ING Bank, rezultate financiare 2018

0
ING Bank România anunţă că anul trecut a ajuns la un total al clienţilor de 1,29 milioane, ceea ce reprezintă o creştere cu 13% față de 2017. Tot în 2018, ING a revenit pe piața de capital, a trecut de 25 miliarde lei portofoliu de credite şi a atins cota de piață de 10,1%. În calitate de CEO al ING Bank România, Michal Szczurek (foto) subliniază: „În 2018 am înregistrat cea mai mare creștere de până acum în România. Pe parcursul acestor 25 ani, prin creștere organică constantă, am reușit să acoperim o cotă de piață pe creditare formată din două cifre, respectiv de 10,1%. Am majorat numărul de clienți activi pe segmentul de retail cu 13% și ne-am îmbunătățit prezența digitală prin atingerea unui nou record de 112 milioane autentificări în Home’Bank. Clienții noștri văd tot mai mult ING Home’Bank ca platforma principală de banking, cu opțiuni complete pentru realizarea de transferuri și pentru accesarea de produse. Din anul 2018,  clienții Mid-Corporate și IMM-uri au la dispoziție și ING Business, care este mai mult decât o soluție de internet banking B2B clasică, fiind prima platformă omni-channel din țară. Strategia noastră digitală va continua și în 2019, completând oferta ING cu servicii simple și relevante, îmbunătățind în același timp consultanța din office-uri pentru acele momente-cheie din viața clienților noștri”. Din multitudinea realizărilor de anul trecut, se impune atenţiei atingerea primului miliard de euro credite acordate clienților de Divizia de Mid-Corporate Banking, care include și categoria IMM-urilor. De asemenea, este de reliefat că platforma ING Home’Bank a înregistrat 112 milioane vizite, devenind „principala platformă de banking pentru clienți, având opțiuni de plată și acces la serviciile băncii”. În aceeaşi ordine de idei, numărul de înregistrări pe platforma Home’Bank a crescut cu 64% față de 2017, iar al tranzacţiilor, cu 35%. Mihaela Bîtu, director general adjunct și Head of Wholesale Banking, conchide: „2019 este un an de sărbătoare pentru ING Bank România, ce marchează o dublă aniversare – 25 ani de activitate în segmentul corporativ și 15 ani pentru diviziile Retail și Mid-Coporate. Încă de la înființare, banca noastră a pus în prim-plan clienții și dorința de a oferi o experiență distinctă în sectorul bancar românesc. Urmărind cu consecvență această strategie, și exclusiv prin creștere organică, ING a ajuns una dintre băncile de top din România, ceea ce ne dă multă satisfacție, dar și determinarea de a continua să ne afirmăm pe piața românească prin inovație și aplecarea către nevoile clienților. Prin tot ceea ce facem, urmărim să avem un impact pozitiv asupra vieții oamenilor și a societății în general. În ultimii 5 ani am investit peste 26 milioane RON în programe sociale precum Startarium sau Banometru. Sustenabilitatea este de asemenea una dintre preocupările strategice ale grupului ING, peste 30% din portofoliu de credite corporative al ING România fiind clasificat ca sustenabil”.

Recunoaştere europeană pentru Aeroportul Internațional Cluj

0
Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj anunţă că a primit aprecieri la nivel european în contextul unui audit efectuat de Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației – EASA, ai cărei experți „au verificat starea infrastructurii aeroportuare, respectiv pista, căile de rulare și platformele de staționare aeronave, precum și întreaga documentație specifică unui aeroport privind respectarea cerințelor de certificare impuse de către regulamentele europene și internaționale”. Rezultatul a fost că „atât specialiștii pe siguranță EASA, cât și cei ai AACR au constatat starea foarte bună a elementelor de infrastructură aeroportuară, apreciind totodată modul profesionist, eficient și competent al personalului Aeroportului în gestionarea tuturor activităților specifice de aviație civilă”. Aeroportul Internațional Cluj informează că „oferă și în anul 2019 peste 40 de destinații regulate din 20 de țări, prin intermediul a 7 companii aeriene. Anul acesta, începând cu luna aprilie, o nouă companie aeriană, Ryanair, își va face debutul pe aeroport prin zborurile sale spre Londra Southend”.

Rata mortalității a crescut în România

0
Populația rezidentă a României a scăzut în ultimii 15 ani cu peste 2.000.000 de persoane, fiind una dintre cele mai mari rate de ”depopulare” din Europa, potrivit Hotnews. Migrația externă și faptul că mor mai mulți români decât vin pe lume, acestea sunt cauzele primare ale acestui fenomen. Potrivit estimărilor publice, peste 10 ani, vor mai fi în țară între 17 și 18 milione de români (în funcție de scenariul pessimist, mediu sau optimist de calcul). Asta e vestea proastă. Cea și mai proastă e că majoritatea vor fi bătrâni, iar numărul celor care vor trebui să muncească pentru a le achita pensile se va împuțina dramatic, potrivit sursei amintite.   În ultimii 15 ani, vârsta medie a mamei la prima naștere a urcat de la 24 de ani la peste 27 de ani, iar la oraș această vârstă medie e de aproape 29 de ani.   Numărul nou-născuților la mia de locuitori au scăzut și ele dramatic. Dacă în anii 1960, veneau pe lume 20 de nou-născuți la 1000 de locuitori, acum numarul lor e de circa 9 la mia de locuitori.  

Companiile americane se pregătesc de o nouă recesiune

0
Marile companii din SUA se pregătesc pentru o nouă recesiune, multe dintre acestea anunțând deja tăieri de costuri pentru a nu fi prinse cu garda jos, potrivit analiștilor Gartner. Majoritatea directorilor de companii rămân, totuși, încrezători cu privire la evoluția economiei SUA în 2019, cei mai optimiști fiind jucătorii din tehnologie și comunicații, conform Profit.ro În schimb, companiile cu o expunere ridicată în China sunt mai inclinate să preconizeze o scădere a cererii. “Chiar și în situațiile în care anticipează o evoluție economică în general pozitivă, multe dintre cele mai mari companii ale lumii încep să se comporte ca și cum ar fi în recesiune. Ford, Pepsi și P&G sunt exemple recente de companii cu un profil ridicat care au anunțat programe de eficientizare la scară largă,” spune Tim Raiswell, vicepreședinte Gartner, departamentul de practici financiare. Potrivit studiului Gartner, directorii de bănci atenționează cu privire la creșterea împrumuturilor riscante acordate de instituțiile nebancare. Deși mulți economiști consideră că următoarea recesiune din SUA va îmbrăca o altă haină decât cea a crizei de lichiditate financiară din 2009, directorii financiari și trezorierii ar trebui să fie îngrijorați cu privire la creșterea creditării nebancare și a riscurilor la adresa sistemului financiar al SUA, arată Raiswell.

Ford intenționează să concedieze 5.000 de angajați în Germania

0
Ford Europa ar vrea să reducă efectivele din Germania cu 5.000 de oameni, ca parte a unui plan de revenire a diviziei pe profitabilitate, potrivit Hotnews. Ford desfășoară un plan de restructurare în Europa, va închide o fabrică din Franța și își va limita operațiunile din Rusia și Marea Britanie. Ford are 4.400 de angajați la Craiova, unde anul trecut a produs un număr record de 140.000 de mașini. În Europa, Ford are 53.000 de angajați, dintre care 24.000 în Germania. La Craiova, Ford produce aproape 600 de mașini EcoSport pe zi și va adăuga un al doilea model la final de 2019. Cu două modele pe liniile de asamblare uzina ar putea depăși 200.000 de mașini/an.

România deține cele mai mari prețuri ale consumului din UE

0
România a avut, și luna trecută, cea mai mare creștere a prețurilor de consum din Uniunea Europeană, rata anuală a inflației urcând la 4%, potrivit datelor biroului european de statistică, Eurostat. Topul creșterilor de preț este completat de Ungaria, cu o creștere de 3,2% a prețurilor de consum, și Letonia, cu o rată a inflației de 2,8%, conform Profit.ro. Primul loc în topul european al scumpirilor a devenit o poziție obișnuită pentru România. De asemenea, la nivelul zonei euro, inflația a fost de 1,5% luna trecută, în creștere ușoară, de la 1,4% în ianuarie, menținându-se însă sub șinta Băncii Centarle Europene, de aproape 2%. Noile măsuri de stimulare a lichidității vin la nici trei luni de la retragerea programului cunoscut sub numele de „relaxare cantitativă”, prin care BCE a injectat pe piață 2.600 de miliarde de dolari.

Romsilva a deschis Luna Plantării Arborilor

0
Regia Națională a Pădurilor – Romsilva a deschis ediţia 2019 a Lunii Plantării Arborilor (15 martie-15 aprilie) printr-o acțiune de maximă necesitate: o contribuţie la mărirea suprafeţei de perdele forestiere. Acţiunea de împădurire s-a desfăşurat pe o porţiune de la marginea autostrăzii A2, localitatea Siminoc de pe raza UAT Murfatlar din județul Constanța. Perdeaua forestieră de acolo plantată în aceste zile se întinde pe 2,12 km, are suprafaţa de 6,37 ha şi este constituită din 31.850 de puieți de salcâm, sălcioară, corcoduș, păr și păducel, material săditor asigurat din pepinierele Romsilva. Împreună cu silvicultori, localnici, elevi de la Liceul Teoretic Murfatlar, au lucrat la plantare ministrul apelor și pădurilor, Ioan Deneș, directorul general al RNP – Romsilva, Gheorghe Mihăilescu, autorităţi ministeriale şi locale.
Ioan Denes
Ioan Denes
Ministrul Ioan Deneş a anunţat că în acesta an se vor realiza, în campania de primăvară, 6,7 ha la Direcţia Silvică Călărași și 6,4 ha la Direcţia Silvică Constanța (cu perspectiva realizării la aceasta a încă 6 ha). În campania de toamnă se vor planta 75 ha, după aplicarea exproprierilor incluse în hotărâri de guvern.
Gheorghe Mihailescu
Gheorghe Mihailescu
Referitor la ansamblul lucrărilor de împădurire pe care Romsilva le execută, directorul general Gheorghe Mihăilescu a subliniat că în acest an vor fi regenerate 12.615 ha: 7.935 ha, prin regenerări naturale și 4.680 ha, prin regenerări artificiale, prin lucrări de împăduriri. De asemenea, vor fi realizate lucrări de completări curente în plantații pe 1.641 ha și lucrări de refacere a plantațiilor afectate de calamități pe 148 ha. În campania deschisă acum, de primăvară, sunt prevăzute lucrări de regenerare naturală pe 5.890 ha și împăduriri, pe 3.236 ha. În total, în cele două campanii de împăduriri din acest an, în pădurile de stat vor fi plantați peste 27 de milioane de puieți forestieri. Pentru regenerarea pădurilor, Romsilva alocă în 2019 un buget de investiții de 192,48 milioane de lei.

Noi soluţii propuse de comunităţile de afaceri pentru problemele create de stat

0
Vrem o piaţă a bunurilor de larg consum funcţională şi modernă ? Atunci operatorii trebuie să găsească soluţii flexibile la problemele create de stat prin reglementări nepotrivite şi să integreze eficient tehnologia digitală – a reieşit din discuţiile purtate de profesioniştii din FMCG, publicitate şi marketing şi reprezentanţi ai statului la „Reset 2019”, a opta ediţie a Congresului de Trade Marketing organizat de Piaţa. Pe scurt, concluziile ar fi următoarele: Autorităţile statului – executivă şi legislativă – se află într-un stadiu avansat de înstrăinare faţă de mediul de afaceri Guvernul şi majoritatea parlamentară legiferează fără să înţeleagă domeniul pe care îl reglementează şi fără să se sinchisească de consecinţe. Nu există o comunicare reală cu comunitatea de afaceri, ci doar una mimată. Întâlnirile cu reprezentanţi ai operatorilor economici sunt evitate sistematic prin non răspuns la invitaţii. Operatorii din FMCG şi food retail, profesioniştii din trade marketing înţeleg că sunt pe cont propriu şi caută soluţiile adecvate de adaptare la un mediu de afaceri care este provocator şi din cauza schimbărilor bruşte de natură legislativă. Volumul activărilor in-store care implică factor uman este în scădere masivă Companiile mari care vor menţine activările in-store cu factor uman recurg la optimizarea costurilor  –Ursus optează pentru o selecţie mult mai judicioasă a locaţiilor şi a ocaziilor de activare – sau la internalizarea personalului – Cris-Tim şi-a creat, anul trecut, propria echipă de merchandising, cu 150 de angajaţi proprii, şi anunţă că reduce investiţiile în samplinguri în favoarea celor în campanii dedicate, personalizate pe client, care oferă beneficii adaptate la profilul cumpărătorilor . Tehnologia digitală devine componenta principală în comunicare şi în activarea consumatorilor Restricţionarea folosirii promoterilor este compensată prin intensificarea comunicării în spaţiul digital, prin lărgirea gamei de canale de comunicare şi prin integrarea tehnologiei digitale în activările la punctul de vânzare. De asemenea, Kaufland şi-a dezvoltat propria aplicaţie de mobil prin integrarea unui card digital de fidelitate cu ajutorul căruia va personaliza promoţiile. Carrefour creează un ecosistem digital în care diverse aplicaţii intră în simbioză pentru crearea unei experienţe de cumpărare speciale: self scan & checkout, plata cu mobilul (integrată în aplicaţia Carrefour Pay), plata cu amprenta, Bringo şi Gurmandio (aplicaţii pentru comandă online de produse, respectiv mâncare), supermarket online şi marketplace (platformă pentru shopperi, dar şi pentru furnizori colaboratori), precum şi o nouă platformă digitală pentru parteneri (partners.carrefour.ro).  

Google elimină peste 6 milioane de reclame zilnic

0
Pentru Google, asigurarea unui mediu sanatos si sustenabil al publicitatii digitale este o miza cruciala, aflata in centrul eforturilor sale de aproape 20 de ani, potrivit Wall Street. In fiecare moment, Google investeste resurse umane si de tehnologie pentru protejarea indivizilor, agentiilor de publicitate si editorilor care contribuie la crearea unui internet util. Google prezinta date despre cele mai importante actiuni derulate in anul 2018 pentru a mentinerea unui mediu online sigur. De asemenea, în total, anul trecut Google a introdus 31 de noi politici pentru publicitate. Alaturi de protejarea utilizatorilor impotriva reclamelor inselatoare si abuzive, eforturile Google s-au concentrat pentru a oferi agentiilor de publicitate un mod facil de a verifica daca reclamele lor respecta politicile de publicitate, potrivit sursei citate. O alta tinta in 2018 au fost entitatile din spatele reclamelor daunatoare, urmarind eliminarea cauzei. Folosind tehnologie „machine learning”, au fost identificate aproape un milion de conturi ale unor „advertiseri” rau intentionati, de doua ori mai mult ca in 2017.

Salariaţii First Bank urmează să părăsească banca

0
Reprezentanţii First Bank au transmis, joi, că al 13-lea salariu şi schemele de plata variabilă aferente anului 2018 au fost plătite la timp, iar salariaţii care urmează să părăsească banca vor primi toate măsurile compensatorii, aşa cum au fost negociate şi agreate cu sindicatul Piraeus Bank România, prin Contractul Colectiv de Muncă, potrvit News.ro ”În legătură cu informaţiile prezentate astăzi în articolul privind acţiunea de pichetare organizată de sindicatul Piraeus Bank România, dorim să precizăm următoarele: indemnizaţia anuală (cel de-al 13-lea salariu) a fost plătită integral în 2018 tuturor angajaţilor băncii în lunile iulie şi decembrie; schemele de plată variabilă aferente anului 2018 au fost plătite în conformitate cu reglementările interne în vigoare pentru toţi angajaţii eligibili din reţeaua teritorială şi centrele de afaceri; salariaţii care urmează să părăsească banca vor primi toate masurile compensatorii, aşa cum au fost negociate şi agreate cu sindicatul Piraeus Bank România, prin Contractul Colectiv de Muncă”, au transmis, joi, reprezentanţii First Bank. În același timp, membrii sindicatului din cadrul First Bank vor solicita majorarea numărului de salarii compensatorii pentru angajaţii care vor fi concediaţi, acordarea celui de-al 13-lea salariu şi a bonusurilor pe 2018. Potrivit G4Media, First Bank urmează să concedieze 379 de persoane şi să închidă sau să comaseze 40 de filiale.