Nou fond de 130 milioane Euro, pentru investiții în startupuri din Europa, America și Israel

0
Axa Venture Partners (AVP), care a investit anterior și în startupul Hackajob, fondat de un român, a strâns un nou fond, de 130 de milioane de euro, prin care va acorda noi finanțări startupurilor de tehnologie din Europa, America de Nord și Israel, potrivit Hotnews.ro. AVP Early Stage II se va concentra pe investiții în firme de tehnologie înaltă și mai ales pe domeniile fintech (bancar) și digital health (sănătate), a informat, marți, compania de investiții. Finanțările oferite în stadiul incipient de dezvoltare a startupurilor (early stage) vor fi de până la 6 milioane de dolari fiecare, conform sursei citate. Platforma de recrutare Hackajob, care folosește inteligența artificială pentru a potrivi candidații cu angajatorii pe baza cunoștiințelor în diferite domenii, a obținut în total investiții de 8 milioane de dolari.

Fond de investiţii de aproximativ 42,7 milioane euro alocate IMM-urilor româneşti

0
Fondul de investiţii de tip private equity, Black Sea Fund, cu fonduri totale de 42,7 milioane euro, oferă finanţări de până la 4 milioane de euro firmelor româneşti mici şi mijlocii, potrivit Hotnews.ro. Principalul finanţator al fondului este Fondul European de Investiţii prin Programul Operaţional Regional, co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională. Vor putea primi finanţare firmele româneşti care au o cifră anuală de afaceri între 5 şi 50 de milioane de euro şi care au posibilitatea de a deveni lideri de piaţă în domeniul în care activează, conform sursei citate. Fondul European de investiții (FEI) este parte a Grupului Bancii Europene de Investitii si este principalul finantator de risc pentru IMM din Europa, prin instrumente de capital de risc, garantii si microfinantare.

Raport Global CEO Survey, PwC: Increderea executivilor in cresterea economica scade dramatic

0
topul amenintarilor pentru cresterea companiilorincrederea in cresterea economica Incertitudine in privinta cresterii economice la nivel global in aproximativ toate tarile, prudenta prevaleaza Statele Unite ale Americii raman in continuare o piata cheie pentru crestere, insa China reduce decalajul fata de Statele Unite Conflictele comerciale, incertitudinea privind politicile publice, problemele geopolitice si deficitul de competente influenteaza puterea economiei globale si cresterea acesteia Bucuresti, 22 ianuarie – Aproximativ 30% dintre liderii de afaceri considera ca ritmul cresterii economice globale va scadea in urmatoarele 12 luni. Procentul este de aproape 6 ori mai mare fata de nivelul de 5% inregistrat anul trecut – un salt record in ceea ce priveste pesimismul. Acesta este unul dintre rezultatele cheie a celei de-a XXII-a editii a raportului anual CEO Survey derulat de PwC la nivel global, pe un esantion de peste 1.300 de executivi si lansat in cadrul intalnirii anuale a Forumului Economic Mondial de la Davos. Rezultatul este in antiteza cu recordul de optimism privind perspectivele de crestere ale economiei mondiale, inregistrat in editia de anul trecut a raportului, de la 29% la 57%. Cu toate acestea, nu toate concluziile sunt sumbre: 42% dintre executivi vad in continuare o imbunatatire a perspectivelor economice, desi procentul este semnificativ mai mic comparativ cu cel de 57% inregistrat in 2018. Per ansamblu, asteptarile executivilor cu privire la cresterea economica globala sunt mai polarizate anul acesta, dar tendinta generala este de a previziona scaderi ale ritmului de crestere. Cea mai pronuntata schimbare a fost observata in randul directorilor executivi din America de Nord, unde optimismul a scazut de la 63% in 2018 la 37%, cel mai probabil din cauza estomparii efectelor stimulentelor fiscale si a tensiunilor comerciale tot mai crescute. Executivii din Orientul Mijlociu se asteapta de asemenea la o scadere a ritmului cresterii economice, cu cei care se declara optimisti in privinta perspectivelor economiei globale scazand de la 52% la 28%, datorita incertitudinilor economice tot mai crescute in regiune. La nivel local, 38% dintre executivii romani considera ca economia globala isi va incetini cresterea. Procentul este aproape de trei ori mai mare fata de cel inregistrat anul trecut (13%). La polul opus, 33% dintre directorii generali din Romania au declarat ca vad o accentuare a acesteia. Gradul de optimism a scazut, raportat la anul trecut cand 49% se asteptau ca economia globala sa aiba o crestere mai mare. De asemenea, scaderea optimismului directorilor executivi a influentat planurile de crestere pe care acestia le aveau, dincolo de granitele propriilor tari. Statele Unite ale Americii raman, cu o marja mica, in continuare pe prima pozitie in topul tarilor cele mai importante pentru cresterea afacerilor companiilor, cu 27% dintre executivi indicand acest lucru, o scadere semnificativa totusi de la 46% care declarau acest lucru in 2018. A doua cea mai atractiva piata, China, a inregistrat de asemenea o scadere, 24% comparativ cu 33% in 2018. Per ansamblu, India este performera editiei de anul acesta, depasind recent China in clasamentul economiilor majore cu cea mai rapida dezvoltare. „Parerile exprimate de executivi reflecta perspectivele economice majore, care isi ajusteaza in scadere previziunile pentru 2019”, a spus Bob Moritz, Global Chairman, PwC. „Odata cu escaladarea tensiunilor comerciale si a protectionismului, este normala scaderea increderii.” Increderea in cresterea veniturilor companiilor pe termen scurt a scazut dramatic Nelinistea legata de cresterea economica globala contribuie la scaderea increderii executivilor in privinta perspectivelor pe care propriile companii le au pe termen scurt. Astfel, 35% dintre respondenti afirma ca sunt foarte increzatori in perspectivele propriei organizatii de a-si creste veniturile in urmatoarele 12 luni, in scadere de la 42% in raportul de anul trecut. Si in Romania procentul executivilor care sunt „foarte increzatori” in perspectivele propriilor companii a scazut usor, de la 38% in 2018, la 32% anul acesta. „Directorii generali au in continuare incredere in tendintele de crestere economica atat la nivel mondial, cat si in ceea ce priveste propriile companii. Exista premise bune pentru dezvoltarea afacerilor, dar pentru ca acest lucru sa fie posibil este nevoie de un mediu economic stabil si predictibil. Aceasta din urma caracteristica este elementul pe care multi executivi isi planifica cresterea si dezvoltarea afacerilor. Este important dialogul permanent intre factorii decizionali in politica economica si fiscala si mediul de afaceri astfel incat dezvoltarea afacerilor din Romania si continuarea programelor investitionale sa poata fi planificate pe baze solide.” a declarat Ionut Simion, Country Managing Partner, PwC Romania. Daca privim mai atent la rezultatele specifice ale catorva tari, observam faptul ca sentimentul executivilor este similar cu cel privind perspectivele economiei globale: In China, se inregistreaza o scadere a increderii in privinta perspectivelor de crestere a propriilor companii, de la 40% in 2018 la 35% anul acesta, din cauza razboiului comercial, tarifelor instituite de Statele Unite ale Americii si scaderii productiei industriale; In Statele Unite, se inregistreaza o scadere a increderii de la 52% la 39% in 2019, din cauza tensiunilor comerciale si a incetinirii cresterii economice; In Germania, se inregistreaza o scadere a increderii de la 33% in 2018 la 20% anul acesta din cauza tensiunilor comerciale, a franarii economiei si a riscului unui Brexit fara acord intre Marea Britanie si Uniunea Europeana; In Argentina se observa o scadere a gradului de incredere al executivilor, de la 57% la 19%, pusa pe seama recesiunii si a colapsului monedei nationale; In Rusia scaderea de la 25% la 15% este pusa pe seama declinului exportului, volatilitatii cursului de schimb si a cresterii somajului. Pentru a genera venituri in crestere in acest an, executivii se vor baza in proportie de 77% pe eficienta operationala si 71% pe cresterea organica. Topul pietelor pentru crestere: Se pastreaza increderea in Statele Unite drept cea mai importanta piata pentru perspectivele de dezvoltare a companiilor, in ciuda scaderii semnificative a nivelului de optimism Statele Unite isi pastreaza, pentru urmatoarele 12 luni, prima pozitie in topul pietelor care vor genera crestere pentru companii. Cu toate acestea, multi directori generali se uita, de asemenea, si catre alte piete. Acest fapt este reflectat si de semnificativa scadere, de la 46% in 2018 la 27% in 2019, pe care Statele Unite o resimt in topul tarilor cu potential de crestere. China a redus din decalajul fata de Statele Unite, suferind, de asemenea, o scadere a increderii de la 33% in 2018 la 24% in 2019. Drept rezultat al razboiului comercial cu Statele Unite, directorii executivi din China si-au diversificat optiunile privind pietele pe care pot obtine crestere. In aceasta situatie, doar 17% mizeaza pe Statele Unite, in scadere de la 59% fata de anul trecut. Celelalte trei tari care completeaza topul primelor cinci teritorii care ofera potential de crestere sunt: Germania cu 13%, in scadere de la 20%; India cu 8%, in scadere de la 9% si Regatul Unit cu 8%, in scadere de la 15% in 2018. Amenintari la adresa cresterii: generate de economie, nu existentiale Pe masura ce indicatorii previzioneaza o incetinire a economiei globale, executivii si-au indreptat atentia spre modul in care companiile se pot adapta la cresterea populismului din tarile in care isi desfasoara activitatea. Razboaiele comerciale, incertitudinile privind politicile publice, precum si protectionismul au inlocuit terorismul, schimbarile climatice si cresterea poverii fiscale in topul primelor zece amenintari la adresa cresterii economice. Din randul directorilor executivi „extrem de preocupati” de razboaiele comerciale, 88% sunt in mod deosebit nelinistiti de disputele dintre China si Statele Unite ale Americii. 98% dintre executivii americani si 90% dintre cei chinezi si-au exprimat aceste ingrijorari. Dintre directorii generali din China care s-au aratat „extrem de preocupati” de razboaiele comerciale, majoritatea a adoptat o abordare reactiva. 62% dintre ei au declarat ca isi vor ajusta strategia si lanturile de aprovizionare, iar 58% au spus ca isi vor adapta strategia de crestere si se vor uita catre alte tari. Analiza de date si Inteligenta Artificiala Raportul de anul acesta s-a uitat in profunzime la domeniile analizei datelor si Inteligentei Artificiale (AI), doua arii cheie care se afla in atentia liderilor, pentru a obtine punctul de vedere al acestora in ceea ce priveste provocarile si oportunitatile ridicate. Analiza datelor – Lipsa informatiilor Chestionarul de anul acesta a adresat din nou intrebari referitoare la adecvarea datelor. Acestea s-au regasit prima data in editia din 2009 a studiului. S-a constatat faptul ca directorii executivi continua sa se confrunte cu probleme ridicate de lucrul cu propriile date, ceea ce se traduce intr-un decalaj informational semnificativ la nivelul ultimilor zece ani. In ciuda investitiilor de miliarde de dolari facute in infrastructurile IT de-a lungul ultimului deceniu, executivii spun, in continuare, ca nu pot primi informatii relevante de care au nevoie pentru a putea lua decizii importante referitoare la stabilitatea si succesul pe termen lung al afacerilor. Asteptarile liderilor de afaceri au fost din ce in ce mai ridicate pe masura ce tehnologia a avansat. Pe de alta parte, executivii sunt constienti ca nu au reusit sa tina pasul in privinta capabilitatilor de analiza a datelor raportat la expansiunea a volumelor de date care au fost generate in ultimul deceniu. Intrebati de ce nu primesc informatii complete, executivii au indicat cu prioritate elemente precum „lipsa fortei de munca calificata in analiza datelor” (54%), „stocarea datelor” (51%) si „slaba fiabilitate a datelor” (50%). Atunci cand se vorbeste despre acoperirea deficitului de competente in propriile organizatii, executivii admit ca nu exista o solutie rapida. 46% vad recalificarea si imbunatatirea aptitudinilor ca fiind variantele castigatoare, in timp de 17% considera stabilirea unei legaturi tot mai stranse cu institutiile de invatamant drept o optiune. „Pe masura ce schimbarile tehnologice continua sa perturbe modul de functionare al economiei, angajatii care poseda abilitati digitale si de analiza a datelor sunt din ce in ce mai cautati si mai greu de gasit. Pe de alta parte, nevoia de angajati cu soft skills este critica, motiv pentru care companiile, guvernele si institutiile de educatie trebuie sa lucreze impreuna pentru a adresa aceste nevoi ale companiilor.” spune Ionut Simion, Country Managing Partner, PwC Romania. Inteligenta Artificiala (AI) 85% dintre executivi sunt de acord cu faptul ca inteligenta artificiala (AI) le va schimba in mod semnificativ afacerea in urmatorii cinci ani. Aproximativ doua treimi considera ca impactul pe care aceasta il va avea asupra afacerilor va fi mai mare decat cel pe care l-a avut internetul. In ciuda viziunii pozitive asupra influentei pe care Inteligenta Artificiala o va avea, 23% dintre directorii generali spun ca „nu au planuri in derulare” pentru a implementa AI, iar 35% „planuiesc sa implementeze” in urmatorii trei ani. 33% au adoptat o „abordare foarte limitata”. Mai putin de 1 din 10 executivi au implementat AI la scara larga in organizatiile lor. Atunci cand vorbim despre impactul pe care AI il va avea asupra locurilor de munca, 88% dintre directorii generali din China considera ca aceasta tehnologie va duce la disparitia mai multor locuri de munca decat va crea. Executivii din alte tari ale zonei Asia-Pacific sunt de asemenea pesimisti referitor la aceasta chestiune (60%, comparativ cu 49% la nivel global). Directorii din Europa Occidentala si America de Nord sunt mai putini pesimisti, 38%, respectiv 41% considera ca AI va inlocui mai multe locuri de munca comparativ cu cele pe care le va crea. „In ciuda faptului ca organizatiile din zona Asia-Pacific, America de Nord si Europa de Vest au raportat niveluri similare ale adoptiei Inteligentei Artificiale, observam divergente in crestere asupra modului in care acestea privesc potentialul impact al AI asupra societatii si rolul pe care guvernele ar trebui sa-l joace in dezvoltarea acestei noi tehnologii”, a declarat Ionut Simion, Country Managing Partner, PwC Romania. Nota pentru editori Un raport de tara detaliat bazat pe raspunsurile directorilor de companii din Romania va fi publicat in cursul lunii martie. Descarcati raportul de la adresa ceosurvey.pwc. Clipuri video de la evenimentul global de lansare al CEO Survey la Davos si alte materiale media sunt disponibile la press.pwc.com. PwC a derulat 1.378 de interviuri cu directori generali din 91 de tari in perioada septembrie -octombrie 2018. Esantionul este ponderat cu marimea PIB-ului fiecarei tari, pentru a ne asigura ca parerile directorilor generali sunt corect reprezentate in toate tarile importante. 10% dintre interviuri au fost realizate telefonic, 73% online si 10% prin posta sau fata in fata. Toate interviurile cantitative au fost realizate confidential. 48% dintre executivii participanti conduc companii care au avut venituri de 1 miliard de dolari sau mai mult; 36% au venituri intre 100 de milioane de dolari si un miliard; 15% sunt companii cu venituri de pana in 100 de milioane de dolari; 59% sunt companii private. Despre PwC Misiunea PwC este de a construi incredere in cadrul societatii si de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Firmele din reteaua PwC ajuta oamenii si organizatiile sa creeze valoarea adaugata de care au nevoie. Suntem o retea de firme prezenta in 158 de tari cu mai mult de 250.000 de profesionisti ce ofera servicii de calitate in domeniul auditului, consultantei fiscale si consultantei pentru afaceri. Spuneti-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastra si descoperiti mai multe informatii despre noi vizitand site-ul www.pwc.ro. PwC se refera la reteaua de firme PwC si/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridica. © 2019 PwC. Toate drepturile rezervate.

UP! Your Service: Patru din zece angajați români sunt criticați sau penalizați de către șefi atunci când greșesc

0
București, 22 ianuarie 2019: Greșelile la job sunt adesea criticate de către șefii români sau chiar penalizate, în funcție de gravitate, arată un sondaj realizat de UP! Your Service, liderul global în construirea unei culturi superioare a serviciilor. Astfel, patru din zece angajați români spun că au primit critici de la șeful lor atunci când au făcut o greșeală, dintre care cei mai mulți (63,3%) au fost criticați între patru ochi, aproape un sfert, de față cu colegii de echipă, iar restul (12,6%) au fost inclusiv penalizați pentru greșelile lor. Vestea bună este că există și manageri care au o abordare constructivă atunci când cineva din echipă face o greșeală. În total, 47,5% dintre angajații români spun că șefii lor nu numai că nu îi critică în astfel de situații, dar chiar îi ajută să repare greșeala. Restul de 12,5% dintre respondenți susțin că nu apar niciun fel de repercusiuni atunci când greșesc. Deși nu sunt de dorit, greșelile la locul de muncă sunt inerente, numai 11% dintre angajații români spunând că nu au făcut niciodată o greșeală la job, potrivit sondajului UP! Your Service România. Opt din zece angajați își recunosc imediat greșeala și încearcă să o remedieze, cu sau fără sprijin și numai 2% dintre angajați se absolvă de vină, în timp ce 1,5% încearcă chiar să ascundă situația de colegi sau de superiorul direct. „Modul în care un manager tratează angajații atunci când aceștia greșesc cultivă sau distruge asumarea responsabilității din partea lor. Angajații care sunt în directă interacțiune cu clienții trebuie să își asume, uneori, responsabilitatea și pentru greșelile pe care le fac colegii lor, iar alteori chiar și pentru greșeli ale clienților. Dacă o greșeală este pedepsită, se va dezvolta o cultură bazată pe frică și pe învinuirea altora. O greșeală trebuie imediat reparată, indiferent cine este responsabil, și trebuie folosită ca oportunitate de învățare și îmbunătățire continuă”, spune Elena Călin, CEO UP! Your Service România. Atitudinea negativă a șefilor față de angajați atunci când greșesc este cel mai adesea demotivantă, mai ales dacă nici nu primesc apreciere pentru reușitele lor și pentru munca depusă. Aproape un sfert dintre respondenți susțin că în ultima lună nu au primit deloc apreciere de la șefi, iar alți aproape 20% spun că nu își amintesc să fi primit recent o vorbă bună de la managerul lor. La polul opus, 41% au fost lăudați cel puțin o dată pentru performanțele din ultima lună, iar 17,5%, chiar de mai multe ori. Managerii joacă, așadar, un rol extrem de important în motivarea angajaților să performeze mai bine la locul de muncă, o treime dintre respondenții la sondajul UP! Your Service România considerând că ar fi mai implicați și, chiar mai productivi dacă managerul ar arăta apreciere pentru rezultatele lor. Peste 26% cred că implicarea lor ar crește și atunci când șeful i-ar sprijini să găsească soluții în situațiile dificile cu care se confruntă, motivându-i totodată să depună eforturi mai mari pentru a evita eventuale greșeli sau probleme. Pentru a se simți mai motivați, 34,4% dintre angajații români își doresc să știe clar care sunt așteptările managerului de la ei, 28,6% ar vrea să le fie ascultate opiniile și 27,7% se așteaptă la mai multă transparență și onestitate din partea șefului lor. În plus, 28,4% și-ar dori să beneficieze de sprijin mai mare din partea managerului direct pentru a participa la cursuri și traininguri care să îi ajute să dobândească abilități valoroase pentru ei și pentru companie, iar 22,6% cred că ar fi util inclusiv ca acesta să-și dedice timp pentru a îi instrui acolo unde este necesar. Sondajul UP! Your Service România a fost desfășurat la sfârșitul anului trecut, pe un eșantion format din 2.286 de respondenți din mediul urban din toată țara. Despre UP! Your Service România UP! Your Service este liderul global în construirea unei culturi superioare a serviciilor. Fondată în Singapore în anul 2003 de către Ron Kaufman, unul dintre cei mai apreciați profesioniști în domeniul customer service, UP! Your Service lucrează astăzi cu cele mai mari companii din lume și le ajută să își construiască o cultură a serviciilor superioare, care să genereze în mod repetat rezultate în business-urile lor. În România, UP! Your Service este prezentă din 2016, venind în sprijinul companiilor de pe plan local în demersul lor de transformare și orientare către oferirea de servicii superioare clienților. Metodologia dezvoltata de UP! Your Service include o serie de principii fundamentale de servicii, reguli de leadership, metodologii demonstrate pentru evaluarea și construirea culturii organizaționale, exemple și planuri de lucru eficiente în orice industrie și cultură.

Tehnicienii de service ai partenerilor Daikin România au oportunitatea să participe la competiția Daikin Service Games 2019

0
Cu o tradiție de 10 ani în grupul Daikin, competiția „Daikin Service Games” este organizată anul acesta, pentru prima dată în istoria companiei, și în Europa Centrală și de Est. Concursul se adresează tehnicienilor și inginerilor de service ai partenerilor Daikin din întreaga Europă, iar finaliștii vor putea participa, alături de tehnicienii finaliști de pe toate continentele, la „Daikin World Wide Service Olympics”, eveniment care va avea loc în Japonia, în noiembrie 2020. „Această competiție reprezintă o provocare pentru angajații partenerilor noștri, dar și un prilej de a-și depăși limitele și de a transforma un concurs într-o adevărată oportunitate de dezvoltare, atât profesională, cât și personală. Suntem convinși că această inițiativă va fi primită cu entuziasm și ne dorim ca tehnicienii români să ajungă cât mai departe în competiție și de ce nu, să reprezinte țara noastră la «Daikin World Wide Service Olympics», în 2020”, a declarat Nicolaie Cozma, Service Manager Daikin România. „Daikin Service Games 2019” este un eveniment organizat de Daikin Central Europe și se adresează tuturor partenerilor autorizați Daikin, fiecare dintre aceștia având ocazia să își desemneze reprezentanții din echipele de tehnicieni de service. În cadrul competiției, participanții vor răspunde unor provocări unice, câștigând astfel posibilitatea de a-și testa și îmbunătăți cunoștințele teoretice, precum și de a-și dezvolta abilitățile profesionale, cu beneficii multiple pentru activitățile viitoare. Specialiștii de service ai partenerilor Daikin vor trece în luna martie printr-o etapă de preselecție care constă într-o testare online, iar primii trei participanți cu cele mai bune rezultate din țară vor lua parte, în luna mai, la „Finala DACE Service Games 2019”, de la sediul Daikin Central Europe din Viena. În cadrul acestui eveniment, tehnicienii de service din fiecare regiune se vor întrece în trei probe diferite: o probă scrisă pentru testarea cunoștințelor tehnice, o probă practică care constă într-un test de diagnosticare pe unități cu agent frigorific R-32 și o probă de sudură, în cadrul căreia vor înlocui părți de traseu frigorific prin sudură. Câștigătorii finalei vor avea șansa de a participa mai departe la “Daikin Europe Service Games”, de la fabrica Daikin din Oostende – Belgia, în luna octombrie 2019, aceasta fiind și ultima etapă dinaintea “Daikin World Wide Service Olympics”, eveniment care va avea loc în Japonia, în noiembrie 2020.

Cursuri de pregătire pentru admiterea 2019 la UNATC

0
Încep pregătirile pentru admiterea 2019 în învăţământul superior. Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” (UNATC) anunţă că organizează cursuri de pregătire pentru admiterea din toamnă la Facultatea de Teatru și Facultatea de Film: – Pentru toate specializarile din domeniile Teatru-Artele spectacolului (Actorie, Regie, Păpuși-marionete, Coregrafie) și Scenografie – cursuri pe module de specialitate, din 15 februarie, ora 10.00 (modul I 15, 16, 17 februarie; modul II 15, 16, 17 martie; modul III 12, 13, 14 aprilie) – Pentru specializările Artele spectacolului (Actorie) – câte două cursuri a câte trei ore fiecare, în zilele programate, orele 10.00-13.00; 14.00-17.00 – Pentru specializările Artele spectacolului (Păpuși-marionete, Regie, Coregrafie) și Scenografie – câte un curs a câte trei ore fiecare, în zilele programate, orele 10.00-13.00 Taxă: 100 lei/curs – Pentru specializarea Teatrologie-management cultural, jurnalism teatral – în zilele de sâmbătă, 2, 9, 16, 23 şi 30 martie 2019, orele 11.00, în sala 1 Teatrologie; cursurile sunt gratuite – Pentru toate specializările din domeniul Film-regie de film și televiziune, Imagine de film și televiziune, Multimedia: sunet, montaj, Animație, Comunicare audio-vizuală: scenaristică, publicitate media, filmologie – din 16 februarie – Pentru specializarea Fotografie – din 23 februarie Toate cursurile sunt programate sâmbăta, orele 10.00-13.00 Pentru fiecare specializare sunt prevăzute zece cursuri Taxă: 100 lei/curs. Detalii: http://unatc.ro/admitere/pregatire.php. Înscrieri: http://unatc.ro/prezentare/contact.php.

Impactul OUG 114/28.12.2018, analizat de Consiliul IMM-urilor

0
  Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) a făcut o analiză de impact asupra OUG 114/28.12.2018 printr-un sondaj la nivelul întreprinzătorilor având ca obiectiv evaluarea măsurilor de suprataxare a băncilor, a companiilor din energie şi telecomunicaţii, de creştere a salariului minim şi de limitare a activităţii zilierilor. Au participat 387 de respondenți, majoritatea din microîntreprinderi. Din diversitatea exprimărilor, reţinem câteva date elocvente. Suprataxarea băncilor declară că o susțin doar 38,7% din respondenți (61,3% au răspuns negativ), suprataxarea companiilor din energie are susținători în proporţie de 29,7%, în timp ce 70,3% se declarî împotriva taxării respectivelor companii, iar suprataxarea companiilor din telecomunicaţii este susţinută de 33,8% dintre cei chestionaţi şi respinsă de 66,2%. Ca efecte generate de suprataxarea băncilor au fost enunţate transferarea costurilor către clienți (69,3%), „accesul la creditul bancar va deveni mai dificil și costisitor și pentru populație, și pentru companii, în special microintreprinderile și pentru statul român, care riscă costuri suplimentare cu serviciul datoriei” (64%),   „scăderea creditelor nou acordate, diminuând investițiile, consumul și creșterea economică” (56%), „creșterea încasărilor la bugetul de stat” (46,7%). Ca efecte ale suprataxării companiilor din energie, „78,70% din respondenți au răspuns că se vor transfera costurile către clienți (persoane fizice și juridice), 54% au menționat reducerea investițiilor și diminuarea unor activități economice, 48% au evidențiat creșterea încasărilor la bugetul de stat”. Drept efecte ale suprataxării companiilor din telecomunicaţii au fost estimate transferul costurilor către clienți persoane fizice și juridice (75%), creșterea încasărilor la bugetul de stat (50%), reducerea investițiilor și diminuarea unor activități economice (47,20%). Ca măsuri pentru stabilirea de noi obligații fiscale au fost enumerate, în ordine, „asigurarea stabilității și predictibilității legislației fiscale” (81,30%), „necesitatea fundamentării riguroase și realizarea unui studiu de impact” (78,70%), „dezbateri publice cu toate părțile interesate” (68%), „modificarea/completarea Codului fiscal doar prin lege, care intra in vigoare in termen de minimum 6 luni de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I” (66,70%), „asigurarea din timp a informării contribuabililor” (58,7%), „consultarea confederațiilor patronale” (56%), „Testul IMM” (53,30%). Cele mai multe (68,1%) întreprinderi dintre cele supuse sondajului au între 1 şi 5 angajaţi la nivelul salariului minim brut pe economie.74,30% din respondenți își exprimă dezaprobarea pentru un salariu minim pe economie diferențiat pe diferite criterii”. Scumpirea produselor şi serviciilor este indicată a fi cea mai mare dificultate provocată de creşterea salariului minim pe economie, cu o pondere de 61,40%. Disponibilizările de salariaţi sunt indicate ca posibil efect în proporţie de 57,10% la nivelul respondenţilor. Scăderea fiscalităţii şi simplificarea birocraţiei sunt indicate cel mai frecvent drept măsuri în vederea creşterii salariului minim. Pogtrivit sondajului, „79% din respondenți nu susțin limitarea numărului de zile pentru prestarea activ ităţilor cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri”, context în care83,3% din respondenți nu susțin eliminarea mai multor domenii de activitate în care se putea apela la munca necalificată cu caracter ocazional”. Măsurile considerate de respondenți ca „necesare pentru îmbunățirea pieței muncii în 2019” sunt: „Reglementarea de noi forme/tipuri de angajare mai flexibile (28%), reglementarea convențiilor civile pentru prestarea de activități ocazionale (22,70%), extinderea domeniilor pentru prestarea activităţilor cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri (12%), îmbunătăţirea reglementării contractelor individuale de muncă (12%), simplificarea birocratiei (10,70%)”. CNIPMMR declară că „nu poate susține măsurile de suprataxare, deoarece au fost adoptate fără o fundamentare riguroasă, fără realizarea unui amplu studiu de impact, fără aplicarea Testului IMM, fără consultarea tuturor confederațiilor patronale reprezentative, fără respectarea principiilor fiscalității (modificarea Codului fiscal prin lege, care intra in vigoare in termen de minimum 6 luni de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I și predictibilității impunerii fiscale, cu asigurarea stabilității impozitelor, taxelor si contributiilor obligatorii, pentru o perioada de timp de cel putin un an, in care nu pot interveni modificari in sensul majorarii sau introducerii de noi impozite, taxe si contributii obligatorii, aceste măsuri urmând a avea efecte negative asupra mediului de afaceri”. De asemenea, CNIPMMR se pronunţă pentru „un singur salariu minim brut pe ţară, și nu trei salarii minime”.

ROMGAZ vizează expansiunea pe pieţele internaţionale

0
Directorul general al ROMGAZ, Adrian Volintiru, a afirmat, după întâlnirea cu reprezentanţii companiei SOCAR, că implicarea companiei azere alături de ROMGAZ în cadrul unor proiecte de anvergura duce la crearea unei oportunităţi majore şi deschide drumul expansiunii Romgaz pe pieţele internaţionale. “Intrarea în parteneriat cu o companie de talia SOCAR, cu perspectiva extinderii, este un lucru important pentru noi, pentru că va aduce beneficii majore nu doar ROMGAZ cât şi sectorului energetic şi economiei naţionale în ansamblul său. ROMGAZ doreşte să îşi extindă activitatea pe pietele externe, explorând noi oportunităţi şi identificând variante optime şi eficiente de expansiune cu implicaţii profitabile asupra companiei”, a afirmat Volintiru. In cadrul întâlnirii au fost aduse în discuţie, punctual, proiecte de interes comun. Mai exact, oficialii companiei azere şi-au manifestat interesul pentru explorarea şi exploatarea off-shore, în parteneriat cu ROMGAZ, a gazelor din Marea Neagră, dacă compania română decide să se implice în acest proiect. De asemenea, a fost menţionată posibilitatea colaborării pe proiecte ce vizează Conducta de gaze Trans-Anatolian Natural Gas Pipeline (TANAP) şi gazoductul TransAdriatic Pipeline (TAP), a cărui procedură de finanţare de proiect prin strângerea a 3,9 miliarde euro, s-a încheiat la finalul anului trecut (decembrie 2018). Directorul general al ROMGAZ, Adrian Volintiru, a efectuat o vizita oficială în Republica Azerbaidjan, la invitaţia oficialilor SOCAR. Aceştia au discutat, la Baku, şi despre intenţia companiei române de a colabora atât în zona on shore din Azerbaidjan cât şi în cea off- shore din Marea Carspică. „Întâlnirile vor continua în perioada următoare, pentru a concretiza cele discutate. Am indentificat inclusiv varianta de schimb de expertiză pe partea de depozitare gaze întrucât în cele două companii situaţia este similară, avem capacităţi mari de depozitare (3 mld mc) şi intenţii comune de a dezvolta această activitate în ambele ţări”, a adăugat directorul general al ROMGAZ. Despre TANAP Cu o lungime de 1.850 de kilometri, conducta Trans-Anatolian Natural Gas Pipeline (TANAP) va face legătura între frontiera Turciei cu Grecia şi graniţa dintre Turcia şi Georgia. Capacitatea iniţială a conductei TANAP ar urma să fie de 16 miliarde metri cubi pe an şi să crească până la 23 miliarde metri cubi în 2023 şi 31 miliarde metri cubi în 2026.Societatea care se ocupă de proiectul TANAP este deţinută în proporţie de 58% de compania energetică naţională din Azerbaidjan, SOCAR, şi 30% de compania energetică turcă Botas. Despre TAP Cu o lungime de 870 de kilometri, gazoductul Trans Adriatic Gas Pipeline (TAP) urmează să fie ultimul tronson din acest coridor şi va permite transportul de gaze naturale din Turcia în Italia, via Grecia şi Albania. În anul 2020, când este programată să aibă loc prima livrare de gaze spre Europa, TAP va fi primul gazoduct non-rusesc care va aproviziona Europa, după conexiunea Medgaz, care în anul 2011 a început să livreze gaze din Algeria în Spania. 2 Despre SOCAR Compania petrolieră de stat a Republicii Azerbaidjan (SOCAR) este implicată în explorarea câmpurilor de petrol și gaze, producerea, prelucrarea și transportul de petrol, gaze și gaze condensate, comercializarea petrolului și a produselor petrochimice pe piețele interne și internaționale și furnizarea de gaze naturale industria și publicul din Azerbaidjan. Trei divizii de producție, două rafinării de petrol și o unitate de prelucrare a gazelor, o flotă de petrolier, o platformă de producție a platformelor de adâncime, două trusturi, o instituție și 22 de subdiviziuni funcționează ca entități corporative în cadrul SOCAR. Întreprinderile mixte (inclusiv întreprinderile din Georgia și Turcia), consorțiile și companiile care operează cu participarea SOCAR desfășoară activități în diferite părți ale industriei petroliere. SOCAR are birouri reprezentative în Georgia, Turcia, România, Austria, Elveția, Kazahstan, Marea Britanie, Iran, Germania și Ucraina și companii comerciale din Elveția, Singapore, Vietnam, Nigeria și alte țări. Despre ROMGAZ Romgaz este cel mai mare producător şi principal furnizor de gaze naturale din România. Compania este admisă la tranzacționare pe piața Bursei de Valori din București şi a Bursei din Londra (LSE). Acționar principal este statul român cu o participație de 70%. Compania are o experiență vastă în domeniul explorării şi producerii de gaze naturale, istoria sa începând acum mai bine de 100 de ani în 1909. Romgaz face cercetare geologică în scopul descoperirii de noi zăcăminte gazifere, produce gaz metan prin exploatarea zăcămintelor din portofoliul companiei, depozitează subteran gaze naturale, efectuează intervenții, reparații capitale şi operații speciale la sonde şi asigură servicii profesioniste de transport tehnologic. Din 2013, Romgaz şi-a extins domeniul de activitate prin asimilarea centralei termoelectrice de la Iernut, devenind astfel producător şi furnizor de energie electrică.

Cristian Roșu (ASF): Asigurările de sănătate și educația financiară, provocările anului 2019

0

Prezent astăzi la evenimentul „XPRIMM Time for business – Provocările anului 2019” Cristian Roșu – vicepreședintele ASF, a declarat:

„Din datele disponibile pe baza raportărilor primite la 30.09.2018, valoarea totală a primelor brute subscrise  de către cele 29 de societăți de asigurare active a fost de 7,47 miliarde lei, ceea ce reprezintă o creștere cu 2% fată de aceeași perioadă a anului 2017, când valoarea înregistrată a fost de 7,32 miliarde lei.

Piața a continuat să fie dominată de asigurările generale – pondere 79% – cu un volum de prime brute subscrise de 5,88 miliarde lei, în creștere cu 2% față de perioada similară a anului 2017, în timp ce asigurările de viață au reprezentat 21% din totalul primelor brute subscrise, cu un volum de prime brute subscrise de 1,59 miliarde lei înregistrând o creștere de 4% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Asigurările de raspundere civilă auto (RCA), cu un volum de prime brute subscrise de 2,69 miliarde lei, au continuat să dețină ponderea principală – 46% –  în totalul de prime brute subscrise pentru asigurările generale.

În cazul asigurărilor RCA s-a înregistrat o scădere a volumului de prime brute subscrise cu 6% față de primele 9 luni ale anului precedent, însă numărul contractelor de asigurare încheiate a crescut (6.093.155 față de 5.643.732).

                Din datele statistice disponibile în acest moment se poate aprecia ca piața asigurărilor nu a înregistrat modificări semnificative și apreciem că aceeași va fi tendința și pentru anul 2019.

                Cu toate acestea, apreciem anul 2019 ca unul plin de provocări în activitatea industriei, pornind de la obiectivele pe care ni le-am propus.

Unul dintre acestea este legat de consolidarea implementării noilor directive care au generat modificări de substanță în 2018, și anume GDPR și IDD, aceasta din urmă vizând două direcții extrem de importante, pe de o parte distribuția, reglementă recent prin Norma 19/2018 și pe de altă parte pregătirea profesională reglementată prin Norma 20/2018.

Preocuparea noastră principală va fi îndreptată în direcția punerii corecte în aplicare a prevederilor celor două norme, având ca rezultat conduita în relația cu consumatorul.

Dealtfel, conduita în relația cu consumatorul trebuie să aibă ca rezultat creșterea gradului de cuprindere în asigurare, România înregistrând un grad de penetrare de doar 1,21% din PIB față de valori mult mai mari care se înregistrează în țările dezvoltate (12% Franța și 6% Germania).

Cei doi indicatori care dau imaginea de ansamblu asupra pieței asigurărilor, și anume gradul de penetrare și gradul de concentrare, denotă o piață mică comparativ cu PIB, ceea ce, la prima vedere constituie un aspect negativ.

Acest lucru trebuie văzut însa ca o oportunitate întrucât există loc de creștere, piața românească dispunând de un potențial înca foarte mare.

În acest sens, vom continua să ne implicăm în acțiunile de educație financiară începute și, de asemenea, vom avea în vedere demararea altor activitați noi, astfel încat consumatorul de produse de asigurare să înteleagă care sunt produsele de care are nevoie și ce asteptări trebuie să aibă, atât de la produsele achiziționate cât și de la serviciile pe care trebuie să le primească din partea distribuitorilor și a societăților de asigurare.

                Pornind de la aceste lucruri, provocările anului 2019 sunt legate de:

–          Revizuirea Legii 132/2017 a RCA, în acord cu Directivele Europene care se vor produce în prima parte a anului 2019, cu câteva modificări ce vor avea menirea de a crea mai multă flexibilitate și premisele maturizării acestui segment de asigurări;

–          Modificări aduse Legii 260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuințelor împotriva dezastrelor ce au ca scop creșterea gradului de penetrare;

–          Modificarea Legii 503/2004 privind redresarea financiară, falimentul, dizolvarea și lichidarea voluntară în activitatea de asigurări, prin care vom crea de fapt o lege comună cu Legea 246/2015 privind redresarea și rezoluția asigurătorilor astfel încât să rezulte un cadru complet de intervenție timpurie în situații nefavorabile;

–          Legea privind societațile mutuale de asigurare, aflata înca în dezbatere și care va constitui un element de noutate pe piața românească de asigurări;

Cea mai mare provocare a anului 2019 este dată însă de asigurările de sănătate, care vor trebui acceptate și în mediul public, un posibil parteneriat având ca rezultat crearea de surse alternative de finanțare pentru prestatorii publici de servicii medicale și nu în ultimul rând, creând consumatorului accesul la servicii medicale complete, de calitate și alternative.”

Evenimente la Romexpo în semestrul I 2019

0
Romexpo deschide seria eveniementelor din acest an cu Târgul de turism al României (I) – 21-24 februarie, concomitent cu Romhotel – Expoziția internațională de echipamente, mobilier și dotări pentru hoteluri și restaurante. Urmează: 14-17 martie – Construct-Ambient Expo – Târgul internațional de tehnologii, echipamente, utilaje și materiale pentru construcții, amenajări interioare și exterioare, decorațiuni și piscine; Romtherm – Expoziția internațională pentru instalații, echipamente de încălzire, răcire și de condiționare a aerului; Expo Flowers & Garden – Expoziția internațională de flori, amenajări peisagistice, horticultură și grădinărit; Mobila Expo – Târgul de mobilă cu vânzare; Modexpo I – Expoziția internațională de țesături textile, îmbrăcăminte, pielărie, blănărie, încălțăminte și marochinărie, accesorii; Antique Market I – Târgul de obiecte de artă și antichități 11-13 aprilie – Rommedica – Târgul internațional de medicină și farmacie; Denta I – Expoziția internațională de produse și echipamente pentru medicină și tehnică dentară; Somn Expo – Expoziția de produse și servicii care asigură un somn liniștit 14-17 mai – Metal Show & TIB – unificarea pieței târgurilor industriale în folosul expozanților și vizitatorilor; Inventika – Salonul de invenții și inovații 30 mai-2 iunie – Tibco – Târgul internațional de bunuri de larg consum; Bio Life & Style Expo – Expoziția pentru o viață verde; Senior Expo – Târgul dedicat seniorilor; Expo Funerare – Salonul pentru servicii funerare 12-15 iunie – Bucharest DigIT Expo – provocări și oportunități ale digitalizării și inovației tehnologice Romexpo anunţă că „urmărește atragerea și organizarea de noi festivaluri, concerte, manifestări sportive dedicate publicului larg și de evenimente corporate (conferințe, congrese, seminarii, sesiuni de networking) dedicate specialiștilor din diverse sectoare de activitate socio-economice și adaptate nevoilor mediului de afaceri”.