AHK România și-a ales consiliul director

0

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România) și-a ales membrii consiliului director. Noii membri aleși de adunarea generală sunt Andreas Lier – vicepreședinte (BASF), Claudia Hesselmann (Arensia Exploratory Medicine), Günter Krasser (Infineon Technologies Romania), Simona Melnic (MedicHub Media) și Florin Sabou (Sialtpro), alături de Dragoș Anastasiu – președinte (Touring Europa Bus), Sebastian Metz – director general, Christian von Albrichsfeld – vicepreședinte (Continental Automotive România), Michael Beier (CLAAS Regional Center South East Europe), Peter Zeilinger (OMV Petrom), Daniel Gross (REWE România), Iuliu Cadar (DRM Dräxlmaier Romania Sisteme Electrice), Marco Alpert (Wiebe România). În Comisia de Cenzori au fost realeși Adriana Costea (PricewaterhouseCoopers), Johannes Becker (TPA Admin SRL), Tobias Seiferth (Banca Comercială Română).

Dragoș Anastasiu: „Mulțumim tuturor companiilor membre pentru colaborare și încredere. Împreună suntem o voce puternică a economiei germane în România și împreună vom reuși să depășim toate provocările actuale și viitoare!”

Sebastian Metz, a prezentat activitățile vaste și diverse ale AHK România în anul 2019 și a subliniat: „Suntem în continuare alături de membrii noștri, pentru a-i sprijini activ, astfel încât împreună să depășim mai ușor actuala criză”.

La expirarea mandatului, AHK România le adresează mulțumiri membrilor care au părăsit consiliul director: Mihai Boldijar (Robert Bosch), Wargha Enayati (Intermedicas), Roland Ruffing (Metro Cash&Carry Romania), Titus Löw (Siemens).

AHK România este definită ca „reprezentanța oficială a economiei germane și totodată cea mai mare Cameră de comerț bilaterală din România. AHK România aparține, alături de Camerele de comerț și industrie germane (IHK), rețelei globale a Camerelor de comerț germane bilaterale, reunite sub umbrela Uniunii Camerelor de Comerț și Industrie din Germania (DIHK). Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană, înființată în 2002, numără circa 600 de firme-membre și oferă companiilor o platformă importantă pentru networking, schimb de informații și experiențe. Prin serviciile pe care le oferă și prin evenimentele pe care le organizează, AHK România susține activ companiile germane la intrarea lor pe piața românească și este totodată partener al firmelor românești interesate de piața germană. În România AHK se implică activ în implementarea sistemului dual de învățământ după model german și a înființat platforma GreenTech econet romania și o Curte Permanentă de Arbitraj. Pentru susținerea companiilor mici și mijlocii românești am inițiat portalul Marketplace Romania”.

Foto AHK

Un sistem de gestionare a relației cu clienții crește cu 80% eficiența unei campanii

0

Datele colectate în scopuri de marketing prin intermediul unui sistem de gestionare a relației cu clienții (CRM – Customer Relationship Manager) reprezintă o oportunitate de business ce poate crește cu 80% eficiența unei campanii, arată un studiu realizat de companiile Interactions și Mediapost Martech.

Autorii studiului subliniază că datele „ajută la segmentarea și la personalizarea comunicării, care poate duce la dublarea vânzărilor în decursul unui an. Instalarea și folosirea unui software de administrare a relației cu clienții presupune o investiție inițială de minimum 1.000 de euro. Cercetarea a inclus 213 campanii de comunicare, derulate pe parcursul a 11 ani de către 31 de companii din domenii ca: FMCG, auto, retail, telecom și organizare de evenimente”.

Adrian Alexandrescu (foto), Managing Partner Interactions și Senior Partner al Mediapost Martech oferă detalii: „Motivul pentru care promovăm cu atâta convingere această abordare are legătură cu propria noastră experiență. Atât Interactions, cât și Mediapost Martech sunt IMM-uri care au testat intern această strategie ce include folosirea soluțiilor Big Data și ambele companii au avut parte de rezultate peste medie. Aceste efecte încep să apară chiar din primele două săptămâni. De aceea, înțelegem valoarea unui câștig rapid și credem în capacitatea graduală, dar accelerată, de îmbunătățire a businessului în acest mod. Obiectivul nostru este să democratizăm accesul la CRM și în România, prin lansarea acestui produs care garantează succesul și care poate fi soluția universală pe plan de marketing, într-un context global, care presupune reevaluarea și reinventarea modelului de business”. 

În contextual actualului studiu, realizatorii lui accentuează că „în Europa, sistemele CRM sunt folosite într-un procentaj mult mai mare decât în țara noastră, potrivit datelor Eurostat. Astfel, conform Biroului de Statistică Oficială al Uniunii Europene, în România, doar 14% dintre companiile cu cel puțin 10 angajați folosesc un sistem CRM pentru analiza informațiilor despre clienți, în scopuri de marketing. Aceste date arată că ne aflăm la jumătatea potențialului, comparativ cu alte țări ca Irlanda, Olanda sau Finlanda, unde companiile folosesc sisteme CRM în proporție de până la 26%. Informațiile oficiale atestă că în 2009, în România companiile foloseau sisteme CRM într-un procentaj de 13%, iar în 2019, de 14%. Majorarea de doar 1% în 10 ani nu este comparabilă nici măcar cu cea a Lituaniei, spre exemplu, care a crescut de la 9% la 24%, în aceeași perioadă. Această statistică ar putea fi mult îmbunătățită dacă mai multe firme din România ar adopta sisteme CRM, mai ales ținând cont că instalarea și aducerea la un nivel optim de funcționare a unui astfel de sistem durează maximum o lună.
O altă concluzie a cercetării arată că cel mai potrivit CRM pentru IMM-urile românești este HubSpot, un software intuitiv ce maximizează și simplifică eforturile de marketing. HubSpot este clasat ca fiind cea mai bună platformă de marketing din lume, care deservește peste 10.000 de companii din 65 de țări diferite. Pentru cele mai bune rezultate, este recomandată o investiție inițială de 2.500 euro și una lunară de 500 de euro. Amortizarea sumei investite poate dura între 6 luni și un an, dar rezultatele sunt vizibile după doar o lună, când poți genera deja un câștig rapid.
Printre beneficiile principale ale unei platforme de CRM se numără: (1) eficiența maximizată cu 80% în atingerea obiectivelor de comunicare într-o lună de zile, față de campanii similare fără colectare de date; (2) înțelegerea mai bună a obiectivului și predictibilitate în luarea deciziilor pentru un procentaj mai mare de conversii; (3) identificarea cauzelor pentru care campaniile anterioare nu și-au atins obiectivele și găsirea instrumentelor potrivite pentru o îmbunătățire; (4) generarea unor oferte și experiențe personalizate, bazate pe obiceiurile de consum ale publicului țintă monitorizat; (5) îmbunătățirea nivelului de implicare a consumatorului și creșterea loialității printr-o interacțiune bazată pe informații concrete; (6) evaluarea mai precisă a riscurilor și a echipei”.

MediaPost Martech este definită ca „parte a grupului Mediapost, care include și compania Interactions, precum şi alte companii de comunicare şi marketing direct, și este activă de peste 20 ani pe piața românească. În afară de România, compania este prezentă pe alte cinci piețe europene și a derulat de-a lungul timpului mai mult de 200 de campanii de marketing. Astfel, a acumulat experiență și know-how pentru a dezvolta propriile produse de automatizare, care au fost achiziționate de peste 20 de companii. Mediapost Martech este Gold Partner HubSpot și partener Salesforce”. În România,  Grupul Mediapost a avut în 2019 o cifră de afaceri de peste 121 de milioane de lei, cu o creştere de 16 milioane față de 2018.  

AMROMCO și EXPERT Petroleum – noi membri ai FPPG

0

Federația Patronală Petrol și Gaze se consolidează primind în rândurile sale noi membri dintre cele mai importante companii din sector și salută recenta aderare a AMROMCO Energy și EXPERT Petroleum. Prin eforturi susținute, FPPG reunește în prezent principalii producători de gaze naturale, care acoperă peste 98% din producția internă, atestându-și astfel reprezentativitatea pentru sectorul energetic.

”Unitatea este esențială pentru industria noastră, mai cu seamă acum, când ne confruntăm cu provocări precum tranziția energetică, rolul gazului în mixul de combustibili din România și noile reglementări destinate pieței libere. Cu cele două companii alături și promovând același climat al cooperării, federația va susține cu fermitate măsurile propuse pentru redresarea economică strâns legate de încurajarea producției interne de resurse naturale.”, susține Franck Neel – președintele FPPG.

În contextul efectelor iminentei crize economice la nivel global, suntem de părere că România are o oportunitate pe care puține țări din Europa o au – resursele naturale. Importanța acestei industrii cu tradiție pentru creșterea economiei naționale este esențială, obiectivul strategic al României fiind acela de a spori securitatea energetică la nivel național și regional. Dezvoltarea sectorului pe care îl reprezentăm poate fi atinsă numai printr-o legiferare care să stimuleze investițiile în explorarea și producția resurselor, prin diversificarea pieței de gaze naturale, creșterea competitivității și eficienței sectorului energetic, având totodată grijă să ofere cele mai bune condiții pentru consumatorii finali. Planul de acțiuni asumat de către federație, prin susținerea și implicarea activă a membrilor săi, vizează o mai bună corelare a politicilor publice cu necesitatea dezvoltării sectorului de petrol și gaze.

”Împreună cu AMROMCO Energy și EXPERT Petroleum, vom continua activitățile specifice federatiei. În calitate de reprezentant legitim al industriei, FPPG reiterează caracterul inerent al dialogului transparent între mediul de afaceri, autoritățile publice și societatea civilă. Promovarea unui parteneriat constructiv între reprezentanții industriei și cei ai mediului public vor spori capacitatea de redresare economică a României.”, conchide Cătălin Niță – Director Executiv FPPG.

Comisia publică rezultatele unui sondaj de opinie privind alimentația și agricultura în UE

Trei din patru europeni au auzit de politica agricolă comună (PAC) și consideră că toți cetățenii beneficiază de pe urma acesteia, conform celui mai recent sondaj de opinie public realizat de Eurobarometru la nivelul UE cu privire la agricultură și PAC, publicat astăzi, 13 octombrie, de Comisia Europeană.13/10/2020

Sondajul arată că un număr mai mare de cetățeni ai UE au auzit de PAC (73 % în prezent, cu 6 puncte procentuale mai mult decât în 2017) și consideră că PAC le aduce beneficii tuturor cetățenilor, nu numai fermierilor (76 % în prezent, cu 15 puncte procentuale mai mult decât în 2017). În plus, opiniile cetățenilor cu privire la principalele obiective pe care ar trebui să le aibă PAC rămân similare celor rezultate din sondajul efectuat în 2017.

La fel ca în 2017, o majoritate de 62 % dintre respondenți consideră că obiectivul principal ar trebui să fie furnizarea de alimente sigure, sănătoase și de înaltă calitate. Un număr mai mare de europeni sunt de părere că UE își îndeplinește rolul în ceea ce privește obiectivele-cheie ale PAC. În comparație cu 2017, în toate domeniile, inclusiv securitatea alimentară, sustenabilitatea, siguranța și calitatea alimentelor, s-au înregistrat creșteri de cel puțin 5 puncte procentuale. În prezent, mai mulți cetățeni sunt conștienți de logoul de agricultură ecologică, și anume 56 % dintre respondenți  – cu 29 de puncte procentuale mai mult decât în 2017.

Deși o parte din ce în ce mai mare a cetățenilor consideră că agricultura este una dintre cauzele majore ale schimbărilor climatice (de la 29 % în 2010 la 42 % în 2020), o majoritate de 55 % din populație consideră că agricultura are deja o contribuție majoră în ceea ce privește combaterea schimbărilor climatice (un procent în creștere, față de 46 % în 2010).

Sondajul a fost efectuat în perioada august-septembrie 2020 și a inclus peste 27 200 de respondenți din 27 de state membre. Raportul complet privind sondajul UE va fi publicat în luna noiembrie. Mai multe informații sunt disponibile online.

Tablou de bord referitor la coronavirus: Răspunsul politicii de coeziune a UE la criza provocată de coronavirus

0

Comisia anunță primele rezultate provizorii ale implementării Inițiativei pentru investiții ca reacție la coronavirus (CRII) și a Inițiativei plus pentru investiții în răspunsul la coronavirus (CRII +).12/10/2020

Încă de la începutul crizei, grație flexibilității introduse în cadrul politicii de coeziune, UE a mobilizat investiții în valoare de peste 13 miliarde EUR în scopul combaterii efectelor pandemiei de coronavirus, prin intermediul Fondul european de dezvoltare regională (FEDR), al Fondului social european (FSE) și al Fondului de coeziune (FC). Fondurile UE au ajutat comunitățile naționale, regionale și locale să facă față impactului socioeconomic negativ al pandemiei de coronavirus.

În total, 4,1 miliarde EUR au fost redirecționate către sectorul medical pentru a achiziționa aparatura vitală și echipamentele individuale de protecție necesare pentru a salva vieți. Au fost mobilizate 8,4 miliarde EUR sub formă de granturi și împrumuturi, dar și sub forma unei serii de instrumente financiare personalizate, pentru a sprijini economia și, în special, întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) în vederea adaptării la criză. În fine, aproximativ 1,4 miliarde EUR au fost canalizate prin intermediul FSE pentru ajutarea cetățenilor și salvarea locurilor de muncă.

În scopul asigurării unui nivel maxim de transparență și de responsabilitate, Comisia lansează astăzi o pagină web specială pe Platforma de date deschise privind coeziunea pentru a arăta modul în care politica de coeziune a UE sprijină statele membre pentru a face față crizei provocate de coronavirus. Platforma va fi actualizată zilnic și va afișa toate informațiile referitoare la modificările programului, precum și la modul de alocare și de investire a resurselor. Grație actualizării sistematice, platforma va oferi, pe zi ce trece, o imagine de ansamblu tot mai completă a situației.

Comisarul pentru coeziune și reforme, Elisa Ferreira, a declarat: „Politica de coeziune se află în centrul eforturilor de combatere a pandemiei de coronavirus și de asigurare a unei redresări rapide. Rezultatele bilanțului nostru arată că toate statele membre profită în prezent de Inițiativa pentru investiții ca reacție la coronavirus pentru a-și sprijini cetățenii, întreprinderile și sectorul sănătății. Începând de astăzi, aceste rezultate pozitive pot fi consultate de toată lumea, printr-un simplu clic, pe tabloul nostru de bord interactiv referitor la coronavirus.”

Președintele Comitetului European al Regiunilor, Apostolos Tzitzikostas, a adăugat: „Grație simplificării normelor, politica de coeziune și-a demonstrat valoarea adăugată, reunind statele membre, regiunile și orașele UE cu scopul de a proteja populația, de a salva locurile de muncă și de a susține economiile locale în timpul pandemiei. Trebuie să prețuim această lecție, facilitând accesul la fondurile UE și implicând toate nivelurile de guvernare în elaborarea și punerea în aplicare a planurilor de redresare. Pentru a fructifica la maximum fiecare euro investit și pentru a ne asigura că banii ajung acolo unde este cea mai mare nevoie de ei, coeziunea trebuie să devină busola care să orienteze toate investițiile UE.”

Soluţii de consolidare şi continuitate în turism

0

În urma unui sezon turistic 2020 atipic datorat contextului creat de pandemie şi de restricţiile de călătorie, sectorul turismului trage concluzii și caută soluții de redresare. Christian Tour – cel mai mare turoperator român de pe piața autohtonă, companie deținută de Cristian Pandel, prezentă în țară prin agenţii proprii și francize, precum și în Republica Moldova, Grecia, Turcia, Spania, SUA – prezintă un comentariu referitor la contextul actual și la perspectivă:

Ȋn România, startul sezonului principal de vacanţe a fost posibil cu o ȋntârziere de mai bine de 3 luni şi sub influenţa restricţiilor de călătorie. Ȋn ciuda acestor incoveniente şi al climatului general instabil, mulţi români au ales totuşi să ȋnfrunte pandemia şi să se bucure de vacanţa mult aşteptată, spun touroperatorii români.

Ȋn ciuda restricţiilor, ȋn această vară, peste 220 de curse charter ale celui mai mare touroperator din România – Christian Tour, au decolat spre destinaţii de vacanţă din Grecia, Turcia sau Egipt. Acestora adăugându-li-se şi programele de sejur cu autocarul sau cu maşina proprie ȋn România şi Bulgaria, multe alte destinaţii rămânând ȋnsă inoperabile ȋn acest sezon.

Ȋn aceste condiţii, ale unui sezon total neaşteptat, proprietarii de afaceri ȋn turism au fost forţati de ȋmprejurări să găsească soluţii rapide şi viabile pentru a asigura continuitatea şi stabilitatea agenţiilor, dar mai ales pentru siguranţa vacanţelor. Ȋn cazul Christian Tour, proprietarii au optat ȋncă din primăvara acestui an pentru consolidarea companiilor cu activităţi comune ȋn sfera turismului, ȋntr-un entitate comună – Christian Tour Holding. Entitatea din care face parte şi touroperatorul Christian Tour, deţinând un capital social evaluat la peste 25 milioane euro.

Cristian Pandel: „Sezonul de vară 2020 a fost unul modest şi cel mai provocator pentru noi, după 23 de ani de business ȋn turism. Am fost forţati de ȋmprejurări să luăm unele decizii nu tocmai populare ori favorbaile tuturor, ȋnsă au reprezentat soluţia de mijloc găsită pentru a putea traversa perioada aceasta dificilă. Le suntem profund recunoscători tuturor turiştilor noştri care au ales să ne ȋnţeleagă şi să accepte variantele de reprogramare pe care le-am putut oferi. Ȋi iubim pe fiecare dintre cei care ne aleg de atâţia ani pentru vacanţelor lor şi pentru ei ne luptăm zi de zi să găsim soluţii de continuitate, pentru că vacanţele vor continua şi oamenii au nevoie de acestea. Vacanţele nu mai sunt doar un moft, ci o nevoie de evadare din cotidian, perioada aceasta ne-a ȋntărit crezul că avem cu toţii dreptul la vacanţă!

O valoare semnificativ mare a capitalului social ne conferă stabilitate pe piaţa autohtonă, puternic impactată de efectele pandemiei. Am ales această soluţie şi pentru a putea deschide noi linii de business prin care să susţinem turismul ȋn această perioadă atât de grea. De asemenea, am reuşit să prelungim poliţa de asigurare a insolvabilităţii agenţiei noastre pentru următorul an. Practic, prin acest instrument de asigurare fiind garantate toate sumele ȋncasate cu titlu de avansuri şi toate vacanţele ce urmează să se desfăşoare până ȋn decembrie 2021.

Efectele pandemiei de coronavirus se vor resimţi pe termen lung ȋn activitatea din turism, nu doar ȋn România, ci la nivel global. Estimăm că agenţia va încheia anul 2020 cu vânzări de circa 40 de milioane de euro, cam cât avea Christian Tour cu zece ani în urmă. Vor trece probabil 2-3 ani până să revenim la nivelul din 2019. De aceea, ȋncă din luna aprilie a acestui an, am luat decizia de a extinde activităţile grupului de firme către alte segmente economice. Am ales calea reinventării şi Christian Tour a intrat ȋn era Mai mult decât vacanţe. Lucrăm intens la extinderea activităţilor noastre prin noi proiecte de anvergură, care să ne asigure resursele necesare pentru a traversa dificultăţile din turism. Vom lansa ȋn curând pe piaţă un proiect inedit pe zona de retail, cu prezenţă atât online, cât şi fizică. Mizăm pe un concept inedit şi adaptat vremurilor pe care le trăim, cu focus asupra familiilor care deja ne aleg de mulţi ani pentru vacanţele memorabile. Prin aceste noi proiecte, ne propunem totodată să oferim opţiuni de reconversie profesională pentru mulţi dintre angajaţii actuali şi să folosim la maximum infrastructura şi resursele deţinute de grupul de firme, aşa cum sunt flota de autovehicule, autogara şi zona de depozitare adiacentă acesteia ori spaţiile anumitor sedii ale agenţiilor de turism”.

Studiu global EY: Pandemia accelerează calendarul investițiilor în tehnologiile digitale pentru sectorul de petrol și gaze

  • Analiza datelor reprezintă una dintre principalele trei tendințe cu impact pozitiv asupra sectorului de petrol și gaze
  • Trei din cinci lucrători din sectorul de petrol și gaze au nevoie de recalificare sau perfecționare
  • Deficitul de abilități ale forței de muncă afectează randamentul investițiilor, iar succesul companiilor în următorii trei ani va fi determinat de capacitatea de recalificare a personalului

90% dintre directorii executivi din sectorul de petrol și gaze consideră că investițiile în tehnologie și în forța de lucru sunt esențiale pentru a supraviețui în actualele condiții de piață, potrivit studiului EY Oil and Gas Digital Transformation and the Workforce Survey 2020. Astfel, 58% dintre respondenți au declarat că pandemia provocată de COVID-19 a scos în evidență importanța investițiilor în tehnologiile digitale, majoritatea plănuind să facă investiții mari (29%) sau moderate (51%) în raport cu bugetul total.

Andy Brogan, lider EY Global Oil & Gas, a declarat: „Pandemia a comprimat semnificativ calendarul de adoptare a tehnologiilor digitale de la un interval de cinci ani la o perioadă de trei luni. Economiile de costuri pe care le oferă tehnologiile digitale companiilor sunt critice pentru supraviețuire în contextul actual al prețurilor reduse, în care companiile din sectorul de petrol și gaze caută să obțină o mai mare eficiență operațională și să crească productivitatea de-a lungul întregului lanț valoric. Cu toate acestea, pentru a valorifica din plin aceste investiții, companiile de petrol și gaze au nevoie de abilitățile necesare pentru a exploata și utiliza aceste tehnologii la potențialul lor maxim”.

Tehnologia nu se utilizează singură, iar acoperirea deficitului de abilități este corelată cu succesul în viitor

Potrivit studiului, în medie, aproape jumătate dintre companii (46%) consideră că forța lor de lucru nu deține abilitățile necesare pentru a fructifica investițiile în tehnologiile adoptate. Companiile își recunosc lipsa de maturitate în privința multor competențe legate de tehnologiile digitale pe care le consideră esențiale. În medie, diferența dintre importanță și maturitate este de 36%. De exemplu, creșterea disponibilității datelor și analiza unui volum mare de date („Big Data”) este menționată de 43% dintre directorii executivi drept una dintre principalele trei tendințe care vor avea un impact pozitiv asupra dezvoltării activității companiei lor în următorii trei ani. Cu toate acestea, diferența dintre importanța strategică și maturitatea competențelor cheie a fost una dintre cele mai adânci pe segmentul analizei datelor (59%).

Problemele organizaționale și culturale constituie principalele obstacole în calea recalificării

92% dintre directorii executivi consideră că, în următorii trei ani, succesul va fi determinat de capacitatea companiilor lor de a-și recalifica forța de muncă. Totuși, doar 9% dintre ei afirmă că au un plan solid implementat în acest sens, iar 3% sunt ferm convinși că organizația lor este în măsură să-și instruiască personalul cu abilitățile necesare, potrivit studiului EY.

Mihai Draghici, EY Romania

Mihai Drăghici, Senior Manager, Consultanță, EY România: „92% din directorii globali intervievați au indicat capacitatea de recalificare rapidă ca fiind crucială. Adoptarea muncii la distanță este încă un factor care creează o oportunitate pentru companiile locale de a atrage operațiuni de back-office de la colegii lor regionali cu costuri mai mari ale forței de muncă – cu condiția să ne recalificăm mai rapid.”

În privința nivelului de pregătire al actualei lor forțe de muncă, respondenții au declarat că 60% dintre lucrători au nevoie de recalificare sau perfecționare și că recalificarea unui lucrător obișnuit va dura în medie 10 luni. Aproape jumătate dintre directorii executivi (48%) cred că procesul de recalificarea va dura un an sau mai mult.

Directorii executivi, care au participat la studiu, au menționat drept principale obstacole pentru o recalificare eficientă și în timp util: timpul necesar pentru recalificare (97%), multitudinea priorităților concurente (95%) și dificultatea evaluării progresului înregistrat de angajați. Mai mult, două treimi dintre respondenți consideră că structura organizației lor le afectează abilitatea de a inova, ceea ce face mai dificilă rezolvarea acestor provocări.

Directorii executivi se așteaptă la o mai mare disponibilitate a abilităților aflate la mare cerere

Directorii executivi din sectorul de petrol și gaze anticipează o disponibilitate mai mare a lucrătorilor cu abilități digitale în următorii trei ani, ceea ce va ajuta la diminuarea actualului deficit de competențe și resurse umane calificate, potrivit studiului EY. Directorii executivi ai companiilor cu acces la o bază de forță de muncă specializată estimează o creștere de 11 puncte procentuale a nivelului de lucrători disponibili cu abilități în cloud computing, de 18 puncte procentuale a celor cu competențe digitale de bază, de 26 de procente a celor cu competențe în știința datelor și de 24 în inteligența artificială.

Studiul complet AICI

***

Despre studiu

Studiul a fost realizat pentru a măsura rata de adoptare a tehnologiilor și abilităților digitale în industria de petrol și gaze. Respondenții la studiu au fost 59 de cadre de conducere din sectorul de petrol și gaze, provenind din companii petroliere integrate, companii petroliere naționale, producători independenți și companii de servicii petroliere. Respondenții ocupă posturi înalte la nivelul tuturor funcțiilor din organizațiile lor, printre care IT, Resurse Umane, operațiuni, strategie și tehnologii digitale. 40% dintre ei ocupă un post de conducere executivă sau de vicepreședinte executiv. Respondenții locuiesc sau lucrează în cadrul unor companii cu operațiuni în America de Nord, America Latină, Europa, Orientul Mijlociu, Africa și Asia-Pacific. Studiul s-a derulat în perioada 6 iunie – 5 iulie 2020.

Concluziile studiului și ilustrările acestora pot fi vizualizate la adresa: ey.com/oilandgas/digitalskills.

Asociația Administratorilor Independenți, inclusă în Rețeaua Internațională de Guvernanță Corporativă

0

Asociația Administratorilor Independenți (AAI) – organizație profesională de promovare a guvernanței corporative pentru excelență în afaceri – a devenit  membru în Rețeaua Internațională de Guvernanță Corporativă (IGCN – International Corporate Governance Network), organizație globală non-profit din care fac parte cei mai mari investitori instituționali la nivel mondial (fonduri de pensii, societăți de administrare a investițiilor, societăți listate, firme de consultanță) cu active totale în administrare ce depășesc 54 mii de miliarde dolari SUA, în peste 45 de țări din Europa și America de Nord.

Sorana Baciu, președinte AAI: „Suntem deosebit de onorați, și în același timp mândri că Asociația Administratorilor Independenți a fost acceptată ca membru în ICGN. Prin această afiliere, AAI va avea posibilitatea să asigure transferul celor mai bune practici în domeniu, companiilor cu capital românesc. Guvernanța corporativă este un factor important în decizia investitorilor instituționali de a intra pe o anumita piață. Mai ales acum, când piața de capital din România a fost avansată la statutul de Piață Emergentă Secundară, aplicarea principiilor guvernanței corporative devine un avantaj competitiv pentru societățile listate, în vederea atragerii de finanțare pe termen mediu și lung, cu costuri rezonabile”.

Sorana Baciu, președinte AAI

Kerrie Waring, Chief Executive Officer ICGN: „Rețeaua Internațională de Guvernanță Corporativă salută cu mândrie aderarea la organizația noastră a Asociației Administratorilor Independenți. Membrii consiliilor de administrație și investitorii împart responsabilitatea comună de a menține și spori valoarea pe termen lung a companiilor, fapt care contribuie la economii și comunități puternice. De aceea este atât de important ca organizațiile precum AAI să participe activ în dialogul cu investitorii globali prin intermediul ICGN, pentru a contribui la crearea unor standarde de guvernanță corporativă care să asigure că suntem corect echipați pentru a face față provocărilor și oportunităților economice la nivel mondial, în prezent și pe viitor”.

Kerrie Waring, Chief Executive Officer ICGN

AAI, prima și singura entitate din România membru al prestigioasei organizații, accentuează că„orice investitor instituțional interesat să pătrundă pe o anumită piață are ca principal reper modul în care este aplicată guvernanța corporativă în țara respectivă, deoarece ea reprezintă un indicator de predictibilitate privind profitabilitatea investiției. În special activitatea societăților  de interes public trebuie să se deruleze în conformitate cu principiile guvernanței corporative, iar la acest capitol, România are încă foarte mult de lucru.Prin aderarea la ICGN, Asociația Administratorilor Independenți va participa activ la dezbaterea privind guvernanța corporativă la nivel internațional și va fi la curent cu tendințele actuale în domeniu, între care: sustenabilitatea, standardele ESG (Environmental, Social, and Corporate Governance) împreună cu raportarea aferentă, remunerarea executivilor, protejarea drepturilor acționarilor minoritari, securitatea cibernetică, inteligența artificială, schimbarile climatice, noile riscuri sistemice, inovația. Dezbaterile pe marginea guvernanței corporative stagnează de câțiva ani buni în România, iar beneficiile ei nu sunt încă pe deplin înțelese de managementul companiilor, acționarii lor și celelalte părți interesate. Guvernanța corporativă nu este un concept abstract sau teoretic. Ea reprezintă ansamblul relațiilor unei societăți cu toate părțile interesate: acționari, consiliul de administrație, management, angajați, bănci, În acelasi timp, este cadrul in care se stabilesc obiectivele societătii, precum și mijloacele pentru realizarea lor și pentru monitorizarea indicatorilor de performanță a administratorilor. Adoptarea unor standarde adecvate de guvernanță corporativă conduce la o serie de avantaje competitive importante, între care: creșterea încrederii în companie și atragerea de noi investitori, accesul mai facil la finanțare si reducerea costurilor acesteia, creșterea valorii companiei”.

Sistem național de prognoză a calității aerului

0

România va avea un sistem național de prognoză a calității aerului, prin modernizarea și extinderea Rețelei Naționale de Monitorizare a Calității Aerului Contractul de finanțare pentru proiectului european destinat acestui obiectiv a fost semnat de ministrul mediului, apelor și pădurilor, Costel Alexe, cu participarea ministrului fondurilor europene, Marcel Boloș. Valoarea contractului este de peste 81 de milioane de lei, din care, aproximativ 74 de milioane reprezintă fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare, Axa prioritară 4.

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor informează că „prognoza națională privind calitatea aerului pentru fiecare oraș în parte va rezulta din suprapunerea bazei naționale de emisii (care este finanțată prin proiect) cu datele la zi privind evoluția vremii și a curenților de aer. Până în 2023, sistemul de prognoză va fi calibrat  în trei orașe pilot: Ploiești, Brașov și Iași. După finalizarea proiectului, sistemul va fi aplicabil la nivel național”.

Ministrul Costel Alexe subliniază: „Am semnat astăzi un contract de finanțare, parte din cea mai mare investiție făcută de statul român în aer, în ultimii 10 ani. Cred că aerul va fi una din cele mai mari provocări ale autorităților locale și centrale din următorii 10 ani. Mă bucur că România va avea un sistem de prognoză a calității aerului care va putea fi accesat de oricine de pe mobil și chiar inserat în programele TV, după meteo. Aceasta va fi singura prognoză oficială din România pentru că datele din sistem sunt bazate pe sisteme de măsurare a calității aerului acreditate la nivel european. Cu o asemenea prognoză, oamenii își vor putea face mai bine planurile de ieșire în aer liber, iar autoritățile vor putea impune măsuri pe termen scurt acolo unde se poate interveni imediat. Acest sistem ne va ajuta nu doar pentru informarea publicului, dar și pentru ca autoritățile locale să fie pe fază de câte ori poluanții pot pune în pericol populația. Pe lângă modernizările din fonduri europene, statul român a demarat anul acesta cea mai mare ofensivă de investiții în calitatea aerului din ultimii 10 ani. Astfel, punctele de măsurare din cadrul RNMCA vor crește cu circa 40%, respectiv cu 60 de noi stații. Dintre acestea, 17 sunt finanțate prin fonduri europene, iar 43 prin Administrația Fondului pentru Mediu. 65% dintre acestea vor fi amplasate în București, orașul cel mai poluat al României. Tot aici, din bugetul AFM, vom realiza și o rețea de 50 de senzori de măsurare a calității aerului. De asemenea, alte 30 de orașe ale țării vor avea la începutul anului viitor noi stații, care vor măsura gradul de poluare din aer”.

Ministrul fondurilor europene, Marcel Boloș: „Semnarea în format digital a acestei finanțări confirmă din nou că banii europeni bine investiți pot schimba vieți, ale noastre și ale generațiilor următoare. Momentul este important atât pentru a marca un nou pas în tranziția spre o Europă mai verde, dar și pentru a sublinia importanța parteneriatului dintre instituțiile statului. Pentru că și românii încep să conștientizeze asta, oricât de mulți bani am avea la dispoziție, viața noastră nu poate evolua în bine fără colaborarea eficientă la nivel de Guvern, județe și comunități locale”.

Pe baza aceluiași contract, vor fi finanțate 17 din cele 60 de stații noi care vor fi introduse în cadrul Rețelei Naționale de Monitorizare a Calității Aerului din județele Alba, Bacău, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brașov, Brăila, Dâmbovița, Galați, Gorj, Harghita, Mehedinți, Olt, Prahova, Sibiu, Tulcea, Vaslui și Vrancea. În prezent, Rețeaua Națională de Monitorizare a Calității Aerului deține 148 de stații. Întregul proiect va fi implementat până în 2023. Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor este partener în acest proiect, alături de ANM, ANPM, Institutul Național de Cercetare Aerospațială – INCAS și Institutului Național de Tehnologii Criogenice și Izotopi – ICSI Râmnicu Vâlcea.

67% dintre români declară că știu să se protejeze în cazul unei catastrofe

67% dintre respondenții celui mai recent sondaj de opinie realizat la solicitarea UNSAR[1] de către IRES declară că știu ce ar trebui să facă pentru a se proteja în cazul unei catastrofe.

Totodată, deși 55% dintre aceștia știu de existența unor kituri de prim ajutor pentru cazuri de catastrofă (care conțin alimente, apă, medicamente, fluier, lanternă etc.), doar 32% dintre aceștia le și dețin.

Același sondaj relevă și că 35% dintre români intenționează ca anul viitor să își protejeze casele, încheind ambele polițe de asigurare a locuințelor – atât cea obligatorie, cât și cea facultativă, cu 4 puncte procentuale mai mult față de 2019.

În contextul în care un număr important de locuințe nu sunt încă protejate, UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România vine în sprijinul consumatorilor cu o nouă campanie de informare, #ANTIGHINIONpentruAcasă, care abordează tematica superstițiilor legate de locuințele românilor – campania fiind lansată chiar astăzi marți, 13.

„Suntem țara cu cea mai ridicată rată de proprietari de imobile din Europa. Totuși, locuințele noastre sunt printre cele mai puțin protejate. Dacă tot muncim o viață pentru o casă, ar fi important să ne asigurăm că visul acesta nu se poate nărui într-o secundă. În plus, ar trebui să ne aducem aminte de câte ori în viețile noastre ‚paza bună a trecut primejdia rea’”, spune sociologul Gelu DUMINICĂ care s-a implicat în noua campanie UNSAR.

Inițiativa UNSAR aduce în prim-plan importanța asigurărilor de locuințe, în condițiile în care mai puțin de 20% dintre locuințele românilor sunt protejate printr-o poliță de asigurare.

„Spre deosebire de superstiții, asigurările sunt o protecție concretă de care cu toții avem nevoie în fața numeroaselor riscuri la care locuințele noastre sunt expuse – de la incendii, cutremure, vijelii, furtuni, inundații până la explozii ori furturi. Mai ales acum, într-un context pandemic, oamenii au nevoie de mai multă protecție împotriva neprevăzutului care le-ar putea afecta viețile”, au declarat reprezentanții UNSAR.

Luna octombrie, dedicată asigurărilor de locuințe, vine cu o serie de activități de educare și informare a consumatorilor cu privire la acest tip de asigurări. De altfel, data de 13 octombrie coincide cu „Ziua internațională pentru reducerea dezastrelor naturale” a ONU.

Prin #ANTIGHINIONpentruAcasă, UNSAR continuă seria campaniilor de educare și conștientizare cu privire la rolul și utilitatea asigurărilor. De asemenea, Uniunea pune la dispoziția publicului informații și ghiduri cu informații utile pe Asiguropedia.ro, portal dedicat informării consumatorilor.

***

Despre UNSAR

Înființată în 1994, UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România reprezintă 20 de companii de profil. Acestea dețin o pondere de aproximativ 80% din piața locală de asigurări. Activitatea UNSAR are drept obiectiv apărarea și reprezentarea intereselor asigurătorilor și reasigurătorilor din România, participarea la îmbunătățirea cadrului legislativ în domeniul asigurărilor, promovarea activității de asigurări în România și promovarea dezvoltării cât mai durabile a industriei de profil pe plan intern și internațional.

Din anul 2007, UNSAR este membru cu drepturi depline al Federației Asigurătorilor și Reasigurătorilor Europeni – Insurance Europe.

Despre IRES

Înființat în 2009, Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES activează pe piața de cercetare din România și funcționează ca un think tank independent, o parte dintre studiile și proiectele pe care le dezvoltăm fiind dedicate optimizării politicilor publice în diferite domenii ale societății românești. Suntem una dintre cele mai mari companii românești de cercetare de piață și oferim soluții  integrate pentru clienții noștri – organizații multinaționale, naționale și locale, instituții și organizații din România, dar și din străinătate – care înțeleg valoarea cercetării în evoluția lor pe termen lung. IRES este membru al ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research) și ne realizăm activitatea la cele mai înalte standarde profesionale, respectând practicile internaționale în acest domeniu.


[1]  

* Sondajul “Evoluția Percepției consumatorilor privind asigurările obligatorii și facultative de locuințe și noile riscuri generate de schimbările climatice 2020” a fost realizat de IRES la solicitarea UNSAR pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 1.181 de respondenți, proprietari, coproprietari sau persoane care intenționează să achiziționeze o locuință în următorii doi ani, cu vârste de peste 18 ani. Acesta a fost realizat în august 2020, utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) și are o eroare maximă tolerată de +/-3%.