Romsilva: precizări referitoare la recoltările din Caraș-Severin

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva face o serie de precizări în urma acuzațiilor formulate de senatorul Mihai Goțiu că în zone administrate de Direcția Silvică Caraș-Severin se înregistrează „intensificarea tăierii pădurilor sănătoase”:

„Direcția Silvică Caraș-Severin are în acest an o cotă de recoltare aprobată de 718.000 metri cubi de lemn, adică 32% din posibilitatea anuală cumulată, deci mult mai puțin decât s-ar putea recolta legal, în conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice ale celor 17 ocoale silvice din cadrul direcției. Până în prezent, Direcția Silvică Caraș-Severin a contractat 514.000 metri cubi și s-au recoltat 189.000 metri cubi. Direcția Silvică Caraș-Severin pune în aplicare prevederile amenajamentelor silvice, inclusiv tăieri în vederea declanșării regenerării naturale în pădurile ajunse la vârsta exploatabilității, adică la maturitatea fiziologică a arborilor.

De asemenea, precizăm că în pădurile de stat administrate de Direcția Silvică Caraș-Severin nu au fost întregistrate doborâturi de vânt sau atacuri masive ale dăunătorilor. În cazurile izolate apărute, Direcția Silvică Caraș-Severin a intervenit cu celeritate pentru extragerea și valorificarea arborilor afectați.

Este regretabil că senatorul Mihai Goțiu, fără a avea cunoștințe minime de silvicultură, lansează, în mod iresponsabil și în mod repetat, acuzații grave și nefondate la adresa unei instituții publice.

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva este o instituție de interes național, cu peste 16.500 de angajați, care administrează 3,13 milioane hectare păduri proprietatea publică a statului, adică circa 48% din pădurile țării, din acestea 80% deținând certificarea managementului la nivel internațional”.

Soluție inovatoare de supraveghere a examenelor online

0

Compania românească specializată în furnizarea de servicii de software engineering și consultanță Tremend a lansat un instrument pentru supravegherea de la distanță a candidaților la examene online: platforma „observED”. Soluția integrează tehnologii de tip AI de ultimă oră în validarea identității, dezvoltate de TypingDNA, companie inovatoare definită prin aceea că „oferă soluții SaaS de biometrie comportamentală și de autentificare bazate pe modul în care utilizatorii tastează și interacționează cu un dispozitiv”.

Beneficiari pot fi universități, centre de examinare, furnizori de certificări, de traininguri, platforme de eLearning etc.

Ca funcționare, „pe baza soluțiilor software create de Tremend, observED face o analiză a istoricului de navigare din browsing pentru a verifica dacă utilizatorul accesează alte site-uri în timpul examenului online. Totodată, la intervale regulate de timp, aplicația face capturi cu camera video a dispozitivului folosit de persoana examinată, astfel încât aceasta să nu fie înlocuită de altcineva. Utilizatorii sunt astfel verificați și monitorizați continuu pe tot parcursul testării, iar în cazul unui comportament suspect, platforma trimite alerte către instituția examinatoare”.

Alexandru Paraschiv, directorul Departamentului de inovație al companiei Tremend, subliniază: „Vedem deja o accelerare a digitalizării în medicină, comerț și, desigur, în educație, ca urmare a provocărilor din ultima perioadă și a regândirii proceselor de business. Suntem mereu atenți la trendurile pieței și folosim tehnologiile invoatoare pentru a dezvolta produse care aduc plus valoare. Am dezvoltat observED în parteneriat cu TypingDNA pentru a veni în sprijinul instituțiilor de învățământ deschise să adopte tehnologii care le permit să își extindă amprenta educațională și să ofere mai multe oportunități studenților sau elevilor oriunde ar fi aceștia situați”.

Alexandru Paraschiv, directorul Departamentului de inovație al companiei Tremend

Tudor Goicea, Chief Revenue Officer, TypingDNA: „Produsul observED dezvoltat de Tremend va propulsa utilizarea biometriei tiparului de tastare pentru autentificare în industria educației, ca alternativă pentru autentificarea identității studenților, având în vedere contextul evenimentelor curente care reduc posibilitățile de supraveghere de tip față în față. Sperăm ca mai mulți furnizori de învățare online să faciliteze continuitatea educației pentru studenții din toate mediile, folosindu-se de accesibilitatea largă a autentificării biometrice de tipar, care funcționează doar cu o tastatură și cu o conexiune la internet cu viteză minimă”.

Tudor Goicea, Chief Revenue Officer, TypingDNA

Importanța relațiilor sociale, în creștere

Barometrul „Românii AZI”, realizat de compania pentru soluții de cercetare de piață complete Reveal Marketing Research arată că în condițiile relansării activității economice și sociale, importanța relațiilor socialeeste percepută încreștere (27% în iunie, de la 23% în mai) în timp ce scade grija față de stabilitate și responsabilitate (28% în iunie, de la 33% în mai).Ca stare de spirit, furia este în scădere de la o lună la alta: 60%în aprilie, 51% în mai, 44% în iunie; oboseala și plictiseala se mențin la nivelul de 38% din mai. Rezultatele barometrului sunt următoarele:

Studiu Reveal Marketing Research

Românii încep să prindă entuziasm și să se concentreze mai mult pe depășirea obstacolelor alături de cei din jurul lor (analiza aprilie-iunie)

Starea de furie este în continuă scădere (de la 60% în aprilie, la 51% în mai și 44% în iunie) în timp ce oboseala și plictiseala au rămas constante în iunie, după creșterea din luna mai. Acum însă, cresc mai mult stările pozitive – motivație, bucurie (de la 7% în mai la 12% în iunie) iar cea de relaxare/ liniște rămâne la fel (de la 4 la 6%).

Important de știut: Brandurile pot comunica în continuare invitând oamenii la dezbatere/implicare (emoțiile dominante rămân totuși de nervi și furie). Pot începe să comunice și pe teme noi, să inoveze sau să promoveze produse noi (optimism, energie). Atenție! Oamenii sunt încă destul de critici, greu de mulțumit (oboseală, plictiseală).

Oamenii sunt mai curajoși! Au crescut în importanță
relațiile sociale și a scăzut și mai mult nevoia de stabilitate

În luna iunie continuă creșterea în importanță a relațiilor sociale (de la 23% în mai la 27% în iunie), pe măsură ce oamenii își reiau activitățile de socializare. Totodată scade în continuare teritoriul stabilității și responsabilității (de la 33% la 28%), asociat mai degrabă cu teama și prudența unei perioade de criză ca cea din aprilie.

Ierarhia teritoriilor se păstrează (față de mai 2020), cu diferențe nesemnificative pentru depășirea obstacolelor (ușoară creștere la 39%) și perfecționare/putere (7% în iunie).

Important de știut: Brandurile pot comunica mai mult acum pe teme precum familia, prietenia sau relațiile de cuplu pentru că ele cresc în importanță. Totodată, pot vorbi despre planuri mai ambițioase și încredere mai multă în viitor.

Se stabilizează comportamentul de cumpărare, oamenii își reiau în mod firesc activitățile zilnice

După ce în luna mai explodaseră nevoile din vârful piramidei (s-au triplat față de luna aprilie), odată cu reluarea activităților, vedem că se stabilizează situația. O importanță mare este acordată în continuare stimei de sine (20%) și supraviețuirii (24%). În iunie, rolul cumpărăturilor este aproape la fel ca cel din luna mai.

Important de știut: Brandurile pot relua comunicarea de brand și produs fără să se mai asocieze cu ideea de criză, dar păstrând în continuare o atitudine responsabilă și arătând implicare activă în societate.

Românii sunt mai satisfăcuți cu viata lor în
luna iunie decât erau în luna mai

Cel mai mult a crescut satisfacția cu modul în care românii își petrec timpul liber (de la 63% în luna mai la 77% – iunie) și față de sănătate și fitness (de la 53 la 58%).

Românii sunt mai satisfăcuți în iunie (cu o medie de 70%) față de luna mai (65%).

Observăm câteva diferențe semnificative în funcție de profilul românilor:

  • Tinerii carieriști sunt cei mai mulțumiți de starea lor generală. 79% se declară mulțumiti și foarte mulțumiți față de 70% la nivel național.
  • Maturii fără parteneri – cei mai nemulțumiți de venituri. 51% se declară nemulțumiți și foarte nemulțumiți față de 44% la nivel national.
  • Seniorii pensionari – cei mai mulțumiți de dezvoltarea lor personală. 83% se declară mulțumiți și foarte mulțumiți față de 73% la nivel national.

Românii își asumă propriile nemulțumiri

Românii „își asumă vina” asupra nivelului scăzut de satisfacție când vine vorba de anumite aspecte ale vieții. Statul este des menționat ca fiind responsabil de nemulțumirile românilor, atunci cand vine vorba de mediul unde trăiesc și venituri, iar mediul privat este rareori menționat ca responsabil pentru problemele pe care le au astăzi.

Despre barometrul Românii AZI

Românii AZI este un barometru dezvoltat de Reveal Marketing Research și funcționează ca instrument de punere în context a cercetărilor de piață implementate pentru clienții din portofoliul companiei. El are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp. Astfel, toate studiile pornesc de la înțelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici. Brandurile învață cum trebuie să comunice cu publicul țintă, pornind de la emoțiile și motivațiile dominante din societatea românească din acea perioadă. Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Studiul este reprezentativ național urban, completat de 1010 respondenți (în lunile aprilie și mai) și marja de eroare este de +/-3%.

Reveal Marketing Research este o companie cu capital românesc înființată în 2007 ce oferă (tradiționale și digitale), strategie și consultanță în crearea mărcii și abordarea clienților, date rapide și de încredere în România și Europa Centrală și de Est. În portofoliul de clienți Reveal Marketing Research se regăsesc nume precum Nestle, Visa, CEZ Romania, OLX, Philips, Ytong, E.ON, Institutul Aspen, Coca Cola HBC, Fashion House, Meli Melo, Petrom, Biofarm sau Untold.

INS: Produsul Intern Brut a crescut în primul trimestru cu 2,7%

0

Produsul Intern Brut a înregistrat în primul trimestru al anului o creștere cu 2,4% pe seria brută și cu 2,7% pe seria ajustată sezonier, la 215,965 miliarde lei și respectiv la 272,07 miliarde lei, potrivit datelor provizorii (2) publicate marți de Institutul Național de Statistică (INS).

Produsul Intern Brut – date ajustate sezonier – estimat pentru trimestrul I 2020 a fost de 272,07 miliarde lei prețuri curente, în creștere – în termeni reali – cu 0,3% față de trimestrul IV 2019 și cu 2,7% față de trimestrul I 2019, conform Profit.ro.

Pe serie brută, Produsul Intern Brut estimat pentru trimestrul I 2020 a fost de 215,965 miliarde lei prețuri curente, în creștere – în termeni reali – cu 2,4% față de trimestrul I 2019. ”Estimările ‘semnal’ precum și cele provizorii ale Produsului Intern Brut trimestrial sunt afectate de dificultățile create de criza pandemică și de instituirea stării de urgență. Aceste dificultăți au fost legate de colectarea datelor de bază care reprezintă intrări pentru conturile naționale și s-au concretizat printr-o creștere a ratei de non-răspuns. Pentru completarea informațiilor au fost utilizate surse alternative pentru a afecta, cât mai puțin posibil, calitatea indicatorilor produși”, arată datele INS. Seriile ajustate sezonier se recalculează trimestrial ca urmare a modificării modelelor adoptate, a numărului de regresori folosiți, a modificării seriilor brute și a numărului de observații disponibile.

Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut

0

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a scăzut marţi de la 2,19% la 2,15%, potrivit datelor publicate de Banca Naţională a României (BNR).

Un nivel mai scăzut al ROBOR la 3 luni a fost atins pe 20 aprilie 2018, de 2,13%, scrie News.ro.

Indicele ROBOR la 6 luni a coborât de la 2,24% la 2,23%, cel mai redus nivel atins din 19 ianuarie 2018.

Consiliul de administraţie al BNR a decis vineri, 29 mai, reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,75% pe an de la 2% pe an, începând cu data de 2 iunie, precum şi păstrarea nivelurilor actuale ale ratelor rezervelor minime obligatorii pentru pasivele în lei şi în valută ale instituţiilor de credit. Măsura a fost luată pentru atenuarea impactului economic al pandemiei de coronavirus.

ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituţiile bancare din România, în lei, iar evoluţia sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piaţă.

Analiza preliminara a inmatricularilor de autovehicule in luna Iunie si primele 6 luni din 2020

0

EUROPA. Autoturisme noi: Dupa contractia pietei auto din primele luni ale anului 2020 (ian-febr), impactul COVID19 accentueaza in urmatoarele 4 luni (martie-iunie) scaderea achizitiilor de autoturisme, atat in Europa cat si in Romania. Si in luna iunie 2020 cele mai mari piete auto au inregistrat volume mult mai mici in comparatie cu luna similara a anului 2019.

Ca urmare, pe ansamblul perioadei analizate, cea mai buna evolutie in luna Iunie din randul celor mai mari patru piete europene o inregistreaza Franta, care consemneaza o crestere de 1,2%. Pe ansamblul primului semestru insa, Germania este tara care a rezistat cel mai bine din acest grup de tari, scaderea totala fiind de “doar” 34,5%.

ROMANIA. Autoturisme noi: Conform datelor comunicate de catre DRPCIV (Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor), in luna Iunie a.c. au fost inmatriculate in Romania 10.161 autoturisme noi (fig. nr. 2), cu 27,8% mai putine decat in luna similara a anului 2019. Ca si in Europa, pandemia COVID19 a fost principalul factor al acestei evolutii, desi, in Romania, dealership-urile au ramas deschise in toata aceasta perioada. Ca urmare, dupa primele 6 luni din acest an, Romania inregistreaza o scadere destul de importanta, de 30,7%, dar mai putin ampla comparativ cu evolutia inregistrata in cele mai mari piete europene, care inregistreaza scaderi intre 34,5% (Germania) si 50,9% (Spania).

Conform datelor DRPCIV, Top 5 marci autoturisme in luna Iunie in functie de volume sunt : Dacia 3.600 unitati (-4,6% fata de luna iunie 2019), Renault 808 (41,5%), Hyundai 700 (-3,2%), Toyota 650 (+16,9%), Volkswagen 620 (-41,8%).
ROMANIA. Autoturisme rulate:
In schimb, la categoria autoturisme rulate, cele 26.552 unitati inmatriculate in luna iunie 2020, sunt cu 21,0% mai putine decat in luna similara din 2019 (de 2,6 ori mai multe decat cele noi), genereaza pe ansamblul primelor 6 luni din 2020, un volum total de 217.701 unitati, ceea ce reprezinta o scadere totala de doar 16,6% (cele noi -30,7% !) fata de aceeasi perioada din 2019. ROMANIA : Vehicule comerciale: In ceea ce priveste inmatricularile de vehicule comerciale noi (LCV, HCV, Minibus), acestea inregistreaza in luna Iunie 2020, o scadere generala de 14,8% (dar LCVs in crestere cu +6,4%), iar pe ansamblul primelor 6 luni din acest an, o scadere generala de 33,0%.

INVESTIŢIA ÎN EDUCAŢIE, PRIORITATE PENTRU ROMÂNIA

0

PACTUL PENTRU MUNCĂ. ÎMPREUNĂ RECONSTRUIM ROMÂNIA ajunge la Constanţa, acolo unde va avea loc ultima ediție a seriei de dezbateri organizate pe parcursul ultimilor doi ani de Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) și Federaţia Patronală Petrol şi Gaze (FPPG), cărora, li s-a alăturat, din 2020, Confederația Patronală CONCORDIA, ca partener strategic.

Importanța învățământului şi adaptarea la nevoile reale ale economiei au fost subiectele principale ale dezbaterilor PACTUL PENTRU MUNCĂ organizate până acum şi deschid agenda subiectelor ce vor fi discutate în cadrul conferinţei ce va avea loc la Constanţa, Universitatea „Ovidius”, în data de 7 iulie 2020. Ne-am propus ca dezbaterile să aibă loc în marile centre universitare din ţară, precum Cluj-Napoca, Iași, București, Timișoara, Brașov şi Constanţa, pentru că o corelare a necesităților de pe piața muncii cu sistemul educațional este primordială în elaborarea unei strategii eficiente a forței de muncă din România.

Sperăm ca toate aceste discuții să nu rămână unele sterile! Ne dorim ca, la finalul acestor doi ani de dezbateri, concluziile și soluțiile constatate să se concretizeze într-un acord – Memorandum of Understanding – agreat de participanți, care să fie înaintat Guvernului României. Documentul va include principalele soluții identificate de mediul antreprenorial pentru o piață a muncii flexibilă, eficientă și competitivă, cu efecte benefice asupra întregii economii, precum și asupra nivelului de trai al românilor. Memorandumul reprezintă un prim pas, făcut la inițiativa mediului privat, împreună cu sindicate și autorități locale și centrale, spre o Strategie coerentă a forței de muncă pe termen mediu și lung. Ne mai dorim ca, alături de decidenții politici, să stabilim un set comun de obiective și soluții, să elaborăm această Strategie privind politica de ocupare a forței de muncă și, în final, privind creșterea calității vieții în România”, a declarat Cristina Chiriac, președintele CONAF.

Am pornit dezbaterile PACTUL PENTRU MUNCĂ de la realitățile cu care ne confruntam anul trecut: o forță de muncă insuficientă și slab calificată. Milioane de români, unii dintre ei extrem de bine pregătiți, au părăsit țara pentru societăți și economii mult mai bine așezate. Astăzi, avem o nouă realitate, excedent de forță de muncă, mulți români, inclusiv dintre cei foarte bine pregătiți, s-au întors acasă! În 30 de ani, România a pierdut peste 1,5 milioane de școlari, la toate nivelurile, ceea ce ne determină să gândim un plan de măsuri imediate. Un prim pas a fost făcut deja prin semnarea de către CONAF, Ministerul Educaţiei şi FPPG a PACTULUI PENTRU EDUCAŢIE ANTREPRENORIALĂ”, a mai precizat Cristina Chiriac.

Potrivit INS, dacă în anul școlar 1990/1991 populația școlară era de 5.066.031 persoane, în anul școlar 2019/2020 populația școlară a scăzut cu 1.539.842 persoane, până la 3.526.189. De asemenea, dacă, la momentul aderării la Uniunea Europeană, la 1 ianuarie 2007, România avea o populație școlară în număr de 4.404.581 persoane, acum are cu 878.392 școlari mai puțini. În ceea ce privește numărul celor care au urmat o școală profesională, Statistica arată că, în anul școlar 1990/1991 un număr de 365.860 elevi urmau cursurile acestui tip de învățământ, în 2007/2008 – 220.335 elevi, iar în 2019/2020 – 100.775 elevi, de circa 3 ori mai puțini față de începutul anilor ’90. Îmbucurător este faptul că a crescut, în schimb, numărul de studenți: în anul școlar 1990/1991, la nivelul întregii țări, erau 192.810 studenți, în 2007/2008 – 907.353 studenți, iar în 2019/2020 – 543.299 studenți.

Pentru ANIS, Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii, educația e prioritară atât prin proiectele destinate dezvoltării competențelor digitale ale tinerilor din toate formele de învățământ, cât și prin planurile sale de dezvoltare. Mihai Matei, președintele ANIS și membru al bordului CONCORDIA, crede că un sistem educațional performant este cheia transformării României într-un centru tehnologic european: “Trebuie să începem cu toaletele din curte, nu cu tabletele, dar să ne și adaptăm nevoilor de acum. Să le dăm șansa tinerilor să se formeze pentru viitor, nu pentru prezent. Industria IT are un potențial de creștere enorm, iar noile generații pot fi motorul acesteia, dacă școala se adaptează nevoilor lor. E o responsabilitate comună, a autorităților și a celor din industrie, ca învățământul să se adapteze nevoilor pieței muncii. Confederația Patronală Concordia are un grup de lucru care elaborează strategii de susținere a învățământului profesional și tehnic, inclusiv dual, dar și parteneriate cu instituțiile de învățământ superior. Este vital să contribuim la schimbare.”

Pe de altă parte, Peter Rudolf Zeilingerreprezentantul FPPG  subliniază faptul că urmează o perioadă dificilă pentru România din punct de vedere economic, însă, există soluţii de luat în considerare. „Toate analizele și prognozele pentru următoarea perioadă nu sunt foarte optimiste. Prin urmare, trebuie luate măsuri urgente. Ritmul în care se va produce redresarea economică la nivel național se află în acest moment în mâinile decidenților politici. Guvernul a avut un rol important pe durata stării de urgență prin susținerea șomajului tehnic, dar flexibilizarea pieței muncii prin introducerea modelului german Kurzarbeit ar aduce avantaje deosebite atât la nivelul angajaților și angajatorilor, cât și în termeni de economii la bugetul de stat. Observăm modele foarte eficiente puse în practică de alte țări ce ar putea fi preluate cu un deosebit succes și în România, un alt exemplu îl reprezintă digitalizarea la nivelul instituțiilor, dar și la nivelul industriei ce ar aduce beneficii semnificative tuturor.”

La dezbatere vor fi prezenţi reprezentanți ai tuturor actorilor implicați în piața muncii: antreprenori şi manageri ai unor companii naţionale şi multinaţionale, patronate, mediu academic și autorități locale. De asemenea, la discuţiile PACTUL PENTRU MUNCĂ vom avea opinia Băncii Mondiale.

Astfel, la dezbaterile de la Constanța sunt așteptați Ludovic Orban – Prim-Ministru al României şi Marius Horia Țuțuianu – Președinte al Consiliului Județean Constanța, alături de următorii participanţi: Cristina Chiriac – Președinte fondator al CONAF, Dragoș Pîslaru – Membru al Parlamentului European, Florin Jianu – Președinte al CNIPMMR, Peter Rudolf  Zeilinger – reprezentant al FPPG, Magda Volonciu – Fondator, Partener coordonator Magda Volonciu & Asociații, Mohammad Murad – Preşedinte al FPTR, Sorin Rugină – Rectorul Universității „Ovidius” din Constanța, Mihai Matei –  Preşedinte al ANIS, membru al Consiliului Director CONCORDIA, Călin Ile – Președinte al FIHR, membru în boardul CONCORDIA, Radu Burnete – Director Executiv CONCORDIA, Cosmin Ghiță – CEO Nuclearelectrica, Petru Rușeț – CEO Siemens Energy, Andrei Dospinescu – Economist, Banca Mondială, Ovidiu Cupșa – Director General CERONAV, Gabriel Daraban – CFO Oil Terminal, Roxana Popescu – Managing Partner KeysFin, Mihaela Proicea – președinte sucursală CONAF Constanța, Daniel Apostol – Director Relații Externe FPPG.

Pe lângă subiectele menționate, vor fi abordate problemele cu care se confruntă în acest moment piaţa forţei de muncă din România, în vederea indentificării unor soluţii viabile şi eficiente, pentru depăşirea situaţiei actuale.

La finalul conferinţei Cristina Chiriac, preşedintele CONAF, împreună cu Daniel Apostol, Director Relații Externe al Federației Patronale Petrol și Gaze (FPPG), vor prezenta concluziile dezbaterilor. Moderatorul conferinţei va fi Adrian Maniuţiu, fondator EM360.

Conferinţa PACTUL PENTRU MUNCĂ. ÎMPREUNĂ RECONSTRUIM ROMÂNIA va fi organizată la Universitatea „Ovidius” din Constanţa, Corp A, Aleea Universității 1, începând cu ora 10.00.

Dezbaterile vor fi transmise în direct pe 16 platforme online (Website/Youtube/Facebook): CONAF, FPPG, Gaz de România, Confederația Patronală CONCORDIA, EM360, Profit.ro, Ziarul Bursa, BiziLive.ro, NewsNational, Ingenius Live, Radar de Media, Iubim Brașovul, Antena 3 Constanța, KeysFin, Universitatea „Ovidius”, City Press Tv.

Având în vedere restricțiile cauzate de epidemia mondială de coronavirus, în spațiul amenajat pentru dezbateri din incinta Universităţii „Ovidius”, vor fi prezenți doar vorbitorii și reprezentanții mass-media (într-o zonă special amenajată, respectând condițiile impuse de legislația în vigoare).

Cei care doresc să se alăture dezbaterilor, reprezentanți ai companiilor, micii întreprinzători etc., pot interacționa cu speaker-ii prin intermediul platformelor online, conectându-se la videoconferință cu ajutorul unui PC / laptop sau smartphone, toate informațiile utile putând fi regăsite pe www.conaf.ro.


Partenerii principali ai dezbaterilor PACTUL PENTRU MUNCĂ sunt EM360 și KeysFin, iar parteneri ai evenimentului sunt Universitatea “Ovidius” din Constanța, Asociația pentru Educație Antreprenorială, Silver Mountain și Ab Traduceri.

Sponsori principali: OMV Petrom, Romgaz și Nuclearelectrica, iar sponsori ai evenimentului sunt Siemens Energy, D.O. Security, Olympus Foods Romania, Angelo, Baque Cafe, Euro Insol, Beach Rooms Hotel Mamaia.

Parteneri media: Adevărul, AGERPRES, Ziarul Bursa,  News National, Canal 33, Radio România Constanța FM, Capital, EVZ.RO, Profit.ro, Focus Energetic, Revista CARIERE, Energy Industry Review, Energynomics, Insight TAROM, MONEY.ro, The Diplomat-Bucharest, Transilvania Business Magazine, BiziLive TV, Ingenius Live, ANAA, ADAA, Ziare.com, Business24, Ultima oră, Antena 3 Constanța, Litoral Tv, Gazeta de Năvodari, Radio C FM, Bună ziua Bistrița, Radio Brașov, Radio Mix 93,1, Mixtv Brașov, La pas prin Brașov, Iubim Brașovul, Brașov.net, NewsBV, Transilvania 365, Mujer.ro, Fashion8.ro, Wall-Street.ro, Radar de Media.

Informaţii suplimentare privind proiectul iniţiat de CONAF şi FPPG, sunt disponibile pe www.conaf.ro și www.fppg.ro.

Creștere a cererii de spațiu în clădiri de birouri

0

Compania imobiliară Globalworth, dezvoltator și gestionar direct de clădiri de birouri și în sectorul logistică/industrie ușoară, anunță consolidarea portofoliului „prin prelungirea sau extinderea unor contracte pe o perioadă cuprinsă între 3 și 11 ani cu parteneri-cheie precumAdecco, Cegedim, Clinicile și Laboratoarele Sfânta Maria, Mazars sau una din cele mai importante bănci din sistem care are închiriată clădirea Globalworth de pe Bulevardul Expoziției”.

Globalworth apreciază că „în contextul distanțării sociale, devine din ce în ce mai evidentă nevoia de creștere a suprafețelor existente în clădirile de birouri”, argument fiind închirierea a peste 25.000 mp în Globalworth Plaza (foto), Globalworth Campus și în clădirea din Bulevardul Expoziției cu observația că, „dacă în ultimii ani, trendul în zona de birouri a fost de open-space, acum toată atenția se concentrează pe distanțarea fizică dintre colegi. Noile planuri de amenajare pentru respectarea acesteia au condus la creșterea cererii de spațiu de la 10 la 20 m² per angajat. Acestea permit modificarea layout-urilor spațiilor de birouri, regândirea zonelor open-space, extinderea bucătăriilor, spațiilor comune sau sălilor de întâlniri și/sau mărirea spațiilor dintre birouri”. 25% din chiriașii Globalworth au revenit la birou în prima lună de la ridicarea stării de urgență.  Până în septembrie 2020, este așteptată revenirea în proporție de 100%.

Ema Iftimie, Head of Leasing Globalworth România: „Tranzacțiile din ultimele 3 luni confirmă parteneriatul puternic pe care Globalworth îl are cu companiile chiriașe. Nu doar că au fost prelungite contractele de închiriere pentru suprafețele actuale, ci am primit numeroase cereri de creștere a suprafețelor, astfel încât locul de muncă să fie unul cât mai sigur cu putință. Ne bucură încrederea pe care partenerii de business ne-o oferă și suntem convinși că împreună vom ajunge la normalitatea pe care ne-o dorim cu toții. Experiența de a trece printr-o pandemie a avut și va avea un mare impact în modul nostru de a trăi și de a lucra, de aceea echipa de leasing a venit cu soluții adaptate pentru a răspunde nevoilor curente”.

Ema Iftimie, Head of Leasing Globalworth România

Edwin Warmerdam, Partener, Head of Tax Advisory, Mazars România: „Ne bucurăm că ne putem extinde spaţiul de lucru şi continua parteneriatul pe termen lung cu Globalworth, pentru a facilita dezvoltarea organizaţiei în contextul actual”.

Edwin Warmerdam, Partener, Head of Tax Advisory, Mazars România

Compania Globalworth este listata la Bursa de Valori de la Londra în segmentul AIM și activează în România (Bucureşti, Timişoara, Constanţa, Piteşti) și Polonia (Varşovia, Wrocław, Łódź, Cracovia, Gdansk, Katowice).

Proiect de terapie digitală finanțat de OMV Petrom

0

Agenția digitală Ideologiq România, parte a grupului Ascendis, dezvoltăproiectul Digital Therapy for Autism, în parteneriat cu Asociația Autism Voice și OMV Petrom, care finanțează proiectul prin programul „RO Smart în Țara lui Andrei‟. Scopul proiectului este „de a îmbunătăți recuperarea și integrarea copiilor cu autism și alte tulburări de dezvoltare prin digitalizarea și transpunerea în realitate virtuală (VR) a terapiei ABA (Applied Behavior Analisys), desensibilizând copiii la situații cotidiene cum ar fi mersul cumpărături sau o simplă călătorie cu metroul”. Valoarea totală a proiectului este de 45.000 de euro. Beneficiari vor fi peste 200 de copii (170 cu vârsta de peste patru ani), în terapie la cele două centre ale asociației. Expunerea copiilor la mediile de realitate virtuală se va face doar sub stricta supraveghere a terapeuților celor două centre. Asociația Autism Voice activează de 12 ani în domeniul recuperării copiilor cu vârsta de până la 18 ani.

Anca Dumitrescu, președintele asociației Autism Voice, subliniază: „Suntem încântați de faptul că am reușit să dezvoltăm proiectul precum a fost gândit de la început. În ciuda contextului social în care ne aflăm, demarăm acum faza de implementare în beneficiul copiilor noștri din centre și, sperăm, a tuturor celor din țară. Ceea ce am reușit să gândim și să realizăm în parteneriat cu Agenția Ideologiq reprezintă o premieră. Integrarea copiilor cu tulburări este, în fapt, cea mai dificilă parte din parcursul recuperării acestora. Acum avem posibilitatea de a-i expune la acțiuni și activități de zi cu zi, fără să mai existe riscuri. Copiii se pot obișnui prin VR cu contexte sociale cotidiene, cum ar fi mersul cu metroul, mersul la cumpărături, fără să le mai creeze frustrări, urmând ca apoi să ieșim și în mediile naturale să urmărim integrarea. Suntem ferm convinși că până la finalul anului, când vom avea primele rezultate în urma implementării proiectului, acestea vor vorbi de la sine, iar studiul pe care îl vom realiza va fi edificator în acest sens“.

Adrian Ichim și Adrian Apostol, fondatorii agenției Ideologiq: „Au fost opt luni pline în care am lucrat cu drag la acest proiect și ne bucurăm că am reușit să dezvoltăm un sistem atât de util copiilor care suferă de aceste afecțiuni. Am ales ca experiențele să aibă componente modelate 3D, cu ajutorul cărora terapeuții asociației să îi ghideze pe copii, dar și o componentă reală, adusă în mediile VR cu ajutorul filmărilor 360. Astfel, se poate spori intenția de desensibilizare, prin includerea unor situații cu care copiii se pot întâlni în orice moment al zilei. Domeniul digital vine la pachet cu o multitudine de beneficii, inclusiv în zona medicală. Iar confirmarea acestui fapt, a venit odată cu primele imagini cu cei mici folosind sistemul Digital Therapy for Autism”.

Andra Cenușă, Account Director Ideologiq:„Digital Therapy for Autism este un proiect la care am lucrat cu inima. M-am implicat total la fiecare pas deoarece știam că rezultatul final o sa aducă zâmbete pe fețele copiilor aflați în terapie în centrele asociației Autism Voice. Iată că sistemul a ajuns la ei, iar faptul că o astfel de inițiativă poate schimba vieți, reprezintă o bucurie ce nu poate fi exprimată prin cuvinte”.

Responsabilul de proiect de la OMV Petrom completează că „proiectul Digital Therapy for Autism este singurul din România care folosește tehnologia de tip VR în terapia copiilor cu tulburări de spectru autist și suntem mândri că am putut susține o astfel de inițiativă. OMV Petrom este o companie care crede în România, iar încrederea vine din oamenii şi proiectele pe care le-am susținut în ultimii ani. Sunt inițiative care au transformat vieţi şi comunităţi, dorința noastră fiind aceea de a crea un model de urmat, fapt care să reprezinte o confirmare că, prin muncă și dedicare, orice este posibil”.

Reprezentanții agenției Ideologiq au susținut trainingul echipei de terapeuți pentru folosirea kiturilor în centrele asociației Autism Voice, introduse în terapie din 29 iunie. Ideologiq România a dezvoltat și produs cinci experiențe interactive de realitate virtuală și șase kit-uri de realitate virtuală. Experiențele de realitate virtuală sunt localizate în spații precum hipermarket, metrou, Cora România și Metrorex România implicându-se în proiect. Copiii au de parcurs experiențele de interactivitate, pentru acces la experiențele de recompensă.

Kiturile de Virtual Reality (VR) sunt un produs al echipei Ideologiq, create special pentru acest proiect. Cele șase kituri construite, oferă terapeuților posibilitatea de a observa în timp real exact ceea ce văd copiii în căștile de VR (Oculus Rift S), ghidându-i și oferindu-le susținere în parcurgerea cu succes a experiențelor. Modul de folosire a dispozitivelor este unul cât se poate de simplu, având un sistem plug&play, cu o mobilitate sporită. Un kit cântărește aproximativ 10 kg și poate fi mutat dintr-o încăpere, în alta, în doar câteva secunde. 

PACTUL PENTRU MUNCĂ. ÎMPREUNĂ RECONSTRUIM ROMÂNIA

0

PACTUL PENTRU MUNCĂ. ÎMPREUNĂ RECONSTRUIM ROMÂNIA ajunge la Constanţa, acolo unde va avea loc ultima ediție a seriei de dezbateri organizate pe parcursul ultimilor doi ani de Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) și Federaţia Patronală Petrol şi Gaze (FPPG), cărora, li s-a alăturat, din 2020, Confederația Patronală CONCORDIA, ca partener strategic.

Importanța învățământului şi adaptarea la nevoile reale ale economiei au fost subiectele principale ale dezbaterilor PACTUL PENTRU MUNCĂ organizate până acum şi deschid agenda subiectelor ce vor fi discutate în cadrul conferinţei ce va avea loc la Constanţa, Universitatea “Ovidius”, în data de 7 iulie 2020. Ne-am propus ca dezbaterile să aibă loc în marile centre universitare din ţară, precum Cluj-Napoca, Iași, București, Timișoara, Braşov şi Constanţa, pentru că o corelare a necesităților de pe piața muncii cu sistemul educațional este primordială în elaborarea unei strategii eficiente a forței de muncă din România.

,,Sperăm ca toate aceste discuții să nu rămână unele sterile! Ne dorim ca, la finalul acestor doi ani de dezbateri, concluziile și soluțiile constatate să se concretizeze într-un acord – Memorandum of Understanding – agreat de participanți, care să fie înaintat Guvernului României. Documentul va include principalele soluții identificate de mediul antreprenorial pentru o piață a muncii flexibilă, eficientă și competitivă, cu efecte benefice asupra întregii economii, precum și asupra nivelului de trai al românilor. Memorandumul reprezintă un prim pas, făcut la inițiativa mediului privat, împreună cu sindicate și autorități locale și centrale, spre o Strategie coerentă a forței de muncă pe termen mediu și lung. Ne mai dorim ca, alături de decidenții politici, să stabilim un set comun de obiective și soluții, să elaborăm această Strategie privind politica de ocupare a forței de muncă și, în final, privind creșterea calității vieții în România”, a declarat Cristina Chiriac, președintele CONAF.

Am pornit dezbaterile PACTUL PENTRU MUNCĂ de la realitățile cu care ne confruntam anul trecut: o forță de muncă insuficientă și slab calificată. Milioane de români, unii dintre ei extrem de bine pregătiți, au părăsit țara pentru societăți și economii mult mai bine așezate. Astăzi, avem o nouă realitate, excedent de forță de muncă, mulți români, inclusiv dintre cei foarte bine pregătiți, s-au întors acasă! În 30 de ani, România a pierdut peste 1,5 milioane de școlari, la toate nivelurile, ceea ce ne determină să gândim un plan de măsuri imediate. Un prim pas a fost făcut deja prin semnarea de către CONAF, Ministerul Educaţiei şi FPPG a PACTULUI PENTRU EDUCAŢIE ANTREPRENORIALĂ”, a mai precizat Cristina Chiriac.

Potrivit INS, dacă în anul școlar 1990/1991 populația școlară era de 5.066.031 persoane, în anul școlar 2019/2020 populația școlară a scăzut cu 1.539.842 persoane, până la 3.526.189. De asemenea, dacă, la momentul aderării la Uniunea Europeană, la 1 ianuarie 2007, România avea o populație școlară în număr de 4.404.581 persoane, acum are cu 878.392 școlari mai puțini. În ceea ce privește numărul celor care au urmat o școală profesională, Statistica arată că, în anul școlar 1990/1991 un număr de 365.860 elevi urmau cursurile acestui tip de învățământ, în 2007/2008 – 220.335 elevi, iar în 2019/2020 – 100.775 elevi, de circa 3 ori mai puțini față de începutul anilor ’90. Îmbucurător este faptul că a crescut, în schimb, numărul de studenți: în anul școlar 1990/1991, la nivelul întregii țări, erau 192.810 studenți, în 2007/2008 – 907.353 studenți, iar în 2019/2020 – 543.299 studenți.

Pentru ANIS, Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii, educația e prioritară atât prin proiectele destinate dezvoltării competențelor digitale ale tinerilor din toate formele de învățământ, cât și prin planurile sale de dezvoltare. Mihai Matei, președintele ANIS și membru al bordului CONCORDIA, crede că un sistem educațional performant este cheia transformării României într-un centru tehnologic european: „Trebuie să începem cu toaletele din curte, nu cu tabletele, dar să ne și adaptăm nevoilor de acum. Să le dăm șansa tinerilor să se formeze pentru viitor, nu pentru prezent. Industria IT are un potențial de creștere enorm, iar noile generații pot fi motorul acesteia, dacă școala se adaptează nevoilor lor. E o responsabilitate comună, a autorităților și a celor din industrie, ca învățământul să se adapteze nevoilor pieței muncii. Confederația Patronală Concordia are un grup de lucru care elaborează strategii de susținere a învățământului profesional și tehnic, inclusiv dual, dar și parteneriate cu instituțiile de învățământ superior. Este vital să contribuim la schimbare.”

Pe de altă parte, Peter Rudolf Zeilingerreprezentantul FPPG  subliniază faptul că urmează o perioadă dificilă pentru România din punct de vedere economic, însă, există soluţii de luat în considerare. “Toate analizele și prognozele pentru următoarea perioadă nu sunt foarte optimiste. Prin urmare, trebuie luate măsuri urgente. Ritmul în care se va produce redresarea economică la nivel național se află în acest moment în mâinile decidenților politici. Guvernul a avut un rol important pe durata stării de urgență prin susținerea șomajului tehnic, dar flexibilizarea pieței muncii prin introducerea modelului german Kurzarbeit ar aduce avantaje deosebite atât la nivelul angajaților și angajatorilor, cât și în termeni de economii la bugetul de stat. Observăm modele foarte eficiente puse în practică de alte țări ce ar putea fi preluate cu un deosebit succes și în România, un alt exemplu îl reprezintă digitalizarea la nivelul instituțiilor, dar și la nivelul industriei ce ar aduce beneficii semnificative tuturor.”

La dezbatere vor fi prezenţi reprezentanți ai tuturor actorilor implicați în piața muncii: antreprenori şi manageri ai unor companii naţionale şi multinaţionale, patronate, mediu academic și autorități locale. De asemenea, la discuţiile PACTUL PENTRU MUNCĂ vom avea opinia Băncii Mondiale.

Astfel, la dezbaterile de la Constanța sunt aşteptaţi Ludovic Orban – Prim-Ministru al României şi Marius Horia Țuțuianu – Președinte al Consiliului Județean Constanța, alături de următorii participanţi: Cristina Chiriac – Președinte fondator al CONAF, Dragoș Pîslaru – Membru al Parlamentului European, Florin Jianu – Președinte al CNIPMMR, Peter Rudolf  Zeilinger – reprezentant al FPPG, Magda Volonciu – Fondator, Partener coordonator Magda Volonciu & Asociații, Mohammad Murad – Preşedinte al FPTR, Sorin Rugină – Rectorul Universității “Ovidius” din Constanța, Mihai Matei –  Preşedinte al ANIS, membru al Consiliului Director CONCORDIA, Călin Ile – Președinte al FIHR, membru în boardul CONCORDIA, Radu Burnete – Director Executiv CONCORDIA, Cosmin Ghiță – CEO Nuclearelectrica, Petru Rușeț – CEO Siemens Energy, Andrei Dospinescu – Economist, Banca Mondială, Ovidiu Cupșa – Director General CERONAV, Gabriel Daraban – CFO Oil Terminal, Roxana Popescu – Managing Partner KeysFin, Mihaela Proicea – președinte sucursală CONAF Constanța, Daniel Apostol – Director Relații Externe FPPG.

Pe lângă subiectele menționate, vor fi abordate problemele cu care se confruntă în acest moment piaţa forţei de muncă din România, în vederea indentificării unor soluţii viabile şi eficiente, pentru depăşirea situaţiei actuale.

La finalul conferinţei Cristina Chiriac, preşedintele CONAF, împreună cu Daniel Apostol, Director Relații Externe al Federației Patronale Petrol și Gaze (FPPG), vor prezenta concluziile dezbaterilor. Moderatorul conferinţei va fi Adrian Maniuţiu, fondator EM360.

Conferinţa PACTUL PENTRU MUNCĂ. ÎMPREUNĂ RECONSTRUIM ROMÂNIA va fi organizată la Universitatea „Ovidius” din Constanţa, Corp A, Aleea Universității 1, începând cu ora 10.00.

Dezbaterile vor fi transmise în direct pe 16 platforme online (Website/Youtube/Facebook): CONAF, FPPG, Gaz de România, Confederația Patronală CONCORDIA, EM360, Profit.ro, Ziarul Bursa, BiziLive.ro, NewsNational, Ingenius Live, Radar de Media, Iubim Brașovul, Antena 3 Constanța, KeysFin, Universitatea „Ovidius”, City Press Tv.

Având în vedere restricțiile cauzate de epidemia mondială de coronavirus, în spațiul amenajat pentru dezbateri din incinta Universităţii “Ovidius”, vor fi prezenți doar vorbitorii și reprezentanții mass-media (într-o zonă special amenajată, respectând condițiile impuse de legislația în vigoare).

Cei care doresc să se alăture dezbaterilor, reprezentanți ai companiilor, micii întreprinzători etc., pot interacționa cu speaker-ii prin intermediul platformelor online, conectându-se la videoconferință cu ajutorul unui PC / laptop sau smartphone, toate informațiile utile putând fi regăsite pe www.conaf.ro.


Partenerii principali ai dezbaterilor PACTUL PENTRU MUNCĂ sunt EM360 și KeysFin, iar parteneri ai evenimentului sunt Universitatea “Ovidius” din Constanța, Asociația pentru Educație Antreprenorială, Silver Mountain și Ab Traduceri.

Sponsori principali: OMV Petrom, Romgaz și Nuclearelectrica, iar sponsori ai evenimentului sunt Siemens Energy, D.O. Security, Olympus Foods Romania, Angelo, Baque Cafe, Euro Insol, Beach Rooms Hotel Mamaia.

Parteneri media: Adevărul, AGERPRES, Ziarul Bursa,  News National, Canal 33, Radio România Constanța FM, Capital, EVZ.RO, Profit.ro, Focus Energetic, Revista CARIERE, Energy Industry Review, Energynomics, Insight TAROM, MONEY.ro, The Diplomat-Bucharest, Transilvania Business Magazine, BiziLive TV, Ingenius Live, ANAA, ADAA, Ziare.com, Business24, Ultima oră, Antena 3 Constanța, Litoral Tv, Gazeta de Năvodari, Radio C FM, Bună ziua Bistrița, Radio Brașov, Radio Mix 93,1, Mixtv Brașov, La pas prin Brașov, Iubim Brașovul, Brașov.net, NewsBV, Transilvania 365, Mujer.ro, Fashion8.ro, Wall-Street.ro, Radar de Media.

Informaţii suplimentare privind proiectul iniţiat de CONAF şi FPPG, sunt disponibile pe www.conaf.ro și www.fppg.ro.