Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut

0

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a scăzut luni la 1,59%, potrivit datelor publicate de Banca Națională a României (BNR).

De asemenea, indicele ROBOR la 6 luni a scăzut la 1,72%, de la 1,94%, scrie Profit.ro. Pe 5 august, Consiliul de Administrație al Băncii Naționale a României (BNR) a decis reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,5% pe an, de la 1,75% pe an, începând cu 6 august, dar și de reducere a ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 1% pe an, de la 1,25%.

BNR a publicat, în mai 2019, indicele de referință trimestrial pentru creditele acordate consumatorilor (IRCC), care înlocuiește ROBOR în calculul dobânzilor la majoritatea creditelor în lei.

Înmatriculările de autoturisme din UE au scăzut cu 23,7% în 2020

0

https://www.economica.net/inmatricularile-auto-din-ue-au-scazut-cu-23-7prc-in-2020-i-cu-3-3prc-in-decembrie_195698.html

Înmatriculările auto s-au redus cu 23,7% în UE în 2020, și cu 3,3% în ultima lună a anului, potrivit Economica.net. Cele mai afectate companii sunt Ford, care, cu o diminuare de 30,3% în 2020, a scăzut ca cotă de piață la 5% și a ajuns pe locul 9 în UE și Mazda. De asemenea, piața românească a pierdut 21,8% din cifrele de înmatriculări înregistrate în 2019.  Marca românească Dacia, deținută de Renault, a pierdut 29,7% dintre înmatriculările din UE.

Sursa: https://www.economica.net/inmatricularile-auto-din-ue-au-scazut-cu-23-7prc-in-2020-i-cu-3-3prc-in-decembrie_195698.html

Mi-Home.ro, cea mai nouă platformă de e-commerce Xiaomi, se lansează în România

0

Xiaomi își extinde prezența pe piața din România prin lansarea Mi-Home.ro, noua platformă oficială de e-commerce de unde clienții își vor putea achiziționa online produsele dorite, la cele mai avantajoase prețuri.

Cu ocazia lansării oficiale Mi-Home.ro, fanii Mi și utilizatorii Xiaomi se pot bucura și de prima campanie de flash sale. Aceasta constă în reduceri de până la 30% din prețul recomandat de vânzare al mai multor produse, atât din segmentul telefoanelor inteligente, cât și din gama ecosystem. Mai mult decât atât, prin folosirea codurilor promoționale XIAOMI100, XIAOMI50 sau XIAOMI20 (valabile până la finalul zilei de 18 ianuarie), clienții pot beneficia de discounturi suplimentare în valoare de până la 100 RON. Mai jos, aveți lista completă a produselor cărora li se aplică prima promoție:

TELEFOANE INTELIGENTE

Redmi 9 (3GB+32GB) – 549,90 RON (prin aplicarea codului XIAOMI50 pe 18 ianuarie)

Mi 10T Lite (6GB+128GB) – 1.399,90 RON (prin aplicarea codului XIAOMI50 pe 18 ianuarie)

GAMA ECOSYSTEM

Mi Electric Scooter 1S EU – 1.499,90 RON (prin aplicarea codului XIAOMI100 pe 18 ianuarie)

Mi Air Purifier 3H – 549,99 RON (prin aplicarea codului XIAOMI50 pe 18 ianuarie)

Mi Smart Band 5 – 129,99 RON (prin aplicarea codului XIAOMI20 pe 18 ianuarie)

Surprizele zilnice din cadrul campaniei vor continua în perioada 18-25 ianuarie. Așadar, Mi-home.ro aplică încă din ziua lansării oficiale principiul Xiaomi de a le aduce utilizatorilor săi cele mai bune produse, la prețuri oneste. Canalele oficiale de comunicare ale Mi-Home.ro sunt: www.mi-home.ro și https://www.facebook.com/mihomeromania.  

Mesajul Xiaomi Corporation:“Eficiența crescută a platformei de distribuție pe mai multe canale este componenta de bază a strategiei de extindere a companiei. În acest fel putem opera în mod eficient și în același timp să ne extindem aria de utilizatori și să le oferim noi experiențe. De la începuturile noastre, ne-am concentrat atenția asupra vânzărilor online directe ale produselor noastre pentru a crește eficiența și a ne construi o relație digitală cu utilizatorii.

Odată cu extinderea rețelei de e-commerce în piețele externe și ofertele noastre avantajoase de pe canalele de e-commerce au continuat să se extindă. În 2020, am atins performanțe incredibile. Prin valorificarea avantajelor noastre dual-band și a descoperirilor tehnologice, precum și prin respectarea celor trei principii care ne ghidează – nu ne oprim niciodată din a explora și a inova, continuăm să oferim produse cu un puternic raport calitate-preț, oferim cele mai cool produse – am reușit cu succes să ne menținem poziția pe piața premium și la nivel de livrări de telefoane inteligente, clasându-ne din nou în Top 3 în întreaga lume”.

Top 10 XTB în 2020: Aurul, autoturismele electrice, energia și sectorul financiar au dominat preferințele românilor de investiții în piețe internaționale

0

Aurul, autoturismele electrice, energia și sectorul financiar au dominat preferințele românilor de investiții în piețe internaționale, iar aceste alegeri sugerează în general o dorință de asumare a unor riscuri mai mari, în sectoare volatile sau cu mișcări puternic în trend, în speranța unor rezultate consistente. Scorul titlurilor cu risc ridicat vs. titluri relativ mai puțin riscante pare a fi fost de 9 la 1. iShares Physical Gold, NIO Inc și Tesla Inc (US) au fost printre preferatele investitorilor XTB în România, în 2020. Opt din zece cele mai tranzacționate instrumente internaționale cu deținere la XTB, de către clienții din România, au fost acțiuni cu deținere, iar două au fost ETF-uri.

XTB este o casă de brokeraj listată pe Bursa de la Varșovia și lider de piață în România pe burse internaționale. Datorită prezenței sale pe 12 piețe din Europa și America de Sud, XTB este, de asemenea, o companie de investiții în continuă dezvoltare, acțiunile fiind printre instrumentele preferate ale clienților brokerului în 2020.

„Preferințele românilor arată nuanțe interesante. Pe de o parte, asistăm la o aliniere la tendințele globale privitoare la interesul pentru autovehicule electrice, cu locuri de frunte pentru Tesla (fanion în industrie, atingând o capitalizare de peste 800 de mld. de dolari, listată și pe bursa americană, dar și în Europa) și Nio, probabil cel mai vizibil competitor din China pentru Tesla. Pe de altă parte, dorința de siguranță, ilustrată de locul unu deținut de un ETF pe aur, nu reprezintă decât o imagine parțială a investitorilor români. Pentru mulți dintre aceștia, apetitul speculativ a fost foarte ridicat: pe pozițiile 4, 5, 8 și 9 se află companii din sectorul energie/petrol și gaze, cu un parcurs deosebit de volatil, într-un an cu totul ieșit din comun. Callon, asupra căreia planau semne multiple de întrebare după prăbușirea prețurilor petrolului WTI, a ajuns pe 15 ianuarie la un preț de 3 ori mai mare față de minimele anului anterior, iar Transocean la un nivel de aproape 4 ori mai mare. Alte companii, precum Oasis sau Noble au trecut prin restructurare sau au fost foarte aproape de insolvență. În general, putem vorbi de un apetit foarte ridicat pentru risc, și pentru titluri considerate a fi ”chilipiruri”, dacă ne gândim la DB, banca asupra căreia pierderile și scandalurile imprimaseră o tendință descendentă multianuală și care ajunsese la aproape 95% scădere din vârful din 2007 până în minimul anului trecut (de atunci a recuperat aproape 100%). Pe scurt, am putea spune că aurul, autoturismele electrice, energia și sectorul financiar au dominat în preferințe, și că alegerile sugerează în general o dorință de asumare a unor riscuri mari, în sectoare volatile sau cu mișcări puternic în trend, în speranța unor rezultate consistente. Scorul titluri cu risc ridicat vs. titluri relativ mai puțin riscante pare a fi 9 la 1”, a explicat Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB România.

Claudiu Cazacu, Consulting Strategist, XTB Romania

La rândul său, Radu Puiu, Financial Analyst în cadrul casei de brokeraj spune:

„În topul clasamentului se află iShares Physical Gold, un ETF care replică evoluția aurului, metal care a reușit să câștige multă tracțiune pe fondul gradului ridicat de incertitudine la nivel global și pe fondul injecțiilor de lichiditate ale băncilor centrale. Un alt sector bine reprezentat în top este cel de petrol. Companii care se ocupă de extracția de petrol precum Callon Petroleum, Noble Corporation, Transocean Ltd și Oasis Petroleum s-au aflat, de asemenea, în centrul atenției ca urmare a perioadelor de agitație ale prețurilor petrolului. Deși în prima parte a anului au suferit scăderi majore, odată cu redresarea cotațiilor materiei prime și a îmbunătățirii speranțelor cu privire la gestionarea pandemiei, aceste companii au devenit atractive pentru investitori datorită evaluărilor scăzute. În plus, cotația Noble Corporation a fost ajutată și de anunțul de achiziție în valoare de 5 miliarde de dolari din partea Chevron. Totodată, companiile din sectorul financiar, precum Deutsche Bank și Lyxor au profitat de interesul în creștere de tranzacționare și de condițiile excepționale de piață, obținând rezultate financiare peste așteptări, care au reprezentat surprize plăcute pentru investitori”.

Radu Puiu, Research Analyst XTB Romania

La sfârșitul anului ce tocmai s-a încheiat, investitorii XTB din România aveau acces la  peste 4.000 de instrumente financiare, dintre care 2.000 erau acțiuni, iar restul CFD-uri. În prezent, brokerul oferă acces la 17 burse internaționale, inclusiv Bursa de la New York (NYSE, peste 1.300 de companii) și Bursa din Varșovia (GPW, 282 de companii).

Iată lista completă a celor mai tranzacționate acțiuni, în România, în 2020:

Top 10 instrumente financiare in 2020 România

În primele trei trimestre ale anului 2020, XTB a deschis în total peste 73.000 de conturi noi, iar rulajul trimestrial în acțiuni, în valoare nominală, pentru această perioadă, a fost în medie de aproape 289 milioane USD.

„Anul trecut, acțiunile cu deținere au fost cele mai populare instrumente din oferta XTB. Clienții noștri au dorit să profite nu numai de volatilitatea ridicată pe piață, ci și de introducerea comisionului de 0% la tranzacționarea de acțiuni și ETF-uri cu deținere, pentru rulaje de până la 100.000 EUR pe lună”, a declarat Irina Cristescu, General Manager în cadrul XTB România.

Irina Cristescu, General Manager în cadrul XTB România




Despre XTB:

Cu mai mult de 15 ani de experiență în piețele financiare, XTB este, în prezent, unul dintre cei mai mari brokeri de instrumente derivate din lume și o companie completă de investiții listată pe Bursa de la Varșovia. Cu birouri în peste 10 țări incluzând Marea Britanie, Polonia, Germania și Franța, XTB este, de asemenea, reglementată de cele mai importante autorități de supraveghere din lume incluzând FCA și KNF.

Avertisment cu privire la riscuri:

CFD-urile sunt instrumente complexe și au un risc ridicat de a pierde rapid bani din cauza efectului de levier. 80% din conturile investitorilor de retail pierd bani atunci când tranzacționează CFD-uri cu acest furnizor. Ar trebui să luați în considerare dacă înțelegeți modul în care funcționează CFD-urile și dacă vă puteți permite să vă asumați riscul ridicat de a vă pierde banii. X-Trade Brokers DM S.A.

Orice opinii, cercetări, analize, preţuri sau alte informaţii oferite cu titlul de comentarii generale de piaţă nu reprezintă sfaturi de investiţii. XTB nu este răspunzător pentru orice pierdere sau pagubă incluzând şi fără limitare la, orice pierdere sau câştig care poate lua naștere direct sau indirect din utilizarea sau bazarea pe astfel de informații. Vă aducem la cunoştinţă că informațiile sau cercetările bazate pe date istorice nu garantează viitoare performanțe sau rezultate.

Servicii online pentru a doua opinie medicală

0

Interesul pentru o a doua opinie medicală este în creștere, arată un studiu efectuat de compania de asigurări Aegon România: 6 din 10 respondenți (eșantion de peste 1000 de personae) „au declarat că au apelat la opinia unui alt medic pentru a fi siguri că diagnosticul primit inițial era corect sau pentru a li se confirma deciziile legate de un anumit tratament, o procedură sau intervenție”. Cel mai des au recurs la servicii de a doua opinie medicală familiile moderne cu copii, în proporție de 69% și tinerii profesioniști, 63%.  

Motivele declarate pentru achiziționarea unui serviciu de a doua opinie medicală: 31% pentru copil, 24% pentru ei înșiși, 17% pentru părinți, 11% pentru partenerul de viață, precum și pentru bunici, frați, alte rude sau încă nu au luat o decizie în acest sens. 74% dintre cei intervievați au declarat că ar fi interesați de un angajator care ar oferi printre beneficii o asigurare care conține componentă de a doua opinie medicală.

Sinziana Maioreanu

Sînziana Maioreanu (foto), director general al Aegon România: „Rezultatele acestei cercetări arată faptul că, deși românii s-au mai obișnuit cu situația prin care trecem, ei sunt în continuare temători, iar una dintre preocupările principale este sănătatea lor și a celor dragi. Un lucru natural, având în vedere experiența ultimelor luni. Tocmai de aceea, am luat decizia de a ne adapta produsele la nevoile lor actuale. Astfel, am hotărât ca Aegon Diagnose.me, serviciul de a doua opinie medicală, să poată fi achiziționat de către clienții partenerului nostru Alpha Bank atât pentru ei, iar vârsta maximă pe care o pot avea în momentul încheierii asigurării este de 80 de ani, cât și pentru copiii lor, fiind disponibil pentru cei cu vârsta de peste 1 an. Cercetările pe care le-am realizat de la debutul pandemiei Covid-19 până acum arată faptul că experiența acestui an și-a pus amprenta asupra modului în care gândesc românii, i-a determinat să ia în considerare asigurările, fie pentru sănătate, fie de viață cu economisire, tocmai pentru a avea un sprijin în situațiile neprevăzute. Până la urmă, asigurările au fost create exact în acest scop, de a fi un sprijin în situațiile dificile, de a facilita accesul cât mai multor oameni la servicii medicale de bună calitate și de a îi ajuta să își construiască, pas cu pas, o anumită stabilitate financiară. Cred că această criză ne-a maturizat, iar efectele vor începe să se vadă și mai mult din a doua jumătate a anului 2021, cel mai probabil”.

Cristian Daniel Dragoș, vicepreședinte Executiv Retail AlphaBank: „Parteneriatul cu Aegon, demarat în anul 2015, a avut ca scop principal distribuția unor produse de asigurare inovatoare, care să răspundă nevoilor prezente și viitoare ale clienților noștri. În toată această perioadă, produsele oferite au fost îmbunătățite continuu, adaptate sugestiilor primite direct din partea beneficiarilor. Aegon Diagnose.me acoperă acum întreaga familie, crescând nivelul de siguranță al acesteia într-o perioada în care grija pentru sănătatea celor apropiați este mai accentuată ca niciodată”.

Aegon România precizează că „serviciul de a doua opinie medicală Aegon Diagnose.me a fost lansat la finele lui 2017 în colaborare cu platforma Diagnose.me și pune la dispoziția românilor accesul la o echipă de peste 150 medici din 35 de ţări din Europa și SUA. Domeniile acoperite sunt oncologie, neurologie, cardiologie, ortopedie, medicină internă, pediatrie, imagistică, pneumologie etc. Totul se desfășoară online. Pacientul primește un raport de la medicul ales de pe platforma Diagnose.me în 7 zile lucrătoare de la trimiterea documentelor medicale, iar raportul primit va fi în limba română. Pachetul Standard al Aegon Diagnose.me costă 120 lei/an, iar Pachetul Expert costă 360 lei/an”. 

Aegon România se definește ca „parte dintr-unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, specializat în asigurări de viață, planuri de pensie și soluții pentru investiții. Aegon are, la nivel mondial, o tradiție de peste 175 de ani și este prezent în peste 20 de țări. În total, cei peste 28.000 de angajați ai companiei oferă servicii financiare pentru aproximativ 30 de milioane de clienți din Europa, Asia și America. Aegon a intrat pe piața din România în 2007, prin compania de pensii private, și în 2008 prin compania de asigurări de viață. În prezent, Aegon are în România peste 1 milion de clienți și 150 de angajați”.

THE DIPLOMAT – BUCHAREST AWARDS GALA 2021

0

2020 a fost un an al schimbarilor fundamentale si al resetarii prioritatilor atat la nivelul profund al societatii, dar si din perspectiva unei noi abordari de afaceri in noua economie.  

In acest context, pentru 2021, The Diplomat-Bucharest isi propune sa intampine noul an cu o editie speciala a GALEI PREMIILOR THE DIPLOMAT-BUCHAREST care sa celebreze si in acelasi timp sa ofere o bine-meritata recunoastere a performantei companiilor, managerilor si liderilor din mediul de afaceri.  

Pe 28 ianuarie 2021, THE DIPLOMAT – BUCHAREST AWARDS GALA isi propune sa  puna in lumina rezilienta celor care inspira noi perspective de revenire si de crestere a afacerilor din industriile strategice in beneficiul intregii economii.

GALA PREMIILOR THE DIPLOMAT-BUCHAREST va fi precedata de o sesiune de discutii LEADERS TALKS pentru a sublinia rolul leadership-ului local si importanta strategiilor dezvoltate in cadrul companiilor din Romania.

LEADERS TALKS  | PANEL &  SUBIECTE DIN AGENDA  

PANEL

  • Vivek Bakshi, General Manager – International Operations (Europe) at Wipro Technologies
  • Marian Popa, Managing Director and  Head of DB Global Technology
  • Mihai Boldijar, General Manager at ROBERT BOSCH  Romania and ROBERT BOSCH EOOD Bulgaria
  • Corneliu Bodea, CEO Adrem Invest & President at Romanian Energy Center (CRE)
  • Colin C Lovering, VP – British Romanian Chamber of Commerce, International Business Partner – Brainovate

AFACERI IN TRANSFORMARE IN NOUA ECONOMIE

Cum abordeaza directorii executivi si managerii companiilor mari aspecte legate de leadership si rezilienta organizationala in industriile lor cu scopul concret de a atinge obiectivele de afaceri in 2021?

NOI PERSPECTIVE DE ABORDARE A AFACERILOR

Care sunt mesajele si abordarile managerilor pentru a motiva echipe si a urma noi directii strategice  pentru operatiunile companiilor pentru 2021

NICI O CRIZA NU TREBUIE IROSITA

Cum poate un CEO si un lider al unei organizatii sa valorifice provocarile actuale ale economiei si care sunt principalele aspecte luate in calcul pentru dezvoltarea afacerilor  in acest an

INOVATIE &  LEADERSHIP:

Ce masuri inovatoare si strategii de leadership incluziv au fost aplicate in cadrul companiei si ce asteptari sunt de la 2021?

GALA PREMIILOR THE DIPLOMAT-BUCHAREST |  REZILIENTA IN AFACERI   

COMPANII, LIDERI SI ECHIPE sunt invitati sa se alature unei editii speciale GALA PREMIILOR THE DIPLOMAT-BUCHAREST care isi propune sa recunoasca rezilienta companiilor si eforturile liderilor si echipelor acestora in cautarea cailor inovatoare si sustenabile de CONTINUITATE  & DEZVOLTARE a AFACERILOR

__________________________________________________________________________

DE CE SA TE ALATURI GALEI

Ai facut tot posibilul pentru a valorifica in bine impactul anului 2020

Prin actiunile tale, ai inspirat si motivat oamenii din companie

Consideri ca responsabilitatea sociala este motorul dezvoltarii comunitatilor

Consideri ca educatia si impartasirea cunostintelor stau la baza dezvoltarii companiei

Te-ai adaptat si ai abordat strategii noi de dezvoltare a afacerilor

Ai asigurat continuarea afacerilor si ai mentinut performanta companiei

Nu ai uitat sa fii empatic si sa fii recunoscator celor din jur

Crezi in performanta ta si a echipei tale

Te astepti doar la ce e mai bun in 2021!

TenarisSilcotub, linie nouă pentru industria auto la Zalău

0

Compania TenarisSilcotub (parte a grupului Tenaris, lider global în materie de produse tubulare), cel mai important producător român de țevi fără sudură de diametre mici pentru industriile energiei, mecanică și auto, a investit 5,5 milioane de dolari în noua linie de producție pentru industria auto, de la fabrica proprie din Zalău: o linie de componente pentru airbag de ultimă generație, unicat în Europa, în care testarea componentelor este 100% automatizată.

Mihaela Popescu, președintele companiei TenarisSilcotub, subliniază: „Așa cum am demonstrat de-a lungul anilor, perspectiva adoptată de Tenaris este de a pune pe primul loc satisfacerea nevoilor din ce în ce mai complexe ale clienților din industria auto. Ele ne determină, în același timp, să ne autodepășim permanent. Noua linie, ce include tehnologie de ultima generație și echipamente inovatoare concepute de echipa R&D Tenaris, asigură eficiență, precizie înaltă, dar și controlul automat al calității produselor”.

TenarisSilcotub informează că „noua linie completează strategia producătorului de țevi de consolidare a poziției deținute pe piața componentelor pentru airbag-uri. Aceasta include, pe lângă echipamente de precizie pentru fabricarea inflatoarelor pentru airbag, o instalație de control unicat, prototip dezvoltat de către echipa R&D Tenaris ce înglobează metode multiple de control”. Cu noua linie, capacitatea de producție de componente pentru airbag se dublează, pentru a deservi clienții din sectorul sistemelor de siguranță pentru autovehicule precum Autoliv.În acest sens,Jared Jensen, Global Commodity Director Autoliv, lider mondial în producția de sisteme de siguranță pentru autovehicule, cu 10 fabrici în România, accentuează: „Pe parcursul celor aproape 20 de ani de parteneriat, Autoliv și Tenaris au colaborat strâns pentru a dezvolta împreună noi tehnologii, pentru a crea capacități noi și a reduce rata defectelor. Toate acestea susțin viziunea Autoliv de a salva cât mai multe vieți”.

Tenaris completează că „în ultimii 10 ani a investit în Zalău peste 15 milioane USD în linii de producție, echipamente și tehnologie pentru fabricarea de produse și componente cu valoare adăugată mare destinate industriei auto. Prin rețeaua globală de centre de producție certificate IATF 16949, precum și prin serviciile oferite, Tenaris a devenit un furnizor strategic pentru piața componentelor auto”.

TenarisSilcotub are unități de producție la Zalău, Călărași și Câmpina, cu peste 1.500 de salariați.

Banca Internațională de Investiții face un plasament privat în euro în cadrul programului MTN cu scadență istorică de 20 de ani

0

Banca Internațională de Investiții dă startul finanțărilor în 2021 prin plasarea unei tranzacții în cadrul programului său MTN cu o scadență record de 20 de ani. Noua tranzacție, în sumă de 30 de milioane de euro și având un preț de MS+90 bps (cupon cu o rată anuală a dobânzii de 0,95%) va fi listată la Bursa de Valori din Dublin.

Investitorul este o societate de asigurări din Germania, aliniindu-se obiectivului Băncii de a-și diversifica în continuare baza de investitori și demonstrând o încredere semnificativă din partea investitorilor în reputația Băncii Internaționale de Investiții.

Această tranzacție are cea mai lungă scadență obținută vreodată, ceea ce contribuie la îmbunătățirea profilului general de scadență al finanțării Băncii și la extinderea duratei elementelor de pasiv ale acesteia. Mai mult, revenirea la finanțarea în euro la un preț extrem de competitiv, în ciuda duratei care a crescut semnificativ, cu un cupon cu o rată anuală a dobânzii egală cu 95 bps, este un rezultat vizibil al îmbunătățirii constante a profilului de credit al Băncii Internaționale de Investiții.

Tranzacția a fost pregătită de Citigroup Global Markets Europe AG, care a fost desemnată dealerul zilei în cadrul programului MTN al Băncii înregistrat la Bursa de Valori din Dublin.

„În anul 2020, în ciuda pandemiei, Banca Internațională de Investiții a atras un volum extraordinar (aproape 600 de milioane de euro) de fonduri noi și, de asemenea, a doborât câteva dintre recordurile sale anterioare de finanțare (din punct de vedere al volumului și al prețului). Noua tranzacție încheiată astăzi este un prim pas important în continuarea acestei evoluții extraordinare. Anul acesta intenționăm să ne continuăm strategia de marketing adresată investitorilor și, după publicarea situațiilor financiare auditate pentru anul 2020, așteptată la începutul lunii februarie, vom organiza cea de-a doua convocare globală a investitorilor, pentru o informare transparentă a bazei ample de investitori și comunicarea mai multor detalii cu privire la performanța financiară și planul de finanțare al Băncii Internaționale de Investiții. De asemenea, ne propunem să finalizăm actualizarea programului MTN până la sfârșitul lunii februarie.” a comentat dl Nikolay Kosov, președintele consiliului de administrație al Băncii Internaționale de Investiții.

„Anul abia începuse, dar investitorii își manifestaseră deja un puternic interes în legătură cu Banca Internațională de Investiții. În ciuda volatilității crescute a pieței, în special a curbelor de referință pentru plasamente pe termen lung, ne bucurăm să vedem un interes în legătură cu o scadență atât de lungă și cu un preț foarte competitiv. Marja de credit atinsă cu această tranzacție (90 bps vs MS) este egală cu cea mai bună tranzacție a noastră în lei pe 3 ani din anul anterior, fără nicio primă de marjă de credit la o extindere semnificativă a scadenței (17 ani). Această tranzacție stabilește așteptări pozitive pentru finanțarea noastră pe termen lung pentru întregul an ce urmează.” a observat dl Jozef Kollar, prim vice-președintele consiliului de administrație al Băncii Internaționale de Investiții.

TransferGo numește un român la conducerea activităților sale globale de marketing și anunță transferuri de bani în creștere către România

0

TransferGo, compania de transferuri internaționale de bani, l-a numit pe Marius Nedelcu(foto) în funcția de Chief Marketing Officer, poziție din care va fi responsabil cu activitățile globale de marketing ale companiei.

Tot astăzi, compania a anunțat o creștere cu 50% a fluxului de bani transferați către și din România în 2020, în comparație cu anul anterior. Mai mult, transferurile cu România reprezintă 25% din întregul flux de bani transferați prin intermediul platformei în 2020, la nivel global.

De asemenea, a crescut și numărul total de tranzacții efectuate de români din și în străinătate, în 2020 TransferGo înregistrând cu 40% mai multe tranzacții decât în 2019. Cele mai multe tranzacții au fost efectuate prin intermediul aplicației mobile, România fiind țara cu cea mai mare rată de utilizare a acesteia, de 80%. Ponderea tranzacțiilor efectuate de români din totalul tranzacțiilor clienților TransferGo din toată lumea, se menține constantă, în jurul valorii de 20%.

Tot în 2020, creșterea numărului de tranzacții și a fluxului de bani circulat către și din România a generat o dublare a veniturilor TransferGo din acest coridor.

În ceea ce privește numărul de clienți, în 2020 compania a atins 2,5 milioane de utilizatori la nivel global. În privința utilizatorilor români activi, numărul acestora se păstrează la valori constante, românii numărându-se printre cei mai fideli utilizatori ai platformei TransferGo, astfel că aceștia au cea mai bună rată de retenție înregistrată de companie.

Valoarea medie a sumei transferate de un român din diaspora către țară se păstrează și ea constantă, în jurul sumei de 500 euro/lună, potrivit datelor TransferGo din ultimele șase luni ale anului 2020. Această valoare este una destul de ridicată, luând în considerare că un român care lucrează peste hotare, în state precum Marea Britanie sau Spania, realizează un venit mediu lunar estimat la 2000 euro. Practic suma trimisă în țară de către acesta reprezintă un sfert din banii pe care îi câștigă într-o lună, celelalte trei sferturi acoperind de regulă costurile minime de trai, mai ridicate decât în România, precum chiria, utilitățile, alimentația și bunurile de bază.

În 2020, an dificil și plin de nesiguranță pentru toată lumea, dar în mod special pentru cei care lucrează peste hotare, am încercat să fim cât mai aproape de românii plecați în străinătate și să le oferim o alternativă sigură și rapidă de a trimite de la distanță banii puși deoparte pentru cei de acasă. Aceasta se reflectă în creșterea numărului de transferuri și a valorii acestora către România, dar și în rata de adopție a aplicației mobile în rândul românilor. Suntem mândri de rezultatele obținute și privim cu ambiție și optimism spre 2021, un an al schimbării și al reușitei.

În 2021 ne propunem creșterea numărului de clienți din piețele actuale, dar și expansiunea continuă pe alte piețe, iar, în noua mea calitate de Chief Marketing Officer, sunt entuziasmat să pot transpune în realiate, alături de o echipă puternică, o strategie bine conturată care să ne permită să împărtășim viziunea TransferGo la nivel global,” a afirmat Marius Nedelcu, noul Chief Marketing Officer, TransferGo.

De-a lungul celor patru ani de activitate în cadrul TransferGo, Marius a deținut funcția de Country Manager pentru România, iar apoi a făcut tranziția către rolul de Head of Growth la nivel global și ulterior la acela de Director of Brand and Market Expansion.

Din noul său rol de Chief Marketing Officer, el va fi responsabil cu creșterea rezultatelor companiei prin achiziția de noi piețe, precum Rusia și Nigeria, cât și prin accelerarea piețelor actuale – România, Turcia, Ucraina, Lituania, Polonia și India.

Despre TransferGo

TransferGo este o companie de transfer internațional de bani online, în timp real și la costuri mici, pentru persoanele care doresc să trimită bani familiilor lor, fără a plăti taxele mari percepute de bănci. Compania a fost înființată în 2012 de patru fondatori de origine lituaniană, iar sediul central se află în Londra, Marea Britanie. În prezent, compania are birouri și în Vilnius, Berlin, Istanbul și Varșovia.

În prezent, TransferGo numără peste 2,5 milioane de clienți din întreaga lume și facilitează transferurile de bani online, rapid și în condiții de siguranță, în 40 de monede diferite și are acoperire în 66 de țări, primind scorul de 4.8 din 5 stele din partea Trustpilot.

Folosind sistemul inovator TransferGo, migranții pot trimite bani peste hotare folosind un model digital din cont în cont, care înseamnă că banii nu trebuie să părăsească țara: banii sunt transferați local-in local-out.

TransferGo este activ pe piața din România din iunie 2015, iar în 2019 a atins totalul de un milion de utilizatori pe plan local.

Pentru mai multe detalii, accesați: www.transfergo.ro

Studiu Coface: Veniturile din sectorul de comerț cu amănuntul al produselor farmaceutice, în magazine specializate au crescut cu aproximativ 8% în 2019 față de anul precedent

În 2019, românii au alocat 5% din veniturile lunare pentru achiziția de medicamente

Puncte forte:

  • Mai mult de jumătate din companii (56%) au înregistrat o creștere a rezultatului net, în timp ce mai mult de trei sferturi au înregistrat profit net (76%)
  • Gradul de îndatorare la nivelul sectorului de 72% este în scădere față de anii anteriori
  • Durata medie de colectare a creanțelor a scăzut de la 92 de zile, nivelul înregistrat în  2018, la 75 zile în 2019, sub media națională

Vulnerabilități:

  • 47% dintre companii înregistrează un grad de îndatorare mai mare de 80%
  • Aproape jumătate din companii (48%) au înregistrat o scădere a veniturilor la sfârșitul anului 2019
  • Autonomie în situații de forță majoră de 92 zile, în scădere de la 146 zile, valoare înregistrată în 2018

Un nou studiu realizat de Coface România privind sectorul de „Comerț cu amănuntul al produselor farmaceutice, în magazine specializate” (CAEN 4773) indică o evoluție pozitivă a veniturilor în 2019 acestea crescând cu aproximativ 8% față de 2018, profitabilitatea aflându-se într-o ușoară creștere. Studiul a agregatdatele a 3.999 de companii care au depus datele financiare pentru anul 2019 (la nivelul lunii septembrie 2020) și care au generat o cifră de afaceri consolidată de 20,6miliarde RON. Ponderea cotei de piață cumulate deținute de cei mai importanți 10 jucători este de 33%, ceea ce relevă un grad scăzut de concentrare.

Companiile care activează în acest sector au înregistrat o lichiditate curentă de 1,12 pe parcursul anului 2019, capitalul de lucru având un nivel redus, fiind relativ expus unor șocuri negative și volatilității (scăderea veniturilor sau neîncasarea creanțelor). Durata medie de colectare a creanțelor înregistrată a crescut de la 62 de zile, nivelul înregistrat în anul 2015, la 75 zile în 2019, în timp ce media la nivel național în aceeași perioadă a scăzut de la 98 de zile până la 89 zile.

„Luând în calcul tendințele de consum din 2020, există premise de creștere a veniturilor pentru companiile din sector și pentru anul ce tocmai s-a încheiat. Acest aspect este confirmat și de datele INS cu privire la indicii cifrei de afaceri pentru acest domeniu, în ușoară creștere în 2020 față de 2019. Lichiditatea ar putea crea dificultăți în evoluția companiilor, la nivel consolidat, capitalul de lucru, deși pozitiv, este destul de scăzut și poate fi expus riscurilor de neîncasare a creanțelor”, a declarat Nicoleta Marin, Senior Financial Analyst, Coface România.

Potrivit INSSE, cheltuielile medii lunare alocate pentru cumpărarea de medicamente de uz uman au crescut cu 14% în primele două trimestre din 2020, comparativ cu aceeași perioadă din 2019. De exemplu, dacă în T1 2019, un român aloca aproximativ 76 de lei lunar pentru achiziția de medicamente, suma a crescut la 88 de lei în T1 2020.

Din perspectiva unităților farmaceutice, cel mai mare număr de farmacii (1.236 ~ 15%) se regăsea în 2019 în Regiunea Nord – Est (Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava și Vaslui). La polul opus se afla Regiunea Vest cu 684 de farmacii. Balanța comercială pentru produsele farmaceutice este negativă, valoarea importurilor fiind de peste patru ori mai mare decât cea a exporturilor. Ambele au fost în ușoară creștere în ultimii trei ani, principalul partener atât pentru exporturi, cât și pentru importuri fiind Uniunea Europeană cu 71% din valoarea exporturilor, respectiv 91% din valoarea importurilor având destinație/sursă țările din UE.

„În ciuda scăderii vâzărilor de medicamente și produse farmaceutice din perioada stării de urgență cauzată de pandemia Covid-19, dinamica retailului din farma pentru întreg anul 2020 a fost pozitivă, înregistrând o creștere anualizată de aproape 10%. Continuarea trendului crescător a vânzărilor a compensat reducerea marjelor din piața și capitalul de lucru vulnerabil. Astfel, farmacia independentă reprezintă o afacere cu un grad ridicat de atractivitate pentru antreprenori, generând un randament al capitalurilor de aproape 30%, de două ori peste media națională”, a adăugat Iancu Guda, Services Director, Coface România.