Alegerea celei mai mici oferte de gaze existente în prezent pe site-ul Autorității de Energie, poate aduce într-un sat economii cât aproape 3 pensii minime din România

0

Într-o analiză efectuată de Asociația Energia Inteligentă privind de impactul alegerii celei mai bune oferte de gaze de pe piață, comparativ cu ofertele furnizorilor actuali de gaze, se constată că economia cea mai mare s-ar obține în mediul rural unde aceasta poate să ajungă la echivalentul al 3 pensii minime din România.  

Ofertele prezentate în comparatorul de preț al ANRE situează 3 companii ca avâd cele mai bune prețuri la gazele naturale în acest moment: AIK Energy, Restar Energy și Energy Gas Provider, conform analizei AEI.

Au fost analizate care este diferența de preț între aceste 3 cele mai bune oferte și ofertele furnizorilor actuali pentru fiecare județ și sistem de distribuție din România.

Conform aceluiaș studiu cele mai mari economii la factura anuală de gaz se pot obține prin alegerea uneia dintre cele 3 cele mai bune oferte publicate pe site-ul Autorității, în județele Galați, Neamț și Tulcea.

Tabelul 1. Economii potențiale la factura anuală de gaz prin alegerea uneia dintre cele 3 cele mai bune oferte publicate pe site-ul Autorității

 Furnizor gaze in regim reglementat/Operator de distributieDiferența între oferta AIK și oferta furnizorului actualDiferența între oferta Restar Energy și oferta furnizorului actualDiferența între oferta Energy Gas Provider și oferta furnizorului actual
Judetelei/MWh%Economii medii estimate anual (lei)lei/MWh%Economii medii estimate anual (lei)lei/MWh%Economii medii estimate anual (lei) 
AG, BV, B, BZ, CL, CV, DB, DJ, GL, GJ, IL, IF, OT, PH, VL, VREngie /Distrigaz Sud Retele12.6810%254         8.187%164         7.586%152 
AB, AR, BC, BH, BN, BT, CS, CJ, HR, HD, IS, MM, MS, NT, SJ, SM, SB, SV, TM, VSE.ON / Delgaz Grid22.9217%458       18.4214%368       17.8213%356 
VSGaz Est Vaslui12.6810%254         8.186%164         7.586%152 
IFGaz Sud41.3926%828       36.8923%738       36.2923%726 
IF, CTMegacosntruct17.9413%359       13.4410%269       12.8410%257 
SJ, ARAmarad15.9712%319       11.478%229       10.878%217 
NTCordun Gaz59.4336%1,189       54.9334%1,099       54.3333%1,087 
GREuro Seven Industry39.9328%799       35.4325%709       34.8324%697 
AG, AR, BH, BZ, DB, GR, GJ, IL, IF, PH, TM, SV, TL, VLPremier Energy46.6929%934       42.1927%844       41.5926%832 
ISDesign Proiect28.2819%566       23.7816%476       23.1816%464 
BHDistrigaz Vest33.2223%664       28.7220%574       28.1219%562 
PHConi6.316%126         1.812%36         1.211%24 
Ab, BN, CJ, SJCPL CONCORDIA33.7723%675       29.2720%585       28.6719%573 
ISGaz Nord Est20.916%418       16.4012%328       15.8012%316 
AR, BH, SM, TMGaz Vest8.897%178         4.394%88         3.793%76 
ISGazmir Iasi2.552%51       (1.95)-2%(39)       (2.55)-2%(51) 
HRHarghita Gaz8.227%164         3.723%74         3.122%62 
IFPremier Energy Otopeni10.39%206         5.805%116         5.205%104 
TLPremier Energu Zimnicea49.6338%993       45.1335%903       44.5334%891 
IF, PHProgaz PD23.5717%471       19.0714%381       18.4714%369 
BHSalgaz33.5323%671       29.0320%581       28.4320%569 
TLTulcea Gaz22.2517%445       17.7514%355       17.1513%343 
GLVEGA 9382.1140%1,642       77.6137%1,552       77.0137%1,540 
AGTehnologica Radion40.8526%817       36.3523%727       35.7522%715 
MHMehedinti Gaz24.7319%495       20.2316%405       19.6315%393 
MMBERG43.427%868       38.9025%778       38.3024%766 
SVNord Gaz31.6924%634       27.1921%544       26.5920%532 
SVNova3.53%70       (1.00)-1%(20)       (1.60)-1%(32) 
NTMihoc Oil1.31%26       (3.20)-3%(64)       (3.80)-3%(76) 
TLMM Data11.429%228         6.926%138         6.325%126 
TLMacin Gaz28.9220%578       24.4217%488       23.8217%476 
GRInstant Construct11.89%236         7.306%146         6.705%134 
BV, CTOligopol25.1916%504       20.6913%414       20.0913%402 
         
             

Se constată că  există consumatori casnici de gaze care dacă ar accepta una dintre ofertele primelor trei cele mai bune oferte de preț ar putea obține prețuri mai mici cu până la 40% față de oferta furnizorului actual (oferta publicată pe site-ul ANRE și / sau pagina proprie de internet)” a declarat Dumitru Chisăliță, președintele Asociației Energia Inteligentă.

Asociația Energia Inteligentă reunește profesioniști din domeniul energiei electrice și gazelor naturale, care militează pentru un preț corect al gazelor naturale și pentru creșterea transparenței în piața de energie din România. Misiunea asociației este de a contribui la o mai bună informare a consumatorilor de gaze și de energie din țara noastră.

Economiile estimate care pot să fie obținute de către consumatorii casnici la nivelul unui an în situația alegerii uneia dintre cele mai bune oferte existente în present ar putea permite economii extimate de până la 1600 lei/an.

Angajatorii continuă angajările în ciuda pandemiei

0

Aproximativ 30% dintre companiile din România nu și-au schimbat planurile de recrutare stabilite la începutul anului nici după izbucnirea epidemiei de Covid-19, păstrând același număr de poziții noi pentru care vor face angajări în a doua parte a anului, arată datele unui sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs. Cele mai multe oferte de joburi planificate pentru următoarele două luni vor fi în vânzări și promovare online (47%), precum și în producție (33%), segmente care au o contribuție importantă la revenirea business-ului.

Impactul crizei Covid-19 s-a tradus, în perioada stării de urgență, în afaceri mai mici cu până la 25% pentru 27% dintre companiile participante la sondajul BestJobs, în timp ce 20% și-au înjumătățit practic veniturile. Totuși 23,3% dintre firmele chestionate au declarat că activitatea lor s-a desfășurat în mod normal în perioada stării de urgență, fără a fi redusă. Peste 40% dintre angajatori spun, însă, că și-au păstrat intactă echipa – nu au făcut concedieri (46,7%) și nici nu și-au trimis salariații în șomaj tehnic în această perioadă (40%), iar 23,3% chiar au făcut noi angajări.

După ce au trecut de faza de reacţie rapidă în gestionarea crizei sanitare, în care s-au concentrat prioritar asupra siguranţei angajaţilor şi a supravieţuirii afacerii, aproape jumătate (47%) dintre angajatori afirmă că și-au pregătit un plan de continuitate a business-ului, în timp ce 30% dintre firme nu s-au gândit la o mai bună funcţionare a activităţilor în noul context.

Astfel, 40% dintre companii intenționează să mute în mediul online o parte mai mare din activitate în următorul an, în timp ce alte firme iau în calcul extinderea și în alte sectoare ale economiei (13,3%), reducerea semnificativă a spațiilor de birouri (10%) sau chiar schimbarea obiectului de activitate (3,3%). În cazul a 33,4% dintre companii modelul de business nu va suferi schimbări majore.

După relaxarea măsurilor pentru prevenirea răspândirii coronavirusului și ieșirea din starea de urgență, 36,7% dintre angajatori spun că și-au chemat toți angajații la birou încă din luna mai. Studiul BestJobs arată că în cazul a 23,3% dintre firme activitatea a fost reluată gradual, în primă fază cu mai puțin de un sfert dintre salariați înapoi în birouri, iar alte 20% dintre firme au continuat să lucreze în regim remote. 

Când vine vorba despre măsurile luate pentru protejarea angajaţilor împotriva infectării cu virusul COVID-19, 83,3% dintre participanții la sondajul BestJobs oferă dezinfectanți angajaților, dar și măști (70%) și mănuși (43,3%), dezinfectează cu regularitate spațiile de lucru (76,7%), au achiziționat și  termometre pentru luarea temperaturii (26,7%) sau au rearanjat birourile pentru a mări distanța dintre angajați (33,3%). Tot pentru a asigura angajaților distanțarea socială la birou, unii angajatori au schimbat orarul de lucru pentru a evita orele de vârf (16,7%) sau au rearanjat turele pentru a nu se suprapune (13,3%).Sondajul a fost efectuat în perioada 1-15 iunie 2020, pe un eșantion de aproximativ 150 de companii mici și medii din România.

Cadrul legislativ și investițiile în producerea energiei electrice

0

Coaliția pentru Dezvoltarea României (CDR) – inițiativă privată formată din Camera Americană de Comerț în România (AmCham), Camera Franceză de Comerț în România (CCIFER), Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Camera de Comerț și Industrie Română-Germană (AHK), Romanian Business Leaders (RBL), Consiliul Investitorilor Străini (FIC), Confederația Patronală Concordia (CPC), Consiliul Naţional al Ȋntreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) – prezintă un comentariu referitor la deblocarea cadrului legislative pentru stimularea investițiilor în capacități de producer a energiei electrice.

Securitatea energetică a României poate fi periclitată de lipsa investițiilor în capacități de generare a energiei electrice

Coaliția pentru Dezvoltarea României (CDR) transmite un semnal de alarmă cu privire la importanța deblocării cadrului legislativ pentru a stimula investițiile în noi capacități de producere a energiei electrice prin asigurarea dreptului investitorilor de a semna contracte bancabile negociate pe termen lung, în afara pieței centralizate.

CDR apreciază că prin adoptarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 74/2020 care a dispus completarea alineatului (2) al Articolului 23 din Legea Energiei în vederea instituirii acestui drept pentru noile capacități de producție de energie electrică puse în funcțiune după 1 iunie 2020, s-a început procesul de aliniere și concordanță a legislației primare din România cu prevederile Regulamentului (UE) 943/2019, obligatorii si direct aplicabile deja de la 1 ianuarie 2020. Cu toate acestea, constatăm că proiectul de lege (L321/2020) adoptat de Senatul României în data de 10 iunie 2020 și înregistrat la Camera Deputaților pentru dezbatere și adoptare (PL-x 364/12.06.2020) abrogă această prevedere, în loc să o extindă necondiționat la toți participanții la piața de energie electrică și indiferent de anul punerii in funcțiune a capacităților de producție, fapt ce creează un risc major de acutizare a blocajului din ultimii 8 ani, mai ales în condițiile în care situația investițiilor în sector este încă stagnantă. Deși, în conformitate cu interpretarea ANRE a prevederilor Regulamentului (UE) 2019/943, prin ordin al președintelui ANRE se instituie acest drept, începând cu 1 aprilie 2020, cel putin pentru toți participanții la piața de energie electrică care încheie astfel de contracte pentru perioadă de livrare mai mare de 1 an, în continuare suntem foarte îngrijorați de faptul că la nivel de Parlament nu există niciun fel de disponibilitate de a alinia și corela prevederile Legii nr. 123/2012 cu cele ale Regulamentului (UE) 943/2019 în sensul acordării acestui drept tuturor participanților la piață și fără alte îngrădiri legislative.

CDR urmărește cu atenție evoluția fluxurilor investiționale în economia românească, context în care atrage atenția asupra lipsei de investiții private într-unul dintre principalii piloni strategici ai economiei – domeniul generării energiei electrice. Practic, în ultimii ani investițiile private în acest sector s-au diminuat dramatic până aproape de zero.

Parcul de generare a energiei electrice din surse convenționale în România este îmbătrânit și are nevoie de investiții masive de capital. Importante capacități instalate se apropie de termenul de retragere din exploatare din motive de vechime, conformitate cu legislația europeană de mediu sau performanță economică. O sursă de finanțare importantă pentru substituirea acestora, capitalul privat, întâmpină însă obstacole insurmontabile originate de cadrul legislativ în vigoare. Acest blocaj poate genera amenințări la adresa securității energetice a României, în condițiile în care realizarea unui nou proiect, de la stadiul de analiză de fezabilitate la punerea în funcțiune depășește valorile caracteristice termenului mediu. De exemplu, proiectele declarate prioritare în propunerea de strategie energetică a României necesită peste 5 ani între momentul deciziei de investire și momentul punerii în funcțiune.

În ultimii ani, CDR a transmis semnale de îngrijorare legate de efectele puternic negative ale unor prevederi din legislația primară, care practic au descurajat aproape în totalitate investițiile private și intențiile unor instituții financiare de a sprijini asemenea investiții. Articolele 23 și 28 din Legea Energiei Electrice și Gazelor Naturale nr. 123/2012 elimină posibilitatea semnării de acorduri contractuale negociate bilateral, utilizate drept instrumente de garantare pentru obținerea de finanțare pentru proiecte noi. Deși au fost transmise numeroase semnale pe multiple canale către factorii de decizie – legiuitori, membri ai executivului și reglementatori – asistăm în continuare la un blocaj generat de prevederi legale restrictive nejustificate. Această stare de fapt descurajează finanțarea de terță parte și inițiativa privată în domeniul producerii energiei electrice atât din surse convenționale cât și din surse regenerabile de energie. CDR reiterează mesajul că încercările de remediere a acestui blocaj prin modificări ale cadrului de reglementare secundar sau prin platforme de tranzactionare pe piețe centralizate nu sunt suficiente pentru a oferi soluții convenabile pentru investitori și finanțatori privați, fiind necesară o revizuire a prevederilor legislației primare. În absența unor măsuri reale, consecința pe termen mediu va fi o capacitate de generare instalată insuficientă, cu impact direct asupra securității energetice a României.

Bacalaureat 2020

0

Începe bacalaureatul 2020, concentrat, practic, la probele scrise, cele orale, de evaluare a competențelor, fiind organizate sub forma echivalării unor medii de medii generale din liceu.

Calendarul probelor scrise este cel fixat, conform Legii nr. 1/20111 a educației naționale, încă de la începutul anului școlar în curs: 22 iunie – limba și literatura română, 23 iunie – limba și literatura maternă, 24 iunie – proba obligatorie a profilului, 25 iunie – proba la alegere a profilului și a specializării, afișarea primelor rezultate, în centrele de examen și pe site-ul bacalaureat.edu.ro – 30 iunie (până la ora 12:00),  depunerea contestațiilor (inclusiv prin mijloace electronice) – 30 iunie (orele 16:00-20:00) și 1 iulie (orele 8:00-12:00).

Ministerul Educației și Cercetării anunță că s-au înscris aproximativ 155.500 de candidați, dintre care aproximativ 123.800 din promoția curentă și 31.800 din promoții anterioare.

La rândul său, Inspectoratul Școlar al Municipiului București informează că în Capitală sunt înscriși peste 17.000 de candidați.

Pentru candidații aflați în izolare/confirmați pozitiv cu noul coronavirus, se organizează o etapă specială începând cu 6 iulie, cu sublinierea că pot participa „doar absolvenții care au avut temperatura peste maximul admis, au fost în izolare, carantină, au afecțiuni cronice care pot crește receptivitatea sau severitatea afecțiunii în contextul pandemiei, sunt spitalizați/internați, în prima etapă a examenelor naționale, pentru diverse afecțiuni”.

Marea Neagră în Noua Economie

0

România Durabilă și EM360 au plăcerea de a vă invita să urmăriți webinarul „Marea Neagră în Noua Economie” ce va avea loc joi, 25 iunie 2020, în intervalul orar 11.00 – 13.30 și va fi transmis live pe pagina de Facebook EM360 –  https://www.facebook.com/EM360Studio/.

Valorificarea superioară a resurselor naturale ale României este o șansă reală pentru relansarea și dezvoltarea pe termen lung a economiei naționale. Adoptarea unui cadru legislativ stabil și predictibil, favorabil investițiilor la Marea Neagră este mai mult decât necesar în acest moment, iar contextul european creat de Green Deal susține oportunitatea exploatării resurselor offshore. Investițiile în producția de gaze naturale va avea un puternic impact atât asupra sectorului energetic cât și asupra economiei naționale în ansamblul ei, prin locurile de muncă susținute, prin contribuțiile la bugetul de stat și prin crearea de oportunități de afaceri pentru industrii și servicii complementare.

Tematica evenimentului abordează următoarele subiecte:

• Piața petrolului și gazelor naturale: presiuni pe preț, presiuni globale și autohtone.

• Predictibilitatea cadrului de reglementare și impactul constrângerilor și barierelor legislative.

• Prioritățile strategice pentru lansarea proiectelor de la Marea Neagră; reglementarea strategică în favoarea proiectelor de investiții.

• Povara fiscală vs. facilități pentru dezvoltarea proiectelor de investiții.

• Piața concurențială de gaze naturale; liberalizarea pieței de gaze naturale.

• Digitalizarea: urgența ridicării barierelor administrative

• Contextul GreenDeal, Marea Neagră și Noua Economie

• Prezentare studiu ASE-ASPES Noua Economie este un demers inițiat de România Durabilă și EM360 care susține un dialog permanent între Executiv și mediul de afaceri și evidențiază importanța implementării de către Guvern a sugestiilor elaborate în urma unui proces transparent de consultare la care participă specialiștii din mediul privat

Mai multe detalii aici

Întâlnirile JTI, la FITS Dunas, viața ca un desen pe nisip

0

Dunas, un spectacol extraordinar pus în scenă de Sidi Larbi Cherkaoui și Maria  Pagés, va putea fi vizionat mâine seară, 19 iunie, la ora 18:55, pe https://www.sibfest.ro/fits-online, cu acces gratuit, în cadrul unei miniserii a Întâlnirilor JTI, prezentate la Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS).

Dunas, o coproducție a Fundației Art Production și TVR, a fost prezentat în premieră în România la Întâlnirile JTI, în 2014.

„Spectacolul îmbină feminitatea telurică a Mariei, prin flamenco și spiritul lui Sidi, acest coregraf excepțional care prin dans, a reușit să elimine granița dintre trup și suflet”, a declarat Gilda Lazăr, Director JTI, despre Dunas.

„Un spectacol intens, fără momente de ralenti, care a ținut publicul de la prima secundă până la final cu răsuflarea tăiată. Viitor și trecut se întrepătrund în prezentul senzual, plin de dureri umane și singurătăți, de căutari, de lupte continue”, scria presa după premiera din România.

În 2019, JTI i-a oferit o stea lui Sidi Larbi Cherkaoui, pe Aleea Stelelor din Sibiu.

JTI susține întreaga secțiune de dans a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, care se desfășoară în perioada 12-21 iunie, într-o ediție specială online.

JTI este partener special al Festivalului, începând cu 2008.

Compania este, de asemenea, partener al Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF), festivalului SoNoRo, al turneelor de muzică clasică din orașele mici și sponsor oficial al Gigi Căciuleanu Romania Dance Company. Întâlnirile JTI, eveniment lansat în 2000, se desfășoară neîntrerupt de 21 de ani și a devenit un brand cultural național pentru dansul contemporan. Sinonime cu calitatea și excelența, Întâlnirile JTI recomandă Garantat 100% și webcultura.ro.

Sondaj global PwC COVID-19 CFO Pulse: Este nevoie de produse și servicii noi pentru recuperarea economică, spun 63% dintre directorii financiari

0

București,  18 Iunie 2020 Aproape 60% dintre directorii financiari sunt preocupați de posibilitatea apariției unui nou val al pandemiei, dar în egală măsură își fac planuri pentru refacerea sau îmbunătățirea fluxurilor de venituri afectate de criză, arată cea mai recentă ediție a sondajului global PwC COVID-19 CFO Pulse. Astfel, 63% dintre ei au în vedere produse și servicii noi sau îmbunătățite pentru ameliorarea veniturilor și subliniază rolul principal al inovației în acest proces. 48% intenționează să schimbe strategia de prețuri, fie prin scumpiri, ieftiniri sau noi condiții de plată și 36% să exploreze strategii alternative de distribuție, cum ar fi trecerea la vânzare sau livrare virtuală a serviciilor.

”Majoritatea companiilor au depășit etapa de răspuns imediat la criză, au înțeles că virusul va rămâne o amenințare pentru o lungă perioadă și au început să își adapteze strategiile la noile condiții de piață ca să obțină o recuperare financiară cât mai rapidă. Pentru a genera venituri în contextul schimbat de criză, companiile au nevoie de servicii și produse care să răspundă noilor realități. Prin urmare, creativitatea și inovația vor fi factori determinanți în cursa pentru relansarea activităților economice”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.

Principalele concluzii ale sondajului

Principala preocupare pentru majoritatea (60%) directorilor financiari vizează efectele unei crize economice globale și posibila apariție a unui nou val de infectări.

Mai mult de jumătate (53%) se așteaptă la o scădere a veniturilor și / sau a profiturilor de până la 25% ca urmare a crizei. Pentru a reface fluxurile de venituri, 63% planifică modificări ale ofertei de produse sau servicii.

Companiile adoptă noi moduri de lucru, 52% raportând că intenționează să facă din munca la distanță o opțiune permanentă pentru rolurile care o permit, iar 52% vor să îmbunătățească experiența de lucru la distanță.

Alte constatări importante

Directorii financiari s-au arătat mai puțin îngrijorați de întreruperile lanțurilor de aprovizionare (17%) și de capacitatea de a gestiona eficient munca la distanță (16%), în condițiile în care majoritatea companiilor au depășit cu succes aceste aspecte.

Astfel, dacă în urmă cu două luni, aproape jumătate (45%) dintre directorii financiari estimau reducerea productivității din cauza lipsei capacităților de lucru la distanță, conform actualului sondaj, doar 26% anticipează pierdere de productivitate în luna următoare.

În prezent, doar 4% dintre directorii financiari afirmă că este încă dificil de evaluat impactul crizei. În aceste condiții, 81% dintre ei continuă să se concentreze pe reducerea costurilor ca principală măsură de atenuare a efectelor crizei, iar mai mult de jumătate (56%) au în vedere amânarea sau anularea investițiilor planificate. Investițiile Capex reprezintă cea mai probabilă sursă de amânare sau reducere a cheltuielilor,  arată  82% dintre directorii financiari, în vreme ce 47% vor reduce cheltuielile operaționale, iar 40% costurile cu forța de muncă.

Despre sondaj

Cea de-a cincea ediție a sondajului Global COVID-19 CFO Pulse  a fost publicată în data de 15 iunie și a fost realizată în prima săptămână a lunii iunie în rândul a 989 de directori financiari din 23 de țări și teritorii: Africa Centrală și de Sud, Brazilia, Caraibe, China/Hong Kong, Cipru, Danemarca, Franța, Germania, Grecia, Irlanda, Japonia, Lituania, Malaezia, Mexic, Orientul Mijlociu, Olanda, Portugalia, Singapore, Suedia, Thailanda, Turcia, SUA și Vietnam.

Comunicat presa Crucea Rosie

0

Suceava, 19 iunie 2020: Crucea Roșie Suceava anunță că unitatea mobilă de terapie intensivă achizitionata cu fondurile din campania 1cm.ro a ajuns în Suceava și urmează să fie pregătită și echipată pentru a deveni funcțională.

Această unitate mobilă poate fi folosită și mutată rapid oriunde este nevoie pe întreaga durată a pandemiei Covid19. Unitatea are în dotare 12 paturi de terapie intensivă, 12 ventilatoare, 12 monitoare de funcții vitale și 72 de injectomate, dispune de un generator propriu, de rezervă de apă și de grupuri sanitare. Unitatea mobilă va fi disponibilă și după ieșirea din pandemie, în situații de calamități sau dezastre și are ca scop creșterea capacității spitalelor și a sistemului medical în general, de îngrijire a pacienților la standarde înalte. De mentionat ca valoarea acestei unitati si a dotarilor este de aproximativ 450.000 euro.

Achiziționarea din Turcia de către Crucea Roșie Suceava a acestei unități medicale mobile de terapie intensivă a fost posibilă datorită fondurilor rezultate în urma campaniei „1 centimetru de fapte – cu toții în linia întâi”, inițiată de antreprenorul sucevean Ștefan Mandachi.  În cadrul campaniei, compania Unilever South Central Europe alături de divizia de înghețată din Suceava, reprezentată de brandul Betty Ice, a contribuit cu 320.000 de euro pentru achiziționarea unei unități mobile de terapie intensivă dotată cu 12 paturi, cu scopul de a ajuta comunitatea din Suceava, una dintre zonele cele mai afectate de pandemie.

Unitatea mobilă de terapie intensivă aduce speranță și încredere oamenilor din regiune. Avem un adevărat sprijin în fiecare dintre donatori: persoanele și companiile care au arătat în această perioadă că sunt solidari față de comunitățile vulnerabile. Fără ajutorul lor nu am fi reușit să facem toate aceste achiziții și să contribuim astfel la însănătoșirea comunității noastre”, a precizat Corneliu Dediu, Director Crucea Roșie Suceava.

Crucea Roșie Suceava anunță continuarea acțiunilor de achiziționare de produse si echipamente în funcție de necesitățile stabilite împreună cu autoritățile locale și cu managementul spitalelor, precum și în funcție de evoluția situației de sănătate la nivelul județului.

Pe această cale, Crucea Roșie Suceava își exprimă recunoștința față de toți donatorii implicați în campanie și aduce mulțumiri massmedia locale și centrale pentru sprijin în comunicare și pentru prezentarea corecta si prompta a informatiilor legate de campania umanitară „1 centimetru de fapte – cu toții în linia întâi”. 

Locuri de muncă vacante

0

Agenţii economici din județul Ilfov au înregistrate în evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov 669 locuri de muncă vacante: 43 – pentru studii superioare, 173 – pentru studii medii, 170 – pentru muncitori calificaţi, 283 – pentru muncitori necalificaţi.

Oferta este în profesiile, meseriile, ocupaţiile de manager, contabil-șef, controlor financiar, șef formație, analist calitate, manager proiect, secretară, pizzar, zidar etc.

Condiţiile de angajare, valabilitatea ofertei şi informaţiile suplimentare despre fiecare loc de muncă în parte se pot obţine la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str. Ruginoasa, nr. 4, sector 4, la telefon (021)332.37.08/105,pe site-ul AJOFM Ilfov, la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov.

Universitatea din București, la cea mai mare conferință de fact-checking din lume prin Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării

0

Universitatea din București va fi reprezentată de Facultatea de Jurnalism și Științe Comunicării la cea mai mare conferință de fact-checkers din lume, Global Fact 7, eveniment cu tradiție organizat anual de International Fact-Checking Network. FJSC va transmite live evenimentul (cu desfășurare online) pe www.facebook.com/fjsc20 în perioada 22-27 iunie 2020.

Conf. univ. dr. Antonio Momoc, decanul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București: „La conferința Global Fact de anul trecut au fost 240 de participanți din 55 de țări. Anul acesta, la Global Fact 7, pentru că evenimentul este online, vor fi 7 zile de dezbateri online, în loc de 3, vom fi de 4 ori mai mulți. 950 membri ai comunității de fact-checking din 70 de țări s-au înregistrat deja pentru conferință. Împreună cu partenerii de la Stadeum Group invităm studenții și profesorii pe pagina noastră oficială de Facebook acolo unde vom oferi acces gratuit la dezbaterile și work-shopurile despre cum verificăm informațiile, acuratețea datelor, despre cum prezentăm publicului fapte demonstrabile și mai ales despre cum informăm corect și responsabil publicul într-o epocă a dezinformării și amenințărilor propagandei și manipulării prin fake-news”.

Brian Pike, directorul Stadeum Group, Official Facebook Media Partner: „Stadeum Group a trimis mii de solicitări pentru ștergerea numeroaselor pagini fake și postări conținând fake-news doar în ultimul an, numărul lor crescând semnificativ în contextul pandemiei COVID-19. Acuratețea informațiilor este un subiect sensibil, cu un impact important în viața de zi cu zi. Suntem onorați de parteneriatul cu Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București și de proiectul pe care îl vom construi împreună pentru a reda vocea și credibilitatea adevăraților jurnaliști. Vor fi numeroase prezentări cu abordări din diferite domenii de cercetare asupra fact-checking. Toate sesiunile vor putea fi vizionate live-stream și sunt gratuite atât pentru studenții FJSC, cât și pentru publicul larg preocupat de metodele prin care jurnaliștii profesioniști verifică faptele, într-o perioadă marcată de infodemie în care dezinformarea și conspirațiile au explodat pe internet”.

La conferință vor participa peste 150 speakeri din peste 40 de țări, în 50 de paneluri, dintre care 24 gratuite pentru public, live-stream pe Facebook și YouTube. Agenda conferinței: aici.