Experți: Multe dintre firme ignoră pericolul COVID 19. Economia, în pericol

Multe dintre firmele din România ignoră sau tratează superficial pericolul generat de coronavirusul COVID – 19. Astfel s-a ajuns ca numărul companiilor cu cazuri de îmbolnăvire se crească semnificativ, iar pericolul, dincolo de cel sanitar, este ca business-urile să intre în blocaj, cu consecințe majore pe lanțurile economice, arată o analiză realizată de Frames & Hygienium.

Înmulțirea numărului cazurilor de coronavirus din județe precum Prahova, Brașov, Timiș și Galați este cauzată de apariția unor focare de COVID la o serie de companii, cele mai multe din sectorul IMM-urilor. În unele dintre cazuri, de vină pentru creșterea numărului îmbolnăvirilor sunt chiar managerii acestor firme, care au ignorat cu bună știință măsurile de prevenire.

Potrivit experților de la Frames, în multe firme, în special în zona de IMM-uri, respectarea regulilor de protecție este, din păcate, facultativă.

„Sunt companii unde angajații nu poartă măști sau le poartă greșit, iar recipienții cu dezinfectanți sunt prezenți doar pentru a preîntâmpina controalele autorităților, folosirea lor fiind facultativă. În spațiile comune, distanța dintre birouri, dintre zonele de lucru, nu a fost mărită, iar la întâlnirile dintre angajați sau la cele cu clienții și partenerii nu sunt purtate măști și nu se respectă distanțare socială. Aceasta este realitatea”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

Adrian Negrescu, managerul Frames

Dincolo de faptul că nu se poartă măști sanitare decât în situații punctuale, în multe companii sunt probleme și cu asigurarea măsurilor de dezinfecție și protecție a spațiilor în care se desfășoară activitățile economice.

„Există, din păcate, multe afaceri unde dezinfectanții sunt prezenți doar din prisma respectării condițiilor legale, fără să fie folosiți după un program bine stabilit, în concordanță cu fluxul de lucru. Dincolo de câteva companii mari, din zona multinaționalelor, unde există protocoale bine definite privind coronavirusul, în zona intreprinderilor mici și mijlocii asigurarea dezinfectanților este realizată, în multe situații, doar pe un singur criteriu – prețul cel mai mic”, spune Constantin Danciu, director de dezvoltare Grande Gloria Production, compania care produce, în România, dezinfectanții Hygienium.

Constantin Danciu, director de dezvoltare Grande Gloria Production

Așa s-a ajuns ca, în magazine, în retail în general dar și în companii mari inclusiv din zona de producție și logistică, angajații să folosească o serie de produse dezinfectante cu o proveniență discutabilă.

„De la geluri dezinfectante pentru mâini la soluții dezinfectante pentru spațiile de lucru, se folosesc soluții epirice, ineficiente din punct de vedere al preîntâmpinării pericolului de infectare. Mai mult, au apărut inclusiv produse falsificate pe piață, iar în unele magazine am întâlnit flacoane de produse dezinfectante autorizate de Ministerul Sănătății umplute cu soluții pe bază de clor sau alcool, fără nicio legătură cu produsul original”, a declarat expertul.

MĂSURILE DE PROTECȚIE, DUPĂ URECHE

Dincolo de nerespectarea măsurilor de protecție și de prezența, pe piață, a unor dezinfectanți neautorizați, o mare problemă în economia românească, mai ales în sectorul de HORECA, o reprezintă absența unor reguli clare privind asigurarea protecției anti-covid.

Potrivit experților de la Frames, dincolo de măsurile dispuse de autorități, nu există în acest moment un set de reguli clare, concrete, asumate la nivel instituțional, în privința prevenirii infecțiilor cu COVID.

,,Multe dintre firmele din HORECA acționează așa cum pot, în condițiile unei legislații ambigue. Își igienizează spațiile de lucru, camerele de hotel, terasele etc. fără însă a avea garanția că măsurile implementate sunt de natură să evite contaminarea cu coronavirusul COVID-19. Aceeași situație este prezentă, de exemplu, și în sectorul de retail”, spune Adrian Negrescu, managerul Frames.

Atunci când vin în control, autoritățile verifică, în principal, actele societăților, condițiile generale de igienă și cele specifice, prevăzute în legislație, însă n-au niciun fel de modalitate de control asupra modului în care sunt respectate condițiile sanitare, din prisma pericolului infectării cu COVID.

Organele de control nu pot verifica ce se află în recipienții de dezinfectanți, ce soluții se folosesc și cu ce frecvență, care sunt concentrațiile de substanțe active, cât de eficiente sunt etc. Este nevoie de o reglementare specifică în acest segment”, afirmă expertul Constantin Danciu.

Hygienium, împreună cu o serie de companii de consultanță din sectorul industrial și HORECA, a demarat un proiect de susținere a mediului de afaceri în scopul asigurării unor măsuri de protecție eficientă.

„Trebuie să găsim numitorul comun, regulile, măsurile de protecție, certificarea care să le ofere clienților, consumatorilor, garanția că, de exemplu, se pot caza la un hotel sigur din punct de vedere sanitar, în care sunt implementate măsuri eficiente de preîntâmpinare a contaminării cu COVID”, a declarat omul de afaceri.

PERICOLUL COVID ÎN ECONOMIE

Fără o reglementare concretă și o implementare optimă a măsurilor de protecție, multe companii riscă să se confrunte cu stoparea producției și închiderea activității, situații care pot duce foarte rapid la insolvență și faliment.

Este de ajuns ca 1-2 angajați să se contamineze pentru ca întreg personalul să intre în izolare. Această situație poate determina închiderea activității, cu consecințe directe în sănătatea financiară a companiei. Dincolo de efortul salutar al Guvernului, care asigură plata parțială a salariilor pentru angajații afectați, firmele riscă să ajungă rapid în blocaj financiar”, spun experții de la Frames.

Cum peste 80% dintre firmele românești sunt slab capitalizate și nu dispun de fonduri pentru situații de criză, pericolul de contagiune economică este major.

„Dependența între companii a crescut în 2020, astfel că, de exemplu, dacă o firmă intră în criză financiară, va trage după sine mare parte din furnizori. Vedem acum, în pandemie, cât de nociv este, din această perspectivă, creditul comercial (furnizor). La noi, volumul creditului furnizor este de trei ori mai mare decât cel al creditului bancar, mai exact 383 de miliarde de lei (credit comercial) față de 117 miliarde lei (credit bancar)”, arată analiza Frames.

Potrivit experților, pe fondul crizei economice cauzată de pandemia de coronavirusul, termenul mediu de plată al facturilor în România a trecut de 120 de zile, față de 115 zile în 2019. Nivelul este dublu față de media europeană și față de nivelul înregistrat în urmă cu 10 ani.

„Dincolo de perspectiva sanitară, asigurarea măsurilor de prevenire a cazurilor de COVID, din punct de vedere economic, poate să facă diferența între supraviețuire și faliment”, afirmă Constantin Danciu.

Potrivit experților, după perioada de concedii din această vară, în toamnă, atunci când multe companii vor reveni la o activitate normală, cu toți angajații prezenți la locul de muncă, este nevoie mai mult ca oricând de asigurarea unui mediu de lucru sigur, atât din prisma materialelor folosite (măști și mănuși de protecție, dezinfectanți autorizați de Ministerul Sănătății) cât și a fluxurilor de producție și desfășurare a activității (amenajarea spațiilor, distanțarea socială etc.).

BCR, rezultate financiare în Semestrul I 2020 – deschiși pentru business

0

BCR, rezultate financiare în Semestrul I 2020: deschiși pentru business prin susținerea de companii care creează peste 200.000 de locuri de muncă, soluții digitale rapide și focus pe educație financiară

Rezumat[1] :

  • Sprijin pentru clienți în contextul pandemiei:
    • Circa 38.000 de cereri de amânare a ratelor au fost implementate pentru persoane fizice, din care 15.500 mai sunt încă active, majoritatea selectând opțiunea BCR de 3 luni
    • Companii care creează peste 200.000 de locuri de muncă au fost susținute în primul semestru prin amânări de rate, credite noi, credite prin programul IMM Invest sau prelungiri ale liniilor de credit
  • Digitalizare accelerată:
    • George a ajuns la 900.000 de utilizatori, în creștere cu 70% față de S1 2019
    • Numărul de tranzacții prin George a crescut cu 130% an pe an în S1 2020
    • 93% din totalul conturilor de economii deschise în S1 2020 au fost prin George
    • 14.000 de credite acordate 100% digital, 28% din numărul total de credite de nevoi personale
  • Deschiși pentru business:
    • Portofoliul total de credite nete acordate clienților de Banca Comercială Română (BCR) a crescut cu 7,3% an pe an la data de 30 iunie 2020, susținut atât de segmentul retail, cât si de corporate
    • Credite nou acordate în valoare de 3,7 miliarde de lei în S1 2020 către segmentul Retail – persoane fizice (credite ipotecare și de consum) și microîntreprinderi
    • Finanțări nou acordate segmentului Corporate de peste 3,2 miliarde lei în S1 2020, dintre care 33% reprezintă credite de investiții
    • Sprijin pentru antreprenori, stocul de finanțări acordate sectorului IMM în creștere cu 9% an pe an la 30 iunie 2020
  • BCR a înregistrat un profit net de 498,9 milioane de lei (103,6 milioane de euro) în S1 2020, față de o pierdere netă de 20,8 milioane de lei (4,4 milioane de euro) în S1 2019, ca urmare a constituirii unui provizion excepțional legat de activitatea BCR Banca pentru Locuințe în T2 2019.

„Principala noastră prioritate, până acum, în 2020, a fost să asigurăm echipei și clienților noștri condițiile optime de siguranță și sănătate, prin toate mijloacele necesare. În prima jumătate a anului, am devenit mai puternici, mai uniți și mai hotărâți decât am fost vreodată. Echipa noastră a acționat concertat, ca un singur organism, și le mulțumesc tuturor colegilor pentru munca depusă și pentru implicare. În ultimele luni, am sfătuit sute de mii de oameni; am acționat rapid, cu soluții digitale accelerate. Majoritatea operațiunilor bancare din sucursale pot fi realizate acum 100% online.

Pentru a veni în sprijinul clienților, am făcut multă muncă de consultanță, om-la-om, continuând eforturile noastre de educație financiară și antreprenorială. Credem că avem oportunitatea de a crește, în ciuda volatilității vremurilor actuale, atât timp cât clienții sunt informați în mod corect, complet și corespunzător. Prin măsurile luate pentru susținerea creditării companiilor și prin soluțiile de amânare a plăților, am asistat și sprijinit companii care creează peste 200.000 de locuri de muncă. Rămânem deschiși pentru business, iar obiectivul nostru este să fim, în continuare, un partener financiar de încredere, pe termen lung, pentru toți clienții noștri”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română (foto).

Măsuri luate în contextul Covid-19

  • Circa 38.000 de cereri de amânare a ratelor pentru persoane fizice au fost implementate, din care 15.500 de cereri mai sunt încă active, două treimi selectând opțiunea BCR de amânare pentru trei luni. Peste 3.000 cereri de amânare de plată au fost realizate 100% online, prin platforma George.
  • În prezent, amânările la plata creditelor reprezintă 7% din portofoliul total de credite persoane fizice, respectiv 12% din portofoliul total de credite acordate companiilor nefinanciare.
  • Numărul total de credite de consum acordate prin George s-a ridicat la 14.000 de la începutul anului, reprezentând 28% din creditele noi de nevoi personale.
  • 85% din colegii din sediile centrale lucrează de acasă, în timp ce colegii din rețeaua de retail sunt prezenți în schimburi 50%-50%, păstrând toate sucursalele deschise.
  • Măsuri de siguranță pentru angajați și clienți: au fost achiziționate peste 310.000 de măști, 800.000 de mănuși, 1.800 de panouri de protecție din plexiglas, 20.000 de litri de dezinfectanți și 30.500 de sticle de alcool sanitar.

Impactul BCR în economie

În activitatea de creditare retail, BCR a acordat credite noi în monedă locală pentru persoane fizice și microîntreprinderi de 3,7 miliarde de lei în S1 2020 în principal datorită creditelor ipotecare. Vânzările de credite de nevoi personale au scăzut cu 9,3% an pe an, influențate în T2 2020 de consumul scăzut și incertitudinile crescute în contextul pandemiei. Vânzările de credite ipotecare au crescut cu 25% an pe an în H1 2020 mai ales datorită creșterii produsului ipotecar standard. Creditele noi pentru microîntreprinderi au crescut cu 24% an pe an în S1 2020.

În activitatea de creditare corporate, BCR (doar banca) a aprobat credite corporate noi în valoare de 3,2 miliarde de lei în S1 2020. Stocul de finanțări acordate sectorului IMM (incl. prin subsidiara BCR Leasing) a crescut cu 9% an pe an, atingând valoarea de 6,3 miliarde de lei (1,3 miliarde de euro) la data de 30 iunie 2020, ca urmare a unei concentrări mai mari pe afacerile noi și pe dezvoltarea sectorului de leasing. Finanțarea Sectorului Public a crescut cu 16,1% an pe an. Segmentul de Real Estate a crescut puternic cu 20,9% an pe an, ca urmare a tragerilor de fonduri în cadrul proiectelor de birouri și spații comerciale finanțate în ultimul an.

Platforma inteligentă de banking George a ajuns la 900.000 de utilizatori, în creștere cu 70% față de S1 2019. Numărul de tranzacții prin George a crescut cu 130% în S1 2020 comparativ cu aceeași perioadă din 2019. De asemenea, a fost înregistată o creștere de peste 150% la accesarea de produse bancare în mediul digital, cel mai mare apetit fiind pentru contul George 100% online, care a ajuns la o pondere de 52% din totalul conturilor curente deschise în 2020.

Platforma online Casa Mea App, care gestionează fluxul de documente pentru creditele ipotecare standard, a fost deja utilizată pentru 44% din creditele ipotecare nou acordate.

Programul Școala de Bani a ajuns în primul semestru la circa 13.000 de adulți și copii, fiind organizate sesiuni online de educație financiară și ateliere pentru copii.

Platforma de educație antreprenorială Școala de Business (www.bcrscoaladebusiness.ro) a ajuns la peste 7.500 de utilizatori și a lansat un nou modul cu sfaturi utile pentru finanțare, ce cuprinde informații despre cum pot IMM-urile și microîntreprinderile să își optimizeze capitalul de lucru și să identifice oportunitățile de investiții.

Acceleratorul BCR-INNOVX a selectat în prima jumătate a anului 44 de start-up-uri din tehnologie din Iași, Cluj și București în programele de incubare dedicate grupelor Start-ups, cu cifre de afaceri între 100.000 și un milion de euro, și Grinders, cu cifre de afaceri de până în 100.000 de euro. Dintre acestea, 30 de start-up-uri au intrat în programul de accelerare, care durează șase săptămâni.

Performanța financiară a BCR în Semestrul 1 2020

BCR a înregistrat un profit net de 498,9 milioane de lei (103,6 milioane de euro) în S1 2020, față de o pierdere netă de 20,8 milioane de lei (4,4 milioane de euro) în S1 2019, înregistrată ca urmare a constituirii unui provizion excepțional legat de activitatea BCR Banca pentru Locuințe în T2 2019.

Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 9,3% până la 898,2 milioane de lei (186,5 milioane de euro) în S1 2020, de la 822,0 milioane de lei (173,3 milioane de euro) în S1 2019, pe fondul unor venituri operaționale mai mari și al unor cheltuieli operaționale mai reduse.

Venitul net din dobânzi a crescut cu 7,0% până la 1.187,8 milioane de lei (246,6 milioane de euro) în S1 2020, de la 1.110,2 milioane de lei (234,1 milioane de euro) în S1 2019, favorizat de volume mai mari de credite atât pe segmentul de clienți de retail, cât și pe cel corporate.

Venitul net din comisioane a scăzut cu 14,3% până la 316,2 milioane de lei (65,6 milioane de euro) în S1 2020, de la 368,9 milioane de lei (77,8 milioane de euro) în S1 2019, determinat de activitatea de business mai redusă și de măsurile implementate în vederea sprijinirii clienților în contextul pandemiei.

Rezultatul net din tranzacționare a scăzut cu 12,3% până la 142,9 milioane de lei (29,7 milioane de euro) în S1 2020, de la 162,9 milioane de lei (34,4 milioane de euro) în S1 2019, în principal datorită unei activități de tranzacționare mai reduse.

Venitul operațional a crescut ușor cu 0,8% până la 1.703,5 milioane de lei (353,6 milioane de euro) în S1 2020, de la 1.690,2 milioane de lei (356,4 milioane de euro) în S1 2019, determinat de venitul net din dobânzi mai mare, parțial compensat de venitul net din comisioane și venitul net din tranzacționare mai mici.

Cheltuielile administrative generale au înregistrat valoarea de 805,3 milioane de lei (167,2 milioane de euro) în S1 2020, în scădere cu 7,2% în comparație cu 868,2 milioane de lei (183,1 milioane de euro) în S1 2019, mai ales ca urmare a contribuției anuale mai mici la fondul de garantare a depozitelor în 2020 versus 2019 și a deprecierii mai scăzute, parțial compensate de cheltuielile cu personalul legate de pandemie din trimestrul al doilea din acest an.

Astfel, raportul cost-venituri s-a îmbunătățit la 47,3% în S1 2020, față de 51,4% în S1 2019.

Costurile de risc și calitatea activelor

Rezultatul net din deprecierea instrumentelor financiare a înregistrat o alocare de 169,9 milioane de lei (35,3 milioane de euro) în S1 2020, comparativ cu o eliberare de provizion de 88,8 milioane de lei (18,7 milioane de euro) în S1 2019. Acest rezultat a fost influențat în principal de actualizarea parametrilor de risc pentru a reflecta scăderea economică, precum și de implementarea unor reguli mai stricte privind clasificarea din punct de vedere al riscului de credit conform IFRS 9, aplicabile expunerilor către clienți afectați de situația curentă.

Rata creditelor neperformante a ajuns la 4,5% în iunie 2020, ușor mai ridicată față de 4,1% în decembrie 2019. Această evoluție reflectă efectul unui eveniment singular constand intr-o expunere de valoare mare a unui client corporate, devenita neperformanta, după o lungă perioadă cu aproape nicio acumulare de noi credite neperformante și pe fondul continuării recuperărilor. În același timp, gradul de acoperire al creditelor neperformante cu provizioane a rămas relativ stabil la 117,4% în iunie 2020.

Capitalizare și finanțare

Rata de solvabilitate a BCR în conformitate cu reglementările privind cerințele de capital (CRR), doar banca, se afla în mai  2020 la nivelul de 19,6%, semnificativ peste cerinţele Băncii Naţionale a României. De asemenea, Rata capitalului de Rang 1+2 de 17,9% (Grup BCR) în martie 2020 arată clar puternica adecvare a capitalului BCR şi susţinerea sa continuă de către Erste Group. În acest sens, BCR se bucură mai departe de una din cele mai solide poziţii de capital şi finanţare dintre băncile româneşti.

Creditele și avansurile acordate clienților au crescut cu 1,2% până la  40.532,1 milioane de lei (8.374,9 milioane de euro) la data de 30 iunie 2020 de la 40.049,0 milioane de lei (8.373,2 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2019, susținute de creșterea creditării în retail (+2,7% față de decembrie 2019).

Depozitele de la clienți au crescut cu 3,1% până la 59.555,9 milioane de lei (12.305,7 milioane de euro) la data de 30 iunie 2020 de la 57.791,8 milioane de lei (12.082,8 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2019, susținute de creșterea depozitelor în retail (+5,1% față de decembrie 2019).

***

BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 19 centre de afaceri și 16 birouri mobile dedicate companiilor și 429 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de cea mai mare rețea națională de ATM-uri și mașini multifuncționale – aproape 2.000 de echipamente, aproximativ 14.000 POS-uri și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce.

Profit sau pierdere
În milioane RON 30 Iun 2020 30 Iun 2019
Venituri nete din dobânzi 1.187,8                    1.110,2
Venituri nete din taxe și comisioane 316,2                    368,9
Venituri nete din tranzacționare și câștiguri/pierderi evaluate la valoare justă prin profit sau pierdere 142,9                      162,9
Venit operațional 1.703,5                    1.690,2
Cheltuială operațională (805,3)                   (868,2)
Rezultatul operațional 898,2                    822,0
Rezultat net din deprecierea instrumentelor financiare (169,9)                      88,8
Alte rezultate operaționale                             (56,6)                (769,5)
Rezultat înainte de impozitare din activități continue 671,7                    111,3
Rezultat net atribuibil acționarilor societății mamă 498,9 (20,8)
 
Situația poziției financiare
În milioane RON 30 iun 2020 31 Dec 2019
Numerar și echivalente de numerar               10.572,6                 9.006,5
Active financiare deținute pentru tranzacționare               21.732,0               22.372,7
Credite și avansuri acordate băncilor                    438,7                    661,4
Credite și avansuri acordate clienților               40.532,1               40.049,0
Imobilizări necorporale                    347,7                    359,1
Active diverse                 2.585,7                 2.489,6
Total active 76.208,8 74.938,4
     
Datorii financiare deținute în vederea tranzacționării                      51,0                      73,5
Depozite de la instituții bancare                 3.547,4                 4.439,2
Depozite de la clienți               59.555,9               57.791,8
Titluri de datorie emise                    660,4                    784,4
Diverse datorii                 3.422,5                 3.377,8
Total capitaluri proprii                 8.971,6                 8.471,7
Total datorii și capitaluri proprii 76.208,8 74.938,4

[1] Toate datele financiare de mai jos constituie rezultate consolidate neauditate ale Grupului Banca Comercială Română (BCR) pentru S1 2020, potrivit IFRS. Cu excepția cazului în care se specifică altfel, rezultatele financiare pentru S1 2020 sunt comparate cu rezultatele financiare pentru S1 2019. De asemenea, cu excepția cazului în care se specifică altfel, cursurile de schimb valutar utilizate pentru conversia cifrelor în euro sunt cele furnizate de Banca Centrală Europeană. Contul de profit și pierdere este convertit folosind cursul mediu de schimb valutar pentru S1 2020 de 4,8173 RON/EUR atunci când se referă la rezultatele pentru S1 2020 și folosind cursul mediu de schimb pentru S1 2019 de 4,7422 RON/EUR atunci când se referă la rezultatele obținute în S1 2019. Bilanțurile la 30 iunie 2020 și la 31 decembrie 2019 sunt convertite utilizând cursurile de schimb de închidere la datele respectiv (4,8397 RON/EUR la 30 iunie 2020 și 4,7830 RON/EUR la 31 decembrie 2019). Toate modificările procentuale se referă la cifrele exprimate în lei.  

Agroland, în ascensiune pe primul semestru din 2020

0

Agroland – companie cu capital 100% românesc, cea mai mare rețea de magazine agricole din România, cu 247 de unități în 28 de județe și 400.000 de clienți unici/an pentru produse precum pui de o zi, furaje, echipamente pentru ferme mici şi medii, seminţe, material săditor, fertilizanți, echipamente, hrană și accesorii pentru animale de companie – anunță realizarea în primul semestru din 2020 a unei cifre de afaceri de 25,5 milioane euro, în creștere cu 18% față de perioada similară din 2019 și a unui profit net de 1,75 milioane euro, valoare de aproape 4 ori mai mare decât cea înregistrată în 2019. În primul semestru din 2020, Agroland a obținut unele dintre cele mai bune rezultate din cei peste 20 de ani de existență pe piața locală, prin valorificarea oportunităților generate de criza Covid-19 pe acest segment de piață și prin investițiile din 2019, care au vizat diversificarea gamei de produse și deschiderea de noi magazine. 

Horia Cardoș

Horia Cardoș (foto), fondator și director general al Agroland, apreciază: „Pentru noi, 2020 a fost cu siguranță unul dintre cei mai buni ani de până acum. Pot afirma deja acest lucru, pentru că afacerea noastră este una sezonieră, astfel că primul semestru este întotdeauna un barometru pentru întregul an. Am folosit această criză ca o oportunitate de a ne dezvolta, am reușit să atragem fonduri de la investitori și să finanțăm noi deschideri de magazine, precum și mărirea și renovarea celor existente. Rezultatele din primul semestru al anului au la bază atât investițiile pe care le-am făcut în special în semestrul al doilea din 2019, când am deschis 22 de magazine, care anul acesta au început să genereze profit, cât și diversificarea gamei de produse. Cred că perioada de izolare și lunile de după ridicarea stării de urgență i-au determinat pe cei care au case în afara marilor orașe să se întoarcă mai mult spre natură, spre îndeletnicirile tradiționale, spre o alimentație mai sănătoasă și mai puțin procesată. Un alt factor care a contribuit la creșterea vânzărilor de pe segmentul produselor agricole a fost și teama de o posibilă criză alimentară. În prezent, asistăm la un reviriment al sectorului agricol, care nu a fost frânat de pandemie, ci dimpotrivă, segmentul pe care activăm și noi a fost impulsionat și mai mult. Observ că apar tot mai mulți investitori în zona agrară, că tot mai mulți manageri care vin din mari companii sau antreprenori se îndreaptă spre acest sector. Cred că progresul economic al României depinde foarte mult și de revitalizarea agriculturii. Oamenii dispuși să aloce resurse și care înțeleg importanța unui mod de viață sănătos, în mijlocul naturii, așa cum sunt și clienții noștri, sunt motorul acestei evoluții”.

Agroland accentuează că „în primele șase luni ale anului curent, indicatorul EBITDA, care include profitul operațional și cheltuielile de amortizare, s-a situat la 2,2 milioane de euro, în timp ce același indice aferent celor două semestre din 2019 a fost de 1,5 milioane de euro. De asemenea, vânzările Agroland s-au majorat cu 18% în S1 2020, în comparație cu S1 2019, cele mai importante creșteri fiind: 80% pentru categoria produselor de grădinărit; 50% pentru segmentul produselor de hrană și de îngrijire a animalelor de companie; respectiv 15% pentru gama de produse destinate fermelor. Numărul de clienți în mediul online s-a majorat cu 400%, iar în offline cu 5%”. 

Agroland este din 2013 membră a ERPA – Asociația Producătorilor de Păsări Rurale din Europa.

Adrian Codirlașu – “Voluntarul anului”

0

CFA Institute a anunțat câștigătorii pentru anul 2020, la competițiile pe care le desfășoară în cadrul instituției – “Society Awards Programme”.

Adrian Codirlașu, CFA – președintele Asociației CFA România, a fost desemnat câștigător la categoria “Voluntarul anului”, pentru regiunea EMEA.

Totodată, Asociația CFA România a fost una dintre cele trei organizații finaliste la categoria “Impact și Inovație”, la care a participat cu proiectul de educație financiară “Generația I” – generația independența, și cu studiul “Viitorul Sistemului de Pensii din România”.

Adrian Codirlașu, CFA declară: “Faptul că am câștigat această competiție la care se înscriu voluntari care dețin certificarea CFA și lucrează pentru asociațiile locale din care fac parte, mă onorează. Însă efortul pentru realizarea proiectelor organizației pe care o reprezint de mai mult de patru ani, este unul comun și apreciez susținerea și implicarea colegilor mei din cadrul Asociației CFA România, cărora doresc să le mulțumesc și pe această cale”.

Randi Tolber, CFA – Head, Global Society Relations la CFA Institute, ne-a transmis: “Apreciem dedicația lui Adrian în acest proces al competiției, și am fost impresionați de această aplicație, care ne-a arătat implicarea în atât de multe activități și inițiative, în beneficiul asociației din care face parte. Această participare arată clar leadership, angajament și entuziasm. Noi cei care știm numeroasele realizări ale lui Adrian, suntem încântați să îi vedem recunoscute eforturile prin acest premiu.”.  

Titlul CFA® este unul dintre cele mai prestigioase din lume in randul profesionistilor din domeniul financiar. Administrat de catre CFA Institute, programul CFA este un program post-universitar, care pregateste si testeaza candidatii in domeniul eticii si standardelor profesionale, analizei situatiilor financiare, economiei, managementului de portofoliu, analizei si evaluarii diverselor instrumente financiare si de investitii.

Astazi, in lume exista peste 170.000 de detinatori ai acestui titlu, majoritatea fiind afiliati la cele 159 organizatii membre ale CFA Institute.

Candidatii pentru titlul CFA® trebuie sa promoveze o serie de trei examene cu frecventa anuala. Fiecare examen presupune cca. 250-300 de ore de studiu individual. In plus, sunt necesari 4 ani de experienta profesionala relevanta in domeniul financiar, precum si aderarea la un cod de standarde etice si profesionale stricte.

Asociatia CFA Romania este organizatia profesionistilor in investitii din Romania, detinatori ai titlului Chartered Financial Analyst (CFA®), calificare administrata de CFA Institute (USA). Asociatia CFA Romania este una dintre cele peste 159 de societati membre ale CFA Institute, si are  misiunea de a promova interesele specialistilor in investitii si de a mentine standarde ridicate de integritate si excelenta profesionala.

In prezent, Asociatia CFA Romania are 250 de membri, detinatori ai titlului de Chartered Financial Analyst (CFA®). Profesionistii care sunt membri ai Asociatiei CFA Romania lucreaza pentru institutii de reglementare, institutii supranationale, institutii bancare, firme de asigurari, firme de intermediere de valori mobiliare, firme de asset management, fonduri de pensii, firme de consultanta, sectorul public, institutii de invatamant, companii care activeaza in diverse sectoare economice etc. Contact de presa: Florentina Almajanu, Director General; e-mail: office@cfaromania.ro

XTB România: Aurul atinge noi prețuri record pe fondul extinderii pandemiei și înrăutățirii relației SUA-China

La începutul acestei săptămâni, aurul a atins noi prețuri record ca urmare a faptului că îngrijorările legate de statisticile referitoare la pandemie precum și tensiunile dintre SUA și China au pus presiune asupra sentimentului investitorilor, se arată într-o analiză a XTB România, unul dintre cei mai mari brokeri de instrumente derivate din lume.

Într-un interval de numai două săptămâni avansul a depășit 180 de dolari pe uncie sau aproape 10% la nivelul de vârf înregistrat luni spre marți noapte, în timp ce față de începutul anului aprecierea depășea 31% la o cotație spot de 1.938 dolari/uncie, valabilă luni ora 12.45. Avansul a fost temperat de un val de ordine de marcare a profitului, care a dus recent cotația la sub 1.907 dolari marți dimineață, înainte de o revenire spre 1.930 dolari în jurul prânzului. Este natural, astfel să vedem vârfuri istorice și pentru aurul calculat și publicat în RON, având în vedere variațiile procentuale cu mult mai mari decât cele ale cursului dolar/leu. Metalele prețioase au înregistrat performanțe notabile în general, argintul reușind să crească cu 29% în două săptămâni, înregistrând multiple sesiuni cu aprecieri de peste 5%. Sesiunea asiatică cea mai recentă a adus o volatilitate spectaculoasă, cu maxime peste 26.15 dolari/uncie și minime la puțin peste 22.25 dolari/uncie, o fluctuație intra-day de peste 17.5%, de câteva ori peste ”normalul” perioadei. Cu toate acestea, de la începutul anului saltul este de aproximativ 36% (calcule realizate la cotația XAGUSD de 24.10 dolari/uncie), argintul suferind un episod de corecții adânci în luna martie”, spune Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB România.

Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB România

Motive variate stau la baza apetitului major pentru aur, și indirect și argint, atât de natură economică cât și geopolitică. Pe de o parte, preocupările referitoare la situația din SUA încurajează așteptări ale unor dobânzi foarte scăzute pentru o perioadă îndelungată. Dolarul suferă și pentru că o parte din investitori consideră că alte regiuni – inclusiv Europa – ar putea avea un avantaj relativ pentru o perioadă. Dolarul slab alimentează în general interesul pentru metale prețioase, dar de data aceasta avem în vedere, în plus, și schimbul de măsuri simbolice referitoare la închiderea unor consulate dintre SUA și China, adăugate unui fond de distanțare dintre cele două mari puteri. Acuze de spionaj și disputele care implică furnizori chinezi de tehnologie 5G au fost însoțite de aducerea în discuție de către China a unor posibile represalii la adresa Nokia și Ericsson. Hong Kong reprezintă o altă regiune în schimbare, cu un control mai strict al Chinei asupra unuia dintre marile centre financiare ale lumii. În plus, Grecia și Turcia înregistrează propriile tensiuni asociate controlului unor resurse energetice în zone disputate”, explică Claudiu Cazacu.

Îmbinarea între evenimentele curente, economice și politice, și dezbaterile despre rolul pe care îl va avea dolarul american pe termen lung conturează un mediu propice activelor alternative, care nu oferă randament decât prin eventuala variație a cotațiilor, spre deosebire de dividendele oferite de unele acțiuni sau randamentul asociat obligațiunilor corporative sau de stat.

„Viteza de derulare a aprecierilor a fost însă una destul de ridicată, care inevitabil atrage interesul speculativ pe termen scurt atât din partea unor investitori sofisticați cât și a celor mai puțin ”căliți”. Impulsul de creștere, puternic pentru moment, nu reprezintă totuși un scut impenetrabil la adresa unor episoade potențial corective. Prezența ridicată a speculatorilor creează riscuri de devieri temporare semnificative, greu de anticipat strict pe baze fundamentale, ținând deseori de un nivel ridicat de emoționalitate a participanților. Trendul actual este unul, în perspectivă îndelungată, încă valabil, cu argumente de ordin fundamental, însă o serie de evenimente ar putea diminua rapid apetitul pentru metale prețioase, inclusiv un neașteptat de rapid proces de aprobare și distribuție a unui vaccin împotriva virusului care afectează lumea în prezent, sau o detensionare în cel puțin una dintre zonele supuse riscului geopolitic. Deși dezirabile, astfel de ipoteze sunt totuși dificil de evaluat din punctul de vedere al probabilității de realizare, prima dintre ele fiind, în estimarea noastră, de impact mai ridicat în raport cu a doua”, conchide analistul Claudiu Cazacu.

”Aurul a pierdut cea mai mare parte din câștiguri marți, în condițiile în care dolarul a recâștigat teren. Tensiunile dintre SUA și China și speranțele legate de faptul că Rezerva Federală a SUA își va menține poziția de politică monetară relaxată au continuat să mențină cererea pentru metalul prețios la niveluri ridicate. Un argument negativ care a afectat atitudinea investitorilor a venit din China, unde, conform China Gold Association, consumul de aur a scăzut, în termeni anuali, cu 38% față de prima jumătate a anului trecut. În plus, anunțarea unui nou pachet de stimulente în valoare de 1.000 de miliarde de dolari de către Partidul Republican în SUA a adus din nou în centrul atenției temerile referitoare la metodele de finanțare a cheltuielilor guvernamentale”, explică, la rândul său, Radu Puiu, Analist în cadrul XTB România.

Radu Puiu, Research Analyst XTB Romania

„Ultimele opt sesiuni au adus o creștere puternică din zona de 1.800 de dolari per uncie până la trasarea a noi maxime istorice la aproximativ 1.981 dolari per uncie, iar o astfel de apreciere amplă într-o perioadă atât de scurtă de timp a făcut piața vulnerabilă în fața unei corecții. În plus, investitorii sperau la depășirea nivelului psihologic de la 2.000 de dolari per uncie, dar, pe măsură ce mișcarea a început să arate semne de oboseală, traderii au înțeles că atingerea unui astfel de obiectiv este prea curajoasă pentru moment și am asistat la o marcare la scară largă a profitului, care a exercitat un nivel suplimentar de presiune asupra cotației”, adaugă Radu Puiu. 

„Indicele dolarului american s-a redresat după ce a atins minimele ultimilor doi ani în timpul sesiunii de ieri, fapt ce a dus la o reorientare a anumitor investitori poziționați long. Totuși, perspectivele fundamentale rămân solide. Atenția se va orienta către întâlnirea de două zile a Rezervei Federale care se va încheia miercuri. Se așteaptă să se discute despre punerea în aplicare a unor ghidaje de politică monetară relaxate, pe care investitorii în aur le-ar putea considera pozitive întrucât randamentele reale ale titlurilor de stat ar trebui să rămână la valori minime. Randamentele obligațiunilor reprezintă principalul motor al prețului aurului, iar când acestea se află la niveluri scăzute reduc costul de oportunitate prevăzut de deținerea aurului”, conchide analistul Radu Puiu.

Despre XTB:

Cu mai mult de 15 ani de experiență în piețele financiare, XTB este, în prezent, unul dintre cei mai mari brokeri de instrumente derivate din lume și o companie completă de investiții listată pe Bursa de la Varșovia. Cu birouri în peste 10 țări incluzând Marea Britanie, Polonia, Germania și Franța, XTB este, de asemenea, reglementată de cele mai importante autorități de supraveghere din lume incluzând FCA și KNF.

Avertisment cu privire la riscuri:

81% din conturile investitorilor de retail pierd bani atunci când tranzacționează CFD-uri cu acest furnizor. Ar trebui să luați în considerare dacă vă puteți permite să vă asumați riscul ridicat de a vă pierde banii.Orice opinii, cercetări, analize, preţuri sau alte informaţii oferite cu titlul de comentarii generale de piaţă nu reprezintă sfaturi de investiţii. XTB nu este răspunzător pentru orice pierdere sau pagubă incluzând şi fără limitare la, orice pierdere sau câştig care poate lua naștere direct sau indirect din utilizarea sau bazarea pe astfel de informații. Vă aducem la cunoştinţă că informațiile sau cercetările bazate pe date istorice nu garantează viitoare performanțe sau rezultate.

ANALIZĂ KEYSFIN: MEDIUL DE AFACERI LOCAL, REZILIENT ÎN PANDEMIE ÎN PRIMELE 6 LUNI DIN 2020

0

Numărul insolvențelor, cel al radierilor și dizolvărilor companiilor din România continuă să fie mult sub nivelul din 2019, ceea ce arată reziliența mediului de afaceri local în condiții de pandemie. Cu toate acestea, fără o continuare/majorare a sprijinului autorităților în contextul unei posibile accentuări/prelungiri a crizei sanitare tendința se va inversa, iar la începutul lui 2021 peisajul de business ar putea arăta complet diferit. Rata șomajului este în creștere, ar putea ajunge la 6,5% în acest an potrivit estimărilor KeysFin, însă România rămâne sub media europeană de 7,1% sau cea din Statele Unite de 11% în iunie 2020.

Numărul companiilor care au intrat în insolvență a scăzut cu mai mult de un sfert, respectiv cu 26% în primele 6 luni din 2020, față de aceeași perioadă din 2019,  ajungând la 2.360 de companii, cea mai mică valoare din ultimii 10 ani. Numărul companiilor suspendate a avut o scădere și mai accentuată,  de aproape o treime, respectiv 32% în primele 6 luni din 2020 față de aceeași perioadă din 2019, totalizând 5.136 de companii, minimul ultimilor 10 ani.

© KEYSFIN

În ceea ce privește radierile și dizolvările de firme locale, numărul acestora a scăzut și mai dramatic, cu 58% în primele luni din 2020 față de aceeași perioadă din 2019, la 35 de mii, iar numărul entităților active (PFA și persoane juridice) a crescut în acest an cu 4% la 1.391.147 în 30 iunie 2020.

„În ciuda primelor semnale de revenire a business-ului european (companiile din zona euro raportează un început încurajator al celui de-al treilea trimestru, cu cel mai rapid ritm de creștere din ultimii 2 ani) pe plan local lucrurile stau diferit. Chiar dacă momentan, potrivit ultimelor informații, companiile locale par că rezistă, ba chiar numărul entităților active a crescut, analiștii noștri consideră că înrăutățirea situației interne în ceea ce privește numărul de cazuri confirmate de Coronavirus, coroborată cu o nouă perioadă de lockdown ar putea afecta mult mai puternic mediul de afaceri local care nu a beneficiat de o capitalizare suficientă înainte de criză și nici de un pachet de sprijin al autorităților pe modelul european.” adeclarat Roxana Popescu, Managing Director KeysFin, unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.

PIAȚA FORȚEI DE MUNCĂ 

Potrivit datelor INS, numărul de șomeri (15-74 ani) a crescut în mai la 463.000, rata șomajului majorându-se cu 0,4 puncte procentuale față de aprilie, la 5,2% (cel mai ridicat nivel din ultimii 3 ani).

Pe 3 iulie 2020 erau aproape 103 mii de contracte de muncă suspendate (în șomaj tehnic) cu 24,5 mii (24%) în hoteluri și restaurante, 20,6 mii în industria prelucrătoare (20%) și aproape 9 mii în comerț (9%).

© KEYSFIN

Indicatorul a scăzut cu 90% față de vârful din 13 aprilie și a rămas cu 80% sub nivelul din 30 martie, data la care Ministerul Muncii a început publicarea datelor.

Șomajul tehnic a ajutat temporar companiile puternic afectate de pandemie, care aveau nevoie de această facilitate pentru a-și păstra angajații, pe termen scurt (aproximativ 1,1 milioane de angajați la solicitarea a 129 de mii de angajatori).

Ministerul Muncii nu a mai publicat din 28 mai date cu privire la numărul contractelor de muncă încetate. Cu un nivel de 430 de mii de contracte de muncă încetate pe 28 mai indicatorul înregistra o creștere de 286% față de 30 martie, evoluție care se va transmite însă doar parțial și în creșterea ratei șomajului.

Pe sectoare, distribuția diferă de cea a contractelor suspendate: comerțul și industria prelucrătoare reprezintă aproximativ 18% din total, fiecare, urmate de construcții cu 15%.

Având însă în vedere că, chiar și înainte de începerea pandemiei, în 2018, 292 mii de companii locale nu aveau niciun angajat, impactul din momentul de față asupra piaței muncii locală este și mai mare.

SECTOARE AFECTATE

Cele mai multe insolvențe au apărut în sectoarele: comerț (705 companii respectiv 30% din total), construcții (387 de companii respectiv 16,4% din total) și industria prelucrătoare (307 companii respectiv 13% din total).

© KEYSFIN

Din punct de vedere geografic, cele mai multe companii intrate în insolvență au fost din București (423 de companii respectiv 18% din total), Bihor (211 de companii, respectiv 9% din total) și Constanța (140 de companii respectiv 6% din total.

Mai mult, așa cum era de așteptat, pe fondul incertitudinilor generate de pandemia de SARS COV 2, înmatriculările de companii au scăzut în primele 6 luni din acest an cu 37% față de aceeași perioadă din 2019, la 49 de mii de companii nou-înființate.

IMM INVEST 

Aproximativ 66 de mii de companii (9% dintre cele 733 de mii de IMM-uri care raportat rezultatele financiare la 2018), cu 811 mii de angajați (25% din forța de muncă de aproape 3,2 milioane), au depus cereri de finanțare prin programul IMM Invest. Dintre acestea, Fondul de Garantare a Creditelor a trimis spre bănci 36 de mii de cereri (55%).

Cele 12,3 mii de credite aprobate (18,7% din totalul cererilor) sunt în valoare de 10,8 miliarde de lei iar, dintre acestea, 51% dintre fonduri sunt îndreptate către investiții, iar restul spre capitalul de lucru (49%).

DESPRE KEYSFIN

KeysFin oferă solutii de reducere a riscului comercial utilizând date despre companiile din România și din străinătate prin intermediul unor instrumente dedicate. Cu un portofoliu de peste 500 de clienți, KeysFin este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România. KeysFin deţine şi aplicaţia KeysFinder, prin intermediul căreia utilizatorii pot accesa usor şi rapid situaţii financiare, indicatori şi informaţii juridice de la peste 4 milioane de entități economice din România.

Locuri de muncă vacante

0

Agenţii economici din județul Ilfov înregistrează la această oră 373 de locuri de muncă vacante, după cum informează Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov: 9 – pentru studii superioare, 206 – pentru studii medii, 62 – pentru muncitori calificaţi, 96 – pentru muncitori necalificaţi.

Oferta este în profesiile, meseriile, ocupaţiile: contabil-șef, manager, specialist în recrutare, tehnician în morărit în panificație, responsabil cazare, pizzar, bucătar, gestionar depozit, ospătar, vânzător, lucrător comercial, zugrav, vopsitor auto, sudor, paznic etc.

Condiţiile de angajare, valabilitatea ofertei şi informaţiile suplimentare despre fiecare loc de muncă în parte se pot obţine la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str. Ruginoasa, nr. 4, sector 4, la telefon (021)332.37.08/105,pe site-ul AJOFM Ilfov sau la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov.

Măgurele Science Park prezintă oferta de cercetare în București-Ilfov

0

Oferta de cercetare a institutelor de cercetare și unităților de învățământ din regiunea București-Ilfov este prezentată de Asociația Măgurele Science Park (MSP) în noua sa publicație, „platformă de informare care poate fi utilizată atât de reprezentanții mediului de afaceri, cât și de specialiștii din administrația publică”.

Revista MSP prezintă oferta de cercetare a institutelor: INOE-MARS, Centrul Măgurele pentru Studii de Atmosferă și Radiație, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară „Horia Hulubei”, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice şi Izotopice – ICSI Rm. Vâlcea, Institutul de Mecanica Solidelor al Academiei Române, Institutul Național pentru Fizica Laserilor, Plasmei și Radiație (INFLPR), Universitatea Politehnica din București (Facultatea de Transporturi), Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Inginerie Electrică ICPE-CA București, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecatronică si Tehnica Măsurării (INCDMTM).

De asemenea, revista MSP include analize și articole privind firmele românești implicate în ecosistemul Măgurele Science Park, cu realizările lor în inovare, în aplicarea de soluții educaționale create de antreprenori români. Este reliefat potențialul de creștere al județului Ilfov în următorii ani, „în contextul în care generează 8% din veniturile totale la nivel național din industria activităţilor de servicii în tehnologia informaţiei (IT), potrivit unei analize realizată de Asociația Măgurele Science Park. Această evoluție plasează județul în top 3 regiuni la nivel național, după București (46%) și Cluj (21% din venituri)”.

Mădălin Ioniță, director executiv al Asociației Măgurele Science Park, subliniază: „Prin lansarea primului număr al revistei Asociatiei, dorim să aducem valoare printr-o nouă inițiativă de promovare a ofertei cercetării din regiunea București-Ilfov. Și ne propunem să menținem acest instrument, revista MSP, ca principal motor de promovare la nivel național și internațional. Vom fi obiectivi, îi vom include pe toți specialiștii interesați și vrem să captăm interesul publicului”.

Asociația Măgurele Science Park – fondatori, Consiliul Județean Ilfov, Primăria Măgurele și Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară „Horia Hulubei”, în asociere cu Universitatea Politehnica din București și Universitatea din București – își reafirmă obiectivul „de conectare a ofertei serviciilor de cercetare cu nevoia de dezvoltare tehnologică a mediului privat, în scopul valorificării expertizei și a infrastructurilor existente pentru obținerea de produse, procese, tehnologii și servicii inovative pentru comunitate”.

EMS FLOOR GROUP vrea să-și dubleze afacerile în următorii cinci ani

0
  • EMS FLOOR GROUP mizează și pe piețele externe pentru a ajunge la afaceri de peste 11 milioane de euro în 2020
  • EMS FLOOR GROUP vrea să devină angajatorul preferat din UE, în piața pardoselilor de rășină

Turda, jud. Cluj, 28 Iulie 2020: EMS Floor Group,cea mai mare companie de pardoseli pe bază de rășină, cu sediul central în România, estimează pentru anul în curs afaceri de 11,4 milioane de euro, în creștere cu 22% față de 2019, avans generat de proiectele pe care le execută pe cele cinci piețe europene pe care activează – România, Belgia, Luxemburg, Franța și Ungaria.

Fondată în 2010 de frații Claudiu și Marius Baciu, EMS Floor Group, o companie antreprenorială cu capital integral românesc, își propune, de asemenea, ca până în 2025 să devină ”cel mai dorit angajator” din industria de profil în Uniunea Europeană și să depășească pragul de 20 de milioane de euro cifră de afaceri.

Cu o investiție inițială exclusiv bazată pe economii proprii, după mai mulți ani de muncă în străinătate, Claudiu și Marius Baciu au înființat firma specializată în pardoseli denumită 4M Pardoseli, pe care în 2015 au rebranduit-o, devenind European Multisolutions Systems Group (EMS Floor Group). Pe piețele pe care este prezent, grupul operează cu trei divizii specializate în pardoseli, hidroizolații și recondiționări de pardoseli: EMS Floor Systems, EMS Hydro Systems și EMS Polishing.

EMS Floor Group s-a născut din dorința de a ajuta oamenii din jurul nostru și de a contribui la prosperitatea acestora. Planul companiei s-a conturat încă din adolescență, însă am pus bazele companiei doar după ce am învățat noi înșine ”cum se face” și am strâns capitalul necesar pentru primul an de activitate. Ne-am împărțit și rolurile: Claudiu și-a asumat responsabilitatea de a învăța să facă business, să negocieze și să vândă, în timp ce Marius a plecat să lucreze în străinătate și să identifice piața pe care urma să demarăm afacerea”, au explicat fondatorii începuturile EMS Floor Group .

EMS implementează sisteme de pardoseli pentru o varietate largă de spații din diferite sectoare: industria alimentară, industria automotive, parcări, fabrici de produse farmaceutice, producție, retail, spații comerciale, clădiri de birouri, clinici medicale, școli, terenuri de sport, spitale și chiar închisori. Compania lucrează cu toate sistemele de aplicare profesionale cunoscute în Europa, ceea ce îi conferă flexibilitate și adaptabilitate pentru orice tip de proiect, la orice nivel de complexitate.

”Lucrând cot la cot cu aplicatorii, am înțeles că într-o companie ca a noastră, cel mai important activ îl reprezintă oamenii, de aceea preocuparea noastră principală este investiția în dezvoltarea lor profesională. Avem 140 de angajați care lucrează simultan în cele cinci țări unde activăm. Investim permanent în echipele noastre, asta am făcut dintotdeauna, iar gradul de retenție a personalului este de 97%. Anual, 50% din totalul investițiilor companiei reprezintă pregătirea și perfecționarea personalului”, a declarat Claudiu Baciu, cofondator al EMS Floor Group.

Trei sferturi din echipa EMS Floor Group reprezintă personal de execuție (80 de aplicatori – n.n.), provenind din județele Cluj și Alba, dar și din alte zone ale României.

Deși este companie fondată în România, cu capital integral privat românesc, EMS Floor Group realizează venituri importante din contractele internaționale. În fiecare an, compania a înregistrat creșteri pe toate piețele în care activează, inclusiv în România. Potrivit fondatorilor, pentru piața locală, estimările cifrei de afaceri din anul acesta iau în calcul o creștere de 30%, puțin adică o dinamică peste media grupului. În România, proiectele sunt preponderent private, beneficiarii fiind companii din industria de componente auto, producție industrială și alimentară.

Primul și cel mai mare proiect derulat de EMS Floor Group în România a fost, de altfel, parcarea subterană de la Piața Universității din București, proiect realizat în 2012, iar primul proiect internațional realizat a fost pentru un gigant farma în Ungaria. Alte proiecte importante realizate în România au fost pentru fabrica de baterii de la Bistrița sau pentru COSM FAN, companie din sectorul agroalimentar. În străinătate, printre proiectele de anvergură se numără sistemul de pardoseli pentru cea mai mare închisoare din Belgia, respectiv, sistemul de pardoseli pentru retailerul Auchan, în Luxemburg.

În prezent, divizia EMS Hydro Systems este implicată, în România, într-unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră – autostrada A10 – care interconectează autostrăzile A1 și A3, legând orașele Sebeș, Alba Iulia, Teiuș, Aiud și Turda. Compania realizează hidroizolația podurilor.

În prima jumătate a anului, blocajul generat de pandemie, a reprezentat o adevărată piatră de încercare, cei doi fondatorii find nevoiți să-și regândească rapid strategia de business și să ia în calcul o creștere mai mică a cifrei de afaceri.

”Inițial, estimările noastre de creștere erau mai mari, însă, din cauza pandemiei, credem că anul acesta anumite proiecte vor avansa mai încet, astfel că estimăm o creștere de 22 % a cifrei de afaceri consolidate. Observăm în anumite zone o scădere a apetitului, și aici mă refer la malluri sau ansambluri imobiliare. În străinătate, acum se pune accentul pe lucrări publice – parcări școli, spitale”,  a explicat Claudiu Baciu.

În același context, Marius Baciu, cofondator EMS Floor Group, a adăugat că ”șantierele lucrau, în lunile care au trecut din 2020, la capacitate maximă și, din cauza închiderii țărilor, am fost nevoiți să găsim soluții de readucere în țară a tuturor echipelor, în timp record”. Potrivit acestuia, în perioada de lockdown, compania și-a continuat însă activitatea pe șantierele din România, unde aveau proiecte în derulare în industria agroalimentară și farmaceutică.

În 2020, în afara investițiilor prestabilite – logistică și personal, compania și-a propus să înceapă construcția noului său sediu de birouri din România, la Turda, investiție estimată la 2 milioane de euro, reprezentând fonduri proprii, finanțare bancară, fonduri atrase prin programul IMM Invest dar și fonduri europene.

Pe termen mediu, plecând de la potențialul piețelor pe care operează, fondatorii EMS Floor Group și-au propus să devină angajatorul preferat în industria în care activează.

Deja, noi suntem compania cu cea mai mare capacitate de a aloca forță de muncă proprie pe proiecte, ceea ce înseamnă că putem onora simultan proiecte de anvergură, pentru că echipele noastre sunt înalt specializate și pot livra proiectele la standarde europene. Ne propunem să consolidăm acest avantaj, să ne dezvoltăm echipele de aplicatori și să putem onora tot mai multe proiecte”, a declarat Marius Baciu.

Cushman & Wakefield Echinox: Stocul de retail modern din România va depăşi pragul de 4 mil. mp până la finalul anului. Calendarul deschiderilor, decalat de pandemia Covid-19

0

Stocul de retail modern din România, format din centre comerciale, parcuri de retail și galerii comerciale cu o suprafață închiriabilă de minimum 5.000 de metri pătrați, a ajuns la nivelul de 3,96 milioane de metri pătrați și urmează să depășească pragul de 4 mil. metri pătrați până la finalul anului, reiese din datele raportelor Bucharest Retail Market și Retail Regional Cities, realizate de Cushman & Wakefield Echinox.

Cu un stoc de 1,25 milioane metri pătrați, format din 32 de proiecte cu o suprafață închiriabilă medie de 39.000 de metri pătrați, Bucureştiul este cea mai mare piață, deservind o populație de aproape 2,6 milioane de locuitori ai regiunii București – Ilfov, potrivit celor mai recente date ale Institutului Naţional de Statistică cu privire la populația după domiciliu.

Cel mai recent proiect intrat în stocul regiunii București – Ilfov este DN1 Value Center, finalizat la finalul anului trecut de către Prime Kapital și MAS Real Estate pe raza localității Balotești. Având o suprafață închiriabilă de 27.000 mp, DN1 Value Center a consfiinţit crearea unui nou parc de retail cu o suprafață de aproape 47.000 mp care mai cuprinde și două unități deținute și operate de grupurile germane Hornbach și Lidl.

Stocul de retail din București este comparabil ca dimensiuni cu cel din regiunea Centru – Vest a ţării (1,33 mil. mp) și de două ori mai mare decât cel din regiunea Est – Moldova (595.000 mp). La nivel de orașe, cele mai dezvoltate piețe din punct de vedere al stocului de spaţii comerciale moderne sunt Timișoara (254,000 mp), Constanţa (211,000 mp) și Oradea (199,000 mp).

Prima jumătate a anului 2020 a fost cea mai dificilă din istoria de 20 de ani a pieței locale de retail modern, în condițiile în care autoritățile au decis la finalul lunii martie suspendarea activității pentru toate magazinele considerate neesențiale care își desfășoară activitatea în centre comerciale, ca măsură de prevenție pentru stoparea extinderii pandemiei Covid-19. Începând cu 15 iunie, activitatea comercială a fost reluată, fiind restricţionate în continuare cinematografele și zonele de food-court.

În acest context, dezvoltatorii au decalat și programul deschiderilor de noi centre comerciale, cele mai importante inaugurări din prima parte a anului fiind reprezentate de centrul comercial Shopping City Târgu Mureș realizat de NEPI Rockcastle, respectiv parcul de retail NEST Miercurea Ciuc dezvoltat de RC Invest. În cea de-a doua jumătate a anului, cele mai importante inaugurări sunt așteptate la Brașov, unde AFI Europe va deschide al treilea centru comercial al companiei de pe piața locală, dar și la Târgoviște, unde Prime Kapital va deschide primul centru comercial din oraș.

În ceea ce privește Bucureştiul, primele spaţii comerciale noi sunt așteptate în 2021, când urmează a fi inaugurată extensia centrului comercial Colosseum din nord-vestul orașului, în timp ce grupul belgian Liebrecht & wooD va deschide prima etapa a Fashion House Cernica Village, cel de-al doilea outlet center din București și din ţară.

Bogdan Marcu, Partner, Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox: „Piața de retail a traversat, într-adevăr, o perioadă extrem de dificilă, în care activitatea a numeroși retaileri a fost suspendată, situație ce a afectat, în lanț, și încasările proprietarilor de centre comerciale. Comerțul online a prins avânt, iar în condițiile în care situația medicală rămâne delicată, frecvenţa cumpărăturilor în cadrul centrelor comerciale rămâne sub nivelul anterior stării de urgenţă. Cu toate acestea, cumpărăturile online nu se pretează pentru toate categoriile de produse și nici pentru toate profilurile de cumpărători, iar alternativa comerțului stradal rămâne slab dezvoltată, cu prea puține zone care pot oferi o experiență plăcută de shopping. În aceste condiții, considerăm că centrele comerciale își vor recâștiga, treptat, clienții, chiar dacă asta va însemna o nouă „reinventare”, pentru a răspunde unui profil de consumator mai pragmatic și mai prudent.”

Bogdan Marcu, Partener Retail Agency, Cushman&Wakefield Echinox

Proiecte de retail livrate în intervalul S2 2019 – S1 2020

Proiect Suprafaţa închiriabilă (mp) Dezvoltator Inaugurare
Shopping City Târgu Mureş 40,000 NEPI Rockcastle T2 2020 – T3 2020
NEST Miercurea Ciuc 12,000 RC Invest T2 2020
DN1 Value Center Baloteşti 27,000 Prime Kapital T4 2019
Promenada Mall Sibiu 42,000 NEPI Rockcastle T4 2019

 Sursa: Cushman & Wakefield Echinox

Proiecte de retail cu livrarea programată în intervalul S2 2020 – 2021

Proiect Suprafaţa închiriabilă (mp) Dezvoltator Inaugurare
AFI Palace Braşov 45,000 AFI Europe T2 / T3 2020
Damboviţa Mall 33,000 Prime Kapital T3 2020
Sepsi Value Center 16,600 Prime Kapital T4 2020
Bârlad Value Center 17,700 Prime Kapital 2021
Colosseum Mall Extension 16,500 Nova Imobiliare 2021
Fashion House Village Cernica I 8,500 Liebrecht & wooD 2021

Sursa: Cushman & Wakefield Echinox

Analiza pt România o găsiți aici, iar cea pentru București aici.

***

Cushman & Wakefield Echinox este o companie de consultanţă imobiliară de top pe piaţa locală, ce activeaza ȋn toate segmentele pieţei imobiliare şi afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deținut și operat independent. Echipa de peste 60 de profesioniști și colaboratori oferă o gamă completă de servicii investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor și chiriașilor. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul companiei www.cwechinox.com

Cushman & Wakefield, unul dintre liderii globali în domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu 51.000 de angajați în peste 70 de țări, ajută chiriașii, proprietarii și investitorii în optimizarea valorii activelor. Cu venituri de 8,2 miliarde de dolari, serviciile principale ale companiei sunt: consultanță în gestionarea activelor şi investițiilor, piețe de capital, închirieri, administrarea proprietăților, reprezentarea chiriașilor, servicii de proiect și evaluare. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul companiei www.cushmanwakefield.com