USAMV București donează tablete pentru elevi

0

Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București (foto USAMV), prin Fundația USAMV, donează tablete conectate la internet și susține abonamentul 24 de luni pentru elevi din licee situate în comunități dezavantajate. Donația reprezintă participarea USAMV București la campania #ÎmiPASĂ #ȘcoaladeACASĂ, derulată de Ministerul Educației și Cercetării. Primul lot livrat este de 500 de tablete, după care, subliniază prof. univ. dr. ing. Sorin Mihai Cîmpeanu, rectorul USAMV București, președintele Consiliului Național al Rectorilor, programul „va continua. Parteneriatul are ca scop asigurarea unui învățământ echitabil și de calitate pentru elevii din mediul rural, mai ales în condițiile actuale, când cursurile sunt suspendate pe fondul crizei cu noul coronavirus. Dorim în acest fel limitarea impactului negativ al accesului dificil la resurse educaționale asupra sistemului de învățământ”.

Ministrul educației și cercetării, Monica Anisie: „Felicit USAMV pentru inițiativa de a se alătura campaniei lansate de Ministerul Educației și Cercetării. Este încă un exemplu de solidaritate în jurul educației, care nu poate decât să genereze rezultate bune pentru sistemul de educație din România”.

Cea mai mare campanie de dezinfecție a străzilor și trotuarelor

0

Primăria Sectorului 4 derulează cea mai mare campanie de dezinfecție a străzilor și trotuarelor, aleilor, scărilor de bloc, locurilor de joacă, spațiilor verzi din apropierea locuințelor. Participă 80 de echipe speciale dotate cu atomizoare și alte echipamente specifice, 40 de echipaje dotate cu echipamente care pulverizează în aer substanțe dezinfectante, 60 de autoutilitare echipate pentru spălarea și dezinfectarea arterelor de circulație, 60 de autospeciale care lucrează în special în locurile de recreere. De asemenea, 200 de persoane vor putea interveni, dacă situația o va impune. Se folosesc soluții pe bază de peroxid de hidrogen, non-toxice, prietenoase cu mediul înconjurător. (foto PS4)

Finanțare pentru proiecte culturale online

0

În sprijinul industriilor creative, Ministerul Culturii a lansat proiectul de finanțare ACCES Online 2020, „dedicat exclusiv sectorului privat, un instrument de susținere financiară a proiectelor culturale, care pot fi diseminate exclusiv în mediul online”. Beneficiari sunt artiștii care în această perioadă nu își mai pot desfășura activitățile culturale cu public. Ministerul Culturii anunță că a decis ca, anul acesta, sesiunea anuală de finanțare prin Programul ACCES să fie dedicată operatorilor culturali din zona independentă care au capacitate de a disemina lucrările lor în mediul online.

Se depun proiecte încadrate în domeniile: teatru, muzică, dans, arte vizuale, patrimoniu imaterial. Suma alocată pentru finanţarea sesiunii de selecţie este de 1.000.000 lei. Suma maximă care poate fi solicitată pentru un proiect/o acțiune culturală este de 50.000 lei. Pentru a fi eligibile, ofertele culturale depuse în cadrul Programului ACCES Online trebuie să se desfăşoare în intervalul 30 mai-31 august 2020. Data limită pentru transmiterea dosarului de participare este 30 aprilie 2020.

Informaţii referitoare la modul de aplicare, procedura de selecţie, organizarea şi funcţionarea comisiilor, procedura de soluţionare a contestaţiilor, pe www.cultura.ro.

Bogdan Gheorghiu, ministrul culturii, subliniază:„Programul ACCES Online 2020 reprezintă una dintre măsurile pe care Guvernul României, prin Ministerul Culturii, a dezvoltat-o pentru diminuarea impactului negativ asupra sectorului cultural grav afectat în această perioadă. Am încredere că sectorul independent va da dovadă de creativitate și inovare. Este primul apel de finanțare pe care îl lansăm la Ministerul Culturii în această perioadă de criză și invităm exclusiv domeniul privat să vină cu propuneri. Prin astfel de inițiative vom contribui la protejarea sectorului cultural-creativ românesc și la asigurarea continuității activității pe timpul stării de urgență. Sunt absolut convins că această perioadă dificilă prin care trecem va genera schimbări majore pentru viitor în modul de abordare a culturii, prin accelerarea transformării digitale și câștigarea unui nou public”.

Finanțare pentru cercetări privind SARS-COV-2

0

Ministerul Educației și Cercetării a alocat 25 milioane lei pentru finanțarea unor proiecte de cercetare considerate prioritare de Ministerul Sănătății pentru limitarea și combaterea epidemiei de SARS-COV-2.

Temele de cercetare beneficiare sunt:

  • Dinamica transmiterii virusului SARS-COV-2 pe teritoriului României
  • Dezvoltarea de noi tehnologii, medicamente și vaccinuri pentru prevenirea SARS-COV-2
  • Secvențierea genomului SARS-COV-2 și analiza filogenetică a tulpinilor circulante în România
  • Tehnici avansate și creșterea performanței în detecția precoce a virusului SARS-COV-2
  • Evaluarea eficacității și siguranței utilizării unor protocoale de tratament inovative
  • Abordări inovative în tratamentul și controlul pacienților infectați cu virusul SARS-COV-2
  • Tehnici avansate de management a epidemiei în comunitate.

Ministerul Educației și Cercetării anunță că, „în colaborare cu Ministerul Sănătății, elaborează termenii de referință care stabilesc obiectivele generale, obiectivele specifice și rezultatele estimate, precum și termenele de realizare a acestora. Imediat ce termenii de referință vor fi agreați, Ministerul Educației și Cercetării, prin Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI), va declanșa procedura de selecție competitivă și contractare, în regim accelerat, a consorțiilor care vor executa aceste studii de cercetare. Din consorțiile executante vor face parte, în mod obligatoriu, cel puțin o instituție de cercetare-dezvoltare și o unitate din sistemul public de sănătate. Participarea unor companii private în aceste consorții este, de asemenea, posibilă, în conformitate cu schemele de ajutor de stat privind finanțarea”.

Estimarea este că „proiectele de cercetare contractate vor putea demara studiile în cel mult o lună”.

Ministerul Educației și Cercetării subliniază că temele primite (peste o sută) „sunt în continuare în analiză la Ministerul Sănătății, Ministerul Afacerilor Interne și Ministerul Apărării Naționale, în vederea prioritizării și selectării acelor teme de cercetare care au capacitatea de a da rezultate rapide și eficiente în prevenția și reducerea efectelor epidemiei”.

Economia cere răspuns

 

Suntem în faza în care toată lumea bâjbâie, constrânsă fie de rigoarea unui establishment nefuncțional în actualele condiții (mă refer la arbitrarul separării băncilor centrale de economia reală și la existența unor reglementări prudențiale neadecvate momentului), fie de încercarea unor guverne de a oferi soluții pe termen scurt cu cheltuieli cât mai mici.

Pandemia care a lovit toate economiile importante pentru baza industrială și financiară a lumii reclamă un răspuns la fel de amplu. Șocul ei a lovit atât oferta, cât și cererea, ceea ce este profund diferit de criza din 2008-2009, când sectorul afectat a fost cel financiar și ieșirea din criză s-a făcut prin tratament aplicat acestuia. Durata actualei crize nu poate fi circumscrisă unor factori economici, ci epidemiologici, și ca atare remediul pentru economie nu se găsește cu ușurință, mai ales în situația unor replici ale epidemiei. În primul rând trebuie să plecăm de la faptul că dependența în aprovizionarea mondială de aproape o singură piață necesită un timp mare de relocalizare și dispersie a producției, ceea ce înseamnă un consum mare de bani. Vom constata că regionalizarea ia locul globalizării și fiecare economie națională trebuie să-și caute deja nișele pentru a se remarca. În al doilea rând, băncile cu capital privat, comerciale sau de investiții, nu se pot desprinde de ideea de profit, ceea ce face improprie credința că ar acorda credite cu dobândă zero în măsură suficientă. În privința Uniunii Europene și a Băncii Centrale Europene, birocrația ambelor este greoaie și formula de decizie prin vot unanim, dar care exprimă atitudini naționale, le restrânge eficacitatea.

Ca atare, soluția este în primul rând în mâna autorităților centrale naționale: guvernul și banca centrală. Să amintim că încă în 2019 Japonia a distribuit populației bonuri valorice pentru a stimula cererea. Practic, ar trebui ca formula mai veche, de “helicopter money” (Milton Friedman,  în The Optimum Quantity of Money and other Essays, 1969  evocă distribuția fără rambursare a unor sume către consumatori ca pe o reacție necesară a băncilor centrale în situație de deflație) – la care, cu obișnuitele ajustări marca Donald Trump (2.000 miliarde dolari distribuiți prin Trezorerie și nu ca instrument monetar), a recurs administrația americană în circumstanțele prezente, – să fie înlocuită de “drone money” (împrumuturi țintite) și banca centrală să devină creditorul preferat, consistent și pe termen lung al guvernului sau direct al unor sectoare, ocolindu-se intermedierea băncilor comerciale. Un împrumut, în locul unei gratuități se reflectă altfel în bilanțul autorității monetare și o și obligă să vegheze la rambursarea acestuia. (Prezumțiile de imixtiune în politica guvernamentală nu-și au locul în circumstanțele prezente.)  Desigur, problema suscită o înțelegere de principiu la nivelul mai multora (ex. membrii BCE), pentru că pandemia afectează toate economiile. Am în vedere aici necesitatea eliberării legale a băncilor centrale de actualele interdicții de împrumutare a guvernelor: operațiunea care trebuie întreprinsă nu este una cosmetică, ci este   a soluțiilor durabile și responsabile pentru agenții economici și angajații lor.

Desigur, formula achiziționării titlurilor de stat de pe piața secundară este o modalitate de majorare a lichidității disponibile în sectorul bancar (existentă în portofoliul BCE al instrumentelor de intervenție), dar ea nu aduce un beneficiu direct guvernului. În schimb, suspendarea Pactului de stabilitate european este, pe fond, o măsură îndreptată spre același scop, al punerii resurselor financiare necesare la dispoziția statului. Canalul de alimentare cu fonduri ar fi însă mult scurtat prin dirijarea directă a lor dinspre banca centrală către autoritatea executivă.  Ar fi, ulterior, responsabilitatea guvernului de a distribui sumele primite direct de la banca centrală către sectoarele din economie sau cele sociale, cu luarea măsurilor de asigurare a unei administrări responsabile (inclusiv prin constituirea de participații directe ale statului).

Faptul că BCE a decis lansarea unui program de urgență pentru cumpărarea titlurilor de stat ale membrilor Eurozonei în valoare cumulată de 870 miliarde Euro până la sfârșitul anului, echivalând cu 7,3% din PIB-ul țărilor membre, că suma la dispoziție pentru operațiunile de refinanțare este de 3.000 miliarde Euro, în condiții de dobândă negativă  (-0,75%) exprimă hotărârea de a acționa în forță față de gravitatea situației. A nu se uita că în actualele circumstanțe, însăși politica de non-deficit public a Germaniei a fost abandonată.

Cred că pentru a obține efecte necesare (ca stat care a dorit nepermis de mult să stea în afara Eurozonei), durata de acordare a creditelor direct de către autoritatea monetară către stat ar trebui să nu fie mai scurtă de 15-20 ani, și suma inițială să nu fie mai mică de 15% din PIB. De ce această sumă? Pentru că nu doar guvernul trebuie să facă față unor cheltuieli mari pentru sănătate, investiții, sociale, ci și datorită nivelului scăzut de capitalizare a firmelor locale și  capacității reduse a bursei de la București de a se comporta ca un stimul de forță în economie.

Desigur, o rigurozitate se impune pe durata întregului proces și la toate nivelurile. Mai ales dacă se dorește evitarea unei crize imediate sau a unora provocate de un prost management. Sunt convins că o atare propunere va fi întâmpinată cu rezerve din partea apărătorilor teoriilor  clasice. Dar acum nu este timp pentru purism, ci doar pentru acțiune și asumarea curajului.

În fond, am fi naivi dacă am crede că economia va mai fi la fel după coronavirus. Ori, mare parte din aceste resurse, existente la nivelul băncilor centrale, ar trebui să sprijine tocmai conversia către altceva. Pentru aceasta, însă, trebuie să admitem că într-o epocă a dobânzilor negative nu se pot obține rezultate prin apelarea la instrumente de politică monetară dezvoltate cu scopul țintirii inflației. Pe de altă parte, rolul băncilor comerciale și de investiții poate crește substanțial dacă formulele de garantare de către stat a creditelor se flexibilizează și se extind, inclusiv cu contragaranții din partea băncilor centrale. Fac din nou trimitere la BCE, menționând decizia Consiliului de supraveghere bancară, condus de aceleași preocupări, prin care a majorat capacitatea de împrumut a băncilor din Eurozonă cu 120 miliarde euro din fondurile proprii.   

Financial Times (16 martie 2020) menționa că „a ne îngrijora în acest moment de echilibrul finațelor publice este o perversitate contra-productivă, căci o cheltuială publică prea mică reprezintă pentru bunăstare o amenințare mai mare decât o cheltuială publică excesivă”. Părerea mea este că nu este cazul să invocăm teama de creșterea datoriei publice, atâta timp cât recunoaștem că o îndatorare bine administrată este furnizoare de creștere economică.

KEYSFIN ANUNȚĂ LANSAREA APLICAȚIEI MOBILE KEYSFINDER, CEA MAI COMPLEXĂ SURSĂ DE INFORMAȚII GRATUITE DESPRE BUSINESS-URILE ROMÂNEȘTI

0

București, 26 martie – KeysFin, unul din principalii jucători de pe piața locală de business information, lansează o aplicație utilă pentru antreprenorii și angajații români prin care aceștia pot accesa cele mai multe  informații de business gratuite despre companiile din România. Aplicația KeysFinder oferă accesul rapid la informații cheie precum o serie de indicatori de solvabilitate, lichiditate, profitabilitate sau detalii despre proceduri de insolvență și dosare în justiție, care vin în completarea datelor cu caracter  general despre entitățile economice din România.

„În aceste zile, când Work from home a devenit o realitate pentru mulți angajați și antreprenori români, KeysFin duce mai departe această expresie și o transformă în Work from Phone. Aplicația KeysFinder oferă utilizatorilor toate informațiile de care au nevoie pentru o imagine de ansamblu relevantă despre partenerii de afaceri și pentru  a fi  informați, oriunde s-ar afla. KeysFin si-a propus astfel să contribuie activ la un mediu de business responsabil și la o dezvoltare sustenabilă a afacerilor românești, fie că sunt companii mari sau IMM-uri “, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.

Aplicația KeysFinder oferă acces la date agregate din surse multiple, direct pe dispozitivele mobile, care rulează pe platformele IOS si Android. Utilizând aplicația, reprezentanții mediului de business pot verifica clienții, furnizorii sau competitorii și  pot identifica din timp eventualele probleme, reducând și evitând în acest mod riscurile care pot apărea în derularea unui contract comercial.

KeysFinder  pune la dispoziție informații din surse multiple, centralizând date despre companiile locale, din ultimii trei ani, de la Registrul Comerțului, Ministerul de Finanţe, Agenția Națională de Administrare Fiscală, Monitorul Oficial, Ministerul Justiției și portalul public al Guvernului Romaniei.

Mai mult, datele centralizate sunt ușor de parcurs și asimilat, interpretarea acestora și modul de afișare fiind un rezultat al experienței vaste a echipei de analiști KeysFin, care a pregătit până acum mii de analize pentru companiile din România.

Secțiunile aplicației sunt: Informații Generale, Financiar, Grafice, Risc, Industrie, Juridic și Incidente de Plată. În cadrul acestor secțiuni pot fi vizualizate  date cheie despre o serie de indicatori de solvabilitate, lichiditate și eficiență, profitabilitate și productivitate, proceduri de insolvență, dosare în justiție, informații financiare, datorii la bugetul de stat, poziționare în sector, precum și un sumar macroeconomic. Cea mai mare parte a informațiilor oferite sunt gratuite pentru cei care își creează un cont în aplicație, iar informațiile complexe furnizate contra cost sunt semnalizate prin butonul „Cumpără“, creditele necesare fiind precizate în dreptul butonului – între 1 și 20 de credite pentru fiecare acțiune contra cost. În ceea ce privește costul creditelor, utilizatorii pot  achiziționa 40 de  credite pentru 5 euro, 60 de credite pentru 7 euro sau 90 de credite pentru 10 euro.  Totodată, pe viitor utilizatorii vor primi credite gratuite în contextul campaniilor și promoțiilor anunțate în aplicație sau dacă recomandă aplicația și altor utilizatori.

În 2018, în România existau aproape 734 mii companii nefinanciare, iar, dintre acestea, aproape 700 reprezintă companii mari (care generează o cifră de afaceri cumulată de aproape 670 de miliarde de lei, 43% din total și angajează 23% din forța de muncă), aproximativ 8.900 sunt companii medii (cu o cifră de afaceri de 335 miliarde de lei, 21,7%  din total și aproape 29% dintre angajați), 48,2 mii sunt companii mici (cu o cifră de afaceri cumulată de 331 miliarde de lei, 21,4% din total și 26% din forța de muncă), iar restul de 676 mii sunt microîntreprinderi (cu o cifră de afaceri cumulată de 210 miliarde lei, 13,6% din total și 22% dintre angajați).

Deși în ultimii 10 ani, potrivit datelor furnizate de studiul anual KeysFin – Condițiile de Business din România, cifra de afaceri a companiilor locale a fost mai mare cu 82%, datoriile comerciale (între companii) s-au majorat și ele cu peste 50%, iar plățile restante ale companiilor nefinanciare au crescut cu 12,4% față de 2009, la 90,5 miliarde de lei în 2018 (56% dintre acestea au reprezentat plăți restante către furnizori).

În contextul actual al epidemiei de coronavirus, ce impactează deja economia locală și mondială, analiștii KeysFin atrag atenția asupra riscurilor cauzate de plățile restante sau întârziate precum și de alte probleme financiare sau juridice ale unor companii locale, recomandând o atenție sporită în ceea ce privește deciziile de business luate în perioada următoare. Pentru 2019 estimăm o creștere marginală a indicatorilor de îndatorare (datoriile comerciale la peste 317 miliarde lei, plățile restante la peste 91,5 miliarde lei) urmată de o majorare accentuată în 2020 în urma impactului COVID-19 la nivelul economiei reale.

Aplicația KeysFinder este deja disponibilă în PlayStore, pentru dispozitivele care rulează versiuni începând cu Android 6 și va fi în curând disponibilă și în AppStore.

DESPRE KEYSFIN

KeysFin oferă servicii  de informatii de afaceri despre firmele din România și din străinătate prin intermediul unor instrumente dedicate. Cu un portofoliu de peste 500 de clienți, KeysFin este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.

Xiaomi anunță lansarea globală e seriei Mi 10: Mi 10, Mi 10 Pro și Mi 10 Lite 5G

0

București, România, 27 martie, 2020 – Xiaomi, lider global în tehnologie, a lansat astăzi cele mai noi dispozitive din lineup-ul Mi: Mi 10, Mi 10 Pro și Mi 10 Lite 5G – împreună cu 5 noi produse din gama ecosystem. Pentru prima dată, întreaga linie de flagship-uri este pregătită pentru tehnologia 5G și dă acces la următoarea generație în materie de conectivitate. 

Noile produse din gama ecosystem sunt Mi AIoT Router AX3600, Mi AIoT Router AC2350, Mi TV 4S 65”, Mi Air Purifier 3H și Mi True Wireless Earphones 2.

Mi 10 Pro și Mi 10: O experiență complexă și captivantă 

Creatorii de conținut au ales: cameră foto quad, cu senzor de 108 MP pentru  conținut foto și video de cea mai înaltă claritate

Mi 10 Pro aduce fotografia și conținutul video în prim plan, cu un mix de tehnologie hardware și software de ultimă generație. Mi 10 Pro este dotat cu un senzor impresionant de 108MP, unul dintre cei mai mari senzori de telefon disponibili pe piață. 

Pe lângă fotografiile de înaltă claritate, utilizatorii pot surprinde imagini panoramice, datorită camerei foto ultra wide de 20MP, pe care o oferă Mi 10 Pro.

Dispozitivul mai include 2 camere tele care acoperă o plajă focală largă, pentru portrete inedite, realizate la zoom X2 și fotografii la distanțe mari, cu zoom-ul de 50x, cu stabilizare optică.

Modulul de focus cu laser al camerei principale AI 2.0, Night mode 2.0, și dublu flash ajută utilizatorii să captureze detalii extraordinare în timpul fotografiei de zi și să realizeze fotografii mai luminoase și mai clare pe timpul nopții. Mi 10 Pro oferă cea mai captivantă experiență cu un scor DxOMark de 124, fiind numărul unu la lansare.

Când vine vorba de video, Mi 10 Pro merge până la capăt. Cu un scor DxOMark de 104, Mi 10 Pro este noul telefon de top în ceea ce privește calitatea filmării. Dispozitivul oferă calitate 8K la 30fps, cea mai înaltă rezoluție video pentru un telefon mobil, capturând fiecare moment în detaliu, în timp ce modurile video – Portret, Color focus, ShootSteady, Vlog și slow motion – le permit utilizatorilor să creeze conținut de înaltă calitate cinematică. Mi 10 Pro, de asemenea, oferă un mod Pro cu mai multe opțiuni software, pentru cei care își doresc o calitate video și mai avansată.

Cea mai bună experiență audio printr-un sistem dual de boxe simetrice

Având cel mai bun audiohardware din clasa lor, atât Mi 10 Pro cât și Mi 10 sunt dotate cu un sistem dual de boxe dispuse atât în partea superioară cât și în partea inferioară a dispozitivului. Setup-ul include 2 boxe super-liniare cu o cameră de rezonanță de 1.2cc/1.0cc, și cu o amplitudine a difuzorului de 0.65mm/0.5mm

Volumul ambelor boxe a fost configurat pentru a reda o calitate cât mai fidelă a sunetului. 

Împreună, aceste caracteristici creează o experiență audio imersivă care a obținut un scor

DxOMark Audio de 76, propulsând seria Mi 10 pe locul 1 la nivel global.

Cel mai elegant design al unui telefon Xiaomi, cu inegalabilul TrueColor Display

Design-ul și funcționalitatea fuzionează pentru a crea cel mai elegant smartphone creat de Xiaomi până în prezent.

Atât Mi 10 Pro cât și Mi 10 au un display 3D curbat, cu margini rotunjite și muchii înguste care oferă confort sporit atunci când este utilizat.  

Pentru a le asigura durabilitatea, ambele dispozitive sunt echipate cu Gorilla Glass 5 atât pe față cât și pe spate. Mi 10 Pro dispune de un finisaj antistrălucie, iar partea din spate este creată din sticlă mată, în timp ce Mi 10 oferă un efect strălucitor.

Mai mult, designul telefonului plasează camera frontală într-un mod discret, în așa fel încât să lase mai mult spațiu pentru ecran.

Având un ecran AMOLED curbat de 6.67” edge-to-edge DotDisplay cu tehnolgia TrueColor, Mi 10 Pro oferă o acuratețe a culorii de neegalat, atât pentru utilizatorii fascinați de fotografie, cât și pentru cei care fotografiază ocazional, cu un coeficient JNCD <0.55 și △E <1.1

Noua generație de display-uri aduce cu sine o mai mare luminozitate (de până la 1200nit) și o baterie mai purenică față de cea a predecesorului său, în timp de display-ul de 90Hz oferă o experiență de utilizare fluidă, fără întreruperi. 

Mi 10 Pro și Mi 10 oferă cele mai performate ecrane dintre dispozitivele Xiaomi. Senzorii duali de luminozitate permit detectarea precisă a luminozității, în timp ce modurile variate de strălucire asigură un confort sporit pentru ochi. Ambele telefoane au lumină albastră certificată TUV Rheinland și verificate de HDR10+ pentru o experiență vizuală autentică.

Ultra preformanță și viteză cu SnapdragonTM 865 + LPDDR5 + UFS 3.0

Mi 10 Pro și Mi 10 sunt echipate cu procesor Qualcomm® SnapdragonTM 865 care permite conectivitate 5G. Chipsetul de 7nm cu o frecvență de 2.84GHz, echipat cu noul Kryo 585, care se bazează pe o arhitectură de tip ARM Cortex-A77, îmbunătățește performanța procesorului principal (CPU), a procesorului grafic (GPU) și a aplicațiilor AI, menținând totodată un consum redus de energie. Chipsetul puternic vine cu RAM de mare viteză și cu opțiuni de stocare LPDDR5 și UFS3.0, oferind viteze de citire și de scriere excepționale și capacități de calcul puternice.

Mai mult, aparatele sunt dotate cu LiquidCool 2.0, un sistem avansat de răcire, care constă într-o cameră de vapori mare și în mai multe straturi de grafen și de grafit suprapuse, care disipă căldura generată ca urmare a folosirii pe termen lung a dispozitivului. Această configurație robustă de hardware a făcut ca Mi 10 Pro să câștige un scor AnTuTu de 602,660.

Ca răspuns la cererea de conținut la viteză mare în era 5G, Mi 10 Pro și Mi 10, nu numai că oferă conectivitate 5G, dar suportă 5G multilink pentru mai multe conexiuni simultane, de până la 3 rețele (2.4G/5G Wi-Fi și date mobile) în același timp, și permite schimbarea rapidă a conexiunii.

În plus, ambele telefoane au suport de Wi-Fi6, cel mai avansat standard Wi-Fi disponibil în momentul de față. Această tehnologie crește semnificativ viteza de upload și download, și reduce aglomerarea rețelelor atunci când sunt conectate mai multe telefoane.

Baterii de înaltă capacitate care se pot încărca wireless și sisteme de feedback haptic pentru o experiență mobilă de ultimă generație

Mi 10 Pro vine cu o baterie de mare capacitate de 4.500mAh, care permite încărcare triplă de mare viteză cu 50W – încărcare prin cablu, 30W – încărcare wirless și opțiunea de reverse charging.1

Sistemul de vibrare al Mi 10 Pro și Mi 10 oferă un feedback haptic mult mai realist, cu 150 de tipuri diferite de vibrații.

Mi 10 Pro și Mi 10 folosesc NFC multifuncțional și infraroșu pentru acces rapid la plăți și pentru controlul de la distanță al dispozitivelor electrocasnice.

A doua etapă angajantă a testului de piață pentru lansarea terminalului de gaze lichefiate (LNG) Alexandroupolis, finalizată cu succes

0

Etapa angajantă a testului de piață privind rezervarea capacităților terminalului de gaze lichefiate (LNG) plutitor de la Alexandroupolis a fost încheiată cu succes pe data de 24 martie 2020. Proiectul este dezvoltat de compania de utilități din Grecia Gastrade S.A.

Ofertele angajante primite, cu profil asociat pe termen lung, de până la 15 ani, pentru o capacitate totală de 2,6 miliarde de metri cubi pe an, venite din partea unor companii grecești sau internaționale, active în domeniu gazelor sau utilizatori finali, confirmă interesul pentru rezervarea capacității de re-gazeificare a acestui terminal FSRU (Floating Storage Regasification Unit – Unitate plutitoare de stocare și re-gazeificare). Gazul natural lichefiat (LNG) livrat la terminal va fi re-gazeificat și transmis către piețele din Grecia și Europa de Sud-Est prin intermediul sistemului național elen de furnizare a gazului natural.

Răspunsul pieței față de testele de la terminalul din Alexandroupolis au fost foarte bune, cu mult peste cel din cazuri similare, pentru alte proiecte noi din domeniul gazelor. 

„Acest rezultat foarte mulțumitor al etapei angajante a testului de piață pentru proiectul de la Alexandroupolis și participarea unor companii cheie în domeniul gazelor din Grecia și Europa de Sud-Est, este un pas important pentru materializarea proiectului și îmbunătățirea diversificării și securității energetice din Grecia, Balcani și regiunea extinsă din sud-estul Europei”, declară Konstantinos Spyropoulos, director general Gastrade.

Procedurile din cadrul testului de piață au fost realizate sub supravegherea Autorității Elene de Reglementare în domeniul energetic (RAE) și în acord cu „Ghidul privind gestionarea și alocarea capacității în cadrul proiectului” aprobat de Autoritate conform paragrafului 6 al articolului 36 din Directiva 2009/73/EC.

Gastrade lansase anterior a doua etapă a testului de piață care presupunea depunerea ofertelor angajante până pe data de 10 ianuarie 2020.

Proiectul vizează crearea unei noi surse pentru furnizarea gazelor pe piețele est europene, oferind securitate în furnizare pentru regiune, diversificarea rutelor și surselor de gaze, flexibilitatea prețurilor și o îmbunătățire a competiției. Proiectul va acoperi cererea în creștere de gaze din regiune pe termen mediu și lung, va oferi acces regional la gaz natural lichefiat și va sprijini accesul și nivelul de penetrare a pieței gazelor.

Pentru piețele din Bulgaria, România, Serbia și alte țări din Europa de Sud-Est proiectul va livra gaze naturale prin conducta de interconectare dintre Grecia și Bulgaria aflată în construcție, dar și prin alte conducte existente sau programate din această zonă.

INACO: Ghidul surselor de finanțare pentru companii în timpul crizei COVID – 19

0

Comunicat de presă

28 martie 2020

Un sondaj Best Jobs arată că peste 50% dintre angajatorii români au planuri să își continue afacerile, în ciuda agravării pandemiei de coronavirus. Pentru toți antreprenorii care vor să își mențină afacerile pe linia de plutire, să își păstreze angajații sau chiar să își dezvolte afacerea pe noi coordonate create de criza COVID-19, think tank-ul INACO Inițiativa pentru Competitivitate a lansat Ghidul Surselor de Finanțare pentru Companii în Timpul Crizei COVID-19. Este cea de-a noua ediție din seria Ghidurilor de finanțare pentru companii, realizată de comunitatea de profesioniști voluntari ai INACO.

Bani există! Acest ghid adună ultimele noutăți pentru salvarea companiilor, 48 de oportunități active acum pentru finanțare nerambursabilă, nebancară, publică și private, națională și europene, în aceste vremuri delicate pentru sprijinirea întreprinderilor mici, mijlocii și mari. Beneficiarii pot fi companiile inovatoare, cele capabile de reprofilare a liniilor de producție la nevoile actuale, inclusiv cele care funcționează în zonele cele mai defavorizate zone, dar nu numai. Am inclus alte 7 programe cu finanțare europeană amânate, dar pentru care e bine să ne pregătim”, a declarat Andreea Paul, președinta INACO, conferențiar universitar doctor la Facultatea de Relații Economice Internaționale – ASE și coordonatoarea acestui proiect.

Domeniile vizate de Ghidul INACO al surselor de finanțare sunt: sănătatea, extinderea producției și dezvoltare servicii, cercetare, dezvoltare, inovare, dezvoltarea resurselor umane, domeniul piscicol, agricol, pomicol, vitivinicol, dialog social, infrastructură mare în energie și tehnologie, stimularea mediului de afaceri, a culturii și a media, inițiative de sprijin civice și private.

Aducem în atenția studenților, doctoranzilor și cercetătorilor post-doctorali perspectiva lansării liniei de finanțare dedicate lor, Innotech Student 2020, care încurajează inițiativele antreprenoriale încă din timpul facultății”, completează Ioana Enache, expert civic al INACO. 

Ghidul prezintă în sinteză și ultimele modificări legate de ajutoarele de stat, acordarea șomajului tehnic, de acordare a certificatelor de urgență, și alte aspecte importante pentru mediul de afaceri din legislația europeană și națională, adoptate în contextul pandemiei epiedmiologice COVID-19, precum și măsurile comunicate de autorități cu impact asupra beneficiarilor finanțărilor europene.

Nu excludem ca datele limită oficiale actuale pentru depunerea proiectelor cu finanțare nerambursabilă prezentate în Ghidul nostru să fie extinse de către oficialități, în funcție de dinamica crizei COVID-19. S-a întâmplat în cazul altor linii de finanțare nerambursabilă. Așa a procedat, de pildă, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prin Autoritatea de Management a Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020, care a decis amânarea întregului calendar de lansare a apelurilor de proiecte pentru o serie de 12 Măsuri și Submăsuri, cu fonduri totale estimate la aproape 211 milioane de euro. Considerăm necesară reevaluarea acestei decizii, aceste finanțări fiind mult așteptate de către fermieri, ca o soluție de injectare de capital la nivelul economiei”, declară Ramona Rădulescu, consultant în absorbția fondurilor europene și voluntar INACO. 

Pentru salvarea companiilor este necesară infuzia de lichidități în economie. Cât mai repede posibil. Nu este suficient să facilitezi creditarea prin garanții de stat. Va fi un an tare greu. Fluidizarea absorbției fondurilor europene, fără rabat de la integritate, poate ajuta. Ne dorim deblocarea cât mai rapidă a amânărilor actuale, mai ales a celor dedicate agriculturii și alimentației. E necesară debirocratizarea și digitalizarea completă a absorbției tuturor fondurilor europene dedicate mediului privat, care să facă posibilă continuarea depunerii de proiecte și a evaluării lor în condiții de distanțare socială, cu atât mai mult cu cât sunt pași mari deja făcuți în acest sens. Comisia Europeană a dispus o mobilizare generală pentru asigurarea securității medicale și alimentare la nivelul statelor membre, pachete de măsuri ambițioase pentru susținerea economiei în ansamblu acumnu poimâine”, susține Andreea Paul. 

În condițiile în care se previzionează că economia Romaniei va intra într-o contracție severă, cu o scădere a produsului intern brut (PIB) de peste 4,7%, însoțită de un deficit bugetar de 7,3% și de o rată a somajului de 11%, potrivit datelor revizuite publicate de BCR, antreprenorii sunt nevoiți să caute surse alternative de finanțare. În acest context, ediția a IX-a a Ghidului Surselor de Finanțare pentru Companii în contextul crizei actuale multiple este un instrument de referință care să îi susțină pe manageri și pe antreprenori în procesul de redresare a companiilor lor.

Ghidul este realizat de Andreea Paul (fondatoare și președintă INACO), Ramona Rădulescu (expertă accesare fonduri europene și guvernamentale), Daniela Teodorescu (expert în comunicare) și Ioana Enache (expertă civică), poate fi accesat integral pe site-ul INACO și va fi actualizat în măsura apariției de noi oportunități de finanțare. 

Coronavirus: Comisia majorează bugetul pentru zborurile de repatriere și rezerva rescEU

0

Astăzi, 27 martie, Comisia Europeană a propus alocarea a 75 de milioane de euro din bugetul UE pentru a ajuta statele membre să repatrieze cetățenii UE și pentru a majora bugetul rezervei de echipamente medicale rescEU. 27/03/2020

Comisarul Johannes Hahn, responsabil de bugetul UE, a declarat: „Măsura adoptată astăzi reprezintă încă o ilustrare a modului în care bugetul UE poate aduce valoare adăugată când și unde este cea mai mare nevoie. Acesta este, de asemenea, un exemplu perfect de solidaritate și cooperare europeană.

Comisarul pentru gestionarea crizelor, Janez Lenarčič, a declarat: „Întoarcerea în siguranță a cetățenilor noștri este prioritară. Facem tot ce ne stă în putință pentru a ne asigura că își regăsesc familiile cât mai curând posibil în această perioadă dificilă. Aș dori să le mulțumesc statelor membre pentru eforturile depuse în acest demers. Centrul nostru de coordonare a răspunsului la situații de urgență lucrează 24 de ore din 24 împreună cu statele membre pentru a răspunde cererilor acestora”.

Zboruri de repatriere

Cu ajutorul zborurilor de repatriere organizate prin intermediul mecanismului de protecție civilă al Uniunii și cofinanțate de UE, de la începutul epidemiei au fost deja repatriate în Europa 2 312 persoane din China, Japonia, SUA, Maroc, Tunisia, Georgia, Filipine și Capul VerdeCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN•••. În zilele următoare sunt prevăzute peste 80 de zboruri de repatriere suplimentare.

În cadrul mecanismului de protecție civilă al UE, UE contribuie la costurile zborurilor de repatriere care transportă resortisanți ai mai multor state membre, pe baza principiului solidarității.

Rezerva rescEU

Prin propunerea Comisiei Europene, bugetul total al primei rezerve rescEU de echipamente medicale (ventilatoare, măști de protecție și materiale medicale esențiale), va fi majorat la 80 de milioane EUR.

Context

Pentru a asigura finanțarea acestor operațiuni, Comisia a prezentat un proiect de buget rectificativ – o propunere de reorganizare a unei părți a cheltuielilor UE pentru acest an în conformitate cu cele mai recente priorități.

Proiectul de buget rectificativ prevede, de asemenea:

– acordarea unei asistențe în valoare de 350 de milioane EUR Greciei pentru gestionarea migrației, sumă care se adaugă ajutorului de urgență în valoare de 350 de milioane EUR alocat deja, în conformitate cu angajamentulCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN••• luat de președinta von der Leyen în timpul vizitei sale în această țară;

– alocarea a 3,6 milioane EUR pentru Centrul European de Prevenire și Control al Bolilor, cu scopul de a spori capacitatea de identificare, evaluare și comunicare a amenințărilor la adresa sănătății umane cauzate de bolile transmisibile și, în special, de a spori capacitatea de expertiză în contextul crizei cauzate de coronavirus;

– un ajutor de 100 de milioane EUR pentru a permite Albaniei să se refacă după cutremurul devastator din 26 noiembrie 2019; această sumă reprezintă o parte din angajamentul de 115 milioane EUR al Comisiei și din angajamentul total de 1,15 miliarde EUR;

– alocarea a 3,3 milioane EUR suplimentare pentru a consolida bugetul 2020 al Parchetului European (EPPO). Aceste fonduri vor permite, de exemplu, Parchetului European să recruteze mai rapid personal calificat și să achiziționeze echipamente IT pentru a începe lucrul la primele cazuri. Împreună cu sprijinul pentru gestionarea cazurilor, care a fost mobilizat deja la începutul acestui an, pachetul total alocat EPPO pentru 2020 este, așadar, majorat cu 48 %.

Etapele următoare

Parlamentul European și Consiliul sunt invitate să aprobe modificările bugetare cât mai repede posibil, pentru a se asigura că fondurile pot ajunge acolo unde este cel mai urgent nevoie de ele.