Xiaomi ocupă locul al treilea în topul celor mai bine vândute smartphone-uri din lume
Potrivit estimărilor Canalys și IDC, Xiaomi a avut cea mai mare creștere anuală a cotei de piață dintre producătorii de telefoane inteligente
În al zecelea an de la înființare, Xiaomi a depășit o nouă barieră și a intrat în top trei pe piața globală a telefoanelor inteligente, potrivit estimărilor Canalys, IDC și Counterpoint.
Potrivit Canalys, în trimestrul al treilea, livrările companiei au ajuns la 47.1 milioane de unități. Pe fondul provocărilor aduse de COVID-19 în piața telefoanelor inteligente, Xiaomi și-a respectat cele trei principii directoare și „a continuat să exploreze, să inoveze și să ofere produse cu tehnologii performante la prețuri juste”. În 2020, piața globală a telefoanelor inteligente a scăzut cu 4% față de anul trecut, dar în trimestrul al treilea a cunoscut o creștere de 32%, față de aceeași perioadă din 2019. În acest context Xiaomi a ajuns la o cotă de piață de 13.5% și o creștere anuală de 45%, cea mai mare dintre toți producătorii de smartphone-uri.
Counterpoint notează faptul că Xiaomi a avut livrări de 46.2 milioane de unități și o cotă de piață de 13% în trimestrul al treilea din 2020. Este o creștere de 75% în comparație cu trimestrul precedent, iar creșterea anuală este de 46%.
“În aceste vremuri dificile, Xiaomi a colaborat cu partenerii săi pentru a trece peste toate provocările. Împreună am depus eforturile necesare pentru a ne consolida sistemul de vânzări online și offline, am introdus o gamă generoasă de produse inovative la prețuri accesibile pentru fanii Mi și consumatorii din România și din alte părți ale lumii. La a zecea aniversare suntem foarte fericiți să vedem aceste rezultate din partea a trei companii de analiză, care reflectă viziunea noastră de a face inovația accesibilă pentru toată lumea”, a spus Andrew Wong, managerul general Xiaomi pe Europa Centrală și de Est.
Material de opinie de Vlad Boeriu, Partener Coordonator
Servicii Fiscale și Juridice, Deloitte România
Retragerea Marii Britanii din Uniunea Europeană
(UE), deși pare tot mai aproape de finalizare, continuă să creeze confuzie cu
privire la regulile după care se vor derula, după 1 ianuarie 2021, relațiile
dintre cele două entități pe toate palierele, de la cele care afectează
cetățenii țărilor implicate, la cele comerciale sau administrative. Acordul
post-Brexit dintre UE și Marea Britanie, care ar trebui să clarifice lucrurile,
încă se negociază, în ciuda faptului că termenul limită este foarte aproape.
Din acest considerent, cel puțin din punctul de vedere al relațiilor
comerciale, este esențial ca toate societățile să se
pregătească pentru schimbări profunde și să finalizeze toate măsurile
administrative necesare înainte de 31 decembrie 2020.
Acordul de retragere a Marii Britanii din UE,
convenit în urmă cu un an și intrat în vigoare la 1 februarie 2020, prevede o
perioadă de tranziție, până la finalul acestui an, în care regulile comerciale
și cele privind piața muncii rămân neschimbate. În acest timp, cele două părți s-au angajat să
ajungă la un acord de parteneriat economic „amplu și echilibrat”, care să faciliteze comerțul și investițiile
între părți după finalizarea perioadei de tranziție. În practică, însă, negocierile
avansează lent și nu sunt lipsite de tensiuni.
În cea mai recentă întâlnire, care a avut loc la
jumătatea lunii octombrie, reprezentanții celor două tabere au admis că textul
acordului privind viitoarele relații trebuie să fie gata în timp util, având în
vedere procedurile complexe pe care trebuie să le urmeze, inclusiv ratificarea
Parlamentului European și a tuturor parlamentelor statelor membre. În caz contrar,
dacă Londra și Bruxelles-ul nu vor ajunge la un acord post-Brexit, începând cu
data de 1 ianuarie 2021, legăturile comerciale între cele două părți se vor
desfășura după procedura urmată în prezent de UE cu orice alt stat terț.
Cu sau fără acord, regulile se schimbă
Așadar, regulile care se vor aplica de anul
viitor nu sunt definitivate, însă, dincolo de rezultatul acestor negocieri, un
lucru este cert: decizia Regatului Unit de a se retrage din piața unică a UE și din uniunea
vamală și de a pune capăt liberei circulații a persoanelor, a bunurilor și a
serviciilor cu UE de la 31 decembrie 2020 presupune o schimbare semnificativă
în relația dintre societățile ambelor părți după această dată. Chiar dacă se ajunge la un acord de parteneriat,
relațiile se schimbă, în special în ce privește piața unică a UE, uniunea
vamală, domeniul TVA și cel al accizelor. Acest lucru se va aplica în ambele
direcții, și anume dinspre Marea Britanie înspre Uniune și invers.
Sfârșitul perioadei de tranziție va afecta în
mod semnificativ atât administrațiile publice din statele membre UE, cât și
operatorii economici și cetățenii, fiind necesară pregătirea adecvată și în
timp util pentru a evita orice blocaje sau obstacole nedorite și pentru a
asigura continuitatea fluxurilor comerciale cu Marea Britanie.
Cum sunt afectate companiile din România
Pentru societățile comerciale din România implicate în operațiuni de export şi/sau import cu parteneri din
Marea Britanie, sfârșitul perioadei de tranziție va aduce modificări
administrative în domenii precum comerțul cu bunuri (formalități, verificări și
controale vamale; regimul vamal; reguli de origine; regimul de taxare și impozitare
pentru importul și exportul de bunuri – taxe vamale, TVA, accize), comerțul cu
servicii (servicii financiare; servicii de transport; recunoașterea
calificărilor profesionale) sau transferuri de date și protecția datelor cu caracter personal.
Spre exemplu, în privința taxei
pe valoarea adăugată (TVA), Brexit-ul are numeroase consecințe, de la
schimbarea regulilor privind aplicarea taxei în vamă (tranzacția nu va mai fi
considerată intracomunitară, ci extracomunitară), la înregistrarea companiilor
în scop de TVA. În această privință,companiile stabilite în Marea Britanie,
înregistrate în România în scop de TVA, care intenționează să își continue
activitățile, trebuie să știe că vor fi
obligate să numească în România un reprezentant fiscal care să se ocupe de
aceste formalități.
Dar implicațiile Brexit-uluinu se vor resimți doar în
relațiile comerciale, ci și în piața muncii, fie că vorbim de cetățenii
britanici care activează în România sau de românii care lucrează în Marea
Britanie, atât prin prisma documentelor necesare desfășurării activității, cât
și a contribuțiilor sociale și beneficiilor aferente.
Și exemplele
pot continua, pe tipuri de tranzacții sau domenii de activitate. Ce este esențial,
însă, de reținut este termenul de 31 decembrie 2020, după care regulile jocului
dintre Uniunea Europeană și Marea Britanie vor fi altele decât cele după care
ne-am ghidat în toți acești ani, de când România este membră a Uniunii
Europene. Și, pentru că regulile încă nu sunt clare, iar timpul este foarte
scurt, trebuie să ne pregătim temeinic.
Retailul a fost probabil unul dintre cele mai afectate segmente ale sectorului imobiliar, având în vedere blocajul din timpul stării de urgență, dar acum consumul este deja peste nivelul maxim înregistrat înaintea crizei, deși într-o structură diferită. Toți jucătorii din retail, care au și vânzări online, se așteaptă ca acest canal să genereze un procent mai mare din cifra de afaceri în 2020 comparativ cu 2019, un sfert dintre respondenți estimând creșteri chiar și de peste 50%, potrivit unui sondaj realizat de Divizia Retail a Colliers International, în rândul a peste 40 de chiriași și proprietari din sectorul de retail din România.
Pentru majoritatea respondenților (85%),
traficul din magazine a fost mai mic în al treilea trimestru comparativ cu
aceeași perioadă din 2019, unii raportând scăderi și de 40% a numărului de
clienți care au intrat în magazine în ultimele luni, cifre mai mult sau mai
puțin în linie cu alte valori cum ar fi Indicatorii Google de mobilitate, care
arată că traficul din toate zonele de retail și de divertisment a fost, în medie,
cu cel puțin 20% sub indicele de referință stabilit în septembrie. Cu toate
acestea, 15% dintre respondenți, cu activitate în principal în domenii precum
alimentație, discount sau decorațiuni interioare, au observat o creștere sau
menținerea la nivel constant a traficului de la an la an.
În ceea ce privește vânzările, 27% dintre
respondenți au declarat că vânzările din perioada iulie-septembrie au crescut
sau au rămas la un nivel similar celor din aceeași perioadă a anului trecut,
ceea ce înseamnă că, deși mai puțini oameni intră în centrele comerciale, ei
cheltuiesc mai mult acum într-o sesiune de cumpărături decât în trecut. De
asemenea, retailerii prezenți mai degrabă în unități de tip retail park au fost
mai puțin afectați, reușind să mențină traficul și vânzările la un nivel mai
ridicat.
Pe fondul stării de urgență, când
magazinele au fost închise, 42% dintre retaileri se așteaptă ca cifra de
afaceri din 2020 să fie mai mică decât în 2019 cu 30 până la 50%. Cu toate
acestea, există și categorii de retaileri care au fost mai puțin afectați și se
așteaptă ca volumul total al vânzărilor să crească în 2020, precum cei din zona
de retail alimentar (hipermarketuri/supermarketuri), bricolaj, decorațiuni
pentru casă sau articole sportive. Mai mult, companiile caută canale
alternative pentru a-și crește vânzările, rezultatele sondajului Colliers
arătând că 1 din 2 retaileri dorește să își sporească prezența online, doar 10%
dintre respondenți doresc să-și reducă prezența în mediul offline, în timp ce
majoritatea se concentrează pe vânzări omnichannel și pe o combinație între
serviciile din magazin și cele online. De asemenea, majoritatea retailerilor cu
planuri de expansiune intenționează să-și extindă prezența în parcurile de
retail și în centrele comerciale dominante.
„Dinamica vânzărilor online este destul de impresionantă: cel puțin una din patru companii cu prezență online se așteaptă la o creștere a vânzărilor de cel puțin 50% prin acest canal. În general, retailerii de fashion se numără printre cei mai susceptibili să se aștepte la creșteri accentuate ale vânzărilor online, dar asta nu înseamnă că alte sectoare rămân în urmă. Mai mult, diversitatea va fi probabil noua tendință, întrucât retailerii și proprietarii de spații de retail își pot direcționa interesul către proiectele bazate pe proximitate sau către parcuri de retail și, într-o oarecare măsură, către retailul stradal. Per ansamblu, următorii câțiva ani vor fi cu siguranță interesanți și, cel mai probabil, vom vedea noi concepte de magazine și/sau noi moduri de operare după adaptarea la noua realitate”, spune Simina Niculiță (foto), Partner & Head of Retail Agency la Colliers International.
Ponderea retailerilor care raportează o
cifră de afaceri totală mai mică de 5% din comerțul electronic este aproape la
jumătate, pe baza estimărilor companiilor, doar 36% dintre respondenți
așteptând un impact oarecum limitat asupra veniturilor lor din vânzările online în 2020. Pe de altă
parte, numărul companiilor care speră ca online-ul să genereze cel puțin 20% din
veniturile lor a crescut la 30% dintre respondenți, de la 21% în sondajul
similar desfășurat de Colliers la începutul acestui an.
În ceea ce privește chiriile, majoritatea
chiriașilor din spațiile de retail se așteaptă la o scădere a chiriilor anul
viitor, ceea ce ar putea sugera că speră la o modalitate prin care să împartă
efectele acestui an dificil cu proprietarii de spații de retail și să primească
sprijin până când vânzările și traficul vor reveni la normal. De partea
proprietarilor de spații de retail, aproape 90% așteaptă ca veniturile să
rămână constante sau chiar să crească, potrivit sondajului Colliers privind
estimările pentru venitul operațional în 2021, pe fondul menținerii
operațiunilor pe tot parcursul anului și scăderii numărului de retaileri care
au nevoie pe termen scurt de reducerea chiriei.
În general, jucătorii din segmentul de
retail par a fi puțin mai pesimiști decât cei din alte segmente ale pieței
imobiliare, cum ar fi birourile sau industrialul, dar acest lucru se explică
prin impactul pe care pandemia l-a avut asupra acestui sector. Astfel, 2 din 3
respondenți se așteaptă să revină la un nivel satisfăcător al afacerilor lor
până la sfârșitul anului 2021.
Despre Colliers
International
Colliers International
Group Inc. (NASDAQ: CIGI) (TSX: CIGI) este unul dintre liderii globali în
domeniul consultanței imobiliare și al managementului investițiilor. Cu
operațiuni în 68 de țări, cei peste 15.000 de specialiști întreprinzători
lucrează împreună pentru a oferi consultanță și servicii de specialitate pentru
a maximiza valoarea proprietății pentru chiriași, proprietari și investitori.
Timp de peste 25 de ani, echipa noastră experimentată de management, care
deține aproximativ 40% din capitalul nostru, a oferit acționarilor profituri investiționale
anuale de aproape 20%. În 2019, veniturile corporate au fost de peste 3
miliarde de dolari (3,5 miliarde de dolari inclusiv afiliații), cu active
gestionate de 33 miliarde de dolari. Pentru mai multe detalii despre Colliers
International puteți accesacorporate.colliers.com sau ne puteți urmări pe Twitter@Colliers șiLinkedIn.
București, 3 noiembrie
2020. Trei din cinci angajatori români (58,2%) se
așteaptă ca în această perioadă dificilă, generată de pandemia de Covid-19,
angajații să dezvolte rapid noi abilități, cum ar fi cele digitale, potrivit
unui sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs, iar alți aproape 51%
mizează pe disponibilitatea salariaților de a prelua și alte responsabilități
decât cele din fișa postului.
Comparativ cu perioada anterioară Covid-19,
pentru 44,5% dintre companii contează acum mai ales flexibilitatea celor din
echipă privind responsabilitățile pe care le au, în timp ce 36% dintre
angajatori se așteaptă la o adaptabilitate mai mare a acestora la schimbările
prin care trece compania. De altfel, 40% dintre companiile respondente la
sondajul BestJobs spun că păstrează echipa intactă în perioada următoare, în
timp ce 27% vorbesc despre restrângere de activitate și disponibilizări de până
la maxim 10% din personal.
În ceea
ce privește evoluția numărul de angajați din martie, de când a început criza
Covid-19, și până în prezent, aproape două treimi dintre companiile sondate
(64%) spun că și-au menținut același număr de angajați sau chiar au mărit
echipa (18%) pe fondul creșterii anumitor activități din companie.
În
rândul candidaților pentru poziții noi, principalele abilități și competențe pe
care companiile le caută și pe care pun mai mult accent sunt adaptarea la
contextul actual al pieței muncii și al companiei (64,54%), ușurința în a se
integra mai rapid în echipă, în contextul limitării interacțiunii sociale
(53%), flexibilitate în ceea ce privește locul de desfășurare al activității,
de la sediul companiei sau de acasă (31%), dar și abilități antreprenoriale
(28%) sau competențe noi (21%).
Interviurile
de angajare se desfășoară și ele preponderent online (70%), iar în acest
context angajatorii români observă că interesul candidaților a crescut, fiind
înregistrate cu până la 48% mai multe aplicări la joburi, față de perioada
ianuarie-martie.
Salariile se mențin la un nivel
similar cu perioada anterioară declanșării pandemiei
În cea mai complicată
perioadă de după criza financiară din 2009, 57% dintre companii spun că nivelul
salarial s-a păstrat, comparativ cu perioada anterioară declanșării pandemiei
de coronavirus.
Mai bine de jumătate
dintre companii spun însă că nu vor adăuga noi beneficii extrasalariale în
această perioadă, în timp ce 12% dintre respondenți oferă salariaților noi
beneficii, precum ședințe de coaching pentru dezvoltarea personală și
profesională.
Sondajul a fost efectuat în perioada 01-22 octombrie 2020, pe un eșantion de 220 companii mici, medii și mari din România.
Despre BestJobs
BestJobs este una dintre cele
mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de
peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în
transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi
tehnologii digitale de ultimă generație pentru a oferi cele mai eficiente
soluții de angajare. Cu un număr de peste 2,5 milioane de profesioniști
conectați la piața muncii și peste 25.000 de joburi active în orice moment,
atât în țară, cât și în străinătate, BestJobs creează conexiuni
între toți cei care vor să găsească un job mai bun și angajatorii care caută
noi talente.
Situația
achizițiilor centralizate și descentralizate în beneficiul procesului de
educație și formare este prezentată de Ministerul Educației și Cercetării
într-un raport cu date la nivelul lunii octombrie 2020, cu sublinierea că „în
contextul modificării paradigmei de organizare a procesului didactic în anul
școlar 2020-2021, Guvernul României sprijină sistemul național de educație prin
alocarea de fonduri substanțiale pe două mari paliere:
achiziția de echipamente/dispozitive
electronice pentru susținerea procesului de predare/învățare online,
alternativă la sistemul clasic, față
în față, suspendat acolo unde situația epidemiologică impune acest
lucru;
achiziția de măști/echipamente de protecție
medicală pentru combaterea răspândirii SARS-CoV-2 în mediul școlar și
asigurarea unui climat sanitar propice desfășurării activității, în
funcție de scenariile adoptate de unitățile de învățământ”.
Ministerul Educației și Cercetării prezintă sintetic modalitatea de distribuire a fondurilor destinate sistemului de educație (în egală măsură, sume repartizate Ministerului Educației și Cercetării sau altor instituții centrale/locale), precum și o diagramă la zi în ceea ce privește utilizarea acestor fonduri, în funcție de calendarele procedurilor de achiziție.
Material de opinie de Vlad Boeriu (foto), Partener Coordonator Servicii Fiscale și Juridice, Deloitte România
Retragerea Marii Britanii din Uniunea Europeană
(UE), deși pare tot mai aproape de finalizare, continuă să creeze confuzie cu
privire la regulile după care se vor derula, după 1 ianuarie 2021, relațiile
dintre cele două entități pe toate palierele, de la cele care afectează
cetățenii țărilor implicate, la cele comerciale sau administrative. Acordul
post-Brexit dintre UE și Marea Britanie, care ar trebui să clarifice lucrurile,
încă se negociază, în ciuda faptului că termenul limită este foarte aproape.
Din acest considerent, cel puțin din punctul de vedere al relațiilor
comerciale, este esențial ca toate societățile să se
pregătească pentru schimbări profunde și să finalizeze toate măsurile
administrative necesare înainte de 31 decembrie 2020.
Acordul de retragere a Marii Britanii din UE,
convenit în urmă cu un an și intrat în vigoare la 1 februarie 2020, prevede o
perioadă de tranziție, până la finalul acestui an, în care regulile comerciale
și cele privind piața muncii rămân neschimbate. În acest timp, cele două părți s-au angajat să
ajungă la un acord de parteneriat economic „amplu și echilibrat”, care să faciliteze comerțul și investițiile
între părți după finalizarea perioadei de tranziție. În practică, însă, negocierile
avansează lent și nu sunt lipsite de tensiuni.
În cea mai recentă întâlnire, care a avut loc la
jumătatea lunii octombrie, reprezentanții celor două tabere au admis că textul
acordului privind viitoarele relații trebuie să fie gata în timp util, având în
vedere procedurile complexe pe care trebuie să le urmeze, inclusiv ratificarea
Parlamentului European și a tuturor parlamentelor statelor membre. În caz contrar,
dacă Londra și Bruxelles-ul nu vor ajunge la un acord post-Brexit, începând cu
data de 1 ianuarie 2021, legăturile comerciale între cele două părți se vor
desfășura după procedura urmată în prezent de UE cu orice alt stat terț.
Cu sau fără acord, regulile se schimbă
Așadar, regulile care se vor aplica de anul
viitor nu sunt definitivate, însă, dincolo de rezultatul acestor negocieri, un
lucru este cert: decizia Regatului Unit de a se retrage din piața unică a UE și din uniunea
vamală și de a pune capăt liberei circulații a persoanelor, a bunurilor și a
serviciilor cu UE de la 31 decembrie 2020 presupune o schimbare semnificativă
în relația dintre societățile ambelor părți după această dată. Chiar dacă se ajunge la un acord de parteneriat,
relațiile se schimbă, în special în ce privește piața unică a UE, uniunea
vamală, domeniul TVA și cel al accizelor. Acest lucru se va aplica în ambele
direcții, și anume dinspre Marea Britanie înspre Uniune și invers.
Sfârșitul perioadei de tranziție va afecta în
mod semnificativ atât administrațiile publice din statele membre UE, cât și
operatorii economici și cetățenii, fiind necesară pregătirea adecvată și în
timp util pentru a evita orice blocaje sau obstacole nedorite și pentru a
asigura continuitatea fluxurilor comerciale cu Marea Britanie.
Cum sunt afectate companiile din România
Pentru societățile comerciale din România implicate în operațiuni de export şi/sau import cu parteneri din
Marea Britanie, sfârșitul perioadei de tranziție va aduce modificări
administrative în domenii precum comerțul cu bunuri (formalități, verificări și
controale vamale; regimul vamal; reguli de origine; regimul de taxare și impozitare
pentru importul și exportul de bunuri – taxe vamale, TVA, accize), comerțul cu
servicii (servicii financiare; servicii de transport; recunoașterea
calificărilor profesionale) sau transferuri de date și protecția datelor cu caracter personal.
Spre exemplu, în privința taxei
pe valoarea adăugată (TVA), Brexit-ul are numeroase consecințe, de la
schimbarea regulilor privind aplicarea taxei în vamă (tranzacția nu va mai fi
considerată intracomunitară, ci extracomunitară), la înregistrarea companiilor
în scop de TVA. În această privință,companiile
stabilite în Marea Britanie, înregistrate în România în scop de TVA, care intenționează să își continue
activitățile, trebuie să știe că vor fi
obligate să numească în România un reprezentant fiscal care să se ocupe de
aceste formalități.
Dar implicațiile Brexit-ului nu se vor resimți doar în
relațiile comerciale, ci și în piața muncii, fie că vorbim de cetățenii
britanici care activează în România sau de românii care lucrează în Marea
Britanie, atât prin prisma documentelor necesare desfășurării activității, cât
și a contribuțiilor sociale și beneficiilor aferente.
Și exemplele
pot continua, pe tipuri de tranzacții sau domenii de activitate. Ce este esențial,
însă, de reținut este termenul de 31 decembrie 2020, după care regulile jocului
dintre Uniunea Europeană și Marea Britanie vor fi altele decât cele după care
ne-am ghidat în toți acești ani, de când România este membră a Uniunii
Europene. Și, pentru că regulile încă nu sunt clare, iar timpul este foarte
scurt, trebuie să ne pregătim temeinic.
Curtea de Apel București, prin hotărârea din data de 2.11.2020, pronunțată în dosarul nr. 5495/2/2020, a respins ca nefondată cererea Societății Euroins Asigurare-Reasigurare S.A. cu privire la suspendarea aplicării sancțiunilor și măsurilor dispuse de către Autoritatea de Supraveghere Financiară prin Decizia A.S.F. nr. 1137/28.09.2020.
În urma activității de supraveghere realizată asupra elementelor incluse în raportările transmise de societate pentru data de 30 iunie 2020, Euroins Asigurare-Reasigurare S.A. a fost sancționată cu o amendă de 1,5 milioane de lei, ca urmare a constatării unei serii de deficiențe cu privire la modul de calcul al rezervelor tehnice constituite, în conformitate cu cerințele legislației Solvabilitate II (Legea nr. 237/2015), precum și cu privire la modul de determinare și de raportare a elementelor de fonduri proprii de bază ce acoperă cerința de capital de solvabilitate și cerința minimă de capital.
În plus, societatea are obligația de a transmite Autorității de Supraveghere Financiară un plan de finanțare și de redresare în vederea restabilirii indicatorilor de solvabilitate, în conformitate cu prevederile legii. De asemenea, potrivit deciziei societatea trebuie să revizuiască tarifele de primă RCA, având în vedere deficiențele constatate, în termen de 90 de zile de la data comunicării deciziei.
Reamintim totodată că în dosarul nr. 5405/2/2020, prin Hotărârea nr. 1075/26.10.2020, instanța a respins ca neîntemeiată cererea de suspendare a executării Deciziei A.S.F. nr. 1139/28.09.2020 (de sancționare cu amendă în cuantum de 100.000 lei și retragerea aprobării doamnei Milena Guentcheva din funcția de Director Executiv al societății Euroins S.A.). Ca urmare a soluției pronunțate de instanță, Decizia A.S.F. nr. 1139/28.09.2020 continuă să își producă efectele.
Ponderea produselor autohtone în rețeaua Kaufland România este de 70%, iar 66 de bani din fiecare leu achitat la casa de marcat merge în buzunarul unui partener român, a declarat la BucharestFoodSummitValer Hancaș, Corporate Affairs&Communication Director – Kaufland Romania & Moldova.
Retailerul lucrează cu câteva mii de producători locali, constituind o rampă de lansare pentru mulți dintre ei nu doar pentru piața internă, cât și la extern. În magazinele Kaufland Germania pot fi găsite pe rafturi circa 50 de branduri românești, iar în cele din Bulgaria 30 branduri românești. Un producător de paste gluten free din Satu Mare își vinde marfa în toate cele 8 țări unde Kaufland este prezent și sunt doar câteva exemple.
„66 de bani din fiecare leu achitat la casa de marcat la Kaufland merge în buzunarul unui partener român. Valoarea acestor 66 de bani de la fiecare, vizavi de ponderea cifrei de afaceri pe care o avem, este de 1,8 miliarde de euro, care în 2019 s-au dus de la Kaufland România pentru plata facturilor partenerilor români”, a declarat Valer Hancaș.
Kaufland România, liderul pieței de retail alimentar, a raportat pentru anul 2019 o cifră de afaceri de aproape 11,8 miliarde lei, mai mare cu 9% față de anul anterior și un profit net de 847,66 milioane lei, cu 7,5%, mai ridicat. În ultimii ani, în România a fost înregistrat un profit mediu de circa 6% din cifra de afaceri, comparativ cu cca 3,2% la nivel internațional, a mai precizat Hancaș.
Valer Hancaș: Ponderea produselor autohtone în rețeaua Kaufland România este de 70%
BucharestFoodSummit.ro, Ediția a III-a: 21 septembrie – 19 noiembrie 2020, conferința: „Modernizarea continuă a rețelelor de retail în România și Europa de Sud-Est. Efort, succes, asociere și parteneriat între producători și rețele de desfacere. Comerțul, veriga fundamentală pentru accelerarea integrării producției naționale alimentare și de băuturi.”
Conferința a fost moderată de Gabriel Biriș, Partener Fondator, Casa de Avocatură Biriș-Goran, iar co-moderator a fost Bogdan Popovici, BucharestFoodSummit. La eveniment a participat și Adrian Oros, Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, care a adus vești proaspete de la Bruxelles privind modul în care ar putea să arate viitoarea Politica Agricolă Comună, răspunzând astfel întrebărilor adresate de fermierii prezenți la USAMV, alături de Sorin Mihai Cîmpeanu, Rector, USAMV Bucuresti, Paul Anghel, Director general – ANPC, Mario Crețu, Corporate Affairs Manager – Carrefour România, Mihai Toader, Coordonator Achiziții Produse – Grup Auchan, Alexandru Baciu, Antreprenor – Ferma Baciu, Nicușor Șerban, Președinte Clubul Fermierilor Români.
BucharestFoodSummit.ro este organizat în parteneriat cu #RomâniaFuncționează, FoodBiz, CEC Bank, Casa de Avocatură Biriș-Goran, Domeniile Urlați, ASAS, ASPES, FIHR, ICDP – Mărăcineni, HORA, Agrostandard și Academia de Studii Economice București.
Sponsorii evenimentului: Sponsor Gold – Computerland România, Exclusive Pure Water Partner – Aqua Carpatica, Wine Partner – Domeniile Sâmburești.
Partenerii media: FoodBiz, #RomâniaFuncționează, Agrostandard, Lumea Banilor, EVZ, TVRi și Economistul
Seria de conferințe BucharestFoodSummit este în plină desfășurare.
Urmăriți îndeaproape TVR și TVR Internațional, Romania Actualități, Evenimentul Zilei, FoodBiz, Agro Standard, Lumea Banilor, Antena 3, Economistul, #RomaniaFuncționează, Agro TV și alte canale media, pentru următoarele sesiuni de conferințe BucharestFoodSummit.
Activitatea de cercetare
a companiei integral românești DDS Diagnostic – specializate în identificarea,
dezvoltarea, realizarea și comercializarea celor mai performante soluții de diagnosticare
și testare rapidă pentru spitale, clinici și laboratoare medicale – se
concretizează în această perioadă prin crearea și scoaterea pe piață a unui nou
produs: testul rapid imunocromatografic Covid-19 Antigen, un test calitativ
pentru detectarea antigenului SARS-CoV-2, în probe de tampon nazofaringian.
Creatorii noii
realizări ne oferă informații: „Testul indică infecția la persoane simptomatice
cât și asimptomatice, este ușor de utilizat și oferă rezultate precise, în
maxim 15 minute. Studiile clinice efectuate deja de compania producătoare au
relevat performanțe similare cu metoda de referință RT-PCR.Testul rapid Covid-19 Antigen, dezvoltat și produs de compania
100% românească DDS Diagnostic, este un test imunocromatografic calitativ
pentru detectarea antigenelor SARS-CoV-2 în probe de tampon nazofaringian.
Acest produs poate fi folosit încă din primele zile de la infectare, motiv
pentru care este de mare ajutor în identificarea și monitorizarea eficientă a
pacienților suspectați a fi infectați, susținând astfel demersul cadrelor
medicale de limitare a efectelor pandemiei. Spre deosebire de testul pentru
detectarea anticorpilor, acest test evidențiază antigenele de pe suprafața
virusului și de aceea este recomandat pentru identificarea persoanele infectate
și care pot fi surse de infecție, la rândul lor, în cazul în care nu sunt
carantinate. Este un test rapid foarte eficient pentru screeningul de masă
putând limita semnificativ cazurilor noi de infecții.Trusa de diagnostic Covid-19 Antigen este foarte ușor de utilizat
având incluse – un bețisor de plastic cu tampon textil pentru recoltare, un
flacon cu soluție cu rol de mediu de eluare și picurător și caseta cu testul
pentru antigene. Proba recoltată este introdusă în soluția din flacon și cu
ajutorul picuratorului se depune în fereastra specială pentru probă. Dacă
virusul este prezent, există antigene SARS-CoV-2 și va apărea o linie colorată
în regiunea marcată cu litera T și o altă linie în regiunea marcată cu litera
C, în acest caz testul fiind pozitiv. Dacă proba nu conține antigene de
SARS-CoV-2, va apărea doar linia din regiunea marcată cu litera C, în acest caz
testul fiind negativ. Este obligatoriu să apară linia colorată din dreptul
literei C, indiferent dacă testul este pozitiv sau negativ, pentru validarea
testului”.
DDS Diagnostic (https://ddsdiagnostic.com) subliniază că „este prima companie din România care produce acest tip de
test, fiind deja disponibil pentru achiziționare de către pacienți, cadre
medicale și unități specializate în testarea Covid-19. Totodată testul este
foarte util pentru medicii de medicina muncii, pentru testarea periodică a
persoanelor angajate”.
DDS Diagnostic
reamintește că „echipa de experți din cadrul departamentului de
cercetare-dezvoltare a a creat mai multe produse cu aplicabilitate pe scară
largă în situația actuală deloc roz a pandemiei, în scopul eficientizării semnificative
a testării rapide. Pe lângă Covid-19 Antigen, producătorul de teste rapide a
mai lansat de curând trusele de testare IgG/IgM cu kit de verificare inclus,
care elimină semnificativ rezultatele fals pozitive şi negative, îmbunătățind
mult precizia rezultatelor. În perioada următoare, DDS urmează să scoată pe
piață testele rapide mixte Combo Antigen Influenza/Covid-19 pentru diagnosticul
diferențial gripa/SARS-COV-2, un singur test cu două rezultate în același timp,
de mare ajutor pentru pacient și medic în identificarea precisă a tipului de
infecție virală”.
În contextul desfășurării actuale a
activității economice, companiile își intensifică preocupările pentru asigărare
împotriva riscurilor profesionale și riscurilor cibernetice. În ultimele 12 luni, 40 de companii din România cu
activitate în industrii precum IT&C, retail, producție, transporturi s-au
asigurat în acest sens, achiziționând prima poliță de asigurare care acoperă și
amenzile GDPR. Leader Team Broker, jucător cheie pe
piața asigurărilor din România, a anunțat că valoarea primelor de asigurare
pentru răspundere profesională și riscuri cibernetice încheiate în primul an de la introducerea produselor în
portofoliul său a fost de 200.000
de euro, de patru ori mai mare decât estimările din octombrie 2019. Polița de
asigurare, care acoperă riscuri speciale de răspundere și cyber, a adus asigurătorului
britanic CFC Underwriting în 2019 titlul de Specialistul anului în
asigurări la Gala British Insurance Awards dedicată industriei asigurărilor din
Marea Britanie, iar companiei românești, Leader Team Broker, distincția E-risk
oferită de o publicație financiară.
Răzvan Rusu, fondatorul Leader
Team Broker, subliniază: „În octombrie
2019, în parteneriat cu asigurătorul britanic CFC Underwriting, pionier în
riscuri speciale, am introdus in portofoliu un produs complex și accesibil, cu
scopul de a sprijini companiile din domeniul IT&C în fața riscurilor ce pot
rezulta din activitățile profesionale desfășurate si din atacuri cibernetice.
Estimam atunci, pentru primul an, un volum de maxim 50.000 de euro dar, în mai
puțin de 12 luni, am reușit să câștigăm jucători importanți din domeniul
tehnologiei, printre care FintechOS, Softelligence, Zitec, Tremend dar și
companii mai mici interesate de protecția oferită de poliță. Cea mai mare
poliță încheiată a fost de 40.000 de euro și acoperă riscul de erori, omisiuni si atacuri
cibernetice. Ca un exemplu, o
poliță pe segmentul IT&C pornește de la 550 euro/an și are o acoperire de 500.000 de euro”.
Interesul companiilor pentru noul produs a fost direct influențat de
schimbările pe care criza generată de SARS-COV2 le-a produs în piața muncii la
nivel local și internațional, de decizia multora dintre companii de a introduce
telemunca și de faptul că multe companii locale din domeniul IT&C au semnat
contracte cu clienți internaționali prin care li se cereau astfel de polițe.
Leader Team Broker
informează că „polița de asigurare IT&C care acoperă și amenzile GDPR,
dedicată inițial companiilor din domeniul tehnologiei acoperă riscurile unui
atac cibernetic, inclusiv amenzile GDPR care decurg din expunerea datelor
clienților în afara companiei, răspunderea profesională, respectiv toate
costurile privind erorile și omisiunile din activitatea unei companii,
încălcarea confidențialității informațiilor pe care le gestionează, daune
provocate de acțiunea neloială a angajaților, riscuri reputaționale, inclusiv
furtul banilor din companie prin diverse metode (Phishing etc.). Polița acoperă
și alte riscuri cibernetice cum sunt:
Furtul
din conturi bancare sau carduri
Întreruperea
activității comerciale ca rezultat al unui atac cibernetic
Costurile
de recuperare a datelor în urma atacurilor cibernetice
Șantaj
cibernetic și recompensele solicitate de infractori
Defăimare
Furt
de proprietate intelectuală
Transmiterea
neintenționată de virsuri informatice
Încălcarea
neintenționată a informațiilor legate de terțe părți.
Alexandra Elena Durbacă,
director executiv al Leader Team Broker, explică: „Tot mai multe companii locale, inclusiv mici afaceri, au început să
conștientizeze riscurile la care se expun odată cu accelerarea digitalizării și
beneficiile oferite ca măsură de protecție de polița de cyber risk. Nu trebuie
să fii gigant de renume mondial pentru a fi victima unui atac cibernetic, poți
fi o cofetărie care, în urma unui email de phishing poate pierde până la câteva
mii de euro. Toate statisticile oficiale arată că, în ultimele luni, au crescut
îngrijorător atacurile cibernetice iar această tendință se va menține”.
Directorul executiv al companiei se așteaptă ca cererea de polițe de asigurare
IT&C să crească în continuare atât ca efect al dezvoltării industriei de
profil dar și a nevoii furnizorilor și clienților de a fi protejați împotriva
oricăror riscuri cibernetice sau de răspundere profesională în domeniul
tehnologiei. Nu doar companiile IT&C ci și companiile care activează în
alte domenii de activitate (producție, retail, servicii medicale, transport,
automotive, turism, consultanță/servicii, energie, aviație, etc) pot încheia o
poliță împotriva atacurilor cibernetice.
Leader Team Broker este
companie de brokeraj în asigurări fondată
în 2006 de antreprenorul Răzvan
Rusu. În prezent are 40 de angajați și parteneri, care oferă servicii de brokeraj
în București și la nivel național prin birourile din Sibiu, Brașov, Deva,
Oradea, Bacău. Leader Team este recunoscută ca „una dintre cele mai inovatoare
companii de brokeraj de asigurări din România, cu produse unice de cyber
security, produse pentru industria IT, industria navală, aviație, energie,
sănătate și proiecte speciale cum sunt UEFA Champions League Romania (2012),
White Sensation Romania (2012), The Human Body (2013). În 2017, a primit
premiul Cel mai creativ broker de asigurare din România, oferit de Media
Xprimm, în 2019, a primit premiul pentru Inovație și Digitalizare, fiind
singura companie de brokeraj din România care a folosit tehnologia RPA pentru
operațiunile financiare repetitive. Leader Team este singura companie de
brokeraj în asigurări care a dezvoltat conceptul iDoctor, un program intergrat
de servicii medicale naționale și internationale, având la bază un program de
asigurări personalizat. Detalii pe https://leaderteam.ro.