Opțiuni aflate la îndemâna angajatorilor în contextul COVID-19

0

Material de opinie de Florentina Munteanu, Partener, Gabriela Ilie, Managing Associate, și Ana-Maria Vlăsceanu, Senior Associate, Reff & Asociații

În situația nou creată pe piața muncii de pandemia de COVID-19, companiile caută soluții pentru a se adapta la reducerea activității și pentru a proteja angajații, având în vedere că, până nu demult, lipsa personalului reprezenta o provocare importantă pentru angajatori. Legislația în vigoare permite companiilor să adopte o serie de măsuri în aceste sens, în funcție de gradul și modul în care le este afectată activitatea, de la înțelegeri amiabile între angajatori și angajați, la șomaj tehnic sau măsuri care privesc forța majoră. Fiecare opțiune prezintă, însă, atât o serie de restricții, cât și o serie de avantaje și dezavantaje.

Tot mai mulți angajatori se confruntă, în această perioadă, cu reducerea drastică a activității, care le afectează stabilitatea financiară și, implicit, posibilitatea de a plăti salariile angajaților. O primă soluție pentru diminuarea costurilor, valabilă în cazurile mai puțin grave, ar putea fi negocierea directă cu salariații pentru reducerea programului de lucru și, implicit, a salariilor. O altă soluție ar putea fi aceea în care angajatorul solicită angajaților să intre în concediu de odihnă pe perioada reducerii activității. Astfel de măsuri pot fi aplicate, însă, doar în anumite condiții.

Șomajul tehnic – în ce condiții se poate impune

Companiile pot aplica șomajul tehnic în cazul în care activitatea le este întreruptă în totalitate sau parțial în relația cu o parte a angajaților, care nu vor mai avea posibilitatea să își desfășoare activitatea pentru o anumită perioadă de timp.

Pentru a putea implementa această măsură, compania trebuie, mai întâi, să identifice motivele economice, tehnice sau structurale care justifică întreruperea temporară, parțială sau totală, a activității și să detalieze aceste motive în decizia cu privire la întreruperea temporară a activității.

Pe perioada șomajului tehnic, salariații sunt îndreptățiți să primească o indemnizație de cel puțin 75% din salariul de bază, contractele de muncă fiind, în această perioadă, suspendate.

Guvernul României a adoptat, recent, o ordonanță de urgență care prevede că statul va susține, din bugetul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, plata indemnizației aferente șomajului tehnic pentru angajații firmelor afectate de pandemie, însă în limita a 75% din salariul mediu brut pe economie, pentru două categorii de angajatori: cei afectați direct de instituirea stării de urgență și cei afectați indirect, care își reduc activitatea, cu îndeplinirea, însă, a anumitor condiții și formalități.

O altă formă de șomaj tehnic este cea care permite angajatorului să reducă programul de lucru de la cinci zile pe săptămână la patru zile, cu diminuarea în consecință a salariului, însă aceasta poate fi adoptată doar în cazul reducerii temporare a activității, din motive economice, tehnologice sau structurale, pentru perioade care depășesc 30 de zile lucrătoare.

Forța majoră – o măsură extremă, care trebuie intens analizată

În situația în care este invocată forța majoră în relațiile de muncă, aceasta implică suspendarea contractelor de muncă, fără plata vreunei indemnizații către angajații afectați. Totuși, este extrem de important de precizat că, pentru a se stabili dacă o companie poate suspenda contractele de muncă ale angajaților ca urmare a reducerii/întreruperii activității din cauza COVID–19 invocând forța majoră, trebuie analizate motivele exacte ale unei astfel de decizii și trebuie verificat, în concret, dacă sunt îndeplinite condițiile forței majore.

Așadar, măsurile pe care le pot aplica angajatorii în această perioadă trebuie analizate și aplicate de la caz la caz, în funcție de situația particulară a fiecărei companii, de relația curentă cu angajații și de gravitatea situației create de pandemie.

Mai multe informații și recomandări pentru companii legate de modul în care se pot pregăti în contextul pandemiei de COVID-19 sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe blogul Deloitte România.

Pentru cele mai recente modificări legislative adoptate de România în contextul coronavirus, experții Reff & Asociații au creat și actualizează în permanență o secțiune dedicată, disponibilă aici.

Românii în timpul pandemiei COVID 19: îngrijorați de situația lor financiară (46%), plătesc mai mult cu cardul (50%) și ies mai rar din casă (81%)

0
  • 46% dintre români se declară îngrijorați de starea lor financiară mai mult decât de sănătatea lor (40%)
  • 50% spun că vor plăti mai des cu cardul, telefonul sau ceasul
  • În medie toate destinațiile pierd cel puțin 60% din frecvența obișnuită, ieșirile prioritare în ultima săptămână fiind la farmacie (41%) și la supermarket (35%)
  • Principalele activități pe perioada izolării sunt vizionările de film (62%), jocurile online (59%), 40% declară că se vor dedica hobby-urilor

În timp ce în jurul nostru viața așa cum o știm se schimbă de la o zi la alta, iar oamenii, în esența lor sociali, sunt forțați să se distanțeze, apar și primele schimbări de comportament, primele griji și inevitabil, panica. Unlock Research a vorbit cu peste 600 de români și a aflat în ce măsură s-a tranformat viața acestora.

70% dintre români spun că viața lor s-a schimbat total sau parțial ca urmare a pandemiei de coronavirus. Principalele lor griji țin de finanțele personale (46%), sănătate (40%) și sănătate mentală (28%).

81% declară că au ieșit mai rar din casă în ultima săptămână iar atunci când au ieșit, 41% au fost la farmacie, 35% la supermarket, 28% la bancă și 23% la biserică.

Prioritate pe lista de cumpărături au avut-o în perioada asta produsele dezinfectante pentru suprafețe și corp (43%), produse de curățenie și îngrijire a casei (28%), legumele și fructele proaspete (24%), produsele de îngrijire personală (21%) și conservele (20%). 50% dintre români spun că vor plăti mai des cu cardul, telefonul sau cu ceasul.

„Acest studiu este o premieră pentru noi, așa cum sunt multe lucruri pe care trebuie în perioada asta să le experimentăm toți pentru prima dată. Acesta este primul nostru studiu care vorbește despre impactul comportamental și emoțional al unei situații de criză globală cum este pandemia COVID 19. Este si primul studiu calitativ si cantitativ exclusiv online. Ne-am bucurat că am găsit printre rezultate și vești bune, vești care ne dau încredere că o să iasă și ceva bun din toată povestea asta, deși românii sunt încă în stare de șoc și nu au încă niciun plan. Partea pozitivă a studiului a venit atunci când am vorbit despre calitatea interacțiunii inter umane și aici 51% cred că va crește calitatea relațiilor în familie. Cu toate acestea, doar 1 din 3 români  consideră că această experiență va duce la creșterea empatiei „, a declarat Adina Vlad, Managing Partner Unlock Research.

Forțați să petreacă mai mult timp în casă românii au apelat la vizionarea de filme (62%), la ascultat de muzică (62%), la jocuri online (59%) și la reciclat deșeuri (47%). În ceea ce privește modul în care se informează despre situația din țară 85% aleg televizorul și 60% presa online. Facebook este a doua sursă alternativă de informare după presa online (54%).

Deși viața lor s-a schimbat în ultima perioadă foarte mult, românii speră ca după ce trece criza să revină la vechiul lor stil de viață. Din păcate românii nu au încredere în concetățenii lor că vor respecta regulile și le este teamă că efortul lor de izolare este in zadar. Pe de altă parte, românii consideră că au un avantaj în această criză globală și anume faptul că românul este obisnuit cu greul și cu stările imprevizibile.

Studiul a fost realizat de Unlock Research în perioada  14-17 martie pe un eșantion de 628 de repondenți, urban mare și mediu. 

# # #

Despre Unlock

Unlock este o companie de know-how și cercetare de piață cu capital 100% românesc înființată în 2008. Unlock este specializată în studii de strategie de brand și marketing cultural, centrată pe descoperirea de insight-uri despre oamenii, categorii și branduri care să contribuie la creșterea business-urilor clienților pentru care lucrează. 

In 2017 Unlock a lansat divizia Hunters. Noua divizie este specializată în cercetarea trendurilor în România și analizează noi tendințe, colectând informații în mod continuu. Divizia a luat ființă pentru a răspunde nevoii de conectare permanentă a brandurilor cu cele mai noi tendințe în modul de viață al consumatorilor români – de la identificarea zonelor de evoluție și măsurarea intensității trenduri­lor, până la oferirea de consultanță aplicată și analize de target pentru fiecare business în parte. 

Economia mondiala azi

                In virtutea dezvoltării societății globale, omenirea este în colaps. Un colaps generalizat, cu efecte dramatice, similar ca intensitate și, posibil, ca pagube, celor două conflagrații mondiale sau altor evenimente cu efecte distructive asupra omenirii. Acest fapt este determinat nu neaparat de numărul persoanelor decedate, cât de numărul persoanelor care sunt lipsite de două libertăți fundamentale, liberatea de mișcare și dreptul la muncă, în urma distanțării sociale, izolării, carantinării și altor procese limitative. De fapt, virusul ucigaș creează probleme de adaptare la un alt fel de problemă globală a omenirii, care nu are de-a face cu sărăcia extremă sau sărăcia relativă, cu poluarea, cu încălzirea globală, ci cu posibilele efecte ale unei alienări în masă, a unei contagiuni în masă, a unei lipse de reacții care să nu inducă cel mai pervers dintre stări: starea de teamă.

                Virusul COVID 19 este un rezultat rezidual al injectărilor de fluxuri de capital, elemente de producție, cerere de consum, al ultimilor 30 de ani. Este o stare de încercare de reașezare a ordinii normale, naturale a economiilor lumii, în care cererea și oferta globale să se echilibreze în punctul de convergență al intereslor reale dintre producători și cumpărători, pornind de la necesarul de resurse pentru acoperirea nevoilor reținute spre a fi satisfăcute, nu pentru un consum care să poziționeze o persoană sau un grup de persoane pe o scală de valori care  conferă putere.

                Virusul oprește lumea în loc și pune la încercare autorități pentru atribuirea relevanței vieții, naturii umane și mijloacelor de supraviețuire, în condiții de risc și incertitudine prelungite. Ce putem face pentru recăpătarea umanismului? Cum putem contribui la refacerea echilibrului societal? La demararea stării de normalitate a unei societăți în dec/cădere urmare a înghețării economiilor?

                Din istoria gândirii economice, în astfel de condiții, se naște o nouă paradigmă care contribuie la propulsarea unor idei ce vor redefini lumea pentru următoarea decadă. Se pare că lumea în viitorul apropiat va fi guvernată de dataism, de puterea de utilizare a datelor care vor gestiona și vor identifica soluții la probleme curente, în special cele legate de biotehnologii, biodate, ciberdate care vor cunoaște în amănunt ceea ce face, cum face, unde se află, cum acționează sau cum gândește o persoană sau un grup de persoane, care constituie o masă, o populație convergentă cu un anumit scop sau obiectiv. Toți vom deveni date sau algoritmi, vor fi identificați în orice situație prin numere, vorm acționa în baza unui cod de logare la o platformă sau baze de date. Astfel că, în urma procesării datelor de către algoritmi, se vor cunoaște în orice moment informații despre subiect-individ sau grup- care pot determina sau influența comportamente ale indivizilor configurate. Deci, o pierdere de indentitate, o programare a gândirii, comportamentelor și deciziilor prin intermediul unor tehnologii specifice, cum ar fi Internet of Thnings. Masele se vor adapa, piața muncii capată noi valențe, oamenii trbuie să lucreze de acasa, sa fie incartiruiți prin date, numere, calculatoare, platforme. Comunicarea devine individuală, intrinsecă, se pierd relațiile și legăturile sociale, afective, se va demitiza prietenia, se vor pierde legăturile între oameni, chiar dacă își petrec timp doar în propria familie. Dar totuși, cum se creează valoarea adăugată, pentru care erau depuse atât de multe eforturi anterior COVID 19? de unde vor veni banii? Ce se va întâmpla cu piețele? din ce vom trăi? Sau cine va supraviețui acestui sistem de dezintegrare socială?

                Urmare a instaurării noii paradigme, a supremației datelor, dataismul, economia se va defragmenta într-o singură piață virtuală în care producția se măsoară în date furnizate sistemului global, date care vor ajuta economiile să producă, să consume prin intermediul economiei exclusiv digitale. Producția de date, de spații de stocare, de analiști de date vor fi elemente care configurează economia viitorului iar oamenii, deveniți date și algoritmi, trebuie să valorifice propriul potențial prin gestionarea curentă a datelor de care dispun, de conversie a cunoștințelor și priceperilor proprii în alte date sau algoritmi, care prin interconectare, participă la dezvoltarea megasistemului economiei globale. Vom fi un sat unic cu date de intreare și date de ieșire, cu informații foarte clare despre importanța fiecărei date și cum contribuie în mod simplist și relevant la economia digitală.

                Crearea de locuri de muncă în economia digitală va fi marea provocare a lumii în viitorul apropiat. Acest fapt se suprapune cu prăbușirea sistemului bancar, cu apariția în forță a monedelor digitale, care devin singura monedă recognoscibila. Oamenii trebuie să își reevalueze cunoștințele pentru participarea la noul sisitem global instaurat în urma COVID 19. Oamenii trăiesc o schimbare de paradigmă în direct, vor trebui să se reanalizeze sistemele de învățare, de participare la piața muncii, de valorificare a resurselor pentru a produce pentru un sistem digital, de plasare a comenzilor de producție, din orice domeniu, inclusiv agricultura, pe platforme care vor genera fluxuri de date pentru utilizatori cointeresați de un anumit bun, în funcție de capacitatea de absorbție și de stocare a datelor. Bun venit în lumea exclusiv digitală! La revedere lumea consumerismului!

Program de funcționare scurtat la Profi

0

Magazinele din rețeaua Profi funcționează după programul 8:00-20:00 (inclusiv cele cu program non-stop) în întreaga țară, cu excepția zonelor în care autoritățile locale impun un program mai redus. Persoanele în vârstă de peste 60 de ani, medicii și personalul MAI care prezintă un document de identitate sau o legitimație de serviciu au prioritate la casele de marcat.  

Pentru maximum de protecție, angajații lucrează în schimburi de 12 ore: cei care încheie un schimb revin la lucru după o zi de pauză, timp în care spațiul a fost integral dezinfectat pentru a evita transmiterea vreunui pericol de la o tură la alta.

Resurse pentru învățare la distanță

0

Ministerul Educației și Cercetării a lansat un spațiu virtual – digital.educred.ro – cu  tipuri de resurse digitale și informații gratuite utile în activitățile educaționale.Platforma a fost dezvoltată de echipa proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED, cu sprijinul experților Institutului de Științe ale Educației, în scopul susținerii cadrelor didactice și elevilor pentru continuarea învățării de acasă.

Inițiatorii platformei precizează: „Cadrele didactice vor avea posibilitatea de a accesa resurse de învățare necesare pentru susținerea activităților la distanță cu elevii, instrumente digitale cu ajutorul cărora pot fi dezvoltate astfel de resurse, platforme de învățare colaborativă, adaptată contextului clasei de elevi (și resurselor de la nivel de școală), dar și instrumente utile de comunicare și colaborare la distanță, precum și comunități de învățare în care pot fi împărtășite experiențe și resurse cu alți colegi de disciplină. Platforma pusă la dispoziție de Ministerul Educației și Cercetării conține, de asemenea, o secțiune de Resurse Educaționale DeschiseRED, centralizate în secțiunea Resurse ISE a site-ului. Încurajăm cadrele didactice să se implice în acest efort de colaborare și sprijin, la nivel național, să împărtășească tuturor colegilor de breaslă resursele dezvoltate, prin completarea unui formular de încărcare, accesibil pe prima pagină a platformei”.

Transportatorii solicită celeritate în semnarea acordurilor multilaterale speciale

0

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor, Lucian Bode, „să semneze cu celeritate Acordul multilateral special M 324 referitor la prelungirea valabilității certificatului de pregătire profesională a conducătorului auto A.D.R. și a certificatului de pregătire profesională a consilierilor de siguranță pentru transportul mărfurilor periculoase și a Acordului multilateral M 325 care se referă la prelungirea valabilității Inspecției periodice sau intermediare a cisternelor în conformitate cu 6.8.2.4.2, 6.8.2.4.3, 6.8.3.4.6, 6.8.3.4.12, 6.9.5.2 și 6.10.4 din A.D.R. și certificatul de omologare pentru vehicule în conformitate cu 9.1.3.4 din ADR”.
Transportatorii își argumentează astfel solicitarea: „În actuala criză europeană cauzată de pandemia COVID-19 este evident rolul vital al transportului rutier internațional A.D.R. pentru transportul substanțelor biocide, a medicamentelor și al altor substanțe sau mărfuri care cad sub incidența transporturilor periculoase  între statele membre ale UE și în interiorul acestor state. Conform legislației internaționale în vigoare, pentru desfășurarea activității de transport a mărfurilor periculoase sunt necesare atât certificatul de pregătire profesională a conducătorului auto și a certificatului de pregătire profesională a consilierilor de siguranță, cât și inspecția periodică a cisternelor și a certificatelor de agreere A.D.R. Având în vedere situația creată datorită pandemiei cu COVID-19, Luxemburg, Germania, Austria, Norvegia, Franța, Irlanda, San Marino, Regatul Țărilor de Jos, Republica Cehă, Elveția, Marea Britanie, Spania și Belgia au semnat Acordul Special Multilateral M324 referitor la prelungirea valabilității certificatelor de pregătire a șoferilor si a consilierilor de siguranță pentru transportul mărfurilor periculoase a căror perioadă de valabilitate expiră între 1 martie 2020 și 1 noiembrie 2020 pentru a rămâne valabile până la 30 noiembrie 2020. De asemenea, Luxemburg, Norvegia, Franța, Germania, Austria, Spania, Elveția și Belgia au semnat și Acordul Special Multilateral M325 referitor la prelungirea până la 30 august 2020 a tuturor inspecțiilor periodice sau intermediare ale cisternelor a căror valabilitate se încheie între 1 martie 2020 și 1 august 2020. În condițiile actuale de efectuare a transporturilor internaționale impuse de statele Europei și nu numai, prin aderarea României la aceste Acorduri Speciale Multilaterale cu caracter temporar, activitatea transportatorilor care efectuează transporturi de mărfuri periculoase se va putea desfășura și în continuare fără restricțiile impuse de expirarea perioadei de valabilitate a certificatelor de pregătire a șoferilor și a consilierilor în materie de siguranță a mărfurilor periculoase, precum și a inspecțiilor periodice ale cisternelor agreate A.D.R.”

Delta Studio, sisteme inovatoare de lucru cu publicul

0

Delta Studio, companie cu capital integral românesc, lider de piață cu soluții de top în amenajări interioare, anunță implementarea unui ansamblu de măsuri pentru protejarea angajaților și a clienților, odată cu aplicarea unor sisteme inovatoare de lucru care să permită continuarea activității.

Dragoș Bonea, directorul general al companiei Delta Studio, subliniază: „Perioada actuală reprezintă o adevărată provocare, pe de o parte prin distanța fizică pe care o impune între persoane. Pe de altă parte, este o și perioadă în care conectivitatea online apropie oamenii și permite continuarea activităților și proiectelor. La Delta Studio, am investit mult în ultimii ani în digitalizarea ofertei și a serviciilor. În același timp, am investit în crearea de stocuri semnificative pentru produsele noastre, astfel încât putem să onorăm majoritatea comenzilor în această perioadă.”

Caracteristici de lucru ale perioadei:

– activitate fizică limitată la punctele în care sunt asigurate condiții stricte de igienă

– funcționare a depozitului central în circuit închis

– livrări asigurate în regim extern, cu respectarea normelor actuale de siguranță.

Facilități pentru clienți:

– documentare și lansarea comenzilor online – folosind site-ul companiei, cu toate informațiile despre produse, inclusiv stocurile disponibile

– sistem de consiliere video (în curs de finalizare) – cei mai experimentați arhitecți și consilieri din showroom-ul principal oferă în timp real imaginea produselor și a soluțiilor expuse în showroom

– o întâlnire pentru experiență directă cu produse, organizată în showroom-ul principal din București, în condiții de maximă siguranță – maximum 5 clienți simultan pe o suprafață de 4.000 mp (în toate celelalte puncte, câte un singur client), măști de protecție purtate obligatoriu, participare permisă doar persoanelor care nu prezintă simptome de răceală, distanță minimă de 2 m asigurată între client și consilier, dezinfectarea la câte o oră a tuturor suprafețelor expuse contactului direct

– planificarea amenajării la distanță – facilitate inovatoare (în definitivare), aplicație online dedicată, care „implică arhitecți cu experiență și înlesnește derularea proiectului dorit de client premergător selecției și comenzii de produse. Proiectul completează ideile de amenajare și configurații de produse pentru fiecare spațiu al locuinței, deja prezente în site-ul companiei”

– livrarea tuturor comenzilor cu titlu gratuit, indiferent de valoare – restricționarea accesului pentru ridicarea directă a produselor.

Tudor Cartianu, CEO al Delta Studio, accentuează: „Trecem printr-o perioadă delicată, care îndeamnă la prudență și responsabilitate din partea fiecăruia dintre noi. Principala noastră prioritate este să creăm medii sigure de lucru, pentru toate persoanele implicate și să asigurăm continuitate pentru proiectele partenerilor noștri, de la clienți individuali la dezvoltatori imobiliari, care se bazează pe stocurile noastre în acest moment”.

AVERTISMENTUL MEDIULUI DE AFACERI

0

Economia României este sub o presiune fără precedent. Sunt impuse măsuri excepționale pentru protejarea cetățenilor. Mediul de afaceri are nevoie și el de măsuri urgente, ferme, care să nu fie pervertite de tentația populismului electoral. Membrii confederației Patronale Concordia cer autorităților să nu cadă în capcana unor decizii care pot afecta iremediabil sectoare critice ale economiei.  

Trebuie să depășim împreună provocările generate de pandemia COVID 19. Urgența zero este asigurarea stării de sănătate a populației, urmată de asigurarea continuității vieții economice, sociale, a securității aprovizionării alimentare, a procesului educațional. Măsurile populiste, luate în pripă, pot gripa întreaga economie. Energia electrică, alimentarea cu gaze și apă, siguranța operatorilor de telefonie și soliditatea sistemului bancar nu trebuie puse la încercare, pentru că de fiecare dintre ele depinde sănătatea întregii economii. Fără o apreciere corectă a impactului unor astfel de măsuri, România riscă generarea unor probleme suplimentare, care se vor adăuga artificial presiunii și blocajelor existente. Sectoarele cele mai puternic afectate și angajații lor, trebuie sprijiniți fără a transfera povara, în mod nejustificat, asupra altora.

Considerăm că e necesar mai mult decât oricând ca factorii politici, Parlament, Guvern, instituții de reglementare și reprezentanții diferitelor sectoare economice să discute în regim de urgență înainte de a fi luate măsuri pe care le vom deconta cu toții mai târziu, cu costuri înzecite. În lipsa acestor consultări și sub tentația populismului de tip electoral, aceste derapaje pot avea loc cu foarte mare ușurință. E un proces de care ar fi trebuit să se țină cont dintotdeauna,  dar devine cu atât mai necesar în condițiile actuale .

Autoritățile statului trebuie să ia măsuri prin care să asigure resursele de energie necesare consumului național casnic și industrial, să asigure continuitatea funcționării utilităților, inclusiv prin măsuri de prevenire a blocării lanțurilor comerciale din sector.

Guvernul trebuie să ușureze munca celor care pot să își continue activitatea și să înlesnească transferul de forță de muncă între sectoarele deja afectate grav și cele care au nevoie de forță de muncă suplimentară. Prioritatea membrilor Confederației Patronale Concordia este protejarea locurilor de muncă.

Sub presiuni populiste nejustificate și în lipsa unei consultări rapide și necomplicate cu actorii economiei reale, situația de criză va fi amplificată, provocând ecosistemului antreprenorial și macroeconomic prejudicii irecuperabile. Solicităm autorităților ca orice măsură cu impact direct sau indirect asupra economiei reale să fie mai întâi discutată și analizată cu mediul de afaceri și doar apoi aplicată.

Trebuie să învățăm din greșelile partenerilor europeni, să urmărim măsurile pe care celelalte state le iau pentru a-și proteja economia, dar luând în calcul situația din România. Nu putem copia măsuri care ne depășesc posibilitățile, ci trebuie să alegem acele măsuri care se potrivesc cel mai bine în context local. Trebuie să lucrăm împreună, de urgență, pentru ca oamenii să fie protejați de coronavirus și apoi ca economia României să rămână în picioare și cetățenii ei în siguranță.

Confederația Patronală Concordia  reprezintă companii cu capital românesc și străin, reunite în cele mai puternice federații sectoriale și care au cea mai diversă și relevantă perspectivă asupra realităților economice și sociale : Federația Patronală Petrol și Gaze, Federația Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie, Federația Patronală a Rețelelor de Comerț, Federația Patronatelor din Industria Auto, Federația Patronală a Transportatorilor din România, Federația Patronală a Serviciilor Financiare din România, Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii, Federația Industriei Hoteliere din România.

Concordia este confederația patronală românească afiliată la BusinessEurope și IOE – International Organization of Employers.

Dan Armeanu (ASF): Am relaxat limitele de investiții în titluri de stat pentru fondurile de pensii private

0

Vicepreşedintele ASF al Sectorului Sistemului de Pensii Private – domnul Dan Armeanu (foto) , a declarat:  

„Pandemia COVID-19 afectează creșterea economică pe termen scurt, prin reducerea generalizată a investițiilor și a producției de bunuri si servicii, ceea ce forțează întreprinderile să-și reducă semnificativ activitatea. Mai mult, efectele pandemiei acționează simetric atât pe partea de cerere cât și pe partea de ofertă, ceea ce va alimenta spirala de scădere a activității economice, conducând spre o posibilă recesiune.

Pandemia generează un val de șoc pentru afaceri, gospodării și piețe financiare, rezultând o perturbare serioasă a funcționării acestora. În acest timp majoritatea statelor, inclusiv România, au decis să elaboreze diferite scheme de sprijin pentru întreprinderile aflate în dificultate, cât și pentru salariații care își pierd temporar slujbele, fiind pregătite să injecteze fonduri în economie sau să acorde garanții, astfel încât odată cu sfârșitul pandemiei, economia să își revină într-un timp cât mai scurt, în caz contrar costurile globale fiind greu de dimensionat. 

Ținând cont de amploarea efectelor pandemiei, băncile centrale, precum BCE și FED și alte bănci centrale naționale, precum și instituțiile de supraveghere financiară au luat măsuri pentru asigurarea stabilității și bunei funcționări a piețelor financiare, cu scopul de a contracara diminuarea încrederii investitorilor în activitatea economică. 

Luând în considerare scăderile ample și volatilitățile crescute ale piețelor de capital, precum și  necesitatea de a proteja activele participanților la fondurile de pensii private de fluctuații mari de preț ale instrumentelor de capital, A.S.F. a hotărât să ofere posibilitatea administratorilor de pensii private de a investi în titluri de stat emise de Ministerul Finanțelor Publice sau de state membre ale UE sau aparținând Spațiului Economic European, într-un procent mai mare de 70%, modificarea limitei fiind una temporară pe o perioadă de 1 an. 

Având în vedere dificultățile operaționale și financiare prin care trece sectorul financiar nebancar și din dorința de a sprijini în această perioadă entitățile reglementate atât din sectorul de pensii private cât și din celelalte sectoare ale pieței financiare nebancare, cât și pentru a fi solidară cu industria supravegheată, ASF a decis reducerea taxelor, comisioanelor și tarifelor datorate de entități cu 25%, începând cu 1 aprilie 2020 și până la încetarea stării de urgență.

În condițiile în care activitatea întreprinderilor este perturbată de restricțiile impuse de lupta împotriva COVID-19 și ținând cont de instituirea stării de urgență prin decretul nr. 195/16.03.2020, s-a hotărât prorogarea termenului de depunere la A.S.F. a situațiilor financiare pentru anul 2019 pentru administratorii de pensii private și fondurile administrate de aceștia.

În contextul condițiilor economice dificile create de pandemia COVID-19, A.S.F. a decis să promoveze de urgență măsuri menite să reducă neajunsurile operaționale generate de COVID-19, creând pentru toate entitățile supravegheate posibilitatea ca toate raportările și corespondența să fie transmise prin mijloace electronice la distanță.

Toate aceste măsuri au fost adoptate cu scopul de a asigura stabilitatea piețelor financiare nebancare și de a proteja intereselor consumatorilor de produse financiare pe fondul situației fără precedent generate de apariția și răspândirea la scara globală a virusului COVID-19″.  

Curierii sunt la datorie! #statiincasa #venimnoi

0

București, 24 martie 2020: FAN Courier, liderul pieței locale de curierat, informează că activitatea de curierat se desfășoară în condiții de siguranță pentru clienți și angajați, fără restricții sau limitări în nicio zonă geografică din România. Compania a luat toate măsurile de prevenție impuse de normele în vigoare astfel încât livrarea expedițiilor să aibă loc la timp și respectând pe deplin angajamentul public ”Oriunde, cu plăcere”.

De asemenea, am implementat posibilitatea de livrare contactless pentru expedierile la care nu este necesară încasarea de numerar și la care confirmarea de primire se poate genera electronic.

Criza pe care o traversăm marchează începutul unei noi realități pentru întreaga economie mondială, iar responsabilitatea și încrederea sunt două dintre atributele acestei perioade. Ne bazăm pe încredere în relațiile cu ceilalți și acționăm, individual și colectiv, cu responsabilitate. Echipele noastre sunt la datorie, așa cum o facem de 22 de ani, indiferent că e criză sau nu. Le mulțumim pentru curaj și devotament, pentru responsabilitatea cu care au înțeles că prevenția este în mâinile lor și respectă toate măsurile. Îi asigurăm pe toți clienții și partenerii noștri că serviciul de curierat se desfășoară în condiții de siguranță, că pot sta acasă pentru că noi suntem la datorie și ne facem treaba bine. Le mulțumim pentru încredere și îi încurajăm să acționeze responsabil și, în măsura în care este posibil, să efectueze plăți cu cardul la comercianți, renunțând la plățile ramburs”, a declarat Felix Pătrășcanu, managing partner FAN Courier.

Angajații noștri sunt la datorie și își fac treaba cu responsabilitate. Respectul și încrederea reciprocă în astfel de situații sunt imperativ necesare pentru a ne desfășura cu toții activitatea în condiții optime.

Cum ne poți arăta că #îțipasă

  • Respectă-ți curierul! Este vulnerabil, dar a luat deja măsuri pentru a te proteja de riscuri și pe tine!
  • Protejează-te pe tine și pe cei apropiați: poartă mască și mănuși de protecție atunci când ai de preluat o expediție de la curier, dacă ai simptome de gripă sau raceală.
  • Folosește propriul tău instrument de scris pentru a semna de primire sau folosește opțiunea ePOD care elimină confirmarea de primire în format fizic, pe hârtie.
  • Alege plata electronică la comerciant. Elimini astfel un risc suplimentar generat de încasările de numerar! În plus, pentru a evita orice contact cu angajații FAN, poți opta și pentru livrarea contactless. Solicită în scris activarea acestei opțiuni trimițând un e-mail pe sales.bucuresti@fancourier.ro.

Încă de la debutul crizei generate de COVID-19, compania colaborează strâns cu autoritățile competente și a luat toate măsurile de igienă și prevenție, pentru a-și proteja angajații și clienții. Astfel:   

  • Toți angajații care intră în contact cu clienții au fost dotați cu măști, mănuși de protecție și dezinfectant. Sunt informați constant cu privire la măsurile pe care le pot lua pentru a se proteja pe ei, colegii, familiile lor și clienții pentru a evita riscul unei posibile infectări.
  • Monitorizăm permanent, alături de responsabilii din cadrul Departamentului de Resurse Umane și de medicii cu care colaborăm situația absențelor din cauze medicale.
  • Responsabilii zonali efectuează triaj, toți cei care prezintă vreun simptom de gripă sau răceală nefiind lăsați să plece pe traseu.
  • Compania are implementat un protocol de urgență ce va fi activat în situația apariției unei suspiciuni de risc de infectare.

Până în prezent, nu există nici un caz de infectare în interiorul organizației.

Mulțumim atât clienților pentru încrederea pe care ne-o acordă atunci când livrăm expedițiile la ușa lor, dar și angajaților care, în aceste momente delicate, își fac meseria luând în serios toate măsurile de siguranță care se impun.

Despre FAN Courier

” Oriunde, cu plăcere.”

FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Adrian Mihai, Neculai Mihai și Felix Pătrășcanu. FAN Courier a devenit în 2006  liderul pieței românești de curierat, poziție consolidată constant datorită investițiilor și serviciilor cu valoare adăugată noi, introduse permanent.

FAN Courier deservește cei peste 50.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 6.850 de colaboratori și a unei flote auto de peste 4.200 de autovehicule.

Serviciile FAN Courier de expediere și livrare în sistem ”door to door” sunt disponibile atât la nivel național, numărul de localități deservite fără km suplimentari crescând permanent, cât și la nivel internațional prin parteneriate solide. 

Distincțiile obținute constant în ultimii ani de compania FAN Courier reprezintă o recunoaștere a performanței de afaceri, a implicării în dezvoltarea economică a României, a responsabilității în fața comunitățiiși a implicării acționarilor fondatori în educarea viitoarei generații de antreprenori.

În 2019 și 2017, FAN Courier a fost nominalizat și a câștigat primul loc în Top 15 Superbrands România, fiind pentru a doua oară în istoria de peste 10 ani a premiilor când un brand românesc ocupă locul fruntaș în clasament și pentru prima oară când o companie câștigă titlul de două ori consecutiv. În plus, constant, FAN Courier se numără printre companiile incluse în Topul celor mai puternici jucători din economie, realizat de diferite organizații și publicatii de business recunoscute în România: locul 1 înTopul Național al Firmelor Private din România, la categoria întreprinderi mari, realizat de Camera de Comerț și Industrie a României, locul 3 în Topul Național al Firmelor Private, categoriile Performanță Globală și Productivitate Întreprinderi Mari, locul 12 în Topul celor mai cunoscute și longevive branduri românești, realizat anual de publicația BIZ și Best Courier Company, acordat în cadrul GPeC în perioada 2015-2019 și Courier Company of the Year în cadrul Galei Premiilor Industriei de Curierat în 2019-2014.