Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a scăzut luni la 1,59%, potrivit datelor publicate de Banca Națională a României (BNR).
De asemenea, indicele ROBOR la 6 luni a scăzut la 1,72%, de
la 1,94%, scrie Profit.ro. Pe 5 august, Consiliul de Administrație al Băncii
Naționale a României (BNR) a decis reducerea ratei dobânzii de politică
monetară la nivelul de 1,5% pe an, de la 1,75% pe an, începând cu 6 august, dar
și de reducere a ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 1% pe an, de
la 1,25%.
BNR a publicat, în mai 2019, indicele de referință
trimestrial pentru creditele acordate consumatorilor (IRCC), care înlocuiește
ROBOR în calculul dobânzilor la majoritatea creditelor în lei.
Înmatriculările auto s-au redus cu 23,7% în UE în
2020, și cu 3,3% în ultima lună a anului, potrivit Economica.net. Cele mai
afectate companii sunt Ford, care, cu o diminuare de 30,3% în 2020, a scăzut ca
cotă de piață la 5% și a ajuns pe locul 9 în UE și Mazda.
De asemenea, piața românească a pierdut 21,8% din cifrele de înmatriculări înregistrate în
2019. Marca românească Dacia, deținută de Renault, a pierdut 29,7% dintre
înmatriculările din UE.
Xiaomi își extinde prezența pe
piața din România prin lansarea Mi-Home.ro, noua platformă oficială de
e-commerce de unde clienții își vor putea achiziționa online produsele dorite,
la cele mai avantajoase prețuri.
Cu
ocazia lansării oficiale Mi-Home.ro, fanii Mi și utilizatorii Xiaomi se pot
bucura și de prima campanie de flash sale. Aceasta constă în reduceri de până
la 30% din prețul recomandat de vânzare al mai multor produse, atât din
segmentul telefoanelor inteligente, cât și din gama ecosystem. Mai mult decât
atât, prin folosirea codurilor promoționale XIAOMI100, XIAOMI50 sau XIAOMI20
(valabile până la finalul zilei de 18 ianuarie), clienții pot beneficia de
discounturi suplimentare în valoare de până la 100 RON. Mai jos, aveți lista
completă a produselor cărora li se aplică prima promoție:
TELEFOANE INTELIGENTE
Redmi
9 (3GB+32GB) – 549,90 RON (prin aplicarea codului XIAOMI50 pe 18 ianuarie)
Mi
10T Lite (6GB+128GB) – 1.399,90 RON (prin aplicarea codului XIAOMI50 pe 18
ianuarie)
GAMA ECOSYSTEM
Mi
Electric Scooter 1S EU – 1.499,90 RON (prin aplicarea codului XIAOMI100 pe 18
ianuarie)
Mi
Air Purifier 3H – 549,99 RON (prin aplicarea codului XIAOMI50 pe 18 ianuarie)
Mi
Smart Band 5 – 129,99 RON (prin aplicarea codului XIAOMI20 pe 18 ianuarie)
Surprizele
zilnice din cadrul campaniei vor continua în perioada 18-25 ianuarie. Așadar,
Mi-home.ro aplică încă din ziua lansării oficiale principiul Xiaomi de a le
aduce utilizatorilor săi cele mai bune produse, la prețuri oneste. Canalele
oficiale de comunicare ale Mi-Home.ro sunt: www.mi-home.ro
și https://www.facebook.com/mihomeromania.
Mesajul
Xiaomi Corporation:“Eficiența
crescută a platformei de distribuție pe mai multe canale este componenta de
bază a strategiei de extindere a companiei. În acest fel putem opera în mod
eficient și în același timp să ne extindem aria de utilizatori și să le oferim
noi experiențe. De la începuturile noastre, ne-am concentrat atenția asupra
vânzărilor online directe ale produselor noastre pentru a crește eficiența și a
ne construi o relație digitală cu utilizatorii.
Odată
cu extinderea rețelei de e-commerce în piețele externe și ofertele noastre
avantajoase de pe canalele de e-commerce au continuat să se extindă. În 2020,
am atins performanțe incredibile. Prin
valorificarea avantajelor noastre dual-band și a descoperirilor tehnologice,
precum și prin respectarea celor trei principii care ne ghidează – nu ne oprim
niciodată din a explora și a inova, continuăm să oferim produse cu un puternic
raport calitate-preț, oferim cele mai cool produse – am reușit cu succes să ne
menținem poziția pe piața premium și la nivel de livrări de telefoane
inteligente, clasându-ne din nou în Top 3 în întreaga lume”.
Aurul,
autoturismele electrice, energia și sectorul financiar au dominat preferințele
românilor de investiții în piețe internaționale, iar aceste alegeri sugerează
în general o dorință de asumare a unor riscuri mai mari, în sectoare volatile
sau cu mișcări puternic în trend, în speranța unor rezultate consistente. Scorul
titlurilor cu risc ridicat vs. titluri relativ mai puțin riscante pare a fi fost
de 9 la 1. iShares
Physical Gold, NIO Inc și Tesla Inc (US) au fost printre preferatele investitorilor
XTB în România, în 2020. Opt din zece cele mai tranzacționate instrumente internaționale
cu deținere la XTB, de către clienții din România, au fost acțiuni cu deținere,
iar două au fost ETF-uri.
XTB este o casă de brokeraj listată pe Bursa de la
Varșovia și lider de piață în România pe burse internaționale. Datorită prezenței sale pe 12 piețe din Europa și America
de Sud, XTB este, de asemenea, o companie de investiții în continuă dezvoltare,
acțiunile fiind printre instrumentele preferate ale clienților brokerului în
2020.
„Preferințele românilor arată nuanțe interesante. Pe
de o parte, asistăm la o aliniere la tendințele globale privitoare la
interesul pentru autovehicule electrice, cu locuri de frunte pentru Tesla
(fanion în industrie, atingând o capitalizare de peste 800 de mld. de dolari,
listată și pe bursa americană, dar și în Europa) și Nio, probabil cel mai
vizibil competitor din China pentru Tesla. Pe de altă parte, dorința de
siguranță, ilustrată de locul unu deținut de un ETF pe aur, nu reprezintă decât
o imagine parțială a investitorilor români. Pentru mulți dintre aceștia, apetitul
speculativ a fost foarte ridicat: pe pozițiile 4, 5, 8 și 9 se află
companii din sectorul energie/petrol și gaze, cu un parcurs deosebit de
volatil, într-un an cu totul ieșit din comun. Callon, asupra căreia planau
semne multiple de întrebare după prăbușirea prețurilor petrolului WTI, a ajuns
pe 15 ianuarie la un preț de 3 ori mai mare față de minimele anului anterior,
iar Transocean la un nivel de aproape 4 ori mai mare. Alte companii, precum
Oasis sau Noble au trecut prin restructurare sau au fost foarte aproape de
insolvență. În general, putem vorbi de un apetit foarte ridicat pentru risc, și
pentru titluri considerate a fi ”chilipiruri”, dacă ne gândim la DB, banca
asupra căreia pierderile și scandalurile imprimaseră o tendință descendentă
multianuală și care ajunsese la aproape 95% scădere din vârful din 2007 până în
minimul anului trecut (de atunci a recuperat aproape 100%). Pe scurt, am putea
spune că aurul, autoturismele electrice, energia și sectorul financiar au
dominat în preferințe, și că alegerile sugerează în general o dorință de
asumare a unor riscuri mari, în sectoare volatile sau cu mișcări puternic în
trend, în speranța unor rezultate consistente. Scorul titluri cu risc ridicat
vs. titluri relativ mai puțin riscante pare a fi 9 la 1”, a explicat Claudiu
Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB România.
Claudiu Cazacu, Consulting Strategist, XTB Romania
La rândul său, Radu Puiu, Financial Analyst în cadrul
casei de brokeraj spune:
„În topul clasamentului se află iShares Physical Gold, un
ETF care replică evoluția aurului, metal care a reușit să câștige multă
tracțiune pe fondul gradului ridicat de incertitudine la nivel global și pe
fondul injecțiilor de lichiditate ale băncilor centrale. Un alt sector bine
reprezentat în top este cel de petrol. Companii care se ocupă de extracția
de petrol precum Callon Petroleum, Noble Corporation, Transocean Ltd și Oasis
Petroleum s-au aflat, de asemenea, în centrul atenției ca urmare a perioadelor
de agitație ale prețurilor petrolului. Deși în prima parte a anului au suferit
scăderi majore, odată cu redresarea cotațiilor materiei prime și a
îmbunătățirii speranțelor cu privire la gestionarea pandemiei, aceste companii
au devenit atractive pentru investitori datorită evaluărilor scăzute. În plus,
cotația Noble Corporation a fost ajutată și de anunțul de achiziție în valoare
de 5 miliarde de dolari din partea Chevron. Totodată, companiile din
sectorul financiar, precum Deutsche Bank și Lyxor au profitat de interesul
în creștere de tranzacționare și de condițiile excepționale de piață, obținând
rezultate financiare peste așteptări, care au reprezentat surprize plăcute
pentru investitori”.
Radu Puiu, Research Analyst XTB Romania
La sfârșitul anului ce tocmai s-a încheiat, investitorii
XTB din România aveau acces la peste 4.000
de instrumente financiare, dintre care 2.000 erau acțiuni, iar restul CFD-uri.
În prezent, brokerul oferă acces la 17 burse internaționale, inclusiv Bursa de
la New York (NYSE, peste 1.300 de companii) și Bursa din Varșovia (GPW, 282 de
companii).
Iată lista completă a celor mai tranzacționate acțiuni, în România, în 2020:
Top 10 instrumente financiare in 2020 România
În primele trei trimestre ale anului 2020, XTB a deschis
în total peste 73.000 de conturi noi, iar rulajul trimestrial în acțiuni, în
valoare nominală, pentru această perioadă, a fost în medie de aproape 289
milioane USD.
„Anul trecut, acțiunile cu
deținere au fost cele mai populare instrumente din oferta XTB. Clienții noștri
au dorit să profite nu numai de volatilitatea ridicată pe piață, ci și de introducerea
comisionului de 0% la tranzacționarea de acțiuni și ETF-uri cu deținere, pentru
rulaje de până la 100.000 EUR pe lună”, a declarat Irina Cristescu, General
Manager în cadrul XTB România.
Irina Cristescu, General Manager în cadrul XTB România
Despre XTB:
Cu mai mult de 15 ani
de experiență în piețele financiare, XTB este, în prezent, unul dintre cei mai
mari brokeri de instrumente derivate din lume și o companie completă de
investiții listată pe Bursa de la Varșovia. Cu birouri în peste 10 țări
incluzând Marea Britanie, Polonia, Germania și Franța, XTB este, de asemenea,
reglementată de cele mai importante autorități de supraveghere din lume
incluzând FCA și KNF.
Avertisment cu
privire la riscuri:
CFD-urile sunt instrumente complexe și au un risc ridicat de a pierde rapid
bani din cauza efectului de levier. 80% din conturile investitorilor de
retail pierd bani atunci când tranzacționează CFD-uri cu acest furnizor. Ar
trebui să luați în considerare dacă înțelegeți modul în care funcționează
CFD-urile și dacă vă puteți permite să vă asumați riscul ridicat de a vă pierde
banii. X-Trade Brokers DM S.A.
Orice opinii,
cercetări, analize, preţuri sau alte informaţii oferite cu titlul de comentarii
generale de piaţă nu reprezintă sfaturi de investiţii. XTB nu este răspunzător
pentru orice pierdere sau pagubă incluzând şi fără limitare la, orice pierdere
sau câştig care poate lua naștere direct sau indirect din utilizarea sau
bazarea pe astfel de informații. Vă aducem la cunoştinţă că informațiile sau
cercetările bazate pe date istorice nu garantează viitoare performanțe sau
rezultate.
Interesul pentru o a doua opinie
medicală este în creștere, arată un studiu efectuat de compania de asigurări
Aegon România: 6 din 10 respondenți (eșantion de peste 1000 de personae) „au
declarat că au apelat la opinia unui alt medic pentru a fi siguri că
diagnosticul primit inițial era corect sau pentru a li se confirma deciziile
legate de un anumit tratament, o procedură sau intervenție”. Cel mai des au
recurs la servicii de a doua opinie medicală familiile moderne cu copii, în
proporție de 69% și tinerii profesioniști, 63%.
Motivele declarate pentru achiziționarea unui serviciu de a doua opinie medicală: 31% pentru copil, 24% pentru ei înșiși, 17% pentru părinți, 11% pentru partenerul de viață, precum și pentru bunici, frați, alte rude sau încă nu au luat o decizie în acest sens. 74% dintre cei intervievați au declarat că ar fi interesați de un angajator care ar oferi printre beneficii o asigurare care conține componentă de a doua opinie medicală.
Sinziana Maioreanu
Sînziana Maioreanu (foto), director general al Aegon România: „Rezultatele acestei cercetări arată faptul că, deși românii s-au mai obișnuit cu situația prin care trecem, ei sunt în continuare temători, iar una dintre preocupările principale este sănătatea lor și a celor dragi. Un lucru natural, având în vedere experiența ultimelor luni. Tocmai de aceea, am luat decizia de a ne adapta produsele la nevoile lor actuale. Astfel, am hotărât ca Aegon Diagnose.me, serviciul de a doua opinie medicală, să poată fi achiziționat de către clienții partenerului nostru Alpha Bank atât pentru ei, iar vârsta maximă pe care o pot avea în momentul încheierii asigurării este de 80 de ani, cât și pentru copiii lor, fiind disponibil pentru cei cu vârsta de peste 1 an. Cercetările pe care le-am realizat de la debutul pandemiei Covid-19 până acum arată faptul că experiența acestui an și-a pus amprenta asupra modului în care gândesc românii, i-a determinat să ia în considerare asigurările, fie pentru sănătate, fie de viață cu economisire, tocmai pentru a avea un sprijin în situațiile neprevăzute. Până la urmă, asigurările au fost create exact în acest scop, de a fi un sprijin în situațiile dificile, de a facilita accesul cât mai multor oameni la servicii medicale de bună calitate și de a îi ajuta să își construiască, pas cu pas, o anumită stabilitate financiară. Cred că această criză ne-a maturizat, iar efectele vor începe să se vadă și mai mult din a doua jumătate a anului 2021, cel mai probabil”.
Cristian
Daniel Dragoș, vicepreședinte Executiv Retail AlphaBank: „Parteneriatul
cu Aegon, demarat în anul 2015, a avut ca scop principal distribuția unor
produse de asigurare inovatoare, care să răspundă nevoilor prezente și viitoare
ale clienților noștri. În toată această perioadă, produsele oferite au fost
îmbunătățite continuu, adaptate sugestiilor primite direct din partea
beneficiarilor. Aegon Diagnose.me acoperă acum întreaga familie, crescând
nivelul de siguranță al acesteia într-o perioada în care grija pentru sănătatea
celor apropiați este mai accentuată ca niciodată”.
Aegon România precizează că „serviciul
de a doua opinie medicală Aegon Diagnose.me
a fost lansat la finele lui 2017 în colaborare cu platforma Diagnose.me și pune
la dispoziția românilor accesul la o echipă de peste 150 medici din 35 de ţări
din Europa și SUA. Domeniile acoperite sunt oncologie, neurologie, cardiologie,
ortopedie, medicină internă, pediatrie, imagistică, pneumologie etc. Totul se
desfășoară online. Pacientul primește un raport de la medicul ales de pe
platforma Diagnose.me în 7 zile lucrătoare de la trimiterea documentelor
medicale, iar raportul primit va fi în limba română. Pachetul Standard al Aegon Diagnose.me
costă 120 lei/an, iar Pachetul Expert costă 360 lei/an”.
Aegon România se definește ca „parte
dintr-unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, specializat în
asigurări de viață, planuri de pensie și soluții pentru investiții. Aegon are,
la nivel mondial, o tradiție de peste 175 de ani și este prezent în peste 20 de
țări. În total, cei peste 28.000 de angajați ai companiei oferă servicii
financiare pentru aproximativ 30 de milioane de clienți din Europa, Asia și
America. Aegon a intrat pe piața din România în 2007, prin compania de pensii
private, și în 2008 prin compania de asigurări de viață. În prezent, Aegon are
în România peste 1 milion de clienți și 150 de angajați”.
2020 a fost un an al schimbarilor fundamentale si al resetarii prioritatilor atat la nivelul profund al societatii, dar si din perspectiva unei noi abordari de afaceri in noua economie.
In acest context, pentru 2021, The Diplomat-Bucharest isi propune sa intampine noul an cu o editie speciala aGALEI PREMIILOR THE DIPLOMAT-BUCHARESTcare sa celebreze si in acelasi timp sa ofere o bine-meritata recunoastere a performantei companiilor, managerilor si liderilor din mediul de afaceri.
Pe 28 ianuarie 2021,THE DIPLOMAT – BUCHAREST AWARDS GALAisi propune sa puna in lumina rezilienta celor care inspira noi perspective de revenire si de crestere a afacerilor din industriile strategice in beneficiul intregii economii.
GALA PREMIILOR THE DIPLOMAT-BUCHARESTva fi precedata de o sesiune de discutii LEADERS TALKS pentru a subliniarolul leadership-ului local siimportanta strategiilordezvoltate in cadrul companiilor din Romania.
LEADERS TALKS| PANEL & SUBIECTE DIN AGENDA
PANEL
Vivek
Bakshi, General Manager – International Operations (Europe) at Wipro
Technologies
Marian
Popa, Managing Director and Head of DB
Global Technology
Mihai
Boldijar, General Manager at ROBERT BOSCH
Romania and ROBERT BOSCH EOOD Bulgaria
Corneliu
Bodea, CEO Adrem Invest & President at Romanian Energy Center (CRE)
Colin
C Lovering, VP – British Romanian Chamber of Commerce, International Business
Partner – Brainovate
AFACERI IN TRANSFORMARE IN NOUA ECONOMIE
Cum abordeaza directorii executivi si managerii
companiilor mari aspecte legate de leadership si rezilienta organizationala in industriile lor cu
scopul concret de a atinge obiectivele de afaceri in 2021?
NOI PERSPECTIVE DE ABORDARE A AFACERILOR
Care sunt mesajele si abordarile
managerilor pentru a motiva echipe si a urma noi directii strategice pentru operatiunile companiilor pentru 2021
NICI O CRIZA NU TREBUIE IROSITA
Cum poate un CEO si un lider al unei organizatii sa valorifice provocarile actuale ale economiei si care sunt
principalele aspecte luate in calcul pentru dezvoltarea afacerilor in acest an
INOVATIE & LEADERSHIP:
Ce masuri inovatoare si strategii de
leadership incluziv au fost aplicate in cadrul companiei si ce asteptari sunt de la 2021?
GALA PREMIILOR THE
DIPLOMAT-BUCHAREST | REZILIENTA IN AFACERI
COMPANII, LIDERI SI ECHIPE sunt invitati sa se alature unei editii speciale GALA PREMIILOR THE DIPLOMAT-BUCHAREST care isi propune sa recunoasca rezilienta companiilor si eforturile liderilor si echipelor acestora in cautarea cailor inovatoare si sustenabile de CONTINUITATE & DEZVOLTARE a AFACERILOR
Compania TenarisSilcotub
(parte a grupului Tenaris, lider global în materie de produse tubulare), cel
mai important producător român de țevi fără sudură de diametre mici pentru
industriile energiei, mecanică și auto, a investit 5,5 milioane de dolari în noua linie de producție pentru
industria auto, de la fabrica proprie din Zalău: o linie de componente pentru
airbag de ultimă generație, unicat în Europa, în care testarea componentelor
este 100% automatizată.
Mihaela Popescu, președintele
companiei TenarisSilcotub, subliniază: „Așa
cum am demonstrat de-a lungul anilor, perspectiva adoptată de Tenaris este de a
pune pe primul loc satisfacerea nevoilor din ce în ce mai complexe ale
clienților din industria auto. Ele ne determină, în același timp, să ne
autodepășim permanent. Noua linie, ce include tehnologie de ultima generație și
echipamente inovatoare concepute de echipa R&D Tenaris, asigură eficiență,
precizie înaltă, dar și controlul automat al calității produselor”.
TenarisSilcotub
informează că „noua linie completează strategia producătorului de țevi de
consolidare a poziției deținute pe piața componentelor pentru airbag-uri.
Aceasta include, pe lângă echipamente de precizie pentru fabricarea
inflatoarelor pentru airbag, o instalație de control unicat, prototip dezvoltat
de către echipa R&D Tenaris ce înglobează metode multiple de control”. Cu
noua linie, capacitatea de producție de componente pentru airbag se dublează,
pentru a deservi clienții din sectorul sistemelor de siguranță pentru
autovehicule precum Autoliv.În
acest sens,Jared Jensen, Global
Commodity Director Autoliv, lider mondial în producția de sisteme de siguranță
pentru autovehicule, cu 10 fabrici în România, accentuează: „Pe parcursul celor aproape 20 de ani de
parteneriat, Autoliv și Tenaris au colaborat strâns pentru a dezvolta împreună
noi tehnologii, pentru a crea capacități noi și a reduce rata defectelor. Toate
acestea susțin viziunea Autoliv de a salva cât mai multe vieți”.
Tenaris completează că „în ultimii 10 ani a investit în Zalău peste 15
milioane USD în linii de producție, echipamente și tehnologie pentru fabricarea
de produse și componente cu valoare adăugată mare destinate industriei auto.
Prin rețeaua globală de centre de producție certificate IATF 16949, precum și
prin serviciile oferite, Tenaris a devenit un furnizor strategic pentru piața
componentelor auto”.
TenarisSilcotub are
unități de producție la Zalău, Călărași și Câmpina, cu peste 1.500 de salariați.
Banca
Internațională de Investiții dă startul finanțărilor în 2021 prin plasarea unei
tranzacții în cadrul programului său MTN cu o scadență record de 20 de ani. Noua
tranzacție, în sumă de 30 de milioane de euro și având un preț de MS+90 bps
(cupon cu o rată anuală a dobânzii de 0,95%) va fi listată la Bursa de Valori
din Dublin.
Investitorul
este o societate de asigurări din Germania, aliniindu-se obiectivului Băncii de
a-și diversifica în continuare baza de investitori și demonstrând o încredere
semnificativă din partea investitorilor în reputația Băncii Internaționale de
Investiții.
Această
tranzacție are cea mai lungă scadență obținută vreodată, ceea ce contribuie la
îmbunătățirea profilului general de scadență al finanțării Băncii și la
extinderea duratei elementelor de pasiv ale acesteia. Mai mult, revenirea la
finanțarea în euro la un preț extrem de competitiv, în ciuda duratei care a
crescut semnificativ, cu un cupon cu o rată anuală a dobânzii egală cu 95 bps,
este un rezultat vizibil al îmbunătățirii constante a profilului de credit al
Băncii Internaționale de Investiții.
Tranzacția
a fost pregătită de Citigroup Global Markets Europe AG, care a fost desemnată dealerul
zilei în cadrul programului MTN al Băncii înregistrat la Bursa de Valori din
Dublin.
„În
anul 2020, în ciuda pandemiei, Banca Internațională de Investiții a atras un
volum extraordinar (aproape 600 de milioane de euro) de fonduri noi și, de
asemenea, a doborât câteva dintre recordurile sale anterioare de finanțare (din
punct de vedere al volumului și al prețului). Noua tranzacție încheiată astăzi
este un prim pas important în continuarea acestei evoluții extraordinare. Anul
acesta intenționăm să ne continuăm strategia de marketing adresată
investitorilor și, după publicarea situațiilor financiare auditate pentru anul 2020,
așteptată la începutul lunii februarie, vom organiza cea de-a doua convocare
globală a investitorilor, pentru o informare transparentă a bazei ample de
investitori și comunicarea mai multor detalii cu privire la performanța
financiară și planul de finanțare al Băncii Internaționale de Investiții. De
asemenea, ne propunem să finalizăm actualizarea programului MTN până la
sfârșitul lunii februarie.” a comentat dl Nikolay Kosov, președintele consiliului de administrație al Băncii
Internaționale de Investiții.
„Anul
abia începuse, dar investitorii își manifestaseră deja un puternic interes în
legătură cu Banca Internațională de Investiții. În ciuda volatilității crescute
a pieței, în special a curbelor de referință pentru plasamente pe termen lung, ne
bucurăm să vedem un interes în legătură cu o scadență atât de lungă și cu un
preț foarte competitiv. Marja de credit atinsă cu această tranzacție (90 bps vs
MS) este egală cu cea mai bună tranzacție a noastră în lei pe 3 ani din anul
anterior, fără nicio primă de marjă de credit la o extindere semnificativă a
scadenței (17 ani). Această tranzacție stabilește așteptări pozitive pentru
finanțarea noastră pe termen lung pentru întregul an ce urmează.” a observat dl Jozef Kollar, prim
vice-președintele consiliului de administrație al Băncii Internaționale de
Investiții.
TransferGo, compania de transferuri internaționale de bani, l-a numit pe Marius Nedelcu(foto) în funcția de Chief Marketing Officer, poziție din care va fi responsabil cu activitățile globale de marketing ale companiei.
Tot
astăzi, compania a anunțat o creștere cu 50% a fluxului de bani transferați
către și din România în 2020, în comparație cu anul anterior. Mai mult,
transferurile cu România reprezintă 25% din întregul flux de bani transferați
prin intermediul platformei în 2020, la nivel global.
De asemenea, a crescut și numărul total
de tranzacții efectuate de români din și în străinătate, în 2020 TransferGo
înregistrând cu 40% mai multe tranzacții decât în 2019. Cele mai multe
tranzacții au fost efectuate prin intermediul aplicației mobile, România fiind
țara cu cea mai mare rată de utilizare a acesteia, de 80%. Ponderea tranzacțiilor
efectuate de români din totalul tranzacțiilor clienților TransferGo din toată
lumea, se menține constantă, în jurul valorii de 20%.
Tot în 2020, creșterea numărului de tranzacții și a fluxului
de bani circulat către și din România a generat o dublare a veniturilor
TransferGo din acest coridor.
În ceea ce privește numărul de clienți, în 2020 compania a
atins 2,5 milioane de utilizatori la nivel global. În privința utilizatorilor
români activi, numărul acestora se păstrează la valori constante, românii
numărându-se printre cei mai fideli utilizatori ai platformei TransferGo,
astfel că aceștia au cea mai bună rată de retenție înregistrată de companie.
Valoarea medie a sumei transferate de un român din diaspora
către țară se păstrează și ea constantă, în jurul sumei de 500 euro/lună,
potrivit datelor TransferGo din ultimele șase luni ale anului 2020. Această
valoare este una destul de ridicată, luând în considerare că un român care
lucrează peste hotare, în state precum Marea Britanie sau Spania, realizează un
venit mediu lunar estimat la 2000 euro. Practic suma trimisă în țară de către
acesta reprezintă un sfert din banii pe care îi câștigă într-o lună, celelalte
trei sferturi acoperind de regulă costurile minime de trai, mai ridicate decât
în România, precum chiria, utilitățile, alimentația și bunurile de bază.
„În 2020, an dificil și plin de nesiguranță pentru toată
lumea, dar în mod special pentru cei care lucrează peste hotare, am încercat să
fim cât mai aproape de românii plecați în străinătate și să le oferim o
alternativă sigură și rapidă de a trimite de la distanță banii puși deoparte
pentru cei de acasă. Aceasta se reflectă în creșterea numărului de transferuri
și a valorii acestora către România, dar și în rata de adopție a aplicației
mobile în rândul românilor. Suntem mândri de rezultatele obținute și privim cu
ambiție și optimism spre 2021, un an al schimbării și al reușitei.
În 2021 ne propunem creșterea numărului de clienți din
piețele actuale, dar și expansiunea continuă pe alte piețe, iar, în noua mea
calitate de Chief Marketing Officer, sunt entuziasmat să pot transpune în
realiate, alături de o echipă puternică, o strategie bine conturată care să ne
permită să împărtășim viziunea TransferGo la nivel global,” a afirmat Marius Nedelcu,
noul Chief Marketing Officer, TransferGo.
De-a lungul celor patru ani de
activitate în cadrul TransferGo, Marius a deținut funcția de Country Manager
pentru România, iar apoi a făcut tranziția către rolul de Head of Growth la
nivel global și ulterior la acela de Director of Brand and Market Expansion.
Din noul său rol de Chief
Marketing Officer, el va fi responsabil cu creșterea rezultatelor companiei
prin achiziția de noi piețe, precum Rusia și Nigeria, cât și prin accelerarea
piețelor actuale – România, Turcia, Ucraina, Lituania, Polonia și India.
Despre
TransferGo
TransferGo
este o companie de transfer internațional de bani online, în timp real și la
costuri mici, pentru persoanele care doresc să trimită bani familiilor lor,
fără a plăti taxele mari percepute de bănci. Compania a fost înființată în 2012
de patru fondatori de origine lituaniană, iar sediul central se află în Londra,
Marea Britanie. În prezent, compania are birouri și în Vilnius, Berlin,
Istanbul și Varșovia.
În
prezent, TransferGo numără peste 2,5 milioane de clienți din întreaga lume și
facilitează transferurile de bani online, rapid și în condiții de siguranță, în
40 de monede diferite și are acoperire în 66 de țări, primind scorul de 4.8 din
5 stele din partea Trustpilot.
Folosind
sistemul inovator TransferGo, migranții pot trimite bani peste hotare folosind
un model digital din cont în cont, care înseamnă că banii nu trebuie să
părăsească țara: banii sunt transferați local-in local-out.
TransferGo este activ pe piața din
România din iunie 2015, iar în 2019 a atins totalul de un milion de utilizatori
pe plan local.
În
2019, românii au alocat 5% din veniturile lunare pentru achiziția de medicamente
Puncte forte:
Mai mult de jumătate din companii (56%) au înregistrat o
creștere a rezultatului net, în timp ce mai mult de trei sferturi au
înregistrat profit net (76%)
Gradul de îndatorare la nivelul sectorului de 72% este în
scădere față de anii anteriori
Durata medie de colectare a creanțelor a scăzut de la 92
de zile, nivelul înregistrat în 2018, la
75 zile în 2019, sub media națională
Vulnerabilități:
47% dintre companii înregistrează un grad de îndatorare
mai mare de 80%
Aproape jumătate din companii (48%) au înregistrat o scădere
a veniturilor la sfârșitul anului 2019
Autonomie în situații de forță majoră de 92 zile, în
scădere de la 146 zile, valoare înregistrată în 2018
Un nou studiu realizat de Coface România privind sectorul de „Comerț cu amănuntul al produselor farmaceutice, în magazine specializate” (CAEN 4773) indică o evoluție pozitivă a veniturilor în 2019 acestea crescând cu aproximativ 8% față de 2018, profitabilitatea aflându-se într-o ușoară creștere. Studiul a agregatdatele a 3.999 de companii care au depus datele financiare pentru anul 2019 (la nivelul lunii septembrie 2020) și care au generat o cifră de afaceri consolidată de 20,6miliarde RON. Ponderea cotei de piață cumulate deținute de cei mai importanți 10 jucători este de 33%, ceea ce relevă un grad scăzut de concentrare.
Companiile care
activează în acest sector au înregistrat o lichiditate curentă de 1,12 pe parcursul
anului 2019, capitalul de lucru având un nivel redus, fiind relativ expus unor
șocuri negative și volatilității (scăderea veniturilor sau neîncasarea creanțelor). Durata medie de colectare a creanțelor înregistrată
a crescut de la 62 de zile, nivelul înregistrat în anul 2015, la 75 zile în
2019, în timp ce media la nivel național în aceeași perioadă a scăzut de la 98 de
zile până la 89 zile.
„Luând
în calcul tendințele de consum din 2020, există premise de creștere a
veniturilor pentru companiile din sector și pentru anul ce tocmai s-a încheiat.
Acest aspect este confirmat și de datele INS cu privire la indicii cifrei de
afaceri pentru acest domeniu, în ușoară creștere în 2020 față de 2019. Lichiditatea
ar putea crea dificultăți în evoluția companiilor, la nivel consolidat,
capitalul de lucru, deși pozitiv, este destul de scăzut și poate fi expus
riscurilor de neîncasare a creanțelor”, a declarat Nicoleta
Marin, Senior Financial Analyst, Coface România.
Potrivit INSSE, cheltuielile medii lunare alocate
pentru cumpărarea de medicamente de uz uman au crescut cu 14% în primele două
trimestre din 2020, comparativ cu aceeași perioadă din 2019. De exemplu, dacă în
T1 2019, un român aloca aproximativ 76 de lei lunar pentru achiziția de
medicamente, suma a crescut la 88 de lei în T1 2020.
Din perspectiva unităților farmaceutice, cel
mai mare număr de farmacii (1.236 ~ 15%) se regăsea în 2019 în Regiunea Nord –
Est (Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava și Vaslui). La polul opus se afla
Regiunea Vest cu 684 de farmacii. Balanța comercială pentru produsele
farmaceutice este negativă, valoarea importurilor fiind de peste patru ori mai
mare decât cea a exporturilor. Ambele au fost în ușoară creștere în ultimii
trei ani, principalul partener atât pentru exporturi, cât și pentru importuri
fiind Uniunea Europeană cu 71% din valoarea exporturilor, respectiv 91% din
valoarea importurilor având destinație/sursă țările din UE.
„În
ciuda scăderii vâzărilor de medicamente și produse farmaceutice din perioada
stării de urgență cauzată de pandemia Covid-19, dinamica retailului din farma
pentru întreg anul 2020 a fost pozitivă, înregistrând o creștere anualizată de
aproape 10%. Continuarea trendului crescător a vânzărilor a compensat reducerea
marjelor din piața și capitalul de lucru vulnerabil. Astfel, farmacia
independentă reprezintă o afacere cu un grad ridicat de atractivitate pentru
antreprenori, generând un randament al capitalurilor de aproape 30%, de două
ori peste media națională”, a adăugat Iancu Guda, Services Director, Coface
România.