Fondurile de pensii private obligatorii aveau active in valoare de 41,71 miliarde de lei luna trecută

0
Fondurile de pensii private obligatorii aveau active în valoare de aproximativ 41,71 miliarde de lei, la 28 februarie 2018, în creștere cu 25,73% față de nivelul de la 28 februarie 2017, potrivit datelor Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). Astfel, titlurile de stat dețin cea mai mare pondere în cadrul activelor, de 24,72 miliarde de lei, respectiv 59,27%. Pe locul doi se află acțiunile, cu 8,48 miliarde de lei (20,33%). Depozitele bancare se situează pe locul al treilea din acest punct de vedere, cu 4,26 miliarde de lei, respectiv 10,22% din totalul activelor. Conform datelor ASF, valoarea activului total al fondurilor de pensii de pe Pilonul II era de 41,714 miliarde de lei, la 28 februarie 2018, iar valoarea activului net era de 41,694 miliarde de lei. Conform datelor ASF, de la începutul colectării în sistem, au fost virate contribuții pentru 6,95 milioane participanți. De asemenea, datele ASF arată că există 124.784 de participanți fără contribuții. Pe pilonul II sunt active următoarele fonduri de pensii: Metropolitan Life Pensii, Aripi, AZT Viitorul tău, BCR, BRD, NN și Vital.

Idea Leasing împrumută 3,2 milioane de euro de la Idea Bank

0
Idea Leasing, companie controlată de grupul polonez Getin Holding, se va împrumuta de la Idea Bank cu 3,2 milioane de euro, pe o perioadă de 6 ani și 3 luni și la o dobândă stabilită în funcție de Euribor 3 luni plus o marjă de 3,9%, potrivit Agerpres. De asemenea, în primele nouă luni ale anului 2017, Idea Leasing a finanțat bunuri în valoare de peste 400 milioane de lei, în creștere cu 5,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit informațiilor publicate de grup. În același timp, compania a înregistrat un profit net de 4 milioane de lei în perioada ianuarie-septembrie a anului trecut, un rezultat de șapte ori mai mare decât câștigul raportat în aceeași perioadă din 2016. Idea Leasing s-a situat în 2016 în topul celor mai mari zece companii de leasing din piața locală, cu o cotă de piață de aproximativ 6%. Idea Bank este controlată de miliardarul Leszek Czarnecki, prin Getin Holding.

55.000 de profesori formaţi prin proiectul CRED

CRED este proiectul „Curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi”, derulat prin Programul Operaţional Capital Uman (POCU) 2014-2020 de Ministerul Educaţiei Naţionale pentru formarea a 55.000 de profesori (15.000 de la ciclul primar şi 40.000 de la ciclul gimnazial) în concordanţă cu perspectiva dezvoltării economice şi sociale în orizontul următoarelor câteva decenii. Sunt alocate subvenţii pentru participarea la cursurile de formare a tuturor profesorilor implicaţi în proiect. Cu ocazia conferinţei de lansare, ministrul educaţiei naţionale, Valentin Popa, a făcut observaţia că 65 % dintre actualii elevi vor lucra în domenii economice care astăzi nici nu există şi a subliniat că proiectul ”reprezintă parte a unei strategii ample şi coerente de formare a cadrelor didactice şi se înscrie în politica educaţională legată de învăţarea pe tot parcursul vieţii”. Anvergura proiectul este reliefată inclusiv de diversitatea şi cuprinderea partenerilor, în număr de 12: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, inspectoratele şcolare ale judeţelor Iaşi, Bihor şi al municipiului Bucureşti, casele corpului didactic Bucureşti, Botoşani, Braşov, Buzău, Cluj, Olt, Teleorman, Timiş. Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă „prevenirea părăsirii timpurii a şcolii prin măsuri sistemice de aplicare inovativă şi sustenabilă a noului curriculum naţional, urmărind creşterea accesului la experienţe de învăţare de calitate ale eelevilor din învăţământul preuniversitar primar şi gimnazial”. Din proiect vor rezulta, în principal, 7200 de resurse educaţionale deschise, 18 ghiduri metodologice de aplicare a programelor şcolare la toate disciplinele din noul plan-cadru de învăţământ primar şi de învăţământ gimnazial, 17 programe de formare continuă acreditate, nouă centre resursă la nivel naţional, o metodologie de formare, 20 de programe pentru discipline opţionale integrate etc.

Soluţii economice şi informatice pentru asistenţă la domiciliu

Mediul de afaceri, cercetarea, autorităţile publice şi cetăţenii beneficiari se regăsesc în materializarea conceptului HoCare, de îngrijire a vârstnicilor la domiciliu, structură elicoidală care angrenează activitatea unor IMM-uri, organizaţii etc. specializate, pe baza metodelor ştiinţifice adecvate, cu ofertă de servicii conform reglementărilor, integrarea soluţiilor fiind de natură informatică. În acest sens, se derulează roiectul HoCare – Delivery of Innovative solutions for Home Care by strengthening quadruple helix cooperation in regional innovation chains/ „Livrarea soluţiilor inovative de îngrijire la domiciliu a persoanelor în vârsta, soluţii generate ca urmare a aplicării metodei elicoidei cvadruple în lanţul european de inovare” – PGI01388 www.interregeurope.eu/hocare. Proiectul, noutate pentru ţara noastră, este derulat prin Programul Interreg Europa, finanţat de Fondul European de Dezvoltare Regională. La nivel european, cuprinde opt parteneri din opt ţări: Cehia, Slovenia, Ungaria, Bulgaria, Lituania, Cipru, Portugalia, România. Integrator din partea română este Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare în Informatică ICI Bucureşti, coordonator, dr. Gabriela Florescu. O conferinţă cu un pronunţat caracter aplicativ a reunit la ICI Bucureşti exponenţi ai unor instituţii şi organizaţii angrenate în transferul de inovare şi livrarea în piaţă privind servicii de asistenţă la domiciliu. Au fost abordate subiecte de ordin economic, legislativ, ştiinţific (inclusiv cu limitări, obstacole, deschideri), au fost prezentate şi disecate exemple de bune practici. După derularea activităţilor din proiect, până în 2020, concretizările se vor regăsi preponderent în formularea a 30 de „Bune practici transferabile”, a trei rapoarte tematice de politici de cercetare-inovare privind îngrijirea la domiciliu, trei rapoarte privind transferul de politici în domeniul  inovării îngrijirii la domiciliu.

Premianţii fondului comunitar „A FI vecin bun”

0
Fondul comunitar „A FI vecin bun” lansat în noiembrie 2017 de AFI Europe România împreună cu Fundaţia Comunitară Bucureşti, adresat „ONG-urilor și grupurilor de inițiativă cu scopul de a colecta implementarea unor idei de proiecte care să contribuie la revitalizarea urbană și la revigorarea spiritului comunitar” în zone apropiate celui mai nou parc de afaceri pe care AFI Europe România îl construiește în București, AFI Tech Park, Bulevardul Tudor Vladimirescu nr. 29, şi-a desemnat laureaţii: Proiectul „AFInități pentru o comunitate unită”, realizat de Fundația „Parada” – își propune să reunească locuitorii de diverse categorii sociale din zona Parcului Carol și din vecinătate în activități stimulate prin mijloacele artei (circ interpretat de copii ai străzii sau tineri proveniți din stradă) cu funcţie socială; Proiectul „Ziua vecinilor la măsuțele cunoașterii” (foto) – creat de grupul de inițiativă „4 Kids”  format din trei vecini de bloc al căror obiectiv este să   organizeze Ziua Vecinilor, „o zi de sărbătoare a comunității din zona Parcului Filaret și vecinătate, în ultima zi de sâmbătă a lunii mai, precum şi   întâlniri lunare ale membrilor comunităţii la „Măsuţele cunoaşterii”. Proiectele câştigătoare vor primi împreună finanţări totale de peste 70.000 de lei.

Mediul rural preferă comerțul online

0
Comerțul online câștigă teren inclusiv în zonele rurale ale țării, susținut în special de dezvoltarea tehnologiei și a penetrării tot mai mari a smartphone-ului, 26% dintre clienții eMag și 18% dintre comenzile plasate provenind la acest moment din mediul rural, conform datelor oferite de Profit.ro. Gama extinsa de produse la care au acces, faptul că le pot comanda oricând, simplitatea procesului de livrare si preturile sunt unele dintre motivele pentru care locuitorii din mediul rural se indreapta catre canalul de vânzare online, indică datele eMag. Tendința de a adopta acest canal de vânzare, transparent și modern, este evidențiată de creșterea cu 55% a numărului de comenzi livrate în astfel de zone de eMag în 2017, față de 2016. Majoritatea clienților din zonele rurale care efectuează cumpărături online sunt tineri, au vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani (54,9%), iar 39,01% au vârsta cuprinsă între 35 și 55 de ani. Cele mai multe comenzi au fost livrate în județele Timis, Prahova si Cluj. Compania eMAG este administrată de Dante Internațional, acționarii acesteia fiind grupul sud-african Naspers și omul de afaceri Iulian Stanciu, cu o participație sub 23%. Retailerul mai este prezent în Bulgaria, Ungaria și Polonia.

Safety Broker dorește să intermedieze polițe de 106 milioane euro în acest an

0
Safety Borker de Asigurare, liderul pieței de profil, vrea să intermedieze în acest an prime de asigurare de 106 milioane de euro, cu 6% mai mult față de 2017, a declarat pentru Profit.ro directorul general al companiei, Viorel Vasile. “Am intermediat 100 milioane de euro in 2017. La mijlocul anului eram pe minus pe partea de venituri, din cauza plafonării tarifelor RCA, dar am reușit să recuperam în a doua parte a anului și ne așteptam la un profit mult diminuat față de 2016, când am atins 500.000 de euro. Anul trecut, veniturile din comisioane ale companiei au scăzut cu 25% din cauza reducerii primei medii pe RCA. Rețeaua proprie a Safety intermediaza peste 40% din prime, diferența revenind francizei. Segmentul corporate are o pondere de 30% din primele intermediate ale Safety. Brokerajul va rămâne în zona 60-70% din piața de profil, cu o ușoară tendință de scădere”, a afirmat șeful brokerului. De asemenea, brokerul vrea sa înregistreze un avans de 20% pe categoria polițelor sănătate, viață și călătorii, de 10% în cazul asigurărilor de garanții și CAR și de 10% la CASCO, cargo, CMR și bunuri și proprietăți, conform Profit.ro. Înființată în anul 2005, compania este controlata de Safety Credit SRL – 60%, Robert Nita – 10% și Iulian Ionut Radu – 30%. Safety Credit este deținută integral de Viorel Vasile.

Restanțele la creditele în lei continuă să crească

0
Valoarea totală a creditelor restante în lei ale populației și firmelor, înregistrată în luna februarie 2018, se cifreaza la 4,985 miliarde de lei, în crestere cu 1,66% față de suma raportată în ianuarie 2018, iar restanțele la creditele în valuta au coborat cu 3,68%, la 4,232 miliarde de lei (echivalent), conform unui raport al Bancii Naționale a Romaniei (BNR). De asemenea, totalul creditelor în lei atingea, în februarie, 147,07 miliarde de lei (cu 0,39% peste valoarea din luna precedentă), din care 61,69 miliarde de lei erau sume contractate de agenții economici și 81,47 miliarde de lei împrumuturi efectuate de populație, potrivit Agerpres. În același timp, bucureștenii aveau, la finalul lunii februarie, credite în lei restante în suma de 1,64 miliarde de lei și în valuta de 2,01 miliarde de lei (echivalent). Totalul creditelor în lei contractate în Capitală ajungea la 52,094 miliarde de lei, iar al celor în valută la 43,04 miliarde de lei.

România durabilă: Soluții Pentru IMM

0
Platforma de dezbateri România Durabilă a demarat pe 20 martie, seria evenimentelor din 2018, cu reprezentanții firmelor mici și mijlocii și experți în materie de finanțarea afacerii și consultanți fiscali. Prof. dr. univ. Ovidiu Nicolescu, președinte de onoare CNIPMMR, a declarat că „IMM din România apelează într-o măsură redusă la bănci. 72% dintre IMM s-au autofinanțat, față de 2015, diferența e mai mică de un procent. O altă sursă de finanțare anul trecut a fost creditul furnizor, abia a treia sursă au fost băncile, cu 20%. Faptul că numai una din cinci firme apelează la finanțarea de la bănci este un lucru care nu este bun nici pentru firme, nici pentru bănci, nici pentru economia națională”.
 Sursa foto: Romania Durabilă

Sursa foto: Romania Durabilă
Vicepreședintele CEC Bank, doamna Mirela Iovu, a afirmat că „sectorul IMM are probleme structurale ce trebuie rezolvate: una din trei firme este neprofitabilă, 45% dintre IMM au capital negativ și 82% dintre firmele mici au grad de îndatorare maxim”. Doamna Iovu a asigurat audiența că mediul de afaceri, IMM, au în CEC Bank un partener de încredere pentru finanțarea și dezvoltarea activității lor care le poate pune la dispoziție o gamă variată de produse de creditare dedicate și flexibile, inclusiv cele pentru susținerea/implementarea programelor guvernamentale, credite pentru cofinanțarea proiectelor cu fonduri structurale, precum și alte servicii bancare specifice.
bty
Sursa foto: Romania Durabilă
Și Dragoș Doros, prim-vicepreședinte al Camerei Consultanților Fiscali, a fost prezent în panelul de speakeri ai evenimentului. Mai mult ca niciodată avem nevoie de consultanții care să ne ajute să ne descurcăm în haosul legislativ care guvernează fiscalitatea… Despre modul în care se iau deciziile strategice în companiile din România, dar și despre cât suntem de pregătiți să ne aliniem GDPR, ne-a vorbit doamna Corina Cimpoca – fondator MKOR Consulting. Dânsa ne-a prezentat un studiu realizat de compania care o conduce, potrivit căruia „aproape o treime dintre IMM-uri nu știu ce este GDPR (Regulament General pentru Protecția Datelor), în condițiile în care acesta intră în vigoare de la 25 mai 2018… 42% dintre microîntreprinderi estimează costuri de sub 1000 euro pentru alinierea la standardele GDPR, în timp ce 13% dintre companiile mari estimează costuri de peste 10.000 euro pentru aliniere”. Avându-l că moderator pe fondatorul proiectului România Durabilă, jurnalistul Daniel Apostol, seria evenimentelor continuă în 2018 și pune față în față consultanți de afaceri, financiari și fiscali, experți din diverse domenii care pot prezenta soluții concrete la problemele mediului antreprenorial cu reprezentanți ai firmelor mici și mijlocii din România.

Transfer de cunoştinte în materiale avansate la ICPE-CA

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Inginerie Electrică ICPE-CA a organizat trei workshop-uri – de Materiale Carbonice, Materiale Magnetice, Materiale Ceramice – înscrise în proiectul „Dezvoltarea capitalului intelectual prin transfer de cunoştinţe în domeniul materialelor avansate – impact asupra creşterii productivităţii muncii şi volumului producţiei în întreprinderi – PHOENIX”. Proiectul face parte din Programul Operaţional Competitivitate, axa prioritară Cercetare, Dezvoltare tehnologică şi Inovare (CDI), venind în sprijinul competitivităţii economice şi dezvoltării afacerilor. După cum informează organizatorii, cele trei workshop-uri au prezentat oferta de cercetare a laboratoarelor respective, „în scopul dezvoltării de legături şi sinergii cu potenţialele întreprinderi partenere”. În acest sens, a fost încurajată „interacţiunea laboratoarelor departamentului de Materiale Avansate din cadrul ICPE-CA cu întreprinderile, astfel încât să se faciliteze accesul acestora la expertiza şi infrastructura de cercetare a ICPE-CA, în vederea transferului rezultatelor cercetării către IMM-uri”.