Economia românească are nevoie de specialiști în noile tehnologii Industry 4.0 – a patra revoluție industrială definită de sisteme cyber-fizice, de IoT (Internet of Things), cloud și AI (Inteligență Artificială). În cadrul proiectului ,,Industria de Mâine”, cofinanțat cu fonduri europene (POCU), 559 de manageri, angajați și antreprenori din diverse domenii s-au specializat în noile tendințe în digitalizare, producția automatizată și sistemul integrat de echipamente și resurse umane.
Industry 4.0 presupune o transformare majoră a întregii producții prin unificarea tehnologiilor digitale și a Internetului cu industria convențională. Astfel, o producție automatizată și interconectată are la baza un sistem integrat de echipamente, mașini, angajați, dispozitive mobile și sisteme IT.
România se află în prim-plan, din acest punct de vedere, implementarea noilor tehnologii devenind o realitate în multe domenii economice, de la la construcții, la industria prelucrătoare, IT și comunicații.
Pentru a fi implementat, noul val tehnologic are nevoie de specialiști, iar proiectul „Industria de Mâine”, derulat de Best Smart Consulting, a dezvoltat soluții concrete de training în acest sector.
În perioada mai 2018 – mai 2019, 420 de manageri, 91 de angajați din departamentul de Resurse Umane și 48 de antreprenori din regiunile Nord-Est, Centru și Nord-Vest s-au specializat în Industry 4.0, prin participarea la peste 50 de cursuri de specializare și perfecționare, 10 workshopuri pe tema „INDUSTRY 4.0 – Granița între ieri și mâine”, susținute de traineri cu experiență în domeniul industrial.
A fost oferită consultanță pentru 16 companii pentru îmbunătățirea proceselor, precum și pentru 48 de antreprenori pentru planificare strategică. În total, în cadrul proiectului „Industria de Mâine”, au fost sprijinite pentru dezvoltare eficientă și durabilă 155 de companii: 122 IMM-uri (Întreprinderi Micro, Mici și Mijlocii), 28 de firme mari cu profil industrial și 5 PFA-uri (Persoane Fizice Autorizate) și II-uri (Întreprinderi Individuale).
„În condițiile în care economia trece printr-o criză acută de forță de muncă, perfecționarea resursei umane a devenit o componentă strategică în business. Cursurile de perfecționare, trainingurile și workshop-urile sunt de natură să asigure companiilor vizate un avantaj semnificativ în asigurarea tranziției la revoluția Industry 4.0”, a declarat Ligia Neacșu, managerul proiectului.
În urma implementării proiectului, 420 de manageri au dobândit competențe noi legate de Industry 4.0, 91 de angajați ai departamentului Resurse Umane posedă acum cunoștințe despre Industry 4.0 care îi vor ajuta în procesul de recrutare, iar 48 de antreprenori dețin noi competențe antreprenoriale acreditate ANC în contextul Industry 4.0. De asemenea, 261 de persoane au fost informate despre tendințele în digitalizare și Industry 4.0 în cadrul workshopurilor organizate în cadrul proiectului.
„Prin intermediul programului Academia Industrială, perfecționarea angajaților din fiecare departament va continua și în următoarea perioadă”, a mai spus managerul Best Smart Consulting.
DESPRE PROIECT
Proiectul ,,Industria de Mâine’’ (www.industriademaine.ro), cod MySMIS 117860, este derulat de compania de training și consultanță Best Smart Consulting, fiind cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020 (contract POCU/227/3/8/117860), în valoare de 3.491.952,03 lei, din care 3.195.327,13 lei (95%) obținuți prin finanțare nerambursabilă. Obiectivul proiectului a fost sprijinirea companiilor cu profil industrial care au puncte de lucru în regiunile Nord-Est, Centru și Nord-Vest în eforturile acestora de a-și specializa angajații pentru revoluția Industry 4.0.
Pentru detalii, contactați echipa „Industria de Mâine’’, la nr. de tel 0726.268.256 sau email vanzari@bestsmart.ro
Întregul Departament de pictură al Universităţii Naționale de Arte din București – UNArte expune în perioada 18 mai-9 iunie 2019 la New York, la Galeria RIVAA sub genericul „Another East”. Considerată „unul dintre cele mai mari proiecte expoziționale româneşti realizate în Statele Unite în ultimii ani”, expoziţia este realizată de Institutul Cultural Român de la New York în colaborare cu UNARTE. Expun Ion Anghel, Cezar Atodiresei, Cătălin Bălescu, Traian Boldea, Marcel Bunea, Petru Lucaci, George Mircea, George Moscal, Alexandru Rădvan, Mihai Sîrbulescu și Andrei Tudoran, caracterizaţi de faptul că sunt recunoscuţi ca „artiști de referință cu o activitate prodigioasă, nu de puține ori dezvoltată și în domenii conexe picturii, asociați așa-numitei Școli de la București”. Curatorul proiectului este rectorul UNArte, Cătălin Bălescu. Perspectiva critică este oferită de criticul de artă Cristian-Robert Velescu.
După cum o recomandă iniţiatorii, „expoziția Another East lansează o invitație la descoperirea unei dimensiuni diferite a artei vizuale și a culturii din Europa de Est. Titlul nu se referă la un posibil conținut politic al lucrărilor, ci semnalează anumite particularități culturale, estetice și chiar emoționale care îi disting pe artiștii est-europeni. De asemenea, prin corespondențele profunde dintre lucrări, dincolo de diversitatea mijloacelor și formulelor plastice, expoziția evocă atmosfera Bucureștiului și a Universității Naționale de Arte din București, în mod tradițional, încă de la înființarea sa acum mai bine de 150 de ani, un spațiu al libertății de exprimare și al căutărilor originale. Proiectul face parte din strategia ICR New York de promovare în spațiul nord-american a artiștilor români contemporani de primă mărime, în proiecte individuale colective apte să exprime diversitatea spațiului vizual românesc, precum și racordarea acestuia la marile curente artistice actuale”.
Prezidiul Academiei Române a semnalat că nu a comandat Barometrul de opinie publică realizat de INSCOP Research: „Un asemenea sondaj cu tentă electorală, apărut în plină campanie electorală, nu a fost niciodată comandat de Academia Română”.
Ulterior acestei semnalări şi în urma şedinţei Biroului prezidiului Academiei Române de miercuri, 15.05.2019, ora 9.00, desfășurată în prezența președintelui Academiei Române, acad. prof. univ. dr. Ioan-Aurel Pop, Institutul de Ştiinţe Politice şi Relaţii Internaţionale „Ion I. C. Brătianu” al Academiei Române face o serie de precizări:
Institutul de Ştiinţe Politice şi Relaţii Internaţionale „Ion I. C. Brătianu” al Academiei Române (ISPRI), ca instituție autonomă, cu personalitate juridică, își poate selecta singur temele și obiectivele de cercetare, în acord cu profilul și obiectivele instituției și în consultare cu Academia Română (AR).
AR nu este responsabilă în niciun fel de rezultatele cercetăriilor desfășurate de institutele din subordine, dar sprijină orice demers de cercetare științifică, în orice domeniu, care vine în concordanță cu agenda de cercetare a respectivelor institute. Barometrul de opinie prezentat în Aula Academiei Române în ziua de luni 13 mai 2019, este în concordanță cu agenda de cercetare a ISPRI și a fost realizat strict în conformitate cu aceste obiective. ISPRI a realizat, în parteneriat cu institutul Inscop Research, primul Barometru de opinie al după 2007, realizat profesionist, științific și pe toate dimensiunile societății românești: socială, politică, economică, financiară, politică externă și de securitate etc.
Barometrul cuprinde circa 100 de întrebări, din domenii diverse, altele decât cel politic. Nu a existat și nu există vreo tentă politică sau electorală în acest demers care să poată fi reproșată cuiva, fie inițiatorului al proiectului (ISPRI), fie realizatorului tehnic (INSCOP Researh) fie instituției diriguitoare (AR). De altminteri, cu ocazia prezentării publice (vezi aici), aceste precizări au fost făcute explicit și repetat de către vorbitorii la eveniment (acad. Victor Voicu, vice-președinte al Academiei Române, prof. univ. Dumitru Sandu, prof. univ. Dan Dungaciu, conf. univ. Darie Cristea, cercetător Lucian Dumitrescu). Singura interpretare așa zis electorală a cercetării este analiza corelației dintre rezultatele votului și nivelul de participare la vot al populației. Stric pe baza acestei corelații au fost făcute estimările, sugerându-se limpede, argumentat științific/metodologic, că ierarhiile politice finale se vor decide pe baza acestui criteriu. În acest spirit cercetarea a prezentat mai multe variate de rezultate, în funcție de criteriul mai sus amintiti, sugerând și o serie de tendințe din această perspectivă. Nu există nicio altă implicație a cercetării noastre, după cum vom prezenta pe larg în materialele dedicate analizei rezultatelor (www.larics.ro, www.inscop.ro, www.ispri.ro).
Precizăm și cu această ocazia că ISPRI și INSCOP Researh vor pune la dispoziția publicului și a specialiștilor nu doar rezultatele sondajului, dar și baza de date utilizată în acestă cercetare. Precizăm că acest demers este aproape unic pe piața cercetărilor de acest tip din România, dar care vine să probeze, odată în plus, buna credință a celor care au realizat cercetarea.
În concluzie: a. nu există nicio intenție politică sau electorală în demersurile de cercetare ale institutelor AR, și orice interpretare de acest tip este neinformată, neavenită și neconfromă cu realitatea. Reacția presei, de înțeles, poate, în atmosfera de campanie electorală, nu se poate substitui unui demers de bun simț, care înseamnă plecarea de la realități, de la cercetarea concretă, nu de la relatări (de multe ori) partizane și simpliste; b. nu există niciun război între AR și institutele sale, după cum abuziv și neadevărat au acreditat unele organe de presă. Există doar intenția fermă și declarată a AR și a institutelor din subordine de a nu se implica în demersuri de tip politic sau electoral.
În ceea ce privește ISPRI, acesta își va continua activitatea pentru care funcționează sub egida AR. Rezultatele sale vorbesc de la sine despre rolul și menirea acestuia. De asemenea, va continua Barometrul de Opinie așa cum s-a angajat, ca un demes strict științific, academic, menit să dea seama nu doar de profilul actual, dar și de evoluția societății românești în ansamblul său. Dimensiunea politică este doar una dintre ele, nu singura, iar orice referire directă sau indirectă la acestă dimensiune va încerca să evite, ca și până acum, dar cu mai mult succes, orice tentă sau aluzie de tip electoral. Orice încercare de a denatura faptele, intențiile sau rezultateleo unor acțiuni ale ISPRI sau ale AR este neproductivă și nu ajută în niciun caz societatea românească, care vede în AR astăzi al treilea pilon al încrederii publice, după Armata Română și Biserica Ortodoxă.
Prof. univ. dr. Dan DungaciuDirector, Institutul de Ştiinţe Politice şi Relaţii Internaţionale „Ion I. C. Brătianu” al Academiei Române
Universitatea din București, printr-o echipă formată din 11 studenți de la Facultatea de Limbi și Literaturi Străine și de la Facultatea de Administrație și Afaceri, a obținut două medalii de aur, o medalie de argint și opt medalii de bronz în competiția europeană de strategii de marketing Markstrat (program intensiv dezvoltat în consorţiul european Dukenet), desfăşurată la Universidad CEU Cardenal Herrera Valencia, Spania.
Medaliaţii sunt:
aur – Rebecca Dumitrăchescu, Denisa Roxana Cremenescuargint – Elena Vladubronz – Ana Alexandra Băcescu, Mihaela Cristiana Ștefan, Luminița Dumitru, Anamaria Cătălina Dinu, Ilinca Brehuescu, Valentina Mihaela Barbu, Maria Irina Diaconu, Andrei-Răzvan Ungureanu.
Medaliile au fost obţinute pentru „buna utilizare a limbajului terminologic specific domeniului marketing, a conceptelor teoretice de marketing și management și a competențelor IT, demonstrându-și cunoștințele de limba engleză, dar și competențele de autoevaluare și de reacție în situații-limită”. De asemenea, au obţinut medalii cadrele didactice coordonatoare, prof. univ. dr. Diana Ioniţă și asist. univ. dr Cătălin Grădinaru, pentru activitatea de monitorizare și de evaluare a rapoartelor scrise și a prezentării finale.
Universitatea din Bucureşti reaminteşte că „Dukenet este o reţea care a fost înfiinţată acum 25 ani şi care cuprinde universităţi importante din Europa. Începând cu anul 2008, Universitatea din Bucureşti a devenit partener cu drepturi egale, urmând să trimită anual studenţi de la Facultatea de Limbi și Literaturi Străine și Facultatea de Administrație și Afaceri la un stagiu intensiv de strategii de marketing. În anii anteriori, distincțiile primite în cadrul competiției au deschis uşile companiilor multinaţionale la angajare, făcând diferenţa dintre absolvenţii noştri şi alți candidaţi”.
Experiențe multisenzoriale imersive cu artiștii vizuali Alex Mirutziu (România) şi Piotr Krzymowski (Polonia) oferă Institutul Cultural Român din Londra joi, 16 mai, ca parte a colaborării cu revista britanică de artă contemporană Contemporary Lynx. După cum anunţă organizatorii, cei doi artişti „vor vorbi despre locul și rolul creației lor în contextul artistic actual și își vor prezenta cele mai recente proiecte – instalațiile tête-à-tête și swombie ale lui Piotr Krzymowski, o analiză a impactului tehnologiei asupra vieții de zi cu zi, precum și proiectul video pe care Alex Mirutziu îl va prezenta, în premieră, la Galeria Sabot din Cluj-Napoca la finele acestei luni. Artistul român va vorbi, de asemenea, despre scena artistică din Cluj-Napoca, temă ce face subiectul articolului său publicat în ultimul număr al revistei britanice. Programul va fi completat muzical de un DJ-set al producătorului polonez Adrian Magrys, co-fondatorul casei de discuri Lanquidity Records, care va introduce publicul în atmosfera jazz-ului experimental din Europa de Est a anilor ’60”.
Evenimentul se desfăşoară cu ocazia lansării unui nou număr al revistei Contemporary Lynx, este organizat cu susținerea Ambasadei Poloniei în Marea Britanie și a Institutului Cultural Polonez și este inclus în programul Festivalului Zilele Patrimoniului Polonez. ICR Londra îşi continuă astfel strategia „de a promova, pe parcursul anului 2019, numeroși artiști vizuali români aparținând unor generații și medii creative diverse, dar și de a colabora cu organizații britanice de profil, cu scopul de a atrage un public nou și specializat”.
Alex Mirutziu este caracterizat a fi „un artist care, prin performance, instalații sau text, e preocupat de maniera în care spațiul se reorchestrează în urma unei finalități. A creat un colectiv, TAH29, cu un hiper-obiect, mai precis, cu el însuși la vârsta de 29 de ani și activează des în această structură. Dincolo de activitatea sa artistică, Mirutziu e interesat și de practicile teoretice, colaborând cu diferiți artiști, scriitori, muzicieni, designeri sau filosofi străini sau instituții de prestigiu, precum Royal College of Arts, Londra, Von Kraal Theatre, Estonia, Konstfack, Stockholm sau Bezalel University of Art and Design, Tel Aviv. În 2016, Mirutziu a fost artist rezident la Fundația Delfina din Londra, rezidență urmată de prezentarea performance-ului Doing sub thinking la Royal Academy of Arts în urmă cu un an, în cadrul Festivalului Block Universe”. Piotr Kamil Krzymowski este recomandat de faptul că „a studiat artele plastice la Colegiul de Artă și Design Central Saint Martins din Londra. Artistul lucrează cu medii diverse, printre care: fotografia, instalația sau colajul. Acționând ca arhivist al vremurilor noastre, Krzymowski se concentrează în principal pe cultura digitală și examinează efectele noilor tehnologii în activitățile cotidiene, precum și a schimbărilor în comportamentele umane ce rezultă din acestea. Artistul a avut numeroase expoziții solo și de grup în galerii și instituții, printre care: ICA (Londra), CCA (Glasgow), Whitechapel (Londra), CoCA (Torun), Bienala din Liverpool, Tate Modern (Londra), Galeria Kasia Michalski (Varșovia) și Galeria L’étrangère (Londra)”.
Digi Communications (simbol bursier DIGI), compania mamă a RCS&RDS, a anunţat pierderi de 17,6 milioane euro în primul trimestru al acestui an, de la un profit net de 14,8 milioane euro în perioada similară a anului anterior, scrie News.ro.
Veniturile au crescut în primele trei luni cu 20,8% în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 232,8 milioane euro la 281,2 milioane euro.
„Anul 2019 este un an important atât pentru principalele două pieţe ale grupului, cât şi pentru operaţiunile din Spania. În România, vom continua extinderea reţelei de telefonie mobilă şi întărirea poziţiei pe piaţa serviciilor mobile. În Ungaria, lansăm în curând serviciile de telefonie mobilă, pe o piaţă matură şi într-un context competitiv complex. Ţinând cont de nevoile în creştere ale clienţilor noştri şi de evoluţia generală a sectorului comunicaţiilor electronice, ne dorim să menţinem ritmul de dezvoltare din ultimii ani”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Grupului Digi Communications.
De asemenea, Digi Communications NV este compania mamă a operatorului de comunicaţii electronice, RCS&RDS, liderul pieţei de internet, pay-tv şi servicii convergente, în România, cu operaţiuni şi în Ungaria, Spania şi Italia, potrivit sursei amintite.
În România, Grupul Digi este, în prezent, cel mai mare angajator privat din mediul antreprenorial local, cu circa 13.000 de angajaţi (peste 15.000 pe toate pieţele unde desfăşoară operaţiuni). În ultimii zece ani a virat la bugetul de stat şi al asigurărilor sociale şi de sănătate peste 1 miliard euro, sub formă de impozite, taxe şi alte plăţi către instituţiile statului.
Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a stagnat la 3,28%, iar indicele ROBOR la 6 luni a scăzut la cel mai mic nivel din ultimele şase săptămâni, potrivit datelor publicate joi de Banca Naţională a României (BNR).
Miercuri, indicele ROBOR la 3 luni a coborât la 3,28%, cel mai scăzut nivel din 2 aprilie, când a fost 3,23%, scrie News.ro
De asemenea, indicele ROBOR la 6 luni a scăzut la 3,37%, cel mai mic nivel din 2 aprilie, când a fost tot 3,32%.
ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituţiile bancare din România, în lei, iar evoluţia sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piaţă.
Produsul Intern Brut pe primul trimestru din 2019 a crescut cu 5% în termeni reali faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent (5,1% ajustat după sezonalitate, valoare ce va fi comunicată la Eurostat pentru comparabilitate cu alte state membre ale Uniunii), potrivit Curs de guvernare.ro.
Conform aceluiaşi comunicat „semnal” al INS, avansul faţă de trimestrul precedent a fost de 1,3% (tot ajustat sezonier).
De asemenea, rezultatul brut comunicat oficial se prezintă peste aşteptări şi mai bun decât în cele patru trimestre ale anului trecut, cu toate că avansul principalei componente ce determină avansul valorii adăugate brute, industria, s-a redus în T1 2019 la doar 1,2% faţă de 5,9% în T1 2018.
De asemenea, ponderea primului trimestru în rezultatul de ansamblu al unui an este relativ redusă, undeva în jur de 20% în loc de 25%, cât ar fi fost în cazul unor rezultate distribuite uniform pe parcursul celor patru trimestre ale anului, conform sursei amintite.
Totodată, pe fondul unui trend de creştere a preţurilor din sector, care se vor traduce într-un deflator ( echivalent cu inflaţia din întreaga economie, nu doar la populaţie) ce va tinde să reducă în termeni reali creşterea economică consemnată în preţuri curente.
Peste 28.800 de locuri de muncă sunt vacante la nivel național, anunță Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM).
Cele mai multe oferte sunt pentru agent de securitate și lucrător commercial, conform datelor Profit.ro.
De asemenea, potrivit datelor furnizate de agenții economici privind locurile de muncă vacante, în evidențele ANOFM, sunt disponibile 28.870 de locuri de muncă, scrie News.ro. La nivel național, cele mai multe locuri de muncă sunt oferite pentru: agent de securitate (2.945), lucrător comercial (1.235), muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor (920), paznic (893), muncitor necalificat în industria confecțiilor (856), muncitor necalificat la demolarea clădirilor, căptușeli zidărie (715), manipulant mărfuri (689), ucenic (665), confecționer-asamblor articole din textile (648), șofer autocamion/mașină de mare tonaj (505).
Totodată, oferta locurilor de muncă la nivel național poate fi consultată pe site-ul ANOFM (www.anofm.ro), la secțiunea Persoane fizice/Locuri de muncă vacante. În ceea ce privește locurile de muncă la nivel județean, aceste informații pot fi vizualizate pe pagina de internet a fiecărei agenții pentru ocuparea forței de muncă județene/municipale sau la sediul acestora.
Grupul Regus, lider internațional pe piața soluțiilor de spații de birouri flexibile, anunță deschiderea Primavera Regus Center, pe Calea Dorobanților 32, cea de a zecea locație Regus din București, pe data de 15 mai 2019.
De asemenea, în decursul lunii a mai a avut loc și deschiderea Sun Regus Center, a noua locație deținută de Regus în capitală, la etajul al treilea din Sun Business Centre, pe Șoseaua Văcărești 391.
Primavera Regus Centre are o suprafață de 1180 mp dedicată spațiilor de co-working, birourilor individuale și sălilor de întâlniri, într-o clădire formată din două secțiuni distincte – o vilă veche, renovată, ocupată de Institutul Goethe și o zonă modernă de spații de birouri.
În același timp, Sun Regus Centre are o suprafață de 1050 mp și este amplasat la etajul al treilea din Sun Business Center, în incinta centrului comercial Sun Plaza și dispune de birouri individuale cu lumină naturală, zone de co-working și săli de întâlnire cu un design modern și elegant.
Ambele centre Regus oferă facilități de clasa A, precum sisteme de climatizare, lumină naturală, Wi- Fi, locuri de parcare, flexibilitate în compartimentare, servicii de pază și curățenie a clădirilor sau restaurante în proximitatea birourilor.
Pe lângă cele două centre recent deschise, Regus mai deține în București încă 8 locații. Portofoliul companiilor pe care Regus le deține în România este format din start-up-uri, companii locale și companii multinaționale din domenii precum IT&C, consultanță, telecomunicații, turism, resurse umane sau e-commerce.
Regus a început activitatea din România în București, în anul 1999 și acum deține 10 centre Anchor Plaza, City Center, Green Gate, Charles de Gaulle Plaza, Floreasca Plaza, World Trade Center, Hermes, Iride Business Center, Sun Regus Centre și Primavera Regus Centre.