Premiu oferit IMK Society for the Promotion of Music and Culture Viena la concursul Enescu

0

IMK Society for the Promotion of Music and Culture din Viena oferă un premiu special câștigătorilor Concursului Internațional George Enescu 2020 de la secțiunile vioară, violoncel și pian: un concert împreună cu Orchestra Filarmonică Bohuslav Martinů la Musikverein Golden Hall din Viena, în noiembrie 2020. Va fi interpretat Triplul concert pentru vioară, violoncel și pian de Ludwig van Beethoven, în contextul marcării la nivel mondial a 250 de ani de la nașterea marelui compozitor. Organizația vieneză colaborează cu muzicieni precum Maxim Vengerov, Mischa Maisky, cu celebrele case de discuri Sony, Decca, Deutsche Gramophon.

Mihai Constantinescu, directorul executiv al Festivalului Internațional George Enescu, subliniază: „Acest concert cu Orchestra Filarmonică Bohuslav Martinů va oferi o vizibilitate excepțională celor trei câștigători ai Concursului Enescu din acest an și reconfirmă miza complexă pe care competiția noastră o pune în joc pentru tinerii artiști. Pe lângă premiile în bani, Concursul Enescu este o platformă de promovare a tinerelor talente la nivel mondial”.

Premiul special anunțat acum se adaugă premiilor în bani (valoarea totală depășește 100.000 euro) și oportunităților deschise: invitație pentru câștigătorii premiilor I din acest an în ediția 2021 a Festivalului Internațional George Enescu pentru a concerta alături de mari orchestre ale lumii (Orchestra of the Americas, Orchestra Simfonică a Radiodifuziunii din Berlin ș.a.), oportunități de promovare internațională și de susținere a carierei celor mai talentați dintre candidați.

Înscrierile pentru Concursul Internațional george Enescu 2020 se fac până la 1 mai 2020 pe www.festivalenescu.ro, în funcție de categoria de concurs: vioară, violoncel, pian, compoziție.

Organizatorii anunță că „toți membrii juriului și-au reconfirmat participarea la concurs. În funcție de evoluția situației, organizatorii vor stabili dacă sunt necesare modificări operative legate de gestionarea evenimentului. În caz de forță majoră, organizatorii vor returna integral taxa de înscriere tuturor celor înscriși (inclusiv celor care nu au trecut de etapa de preselecție)”.

Imagine de la concertul de deschidere a Concursului Internațional George Enescu 2016: Anna Trifu – vioară, Valentin Răduțiu – violoncel, Mihai Ritivoiu – pian (foto Andrei Gîndac)

Ministerul Mediului, program pentru iluminat ecologic

0

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor anunță lansarea unui program multianual destinat iluminatului ecologic în orașe și comune, prin Administrația Fondului pentru Mediu (AFM). Localitățile vor putea înlocui corpurile de iluminat cu consum ridicat de energie electrică cu corpuri de iluminat cu LED și vor putea achiziționa sisteme de dimming/telegestiune, care permit reglarea fluxului luminos.

Bugetul pentru 2020 este de 384 milioane lei. Localitățile cu până la 4000 de locuitori pot primi până la 500.000 de lei, cele cu peste 4000 de locuitori pot accesa1.000.000 de lei. Ghidul de finanțare este în consultare publică. După finalizare și publicare, se va organiza sesiunea de finanțare, iar UAT-urile vor putea depune documentațiile.

Costel Alexe, ministrul mediului, apelor și pădurilor, subliniază: „În plină pandemie de coronavirus, vrem ca o parte din fondurile AFM să intre direct în  economia României prin programe care să o sprijine. Programul de iluminat public stradal va reduce cu până la 40% consumul de energie electrică din fiecare oraș din România. În acest fel, dincolo de reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, vom obține și o scădere consistentă a facturii locale și naționale la electricitate. Astăzi, mai bine de 20% din consumul total de energie electrică al unei localități provine din iluminatul străzilor. Or, aceste cifre susțin și o sursă continuă de poluare cu emisii de CO2 și costuri ridicate pentru administrațiile locale. Bugetul alocat pentru 2020 va permite ca circa 700 de localități din România să pornească aceste investiții și să beneficieze de o susținere financiară de maximum 90% pentru proiecte de eficientizare energetică a iluminatului public”.

Electrogrup dezvoltă un proiect de mobilitate urbană inteligentă în Câmpia Turzii, în valoare de 22,5 mil lei

0

Electrogrup, companie membră a grupului E-INFRA,în asociere cu Urban Scope, anunță astăzi că va proiecta și executa lucrări de modernizare a infrastructurii de mobilitate urbană în Câmpia Turzii, cu o semnificativă componentă Smart City, în cadrul unui contract în valoare de 22,5 milioane de lei, parte din cea mai valoroasă finanțare europeană semnată de municipalitatea locală.

Electrogrup, în asociere cu Urban Scope și cu sprijinul subcontractantului Next Bike, va moderniza infrastructura stradală, ce implică proiectare și execuție a carosabilului și a trotuarelor, va sprijini mobilitatea inteligentă prin realizarea pistelor de biciclete și implementarea unui sistem Smart de tip bike sharing și va integra și stațiile inteligente de autobuz în peisajul urban.

„Continuăm să implementăm conceptele Smart City în orașele din România și, după ce, la începutul acestui an, am anunțat primul proiect din România ce prevede integrarea mai multor soluții de tip Smart City, mergem mai departe în cursa orașelor inteligente, alături de Primăria Câmpia Turzii. Ținta noastră este creșterea calității vieții, obiectivul esențial al dezvoltărilor urbane durabile, iar de acum orice proiect de modernizare urbană din România trebuie să integreze, pe lângă componenta principală de construcții civile la standarde europene, și componente Smart City care să asigure evoluția către digitalizare”, a declarat Dragoș Nedelea, Smart City Development Director, Electrogrup.

Conform contractului, semnat în data de 8 aprilie 2020, perioada de proiectare și execuție a lucrărilor este de 20 de luni.

„Indiferent de situația globală, de pandemie, de orice alte vicisitudini, Câmpia Turzii se dezvoltă și viața în orașul nostru merge mai departe. Cel mai elocvent exemplu este contractul semnat, prin care vor demara o serie de lucrări de reabilitare a carosabilului și trotuarelor pe un număr important de străzi. Vom avea artere moderne, piste de bicicliști și va urma achiziția de autobuze, stații de bike-sharing și tot ceea ce este prevăzut în contractul de finanțare. Le mulțumesc colegilor din Primărie și partenerilor din proiect pentru pașii făcuți până acum și îi asigur pe cetățeni că dezvoltarea orașului nostru este prioritară”, a declarat Dorin Nicolae Lojigan, primarul municipiului.

La începutul acestui an, Electrogrup a anunțat și startul implementării primului proiect Smart City integrat din România – modernizarea stațiilor de așteptare a mijloacelor de transport public din Piatra Neamț, în cadrul unui contract în valoare de peste 21.1 milioane de lei.

Electrogrup a dezvoltat, ca Antreprenor General, proiecte complexe în mai multe sectoare de construcții, în România și în afara granițelor, în țări precum Germania, Polonia, Belgia sau Olanda. Electrogrup este și unul dintre cei mai activi furnizori de soluții Smart City la cheie pentru administrații publice și companii private. Recent, compania a început dezvoltarea unui parcări supraetajate, dotată cu soluții smart, în Oradea, precum și amenajarea pistei și balizajului pentru Aeroportul Ghimbav-Brașov.

Mega Image oferă angajaţilor un spor suplimentar pentru zilele lucrătoare din perioada 9-31 martie

0

Mega Image va acorda angajaţilor din magazine şi depozite un spor suplimentar de 25% pentru fiecare zi lucrată în perioada 9-31 martie 2020, în contextul extinderii pandemiei de coronavirus, a anunţat retailerul. De asemenea, compania va aplica în această perioadă planul de măriri salariale anuale stabilit, potrivit Economica.net.

 

În același timp, pentru angajaţii din categoria cu risc ridicat de infecţie cu virusul, respectiv cei cu vârste începând de la 65 de ani, Mega Image le oferă zile libere, care vor fi remunerate cu salariul de bază aferent fiecărui angajat, urmând ca perioada să fie modificată în funcţie de schimbările intervenite la nivel naţional.

Mega Image a implementat deja măsuri de siguranţă şi de protecţie, atât în magazine, în depozite, cât şi la sediul central. Mega Image face parte din Ahold Delhaize Group, retailer internaţional ce operează în prezent pe trei continente.

Indicele ROBOR la 3 luni a rămas constant

0

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, s-a menţinut miercuri la nivelul de 2,55%, potrivit datelor publicate de Banca Naţională a României (BNR).

Indicele ROBOR la 3 luni a revenit pe 3 aprilie la cel mai redus nivel atins din 7 mai 2018, de 2,55%, atins prima oară pe 31 martie, scrie News.ro.

ROBOR la 6 luni a scăzut de la 2,62% la 2,61%, un nou nivel minim din 4 mai 2018, când a atins 2,65%.

ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituţiile bancare din România, în lei, iar evoluţia sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piaţă.

Carantina a produs creşteri abrupte pentru traficul de internet fix şi mobil

0

Traficul total de date a crescut, în medie în ultima săptămână din luna martie, cu 12% în reţelele mobile şi cu 20,9% în reţelele fixe, în timp ce traficul de voce a înregistrat creşteri medii de 22% în reţelele mobile şi 22,7% în reţelele fixe, conform datelor transmise de furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, centralizate de ANCOM, scrie Adevărul.ro.

Traficul total de interconectare a crescut, în medie, cu 21% în reţelele mobile şi cu 19% în reţelele fixe. Pentru prelucrarea datelor s-a luat ca referinţă sfârşitul lunii februarie 2020, când a fost înregistrat primul caz de infectare cu virusul COVID-19 în România, potrivit sursei citate.

De asemenea, în reţelele fixe, traficul total de interconectare a crescut în medie cu 19%, fiind raportate creşteri între 6,3% şi 41%. Traficul de date total raportat de către principalele puncte comune de interconectare din România, peering plus tranzit, (IXPs) a crescut cu valori între 10% şi 33%.

ANCOM transmite că va monitoriza constant situaţia şi măsurile luate de furnizori pentru a asigura funcţionarea corespunzătoare a reţelelor şi serviciilor publice de comunicaţii electronice, gradul de încărcare a reţelelor şi eventualele congestii. 

Vânzările de carburanți au scăzut cu peste 30% în urma carantinei

0

Reducerea consumului ca urmare a carantinării economiei și restricțiilor de circulație impuse de autoritățile liberalo-militare populației civile au condus la o scădere a vânzărilor de carburanți ale OMV Petrom cu peste 30% în ultima parte a primului trimestru al acestui an, scrie Profit.ro.

De asemenea, scăderea abruptă a cererii face cu atât mai bizară decizia autorităților de a plafona prețul carburanților.

Ca urmare a prăbușirii prețurilor internaționale ale petrolului, indicatorul marjei de rafinare a OMV Petrom s-a majorat de la 3,62 dolari/baril în primele trei luni ale anului trecut la 6,75 dolari/baril în primul trimestru al acestui an, potrivit sursei citate. Prețul mediu realizat de companie la țiței a scăzut însă cu 27%, de la 55,66 dolari pe baril în primul trimestru al anului trecut la 40,6 dolari pe baril în ianuarie-martie 2020.

Coronavirus: Răspunsul global al UE pentru a combate pandemia

0

Astăzi, 8 aprilie, Comisia Europeană și Înaltul Reprezentant au prezentat planuri pentru un răspuns solid și bine direcționat al UE în vederea sprijinirii eforturilor țărilor partenere de combatere a pandemiei de coronavirus. Acțiunea colectivă a UE se va axa pe abordarea crizei sanitare imediate și a nevoilor umanitare aferente, pe consolidarea sistemelor de sănătate, de apă și de salubritate ale țărilor partenere și a capacităților lor de cercetare și de pregătire pentru a face față pandemiei, precum și pe atenuarea impactului socioeconomic.08/04/2020

Pentru a sprijini aceste acțiuni, UE va acorda țărilor partenere sprijin financiar în valoare de peste 15,6 miliarde EUR, care va proveni din resursele pentru acțiune externă existente. Împreună cu partenerii noștri, ne asigurăm că fondurile considerabile pe care UE le-a alocat deja partenerilor săi sunt îndreptate spre acțiunile de abordare a impactului cauzat de coronavirus.

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a precizat: „Virusul nu cunoaște granițe. Această provocare globală necesită o cooperare internațională fermă. Uniunea Europeană depune necontenit eforturi de combatere a pandemiei. Știm cu toții că numai împreună putem opri răspândirea coronavirusului la nivel mondial. În acest scop, UE va convoca în curând un eveniment virtual al donatorilor care să contribuie la mobilizarea finanțării necesare și la sprijinirea Organizației Mondiale a Sănătății în acțiunile sale de asistare a celor mai vulnerabile țări.”

Înaltul Reprezentant/vicepreședintele Josep Borrell a adăugat: „Pentru a combate pandemia de coronavirus sunt necesare acțiuni comune la nivel mondial. Uniunea Europeană și statele sale membre își asumă rolul care le revine în abordarea acestei crize sanitare și a consecințelor sale grave – atât pe plan intern, cât și extern. Facem tot posibilul pentru a le oferi sprijin cetățenilor noștri, însă trebuie, de asemenea, să le acordăm asistență partenerilor din vecinătatea noastră imediată și nu numai, pentru a aborda impactul pe care pandemia îl va avea asupra mijloacelor de subzistență și asupra stabilității și securității acestor țări, deoarece problemele lor sunt problemele noastre. Aceasta este o luptă globală pe care o vom câștiga sau o vom pierde împreună. Cooperarea și eforturile comune la nivel internațional, precum și soluțiile multilaterale reprezintă calea de urmat pentru o veritabilă agendă globală pentru viitor.”

Comisarul pentru parteneriate internaționale, Jutta Urpilainen, a explicat: „Atât timp cât coronavirusul amenință viețile oamenilor într-o parte a lumii, nu suntem în siguranță. Acesta este elementul central al cooperării și parteneriatelor internaționale. Trebuie să colaborăm pentru a putea gestiona provocările comune. Astăzi, Comisia Europeană își intensifică eforturile și ia inițiativa, prin acest pachet semnificativ de răspuns global în valoare de peste 15,6 miliarde EUR, în vederea colaborării cu partenerii noștri, în special din Africa, pentru un viitor mai sigur pentru noi toți.”

Comisarul pentru vecinătate și extindere, Olivér Várhelyi, a declarat: „Ca parte a răspunsului nostru global la pandemia de coronavirus, redirecționăm peste 3,8 miliarde EUR din fondurile prevăzute pentru Balcanii de Vest și vecinii noștri imediați din est și din sud către nevoile reale cu care se confruntă în prezent: pentru răspunsul urgent la criza sanitară, pentru consolidarea sistemelor de sănătate și pentru atenuarea impactului socioeconomic al pandemiei. Ne aflăm pe același continent și nu putem reuși decât împreună.

Comisarul pentru gestionarea crizelor, Janez Lenarčič, a avertizat: „Pandemia cu care ne confruntăm ar putea deveni cea mai mare criză umanitară din ultimele decenii. Impactul izbucnirii epidemiei de coronavirus asupra celor mai fragile țări, asupra migranților și a celor mai vulnerabile persoane ar putea să fie dramatic. Acest lucru este valabil în special în ceea ce privește taberele de refugiați și de persoane strămutate în interiorul țării, caracterizate prin spații închise și, deseori, condiții insalubre. De aceea trebuie să dăm un răspuns hotărât la urgența de sănătate publică, să ne asigurăm că actorii din domeniul umanitar pot să își desfășoare în continuare acțiunile de asistență vitală, precum și să sprijine transportul și măsurile de logistică pentru operațiunile umanitare esențiale.”

Pachetul „Echipa Europa”

Răspunsul UE se bazează pe abordarea Echipei Europa („Team EuropeCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN•••”), care are scopul de a salva vieți prin oferirea de sprijin rapid și bine definit partenerilor noștri, astfel încât aceștia să poată face față pandemiei. Acest răspuns combină resurse din partea UE, a statelor sale membre și a instituțiilor financiare, în special Banca Europeană de Investiții și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, având ca obiectiv să sprijine țările partenere și să răspundă nevoilor pe termen scurt ale acestora, precum și impactului structural pe termen mai lung asupra societăților și economiei. Primele pachete „Echipa Europa” se pun deja în aplicare în vecinătatea imediată a UE: în Balcanii de Vest, în est și în sud.

UE, în calitate de actor mondial și de principal donator la sistemul de ajutor internațional, va promova un răspuns multilateral coordonat, în parteneriat cu Organizația Națiunilor Unite, cu instituțiile financiare internaționale, precum și cu G7 și G20.

Uniunea Europeană va continua să își adapteze răspunsul în funcție de evoluția situației și să se concentreze asupra celor mai afectate țări care au nevoie de asistență sanitară, cum ar fi țările din Africa, țările vizate de politica de vecinătate, Balcanii de Vest, Orientul Mijlociu și Africa de Nord, părți din Asia, precum și din Pacific, America Latină și zona Caraibilor. Răspunsul UE se va concentra asupra celor mai vulnerabile persoane, printre care migranți, refugiați, persoane strămutate în interiorul țării și comunitățile-gazdă ale acestora, și va include obiectivele strategice ale UE stabilite în Pactul verde și în Agenda digitală.

Din pachetul global în valoare de 15,6 miliarde EUR, 3,25 miliarde EUR sunt direcționate către Africa, din care 1,19 miliarde EUR pentru țările din Africa de Nord care sunt vizate de politica de vecinătate.

UE asigură în total 3,07 miliarde EUR pentru întreaga vecinătate – 2,1 miliarde EUR pentru vecinătatea sudică și 962 de milioane EUR pentru țările Parteneriatului estic – și 800 de milioane EUR pentru Balcanii de Vest și Turcia.

De asemenea, pachetul global include suma suplimentară de 1,42 miliarde EUR sub formă de garanții pentru Africa și vecinătate, sumă care provine din Fondul european pentru dezvoltare durabilă (FEDD).

UE va sprijini Asia și Pacificul cu 1,22 miliarde EUR, iar în plus, vor fi alocate 291 de milioane EUR pentru regiunea Africa, zona Caraibilor și Pacific, 918 milioane EUR pentru sprijinirea partenerilor noștri din America Latină și zona Caraibilor și 111 milioane EUR pentru sprijinirea țărilor și teritoriilor de peste mări.

Punerea în practică a pachetului UE de răspuns global

502 milioane EUR pentru acțiunile de răspuns la situația de urgență, cu accent, printre altele, pe:

  • acordarea de sprijin imediat planurilor de răspuns ale Organizației Mondiale a Sănătății și ale Organizației Națiunilor Unite, precum și apelului Mișcării de Crucea Roșie și Semiluna Roșie pentru a îmbunătăți gradul de pregătire și capacitatea de răspuns în caz de urgență în țările cu sisteme de sănătate mai precare și în țările care se confruntă cu crize umanitare;
  • furnizarea de sprijin umanitar imediat în țările afectate, în special în domeniile sănătății, apei, salubrității și igienei, precum și în domeniul logisticii;
  • sprijinirea creșterii producției de echipamente individuale de protecție și de dispozitive medicale în Europa pentru a răspunde nevoilor urgente înregistrate în Europa și în țările partenere;
  • organizarea furnizării de asistență în natură țărilor afectate prin intermediul mecanismului de protecție civilă al Uniunii;
  • garanții și lichidități pentru băncile locale prin intermediul instituțiilor financiare internaționale și al Instituțiilor Europene de Finanțare a Dezvoltării, sprijinite de Fondul european pentru dezvoltare durabilă;
  • sprijinirea eforturilor globale de combatere a restricțiilor la export și asigurarea faptului că lanțurile de aprovizionare rămân intacte, în special în ceea ce privește materialele medicale și produsele farmaceutice esențiale;
  • asocierea Balcanilor de Vest la inițiative ale UE, cum ar fi acordul privind achizițiile publice comune pentru echipamente medicale și sistemul european de alertă rapidă pentru bolile transmisibile. Țările aflate în proces de negociere a aderării lor la Uniune pot, de asemenea, să depună cereri pentru Fondul de solidaritate al UE.

2,8 miliarde EUR pentru a sprijini sistemele de cercetare, de sănătate și de apă. UE întreprinde mai multe acțiuni în acest sens, printre care:

  • sprijinirea țărilor partenere în punerea la punct a unor sisteme de sănătate și de protecție socială reziliente, capabile să intervină în situația de față;
  • sprijinirea eforturilor de informare și de sensibilizare cu privire la măsurile de protecție de bază și la sfaturile în materie de igienă pentru a preveni răspândirea;
  • posibilitatea de utilizare a unor fonduri UE pentru inițiative întreprinse la nivel mondial în domeniul sănătății, cum ar fi Fondul global de luptă împotriva HIV/SIDA, tuberculozei și malariei, Alianța mondială pentru vaccinuri și imunizare și Instrumentul financiar global, pentru a răspunde la coronavirus, asigurând, în același timp, continuitatea programelor de sprijinire a serviciilor de sănătate vitale;
  • sprijinirea continuării activităților de cercetare în ceea ce privește diagnosticarea, tratamentul și prevenția și, odată ce un vaccin este disponibil, aprobarea accelerată și subvenționarea vaccinurilor și a livrării acestora în țările vulnerabile;
  • sprijinirea formării de experți, a supravegherii epidemiologice și a consolidării organizațiilor regionale din domeniul sănătății din Africa, America Latină și zona Caraibilor, precum și din Asia și Pacific;
  • acceptarea țărilor candidate din Balcanii de Vest în Comitetul pentru securitate sanitară al UE și analizarea celor mai adecvate modalități de asociere a țărilor potențial candidate;
  • sprijinirea accesului egal la sistemele de sănătate pentru migranți, refugiați și comunitățile-gazdă.

12,28 miliarde EUR pentru a face față consecințelor economice și sociale.UE întreprinde mai multe acțiuni în acest sens, printre care:

  • acordarea de sprijin bugetar direct și de finanțare preferențială țărilor partenere, cu scopul de a adopta reforme care vizează dezvoltarea socioeconomică și reducerea sărăciei, precum și măsuri de protejare a lucrătorilor în timpul crizei;
  • mobilizarea, împreună cu Fondul Monetar Internațional (FMI), a asistenței macrofinanciare pentru Balcanii de Vest și țările vizate de politica de vecinătate;
  • sprijinirea sectorului privat, în special a întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri) și a persoanelor care desfășoară activități independente, prin intermediul garanțiilor, al aportului de lichidități și al asistenței tehnice, și reorientarea în continuare a garanțiilor de la Fondul european pentru dezvoltare durabilă către repartizarea riscurilor pe termen scurt aferente împrumuturilor;
  • acordarea de împrumuturi pentru sectorul public de la Banca Europeană de Investiții, în special pentru echipamente și materiale medicale;
  • colaborarea cu organizațiile internaționale și cu întreprinderile europene pentru a crea lanțuri valorice solide și reziliente în sectoare strategice și pentru a asigura drepturile lucrătorilor și responsabilitatea socială a întreprinderilor;
  • promovarea de forme de reducere a datoriilor prevăzute de FMI în țările afectate.

Asigurările de credit comercial, din perspectiva Moody’s

Moody’s Investors Service a anunțat rating-urile din punctul de vedere al criteriului solvabilității financiare (Insurance Financial Strength – IFS) și din cel al emisiunilor de datorii a cinci grupuri de asigurări de credit comercial: Atradius Credito y Caucion SA (A2 negativ) și celelalte companii ale Atradius NV (Atradius); Compagnie Francaise d’Assurance pour le Comm. (Coface, A2 negativ); Euler Hermes SA (Euler Hermes,  Aa3 stabil); Clal Credit Insurance (Clal, A3 negativ) și compania israeliană de asigurări de credit BSSCH (ICIC, A3 stabil). Perspectivele de rating pentru Atradius, Coface și Clal au fost schimbate, de la stabil la negativ. Perspectivele de rating pentru Euler Hermes și ICIC  au fost meținute la stabil.

Moody’s Deși subliniază că deși „se așteaptă ca și profilurile de credit ale Euler Hermes și ICIC să fie afectate de presiunile puse pe piața financiară în contextul răspândirii coronavirusului, consideră că sprijinul de care beneficiază din partea companiilor mamă va limita impactul asupra profilului lor de credit. Noile ratinguri reflectă așteptările companiei Moody’s ca  profilurile de credit ale asigurătorilor să fie în mare parte rezistente la perturbarea pe scara largă a piețelor economice și financiare din cauza  coronavirus, având în vedere că profilurile de credit ale acestor asigurători sunt susținute de o capitalizare puternică existentă dinaintea crizei, dar și de natura de scurtă durată a riscului creditelor comerciale, ceea ce permite asigurătorilor să reducă rapid limitele riscului ca răspuns la o eventuală deteriorare a condițiilor din piață. Ratingul Aa3 IFS al Euler Hermes reflectă poziția puternică și de lider pe piața asigurărilor de credit la nivel mondial a companiei, avand o capitalizare economică puternică susținută de un management dinamic bazat pe gestionarea riscurilor asigurate, pe instrumente eficiente de monitorizare a riscurilor de subscriere și o rentabilitate puternică a subscrierilor, deși sunt așteptate pierderi în cursul anului 2020 din cauza contextului coronavirus”.

Cristina Rusuleanu (foto), Country Manager, Euler Hermes Romania: „Orice șoc economic global tinde să afecteze toate industriile și, implicit, și pe cea a asigurărilor de credite comerciale. Expertiza dobândită ca lideri de piață ne face să avem încredere că vom găsi cele mai bune soluții pentru a traversa această criză.  Monitorizăm în timp real ceea ce se întâmplă la nivel global și suntem pregătiți să gestionăm eficient provocările.”

Puterea financiară a asigurării în contextul coronavirus

Moody’s previzionează afectarea negativă a profilurilor de credit ale asigurătorilor într-un scenariu de stres sever legat de coronavirus. Acesta ar putea include o întrerupere prelungită în activitatea multor business-uri, afectarea gravă a piețelor financiare, dar și rate ale revendicării daunelor mai mari decât au fost observate în timpul crizei financiare din 2008/09. Răspândirea rapidă globală a coronavirusului a dus la o perspectivă economică în scădere din cauza diminuării drastice a prețurilor petrolului și la o tulburare extinsă a pieței financiare, generând un impact asupra creditelor în multe sectoare ale lumii. Întreprinderile mici și mijlocii, la care asigurătorii de credit au o expunere semnificativă, sunt deosebit de vulnerabile, existând riscul de insolvență în cazul întreruperii îndelungate a activității și în absența sprijinului guvernamental.

Așteptările companiei Moody’s merg însă spre scenariul în care profilurile de credit ale asiguratorilor vor fi în mare parte rezistente la perturbarea pe scara largă a piețelor economice și financiare din cauza  coronavirus. Practicile bine dezvoltate de subscriere a riscurilor limitează expunerea asigurătorului față de entități mai slabe, care au rezerve de lichidități mai mici și, prin urmare, au mai puține șanse  să reziste la perturbarea afacerilor prevăzute în scenariul de stres.

Moody’s se așteaptă ca impactul direct al volatilității piețelor financiare la bilanțurile asigurătorilor să fie moderate.

Previzionarea riscurilor comerciale
și de neplată de astăzi, înseamnă protejarea trezoreriei de mâine

Euler Hermes este liderul mondial în domeniul soluțiilor de asigurare a creditelor și un specialist recunoscut în domeniile acoperirii și asigurării creditelor. Cu o experiență de peste 100 de ani, Euler Hermes oferă o gamă completă de servicii de gestionare a creanțelor clienților. Rețeaua sa internațională de supraveghere permite analizarea stabilității financiare a IMM-urilor și a marilor grupuri active pe piețe reprezentând 92% din PIB-ul mondial. Societatea cu sediul social la Paris este prezentă în peste 50 de țări având peste 5800 de angajați. Membră a Grupului Allianz, Euler Hermes a obținut ratingul AA din partea Standard & Poor’s. Societatea a înregistrat o cifră de afaceri consolidată de 2,9 miliarde de euro în 2019 și garanta tranzacții comerciale în valoare de 950 miliarde de euro în întreaga lume la final de 2019. Pentru mai multe informații: eulerhermes.com

Asupra declarațiilor de perspectivă, Euler Hermes avertizează: „Afirmațiile conținute în acest document pot include perspective, afirmații privind așteptările legate de viitor precum și alte declarații prospective care sunt bazate pe opiniile și ipotezele actuale ale conducerii și implică riscuri și incertitudini cunoscute și necunoscute. Rezultatele, performanța și evenimentele efective pot diferi substanțial de cele exprimate sau sugerate în aceste declarații de perspectivă.

Astfel de devieri pot surveni din următoarele cauze, fără limitare la:

(i) modificări ale condițiilor economice generale și ale situației privind competitivitatea, în special în activitatea principală și pe piețele principale ale Grupului Allianz,

(ii) performanța piețelor financiare (în special volatilitatea pieței, lichiditatea și evenimentele legate de credite),

(iii) frecvența și gravitatea evenimentelor care cauzează prejudicii asigurate, incluzând de la catastrofe naturale până la realizarea de cheltuieli pentru acoperirea prejudiciilor,

(iv) nivelurile și tendințele de mortalitate și morbiditate,

(v) nivelurile de persistență,

(vi) cu precădere în activitatea bancară, amploarea riscurilor de credit, (vii) nivelurile ratei dobânzii,

(viii) cursurile de schimb valutar, incluzând cursul de schimb EUR/USD, (ix) modificările legilor și ale reglementărilor, inclusiv ale reglementărilor fiscale,

(x) impactul achizițiilor, incluzând aspectele legate de integrare și măsurile de reorganizare, și

(xi) factorii generali privind competitivitatea, în fiecare caz, la nivel local, regional național și/sau global. Mulți dintre acești factori pot avea o probabilitate mai mare de a se produce, sau pot fi mai pronunțați, ca urmare a activităților teroriste și a consecințelor acestora”.

Secție de terapie intensivă mobilă achiziționată cu sprijinul Lidl România

0

Departamentul pentru Situații de Urgență, prin Fundația pentru Smurd, achiziționează cu sprijinul acordat de Lidl România prima secție de terapie intensivă mobilă din țara noastră: valoare 264.930 de dolari, utilizare pentru preluarea pacienților în stare critică ca urmare a infecției cu SARS-CoV-2. Secția mobilă de terapie intensivă instalată pe structura unui TIR poate fi deplasată rapid oriunde în țară, crescând capacitatea celor mai aglomerate spitale de a oferi îngrijire pacienților la cele mai înalte standarde. Se amplasează în curtea unui spital supraaglomerat de primă linie, se racordează la rețeaua electrică și la cea de oxigen a spitalului, poate prelua 12 pacienți cu indicație de îngrijire în terapie intensivă.

Frank Wagner, CEO Lidl România: „Traversăm o perioadă fără precedent, în care pandemia de Coronavirus pune o presiune uriașă pe sistemele medicale din toată lumea. Pentru a putea face față acestei situații, este nevoie de solidaritate la nivelul întregii societăți și de sprijin din partea mediului privat. Pentru noi, Lidl România, investiția în dezvoltarea serviciilor medicale de urgență este de mulți ani o prioritate și ne-am bucurat să putem colabora de-a lungul timpului cu DSU și Fundația pentru Smurd în mai multe proiecte naționale care au salvat deja multe vieți. Acum, continuăm acest parteneriat de lungă durată, pentru a suplimenta capacitatea României de a oferi îngrijirile necesare pacienților diagnosticați cu noul Coronavirus și aflați în stare gravă. Totodată, aș vrea să mulțumesc atât personal, cât și din partea celor peste 7.500 de colegi din Lidl, întregului corp medical din România, cei aflați în prima linie în aceste zile, care fac eforturi enorme pentru a avea grijă de sănătatea noastră”.

Dr. Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență: „Această unitate de terapie intensivă este unică în România, folosirea ei dându-ne posibilitatea să îmbunătățim semnificativ evoluția pacienților cel mai grav afectați de infecția cu SARS-CoV-2. Având in vedere experiența altor țări europene care s-au confruntat deja cu o lipsă a locurilor în secțiile de terapie intensivă, precum și dinamica rapidă într-un astfel de context la nivel național, un număr de 4 astfel de unități mobile ar crește semnificativ capacitatea României de a gestiona pacienții critici în perioada ce va urma, exact acolo unde este cea mai mare nevoie. În acest context încurajăm și alți investitori să se alăture acestui demers susținut de Lidl România. Le mulțumim tuturor celor care vin în sprijinul colegilor care se alfă în linia întâi, avem nevoie să vă simțim aproape și să știm că aveți încredere în noi și în toate eforturile depuse zi și noapte de colegii mei”.

Ulterior, unitatea mobilă va fi inclusă în dotarea României de răspuns la dezastre și va putea fi folosită în orice situație de catastrofă care generează victime multiple, cum ar fi în cazul unui cutremur. De asemenea, va putea funcționa ca un centru mobil de simulare pentru medicii rezidenți în ATI și medicină urgență.