Gestionarea fondurilor și faunei cinegetice ale Romsilva

0

Directorul general al Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva, Gheorghe Mihăilescu, lansează „o invitație publică conducerilor unităților administrativ-teritoriale și persoanelor interesate să participe în perioada următoare, la nivelul structurilor teritoriale, ca asistenți sau voluntari, la eforturile de gestionare corespunzătoare a fondurilor și a faunei cinegetice atribuite Regiei, potrivit legii”.

Este de subliniat că „demersul face parte din procesul de transparentizare a activității asumat de conducerea executivă a Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva”.

Invitația, subliniază Romsilva, „este lansată în contextul în care în ultima perioadă au apărut în spațiul public diverse comentarii referitoare la felul în care este gestionată fauna cinegetică în calitatea ei de resursă naturală regenerabilă și de bun public de interes național, cu toate că gestionarea acesteia se face după reguli foarte stricte, prevăzute în legi și regulamente.

Persoanele interesate pot lua contact direct cu realitățile din teren, pot primi explicații cu privire la evaluarea populațiilor de vânat, la regulile și metodele privind recoltarea vânatului, la perioadele și sezoanele de vânătoare, la cotele de recoltă aprobate, la evaluarea pagubelor produse de vânat, la modalitățile de acordare a despăgubirilor prevăzute de legea vânătorii și a protecției fondului cinegetic, obligațiile ce revin gestionarilor fondurilor cinegetice și proprietarilor de culturi agricole, silvice și de animale domestice, pentru prevenirea pagubelor, precum și la orice alte întrebări sau preocupări privind gestionarea durabilă a faunei cinegetice din România. Activitatea pe linie cinegetică desfășurată de ocoalele și direcțiile silvice din cadrul Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva este permanent monitorizată de personalul autorității statului în teritoriu – gărzile forestiere – prin controale tematice periodice sau inopinate în timpul cărora sunt inventariate toate problemele și sesizările apărute în derularea activității, inclusiv modul în care personalul propriu și-a îndeplinit atribuțiile privind paza fondului și a faunei”.

În context, Romsilva precizează că gestionează „247 fonduri cinegetice, distribuite aproximativ uniform pe principalele forme de relief de pe teritoriul României, acestea reprezentând circa 11% din totalul fondurilor cinegetice la nivel național. Celelalte fonduri cinegetice, 89% la nivelul întregii țări, sunt gestionate de asociații de vânătoare, administratorii pădurilor proprietate privată, administratorii pădurilor proprietate a unităților administrativ-teritoriale, instituții publice de cercetare în domeniul cinegetic și instituții de învățământ”. De asemenea, Regia Națională a Pădurilor –  Romsilva îşi reafirmă deschiderea spre dialog „cu toate persoanele interesate și poate furniza acestora informațiile de interes public referitoare activitățile sale, inclusiv cele referitoare la gestionarea faunei pe fondurile atribuite”.

Constanța, Capitala Tineretului din România

0

Constanța va fi Capitala Tineretului din România în perioada 2 mai 2020-1 mai 2021. „Capitala Tineretului din România” este un program național definit prin aceea că „își propune să elaboreze strategii de dezvoltare locale pentru tineri și să-i implice activ în procesele decizionale din orașele lor pe teme ce țin de educație, cultură, politică demografică și alte domenii de interes pentru ei. De asemenea, își propune să stimuleze autoritățile publice locale și companiile private să susțină și să se implice în implementarea proiectelor propuse în cadrul programului”. Titlul este acordat anual, prin concurs de concepte. Câştigătorul primeşte un premiu de 50.000 euro oferit de Banca Comercială Română (BCR), co-inițiator al programului împreună cu Consiliul Tineretului din România (CTR), Federația Tinerilor din Cluj (FTC), Grupul PONT, toţi formând Comisia de Guvernață pentru Programul Capitala Tineretului din România. Evaluarea conceptelor este făcută de un juriu independent format din reprezentanți ai unor instituții publice, ai mediului de afaceri, ai unor organizații neguvernamentale. De la instituire, în 2016, titlu a fost deţinut de Timișoara, Bacău, Baia Mare şi, în prezent, Iași.

Constanţa a câştigat prin conceptul#ComeToSEAus. Obiectivul vizat prin acest concept este „să valorifice potențialul orașului de a se dezvolta pe cât mai multe planuri. În plus, tinerii constănțeni aspiră să devină un vector al promovării tinerilor, inițiativelor acestora și totodată să le ofere posibilitatea de a se implica în procesele decizionale de la nivel local și de a avea o contribuție semnificativă la creionarea viitorului comunității locale”. Una dintre misiunile declarate este „de a aduce în același loc ONG-uri, structurile de învățământ preuniversitar și universitar, autoritățile locale și mediul privat, pentru a dezvolta sentimentul identității și al apartenenței, dar, mai ales, de a face din Constanța și din regiune modele de urmat privind reorientarea atenției generale către tineri”.

Nicoleta Deliu, directorul Departamentului de comunicare corporativă și afaceri comunitare al BCR, apreciază că „tinerii sunt mecanismul prin care putem pune în mișcare orașele. Nevoia de schimbare există, o observăm prin inițiative, implicare, și idei inovatoare, iar programul Capitala Tineretului din România este gândit și pregătit să le ofere tinerilor susținerea de care au nevoie. Conexiunea care se creează între segmentul de tineret și autoritățile publice locale în urma participării la un astfel de program, se concretizează ulterior în colaborări sustenabile și durabile. Faptul că putem aduce la aceeași masă segmentul de tineri, autoritățile locale și mediul de afaceri privat având toți același scop comun reprezintă o reușită și un pas uriaș către un viitor armonios”.

La rândul său, András Farkas, Grupul PONT, secretar general al Guvernanței pentru Capitala Tineretului din România, subliniază: „Privim constant către nevoile tinerilor iar prin intermediul programului Capitala Tineretului din România, reușim să îi implicăm în dezvoltarea armonioasă a comunităților. Este important să lucrăm împreună, să fim alături de tineri și să îi susținem. Autoritățile publice locale au devenit tot mai deschise către a implica tinerii in procesele decizionale la nivel local, iar acest lucru demonstrează că ne îndreptăm spre crearea unor comunități și orașe sustenabile. Felicit echipa orașului Constanța și le urez succes în implementarea proiectelor”.

Locuri de muncă vacante

0

Agenţii economici din judeţul Ilfov au 544 de locuri de muncă vacante, înregistrate la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov. Oferta este pentru persoane cu studii superioare (70 de locuri), cu studii medii (154), muncitori calificaţi (97), muncitori necalificaţi (223).

Între profesiile, meseriile, ocupaţiile cu locuri de muncă libere în economia ilfoveană se află programator, analist, cercetător în fizică, şef secţie, economist şef, analist financiar, proiectant arhitect etc.

Condiţiile de angajare, valabilitatea ofertei şi informaţiile suplimentare despre fiecare loc de muncă în parte se pot obţine la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str. Ruginoasa, nr. 4, sector 4, la telefon (021)332.37.08/105, pe site-ul AJOFM Ilfov sau la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov. (foto Bursa locurilor de muncă pentru absolvenţi, octombrie 2019, organizată de AJOFM Ilfov la Colegiul Economic „Viilor” din Bucureşti)

ROMGAZ și SOCAR au încheiat un Memorandum de Înțelegere

0

S.N.G.N. Romgaz S.A. și SOCAR, Compania Petrolieră de Stat a Republicii Azerbaijan, au semnat un Memorandum de Înțelegere prin care ambele companii vor coopera în proiecte upstream (explorare şi producție) de petrol și gaze. Scopul acestui Memorandum este de a stabili o cooperare strategică pentru a dezvolta proiecte de interes comun în principal în Republica Azerbaijan și România, precum și la nivel internațional.

“Cooperarea cu un partener precum SOCAR reprezintă o oportunitate excelentă care va aduce multe beneficii comune ambelor companii. Împărtășirea know-how-ului și transferul de tehnologie și experiență între cele două țări cu o istorie asemănătoare în domeniul pretrolier și gazeifer, va rezulta într-un parteneriat de succes. Tehnologia și expertiza de ultimă generație pot genera descoperiri semnificative în bazinele de frontieră, în special cele din bazinele de frontieră offshore puțin explorate”, a spus Constantin Adrian Volintiru, CEO al Romgaz.

Romgaz este o companie deținută de stat în proporție de 70%, listată la Bursa de Valori București și Bursa de Valori din Londra, implicată în explorare, producție, depozitare și comercializare de gaze naturale. Este cel mai mare producător și principalul furnizor de gaze naturale din România.

SOCAR este o companie deținută de stat, din domeniul energetic, care operează la scară globală. Compania îndeplinește multe funcții dintre care o parte importantă este reprezentată de explorarea câmpurilor de gaze și petrol, producția, procesarea și transportul de petrol, gaze și condensat. De asemenea, SOCAR comercializează produse petroliere și petrochimice atât în țară cât și pe piețe internaționale. Viziunea companiei este de a deveni o companie energetică internațională integrată pe verticală cu o experiență avansată în eficiență operațională, responsabilitate socială și de mediu.

BIROUL DE PRESĂ ROMGAZ

Fond de solidaritate pentru corpul silvic

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva, în parteneriat cu Societatea Progresul Silvic, creează un fond financiar de solidaritate destinat silvicultorilor. Iniţiativa aparţine directorului general al Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva, Gheorghe Mihăilescu, în urma evenimentelor tragice care au afectat în ultima perioadă corpul silvic.

Romsilva informează că „la Banca Transilvania se va deschide un cont în care se vor putea depune sume de bani cu titlul de donație. Pentru bunul mers al lucrurilor, dar și pentru păstrarea deplinei transparențe pe care Regia Națională a Pădurilor – Romsilva s-a angajat s-o păstreze față de opinia publică, se va constitui un comitet de binefacere care va decide criteriile după care vor fi repartizate aceste resurse financiare. Regia Națională a Pădurilor – Romsilva va fi primul donator către Societatea Progresul Silvic. De asemenea, Regia Națională a Pădurilor – Romsilva și Societatea Progresul Silvic își iau angajamentul ferm că vor comunica, periodic, atât destinația banilor strânși din donații, cât și modul în care aceștia s-au folosit”.

Concret, prima decizie luată de comun acord în urma discuțiilor dintre reprezentanții Romsilva şi Progresului Silvic este „ca primii bani să meargă către: familia pădurarului Pop Liviu, ucis la vârsta de 30 de ani, dată fiind situația financiară grea a soției rămasă văduvă la vârsta de 28 de ani și cu trei copii minori în creștere; construirea unei biserici maramureșene din lemn, în semn de omagiu, pentru pădurarii care și-au pierdut viața apărând pădurea cu prețul vieții; acordarea de ajutoare, în caz de urgență, către alți silvicultori și/ sau familiile acestora care au dificultăți financiare sau medicale”.

Lansând acest fond, Romsilva „cheamă în demersul său social personalități românești, organizații neguvernamentale, precum și orice persoană care dorește să dea o mână de ajutor unor oameni aflați în impas într-un moment deosebit de greu al vieții”.

Romsilva reaminteşte că „de la începutul acestui an s-au înregistrat 16 cazuri de agresiune asupra personalului silvic al Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva care asigură paza fondului forestier administrat, iar între 2014 și 2018 au avut loc alte 168 de cazuri de agresiuni asupra personalului Romsilva care asigura paza pădurilor, în numeroase cazuri fiind necesară spitalizarea, în urma rănilor grave suferite. În ultima lună, pe fondul întăririi măsurilor de pază, doi pădurari au plătit cu viața pasiunea pentru pădure”.

În Bucureşti, cea mai mică rată a abandonului şcolar din ţară

0

Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti a prezentat documentul de sinteză şi analiză „Raport privind starea învăţământului din municipiul Bucureşti – anul şcolar 2018-2019”, într-un eveniment găzduit de Aula Magna a Universităţii Creştine „Dimitrie Cantemir”, cu participarea conducerilor unităţilor de învăţământ, a inspectorilor şcolari, a partenerilor din mediul economico-social, a unor reprezentanţi la nivelul Legislativului şi la cel al Executivului. Obiectivul stabilizării relaţiiilor instituţionale cu toţi partenerii a fost enunţat de prof. Ioana Mihaela Neacşu, inspector şcolar general al municipiului Bucureşti, ca vizat cu prioritate şi în anul şcolar trecut.

Raportul prezintă cadrul legislativ de acţiune în anul şcolar 2018-2019, viziunea, misiunea şi valorile specifice ISMB, ţintele strategice din anul şcolar trecut, analiza SWOT a activităţii ISMB în 2018-2019, organigrama inspectoratului, structura reţelei şcolare din Bucureşti, evoluţia efectivelor de elevi şi preşcolari, rezultatele la olimpiade şcolare şi examene naţionale, date privind starea de sănătate a elevilor şi siguranţa în şcoli, baza tehnico-materială, managementul instituţional şi cel al resurselor umane, informaţii privind inspecţia şcolară, dezvoltarea resurselor umane, formarea continuă, diversele tipuri de învăţământ, programe educaţionale, parteneriate cu administraţia publică locală şi cu sindicatele, comunicarea instituţională, acttivitatea serviciilor inspectoratului.

Din diversitatea de date şi informaţii oferite de raport, reţinem că „municipiul Bucureşti cuprinde cea mai vastă reţea şcolară la nivel naţional, populaţia şcolară a Capitalei reprezentând aproximativ 10% din totalul preşcolarilor şi elevilor din România”. În anul 2018-2019, totalul populaţiei şcolare a fost de 252.747. În Bucureşti, a subliniat prof. Ioana Mihaela Neacşu, se înregistrează cea mai mică a rată a abandonului şcolar din ţară: 5%. Este de remarcat că la nivel naţional abandonul şcolar trece de 16%.

Din punctul de vedere al resursei umane, a anunţat inspectorul şcolar general, „acoperirea cu personal didactic calificat este de 99%. 1% dintre cadrele didactice existente în sistem în acest moment sunt fie necalificate, fie în curs de calificare, fie cu alte studii în învăţământul superior decât cele cerute de specificul postului”. Raportul arată că în anul şcolar trecut au existat 17.307,98 norme/posturi didactice, dintre care 11.971,08 au fost ocupate cu titulari încadraţi în norma de bază.

Numărul unităţilor de învăţământ în anul şcolar 2018-2019 a fost de 125 grădiniţe, 170 şcoli gimnaziale, 102 licee, 52 colegii naţionale, tehnice şi economice.

Performeri ai învăţământului bucureştean

În contextul evenimentului de prezentare a tabloului învăţământ bucureştean, s-a desfăşurat premierea performanţei la nivelul elevilor şi al cadrelor didactice, avându-i ca exponenţi pe elevii Ştefan Milutinovici – Colegiul Naţional „I. L. Caragiale” şi David Radu – Şcoala Gimnazială Nr. 279, precum şi pe profesorii Sever Popa – directorul Colegiului Naţional „Mihai Viteazul” şi Alin Bolboaşă Şofaru – Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza” şi Liceul Teoretic „C. A. Rosetti”.

Piața SPOT a gazelor naturale din Romania operată de BRM a înregistrat cel mai redus preț al ultimelor 6 luni

0

Piața SPOT a gazelor naturale din Romania operată de BRM a înregistrat cel mai redus preț al ultimelor 6 luni, respectiv 67 lei/MWh. Astfel, prețul pe piața spot al gazelor naturale a scăzut sub pretul reglementat de 68 de lei, cunoscand o evolutie descrescatoare in ultima perioada.

Astfel, in data de 20.10.2019 s-au tranzacționat 300 MWh la prețul de 67 de lei pe piața intrazilnică, iar la un total tranzacționat pe aceasta piata (990 MWh) a rezultat un preț mediu ponderat de 68,12 lei.

Cantitatea totală tranzacționată în data de 20.10.2019 pe pietele SPOT ale BRM au fost de 990 de Mwh pe piața intrazilnică și 2074,603 MWh pe piața zilei următoare de gaze naturale.

            In data de 20 octombrie 2019, preturile medii ponderate pentru day ahead (78,65 lei/MWh) si intraday (68,12 lei/MWh) au fost sub 80 de lei/MWh, cunoscand o evidenta tendinta de scadere.

În urma introducerii prețului la gaze de 68 de lei/MWh, atât furnizorii, cât și producătorii, în așteptarea unui preț mai bun, al sezonului rece, au preferat să înmagazineze considerabil gazele din producția internă.

***

Despre BRM: Bursa Romana de Marfuri este o companie privata de interes public, infiintata  in noiembrie 1992, prima sedinta de tranzactionare avand loc in data de 10 decembrie 1992. In prezent, activitatea BRM este reglementată de Legea nr. 357/2005 privind bursele de mărfuri si de Legea nr.297/2004 privind piata de capital.  BRM organizeaza mai multe tipuri de piete de interes public, activitatea principala fiind axata pe Piata la disponibil si Piata licitatiilor. Pe Piata la disponibil se tranzactioneaza in ringurile bursiere: gaze naturale, energie electrica, produse petroliere, carbune, procesare combustibili, certificate CO2, marfuri generale, materiale de constructii, legume, fructe, cereale. In anul 2007, BRM a emis in premiera pentru piata romaneasca primele cotatii  la produse petroliere, iar la finalul anului 2013 a emis primele cotatii la cereale. Pe Piata licitatiilor se deruleaza proceduri de achizitii, vanzari, inchirieri, BRM fiind cel mai important consultant in domeniul achizitiilor publice de produse, servicii si lucrari pentru orice tip de autoritate contractanta. Activitatea BRM se desfasoara la sediul central din Bucuresti si prin reteaua teritoriala care numara 20 terminale.

350.000 de fumători care vor să renunțe la acest viciu, condamnati tacit!

0

București, 17 octombrie 2019 – Săptămâna aceasta, Senatul României ar fi trebuit să voteze Raportul de respingere a Proiectului de lege care urmărește suprareglementarea comerțului cu produse din tutun și implică, printre altele, restricționarea totală a comunicării pentru produsele de vapat cu potențial de risc redus, diminuând astfel șansele de reușită pentru peste 350.000 de fumători adulți care își doresc să renunțe la fumatul tigaretelor cu ajutorul lor. Propunerea legislativă a fost respinsă de către Comisiile de specialitate ale Senatului, dar raportul comun nu a mai ajuns sa fie votat in plen, din cauza îndeplinirii termenului formal de adoptare tacită. Astfel, acesta va fi unul dintre cele 100 de proiecte care vor fi adoptate tacit de către Senat pe data de 18 octombrie. Din acest motiv votul Camerei Deputaților va fi crucial pentru cei peste 350.000 de fumători români care apelează la noile produse pentru a renunța la fumatul de tigarete conventionale. Cel mai grav aspect îl reprezintă faptul că inițiativa legislativă pune semnul egalității între țigarete și produsele de vapat. Acestea din urmă utilizează o tehnologie nouă, care ar putea reprezenta una dintre cele mai mari oportunități în domeniul sănătății publice din ultimii 20 de ani. Echivalarea fumatului cu vapatul este o greșeală majoră, întrucât aceste produse, semnificativ mai puțin nocive decât țigaretele, îi pot ajuta pe fumători să renunțe la fumat sau să reducă riscurile asociate fumatului și pot avea o contribuție majoră asupra sistemului de sănătate publică din România.

În aceste condiții, Asociația Industriei de Vaping, în numele membrilor și a partenerilor săi, solicită Camerei Deputaților respingerea proiectului de lege L443/2019 aflat actualmente în dezbatere la nivelul Parlamentului României. Consideram ca o viitoare definiție a vapatului, in context european, ar trebui să permită realizarea unui cadru de reglementare care separă aceste produse față de cele din tutun combustibil. Prevederile referitoare la publicitate, promovare și comunicare in general ar trebui să reflecte caracterul diferit al vapatului față de țigări și alte produse de tutun combustibil, dara fiind oferirea de alternative mai bune la fumat pentru fumătorii adulți.

De asemenea, este necesară consultarea și implicarea tuturor părților interesate într-un proces transparent de elaborare a unei legislații viitoare adecvate, în care să fie atinse cu succes următoarele trei obiective majore: protecția tinerilor și a copiilor, sprijinirea adecvată a fumătorilor adulți care vor să renunțe la fumat, prin facilitarea accesului la alternative mai puțin nocive, și reducerea impactului negativ asupra sistemului de sănătate publică prin reducerea riscurilor asociate fumatului. Introducerea de restricții suplimentare arată că autorii noii propuneri legislative nu au o înțelegere clară a tipurilor de măsuri care îi pot ajuta cu adevărat pe fumători să renunțe la fumat. Mai mult, aceștia invocă permanent accesul prea facil al minorilor la aceste produse, în ciuda interdicției de vânzare și de distribuire gratuită a acestor produse. Dar dacă principala problemă este accesul facil al minorilor la aceste produse la punctul de vânzare, nu vedem cum noile propuneri legislative, care se referă la expunere, publicitate și promovare, pot împiedica acest acces. Pentru a împiedica accesul este de fapt necesară o implementare mai bună a legilor existente, înăsprirea amenzilor pentru încălcarea lor, facilitarea controlului actelor de identitate în magazin și alte asemenea măsuri. Este foarte important ca Parlamentul și instituțiile de reglementare din România să bazeze deciziile de reglementare cruciale pentru sănătatea fumătorilor și lupta împotriva fumatului pe dovezi științifice confirmate și bunele practici din domeniu, și nu pe prejudecățile și alarmismul care au stat la baza propunerilor legislative anti-vapat aflate în discuție. Asociația Industriei de Vaping (AIV) reunește unele dintre cele mai importante companii de pe piața de vapat din România – producători, distribuitori, specialiști – cu scopul de a reprezenta acest sector de activitate în relația cu autoritățile statului și opinia publică din România. AIV operează independent de piața de tabac, sau de farma si dorește să devină un veritabil partener al instituțiilor statului cu atribuții în zona de sănătate publică și să contribuie la o schimbare in bine pentru fumătorii din România.

„Digitalizarea în industria de Petrol și Gaze Naturale: Oportunități și Provocări”

0

Federaţia Patronală Petrol și Gaze (FPPG) împreună cu Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii (ANIS) au organizat marți, 22 octombrie, conferința cu tema – „Digitalizarea în industria de Petrol și Gaze Naturale: Oportunități și Provocări”

În cadrul conferinței, au fost prezentate oportunitățile pe care adopția noilor tehnologii (Cloud, Big Data, Cloud Computing) le poate aduce industriei de Petrol si Gaze. De asemenea, a fost supus atenției studiul asupra cadrului legal din România și Uniunea Europeană privind gestionarea datelor din sectorul Upstream. 

Lucrarea este coordonată de specialiștii în domeniu de la firma de avocatură Reff & Asociații (membră a reţelei globale Deloitte Legal) și constă într-un studiu asupra legislației actuale la nivelul UE, cu accent pe statele membre ale UE care au operațiuni în sectorul upstream, în ceea ce privește modul de clasificare a datelor din upstream și gestionarea acestor date din punct de vedere al accesului, arhivării, transferului. 

Studiul prezintă comparativ legislația țărilor europene, cum ar fi Italia, Ungaria, Norvegia și Polonia, țări care au operațiuni relevante și comparabile cu România în sectorul upstream, și oferă  în același timp recomandări privind armonizarea cadrului legal din România la noul Regulament European 2018/1807. 

De asemenea, studiul indică o serie de acțiuni concrete de îmbunătățire în ceea ce privește legislația românească în vederea alinierii la Regulamentul European 2018/1807, ceea ce va conduce și la creșterea adopției soluțiilor digitale în sectorul upstream, la îmbunătățirea activității economice a părților implicate și sprijinirea investitorilor din acest sector.

 „La nivelul întregii economii, dar mai ales în ceea ce înseamnă administrație locală și centrală din România, se resimte nevoia introducerii tehnologiei, astfel încât să putem avansa către o societate digitală performantă, așa cum se întâmplă la nivel european. Pentru ca acest lucru să se întâmple, trebuie să existe o cooperare între industria IT și celelalte industrii, iar administrația să devina catalizatorul acestor proiecte”, a declarat Gabriela Mechea, Director Executiv ANIS.

„Există în acest moment perspective reale de dezvoltare întrucât tendința Uniunii Europene este orientată către limitarea restricțiilor și barierelor care există în acest moment în statele membre UE cu privire la transferul, utilizarea, stocarea, procesarea și accesul la datele fără caracter personal. Libera circulație a datelor conduce implicit la creșterea productivității și salutăm cooperarea cu autoritățile publice”, susține Daniel Apostol, Director Relații Externe FPPG.

Ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI), Alexandru Petrescu, a afirmat de asemenea în cadrul evenimentului faptul că, statutul României de pol big data reprezintă o oportunitate economică fără precedent.

 Printre cei care au abordat subiectele legate de digitalizarea industriei de petrol și gaze și modificările legale necesare în aceasta privință s-au numărat: Violeta Luca – General Manager al Microsoft Romania, Mihail Cazacu – Director Afaceri Publice ANIS, Nicolas Ward – Schlumberger. Alexandru Reff- Reff & Asociații, Laurențiu Pachiu – avocat Expert în Energie, Andrei Săvescu – reprezentant al Societății de Științe Juridice.

Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG) este persoană juridică română de drept privat, fără scop patrimonial, neguvernamentală, autonomă, independentă faţă de autorităţile publice, fără caracter politic; este reprezentativă la nivelului sectorului de activitate ”Energie, Petrol și Gaze și Minerit Energetic”. FPPG a susținut constant principiile stabilității, predictibilității și competitivității cadrului legislativ aplicabil domeniului energetic din România, precum și responsabilitatea companiilor din sector în ceea ce privește siguranța, sănătatea și securitatea operațiunilor și a personalului. FPPG este membru fondator al Confederației Patronale Concordia, singura confederație patronală românească afiliată la IOE (International Organization of Employers).

Despre ANIS: 20 ani de activitate în România.

Înființată în anul 1998, ANIS reprezintă interesele companiilor IT românești și sprijină dezvoltarea industriei locale de software și servicii, creșterea atât a companiilor implicate în proiecte de externalizare, cât și a celor care generează proprietate intelectuală, prin crearea de produse.

Peste 130 de membri. În cadrul ANIS sunt reunite atât companii cu capital românesc sau străin, mici sau multinaționale, cu sedii în toate marile centre IT din țară, ceea ce asigură asociației reprezentativitate la nivel național.

Peste 38.000 de angajați. Membrii ANIS generează un număr semnificativ de locuri de muncă înalt calificată în societate.

Peste 2,5 miliarde de euro cifra de afaceri. Veniturile anuale cumulate ale membrilor, plaseaza ANIS in zona actorilor cheie in ceea ce priveste amprenta economica in plan local.

Pentru mai multe informații, accesați pagina Asociației – www.anis.ro.  

JOC ȘI CERCETARE ȘTIINȚIFICĂ

0

Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Inginerie Electrică ICPE-CA a organizat recent, în parteneriat cu Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu, Colegiul Național Spiru Haret, cu sprijinul Ministerului Cercetării și Inovării, a patra ediție a mesei rotunde JOC ȘI CERCETARE ȘTIINȚIFICĂ.

Masa rotundă a fost deschisă de directorul tehnic al ICPE-CA, dna. Elena Enescu, și de coordonatorul Centrului pentru Inițiere în Cercetarea Științifică a Tinerilor „Alexandru Proca”, dl. Mircea Ignat. Obiectivul principal al mesei rotunde l-a reprezentat evidențierea rolului pe care îl are jocul în cercetarea științifică, ca vector al creativității și inovării.

Sesiunea de comunicări JOC și CERCETARE ȘTIINȚIFICĂ reprezintă o parte din activitatea de cercetare desfășurată de membrii Centrului Alexandru Proca din cadrul ICPE-CA.

Evenimentul s-a bucurat de participarea unor reprezentanți din mediul științific, profesori, elevi și, nu în ultimul rând, mass-media.