Majoritatea turiștilor care rezervaseră minivacanțe în Deltă de 1 Mai au preferat să și le reprogrameze, în general, după 1 iunie, și mai puțin de 10% dintre ei și-au anulat sejururile, potrivit unui studiu al Green Village, resort din Sfântu Gheorghe deținut de omul de afaceri Dragoș Anastasiu. Complexul ar fi avut toate cele 180 de locuri ocupate atât în perioada sărbătorilor pascale, cât și în minivacanța de 1 Mai.
În mod normal, turiștii ar fi început să sosească în Deltă de la începutul lunii aprilie, iar hotelurile și pensiunile ar fi fost pline atât de Paște, cât și de 1 Mai. Unele dintre hotelurile și pensiunile din Deltă s-au închis în luna noiembrie, iar altele imediat după Revelion, dar aproape toate urmau să fie redeschise începând cu luna aprilie. Rezervările pentru vacanțele de Paște și 1 Mai în Deltă începuseră din noiembrie anul trecut.
„Peste 90% dintre turiștii care își rezervaseră vacanțe la Green Village de 1 Mai, dar și de Paște, fie și le-au reprogramat pentru anul acesta sau anul viitor, fie au dorit vouchere de suma plătită, cu care să vină în Deltă în orice altă perioadă doresc, în limita locurilor disponibile, bineînțeles. Unii nu știu de acum când vor ajunge, dar vor să nu rateze vacanța în Deltă și de accea au preferat vouchere”, a declarat Liliana Șmira, directorul general al Green Village, adăugând că și în restul pensiunilor și hotelurilor din Deltă majoritatea turiștilor au decis să nu renunțe la vacanțe, ci doar să le amâne.
Ea a afirmat că mai puțin de 10% din totalul rezervărilor reprezintă anulări de vacanțe în Deltă.
Majoritatea celor care și-au reprogramat vacanțele vor să vină după 1 iunie, însă există turiști care au cerut să li se dea camere în a doua jumătate a lunii mai. „Nu știm încă ce reglementări vor fi imediat după 15 mai legat de restaurante și de distanțarea socială”, a mai spus Liliana Șmira.
Indiferent de data în care și-au reprogramat vacanțele, dacă turiștii nu vor putea veni în Deltă din cauza unor eventuale noi restricții, sejururile lor vor putea fi din nou amânate.
Green Village e un resort care se întinde pe aproape 30.000 de metri pătrați, spațiile de cazare fiind împărțite în trei zone, aflate la distanță apreciabilă unul de altul, astfel încât turiștii se pot simți în siguranță și pot petrece mult timp în aer liber.
Asociația Berarii României, exponent al industriei
românești de bere, lansează campania #MancareDeSuflet #SOSHoReCa, prin care „își
propune să atragă atenția consumatorilor asupra situației economice din
sectorul ospitalității, puternic afectat de întreruperea activității pe
perioada stării de urgență”, cu sublinierea că „spre deosebire de alte
sectoare, vânzările pierdute de industria ospitalității în această perioadă nu
pot fi recuperate în nici un fel, cele mai afectate fiind business-urile mici
și de familie, multe dintre ele aflându-se deja la un pas de faliment”. Partener
în campanie este HORA, organizația patronală a hotelurilor și restaurantelor
din România.
Campania reprezintă în esență un apel la
solidaritate din partea consumatorilor, inițiatorii reamintindu-le că ei „pot
contribui la susținerea activității restaurantelor și localurilor preferate pe
timp de criză, apelând la serviciile online de livrare la domiciliu sau de tip
take away ale locațiilor HoReCa funcționale în acest moment, de altfel
singurele activități permise în această perioadă”.
Julia Leferman, director general al Asociaței Berarii
României: „Acum mai mult ca niciodată,
mâncarea are rolul de a alina, bucura, încuraja sau aminti de momentele
frumoase, petrecute în locurile preferate, alături de cei dragi. De aceea, ne
propunem ca prin #MancareDeSuflet #SOSHoReCa să încurajăm un comportament de
susținere față de oamenii care dau viață acestor localuri. Doresc să mulțumesc
în numele Asociației tuturor partenerilor din HoReCa, care se alătură eroilor
din prima linie, continuând să pună suflet în ceea ce fac zi de zi, chiar și în
condiții vitrege. Implementarea unor măsuri guvernamentale excepționale – care
să sprijine toate aceste afaceri să revină pe linia de plutire odată cu
relaxarea restricțiilor, acoperind fie și parțial pierderile suferite – poate contribui la reducerea semnificativă
a impactului asupra HoReCa, dar și asupra celorlaltor sectoare direct afectate,
printre care și producția de bere”.
Daniel Mischie, președintele organizației
patronale HORA; „Mâncarea cu gust bun are darul de a aduna oamenii laolaltă.
Pentru mine, viața în restaurant înseamnă pasiune, ca pentru mulți colegi de
breaslă. Am văzut atâtea povești frumoase derulate în restaurante, încât e greu
acum să privesc industria în liniște. Faptul că ne-am putut adapta, fie pentru
a susține eroii din linia întâi, fie pentru a fi în continuare aproape de
oaspeții noștri, prin programul de livrări, a fost alinare. A fost și perioada
în care am simțit, mai mult ca oricând, cât de puternici suntem împreună. În
numele organizației HORA, mulțumim Asociației Berarii României pentru implicare
și pentru susținere, prin inițierea campaniei #MancareDeSuflet #SOSHoReCa. Cu
fiecare umăr alăturat parcă e puțin mai ușor”.
Asociația Berarii României adresează o
scrisoare prim-ministrului Ludovic Orban, ministrului
finanțelor publice Florin Cîțu și ministrului economiei, energiei și mediului
de afaceri, Virgil-Daniel Popescu, avansând o serie de soluții aplicabile în
domeniu:
„Asociația
Berarii României își exprimă gândurile bune față de persoanele care suferă ca
urmare a COVID-19 și față de toți cei care au grijă de cei bolnavi și
vulnerabili sau pentru a menține funcționale serviciile vitale. Pentru a depăși
această criză este necesară o forță extraordinară, acțiune și solidaritate din
partea noastră, a tuturor. Înțelegem rațiunea care a stat la baza măsurilor
excepționale luate de autorități pentru combaterea răspândirii virusului:
închiderea tuturor locațiilor HoReCa, anularea sau amânarea concertelor, a
festivalurilor și a tuturor evenimentelor sportive, pentru a preveni adunările
publice. Cu toate acestea, solicităm autorităților să aibă în vedere cu
prioritate impactul asupra sectorului ospitalității, în momentul în care
analizează măsuri pentru atenuarea efectelor economice negative asupra
întreprinderilor și angajaților acestora. Este esențial ca, în aceste condiții
dificile, să fie compensate câștigurile pierdute și să fie sprijinite toate
aceste afaceri, să fie ajutate să revină pe linia de plutire, odată ce
restricțiile vor începe să fie relaxate.
Există mai multe măsuri de susținere pe care
le recomandăm în favoarea sectorului ospitalității și a întregului lanț valoric
creat de industria berii:
• Compensații salariale, pentru angajații care
se confruntă cu șomajul tehnic;
• Granturi și împrumuturi, inclusiv prin
redirecționarea fondurilor europene, punând sectorul ospitalității în centrul noului
program de stimulare economică, alături de alte măsuri excepționale de ajutor
de stat pentru a compensa câștigurile pierdute în acest sector;
• Despăgubiri de asigurare în cazul închiderii
forțate sau pierderii stocului de produse neutilizate;
• Acordarea de împrumuturi cu acoperirea
dobânzilor/comisioanelor, pentru a evita colapsul companiilor solide și
condiții de rambursare flexibile pentru a permite companiilor să se redreseze,
înainte de rambursări;
• Politici fiscale de sprijin, care
includ înlesniri la plata taxelor și facilități fiscale pe termen scurt și
mediu, pentru a stimula revenirea și păstrarea locurilor de muncă.
Sectorului ospitalității i se datorează
în bună măsură impactul pozitiv al industriei berii înregistrat la nivelul
economiei naționale. Astfel, contribuțiile la bugetul statului de 531 milioane
de Euro, valoarea adăgată de 708 milioane de Euro, au fost realizate inclusiv
prin aportul celor 16.524 de locuri de muncă generate de sectorul producției de
bere în locațiile horeca. Acestea reprezintă o sursă importantă de locuri de
muncă atât pentru tineri, adesea aflați la prima lor experiență pe piața
muncii, cât și pentru șomeri, aflați în proces de reconversie profesională. De-a
lungul anilor, locațiile horeca au funcționat ca niște rețele unice pentru
comuniunea socială, au contribuit la modelarea comunităților locale, a culturii
și a stilului de viață. Fără o intervenție rapidă și eficientă, multe dintre
aceste afaceri vor dispărea cu totul de pe piața românească, schimbând dramatic
societatea pentru totdeauna.
De peste 15 ani, Asociația Berarii
României reprezintă vocea comună a industriei locale de bere. Obiectivele sale
sunt să sprijine dezvoltarea unui sector durabil, să promoveze un mediu
competițional transparent, să asigure un tratament egal și corect în fața
instituțiilor de reglementare și să educe consumatorii de bere cu privire la
beneficiile și consumul responsabil de bere.
Vă mulțumim pentru
luarea în considerare a propunerilor noastre și rămânem la dispoziția dumneavoastră
pentru a vă sprijini în efortul pe care-l faceți în combaterea acestei crize și
pentru a asigura revigorarea economică a României atunci când activitatea
normală va fi reluată”.
Uniunea
Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) prezintă o analiză
asupra situației actuale în domeniu și a perspectivei economice pe care o generează
prevederile la nivel
european cuprinse în Pachetul Mobilitate 1:
„Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR este revoltată de faptul că Pachetul Mobilitate 1 avansează accelerat urmând procesul legislativ de adoptare la nivel european, sub presiunea politică a Statelor Vestice ale Alianței Rutiere, în ciuda crizei fără precedent cu care se confruntă transporturile rutiere din UE în plină pandemie Covid-19.
Deși recunoaștem necesitatea modernizării și aplicării armonizate a normelor sociale în domeniul transportului rutier din Uniunea Europeană (UE), am dori să semnalăm faptul că actualul acord privind Pachetul Mobilitate 1, finalizat de Președinția finlandeză în timpul negocierilor din trialogul cu Parlamentul European (PE) și Comisia Europeană (CE) la 11 decembrie 2019, contrazice obiectivul urmărit de CE în 2017 – „de a ajuta sectorul să rămână competitiv într-o tranziție socială corectă către energie curată și digitalizare”.
Pachetul Mobilitate 1 ar putea fi benefic pentru sectorul transporturilor rutiere europene numai dacă s-ar limita cu adevărat la aspecte sociale și nu ar interfera cu aspecte de piață – ceea ce setează un precedent periculos și ipocrit în UE, față de principiile generale enunțate.
În contextul în care sectorul transporturilor rutiere este puternic perturbat de criza Covid-19, adoptarea Pachetului Mobilitate va avea efecte dramatice asupra majorității companiilor românești care operează transporturi rutiere internaționale în UE. Pe baza sondajelor și consultãrilor realizate de UNTRR în ultima perioadă, estimăm că vom pierde 30% din operatorii de transport români care nu vor putea supraviețui crizei coronavirus, iar jumătate din firmele rămase care operează transport rutier internațional vor părăsi România înainte de 18 luni, termenul de intrare în vigoare a prevederilor Pachetului Mobilitate 1.
Adoptarea Pachetului Mobilitate 1 în forma actuală aprobată deja de Consiliul UE afectează profund companiile de transport rutier din România, distorsionând piața europeană de transport rutier în mod real și ignorând aspectele de mediu, toate acestea cu o seninatate absolute – deghizate sub abordarea socială. Considerăm revoltătoare afirmația eurodeputatului Ismail Ertug, eurodeputat al grupului S&D și unul dintre raportorii TRAN pentru Pachetul Mobilitate 1, care consideră că actuala criză Covid-19 este „un motiv în plus pentru a accelera procesul adoptării Pachetului Mobilitate 1, decât un motiv pentru a-l opri”.
Comitetul de Transport și Turism al Parlamentului European (TRAN) a avut o reuniune extraordinară pe 28 aprilie 2020, în care au fost prezentate și dezbătute recomandările raportorilor TRAN pentru a doua lectură a celor 3 dosare ale Pachetului Mobilitate 1: lege specială privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier, revizuirea regulilor privind timpii de conducere și de odihnă și tahograf inteligent, modificarea regulilor de acces la piață și la profesie.
Raportorii TRAN au recomandat aprobarea Pachetului Mobilitate 1 în a doua lectură fără amendamente: · Cerințe de control și norme speciale privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier Raportoarea Kateøina Koneèná (GUE/NGL) consideră că s-a atins un compromis echilibrat. Întrucât poziția Consiliului este în conformitate cu acordul provizoriu încheiat în timpul negocierilor interinstituționale, raportorul recomandă aprobarea acestuia fără modificări.
· Modificarea Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce privește cerințele minime referitoare la perioadele de conducere zilnice și săptămânale maxime, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce privește poziționarea prin intermediul tahografelor Raportoarea Henna Virkkunen (PPE) a arătat că, întrucât poziția în primã lectură a Consiliului este în conformitate cu acordul provizoriu încheiat în timpul negocierilor interinstituționale, raportorul recomandă aprobarea acesteia fără amendamente.
· Modificarea Regulamentului (CE) nr. 1071/2009 și a Regulamentului (CE) nr. 1072/2009 în vederea adaptării lor la evoluțiile din sector Raportorul Ismail Ertug (S&D) consideră că poziția în primă lectură a Consiliului este în conformitate cu acordul provizoriu încheiat în timpul negocierilor interinstituționale; raportorul recomandă aprobarea acesteia fãrã amendamente.
Eurodeputații din România, Polonia, Bulgaria și Malta s-au exprimat împotriva Pachetului Mobilitate 1, spunând că afectează piața internă și libera circulație a serviciilor, Pactul ecologic, iar consumatorii din UE vor avea cel mai mult de suferit.
Președinta TRAN, Karima Delli, a precizat că ar trebui evitată depunerea a mii de amendamente, ca data trecută, iar ca ecologistă, consideră că întoarcerea camioanelor e considerată gresit ca fiind o măsură anti-ecologică.
Termenul de depunere a amendamentelor este 12 mai 2020, ora 12:00, urmând ca votul TRAN privind Pachetul Mobilitate 1 să aibă loc la sfârșitul lunii iunie 2020, iar votul în plenul Parlamentului European în luna iulie 2020.
Dacă în general prevederile sociale pot fi acceptate, nu pot fi acceptate prevederi care distorsionează piața de transport rutier. Eurodeputații care sunt în favoarea Pachetului Mobilitate 1 spun că nu vor exista efecte asupra mediului, pentru că înțeleg că din cele 60.000 de camioane românești aflate astăzi în UE, vor mai rămâne să opereze doar 10.000. Prin această reglementare, aparatul legislativ de la Bruxelles dă dovadă de o ipocrizie fără margini.
Amendamentele depuse de eurodeputații țărilor afectate de Pachetul Mobilitate 1 au șanse minime de trecere, în condițiile în care Președintele TRAN are drept de a nu accepta amendamentele spre dezbatere și vot. Singura șansă de eliminare a prevederilor care conduc la distorsiunea pieței ar fi la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (cu amendamentul că justiția poate fi selectivă – !? – având în vedere că CJUE a stabilit că în sectorul transporturilor rutiere, conducătorii auto nu pot efectua la bordul vehiculului lor perioada de repaus săptămânal normală la care au dreptul, deși regulamentul 561/2006 nu a fost încă modificat).
***
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și personae”.
Asociația Măgurele Science Park (MSP) lansează pe platforma proprie secțiunea specială #fightwithCOVID-19. Noua secțiune cuprinde inițiativele, rezultatele și ideile de proiect ale partenerilor din cercetare de pe platforma Măgurele și nu numai, din mediul universitar și din mediul de afaceri, precum și finanțările oferite în contextul prevenirii și combaterii coronavirusului. Inițiatorii subliniază că scopul este de a facilita conexiuni între mediul de cercetare și mediul de business pentru a lupta împotriva Covid-19.
Concret, obiectivul Magurele Science Park este să dezvolte economia inovativă, prin sprijinirea comercializării rezultatelor C&D și ale sistemelor de spin-off din cadrul Universităților și al Institutelor de Cercetare și participarea la crearea culturii relevante în acest domeniu.
Măgurele Science Park reunește
institute de cercetare, administrație publică locală,
exponenți din economia de top, din educație academică din regiunea București-Ilfov,
având ca rezultat un hub de cercetare și inovare, care să atragă proiecte
locale și internaționale și astfel să contribuie la creșterea competitivității
economice prin transfer tehnologic și inovare.
Asociația Măgurele Science Park are membri fondatori Consiliul Județean Ilfov, Primăria Măgurele și Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară Horia Hulubei. Din 2019, membri asociați sunt Universitatea Politehnica din București și Universitatea din București.
● Peste 140 de unități medicale au primit sprijinul organizațiilor nonguvernamentale
● Peste 80 de ONG-uri au cumpărat echipamente de protecție și aparatură medicală în valoare de peste 13,95 milioane de euro
Comunicat semnat de: Asociația Dăruiește Viață, Asociația pentru Relații Comunitare, Asociația Zi de Bine, Casa Share, Cetatea Voluntarilor Arad, Dăruiește Aripi, Federația Fundațiile Comunitare din România, Fundația Comunitară Alba, Fundația Comunitară Bacău, Fundația Comunitară Banatul Montan, Fundația Comunitară Brașov, Fundația Comunitară București, Fundația Comunitară Buzău, Fundația Comunitară Cluj, Fundația Comunitară Covasna, Fundația Comunitară Dâmbovița, Fundația Comunitară Galați, Fundaţia Comunitară Iaşi, Fundația Comunitară Mureș, Fundația Comunitară din Odorheiu Secuiesc, Fundația Comunitară Oradea, Fundația Comunitară Prahova, Fundația Comunitară Sibiu, Fundația Comunitară Timișoara, Fundația Comunitară Țara Făgărașului, Fundația Comunitară Vâlcea, Fundația Prețuiește Viața, MagiCAMP, Salvați Copiii România, VeDem Just – Voci pentru Democraţie şi Justiţie.
„Nu mai au măști mai deloc. Au început să le sterilizeze”.
„Arad ar putea fi Suceava, în câteva zile”.
„Avem o lampă cu ultraviolete pe toată secția pe care o mutăm pe rând”.
Așa arată cele mai multe mesaje pe care organizațiile nonguvernamentale le-au primit, de la începutul pandemiei COVID-19. În vreme ce autoritățile publice ne asigurau că unitățile medicale sunt pregătite, organizațiile pregăteau primele transporturi de donații către unitățile medicale. De la începutul pandemiei COVID-19, sectorul nonguvernamental s-a implicat în dotarea spitalelor și protejarea personalului medical.
Multe din ONG-uri au pornit noi campanii sau au modificat programele pe care le aveau în derulare, pentru a strânge fonduri pentru protejarea comunităților. Astfel, cele peste 80 organizații care au răspuns chestionarului realizat de Asociația pentru Relații Comunitare au reușit, în șapte săptămâni, să cumpere echipamente și aparatură medicală în valoare de peste 13,95 milioane euro.
Suma provine din calculul făcut de Asociația pentru Relații Comunitare și are la bază datele comunicate de respectivele organizații. Sunt alte zeci de organizații în România care au acționat în această criză, venind în ajutorul medicilor și al spitalelor, a căror contribuție nu se regăsește în aceste cifre, dar care au avut un impact important în nenumărate comunități afectate de pandemie.
De asemenea, merită menționat rolul esențial pe care o mulțime de alte organizații îl au în sprijinirea grupurilor vulnerabile și care fac tot ce e posibil pentru a-și îndeplini misiunea și pentru a sprijini în continuare beneficiarii, în ciuda contextului în care ne aflăm. Numerele ne arată impactul pe care sectorul îl are în cazul acestei crize, cât și dorința oamenilor de a se implica, prin donațiile pe care le-au făcut.
Donatorii au încredere în capacitatea noastră de a găsi soluții, iar companiile văd în noi un partener care poate produce schimbare la nivel local și național.
● Suma strânsă de organizații: 14 milioane euro
● Suma cheltuită pe aparatură și echipamente: 13,95 milioane euro
● Alte echipamente de protecție: peste 60.000 (botoși, bonete, cearșafuri, costume de unică folosință etc.)
● Peste 10 tone de produse alimentare și de igienă pentru personalul medical, pacienți, persoane carantinate, izolate, vârstnici, persoane din centre sociale etc.
Sprijinul organizațiilor a ajuns în toate județele țării Cu ajutorul societății civile, a crescut capacitatea de testare în puncte vulnerabile ca Iași, Nădlac, Deva sau Timișoara; cu ajutorul organizațiilor, peste 30.000 teste PCR au ajuns în spitale (numărul este egal cu testele făcute de stat în toată luna martie).
De asemenea, crește capacitatea de tratare a pacienților cu COVID-19 prin ridicarea de spitale modulare. Ca eforturile tuturor să aibă un impact cât mai mare și să acoperim cât mai multe nevoi urgente, este nevoie de o colaborare profesionistă, de la egal la egal, între stat și societatea civilă. Societatea civilă, în baza relațiilor de încredere și a bunei cunoașteri a comunității, a reușit să se implice rapid, semnificativ și să ofere răgaz statului să intervină la nivel național.
De aceea, organizațiile semnatare cer autorităților să:
● Să coopereze cât mai transparent cu sectorul nonguvernamental;
● Să comunice nevoile spitalelor-suport și nevoile unităților medicale care au un risc ridicat de infectare (centrele psihiatrice, puncte de dializă, oncologice etc.) astfel încât ONG-urile și autoritățile statului să-și coordoneze eforturile, fără să le dubleze;
● Sprijin în procesul de achiziții (logistică, sprijin diplomatic). Împreună, putem comanda mai multe echipamente, la preț mai mic, de la un singur producător
● Să ușureze traversarea granițelor pentru comenzile medicale făcute de ONG-uri din spațiul UE și extra-comunitar
● Să recunoască impactul pe care societatea civilă l-a avut în această perioadă;
● Să adopte un pachet de măsuri care să sprijine organizațiile nonguvernamentale afectate de pandemie, pe modelul suportului oferit IMM-urilor „În ultimele săptămâni organizații neguvernamentale, grupuri civice și oameni de afaceri din întreaga țară au pornit inițiative pentru a da o mână de ajutor sistemului din dorința de a crește capacitatea acestuia de a face față la efectele de sănătate publică și sociale declanșate de epidemia de coronavirus.
Pentru a acoperi nevoile medicale și sociale în creștere, 17 fundații comunitare din România au îndemnat reprezentanți ai sectorului de afaceri local și persoane fizice, la solidaritate în aceste momente critice. Au mobilizat împreună cu aceștia aproximativ 1,5 milioane de euro, sumă din care pe de-o parte au fost achiziționate echipamente de protecție, aparatură medicală și dezinfectanți pentru spitalele din România, ISU, autorități de ordine publică, iar pe de altă parte a fost acordat sprijin în rândul categoriilor vulnerabile, consolidând legăturile sociale din comunități.” – Ciprian-Mihai Păiuș, Președinte executiv Federația Fundațiile Comunitare din România
***
Datele prezentate în comunicate se bazează pe răspunsurile și comunicările publice ale peste 80 de organizații: act for tomorrow, Asociatia 13 Cu Atitudine , Asociatia Act for Tomorrow, Asociatia Adventure Life, Asociatia Casa Share, Asociatia CERT-Transilvania, Asociatia Change for Change, Asociatia COpii pentru Viitor, ASOCIATIA DARUIESTE ARIPI, Asociatia Divers, Asociatia E-civis, Asociatia Educalise, Asociatia Happy Minds prin depreHUB, Asociatia Hercules, Asociatia Inima Copiilor, Asociatia Maini Intinse, Asociatia Manute Pricepute, Asociatia Nord, Asociatia One Source Timisoara, Asociatia Platforma Reset, Asociatia Rotary Club Castrum Deva, Asociatia Transilvania pentru promovarea bolnavilor psihici, Asociatia TRIADA, Asociatia Umanitara „Dreptul la viata” Huedin, Asociatia Umanitara Sabina, Asociatia VERDE URBAN, Asociatia Zi de BINE, Asociația ”Maria Holtzhauser”, Asociația ”Salvează o inimă”, Asociația Aradul Civic, Asociația Declic, Asociația Farmecul Vietii Asociația Județeană Babywearing Botoșani – Împreună pentru personalul medical din Botoșani, Asociația Nike de dezvoltare și ajutorare, Asociația pentru Relații Comunitare, ASOCIAȚIA ROMÂNĂ A TINERILOR CU INIȚIATIVĂ, Asociația SOLIDARIS, Asociația Unda Verde, Asociația Voci pentru Democrație și Justiție – VeDem Just, Beard Brothers, Cetatea Voluntarilor, Crucea rosie, Dăruiește Viață, Fundatia Comunitara Bacau, Fundatia Comunitara Banatul Montan, Fundatia Comunitara Brasov, Fundația Comunitară București, Fundatia Comunitara Buzau, Fundatia Comunitara Cluj, Fundatia Comunitara Galati, Fundatia Comunitara Mures, Fundatia Comunitara Oradea, Fundatia Comunitara Prahova, Fundatia Comunitara Sibiu, Fundatia Comunitara Valcea, Fundatia Conservation Carpathia, fundatia Light into Europe, Fundatia pentru Copii Ronald McDonald, Fundatia pentru Parteneriat, Fundatia Terre des hommes, Fundatia UBB, Fundația Comunitară Dâmbovița, Fundația Comunitară din Odorheiu Secuiesc, Fundaţia Comunitară Iaşi, Fundația Comunitară Timișoara, Fundația Comunitară Țara Făgărașului, Funky Citizens, Impreuna Ajutam Vatra Dornei, JCI Targu-Mures, MagiCAMP, Mixideashub SRL, Părinte Implicat-Grup de inițiativă, Politehnica Timisoara, Pretuieste Viața, Salvati Copiii Romania, Un Singur Cluj, ViitorPlus – asociatia pentru dezvoltare durabila, VIVID NEAMT.
Organizaţia Junior
Achievement România, de educație antreprenorială, economică, financiară,
orientare profesională, sănătate, viaţă activă și dezvoltarea abilităţilor
pentru viaţă, lansează în țara noastră programul global HP Life oferit de HP
Foundation, care pune la dispoziție cursuri online gratuite de formare a
competențelor antreprenoriale și IT.
Mugur Pantaia,
Managing Director HP Inc. România, subliniază: „Suntem foarte bucuroși că Junior Achievement a lansat și în România un
program pentru tineri atât de special cum este HP LIFE. Așa cum tehnologia
poate reduce inegalitățile sociale, prin cursurile de afaceri și IT pe care le
oferă elevilor, studenților sau micilor antreprenori, programul HP LIFE poate
ajuta la eliminarea «decalajului digital» și la dezvoltarea unor competențe
esențiale pentru viitor. Așteptăm cu nerăbdare implementarea cu succes a
cursurilor HP LIFE în circa 1.200 de licee și 200 de facultăți.“
Cursurile se
desfășoară pe platforma Junior Achievement LMS, interactiv, în format blended learning, cu informații și
exerciții practice cu diverse subiecte: cum se înființează o afacere, cum se
identifică sursele de finanțare, marketing, planificare strategică. Studenții
înscriși și la competițiile JA de antreprenoriat au ocazia de a lucra direct cu
voluntarii HP, în cadrul unor sesiuni de mentorat online, primind feedback
pentru planurile de afaceri și suport pentru pilotare reală. Cel mai bun pilot
de afacere poate câștiga premiul Best
Tech Idea în cadrul finalei naționale a competiției JA Company of the Year, care se va
derula online în luna mai, pe o platformă de comunicare. Studenții pot
participa și la sesiuni de training online via webinar, susținute de profesioniști
din cadrul HP, pe diferite teme, cu exemple și studii de caz, unde pot afla
răspunsuri și la întrebări legate de utilizarea abordării antreprenoriale și a
abilităților digitale în rezolvarea problemelor și valorificarea
oportunităților pentru o viitoare carieră în diferite domenii.
În ultimele zile, au fost distribuite către spitalele din Suceava, Fălticeni și Rădăuți echipamente de protecție pentru personalul medical care luptă în prima linie împotriva Covid19. Astfel, au fost donate combinezoane sterilizabile (2.500 buc), măști chirurgicale (25.000 buc), mască FFP2 (6.000 buc), viziere (4.500 buc), mănuși, botoși și alte materiale atât de necesare în spitalele unde sunt tratați pacientii infectați cu Covid19.
Până în acest moment, în cele 35 de zile de când a fost demarată campania de strângere de fonduri, au intrat în conturile Crucii Roșii Suceava peste 1.200.000 Euro, bani care urmează a fi cheltuiți în totalitate pentru protejarea cadrelor medicale și sprijinirea pacienților infectați. Au fost distribuite până în acest moment, materiale și echipamente de peste 250.000 Euro, iar în acest moment avem în derulare achiziții de aproape 800.000 Euro pentru care au fost achitate avansuri de 350.000 euro.
Pentru cei care doresc să ne ajute în continuare, o pot face în cadrul campaniei „Cu Totii În Linia Întâi – 1 Centimetru De Fapte” a domnului Ștefan Mandachi, campanie prin care domnia sa donează metrul de autostrada construit în Suceava, pentru a fi vândută centimetru cu centimetru, banii urmând să ajungă la Crucea Roșie Suceava, pentru a fi achiziționate ventilatoare și echipamente medicale necesare spitalului din Suceava sau altor spitale din județ. Puteți dona în continuare pe site-ul campaniei 1cm.ro , în următoarele conturi ale Crucii Roșii Suceava:
CEC Bank emite gratuit
carduri pensionarilor din portofoliul Băncii și le trimite gratuit acasă, prin
intermediul Poștei Române
În plus, Banca va permite
încasarea pensiilor în numerar, la domiciliu, pentru clienții CEC Bank din
comunele și orașele mici, unde nu există unități sau ATM-uri CEC Bank sau în
cazul celor care nu se pot deplasa.
CEC Bank continuă să ia măsuri speciale pe durata stării de urgență pentru a veni în ajutorul clienților săi pensionari. Astfel, Banca va emite în mod gratuit carduri de debit pentru clienții care își ridicau pensiile în numerar de la ghișeele băncii și va asigura trimiterea acestora, fără costuri, la adresa de domiciliu a clienților, ca excepție de la practica standard care prevede ridicarea cardurilor din unități.
Cardurile vor fi trimise prin intermediul Poștei Române,
în baza unui acord comercial încheiat între cele două entități și vor fi eliberate
numai titularului, în baza documentului de identitate.
De
asemenea, până la sfârșitul acestui an, banca nu va percepe comisioane de
administrare lunare pentru aceste carduri. După expirarea acestei perioade,
clienții pot opta pentru utilizarea în continuare a cardurilor pentru încasarea
pensiilor, cu un comision de 1,5 lei lunar (redus cu 50% față de comisionul
standard lunar de administrare a cardului), sau pot opta pentru închiderea
cardului.
”CEC Bank este unul dintre cei mai
importanți plătitori de pensii la nivel național. Persoanele în vârstă sunt
printre cele mai vulnerabile în fața noului coronavirus, de aceea am căutat
soluții pentru a le oferi acces la disponibilități în numerar și, în același
timp, pentru a-i proteja, limitând expunerea în spații publice. Prin
parteneriatul cu Poșta Română, pe durata stării de urgență, vom emite carduri
fără comisioane și le vom trimite gratuit acasă pensionarilor care își încasau
pensiile la ghișeu. De asemenea, pentru cei din zonele nebancarizate, vom
asigura, la cerere, distribuirea pensiilor în numerar, la adresa de domiciliu”,
a declarat Bogdan Neacșu, președinte – director general al CEC Bank.
Încasarea pensiilor în
numerar, la domiciliu
Clienții
CEC Bank din comunele și orașele mici, unde nu există unități sau ATM-uri CEC
Bank își pot primi pensiile în numerar acasă, pe durata stării de urgență. Și
acest serviciu va fi asigurat de către CEC Bank în parteneriat cu Poșta Română,
prin serviciul e-mandat. Clienții vor beneficia de încasarea pensiilor acasă,
în mod gratuit, fără niciun fel de comisioane. Pentru a beneficia de acest
serviciu, este necesară înregistrarea unei solicitări și verificarea
identității prin linia TelVerde a Băncii (0800.800.848).
Despre încasarea pensiilor
prin CEC Bank
CEC Bank
este unul dintre cei mai importanți plătitori de pensii la nivel național, cu
peste 400.000 de astfel de clienți, din care circa 10% își încasau pensiile în
numerar.
În
perioada în care vor fi plătite pensiile pe luna mai, CEC Bank va asigura un
nivel ridicat al disponibilității rețelei teritoriale CEC Bank. Banca este
prezentă în 781 de localități, din care peste 60% în mediul rural. CEC Bank are
cea mai extinsă rețea teritorială, cu 1.024 de unități precum și o retea
extinsă pentru operațiuni cu cardul, formată din 1.222 de ATM-uri și 1.038 POS-uri
instalate în unitățile băncii la sfârșitul lui 2019.
De
asemenea, banca va asigura plata rapidă a pensiilor în conturile clienților,
demarând transferurile imediat după încasarea sumelor aferente de la Casele
Județene de Pensii.
Pentru
protecția angajaților și a publicului în contextul noului coronavirus, la nivelul unităților CEC Bank au fost
implementate o serie de măsuri care includ: igienizarea zilnică a spațiilor de
lucru, distribuirea de materiale sanitare și materiale de protecție pentru
personalul care lucrează cu publicul și disponibilitatea dezinfectanților de
mâini pentru clienți, la intrarea în orice unitate a băncii. În plus, numărul
de persoane prezente simultan în cadrul unei unități a fost limitat, astfel
încât să fie păstrată limita de siguranță de 1,5 metri.
În zilele
de plată a pensiilor, la nivelul întregii rețele de unități teritoriale,
clienții în vârstă de peste 60 de ani vor avea prioritate la realizarea
operațiunilor bancare atât la ghișee, cât și la ATM-uri, de la începerea
programului și până la ora 11:00 AM, conform prevederilor Ordonanței Militare
10/2020.
Compania cu capital românesc Reveal Marketing
Research (https://reveal.ro/) – specializată în cercetare de piață completă,
strategie și consultanță în crearea mărcii și abordarea clienților, date rapide
și de încredere în România și Europa Centrală și de Est – a realizat un studiu care
în esență reflectă valorile, starea emoțională și nevoile cotidiene ale
cetățenilor de la noi pe niveluri, în contextul economico-social la zi.
Stabilitatea și depășirea obstacolelor apar ca prioritare, asigurarea
necesităților de bază determină comportamentul de consum, iar starea de spirit
dominantă rezultă a fi de nervi și furie.
Studiu Reveal Marketing
Research – Stabilitatea și depășirea obstacolelor, cele mai importante pentru
români
Românii
astăzieste un
instrument de cercetare dezvoltat de compania Reveal Marketing Research. Acesta
se desfășoară continuu și funcționează ca un barometru al valorilor (al lucrurilor
importante pentru
români) în momentul respectiv. Rezultatele
detaliate ale acestui studiu sunt integrate în rapoartele de cercetare
comandate de clienții Reveal și oferă o viziune clară despre contextul emoțional în care se află
românii în diferite perioade.
Acest studiu
descrie și starea
emoțională a societății noastre luând în calcul analiza pe mai multe profile socio-demografice și are și
o componentă de măsurare a comportamentului
de consum al românilor
– măsoară și indicatori ce țin de rolul
cumpărăturilor pentru
ei în acest moment.
Nevoia
de stabilitate este pe primul loc
În primul
rând, observăm că cel mai apreciat teritoriu valoric este cel al siguranței și
stabilității. O treime dintre români,
mai ales
familiile tradiționale și persoanele în vârstă se auto-definesc ca fiind grijulii
și responsabili și declară că pentru ei este important să acționeze cu respect
pentru cei din jur (în acest moment).
Pe locul doi,
la polul opus, avem segmentul de persoane ale căror valori se concentrează pe schimbare. Depășirea obstacolelor, curiozitatea sunt lucruri ce
definesc 30%
dintre români, mai
ales când vorbim de tineri, dar și de persoane mature singure sau fără copii.
Observăm,
totuși, tot o treime (28%) – mai degrabă părinți – care pun accentul asupra
relațiilor sociale și se poziționează în cadranul unității și al armoniei. Aceștia declară că joaca, iubirea și armonia le descriu cel mai bine prioritățile în acest
moment.
Pe ultimul loc
se află teritoriul puterii,
unde doar 9%
dintre români se poziționează. Acesta este preferat mai ales de cei mai tineri
dintre respondenți, dar și de către persoanele mature, fără partener care
descriu puterea
și perfecționarea ca priorități din prezent.
Românii
se concentrează pe depășirea obstacolelor
Întrebați despre lucrurile importante,
observăm că România se împarte în două: aproape o jumătate dintre respondenți
se focusează pe depășirea obstacolelor, manifestând o atitudine de
luptător. Celalaltă jumătate, compusă în principal de familiști peste 35 de
ani, este mai statică, declară că principala lor preocupare este să păstreze stabilitatea.
“Românii traversează o perioadă în
care menținerea stării de fapt (stabilitatea) și depășirea obstacolelor merg
mână în mână, sunt interdependente. E nevoie să depășim obstacole și să
traversăm cu grijă pericole, pentru a păstra ceea ce avem. Și este nevoie să ne
conservăm energia și să ne concentrăm pe lucrurile cu adevărat importante,
pentru a depăși aceste obstacole.” completează Beti Toma, analist Reveal
Marketing Research.
85%
fac cumpărături pentru a-și asigura nevoile de bază
Această atitudine de conservare a
energiei și a bugetelor se observă și în comportamentele lor de cumpărare. 85%
dintre români declară că achizițiile pe care le fac în această perioadă le
acoperă nevoile de bază – îi ajută să supraviețuiască și îi ajută să se
simtă în siguaranță și sănătoși.
6
din 10 români se simt furioși
Putem observa că acest comportament de
cumpărare nu îi ajută în menținerea unei stări emoționale pozitive. Lipsa
investițiilor în menținerea relațiilor sociale sau în dezvoltarea personală
prin experiențe noi au un impact puternic asupra sentimentelor românilor. 60%
declară că în perioada asta, emoțiile dominante sunt de nervi și furie, iar
aceste stări seteaza dorința de a dezbate. Prin urmare, brandurile trebuie să
câștige consumatori cu argumente, content-ul acestora nu are rol doar de
entertainement. Este necesar ca brandurile să îi convingă pe consumatori prin
dovezi raționale că ele sunt alegerea potrivită.
Pe locul 2 vedem tot un grup de stări
negative – plictiseala și oboseala fiind principalele emoții pentru 26% dintre
români. Aceștia nu au grad scăzut de energie și sunt pe mood-ul general de
analiză, de examinare și mai puțin de explorare. Asta înseamnă că este puțin
probabil ca românii să manifeste dorință de a încerca gusturi sau produse noi,
deci nu este o perioadă benefică pentru procese de dezvoltare portofolii sau de
proiecte de rebranding.
„Situația de instabilitate în care ne aflăm provoacă brandurile să se alinieze în comunicare cu așteptările consumatorilor. Principalul motiv pentru care am decis să livrăm partenerilor noștri insight-uri despre prioritățile și emoțiile românilor este să îi ajutăm să fie mereu conectați la nevoile publicului lor țintă, să vorbească pe aceeași limbă și să ia decizii potrivite și compatibile cu starea de spirit a românilor”, spune Marius Luican, director general Reveal Marketing Research.
Metoda de colectare pentru proiect este
CAWI (computer assisted web interview). Chestionarul a fost completat de 1010 respondenți,
18+ ani. Studiul este reprezentativ național urban și marja de eroare este de
+/-3%.
Reveal Marketing Research este o
companie cu capital românesc înființată în 2007 ce oferă soluții de cercetare
de piață complete (tradiționale și digitale), strategie și consultanță în
crearea mărcii și abordarea clienților, date rapide și de încredere în România
și Europa Centrală și de Est. În portofoliul de clienți Reveal Marketing
Research se regăsesc nume precum Nestle, Visa, CEZ Romania, OLX, Philips, Ytong,
E.ON, Institutul Aspen, Coca Cola HBC, Fashion House, Meli Melo, Petrom,
Biofarm sau Untold.