Studiul a fost publicat în prestigioasa revistă științifică „Environmental Research” și încărcat pe platforma centrului ESDAC al Comisiei Europene.
Acesta a fost realizat de un grup de cadre didactice și cercetători de la Facultatea de Geografie a Universității din București, de la Institutul de Cercetare al Universității din București (ICUB) și din cadrul altor șase instituții academice prestigioase din țară și din străinătate sub coordonarea lect. univ. dr. Remus Prăvălie.
Rezultatele științifice obținute în
cadrul acestei analize globale complexe au atras atenția Convenției Națiunilor Unite pentru Combaterea Deșertificării
(„United Nations Convention to Combat Desertification” – UNCCD), autoritatea globală
în domeniul degradării terenurilor din cadrul Organizației Națiunilor Unite,
fiind considerate importante pentru comunitatea științifică internațională și
pentru politicile mondiale de combatere a degradării terenurilor.
Echipa care a realizat cercetarea a
pornit de la ideea că terenurile arabile sunt esențiale în asigurarea
securității alimentare globale, dar vulnerabile la o serie de procese actuale
de degradare, care amenință productivitatea acestora la scară globală,
continentală și națională.
Plecând de la această ipoteză și
ținând cont de faptul că degradarea globală a terenurilor arabile nu a fost
investigată până în prezent în context sinergic și interdisciplinar, autorii
studiului au analizat în premieră procesele majore de degradare incidente la
nivelul sistemelor arabile, și anume: ariditatea, eroziunea solului, degradarea
biomasei vegetale, salinizarea solului și pierderea carbonului organic din sol.
Prin aplicarea unor tehnici geostatistice variate
care aparțin de Sistemele Geografice Informaționale, cu ajutorul cărora au fost
investigate incidența, tipologia și amprenta spațială a celor cinci procese de
degradare, specialiștii au reușit să investigheze în detaliu uni-degradarea
(afectarea terenurilor arabile de către un singur proces) și multi-degradarea
(sinergia a cel puțin două procese, care afectează simultan terenurile arabile)
suprafețelor arabile din 196 țări ale lumii.
Prin intersecția geostatistică a unor
baze globale de date, corespondente celor cinci procese de degradare, autorii
au arătat că ariditatea este cea mai mare amenințare singulară pentru
agricultura globală, afectând circa 40% din totalul suprafeței arabile a lumii,
care ocupă aproximativ 14 milioane km2 în prezent.
În același timp, aceștia au
constatat că eroziunea solului este un alt proces de degradare major, al cărui
impact unilateral afectează aproximativ 20% din terenurile arabile ale
planetei.
Studiul efectuat a evidențiat
inclusiv faptul că cele două procese menționate afectează simultan încă 7% din
terenurile arabile, reprezentând astfel cea mai importantă formă de manifestare
a multi-degradării, prezente pe aproape 20% din sistemele arabile ale lumii.
Rezultatele obținute de echipa
coordonată de lect. univ. dr. Remus Prăvălie au fost acceptate și încărcate
inclusiv pe platforma centrului ESDAC(„European
Soil Data Centre”) al Comisiei Europene, după ce au fost diseminate în
articolul „Arable lands under the pressure of multiple land degradation
processes. A global perspective”, publicat în prestigioasa revistă științifică
„Environmental Research”.
Pe lângă lect. univ. dr. Remus
Prăvălie, care are calitatea de prim-autor și coordonator al studiului, și-au
adus contribuția în cadrul acestei cercetări globale alți nouă specialiști în
domeniu, afiliați la instituții academice renumite din țară și din străinătate.
Astfel, printre coautorii studiului
se numără Cristian Patriche (Academia Română, Filiala Iași), Pasquale Borrelli
(Departamentul de Științe ale Pământului și Mediului / „Department of Earth and
Environmental Sciences”, Universitatea din Pavia, Italia, respectiv
Departamentul de Mediu Biologic / „Department of Biological Environment”,
Universitatea Națională Kangwon, Coreea de Sud), Panos Panagos (Directoratul
pentru Resurse Sustenabile al Uniunii Europene / „Directorate for Sustainable
Resources”, „Joint Research Centre”, Ispra, Italia), Bogdan Roșca (Academia
Română, Filiala Iași), Monica Dumitrașcu (Institutul de Geografie al Academiei
Române, București), Ion-Andrei Niță (Administrația Națională de Meteorologie,
București), Ionuț Săvulescu (Facultatea de Geografie, UB), Marius-Victor Bîrsan
(Administrația Națională de Meteorologie, București) și Georgeta Bandoc
(Facultatea de Geografie, UB).
Coordonatorul studiului, lect. univ.
dr. Remus Prăvălie, s-a implicat în ultimii ani în mai multe proiecte
științifice care au vizat evaluarea interdisciplinară a efectelor schimbărilor
climatice asupra degradării terenurilor arabile, declinului agricol sau
diminuării productivității pădurilor, la nivel național, european și global.
Una din 10 campanii promoționale este efectuată la această oră cu ajutorul unei platforme automatizate, arată agenția de comunicare interactivă Interactions. Perspectiva este în doi ani ponderea să ajungă la trei din 10.
Adrian Alexandrescu, Managing Partner Interactions și Senior Partner al Mediapost Martech, subliniază: „Există deschidere pentru integrarea noilor tehnologii în România, iar până în prezent am implementat promoții cu 37 de clienţi în țară, cu 7 în Bulgaria, 2 în Portugalia şi unul în Franţa. La nivel global, 68% dintre business-uri folosesc o formă de automatizare în activitățile curente de marketing și se estimează o creștere la an de 31%. România nu se află încă la același nivel de adoptare a platformelor automatizate, dar tendința de creștere este clară și intenționăm să o valorificăm prin soluțiile oferite de noi”.
Adrian Alexandrescu, Senior Partner MediaPost Martech
Între beneficiile platformelor de automatizare a campaniilor promoționale se evidențiază „reduceri ale bugetelor de până la 90%, în condiții de creștere cu 30% a ratei de succes și diminuarea considerabilă a timpului alocat”.
Interactions argumentează: „Câtă vreme o campanie automatizată reduce de 5-10 ori bugetele de marketing, aducând economii de câteva mii de euro pentru fiecare promoție, iar în plus poate fi implementată de 20-30 de ori mai rapid decât printr-un website „custom made”, tendința de dezvoltare a acestor soluții este din ce în ce mai evidentă. Acestor avantaje li se adaugă faptul că utilizarea unor platforme de automatizare a promoțiilor satisface nevoile legate de segmentarea mai precisă a publicului vizat, de gestionarea mai exactă a informațiilor, de măsurarea rezultatelor în timp real și, de oferirea unor soluții CRM (Customer Relationship Management), cu ajutorul cărora se realizează acțiuni de fidelizare și retenție a clienților.
O analiză efectuată pe 300 de website-uri realizate în aplicația automatizată Promotiful a revelat că industriile care folosesc instrumentele de marketing automatizate sunt FMCG 35%, retail 20%, electronics 20, auto 10%, beauty 5%, insurance 5%, energy 5%. În totalul celor 300 de campanii promoționale analizate, numărul celor care au participat depășește 2,5 milioane. din 2016 încoace. Odată ce au testat beneficiile unei platforme automatizate, clienții revin, astfel că media campaniilor per client este de 3, iar durata creării unui mecanism de promoție poate scădea cu 3 săptămâni.
În funcție de strategia de comunicare, prin aplicația automatizată Promotiful, se pot alege rapid și simplu mecanisme de promoții, de la a genera coduri unice pe produse, până la concursuri cu fotografii, trageri la sorți, vouchere-cadou, licitații, jocuri piramidale, trimiteri bonuri de casă și multe altele. Din momentul în care partea de conținut și conceptul creativ sunt definitivate, site-ul de promoție cu tot ce implică mecanismul ales, poate fi gata de lansare în 3 ore, inclusiv cu integrări SMS. Implementarea platformei implică o investiţie de minimum 1.000 euro, care poate scădea gradual, în cazul unor campanii multiple într-o perioadă de timp prestabilită”.
Interactions a lansat „Promoția Organizatorilor de Promoții”, pentru a marca realizarea site-ului cu numărul 300, dezvoltat integral folosind platforma Promotiful: „Odată înscriși în concurs, participanții primesc gratuit un Kit de Tips & Tricks pentru organizarea promoțiilor, bazat pe experiența a mii de campanii create în ultimii 12 ani. La sfârșitul campaniei, pe 9 aprilie 2021, prin tragere la sorți, va fi desemnat câștigătorul Marelui Premiu PROMO FOR THE WIN – un workshop online, personalizat, susținut de Adrian Alexandrescu – expert în transformare digitală, CRM & marketing digital, Salesforce Certified Consultant și HubSpot Certified Professional. Întreaga echipă de marketing sau vânzări a câștigătorului va învăța în cadrul workshop-ului-premiu cum să-ți eficientizeze rapid munca, cum să beneficieze de avantajele transformării digitale, cum să rezolve problemele online și va descoperi tool-uri moderne de automatizare a activității de marketing în domeniul campaniilor promoționale. Activarea poate fi accesată pe https://promotie.promotiful.com.
Interactions şi-a propus să-şi extindă segmentul de piaţă care ar putea folosi Promotiful, contribuind astfel la transformarea digitală a business-urilor româneşti şi europene. Misiunea agenţiei este ca cel puţin 10% dintre paginile promoţionale din România să fie construite cu Promotiful, până la finalul anului 2022”.
Agenția de comunicare interactivă & eCRM Interactions, creată în 2009, este definite ca „parte a Grupului Mediapost. Grupul a avut o cifră de afaceri de peste 175 de milioane de lei în 2020, cu o creştere de 54 de milioane față de 2019. Compania a avut o creștere constantă și oferă servicii de creație, administrare și dezvoltări tehnice: două treimi business autohton și o treime business extern, ce însumează peste 300 de campanii. Alături de Promotiful, catalogul de servicii Interactions include Eventiful şi Datamart. În portofoliul de clienți Interactions, de-a lungul timpului, s-au numărat branduri precum Telekom, Nestlé (Joe, KitKat, Maggi, Nescafé, Nesquik, Nescafé Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Elefant.ro, Oracle, Niran, Free Now sau Queisser Pharma. Agenția are în portofoliu peste 50 de premii creative și nominalizări”.
Potrivit unui studiu Reveal Marketing Research despre comportamentul de consum al românilor privind categoria vinurilor, 4 din 10 români consumă vin cel puțin o dată pe săptămână.
4 din 10 români (39%) consumă vin cel puțin o dată pe săptămână, iar 29% de aproximativ 1-3 ori pe lună.
Vinul roșu este preferatul românilor, fiind consumat frecvent de 30% dintre aceștia.
Cramele din Moldova au cea mai mare notorietate (90%), iar vinurile din această regiune sunt preferate de către 76% dintre români.
În contextul în care România se află pe locul 13 în topul celor mai mari producători de vin din lume și pe locul 6 în Europa, potrivit estimărilor oficiale, Reveal Marketing Research și-a propus să investigheze care este peisajul consumului de vin în țara noastră. Ce obiceiuri de consum au românii, care sunt tipurile de vin preferate și care sunt cele mai cunoscute crame din România?
Cei mai mari consumatori de vin sunt și cei mai buni cunoscători ai brandurilor din categorie
Studiul Reveal Marketing Research a descoperit că segmentul heavy users (consumatori frecvenți de vin) este compus din 39% dintre români. Urmează segmentul medium users, format din 29% dintre respondenți – aceștia obișnuiesc să consume vin de aproximativ 1-3 ori pe lună. Low users (consumatorii ocazionali) reprezintă 21% dintre români. Aceste segmente corelează cu gradul de informare asupra mărcilorde vin din România. Cei care consumă vin cel puțin o dată pe săptămână (heavy users) cunosc în medie 7 branduri, iar cei cu un consum moderat (medium users) cunosc 6 branduri. Cei care beau vin ocazional (o dată la câteva luni sau mai rar – low users), în schimb, cunosc în medie doar 4 branduri din categorie.
Vinul roșu este preferatul românilor, fiind consumat cel mai frecvent
Principalele vinuri preferate sunt cele dulci și demi-dulci, consumate frecvent (cel puțin o dată pe săptămână), de peste 40% dintre români. În ceea ce privește culoarea preferată pentru consum, vinul roșu este cel mai apreciat, astfel că 30% dintre respondenți au declarat că obișnuiesc să-l consume cel puțin o dată pe săptămână. Pe locul al doilea, când vine vorba despre frecvența de consum, se află vinul alb menționat de un sfert dintre români (25%). Vinul rose, chiar dacă nu s-a aflat printre primele mențiuni (21% au spus că îl consumă frecvent), acesta a continuat să crească în preferințe în ultimii ani pe piața din România.
Cramele din regiunea Moldova sunt cele mai cunoscute de români (90%), având și consumul cel mai ridicat (76%)
Reveal Marketing Research a realizat, de asemenea, media notorietății cramelor din România. Astfel, studiul a ajuns la următoarele concluzii: cele mai cunoscute crame sunt cele din Moldova, menționate de 90% dintre consumatori, urmate de cramele din inima țării, Transilvania cu 70%, apoi de cele din Muntenia cu 62%.
Aceste rezultate pot fi utile pentru producătorii de vinuri la nivel de comunicare. Pentru a identifica cele mai bune strategii de comunicare cu publicul țintă, cramele pot apela la studii de imagine de brand pentru a descoperi ce aspecte influențează nivelul lor actual de notorietate și cum pot acționa pentru a-l îmbunătăți.
Pe lângă nivelul de notorietate, studiul a analizat și consumul declarat pentru cramele din România și a identificat din ce regiuni consumă în medie românii. Astfel că pe primul loc se află din nou cramele din Moldova (76%). Apoi, românii preferă să consume vinuri din Transilvania (49%) și Banat (39%). Alte crame menționate de oameni sunt cele din regiunea Muntenia, preferate de 34%, Oltenia (25%) și cramele din Dobrogea (17%).
Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1009 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural, dintre care 908 consumatori de vinuri cel puțin ocazional. Studiul a fost realizat în perioada 25.02 – 3.03 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.
***
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa.