Barometrul industriei româneşti alcătuit de IRSOP şi SNSPA

0
IRSOP şi SNSPA – Facultatea de Management, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative(foto) apreciază, pe baza barometrului pe care-l realizează lunar, că „în luna mai, activitatea din industrie s-a reînviorat, după pierderea de suflu din aprilie. Evoluţia lunară arată un tipar care pare să se repete anual. Activitatea creşte în primul trimestru, scade în ultimul, iar la mijlocul anului şerpuieşte de la o lună la alta”. Barometrul lunar cu situaţia la zi din industrie este realizat de IRSOP & SNSPA Facultatea de Management pe un eşantion de 300 de firme industriale, reprezentativ la nivelul celor 15.200 de firme industriale cu peste 9 angajaţi din România, care generează aproximativ 95% din totalul cifrei de afaceri din industrie. Coordonatori sunt dr. Petre Datculescu (director general Market Research & Consulting SRL), conf. univ. dr. Florina Pînzaru (decan, Facultatea de Management a SNSPA), conf. univ. dr. Lucian Anghel (aceeaşi facultate). Din perspectiva Barometrului, industria autohtonă este caracterizată astfel: „Schimbarea din luna mai a fost sensibilă. Cu o lună înainte (aprilie faţă de martie), 72,7% din indicatorii măsuraţi de Barometru arătau scădere. În mai, faţă de aprilie, 54,5% din indicatori erau în creştere, iar restul în scădere sau nemişcaţi. Producţia •  Volumul producţiei a urcat la 63 de puncte, cu mult peste media primelor 4 luni din 2017 (52). •  Comenzile neexecutate au crescut de la 44 în aprilie la 50 în mai, semnalând un aflux de cerere recentă. •  Stocurile au rămas pe loc, la 45 de puncte, în zona de contracţie. Deocamdată outputul producţie nu a avut suficientă consistenţă pentru a declanşa reumplerea stocurilor. Cererea • Comenzile noi au crescut de la 56 în aprilie la 61 în mai. Dar comenzile sunt extrem de neomogene. În 2016, abaterea standard pentru indexul comenzilor (abaterea de la medie) a fost de 6,8 puncte. În primele 5 luni din 2017 omogenitatea a fost şi mai scăzută, abaterea de la medie ajungând la 10 puncte. • Comenzile pentru export s-au apreciat mai mult decât comenzile noi în general, ajungând la 64 de puncte, faţă de 57 în aprilie. Totuşi, nu au atins nivelul record de 69 de puncte din luna martie a.c. • Importurile de materii prime şi materiale au crescut la 66 de puncte, pe fondul creşterii generale a comenzilor şi a creşterii ţintite a cererii pentru export. Forţa de muncă • Numărul de angajaţi arată însă o uşoară contracţie de la un index de 54 în aprilie la 49 în mai. Spunem „uşoară” pentru că două treimi din firme nu raportează schimbări de personal. La prima vedere scăderea pare neobişnuită, într-un moment de intensificare a cererii şi a producţiei. Este posibil ca datele să fi captat efectul întârziat al disponibilizărilor începute înainte de apariţia comenzilor noi. O altă explicaţie este intensificarea mobilităţii orizontale a personalului, pe fondul creşterii cererii pentru forţă de muncă. Oamenii nu sunt disponibilizaţi, ci găsesc oferte de muncă mai convenabile, inclusiv în afara ramurilor industriale, datorită extinderii crizei de personal calificat. În aceste condiţii, industria se va confrunta probabil cu un nou tip de risc legat mai mult de capacitate decât de comenzi. Costuri şi venituri • Costurile de producţie au rămas relativ staţionare (66 de puncte) dar se află în zona de expansiune (peste 50). Totuşi, nivelul lor pare a fi mai redus decât în martie (71) şi în februarie (70). • Preţurile încasate pentru produsele vândute au crescut de la un index de 53 în aprilie la 58 în mai. O uşoară creştere a preţurilor de vânzare în condiţii de stabilitate relativă a costurilor de producţie reprezintă un semnal pozitiv, în sensul că preţurile contribuie mai susţinut la veniturile şi la profitul firmelor. Investiţii
  • Cheltuielile de capital au rămas pe loc, la un index de 55 ca în luna aprilie, şi fix la nivelul mediei din 2016. Practic, indicatorul cheltuielilor de capital arată o înclinaţie relativ constantă dar slabă a firmelor de a cheltui fonduri pentru capacităţi, echipamente şi alte active care pot asigura creşterea. Preocuparea este relativ omogenă şi nu pare a fi influenţată de volumul producţiei sau de nivelul comenzilor.
Aşteptările • Indexul de optimism calculat prin agregarea aşteptărilor managerilor privind cererea, producţia şi încasările, a avut în mai 64 de puncte, numai cu un punct în plus faţă de aprilie şi martie (63), dar sub media ultimelor cinci luni (65). Aceste valori sugerează că speranţele managerilor sunt moderat pozitive, dau nu ascendente, ci mai degrabă staţionare.”  

Contrabanda cu țigarete: scădere ușoară la nivel național, creștere spectaculoasă în nord vest

0
Piața neagră a țigaretelor a scăzut ușor în luna mai, la 15,1%, cu 0,1 p.p. mai puțin decât în martie 2017. Pentru a treia oară consecutiv, studiul Novel Research relevă tendința de scădere a comerțului ilegal. „Regiunea nord-est rămâne și în luna mai cea mai afectată de comerțul ilegal cu țigarete, înregistrând o pondere de 37,3%, deși s-a înregistrat o scădere semnificativă de 5,7 p.p. față de martie 2017. Regiunile vest și sud-vest continuă să aibă cote ridicate ale comerțului ilicit (18,2%, respectiv 20,8%). În luna mai, cea mai substanțială creștere a pieței ilicite se înregistrează în partea de nord-vest a țării (plus 5,6 p.p. comparativ cu martie, până la 18,7%). Din punct de vedere al provenienței, categoria „cheap whites” deține în continuare cea mai mare pondere (58,2%), urmată de produsele provenite din Moldova (22,4%, în scădere cu 2,1 p.p. comparativ cu martie 2017) și Ucraina (15,7%, relativ constant). Ponderea produselor provenite din Serbia se situează la 0,6%, în creștere cu 0,5 p.p. față de luna martie a.c.”, a declarat Marian Marcu, Director Novel Research. „De la începutul anului, autoritățile au oprit 67 milioane de țigări de contrabandă să ajungă pe piață, conform datelor centralizate pe www.stopcontrabanda.ro. Raportat la dimensiunea pieței negre din 2016, asta înseamnă circa 3% din consumul de contrabandă pentru primele 6 luni ale anului. Din păcate, în ciuda eforturilor semnificative ale autorităților, contrabandiștii reușesc să găsească metode prin care să-și aducă produsele pe piață, fără să plătească vreo taxă și fără să țină cont de cine sunt cumpărătorii lor”, a declarat Ileana Dumitru, Director Legal & External Affairs, BAT Romania. „Notăm cea mai importantă scădere a comerțului ilegal cu țigarete în nord-estul țării, acolo unde s-a desfășurat, în parteneriat cu Poliția și Poliția de Frontieră, campania inițiată de JTI: „Contrabanda, o modă care te prinde. De la 2 la 7 ani”.  Aceasta scădere este compensată, însă, de o creștere în procent aproape similar în zona nord- vest. Pentru ca piața neagră să scadă semnificativ, la nivel național, este nevoie în continuare de o colaborare strânsă între instituțiile statului și mediul de afaceri. Așa cum am menționat în mai multe rânduri, în condițiile în care echipele mobile nu sunt suficiente, iar scannerele din punctele vamale sunt nefuncționale din cauza nealocării de fonduri pentru mentenanță, situație semnalată recent și de ANAF, câinii special instruiți pentru depistarea țigaretelor ilegale rămân cel mai eficient mijloc de luptă împotriva contrabandei. Echipele canine sunt foarte eficiente și au un rol important în prevenirea comerțului ilicit. JTI a donat Vămii romane, începând din 2010, circa 40 de câini, asigurând totodată suport logistic pentru trainingul echipelor canine. Salutăm recentul acord al ANAF pentru continuarea programului de înnoire și formare a acestor echipe, JTI fiind gata să sprijine înlocuirea celor 12 câini care se vor pensiona anul acesta. De asemenea, ne bucurăm să putem contribui la combaterea fenomenului pe ambele maluri ale Prutului, JTI urmând să doneze autorității vamale din Moldova, alături de o serie de echipamente specifice, și patru câini pentru combaterea contrabandei. Vom pune și pe viitor la dispoziția autorităților experiența și resursele noastre, așa cum am făcut-o din anul 2005 încoace, când am semnat primul Protocol de colaborare cu ANAF, în scopul combaterii pieței negre”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications, JTI România, Moldova și Bulgaria. Lupta împotriva comerțului ilicit este una dintre prioritățile Philip Morris International, un exemplu în acest sens fiind programul PMI Impact, lansat anul trecut. Acesta este o inițiativă globală, de acordare de fonduri pentru proiecte dedicate luptei împotriva contrabandei și infracțiunilor asociate acesteia, cu un buget alocat de 100 milioane USD. Un număr de 170 de organizații, incluzând agenții guvernamentale, universități și instituții de cercetare, organizații non-guvernamentale și entități private au înscris peste 200 de proiecte pentru cele trei categorii acoperite de acest program: cercetare, educație și conștientizare a impactului comerțului ilicit. Înscrierile au venit din 42 de țări, inclusiv România. Dar aceste proiecte nu pot suplini rolul autorităților în stoparea și prevenirea acestui fenomen, și, pentru ca aceste acțiuni să aibă consistență, reiterăm necesitatea implementării „Strategiei Naționale pentru prevenirea și combaterea traficului ilicit cu țigarete 2017-2020”, inițiată deja de către Direcția Generală a Vămilor, precum și asumarea acesteia de către toți factorii implicați, a precizat Alexandra Olaru, Director Corporate Affairs, Philip Morris Romania. „Zecile de acțiuni ale autorităților de aplicare a legii continuă să dea rezultate vizibile. Chiar dacă vorbim despre o scădere ușoară, este îmbucurător că trendul de reducere a comerțului ilegal se păstrează. Este nevoie însă în continuare de o comunicare bună între mediul de afaceri și autoritățile statului, în vederea unei informări cât mai exacte asupra caracteristicilor unei piețe care plătește anual peste trei miliarde de euro la buget, pentru a preveni situații ca cea generată de întârzierea transpunerii Directivei tutunului. Circa 70.000 de comercianți au achiziționat produse pe care nu le-au mai putut vinde din data de 20 mai, fiind pasibili de amenzi de până la 100.000 lei. Pentru produsele în curs de retragere, care urmează să fie distruse, producătorii vor solicita returnarea accizelor plătite la buget. Nu se pot recupera însă costurile de producție, taxa de viciu, contribuția pentru sport, prețul timbrelor, costurile de retragere, depozitare, transport și distrugere etc. Ceea ce înseamnă pierderi și pentru producători, și pentru stat. Pe de alta parte, este îmbucurătoare receptivitatea Ministerului Finanțelor la semnalele industriei, concretizată în modificarea poziției Executivului față de OUG 54/2010, a cărei abrogare ar fi dus la reinstituirea regimului nereglementat al magazinelor Duty Free și la creșterea contrabandei”, a declarat Adrian Pirau, Director Comercial, Imperial Tobacco Romania. Conform unui comunicat de presă, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), prin Direcţia Generală a Vămilor, a declanşat „Operaţiunea Scut III” pentru combaterea traficului ilicit la frontierele U.E. „În perioada 20 mai 2017 – 20 iunie 2017 au fost intensificate controalele la frontieră, controalele în trafic, pieţe, târguri şi oboare, în vederea eliminării ţigaretelor provenite din trafic ilicit. În urma acestor controale, echipele mobile şi echipele canine din cadrul Direcţiei Generale a Vămilor împreuna cu inspectorii vamali din cadrul direcţiilor regionale vamale Braşov, Craiova, Cluj, Galaţi, Iaşi, Timişoara, au întocmit 148 procese-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor aplicând amenzi în valoare totală de 806.300 lei și trei sesizări penale. Au confiscat 1.545.451 bucăți țigarete, 512 litri alcool, nouă autoturisme și alte bunuri în valoare de 239.108 lei”. Producătorii de țigarete consideră că, pentru reducerea contrabandei în continuare, sunt necesare mai multe schimbări legislative pe care, împreună cu autoritățile de aplicare a legii, le solicită de ani de zile. Astfel, pe lângă reglementarea unitară, pe criteriu cantitativ, a infracțiunilor de evaziune fiscală și de contrabandă cu țigarete, este necesară clarificarea situației la punctele de trecere a frontierei interne, cu Ungaria și Bulgaria, precum și stabilirea unor atribuții specifice pentru poliția locală și jandarmerie, întrucât comerțul ilegal cu țigarete se desfășoară în zona de competență a acestora – piețe, oboare, stații de metrou. Sectorul tutunului este al doilea mare contribuabil la bugetul de stat al României, după cel petrolier. În 2015, companiile de tutun au virat la buget circa trei miliarde de euro, însemnând accize, TVA, taxe și contribuții. Suma reprezintă aproape 2% din PIB, ceea ce înseamnă echivalentul bugetului destinat Apărării.

Colegiul Național „Andrei Mureșanu” Bistrița a câştigat concursul Tineri în pădurile europene organizat de Romsilva

0
Regia Națională a Pădurilor – Romsilva, în colaborare cu Ministerul Educației Naționale și Asociația pentru Dezvoltare Comunitară Durabilă „Alutus”, a organizat la Bușteni etapa națională a concursului „Tineri în pădurile europene – Young People in European Forests”. Competiţia a fost câștigată de echipa Colegiului Național „Andrei Mureșanu” din Bistrița (foto Romsilva). Pe locurile următoare s-au clasat Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din Baia Mare și Colegiul Național „Alexandru Papiu Ilarian” din Târgu Mureș. Echipa câștigătoare va reprezenta România la finala europeană, care se va desfășura în luna septembrie, în orașul Sopron din Ungaria. „Tineri în pădurile europene – Young People in European Forests” este o competiție europeană, adresată elevilor cu vârste între 14 și 18 ani, obiectivul fiind acela de a educa tinerii în privința gestionării durabile a pădurilor și conservării biodiversității. La nivel naţional, actuala întrecere a fost a VII-a ediție organizată de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva. Au participat 220 de echipe din 30 de județe. Sistemul de desfăşurare a cuprins tururi eliminatorii, în finală calificându-se 15 echipe. Din acest an, concursul este inclus în Calendarul Activităților Educative Naționale, finanțat de Ministerul Educației Naționale.  

Nicolescu: Posturile din administrație sunt ocupate de către persoane fără pregătire managerială

0
Pregătirea și experiența managerială este un factor foarte important de care ar trebui să se țină cont în alegerea candidațiilor pentru funcții de conducere, respectiv și pentru postul de prim-ministru al României, a declarat  Ovidiu Nicolescu, președintele onorific al Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR). Ovidiu Nicolescu a făcut observații referitor la criteriile după care va fi aleasă următoarea persoană pentru funcția de prim-ministru. Acesta a precizat că „se agită” numele anumitor persoane care să devină prim-miniștri, însă care nu dețin experiență managerială, ci cel mult au condus trei copii într-o școală sau nu au condus nimic, iar acest lucru reprezintă o mare problemă pentru țara noastră. Președintele CNIPMMR a adăugat de asemenea că nu este normal ca cei aflați pe posturi de conducere să-și câștige experiența managerială „pe spinarea acestei țări”. „Noi avem marea problemă în România că la noi ajung să conducă oameni care nu au nicio pregătire managerială. În ale țări nu există să ocupi posturi de manager fără evaluări profesioniste. Uitați-vă și acum. Se vântură, se agită nume de persoane care să devină prim-miniștri și dacă vă uitați în CV-ul unora sunt persoane care au condus trei elevi într-o școală sau nu au condus nimic și îi punem să conducă Guvernul României. Nu se poate așa ceva. Este foarte important cei care conduc să aibă pregătire și pe măsură ce înaintezi în ierarhia managerială să aibă și experiență managerială. Nu putem lăsa să învețe oamenii management pe spinarea acestei țări. Este foarte important”, a declarat Ovidiu Nicolescu. Totodată, acesta a atras atenția asupra faptului că nivelul guvernanței din România este pe ultimul loc la nivelul Uniunii Europene, fiind de aproape șase ori mai mic decât media europeană. Iar această situație este cauzată, în opinia lui Ovidiu Nicolescu, tocmai de faptul că posturile din administrație sunt ocupate de către persoane fără pregătire managerială, și a subliniat faptul că este necesară o evaluare a managerilor din sistemul public. „Toți managerii din sistemul public trebuie evaluați, au sau nu au calități. Care au calități să rămână foarte bine. Care nu au, dar au potențial, să îi trimitem la școli. Care nu au și nu au nici potențial, să facă altceva. Să facă altceva pentru că orice manager dacă conduce 10 salariați și nu are calitățile necesare, 10 lucrează prost, dacă conduce un minister toată ramura economică merge proastă, dacă conduce un guvern tot guvernul merge prost”, a afirmat Ovidiu Nicolescu. În plus, Nicolescu a prezentat o analiză a CNIPMMR referitoare la starea de sănătate a managementului din România la nivel național și de întreprinderi – caracteristici, priorități și modalități de perfecționare. Analiza a fost realizată pe baza chestionării a 1.224 de manageri. Nicolescu a precizat și faptul că față de managementul practicat în Uniunea Europeană, cel practicat în țara noastră, în opinia a circa 40% din responndenți, este de calitate inferioară, iar aproximativ o treime dintre cei chestionați consideră că situația este aproximativ la fel și circa o zecime dintre aceștia, consideră nivelul chiar superior mediei europene. De asemenea, peste 37% dintre respondenți apreciază că managementul din România este la fel sau chiar superior managementului practicat în economia țărilor din Europa Centrală, procent ușor superior aprecierilor din 2015 (34,5%).

Consultare publică pentru fonduri europene

0
Se află în consultare publică Ghidul solicitantului 10.2 „Creşterea gradului de participare la învăţământul profesional şi tehnic şi învăţare pe tot parcursul vieţii”, lansat de Autoritatea de Management a Programului Operaţional Regional (AM POR). Perioada de consultare este 13.06.2017-28.06.2017. Furnizând aceste informaţii, Agenţia pentru Dezvoltare Regională Bucureşti-Ilfov (ADRBI), în calitate de Organism Intermediar pentru Programul Operaţional Regional (POR) la nivelul Regiunii Bucureşti-Ilfov, precizează că ghid poate fi găsit la adresa http://www.inforegio.ro/images/POR-2014-2020/Ghiduri_2017/10.2.rar, sugestiile se comunică la adresa [email protected], iar în perioada 23-27 iunie 2017 este preconizat un eveniment comun cu factorii interesaţi, având drept scop discutarea prevederilor ghidului în consultare şi formularea de recomandări către AM POR.

Centrul CINETic lansează o provocare la creaţie prin tehnologii de frontieră

0
Centrul Internațional de Cercetare și Educație în Tehnologii Inovativ Creative (CINETic), institut de cercetare artistică al Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică “I.L.Caragiale” București (UNATC), lansează o invitaţie direct în realitatea virtuală a tehnologiilor de frontieră, organizând un atelier pentru programatori și designeri care vor avea posibilitatea să experimenteze și să dezvolte un proiect inedit pentru un sistem de proiecție imersiv 3D de tip CAVE (Computer Assisted Virtual Environment) pornind de la teme propuse și stabilite împreună, sub coor-donarea cercetătorilor din cadrul CINETic. Iniţiatorii se recomandă: „Vom aduce la un loc oameni inspirați, inteligenți și cu viziune pentru a lucra în echipă. Noi vă oferim spațiul, tehnologia state of the art care se află în dotarea centrului nostru de cercetare și multă libertate. Veți avea posibilitatea să colaborați și să cunoașteți artiști, designeri, cercetători și programatori pentru a pune în aplicare cele mai îndrăznețe idei. Cercetătorii vor prezenta sistemul și modul de funcționare a echipamentelor, utilitatea şi aplicațiile generale ale acestora și vor face o introducere în software-urile ce urmează a fi utilizate. Echipele formate vor avea la dispoziție toate resursele CINETic pentru a experimenta și implementa soluțiile în conformitate cu provocările apărute. Rezultatul final va fi prezentat unui public larg și propus la diverse festivaluri de gen din România și din străinătate”. Atelierul se va desfășura în perioada 1-10 iulie 2017 la sediul CINETic, Strada Tudor Arghezi 3B (în spatele Teatrului Național). Sunt aşteptaţi  programatori care vor să încerce ceva nou și să contribuie la dezvoltarea unor experiențe virtuale 3D, designeri 3D care vor să intre într-o lume imersivă creată de ei, scenografi, animatori, graficieni și arhitecți care doresc să dezvolte proiecte imersive de VR/AR. Aplicațiile (CV, portofoliu, succintă prezentare de idee /concept/ propunere pentru un proiect imersiv) se trimit la adresa [email protected] până la 28 iunie 2017, ora 23.59. Vor fi aleși 6 programatori și 6 designeri. CINETic deţine 6 laboratoare dotate cu 10 linii complexe de echipamente de cercetare științifică și 10 tehnologii inovativ-creative de vârf în domeniul audiovizualului: Laboratorul de Tehnici Creative în Cinematografie, Laboratorul de Interacțiune Digitală Sunet-Lumină, Laboratorul pentru Design Decor Virtual și Realitate Augmentată, Laboratorul de Interacțiune Digitală, Laboratorul de Animație Digitală, Laboratorul pentru Dezvoltare Cognitivă și Psihologie. Prin acest centru, UNATC se afirmă ca „pol de expertiză în domeniul cercetării și producției de proiecte care implică tehnologii creative inovative la nivel național și internațional”.

Camionul cu Şcoala de bani a pornit la drum

0
A pornit la drum camionul care duce cu el Şcoala de bani pe roţi organizată de BCR, în parteneriat cu BCR Leasing şi cu Fundaţia Vodafone Romania. Este o formă de educaţie financiară, adresată elevilor între şapte şi 14 ani. La apelul oricărei unităţi de învăţământ, prin înscriere la https://www.scoaladebani.ro/peroti/, camionul vine şi îşi pune la dispoziţie spaţiul interior special amenajat, dotat cu mobilier şi materiale didactice pe cât de simple, pe atât de funcţionale, unde grupe de câte 15 elevii, timp de o oră şi jumătate, învaţă noţiuni elementare despre buget personal, categorii de cheltuieli, cont de economii, valoare în bani a obiectelor şi valoare afectivă etc. Modul de lucru este interactiv, prin joc şi experienţă, cu voie bună. Sergiu Manea, preşedintele executiv al BCR, subliniază: „Capitalizăm România prin educaţie. În general, noi ne adresăm tuturor celor care studiază. Prin acest program, vrem să-i învăţăm pe copii că banii se câştigă greu, prin muncă şi se pot cheltui foarte uşor dacă nu suntem suficient de conştienţi de cum trebuie să-i gestionăm”.

Primul seminar „Elemente avansate de analiză tehnică” pentru trezorieri, organizat de Asociația Trezorierilor din România

0
Asociația Trezorierilor din România (ATR) a organizat în colaborare cu Oscar Downstream primul seminar cu tema „Elemente avansate de analiză tehnică” dedicat membrilor Asociației. Analiza Tehnică a prețurilor și volumelor tranzacționate este un subiect încă insuficient cunoscut în România, utilizarea ei nefiind atât de frecventă precum în cazul Analizei Fundamentale și asta cu toate că opinia pieței înseși (prin datele concrete, certe, istorice ale evoluției prețurilor și volumelor tranzacționate) este foarte importantă pentru o decizie de cumpărare sau vânzare în orice piață (fie că vorbim de schimburi valutare, bursa de valori, bursele de mărfuri etc.). Seminarul susținut de Dan Rusu, Head of Research al Băncii Transilvania și singurul deținător al certificării Chartered Market Technician (CMT) din România, s-a desfășurat pe 14 iunie la Hotel Intercontinental. Agenda seminarului a inclus subiecte legate de natura fractală a pieței, trenduri si formațiuni, identificarea selectivă a nivelurilor de suport și rezistență, comportamentul mediei mobile și a oscilatorilor, proiecțiile si retragerile Fibonacci, extremele in sentimentul pieței și construirea unei strategii de trading. „Având în vedere provocările activității de Trezorier de companie mai ales în condițiile actuale de volatilitate crescuta a piețelor ce tinde să se generalizeze, am considerat important și necesar pentru membrii Asociației Trezorierilor din România să organizăm acest seminar, cu accent pe actualizarea și completarea competențelor aplicate în munca de zi cu zi. Elementele avansate de Analiza Tehnica încearcă să surprindă mentalul colectiv al actorilor pieței, combinând elemente de statistică cu cele de psihologie a mulțimilor”, menționează Oana Doroftei, Vice-Președinte în cadrul Consiliului Director al Asociației Trezorierilor din România (ATR) și Business Controller al Oscar Downstream. Acest seminar face parte din programul ATR de pregătire profesională și schimb de bune practici adresat membrilor săi. Dorința ATR este ca prin acest program să poată asigura trezorierilor de corporație cunoștințe complementare care sa ii ajute în a face față volatilității piețelor și a proteja companiile pe care le reprezintă de potențialele pierderi generate de instabilitatea globală. Înființată formal la începutul anului 2015, Asociația Trezorierilor din România (ATR) este o organizație profesională non-profit, creată cu scopul de a susține interesele profesionale ale membrilor săi, privind exercitarea profesiunilor din domeniile trezorerie corporativă, finanțe corporative, piețe financiare și de capital. Obiectivele principale ale Asociației sunt contribuția activă la crearea unei piețe financiare mature şi concurențiale în România, promovarea colaborării şi schimbul de idei între membrii săi, precum și promovarea profesiei de trezorerie corporativă și finanțe corporative, consolidarea prestigiul și recunoașterea acesteia. Pentru informații suplimentare vă rugăm să vizitaţi pagina www.trezorieri.ro sau să ne contactați la urmatoarele date de contact: Stefan Frangulea, Preşedinte al Asociaţiei Trezorierilor din România – 0724 333 183, [email protected]

Compania Wetterbest estimează creșteri ale afacerilor cu 65% pentru prima jumătate a anului 2017

0
Compania producătoare de sisteme de acoperişuri din ţiglă metalică, Wetterbest, condusă de omul de afaceri Dragoş Irimescu, estimează că a înregistrat o cifră de afaceri de 70 milioane lei (15,5 milioane euro) în prima jumătate a acestui an, în creştere cu 65% faţă de aceeași perioadă a anului precedent, a anunţat miercuri compania. „Toate aceste realizări reprezintă confirmarea faptului că am luat cea mai bună decizie prin numirea fiului meu Valeriu în funcţia de director general. (…) În ceea ce mă priveşte, am acum posibilitatea să mă ocup şi mai mult de dezvoltarea strategică a firmei şi să îmi pun în aplicare viziunea conturată în cei peste 20 de ani de experienţă în acest domeniu. Avem planuri foarte mari”, a declarat fondatorul Wetterbest, Dragoş Irimescu. Compania Wetterbest exportă produse în şapte ţări membre ale Uniunii Europene: Bulgaria, Serbia, Ungaria, Slovacia, Cehia, Belgia şi Franţa, iar pe viitor ţinteşte extinderea vânzărilor şi pe alte pieţe importante, cum ar fi Polonia, Ucraina, Austria şi Germania Anul trecut, grupul Wetterbest a obţinut o cifră de afaceri de 148 milioane lei şi un profit în valoare de 12 milioane lei, înregistrând o cotă de piaţă de aproximativ 15%. Principalii concurenţi ai Wetterbest sunt Bilka, Wetterbest, Viking Pruszynski, Lindab, Coiprofil, Ruukki sau Megaprofil.

Autoritățile locale primesc bani de investiții de la Guvern abia în 2018

0
Ministerul finanțelor a aprobat autorităților locale bani pentru investiții publice în următorul an. Sumele aprobate ajung la 176,6 milioane de lei pentru realizarea de investiţii publice de interes local, însă sumele pot fi utilizate abia în 2018, deoarece finanţările pentru acest an au fost blocate, transmite News.ro. „Astfel, vor fi finanţate investiţii precum: reabilitarea termică a blocurilor de locuinţe din sectorul 6 al Municipiului Bucureşti; lucrările de reparaţii capitale la Aeroportul Transilvania Târgu Mureş; reabilitarea sistemului de iluminat public în comuna Macea, judeţul Arad”, a precizat Ministerul Finanțelor. Pentru 2017, Guvernul nu a alocat bani pentru finanţarea proiectelor de investiţii derulate de administraţiile locale, în condiţiile în care plafonul precedent, de 1,2 miliarde lei, a fost epuizat. Totodată, Ministerul dorește să finanțeze datoriile publice locale cu  57,4 milioane lei.