UP! Your Service: Patru din zece angajați români sunt criticați sau penalizați de către șefi atunci când greșesc

0
București, 22 ianuarie 2019: Greșelile la job sunt adesea criticate de către șefii români sau chiar penalizate, în funcție de gravitate, arată un sondaj realizat de UP! Your Service, liderul global în construirea unei culturi superioare a serviciilor. Astfel, patru din zece angajați români spun că au primit critici de la șeful lor atunci când au făcut o greșeală, dintre care cei mai mulți (63,3%) au fost criticați între patru ochi, aproape un sfert, de față cu colegii de echipă, iar restul (12,6%) au fost inclusiv penalizați pentru greșelile lor. Vestea bună este că există și manageri care au o abordare constructivă atunci când cineva din echipă face o greșeală. În total, 47,5% dintre angajații români spun că șefii lor nu numai că nu îi critică în astfel de situații, dar chiar îi ajută să repare greșeala. Restul de 12,5% dintre respondenți susțin că nu apar niciun fel de repercusiuni atunci când greșesc. Deși nu sunt de dorit, greșelile la locul de muncă sunt inerente, numai 11% dintre angajații români spunând că nu au făcut niciodată o greșeală la job, potrivit sondajului UP! Your Service România. Opt din zece angajați își recunosc imediat greșeala și încearcă să o remedieze, cu sau fără sprijin și numai 2% dintre angajați se absolvă de vină, în timp ce 1,5% încearcă chiar să ascundă situația de colegi sau de superiorul direct. „Modul în care un manager tratează angajații atunci când aceștia greșesc cultivă sau distruge asumarea responsabilității din partea lor. Angajații care sunt în directă interacțiune cu clienții trebuie să își asume, uneori, responsabilitatea și pentru greșelile pe care le fac colegii lor, iar alteori chiar și pentru greșeli ale clienților. Dacă o greșeală este pedepsită, se va dezvolta o cultură bazată pe frică și pe învinuirea altora. O greșeală trebuie imediat reparată, indiferent cine este responsabil, și trebuie folosită ca oportunitate de învățare și îmbunătățire continuă”, spune Elena Călin, CEO UP! Your Service România. Atitudinea negativă a șefilor față de angajați atunci când greșesc este cel mai adesea demotivantă, mai ales dacă nici nu primesc apreciere pentru reușitele lor și pentru munca depusă. Aproape un sfert dintre respondenți susțin că în ultima lună nu au primit deloc apreciere de la șefi, iar alți aproape 20% spun că nu își amintesc să fi primit recent o vorbă bună de la managerul lor. La polul opus, 41% au fost lăudați cel puțin o dată pentru performanțele din ultima lună, iar 17,5%, chiar de mai multe ori. Managerii joacă, așadar, un rol extrem de important în motivarea angajaților să performeze mai bine la locul de muncă, o treime dintre respondenții la sondajul UP! Your Service România considerând că ar fi mai implicați și, chiar mai productivi dacă managerul ar arăta apreciere pentru rezultatele lor. Peste 26% cred că implicarea lor ar crește și atunci când șeful i-ar sprijini să găsească soluții în situațiile dificile cu care se confruntă, motivându-i totodată să depună eforturi mai mari pentru a evita eventuale greșeli sau probleme. Pentru a se simți mai motivați, 34,4% dintre angajații români își doresc să știe clar care sunt așteptările managerului de la ei, 28,6% ar vrea să le fie ascultate opiniile și 27,7% se așteaptă la mai multă transparență și onestitate din partea șefului lor. În plus, 28,4% și-ar dori să beneficieze de sprijin mai mare din partea managerului direct pentru a participa la cursuri și traininguri care să îi ajute să dobândească abilități valoroase pentru ei și pentru companie, iar 22,6% cred că ar fi util inclusiv ca acesta să-și dedice timp pentru a îi instrui acolo unde este necesar. Sondajul UP! Your Service România a fost desfășurat la sfârșitul anului trecut, pe un eșantion format din 2.286 de respondenți din mediul urban din toată țara. Despre UP! Your Service România UP! Your Service este liderul global în construirea unei culturi superioare a serviciilor. Fondată în Singapore în anul 2003 de către Ron Kaufman, unul dintre cei mai apreciați profesioniști în domeniul customer service, UP! Your Service lucrează astăzi cu cele mai mari companii din lume și le ajută să își construiască o cultură a serviciilor superioare, care să genereze în mod repetat rezultate în business-urile lor. În România, UP! Your Service este prezentă din 2016, venind în sprijinul companiilor de pe plan local în demersul lor de transformare și orientare către oferirea de servicii superioare clienților. Metodologia dezvoltata de UP! Your Service include o serie de principii fundamentale de servicii, reguli de leadership, metodologii demonstrate pentru evaluarea și construirea culturii organizaționale, exemple și planuri de lucru eficiente în orice industrie și cultură.

Tehnicienii de service ai partenerilor Daikin România au oportunitatea să participe la competiția Daikin Service Games 2019

0
Cu o tradiție de 10 ani în grupul Daikin, competiția „Daikin Service Games” este organizată anul acesta, pentru prima dată în istoria companiei, și în Europa Centrală și de Est. Concursul se adresează tehnicienilor și inginerilor de service ai partenerilor Daikin din întreaga Europă, iar finaliștii vor putea participa, alături de tehnicienii finaliști de pe toate continentele, la „Daikin World Wide Service Olympics”, eveniment care va avea loc în Japonia, în noiembrie 2020. „Această competiție reprezintă o provocare pentru angajații partenerilor noștri, dar și un prilej de a-și depăși limitele și de a transforma un concurs într-o adevărată oportunitate de dezvoltare, atât profesională, cât și personală. Suntem convinși că această inițiativă va fi primită cu entuziasm și ne dorim ca tehnicienii români să ajungă cât mai departe în competiție și de ce nu, să reprezinte țara noastră la «Daikin World Wide Service Olympics», în 2020”, a declarat Nicolaie Cozma, Service Manager Daikin România. „Daikin Service Games 2019” este un eveniment organizat de Daikin Central Europe și se adresează tuturor partenerilor autorizați Daikin, fiecare dintre aceștia având ocazia să își desemneze reprezentanții din echipele de tehnicieni de service. În cadrul competiției, participanții vor răspunde unor provocări unice, câștigând astfel posibilitatea de a-și testa și îmbunătăți cunoștințele teoretice, precum și de a-și dezvolta abilitățile profesionale, cu beneficii multiple pentru activitățile viitoare. Specialiștii de service ai partenerilor Daikin vor trece în luna martie printr-o etapă de preselecție care constă într-o testare online, iar primii trei participanți cu cele mai bune rezultate din țară vor lua parte, în luna mai, la „Finala DACE Service Games 2019”, de la sediul Daikin Central Europe din Viena. În cadrul acestui eveniment, tehnicienii de service din fiecare regiune se vor întrece în trei probe diferite: o probă scrisă pentru testarea cunoștințelor tehnice, o probă practică care constă într-un test de diagnosticare pe unități cu agent frigorific R-32 și o probă de sudură, în cadrul căreia vor înlocui părți de traseu frigorific prin sudură. Câștigătorii finalei vor avea șansa de a participa mai departe la “Daikin Europe Service Games”, de la fabrica Daikin din Oostende – Belgia, în luna octombrie 2019, aceasta fiind și ultima etapă dinaintea “Daikin World Wide Service Olympics”, eveniment care va avea loc în Japonia, în noiembrie 2020.

Cursuri de pregătire pentru admiterea 2019 la UNATC

0
Încep pregătirile pentru admiterea 2019 în învăţământul superior. Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” (UNATC) anunţă că organizează cursuri de pregătire pentru admiterea din toamnă la Facultatea de Teatru și Facultatea de Film: – Pentru toate specializarile din domeniile Teatru-Artele spectacolului (Actorie, Regie, Păpuși-marionete, Coregrafie) și Scenografie – cursuri pe module de specialitate, din 15 februarie, ora 10.00 (modul I 15, 16, 17 februarie; modul II 15, 16, 17 martie; modul III 12, 13, 14 aprilie) – Pentru specializările Artele spectacolului (Actorie) – câte două cursuri a câte trei ore fiecare, în zilele programate, orele 10.00-13.00; 14.00-17.00 – Pentru specializările Artele spectacolului (Păpuși-marionete, Regie, Coregrafie) și Scenografie – câte un curs a câte trei ore fiecare, în zilele programate, orele 10.00-13.00 Taxă: 100 lei/curs – Pentru specializarea Teatrologie-management cultural, jurnalism teatral – în zilele de sâmbătă, 2, 9, 16, 23 şi 30 martie 2019, orele 11.00, în sala 1 Teatrologie; cursurile sunt gratuite – Pentru toate specializările din domeniul Film-regie de film și televiziune, Imagine de film și televiziune, Multimedia: sunet, montaj, Animație, Comunicare audio-vizuală: scenaristică, publicitate media, filmologie – din 16 februarie – Pentru specializarea Fotografie – din 23 februarie Toate cursurile sunt programate sâmbăta, orele 10.00-13.00 Pentru fiecare specializare sunt prevăzute zece cursuri Taxă: 100 lei/curs. Detalii: http://unatc.ro/admitere/pregatire.php. Înscrieri: http://unatc.ro/prezentare/contact.php.

Impactul OUG 114/28.12.2018, analizat de Consiliul IMM-urilor

0
  Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) a făcut o analiză de impact asupra OUG 114/28.12.2018 printr-un sondaj la nivelul întreprinzătorilor având ca obiectiv evaluarea măsurilor de suprataxare a băncilor, a companiilor din energie şi telecomunicaţii, de creştere a salariului minim şi de limitare a activităţii zilierilor. Au participat 387 de respondenți, majoritatea din microîntreprinderi. Din diversitatea exprimărilor, reţinem câteva date elocvente. Suprataxarea băncilor declară că o susțin doar 38,7% din respondenți (61,3% au răspuns negativ), suprataxarea companiilor din energie are susținători în proporţie de 29,7%, în timp ce 70,3% se declarî împotriva taxării respectivelor companii, iar suprataxarea companiilor din telecomunicaţii este susţinută de 33,8% dintre cei chestionaţi şi respinsă de 66,2%. Ca efecte generate de suprataxarea băncilor au fost enunţate transferarea costurilor către clienți (69,3%), „accesul la creditul bancar va deveni mai dificil și costisitor și pentru populație, și pentru companii, în special microintreprinderile și pentru statul român, care riscă costuri suplimentare cu serviciul datoriei” (64%),   „scăderea creditelor nou acordate, diminuând investițiile, consumul și creșterea economică” (56%), „creșterea încasărilor la bugetul de stat” (46,7%). Ca efecte ale suprataxării companiilor din energie, „78,70% din respondenți au răspuns că se vor transfera costurile către clienți (persoane fizice și juridice), 54% au menționat reducerea investițiilor și diminuarea unor activități economice, 48% au evidențiat creșterea încasărilor la bugetul de stat”. Drept efecte ale suprataxării companiilor din telecomunicaţii au fost estimate transferul costurilor către clienți persoane fizice și juridice (75%), creșterea încasărilor la bugetul de stat (50%), reducerea investițiilor și diminuarea unor activități economice (47,20%). Ca măsuri pentru stabilirea de noi obligații fiscale au fost enumerate, în ordine, „asigurarea stabilității și predictibilității legislației fiscale” (81,30%), „necesitatea fundamentării riguroase și realizarea unui studiu de impact” (78,70%), „dezbateri publice cu toate părțile interesate” (68%), „modificarea/completarea Codului fiscal doar prin lege, care intra in vigoare in termen de minimum 6 luni de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I” (66,70%), „asigurarea din timp a informării contribuabililor” (58,7%), „consultarea confederațiilor patronale” (56%), „Testul IMM” (53,30%). Cele mai multe (68,1%) întreprinderi dintre cele supuse sondajului au între 1 şi 5 angajaţi la nivelul salariului minim brut pe economie.74,30% din respondenți își exprimă dezaprobarea pentru un salariu minim pe economie diferențiat pe diferite criterii”. Scumpirea produselor şi serviciilor este indicată a fi cea mai mare dificultate provocată de creşterea salariului minim pe economie, cu o pondere de 61,40%. Disponibilizările de salariaţi sunt indicate ca posibil efect în proporţie de 57,10% la nivelul respondenţilor. Scăderea fiscalităţii şi simplificarea birocraţiei sunt indicate cel mai frecvent drept măsuri în vederea creşterii salariului minim. Pogtrivit sondajului, „79% din respondenți nu susțin limitarea numărului de zile pentru prestarea activ ităţilor cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri”, context în care83,3% din respondenți nu susțin eliminarea mai multor domenii de activitate în care se putea apela la munca necalificată cu caracter ocazional”. Măsurile considerate de respondenți ca „necesare pentru îmbunățirea pieței muncii în 2019” sunt: „Reglementarea de noi forme/tipuri de angajare mai flexibile (28%), reglementarea convențiilor civile pentru prestarea de activități ocazionale (22,70%), extinderea domeniilor pentru prestarea activităţilor cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri (12%), îmbunătăţirea reglementării contractelor individuale de muncă (12%), simplificarea birocratiei (10,70%)”. CNIPMMR declară că „nu poate susține măsurile de suprataxare, deoarece au fost adoptate fără o fundamentare riguroasă, fără realizarea unui amplu studiu de impact, fără aplicarea Testului IMM, fără consultarea tuturor confederațiilor patronale reprezentative, fără respectarea principiilor fiscalității (modificarea Codului fiscal prin lege, care intra in vigoare in termen de minimum 6 luni de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I și predictibilității impunerii fiscale, cu asigurarea stabilității impozitelor, taxelor si contributiilor obligatorii, pentru o perioada de timp de cel putin un an, in care nu pot interveni modificari in sensul majorarii sau introducerii de noi impozite, taxe si contributii obligatorii, aceste măsuri urmând a avea efecte negative asupra mediului de afaceri”. De asemenea, CNIPMMR se pronunţă pentru „un singur salariu minim brut pe ţară, și nu trei salarii minime”.

ROMGAZ vizează expansiunea pe pieţele internaţionale

0
Directorul general al ROMGAZ, Adrian Volintiru, a afirmat, după întâlnirea cu reprezentanţii companiei SOCAR, că implicarea companiei azere alături de ROMGAZ în cadrul unor proiecte de anvergura duce la crearea unei oportunităţi majore şi deschide drumul expansiunii Romgaz pe pieţele internaţionale. “Intrarea în parteneriat cu o companie de talia SOCAR, cu perspectiva extinderii, este un lucru important pentru noi, pentru că va aduce beneficii majore nu doar ROMGAZ cât şi sectorului energetic şi economiei naţionale în ansamblul său. ROMGAZ doreşte să îşi extindă activitatea pe pietele externe, explorând noi oportunităţi şi identificând variante optime şi eficiente de expansiune cu implicaţii profitabile asupra companiei”, a afirmat Volintiru. In cadrul întâlnirii au fost aduse în discuţie, punctual, proiecte de interes comun. Mai exact, oficialii companiei azere şi-au manifestat interesul pentru explorarea şi exploatarea off-shore, în parteneriat cu ROMGAZ, a gazelor din Marea Neagră, dacă compania română decide să se implice în acest proiect. De asemenea, a fost menţionată posibilitatea colaborării pe proiecte ce vizează Conducta de gaze Trans-Anatolian Natural Gas Pipeline (TANAP) şi gazoductul TransAdriatic Pipeline (TAP), a cărui procedură de finanţare de proiect prin strângerea a 3,9 miliarde euro, s-a încheiat la finalul anului trecut (decembrie 2018). Directorul general al ROMGAZ, Adrian Volintiru, a efectuat o vizita oficială în Republica Azerbaidjan, la invitaţia oficialilor SOCAR. Aceştia au discutat, la Baku, şi despre intenţia companiei române de a colabora atât în zona on shore din Azerbaidjan cât şi în cea off- shore din Marea Carspică. „Întâlnirile vor continua în perioada următoare, pentru a concretiza cele discutate. Am indentificat inclusiv varianta de schimb de expertiză pe partea de depozitare gaze întrucât în cele două companii situaţia este similară, avem capacităţi mari de depozitare (3 mld mc) şi intenţii comune de a dezvolta această activitate în ambele ţări”, a adăugat directorul general al ROMGAZ. Despre TANAP Cu o lungime de 1.850 de kilometri, conducta Trans-Anatolian Natural Gas Pipeline (TANAP) va face legătura între frontiera Turciei cu Grecia şi graniţa dintre Turcia şi Georgia. Capacitatea iniţială a conductei TANAP ar urma să fie de 16 miliarde metri cubi pe an şi să crească până la 23 miliarde metri cubi în 2023 şi 31 miliarde metri cubi în 2026.Societatea care se ocupă de proiectul TANAP este deţinută în proporţie de 58% de compania energetică naţională din Azerbaidjan, SOCAR, şi 30% de compania energetică turcă Botas. Despre TAP Cu o lungime de 870 de kilometri, gazoductul Trans Adriatic Gas Pipeline (TAP) urmează să fie ultimul tronson din acest coridor şi va permite transportul de gaze naturale din Turcia în Italia, via Grecia şi Albania. În anul 2020, când este programată să aibă loc prima livrare de gaze spre Europa, TAP va fi primul gazoduct non-rusesc care va aproviziona Europa, după conexiunea Medgaz, care în anul 2011 a început să livreze gaze din Algeria în Spania. 2 Despre SOCAR Compania petrolieră de stat a Republicii Azerbaidjan (SOCAR) este implicată în explorarea câmpurilor de petrol și gaze, producerea, prelucrarea și transportul de petrol, gaze și gaze condensate, comercializarea petrolului și a produselor petrochimice pe piețele interne și internaționale și furnizarea de gaze naturale industria și publicul din Azerbaidjan. Trei divizii de producție, două rafinării de petrol și o unitate de prelucrare a gazelor, o flotă de petrolier, o platformă de producție a platformelor de adâncime, două trusturi, o instituție și 22 de subdiviziuni funcționează ca entități corporative în cadrul SOCAR. Întreprinderile mixte (inclusiv întreprinderile din Georgia și Turcia), consorțiile și companiile care operează cu participarea SOCAR desfășoară activități în diferite părți ale industriei petroliere. SOCAR are birouri reprezentative în Georgia, Turcia, România, Austria, Elveția, Kazahstan, Marea Britanie, Iran, Germania și Ucraina și companii comerciale din Elveția, Singapore, Vietnam, Nigeria și alte țări. Despre ROMGAZ Romgaz este cel mai mare producător şi principal furnizor de gaze naturale din România. Compania este admisă la tranzacționare pe piața Bursei de Valori din București şi a Bursei din Londra (LSE). Acționar principal este statul român cu o participație de 70%. Compania are o experiență vastă în domeniul explorării şi producerii de gaze naturale, istoria sa începând acum mai bine de 100 de ani în 1909. Romgaz face cercetare geologică în scopul descoperirii de noi zăcăminte gazifere, produce gaz metan prin exploatarea zăcămintelor din portofoliul companiei, depozitează subteran gaze naturale, efectuează intervenții, reparații capitale şi operații speciale la sonde şi asigură servicii profesioniste de transport tehnologic. Din 2013, Romgaz şi-a extins domeniul de activitate prin asimilarea centralei termoelectrice de la Iernut, devenind astfel producător şi furnizor de energie electrică.

Cristian Roșu (ASF): Asigurările de sănătate și educația financiară, provocările anului 2019

0

Prezent astăzi la evenimentul „XPRIMM Time for business – Provocările anului 2019” Cristian Roșu – vicepreședintele ASF, a declarat:

„Din datele disponibile pe baza raportărilor primite la 30.09.2018, valoarea totală a primelor brute subscrise  de către cele 29 de societăți de asigurare active a fost de 7,47 miliarde lei, ceea ce reprezintă o creștere cu 2% fată de aceeași perioadă a anului 2017, când valoarea înregistrată a fost de 7,32 miliarde lei.

Piața a continuat să fie dominată de asigurările generale – pondere 79% – cu un volum de prime brute subscrise de 5,88 miliarde lei, în creștere cu 2% față de perioada similară a anului 2017, în timp ce asigurările de viață au reprezentat 21% din totalul primelor brute subscrise, cu un volum de prime brute subscrise de 1,59 miliarde lei înregistrând o creștere de 4% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Asigurările de raspundere civilă auto (RCA), cu un volum de prime brute subscrise de 2,69 miliarde lei, au continuat să dețină ponderea principală – 46% –  în totalul de prime brute subscrise pentru asigurările generale.

În cazul asigurărilor RCA s-a înregistrat o scădere a volumului de prime brute subscrise cu 6% față de primele 9 luni ale anului precedent, însă numărul contractelor de asigurare încheiate a crescut (6.093.155 față de 5.643.732).

                Din datele statistice disponibile în acest moment se poate aprecia ca piața asigurărilor nu a înregistrat modificări semnificative și apreciem că aceeași va fi tendința și pentru anul 2019.

                Cu toate acestea, apreciem anul 2019 ca unul plin de provocări în activitatea industriei, pornind de la obiectivele pe care ni le-am propus.

Unul dintre acestea este legat de consolidarea implementării noilor directive care au generat modificări de substanță în 2018, și anume GDPR și IDD, aceasta din urmă vizând două direcții extrem de importante, pe de o parte distribuția, reglementă recent prin Norma 19/2018 și pe de altă parte pregătirea profesională reglementată prin Norma 20/2018.

Preocuparea noastră principală va fi îndreptată în direcția punerii corecte în aplicare a prevederilor celor două norme, având ca rezultat conduita în relația cu consumatorul.

Dealtfel, conduita în relația cu consumatorul trebuie să aibă ca rezultat creșterea gradului de cuprindere în asigurare, România înregistrând un grad de penetrare de doar 1,21% din PIB față de valori mult mai mari care se înregistrează în țările dezvoltate (12% Franța și 6% Germania).

Cei doi indicatori care dau imaginea de ansamblu asupra pieței asigurărilor, și anume gradul de penetrare și gradul de concentrare, denotă o piață mică comparativ cu PIB, ceea ce, la prima vedere constituie un aspect negativ.

Acest lucru trebuie văzut însa ca o oportunitate întrucât există loc de creștere, piața românească dispunând de un potențial înca foarte mare.

În acest sens, vom continua să ne implicăm în acțiunile de educație financiară începute și, de asemenea, vom avea în vedere demararea altor activitați noi, astfel încat consumatorul de produse de asigurare să înteleagă care sunt produsele de care are nevoie și ce asteptări trebuie să aibă, atât de la produsele achiziționate cât și de la serviciile pe care trebuie să le primească din partea distribuitorilor și a societăților de asigurare.

                Pornind de la aceste lucruri, provocările anului 2019 sunt legate de:

–          Revizuirea Legii 132/2017 a RCA, în acord cu Directivele Europene care se vor produce în prima parte a anului 2019, cu câteva modificări ce vor avea menirea de a crea mai multă flexibilitate și premisele maturizării acestui segment de asigurări;

–          Modificări aduse Legii 260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuințelor împotriva dezastrelor ce au ca scop creșterea gradului de penetrare;

–          Modificarea Legii 503/2004 privind redresarea financiară, falimentul, dizolvarea și lichidarea voluntară în activitatea de asigurări, prin care vom crea de fapt o lege comună cu Legea 246/2015 privind redresarea și rezoluția asigurătorilor astfel încât să rezulte un cadru complet de intervenție timpurie în situații nefavorabile;

–          Legea privind societațile mutuale de asigurare, aflata înca în dezbatere și care va constitui un element de noutate pe piața românească de asigurări;

Cea mai mare provocare a anului 2019 este dată însă de asigurările de sănătate, care vor trebui acceptate și în mediul public, un posibil parteneriat având ca rezultat crearea de surse alternative de finanțare pentru prestatorii publici de servicii medicale și nu în ultimul rând, creând consumatorului accesul la servicii medicale complete, de calitate și alternative.”

Evenimente la Romexpo în semestrul I 2019

0
Romexpo deschide seria eveniementelor din acest an cu Târgul de turism al României (I) – 21-24 februarie, concomitent cu Romhotel – Expoziția internațională de echipamente, mobilier și dotări pentru hoteluri și restaurante. Urmează: 14-17 martie – Construct-Ambient Expo – Târgul internațional de tehnologii, echipamente, utilaje și materiale pentru construcții, amenajări interioare și exterioare, decorațiuni și piscine; Romtherm – Expoziția internațională pentru instalații, echipamente de încălzire, răcire și de condiționare a aerului; Expo Flowers & Garden – Expoziția internațională de flori, amenajări peisagistice, horticultură și grădinărit; Mobila Expo – Târgul de mobilă cu vânzare; Modexpo I – Expoziția internațională de țesături textile, îmbrăcăminte, pielărie, blănărie, încălțăminte și marochinărie, accesorii; Antique Market I – Târgul de obiecte de artă și antichități 11-13 aprilie – Rommedica – Târgul internațional de medicină și farmacie; Denta I – Expoziția internațională de produse și echipamente pentru medicină și tehnică dentară; Somn Expo – Expoziția de produse și servicii care asigură un somn liniștit 14-17 mai – Metal Show & TIB – unificarea pieței târgurilor industriale în folosul expozanților și vizitatorilor; Inventika – Salonul de invenții și inovații 30 mai-2 iunie – Tibco – Târgul internațional de bunuri de larg consum; Bio Life & Style Expo – Expoziția pentru o viață verde; Senior Expo – Târgul dedicat seniorilor; Expo Funerare – Salonul pentru servicii funerare 12-15 iunie – Bucharest DigIT Expo – provocări și oportunități ale digitalizării și inovației tehnologice Romexpo anunţă că „urmărește atragerea și organizarea de noi festivaluri, concerte, manifestări sportive dedicate publicului larg și de evenimente corporate (conferințe, congrese, seminarii, sesiuni de networking) dedicate specialiștilor din diverse sectoare de activitate socio-economice și adaptate nevoilor mediului de afaceri”.

Băncile caută soluţii pentru stabilitate financiară

0
Asociaţia Română a Băncilor (ARB) şi Consiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR) au organizat o conferinţă cu tema „Provocările industriei bancare în anul deţinerii preşedinţiei Consiliului Uniunii Europene”. Au fost reprezentate la nivel de conducere bănci de referinţă care, după cum a subliniat Florin Dănescu, preşedintele executiv al ARB, s-au pronunţat „în calitate de finanţatori ai economiei româneşti” asupra implicaţiilor la zi şi de perspectivă ale măsurilor fiscale stabilite la nivel guvernamental prin OUG 114/29 decembrie 2018. Ca bază de discuţie, Iancu Guda, preşedintele Asociaţiei Analiştilor Financiar-Bancari din România (AAFBR), a făcut o expunere asupra provocărilor deschise mediului de afaceri la confluenţa reglementărilor interne cu contextul economic şi politic internaţional. Semnalarea sa a fost că „în Europa, creşterea economică tinde spre zero”, iar „în România se acumulează dezechilibre”. Referitor la subiectul presant al impozitării activelor financiare ale băncilor dacă nivelul ROBOR trece de 2%, a explicat că „profitabilitatea băncilor nu are cum să fie legată de dimensiunea ROBOR”, acesta fiind legat de inflaţie: „Întotdeauna când inflaţia creşte, ROBOR creşte; când inflaţia scade, ROBOR scade. Dobânzile trebuie să reflecte inflaţia şi apoi riscul din piaţă şi lichiditatea din piaţă”. Sergiu Oprescu, preşedintele Consiliului Director al ARB, a apreciat că decizia Executivului „nu este funcţională în clipa de faţă şi poate să producă efecte” şi, mai mult, „e foarte greu de reparat pe planul credibilităţii răul produs”; totuşi, „se mai poate repara pe planul stabilităţii, dacă intrăm într-un dialog, dacă găsim soluţiile, dacă parametrizăm această iniţiativă astfel încât să devină funcţională. E o problemă şi de stabilitate financiară. Încercăm să înţelegem care sunt nevoile administraţiei, nevoile guvernului, nevoile societăţii, ca să putem să venim cu răspunsuri coerente, validate de economia de piaţă pentru aceste nevoi”. Totodată, Sergiu Oprescu a făcut observaţia că de fapt (şi de drept) în discuţie se află un set de măsuri, din moment ce mai „sunt trei iniţiative legislative care au trecut de Parlament” şi „se discută şi de o altă iniţiativă, referitoare la provizioane”. Aceste iniţiative, a afirmat preşedintele Consiliului Director al ARB, „vin cu o cadenţă demnă de un scop mai bun şi nu ştim încotro împing lucrurile, dar creează premisele unei furtuni perfecte pentru economie”. Sergiu Manea, CEO al Băncii Comerciale Române (BCR), a enunţat ca impact imediat al ordonanţei guvernamentale în discuţie revizuirea planurilor de investiţii: „Noi am început să ne uităm ce putem raţionaliza din punctul de vedere al cheltuielilor. Revizuim toate planurile de investiţii pe care le aveam până acum. Probabil că unele dintre investiţiile pe care doream să le facem le vom pune în aşteptare. Nu vom discuta niciodată despre revizuiri privind clienţii. Clienţii sunt principala noastră preocupare”. La iminenta reducere a investiţiilor, cu efectele implicite, s-a referit şi Omer Tetik, directorului executiv al Băncii Transilvania: „Noi am dat mii de credite, am investit miliarde. Acum vom reduce investițiile, vom face mai puțin training, mai puține parteneriate. Va trebui să fim foarte selectivi, dar nu ca să sufere clienţii. IMM-urile nu pot digera o creștere agresivă a dobânzilor”. Reamintind că CEC Bank este „o bancă de drept privat cu capital de stat”, Radu Grațian Ghețea, președintele Consiliului de Administrație al CEC Bank a subliniat: „Nu avem alte preocupări, avantaje sau dezavantaje față de ce au toate băncile din sistemul bancar. Suntem preocupați să găsim soluții prin care să reducem cheltuielile, investițiile”.

Penny Market a investit in remodelarea retelei de magazine

0
REWE Romania a finalizat remodelarea a 170 de magazine Penny Market in format Future Store in toata tara prin investitii in valoare de peste 120 milioane de lei, potrivit datelor Wall Street. Procesul de remodelare a fost inceput in martie 2015 si s-a incheiat in luna noiembrie a anului 2018. Formatul Future Store a fost aplicat fiecarui nou magazin deschis incepand cu 2016, astfel ca, in prezent, toate cele 236 magazine Penny Market din tara sunt construite sub acest format, potrivit sursei citate. Conceptul Future Store este realizat pe baza unor studii de piata complexe si a avut ca scop principal imbunatatirea experientei de cumparare pentru clientii Penny Market. “Remodelarea magazinelor in format Future Store a avut un impact pozitiv, iar confirmarea am primit-o chiar de la clientii nostri. Mai mult decat atat, imbunatatirile aduse magazinelor au participat la crearea unor noi locuri de munca prin prisma serviciilor suplimentare pe care le oferim, cum ar fi posibilitatea de a alege produse din vitrine asistate. Vom continua sa investim in imbunatatirea experientei de cumparare pentru cei care aleg sa viziteze magazinele Penny Market,” a declarat Daniel Gross, Director General Penny Market Romania. Penny Market este conceptul de succes al grupului german REWE si unul dintre cei mai activi retaileri din Romania, cu primul magazin deschis pe piata locala in anul 2005. In prezent, REWE Romania detine 236 de magazine Penny Market la nivel national si activeaza cu un numar de peste 4.300 de angajati.

Prețul electricității pentru clienții casnici rămâne constant în următorii 3 ani

0
Producătorii de energie electrică cu costuri de producție scăzute (Hidroelectrica, Nuclearelectrica și centralele în cogenerare care beneficiază de schema de sprijin de tip bonus) vor fi obligați să ofere Furnizorilor de Ultimă Instanță (FUI) energia electrică necesară alimentării tuturor clienților casnici la un preț constând în costul de producție plus un profit reglementat de 5%, precizează un proiect de ordin al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Nu este însă clar ce se va întâmpla cu clienții casnici care au semnat contracte cu furnizori concurențiali. Dacă ordinul ANRE va conduce la înghețarea actualelor prețuri de pe piața de serviciu universal (fosta piață reglementată), așa cum își propune, deocamdată nu este nicio problemă, contractele aflate în vigoare fiind semnate la prețuri inferioare, conform Profit.ro. De asemenea, ordinul prevede că „FUI pot solicita la ANRE modificarea cantităților lunare/totale de energie electrică din contractele reglementate, în cazul unor majorări/reduceri de cel puțin 10% ale consumului prognozat pentru clienții proprii casnici cărora le asigură furnizarea de energie electrică la reglementate, ca urmare a migrării acestora”.