Alfredo Seafood, certificări internaţionale pentru produse din peşte şi fructe de mare

0
Importatorul şi distribuitorul de produse din peşte şi fructe de mare Alfredo Seafood a obținut certificările MSC (Maritime Stewardship Council) și ASC (Aquaculture Stewardship Council) pentru o serie de produse de peşte și fructe de mare comercializate în stare refrigerata sau congelată. Faptul că este singurul deţinător al acestor certificări reconfirmă valoarea brandului pe piaţa românească. Certificarea MSC se acordă numai pentru pește sălbatic pescuit și procesat în mod sustenabil. Certificarea ASC se acordă pentru pește de acvacultură provenit de la ferme piscicole, crescut în ape nepoluate, cu hrană naturală, nealterată chimic. Este de subliniat că  „procesarea, depozitarea și transportul sunt făcute în condiții foarte stricte, impuse la nivel global”, încât „consumatorul are garanția calității peștelui, dată de cerințele impuse de organzațiile internaționale”. Evaluarea pentru obţinerea certificărilor s-a desfășurat mai multe luni și a vizat îndeplinirea criteriilor de depozitare, procesare, flux logistic. Produsele certificate MSC din portofoliul Alfredo Seafood sunt din speciile cod, hering, macrou, somon sălbatic, cu precizarea că „aceste produse se găsesc la raft şi în varianta de ambalare în vid, prin tehnologia SKIN 2.0, datorită căreia rămân proaspete și își păstrează nutrienții și savoarea o perioadă mai lungă, crescând implicit și termenul de valabilitate”. Produsele certificate ASC sunt din somon, păstrăv, pangasius, creveți de acvacultură. Mihai Cristian Dărmănescu, fondator al Alfredo Seafood, subliniază: „Alfredo Seafood se concentrează pe calitatea produselor oferite consumatorilor,  precum și pe evoluția continuă și pe inovare. În afară de obținerea certificărilor MSC și ASC pentru produsele refrigerate și congelate, în ultima perioadă am investit și în tehnologii ultramoderne de ambalare, precum și în consolidarea gamei de produse bio. Faptul că suntem primul brand local care obține cea mai prestigioasă certificare internațională pentru produsele refrigerate din pește, este un semn al angajamentului Alfredo Seafood de a aduce pe piața autohtonă pește și fructe de mare de cea mai bună calitate, obținute prin pescuit sustenabil”.

100 de stejari, plantaţi la Horezu  

0
Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva şi Ministerul Apelor şi Pădurilor, împreună cu autorităţi locale, profesori şi copii din zonă, au organizat plantarea a 100 de stejari la Horezu, în județul Vâlcea, ca omagiu la centenarul Marii Uniri, sub genericul „100 de stejari pentru 100 de ani”. Au participat Ioan Deneş – ministrul apelor și pădurilor, ing. Gheorghe Mihăilescu – directorul general al Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva, Constantin Rădulescu – președintele Consiliului Județean Vâlcea, Florian Marin – prefectul județului Vâlcea, Nicolae Sărdescu – primarul orașului Horezu. Plantarea s-a făcut în zona cunoscută sub numele „La trei stejari”, în jurul unor stejari bătrâni, deja existenţi. Acţiunea a fost inițiată de directorul general al Romsilva, ing. Gheorghe Mihăilescu, anterior, director al Direcției Silvice Vâlcea, obiectivul reprezentându-l readucerea terenului (5 hectare) la forma dinaintea pășunatului excesiv. Evenimentul de plantare se înscrie într-un parteneriat între Ministerul Apelor și Pădurilor, Regia Națională a Pădurilor – Romsilva, prin Direcția Silvică Vâlcea, și Primăria Horezu. Stejarii au fost oferiți de Direcția Silvică Vâlcea. La plantare au participat 100 de preșcolari și elevi de la Liceului „Constantin Brâncoveanu” din Horezu, asistaţi tehnic de specialişti de la Ocolul Silvic Horezu și Ocolul Silvic Romani, Direcția Silvică Vâlcea. Fiecare copil „a adoptat” câte un stejar şi a primit certificat de adopție nominal, cu coordonatele GPS ale stejarului adoptat. Reamintim că pe tot parcursul acestui an, Ministerul Apelor și Pădurilor și Regia Națională a Pădurilor – Romsilva celebrează Centenarul Marii Uniri din 1918 prin evenimente în urma cărora să rămână dovezi concrete, trainice, ale profesionalismului silvicultorilor pus în slujba ţării: în aprilie, la centenarul unirii Republici Democrate Moldovenești cu Regatul României, silvicultori din România și Republica Moldova au plantat „Pădurea Centenar” pe ambele maluri ale Prutului; în septembrie, a fost inaugurat „Punctul Frăției Neamului Românesc”, un observator ridicat de silvicultori la punctul de întâlnire a celor trei mari provincii istorice românești, Țara Românească, Moldova și Transilvania; tot în septembrie, a fost deschisă publicului expoziția jubiliară „100 de ani de silvicultură în România”, la Muzeul Cinegetic al Carpaților „Posada”.    

Black Friday 2018: S-au înregistrat plăți on-line provenite din țări străine

0
Între 16 și 18 noiembrie în sistemul procesatorului de plăți PayU au fost înregistrate peste 375.000 de tranzacții și unele au venit din țări ”exotice” precum Costa Rica, Australia sau Arabia Saudită, arată datele remise de companie către HotNews.ro. PayU România estimează că românii au făcut cumpărături online – incluzând aici atât comenzile plătite online, cât și cele cu numerar la livrare – de peste un miliard de lei În platforma PayU România, aproximativ 10% din numărul total de plăți online realizate de Black Weekend (16-18 noiembrie) sunt tranzacții realizate cu un card emis într-o altă țară. Topul primelor 6 țări după numărul de plăți online din platforma PayU pe 16 noiembrie: România (239,500 plăți online) Ungaria (5,643 plăți online) Marea Britanie (5,350 plăți online) Italia (944 plăți online) Bulgaria (574 plăți online) SUA (532 plăți online) Țări exotice din care s-au facut cumpărături: Australia, Japonia, Coreea de Sud, Singapore, Costa Rica, Canada, Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite

Neînțelegeri în cadrul postului de televiziune Realitatea TV

0
Realizatorul Rareș Bogdan a anunțat marți seară în direct că va pleca de la Realitatea TV dacă Oreste Teodorescu și Oana Stănciulescu nu vor fi primiți înapoi. Oreste Teodorescu scrisese pe Facebook că a fost cenzurat pentru că nu a vrut să intre în partidul înființat de Cozmin Gușă. La rândul său, Gușă l-a acuzat pe Oreste că „se folosea de numele Realității în diverse discuții sau tranzacții”, potrivit G4media.ro „Fac un anunț extrem de important: în cazul în care Oreste Teodorescu și Oana Stănciulescu nu vor fi primiți în platoul Jocuri de Putere, iar directorul postului Realitatea TV, Edi Pastia, nu va fi concediat, activitatea mea la Realitatea TV se încheie. Iubesc Realitatea TV și vreau să lucrez aici. Pleacă Pastia și se întorc Oreste și Oana Stănciulescu, oameni – stindard ai luptei împotriva ciumei roșii. Dacă nu, vor rămâne cu domnul Pastia, iar eu mă voi duce în afara Realității TV. Nu știu unde, nu m-am gândit vreodată că voi fi nevoit să vorbesc despre asta. Repet, nu am nimic să reproșez domnului Cozmin Gușă sau domnului Maricel Păcuraru”, a declarat Rareș Bogdan. La rândul său, Oreste Teodorescu a scris pe Facebook: „Astăzi, cu un minut înainte sa intru in platoul Jocuri de putere, am fost interzis la Realitatea…După cinci ani de combat împotriva Ciumei Roșii, pentru ca nu am marșat la ideea partidului Realitatatea, și pentru ca politicul nu mai are nici o legătura cu jurnaliștii independenți, cu părere de rău pentru publicul celei mai bune emisiuni din România, cu regretul ca îl las singur pe Rares, între lupi, fără sa îmi doresc asta, va spun la revedere! Sper sa ne reîntâlnim televizat cât mai curând! Rămân același soldat unei cauze drepte pentru țara mea! Nu pot fi complicele nici unei mașinațiuni… Ps: cel mai șocat a fost prietenul meu for ever, Rares, care a primit vestea odată cu mine… Oare cât s-a încasat pentru excluderea Oanei Stănciulescu și a mea de la Realitatea? Sper măcar sa fi meritat!!! Din păcate, sunt convins ca adevărata ținta este Rares și încăpățânarea lui de a rămâne o insula de antibolșevism și dragoste de o Românie frumoasa…”.

Guvernele ar putea sa intreprinda mai multe actiuni pentru a facilita conformarea fiscala doar prin utilizarea la maximum a noilor tehnologii

0
Autoritatile fiscale ar putea sa faca mai mult pentru a folosi intregul potential al noilor tehnologii pentru a reduce povara conformarii fiscale a contribuabililor, releva editia 2019 a raportului anual Paying Taxes realizat de PwC impreuna cu Banca Mondiala.   Raportul arata ca rezultatele medii globale in ceea ce priveste conformarea companiilor din punct de vedere fiscal sunt aproape neschimbate fata de editia de anul trecut in ceea ce priveste patru parametri cheie: timpul de conformare (237 de ore), numarul de plati (23,8), rata totala a taxelor si contributiilor sau TTCR (40,4%) si indexul post- declarare (59,6 puncte din 100).   Raportul Paying Taxes 2019 face o comparatie intre felul in care sunt taxate companiile in 190 de economii. Acesta analizeaza usurinta platii taxelor din fiecare tara participanta la studiu, prin raportare la o companie ipotetica, de dimensiuni medii.   De asemenea, România ocupă locul 49 în clasamentul global PwC Paying Taxes 2019 întocmit de PwC și parte a raportului Doing Business al Băncii Mondiale. Raportul PwC Paying Taxes, care măsoară ușurința cu care o companie medie își poate plăti taxele și impozitele, analizează 190 de economii din întreaga lume.     Studiul Paying Taxes 2019 ilustreaza modul in care evolutiile in materie de tehnologie fiscala, a tehnologiilor de raportare in timp real si a analizelor de date transforma capacitatile administratiilor fiscale. Cateva economii dezvoltate au continuat imbunatatirea sistemelor fiscale si au extins beneficiile acestora, atat pentru contribuabili, cat si pentru autoritatile fiscale. In acest fel au inregistrat scaderi semnificative in ceea ce priveste timpul petrecut pentru a pregati, a depune si a plati taxele, dar si in privinta reducerii numarului de plati.     Clasamentul pentru ediția 2019 a Paying Taxes se bazează pe analiza indicatorilor fiscali valabili pentru anul 2017 și ia în calcul numărul plăților realizate de o firmă medie pentru a-și îndeplini obligațiile fiscale, orele necesare conformării cu legislația fiscală și rata totală de impozitare, adică ponderea impozitelor, taxelor și contribuțiilor suportate de o firmă ca procent din profituri.   România se clasează înaintea altor țări din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește ușurința cu care companiile își pot plăti taxele, devansând Bulgaria (locul 92), Ungaria (locul 86) și Polonia (locul 69), însă în urma performerilor regionali: Țările Baltice (Letonia – locul 13, Estonia – 14, Lituania – 18).     Cu toate acestea, raportul constata faptul ca progresele inregistrate  in 2017 sunt relativ mici la nivel global. Faptul ca schimbarile la nivelul mediei globale sunt minore, in ciuda faptului ca 113 economii au introdus reforme fiscale in aceasta perioada, sugereaza ca acestea sunt limitate (raportul nu include reformele fiscale din Statele Unite care au fost introduse in 2018, din cauza inchiderii perioadei de colectare a datelor pentru editia aceasta a studiului Paying Taxes). De asemenea,schimbarile mici la nivelul mediei globale evidentiaza  faptul ca implementarea de noi tehnologii pentru conformarea fiscala poate creste povara administrativa, cel putin pe termen scurt, si ca o asemenea implementare necesita planificare atenta si consultare in avans. China, de exemplu, a intreprins, in mod sustinut, o serie de reforme in ultimii ani, inclusiv o mai buna comunicare intre autoritatile fiscale si contribuabili, noi sisteme online pentru depunerea documentatiei si plata impozitelor, perfectionarea formarii autoritatilor fiscale si a contribuabililor si integrarea diferitelor sisteme fiscale.   In timp ce multe dintre economiile analizate au facut imbunatatiri substantiale ale sistemelor fiscale in ultimii ani, concluziile raportului sugereaza, de asemenea, ca unele dintre acestea intampina dificultati in implementarea depunerii si platii online din cauza lipsei infrastructurii IT, a barierelor culturale si a legislatiei complexe.   Per ansamblu, concluziile raportului Paying Taxes 2019 sustin tendintele prezente inca din prima editie a acestuia din anul 2004:  
  • Timpul mediu necesar pentru conformare a scazut cu 84 de ore, iar numarul mediu al platilor cu 10,3 puncte din anul 2004 pana in prezent – imbunatatirea ambilor indicatori fiind datorata tehnologiei;
  • In anul 2017, impozitul pe profit a scazut in 58 de economii si a crescut in 37, in vreme ce contributii pentru angajati  au scazut in 17 tari si au crescut in 39. Aceasta tendinta, pe care o au mai multe economii, de a reduce componenta de taxare si contributii pentru impozitul pe profit si a o creste pe cea pentru munca a fost observata in fiecare an incepand cu 2005;
  • In medie, procesul de returnare a taxei pe valoare adaugata (TVA) dureaza 19,2 saptamani in tarile dezvoltate, dar perioada este de peste doua ori mai mare in tarile in curs de dezvoltare (44 de saptamani).
  De asemenea, raportul analizeaza impactul pe care il au diferitele niveluri de reglementare si competente asupra aplicarii legislatiei fiscale prin intermediul inspectiilor fiscale. O inspectie  poate varia foarte mult in ceea ce priveste durata si complexitatea – contribuabilii pot petrece pana la 128 de ore pentru a colecta informatiile necesare inspectorilor fiscali, desi pentru unii acest proces dureaza doar cateva ore. Este esentiala imbunatatirea calificarii inspectorilor fiscali pentru a asigura functionarea eficienta a unui sistem fiscal. 97% dintre economiile analizate ofera cursuri de pregatire si functionare angajatilor din sistemul fiscal, dar, numai 35% dintre economii ofera aceste cursuri in mod regulat.   Raportul Paying Taxes noteaza, de asemenea, faptul ca guvernele vor trebui sa ia in considerare modul in care noile tehnologii afecteaza natura si tiparele de ocupare a fortei de munca, generarea de profit si impactul asupra fluxurilor de venit care sunt disponibile pentru a fi impozitate.   „Tehnologia transforma natura locurilor de munca disponibile si a calificarilor necesare pentru a le putea ocupa.  Acest lucru va necesita investitii mai mari in capitalul uman, in special in sectorul invatarii si al dezvoltarii. In consecinta, este vital ca guvernele sa poata intelege provocarile viitoare si modul in care acestea pot dezvolta o rezistenta in ceea ce priveste impozitarea pe termen lung. Speram ca acest raport va fi de un real folos tuturor celor interesati in a construi sistemele fiscale mai eficiente, fie ca activeaza in interiorul guvernelor, al companiilor private, al sistemelor de invatamant sau al societatii civile”, spune Rita Ramalho din cadrul Bancii Mondiale.   „Acest raport evidentiaza faptul ca, atunci cand sunt implementate in mod strategic, noile tehnologii pot fi extrem de eficiente, atat pentru autoritatile fiscale, cat si pentru contribuabili. Totusi, este important de mentionat faptul ca imbunatatirea sistemelor fiscale nu vine doar prin simpla utilizare a   tehnologiei. Sistemele fiscale care sunt simple, coerente, bine intelese, si administrate in mod corespunzator, pot contribui la reducerea barierelor pe care companiile le intalnesc atunci fac trecerea de la economia informala, nefiscalizata, la cea fiscalizata. Astfel de sisteme pot mari baza de impozitare si creste veniturile statului fara a fi nevoie de introducerea de noi taxe. Pentru a face acest lucru, profesionistii in domeniul fiscal si factorii de decizie politica trebuie sa aiba acces la abilitatile si cunostintele corecte, iar tehnologia poate oferi suport in acest sens” a spus Andrew Packman, Liderul departamentului de transparenta fiscala si contributie fiscala din cadrul PwC. „Poziționarea României în prima treime a clasamentului global este un rezultat pozitiv, dacă o privim individual. Dacă analizăm în totalitate climatul economic în care România evoluează, devine foarte clar că este nevoie ca autoritățile fiscale să continue investițiile în infrastructura fiscală și în tehnologie. Cu cât gradul de informatizare și tehnologizare al autorității fiscale este mai ridicat, cu atât poziția în clasament va fi mai bună. Și asta se vede foarte bine la Țările Baltice, care ocupă poziții fruntașe în clasament. Noile tehnologii de  raportare financiară pot eficientiza procesele interne ale autorităților fiscale, inclusiv mecanismele de control și verificare fiind, în același timp, și în folosul contribuabililor”, spune Daniel Anghel, Liderul Departamentului de consultanță fiscală și juridică, PwC România. Clasarea țărilor din regiune este, în linii mari, similară cu cea de anul trecut. Se observă, însă, deteriorarea poziției Poloniei, care a coborât 18 poziții față de anul trecut, ca urmare a creșterii numărului de raportări fiscale. De cealaltă parte, Ungaria a avut o îmbunătățire a poziției în clasament,  urcând 7 locuri, până pe locul 86. Deși a recuperat considerabil, Ungaria este încă departe de poziția 77, pe care o ocupa acum doi ani.   Rata totală de impozitare măsoară ponderea taxelor și contribuțiilor suportate de către o firmă ca procent din profit. În clasamentul din acest an, rata totală de impozitare în România este de 40%, printre cele mai mici la nivel regional, în linie cu media globală de 40,4%. În ceea ce privește timpul necesar conformării cu legislația fiscală, România este printre performerii Europei Centrale și de Est, cu 163 de ore pe an. La nivel global este nevoie, în medie, de 237 de ore. În privința numărului plăților de impozite și taxe, o companie de talie medie din România trebuie să efectueze 14 plăți anual, similar cu situația de anul trecut. Statele baltice, împreună cu Polonia sunt printre cele mai eficiente din acest punct de vedere. Media globală este de 24 – similară cu anul trecut. *Indicatorul ia în calcul posibilitatea plății online a taxelor. Acolo unde aceasta există, chiar dacă plata are loc lunar, aceasta se contabilizează ca o singură plată anual. Despre raportul Paying Taxes 2018 Paying Taxes 2019 ia în calcul toate taxele și contribuțiile obligatorii pe care o companie de talie medie le are de achitat în decurs de un an. Taxele și contribuțiile calculate includ impozitul pe profit,  contribuțiile sociale și taxele cu forța de muncă plătite de angajator, impozitele pe proprietăți, taxele pe transferuri de proprietate, impozitul pe dividende, impozitul pe câștigurile de capital, taxele pe tranzacții financiare, taxele de colectare a deșeurilor, impozitele pe flotă și taxele pentru drumuri și alte mici taxe și impozite. Raportul Paying Taxes analizează ușurința plății taxelor în 190 de economii din întreaga lume prin luarea în calcul a trei mari indicatori: rata totală de impozitare, care măsoară ponderea taxelor și contribuțiilor suportate de către o firmă ca procent din profit, timpul necesar conformării cu legislația fiscală, adică numărul de ore pe care le alocă firma în cauză pentru a respecta obligațiile de raportare și de plată a taxelor impuse, și numărul de plăți pe care trebuie să le facă o companie pentru a-și îndeplini obligațiile fiscale.     Despre Grupul Bancii Mondiale Grupul Bancii Mondiale este, la nivel global, una dintre cele mai mari surse de finantare si cunostinte pentru tarile in curs de dezvoltare. Este compusa din cinci institutii asociate: Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare si Asociatia Internationala de Dezvoltare, care impreuna formeaza Banca Mondiala; Corporatia Financiara Internationala, Agentia de Garantare Multilaterala a Investitiilor si Centrul International de Reglementare a Diferendelor din Domeniul Investitiilor. Fiecare institutie joaca un rol distinct in in misiunea de lupta impotriva saraciei si de imbunatatire a standardului de viata pentru cetatenii tarilor in dezvoltare. Mai multe informatii sunt disponibile la www.worldbank.org, www.miga.org, and www.ifc.org.  

27 de manageri și antreprenori s-au înscris la programul EMBA Bucharest organizat de WU Executive Academy

0
  • 45% din totalul aplicanților sunt femei, în creștere față de media de 35% înregistrată în ultimii 3 ani;
  • rsta medie a participanților a crescut de la 35 la 37 de ani.
    București, 20.11.2018: WU Executive Academy, parte a Universității de Economie și Afaceri din Viena (WU) – cea mai mare universitate de business din Europa, a încheiat sesiunea de înscrieri pentru Executive MBA Bucharest, desfășurat la București și Viena. Cursurile au început pe data de 14 noiembrie 2018, iar în acest an Programul a atras 27 de manageri și antreprenori români și străini, dintre care 45% sunt femei, depășind astfel media de 35% a ultimilor ani. Rezultatele înscrierilor confirmă trendul de creștere a ponderii femeilor care ocupă poziții de management în companiile din România.   Studenții care vor urma începând cu luna aceasta cursurile EMBA Bucharest provin din domenii de activitate variate, de la IT și telecomunicatii (aproape 30%), inginerie și construcții, la comerț, bănci sau industria farmaceutică, au o experiență profesională medie de 15 ani și o experiență managerială medie care depășește 7 ani. 24 dintre aplicanți sunt români, iar 3 sunt manageri internaționali care activează în România, proveniți din Canada, Franța și Ungaria. Vârsta medie a acestora este de 37 de ani, față de 35 de ani în trecut.   „Mă bucur să observ că tot mai multe femei aflate în poziții de conducere decid să investească într-un Executive MBA de calitate, cu scopul de a se dezvolta pe plan profesional, dar și personal. Femeile manager se remarcă prin rezultate deosebite în domeniile în care activează, și sper ca în viitor ponderea lor să crească în companiile din România, pe măsura îmbunătățirii nivelului de trai și a modernizării concepțiilor ce țin de management. WU Executive Academy susține accesul la educație executivă de top a managerilor performanți și pasionați, prin bursele extrem de atractive pe care le oferă, de până la 35% din taxa de şcolarizare. Printre acestea sunt bursele de merit, bursele pentru femei lider, burse pentru antreprenori etc.” a declarat Adriana Codruța Georgescu, Program Manager, Executive MBA Bucharest.   Prezent pe piața românească de 12 ani, EMBA Bucharest este unul dintre cele mai apreciate programe de educație executivă din țară. Pe plan local, acesta a fost desemnat „Cel mai bun program de Executive MBA din România”[1] în anii 2008, 2010, 2014 și 2015, iar pe plan internațional se regăsește în top 50 programe EMBA[2].   Succesul său se datorează atât reputației profesorilor și universităților la care aceștia predau, cât și celor trei module internaționale, desfășurate în Austria și SUA, care oferă studenților ocazia de a interacționa cu manageri din companii diverse, aflate fie în perioade de tranziție, fie într-o fază de globalizare a business-ului. De asemenea, Executive MBA Bucharest este printre puținele programe a căror structură a cursurilor este axată în proporție de peste 80% pe latura practică, prin studii de caz internaționale de actualitate, iar tehnica de curs permite și încurajează interacțiunea studenților între ei și cu alumni, prin organizarea de guest lectures.   Unul dintre punctele forte care sporesc și mai mult calitatea acestui program este tripla acreditare – EQUIS, AMBA și AACSB deținută de WU Executive Academy, care plasează universitatea printre cele 1% din totalul de 750 universități și școli de business internaționale ce beneficiază de această acreditare.   Peste 315 de manageri și antreprenori au urmat cursurile Executive MBA Bucharest până în prezent, iar 68% dintre aceștia au realizat progrese solide în carieră după absolvire. Programul include 14 module, desfășurate pe parcursul a 18 luni, în regim part-time, oferind managerilor posibilitatea de a-și continua activitatea profesională.   Despre WU Executive Academy: WU Executive Academy este parte a Vienna University of Economics and Business (WU), cea mai mare universitate de business din Europa și una din cele două universități de afaceri din lume vorbitoare de limba germană care îndeplinesc standardele înalte ale acreditărilor AACSB, AMBA și EQUIS. Cu o tradiție de peste 100 de ani, WU este unul dintre principalii furnizori de educație managerială în Europa Centrală și de Est, iar programele și rezidentiatele sale se desfășoară în peste 15 țări de pe 4 continente. Portofoliul WU Executive Academy include atât programe de MBA, EMBA, Professional MBA, Master of Laws, cât și certificări universitare, programe corporate și diverse seminarii.   Despre Executive MBA Bucharest Lansat în 2006, programul Executive MBA Bucharest a fost desemnat “Cel mai bun program de Executive MBA din România” în anii 2008, 2010, 2014 și 2015. În prezent, este singurul program triplu acreditat (EQUIS, AACSB și AMBA) din România. [1] Conform Top MBA realizat de Ziarul Financiar [2] Conform Top EMBA realizat de prestigioasa publicatie Financial Times (cel mai important top MBA la nivel mondial)

România la summitul european al afacerilor familiale

0
  La Bruxelles s-a desfăşurat al V-lea summit european al afacerilor familiale, cu prezentarea în faţa exponenţilor Parlamentului European a perspectivei în domeniu pentru Noua Europă. România a fost reprezentată de o delegație a asociaţiei naţionale de profil Family Business Network România (FBN România), formată din: Florin Madar – președintele FBN România si fondator al grupului Temad, Maria Iosif – membru al FBN România și fondator al Novaintermed, av. Mihaela Hârşan – secretar general al FBN România (foto). Maria Iosif subliniază: „Am cunoscut la summit oameni cu experiență multigenerațională în afaceri, oameni care au avut un impact deosebit în businessul lor, restructurându-l complet atunci când a fost nevoie, aducând un spirit nou ancorat in contemporaneitate, care uneori răsturna poziția conservatoare a generațiilor anterioare, manifestând flexibilitate și adaptabilitate; oameni care au adus un salt calitativ si cantitativ în companiile familiilor lor, iar asta, pentru un antreprenor român aflat la prima generație, este un aport neprețuit de informație utilă”. Florin Madar: „La summitul afacerilor de familie din Bruxelles, politicieni precum Gunther Oettinger – comisar european pentru buget şi HR și Martina Dlabajova – membru în Parlamentul European, având în spate experiență antreperenorială, ne-au încurajat să construim și să menținem un dialog permanent cu politicul, în scopul informării continue asupra nevoilor de business specifice, astfel ca impactul inițiativelor legislative să fie constructiv si benefic”. În urma reuniunii au fost sintetizate mai multe aspecte determinante pentru etapa următoare: „Uniunea Europeană trebuie să se asigure că întreprinderile sale pot beneficia de oportunitățile pieței unice, de globalizare, și că acestea, la rândul lor, vor aduce beneficii cetătenilor Europei. Uniunea Europeană  trebuie să creeze echitate financiară și să promoveze un sistem care să încurajeze acumularea de capitaluri proprii. Război pentru talente a fost un alt subiect de interes pentru reprezentanții afacerilor prezenți la summit, aceștia subliniind că UE trebuie să se concentreze asupra furnizării de competențe adecvate pentru locurile de muncă și că întreprinderile și indivizii pot să facă față schimbărilor tehnologice tot mai rapide. O atenție deosebită trebuie acordată colaborării dintre antreprenori, guvernele naționale şi instituțiile europene, in scopul promovării uceniciei și al invățării la locul de muncă, prin promovarea unui sistem educațional dual, astfel încât deficitul de competențe să poată fi acoperit din resurse proprii. Pentru UE este vitală existența unui regim internațional de comerț liber puternic. Sub amenințarea unei reacții protecționiste din partea S.U.A și riscul ca instituțiile și regulile UE şi cele globale să devină tot mai greoaie pentru afacerilie de familie europene, acum a devenit o urgență să ne asigurăm că UE poate și va vorbi cu o singură voce. Transferul succesiunii de afaceri este și va fi întotdeauna o provocare enormă pentru întreprinderile familiale. Pregătirea corectă  a generației următoare și încurajarea acesteia în mod corespunzător de către mediul juridic, administrativ și fiscal, asigură potențial uriaș pentru reînnoire și creștere în Europa. Afacerea de familie este acel business construit și dezvoltat de familie de-a lungul generațiilor, incluzând valori, tradiții și cunoaștere. Ca urmare, datorită complexitătii succesiunii afacerilor de familie, a fost subliniată importanța mediului în care are loc transferul, astfel încât să se ofere afacerii de familie cea mai bună șansă de supraviețuire”. Întreprinderile europene de familie susțin că „o cale favorabilă de dezvoltare a afacerilor este mai presus de toate prioritizarea pregătirii de cetățeni cu reale competențe profesionale și crearea de locuri de muncă corespunzătoare pregătirii acestora”.

Se fac noi angajări la nivel național

0
Potrivit datelor furnizate de agentii economici privind locurile de munca vacante, in evidentele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca sunt inregistrate 31.325 locuri de munca, in data de 19 noiembrie 2018, conform datelor Wall-Street.ro.   Totodată, la nivel national, cele mai multe locuri de munca sunt oferite pentru: muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor (2.842), agent de securitate (2.369), lucrator comercial (1.459), lacatus mecanic (1.455), muncitor necalificat in industria confectiilor (1.364), manipulant marfuri (955), confectioner-asamblor articole din textile (949), ambalator manual (792), montator subansamble (744), vanzator (658), potrivit sursei citate.

PIB-ul ridică noi semne de întrebare

0
Ritmul de creştere economică va rămâne peste cel estimat iniţial la 5,2% dar se va reduce în partea a doua a anului de la 5,8% undeva spre 5,4% (ponderile celor două semestre nu sunt egale), pentru a ieşi media de 5,6% avansată, potrivit Curs de guvernare.ro. “Ca urmare a luării în considerare a creșterii economice de 5,6%, față de 5,2% cât a fost avut în vedere la elaborarea legii bugetului la începutul acestui an și a unui PIB de 837,1 miliarde lei, față de 815,2 miliarde cât s-a estimat inițial prin proiectul de act normativ, se propune o suplimentare a cheltuielilor”, a declarat, vineri, ministrul Ionuț Mișa, într-o conferință de presă susținută la sediul ministerului. (Agerpres) Înainte ca instituţia specializată din subordinea Guvernului, CNP, să anunţe prognoza de toamnă privind evoluţia economiei româneşti, a fost avansată o nouă valoare pentru PIB-ul acestui an, mai mare cu circa 22 de miliarde de lei. Motivul invocat fiind o estimare în creştere a avansului economic în preţurile perioadei de bază (2016) de la 5,2% la 5,6%.   De asemenea, cele aproximativ 22 de miliarde de lei în plus trebuie foarte serios examinate, mai ales că seamănă ( coincidenţă interesantă) cu o poveste de acum câţiva ani, când PIB-ul pe 2011 a fost prezentat de CNP în baza calculelor efectuate de INS.

Românii, la un pas de sărăcie

0
Aproximativ 37% dintre români au cheltuieli lunare similare cu venitul încasat, ceea ce nu le permite să pună bani deoparte, iar 6 din 10 au obligații financiare, precum credite sau împrumuturi, arată o cercetare sociologică realizată la comanda companiei de recuperare creanțe Kruk România, conform datelor Profit.ro. De asemenea, datele cercetării online realizată de iSense Solutions arată și că 30% dintre cei care au deja credite ar dori să acceseze un nou împrumut în anul care vine, lucru ce ar putea duce la supraîndatorare. Românii au cea mai mare încredere în bănci atunci când iau un împrumut, 83% dintre aceștia spunând că ar apela la astfel de instituții în cazul în care ar avea nevoie de bani. 14% dintre români au menționat că ar lua un împrumut de la o instituție financiară non-bancară, dacă o instituție bancară ar refuza să le acorde împrumutul, potrivit sursei citate. Cei care s-au confruntat cu probleme financiare sunt mai precauți: 17% dintre cei fără datorii ar face un împrumut cu o valoare cumulând veniturile familiale pe 3 ani, în timp ce numai 10% dintre cei care deja au datorii ar împrumuta o astfel de sumă.