Fondul Proprietatea intenționează să dea în judecată statul pentru OUG 114

0
Reprezentantii Fondul Proprietatea (FP) ar putea ataca in instanta OUG 114/2018 (Ordonanta Taxelor) avand in vedere ca implementarea acesteia ar discrimina producatorii de energie electrica prin modalitatea diferita de taxare introdusa, conform Wall-Street.   Obiectivul principal pe care il avem este minimizarea impactului financiar asupra companiei. Exista posibilitatea ca schimbarea de saptamana trecuta sa fi introdus o discriminare intre producatorii de energie; este o masura foarte discutabila ce ar putea sa fie vazuta ca ajutor de stat pentru anumite companii.   Cu o saptamana in urma, Guvernul a adoptat o serie de modificari la mult-contestata Ordonanta a Taxelor. In sectorul energetic a fost mentinuta plafonarea pretului la gaze la nivelul de 68 lei/MWh (dar s-a amanat cu o luna, urmand a se aplica de la 1 mai), in timp ce de la plata impozitului de 2% pe cifra de afaceri a afaceri au fost exceptati operatorii pe baza de carbune. Hidroelectrica este afectata si de un nou ordin ANRE care forteaza compania sa livreze pe piata reglementata 65% din productie la preturi care sa permita un profit de cel mult 5% din suma costurilor justificate, aferente activitatii de producere a energiei electrice. Hidroelectrica a inregistrat in 2018 cel mai mare profit din istorie, castigul net ajungand la nivelul de 1,55 miliarde lei, cu 13,9% mai mult decat in anul precedent.  

Michelin România caută 400 de specialiști și operatori

0
Subsidiara din România a grupului francez Michelin a anunțat, joi, că va angaja anul acesta 400 de specialiști și operatori, atât în București, cât și în cele trei fabrici pe care compania le deține în Florești, Prahova, și Zalău, Sălaj. De asemenea, compania participă în această perioadă la nouă dintre cele mai importante târguri de joburi, care se desfășoară în București, Cluj-Napoca, Ploiești sau Chișinău, scrie News.ro. ”Următorul târg la care compania va fi prezentă este Angajatori de Top 2019 care se va desfășura weekendul acesta, între 5-6 aprilie 2019, la București, unde vor fi promovate atȃt pozițiile disponibile din centrul de servicii, ȋn domeniile finanțe, logistică, achiziții sau resurse umane, cȃt și cele din departamentele tehnice: inginer proces, manager producție, inginer automatist sau inginer calitate. Cu această ocazie, vor fi lansate 60 de poziții de internship”, se arată în comunicat. Cu o activitate în România de aproape 18 ani, Michelin a investit peste 400 de milioane de euro din 2001 până în prezent. Activitatea de producție din România se desfășoară în trei fabrici, una în Florești, Prahova, și două în Zalău, Sălaj, potrivit sursei citate. În ultimii cinci ani, Michelin România și-a dublat efectivele, depășind anul acesta pragul de 4.000 de angajați care activează în 20 de domenii și acoperă o diversitate de peste 300 tipuri de posturi.

Amazon va oferi servicii de internet de mare viteză

0
Amazon.com a confirmat joi un plan de a construi o reţea de peste 3.000 de sateliţi prin intermediul ”Proiectului Kuiper”, pentru a oferi servicii de internet de mare viteză, transmite Reuters. Proiectul va lansa o contelaţie de sateliţi pe orbita joasă a Pământului, care va oferi o conectivitate la internet de mare viteză şi cu latenţă scăzută pentru oameni din întreaga lume care nu au acces la internet broadband, a anunţat compania. Detaliile proiectului au fost depuse luna trecută la Uniunea Internaţională a Telecomunicaţiilor a Naţiunilor Unite. Proiectul de sateliţi al Amazon este concurat puternic de proiecte similare ale unor companii precum SpaceX, a miliardarului Elon Musk, şi OneWeb, susţinută de Airbus. În februarie, OneWeb a lansat primii săi şase sateliţi de acest tip, potrivit News.ro. La începtul acestui an, compania de rachete a lui Jeff Bezos, Blue Origin, a semnat un acord cu Telesat pentru lansarea unei părţi din constelaţia sa de sateliţi.

Pachetul mobilitate: Parlamentul European își adoptă poziția asupra reformei sectorului de transport rutier

0
 
  • Reguli clare asupra remunerației șoferilor și a perioadelor de odihnă

  • Limită de trei zile pentru activitățile de cabotaj

  • Controale în trafic mai puține dar îmbunătățite

  Eurodeputații modifică normele de combatere a practicilor ilegale în transportul rutier și îmbunătățesc condițiile de muncă pentru șoferi. Parlamentul și-a aprobat joi poziția de negociere cu Consiliul în legătură cu regulile revizuite privind detașarea șoferilor, perioadele de odihnă și o mai bună aplicare a normelor de cabotaj. Ei doresc, de asemenea, să pună capăt denaturării concurenței de către transportatorii care utilizează companii de tip „cutie poștală”.

Concurență mai loială și combaterea practicilor ilegale în transportul internațional

Pentru a facilita detectarea încălcării regulilor de către transportatorii rutieri, Parlamentul dorește să înlocuiască restricția existentă a numărului de operațiuni de cabotaj (operațiuni de transport în altă țară UE în urma unei livrări transfrontaliere), cu o limită de timp (3 zile) și să introducă înregistrarea punctelor de trecere a frontierei prin tahografe. De asemenea, va exista o „perioadă de așteptare” în țara de origine (60 de ore) înainte de deplasarea la un alt cabotaj, pentru a evita practicarea „cabotajului sistematic”. Pentru combaterea utilizării companiilor de tip „ cutie poștală”, întreprinderile de transport rutier de marfă ar trebui să desfășoare o proporție semnificativă din activități în statul membru în care sunt înregistrate. Întrucât operatorii folosesc din ce în ce mai mult vehicule utilitare ușoare pentru a furniza servicii de transport, acești operatori ar trebui, de asemenea, să respecte normele UE pentru operatorii de transport, spun eurodeputații.

Norme clare privind detașarea șoferilor și reducerea birocrației pentru operatori

Normele la nivel european privind detașarea șoferilor vor oferi un cadru juridic clar pentru aplicarea regulilor de detașare în sectorul extrem de dinamic al transporturilor, pentru a preveni birocrația cauzată de abordări naționale diferite și pentru a asigura o remunerație echitabilă pentru șoferi. Eurodeputații solicită ca regulile de detașare să se aplice cabotajului și operațiunilor de transport transfrontalier, cu excepția tranzitului, a operațiunilor bilaterale și a operațiunilor bilaterale, cu o încărcare sau descărcare suplimentară în fiecare direcție (sau niciuna la ieșire și două la întoarcere). Deputații doresc ca tehnologiile digitale să fie folosite pentru a ușura viața șoferilor și pentru a reduce perioadele de control pe drum. De asemenea, aceștia doresc ca autoritățile naționale să se concentreze asupra companiilor cu nivel redus de conformitate, diminuând în același timp controalele aleatorii pentru operatorii care respectă legea.

Condiții mai bune de lucru pentru șoferi

De asemenea, eurodeputații au propus modificări pentru a asigura condiții mai bune de odihnă pentru șoferi. Companiile vor trebui să-și organizeze calendarele astfel încât șoferii să se poată întoarce acasă la intervale regulate (cel puțin o dată la 4 săptămâni). Perioada de odihnă obligatorie la sfârșitul săptămânii nu ar trebui să fie petrecută în cabina camionului. Înregistrarea declarațiilor raportorilor (disponibile începând cu minutul 15.30) https://multimedia.europarl.europa.eu/en/vote-on-mobility-package-statements-by-the-rapporteurs_I170828-V_v   Poziția PE cu privire la regulile de detașare a șoferilor a fost aprobată cu 317 voturi pentru, 302 împotrivă și 14 abțineri. Poziția cu privire la regulile perioadelor de odihna a fost aprobată cu 394 voturi pentru, 236 împotrivă și 15 abțineri. Poziția asupra modificării regulilor privind accesul la ocupația de operator de transport rutier și de transport rutier de mărfuri, care stabilește norme privind cabotajul și combaterea companiilor de tip „cutie poștală” a fost aprobată cu 371 voturi pentru, 251 împotrivă și 13 abțineri.

NATO la Politehnică  

0
În ziua celebrării a 70 de ani de la semnarea Tratatului Atlanticului de Nord (Washington, 4 aprilie 1949) şi în contextual împlinirii a 15 ani de la aderarea României în această structură, la Universitatea Politehnica din Bucureşti a fost lansată seria evenimentelor din cadrul campaniei de informare publică #WeAreNATO în România. Campania este definită prin aceea că „se organizează în mai multe ţări aliate şi îşi propune să crească încrederea publicului tânăr în capacitatea structurilor Alianţei de a proteja populaţia şi teritoriul aliat şi se concentrează, în special, pe facilitarea accesului tinerilor la informaţii despre NATO prin manifestări dedicate acestora, sprijinite şi de o componentă adaptată mediului virtual”. În România, campania este organizată de Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Educaţiei Naţionale, cu sprijinul Diviziei de Diplomaţie Publică a NATO. Concretizarea ediţiei din acest an a campaniei este reprezentată de un concursul „Cea mai bună lucrare cu aplicabilitate militară prezentată într-o sesiune de comunicări științifice”, competiţie de proiecte realizate de studenți. Lansarea a avut loc la Centrul de cercetare pentru produse, procese și servicii inovative inteligente – PRECIS al Politehnicii bucureştene. NATO1 Un asemenea eveniment, a subliniat rectorul Mihnea Costoiu, este inedit pentru Politehnică şi îşi propune „să aducă tinerii aproape de cercetarea aplicată în domeniul militar şi, în acelaşi timp, să-i conştientizeze în legătură cu ce înseamnă o structură de securitate cum este NATO pentru România”. Colonel Constantin Spînu, şeful Direcţiei informare şi relaţii publice din Ministerul Apărării Naţionale, a reliefat deschiderea cuprinzătoare a ediţiei din acest an a campaniei, către studenţi din domeniile tehnic, umanist, medical, de arte. Perspectiva şi interesul studenţilor au fost afirmate de lideri ai acestora din Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei – Paula Avasiloaie şi din Facultatea de Automatică şi Calculatoare – Roxana Voica. În calitate de profesor şi cercetător, prof. univ. dr. ing. Adina Florea, decanul   Facultăţii de Automatică şi Calculatoare, s-a referit la relaţiile de colaborare ale facultăţii cu firme economice, institute, instituţii. Repere asupra structurării competiţiei de proiecte adresată studenţilor au fost oferite de col. dr. ing. Tiberius Tomoiagă, din Ministerul Apărării Naţionale. NATO Cadrul evenimentului l-a constituit expoziţia „România-NATO – de la parteneriat la alianţă în lupta împotriva terorismului, pentru o lume mai sigură şi mai bună”, organizată de Muzeul Militar Naţional „Regele Ferdinand I”. Dr. Ion Rîşnoveanu, cercetător științific în cadrul muzeului, a oferit o prezentare a expoziţiei, invitând la reflecţie asupra memoriei militarilor români care s-au sacrificat în teatrele de operaţii. Expoziţia se impune de asemenea prin etalarea drapelelor de reprezentare ale unităţilor şi marilor unităţi româneşti în teatrele de operaţii. În imaginile din expoziţia de la UPB, rectorul Mihnea Costoiu, decanul Adina Florea, colonelul Constantin Spînu din Ministerul Apărării Naţionale, secretarul de stat Gigel Paraschiv din Ministerul Educaţiei Naţionale.

Indicele ROBOR la 3 luni a ajuns la pragul de 3,38%, cel mai mare nivel din ultimele 5 luni

0
Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a crescutla 3,38%, cel mai mare nivel din ultimele 5 luni, potrivit datelor publicate joi de Banca Naţională a României (BNR). ROBOR la trei luni este indicatorul principal în funcţie de care se calculează dobânzile variabile la creditele în lei, potrivit News.ro. Joi, indicele a urcat la 3,38%, cel mai mare nivel din 26 octombrie 2018, când a fost tot 3,38%. Totodată, indicele ROBOR la şase luni a urcat de la  3,39% la 3,42%, cel mai mare nivel din 26 noiembrie 2018, când a fost tot 3,42%, conform sursei amintite. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituţiile bancare din România, în lei, iar evoluţia sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piaţă.

România rămâne în topul creșterilor comerțului cu amănuntul din UE

0
România s-a situat în topul celor mai mari creșteri ale comerțului cu amănuntul din UE și în luna februarie, având a treia cea mai bună evoluție în acest sector, potrivit datelor Eurostat. De asemenea, comerțul cu amănuntul din România a crescut, în februarie, cu 9,1% față de februarie 2018 și cu 1,1% față de luna ianuarie, potrivit datelor oferite de Profit.ro. Față de ianuarie, comerțul cu amănuntul a crescut cu 0,4% atât în UE, cât și în zona euro. Datele sunt avansate într-un context în care salariile bugetarilor au fost majorate în ultima perioadă, Profit.ro relatând că România a devenit lider în UE la cât dă statul din venituri pentru plata salariilor, cu impact și asupra consumului. În același timpm, în ritm anual, cele mai bune evoluții ale comerțului cu amănuntul, de 11,8% și 11,4%, au fost în Slovenia și Croația, în timp ce, în ritm lunar, în fruntea clasamentului s-au situat Belgia și Letonia (ambele cu 1,6%), urmate de Estonia, Irlanda și Polonia (1,4%). Volumul comerțului cu amănuntul este măsurat prin evoluția cifrei de afaceri în comerțul de retail, ajustată în funcție de evoluția prețurilor și efectele sezoniere.

Guvernul intenționează atragă în acest an, încă 1,25 miliarde euro

0
Guvernul intenționează să mai atragă în acest an, de pe piețele externe, încă 1,25 miliarde euro, după împrumutul de 3 miliarde euro contractat recent prin vânzarea de eurobonduri pe 7, 15 și 30 de ani, cea mai mare sumă luată până acum la o singură ieșire pe piețele externe, conform Profit.ro. Cele 3 miliarde euro sunt prezentate de Ministerul Finanțelor ca asigurând rezerva în lei și în valută existentă în prezent în Trezoreria Statului, la un nivel care acoperă peste 7 luni din necesarul de finanțare al anului. „Avem în vedere menținerea în continuare a prezenței României pe piețele externe în vederea completării planului de finanțare previzionat pentru anul în curs și, în situația unor condiții de piață favorabile, chiar prefinanțarea nevoilor planificate pentru anul următor”, spune ministrul de resort, Eugen Teodorovici. Decizia Ministerului Finanțelor Publice de a emite un volum de 3 miliarde euro, se înscrie în strategia de a asigurare resurselor necesare de pe piețele externe în prima parte a anului, urmând ca în cea de a doua partea anului să procedeze, în mod similar, cu acțiunile întreprinse de alte agenții de datorie din Uniunea Europeană, la prefinanțarea necesităților aferente anului următor, funcție de condițiile de piață.

Microsoft și Grupul BMW lansează Open Manufacturing Platform

0

Companiile colaborează într-o nouă inițiativă de stimulare a dezvoltării soluțiilor industriale deschise IoT și contribuie la dezvoltarea unei comunități pentru a construi viitoare soluții Industry 4.0

  Săptămâna aceasta, la Hannover Messe, Microsoft Corp. și Grupul BMW au anunțat o nouă inițiativă dedicată comunității prin care și-au propus să furnizeze inovații mai rapide și mai rentabile în sectorul de producție. În prezent, producția și profitabilitatea pot fi îngreunate de sisteme complexe de proprietate care generează depozite de date și productivitate scăzută. Open Manufacturing Platform (OMP) este o platformă concepută pentru a elimina aceste bariere prin crearea unui cadru tehnologic deschis care poate fi aplicat mai multor industrii. Această inițiativă va sprijini dezvoltarea de soluții de producție inteligente, care vor fi distribuite de participanții OMP în sectoarele auto și de producție mai vaste. Scopul este acela de a accelera în mod semnificativ viitoarele dezvoltări industriale IoT, de a crește eficacitatea și de a stimula eficiența producției, abordând în același timp provocări industriale care apar în mod frecvent. OMP este creată pe platforma cloud IoT industrială Microsoft Azure și le oferă membrilor comunității o arhitectură de referință cu componente open source bazate pe standarde industriale deschise și pe un model de date deschis. Pe lângă facilitarea colaborării, această platformă este concepută pentru a debloca și standardiza modele de date care permit analize și scenarii de învățare automată – date care au fost gestionate în mod tradițional în sistemele brevetate. Folosind cazuri de utilizare industrială și cod eșantion, membrii comunității și alți parteneri vor putea să-și dezvolte propriile servicii și soluții, păstrând în același timp controlul asupra datelor lor. „Microsoft își unește forțele cu Grupul BMW pentru a transforma eficiența producției digitale în industrie”, a declarat Scott Guthrie, vicepreședinte executiv, Microsoft Cloud + AI Group. „Angajamentul pe care ni l-am asumat, acela de a construi o comunitate deschisă, va crea noi oportunități de colaborare pe întreg lanțul valoric de producție”. Cu peste 3.000 de dispozitive, roboți și sisteme autonome de transport conectate la platforma IoT BMW Group, construită pe baza capabilităților cloud, IoT și AI ale Microsoft Azure, BMW Group intenționează să aducă în comunitatea OMP cazuri de utilizare inițiale relevante. Un exemplu este utilizarea de către companie a platformei IoT pentru a doua generație a sistemelor sale de transport autonome în fabrica BMW Group din Regensburg, Germania, una dintre cele 30 de unități de producție și montaj ale BMW Group din întreaga lume. Acest caz de utilizare a permis BMW Group să-și simplifice foarte mult procesele logistice prin coordonarea centrală a sistemului de transport, creând o eficiență sporită a logisticii. În viitor, acest caz împreună cu alte cazuri de utilizare – cum ar fi buclele de feedback digitale, managementul lanțului de aprovizionare digitală și întreținerea predictivă – vor fi disponibile și, mai mult, vor fi dezvoltate în continuare în cadrul comunității OMP. „O sarcină complexă cum este realizarea de produse premium individualizate necesită soluții IT și software inovatoare”, a declarat Oliver Zipse, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG, Producție. „Interconectarea unităților și sistemelor de producție, precum și integrarea sigură a partenerilor și furnizorilor sunt deosebit de importante. Ne bazăm pe cloud din 2016 și dezvoltăm în mod constant noi abordări. Prin Open Manufacturing Platform ne dorim să punem soluțiile noastre la dispoziția altor companii și să le exploatăm împreună potențialul, pentru a ne consolida o poziție puternică și de lungă durată pe piață.” OMP reprezintă următorul pas în dezvoltarea parteneriatului tehnologic de lungă durată dintre BMW Group și Microsoft și angajamentului reciproc față de inovație și crearea de oportunități în industrie. Prin intermediul OMP, membrii comunității vor avea oportunități mai mari de a descoperi potențialul datelor lor, permițându-le să construiască și să integreze soluțiile industriale mai rapid și mai sigur și, la rândul lor, să beneficieze de contribuția și învățarea de la alte organizații. OMP va fi concepută pentru a răspunde provocărilor industriale obișnuite, cum ar fi conectivitatea mașinilor și integrarea locală a sistemelor. Acest lucru va facilita reutilizarea soluțiilor software între producătorii de echipamente originale, furnizori și alți parteneri, reducând în mod semnificativ costurile de implementare. De exemplu, OMP va beneficia de un standard robotic bazat pe ROS pentru sistemele de transport autonome pentru producție și logistică, disponibil pentru toți. OMP va fi compatibilă cu arhitectura de referință Industry 4.0 existentă, utilizând standardul de interoperabilitate industrială OPC UA. „Aceasta este o veste foarte bună pentru industria de producție”, a spus Stefan Hoppe, președinte și director executiv, OPC Foundation. „Utilizarea standardelor industriale internaționale deschise, cum ar fi OPC UA în comunitatea OMP, le permite producătorilor, constructorilor de mașini și furnizorilor să integreze echipamentele și sistemele existente în mod eficient și sigur. Companiile au promovat multă vreme ecosisteme de proprietate, închise – angajamentul OMP de a deschide orizontul dezvoltării va contura producția viitorului.” Platforma de bază va continua să evolueze de-a lungul timpului alături de cerințele de producție, pentru a integra noi inovații, inclusiv zone de analiză, inteligență artificială și bucle de feedback digitale. În prezent, comunitatea OMP se extinde prin recrutarea de parteneri. Comitetul consultativ al OMP va funcționa până la sfârșitul anului 2019 cu o serie inițială de patru până la șase parteneri și un număr de cel puțin 15 cazuri de utilizare care să fie lansate în medii de producție selectate. Cei doi parteneri inițiali, Microsoft și BMW Group, încurajează și alți producători și furnizori, inclusiv companii din afara industriei auto, să se alăture comunității.

Conferinţa internaţională URBAN-INCERC

0
 

INCD URBAN-INCERC organizează cea de-a XV-a ediţie a conferinţei de cercetare în construcţii, economia construcţiilor, arhitectură, urbanism şi dezvoltare teritorială CONTRIBUŢIA INCD URBAN-INCERC LA DEZVOLTAREA DURABILĂ A HABITATULUI UMAN EUROPEAN, 29 mai 2019

Urban La mai mult de un deceniu de la reintegrarea sa în marea familie europeană, România preia în 2019 preşedinţia rotativă a Uniunii Europene. Tot în 2019, când se împlinesc 70 de ani de la înfiinţarea primului institut naţional de cercetare în domeniul planificării spaţiale (astăzi sucursala URBANPROIECT a INCD URBAN-INCERC), Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii, Urbanism şi Dezvoltare Teritorială Durabilă URBAN-INCERC aniversează mai mult de un deceniu de existenţă sub acest nume, iar revista „Urbanism. Arhitectură. Construcţii”, expresie a viziunii INCD URBAN-INCERC asupra domeniului său de cercetare, serbează un deceniu de apariţie neîntreruptă. Toate aceste momente aniversare sunt, totodată, prilej de bilanţ şi reflecţie. Apariţia noului institut în contextul integrării euroatlantice a României a făcut ca, încă de la înfiinţarea sa reunind trei entităţi cu o veche tradiţie de cercetare, misiunea, viziunea şi obiectivele sale să capete o anvergură europeană în special şi internaţională în general, noul institut propunându-şi să contribuie în mod substanţial la dezvoltarea durabilă europeană şi internaţională a obiectului său de cercetare – habitatul uman. Pornind de la aceste considerente, obiectivul conferinţei este de a propune o reflecţie asupra contribuţiei cercetării româneşti din domeniul construcţiilor, economiei construcţiilor, arhitecturii, urbanismului şi dezvoltării teritoriale la consolidarea europeană a domeniului, cu accent pe contribuţia INCD URBAN-INCERC la acest proces. Evenimentul va fi organizat de Institutul Naţional de Cercetare – Dezvoltare în Construcţii, Urbanism şi Dezvoltare Teritorială Durabilă URBAN-INCERC la sediul central din Bucureşti, Şos. Pantelimon nr. 266, sector 2. Mijloace de transport: tramvaiele 14, 36, 46 şi 55 (staţia B-dul Chişinău), autobuzele 101, 104, 243 şi 335 (staţia B-dul Chişinău), 253 (staţia Morarilor). Accesul la lucrările conferinţei este permis doar participanţilor înscrişi, indiferent dacă prezintă sau nu o lucrare. Înscrierea la eveniment este gratuită şi se poate face exclusiv on-line la adresa https://docs.google.com/forms/d/1FsklBwD5Aro5wciJp0knSXnMVwZebr61nH7wR9Y888Y/viewform Comunicările vor fi susţinute prin afişarea de postere sau susţinerea unor prezentări orale de maximum 15 minute în sesiuni moderate. În vederea prezentării unei lucrări, fiecare participant trebuie să se înregistreze până la data de 10 mai 2019. De asemenea, INCD URBAN-INCERC oferă participanţilor posibilitatea publicării rezumatelor şi lucrărilor integrale în publicaţiile editate, accesibile pe pagina http://pub.incd.ro/, după cum urmează; lista include aceste publicaţii în ordinea crescătoare a importanţei acestora, dar şi a cerinţelor legate de conţinutul şi forma lucrării, publicarea fiind condiţionată în fiecare caz de către acceptarea conţinutului ştiinţific de către referenţi şi respectarea strictă a instrucţiunilor de redactare:
  • Rezumat (redactate în limbile română (obligatoriu cu diacritice) şi engleză pentru autorii români, în limba engleză pentru autorii străini) se vor publica în „Conferinţa de cercetare în construcţii, economia construcţiilor, urbanism şi amenajarea teritoriului. Rezumate ale lucrărilor”, vol. 15, ISSN 2343-7537, publicaţie indexată în ProQuest, Ulrich’s Web şi Europa World of Learning / Routledge – pagină: http://pub.incd.ro/AP/index.htm. Termenul-limită de trimitere este 26 aprilie 2019.
 
  •  Lucrările integrale redactate în limba română sau limbile engleză sau franceză se vor publica în volumul „Lucrările conferinţei de cercetare în construcţii, economia construcţiilor, urbanism şi amenajarea teritoriului”, vol. 15, ISSN 2393-3208, indexat în CiteFactor, ProQuest, Sherpa/RoMEO şi Ulrich’s Periodicals Directory – pagină: http://pub.incd.ro/PP/index.htm. Termenul-limită de trimitere este 26 aprilie 2019.
  •  Articole in extenso, redactate în limba engleză, pot fi publicate în revista Construcţii, ISSN 1221-2709 (indexată în 31 de baze de date şi biblioteci, inclusiv de către CNCSIS – categoria B+) – pagini: http://constructii.incerc2004.ro/ (momentan nefuncţional) sau http://pub.incd.ro/C/index.htm. Termenul-limită de trimitere este 10 mai 2019.
  • Articole in extenso, redactate în limba engleză, pot fi publicate în revista Urbanism. Arhitectură. Construcţii, ISSN 2069-0509 (indexată în 44 de baze de date şi 80 de biblioteci internaţionale – pagini: http://uac.incd.ro/ sau http://pub.incd.ro/UAC/index.htm. Termenul limită de trimitere este 10 mai 2019.
Pentru ca volumele de rezumate şi lucrări să poată fi disponibile participanţilor, nu se vor admite lucrări trimise spre publicare după data-limită, deşi participanţii înscrişi după 26 aprilie 2019 vor putea susţine comunicările. În cazul publicării în reviste, termenele limită pot fi extinse la cerere. În alegerea revistei, participanţii din domeniul construcţiilor trebuie să ţină cont că pentru revista Construcţii sunt necesare articole cu un pronunţat caracter tehnic, care conţin o fundamentare matematică demonstrată prin ecuaţii şi prezintă rezultate experimentale, în timp ce revista Urbanism. Arhitectură. Construcţii, având un auditoriu mai eterogen, publică şi articole cu un caracter mai general, care nu conţin neapărat ecuaţii şi rezultate experimentale. În schimb revista Urbanism. Arhitectură. Construcţii impune autorilor condiţia existenţei unei bibliografii cu cel puţin 25 de titluri, axată în proporţie de 90% pe materiale publicate (articole de specialitate publicate în reviste sau volumele unor conferinţe, cărţi şi capitole de carte), şi într-o proporţie de cel puţin 80% pe articole publicate în reviste din fluxul principal, indexate ISI/Scopus. Alături de respectarea instrucţiunilor pentru autori, condiţia este obligatorie, nerespectarea sa conducând la neacceptarea articolelor trimise spre evaluare. Instrucţiuni de redactare: Vă rugăm să nu trimiteţi organizatorilor documente care nu sunt solicitate (prezentări Power Point sau alte materiale); singurele documente care trebuie trimise sunt rezumatele şi lucrările integrale, şi singurul format acceptabil este Word 2003 sau anterior (DOC). Documentele trimise în alte formate (DOCX, PDF) nu vor fi luate în consideraţie. Posterele vor avea dimensiunea A0, vor folosi şablonul disponibil la adresa Internet http://conf.incd.ro/Doc/Sablon.ppt şi vor include numele conferinţei, titlul, autorii şi afilierea acestora, urmată de textul structurat pe următoarele secţiuni: 1. Context, 2.Materiale şi metode, 3.Rezultate şi discuţii, 4. Concluzii. Evidenţierea fiecărui sub-punct se va face folosind aceste cuvinte. În cazul în care respectarea acestei structuri este imposibilă, al doilea şi al treilea subpunct pot lipsi sau pot fi înlocuite. Materialele publicate (rezumate, lucrări integrale şi articole in extenso) trebuie să respecteinstrucţiunile de redactare specifice fiecărei publicaţii, disponibile pe paginile Internet specificate. Nerespectarea acestora duce la respingerea automată a lucrării sau rezumatului, ceea ce nu afectează posibilitatea susţinerii comunicării (orale sau poster) în conferinţă. Limba Autorii români vor redacta rezumatul în limbile română (obligatoriu cu diacritice) şi engleză şi vor redacta lucrarea finală în limbile: română şi engleză pentru rezumat, română, engleză sau franceză pentru volumul conferinţei, engleză pentru ambele reviste. Prezentările vor fi susţinute în limbile română sau engleză. Persoană de contact: CSI/conf. dr. ecol., dr. geogr., habil. urb. Alexandru-Ionuţ PETRIŞOR, email: conferences@incd.ro; pagină WEB: http://conf.incd.ro/  

Calendarul conferinţei

Trimitere rezumate, lucrări – 26 aprilie 2019;  Înregistrare – 10 mai 2019;  Articole reviste – 10 mai 2019; Program final – 20 mai 2019;  Conferinţa – 29 mai 2019. Program general 08:00-09:00 Primirea şi înregistrarea participanţilor 09:00-11:00 Deschiderea lucrărilor conferinţei 11:00-12:00 Prezentări în plen 12:00-13:00 Pauză de masă, expoziţii, vizite, demonstraţii practice 13:00-17:00 Secţiuni paralele   Comitetul de organizare Preşedinte Dr. arh., habil. urb. Vasile MEIŢĂ Membri Mihaela SANDU, Carmen Elena ŢIGĂRAN, Georgiana Diana TĂMÎRJAN, Iulian Cristian BANCIU, Nela ZORILESCU Compartimentul Administrativ Comitetul ştiinţific / de program – Preşedinte Dr. ing. Emil-Sever GEORGESCU Membri Dr. ing. Ioana Mihaela ALEXE, Dr. ing. Cornelia BAERĂ, Dr. ing. Aurelia BRADU, Dr. ing. Monica Lilioara CHERECHEŞ, Dr. ing. Adrian Alexandru CIOBANU, Dr. ing. Iolanda Gabriela CRAIFALEANU, Ing. Carmen Silvia DICO, Ing. Alina DIMA, Dr. ing. Daniela DOBRE, Dr. ing. Cornelia Florentina DOBRESCU, Dr. ing. Claudiu Sorin DRAGOMIR, Dr. ing. Felicia ENACHE, Ing. Aurelian GRUIN, Dr. ing. Florin-Radu HARIGA, Dr. ing. Andrea HEGYI,,Dr. ing. Avram JURCA, Ing. Silviu LAMBRACHE, Dr. ing. Claudiu Lucian MATEI, Dr. arh., habil. urb. Vasile MEIŢĂ, Dr. ing. Constantin MIRON, Dr. ing. Cristian PETCU, Dr. ing. Horia Alexandru PETRAN, Dr. ing. Irina POPA, Dr. ing. Adrian SIMION, Dr. ing. Henriette SZILAGYI, Ing. Vasilica VASILE, Dr. ing. Marta Cristina ZAHARIA Colaboratori Dr. ing. Johann NEUNER, Dr. ing. Cristian PAVEL, Dr. ing. Pietro ELISEI, Dr. arh. Ana-Maria DABIJA, Dr. arh. Mircea GRIGOROVSCHI, Dr. ing. Adrian Mircea IOANI, Dr. ing. Călin MIRCEA, Dr. ing. Cristina Mihaela CÂMPIAN, Dr. chim. Ion SANDU, Dr. ing. Mircea BEJAN, Dr. ing. Virginia-Graziela GUSLICOV, Dr. ing. Gheorghe BADEA, Dr. geogr. Ioan IANOŞ, Dr. ec. Florin Marian BUHOCIU, Lt. col. dr. ing. Florin NEACŞA, Dr. ecol. , dr. geogr., habil. urb., Alexandru-Ionuţ PETRIŞOR, Arh. Liliana Elza PETRIŞOR, Dr. ing. Silviu-Mihai PETRIŞOR, Gl. bg. dr. ing. Ghiţă BÂRSAN, Col. dr. ing. Manuel ŞERBAN, Dr. ing. Anghel ION