Fondul Proprietatea intenționează să dea în judecată statul pentru OUG 114
Michelin România caută 400 de specialiști și operatori
Amazon va oferi servicii de internet de mare viteză
Pachetul mobilitate: Parlamentul European își adoptă poziția asupra reformei sectorului de transport rutier
-
Reguli clare asupra remunerației șoferilor și a perioadelor de odihnă
-
Limită de trei zile pentru activitățile de cabotaj
-
Controale în trafic mai puține dar îmbunătățite
Concurență mai loială și combaterea practicilor ilegale în transportul internațional
Pentru a facilita detectarea încălcării regulilor de către transportatorii rutieri, Parlamentul dorește să înlocuiască restricția existentă a numărului de operațiuni de cabotaj (operațiuni de transport în altă țară UE în urma unei livrări transfrontaliere), cu o limită de timp (3 zile) și să introducă înregistrarea punctelor de trecere a frontierei prin tahografe. De asemenea, va exista o „perioadă de așteptare” în țara de origine (60 de ore) înainte de deplasarea la un alt cabotaj, pentru a evita practicarea „cabotajului sistematic”. Pentru combaterea utilizării companiilor de tip „ cutie poștală”, întreprinderile de transport rutier de marfă ar trebui să desfășoare o proporție semnificativă din activități în statul membru în care sunt înregistrate. Întrucât operatorii folosesc din ce în ce mai mult vehicule utilitare ușoare pentru a furniza servicii de transport, acești operatori ar trebui, de asemenea, să respecte normele UE pentru operatorii de transport, spun eurodeputații.Norme clare privind detașarea șoferilor și reducerea birocrației pentru operatori
Normele la nivel european privind detașarea șoferilor vor oferi un cadru juridic clar pentru aplicarea regulilor de detașare în sectorul extrem de dinamic al transporturilor, pentru a preveni birocrația cauzată de abordări naționale diferite și pentru a asigura o remunerație echitabilă pentru șoferi. Eurodeputații solicită ca regulile de detașare să se aplice cabotajului și operațiunilor de transport transfrontalier, cu excepția tranzitului, a operațiunilor bilaterale și a operațiunilor bilaterale, cu o încărcare sau descărcare suplimentară în fiecare direcție (sau niciuna la ieșire și două la întoarcere). Deputații doresc ca tehnologiile digitale să fie folosite pentru a ușura viața șoferilor și pentru a reduce perioadele de control pe drum. De asemenea, aceștia doresc ca autoritățile naționale să se concentreze asupra companiilor cu nivel redus de conformitate, diminuând în același timp controalele aleatorii pentru operatorii care respectă legea.Condiții mai bune de lucru pentru șoferi
De asemenea, eurodeputații au propus modificări pentru a asigura condiții mai bune de odihnă pentru șoferi. Companiile vor trebui să-și organizeze calendarele astfel încât șoferii să se poată întoarce acasă la intervale regulate (cel puțin o dată la 4 săptămâni). Perioada de odihnă obligatorie la sfârșitul săptămânii nu ar trebui să fie petrecută în cabina camionului. Înregistrarea declarațiilor raportorilor (disponibile începând cu minutul 15.30) https://multimedia.europarl.europa.eu/en/vote-on-mobility-package-statements-by-the-rapporteurs_I170828-V_v Poziția PE cu privire la regulile de detașare a șoferilor a fost aprobată cu 317 voturi pentru, 302 împotrivă și 14 abțineri. Poziția cu privire la regulile perioadelor de odihna a fost aprobată cu 394 voturi pentru, 236 împotrivă și 15 abțineri. Poziția asupra modificării regulilor privind accesul la ocupația de operator de transport rutier și de transport rutier de mărfuri, care stabilește norme privind cabotajul și combaterea companiilor de tip „cutie poștală” a fost aprobată cu 371 voturi pentru, 251 împotrivă și 13 abțineri.NATO la Politehnică
Indicele ROBOR la 3 luni a ajuns la pragul de 3,38%, cel mai mare nivel din ultimele 5 luni
România rămâne în topul creșterilor comerțului cu amănuntul din UE
Guvernul intenționează atragă în acest an, încă 1,25 miliarde euro
Microsoft și Grupul BMW lansează Open Manufacturing Platform
Companiile colaborează într-o nouă inițiativă de stimulare a dezvoltării soluțiilor industriale deschise IoT și contribuie la dezvoltarea unei comunități pentru a construi viitoare soluții Industry 4.0
Săptămâna aceasta, la Hannover Messe, Microsoft Corp. și Grupul BMW au anunțat o nouă inițiativă dedicată comunității prin care și-au propus să furnizeze inovații mai rapide și mai rentabile în sectorul de producție. În prezent, producția și profitabilitatea pot fi îngreunate de sisteme complexe de proprietate care generează depozite de date și productivitate scăzută. Open Manufacturing Platform (OMP) este o platformă concepută pentru a elimina aceste bariere prin crearea unui cadru tehnologic deschis care poate fi aplicat mai multor industrii. Această inițiativă va sprijini dezvoltarea de soluții de producție inteligente, care vor fi distribuite de participanții OMP în sectoarele auto și de producție mai vaste. Scopul este acela de a accelera în mod semnificativ viitoarele dezvoltări industriale IoT, de a crește eficacitatea și de a stimula eficiența producției, abordând în același timp provocări industriale care apar în mod frecvent. OMP este creată pe platforma cloud IoT industrială Microsoft Azure și le oferă membrilor comunității o arhitectură de referință cu componente open source bazate pe standarde industriale deschise și pe un model de date deschis. Pe lângă facilitarea colaborării, această platformă este concepută pentru a debloca și standardiza modele de date care permit analize și scenarii de învățare automată – date care au fost gestionate în mod tradițional în sistemele brevetate. Folosind cazuri de utilizare industrială și cod eșantion, membrii comunității și alți parteneri vor putea să-și dezvolte propriile servicii și soluții, păstrând în același timp controlul asupra datelor lor. „Microsoft își unește forțele cu Grupul BMW pentru a transforma eficiența producției digitale în industrie”, a declarat Scott Guthrie, vicepreședinte executiv, Microsoft Cloud + AI Group. „Angajamentul pe care ni l-am asumat, acela de a construi o comunitate deschisă, va crea noi oportunități de colaborare pe întreg lanțul valoric de producție”. Cu peste 3.000 de dispozitive, roboți și sisteme autonome de transport conectate la platforma IoT BMW Group, construită pe baza capabilităților cloud, IoT și AI ale Microsoft Azure, BMW Group intenționează să aducă în comunitatea OMP cazuri de utilizare inițiale relevante. Un exemplu este utilizarea de către companie a platformei IoT pentru a doua generație a sistemelor sale de transport autonome în fabrica BMW Group din Regensburg, Germania, una dintre cele 30 de unități de producție și montaj ale BMW Group din întreaga lume. Acest caz de utilizare a permis BMW Group să-și simplifice foarte mult procesele logistice prin coordonarea centrală a sistemului de transport, creând o eficiență sporită a logisticii. În viitor, acest caz împreună cu alte cazuri de utilizare – cum ar fi buclele de feedback digitale, managementul lanțului de aprovizionare digitală și întreținerea predictivă – vor fi disponibile și, mai mult, vor fi dezvoltate în continuare în cadrul comunității OMP. „O sarcină complexă cum este realizarea de produse premium individualizate necesită soluții IT și software inovatoare”, a declarat Oliver Zipse, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG, Producție. „Interconectarea unităților și sistemelor de producție, precum și integrarea sigură a partenerilor și furnizorilor sunt deosebit de importante. Ne bazăm pe cloud din 2016 și dezvoltăm în mod constant noi abordări. Prin Open Manufacturing Platform ne dorim să punem soluțiile noastre la dispoziția altor companii și să le exploatăm împreună potențialul, pentru a ne consolida o poziție puternică și de lungă durată pe piață.” OMP reprezintă următorul pas în dezvoltarea parteneriatului tehnologic de lungă durată dintre BMW Group și Microsoft și angajamentului reciproc față de inovație și crearea de oportunități în industrie. Prin intermediul OMP, membrii comunității vor avea oportunități mai mari de a descoperi potențialul datelor lor, permițându-le să construiască și să integreze soluțiile industriale mai rapid și mai sigur și, la rândul lor, să beneficieze de contribuția și învățarea de la alte organizații. OMP va fi concepută pentru a răspunde provocărilor industriale obișnuite, cum ar fi conectivitatea mașinilor și integrarea locală a sistemelor. Acest lucru va facilita reutilizarea soluțiilor software între producătorii de echipamente originale, furnizori și alți parteneri, reducând în mod semnificativ costurile de implementare. De exemplu, OMP va beneficia de un standard robotic bazat pe ROS pentru sistemele de transport autonome pentru producție și logistică, disponibil pentru toți. OMP va fi compatibilă cu arhitectura de referință Industry 4.0 existentă, utilizând standardul de interoperabilitate industrială OPC UA. „Aceasta este o veste foarte bună pentru industria de producție”, a spus Stefan Hoppe, președinte și director executiv, OPC Foundation. „Utilizarea standardelor industriale internaționale deschise, cum ar fi OPC UA în comunitatea OMP, le permite producătorilor, constructorilor de mașini și furnizorilor să integreze echipamentele și sistemele existente în mod eficient și sigur. Companiile au promovat multă vreme ecosisteme de proprietate, închise – angajamentul OMP de a deschide orizontul dezvoltării va contura producția viitorului.” Platforma de bază va continua să evolueze de-a lungul timpului alături de cerințele de producție, pentru a integra noi inovații, inclusiv zone de analiză, inteligență artificială și bucle de feedback digitale. În prezent, comunitatea OMP se extinde prin recrutarea de parteneri. Comitetul consultativ al OMP va funcționa până la sfârșitul anului 2019 cu o serie inițială de patru până la șase parteneri și un număr de cel puțin 15 cazuri de utilizare care să fie lansate în medii de producție selectate. Cei doi parteneri inițiali, Microsoft și BMW Group, încurajează și alți producători și furnizori, inclusiv companii din afara industriei auto, să se alăture comunității.Conferinţa internaţională URBAN-INCERC
INCD URBAN-INCERC organizează cea de-a XV-a ediţie a conferinţei de cercetare în construcţii, economia construcţiilor, arhitectură, urbanism şi dezvoltare teritorială CONTRIBUŢIA INCD URBAN-INCERC LA DEZVOLTAREA DURABILĂ A HABITATULUI UMAN EUROPEAN, 29 mai 2019
- Rezumat (redactate în limbile română (obligatoriu cu diacritice) şi engleză pentru autorii români, în limba engleză pentru autorii străini) se vor publica în „Conferinţa de cercetare în construcţii, economia construcţiilor, urbanism şi amenajarea teritoriului. Rezumate ale lucrărilor”, vol. 15, ISSN 2343-7537, publicaţie indexată în ProQuest, Ulrich’s Web şi Europa World of Learning / Routledge – pagină: http://pub.incd.ro/AP/index.htm. Termenul-limită de trimitere este 26 aprilie 2019.
- Lucrările integrale redactate în limba română sau limbile engleză sau franceză se vor publica în volumul „Lucrările conferinţei de cercetare în construcţii, economia construcţiilor, urbanism şi amenajarea teritoriului”, vol. 15, ISSN 2393-3208, indexat în CiteFactor, ProQuest, Sherpa/RoMEO şi Ulrich’s Periodicals Directory – pagină: http://pub.incd.ro/PP/index.htm. Termenul-limită de trimitere este 26 aprilie 2019.
- Articole in extenso, redactate în limba engleză, pot fi publicate în revista Construcţii, ISSN 1221-2709 (indexată în 31 de baze de date şi biblioteci, inclusiv de către CNCSIS – categoria B+) – pagini: http://constructii.incerc2004.ro/ (momentan nefuncţional) sau http://pub.incd.ro/C/index.htm. Termenul-limită de trimitere este 10 mai 2019.
- Articole in extenso, redactate în limba engleză, pot fi publicate în revista Urbanism. Arhitectură. Construcţii, ISSN 2069-0509 (indexată în 44 de baze de date şi 80 de biblioteci internaţionale – pagini: http://uac.incd.ro/ sau http://pub.incd.ro/UAC/index.htm. Termenul limită de trimitere este 10 mai 2019.
Calendarul conferinţei
Trimitere rezumate, lucrări – 26 aprilie 2019; Înregistrare – 10 mai 2019; Articole reviste – 10 mai 2019; Program final – 20 mai 2019; Conferinţa – 29 mai 2019. Program general 08:00-09:00 Primirea şi înregistrarea participanţilor 09:00-11:00 Deschiderea lucrărilor conferinţei 11:00-12:00 Prezentări în plen 12:00-13:00 Pauză de masă, expoziţii, vizite, demonstraţii practice 13:00-17:00 Secţiuni paralele Comitetul de organizare Preşedinte Dr. arh., habil. urb. Vasile MEIŢĂ Membri Mihaela SANDU, Carmen Elena ŢIGĂRAN, Georgiana Diana TĂMÎRJAN, Iulian Cristian BANCIU, Nela ZORILESCU Compartimentul Administrativ Comitetul ştiinţific / de program – Preşedinte Dr. ing. Emil-Sever GEORGESCU Membri Dr. ing. Ioana Mihaela ALEXE, Dr. ing. Cornelia BAERĂ, Dr. ing. Aurelia BRADU, Dr. ing. Monica Lilioara CHERECHEŞ, Dr. ing. Adrian Alexandru CIOBANU, Dr. ing. Iolanda Gabriela CRAIFALEANU, Ing. Carmen Silvia DICO, Ing. Alina DIMA, Dr. ing. Daniela DOBRE, Dr. ing. Cornelia Florentina DOBRESCU, Dr. ing. Claudiu Sorin DRAGOMIR, Dr. ing. Felicia ENACHE, Ing. Aurelian GRUIN, Dr. ing. Florin-Radu HARIGA, Dr. ing. Andrea HEGYI,,Dr. ing. Avram JURCA, Ing. Silviu LAMBRACHE, Dr. ing. Claudiu Lucian MATEI, Dr. arh., habil. urb. Vasile MEIŢĂ, Dr. ing. Constantin MIRON, Dr. ing. Cristian PETCU, Dr. ing. Horia Alexandru PETRAN, Dr. ing. Irina POPA, Dr. ing. Adrian SIMION, Dr. ing. Henriette SZILAGYI, Ing. Vasilica VASILE, Dr. ing. Marta Cristina ZAHARIA Colaboratori Dr. ing. Johann NEUNER, Dr. ing. Cristian PAVEL, Dr. ing. Pietro ELISEI, Dr. arh. Ana-Maria DABIJA, Dr. arh. Mircea GRIGOROVSCHI, Dr. ing. Adrian Mircea IOANI, Dr. ing. Călin MIRCEA, Dr. ing. Cristina Mihaela CÂMPIAN, Dr. chim. Ion SANDU, Dr. ing. Mircea BEJAN, Dr. ing. Virginia-Graziela GUSLICOV, Dr. ing. Gheorghe BADEA, Dr. geogr. Ioan IANOŞ, Dr. ec. Florin Marian BUHOCIU, Lt. col. dr. ing. Florin NEACŞA, Dr. ecol. , dr. geogr., habil. urb., Alexandru-Ionuţ PETRIŞOR, Arh. Liliana Elza PETRIŞOR, Dr. ing. Silviu-Mihai PETRIŞOR, Gl. bg. dr. ing. Ghiţă BÂRSAN, Col. dr. ing. Manuel ŞERBAN, Dr. ing. Anghel ION