OMV Petrom a investit 46 milioane euro în rafinăria Petrobrazi

0

Producătorul de ţiţei şi gaze OMV Petrom a anunţat miercuri că va continua lucrările de modernizare la rafinăria Petrobrazi, iar compania a investit aproximativ 46 de milioane de euro începând din 2017 pentru modernizarea instalaţiei de cocsare, potrivit News.ro.

„La această instalaţie, a fost implementat un sistem închis de golire rapidă care elimină în totalitate eventualele emisii de compuşi organici volatili, contribuind astfel la reducerea impactului asupra mediului”, arată un comunicat al companiei.

Noul sistem elimină complet emisiile de compuşi organici volatili din instalaţia de cocsare. OMV Petrom a investit circa 1,6 miliarde de euro pentru modernizarea rafinăriei Petrobrazi în perioada 2005-2018.

Totodată, instalaţia de cocsare este un punct important în procesul de rafinare. Aici sunt redirecţionaţi compuşii petrolieri grei din celelalte instalaţii şi se realizează ultimele procese de transformare a ţiţeiului. Cocsul obţinut aici este folosit în principal în industria metalurgică.

CE: Economia UE este în creştere pentru al şapterea an consecutiv

0

Economia Uniunii Europene este în creştere pentru al şaptelea an consecutiv şi sunt semne că această tendinţă se va menţine şi în 2020, economiile tuturor statelor membre fiind în expansiune în ciuda condiţiilor mai puţin favorabile şi a incertitudinilor de la nivel mondial, se arată într-un comunicat publicat de Comisia Europeană.

De asemenea, numărul persoanelor care au un loc de muncă a atins o cifră record, iar rata şomajului nu a fost niciodată mai scăzută, potrivit Economica.net. Există însă în continuare decalaje importante între ţări, regiuni şi categorii de populaţie. În acest context, Comisia invită statele membre să continue pe calea progreselor realizate în ultimii ani.

Miercuri, Comisia European a prezentat recomandările specifice fiecărei ţări pentru 2019, în care defineşte orientările de politică economică adresate tuturor statelor membre ale UE pentru următoarele 12-18 luni. Executivul comunitar recomandă, totodată, închiderea procedurii aplicabile deficitelor excesive în cazul Spaniei şi adoptă o serie de documente în temeiul Pactului de stabilitate şi de creştere.

„Semestrul european a contribuit în mod real la îmbunătăţirea situaţiei economice şi sociale din Europa. Mai rămân însă provocări importante cărora trebuie să le facem faţă şi începe să se profileze tot mai pregnant riscul unei deteriorări a perspectivelor economice. Este îngrijorător să constatăm o încetinire a avântului reformelor în unele ţări. Facem apel la toate statele membre să îşi reînnoiască eforturile pentru a consolida rezilienţa economiilor noastre şi pentru a sprijini o creştere economică în egală măsură durabilă şi favorabilă incluziunii. O mai bună direcţionare a investiţiilor poate contribui în mod semnificativ la atingerea acestor obiective”, a declarat Valdis Dombrovskis, vicepreşedinte pentru moneda euro şi dialog social, responsabil şi pentru stabilitatea financiară, serviciile financiare şi uniunea pieţelor de capital.

Deficitul bugetului general consolidat a crescut cu 88,4% în primele 4 luni

0

Bugetul general consolidat, care include atât bugetul de stat, cât și bugetele de pensii și de șomaj, a încheiat primele 4 luni cu un deficit de 11,4 miliarde lei (2,4 miliarde euro), 1,1% din Produsul Intern Brut (PIB), cu 88,4% mai mare față de cel din aceeași perioadă a anului trecut, în condițiile în care cheltuielile de personal au crescut cu 26%, arată datele publicate luni pe site-ul Ministerului Finanțelor.

În primele patru luni din 2018, deficitul bugetar a fost de 6,05 miliarde lei, respectiv 0,65% din PIB, scrie Profit.ro. În martie, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, ca serie brută, cu 8,4%,

Avansul, pe serie brută, s-a datorat creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+9%), vânzările de produse nealimentare (+7,1%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+4%).

În 2018, faţă de 2017, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut, ca serie brută, cu 5,4%, ritm scăzut faţă de cel din anul precedent.

Piața imobiliarelor are parte de variații semnificative

0

După ce s-au diminuat cu 0,7% la nivel național pe parcursul lunii aprilie, prețurile apartamentelor (noi și vechi) au mai consemnat o scădere de 0,4% în mai, conform Profit.ro 

Suma medie cerută pentru o asemenea unitate locativă la nivel de țară a ajuns la 1.223 de euro pe metru pătrat, față de 1.228 de euro pe metru pătrat la finele lunii anterioare. Tendința descendentă a pretențiilor vânzătorilor nu a fost resimțită, însă, în toate cele șase mari orașe monitorizate constant de Imobiliare.ro – doar două dintre acestea, anume Bucureștiul și Constanța, au consemnat ieftiniri.

De asemenea, așteptările vânzătorilor de apartamente din Capitală s-au diminuat, per ansamblu, cu 2% luna trecută, ajungând de la 1.330 la 1.304 euro pe metru pătrat util. În contextul în care suma medie solicitată pentru locuințele din blocurile vechi s-a menținut la aceeași valoare ca și luna trecută (anume 1.219 euro pe metru pătrat), tendința descendentă a prețurilor a fost dictată exclusiv de segmentul rezidențial nou: unitățile locative din cadrul noilor ansambluri rezidențiale s-au ieftinit cu 3,4%, de la 1.408 la 1.360 de euro pe metru pătrat.

Semestrul european 2019 – Pachetul de primăvară: Comisia adresează un avertisment României cu privire la abaterea semnificativă constatată în 2018

0

Comisia a adresat un avertisment României cu privire la abaterea semnificativă constatată în 2018 și sugerează Consiliului să recomande corectarea acesteia.

Economia europeană este în creștere pentru al șaptelea an consecutiv și sunt semne că această tendință se va menține și în 2020, economiile tuturor statelor membre fiind în expansiune în ciuda condițiilor mai puțin favorabile și a incertitudinilor de la nivel mondial. Numărul persoanelor care au un loc de muncă a atins o cifră record, iar rata șomajului nu a fost niciodată mai scăzută. Există însă în continuare decalaje importante între țări, regiuni și categorii de populație. În acest context, Comisia invită statele membre să continue pe calea progreselor realizate în ultimii ani. Aplicarea unor reforme eficace, însoțite de strategii de investiții bine țintite și de politici fiscal-bugetare responsabile, funcționează în continuare ca o busolă care ghidează cu succes procesul de modernizare a economiei europene.

Recomandările specifice fiecărei țări din 2019 pun un accent mai apăsat pe identificarea nevoilor de investiții naționale și pe prioritatea dată acestora și acordă o atenție specială disparităților regionale și teritoriale.

Progrese în ceea ce privește punerea în aplicare a recomandărilor

De la lansarea semestrului european în 2011, statele membre au înregistrat cel puțin unele progrese în ceea ce privește punerea în aplicare a peste două treimi din recomandările specifice care le-au fost adresate.

S-au realizat progrese mai ales în sectorul serviciilor financiare și al politicilor de ocupare a forței de muncă, în timp ce recomandărilor referitoare la lărgirea bazei de impozitare, la serviciile de sănătate, precum și la concurența în domeniul serviciilor nu li s-a dat curs decât într-o măsură foarte mică.

Dezechilibrele macroeconomice continuă să fie corectate

Continuă să se înregistreze progrese în ceea ce privește corectarea dezechilibrelor macroeconomice, dar este necesar să se întreprindă acțiuni suplimentare. În unele state membre, nivelul datoriei publice și private continuă să fie mai ridicat ca oricând, ceea ce reduce marja de manevră pentru a face față șocurilor negative. În alte state membre se observă semnele unei posibile supraîncălziri datorate creșterii dinamice a prețurilor la locuințe și creșterii costului unitar al muncii. Toate statele membre au nevoie să ia măsuri suplimentare pentru a susține creșterea productivității, a stimula investițiile și a promova creșterea potențială.

Orientări și decizii în contextul Pactului de stabilitate și de creștere

Pe baza evaluării programelor de stabilitate și de convergență pentru 2019, Comisia a luat o serie de măsuri în temeiul Pactului de stabilitate și de creștere. Comisia recomandă abrogarea procedurii aplicabile deficitelor excesive în cazul Spaniei. Odată ce Consiliul va lua această decizie, toate procedurile aplicabile deficitelor excesive care datează din perioada crizei vor fi închise. În 2011, 24 de state membre făceau obiectul componentei corective a Pactului.

Ungaria și România fac obiectul unei proceduri aplicabile abaterilor semnificative începând din 2018 și, respectiv, din 2017. Comisia a adresat astăzi, 5 iunie, un avertisment Ungariei și României cu privire la abaterea semnificativă constatată în 2018 și sugereză Consiliului să recomande corectarea de către aceste țări a abaterii semnificative.

Recomandările specifice fiecărei țări se bazează pe prioritățile mai ample identificate în discursul președintelui Comisiei privind starea Uniunii și în analiza anuală a creșterii. Acestea sunt revizuite în fiecare an pentru a reflecta progresele realizate și evoluția situației. Statele membre ale zonei euro primesc și ele recomandări privind politica economică a zonei euro. Recomandările formulate în cadrul semestrului european sunt coerente cu viziunea pe termen mai lung prezentată în Strategia Europa 2020.

BestJobs: Companiile au înregistrat cu 10% mai multe aplicări la joburi în luna mai

0
București, 5 iunie 2019. În luna mai, candidații au fost mult mai preocupați de schimbarea jobului decât în luna anterioară. Astfel, atât volumul total de căutări joburi, cât și volumul total de aplicări au crescut cu 12,8%, respectiv cu 10% comparativ cu luna aprilie a acestui an.
În luna mai, cele mai căutate job-uri au fost în domenii precum financiar-contabilitate, transport, inginerie și medical & pharma
În continuare, cele mai căutate joburi pe platforma BestJobs continuă să fie în domenii precum financiar-contabilitate, cu aproape 28.000 de căutări în luna mai, în creștere cu 12% față de luna aprilie, transport – cu peste 24.000 de căutări în luna mai și cu o creștere de 45% față de luna aprilie, și inginerie – cu peste 17.000 de căutări în luna mai și cu o creștere de 25% față de luna trecută. Surpriza lunii mai vine din domeniul medical & pharma, unde candidații au efectuat aproape 14.000 de căutări de joburi în acest domeniu.
În luna mai, candidații au mai fost interesați de joburile din vânzări, IT, dar și de cele dedicate muncitorilor calificați, în total aceștia generând peste 31.000 de căutări pentru astfel de poziții.
Enel, British American Tobacco și First Bank au atras cei mai mulți candidați în luna mai, peste 6.000 de aplicanți
Topul companiilor cu cele mai multe aplicări este condus de Enel (2.693 aplicări), British American Tobacco (1.856 aplicări), First Bank (1.625 aplicări), HRS Romania (1.607 aplicări), Alpha Bank (1.518 aplicări), Continental Automotive Group (1.490 aplicări), Raiffeisen Bank (1.478 aplicări), Rompetrol (1.405 aplicări), BRD Finance IFN (1.381 aplicări) și Oracle Romania (1.322 aplicări).
Vodafone Shared Services Romania este în topul preferințelor candidaților în luna mai
Și în luna mai au existat candidați care au ales să aplice direct pe paginile de profil ale companiilor angajatoare de pe BestJobs.
Astfel, companiile cu cel mai bun brand de angajator în luna mai au fost: Vodafone Shared Services Romania, cu 230 aplicări spontane, Oracle, cu 107 aplicări spontane, ENEL, cu 100 aplicări spontane, Societe Generale European Business Services, cu 83 aplicări spontane, Nestle, cu 82 aplicări spontane, British American Tobacco Global Business Services și Inditex Group, cu 81 aplicări spontane fiecare, Microsoft Romania, cu 78 aplicări spontane, și British American Tobacco Trading, cu 77 aplicări spontane.
Despre BestJobs
BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare. Cu un număr de peste 2,5 milioane de profesioniști conectați la piața muncii și peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în țară, cât și în străinătate, BestJobs creează conexiuni între toți cei care vor să găsească un job mai bun și angajatorii care caută noi talente.

Monitorul Social, proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung România, lansează un nou infografic despre piața imobiliară din România

0

Conform Eurostat, prețul mediu al unei locuințe în România a crescut rapid în ultimii doi ani Astfel, la finele anului 2018, prețul mediu a ajuns la o cotă superioară celei înregistrate în precedenții 8 ani și jumătate. Persoanele care doresc să-și achiziționeze o locuință și nu dețin capitalul (considerabil) necesar unei achiziții imediate sunt obligați să apeleze la un credit; creșterea recentă a prețului unei locuințe prelungește durata creditului respectiv precum și sumele care trebuie plătite, sub formă de rate și dobândă. Astfel, impactul creșterii prețului locuințelor asupra vieții creditorilor este unul insidios și care funcționează pe termen lung.
Unul din motivele creșterii prețurilor locuințelor este migrația internă, care într-o măsură din ce în ce mai mare se concentrează pe zonele de vest, centru și aglomerarea urbană București-Ilfov. Regiunea București-Ilfov, cu o economie atipic de dezvoltată, și ariile cu o puternică creștere a industriei (Arad-Timișoara și Alba-Sibiu) atrag în fiecare an o pondere din ce în ce mai mare a celor care migrează dintr-o localitate a României în alta, ceea ce duce la o creștere a prețului locuințelor în zonele respective. Persoanele care doresc să se mute în aceste zone întâmpină dificultăți majore în obținerea unei locuințe la un preț accesibil. În alte locuri din România unde veniturile sunt relativ mari, iar chiriașii ar avea teoretic opțiunea să devină proprietari (printrun credit) precum Iași, Constanța sau Cluj-Napoca, creșterea prețului locuințelor este atât de rapidă încât accesarea respectivului credit este extrem de dificilă.

Articolele de lux continuă să aibă o performanță ridicată, însă se confruntă cu noi provocări

În contextul unei recesiuni economice globale, articolele de lux continuă să aibă o performanță ridicată, însă se confruntă cu noi provocări

Produsele contrafăcute, comerțul electronic, importanța consumatorilor din China – chiar dacă este relativ cruțată de recesiuni, piața articolelor de lux trebuie să se adapteze unei economii aflată în schimbare radicală, dacă nu vrea să își piardă statutul excepțional.

În ciuda presupusei rarități, sunt peste tot! Produsele de lux, de la șampanie la ceasuri, mașini, bijuterii, articole haute couture și produse cosmetice, sunt etalate ostentativ în magazine, pe ecrane și în spații publice, iar această omniprezență reflectă o sănătate economică care este uneori considerată insolentă în fața recesiunilor din alte industrii. Mult timp, piața articolelor de lux părea a fi o excepție neafectată de recesiune. Cu toate acestea, lucrurile nu sunt atât de simple.

O piață cu particularități puternice, însă egalizatoare

Articolele de lux sunt caracterizate în mod tradițional de produse de înaltă calitate, la un preț ridicat pentru ”puținii aleși” care doresc să își etaleze statutul social. Cultivând raritate și excepționalitate, se adresează populației care se presupune că poate face față recesiunilor economice globale. Însă acest peisaj se schimbă cu o nouă populație, care vrea să își etaleze succesul.

În 2018, piața articolelor de lux a crescut cu 5% (la 1,2 trilioane de euro), datorită consumului accelerat din China, cu o clasă de mijloc în creștere: consumatorii din China acoperă în prezent 33% din achizițiile globale de articole de lux și se așteaptă să atingă 46% din piața globală de articole de lux, reprezentând atât o oportunitate, cât și o amenințare pentru industria articolelor de lux care va fi din ce în ce mai expusă incertitudinilor economice ale acestei clase de mijloc care este mai vulnerabilă la posibile pierderi ale puterii de cumpărare.

Produsele contrafăcute și comerțul electronic, între riscuri și oportunități

Piața articolelor de lux se confruntă și cu alte amenințări, cum este falsificarea. Piața este estimată să atingă 1,8 trilioane USD în 2020, produsele contrafăcute provocând prejudicii de imagine și prejudicii financiare mărcilor vizate. Bazându-se pe aceeași dorință de recunoaștere socială, achiziția articolelor de lux contrafăcute afectează atât dezirabilitatea mărcii, cât și încrederea cumpărătorilor. De exemplu, un studiu din Marea Britanie a arătat că 66% dintre consumatorii care au achiziționat un produs contrafăcut în necunoștință, nu au mai avut încredere în marca respectivă și 44% dintre ei au încetat să mai cumpere produse ale mărcii respective, de frica contrafacerii. Pe de altă parte, unele bunuri contrafăcute sporesc reputația mărcii originale, din dorința de a deține un articol original al mărcii.

Comerțul electronic are și el un impact considerabil asupra industriei articolelor de lux. Deși a reprezentat doar 10% din vânzările din 2018, se așteaptă să crească la 25% în 2025. Cu toate acestea, multe mărci rezistă comerțului electronic, de frica contrafacerii pe de o parte (dacă se cunoaște faptul că marca nu vinde online, cumpărătorul are mai puține șanse să fie înșelat) însă mai presus de toate, pentru a menține legătura unică cu clientul, prin achiziția directă în magazine, un element cheie al loialității și diferențierii.

Prin urmare, sănătatea pieței articolelor de lux este strâns legată de diverși factori globali și nu este complet deconectată de restul economiei. Prognozele sunt optimiste, în ciuda recesiunii economice globale așteptate (COFACE estimează o activitate economică globală de 2,9% în 2019 față de 3,2% în 2018). Activitatea economică din China, comerțul electronic și produsele contrafăcute din China reprezintă riscuri care pot afecta negativ piața articolelor de lux, dar care în același timp, pot crea oportunități. Rămâne la latitudinea mărcilor de lux să rămână vigilente în menținerea specificității lor, ținând cont de evoluția mediului în care activează.

Admiterea 2019 la Universitatea Hyperion

1

Universitatea Hyperion organizează admitere pentru anul universitar 2018-2019 la programele de:

– licenţă – facultăţile de Fizică (zi, 3 ani), Informatică (zi, 3 ani), Contabilitate şi Informatică de Gestiune (zi/ID, 3 ani), Management (zi/ID, 3 ani), Finanţe şi Bănci (zi/ID, 3 ani), Afaceri Internaţionale (zi/ID, 3 ani), Economia Comerţului, Turismului şi Serviciilor (zi/ID, 3 ani), Drept (zi/ID, 4 ani), Istorie (zi, 3 ani), Geografie (zi, 3 ani), Jurnalism (zi, 3 ani), Artele Spectacolului de Teatru – Actorie, cu un test de aptitudini (zi, 3 ani), Cinematografie, Fotografie, Media – Regie de film şi TV, imagine de film şi TV (zi, 3 ani), Psihologie (zi, 3 ani), Ştiinţe Politice (zi, 3 ani), Limba şi Literatura Română-o limbă şi literatură străină – engleză, japoneză (zi, 3 ani), Automatică şi Informatică Aplicată (zi, 4 ani)

– master – Fizica materialelor şi aplicaţii (4 semestre), Guvernanţă economică europeană (4 semestre), Leadership şi managementul resurselor umane (4 semestre), Leadership şi consultanţă în afacerile comerciale internaţionale (4 semestre), Audit financiar-contabil şi consiliere (4 semestre), Managementul investiţiilor (4 semestre), Dreptul penal al afacerilor (3 semestre), Diplomaţie culturală (4 semestre), Geopolitică, istorie şi relaţii internaţionale (4 semestre), Managementul mediului şi dezvoltarea durabilă (4 semestre), Comunicare mediatică şi publicitate (4 semestre), Arta actorului. Metode de înnoire amijloacelor de expresie (4 semestre), Dramaturgie cinematografică. Scenaristică film şi TV (4 semestre), Psihologie clinică şi consiliere psihologică (4 semestre), Comunica interculturală şi traducere profesională (4 semestre).

Înscrierile se fac la Secretariatul general, Calea Călăraşilor nr. 169, sector 3, Bucureşti, luni-vineri – 9.00-17.00, sâmbătă-duminică – 9.00-14.00, telefon 021.327.44.64; 021.327.44.65; 021.321.46.67; 021.321.64.04.   

Universitatea Hyperion le oferă studenţilor o serie de facilităţi: taxele de studii se pot achita în 4 rate; reduceri de taxă şi burse pentru studenţii cu medii peste 9,50 (la anumite programe); 10% reducere pentru înscrierea a 2 membri ai familiei; reducerile se cumulează; burse de stagii şi studii în Japonia şi în alte ţări; posibilităţi de angajare, după terminarea studiilor, în cadrul Universităţii şi al Institutului de Cercetare-Dezvoltare Hyperion.

Delta Studio, noutăți pe piaţa designului interior

0

Investiţie autohtonă şi lider în amenajări interioare, Delta Studio a oferit o imagine asupra noutăţilor şi dinamicii pieţei de profil cu ocazia ediţiei 2019 a prezentărilor anuale. Evenimentul, organizat în parteneriat cu Ordinul Arhitecților din România filiala București, poate fi apreciat în nota interdisciplinară specifică domeniului, pentru că a adus la un loc ştiinţă, creaţie şi business plus veleităţi artistice.

Lansarea conlucrării cu Ordinul Arhitecților din România a fost caracterizată deDragoș Bonea, directorul general al companiei Delta Studio, ca un important parteneriat prin care să fie sprijinită„colaborarea între arhitecți, furnizori, dezvoltatori și clienți finali”, cu accentuarea că „Delta Studio este o platformă pentru colaboratori, conectată la ultimele tendințe în design. Anul acesta am investit 50.000 euro în noile ambiente”.

În calitate de președinte al filialei bucureştene a Ordinului Arhitecţilor din România, Emil Ivănescu a salutat oficializarea colaborării şi a anunţat perspectiva concretizării inclusiv prin organizarea unui concurs de design.   

La nivel de branduri partenere pentru Delta Studio, noutăţile (foto Delta Studio) sunt reprezentate de Coverlam – producător spaniol de plăci ceramice apreciabile prin lungimea de până la 3,6 m şi prin sugestiile de piatră naturală şi oțel patinat, Agape – producător italian de obiecte sanitare cu o creaţie de Patricia Urquiola, Devon&Devon – din aceeaşi arie de utilitate îmbinând clasicul cu designul modern. Exponenţi ai noilor parteneri, Matteo Mangano – Export Area Manager Devon&Devon și Stefano Agazzi – Export Area Manager Agape au apreciat deschiderile oferite de colaborarea cu Delta Studio.

Noutățile, ca şi servicii de proiectare, execuție, montaj etc., sunt disponibile publicului în showroom-ul principal Delta Studio (4.000 mp) din București, Str. Progresului nr. 1-3.