Barometrul RetuRO – martie 2025

0

RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare, cel mai mare proiect de economie circulară din România, anunță evoluția și cele mai noi rezultate.

De la începutul anului, 1,06 miliarde de ambalaje au fost returnate de către consumatori, iar RetuRO a predat către reciclatori o cantitate de 83.000 de tone de ambalaje

Numai în luna martie au fost colectate aproape 384 de milioane de ambalaje SGR, reprezentând 75% din cantitatea pusă pe piață.

Marius Dan este noul director al Franklin Templeton Romania , iar Daniel Naftali și Călin Meteş preiau funcția de Manageri de Portofoliu ai Fondului Proprietatea

0

MODIFICĂRI ALE CADRULUI DE REPREZENTARE LEGALĂ LA NIVELUL FRANKLIN TEMPLETON INTERNATIONAL SERVICES S.À R.L. SUCURSALA BUCUREȘTI ȘI ALE FONDUL PROPRIETATEA S.A. ÎNCEPÂND CU 1 IULIE 2025

Franklin Templeton International Services informeză că Domnul Marius Dan va fi numit Director de Sucursală a Franklin Templeton Sucursala București, în timp ce domnul Daniel Naftali și domnul Călin Meteş vor prelua funcția de Manageri de Portofoliu ai Fondului. Suplimentar, domnul Naftali va fi numit Reprezentant permanent al Fondului, iar domnul Meteş va acționa în calitate de înlocuitor al Reprezentantului permanent. Începând din februarie 2021, domnul Dan și domnul Meteș au împărțit responsabilitățile de management ale Sucursalei București cu domnul Johan Meyer, în calitate de directori generali adjuncți, iar domnul Naftali și domnul Meteș ca manageri adjuncți de portofoliu ai Fondului.

Începând cu aceeași dată, 1 iulie 2025, domnul Johan Meyer, CEO al Franklin Templeton București și Reprezentant permanent al Fondului, va renunța la responsabilitățile sale de management legate de FTIS Sucursala București și Fondul Proprietatea, în urma deciziei de a părăsi Franklin Templeton după 21 de ani de activitate. 

Domnul Manraj Sekhon, CIO al Templeton Global Investments, a menționat: „Suntem încrezători că managementul exemplar al Fondului va continua sub conducerea demonstră a lui Marius, Daniel și Călin, toți fiind membri de lungă durată ai echipei Franklin Templeton, care au contribuit semnificativ la succesul Fondului Proprietatea. Abilitățile lor de conducere, expertiza extinsă în industrie și înțelegerea piețelor locale și internaționale sunt factori cheie care contribuie la realizările noastre în România și în alte regiuni.” Acesta a adăugat: „De asemenea, dorim să ne exprimăm aprecierea și cele mai bune urări pentru Johan, sub a cărui conducere Fondul Proprietatea a creat o valoare semnificativă pentru toate părțile interesate ale Fondului, inclusiv listarea record a Hidroelectrica în 2023. În numele echipei Franklin Templeton, doresc să îi urez mult succes în viitoarele sale activități.” 

Domnul Johan Meyer, CEO al Franklin Templeton Sucursalei București ce urmează a se retrage din funcție, a precizat: „Aș dori să îmi exprim recunoștința sinceră față de toate părțile interesate ale Fondului Proprietatea și față de echipa Franklin Templeton. Sunt extrem de mândru că am făcut parte dintr-un grup de oameni desăvârșiți și de contribuțiile pozitive aduse Fondului Proprietatea, pieței de capital din România și economiei în general. Felicitări lui Marius, Daniel și Călin pentru promovările și responsabilitățile lor extinse.”

Domnul Dan s-a alăturat Franklin Templeton în 2011, conducând eforturile globale privind relația cu investitorii și acțiunile corporative ale Fondului Proprietatea, ceea ce a extins semnificativ baza de acționari instituționali ai Fondului și a condus cu succes listarea secundară a Fondului pe Bursa de Valori din Londra. În plus, a fost membru în consiliile de administrație ale unor companii din sectorul imobiliar și în industia de tip FMGC. Domnul Dan a obținut o diplomă Master’s in Science în Finanțe la Universitatea din Wyoming și a absolvit Universitatea Wingate summa cum laude, obținând o diplomă Bachelor of Science în Finanțe. Are peste 18 ani de experiență în industria de administrare a activelor.

Domnul Naftali s-a alăturat Franklin Templeton în 2010 și are 19 ani de experiență în industria de administrare a activelor. În cei 15 ani petrecuți la Franklin Templeton, a fost responsabil de supravegherea continuă și interacțiunea cu părțile interesate ale mai multor companii cheie din portofoliul Fondului, servind și ca membru neexecutiv în consiliile de administrație în mai multe dintre acestea, care operează în sectoarele energie, infrastructură, industrie și de tip FMCG. Domnul Naftali are o diplomă Master’s in Science în Titluri de valoare internaționale, Investiții și Banking de la ICMA Centre, Henley Business School, Universitatea din Reading, Marea Britanie și o diplomă de licență în Bănci și Finanțe de la Academia de Studii Economice din București.

Domnul Meteș s-a alăturat Franklin Templeton în 2010, fiind responsabil pentru supravegherea continuă și interacțiunea cu părțile interesate ale companiilor cheie din portofoliul Fondului, precum și pentru cercetarea potențialelor oportunități de investiții pentru fondurile Franklin Templeton din Europa de Sud-Est. În plus, a fost membru în consiliile de administrație ale mai multor companii de stat și private din sectoarele energie, industrie și infrastructură. Domnul Meteș deține o diplomă de master în Bănci și Piețe de Capital și o diplomă de licență în Bănci și Burse de Valori, ambele de la Universitatea Babeș-Bolyai. Domnul Meteș deține titlul de CFA ®.

Echipa de investiții a Franklin Templeton București, care constă în patru profesioniști locali în investiții, este la rândul său susținută de platforma globală a Franklin Templeton, inclusiv de echipa experimentată și capabilă de talente globale în investiții, cu peste o sută de profesioniști în investiții ai Templeton Global Investments localizați în 19 birouri în întreaga lume, cu active aflate în administrare de peste 70 de miliarde de dolari.

Reglementările se schimbă, provocările de business rămân. Sustenabilitatea, dincolo de obligațiile de raportare, ca soluție de creștere pe termen lung

0

de Ovidiu Popescu, Partener, Lider al practicilor de energie și sustenabilitate,
și Mihai Ventoniuc, Senior Consultant Sustenabilitate, Deloitte România

Numeroase organizații tind încă să reducă sustenabilitatea la o simplă obligație de raportare, o „bifă” în calendarul anual de conformitate. În plus, propunerile legislative din pachetul Omnibus, publicate de Comisia Europeană pe 26 februarie și care, în cazul în care vor fi adoptate și aplicate în forma originală, ar putea scoate de sub incidența Directivei privind raportarea corporativă în materie de sustenabilitate (Corporate Sustainability Reporting Directive – CSRD) peste 80% dintre companiile vizate inițial în UE și peste 90% în România, par să inducă un val de descurajare în materie de green și, mai mult, tendința de a pune în opoziție sustenabilitatea și competitivitatea economică.

Totuși, experiența organizațiilor-pionier în sustenabilitatea corporativă, precum şi studiile de profil, au un mesaj diferit: practicată autentic și coerent, sustenabilitatea devine un element-cheie al performerilor și un instrument prin care companiile își pot îmbunătăți procesele operaționale, pot gestiona mai bine riscurile, pot optimiza costurile și crea valoare pe termen lung.

De la teorie la avantaj competitiv

Integrarea autentică a factorilor ESG (Environmental, Social, Governance) în strategia de business nu se rezumă la un raport anual convingător, ci constă în decizii operaționale concrete, sistematice, planificate profesionist, care însoțesc și influențează performanța financiară. Cea mai recentă ediție a raportului CxO Sustainability Survey, realizat de Deloitte în rândul executivilor de top a peste 2.100 de companii din 27 de ţări, arată că 70% dintre respondenți se așteaptă la un impact semnificativ al schimbărilor climatice asupra strategiilor şi operațiunilor lor în următorii trei ani, dar și că organizațiile care au acționat prompt și au implementat instrumente de măsurare a impactului încep să asocieze beneficii financiare tangibile inițiativelor green (37%), menționându-le în cadrul acestei ediții a raportului înaintea beneficiilor legate de brand și reputație. Potrivit aceluiași raport, liderii de business mai menționează și satisfacerea așteptărilor consumatorilor, respectiv ale angajaților în top cinci beneficii ale inițiativelor sustenabile, ceea ce conduce către ideea unui trend social deja relevant legat de preferința pentru mai „curat”, mai „verde”. 

De ce? Pentru că sustenabilitatea creează eficiență: de la optimizarea consumului de resurse, la reducerea risipei și până la o cultură organizațională orientată spre responsabilitate și inovație. În 2009, una din cele mai mari companii de energie din Europa a decis schimbarea modelului de business prin tranziţia de la energie „neagră” (hidrocarburi), cu o pondere de 85% în producție, la energie „verde” până în 2030; în 2020, bilanțul se inversase deja, compania raportând o producție de 90% energie regenerabilă, devenind în același timp lider mondial în dezvoltarea proiectelor eoliene, cu o cotă de piaţă de 30%. Un alt exemplu remarcabil este practica uneia dintre cele mai mari companii de FMCG din lume, care utiliza încă din anii 1990 instrumente de evaluare a impactului operațiunilor (Life Cycle Assessment și Overall Business Impact Assessment), ceea ce a contribuit la faptul că, potrivit rapoartelor proprii, în 2018, 75% din întreaga creștere a companiei era generată de brandurile sale sustenabile. 

Investiții-cheie: analiză, resurse financiare și umane, timp

Sustenabilitatea nu poate fi un proiect izolat sau o reacție la schimbările pieței, iar a construi un business mai durabil necesită angajament constant și implicare la toate nivelurile organizației. 

Cu sau fără povara obligațiilor de raportare, primii pași se leagă de evaluarea operațiunilor și a strategiei de afaceri prin prisma principiilor de sustenabilitate, cu identificarea riscurilor și a oportunităților din întreg lanțul valoric. Analiza de dublă materialitate (Double Materiality Assessment – DMA) este instrumentul structurat care, aplicat profesionist, pe o perioadă rezonabilă – nu sub presiunea unui deadline –, oferă o imagine la zi a nivelului de performanță și a potențialului afacerii dintr-o perspectivă alternativă, al cărei cuvânt de ordine este eficiența.

În paralel, cel puțin la fel de importantă este adaptarea culturii organizaționale, stimularea angajamentului echipelor prin informare transparentă și instruire cu privire la conceptele-cheie pentru tranziție, la bune practici și idei concrete de acțiune, aplicabile industriei și activității lor specifice.  

Și, deși piața are nevoie de exemple și modele de succes, comunicarea și promovarea acțiunilor sustenabile trebuie să fie doar un accesoriu al măsurilor efective, un mijloc, și nu un scop.

În concluzie, sustenabilitatea ține mai puțin de ce și cum raportăm și mai mult despre către ce obiective și cum construim. Dincolo de reglementări, de modificarea prevederilor și a calendarului de conformare, într-un climat economic din ce în ce mai volatil, capacitatea unei companii de a înțelege și integra principii durabile în modelul de business va face diferența între supraviețuire și creștere. Cei care acționează temeinic și la timp vor crea și conduce tendințe în piață, vor fi pregătiți să răspundă rigorilor investitorilor și să își consolideze avantajul competitiv într-o economie globală în care resursele sunt tot mai limitate și mai greu accesibile, lanțurile de aprovizionare, tot mai fragmentate, iar presiunea din partea clienților și angajaților, tot mai mare.

Libra Internet Bank – profit de 270 milioane de lei în 2024

0

În 2024, activele Libra Internet Bank au avansat cu 14%, ajungând la 12,7 miliarde lei, în timp ce portofoliul de credite a urcat la 7,4 miliarde lei, marcând un avans de peste 9% față de anul anterior. Soldul depozitelor atrase de la clienți a urmat același ritm dinamic, înregistrând un plus de 14,5%, până la 10,8 miliarde lei. Anul trecut, Libra a înregistrat al doilea cel mai mare profit din istoria băncii: peste 270 de milioane de lei, o diminuare cu 14,8% comparativ cu 2023, în special ca efect al introducerii taxei pe cifra de afaceri.

Performanța Libra Internet Bank a depășit din nou media pieței în 2024. Ritmul de creștere al activelor și al depozitelor atrase a fost peste cel al sistemului bancar, iar indicatorii de profitabilitate au reconfirmat forța modelului de business: Rentabilitatea Capitalurilor Proprii (ROE) a ajuns la 20,1%, comparativ cu media de 18,6%, iar Rentabilitatea Activelor (ROA) a atins 2,3%, față de 1,8% la nivel de sistem. În plus, rata creditelor neperformante s-a menținut la un nivel competitiv de 2%, sub media pieței (2,4%).

Inovația a fost unul dintre motoarele performanței Libra Internet Bank în 2024. Lansarea asistentului vocal Libra Voice a reprezentat o premieră absolută pentru România în ceea ce privește utilizarea inteligenței artificiale în aplicația de mobile banking. De asemenea, Libra a făcut parte din primul val de adopție al RoPay, cel mai nou și mai modern sistem de plăți instant, bazat pe generarea și scanarea de coduri QR. Iar clienții băncii care dețin abonamente business pot face schimburi valutare în timp real, în orice moment, prin intermediul platformei Live FX, integrată în serviciul de internet banking.

Tot în 2024, Libra Internet Bank a introdus plățile instant în Euro și a lansat Creditul InvestEU, prin care pot fi acordate finanțări pentru persoane juridice cu garanții europene cuprinse între 50-70% din valoarea creditului.

Satisfacția clienților Libra a atins cel mai ridicat nivel din ultimii ani: scorul Net Promoter Score (NPS) a ajuns la 78 de puncte din 100 – cel mai bun rezultat înregistrat de bancă până în prezent.

Rezultatele consistente ale Libra Internet Bank confirmă eficiența modelului nostru bancar, construit pe strategia de nișă și pe dezvoltarea accelerată a tehnologiei bancare de nivel înalt. Aceste realizări sunt posibile datorită unei echipe unite, motivate și curajoase. Privim cu încredere către viitor, continuând să inovăm și să creștem alături de clienții noștri”, a declarat Cristina Mahika-Voiconi, Director General Libra Internet Bank.

Horváth: 68% dintre producătorii și furnizorii auto din Germania intenționează să facă disponibilizări în 2025

0

Presiunea economică crescută determină tot mai multe companii din Germania să adopte măsuri drastice de eficientizare. Potrivit unui studiu realizat de compania internațională de consultanță în management Horváth, 68% dintre producătorii și furnizorii din industria auto intenționează să facă disponibilizări în 2025.

Cele mai afectate sunt companiile industriale din sudul Germaniei, în special din domeniile ingineriei mecanice și industriei auto, unde pesimismul legat de evoluția economică este în creștere. În acest context, 71% dintre companii anticipează reduceri ale bonusurilor și ale componentelor salariale variabile, iar 61% iau în calcul relocarea unităților de producție în afara Germaniei pentru a-și păstra competitivitatea.

Pe fondul presiunii ridicate asupra costurilor și al climatului economic tensionat, companiile din Germania adoptă măsuri de restructurare operațională, vizând economii medii de aproximativ 16%. Pe lângă industria auto, unde intențiile de restructurare sunt cele mai accentuate, și alte sectoare implementează măsuri similare: 58% dintre companii reduc bonusurile sau componentele salariale variabile, 53% renunță la majorările salariale și introduc scheme de pensionare anticipată, iar 51% analizează relocarea activităților în străinătate. Aproape jumătate (44%) iau în considerare implementarea programelor de muncă cu normă redusă.    

Totodată, peste 40% dintre companii nu exclud măsuri mai drastice, precum închiderea completă a unor unități, reducerea personalului de conducere sau eliminarea posibilității de a lucra de la distanță.

În privința zonelor de optimizare a costurilor, companiile văd cel mai mare potențial în reducerea costurilor de producție (49%), a costurilor pentru materiale (47%) și a costurilor cu personalul administrativ (39%). În industria logistică, accentul este pus pe eficientizarea costurilor cu personalul administrativ (54%), în timp ce industria auto vizează în principal scăderea costurilor de producție, inclusiv cele salariale (52%).

„Majoritatea firmelor mizează pe pârghii clasice, precum tăierile de costuri operaționale și relocările. Totuși, succesul sustenabil necesită nu doar eficientizare, ci și investiții direcționate în inovație și transformare. Acesta este focusul abordării integrate pe care o propunem companiilor prin intermediul Horváth”, consideră Mihai Nirișteanu, Principal, Horváth România.

„În contextul restructurărilor anunțate, România — parte importantă a lanțului de aprovizionare auto european — ar putea resimți efectele negative asupra comenzilor și investițiilor. Industria auto românească este strâns legată de cea germană, atât prin exporturi directe, cât și prin furnizarea de componente și servicii de inginerie. Astfel, reducerile de personal și relocările anunțate de companiile germane pot afecta negativ comenzile și investițiile în România”, a adăugat Mihai Nirișteanu.

Sondajul Horváth a fost realizat la finalul primului trimestru din 2025 și a inclus 200 de directori executivi din industrii precum producție, transport și logistică, cu sediul în Germania. Au fost vizate companii cu venituri anuale de minimum 200 de milioane de euro și peste 200 de angajați.

BT Pensii, noul administrator al fondului BRD Medio 

0

BT Pensii anunță că „va administra de acum înainte FPF BRD Medio, sub denumirea de Pensia Mea Plus, în urma primirii aprobării din partea Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) pentru preluarea administrării fondului de pensii facultative de la BRD Pensii (BRD Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private). 

Banca Transilvania, BT Investments, BRD-Groupe Societe Generale și Societe Generale Assurances au anunțat în 2024 acordul pentru achiziția companiei BRD Pensii de către Banca Transilvania și BT Investments. Compania administrează fonduri de pensii pilonul 3 și pilonul 2, și anume FPF BRD Medio și FPAP BRD Pensii. 

Participanții la BRD Medio (Pensia Mea Plus) pot consulta soldul contului de pensie pe site-ul BT Pensii, iar datele bancare de virare a contribuției rămân neschimbate. 

Impact: consolidarea poziției BT Pensii pe piața pensiilor facultative

Pensia Mea Plus va contribui la consolidarea BT Pensii pe piața pensiilor facultative, care va administra de acum înainte două fonduri de pensii pilonul 3, Pensia Mea și Pensia Mea Plus, cu peste 150.000 de participanți”.

Corina Cojocaru (foto), director general, BT Pensii: „Vom administra în cel mai profesionist mod banii de pensie ai celor aproape 37.000 de participanți la Pensia Mea Plus, așa cum o facem și pentru cei peste 115.000 participanți la Pensia Mea. Acesta este angajamentul BT Pensii față de români, față de viitorul lor financiar, în calitate de unic administrator cu capital majoritar românesc.” 

A doua etapă: achiziția companiei BRD Pensii și a fondului de pensii obligatorii, FPAP BRD 

Pentru achiziția companiei BRD Pensii, care administrează cel de-al doilea fond, FPAP BRD (pilon 2), este nevoie, de asemenea, de aprobarea Autorității de Supraveghere Financiară. 

Plăți Instant în lei, oricând și de oriunde, prin Garanti BBVA România

0

Garanti BBVA România anunță introducerea serviciului de Plăți Instant în lei, „care le permite clienților să efectueze tranzacții interbancare în timp real, cu transferul fondurilor către beneficiar în doar câteva secunde, indiferent dacă acestea sunt deschise la aceeași bancă sau la bănci diferite, membre ale ecosistemului Plăți Instant, într-un mediu sigur și protejat.

Fie că este vorba despre împărțirea notei de plată cu prietenii, plata unui furnizor local sau trimiterea de bani către familie, clienții Garanti BBVA se pot bucura de transferuri rapide în lei, care ajung în doar câteva secunde, nu în ore sau zile. Serviciul este instant, disponibil 24/7, 365 de zile pe an.

De ce este important acest serviciu:

  • Transferuri în lei în timp real (atât pentru trimiterea, cât și pentru primirea fondurilor)
  • Fără ore limită sau restricții legate de programul băncilor
  • În deplină conformitate cu standardele naționale
  • Disponibil prin internet banking, mobile banking, precum și în agenții, pentru clienții persoane fizice, IMM și corporate

Acest serviciu face parte din strategia mai amplă a Garanti BBVA România, orientată către o experiență bancară digitală inteligentă, fluidă și centrată pe nevoile clientului”.

Tolga Banyocu, director general adjunct, Aria Soluții Clienți, Garanti BBVA: „Într-o lume tot mai digitalizată și dinamică, Garanti BBVA România își propune să ofere soluții care fac banking-ul mai simplu, mai sigur și mai accesibil pentru clienții noștri. Serviciul de Plăți Instant reflectă angajamentul nostru continuu de a asigura tranzacții rapide, sigure și fără întreruperi, ori de câte ori clienții aleg să interacționeze cu noi.” 

Sabin Carantină, director general TRANSFOND: „Serviciul de Plăți Instant facilitează integrarea rapidă a comunităților în economia digitală, permițând consumatorilor și companiilor să efectueze tranzacții instant oricând, contribuind astfel la un sistem financiar mai incluziv și mai accesibil. Reducerea timpului de procesare a plăților îmbunătățește eficiența tranzacțiilor, crește încrederea în sistemul financiar local și susține stabilitatea economică. Infrastructura de plăți instant reprezintă baza RoPay – serviciul de plăți mobile instant dezvoltat de TRANSFOND în colaborare cu Asociația Română a Băncilor.” 

Garanti BBVA România precizează că „serviciul de Plăți Instant face parte din sistemul automatizat de compensare a plăților interbancare – SENT și oferă numeroase avantaje atât persoanelor fizice, cât și companiilor. Serviciul garantează un nivel ridicat de securitate, fiind furnizat de bănci și instituții de plată autorizate și supravegheate prudențial de Banca Națională a României. Astfel, tranzacțiile sunt efectuate în condiții de siguranță, iar informațiile asociate acestora sunt protejate corespunzător.

În plus, clienții beneficiază de disponibilitate permanentă, având posibilitatea de a trimite și de a primi bani în orice moment, indiferent de programul de funcționare al băncilor. Acest serviciu permite plăți de până la 10.000 RON și încasări de până la 49.999,99 RON”.

Banca Garanti BBVA „face parte din Grupul Garanti BBVA România, alături de Garanti BBVA Leasing și Garanti BBVA Fleet Management, care completează oferta băncii cu produse specifice de leasing și servicii de management al flotei. În 2023, banca a celebrat 25 de ani de prezență activă în cadrul sistemului bancar românesc.

Garanti BBVA România este deținută de Garanti BBVA, a doua bancă privată din Turcia, din punct de vedere al activelor, având ca acționar majoritar grupul financiar spaniol Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA).

Pentru mai multe informații și pentru a fi la curent cu noutățile, vă rugăm să vizitați http://www.garantibbva.ro, și să urmăriți paginile: 

facebook.com/GarantiBBVARomania

https://www.instagram.com/garantibbva_romania/

linkedin.com/company/garanti-bbva-romania

youtube.com/c/GarantiBBVARomania

TRANSFOND este definit ca „administratorul și operatorul Casei de Compensare Automată de Plăți Interbancare. Activitatea principală constă în furnizarea de servicii instituțiilor financiare și financiar- bancare, în ceea ce privește plățile interbancare de retail în moneda locală și în euro, atât național cât și transfrontalier. 

Acționarul principal al TRANSFOND este Banca Națională a României, restul acțiunilor fiind deținute de 18 bănci comerciale care operează pe piața românească.

În octombrie 2024, TRANSFOND a lansat RoPay – primul serviciu național de plăți instant cu mobilul, efectuate direct de la un cont bancar la altul A2A, (account-to-account). Acesta utilizează tehnologii precum scanare de cod QR, deep link, NFC (contactless) sau numărul de mobil ca alias (proxy) pentru IBAN. Pentru mai multe informații privind serviciile furnizate de TRANSFOND accesați: www.ropay.ro, www.transfond.ro, www.platiinstant.ro, www.aliaspay.ro”.

Primul asistent de gătit AI din România

0

TRANSAVIA anunță că Fragedo, brandul propriu emblemă, caracterizat ca „numărul 1 în piața de carne de pui din România, dă startul sezonului de grătare cu noutăți savuroase: gama Fragedo Barbeque. Rețetele noi, cu combinații asezonate perfect, gata de pus pe grătar, și ambalaje care îți trezesc pofta, vor fi «armele secrete» pentru toți cei care iubesc grătarul, fie că îl pregătesc, fie că îl savurează alături de prieteni sau familie.

Noua gamă Fragedo Barbeque, pregătită pentru orice «grătar legendar», propune combinații irezistibile: mix de aripioare picante și barbeque, aripioare picante cu ciocănele barbeque și aripioare barbeque cu cârnăciori de pui ușor picanți, toate atent asezonate și gata de pus pe grătar”. 

Ciprian Oprea, director comercial TRANSAVIA: „Cu toții suntem pregătiți să aprindem grătarul și să ne bucurăm de bunătățile Fragedo Barbeque: aripioare picante, cârnăciori din carne de pui și pulpe de pui marinate – fragede în interior, crocante la exterior – gata să ofere o explozie de gusturi și arome intense, perfect balansate în fiecare mușcătură. Consumatorii care caută o soluție rapidă și convenabilă pentru un grătar reușit, fără efort, pot alege acum din varietatea de produse pregătite în funcție de preferințele lor. Gama Fragedo Barbeque este deja disponibilă în marile lanțuri de magazine, pregătită să însoțească un nou sezon de grătar legendar, acasă sau în aer liber. Are rețete noi, aliniate cu așteptările românilor, și ambalaje moderne, care combină informația clară cu un design vizual atrăgător, ușor de recunoscut și care reflectă pofta de a trăi fiecare clipă la maximum.”

TRANSAVIA  subliniază că „noua gamă vine și cu o noutate pentru consumatori: SmartCook by Fragedo  – primul asistent de gătit AI din România care simplifică viața celor grăbiți, dar aflați în căutare de rețete savuroase și fără prea mult efort. Este un asistent care îi poate ajuta și pe cei care scanează codul QR de pe ambalaj chiar în magazine, indicând sugestii de cumpărături care să înglobeze produsele compatibile pentru rețetele dorite.

Carnea făcută la grătar este una dintre preferințele culinare ale românilor, însă prepararea cărnii la grătar presupune un proces diferit față de gătirea la cuptor sau la tigaie. Reacțiile chimice generate de temperaturi ridicate creează gusturi unice, iar condimentele trebuie adaptate special pentru acest tip de gătire. Potrivit prof. univ. dr. Dan C. Vodnar, există diferențe notabile între grătarul cu cărbuni și cel pe gaz – iar carnea de pui este ideală pentru ambele metode. Dacă grătarul cu cărbuni oferă arome complexe și note ușor afumate, grătarul pe gaz asigură control optim al temperaturii și o gătire rapidă, fără compromisuri. Alegerea ține de stilul fiecăruia, iar produsele Fragedo Barbeque sunt perfect adaptate pentru ambele metode, fiind marinate cu mirodenii apetisante, pentru texturi suculente și arome bogate care sunt potențate în timpul gătirii.

Românii care caută o soluție rapidă, gustoasă și convenabilă pentru un #GrătarLegendar, făcut afară sau în casă, fără prea mult efort, pot alege produsele din noua gamă, având garanția siguranței și a calității înalte. Liderul pieței de pui din România este singurul producător din regiune care a integrat 100% toate operațiunile, de la bob la furculiță. De la ferme proprii de reproducție, incubație și creștere a puilor, până la cultivarea și pregătirea hranei puilor, de la abatoare și fabrică de procesare, până la laboratoare proprii de verificare a tuturor produselor și flotă de distribuție, TRANSAVIA controlează fiecare etapă a producției, asigurând trasabilitate 100%, nutriție optimă și un gust și o aromă autentice, recunoscute de consumatorii din întreaga țară și din străinătate.

De 5 ani, reputata afacere de familie publică anual Rapoarte de Sustenabilitate, detaliind în mod transparent rezultatele activităților în relație cu toate etapele lanțului valoric, conform modelului 100% integrat al afacerii, garantând că toți puii provin exclusiv din facilitățile deținute: de la cultivarea porumbului, a cerealelor și a florii-soarelui folosite în pregătirea hranei puilor, la bunăstarea animalelor, de la certificarea produselor, la procesarea și distribuția acestora și până la managementul apei, al energiei și al deșeurilor.

TRANSAVIA este singura companie cu capital 100% românesc care și-a asumat standardele pentru a fi co-semnatară a Codului de Conduită al UE cu privire la Practicile Responsabile Comerciale și de Marketing în Sectorul Alimentar”. 

TRANSAVIA este recunoscută ca „liderul pieței locale de carne de pui, fiind una dintre cele mai importante afaceri de familie, care deține și produce brandul de carne de pui Fragedo și semipreparate pe bază de pui Papane. Cu capital 100% românesc, compania este inclusă în topul celor mai valoroase portofolii de mărci din România. TRANSAVIA operează sustenabil cu un model de business integrat 100% vertical, bazat pe cele mai bune practici și cele mai stricte protocoale în întreg lanțul de producție și distribuție, de la bob la furculiță. Este singurul producător din țară care oferă produse din carne de pui provenită exclusiv de la puii crescuți în fermele deținute. În cei aproape 33 de ani de activitate, TRANSAVIA a investit constant în modernizare și în tehnologie de ultimă generație și a adoptat inovația ca sursă de creștere sustenabilă a business-ului și de predictibilitate pentru viitor. Unul dintre cei mai mari angajatori români, TRANSAVIA are în prezent peste 2.300 de angajați, care activează preponderent în cele 31 ferme de creștere a păsărilor și în cele 4 ferme de producție vegetală, în fabrica de nutrețuri combinate, în cele 3 abatoare de ultimă generație și în fabrica de procesare a cărnii. În fermele TRANSAVIA, localizate în 8 județe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui. Aproximativ 30% la sută din producția anuală a companiei merge către export, în mai multe state europene și de pe alte continente. Fragedo, brand emblemă al companiei, este primul brand din România care, în urma evaluării Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) a primit dreptul de a purta pe spotul TV sigiliul Marca Etică, ce atestă respectarea principiilor etice și a bunelor practici de publicitate. TRANSAVIA publică Rapoarte de Sustenabilitate din 2019 și este singura companie cu capital 100% românesc care și-a asumat standardele pentru a fi co-semnatară a Codului de Conduită al UE cu privire la Practicile Responsabile Comerciale și de Marketing în Sectorul Alimentar. 

TRANSAVIA are cea mai mare investiție în energie verde din industria alimentară din România, datorită căreia își poate asigura până la 100% energia necesară proceselor tehnologice din surse proprii, regenerabile.

Pentru mai multe informații, vizitați https://transavia.ro/”.

Conferință la Academia Română: Pădurile solicită un buget european echitabile

0

de Ciprian Muscă,
președinte, ASFOR

Necesitatea creării unui instrument financiar dedicat pădurilor în viitorul Cadru Financiar Multianual al Uniunii Europene a fost concluzia conferinței „Pădurile, pilon central al viitorului investițiilor verzi în Europa”, co-organizată astăzi de WWF-România la Academia Română. La eveniment au luat parte peste 100 de reprezentanți ai autorităților naționale și europene, cercetători, asociații ale proprietarilor de păduri, organizații ale societății civile, administratori de arii protejate și actori din industria forestieră.

În cadrul conferinței au fost prezentate date care subliniază importanța strategică a pădurilor: acestea acoperă 43,5% din teritoriul Uniunii Europene și generează anual bunuri și servicii în valoare de 520 miliarde euro. Sectorul forestier susține direct și indirect peste 2,6 milioane de locuri de muncă și contribuie cu aproape jumătate din serviciile ecosistemice furnizate la nivelul întregii Uniuni. 

Cu toate acestea, pădurile beneficiază de fonduri insuficiente, alocate în exercițiile financiare de până acum, care acordă mai puțin de 1% din buget pădurilor, în ciuda rolului lor crucial pentru economie, climă și biodiversitate.

Mesaje-cheie transmise de vorbitori

Victor Negrescu, vicepreședinte al Parlamentului European:
„Este fundamental să aducem pădurile în centrul agendei europene. Nu discutăm doar despre conservare, ci despre transformarea pădurilor într-un pilon de dezvoltare economică și competitivitate pentru Uniunea Europeană. România are toate argumentele pentru a deveni un avocat puternic al pădurilor europene, susținând inițiative precum un fond european pentru reîmpăduriri și plăți pentru serviciile ecosistemice, menite să sprijine proprietarii de păduri și comunitățile locale.”

Mihaela Frăsineanu, consilier de stat, Cancelaria Prim-Ministrului:
„Cu toții depindem, într-un fel sau altul, de pădure și de produsele ei. Dacă nu ai pădure, nu ai oxigen, nu se captează dioxidul de carbon. Vorbind despre rolul economic al pădurii, ar trebui să avem politici publice și surse de finanțare pentru stimularea industriei care depinde de produsele pădurii. Avem și foarte multe comunități care sunt dependente de pădure, care nu au altă sursă de trai sau de venit în afara produselor pădurii.”

Mihail Dumitru, director general adjunct, Direcția Generală Agricultură și Dezvoltare Rurală, Comisia Europeană:
„Pădurile au un rol economic major în zonele rurale europene. Deși nu există o politică forestieră comună la nivel european, Politica Agricolă Comună sprijină gestionarea durabilă a pădurilor. Dezvoltarea bioeconomiei circulare și integrarea agro-silviculturii sunt esențiale pentru un viitor verde. Strategia Forestieră Europeană 2030 este o oportunitate pentru folosirea durabilă a potențialului pădurilor.”

Iuliu Stocklosa, președinte, Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București:
„Gestionarea durabilă a pădurilor trebuie să devină motor de dezvoltare economică. România poate valorifica această resursă prin lanțuri de producție competitive, exportând produse finite de înaltă valoare, nu doar materie primă. Dezvoltarea unei industrii forestiere moderne și sustenabile poate atrage investiții verzi, crea locuri de muncă în mediul rural și consolida poziția economiei românești pe piața internațională.”

Radu Vlad, manager programe forestiere WWF România:
„Societatea are așteptări mari de la păduri, însă oferă prea puțin în schimb. Este vital să sprijinim gestionarea durabilă a pădurilor și comunitățile locale care depind de acestea printr-o tranziție justă, care să includă măsuri compensatorii și investiții în soluții bazate pe natură. Managementul durabil al pădurilor trebuie recunoscut drept sector strategic în politicile europene și finanțat corespunzător, în baza unor indicatori de performanță clari și ambițioși.”

Ciprian-Dumitru Muscă, președinte ASFOR:

„Sectorul forestier este un sector vital. Pădurile nu reprezintă doar un patrimoniu natural valoros. Economia forestieră, cu toate segmentele ei, joacă un rol vital deoarece produsele din lemn sunt necesare pentru buna funcționare a societății. Pădurile nu pot rămâne un capitol secundar. Ele sunt coloana vertebrală a tranziției verzi și a unei economii sustenabile și echitabile pentru toți.” 

În cadrul conferinței s-a evidențiat subfinanțarea pădurilor, în ciuda rolului lor strategic pentru climă, biodiversitate și o bioeconomie sustenabila. Participanții au concluzionat că alinierea dintre politicile de mediu și bugetele europene este esențială, iar statele membre cu păduri valoroase, precum România, trebuie să beneficieze de un sprijin financiar echitabil, proporțional cu eforturile de conservare depuse.

Vorbitorii au subliniat necesitatea ca viitorul buget al Uniunii Europene să includă, încă din stadiul de planificare, o alocare adecvată, predictibilă și echitabilă. Acesta trebuie să finanțeze conservarea și restaurarea pădurilor, promovarea practicilor silvice apropiate de natură, inovația și competitivitatea în bioeconomie, care să susțină o dezvoltarea durabilă a comunităților.

Pe măsură ce Comisia Europeană elaborează direcțiile strategice pentru bugetul post-2027, evenimentul de la Academia Română devine un punct de pornire pentru recunoașterea pădurilor ca pilon esențial al tranziției verzi și al rezilienței Uniunii Europene.

Răzvan Lucescu, noua vedetă Lidl România

0

Lidl România anunță că antrenorul de fotbal Răzvan Lucească „face parte din noua campanie «Grătar pentru toți și de toate pentru grătar», dedicată produselor pentru grătar de la Lidl, recunoscute de români pentru cel mai bun raport calitate-preț”.

Inițiatorii campaniei subliniază că, „în pregătirea startului sezonului tradițional de grătar care începe pe 1 mai, Lidl România lansează o ofertă dedicată tuturor pasionaților de grill. Prin noua campanie care îl are în prim plan pe Răzvan Lucescu, Lidl își invită clienții să descopere o gamă variată și extinsă de produse de carne special pregătite pentru grătar, și nu numai, disponibile în magazinele din toată țara. Spotul, disponibil pe canalul de YouTube al Lidl România, surprinde atmosfera vibrantă a unui grătar în aer liber, evidențiind diversitatea produselor și încurajând gătitul împreună, ca o echipă. Campania subliniază angajamentul Lidl de a oferi produse de calitate la prețuri accesibile, transformând fiecare grătar într-o experiență memorabilă.

În bucătăria românească, există o mare nedreptate când vine vorba de grătar: unul gătește, iar restul doar privesc. Dacă de obicei, ne comportăm ca o echipă doar atunci când mâncăm, este timpul să devenim o echipă și în fața grill-ului. Așadar, Lidl România transformă gătitul cărnii la grătar într-un sport de echipă, cu un antrenor pe măsură: Răzvan Lucescu. La grătar nu e loc nici pentru vedete care monopolizează jocul, nici pentru rezerve care stau pe margine. E loc doar pentru muncă în echipă, mai ales că oferta Lidl România include o varietate de produse, la cel mai bun raport calitate-preț, precum:

  • Mici vită-porc, un clasic al grătarului românesc, la numai 12,99 lei, caserola de 1 kilogram.
  • Cârnați grill de porc, disponibili la doar 9,99 lei, caserola de 500 g.
  • Aripi secționate, condimentate, gata de pus pe grătar, în marinade de usturoi sau boia, la un preț de 13,99 lei, caserola de 700 de grame.
  • Frigărui din ceafă de porc sau pastramă de oaie, la 14,99 lei, caserola de 300 de grame.
  • Brânză Halloumi  – numai bună de pus direct pe grătar – la prețul de 12,99 lei, 225 de grame.
  • Diverse salate, sucuri sau deserturi, precum înghețată cu caramel sărat sau macarons.

Produsele sunt disponibile în toate magazinele Lidl din România, de luni, 28 aprilie, până duminică, 4 mai, în limita stocului disponibil”.