CEC Bank,
instituția financiară cu cea mai lungă tradiție și cea mai extinsă rețea
teritorială din România, continuă să-și îmbunătățească serviciile bancare
digitale prin lansarea unei noi platforme de Internet Banking.
„Serviciile
bancare digitale reprezintă un pilon important al strategiei de dezvoltare a
CEC Bank. CEC Bank este instituția bancară cu cea mai lungă tradiție din
România, dar ținem pasul cu vremurile și avem planuri ambițioase de
modernizare. Nu întâmplător, azi, în ziua în care CEC Bank aniversează 156 de
ani, relansăm platforma de Internet Banking. Acest proiect vine în completarea
inițiativelor de digitalizare care au fost deja lansate pe piață: platforma
CEC_In care permite deschiderea conturilor online, fără deplasări la bancă,
lansarea Apple Pay și Google Pay, autorizarea biometrică pentru ecommerce, plăți
instant și integrarea cu ghiseul.ro. Lansarea noii platforme de Internet
Banking este un pas necesar în direcția îmbunătățirii prezenței digitale a CEC
Bank, în condițiile în care cererea pentru servicii bancare online a crescut în
contextul pandemiei COVID-19”, a declarat Mugur Podaru, directorul Direcției
Operatiuni la Distanță din cadrul CEC Bank.
Noua platformă de Internet Banking
CEC-Online este disponibilă pentru toți clienții persoane fizice la adresa https://home.ceconline.ro/ și va funcționa în paralel
cu vechea platformă în următoarele luni. Pentru autentificare, clienții persoane
fizice vor utiliza același nume de utilizator și codurile generate de token-ul
fizic si/sau eToken. Noua platformă are un design prietenos, în linie cu
standardele momentului la nivel internațional, oferind acces rapid și sigur la
serviciile bancare de zi cu zi. Clienții pot vizualiza non-stop situația
financiară, detaliile conturilor, depozitelor și creditelor, pot seta limitele
cardurilor, pot iniția transferuri și plăți, pot face schimburi valutare și pot
constitui depozite și conturi de economii.
Pentru a încuraja
utilizarea serviciilor online, CEC Bank oferă o serie de facilități pentru
operațiunile realizate prin Internet și Mobile Banking: cursuri valutare mai
avantajoase față de cele din unitățile teritoriale, dobânzi cu 0,10 puncte
procentuale mai mari – până la 3,35% la cele pe 12 luni și comisioane reduse cu
60% față de cele de la ghișeu la plăți și transferuri.
Dezvoltarea noii platforme
de Internet Banking s-a realizat pe parcursul a 12 luni, necesitând atât
eforturi interne, din partea unei echipe multi-departamentale CEC Bank, cât și
serviciile unor prestatori externi specializați.
În
prezent, CEC Bank are circa 200.000 de utilizatori de servicii online, iar
valoarea tranzacțiilor prin aceste canale s-a dublat față de anul trecut.
POCO a devenit brand independent la
nivel global odată cu lansarea ultimului smartphone de buget care este dotat cu
o cameră de top, o baterie de 6,000mAh și ecran FHD+
Bazându-se pe pe renumita sa gamă de telefoane inteligente, POCO Global și-a anunțat astăzi independența, precum și lansarea noului smartphone entry-level POCO M3. Dotat cu o cameră triplă de 48MP, o baterie de 6,000mAh, un ecran performant FHD+ și un procesor Qualcomm® Snapdragon™ 662, POCO M3 este următorul smartphone pentru tineri.
POCO M3 marchează debutul global al
seriei M: o incursiune a brandului într-o categorie complet nouă. Noua gamă de
produse se bazează pe succesul POCO la nivel global și concurează cu linia de
telefoane flagship din seria F, precum și cu seria X, aflată în categoria
mid-range. În acest mod, brandul își propune să se adreseze unei noi categorii
de iubitori ai tehnologiei.
Independența brandului POCO
Cu ocazia acestei lansări, POCO Global
intră într-o nouă etapă ca un brand de sine stătător. Această etapă semnificativă a fost
posibilă cu sprijinul fanilor din întreaga lume, care au ajutat brandul să
obțină realizări remarcabile încă de la debutul POCO F1, în anul 2018:
Brandul a intrat în peste 35 de piețe globale în doar trei ani;
POCO F1 a înregistrat peste 2,2 milioane de unități livrate*;
În total, brandul a vândut peste 6 milioane* de telefoane POCO în întreaga lume.
„Aceste rezultate extraordinare subliniază susținerea totală a utilizatorilor pentru filosofia POCO – «tot ceea ce ai nevoie, nimic din ceea ce nu îți trebuie» – și vom face tot posibilul pentru a le oferi fanilor noștri tehnologie inovativă”, a declarat Kevin Qiu, Head of POCO Global.
„Filosofia POCO reprezintă starea pe care ne-o dorim cu toții – să ne simțim atutentici și siguri pe noi. Ca un brand independent și nou, vrem să livrăm în continuare tehnologia care contează într-o lume în permanentă dezvoltare.”
NEW YORK – Ungaria și Polonia au dat un vot de veto propunerii de
buget pe șapte ani a Uniunii Europene, în valoare de 1,15 trilioane de euro
(1,4 trilioane de dolari), și fondului de redresare europeană de 750 de
miliarde de euro. Deși aceste două țări sunt cei mai mari beneficiari ai
bugetului, guvernele lor se opun cu înverșunare condiționalității statului de drept pe care UE a adoptat-o la
cererea Parlamentului European. Ele știu că încalcă
statul de drept în moduri flagrante și nu vor să suporte consecințele.
Nu este vorba de un concept abstract
al statului de drept la care se opun prim-ministrul maghiar Viktor Orbán și, într-o
măsură mai mică, adevăratul conducător al Poloniei, Jarosław
Kaczyński. Pentru aceștia, statul de drept reprezintă o limită
practică asupra corupției personale și politice. Votul de veto este o încercare disperată a doi contravenienți în serie.
A fost, de asemenea, un pas fără precedent
care a venit la un moment în care Europa suferă de pe urma creșterii
periculoase a cazurilor COVID-19 și care a creat confuzie în rândul reprezentanților
celorlalte țări europene. Însă atunci când șocul a trecut, o analiză mai atentă
a arătat că există un mod de a ocoli votul de veto.
Reglementările statului de drept au
fost într-adevăr adoptate. În cazul în care nu se ajunge la o înțelegere
asupra noului buget, bugetul vechi care expira la finalul anului 2020 va fi
extins anual. Ungaria și Polonia nu vor primi niciun fel de plăți potrivit
acestui buget deoarece guvernele lor încalcă statul de
drept.
În mod similar, fondul de redresare,
denumit Noua Generație UE, ar putea fi implementat prin utilizarea unei
proceduri consolidate de cooperare, așa cum a propus Guy Verhofstadt. Dacă UE
ar lua-o pe acest drum, votul de veto Orbán-Kaczyński ar putea fi eludat. Întrebarea
este dacă UE, eventual cu cancelarul german Angela Merkel deschizând calea,
poate să genereze voința politică necesară.
Eu sunt un susținător dedicat al
Uniunii Europene ca model al unei societăți deschise, construite pe baza
statului de drept. Fiind de origine maghiară și evreiască, sunt extrem de îngrijorat de situația
din Ungaria, acolo unde am fost activ ca filantrop timp de peste 30 de ani.
Orbán a construit în Ungaria un sistem cleptocratic complex pentru a devaliza
țara. Suma cu care și-a îmbogățit familia și prietenii este dificil de estimat, însă mulți dintre
aceștia au devenit extrem de bogați. Orbán se folosește acum de noul val COVID-19 pentru a schimba Constituția Ungariei și legea electorală (din nou), dar și pentru a-și consolida poziția de prim-ministru pe viață prin mijloace constituționale.
Aceasta este o tragedie pentru poporul maghiar.
Permiteți-mi să vă ofer câteva exemple despre cum Orbán a jefuit
poporul maghiar. Acesta a transferat sume importante din banii
publici către mai
multe fundații private pe care le controlează în mod indirect. Printr-un tertip
constituțional ingenios,
Orbán scoate acum în mod permanent aceste
active din domeniul public; ar fi nevoie de o majoritate parlamentară de două treimi
pentru ca acestea să fie înapoiate poporului maghiar. Sumele în discuție
ar totaliza aproximativ 2,8 miliarde de dolari.
Într-o serie de tranzacții
fraudulente, companiile apropiate lui Orbán au achiziționat peste
16.000 de ventilatoare în numele Ungariei, în valoare de aproape 1 miliard de
dolari, depășind cu mult numărul de paturi de terapie intensivă și personalul
medical capabil să le utilizeze. O analiză a datelor referitoare la comerțul
internațional arată că Ungaria a plătit cel mai mult din UE pentru
ventilatoarele din China, la un moment dat plătind de 50 de ori mai mult decât
Germania.
Una dintre aceste companii a primit și o comandă din Slovenia, al cărui prim-ministru, Janez Janša, este
un aliat politic al lui Orbán. Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF)
trebuie să investigheze dacă UE a fost fraudată. Contractul recent pentru vaccinul rusesc, care va face ca Ungaria să fie prima țară europeană care îl va folosi, merită să fie investigat.
În același timp, Orbán încearcă să evite
asumarea răspunderii pentru aceste acțiuni și ia măsuri pentru a preveni
repetarea situației alegerilor locale din 2019, atunci când partidul său,
Fidesz, a pierdut controlul asupra administrației municipale din Budapesta și din alte
orașe importante. El face tot posibilul pentru a priva Budapesta de resurse
financiare, respingând solicitarea
orașului de a împrumuta
bani de la Banca Europeană de Investiții pentru cumpărarea unui nou echipament
de transport public, adaptat distanțării sociale. Budapesta se confruntă acum
cu un deficit de 290 de milioane de dolari în bugetul pe anul 2021. Condiții
similare se înregistrează și în alte orașe în care
administrațiile locale nu sunt controlate de Fidesz.
Partidele de opoziție ale Ungariei încearcă
cu temeritate să-l contracareze pe Orbán, formând o listă comună
de candidați pentru alegerile generale din 2022. Însă șansele lor de
succes sunt limitate deoarece Orbán poate schimba regulile într-un timp foarte
scurt, așa cum a făcut-o deja de mai multe ori până acum. În mod convenabil,
Orbán plănuiește să introducă cele mai recente modificări la legea electorală în
timp ce pandemia face ravagii, Budapesta este în carantină și soldații
patrulează pe străzi.
În plus, Orbán exercită un control aproape total asupra regiunilor
rurale, acolo unde locuiește majoritatea populației. El controlează informațiile
pe care aceasta o primește, iar procesul de vot din multe sate nu este secret. Practic, nu există nicio modalitate prin care opoziția să
poată învinge.
Doar UE poate interveni. De exemplu,
fondurile UE ar trebui direcționate spre autoritățile locale, acolo unde încă mai
există o democrație funcțională, spre deosebire de ceea ce se întâmplă la nivel
național în Ungaria.
UE nu își permite să facă compromisuri asupra prevederilor statului de drept.
Felul în care va răspunde la provocarea prezentată de Orbán
și Kaczyński va determina dacă va supraviețui ca o societate deschisă care
respectă valorile pe baza cărora a fost fondată.
George Soros is Chairman of Soros Fund
Management and the Open Society Foundations. A pioneer of the hedge-fund
industry, he is the author of The Alchemy of Finance, The New Paradigm for Financial Markets: The Credit Crisis
of 2008 and What it Means,
and, most recently, In Defense of Open Society.
UNICEF (cel mai
mare cumpărător de vaccinuri din lume), Organizația Panamericană a Sănătății
(OPAS) și Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA) au informat
principalele companii aeriene de la nivel global „cu privire la capacitatea
necesară conform estimărilor și au discutat despre modul prin care vor fi
transportate aproape 2 miliarde de doze de vaccinuri împotriva Covid-19 în
2021”. De asemenea, UNICEF a organizat o reuniune online cu participarea a
peste 350 de parteneri logistici, inclusiv transportatori aerieni de marfă,
companii maritime și asociații logistice globale. Pe cale maritimă, vor fi
transportate un miliard de seringi.
Etleva Kadilli,
directorul Diviziei de Aprovizionare a UNICEF: „Odată cu continuarea demersurilor privind crearea unor vaccinuri
împotriva Covid-19, UNICEF împreună cu companiile aeriene, operatorii de
mărfuri, companiile maritime și alte asociații logistice își intensifică
eforturile pentru livrarea cât mai rapidă și mai sigură a vaccinurilor vitale.
Prin această colaborare importantă, ne vom asigura că există capacitatea de
transport necesară acestei uriașe operațiuni istorice. Avem nevoie de
implicarea tuturor pe măsură ce ne pregătim de livrarea dozelor de vaccin
împotriva Covid-19, a seringilor și a altor echipamente individuale de
protecție care să protejeze personalul din prima linie din lumea întreagă.
Protejând aceste persoane, protejăm, practic, milioane de copii care depind de
serviciile medicale pe care le oferă acestea.Sprijinul guvernelor,
partenerilor și sectorului privat va fi determinant pentru asigurarea unui
transport cât mai eficient al vaccinurilor împotriva unor boli fatale, precum
rujeola, difteria și tetanosul, pe lângă COVID-19”.
O colaborare globală
în acest sens este reprezentată de Acceleratorul de Acces la Instrumente
împotriva Covid-19 (AIC), al cărei obiectiv este „crearea, producerea și
accesul echitabil la teste, tratamente și vaccinuri împotriva Covid-19”. În
cadrul Acceleratorului, pilonul referitor la vaccinuri este mecanismul COVAX,
care vizează „accelerarea creării și fabricării vaccinurilor împotriva Covid-19
și garantarea unui acces corect și echitabil fiecărei țări din lume”.
UNICEF informează
că „depune eforturi pentru a achiziționa și a livra vaccinuri de la
producătorii care au încheiate acorduri cu Mecanismul COVAX. În colaborare cu
OPAS, UNICEF va coordona procesul de achiziție și livrare pentru 92 de țări cu
venituri mici și venituri medii inferioare, într-un mod cât mai rapid și mai
sigur”.
UNICEF informează
că „în următoarele săptămâni, va evalua și capacitatea de transport existentă
pentru a identifica lipsurile și necesarul. Se anticipează că achiziția,
livrarea și distribuirea vaccinurilor împotriva Covid-19 vor constitui cea mai
amplă și mai rapidă operațiune de acest gen întreprinsă vreodată. UNICEF depune
eforturi pentru a achiziționa și a livra vaccinuri de la producătorii care au
încheiate acorduri cu Mecanismul COVAX”.
BCR a fost selectată de Comisia Europeană în cadrul unui consorțiu ce a aplicat la inițiativa „INNOSUP-10-2020 – Closing the finance gap for IPR-driven start-ups and SMEs” pentru a primi un grant în valoare totală de 1 milion de euro. Fondurile vor fi utilizate pentru a susține 15 start-up-uri și 15 IMM-uri inovatoare din Uniunea Europeană, inclusiv România, în valorificarea activelor de proprietate intelectuală.
BCR a aplicat la program, ca parte a unui
consorțiu cu experiență extinsă în inovare, atât pe plan local, cât și
internațional. Din acesta mai fac parte: bwcon GmbH (Germania), Iceberg
Consulting SRL (România), Innova
(Italia), Aster Capital Partners (Franța), BUGNION S.p.A. (Italia), CNRS
Innovation (Franța) și KMU FORSCHUNG (Austria).
Programul Leadership4SMEs, parte din inițiativa
INNOSUP-10-2020, a fost lansat de Comisia Europeană în 2019.
Obiectivul general este de a dezvolta un program complet, care să permită
IMM-urilor si startup-urilor inovatoare să-și valorifice în mod eficient
activele de proprietate intelectuală, crescând accesibilitatea la oportunități
de finanțare corelate cu strategia de afaceri și potențialul pieței. Acesta va
fi susținut de o platformă dedicată, autosustenabilă, iar firmele ce vor primi
finanțare trebuie să fie stabilite în cel puțin 10 state membre ale UE sau țări
asociate programului Horizon 2020.
„Suntem
prima banca din România interesată să finanțeze echitabil și activ companiile
de tehnologie și de aceea am aplicat la acest grant, pentru că ne va ajuta să
găsim instrumente funcționale în vederea evaluării și dezvoltării activelor
intangibile pentru startup-uri și IMM-uri, fiind foarte valoroase pentru
drepturile de proprietate intelectuală. Aplicarea la acest program de granturi
este rezultatul experienței acumulate în programul BCR- InnovX, acceleratorul
lansat anul trecut pentru a sprijini antreprenorii români activi în tehnologie.
În urma feedback-ului primit de la participanți, ne-am dat seama că firmele
care activează în această zonă au nevoie de îndrumare și resurse atunci când
vine vorba de finanțarea și conceperea dreptului de proprietate intelectuală”,
a declarat Ana-Maria Crețu, Șef
Departament Social Banking BCR.
Programul va contribui la:
protejarea și îmbunătățirea valorii inovațiilor și
atractivității companiilor participante pentru investitori;
reducerea riscului accesului la finanțarea dreptului de
proprietate intelectuală;
creșterea efectului de pârghie a activelor de proprietate
intelectuală ale IMM-urilor și startup-urilor sprijinite.
Durata proiectului este de doi ani, iar
coordonatorul va fi bwcon GmbH, urmând ca BCR să ofere sprijin membrilor
consorțiului, prin alocarea unei echipe specializată în managementul
drepturilor de proprietate intelectuală, accelerare de afaceri și finanțare.
Proiectul implică realizarea a unei platforme de asistență de tipul
one-stop-shop pentru IMM-uri și startup-uri bazată pe drepturi de proprietate
intelectuală, accesul la capital privat de creștere și promovarea
start-up-urilor selectate prin program.
Acest proiect a
primit finanțare prin programul de cercetare și inovare Horizon 2020 al Uniunii
Europene, prin cadrul acordului de subvenționare nr. 951164.
• Jucători TOP 500 ECE: cifra de
afaceri totală a crescut cu 5,5%, la 740 miliarde EUR în 2019
• Companiile din Polonia generează
cele mai mari câștiguri din Europa Centrală și de Est, cu o creștere agregată a
cifrei de afaceri de la an la an
• Cele mai bune 500 de companii din
Europa Centrală și de Est au beneficiat de un mediu economic favorabil
• Sectoarele care au condus în
clasamentele anterioare sunt din nou printre primele trei în 2019: auto și
transporturi pe primul loc, urmat de petrol și gaze, și comerț nespecializat
A douăsprezecea ediție a studiului
Top 500 ECE oferă o perspectivă asupra viitorului și rezumă activitatea
economică a regiunii de anul trecut, prezentând Europa Centrală și de Est ca o
zonă prosperă. De asemenea, analiza descrie situația celor mai mari 500 de
companii din regiune în funcție de cifra de afaceri. Declan Daly, CEO Coface
Europa Centrală și de Est, explică faptul că „în 2019, majoritatea companiilor
din regiunea ECE au beneficiat de un mediu economic favorabil continuu, aspect
predominant în cazul economiilor mai mici orientate spre export”. Cifra de
afaceri agregată a celor mai mari 500 de companii a crescut cu 5,5%, la 740
miliarde EUR. Din companiile listate, 373 (care reprezintă 74,6% din totalul
companiilor, comparativ cu 79% în 2018 și 80% în 2017) au înregistrat o
creștere a veniturilor. Astfel, doar 25,4% au înregistrat o stagnare sau o
scădere. Cifra de afaceri medie a celor mai mari 500 de companii a crescut la
1.5 miliarde EUR, comparativ cu 1.4 miliarde EUR în 2018.
Polonia conduce în continuare clasamentul
Polonia ocupă prima
poziție atât la numărul de companii prezente în top, cât și după cifra de
afaceri generată, veniturile agregate ale companiilor poloneze crescând cu
6,6%, ajungând la 283,7 miliarde EUR. Chiar dacă numărul companiilor poloneze
incluse în clasamentul Top 500 ECE a scăzut cu 12 (adică de la 175 la 163
companii), structura sa industrială rămâne cea mai diversificată, în ciuda
faptului că niciuna dintre cele mai mari industrii nu predomină. Locul doi revine
Cehiei, cu un total de 78 de companii, și o cifră de afaceri agregată de 115,4
miliarde EUR, în creștere cu 2,3%. Ungaria a coborât pe locul trei. Cu toate
acestea, cifra de afaceri totală a crescut mult mai mult decât media regională,
accelerând cu 6,3%.
Sectoare:
poziții de top pentru automotive și transporturi, urmat de sectorul petrolului
și gazelor
60% dintre veniturile generate în
ECE sunt atribuite celor mai mari companii, reprezentate de trei sectoare
cheie: automotive și transporturi, petrol și gaze, și comerțul nespecializat.
Cea mai mare creștere a cifrei de afaceri a fost înregistrată în sectorul
textile, piele și îmbrăcăminte (+23,2%) și în construcții (+ 3,6%). Potrivit
lui Declan Daly, „creștere pozitivă a fost înregistrată doar în
sectoarele construcțiilor,
electronicii, informației și telecomunicațiilor și în comerțul nespecializat.
Metalele, mecanica și precizia, precum și sectorul lemn și mobilier au generat
o cifră de afaceri mai mică comparativ cu anul anterior. Pe de altă parte,
profiturile nete au scăzut în toate sectoarele, cu excepția celor 4 mai sus
menționate.”
Primele trei companii din Top 500
ECE, bine cunoscute din clasamentele anterioare, sunt compania poloneza PKN
Orlen (locul 1), Skoda Auto din Cehia (locul 2) și compania multinațională de
petrol și gaze MOL din Ungaria (locul 3). Alte companii au făcut un salt uriaș
în clasament: Totalizator Sportowy din Polonia (locul 53) a urcat114 locuri cu
venituri care au crescut cu 80%. Strabag Poland (197) a generat venituri cu 40%
mai mari comparativ cu anul precedent și a câștigat 86 de locuri. Compania
bulgară Astra Bioplant Ltd (219), producător de combustibil biodiesel, a
crescut cu 155 de locuri în clasament, cifra de afaceri crescând cu 61%. Cel
mai mare avans în clasament aparține operatorului slovac de transporturi, Eustream
(locul 286), după ce a câștigat 255 de locuri, pe fondul unei creșteri a
veniturilor de 76%.
Bazat exclusiv pe numărul de
companii, sectorul auto și transporturi este din nou cel mai important (locul
1). În 2019, vânzările de vehicule noi au fost mai slabe decât în anii
precedenți, dar au înregistrat totuși o dinamică pozitivă. Potrivit lui Grzegorz
Sielewicz, economist regional, Coface Europa Centrală și de Est, „schimbarea
preferințelor consumatorilor, încetinirea economică și întârzierile în
adaptarea la noile standarde de emisii ale mai multor mărci europene au dus la
o ușoară creștere, cu 1,2%, a vânzărilor de autoturisme noi în 2019 în Uniunea
Europeană.”
Locul al doilea în clasamentul Top
500 al CEE cu 89 de companii (17,8%), aparține mineralelor, produselor chimice,
petrolului, materialelor plastice și produselor farmaceutice. Cifra sa de
afaceri rămâne cea mai mare în 2019 – cu un total 172,1 miliarde EUR.
Companiile din acest sector operează în principal în segmentul din aval, adică
rafinarea și prelucrarea petrolului și gazului. Comerțul nespecializat este
reprezentat de 73 de companii în clasamentul actual (+2), ceea ce plasează
acest sector pe poziția a treia, cu o cifră de afaceri de 113 miliarde EUR (+
9,8%). Scorul mediu de rating este de 6,2, cele mai slabe companii având sediul
în Letonia, Polonia și Republica Cehă, în timp ce cele mai puternice sunt în
Croația și Bulgaria.
Una din patru companii se confruntă cu complicații
neașteptate atunci când migrează în cloud
În ciuda eforturilor concentrate de ani de zile, doar 37% dintre companii reușesc să realizeze valoarea maximă așteptată din investițiile lor în cloud, o creștere de doar 2%, față de acum doi ani, conform celui mai recent studiu Accenture.
Deși realizarea valorii nu a fost niciodată mai
importantă, doar 45% dintre liderii de business și IT au declarat că sunt
„foarte mulțumiți” de rezultatele lor în cloud, cu 1% în plus față de 2018. Mai
mult, doar 29% sunt complet încrezători că inițiativele organizației lor în
materie de migrare în cloud vor oferi valoarea așteptată la momentul
preconizat.
Raportul Accenture subliniază că, atunci când companiile au folosit mai
mult tehnologiile cloud, au obținut rezultate semnificativ mai bune. 46% dintre
cei care au adoptat serviciile cloud la un nivel ridicat au declarat că și-au
atins pe deplin obiectivele în materie de cloud, comparativ cu 36% dintre cei
care au adoptat serviciile cloud la un nivel mediu și 28% dintre cei care au
adoptat serviciile cloud la un nivel scăzut.
Companiile recunosc că au nevoie de tehnologii cloud care să contribuie la
atenuarea provocărilor majore cu care se confruntă. Conform raportului, 80%
dintre directori consideră acum cloud-ul ca un mijloc de atenuare a
incertitudinii și de reducere a riscului. În plus, 87% consideră cloud-ul ca fiind
o componentă critică a strategiei lor pentru atingerea obiectivelor lor de
sustenabilitate corporativă.
„Transformarea bazată pe
cloud oferă companiilor cel mai puternic mod de a-și reinventa afacerile, de a valorifica
expertiza și creativitatea oamenilor lor, de a-și spori eforturile de
sustenabilitate și de a genera valoare pentru părțile interesate”, a declarat
Karthik Narain, lider global, Accenture Cloud First. „Dar realitatea este că nu
fiecare companie deblochează întreaga valoare potențială a cloud-ului. De fapt,
cel mai nou raport al nostru arată o îmbunătățire surprinzător de mică, în doi
ani, a rentabilității inițiativelor cloud ale companiilor, sugerând că este
necesară o abordare mai atentă și mai holistică. Concurența în epoca COVID-19
și nu numai necesită ca firmele să implementeze o strategie cloud-first, în care
fiecare element al afacerii lor să valorifice puterea cloud-ului chiar acum.”
Raportul identifică, de asemenea, potențialele obstacole pentru companii
atunci când vine vorba de planurile lor în domeniul cloud și de atingerea
obiectivelor. „Lipsa competențelor” a fost inclusă cel mai frecvent în primele
trei obstacole percepute de directorii executivi (54%). „Riscul de securitate
și conformitate” a fost predominant în rândul tuturor respondenților (46%),
urmat de „infrastructura învechită și extinderea aplicațiilor” și „nealinierea
între IT și companie” (ambele la 40%).
Studiul arată, de asemenea, că directorii executivi au așteptări
semnificativ diferite asupra rezultatelor investițiilor în cloud față de colegii
lor din management: 54% dintre directorii executivi sunt complet încrezători în
capacitatea organizațiilor lor de a furniza inițiative cloud cu valoarea
așteptată la momentul așteptat, față de 34% dintre directorii IT (CIO) și doar
28% dintre directorii financiari (CFO).
„Rezultatele studiului nostru relevă aspectele complexe ale unei migrări de
succes către cloud, migrare care să genereze și valoarea anticipată. Vestea
bună este că, adoptând o abordare riguroasă, centrată pe rezultate, pentru
conceperea unei strategii cloud personalizate, parteneriatul cu experții
potriviți și abordarea provocărilor din afara tehnologiei în sine, cum ar fi
managementul schimbării forței de muncă, companiile pot obține rezultatele și
rentabilitatea investiției pe care le caută”, a adăugat Narain.
Pentru a extrage întreaga valoare comercială a
tehnologiilor cloud, Accenture recomandă organizațiilor să adopte moduri
fundamental noi de lucru, trecând la noi modele de operare și dezvoltând noi
roluri și abilități. Patru domenii cheie pe care companiile trebuie să le
abordeze includ:
1. Focus pe
valoarea de business: dezvoltați o strategie optimă de cloud ancorată în nevoi
de business pentru a identifica oportunitățile de optimizare a costurilor.
2. Managementul schimbării forței de muncă și a
culturii: implementați programe de pregătire a talentelor și noi modele de
operare pentru a dezvolta cultura, transformând modul în care oamenii lucrează
și activitatea pe care o desfășoară pentru a răspunde nevoilor în schimbare
rapidă.
3. Date și AI:
deblocați date și
informații blocate în sisteme învechite cu puterea modelelor de date cloud.
4. Parteneriate de succes: valorificați abilitățile și experiența partenerilor corespunzători pentru a vă spori propriile capacități. Serviciile gestionate în cloud reprezintă adesea o opțiune pentru companiile care doresc să acceseze competențele potrivite, menținând în același timp eficiența din punctul de vedere al costurilor.
Noua cercetare Accenture vine la scurt timp după formarea diviziei Accenture Cloud First, care oferă întreaga gamă de servicii cloud pentru a ajuta clienții din fiecare industrie să devină companii „cloud-first”, astfel încât să își poată accelera transformarea digitală, să inoveze mai repede și să creeze o valoare diferențiată, durabilă. Cu ajutorul a 70.000 de profesioniști în cloud și o investiție de 3 miliarde de dolari în următorii trei ani, reunim o profunzime și o lățime de neegalat de experiență și abilități în cloud, soluții cloud din industrie, capacități ale partenerilor ecosistemici și active care îi ajută pe clienți să realizeze o valoare mai mare din cloud la viteză și scară. Mai multe detalii pe www.accenture.com/cloud
Astăzi, de la ora 18:00, are loc cea de-a treia ediție a GALEI FINANCIAL INTELLIGENCE AWARDS. Evenimentul se va desfășura online și va fi transmis LIVE pe platforma www.financialintelligence.ro, pe pagina de Facebook Financial Intelligence și pe canalul de YouTube Financialintelligence.ro.
În cadrul Galei va avea loc Ceremonia de Decernare a Premiilor anuale FINANCIAL INTELLIGENCE. Anul acesta sărbătorim online. Spectacolul trebuie să continue indiferent de situație, iar cele mai bune performanțe ale oamenilor de business și companiilor din România vor fi recunoscute în continuare pentru realizările lor fenomenale, în cadrul ceremoniei de decernare a Premiilor Financial Intelligence.
În deschiderea
evenimentului vor vorbi fondatoarele platformei de știri economice și analize
financiare Financial Intelligence: Ancuța
Stanciu, Anca Iovan, Geanina Vodă și Adina Ardeleanu.
Ancuța Stanciu, Membru Fondator Financial Intelligence: ”2020a fost un an cumulteîncercări șiprovocări, care ne–apusînfațanecunoscutului, darprinpasiune, eforturimarișioechipăputernică, amreușitsătrecempestemomentele dificile.Am împlinitdoianideactivitate. Atât platforma de știri Financial Intelligence cât și evenimentele de business
Financial Intelligence au avut o dezvoltare spectaculoasă în acest scurt timp. Pentrucășiînacestanunelecompaniiauavutsucces, prinmultămuncășideterminare, înciudatestelorderezistențăprovocatedecovid și repercusiunileacestuia, am decis că Gala Financial Intelligence Awards trebuie să
aibă loc, chiar și la distanță”.
Anca Iovan, Membru Fondator Financial
Intelligence: ”Pe lângă multă muncă și
dedicare, doi ani de Financial Intelligence înseamnă satisfacția rezultatelor:
peste 6,3 milioane de afișări și 2,8 milioane de utilizatori unici, potrivit
Google Analytics; aproape 180.000 de participanți la cele 16 evenimente
Financial Intelligence organizate atât în mediul offline cât și online,
reprezentarea fiind la nivel de miniștri, oficiali de stat, politicieni,
investitori, oameni de business și top management de companii. Avem 13.000 de
prieteni în comunitățile noastre social media. Pregătim un proiect inovativ de
evenimente digitale pentru anul viitor”.
Geanina Vodă, Membru Fondator Financial Intelligence: ”Momentele dificile le depășești dacă ești înconjurat
de prieteni adevărați și de parteneri de încredere. Acest an a fost dificil, ne-a
testat limitele, ne-a obligat să ne schimbăm stilul de viață, ne-a făcut să fim
mai uniți și să învățăm să avem mai multă încredere în cei de lângă noi”.
Adina Ardeleanu, Membru Fondator Financial
Intelligence: ”Sunt foarte mandră de cum a
crescut Financial Intelligence, atât editorial, cât și pe partea de evenimente și
ma bucur că, în ciuda tuturor piedicilor, am reușit să ne întâlnim în această seară.
Sărbătorim că numărul prietenilor Financial Intelligence a crescut. Împreună, am
reușit să acoperim mai bine domeniile de interes pentru mediul de afaceri, am reușit
să avem evenimente mai structurate, cu o tematică diversă. Le mulțumesc tuturor
pentru susținere!”
GALA FINANCIAL
INTELLIGENCE AWARDS, ajunsă anul acesta la a treia
ediție, este cel mai aşteptat eveniment emblematic al Financial
Intelligence din an, o ocazie de recunoaștere a meritelor și realizărilor
deosebite ale unor importanți oameni de businss și companii din România, în
anul care a trecut.
Invitați
speciali ai evenimentului sunt: Florin CÎȚU, Ministrul Finanțelor
Publice, Virgil POPESCU, Ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de
Afaceri, Daniel Apostol, Directorul Direcției de Comunicare și Relații
Interinstituționale și Purtător de Cuvânt al Autorității de Supraveghere
Financiară, Adrian VASILESCU, Consultant de Strategie la Banca Naţională
a României, Bogdan CHIRIȚOIU, Președintele Consiliului Concurenței, Dumitru
NANCU, Director General al Fondului Național de Garantare a Creditelor
pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii, Lucian RUSU, Secretar de Stat
în cadrul Secretariatului General al Guvernului, Nicolae TURDEAN,
Preşedintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale (ANRM), Cristin POPA,
Directorul Executiv al Direcției Executive Monitorizare și Control, ANCOM, Dan
CÎMPEAN, Director General al CERT RO, Daniela ȘERBAN, Președintele
Asociației pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România, Dragoș
PÎSLARU, Europarlamentar, Renew Europe Group, Siegfried MUREȘAN,
Raportor în Parlamentul European pentru Green Deal șiMarius
MOLDOVAN, Președintele
Directoratului SIF Transilvania.
Master of Ceremony al evenimentului este Claudiu
LUCACI, Realizator TVR.
Gala va continua cu ”MOMENTUL CSR” în care Angela
MORARU, Corporate PR Manager la Huawei România și Alina MUNTEANU, Președintele
Asociației pentru Susținerea Progresului în Educație, Recuperare și Acceptare vor
povesti despre proiectele lor de responsabilitate socială corporativă.
La finalul evenimentului va avea loc „TOMBOLA PARTENERILOR” – un concurs cu premii consistente oferite prin tragere la sorți. Premiile constau în bijuterii de la Freywillie și Cellini, burse de studii de la Envisia Boards of Elite și un pachet Smart Home de la Tinmar Energy.
Le
mulțumim partenerilor care au făcut posibilă desfășurarea evenimentului!
Parteneri principali: CEC Bank și Superbet.
Parteneri Smarald: Hidroconstrucția și CNCIR – Compania Naţională pentru Controlul
Cazanelor, Instalaţiilor de Ridicat şi Recipientelor sub Presiune
Parteneri Rubin: Huawei România, SNTGN Transgaz,
Bursa de Valori București, OTP Bank, Hidroelectrica, Depozitarul
Central, Rombet, bmm testlabs, Nuclearelectrica, Federația Patronală Petrol
și Gaze, Euro Insol, Transelectrica, Romgaz, SIF Moldova, BRK Financial Group,
Electrica, Garanti BBVA, SIF Banat Crișana, Grampet Group, Gaming Consulting,
BRD Groupe Societe Generale, Fondul
Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii
(FNGCIMM), SIF Transilvania, OMV Petrom, SIF Muntenia, Onix Asigurări, SIF
Oltenia, Asociația Administratorilor de
Fonduri – AAF, Leader Team Broker, Veridio, Goldring.
Tombola Partenerilor va fi susținută de: Tinmar Energy, Cellini, FREYWILLE și Envisia
– Boards of Elite.
Parteneri instituționali: Asociația Română a Băncilor, Asociația Națională pentru
Securitatea Sistemelor Informatice (ANSSI), CIO Council, ICSS, Camera de Comert
România-Israel, Consiliul Național al Intreprinderilor Private Mici și Mijlocii
din România, Consiliul Mondial al Energiei – Comitetul Național Român și Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă
din România (ARIR).
Parteneri media: România Durabilă, Agerpres, Club Economic, Economistul, FinZoom,
The Diplomat-Bucharest, NewMoney, Focus Energetic, InvesTenergy, Casino Life
& Business Magazine, BiziLive TV.
În premieră la noi, compania Human Performance
Development International (HPDI), specializată în soluții de învățare digitală
și consultanță în resurse umane, lansează „o serie de produse de training și
teambuilding create special pentru mediul online, și nu doar adaptate acestuia”.
Petru Păcuraru
(foto), fondatorul HPDI, ne oferă argumente: „Pandemia
a lovit puternic industria noastră și am conștientizat că trebuie să regândim
rapid modul în care ne desfășurăm activitatea. Pe 16 martie am livrat către
clienții noștri primul program conceput special pentru mediul digital, Becoming
the Digital Manager, iar de atunci am intrat într-un proces aprofundat de
rebranding, care a presupus nu doar o identitate vizuală și descriptivă nouă,
cât mai curând un brand cu un motto care să ne reprezinte mai bine, pe noi și
pe clienții noștri. În toată această perioadă, am creat produse educaționale
care sunt implementate exclusiv online, mai ales din cauza diferențelor uriașe
dintre un training în clasă față de un training desfășurat online. Printre
caracteristicile principale ale cursurilor online se numără atenția
distributivă a participanților, care nu sunt concentrați doar pe curs, ceea ce
înseamnă că informația trebuie să fie mai concisă, subiectele să fie specifice,
iar timpii de implementare, mai scurți. În concluzie, atât tema cât în special
prezentarea acesteia trebuie să fie mai atractive și mai succinte. Într-o piață
puternic afectată de lipsa de predictibilitate și de lipsa de interacțiuni cu
participanții la cursuri, singura formă de a ajunge la audiența noastră a fost
mediul online. Acest lucru îi face și pe oamenii de pe partea cealaltă a
ecranului, dar și pe colegii mei, niște supereroi. Noul brand HPDI sărbătorește
eroul urban, definit de dorința de a crește oameni indiferent de context, de
locul în care se află sau de piață”.
Investiția companiei în noile produse
este de 20.000 euro.
Metodele preferate de învățare și dezvoltare, începând din martie, s-au dovedit
a fi video-urile, platformele de învățare care pun la dispoziție conținut
personalizat și platformele specializate care promovează învățarea interactivă
și colaborarea între cursanți.
Compania HPDI (https://www.hpdi.ro.), înființată în 2001 de
Petru Păcuraru, se recomandă prin aceea că încă de la înființare „a beneficiat
de sprijinul și know-how-ul lui Jim Bagnola, unul dintre cei mai cunoscuți
consultanți și autori de leadership la nivel mondial, trainer pentru companii
internaționale din diferite industrii, (de la petrol la comerț), organisme
internaționale (NATO) și guvernamentale (NASA, Departamentul de Stat American).
De-a lungul timpului, HPDI a colaborat cu peste 200 dintre cele mai mari
companii active pe piața locală, printre care se numără: Raiffeisen, Legrand,
BCR, Continental, Hutchinson, Dacia, GTS, Oracle, Oriflame, Honeywell, BCR,
Unicredit etc.
Companiile de transport rutier din
România care au achitat taxe de drum în Germania în perioada 2017-2020 pot
recupera între 4% și 7% din cuantumul taxelor: Curtea de Justiție a Uniunii
Europene (CJUE) a decis că statul german a încasat suplimentar și nelegal sume
aferente taxării infrastructurii de la transportatorii rutieri.
Uniunea Naționalã a Transportatorilor
Rutieri din România (UNTRR) informează că „cea mai eficientă soluție de
rambursare a taxei de drum plătite în plus este prin înregistrarea pe platforma
www.tollreclaim.com/ro/home-ro,
pusă la dispoziție de firma de avocatură Hausfeld din Germania și compania
eClaim GmbH, în parteneriat cu UNTRR. Termenul limită de înscriere este 4 decembrie 2020”.
Pornind de la hotărârea Curții de
Justiție a Uniunii Europene, UNTRR explică: la calcularea taxei de drum,
Germania a luat în considerare costurile poliției rutiere, cu toate că acest
lucru nu este permis în legislația europeană. În calculul taxei de drum ar fi
trebuit inclus doar costul infrastructurii. Prin urmare, toate
firmele care au plătit suplimentar taxele de drum au dreptul la o rambursare
din partea statului german, iar conform datelor actuale, aceasta se ridică
între 4% și 7%. Perioada de prescripție pentru cererile de rambursare este
de trei ani. Astfel, rambursările pentru perioada de înainte de 2017 nu mai pot
fi revendicate de către companii, cu excepția cazului în care acestea au luat
deja măsuri pentru a suspenda sau întrerupe limitarea într-o etapă anterioară.
Pentru taxele de drum plătite în 2017, perioada de prescripție va expira la 31
decembrie 2020, de aceea sunt recomandate acțiuni urgente pentru ca cererile
din 2017 să fie menținute. După înregistrarea pe platforma www.tollreclaim.com/ro/home-ro,
firmele vor primi un email de confirmare, urmând ca în perioada următoare să le
fie trimise documentele pentru semnare. Astfel, vor trebui semnate și încărcate
pe platformă mandatul și acordurile de finanțare, iar o procură trebuie
semnată și trimisă la Hausfeld prin poștă. După semnarea contractelor între
compania de transport și firma de avocatură Hausfeld, trebuie furnizate
informații despre taxele de drum plătite, respectiv toate facturile lunare din
2017 până în 2020. eClaim GmbH va acoperi toate cheltuielile de judecată,
precum și onorariile Hausfeld în schimbul unui comision în caz de succes.
Există diferite valori ale comisionului de succes care depind de modul de
soluționare a cazului – dacă se ajunge la o înțelegere cu statul german
înainte de a se întreprinde orice acțiune în justiție sau trebuie să se desfășoare
proceduri unice sau sunt necesare procese individuale pentru fiecare companie”.