HIDROCONSTRUCȚIA S.A. aniversează 70 de ani de activitate

0

Hidroconstrucția S.A., constructor cu capital privat 100% românesc, aniversează 70 de ani de activitate. Înființată în anul 1950, ca unic constructor al investiției hidroenergetice de la Bicaz, compania a dezvoltat, de-a lungul timpului, o expertiză unică în România pentru toate lucrările de construcții hidroenergetice și hidrotehnice, atât de suprafață, cât și subterane.

De la înființare și până în prezent, Hidroconstrucția S.A. a trecut prin numeroase procese de inovare și dezvoltare, progresul fiind evident, fapt certificat incontesabil de proiectele ample în care compania românească este implicată atât la nivel național, cât și pe plan extern.

„Anul 2020 va rămâne în istoria Hidroconstrucția și ne va aduce aminte de evenimentele care l-au marcat. Este anul în care, în condițiile unei piețe a construcțiilor definită de numeroase incertitudini și dificultăți, Hidroconstrucția aniversează împlinirea a 70 de ani de existență.

Și în acest an în care suntem împreună, dar de la distanță, ne exprimăm recunoștința față de performanțele profesionale ale generațiilor de angajați care și-au adus aportul la permanenta evoluție a companiei. Acestora, în mod special, dar și beneficiarilor, proiectanților, partenerilor și tuturor colaboratorilor, le mulțumim pentru sprijinul acordat în antreprenoriatul nostru.

Hidroconstrucția a fost și trebuie să rămână o mare familie unită, dedicată ideii de permanență și excelență.” (Mihaiță Petruș Fundeanu, Președintele Consiliului de Administrație Hidroconstrucția S.A.)

Anul trecut, Hidroconstrucția S.A. a înregistrat o cifră de afaceri globală de 406.691.949 RON, echivalentul a 85.705.966 EURO (95.965.443 USD), cu un număr mediu de 1.607 angajați.

„Ne mândrim cu un portofoliu amplu, de lucrări executate cu brio atât în țară, cât și în spațiul European sau Asia și Africa. Între proiectele finalizate cu succes în domenii diverse – construcții hidroenergetice, lucrări de artă, drumuri, poduri, tuneluri, lucrări de îmbunătățiri funciare – putem aminti, alături de lucrările hidroenergetice de importanță națională, cu o complexitate aparte, precum Vidraru sau Porțile de Fier I și II, participarea la proiectul celei mai mari ecluze maritime, portul belgian Anvers, și reabilitarea și extinderea uneia dintre cele mai mari exploatări de potasiu din lume, aflată în Iordania, pe malul Mării Moarte.

De asemenea, Hidroconstrucția S.A. a oferit expertiză românescă și în cadrul unor lucrări derulate în Serbia, Republica Moldova, Bulgaria,  Germania, Belgia, Algeria, Iran, Irak și Iordania. Toate acestea sunt motive pentru care privim cu mândrie spre trecut, dar mai ales cu încredere și optimism spre viitor, căci planurile companiei sunt din ce în ce mai îndrăznețe.”, a mai declarat Mihaiță Petruș Fundeanu, Președintele Consiliului de Administrație Hidroconstrucția S.A.

Experiența acumulată de Hidroconstrucția S.A. în cei 70 de ani de existență, utilizarea noilor tehnologii de execuție, finalizarea cu succes a contractelor, personalul de specialitate autorizat propriu, precum și întreaga gamă de utilaje tehnologice, instalații și echipamente din dotare au condus la clasarea companiei, an de an, în topul celor mai mari companii de construcții din România. De asemenea, păstrarea valorilor esențiale ale companiei – calitate, siguranță, protecția mediului, dezvoltare durabilă, încredere și grija față de proprii angajați – a dus la un fundament sănătos, orientat către succes de durată și recunoaștere europeană.



Despre Hidroconstrucția S.A.:

HIDROCONSTRUCȚIA S.A își are originea în „Direcția Generală a Hidrocentralei BICAZ”, înființată în anul 1950 ca unic constructor al investiției hidroenergetice de la Bicaz. În anul 1961, Unitatea de construcții a fost mutată cu sediul în București sub numele de „Întreprinderea de Construcții Hidroenergetice” (I.C.H.), transformată în timp în „Trustul de Construcții Hidroenergetice București” (T.C.H.), apoi „Trustul Antrepriză Generală de Construcții Hidroenergetice București” (T.A.G.C.H.), pentru ca din anul 1990 să devină societate comercială sub numele de HIDROCONSTRUCȚIA S.A. În anul 1995, pachetul integral de acțiuni a fost achiziționat de salariați, HIDROCONSTRUCȚIA devenind societate cu capital privat.

Despre securitate cibernetică, inteligență artificială și nevoile unei societăți nou-digitalizate la Microsoft Tech Day 2020

0

Microsoft România continuă tradiția și organizează, în perioada 24-26 noiembrie 2020, cea de-a patra ediție a celui mai mare eveniment tech al anului – Microsoft Tech Day.

Anul acesta, Microsoft Tech Day se va desfășura online și, ca de fiecare dată, va reuni lideri din industria de hi-tech, care le vor prezenta participanților noutățile în ceea ce privește transformarea digitală și inovația prin tehnologie.

Adresat în special profesioniștilor din sectorul IT și pasionaților de tehnologie, evenimentul va fi axat pe explorarea celor mai recente soluții tehnologice privind dezvoltarea aplicațiilor, inteligența artificială și securitatea cibernetică, precum și pe integrarea optimă a acestora în modelele de business.

Inovația prin tehnologie și transformarea digitală definesc astăzi evoluția mediului de afaceri, fiind două componente importante ale redresării economice, atât pe plan local, cât și internațional. Microsoft investește anual aproximativ 16 miliarde de dolari în activitățile de cercetare și dezvoltare. Prin produsele și soluțiile sale, compania își propune să contribuie la redresarea economică globală, cu atât mai mult în contextul în care pandemia COVID-19 a accelerat transformarea digitală. Astfel, se impun noi perspective pentru organizațiile globale, care trebuie să adopte cât mai repede noile tehnologii pentru a se putea alinia cu succes la dinamica economiei din prezent.

Pe parcursul acestui eveniment, Microsoft România își propune să aducă în atenția participanților, și nu numai, și necesitatea dezvoltării abilităților digitale în societate, aceasta fiind o componentă pe care compania pune un deosebit accent prin programele pe care le desfășoară.

Experții (în dezvoltarea de software, securitate, arhitectură și IT) prezenți la eveniment le vor prezenta participanților noutățile din domeniul hi-tech și vor aborda subiecte diverse (de la amenințările cibernetice, la cele mai recente soluții dezvoltate de Microsoft, precum Azure Synapse sau noutățile disponibile în platforma Microsoft .NET5) prin sesiuni  hands-on, demo-uri tehnice și studii de caz.

Violeta Luca, General Manager Microsoft România, va vorbi în deschiderea evenimentului despre felul în care dezvoltarea continuă a tehnologiilor și instrumentelor poate alimenta transformarea digitală și ne poate sprijini să realizăm mai mult. Printre speakerii ediției de anul acesta se numără: Jonathan Woodward (Azure Business Group Lead, Microsoft Central Eastern Europe), Hrvoje Klapan (Modern Work Business Group Lead, Microsoft Central Eastern Europe), Paula Januszkiewicz (CEO CQURE și Security Expert, Microsoft MVP, Radu Vunvulea (Group Head of Cloud, Endava, Microsoft MVP) și Ciprian Jichici, General Manager (Genisoft, și Chief Data Scientist, Solliance).

Evenimentul va fi structurat pe trei zile, după cum urmează:

  • Ziua 1: #AppInnovation

Radu Vunvulea va aduce în atenția participanților subiectul privind bunele practici în utilizarea celor mai noi aplicații, ținând cont de restricțiile impuse de modelul de business sau de buget, precum și cele de ordin tehnic. 

  • Ziua 2: #Data & #ArtificialIntelligence

Jonathan Woodward va vorbi despre importanța procesării corecte a datelor colectate, arătând diverse modalități prin care această resursă poate contribui la creșterea și dezvoltarea unei afaceri.

Ciprian Jichici va explica modul în care o companie poate să-și dezvolte soluții personalizate de Machine Learning, utilizând serviciile de procesare a datelor și de securitate, disponibile prin intermediul Azure Machine Learning.

  • Ziua 3: #Security & #Management

Hrvoje Klapan va aduce în discuție ultimele trenduri vizând securitatea cibenetică, explicând și felul în care Microsoft alege să abordeze aspectele care țin de acest subiect.

Paula Januszkiewicz va aborda, de asemenea, subiectul atacurilor cibernetice, aducând în atenția participanților importanța securizării infrastructurii IT, cu scopul de a înțelege mai bine amenințările de securitate.  

Formularul de înscriere și agenda completă a evenimentului sunt disponibile aici.

Barometrul de Sănătate Publică: Prioritățile românilor în perioada pandemiei de COVID-19

0
  • 47% dintre români se consideră foarte bine informați cu privire la COVID-19, accesând surse oficiale precum cele ale Uniunii Europene sau Organizația Mondială a Sănătății.
  • Peste jumătate dintre români consideră că testarea și tratamentul pentru infecția cu SARS-CoV-2 nu  sunt suficient de accesibile în România și peste 83% dintre români consideră că este important să avem acces la medicamente inovatoare.

Protejarea locurilor de muncă, desfășurarea școlii în siguranță și implementarea măsurilor împotriva răspândirii infecțiilor cu noul coronavirus ar trebui să fie prioritățile Guvernului în acest moment, în opinia românilor. Datele fac parte din „Barometrul de Sănătate Publică (Octombrie 2020)”, ce evaluează percepția românilor cu privire la sănătatea lor și la sistemul de sănătate, în perioada pandemiei de COVID-19, realizat de Centrul de Cercetări Sociologice Larics (CCSL) și Institutul de Științe Politice și Relații Internaționale (ISPRI), sub egida Secției de Științe Medicale a Academiei Române, în parteneriat cu Asociația Română a Producătorilor Internaționali de Medicamente (ARPIM) și care a fost lansat astăzi, în cadrul unui workshop la care au participat reprezentanți la nivel înalt ai autorităților, voci importante ale sistemului medical, reprezentanți ai mediului academic și ai industriei de medicamente.

Într-un astfel de Barometru nu evaluăm doar percepția, ci măsurăm un indice de statalitate. Trebuie să evaluăm încredrea în sistem de fiecare dată când avem de-a face cu o criză. Cuvântul încredere este strategic într-o astfel de perioadă”, a declarat Prof. univ. dr. Dan Dungaciu, Director Institutul de Științe Politice și Relații Internaționale al Academiei Române.

Oricare dintre noi cred că ar trebui să ne gândim ce priorități avem ca lideri ai acestei națiuni. În opinia mea, prioritățile ar trebui să fie problemele de sănătate – care sunt constante și actuale, iar acum suntem într-o zonă critică –, educația și hrana, care poate fi corelată cu păstrarea locurilor de muncă”, a declarat Academician Victor Voicu, Vicepreședintele Academiei Române, Preşedinte al Secţiei de Ştiinţe Medicale a Academiei Române.

37% dintre români sunt de părere că țara noastră a fost nevoită să se descurce singură în combaterea pandemiei de coronavirus, iar peste 35% cred că țara noastră a primit cel mai mult ajutor de la Uniunea Europeană.
În timp ce 47% dintre români se consideră foarte bine informați cu privire la COVID-19 și 43% mai degrabă informați, cele mai de încredere surse oficiale de informație, în opinia lor, sunt Uniunea Europeană și Organizația Mondială a Sănătății. În ceea ce privește sursele de informare despre coronavirus, situația medicală din țară și din lume sau despre măsurile luate de autorități, cei mai mulți români se îndreaptă către televiziunile de știri, televiziuni în general sau ziare ori presa online, iar peste 43% declară că identifică zilnic sau aproape în fiecare zi informații sau știri false despre coronavirus.

Creșterea accesului la servicii medicale și medicamente

Peste jumătate dintre români consideră că testarea și tratamentul pentru infecția cu SARS-CoV-2 sunt mai degrabă inaccesibile în România și mai mult de jumatate dintre români și-ar dori ca medicii să ofere consultații telefonice sau online și după ce se încheie pandemia. Accesul la aparatură și medicamente inovatoare, amabilitatea și atenția personalului medical, condițiile din spitale și gratuitatea sau compensarea serviciilor medicale de la bugetul de stat se numără printre aspectele care sunt importante pentru români, în afară de tratamentul propriu-zis, atunci când beneficiază de servicii medicale.

53% dintre români spun că își fac analizele anual sau mai des și doar 11% declară că nu și-au făcut analizele în ultimii 5 ani. În cazul apariției unei probleme de sănătate, peste jumătate merg direct la medicul de familie, cel care este considerat și principala sursă de informare despre medicamente sau boli, 21% se informează despre ce ar putea fi vorba și cumpără medicamente și 14% apelează la ajutorul farmacistului. Doar 7% declară că merg direct la o policlinică sau la camera de gardă a unui spital.

În privința tratamentului, 8 din 10 respondenți sunt de părere că românii nu beneficiază și mai degrabă nu beneficiază de medicamente inovatoare în aceeași măsură ca alți europeni, iar o treime dintre români au declarat că s-a întâmplat să nu găsească un medicament în România, atunci când au avut nevoie pentru ei sau un membru al familiei. De altfel, peste 83% consideră că este important să aibă acces la medicamente inovatoare: 42% spun că este important să beneficiem de inovație la fel ca toți ceilalți cetățeni europeni și 40% consideră că este important pentru îmbunătățirea stării de sănătate și a calității vieții populației. Când vine vorba despre principalele caracteristici ale unui medicament, respondenții au declarat că vor ca acesta să acționeze rapid, să fie ușor de administrat și să nu aibă efecte adverse semnificative.

Datele acestui Barometru, realizat în timp de pandemie, ne arată încă o dată cât de important este ca România să fie în rând cu țările europene și să aibă acces la standarde de îngrijire și tratament avansate. Apreciem eforturile depuse de autorități în această perioadă și suntem încrezători că sănătatea și accesul la terapii noi vor rămâne prioritare și în perioada următoare. Ne dorim ca datele acestui Barometru să aducă în atenția factorilor de decizie adevăratele priorități ale românilor, astfel încât programele de guvernare pentru perioada următoare să pună în centrul acțiunilor vocea populației”, a declarat Alina Culcea, președinte ARPIM.

Vaccinarea: peste jumătate sunt de acord cu vaccinarea în cazurile recomandate de medici și autorități

Marile puteri ale lumii și companiile multinaționale producătoare de vaccinuri sunt cele care investesc cel mai mult pentru descoperirea unui vaccin împotriva COVID-19, cred 6 din 10 români. În cazul descoperirii unui vaccin pentru COVID-19, 21% dintre români s-ar vaccina dacă serul ar fi disponibil, o treime ar alege să se imunizeze doar dacă ar auzi că nu au fost efecte adverse și 8% ar dori să știe mai multe informații pentru a lua decizia vaccinării. Aproape jumătate dintre respondenți sunt de părere că vaccinarea împotriva SARS-CoV-2 ar trebui discutată pentru fiecare persoană în parte, pentru că este o problemă mai complicată decât pare, procentul celor care cred că vaccinarea are mai degrabă avantaje și al celor care pun mai presus riscurile fiind similar.

Dintre tipurile de vaccinuri existente pe piață, vaccinul antigripal, vaccinul împotriva hepatitei B, ROR, antirabic, varicelic și vaccinul BCG sunt cunoscute pentru mai mult de jumătate dintre respondenți și tot peste jumătate (55%) sunt de acord cu vaccinarea în toate cazurile recomandate de medici și autorități. În ceea ce privește vaccinarea copiilor, peste jumătate consideră că este necesară și ar trebui să fie obligatorie, iar mai mult de o treime consideră că imunizarea lor este bună, dar nu ar trebui să fie obligatorie.

În contextul actual pandemic, 7 din 10  participanți la sondaj au declarat că nu se vor vaccina în această toamnă împotriva gripei, iar peste 81% nu s-au imunizat nici sezonul trecut. Sondajul mai arată că 3 din 10 români sunt de părere că vaccinurile existente astăzi sunt eficiente și sigure, în timp ce peste 43% consideră că sunt eficiente, dar nu știu cât de sigure sunt.

Sondajul de opinie „Barometrul de Sănătate Publică” a fost realizat în perioada 25 septembrie – 16 octombrie 2020, pe un eșantion de 1.000 persoane, reprezentativ pentru populația României, eroarea maximă admisă a datelor fiind de ±3%, la un grad de încredere de 95%. Chestionarele au fost aplicate în toate județele României și în sectoarele Municipiului București.

Sondajul a fost realizat de Centrul de Cercetări Sociologice Larics (CCSL), în parteneriat cu Asociația Română a Producătorilor Internaționali deMedicamente (ARPIM) și cu Institutul de Științe Politice și Relații Internaționale (ISPRI), sub egida Secției de Științe Medicale a Academiei Române,

Pentru a vizualiza sondajul de opinie, accesați Barometrul de Sănătate Publică.

ANALIZĂ KEYSFIN: DUPĂ BELȘUGUL ANILOR ANTERIORI VINE ȘI SECETA ÎN BUSINESS. AGRICULTURA ROMÂNEASCĂ VA SCĂDEA CU APROXIMATIV 15% ÎN 2020

0

Cifra de afaceri a companiilor din agricultura românească va scădea cu aproximativ 15% în anul în curs, conform estimărilor specialiștilor KeysFin.

Astfel, seceta, dar și lipsa investițiilor în infrastructură au dus la scăderi ale cifrei de afaceri ale celor peste 25 mii de companii din agricultura locală, de la aproape 46 miliarde lei în 2019, în jurul pragului de 39 miliarde lei în 2020.

 Realizăm anual analiza dedicată agriculturii locale, însă acesta e primul an în care veștile nu sunt bune: nu putem decât să avertizăm asupra scăderii accentuate atât a cifrei de afaceri, cât și a profitabilității. Chiar dacă fenomenele extreme nu pot fi contracarate în totalitate, mai multe investiții în infrastructură și modernizarea acestui sector ar face ca agricultura românească să nu mai fie meteodependentă în business“, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.

În 2019, în România existau 25,2 mii de companii active, cu 4% mai puține însă, decât în 2018, când au depus bilanțul aproximativ 26,2 mii companii (în baza datelor extrase în octombrie 2020). 

În ceea ce privește topul celor mai mari companii cu profil agricol, REGIA NAȚIONALĂ A PĂDURILOR ROMSILVA ocupa și în 2019 poziția fruntașă, însă analiștii KeysFin remarcă o cifră de afaceri în scădere, de la 2,3 miliarde lei (5,3% din total) în 2018 la 2 miliarde de lei în 2019 (4,5% din total). Pe locurile 2 și 3, în același clasament, se situează PROMAT COMIMPEX SRL (775 milioane lei) și AGRO-CHIRNOGI SA (662 milioane lei).

Primii 10 jucători din agricultură au realizat afaceri însumate în valoare de 6,2 miliarde lei, concentrând 13,6% din totalul cifrei de afaceri a acestui sector în 2019.

ODINIOARĂ GRÂNARUL EUROPEI, ROMÂNIA ÎȘI CAUTĂ DRUMUL

În 2019, România și-a menținut locul 6 în UE, la fel ca în 2018, la producția vegetală, cu aproximativ 6,2% din total.

Deși seceta și fenomenele hidro-meteorologice periculoase au frânat dezvoltarea la scară și mai largă a acestui sector, în 2019 România ocupa în continuare primul loc la porumb în rândul statelor membre ale Uniunii Europene atât în ceea ce privește suprafaţa cultivată, cât şi la producţia realizată, de 16,9 milioane de tone. Paradoxal, cu toate că ocupa primul loc, producția a fost mai mică cu aproximativ 1,8 tone decât în 2018.

Țara noastră a bifat în continuare și cea mai mare producție de floarea soarelui din UE, de 3,5 milioane de tone, această recoltă crescând și valoric de la un an la altul – 3 tone în 2018 în comparație cu 3,5 tone în 2019.

În ceea ce privește producția de grâu la nivelul UE, țara noastră a căzut în clasament, de pe locul 4 pe 5, cu o recoltă de 10 milioane de tone în 2019.

Mai mult, pentru 2020 Comisia Europeană estimează o scădere de 40% a producţiei de cereale din România – la 18 milioane de tone, cea mai mare din Uniunea Europeană, pe fondul secetei prelungite și lipsei infrastructurii de irigaţii.

RECOLTA ÎN BUSINESS

Potrivit analizei KeysFin în topul județelor cu cea mai mare cifră de afaceri din domeniul agriculturii, pe primul loc se situează București, cu 3,6 miliarde lei și 8% din total, Capitala fiind urmată de Constanța (5,4%), de Timiș (5,1%), Călărași (5,1%) și Satu Mare (4,4%).

Cele cinci județe au generat împreună o cifra de afaceri de 12,8 miliarde lei, însumând 28% din cifra de afaceri locală a companiilor din sectorul agricol, în 2019.

Deși 2019 a fost un an plin de provocări, din cele 25,2 mii de companii  care activează în sectorul agricol, aproximativ 14,8 mii (59%)au înregistrat profit, 7,8 mii (29.4%) au fost în pierdere, restul înregistrând un rezultat nul.

Cu toate acestea, profitul net însumat al sectorului a fost de 5 miliarde lei, cu 5,3% mai mic decât în 2018, însă cu peste 62% mai mare decât în 2015.

În ceea ce privește topul profitabilității, cele mai performante companii din domeniu sunt A & S INTERNATIONAL 2000 SRL (pe locul 116 în funcție de cifra de afaceri) , cu un profit de 154 milioane de lei (3,1% din total) în 2019, TRANSAVIA SA și AGRICOST SA, fiecare cu un profit de 92 milioane de lei.

MUNCA LA CÂMP CU ANGAJAȚI PERMANENȚI, ÎNLOCUITĂ DE ZILIERI SAU UTILAJE, DUPĂ CAZ

Forța de muncă în sectorul agricol a însumat aproximativ 128 mii angajați în 2019, cu 2% mai puțini decât în 2018, iar analiștii KeysFin estimează că, pe termen mediu, va exista o consolidare a acestei valori din cauza pandemiei de Coronavirus, a migrației, precum și a automatizării unor etape din procesele agricole. În ceea ce privește angajatorii, cei mai mari sunt companiile mici cu 43,5 mii angajați (34% din total), în timp ce companiile mari din domeniu au lucrat cu aproximativ 23 mii angajați (18% din total), în 2019.

Îngrijorătoare este însă creșterea numărului de companii agricole fără niciun angajat. Astfel, 10,3 mii companii agricole (41% din total) nu au avut niciun angajat în 2019, mai mult decât în 2018 când 9,7 mii de companii se aflau în această situație.

2020, UN AN NEFAST PENTRU AGRICULTURA ROMÂNEASCĂ

Potrivit declaratiei din iulie 2020 a ministrului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Adrian Oroș, seceta din acest an a afectat 34.647 de fermieri care dețin 1,168 milioane de hectare de culturi, aceștia înregistrând pierderi masive în special la recoltele de grâu, porumb, floarea soarelui sau orz. Producătorii agricoli vor fi însă despăgubiți parțial pentru pagubele suferite, însă situația pe termen lung nu se va rezolva doar cu atât, de vină fiind lipsa investițiilor în infrastructura locală de irigații, de care ar trebui să se ocupe Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare – ANIF.

*Notă:

Sectorul agricol cuprinde toate companiile care și-au raportat rezultatele anuale la Ministerul Finanțelor și au ca domeniu principal de activitate unul dintre următoarele coduri CAEN: Cultivarea plantelor și creșterea animalelor – 011, 012, 013, 014, 015, 016, 017 ; Piscicultura – 031, 032 și Silvicultura – 021, 022, 023, 024.

2019p: Datele au fost extrase în octombrie 2020 și pot suferi modificări până la sfârșitul anului.

Producătorii români de dezinfectanți, semnal de alarmă: Atenție cum vă protejați împotriva coronavirusului

Producătorii români de dezinfectanți trag un semnal de alarmă în contextul creșterii semnificative a numărului cazurilor de coronavirus. Experții spun că se întâmplă acest lucru pentru că,  dincolo de măștile neconforme sau purtate incorect, există lacune semnificative în privința folosirii dezinfectanților. Producătorii fac apel la autorități, comercianți și clienți, să evite produse neautorizate care, pe lângă faptul că nu asigură o protecție reală, pot reprezenta un adevărat pericol pentru sănătate.

Deși în ultima vreme au avut loc ample controale în scopul depistării produselor falsificate și a comercianților ilegali, există în continuare pe piață produse care aduc atingere sănătății publice.

Printre acestea se află produse dezinfectante provenite în special din import care nu întrunesc toate condițiile de calitate și protecție sanitară prevăzute de legislația europeană în materie.

Potrivit producătorilor, acești dezinfectanți, care reprezintă un pericol real pentru sănătatea publică, sunt ușor de identificat după câteva elemente simple – produsul este lipicios, lasă dâre pe recipienții în care este stocat și se usucă mai greu pe mâini. În plus, poate crea senzația de încălzire a mâinilor sau poate da iritații.

Constantin Danciu

„Pe lângă faptul că nu au descrieri în limba română, marea majoritate a acestor produse prezintă abateri extrem de grave de la normele europene de etichetare a produselor chimice, respectiv nu au pe etichetă pictograme specifice pentru avertizarea consumatorilor cu privire la toxicitate și inflamabilitate. Mai mult de atât, există produse care nu au prevăzut un sistem de închidere de siguranță pentru copii, care să înlăture riscul ingestiei substanței. Astfel de produse au ajuns pe piață cu acte care nu reflectă produsele comercializate’’, afirmă Constantin Danciu, director de dezvoltare Grande Gloria Production, compania care produce în România dezinfectanții Hygienium, exportați în 24 de țări din întreaga lume.

PERICOLUL FOLOSIRII DEZINFECTANȚILOR NEAUTORIZAȚI

În prezent, multe firme și instituții publice au ales să folosească soluții dezinfectante ,,no name’’, fără niciun fel de autorizare, doar pentru că prețul este unul foarte mic.

,,Folosirea acestor produse în spațiile publice, în magazine, spații industriale și birouri, în loc să ajute la prevenirea pandemiei COVID, creează și mai multe probleme, pentru că, indirect, contribuie la extinderea numărului cazurilor de îmbolnăviri”, afirmă reprezentantul Hygienium.

Pe de altă parte, producătorii români de dezinfectanți remarcă și faptul că există firme, inclusiv din rândul celor care lucrează cu publicul, care folosesc dezinfectanți contrafăcuți în recipienți de branduri consacrate.

Dincolo de faptul că prejudiciază imaginea și produsele firmelor autorizate, producătorii trag un semnal de alarmă privind riscul folosirii unor astfel de soluții.

Într-o analiză lansată recent de Frames & Hygienium, experții afirmau că, din păcate, multe dintre firmele și instituțiile publice din România ignoră sau tratează superficial pericolul generat de coronavirusul COVID – 19.

Astfel s-a ajuns ca numărul companiilor cu cazuri de îmbolnăvire se crească semnificativ, iar pericolul, dincolo de cel sanitar, este ca business-urile să intre în blocaj, cu consecințe majore pe lanțurile economice.

Există lacune serioase în privința utilizării soluțiilor de protecție sanitară. Chiar dacă au acces la produse de calitate, sunt multe cazurile în care acestea sunt folosite incorect, fapt care le scade din eficiență și crește riscul îmbolnăvirilor”, afirmă experții.

FOLOSIȚI NUMAI PRODUSE AUTORIZATE

Producătorii români de dezinfectanți au început demersurile pentru înființarea unei asociații care să le reprezinte interesele, „Protejăm România”, și lansează un apel public prin care solicită comercianților și populației să folosească numai dezinfectanți autorizați de Ministerul Sănătății.

Potrivit reprezentanților producătorilor, în România, în prezent, este dificil pentru un producător care respectă toate standardele, care obține autorizarea Ministerului Sănătății, să concureze cu producătorii și comercianții ilegali, care vând la prețuri mici unor clienți care, din păcate, tratează cu inconștiență pericolul utilizării acestor produse.

Companiile fac apel la Ministerul Sănătății și la celelalte autoritățile competente să joace un rol mai activ în acest sector, pe întregul lanț, de la import/producție la distribuție.

„Este nevoie, în plus, de o accelerare a procedurilor de acreditare a produselor românești, pentru că birocrația reprezintă, în prezent, o mare provocare”, afirmă reprezentanții companiilor.

Producătorii români își anunță disponibilitatea de a dezvolta, împreună cu autoritățile, un laborator special care să acrediteze produsele vândute pe piața românescă, inclusiv pe cele venite din import.

ÎMPREUNĂ PROTEJĂM ROMÂNIA

Producătorii și comercianții de dezinfectanți, reuniți în asociația patronală „Protejăm România”, au pus bazele unei campanii publice de conștientizare a măsurilor de protecție sanitară în scopul limitării pandemiei.

„Dezvoltăm o platformă de training în domeniul asigurării soluțiilor de protecție sanitară și încercăm să reunim, pe o hartă virtuală, toate companiile acreditate care vin și oferă astfel de soluții. De asemenea, vrem să inventariem toate business-urile din România, mai ales din HORECA, care respectă toate măsurile de siguranță sanitară și pe cele care au nevoie de sprijin pentru a evita pericolul îmbolnăvirilor”, afirmă inițiatorii.

Totodată, companiile au început demersurile pentru dezvoltarea unei platforme de colaborare al cărei scop principal îl constituie revitalizarea industriei chimice din România.

„Vrem să construim un ecosistem de business capabil să asigure întregul necesar de produse dezinfectante pentru țara noastră și export. Hygienium vinde deja în 24 de țări din întreaga lume și, împreună, vrem să conlucrăm pentru dezvoltarea unei oferte competitive de produse de siguranță sanitară made in Romania”, afirmă Danciu.

Potrivit producătorilor, România are resursele economice și umane capabile să dezvolte o industrie de profil la standarde europene.

„Împreună cu autoritățile și experții din domeniul sanitar, pe baza fondurilor europene aflate la dispoziția României, țara noastră are șansa de a construi rapid un sistem de protecție sanitară de ultimă generație, care să includă produsele și serviciile necesare care să-i asigure un răspuns prompt și eficace în cazul apariției unor crize sanitare de tipul pademiei COVID”, a mai declarat expertul Constantin Danciu.

Vestra Industry, creștere cu 32% a cifrei de afaceri în T3 2020 față de perioada similară din 2019

0

Clusterul Vestra Industry, specializat în industria utilităților și echipamentelor de automatizare, a înregistrat în trimestrul trei al anului în curs o creștere a cifrei de afaceri cu 32% față de perioada similară a anului trecut, atingând 70 milioane de lei. Numai în trimestrul trei, cifra de afaceri a fost de 33 milioane de lei, o creștere cu aproximativ 57% față de trimestrul trei 2019. Portofoliul de clienți a crescut cu 15% față de 2019. Compania subliniază că „rezultatele se bazează atât pe parteneriatele solide cu furnizorii care aduc plus-valoare businessului, cât și pe calitatea bunurilor și serviciilor distribuite la nivelul pieței. Factorii care au generat această majorare într-un mod alert au fost apetența constructorilor pentru finalizarea proiectelor de pe piața din România aflată încă în dezvoltare și dependentă de măsurile economice și financiare aplicate de Guvern, dar si vremea neobișnuit de frumoasă pentru această perioadă care a fost de mare ajutor în implementarea proiectelor”.

Vlad Iftime

Vlad Iftime, Managing Partner Vestra Industry, accentuează: „La fel ca majoritatea sectoarelor economice, și noi am fost afectați de pandemia generată de Covid-19. Fiind o companie de consultanță trebuie să menținem constant legătura cu clienții și să ne deplasăm pe teren, astfel că starea de urgență și măsurile de distanțare socială reprezintă o provocare pentru noi. Cu toate acestea, am reușit să ne adaptăm noilor condiții și să ne continuăm activitatea și, la fel ca într-o mare familie, ne-am susținut reciproc și am luptat împreună pentru atingerea obiectivelor comune. Pentru anul 2021 ne-am propus să creștem departamentul de IT care va realiza soluții pentru orașe inteligente (smart cities) și de cyber security. Astfel, oferim posibilitatea orașelor și comunităților să devină competitive din punct de vedere economic, să își consolideze eforturile de durabilitate și să deschidă ușa către noi servicii și comunicații într-o societate mobilă în continuă creștere. Într-o lume din ce în ce mai dependentă de tehnologie, în care hub-urile urbane sunt interconectate, securitatea în mediul virtual devine și ea un must have”.

Vestra Industry este caracterizată ca „prima companie din România cu un portofoliu bogat și o experiență vastă de peste 25 de ani care creează o punte între nevoile beneficiarilor (creșterea eficienței și performanței consumului de apă, energiei termice sau gaz) și oferta internațională de produse, servicii și echipamente destinate industriei de utilități. Activitatea companiei se axează pe două divizii: cea de automatizări cu o pondere de 30% și cea de echipamente-utilități cu o pondere de 70% din cifra de afaceri. În prezent, compania desfășoară proiecte care se axează pe partea de utilități publice și de contorizare inteligentă prin comunicații de tip SMART contribuind în același timp la protejarea mediului înconjurător, impactat de schimbările climatice. Astfel, cu ajutorul partenerilor, lideri de piață la nivel mondial și alături de cei 62 de angajați, Vestra Industry a reușit să ofere clienților cele mai eficiente soluții menite să controleze pierderile de apă sau consumul inutil de energie electrică. Vestra Industry comercializează o gamă largă de echipamente de măsură și control, soluții pentru rețele de apă și canalizare dar și sisteme de automatizare aduse pe piața din România în parteneriat cu lideri modiali precum Rockwell Automation, Itron, AVK International, Kamstrup, Baroclean, Sainte-Lizaigne, Panduit, Rivard, Orbinox, Enz® Technik Ag, ProSoft Technology, Grupul ECA, Musthane, Cla-Val, Hilscher, Universal Robots”.

CEC Bank lansează plățile prin Google Pay

0

CEC Bank anunță lansarea serviciilor Google Pay. Astfel, clienții vor avea la dispoziție un nou instrument de plată modern pentru cumpărăturile din magazine și online. Cu Google Pay, posesorii de carduri emise de CEC Bank, pot face plăți contactless direct de pe telefoane cu sistem de operare Android, rapid, ușor și în siguranță.

„La CEC Bank, credem ca viitorul este în digitalizarea serviciilor bancare. În prezent, 4 din 10 utilizatori care folosesc în mod curent cardurile, apeleaza și la plățile contactless, iar plățile de pe telefoane și ceasuri smart au crescut de 4 ori raportat la primăvară, accelerând în contextul pandemiei. Colaborarea cu companii de anvergura Google are potențialul de a schimba viitorul bankingului și aduce noi beneficii pentru consumatori. Peste 85% dintre clienții CEC Bank folosesc dispozitive mobile cu Android”, a declarat Bogdan Neacșu, Director General al CEC Bank.

“Deținătorii de carduri Visa vor putea plăti contactless în magazine sau online cu orice dispozitiv Android. În acest moment, peste 70% dintre cardurile Visa din România pot fi folosite pentru a plăti cu Google Pay la comercianții locali. Românii apelează tot mai mult la plățile digitale care oferă confort sporit și reprezintă o măsură de protecție în contextul pandemiei, iar securitatea și confidențialitatea datelor sunt esențiale. Tehnologia Visa protejează datele reale ale cardului care nu sunt niciodată dezvăluite, ceea ce oferă un nivel suplimentar de securitate plăților digitale”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa Romania.

Google Pay este disponibil pentru clienții cu carduri de debit sau de credit emise de CEC Bank, care folosesc dispozitive mobile pe care este instalat sistemul de operare Android 5 sau o versiune mai noua.

Pentru a activa Google Pay, se accesează aplicația MobileBanking a CEC Bank, secțiunea Carduri/Setări și se alege opțiunea de adăugare a cardului în Google Pay.

Realizarea de plăți cu cardul la comercianți prin Google Pay este extrem de ușoară: este suficient să deblocați telefonul, folosind parola, amprenta sau alte mijloace de identificare și să-l apropiați de POS. Veți primi imediat confirmarea tranzacției. Google Pay asigură toate condițiile pentru securitatea tranzacțiilor: datele cardului nu sunt stocate pe telefon și se folosește un token criptat și securizat.

Fundația EOS, Certipro Education și Microsoft România, lansează un nou program pentru dezvoltarea competențelor digitale în rândul cadrelor didactice

0

Fundația EOS, Certipro Education și Microsoft România au realizat ghidul metodologic Proiectarea Învățării în Secolul 21, cu scopul de a sprijini cadrele didactice din România în dezvoltarea competențelor și abilităților digitale.

Demersul vineîn contextul în care profesorii din întreaga lume depun eforturi pentru a concepe și a se adapta unor noi modele de învățare cu ajutorul tehnologiei digitale, care să asigure o pregătire mai bună elevilor pentru activitatea profesională și viața în secolul 21. Astfel, cadrele didactice vor avea parte de îndrumare în identificarea și exploatarea oportunităților de învățare care formează competențele secolului 21, prin utilizarea tehnologiei digitale.

Ghidul metodologic Proiectarea Învățării în Secolul 21 este o resursă aliniată cadrului european de competențe digitale pentru profesori (DigiCompEdu) și reprezintă un reper important pentru cadrele didactice care doresc să își valideze cunoștințele și competențele de utilizare a tehnologiei în procesul de predare și învățare. Această recunoaștere se realizează prin susținerea unui examen – Predarea cu ajutorul tehnologiei (62-193) – o certificare globală dezvoltată de Microsoft și implementată în România de Certipro Education. Certificarea obținută, denumită generic Microsoft Certified Educator – MCE, demonstrează abilitățile profesorilor de a integra tehnologia digitală în predarea la clasă.

Certificarea MCE a fost echivalată de Ministerul Educației și Cercetării cu 15 credite profesionale (conform OMEC 4413/28.05.2020), iar Microsoft România pune la dispoziția comunității educaționale, prin Casele Corpului Didactic, un prim lot de 250 de examene gratuite MCE. 

Certificarea MCE este recomandată profesorilor din învățământul preuniversitar, studenților care se pregătesc să devină profesori la clasă, cadrelor didactice aflate în stadiul de formare inițială sau de formare continuă, consilierilor educativi și altor profesioniști din domeniul educațional care doresc să își certifice competențele. Profesorii certificați MCE pot dovedi că dețin competențele necesare pentru a le asigura elevilor experiențe de învățare bogate, personalizate, care includ competențele esențiale necesare în secolul 21, folosind instrumentele Microsoft.

„Microsoft Certified Educator oferă profesorilor o certificare recunoscută global și validează cunoștințele lor de integrare a tehnologiei în procesul de învățare. Ca furnizor de formare pentru cadre didactice, Fundația EOS a realizat materialul de studiu pentru

obținerea acestei certificări și sprijină profesorii în obținerea unui credențial cu adevărat important în educația digitală a secolului 21”, spune Laurențiu Bunescu, director Programe de Educație Digitală la Fundația EOS România.

„Modelele și metodele de învățare evoluează constant în direcția digitalizării, iar elevii din prezent au nevoie de o pregătire adecvată pentru profesiile din viitor. Noi am înțeles că pentru a avea o pregătire solidă pentru job-urile de peste 10, 20 sau 30 de ani, este necesar să pornim de la profesori, astfel că dezvoltăm soluții pentru a-i familiariza cu noile tehnologii, determinându-i să se antreneze într-un proces constant de învățare și să-și actualizeze metodele de predare. Aceasta este o tendință pe care o identificăm la nivel global, cu atât mai mult în contextul actual, în care școala se desfășoară în totalitate în mediul online. Astfel, le deschidem profesorilor oportunitatea de a-și îmbogăți cunoștințele digitale și le oferim o certificare recunoscută internațional, în conformitate cu prevederile normelor de la nivel european, care să ateste faptul că dețin abilități de integrare a tehnologiei în predarea la clasă”, precizează Daniel Rusen, director Marketing și Operațiuni, Microsoft România.

Proiectarea Învățării în Secolul 21 pune la dispoziția profesorilor modalități clare și practice de predare a abilităților de secol 21 cu ajutorul tehnologiilor digitale, prin intermediul unui set de lecții Office Mix. Acest set de lecții asigură un proces bazat pe

practici de colaborare, menit să ajute profesorii să transforme modul în care proiectează activitățile de învățare la clasă, făcându-le mai atractive și mai reale pentru elevi. Prin parcurgerea resurselor de Proiectare a Învățării în Secolul 21, profesorii pot învăța cum să utilizeze caracteristicile de bază ale pachetului Office 365, inclusiv Microsoft Teams, OneNote, Sway, Microsoft Forms, Office Online și OneDrive.

Ghidul metodologic descrie șase criterii pentru învățarea în secolul 21, acestea reprezentând competențe importante de care ar trebui să țină cont profesorii atunci când proiectează activități de învățare folosind tehnologia digitală. Aceste criterii extrem de importante sunt:

1.        Colaborarea

2.        Abilitățile de comunicare

3.        Construirea cunoștințelor

4.        Rezolvarea de probleme din lumea reală și inovarea

5.        Folosirea TIC pentru învățare 

6.        Autoreglarea învățării

Ghidul metodologic Proiectarea Învățării în Secolul 21și alte informații importante despre acest program pot fi consultate aici: http://certipro.ro/certificari-lista/microsoft-certified-educator-mce/.

Educație pentru managementul responsabil al pădurilor – un proiect dezvoltat în parteneriat de Ingka Investments Romania și Junior Achievement Romania

0

Proiectul Managementul forestier oferă elevilor de liceu din clasele cu domeniu de specializare silvicultura informații și concepte privind aplicarea procedurilor moderne de management al pădurilor, susținerea principiului fundamental al conservării și dezvoltării fondului forestier și modul în care tehnologia susține managementul durabil în domeniul silviculturii.

Junior Achievement (JA) România și Ingka Investments România vor desfășura, în anul școlar 2020-2021, a doua ediție a proiectului Managementul forestier, în care vor fi implicațiminimum 200 de elevi din șase licee din țară, cu clase de specializare în domeniul silviculturii.

Parte a disciplinei Junior Achievement dedicată orientării profesionale și a programului internațional Succesul profesional, proiectul are ca obiectiv familiarizarea elevilor cu aplicarea procedurilor moderne de management al pădurilor, necesitatea protejării și conservării fondului forestier, precum și modul în care tehnologia susține managementul durabil în domeniul silvic.

Cele trei module educaționale, dezvoltate în cadrul proiectului Managementul forestier, se derulează sub coordonarea cadrelor didactice, în sistem hibrid – la clasă și online –, iar materialele de studiu sunt disponibile atât in versiune digitală, cât și tipărită.

Componentele learning by doing și project based, ce caracterizează conținuturile din cadrul proiectului, ajută elevii să înțeleagă importanța și modul practic în care se aplică managementul forestier responsabil.

„În munca noastră de zi cu zi avem mereu în minte grija pentru păduri, pentru comunitățile în care suntem prezenți și pentru generațiile următoare. Iar în aceste vremuri complicate, copiii și educația au nevoie de tot suportul pe care fiecare dintre noi îl putem da. De aceea, ne bucurăm mult să putem continua acest proiect, acum și cu o componentă online. Suntem ferm convinși că managementul forestier se poate face într-un mod responsabil, cu grijă pentru mediu, și vrem să le povestim copiilor cât mai multe din ceea ce noi știm. Ei sunt, până la urmă, dintre cei care vor prelua ștafeta peste ani. Simplitatea, grija față de costuri, apropierea și grija față de oameni și planetă sunt câteva dintre valorile care ne motivează să inovăm și să îmbunătățim în mod constant felul în care lucrăm.”, Bogdan Bănică, Manager de conformitate si sustenabilitate, Ingka Investments Romania.

Proiectul este recomandat elevilor și profesorilor din învățământul vocațional și tehnologic, învățământul profesional și învățământul postliceal, domeniul silvicultură.

Informații despre proiect: https://www.jaromania.org/proiecte/managementul-forestier



Despre Ingka Investments România

Ingka Investments România este o filială a Ingka Investments, divizia de investiții a Ingka Group – partener strategic în sistemul de franciză IKEA. Ingka Group (Ingka Holding B.V. și entitățile controlate) este unul dintre cele 11 grupuri diferite de companii care dețin și operează magazine IKEA în baza unor acorduri de franciză cu Inter IKEA Systems B.V.

Ingka Investments administrează investiții în domeniul resurselor sustenabile și energiei regenerabile și are rolul de a asigura dezvoltarea pe termen lung a grupului și atingerea obiectivelor de sustenabilitate.

În prezent, Ingka Investments deține și administrează responsabil aproximativ 243.000 de hectare de păduri în România, Lituania, Letonia, Estonia şi Statele Unite ale Americii.

Despre Junior Achievement (JA) România

Junior Achievement România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip „learning by doing“ și „project based”, adaptate învățării hibride, sunt urmate anual de peste 230.000 de elevi și studenți din peste 1.670 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2019, Junior Achievement a celebrat 100 de ani de existență, iar în 2020, organizația s-a poziționat pe locul 7 în topul NGO Advisor, dedicat celor mai importante 500 de ONG-uri la nivel mondial.

Sondaj BestJobs: Angajații români cred că firmele pentru care lucrează sunt mai bine pregătite acum decât erau în criza financiară din 2008

0

Mai bine de 60% dintre angajații români care au răspuns unui sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs cred că angajatorul lor este mai bine pregătit să facă față unei eventuale crize economice decât a fost în 2008.

Gradul de îngrijorare privind pierderea locului de muncă a înregistrat o ușoară scădere de la debutul crizei epidemiologice și până în prezent astfel, doar 30,9% dintre respondenți s-au declarat îngrijorați în privința pierderii locului de muncă în următoare perioadă, versus 34,5% în perioada martie-aprilie 2020. Alți 21% dintre angajați sunt îngrijorați de o eventuală reducere a salariului, în timp ce 14% menționează șomajul tehnic. La polul opus, 23% dintre respondenți nu se așteaptă la un impact negativ asupra jobului lor. 

Criza epidemiologică actuală a avut un impact major și în ceea ce privește migrația angajaților, astfel că, la acest moment, doar puțin peste 12% ar lua în calcul să plece din țară  pe termen scurt și mediu, comparativ cu peste 35% în aceeași perioadă a anului trecut.

Angajații au pus bani deoparte în perioada pandemiei

Cei mai mulți angajați (73%) spun că au reușit să strângă între timp niște bani pentru zile negre. Cei mai mulți au economii care le-ar asigura un trai decent pentru până la 3 luni (54%), iar aproximativ 13% dintre cei care au pus bani deoparte spun că economiile le-ar ajunge până la 6 luni. Doar 9% dintre respondenți au afirmat că dacă își vor pierde locul de muncă au bani în cont cât să trăiască liniștiți până la un an. Comparativ, la un sondaj similar realizat în luna martie a acestui an, doar 21,1% dintre angajați aveau economii cât să-și asigure traiul pentru 3 luni.

Sondajul a fost efectuat în această toamnă, pe un eșantion de 1.174 de utilizatori de internet din România.


Despre BestJobs

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare. Cu un număr de peste 2,5 milioane de profesioniști conectați la piața muncii și peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în țară, cât și în străinătate, BestJobs creează conexiuni între toți cei care vor să găsească un job mai bun și angajatorii care caută noi talente.