Leader Team Broker și CFC lansează prima poliță de asigurare pentru IT&C care include amenzi GDPR

0

BUCUREȘTI, 2 OCTOMBRIE 2019 – Leader Team Broker, jucător cheie pe piața asigurărilor din România, în parteneriat cu CFC, asigurator britanic și pionier în riscuri speciale, a creat primul produs de cyber security pentru companiile din domeniul tehnologiei, care acoperă și amenzile GDPR.

“Companiile românești sunt vulnerabile în fața riscurilor nou apărute. Prin parteneriatul cu CFC am creat un produs complex și foarte accesibil, care sprijină companiile din domeniul IT&C în fața riscurilor financiare și de ordin reputațional, care rezultă din atacuri cibernetice sau din răspundere profesională. Pentru acest produs de cyber security Leader Team Broker are autoritatea de a analiza și subscrie riscuri, adică de a încheia polițe în numele asiguratorului, pentru companii cu cifra de afaceri anuală de până la 2 mil eur. Suntem singura companie românească cu o astfel de autoritate pe piața londoneză”, declară Răzvan Rusu, Director General și fondator Leader Team Broker.

“Tehnologiile emergente marchează intersecția dintre asigurările tradiționale, cum este răspunderea publică, și produsele specializate, cum sunt asigurările profesionale pentru companiile din IT&C. Multe dintre tehnologiile noi precum IoT (Internet of Things), platformele online și rețelele sociale expun clienții la situații de vătămare corporală, daune morale și la daune materiale, în procesul de furnizare al serviciilor lor. Este esențială rezolvarea decalajului dintre tehnologii printr-un produs complex capabil să acopere aceste riscuri. Având această poliță, companiile nu vor mai fi puse în situația de a evita răspunderea, iar clienții lor vor putea beneficia de cele mai bune soluții atunci când are loc riscul asigurabil”, declară Charlie Murray – International Tech & Media Team Leader, CFC Underwriting.

Această poliță de asigurare este cea mai premiată la nivel mondial fiind concepută special pentru companiile din domeniul tehnologiei și acoperă riscurile unui atac cibernetic, inclusiv amenzile GDPR care decurg din expunerea datelor clienților în afara companiei, răspunderea profesională, respectiv toate costurile privind erorile și omisiunile din activitatea unei companii, încălcarea confidențialității informațiilor pe care le gestionează, daune provocate de acțiunea neloială a angajaților, riscuri reputaționale, inclusiv furtul banilor din companie prin diverse metode (Phishing etc.).

Polița acoperă și alte riscuri cibernetice cum sunt:

  • Furtul din conturi bancare sau carduri
  • Întreruperea activității comerciale ca rezultat al unui atac cibernetic
  • Costurile de recuperare a datelor în urma atacurilor cibernetice
  • Șantaj cibernetic și recompensele solicitate de infractori
  • Defăimare
  • Furt de proprietate intelectuală
  • Transmiterea neintenționată de virsuri informatice
  • Încălcarea neintenționată a informațiilor legate de terțe părți

“Până acum companiile românești din domeniul IT&C erau nevoite să achiziționeze trei polițe distincte, de la furnizori diferiți – una de răspundere profesională, una de răspundere față de terți, iar alta de securitate cibernetică. Acum, pentru că aceste riscuri sunt acoperite de aceeași poliță, aceste companii salvează aproximativ 50% din prețul cumulat plătit”, explică Alexandra Durbacă, Director Executiv al Leader Team Broker.

Polița include și acces la o echipă de top, specializată pe intervenții în cazul pierderii de informații rezultate din atacuri cibernetice și restaurarea sistemelor informatice. Adițional, asiguratorul oferă preventiv o serie de servicii după achizițioarea poliței precum: monitorizare și alertă a breșelor de securitate din cadrul companiei, crearea unui plan de risc în cazul unui atac cibernetic, crearea unui raport de rating privind vulnerbilitatea companiei și traininguri pentru creșterea securității în cadrul organizației.

“Suntem încântați să ne unim forțele cu Leader Team Broker pentru a oferi o soluție complexă de asigurare pentru industria IT&C din România. Aceasta joacă un rol cheie în economia României, start-up-urile și companiile devenite globale deja aduc aproximativ 6% din PIB. Suntem conștienți că inovația vine la pachet cu anumite pericole și de aceea am creat un produs care acoperă atât riscurile tradiționale cât și pe cele speciale. De la încălcarea contractuală, la riscurile indirecte și amenzile reglementate, până la accesul imediat la echipe de top care știu să intervină în incidente legate de atacuri cibernetice. Acest produs este o soluție completă pentru companiile IT&C”, declară Aura Radu, International Technology Underwriter, CFC Underwriting.

Conform unor surse publice, în acest an, patru companii românești au primt amendă pentru încălcarea reglementărilor GDPR, și au fost depuse peste 6000 de plângeri legate de potențiale încălcări ale informațiilor personale, din momentul în care GDPR a intrat în practică.

Noul produs acoperă riscuri de până la 10 milioane de euro.

Polița lansată de Leader Team Broker acoperă într-un singur produs și un unic punct de contact toate riscurile specifice pentru companiile IT&C.

***

DESPRE LEADER TEAM BROKER DE ASIGURARE

Fondată în anul 2007 de antreprenorul Răzvan Rusu, Leader Team Broker este o companie românească cu o echipă formată din 40 de angajați și parteneri, și are birouri în București, Brașov, Deva, Oradea, Satu Mare, Bacău. Leader Team este recunoscută ca una dintre cele mai inovatoare companii de brokeraj de asigurari din România, cu produse unice de cyber security, produse pentru aviație, industria navală, energie, sănătate și proiecte speciale cum sunt UEFA Champions League Romania (2012), White Sensation Romania (2012), The Human Body (2013). În anul 2017 compania a primit premiul ‘Cel mai creativ Broker de asigurare din România’, oferit de Media XPrimm, iar în anul 2019 a primit premiul pentru Inovație și Digitalizare, fiind singura companie de brokeraj din România care a folosit tehnologia RPA pentru operațiunile financiare repetitive. La finalul anului 2018, Leader Team Broker a raportat prime subscrise în valoare de 5 milioane de euro. Detalii pe  https://leaderteam.ro/it si https://www.linkedin.com/company/leader-team-insurance-broker/?viewAsMember=true

DESPRE CFC Underwriting

CFC Underwriting este un asigurator specializat și un pionier în riscuri speciale. Cu o experiență solidă în piețe dezvoltare, CFC folosește tehnologii brevetate pentru a livra produse de top care le permit brokerilor să câștige cotă de piață și își crească portofoliul de clienți. Gama larga de produse de asigurare este creată pentru a acoperi riscurile speciale, iar obiectivul CFC este să le ofere clienților tot ce au nevoie într-o poliță unică și simplu de utilizat. Cu sediul central la Londra, CFC Underwriting deservește peste 70,000 de companii din peste 80 de țări. Detalii pe cfcunderwriting.com și LinkedIn.   

PACTUL PENTRU MUNCĂ – Consens general pentru evitarea crizei grave de forță de muncă din România

0

Antreprenorii au ajuns să fie singurul partid de opoziție din România

Unitate, acesta este cuvântul care poate duce la evitarea unei crize generale a forţei de muncă în România şi nu numai! Modificarea legislaţiei în domeniul fiscalităţii pentru a putea crește câștigul salarial, luarea unor măsuri fiscal-bugetare care să stimuleze investiţiile, implementarea pe scară largă a unui sistem dual de învătământ calibrat pe nevoile antreprenorilor, atragerea de forţă de muncă din străinatate, dar şi alocarea unui buget mai mare pentru educaţie se numără, de asemenea, printre concluziile şi măsurile propuse şi agreate de reprezentanţi ai guvernului, administraţiei locale, patronate, antreprenori, multinaționale, directori de companii şi reprezentanţi ai societăţii civile în cadrul conferințelor PACTUL PENTRU MUNCĂ organizate de CONAF şi FPPG, la Cluj-Napoca, Iaşi și prezentate de Adrian Măniuțiu, fondator EM360

Studiile şi sondajele prezentate în cadrul dezbaterilor au fost realizate, la solicitarea CONAF şi FPPG, de Asociația de Analiză Decizională şi Strategică  (Ocuparea forței de muncă din România în contextul Uniunii Europene) şi de Novel Research (Mediul antreprenorial în România) și au reprezentat punctul de pornire pentru concluziile prezentate în cadrul GALEI ANTREPRENOR ÎN ROMÂNIA, care a avut loc la Bucureşti, la Palatul Regal, în prezența a peste 300 de persoane,  urmând a se concretiza  într-un  Memorandum of Understanding agreat şi susţinut de toţi participanţii la dezbateri. Documentul reprezintă punctul de plecare în negocierea cu factorii de decizie de la cel mai înalt nivel pentru a stabili modalităţile de îmbunataţire a legislaţiei şi, implicit, a condiţiilor de pe piaţa muncii din România.

Cristina Chiriac, presedintele CONAF iniţiatoarea proiectului PACTUL PENTRU MUNCĂ apreciază că mediul antreprenorial şi patronal a conştientizat că altă cale nu există decât aceea de unitate.

Cristina Chiriac, presedintele CONAF iniţiatoarea proiectului PACTUL PENTRU MUNCĂ

Problematica deficitului forței de muncă a unit antreprenorii într-o singură voce și a condus la identificarea celor mai bune soluții pentru a stopa declinul de pe piața muncii. În ultimii 30 de ani, indiferent de coloratura politică a guvernelor care ne-au condus,  problema unui trai decent în România nu a fost rezolvată și iată-ne acum puși în fața unei realități economice care nu mai poate fi ascunsă! Așadar, mediul antreprenorial ia atitutidine și acționează! Căutăm împreună soluții, le dezbatem în spațiul public și împreună cu reprezentanții statului dorim să le implementăm pentru a crea valoare adăugată în economie. În viziunea mea,  acesta este “Pactul pentru muncă la care lucrăm și suntem conștienți noi, antreprenorii, că suntem singurul partid de opoziție din această țară! a spus Cristina Chiriac, preşedintele CONAF, coorganizator al conferinţelor PACTUL PENTRU MUNCĂ.

Franck Neel, preşedintele FPPG, readuce în atenţia opiniei publice importanţa educaţiei şi a pregătirii angajaţilor.

Franck Neel, preşedintele FPPG

Fiind proactivi, împreună cu părţile interesate din sfera politică, putem realiza strategii adecvate. Cred cu tărie că cei care reprezintă diferite industrii vor trebui să gasească soluţii şi să se implice mai mult în procesul de căutare şi definire a acestora. Pregatire. Educaţie. Schimb de experientă. Programe de specializare. Planificarea unor programe atractive în sfera profesională”, a susţinut Franck Neel, preşedintele FPPG, coorganizator al conferinţelor PACTUL PENTRU MUNCĂ.

Reprezentanţii guvernului prezenţi la acestă întâlnire sunt de acord că e nevoie de unitate şi, mai ales, de dialog.

“Este o problemă grea a României,  mă bucur enorm să văd din ce în ce mai multe patronate care vor să colaboreze cu Ministerul Muncii.  Sunt alături de Dvs și susțin inițiative private, îmi doresc un dialog coerent care să conducă la soluții imediate. Aveți în mine și in ministerul pe care îl conduc un partener viabil pentru a creiona modificări legislative care să confere pieței muncii atractivitate și flexibilitate.  Felicit CONAF și FPPG pentru inițiativă și vă asigur, în calitate de ministru al muncii, că suntem extrem de interesaţi să colaborăm şi în afara acestui pact, să lucrăm împreună pentru a găsi măsurile legislative necesare.”, a declarat Marius Constantin Budăi, ministrul Muncii și Justiţiei Sociale.

Roxana Mînzatu, ministrul Fondurilor Europene

Roxana Mînzatu, ministrul Fondurilor Europene, resort important în susținerea economiei naţionale, susţine şi recunoaşte importanţa PACTULUI PENTRU MUNCĂ, document ce poate scoate România din criza forţei de muncă.

“Nu cred că României îi lipsesc în mod special banii, ci tocmai acest spirit colaborativ şi capacitatea de a vorbi cu statul român pe o singura voce, hai două, dar nu o sută. Până la urmă, statul are nevoie să aibă parteneri puternici cu voci coagulate care să transmită mesaje clare despre ceea ce necesită”, a spus Roxana Mînzatu, ministrul Fondurilor Europene.

În condiţiile în care la 9 milioane de angajaţi în diverse sectoare ale economiei, România are aproape 400.000 de şomeri, este necesară mai mult ca oricand luarea unor decizii cât mai urgente pentru rezolvarea situaţiei crizei forţei de muncă.

Dragoș Anastasiu, Coaliţia pentru Dezvoltarea României

“Cu Coaliţia pentru dezvoltarea României am lansat ideea unei strategii naţionale pentru forța de muncă pe termen mediu și lung. Cristina, CONAF e binevenită în această idee de strategie, cu forţa voastră şi cu energia ta şi a tuturor doamnelor, pentru care nu numai că mă bucur că sunt prezente şi active în antreprenoriat, dar cred că de aici vor veni soluţiile pentru România”, a precizat Dragoș Anastasiu, Coaliţia pentru Dezvoltarea României.

Ana Birchall, ministrul Justiţiei

Ana Birchall, ministrul Justiţiei, a transmis femeilor antreprenor mesaje de apreciere şi încurajare.

“Faptul că în acesată seară participăm la un eveniment dedicat antreprenorilor şi îndeosebi femeilor antreprenor este o dovadă că în ultimii ani femeile din România au reuşit să înlăture din barierele aflate în calea succesului lor,  iar competenţa, dedicarea şi munca le-au fost recunoscute şi apreciate în societate şi de societate”, a declarat Ana Birchall, ministrul Justiţiei.

Clara Topliceanu

GALA ANTREPRENOR ÎN ROMÂNIA a fost deschisă cu un recital extraordinar susţinut de soprana Clara Topliceanu în faţa unor invitaţi de seamă, nume importante, antreprenori, reprezentanţi ai unor instituţii şi organizaţii naţionale, susţinători ai proiectului PACTUL PENTRU MUNCĂ.  Dna. Paula Marilena Pârvănescu – secretar de stat în Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat; E.S. Dna. Michele Ramis – Ambasador Extraordinar şi Plenipotenţiar al Republicii Franceze în România; E.S. Dna. Isabel Rauscher – Ambasador Extraordinar şi Plenipotenţiar al Republicii Austria în România; Dl. Dragoş Petrescu – secretar general HORA şi-au prezentat punctele de vedere  în faţa auditoriului. 

Dragoş Petrescu – secretar general HORA

Evenimentul s-a încheiat pe acorduri de pian, într-un recital de excepţie  susţinut de pianista Mădălina Pașol.

Mădălina Pașol

                                                                           ###

Confederaţia Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) este singura confederație care susșine și promovează antreprenoriatul feminin și are ca are ca obiectiv apărarea drepturilor şi intereselor economice, sociale, financiare, juridice si culturale ale femeilor de afaceri în relaţiile cu autoritatile publice şi dezvoltarea unor relaţii de afaceri.

                                                                        

Federaţia Patronală Petrol si Gaze (FPPG) este membru fondator al Confederației Patronale Concordia, singura confederaţie patronala românească afiliată la International Organization of Employers şi Business Europe şi militează pentru responsabilitatea companiilor  în ceea ce priveste siguranţa, sănatatea şi securitatea operaţiunilor și a personalului.     

                                                                                    ###

ORGANIZATORI : CONAF şi FPPG

SPONSORI PRINCIPALI : OMV Petrom ; Nuclearelectrica

SPONSORI : Conpet; Sissi, Maestro; The Iconic Estate; Alexandrion Group; CEZ Group; Romgaz; Eventstuff.ro; Hidroelectrica; Lady Prosecco; Vitamina Aqua; Neos; Angelo; Bio Oil; Gorgone Cafea; The european Development Platform; Diamond by Adesgo; Color Box

PARTENERI STRATEGICI : SDAA, Novel Reserch

PARTENERI : Pleiada Hotel; MNAR; Asociatia Nationala a Atreprenorilor; ADAA

PARTENERI MEDIA : Digi 24; Agerpres; Adevarul Holding; Radio Romania; Profit.ro; Bursa; Business Review; Energy; Cariere; TVR Cluj; Iasi TV; ASPES; Economistul; Busines Magazine; Radio Romania Cluj; Radio Romania Iasi; Radio Romania Actualitati; Romania Durabila; Creative events; Em360; Money; Vreau loc de munca; Club economic; Anonima

Federaţia Patronală Petrol si Gaze (FPPG) este membru fondator al Confederației Patronale Concordia, singura confederaţie patronala românească afiliată la International Organization of Employers şi Business Europe şi militează pentru responsabilitatea companiilor  în ceea ce priveste siguranţa, sănatatea şi securitatea operaţiunilor și a personalului.     

Mucuri de ţigări, transformate în resursă energetică

0

British American Tobacco, împreună cu Primăria Sectorului 3 şi Asociaţia Green Academy, a lansat un program deopotrivă economic şi educativ: campania „Alege asumat un oraş curat”, care constă în invitarea fumătorilor să arunce mucurile de ţigări în nişte scrumiere de exterior, cutii amplasate pe stâlpi, în locuri mult frecventate şi ulterior strângerea mucurilor şi predarea pentru valorificare ca resursă energetică. Sunt 300 de astfel de scrumiere, de folosit numai pentru mucuri de ţigări, cu o formă de atragere sub convenţia unui joc: un fel de „vot” pentru activităţi, gesturi, activităţi cotidiene, cu ar fi „pizza sau hamburger?”, „mare sau munte” etc. De fapt, este „un vot pentru un oraş curat, o componentă a ceea ce înseamnă smart city”, apreciază primarul sectorului 3 Robert Negoiţă. Direcţia  de salubritate a sectorului 3 (singurul cu o astfel de structură) „va aduna mucurile de ţigară în cantităţi suficient de mari încât să se justifice economic un transport către incinerator”. Acolo, vor fi supuse unor tratamente şi vor fi folosite în industria cimentului, valorificate şi energetic, şi pentru producţia efectivă, încât nu va rămâne nimic de dus la groapa de gunoi.

Tehnologia este aplicată cu succes în SUA, Canada, Franţa, Germania, subliniază Ileana Dumitru (British American Tobacco), anunţând extinderea demersului şi în alte oraşe din ţară.

Andrei Dinescu (Asociaţia Green Academy) precizează că instalaţiile de valorificare energetică pe această cale există la fabricile de ciment din Romania şi sunt autorizate de Agenţia Naţională de Protecţie a Mediului.

Testul IMM la propunerea legislativă privind evaziunea fiscală

0

Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) a aplicatTestul IMM, definit ca„modalitate de evaluare a impactului economic, social şi de mediu pe care propunerile legislative îl au asupra IMM-urilor” la propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale. Propunerea vizează reintroducerea art. 6 în Legea nr.241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale: „Constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 1 an la 6 ani reţinerea şi neplata, încasarea şi neplata, ori, după caz, nereţinerea sau neîncasarea, în cel mult 30 zile de la termenul de scadent prevăzut de lege, a impozitelor şi/sau contribuţiilor prevăzute în anexa la prezenta lege, precum şi modificarea limitelor pedepselor pentru unele fapte de evaziune fiscală.

CNIPMMR precizează că „Testul IMM a fost derulat în perioada 20-30 septembrie 2019, pe site-ul www.cnipmmr.ro şi la nivelul membrilor CNIPMMR, și a vizat evaluarea impactului reintroducerii răspunderii penale pentru reţinerea şi neplata, încasarea şi neplata, nereţinerea sau neîncasarea impozitelor şi/sau contribuţiilor”. Au răspuns 1987 de antreprenori, cei mai mulţi fiind din microîntreprinderi (68,7%).

71,1% din subiecţi au răspuns că nu susțin modificarea legislativă în discuţie. Dintre cei care au apreciat că modificarea ar avea impact asupra companiei pe care o conduc, 79,5% „au menționat că măsura reintroducerii răspunderii penale pentru reţinerea şi neplata, încasarea şi neplata, nereţinerea sau neîncasarea impozitelor şi/sau contribuţii va avea un impact negativ asupra societății lor”.

CNIPMMR declară că „nu susține reintroducerea răspunderii penalepentru reţinerea şi neplata, încasarea şi neplata, nereţinerea sau neîncasarea impozitelor şi/sau contribuţiilor, deoarece este deja reglementată răspunderea contravențională pentru această faptă, cu amenzi ridicate, de cele mai multe ori existând situații de blocaj financiar, generate de plățile întârziate, neplata la timp a facturilor în contractele de achiziție public și întârzieri mari în plata în relația cu instituțiile publice, lipsa lichidităților, acces foarte limitat la credite bancare și la finanțări”.

Preşedintele CNIPMMR, Florin Jianu, semnalează că proiectatele modificări legislative nu i-ar viza numai pe antreprenori, ci şi categorii largi de cetăţeni, între care, deţinători de drepturi de proprietate intelectuală, pensionari, persoane care fac transfer de proprietăţi între rude, sportivi premianţi, persoane nerezidente în România care obţin premii în bani la competiţii desfăşurate în ţara noastră etc. 

Societate pe acțiuni deținute de agenți imobiliari

0

În premieră la nivel mondial, antreprenorul Octavian Bădescu (foto), fondatorul companiei de consultanță, asistență, reprezentare și intermediere imobiliară Freedom Group” (www.freedomgroup.ro), lansează modelul de funcționare a companiei ca societate pe acțiuni deținute de agenți imobiliari. Între caracteristicile inovatoare ale creaţiei de business se află „maniera în care sunt concepute serviciile recomandate clienților, oferta de servicii pentru agenți, care are la bază principiul ca agentul să beneficieze de 100% din comisionul obținut, modul de organizare a companiei care oferă oportunitatea ca agenții să fie și acționari, precum și faptul că respectă brandul personal sau de agenție al acționarilor, oferind libertate inclusiv din această perspectivă. La toate acestea se vor adăuga serviciile suport pentru cei care vor să tranzacționeze singuri, prin intermediul proiectului faracomision.ro, o platformă care va funcționa complementar cu Freedom Group și care ar putea eventual genera, în paralel, posibili clienți pentru aceasta”.

Ca beneficii, se remarcă „potențialul mare de creștere a calității serviciilor furnizate către clienți, posibilitatea de creștere a productivității agenților imobiliari, care vor fi cointeresați în dezvoltarea cât mai rapidă inclusiv a companiei, potențialul de investiție pentru agenți și majorarea ratei de retenție a agenților, precum și oportunitatea de extindere a rețelei”.

Octavian Bădescu explică: „Prin noua direcție strategică pe care o abordăm ne propunem să ne adresăm întregii piețe potențiale și tuturor consultanților imobiliari care au atât experiență, cât și abilități și rezultate la un nivel superior mediei. Astfel, în diferite formule, proiectele noastre vizează să pună la dispoziția consumatorului serviciile de care acesta are nevoie în tranzacționarea imobiliară eficientă și de succes, cu sau fără suport uman. De asemenea, agenții imobiliari, care prestează la rândul lor servicii către clienții finali, vor beneficia de instrumente de sprijin, menite să crească productivitatea și nivelul de satisfacție. Prin transformarea formei de organizare a companiei în societate pe acțiuni, punem bazele acestui nou model, diferit de cel de franciză sau agenție clasică, în care se spune vino la mine, și bazat pe oportunitatea deschiderii acționariatului companiei către toți consultanții imobiliari, care se află la un nivel profesional ridicat, printr-o propunere de tipul «vino la tine!»“.

ASF celebrează educația financiară în cadrul World Investor Week

0

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) organizează, în perioada  30 septembrie – 6 octombrie 2019, sub egida „Săptămânii Mondiale a Investitorului“ (World Investor Week – WIW), demers inițiat de International Organization of Securities Commissions (IOSCO), o serie de evenimente educaționale în București. Acestea au drept scop conștientizarea importanței dobândirii noțiunilor specifice piețelor financiare non-bancare de către tineri, dar și de către publicul larg.

Prima acțiune din săptămâna WIW, aflată la a treia ediție, a reunit astăzi, la Bursa de Valori București, aproape 100 de liceeni care au participat la deschiderea ședinței de tranzacționare. Acest eveniment a inclus o prezentare a Bursei, dar și un moment educativ destinat elevilor prezenți și are drept obiectiv informarea tinerilor cu privire la principiile și la mecanismele bursiere.

Evenimentul principal al World Investor Week va fi reprezentat de Conferința „Contribuția pieței financiare non-bancare la dezvoltarea economiei românești“. Dezbaterea va reuni joi, 3 octombrie 2019,   la Academia de Studii Economice din București, reprezentanți ai piețelor financiare non-bancare, ai mediului de afaceri și ai mediului academic.

„ASF continuă dezvoltarea și diversificarea programelor de educație financiară, întrucât își dorește să fie cât mai aproape de publicul larg. În contextul dezvoltării tehnologiilor în domeniul financiar, avem nevoie de un investitor de retail educat, care să poată lua deciziile în cunoștință de cauză“, a declarat Președintele ASF, domnul Leonardo Badea.

În cadrul WIW sunt programate o serie de acțiuni la nivelul învățământului gimnazial, liceal și universitar, dar și în parteneriat cu operatori ai pieței de capital.

World Investor Week este susținută de Președinția G20, de Banca Mondială și de alte instituții internaționale precum: Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), Centrul de Excelență pentru Educație Financiară Globală și Forumul Internațional pentru Educația Investitorilor.

Autoritatea de Supraveghere Financiară este membră a IOSCO și în această calitate susține demersurile organizației, care a lansat în 2017 conceptul World Investor Week, conștientizând nevoia de educație financiară a investitorilor în contextul unei piețe financiare în schimbare și a unui comportament bazat din ce în ce mai mult pe asumarea unor riscuri mari.    

ASF desfășoară anual un program de educație financiară care pentru anul școlar 2019 – 2020 include circa 500 de școli din toate județele țării, plus Municipiul București. În cadrul Laboratorului Academic, programul ASF destinat dezvoltării educației financiare în învățământul universitar, vor fi organizate seminarii pe tot parcursul lunii octombrie în centrele universitare partenere ale ASF.

Evenimentele organizate de ASF sub egida WIW

·         „Clopoțelul sună la BVB!“ – eveniment care a reunit la Bursa de Valori București aproape 100 de elevi la deschiderea ședinței de tranzacționare. Elevii au participat la un seminar interactiv despre produse financiare non-bancare;

·         Programul de educație financiară pentru liceele cu profil economic. Spre deosebire de programul realizat de ASF la nivel național pentru mediul preuniversitar – „Să vorbim despre piața financiară nebancară“, acest program va cuprinde trei module, aprofundând noțiunile de învățare și generând un set mai larg de competențe;

·         Programul train-the-trainer pentru profesorii din învățământul preuniversitar. În parteneriat cu Institutul de Studii Financiare, ASF va organiza și în acest an seminarii prin care oferă cadrelor didactice baza informațională necesară pentru predarea în cadrul disciplinelor Educație economico -financiară, Economie sau Antreprenoriat a noțiunilor aferente funcționării piețelor financiare non-bancare;

·         Activitate de cercetare în educație derulată în parteneriat cu Universitatea Româno-Americană – lansarea unui chestionar de cercetare a gradului de rezistență al antreprenorilor la finanțarea prin intermediul pieței de capital. Acest studiu urmărește să aducă o contribuție la dezvoltarea pieței de capital din România prin evidențierea motivelor care împiedică/rețin antreprenorii să se finanțeze prin intermediul pieței de capital;

·         Conferința „Contribuția pieței financiare non-bancare la dezvoltarea economiei românești“, ASE București;

·         Depozitarul Central va oferi, la sediul său, posibilitatea înregistrării contului IBAN în mod gratuit pentru deținătorii de instrumente financiare;

·         Lansarea hub-urilor regionale de dezvoltare pentru stimularea finanțării prin intermediul pieței de capital. Pentru fiecare regiune de dezvoltare din România va fi stabilit un oraș (hub), iar antreprenorii din fiecare regiune vor fi informați, prin diverse acțiuni locale, cu privire la posibilitatea finanțării prin intermediul pieței de capital.

Vize turistice pentru Arabia Saudită

0

Regatul Arabiei Saudite se deschide spre turism, ca direcţie a unui proiect larg de relansare economică. Drept urmare, de  acum se accordă vize în scop turistic pentru 49 de ţări, dintre care 38 europene. România este între beneficiare. Anunţând aceasta, ambasadorul Regatului Arabiei Saudite la Bucureşti, Abdulaziz M. Al Aifan, a oferit o serie de informaţii utile.

Vizele au valabilitate de un an, permit intrări multiple şi pot fi obţinute online. Arabia Saudită deţine locuri istorice şi culturale de importanţă deosebită şi zone de natură unice în lume. Cinci situri sunt incluse în patrimoniul UNESCO: Mada in Saleh din Al-Ula – cel mai mare sit conservat al civilizaţiei Nabateene de la sud de Petra (Iordania); Cartierul Al-Turaif din Al-Diriyah – prima capitală a Statului Saudit; Jeddah – oraşul istoric, poarta către Mecca, caracterizată printr-o arhitectură tradiţională unică; Arta în piatră din regiunea Hail – cu inscripţii vechi cu figuri de oameni şi animale de peste 10.000 de ani; Oaza Al Ahsa (foto) – cu 2,5 milioane de curmali, cea mai mare din lume.     

În ceea ce priveşte impactul economic al deschiderii Arabiei Saudite către turism, este aşteptat ca până în 2030 turismul să deţină o contribuţie în PIB de 10%, de la 3%, în prezent.

ROBOR a ajuns la cel mai mare nivel din ultima lună şi jumătate

0

Indicele ROBOR la trei luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a crescut la 3,10%, cel mai mare nivel din ultima lună şi jumătate, scrie Antena3.ro.
De asemenea, marţi, ROBOR la trei luni a urcat la 3,07%. Miercuri, acest indice a crescut la 3,10%, cel mai mare nivel din 14 august, când a fost tot 3,10%, potrivit sursei citate.
Totodată, miercuri, indicele ROBOR la șase luni a crescut de la 3,15% la 3,16%. Acesta este cel mai mare nivel din 27 august, când a fost tot 3,16%.

BCR va acorda IMM finanțări de 1,23 mld. lei

0

Fondul European de Investiții și Banca Comerciala Română au semnat actul adițional de majorare a acordului de garantare în cadrul Programului Inițiativa pentru IMM-uri, conform Profit.ro.
BCR va acorda astfel finanțări de peste 1,23 miliarde lei pentru investiții și activitatea curentă a IMM-urilor, la dobânzi mai reduse decât cele standard și cu o garanție de 60%, acordată de FEI. Programul Inițiativa pentru IMM-uri susține creșterea accesului la finanțare al companiilor, care obțin astfel de garanții de la Fondul European de Investiții, dar și o dobândă redusă. Din 2017 și până în prezent, BCR a finanțat deja, în cadrul acestui program, peste 300 de IMM-uri cu circa 500 milioane lei.
Astfel, tranzacțiile IMM sunt sprijinite de Uniunea Europeană, care finanțează programul Inițiativa pentru IMM prin FEDR și Horizon 2020, și de către Fondul European de Investiții și Banca Europeană de Investiții (BEI), potrivit sursei citate.
Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este a doua bancă din țară după mărimea activelor. Are o rețea de 21 de centre de afaceri, 22 de birouri mobile dedicate companiilor și 482 de unități retail în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori și cea mai mare rețea națională de bancomate – 2.000 de bancomate și 16.750 POS-uri.

Prețul gazelor va fi mai scump în România decât în Europa şi în T1 2020

0

Preţul gazelor din România va continua să fie mai mare decât cel de pe pieţele europene şi în primul trimestru al anului viitor, a afirmat Aura Săbăduş, expert în domeniul gazelor în cadrul publicaţiei de profil ICIS Londra, în cadrul unei conferinţe de profil, organizată de publicația Financial Intelligence.
„Începând cu luna mai, preţul gazelor pe piaţa din România a fost mai mare decât cel de pe pieţele internaţionale cu 9 euro pe MWh, în medie. Până şi preţul reglementat, cel care se doreşte a fi mic, populist, a fost mai mare decât cel de pe bursele europene”. a precizat Săbăduş, prezentă la conferinţa „Evoluţia preţului gazelor naturale prin restructurarea sectorului”, organizată de publicaţia Financial Intelligence. Potrivit acesteia, tendinţa preţurilor va fi de scădere în Europa, odată cu punerea în funcţiune, în următoarea perioada, a mai multor terminale de gaze lichefiate. „Aceste gaze lichefiate vor pătrunde până inima Europei”, a arătat ea.
În același timp, expertul ICIS a mai spus că, pentru primul trimestru al anului viitor, preţul pe Bursa Română de Mărfuri este de 25 de euro pe MWh, iar, pentru bursele din Olanda şi Viena, cotaţiile sunt de circa 20 de euro pe MWh, de unde rezultă că gazele româneşti vor continua să fie mai scumpe şi în această iarnă cu circa 5 euro pe MWh, scrie Economica.net.
Preţul gazelor româneşti tranzacţionate pe Bursa Română de Mărfuri (BRM) a ajuns în luna august la 106,8 lei pe MWh, în timp ce gazele tranzacţionate la Viena s-au ieftinit până la 56,2 de lei pe MWh, potrivit ultimelor date ale operatorului bursier BRM.