Resțantele la creditele în lei s-au micșorat în aprilie

0
Valoarea totală a creditelor restante în lei ale populației și firmelor, înregistrată în luna aprilie 2018, se cifrează la 5,22 miliarde de lei, în scădere cu 1% față de suma raportată în martie 2018, iar restanțele la creditele în valută au coborât cu 1,47%, la 4,21 miliarde de lei (echivalent), conform unui raport al Băncii Naționale a României (BNR). De asemenea, totalul creditelor în lei atingea, în aprilie, 152,94 miliarde de lei (cu 1,38% peste valoarea din luna precedentă), din care 63,32 miliarde de lei erau sume contractate de agenții economici și 85,58 miliarde de lei împrumuturi efectuate de populație. Creditele în valută totalizau 88,16 miliarde echivalent lei în aprilie 2018 (cu 0,36% mai puțin față de martie 2018), din care 44,89 miliarde de lei împrumuturi contractate de agenții economici și 40,23 miliarde de lei credite luate de populație. În același timp, bucureștenii aveau, la finele lunii aprilie, credite în lei restante în suma de 1,85 miliarde de lei și în valută de 2 miliarde de lei (echivalent). Totalul creditelor în lei contractate în Capitală ajungea la 55,35 miliarde de lei, iar al celor în valută la 42,94 miliarde de lei.

INS: Managerii preconizează creșteri în domeniile economiei

0
Managerii estimează o creștere a activității în construcții, comerțul cu amănuntul și servicii, o creștere moderată a numărului de salariați în construcții și servicii, precum și o creștere a prețurilor în construcții și în comerțul cu amănuntul, potrivit Tendințelor în evoluția activității economice în perioada mai – iulie 2018, publicate marți de Institutul Național de Statistică. În cadrul anchetei de conjunctură din luna mai 2018, managerii din industria prelucrătoare preconizează pentru următoarele trei luni, creștere moderată a volumului producției (sold conjunctural +14%), conform datelor centralizate de Agerpres. Pentru activitatea de fabricare a băuturilor se va înregistra tendință de creștere accentuată (sold conjunctural +47%), în timp ce, pentru activitatea de fabricare a produselor farmaceutice de bază și a preparatelor farmaceutice se va înregistra scădere (sold conjunctural -27%), potrivit sursei citate. În sectorul de servicii se estimează creștere moderată a numărului de salariați (sold conjunctural +7%). Conform opiniei managerilor, prețurile de vânzare sau de facturare ale prestațiilor vor avea tendință de creștere moderată (sold conjunctural +7%).

Bugetul UE: Sectoarele culturale si creative/ Programul Erasmus/ Justiție, drepturi și valori europene/ Lupta împotriva fraudei

0
În cadrul următorului buget pe termen lung al UE, Comisia propune consolidarea în continuare a dimensiunii sociale a Uniunii prin lansarea unui Fond social european reînnoit, „Fondul social european plus” (FSE+) și prin consolidarea și sporirea eficacității Fondului european de ajustare la globalizare (FEG).
30/05/2018
Pentru perioada 2021-2027, Fondului social european plus i se vor aloca 101,2 miliarde euro, iar Fondului european de ajustare la globalizare 1,6 miliarde euro. Obiectivul ambelor fonduri este să investească în capitalul uman, asigurând înzestrarea persoanelor cu competențele adecvate necesare pentru a face față provocărilor și schimbările de pe piața forței de muncă, în conformitate cu Pilonul european al drepturilor sociale. Fondului pentru justiție, drepturi și valori i se vor aloca 947 de milioane euro pe o perioadă de 7 ani. De asemenea, Comisia va sprijini în continuare dezvoltarea unui spațiu european de justiție, bazat pe statul de drept și pe încrederea reciprocă, și se va asigura că cetățenii pot beneficia de drepturile lor. Valdis Dombrovskis, vicepreședinte pentru moneda euro și dialog social, comisar responsabil pentru stabilitate financiară, servicii financiare și uniunea piețelor de capital, a declarat: „Aceste propuneri sunt un răspuns la întrebările fundamentale pe care le-am formulat în Cartea albă privind viitorul Europei și în documentele de reflecție ulterioare: ce fel de Uniune Europeană ne dorim, cum o vom construi și cum vom plăti pentru această construcție? Ambițiile noastre de a edifica o Europă mai socială sunt pe deplin reflectate: avem nevoie de finanțare din partea UE pentru a ne adapta politicile astfel încât acestea să susțină în mod activ segmentele cele mai vulnerabile ale societăților noastre și, în același timp, să reacționeze atunci când globalizarea și digitalizarea își fac resimțite efectele.” Comisarul pentru ocuparea forței de muncă, afaceri sociale, competențe și mobilitatea forței de muncă, Marianne Thyssen, a declarat: „Europa dorește să sporească autonomia persoanelor. Ne demonstrăm angajamentele prin fapte. Noile noastre fonduri, flexibile și simplificate, se axează pe investițiile în capitalul uman, pentru a ne asigura că cetățenii posedă competențele potrivite, că fac obiectul unei protecții sociale moderne, adaptate la noile forme de muncă, cât și pentru a ne manifesta solidaritatea cu cei care au cea mai mare nevoie de acest lucru.”  Vytenis Andriukaitis, comisarul european pentru sănătate și siguranță alimentară, a declarat: „Sănătatea este o valoare fundamentală și, prin urmare, este firesc ca viitorul buget al UE să prevadă integrarea Programului din domeniul sănătății în FSE+, și anume în grupul de „valori”. Acest lucru va crea noi sinergii, mai puternice, cu celelalte componente ale Pilonului european al drepturilor sociale și va permite o mai bună coordonare a investițiilor în domeniul sănătății. De asemenea, va sprijini promovarea sănătății și prevenirea bolilor, îmbunătățirea eficienței, accesibilității și rezilienței sistemelor de sănătate, precum și reducerea inegalităților în materie de sănătate și crearea unor servicii medicale mai bune și mai sigure pentru pacienți și pentru societate în general.” Věra Jourová, comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen, a declarat: „Prin propunerea de astăzi pentru crearea unui Fond pentru justiție, drepturi și valori, ne asigurăm că putem oferi cel mai bun sprijin posibil inițiativelor UE în materie de drepturi, valori și stat de drept. 
Într-un moment în care societățile europene se confruntă cu extremismul, radicalismul și diviziunile, este mai important ca oricând să promovăm, să consolidăm și să apărăm justiția, drepturile și valorile UE. ONG-urile și societatea civilă joacă un rol esențial în apărarea acestor valori europene. În același timp, trebuie să sprijinim statele membre în efortul nostru comun de a îmbunătăți cooperarea judiciară și de a spori încrederea reciprocă în spațiul nostru comun de justiție.” 1. Un Fond social european plus Fondul social european plus se va concentra pe investițiile în capitalul uman și pe sprijinirea punerii în aplicare a Pilonului european al drepturilor sociale. Acesta contribuie la acțiunile de abordare a provocărilor globale, menține echitatea socială, dar stimulează și competitivitatea Europei. Fondul social european plus va fi o versiune mai flexibilă, mai simplă a actualului Fond social european, creată prin fuziunea a cinci fonduri și programe existente. Punerea în comun a resurselor va permite UE și statelor membre să ofere un sprijin mai integrat și mai bine orientat pentru a răspunde provocărilor sociale de pe piața muncii cu care se confruntă astăzi cetățenii europeni. De exemplu, integrarea în FSE+ a sprijinului acordat persoanelor celor mai defavorizate va aduce beneficii persoanelor eligibile prin intermediul unei combinații mai bune de asistență materială și asistență socială cuprinzătoare. Mai exact, Fondul social european plus va reuni: Principalele caracteristici ale noului fond sunt următoarele:
  • Concentrarea pe preocupările cetățenilor și pe prioritățile esențiale: În consultare cu statele membre, resursele vor fi direcționate către măsuri care abordează principalele priorități și preocupările cetățenilor europeni. Programele FSE+ se vor concentra în special pe provocările identificate în cadrul semestrului european și al Pilonului european al drepturilor sociale;
  • Un accent pus pe șomajul în rândul tinerilor și pe incluziunea socială: Statele membre cu o proporție mare de tineri fără loc de muncă, fără educație sau formare vor trebui să aloce cel puțin 10 % din FSE+ pentru finanțarea unor măsuri de stimulare a ocupării forței de muncă în rândul tinerilor. Fondul va continua să contribuie la Agenda pentru competențe în Europa și cel puțin 25 % din finanțările FSE+ ar trebui alocate măsurilor care promovează incluziunea socială și vizează persoanele cu cele mai mari necesități. FSE+ va sprijini, de asemenea, eforturile depuse de statele membre pentru integrarea în propriile societăți și piețe ale forței de muncă a resortisanților țărilor terțe prezenți în mod legal pe teritoriul lor, punând accentul pe măsuri care favorizează integrarea pe termen lung. Astfel, FSE+ completează Fondul pentru azil și migrație, care sprijină măsurile de integrare pe termen scurt;
  • Reducerea birocrației: Comisia propune atenuarea complexității normelor în următorul buget pe termen lung al UE, reducând birocrația și facilitând accesul la finanțarea din surse diferite pentru autoritățile, cetățenii sau organizațiile care beneficiază de sprijinul UE;
  • Sprijin personalizat pentru asistența medicală: componenta de sănătate va pune accentul pe domeniile prioritare în care cooperarea la nivelul UE și-a dovedit eficacitatea: consolidarea transfrontalieră a nivelului de pregătire pentru situații de criză, sprijinirea autorităților sanitare ale statelor membre, digitalizarea serviciilor de sănătate și de îngrijire, sprijinirea legislației UE în domeniul sănătății și consolidarea cooperării transfrontaliere, de exemplu cu privire la bolile rare și complexe prin intermediul Rețelelor europene de referință.
2. Fondul european de ajustare la globalizare după 2020 Fondul european de ajustare la globalizare va fi revizuit astfel încât acesta să poată interveni în mod mai eficace pentru a sprijini lucrătorii care și-au pierdut locurile de muncă. În prezent, lucrătorii pot primi sprijin din partea fondului numai în cazul în care au fost concediați ca urmare a schimbărilor intervenite în structura comerțului sau a consecințelor crizei financiare și economice. În temeiul noilor norme, pot fi eligibile pentru finanțare și alte motive ale restructurărilor, cum ar fi digitalizarea și automatizarea, acestea ținând cont de noile provocări de pe piața forței de muncă. În plus, noile norme vor reduce de la 500 la 250 pragul numeric al lucrătorilor disponibilizați necesar pentru ca un caz să fie eligibil, ceea ce va permite unui număr mai mare de lucrători să beneficieze de sprijin financiar. Alte modificări propuse includ îmbunătățirea procesului de mobilizare pentru simplificarea și accelerarea procedurilor. În fine, rata de cofinanțare a fondului, actualmente de 60 %, va fi aliniată la cele mai mari rate de cofinanțare ale FSE+ pentru un stat membru specific. În mai multe cazuri, acest lucru ar însemna că UE cofinanțează o proporție mai mare din costurile totale. 3. Fondul UE pentru justiție, drepturi și valori Comisia propune, de asemenea, un nou Fond pentru justiție, drepturi și valori, care cuprinde programul „Drepturi și valori” și programul „Justiție”. Fondul dispune de un buget prevăzut de 947 de milioane EUR pentru perioada celor 7 ani, din care 642 de milioane euro pentru programul „Drepturi și valori” și 305 milioane EUR pentru programul „Justiție”. Într-un moment în care societățile europene se confruntă cu extremismul, radicalismul și diviziunile, este mai important ca oricând să promovăm, să consolidăm și să apărăm justiția, drepturile și valorile UE. De exemplu, acest program va contribui la combaterea inegalităților și a discriminării, la o mai bună protecție a copiilor și va îmbunătăți cooperarea judiciară în vederea unei mai bune combateri a criminalității și a terorismului. Fondul va contribui la dezvoltarea în continuare a unui spațiu european de justiție bazat pe statul de drept, pe recunoașterea și încrederea reciproce. De asemenea, acesta va crește și va susține rolul-cheie al organizațiilor neguvernamentale și al societății civile în promovarea, protejarea și sporirea gradului de conștientizare privind valorile comune ale UE și în garantarea faptului că persoanele se pot bucura de drepturile lor. Crearea noului fond reprezintă o simplificare în comparație cu situația actuală în care există 3 programe. În special, domeniul cetățeniei, care este abordat în prezent în cadrul a 2 programe diferite, va fi inclus în noul program Drepturi și valori. Etape următoare Un acord rapid asupra întregului buget pe termen lung al UE și asupra propunerilor sale sectoriale este esențial pentru a asigura faptul că fondurile UE vor da rezultate pe teren cât mai curând posibil. Dacă s-ar înregistra întârzieri similare celor constatate la începutul actualei perioade bugetare 2014-2020, ar însemna că 100 000 de proiecte finanțate de UE nu ar fi lansate la timp, că un număr mare de persoane care au nevoie de sprijin, inclusiv de asistență materială și alimentară urgentă, ar trebui să aștepte în mod inutil, că anumite activități de formare, oportunități îmbunătățite de angajare și acțiuni de ameliorare a calității serviciilor esențiale ar fi livrate mai târziu sau că școlile vizate nu ar fi în măsură să pună în aplicare noile programe educaționale de calitate în timp util pentru anul școlar. Ajungerea în 2019 la un acord privind următorul buget pe termen lung ar asigura o tranziție fără probleme între actualul buget pe termen lung (2014-2020) și noul buget, precum și previzibilitatea și continuitatea finanțării, în beneficiul tuturor. Context Fondul social european este principalul și cel mai vechi instrument european care investește în capitalul uman. A fost instituit în 1957, în același timp cu semnarea Tratatului de la Roma. În prezent, acesta reprezintă un factor important pentru crearea de locuri de muncă și pentru promovarea unei educații mai bune, a unor administrații publice mai moderne și a incluziunii sociale, fiind, prin urmare, un mijloc de asigurare a unor oportunități mai echitabile pentru toți cetățenii. Fondul european de ajustare la globalizare este o expresie a solidarității UE cu lucrătorii europeni care și-au pierdut locul de muncă din cauza impactului combinat al schimbărilor survenite în structura comerțului mondial și al evoluțiilor tehnologice. Obiectivul acestuia este de a menține sau a reintegra lucrătorii pe piața forței de muncă. Propunerile referitoare la FSE+, la FEG și la Fondul pentru justiție, drepturi și valori fac parte din propunerile Comisiei pentru bugetul pe termen lung al UE adoptate de Comisie la 2 mai 2018. Propunerea Comisiei pentru FSE+ este strâns legată de propunerea de Regulament privind dispozițiile comune, adoptată la 29 mai 2018, care stabilește cadrul de acțiune pentru o serie de fonduri cu gestionare partajată ale UE.

Complexul Energetic Oltenia și-a programat pentru acest an investiții de 810 milioane de lei

0
Complexul Energetic Oltenia și-a planificat pentru acest an un buget de investiții de 810 milioane de lei, cea mai mare suma urmând să fie alocată pentru centrala Rovinari, potrivit datelor postate pe site-ul companiei. Astfel, din suma totală, pentru sucursala Rovinari se vor cheltui 370 de milioane de lei, pentru Turceni – 112 milioane de lei și pentru Isalnita – 62 de milioane de lei. La sucursala Craiova II se vor investi 52 de milioane de lei, iar la Direcția Minieră, 202 milioane de lei, conform datelor centralizate de Agerpres. În același timp, reprezentanții CE Oltenia mai precizează că fondurile alocate din surse proprii pentru investiții au fost în continuă creștere, de la 345 de milioane de lei în 2013, la 473 milioane de lei în 2017. Complexul Energetic Oltenia a obținut anul trecut un profit net de 180,8 milioane de lei, față de o pierdere netă de 139,8 milioane de lei din anul 2016. Cifra de afaceri a fost de 2,9 miliarde de lei, în creștere cu 30% față de valoarea indicatorului din anul precedent, 2,2 miliarde de lei.

MF: Guvernul nu intenționează suspendarea Pilonului II de pensii

0
Guvernul nu intenționează suspendarea Pilonului II de pensii, acest subiect nefiind discutat în cadrul întâlnirilor cu oficialii europeni, precizează, vineri, reprezentanții Ministerului Finanțelor, conform Agerpres. Potrivit acestora, oficialii români vor prezenta, în perioada următoare, rezultatul evaluării Pilonului II de pensii administrate privat. „Ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public referitoare la ‘intenția Guvernului de a inversa reforma sistemului de pensii din 2008, care a introdus Pilonul II de pensii’, Ministerul Finanțelor Publice face următoarele precizări: Raportul DG ECFIN (Direcția Generală Afaceri Economice și Financiare din cadrul Comisie europene, n.r.), în urma misiunii de evaluare de la începutul lunii aprilie, prezintă doar punctul de vedere al oficialilor europeni asupra discuțiilor de pe agendă. În acest sens, afirmația „Guvernul are în vedere o inversare a reformei sistemului de pensii din 2008, care a introdus Pilonul 2 de pensii” este o apreciere subiectivă”, afirmă reprezentanții de la Finanțe. De asemenea, discuția referitoare la Pilonul II de pensii a reapărut în spațiul public după ce Programul legislativ 2018 pentru perioada mai – decembrie, publicat pe site-ul Ministerului pentru Relația cu Parlamentul în 28 aprilie, anunță existența unui proiect de lege potrivit căruia contribuțiile la Pilonul II ar urma să fie suspendate în perioada 1 iulie – 31 decembrie 2018. Mai mult, documentul propunea o contribuție a angajatului, în suma fixa, de 84 lei în primul an care urmează să crească anual pana la 125 lei în anul 5, dedusă din impozitul pe venit. Totodată, și angajatorul ar putea plăti această contribuție care, în cazul său, urmează să fie dedusă din impozitul pe profit în funcție de mărimea companiei (50, 25, 10 angajați). Reacțiile nu au întârziat să apară, cele mai importante organizații din mediul de afaceri solicitând menținerea Pilonului II.

Forumul național al IMM-urilor

0
În organizarea Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), în parteneriat cu Asociația Patronilor și Meseriașilor Cluj, s-au desfăşurat a XXVI-a ediţie a Forumului național al IMM-urilor și Ziua Întreprinzătorilor. Evenimentul s-a desfăşurat sub egida Cluj Innovation Days şi a avut ca temă “Economia inteligentă”. Dezbaterile au avut ca teme: „Politici inteligente pentru IMM-uri/ Smart policies for SME’s”, „Finanțare inteligentă pentru IMM-uri/ Smart money for smart SME’s”, „Resursele umane – realitate și perspective/ Smart HR”. Speakeri au fost: Florin Jianu –  președinte CNIPMMR, Cosmin Marinescu – consilier prezidențial la Departamentul politici economice și sociale, Hans G. Klemm – ambasadorul SUA la Bucucreşti, Emil Boc – primarul municipiului Cluj-Napoca, Adrian Panait – Director la Direcţia antreprenoriat şi programe pentru IMM a Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, Augustin Feneșan – președintele APM Cluj. Florin Jianu, preşedintele CNIPMMR, a subliniat: “Trebuie să acordăm o atenție deosebită elementelor care au o influență negativă asupra activității IMM-urilor, și aici vorbim despre birocrație, evoluția cadrului legislativ, corupția sau predictibilitatea redusă a mediului de afaceri. Pentru toate acestea, CNIPMMR vine cu soluții, așteptând un răspuns pentru rezoluția pe care o adoptăm împreună cu antreprenorii de astăzi”. Ca soluții a enumerat: „Iniţierea unui Program REFIT de simplificare a cadrului legislativ din România, respectarea principiilor reglementării inteligente, programe de susținere a internaționalizării IMM-urilor”. De asemenea, a accentuat „că trebuie să ținem cont de următoarele trei priorități importante: «România reprofesionalizată Hai acasă» – program de readucere a diasporei, pașaportul de export – instrument suport pentru inernaționalizarea afacerii și voucherele pentru digitalizarea IMM-urilor”. Totodată, a reiterat „propunerea CNIPMMR de a susține antreprenoriatul ca tema de țară a preluării președinției Comisiei Europene în anul 2019.

Ziua Europeană a Parcurilor, marcată în Călimani, la Șaru Dornei

0
Regia Națională a Pădurilor – Romsilva a marcat Ziua Europeană a Parcurilor (24 mai) printr-un eveniment organizat la Centrul de Vizitare al Parcului Național Călimani din localitatea Șaru Dornei, județul Suceava, cu tema ”Moșternire culturală: este în natura noastră”, vizând „consolidarea legăturii dintre moștenirea naturală prin ariile naturale protejate și identitatea culturală”. Au participat reprezentanți ai Ministerului Mediului, ai Comisiei pentru ocrotirea monumentelor naturii din cadrul Academiei Române, conducerea Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva, reprezentanți ai 24 de administrații de parcuri naționale și naturale, ai Consiliului Județean Suceava, ai autorităților publice locale (foto Romsilva). Fiecare parc național sau natural a expus, la Administrația Parcului Național Călimani, un stand propriu cu imagini și produse tradiționale specifice comunităților locale. Romsilva administrează 22 de parcuri naționale și naturale, cu o suprafață totală de aproape 850 de mii de hectare, din care peste 580 de mii de hectare păduri, 175 de mii de hectare aflându-se în zone de protecție strictă sau integrală. Ziua Europeană a Parcurilor este sărbătorită din 1999, la inițiativa Federației Europene a Parcurilor Europarc, in cinstea datei de 24 mai 1909, când au fost înființate primele parcuri naționale din Europa, în Suedia. În România, primul parc național a fost înființat în 1935: Parcul Național Retezat. Actualmente în ţara noastră există 29 de parcuri naționale și naturale.

Creștere industrială mai slabă în aprilie decât în martie

0
  Barometrul realizat lunar de IRSOP şi de SNSPA (Facultatea de Management) pe un eşantion de 300 de firme industriale, reprezentativ la nivelul celor 15.200 de firme cu peste 9 angajaţi din România, care generează aproximativ 95% din totalul cifrei de afaceri din industrie, arată o încetinire vizibilă a activităţii în aprilie, când “creșterea puternică din martie n-a putut fi susținută”. Pe indicatori, situaţia se prezintă astfel: “Producţia – Volumul producţiei a coborât de la 65 de puncte în martie la 60 în aprilie. Totuși, volumul activității din primele patru luni ale anului rămâne ceva mai ridicat decât volumul din perioada similară a anului trecut. Stocurile au urcat de la 46 la 50, probabil pe seama activității mai ridicate din luna martie. Va fi interesant de văzut în ce direcție vor evolua stocurile în luna mai – scad, cresc sau rămân la fel. Ideal ar fi ca stocurile să nu crească atunci când comenzile scad. Cererea – Comenzile noi au scăzut de la 63 la 59. E vorba de toate comenzile noi, indiferent dacă sunt interne sau externe. Pentru creșterea activității, scăderea comenzilor are exact efectul <<vântului care suflă din față>>. Comenzile pentru export au scăzut și ele de la 58 la 55. O valoare medie pe primele 4 luni ale anului 2018 și 2017 arată că la începutul acestui an, exportul industrial (scor 56) a fost mai slab decât în lunile ianuarie-aprilie 2017 (scor 60). Scăderea ar putea proveni de la încetinirea ratei de creștere din zona Euro în primele patru luni ale anului curent Importurile de materii prime au scăzut și ele de la 65 la 57, probabil în contextul reducerii comenzilor interne și externe. Forţa de muncă – Numărul angajaţilor a arătat o ușoară tendință de creștere de la 48 în decembrie 2017 la 56 în martie, dar a scăzut la 52 de puncte în aprilie. Totuși, în ansamblu, numărul angajaților rămâne relativ inelastic în raport cu fluctuațiile comenzilor și ale volumului de producție din industrie. În consecință, sunt puține speranțe de mărire a veniturilor bugetare pe seama creșterii numărului de salariați. Costuri şi venituri – Costurile de producţie par să se fi oprit din tendința ușoară de scădere de la 74 în ianuarie la 69 în martie. În aprilie au urcat din nou cu un punct (70). Pe primele patru luni ale anului, costurile au fost mai mari decât în ianuarie-aprilie 2017. Preţurile încasate de firme au rămas pe loc, la 60 de puncte față de martie, ușor mai reduse decât în ianuarie și februarie. Dar, în ansamblu, puterea firmelor de a stabili un preț convenabil pentru produsele lor a fost ceva mai mare decât în 2017. Cheltuielile de capital rămân în continuare „subțiri” și relativ imobile: 57 în martie și 56 în aprilie, adică exact valoarea medie a indicatorului pe 42 de luni. Se poate vedea înclinația destul de redusă a firmelor de a investi în capital productiv. Pentru mulți manageri, perspectiva rentabilității investiției este probabil mai mică decât costurile de atragere a finanțării. Aşteptările – Indexul de optimism al managerilor a rămas la aceeași valoare ca și în martie – 66 de puncte, cu 5 puncte mai puțin decât în ianuarie. Valoarea indexului rezultă din agregarea aşteptărilor distincte ale managerilor privind cererea, producţia şi încasările viitoare. Dar, dacă așteptările nu cresc și nu scad, ci rămân pe loc, înseamnă că managerii nu reușesc să estimeze foarte exact în ce direcție se îndreaptă lucrurile în viitor”.

Bilete pentru Concursul George Enescu

0
  S-au pus în vânzare biletele pentru Concursul Internaţional George Enescu 2018 (foto de la ediţia 2016, Cătălina Filip). Achiziționarea se poate face în magazinele din rețeaua Eventim (Germanos, Orange, Carrefour, librăriile Humanitas și Cărturești, benzinăriile OMV), online pe site-ul www.eventim.ro, precum şi – noutate! – direct de pe site-ul Concursului și Festivalului, www.festivalenescu.ro, accesând secțiunea BILETE. Prețurile sunt între 55 și 40 lei (bilet individual), 400 și 300 lei (abonament). Concursul se desfăşoară la București între 1 și 23 septembrie. Participă 270 de tineri muzicieni din 39 de țări, la secţiunile Vioară, Violoncel, Pian, Compoziție. Etapele secţiunilor interpretative se vor desfăşura la Universitatea Naţională de Muzică din București și la Ateneul Român; câștigătorul secţiunii de compoziţie va fi anunțat în seara de închidere, 23 septembrie. Concertul de gală care va deschide ediţia din acest an (1 septembrie, ora 19.00, Ateneul Român) va cuprinde Triplul concert pentru vioară, violoncel, pian și orchestră de Paul Constantinescu, soliști Ștefan Tarara (vioară), Eun-Sun Hong (violoncel), Josu de Solaun (pian), câștigătorii Concursului Enescu 2014, acompaniaţi de orchestra Filarmonicii George Enescu, dirijor Gabriel Bebeșelea. Concertul va cuprinde, în primă audiție, lucrarea câștigătoare a secţiunii Compoziție la ediția precedentă, „Concerto for Orchestra”, de Tian Tian (China).

Piețele Financiare din România: Supraveghere, Dezvoltare și Finanțare Eficientă a Economiei

Cea de a doua ediție a Forumului Financiar este o continuare a celei organizate în anul 2014 și își propune să reunească și de aceasta data autorități de reglementare, supraveghere, bănci, investitori în piața de capital, antreprenori, societăți de investiții financiare, de asigurări și fonduri de pensii din România. Forumul își propune să faciliteze deschiderea și promovarea unor discuții și dezbateri interactive între factorii de decizie, jucătorii din piața financiară și mediu de afaceri ca principal beneficiar al unei finanțări eficiente, generatoare de dezvoltare economică. Se vor obține informații esențiale privind orientarea finanțărilor în direcția unei creșteri economice puternice, cu o dezvoltare durabilă investițională și social-educativă. Vor fi abordate probleme ale:
  • Supravegherii financiare în România și în Uniunea Europeană;
  • Supravegherii bancare, banca centrală și băncile comerciale;
  • Soliditatea și eficiența sistemului bancar: provocări și perspective;
  • Piețele de Capital din România și UE;
  • Fondurile de asigurări și Fondurile de pensii și rolul lor în economie;
  • Consolidării încrederii în instituțiile de finanțare a economiei;
  • Beneficii pentru mediul de afaceri din partea unei finanțări eficiente.
  În context, există oportunitatea unor dialoguri și interviuri cu personalități ale sistemului financiar-bancar, ale pieței de capital, ale sistemului de pensii și asigurări din România.

PROGRAM FORUM

 

Sala AULA MAGNA – ASE

MODERATOR: Dr. ec. Constantin Boștină – Președinte ASPES

  9:00 – 10:00 Înregistrarea participanților   10:00 – 10:10 Cuvânt de deschidere – Nicolae ISTUDOR – Prof. univ. dr., Rector, Academia de Studii Economice din București   10:10 – 12:00 Sesiune plenară
  • Supravegherea financiară în Uniunea Europeană. Impactul și provocările pentru România în implementarea Facilității Europene pentru Stabilitate Financiară
  • Supravegherea bancară, băncile centrale, uniunea bancara și sistemul bancar. Realități provocări și perspective
  • Finanțarea  economiei  românești prin mobilizarea mai bună a resurselor interne.
  Vorbitori:  
  • Mugur ISĂRESCU – Guvernator, Banca Națională a României
  • Orlando TEODOROVICI – Ministrul Finanțelor Publice
  • Leonardo BADEA – Președinte, Autoritatea de Supraveghere Financiară
  • Sergiu OPRESCU – Președinte ARB
  • Radu Grațian Ghețea – Președinte CEC Bank
  • Constantin SAVU Președinte, Uzinsider
  • Alexandru PETRESCU – Director General, FONDUL NAŢIONAL DE GARANTARE A CREDITELOR PENTRU IMM
  • Horia CIORCILĂ – Președinte Banca Transilvania
  • Sergiu MANEA – Președinte BCR Erste Bank
  • Florin TALPEȘ – Președinte BitDefender
  12:00 – 12:30 Pauză Cafea    

12:30 – 14:30 WORKSHOP – Sala VIRGIL MADGEARU – ASE

MODERATOR: Mircea Ursache – Vicepreședinte ASF

 
  • Piața de capital, fondurile de investiții, asigurările și fondurile de pensii: cum pot ele să contribuie la finanțarea economiei românești?
  • Supravegherea prudențială, între noile reglementări ale Uniunii Europene și nevoile de finanțare ale economiei.
  • Supravegherea financiară și coordonarea dezvoltării pieței de capital în România.
  • Cum poate face față piața de capital din România la un nou stadiu de dezvoltare?
  • Piața obligațiunilor, „Cenușăreasa” pieței de capital din România? Soluții potențiale.
  • Ce se poate face că fondurile de investiții sa devină investitori instituționali importanți în economia României?
  • Companiile de asigurări și fondurile de pensii, între câștigarea încrederii investitorilor și necesitățile de finanțare ale economiei românești.
  Vorbitori:
  • Cornel Coca CONSTANTINESCU –Vicepreședinte ASF pentru  sectorul Asigurări-Reasigurări
  • Lucian ANGHEL – Președinte Bursa de Valori București, CEO BCR Pensii
  • Radu HANGA – Președinte Asociația Administratorilor de Fonduri
  • Bogdan DRĂGOI – Președinte SIF Banat-Crișana
  • Silvia BUICANESCU –Director General  Depozitarul Central
  • Septimiu STOICA – Președinte, BRM
  • Radu CRĂCIUNPreședinte și Director General, BCR Pensii Private

     Înregistrează-te aici