BCR Leasing pregătită pentru a susține clienții care aplică în cadrul Programului – IMM Leasing de Echipamente și Utilaje

0

Aderarea BCR Leasing la programul IMM Leasing de Echipamente și Utilaje, urmărește stategia companiei de a susține întreprinderile mici și mijlocii, prin acordarea de finanțări în leasing financiar pentru achiziția de echipamente mobile și utilaje, vehicule utilitare, autobuze și autocare, echipamente IT și tehnologia informației. În cadrul acestui program se pot înscrie IMM-urile din domenii precum producție, comerț sau prestări de servicii.

„Considerăm că programul IMM Leasing de Echipamente si Utilaje creează oportunități pentru companiile antreprenoriale românești. Accesul la garanțiile de stat, precum și la costurile subvenționate, reprezintă o soluție bună de eficientizare a afacerii și permite direcționarea resurselor proprii ale companiilor către alte proiecte. Pe de altă parte, susținerea accesului IMM-urilor la tehnologii noi este o prioritate strategică pentru BCR Leasing. Și prin aderarea noastră la acest program rămânem consecvenți cu ceea ce ne-am propus: să susținem clienții noștri oferind soluții de finanțare de tip leasing, care să-i ajute în ceea ce își propun“, a declarat Vlad Vîtcu, CEO al BCR Leasing IFN(foto).

Programul IMM LEASING DE ECHIPAMENTE ȘI UTILAJE este un program multianual de încurajare și de stimulare a dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, precum și a întreprinderilor afiliate care au un număr egal sau mai mare de 250 de angajaţi. Plafonul total al garanțiilor care pot fi acordate în acest program este de 1,5 miliarde lei, iar valoarea maximă cumulată a finanțărilor garantate de stat care pot fi acordate unui beneficiar în cadrul acestei facilități este de 5 milioane de lei.


BCR LEASING IFN este prezentă pe piață românească a leasingului din 2001, ca subsidiară a Băncii Comerciale Române, parte a grupului financiar central-european ERSTE Group. Compania oferă o gamă completă de servicii de leasing financiar și credit pentru achiziționarea de bunuri de folosintă îndelungată: vehicule (autoturisme, vehicule comerciale, flote de autoturisme) și echipamente (mașini agricole, echipamente medicale, software și echipamente IT, etc.).

Electrolux lansează primul său aspirator sustenabil, realizat din materiale 100% reciclabile și reciclate

0


Electrolux continuă demersurile de reducere a plasticului din electrocasnicele fabricate și lansează primul său aspirator prototip, realizat din materiale 100% reciclabile și reciclate. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Stena Recycling, companie suedeză de gestionare și reciclare a deșeurilor, și își propune să testeze noi modalități de reciclare și de recirculare a materiilor prime provenite din aparatele de uz casnic. Testarea aspiratorului prototip este doar unul dintre demersurile de sustenabilitate inițiate de companie, ce fac parte din strategia sa globală de dezvoltare durabilă, Better Living, ce are ca scop să ofere consumatorilor produse sustenabile pentru o viață mai bună.

În fiecare an, peste 400 de milioane de tone de plastic sunt produse la nivel global, dintre care doar 12% din întreaga cantitate se transformă în materiale reciclate. De aceea, eforturile de a găsi o soluție sustenabilă, care să înlocuiască folosirea plasticului cu o materie primă fezabilă și de înaltă calitate, reprezintă un angajament pentru întreaga piață de bunuri de larg consum. Electrolux a fost prima companie pe piața de electrocasnice care, încă din 2010, a lansat un program în vederea dezvoltării unei soluții de recirculare a plasticului din componentele electrocasnicelor cu materiale reciclate.

Preocuparea continuă a companiei Electrolux de a respecta standardele și normele ecologice internaționale și de a dezvolta politici interne în vederea reducerii plasticului au stat la baza parteneriatului cu Stena Recycling. Prin intermediul acestei colaborări, Electrolux își propune să descopere cum funcționează piața materialelor reciclate, precum și a materialelor prime, și să testeze astfel circularitatea aparatelor de uz casnic. Primul rezultat este un aspirator prototip realizat din plastic 100% reciclat și componente refolosite din produse electrocasnice de consum.  Aspiratorul a fost realizat din materiale ce provin de la electrocasnicele uzate, cum ar fi uscătorul de păr, aspiratoarele și computerele, pe care consumatorii nu le mai foloseau. Prin folosirea acestor produse, deja utilizate, echipa a avut posibilitatea de a studia durata de viață a produselor și componentelor reciclate și mai mult decât atât, de a obține informații despre comportamentele și atitudinile consumatorilor în privința reciclării.

„Unul dintre obiectivele noastre pe termen lung este de a reduce impactul negativ asupra mediului până în 2030, prin folosirea unor soluții de recirculare a plasticului din electrocasnice. Dezvoltarea unui aspirator din materii prime sustenabile este o provocare, însă pentru Electrolux reprezintă un nou standard în sustenabilitate și un reper în inovație, prin care vrem să ne consolidăm și mai mult poziția în piață, atât la nivel local, cât și la nivel internațional. Vom continua să investim în design-ul de produse sustenabile și să oferim consumatorilor produse performante, dezvoltate cu grijă față de mediul înconjurător”, a declarat Teodora Juravle,Marketing Manager Electrolux România.

Până în 2030 toate gamele de produse Electrolux vor conține cel puțin 50% materiale reciclate. Pentru a atinge acest obiectiv, un prim pas este dezvoltarea unor produse prototip pentru fiecare gamă, care va oferi posibilitatea de a testa și a dezvolta pe viitor un întreg portofoliu cu produse durabile pentru consumatori.  

Despre Electrolux

Electrolux este lider global pe piața electrocasnicelor de uz casnic, dezvoltate în colaborare cu utilizatorii profesionisti și gândite special pentru a întâmpina nevoile reale ale consumatorului. Compania oferă soluții inovatoare, proiectate cu grijă, atât pentru uzul casnic, cât și pentru cel profesional – produse precum frigidere, mașini de spălat vase, mașini de spălat rufe, aragaze, aspiratoare, sisteme de aer condiționat și electrocasnice mici. Sub mărci renumite ca Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire și Electrolux Grand Cuisine, Grupul vinde în fiecare an, mai mult de 60 de milioane de produse clienților din peste 120 de piețe. Pentru informatii suplimentare despre Grupul Electrolux, accesati www.electrolux.ro.  

Tinerii în Arena – locul în care noua generație de antreprenori cunosc potențialii investitori

0

Prin programul de antreprenoriat „Vreau să fiu Antreprenor” promovăm gândirea și acțiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România

Tinerii în Arenă este locul unde tinerii motivați și dornici să își pornească propriul business pot afla mai multe despre antreprenoriat și despre ce trebuie să facă pentru a primi investiții, direct de la antreprenori experimentați și investitori.

Conform studiului desfășurat de echipa Insights PulseZ, 1 din 2 tineri la nivel național vor să fie antreprenori sau manageri iar 2 din 3 tineri au apetit pentru antreprenoriat. Asta arată potențialul și interesul pe care tânăra generație îl are pentru antreprenoriat. Acest potențial întâmpină și o mare provocare totuși fiindcă 6 din 10 tineri afirmă conform studiului că cea mai mare problemă pe care o întâmpină în România este lipsa accesului la resurse financiare. Mai mult, 1 din 4 tineri este dispus să își deschidă o afacere dacă găsește resurse financiare.

Tocmai din acest motiv echipa Vreau să fiu Antreprenor & Insights vine în sprijinul tinerei generații pentru a facilita accesul în primul rând la informații legate de cum pot să obțină o investiție și apoi să îi sprijine pe tineri în drumul lor către a deveni antreprenori.

Mulți oameni au auzit de conceptele internaționale Dragons Den și Shark Tank sau de cele din România, Imperiul Leilor sau Arena Leilor, unde antreprenorii vin să își prezinte afacerea în fața unor investitori.

Ce se întâmplă în cadrul evenimentului?

Tinerii în Arenă re-creează acest mediu în zona de online și pune lentila pe tinerii din Generația Z, între 16 și 24 de ani, care sunt deciși să meargă într-o călătorie antreprenorială.

Primul eveniment va avea loc în data de 24 noiembrie, începând cu ora 18:00 și va fi un eveniment de pre-lansare în care 5 investitori și totodată antreprenori de succes la nivel național vor împărtăși cu audiența mai multe informații despre antreprenoriat și vor răspunde la întrebări legate de care sunt lucrurile importante pe care un tânăr trebuie să le îndeplinească pentru a primi finanțare.

„Ne dorim ca prin acest eveniment să îi pregătim pe tineri pentru a fi „investibili”. Vrem să îi sprijinim să afle direct de la investitori care sunt lucrurile la care ei se uită înainte să investească și care sunt pașii pe care trebuie să îi urmeze. Începând cu anul următor ne dorim să aducem dintre acești tineri care participă acum la eveniment să își prezinte ideile de business și astfel să facilităm accesul tinerilor la resurse financiare și nu numai.” a declarat Alin-Claudiu Apostu, managerul de proiect și gazda evenimentului Tinerii în Arenă

Cine sunt investitorii în tineri?

Cei 5 investitori vizionari care vor participa la eveniment sunt antreprenori care participă sau au mai participat la evenimente similare și au deja experiența și interesul pentru a susține noua generație de antreprenori. Până acum au fost anunțați oficial trei dintre antreprenori, urmând ca pe data de 12 și 16 noiembrie să fie anunțați și ceilalți doi. Cei trei confirmați până acum sunt:

  • Dragoș Petrescu este unul dintre cei mai importanți oameni din industria HoReCa și fondator al Grupului City Grill, cel mai mare lanț românesc de restaurante.
  • Daniela Marișcu este pionier al industriei agrementului în România și CEO al companiei Aqua Azur, punând România pe harta globală a atracțiilor turistice.
  • Dragoș Anastasiu este unul dintre cei mai cunoscuți oameni de afaceri români și președintele grupului Eurolines, cel mai important exit din România în industria de transporturi.

„Cred cu tarie in tânăra generație de antreprenori. Sunt foarte implicat în zona de educație și dezvoltare antreprenorială si din acest motiv sunt în echipa proiectului “Vreau să fiu Antreprenor” și îmi doresc în continuare să îi sprijin pe tineri să inceapa si sa isi dezvolte afaceri. Romania detine multe oportunitati, trebuie doar sa fim atenti la ele. Cat despre antreprenoriat și educație, aceștia sunt pilonii de bază ai dezvoltării acestei țări” – a declarat Dragoș Anastasiu, Președintele Grupului Eurolines Romania

Vă puteți înscrie gratuit la eveniment aici iar mai multe informații puteți obține de pe pagina evenimentului: https://www.facebook.com/events/741833273080335  

Tinerii în Arenă este un concept marca Vreau să fiu Antreprenor și Insights, un proiect Romanian Business Leaders.


Despre Vreau să fiu Antreprenor

VSFA este un program național prin care ne propunem să promovăm gândirea și acțiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România. Desfășurăm conferințe în țară (peste 220 evenimente până acum, începând din 2013), avem 10 comunități locale de tineri care creează și implementează proiecte locale, iar impactul lor a depășit 27.000 de tineri.

Despre Insights

Misiunea Insights este aceea de a sprijini organizațiile să se dezvolte prin potențialul și creativitatea unora dintre cei mai antreprenoriali și inovativi tineri din România. Sprijinim astfel dezvoltarea tinerilor și apropierea lor de mediul de business, în timp ce aducem un plus de valoare firmelor românești de toate dimensiunile, pentru a susține dezvoltarea economică. Am organizat 8 bootcampuri până acum, iar proiectul a primit anul trecut premiul  la categoria Top 10 Programe Globale pentru dezvoltare ecosistem de inovație de la ITU, Agenția Națiunilor Unite pentru Informații și Telecomunicații.

Despre Romanian Business Leaders

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizație apolitică, neguvernamentală și non-profit care oferă o platformă de acțiune și implicare socială pentru antreprenorii și șefii de companii din mediul de business privat.

RBL face România o țară mai bună pentru business și pentru români, prin proiecte care îmbunătățesc educația, antreprenoriatul și buna guvernare în România. Proiectele RBL sunt inițiate și dezvoltate pe bază de voluntariat de cei peste 200 de membri, antreprenori și executivi de top din România.

GRID INTEGRATION OF ELECTRIC MOBILITY FORUM 2020

0

The Diplomat Bucharest organizeaza evenimentul ONLINE  GRID INTEGRATION OF ELECTRIC MOBILITY FORUM 2020, pe 18 Noiembrie intre 10:00 – 11:30.

Link inregistrare (doar pentru participanti) https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_WpyDLbVBQ6SajQQno2V4BQ

Mobilitatea electrica, subiectul cheie al prezentului, aduce in prim plan nevoia interoperabilitatii intre furnizorii de solutii tehnologice, inovatorii, producatorii de autovehicule si furnizorii de energie.

Dezvoltarea conceptului de retea inteligenta a sporit rolul vehiculelor electrice iar marii constructori de automobile cauta solutii inovatoare care vor transforma mobilitatea electrica intr-unul dintre elementele de baza ale revolutiei energetice. O atentie sporita este acordata livrarii tehnologiilor potrivite pentru a permite o integrare usoara a vehiculelor electrice in  RETEAUA INTELIGENTA (SMART GRID).

Noua era a mobilitatii este deja prezenta iar tendintele tehnologice critice in conducere autonoma, electrificare si conectivitate vin cu presiuni extraordinare dincolo de aici si acum. In  consecinta, industria auto, furnizorii de energie electrica si dezvoltatorii statiilor de incarcare trebuie sa se sincronizeze pentru a crea retele electrice inteligente sigure, fezabile si eficiente, care sa permita utilizarea vehiculelor electrice si a tehnologiei inovatoare.

Scopul evenimentului  este de a aduce impreuna toate partile implicate in integrarea infrastructurii pentru mobilitate electrica in reteaua inteligenta:

  • Factorii de decizie politica si autoritatile de reglementare a pietei, asociatiile din industria energetica si auto
  • Liderii industriilor energetica si auto
  • Producatori si furnizori de retele electrice
  • Dezvoltatori de solutii tehnologice
  • Producatori de solutii si servicii de mobilitate electronica
  • Dezvoltatori de servicii de incarcare inteligenta

PANEL EVENIMENT

  • MIRCEA FECHET, Ministru al Mediului,  Apelor și Pădurilor
  • LIVIU ROGOJINARU, Secretar de Stat, Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri
  • VALERIU BINIG, Director, Regulatory and Antritrust, ENEL
  • CORINA POPESCU, CEO Electrica
  • SABIN POSEA, General Manager, Eximprod Grup
  • OCTAV ANDREI BACIU, Innovation & Partnerships Coordinator, Engie Romania
  • CLAUDIU BUTACU, Presedinte si Co-fondator , EFdeN

AGENDA EVENIMENTULUI

10:00 -11:30 Actualizari si bune practici in integrarea e-mobilitatii in Smart Grid

SUBIECTE DE DISCUTIE

  • Conformitatea cadrului de reglementare si obiectivele europene in indeplinirea asteptarilor pietei, cu accent pe utilizatorii finali
  • Tendinte si provocari privind mobilitatea electrica – Sunt orasele pregatite pentru adoptarea in masa a vehiculelor electrice?
  • Studii de caz de la furnizorii de utilitati si energie privind implementarea de noi modele de afaceri in sectorul e-mobilitatii
  • Proiecte pilot, exemple de bune practici
  • Solutii de mobilitate electrica integrate in cladiri durabile (gestionarea energiei, soluții de stocare a energiei electrice si incarcarea vehiculelor)
  • Noi modele de afaceri durabile si finantare in sectorul e-mobilitatii in perspectiva mai larga a infrastructurii retelei inteligente
  • Indeplinirea obiectivului unei infrastructuri de tarifare unificate si durabile
  • Solutii tehnologice inovatoare
  • Contributia cercetarii si dezvoltarii si gasirea abordarii corecte a implementarii

Deloitte România a asistat Grupul CEZ în vânzarea a șapte dintre subsidiarele sale românești către investitorul în infrastructură Macquarie Infrastructure and Real Assets

0

Deloitte România a asistat grupul ceh de energie CEZ în vânzarea a șapte dintre subsidiarele sale românești, active în domeniul distribuției de electricitate și al energiei regenerabile, către investitorul în infrastructură Macquarie Infrastructure and Real Assets (MIRA), unul dintre cei mai mari manageri de active alternative din lume, deținut de grupul australian Macquarie. Obiectul tranzacției constă în rețeaua CEZ România de distribuție a energiei electrice, în businessul de furnizare de electricitate, care are 1,4 milioane de clienți, și în cel mai mare parc eolian pe uscat din Europa, de la Fântânele-Cogealac. Această tranzacție este considerată una dintre cele mai importante de pe piața românească de fuziuni și achiziții și cea mai mare din sectorul de energie din ultimii ani. Acordul, a cărui valoare nu a fost comunicată, a fost semnat la finalul lunii octombrie 2020 și este supus aprobării Autorității Europene Antitrust și a Consiliului Suprem de Apărare a Țării din România.

Grupul CEZ, care a intrat pe piața din România în 2005, și-a anunțat în iunie 2019 noua strategie, care presupunea decizia de a vinde anumite active din mai multe țări, printre care România, Bulgaria și Polonia. După finalizarea tranzacției, grupul ceh va rămâne activ în România, în domeniile trading de energie și servicii energetice.

Radu Dumitrescu, Deloitte Romania

„Această tranzacție este tipul de proiect-cheie pentru orice profesionist în domeniul nostru, date fiind efectele sale asupra sectorului local de energie, durata sa de peste un an și colaborarea internațională pe care a presupus-o. Aș vrea să mulțumesc grupul CEZ pentru că a avut încredere în Deloitte cu acest proiect, pentru care am combinat expertiza unor echipe din mai multe țări, inclusiv a experților Deloitte din Cehia, astfel încât să punem la dispoziția clientului toate cunoștințele și experiența rețelei noastre. Finalizarea acestei tranzacții va marca intrarea pe piața românească a unuia dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, Macquarie, care și-a manifestat interesul față de România de mai mulți ani”, spus Radu Dumitrescu, Partener Coordonator Consultanță Financiară, Deloitte România.

O echipă multidisciplinară a Deloitte România a oferit asistență pentru procesul de due diligence financiar, fiscal și comercial, precum și servicii de suport în tranzacție. Echipa de consultanță financiară a fost alcătuită din Radu Dumitrescu, Partener Coordonator, Vlad Bălan, Director Adjunct, Miruna-Viviana Ciocea, Manager,și Ionuț Vasilescu, Manager. Echipa de experți fiscali care a lucrat la proiect a fost formată din Dan Bădin, Partener, și Ioana Năstase, Senior Manager, iar Sorin Elisei, Director în cadrul practicii Deloitte România specializate în energie și resurse naturale, a asigurat componenta de consultanță în management. Echipa Deloitte Cehia a fost coordonată de Josef Kotrba și Dusan Sevc, Parteneri în cadrul practicii de Consultanță Financiară (foto).

Cu o echipă de 50 de experți, Deloitte este unul dintre cei mai importanți furnizori din România de servicii de consultanță financiară pentru companii locale și multinaționale din mediul privat și din cel public. În 2019, echipa de consultanță financiară a Deloitte România a fost implicată în peste 100 de proiecte complexe prin intermediul tuturor liniilor de servicii.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 330.000 de profesioniști ai săi.


Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a 2.000 de profesioniști.

Pentru a afla mai multe despre rețeaua globală a firmelor membre, vă rugăm să accesați www.deloitte.com/ro/despre.

Pădurea se întoarce în avuția statului

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva anunță perspectiva apropiată deschisă pentru revenirea unor suprafețe de pădure în avuția de resurse a țării:

O nouă șansă pentru recuperarea în patrimoniul statului a celor 43.227 hectare de pădure din județul Bacău retrocedate ilegal

Curtea de Apel Brașov începe vineri, 13 noiembrie, audierea martorilor în dosarul retrocedării ilegale a 43.227 hectare, un sfert din suprafața împădurită a județului Bacău, Regia Națională a Pădurilor – Romsilva considerând că acest proces este o șansă pentru readucerea în patrimoniul statului a acestei suprafețe de pădure, cu o valoare estimată de circa 300 milioane de euro.

Judecătorii Curții de Apel Brașov urmează să audieze vineri martori cheie în acest dosar de corupție, precum cei doi colegi ai judecătorului Tribunalului Covasna care a retrocedat ilegal cele peste 43.000 de hectare, grefierul care a participat la ședința de judecată din 3 aprilie 2012 când s-a produs retrocedarea ilegală, precum și fostul deputat Ioan Adam, care a declarat că președintele completului de judecată a condiționat soluționarea dosarului în favoarea lui Paltin Gheorghe Sturdza în schimbul sumei de 50.000 euro, din care 10.000 euro au fost luați de către judecător, așa cum rezultă din probe.

Relatările acestor martori vor avea o mare importanță atunci când se va hotărî soluția de către instanța de judecată.

Reamintim că în anul 2018 președintele completului de judecată din cadrul Tribunalului Covasna, care a retrocedat ilegal cele 43.227 hectare de pădure, a fost condamnat de către judecătorii Înaltei Curți de Casație si Justiție la pedeapsa închisorii de 3 ani. Însă în urma efectului nefast al deciziei Curții Constitutionale a României, soluția de condamnare cu executare pentru luare de mită a fost anulată de către completul de cinci judecători al Înaltei Curți de Casație și Justiție și întregul dosar a fost trimis în rejudecare.

Dosarul de corupție a ajuns la Curtea de Apel Brașov, ca urmare a faptului că inculpații cu înalte funcții de demnitari publici au renunțat la acestea, pentru a nu mai fi judecați de către Înalta Curte de Casație și Justiție.      

Reîntors în camera preliminară la Curtea de Apel Brașov, după cinci ani de judecată la Înalta Curte de Casație și Justiție, la termenul din 29 septembrie 2020 a fost pusă în discuție calitatea procesuală de parte civilă vătămată a Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva și a Direcției Silvice Bacău, însă cererile au fost respinse, deși plângerea penală în urma căreia a fost deschis dosarul penal a fost formulată în data de 3 august 2012 chiar de către Directia Silvică Bacău, adminstratorul celor 43.227 hectare de pădure.

Menționăm că juriștii Direcției Silvice Bacău și ai Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva au fost prezenți în toate fazele procesuale ale dosarului de retrocedare și al acestui dosar de corupție.

Prin scoaterea în afara cadrului procesual a Direcție Naționale Anticorupție, Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva și a Direcției Silvice Bacău, au fost eliminate importante pârghii ale statului împotriva unor astfel de decizii ilegale.

În aceste condiții, nu mai ramâne decât să ne punem speranța în corectitudinea completului de judecată din cadrul Curții de Apel Brașov, dar și în cea a profesionalismului reprezentanților Ministerului Public și cei ai Ministerului Finanțelor Publice că vor reuși să evidențieze și să eficientizeze întreg ansamblul probator transmis de către Direcția Națională Anticorupție – Secția Teritorială Brașov în cele peste 60 de volume ale dosarului, conținând actelele de urmărire penală și probe importante, astfel încât să obțină o soluție care să ajute Statul Român în recuperarea suprafeței de 43.227 ha padure.

Foto RNP Romsilva      

Universitatea din București, prima clasată dintre universitățile românești în RUR World University Rankings by Subject

0

În clasamentul RUR World University Rankings by Subject 2020, Universitatea din București ocupă locul I între universitățile românești în domeniul Științele vieții (locul 414 la nivel global), urmată de Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (581) și Universitatea de Vest din Timișoara (645), membre ale Consorțiului Universitaria. 

Tot pe locul I național, Universitatea din București se situează și în domeniul Științe naturale (locul 316 la nivel global), urmată de Universitatea de Vest din Timișoara (390) și Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (479).

În domeniul Științe tehnice, Universitatea din București ocupă locul II pe plan național (566 la nivel mondial), precedată de Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (474) și urmată de Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași (581) și de Universitatea Politehnica din București (604).

În clasamentul general mondial, Universitatea din București se află pe poziția 589, urmată de Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napooca, Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea Politehnica din București, Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade”  din Târgu Mureș.

Universitățile sunt evaluate în funcție de mai mulți indicatori, grupați în domeniile educație, cercetare, diversitate internațională, sustenabilitate financiară.  

Burse pentru studenți acordate de TenarisSilcotub

0

Compania TenarisSilcotub (parte a grupului Tenaris) – cel mai important producător român de țevi fără sudură de diametre mici, utilizate în diverse aplicații din industriile energiei, mecanică și auto – a acordat bursele pentru studenți din ediția 15 a inițiativei educaționale Roberto Rocca Education Program (RREP). Beneficiari sunt 30 de studenți din universități în profil tehnic: Universitatea Politehnica din București, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea Petrol-Gaze din Ploiești, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași. Bursa are o componentă financiară în valoare de 9.600 de lei și una de acces la programe de training și mentorat organizate de compania TenarisSilcotub.

Premierea s-a derulat online, într-un eveniment cu tema ECO-Green, axată pe abordarea sustenabilă a mediului industrial.

Prof. univ. dr. ing. Cristian Doicin, decanul Facultății de Inginerie Industrială și Robotică a Universității Politehnica din București a subliniat: „Apartenența la grupul bursierilor RREP este, din ce in ce mai mult, echivalentă cu un pașaport pentru o lume selectă a științei și tehnologiei și, dincolo de componenta financiară, programul menține ideea unei elite a competențelor, respectată, dar și datoare să confirme în continuare“. 

Mihaela Popescu, președintele companiei TenarisSilcotub, accentuează: „Educația este o prioritate pentru societatea noastră în general și a fost întotdeauna în centrul programelor noastre de CSR. Responsabilitatea față de mediul înconjurător este un subiect primordial pentru compania noastră și dorim să construim împreună cu universitățile o viziune a industriei viitorului, ce își propune să fie una sustenabilă, cu impact minim asupra mediului înconjurător. În fiecare an, întâlnirea cu studenții e un moment de emoție specială. Îi felicităm pe câștigătorii burselor din acest an și suntem încrezători că vor continua parcursul de excelență”.

Mihaela Popescu

Din 2006 până în prezent, 600 de studenți în domeniul ingineriei au beneficiat de bursele Roberto Rocca oferite de TenarisSilcotub, cu sublinierea că „pornind de la convingerea că inovația și remodelarea industriei pentru a răspunde principiilor de sustenabilitate este promovată de oameni, TenarisSilcotub își propune să fie parte din acest proces, contribuind cu know-how. Colaborarea cu mediul academic este fundamentală pentru a construi legături puternice între studenți, profesori și realitatea industrială. Roberto Rocca Education Program reprezintă o contribuție sustenabilă a TenarisSilcotub în procesul de educație în România. Programul continuă, selecția pentru anul universitar 2020-2021 fiind deschisă din această lună. Programul Roberto Rocca Education Program reprezintă o inițiativă de a oferi  burse studenților talentați și absolvenților de inginerie și științe aplicate. Fondat în 2005 pentru a onora regretatul președinte al grupului Techint, Roberto Rocca, programul educațional acordă burse studenților din Argentina, Brazilia, Canada, China, Columbia, Ecuador, Ghana, Guatemala, Indonezia, Italia, Japonia, Mexic, Nigeria, Regatul Unit, România, Uruguay şi USA. Cu toate că programul din fiecare ţară are particularităţile sale, în toate cazurile, bursele sunt acordate exclusiv studenţilor care studiază la universităţi din ţara de origine. Programele locale sunt gestionate de departamentele de Resurse Umane din cadrul companiilor sponsor din fiecare ţară”.


China și UE convin să își protejeze reciproc specialitățile agroalimentare

0

În 2019, China a fost a treia destinație ca mărime pentru exporturile UE de produse cu indicație geografică protejată, inclusiv vinuri, băuturi spirtoase și produse agroalimentare. Cu toate acestea, în 2018 și 2019, 80% din confiscările europene de mărfuri contrafăcute și piratate provin din China, cauzând pierderi de 60 miliarde EUR furnizorilor din UE, afirmă proiectul de rezoluție.

•Produse din UE care beneficiază de indicații geografice, cum ar fi Feta, Münchener Bier, Polska Wódka sau Queso Manchego împotriva utilizării abuzive și a imitațiilor în China
•Se va acorda acum atenție negocierilor pentru un acord bilateral de investiții

Parlamentul a aprobat pe 11 noiembrie 2020 un acord între UE și China de a proteja numele a 200 de specialități agroalimentare din Europa și China împotriva falsificării.

Cu 645 de voturi pentru, 22 împotrivă și 18 abțineri, Parlamentul a aprobat acordul semnat în septembrie 2020 între UE și China pentru a se asigura că o sută de produse europene cu indicații geografice (IG) — inclusiv Feta, Münchener Bier, Polska Wódka sau Queso Manchego — vor fi protejate din punct de vedere juridic în China împotriva imitațiilor și a utilizării abuzive a denumirii unui produs.

În același timp, o sută de produse chinezești vor beneficia de același tip de protecție în UE.Eurodeputații au convenit să extindă acordul la încă 175 de produse europene și chinezești în termen de patru ani.

Consolidarea încrederii

În rezoluția ce însoțește acordul, adoptată cu 633 de voturi pentru, 13 împotrivă și 39 abțineri, Parlamentul a salutat acordul, numindu-l „un exercițiu important de consolidare a încrederii” în cadrul negocierilor în curs de desfășurare între UE și China cu privire la un acord bilateral de investiții.

În același timp, Parlamentul își exprimă îngrijorarea cu privire la practicile de denaturare a pieței utilizate de întreprinderile de stat chineze, la transferurile forțate de tehnologie și la alte practici comerciale neloiale.
Parlamentul este, de asemenea, profund îngrijorat de relatările privind exploatarea și detenția uigurilor în fabricile din China.

Raportorul Iuliu Winkler (PPE, România) a declarat: „Acesta este primul acord economic și comercial semnat vreodată cu China și are o valoare simbolică și de consolidare a încrederii. Acordul promite să stimuleze exporturile de produse agroalimentare din Europa către China, care se ridică deja la 14.5 miliarde EUR în 2019. Este, de asemenea, o măsură adecvată a ambiției Chinei de a proteja cu mai multă fermitate drepturile de proprietate intelectuală.”

Următoarele etape

În urma aprobării Parlamentului, Consiliul trebuie să adopte acum acordul pentru ca acesta să intre în vigoare la începutul anului 2021.

Tinerii în Arena – locul în care noua generație de antreprenori cunosc potențialii investitori

0

Prin Vreau să fiu Antreprenor promovăm gândirea și acțiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România

Tinerii în Arenă este locul unde tinerii motivați și dornici să își pornească propriul business pot afla mai multe despre antreprenoriat și despre ce trebuie să facă pentru a primi investiții, direct de la antreprenori experimentați și investitori.

Conform studiului desfășurat de echipa Insights PulseZ, 1 din 2 tineri la nivel național vor să fie antreprenori sau manageri iar 2 din 3 tineri au apetit pentru antreprenoriat. Asta arată potențialul și interesul pe care tânăra generație îl are pentru antreprenoriat. Acest potențial întâmpină și o mare provocare totuși fiindcă 6 din 10 tineri afirmă conform studiului că cea mai mare problemă pe care o întâmpină în România este lipsa accesului la resurse financiare. Mai mult, 1 din 4 tineri este dispus să își deschidă o afacere dacă găsește resurse financiare.

Tocmai din acest motiv echipa Vreau să fiu Antreprenor & Insights vine în sprijinul tinerei generații pentru a facilita accesul în primul rând la informații legate de cum pot să obțină o investiție și apoi să îi sprijine pe tineri în drumul lor către a deveni antreprenori.

Mulți oameni au auzit de conceptele internaționale Dragons Den și Shark Tank sau de cele din România, Imperiul Leilor sau Arena Leilor, unde antreprenorii vin să își prezinte afacerea în fața unor investitori.

Ce se întâmplă în cadrul evenimentului?

Tinerii în Arenă re-creează acest mediu în zona de online și pune lentila pe tinerii din Generația Z, între 16 și 24 de ani, care sunt deciși să meargă într-o călătorie antreprenorială.

Primul eveniment va avea loc în data de 24 noiembrie, începând cu ora 18:00 și va fi un eveniment de pre-lansare în care 5 investitori și totodată antreprenori de succes la nivel național vor împărtăși cu audiența mai multe informații despre antreprenoriat și vor răspunde la întrebări legate de care sunt lucrurile importante pe care un tânăr trebuie să le îndeplinească pentru a primi finanțare.

„Ne dorim ca prin acest eveniment să îi pregătim pe tineri pentru a fi „investibili”. Vrem să îi sprijinim să afle direct de la investitori care sunt lucrurile la care ei se uită înainte să investească și care sunt pașii pe care trebuie să îi urmeze. Începând cu anul următor ne dorim să aducem dintre acești tineri care participă acum la eveniment să își prezinte ideile de business și astfel să facilităm accesul tinerilor la resurse financiare și nu numai.” a declarat Alin-Claudiu Apostu, managerul de proiect și gazda evenimentului Tinerii în Arenă

Cine sunt investitorii în tineri?

Cei 5 investitori vizionari care vor participa la eveniment sunt antreprenori care participă sau au mai participat la evenimente similare și au deja experiența și interesul pentru a susține noua generație de antreprenori. Până acum au fost anunțați oficial trei dintre antreprenori, urmând ca pe data de 12 și 16 noiembrie să fie anunțați și ceilalți doi. Cei trei confirmați până acum sunt:

  • Dragoș Petrescu este unul dintre cei mai importanți oameni din industria HoReCa și fondator al Grupului City Grill, cel mai mare lanț românesc de restaurante.
  • Daniela Marișcu este pionier al industriei agrementului în România și CEO al companiei Aqua Azur, punând România pe harta globală a atracțiilor turistice.
  • Dragoș Anastasiu este unul dintre cei mai cunoscuți oameni de afaceri români și președintele grupului Eurolines, cel mai important exit din România în industria de transporturi.

„Cred cu tarie in tânăra generație de antreprenori. Sunt foarte implicat în zona de educație și dezvoltare antreprenorială si din acest motiv sunt în echipa proiectului „Vreau să fiu Antreprenor” și îmi doresc în continuare să îi sprijin pe tineri să inceapa si sa isi dezvolte afaceri. Romania detine multe oportunitati, trebuie doar sa fim atenti la ele. Cat despre antreprenoriat și educație, aceștia sunt pilonii de bază ai dezvoltării acestei țări” – a declarat Dragoș Anastasiu, Președintele Grupului Eurolines Romania

Vă puteți înscrie gratuit la eveniment aici iar mai multe informații puteți obține de pe pagina evenimentului: https://www.facebook.com/events/741833273080335  

Tinerii în Arenă este un concept marca Vreau să fiu Antreprenor și Insights, un proiect Romanian Business Leaders.


Despre Vreau să fiu Antreprenor

VSFA este un program național prin care ne propunem să promovăm gândirea și acțiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România. Desfășurăm conferințe în țară (peste 220 evenimente până acum, începând din 2013), avem 10 comunități locale de tineri care creează și implementează proiecte locale, iar impactul lor a depășit 27.000 de tineri.


Despre Insights

Misiunea Insights este aceea de a sprijini organizațiile să se dezvolte prin potențialul și creativitatea unora dintre cei mai antreprenoriali și inovativi tineri din România. Sprijinim astfel dezvoltarea tinerilor și apropierea lor de mediul de business, în timp ce aducem un plus de valoare firmelor românești de toate dimensiunile, pentru a susține dezvoltarea economică. Am organizat 8 bootcampuri până acum, iar proiectul a primit anul trecut premiul  la categoria Top 10 Programe Globale pentru dezvoltare ecosistem de inovație de la ITU, Agenția Națiunilor Unite pentru Informații și Telecomunicații.


Despre Romanian Business Leaders

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizație apolitică, neguvernamentală și non-profit care oferă o platformă de acțiune și implicare socială pentru antreprenorii și șefii de companii din mediul de business privat.

RBL face România o țară mai bună pentru business și pentru români, prin proiecte care îmbunătățesc educația, antreprenoriatul și buna guvernare în România. Proiectele RBL sunt inițiate și dezvoltate pe bază de voluntariat de cei peste 200 de membri, antreprenori și executivi de top din România.