Investiție de 50.000 euro la BistroMar

0
Alfredo Seafood – nume de referinţă „în selectarea, importul, prelucrarea și distribuția produselor de pește și fructe de mare de cea mai bună calitate” – a extins restaurantul propriu BistroMar, din Piaţa Floreasca, strada Banul Antonache nr. 41, printr-o investiție de aproximativ 50.000 de euro. Prin mărirea suprafeţei cu 30 mp, restaurantul dispune acum de 80 mp, cu 55 de locuri. Exact spus, este un Gourmet Bistro (restaurant și magazin fanion), în sistem live cooking (specialități pregătite pe loc, în fața clienților), cu atmosferă marină în plin oraş. Oferta cuprinde specialități din pește sălbatic, de acvacultură și fructe de mare exclusiv marca Alfredo Seafood, inclusiv noutatea lansată odată cu extinderea: caviarul Alfredo Seafood, din somon sălbatic de Alaska. De asemenea, se remarcă lărgirea gamei de soiuri de pește sălbatic cu specii precum amberjack, halibut, undițar, grouper, dentex, creveți sălbatici de Sicilia „Carabiniero”, midii românești, rapane de Marea Neagră. În ansamblu, topul preferinţelor publicului cuprinde cacaratița „à la Galiego”, supa siciliană de pește și fructe de mare „Caciucco”, scoicle „Saint Jacques”, tartarul de ton. La pescărie, peștele sălbatic, într-o mare varietate, este pescuit și transportat în țară într-un timp de la 10 la maximum 60 de ore, de pe coastele Mediteranei (Grecia, Italia) sau mai de departe (Spania, Danemarca, Norvegia, Franţa). Produse congelate sunt aduse din SUA, Rusia, Africa de Sud, India, Argentina. Deschis la începutul lui 2018, BistroMar înregistrează o creștere a numărului clienților cu 15% față de prima jumătate a anului. Acesta este şi argumentul extinderii, reliefat de Mihai Cristian Dărmănescu, directorul general al BistroMar, fondatorul Alfredo Seafood: „Am decis să ne extindem datorită cererii din ce în ce mai mari. În afară de experiența culinară deosebită, clienții noștri apreciază calitatea produselor Alfredo Seafood, care este furnizor exclusiv al BistroMar și are o experiență de aproape 20 de ani în importul, prelucrarea și distribuirea peștelui și fructelor de mare. Noi ne ocupăm cu tot ce înseamnă alegerea apelor de unde provine peștele, supraveghem procesul de capturare, procesare, ambalare, depozitare și transport. Aşadar, știm exact cum se mănâncă corect această afacere. Certificările bio MSC și ASC pe care le avem, varietatea extrem de mare de pești sălbatici pe care îi aducem și echipa de bucătari extrem de talentați sunt garanții ale implicării și pasiunii noastre”.

Evenimentul internațional BACK 2 BUSINESS revine în București cu cea de-a treia ediție

0

Evenimentul internațional BACK 2 BUSINESS revine în București cu cea de-a treia ediție pe data de 11 martie 2019, la hotel JW Marriot. Tradiția se continuă și anul acesta cu participarea liderilor din mediul de business internațional, prin implicarea Camerelor de Comerț, a ambasadelor și a numeroaselor asociații ale oamenilor de afaceri din România. BACK 2 BUSINESS aduce împreună antreprenori și membri ai organizațiilor de business într-un cadru formal și creează oportunități de networking pentru profesioniștii din comunitatea de afaceri românească. Organizat în întreaga lume, evenimentul oferă participanților posibilitatea de a explora perspective de business internaționale și de a realiza conexiuni dincolo de granițele țării. BACK 2 BUSINESS 3rd Edition Bucharest pune la dispoziția invitaților o platformă online pe care aceștia o pot accesa pentru a prestabili întâlniri cu participanții care prezintă interes în Business Lounge, spațiu conceput special în cadrul evenimentului pentru găzduirea discuțiilor. Înregistrarea în această platformă oferă posibilitatea de a intra în contact direct cu persoanele care vor participa la viitoarele evenimente globale BACK 2 BUSINESS. În egală măsură, prin intermediul evenimentului, companiile se pot bucura de expunere și pot fi mai aproape de comunitatea internațională a oamenilor de afaceri accesând pachetele de sponsorizare. Anul acesta, organizatorii îl aduc în calitate de guest speaker pe Roger Harrop, The CEO Expert, autor și speaker internațional, prezent în Top 10 Management & Strategy Speakers Worldwide. Prezentarea sa “WIN! How to succeed in the new game of business” face parte din seria discursurilor adunate sub umbrela conceptului ”Staying in the Helicopter®” și se axează pe idei și tehnici prin care antreprenorii și managerii de top pot dezvolta afacerile dintr-o perspectivă simplă și aplicată. BACK 2 BUSINESS 3rd Edition din 2019 se bucură de sprijinul a peste 10 Camere de Comerț, a numeroase asociații ai oamenilor de afaceri și a câtorva sponsori globali, cum ar fi:

Nomade Communication

COBCOE, The Corporate Group, FARAZAD INVESTMENTS, MoneyCorp și Oil & Gas ALLIANCE, dar și locali.

Prima carte apărută în România despre Internetul Lucrurilor (IoT)

0
O premieră deosebită sub aspect ştiinţific, într-un domeniu în plină expansiune – Internet of Things (IoT)/ “Internetul lucrurilor” – o constituie cartea „ESP32 Programming for the Internet of Things”, de prof. univ. dr. Sever Spânulescu, rectorul Universității Hyperion. Lucrarea este prima carte de profil apărută în România, dedicată „celei mai noi apariţii de succes în arena IoT, microcontrolererul WiFi Esp32”, utilă specialiștilor în IT, studenților şi masteranzilor la automatica, informatică aplicată, fizică, tuturor pasionaţilor în domeniu. Actualitatea cărţii este susţinută de faptul că „în ultimele decenii, din ce în ce mai multe obiecte din industrie, comerț, infrastructură și chiar consum au fost dotate cu diverse aplicații de automatizare, electronică și informatică, care includ deja procesoare cu un grad de inteligență în creştere. Tot mai multe dintre aceste subsisteme au fost interconectate, în special în mediul industrial, schimbând informații și îmbunătățind considerabil productivitatea prin astfel de comunicații de la mașină la mașină (M2M). În același timp, rețeaua globală de comunicații – Internetul – a crescut și s-a dezvoltat, conectând dispozitive desktop, laptop, tablete, dispozitive smartphone, destinate în special utilizatorilor umani. Următorul pas a fost, desigur, fuziunea tuturor acestor schimburi de informații într-un nou nivel – Internetul Lucrurilor – IoT. Prin aceasta, dispozitivele inteligente au căpătat acces la comunicaţiile globale prin intermediul Internetului, iar utilizatorii umani au căpătat acces la monitorizarea și comandarea acestora de la orice distanță. Conform statisticilor, începând cu anul 2009 numărul dispozitivelor cu acces la Internet l-a depăşit pe cel al utilizatorilor umani şi continuă să crească accelerat. Se estimează că numărul componentelor IoT va ajunge la 12 trilioane în 2030, ceea ce va genera probabil o a patra revoluție industrială, numită deja „Industry 4.0”, o sarcină uriașă, care necesită specialiști cu înaltă calificare și soluții simple, cât mai puțin costisitoare. Lucrarea de faţă face o prezentare cursivă, practică, a utilizării celei mai noi apariţii de succes în arena IoT, microcontrolererul WiFi Esp32, permiţând calificarea rapidă şi independentă a celor care au deja cunoștințe clasice de IT și doresc să performeze in acest domeniu”. Cartea în format print și în format eBook poate fi cumpărată de pe Amazon – amzn.to/2QuoUe7 și Lulu – bit.ly/2RXnIww.

Consorţiul universitar CIVIS: integrarea europeană prin educație, cercetare, inovare

0
CIVIS – Universitatea Civică Europeană este un consorţiu format din opt universităţi europene, ai căror exponenţi – rectori, președinți, prorectori și alţi membri ai comunităţilor academice s-au reunit la Universitatea din București în perioada 8-11 ianuarie 2019 (foto UB). Au participat: Yvon Berland (președinte, Universitatea Aix Marseille, Franța), Napoleon Maravegias (prorector, Universitatea Națională și Kapodistriană din Atena, Grecia), Mircea Dumitru (rector, Universitatea din București, România), Yvon Englert (rector, Universitatea Liberă din Bruxelles, Belgia), Rafael Garesse (rector, Universitatea Autonomă din Madrid, Spania), Eugenio Gaudio (Universitatea Sapienza din Roma, Italia), Astrid Söderbergh Widding (președinte, Universitatea din Stockholm, Suedia), Monique Scheer (prorector, Universitatea Eberhard Karls din Tübingen, Germania). După cum informează organizatorii reuniunii, reprezentanții alianței universitare „au discutat despre  viziunea și scopurile comune ale parteneriatului, pentru a contura un proiect pe termen lung”. Reprezentanţii consorţiului subliniază:  „Fundamentul acestei alianțe academice transnaționale este incluziunea, CIVIS propunându-și ca, prin activitatea sa, să contribuie la reducerea decalajelor, creșterea accesului la educație și la crearea de șanse reale la succes pentru studenții noștri. Alianța celor opt universități își propune ca, prin educație, cercetare și inovare, să contribuie la întărirea procesului de integrare europeană, la dezvoltarea unei cetățenii europene active și la rezolvarea problemelor societale cu care se confruntă țările de proveniență, și nu numai”. Consorțiul CIVIS anunţă că „își propune să fie un important vector al schimbării și inovării în domenii precum dezvoltare socială, cultură, mediu, sănătate și energie și să promoveze o abordare bazată pe răspunsuri la provocări care să integreze activități de educație, cercetare și inovare. De altfel, excelența în cercetare va reprezenta un element de bază al noii rețele, contribuind la consolidarea legăturilor de cercetare existente între cele opt universități prin interdisciplinaritate. CIVIS va acționa atât la nivel local, prin implicarea directă în problemele comunităților lor, cât și global, prin abordarea unor probleme ce țin de sustenabilitate și dezvoltare globală durabilă”.    

Analiză în perspectiva unui model economic românesc în UE

0
Fundamentarea unui model economic românesc în UE în orizontul 2040, sub egida Asociaţiei pentru Studii şi Prognoze Economico-Sociale (ASPES), a continuat cu o nouă dezbatere, având tema „Unde se află Romania din punct de vedere economic, social și managerial în UE în anul 2018? Analiza SWOT – puncte tari, puncte slabe. Ce avantaje are România? Amenințări și oportunități”. Desfăşurat, ca de altfel toate dezbaterile acestui demers, sub egida Academiei Române – Secţia de Ştiinte Economice, Juridice şi Sociologie, preşedinte acad. Mugur Isărescu, evenimentul a fost găzduit de Banca Naţională a României şi a avut ca parteneri în organizare Asociaţia Generală a Economiştilor din România (AGER), Asociaţia Facultăţilor de Economie din România (AFER), Academia de Studii Economice din Bucureşti (ASE), Institutul Național de Cercetări Economice „Costin C. Kirițescu” al Academiei Române (INCE), „România Durabilă”, Societatea Academică de Management din România (SAMRO), Asociaţia Confederaţiilor Patronale din România (ACPR), Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR). În expunerea de deschidere a reuniunii, dr. ec. Constantin Boştină, președintele ASPES, a pornit de la încadrarea dezbaterii în contextul celebrării Zilei Cultrii Române, 15 ianuarie, evidenţiind locul şi rolul culturii economice în cadrul larg al culturii naţionale. Pe această bază, a accentuat dr. ec. Constantin Boştină, este necesar „să definim poziţia României în Uniunea Europeană. Aderarea europeană reprezintă un mare avantaj pentru ţară, ceea ce impune o paralelă între potenţialul economic, uman, social şi valorificarea acestuia în realitate”. Preşedintele ASPES a oferit o serie de argumente prin poziţiile de top european şi global ocupate de ţara noastră în sectoare economice precum resurse energetice, ţiţei şi gaze, producţie de autoturisme, potenţial agricol. Acestor atuuri li se contrapune situarea pe poziţia ultimă în spaţiul european la indicatori cum sunt PIB/ locuitor, speranţa de viaţă, progresul social. Momentul unei schimbări este oportun pe plan mondial, a semnalat dr. ec. Constantin Boştină: „Asistăm la o reechilibrare în valorificarea interesului naţional. Uniunea Europeană trece printr-o reconsiderare a unor politici într-un mod care nu poate fi ignorat”. Exponenţi ai mediului universitar şi de cercetare au prezentat rezultate de analiză şi aprecieri tematice. Prof. univ. dr. Eugen Dijmărescu a subliniat că „dezvoltarea economică are nevoie de o viziune politică”. În sens larg, a remarcat că „în Europa se deschide un proces de reformă a statului”, odată cu cerinţa situării cetăţeanului într-o poziţie de prim-plan. „Repere privind resursele umane ale României” au fost prezentate de prof. univ. dr. Luminița Chivu, director general al Institutului Național de Cercetări Economice „Costin C. Kirițescu” al Academiei Române, cu un veritabil semnal de alarmă asupra fenomenului de polarizare a societăţii: „Pe măsură ce literatura despre sărăcie este din ce în ce mai bogată, săracii par a fi din ce în ce mai săraci”. În calitate de președinte al Societății Academice de Management din România, prof. univ. dr. Ovidiu Nicolescu a expus rezultate de cercetare privind „Punctele forte şi punctele slabe ale managementului din România”. Principalul punct forte al managementului românesc, potrivit raportului de cercetare pe 2017, îl constituie „centrarea pe obţinerea de performanţe”. În acelaşi timp, absenţa focalizării pe priorităţi este principalul punct slab în domeniul managementului. Provocări în marginea întrebării „Unde se află România din punct de vedere economic, social și managerial  în UE în anul 2018?” a lansat prof. univ. dr. Constantin Anghelache. A urmat o dezbatere animată, generatoare de repere pentru noi abordări şi pentru aprofundare tematică. Secretarul de stat Dan Octav Paxino, din Ministerul Fondurilor Europene, a pledat pentru dezvoltare pe baza industriei naţionale. Consonant, din perspectiva mediului de afaceri s-a pronunţat. dr. ing. Emanuel Babici (Uzinsider). La rolul unei strategii naţionale în domeniul informaţional s-a referit prof. univ. dr. Doina Banciu. Prof. univ. dr. Radu Rey a oferit o imagine asupra stării la zi şi a perspectivei tezaurului de cultură pe care-l deţine muntele. Dezideratul coerenţei strategiilor sectoriale în concretizarea unei „declaraţii de ambiţie” privind perspectiva evoluţiei României a fost reiterat de prof. univ. dr. ing. Adrian Curaj. O observaţie a prof. univ. dr. Gabriel Popescu a vizat perseverenţa noastră de 160 de ani în a urma modelul european. Dezbaterile privind elaborarea unui model economic al României europene în orizontul anului 2040 vor continua, cu obiectivul realizării unei lucrări de sinteză, adresate factorilor de decizie la nivelul statului.  

Prețul energiei a atins un nou record

0
Prețul mediu al energiei cu livrare în ziua de joi a atins pe piața spot nivelul record de 507 lei/MWh, mai mare cu 2 lei decât precedentul record, înregistrat pe 31 ianuarie 2017, conform Profit.ro. Producția internă care nu face față consumului, greva de la Complexul Energetic Oltenia și importurile ridicate au contribuit la majorarea prețului cu 21,55% într-o singură zi. Exprimat în moneda euro însă, noul record, de 108,3 euro/MWh, se situează sub cel de pe 31 ianuarie, când prețul de 505 lei/MWh echivala cu unul de 112 euro/MWh. De asemenea, prețul din România este cel mai ridicat din Europa, fiind cu 17 euro peste cel din Ungaria, cu 57 de euro peste cel din Slovacia și cu 61 de euro peste cel din Cehia, state cu care România este interconectată, potrivit sursei citate. Opt unități de producție de energie electrică, toate aparținând unor companii de stat sau la care statul este acționar majoritar, s-au aflat în avarie în ultimele două zile. Printre acestea se numără unități de producție de la Turceni, parte a Combinatului Energetic Oltenia (CEO), unde minerii au declanșat un protest spontan, dar și unități de la Iernut sau București.

Sistemul bancar a înregistrat excedent de lichiditate, după 5 luni de stagnare

0
Sistemul bancar a înregistrat un stoc net zilnic de lichiditate de circa 1,9 miliarde de lei în decembrie 2018, marcând prima lună cu exces de lichiditate după iulie, conform Profit.ro. Evoluția, confirmată de datele BNR, s-a văzut din scăderea operațiunilor repo, dar și din reducerea dobânzilor din piața monetară interbancară. Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider Băncile au plasat în decembrie circa 2,53 miliarde de lei (medie zilnică) la facilitatea de depozit a băncii centrale și au luat împrumuturi repo de 0,66 miliarde de lei, situație ce contrastează puternic cu cea apărută în vară, când băncile au fost pe deficit de lichiditate, potrivit sursei citate. De asemenea, ratele pe termen mai lung, de la 3 luni în sus, au scăzut și ele. Acestea sunt influențate și de perspectivele inflației și a majorărilor de dobândă operate de banca centrală. Cum inflația anuală a scăzut și a intrat în ținta de sus a BNR (de 3,5%), analiștii și-au redus așteptările pentru o majorare a dobânzii cheie de la 2,5% în prezent.

Renault lansează noul Kadjar în România

0
Renault a anunţat, miercuri, că lansează în România noul SUV Kadjar, la preţuri începând de la 18.600 de euro, TVA inclus, potrivit News.ro. Noul model a fost dezvăluit în exclusivitate la Salonul Auto de la Paris, iar acum este disponibil şi în România. Lansat în 2015, Kadjar a devenit un model de bază în gama Renault, un produs pentru care au optat deja peste 450.000 de utilizatori din peste 50 de ţări, conform Economica.net. Noul SUV are un motor 1.3 TCe cu două versiuni de putere: TCe140 GPF ( cuplu de 240Nm la 1600 rpm) şi TCe 159 GPF ( cuplu de 260 Nm la 1750 rpm), ambele disponibile cu o cutie manuală sau cu o cutie automată cu dublu ambreiaj EDC şi o transmisie de tipul 4×2, potrivit News.ro. În gama diesel, Noul Kadjar propune două motoare echipate cu un sistem selectiv de reducere catalitică (SCR), considerat un sistem eficient de post-tratare a oxizilor de azot (NOx). Totodată, motorul 1.5 Blue dCi 116 este disponibil cu o cutie de viteze manuală şi este echipat cu „overboost”., iar 1.7 Blue dCi 150, motorizarea diesel de top, este cuplată la o cutie de viteze manuală şi o transmisie 4×4, având o putere mai mare cu 20 CP faţă de modelul precedent, conform surselor citate.

Sondaj BestJobs: 1 din 5 angajați români crede că lucrează în domeniul nepotrivit și își dorește o reconversie profesională

0
București, 16 ianuarie 2019. Doi din cinci angajați români se declară nemulțumiți de situația lor profesională actuală și iau în calcul o schimbare de job anul acesta, iar unul din cinci se gândește chiar la o schimbare de carieră, considerând că lucrează în domeniul nepotrivit pentru el, arată un sondaj realizat de BestJobs, una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Dintre aceștia, puțin peste 10% se gândesc să își caute de lucru în afara țării. Cel mai important motiv pentru care românii și-ar schimba jobul sau chiar cariera rămâne salariul, pentru mai mult de jumătate dintre cei care iau în calcul să facă un astfel de pas în 2019, urmat de lipsa oportunităților suficiente pentru dezvoltare profesională (39%) sau de nevoia de schimbare a angajatorului, a mediului de lucru ori a echipei (28,5%). Alți aproape 18% dintre cei care se gândesc să-și schimbe jobul nu se simt motivați în poziția actuală, 14% își doresc mai mult timp liber, iar pentru 10,7% dintre respondenți este dificil să avanseze în cadrul companiei. Nu în ultimul rând, aproximativ 27% susțin că nu le place ceea ce fac sau consideră că domeniul în care lucrează nu se potrivește cu aptitudinile lor profesionale, majoritatea fiind din rândul angajaților care se gândesc la o reconversie profesională. Când evaluează o nouă oportunitate de job, cele mai importante două criterii sunt, la egalitate, salariul și beneficiile extra-salariale împreună cu programul de lucru, pentru circa 86% dintre respondenți. Urmează domeniul de activitate al companiei, de care țin cont 39,3% dintre angajați, și proximitatea biroului față de casă, care contează la fel de mult ca perspectivele de dezvoltare în cadrul companiei, după cum au punctat 32% dintre respondenții sondajului BestJobs. Totodată, candidații mai evaluează poziția în piață și reputația angajatorului (14,3%) și inclusiv părerile despre angajator din social media (7,7%). „Interesant este că, în premieră, programul de lucru contează la fel de mult ca pachetul salarial la evaluarea unei oferte de job. Cu alte cuvinte, oamenii pun tot mai mult preț pe echilibrul dintre viața la job și timpul personal, pe care nu mai sunt dispuși să-l sacrifice atât de ușor în folosul companiei. În plus, generația tânără este mult mai flexibilă și dispusă la schimbări radicale în carieră, pe care le vede ca pe o provocare, dar și ca pe un mod de a-și descoperi talentele. De aceea vedem un procent atât de mare de salariați care vor să își schimbe jobul sau, mai mult, să ia decizia radicală de a-și schimba complet domeniul de activitate”, a declarat Călin Fusu, CEO al companiei de recrutare BestJobs. Flexibilitatea când vine vorba despre programul de lucru, dar și în ceea ce privește evoluția profesională în cadrul companiei, este principalul beneficiu pe care și-l doresc de la un potențial angajator aproximativ 68% dintre cei chestionați, urmat de posibilitatea de a lucra de acasă (52%), precum și de acordarea mai multor zile de concediu de odihnă (44%). Totodată, jumătate dintre respondenți și-ar dori de la viitorul angajator abonamente la clinici medicale private și programe de dezvoltare/training-uri. Un sfert dintre salariați pun preț pe programele de reduceri pentru serviciile oferite de către partenerii agreați ai companiei, alți 17,8% vor abonamente la săli de sport, iar 7,2% și-ar dori un spațiu pentru recreere la birou. Peste jumătate dintre angajatori vor reduce costurile cu personalul din cauza majorării salariului minim pe economie De cealaltă parte, peste jumătate dintre angajatorii care au răspuns sondajului au declarat că, în urma creșterii salariului minim pe economie de la 1 ianuarie, vor lua măsuri pentru reducerea cheltuielilor cu personalul. Astfel, aproximativ un sfert dintre angajatori iau în calcul reduceri de personal, fie prin comasarea anumitor funcții/responsabilități, fie prin restructurarea anumitor poziții sau prin automatizarea de procese care ar elimina resursa umană aferentă, iar alți 14% analizează restrângerea pachetelor de beneficii extra-salariale. Pentru 12% dintre companii, majorarea salariului minim va determina cel mai probabil înghețarea altor creșteri salariale planificate la nivel de companie pentru acest an. Restul de 49% nu prevăd vreun impact pe care salariații să îl resimtă. Efervescența pieței muncii determină însă mulți angajatori să continue procesul de recrutare și în 2019, atât pentru poziții noi, cât și pentru acoperirea pozițiilor existente pe care se înregistrează fluctuații de personal. Cei mai mulți angajatori (44%) estimează că vor deschide până în 10 poziții noi în primul semestru din 2019, iar 37,2%, între 10 și 50 de poziții, existând totodată și cazuri unde vor fi deschise peste 100 de poziții. O treime dintre pozițiile noi vor fi acoperite de un singur candidat, în timp ce pentru aproximativ jumătate companiile caută să recruteze între 2 și 5 angajați. Deși angajații speră la salarii mai mari de la viitorul job, cei mai mulți angajatori (46,5%) spun că ofertele salariale ale companiei vor fi similare celor din 2018. Numai un sfert dintre companii spun că vor oferi un salariu mai mare cu până la 5%, alți 16,3% vor crește ofertele salariale cu 6-9%. Există însă și angajatori pregătiți să ofere salarii cu 10-15% mai mari noilor angajați anul acesta (7%) sau chiar cu 20% mai mari (2,3%), mai arată sondajul BestJobs. În privința beneficiilor extra-salariale noi pe care le vor oferi salariaților în acest an, companiile au precizat că acestea vor fi: petreceri pentru angajați (11,7%), teambuilding-uri (10,7%), prime pentru ocaziile speciale (10,2%), bonuri de masă (10,2%), abonamente la clinici medicale private (8,8%), cursuri și training-uri de dezvoltare personală (8,3%). Doar 5,4% dintre angajatori spun că vor oferi program flexibil, iar mai multe zile de concediu de odihnă vor fi acordate de către 3,4% dintre respondenți. Printre beneficiile ce vor mai fi acordate se numără transport gratuit, fructe și/sau cafea gratuite la birou, abonamente la săli de sport etc. Sondajul BestJobs a fost efectuat în perioada 23 decembrie 2018 – 9 ianuarie 2019 pe un eșantion de 1.411 utilizatori de internet, reprezentativ la nivel urban, și pe un eșantion de 382 companii mici, medii și mari din România. Despre BestJobs BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare. Cu un număr de peste 2,5 milioane de profesioniști conectați la piața muncii și peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în țară, cât și în străinătate, BestJobs creează conexiuni între toți cei care vor să găsească un job mai bun și angajatorii care caută noi talente. Recent, portalul de recrutare online a lansat serviciul de recrutare pentru perioade scurte, prin care utilizatorii au posibilitatea să experimenteze mai multe joburi și să nu mai depindă de un program fix de lucru.

Deloitte: Piața de fuziuni și achiziții va însuma în jur de 100 de tranzacţii în 2019, iar tranzacţiile cu credite neperformante vor continua să scadă

0
Cele mai dinamice sectoare pe piața de fuziuni şi achiziții în 2019 vor fi tehnologia, retailul, industria farmaceutică și servicii medicale, bunuri de larg consum şi imobiliar Media multiplilor de evaluare pentru tranzacţiile anunțate în România în perioada 2016-2018 a fost de 8,5 x EBITDA, ușor peste media din Europa Centrală și de Est, de 7,8 x EBITDA Portofoliile de credite neperformante vândute de băncile româneşti au scăzut semnificativ, de la o valoare nominală de 2,1 miliarde de euro în 2017, la o valoare estimată de 1 miliard de euro în 2018 Bucureşti, 16 ianuarie 2019 – Piaţa de fuziuni şi achiziţii va însuma în jur de 100 de tranzacţii în 2019, păstrând o tendinţă similară cu cea din perioada 2008-2018, potrivit estimărilor departamentului de Consultanţă Financiară din cadrul Deloitte România. De asemenea, valoarea medie a tranzacţiilor pentru anul 2019 este estimată de Deloitte România între 40 şi 50 de milioane de euro, uşor peste media de 40 de milioane de euro din ultima decadă. „În ciuda contextului fiscal aspru de la începutul lui 2019, nu anticipăm consecinţe majore asupra pieţei de fuziuni şi achiziţii în prima jumătate a acestui an, ci mai degrabă spre sfârşitul anului, când, în funcţie de contextul macroeconomic, fereastra de oportunitate s-ar putea închide. Ne aşteptăm ca sectoarele cele mai dinamice ale pieţei de M&A în 2019 să fie tehnologia, retailul, industria farmaceutică și serviciile medicale, bunurile de larg consum şi imobiliarele”, a spus Ioana Filipescu, Partener Consultanță în Fuziuni și Achiziții, Deloitte România. Piaţa de M&A din 2018, cu o valoare estimată de Deloitte România între 3,8 şi 4,3 miliarde de euro incluzând tranzacţiile cu valoare nedeclarată, a fost mai puţin transparentă decât în anii precedenţi, cu o scădere semnificativă a numărului de tranzacţii cu valori comunicate. Piaţa tranzacțiilor cu valori declarate a continuat să fie dominată în 2018 de investitorii strategici, care au fost implicaţi în 56% din tranzacţii, în timp ce firmele de private equity s-au regăsit în 39% din volumul tranzacțiilor cu valori declarate. În ceea ce privește tranzacțiile M&A declarate din perioada 2016-2018, valoarea totală a companiilor din România a fost evaluată la o medie de 8,5 x EBITDA, ușor peste valorile medii înregistrate în Europa Centrală si de Est, de 7,8 x EBITDA, potrivit unei analize realizate de Deloitte România bazată pe datele Mergermarket. „În ultimii trei ani, domeniile din România cu cei mai mari multipli cheie în evaluare au fost bunurile de larg consum, industria farmaceutică și a serviciilor medicale și domeniul TMT – tehnologie, media și telecomunicații -, la polul opus fiind construcțiile și retailul”, a adăugat Marius Vasilescu, Director Consultanță Financiară, Deloitte România. Băncile din România au vândut portofolii de credite neperformante (NPL) cu o valoare nominală de 1 miliard de euro în 2018, conform estimărilor Deloitte România, semnificativ sub nivelul din 2017, de 2,1 miliarde de euro. „Scăderea semnificativă a volumului tranzacțiilor cu NPL din 2018 este rezultatul reducerii volumului de credite neperformante și al schimbărilor legislative. În continuare, ne așteptăm la o diminuare a volumului tranzacțiilor cu portofolii de NPL în 2019, având în vedere contextul actual, deși băncile au un stoc bilanțier de credite neperformante estimat la 3-4 miliarde de euro, precum și un volum similar în afara bilanțului“, a declarat Radu Dumitrescu, Partener Servicii Suport în Tranzacții, Deloitte România. În 2018, echipa de Consultanță Financiară a Deloitte România a fost implicată în peste 100 de proiecte complexe prin intermediul tuturor tipurilor de servicii, care includ consultanță ]n fuziuni și achiziții, investigarea fraudelor, evaluare, economie și modelare financiară, precum și suport în tranzacții și reorganizare. Cu o echipă de 60 de specialiști dedicați, departamentul de Consultanță Financiară al Deloitte este unul dintre cei mai importanți jucători din acest domeniu din România, oferind servicii către clienți locali și multinaționali, atât din sectorul privat, cât și public. Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor 286.000 de profesioniști ai săi. Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice (prin cooperarea cu Reff & Asociații SCA), de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 1.200 de profesioniști. Pentru a afla mai multe despre rețeaua globală a firmelor membre, vă rugăm să accesați www.deloitte.com/ro/despre.infografic_M&A si NPL in 2018 si 2019