Burse pentru pregătirea tinerilor pentru a deveni specialiști în domeniul agricol

0

Proiectul social Danone „O șansă pentru familia ta” are scopul de a stimula antreprenoriatul local în industria laptelui prin sprijin oferit micilor gospodari. În susținerea acestui scop, în vederea pregătirii tinerilor ca specialiști în domeniul agricol, s-a deschis o nouă clasă de mecanică agricolă la Liceul Teoretic din Zimnicea.

Inițiatorii subliniază că „proiectul socio-economic O șansă pentru familia ta are o istorie de 13 ani, iar laptele produs în gospodăriile de la Zimnicea este livrat zilnic către fabrica de iaurt Danone din București.

Valoarea totală a proiectului a depășit 7 milioane de euro, reflectând amploarea și continuitatea eforturilor dedicate pregătirii profesionale în domeniul agricol. 

Un exemplu recent este înființarea în anul 2024 a primei clase specializate în mecanică agricolă la Liceul Teoretic din Zimnicea, în colaborare cu Polaris Group, partenerul local și ONG-ul OpenFields din Cluj-Napoca, o inițiativă care a stârnit interesul unui număr tot mai mare de tineri. În acest context, a apărut necesitatea extinderii programului printr-o nouă clasă menită să pregătească 8 elevi pentru a deveni specialiști în agricultură, contribuind astfel la dezvoltarea sustenabilă a zootehniei. Danone va continua să susțină acest demers prin burse de performanță și sociale în valoare de 5.000 de euro anual”. 

Cătălin Andreica, manager achiziții lapte, Danone România și coordonator proiect: „Producem în România de peste 26 de ani cu lapte românesc. Avem cea mai performantă fabrică Danone din Europa și folosim lapte de cea mai bună calitate. Investiția în economia românească este absolut firească și naturală. La fel și investiția în viitorul și educația copiilor.” 

Floarea Constantinescu, profesor, directorul Liceului Teoretic Zimnicea: „Proiectele precum O șansă pentru familia ta demonstrează cum acestea sunt mai mult decât simple inițiative educaționale, ele reprezintă investiții directe în viitorul comunității. Această colaborare a deschis ușa către lecții practice, care oferă o șansă reală pentru tineri de a-și construi un viitor în România. Clasa specializată de mecanică agricolă de la Zimnicea este un exemplu concret că schimbarea poate lua naștere prin parteneriate strategice bazate pe educație. Este important să se continue astfel de demersuri, întrucât elevii formați sunt cei care vor revitaliza și moderniza agricultura locală.” 

După cum precizează danone, „centrul de colectare din Zimnicea este gestionat de SC Polaris Group SRL, partener strategic pentru Danone de peste 26 de ani. Danone a început din 1999 să colecteze lapte din Zimnicea, iar, din anul 2012, parteneriatul dintre Danone și Polaris Group s-a consolidat prin dezvoltarea producției de lapte de calitate din România, conform standardelor europene. Începând cu 2024 programul s-a extins prin susținerea educației în rândul elevilor, iar anul acesta proiectul O șansă pentru familia ta va deschide o nouă clasă dedicată pregătirii lor pentru a deveni specialiști în domeniul agricol”.

„NEprețuite” – Un spectacol manifest despre demnitate, curaj și feminitate la vârsta a treia, organizat de Asociația Zi de BINE

0

După succesul instalației artistice „Metamorfoze”, din cadrul Romanian Design Week 2025, care  a pus reflectorul pe munca senioarelor de la Centrul Comunitar Zi de BINE, Asociația Zi de BINE a invitat publicul la o nouă manifestare artistică cu sens – „NEprețuite”, un spectacol care a adus în lumină poveștile senioarelor din comunitatea #Nepierdute. Evenimentul deschis publicului larg a avut loc pe 27 iunie, la The Point, pe strada General Eremia Grigorescu nr. 10.

Protagonistele spectacolului, doamne care au trecut de pragul de 60 de ani, au defilat în ținute create și realizate împreună cu designerul Marian Staiculescu, după povestea fiecăreia.  Într-o lume în care vârsta a treia pare trecută la „diverse”, aceste femei au urcat pe scenă nu ca actrițe, ci ca mame, soții, bunici și femei care încă mai au ceva de spus, în rochii care nu îmbracă doar trupuri, ci și vieți întregi. 

#NEprețuite este proiectul Asociației Zi de BINE susținut de partenerii strategici Lidl România, Grupul E.ON România și Leroy Merlin.

Ne-am dorit ca acest eveniment să fie o manifestare artistică cu sens, în care fiecare rochie devine o punte între trecutul și prezentul femeii care o poartă. O viață întreagă de iubire, de grijă pentru alții, de muncă, de răbdare și visuri. Care să arate lumii că valoarea noastră ca oameni nu se pierde odată cu vârsta și nici cu pensia. Și că aceste doamne dragi nu sunt uitate și nici puse deoparte. Sunt NEprețuite.” au declarat Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, fondatoarele Asociației Zi de BINE.

Spectacolul a îmbinat defilarea cu elemente de teatru și a dezvăluit povești spuse pentru prima oară cu voce tare. Pentru a se pregăti pentru eveniment, senioarele au participat la o serie de ateliere desfășurate la Centrul Comunitar Zi de BINE, unde au explorat iubirea de sine în cadrul programului „Mă iubesc BINE” – întâlniri dedicate dezvoltării personale și sănătății psiho-emoționale. Au fost activități prin care participantele s-au reconectat cu propriul corp, propria voce și propriul suflet.

Totodată, au avut loc exerciții de încredere în sine prin arta actoriei, momente de joacă și descoperire, de curaj și de deschidere în fața celorlalți. Iar alături de Marian Staiculescu, senioarele au învățat să facă tipare, să coasă la mașină și să aleagă accesorii – dând formă unor rochii în care vor pluti de bucurie și împlinire.

„Până să venim la Centru eram singuratice, introvertite și timide. Dar acum suntem altele, ne-am schimbat. Dacă rămâneam acasă, în fața televizorului, am fi devenit deprimate și anxioase. Aici ne-am regăsit și acceptat – una pe cealaltă și, mai ales, pe noi înșine. Pentru că fiecare are felul ei de a fi. Am devenit un grup omogen în care dezbatem aceleași subiecte. Ne implicăm în proiecte diverse. Prin evenimentul de luna asta suntem o forță unită. Am găsit o motivație. Ne lipsea ceva, deși nu știam ce. Până când Centrul ne-a oferit tocmai acel lucru.,” a mărturisit una dintre participante.

Spectacolul este rezultatul unei metamorfoze interioare și colective, un act de revendicare a propriei voci și prezențe. Dincolo de rochii, scena s-a transformat într-un spațiu de expunere a unor povești care, până acum, au fost păstrate în tăcere. Elementele teatrale au însoțit „parada”, aducând în lumină fragmente de viață și emoții profunde – o demonstrație de forță și vulnerabilitate deopotrivă.

Cei care doresc să susțină inițiativele Asociației Zi de BINE o pot face printr-un SMS cu textul „SUS” la 8845, prin donarea zilei de naștere sau completând formularul 230. Mai multe informații sunt disponibile pe www.zidebine.ro.

Parteneriat strategic pentru mediu prin programul pentru o Dunăre

0

De Ziua Dunării, pe 29 iunie, Lidl România a anunțat „continuarea proiectului România Limpede și în acest an, în perioada 19-24 septembrie. Proiectul ajuns la a patra ediție este organizat în parteneriat cu asociațiile Mai Mult Verde, ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului) și WWF-România (Fondul Mondial pentru Natură) și cuprinde acțiuni de igienizare a malurilor și luciului Dunării în 5 localități, dar și o serie de ateliere educative și creative ce au ca scop conștientizarea efectelor poluării cu plastic a apelor. Proiectul România Limpede este inițiativa locală Lidl și face parte din Cleanup Collective @Dunăre, o amplă acțiune a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte”.

După cum reamintesc organizatorii, „proiectul România Limpede este o inițiativă de reducere și prevenire a poluării cu plastic a apelor Dunării, inițiat de Lidl România în anul 2022 împreună cu 3 ONG-uri: Mai Mult Verde, WWF-România și ASAP. 14.7 tone de deșeuri, dintre care 9.8 tone de plastic, au fost colectate  până în prezent, în cei 3 ani de desfășurare a proiectului, cu ajutorul a peste 500 de voluntari, reprezentanți ai asociațiilor și autorităților locale, membri ai echipei Lidl, elevi și cadre didactice.

Proiectul România Limpede va continua de-a lungul Dunării și în anul 2025, cu accent pe colectarea deșeurilor de plastic de pe malurile și luciul fluviului, pe informarea și educarea participanților cu privire la necesitatea protejării apelor și a integrării responsabile a plasticului în viețile lor, dar și pe activități creative, în vederea reducerii impactul negativ al acestor deșeuri asupra mediului. În perioada 19-24 septembrie vor fi reluate acțiunile de igienizare, informare și conștientizare, cu participarea voluntarilor din comunitățile locale, a reprezentaților autorităților și a angajaților Lidl România. Proiectul se va desfășura în Călărași, Giurgiu, Drobeta-Turnu Severin, Turnu Măgurele și Mahmudia.

Asociația Mai Mult Verde va coordona acțiunile de igienizare desfășurate pe malurile fluviului din cinci orașe – Călărași, Giurgiu, Drobeta-Turnu Severin, Turnu Măgurele și Mahmudia, la care se va adăuga și o acțiune de igienizare a luciului Dunării, cu ajutorul caiacelor, în orașul Giurgiu. Noutatea proiectului din acest an o reprezintă realizarea unei picturi murale participative, ce va fi realizată în Drobeta-Turnu Severin, prin tehnica pixelated art: artistul va propune designul, iar participanții vor contribui activ la realizarea acestuia. Schița va transmite un mesaj puternic despre necesitatea protejării apelor împotriva poluării cu plastic și va implica membrii comunității în discuții și dezbateri pe această temă.

Anul acesta, WWF – România va fi facilitatorul unui atelier de știință participativă, în Mahmudia, unde tinerii vor explora conceptul de râuri potabile și importanța menținerii apelor curate. Această experiență educativă implică tinerii în studierea fluviului lângă care trăiesc. Pornind de la experiența de anul trecut, alături de Li An Phoa, fondatoarea Drinkable Rivers (Ape Potabile), WWF a creat Hub-ul Ape Potabile Delta Dunării, o platformă la care vor fi invitate să adere și organizațiile locale, în calitate de membri. Rezultatele activităților de știință participativă întreprinse de Hub vor continua să contribuie la programul internațional de știință cetățenească Drinkable Rivers, care le oferă oamenilor ocazia să înțeleagă mai bine starea de sănătate a râurilor din apropierea lor. 

ASAP – Armata Selectării Atente a Plasticului va fi prezentă și anul acesta cu o nouă activitate educativă, organizată în Mahmudia: facilitarea a două ateliere de joacă, dedicate tinerilor,  ce explorează meseriile viitorului, alături de partenerii de la WWF – România și Asociația Mai Mult Verde. Sub îndrumarea creativă a unui cunoscut creator de jocuri, participanții vor descoperi în mod interactiv și distractiv cum pot modela viitorul prin meserii creative”. 

Proiectul România Limpede este definit ca „un program pe termen lung, care urmărește cultivarea și extinderea responsabilității pentru apele autohtone, contribuind astfel la sănătatea și bunăstarea oamenilor și a mediului”.

Lidl România subliniază că „a investit constant în reducerea utilizării plasticului și în reciclarea acestuia încă de la intrarea pe piața locală. Strategia Lidl România include atât reducerea cantității de plastic utilizat în operațiunile de business, cât și diminuarea cantităților de deșeuri din plastic care ajung în mediu. Retailerul colaborează cu societatea civilă în programe naționale ce promovează colectarea, sortarea și reciclarea plasticului, având un impact semnificativ la nivel național. În cadrul Grupului Schwarz, din care Lidl face parte, măsurile și proiectele de reducere a cantității de plastic derulate de retailer se ghidează după strategia integrată, REset Plastic. Astfel, gândind global și acționând local, Lidl România răspunde constant provocărilor aduse de problema plasticului”. 

Campanie aniversară prin care brandul Möller’s celebrează 170 de ani

0

Brandul Möller’s, expert în Omega-3 natural, celebrează 170 de ani în lume și 10 ani de prezență pe piața din România, ocazie cu care lansează cea mai mare campanie națională a sa de până acum: „Prinde Peștișorul de Aur”.  

Inițiatorii ne oferă detalii asupra campaniei: „Orice persoană care achiziționează cutiile de peștișori Möller’s  cu ambalaj aniversar poate câștiga unul dintre cele 170 de pandantive din aur sub formă de peștișori, customizate de către STIL Diamonds, Furnizor al Casei Regale a României.

Orice junior poate fi câștigător al unui peștișor de aur! Cum poți participa la campania „Peștișorul de Aur”?

  1. Cumpără orice cutie de Möller’s Peștișori cu ambalaj aniversar.
  2. Verifică dacă sub capac se află stickerul câștigător.
  3. Scanează codul QR de pe sticker și peștișorul de aur vine la tine acasă!
  4.  Nu ai găsit încă stickerul cu peștișorul de aur? Continuă căutarea, norocul te poate aștepta într-o altă cutie aniversară.

Campania se desfășoară până pe 1 mai 2026 sau până la epuizarea stocului promoțional, orice variantă survine prima.

Mai multe detalii și regulamentul complet pot fi găsite aici:
https://mollers.ro/pestisoruldeaur”.

Tot cu această ocazie, brandul nr.1 din Norvegia pe segmentul de suplimente alimentare anunță că „lansează produsul MÖLLER’s Omega-3 Peștișori cu gust de fructul pasiunii, disponibil atât în locațiile fizice Farmacia Tei și Bebe Tei, cât și online”.

Möller’s este caracterizat ca „expertul în Omega-3 natural de la 1854, de când farmacistul norvegian Peter Möller a descoperit și patentat o metodă revoluționară de purificare și de producție (prin extragere la abur) a uleiului de ficat de cod. Inovația Möller’s, brevetată în 1854, se folosește și în prezent în procesul de fabricare, uleiul astfel obținut fiind de o înaltă calitate și puritate și păstrând toate calitățile nutritive ale acizilor grași Omega-3 și ale vitaminei D.

MÖLLER’s Omega-3 Peștișori furnizează aportul zilnic necesar de Omega-3 și de vitamina D, iar gama include 4 sortimente: peștișori gumați Mölli Căpșuni, cu gust dulce, peștișori Mölli Cola, cu aromă dulce-acrișoară, obținută prin mixarea inovatoare a uleiurilor de citrice cu vanilie și caramel, peștișori Mölli Portocale cu gust acrișor și noii peștișori Mölli Fructul Pasiunii, care au o aromă originală, tropicală.

Peștișorii gumați nu conțin zahăr, nici coloranți artificiali și sunt recomandați inclusiv persoanelor cu alergii sau cu intoleranță la gluten și lactoză. Sunt adorați de cei mici datorită formei originale, jucăușe și a aromelor naturale. Aceștia pot fi consumați de copiii de peste 3 ani și de către adulți, recomandarea fiind de 2 jeleuri pe zi, în cazul aromelor de căpșuni, portocale sau cola, respectiv de 1 jeleu pe zi, în cazul aromei de fructul pasiunii”.

Pe lângă peștișorii gumații, brandul Möller’s are în portofoliu o gamă variată de produse pentru toate vârstele, sub formă de ulei de ficat de cod, capsule moi sau multivitamine.

Möller’s OMEGACORE capsule are cea mai mare concentrație de acizi grași polinesaturați Omega-3 naturali ce ajută sistemul cardiovascular prin menținerea nivelului normal al trigliceridelor, al colesterolului și al tensiunii arteriale.

Uleiul Möller’s Pure Mom & Baby asigură cea mai pură și concentrată formă de        Omega-3, fiind recomandat gravidelor, femeilor care alăptează și ulterior sugarilor, de la 4 săptămâni.

Gama de capsule moi Möller’s include Cod Liver Oil Omega-3 cu 120 capsule, Omega-3 Forte cu 30, 112 sau 150 capsule și OMEGACORE cu 60 capsule, acesta din urmă fiind un produs recomandat pentru sănătatea sistemului cardiovascular. 

Möller’s TOTAL este un complex de vitamine, minerale și extracte naturale ce asigură energie prin fiecare cutie, grație mixului original de Panax Ginseng, Omega-3 și vitamina D, ale căror efecte benefice sunt potențate de alte 22 ingrediente active”.

O școală-pionier de limbi străine integrează în cursuri învățarea social-emoțională și inteligența articifială

0

Într-un peisaj educațional tot mai competitiv, școala de limbi străine EdVenture din București împlinește 20 de ani de activitate. Fondată în 2005, aceasta a crescut odată cu generațiile de copii, adolescenți și adulți care au ales să învețe limbi străine nu doar pentru note sau certificări, ci pentru a-și deschide drumuri profesionale și culturale. 

În acești 20 de ani, echipa școlii a format peste 10.000 de cursanți, dezvoltând un model educațional centrat pe empatie, adaptabilitate și performanță reală, cu o echipă stabilă de profesori acreditați și metode moderne de predare.

Diana Conteș, owner-ul școlii. 

„Pe parcursul întregii noastre activități, poate cea mai importantă lecție a fost aceasta: limba străină se învață în ritmul omului. Tehnologia ajută, dar factorul uman rămâne esențial. Cursanții vor empatie, rigoare și progres vizibil”, spune Diana Conteș, owner-ul școlii. 

De la predare clasică la inovație educațională

Până în prezent, instituția de învățământ a implementat programe și metode adaptate nevoilor identificate: 

• Cursuri interactive și comunicative pentru copii, adolescenți și adulți;

• Pregătire pentru examene internaționale (Cambridge, IELTS, TOEFL);

• Programe corporate pentru companii și profesioniști;

• Module intensive și cursuri personalizate, inclusiv în format online.

„Aceste două decenii sunt o poveste colectivă, în care protagoniști au devenit: fiecare copil care a rostit primele cuvinte în engleză, fiecare adolescent care a trecut cu brio un examen internațional, fiecare adult care și-a schimbat cariera, începând cu o oră de engleză. Toți sunt parte din identitatea noastră. Școala este astăzi o comunitate vie, în care educația are suflet”, spune Diana Conteș.

2025, între educația social-emoțională și AI

Privind spre viitor, reprezentanții școlii de limbi străine mizează pe echilibrul între tehnologie și interacțiunea umană. 

Tot mai multe companii și părinți caută astăzi parteneri educaționali de încredere, care oferă nu doar cursuri, ci un cadru complet de dezvoltare: gândire critică, autonomie, deschidere culturală.

În acest sens, la EdVenture se desfășoară un program deschis si accesibil tuturor profesorilor de engleză, prin care aceștia sunt sprijiniți să creeze pentru cursanți lecții mai eficiente și placute. Prima sesiune din programul Teacher Trainings s-a axat pe modalități de integrare a jocurilor în lecții. Cea de-a doua sesiune a fost despre integrarea AI în desfășurarea cursurilor și Social&Emotional Learning (SEL – învățarea socială și emoțională), procesul prin care copiii, în mod special, dar și adulții își dezvoltă abilități esențiale pentru viață: să-și înțeleagă emoțiile, să stabilească relații sănătoase, să ia decizii responsabile și să gestioneze provocările zilnice cu empatie și încredere.

„AI poate eficientiza procesul de învățare, dar nu va înlocui empatia. Cursanții vor mai mult decât vocabular și reguli de gramatică. Vor cultură și mai doresc sprijin emoțional și încredere în exprimare. Asta construim noi și de aceea vom organiza periodic programe la care se pot înscrie profesori de engleză din întreaga țară, pe parcursul cărora aceștia vor fi instruiți în spiritul vremurilor și al progresului”, punctează Diana Conteș.

Piața cursurilor de limbi străine în România: peste 70 de milioane de euro anual

Potrivit estimărilor disponibile, piața cursurilor de limbi străine din România este evaluată la peste 70 de milioane de euro anual. La nivel național, există în jur de 232 de școli de limbi străine active, fiecare cu un număr mediu de 1.000 de cursanți pe an. Costul mediu pentru un cursant se situează în jurul a 400 de euro anual, iar tendințele recente arată o cerere tot mai mare pentru cursuri personalizate și certificate internaționale. 

Limba engleză rămâne în topul preferințelor, urmată de germană, tot mai solicitată în mediul profesional. În paralel, limbile asiatice ca japoneza și coreeana câștigă teren în rândul tinerilor. 

Transformările recente, accentuate de pandemie, au condus la o creștere a cererii pentru formate online de învățare. În timp ce adulții preferă frecvent varianta online, copiii din segmentul 4–14 ani continuă să beneficieze mai mult din interacțiunea directă, în clasă.

„Modelul nostru este flexibil: păstrăm clasele fizice acolo unde contează, dar oferim și opțiuni online pentru cei care au nevoie de mobilitate. Important este ca experiența de învățare să fie umană și personalizată, indiferent de canalul de comunicare”, subliniază Diana. 


EdVenture este o școală de limbi străine cu sediul în București, fondată în 2005, specializată în predarea limbii engleze, pentru toate vârstele și nivelurile. În cadrul școlii, se predau cursuri în format fizic și online și se organizează cursuri de pregătire pentru examene internaționale, dar și programe dedicate corporațiilor. De asemenea, la EdVenture, copiii au oportunitatea să învețe germana, franceza si japoneza. Cu o experiență de 20 de ani, instituția rămâne un reper în educația lingvistică din România. 

Mini-păduri urbane plantate de Kaufland

0

Compania Kaufland România anunță continuarea plantării „de mini-păduri urbane în zona parcărilor exterioare ale magazinelor, un demers început în 2023, unic în retailul românesc. Proiectul este derulat împreună cu Asociația EcoAssist, prin programul Plantăm fapte bune în România, și adresează lipsa spațiilor verzi și calitatea scăzută a aerului – doi factori care afectează direct calitatea vieții în mediul urban”.

După cum ne informează Kaufland, „în perioada aprilie-mai 2025, au fost amenajate patru mini-păduri noi în Moinești, Brăila, Năsăud și Bragadiru. Aproximativ 3.200 de puieți din specii autohtone – stejar pedunculat, gorun, frasin, maclură sau scoruș – au fost plantați cu ajutorul a peste 30 de voluntari – angajați Kaufland care au ales să se implice activ în transformarea orașelor în care trăiesc.

Totodată, mini-pădurile plantate în 2024 în Vișeu de Sus și Zalău au fost completate cu peste 1.000 de puieți. Vegetația deja existentă se dezvoltă bine, iar noile completări asigură o creștere echilibrată și durabilă a spațiilor verzi. Mini-pădurile din Popa Nan și Emil Racoviță – București, precum și cea din Pitești, primele plantate în cadrul inițiativei, continuă să se dezvolte armonios. Rata de prindere este ridicată, iar starea generală a copacilor confirmă eficiența modelului”. 

Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România: „La Kaufland, avem grijă de mediu și de oameni. Credem că orașele pot și trebuie să devină mai respirabile. Să însemne mai mult decât beton și asfalt. Mini-pădurile urbane din parcările magazinelor arată că dezvoltarea urbană poate merge mână în mână cu natura – dacă suntem deschiși să privim lucrurile diferit și să facem alegeri curajoase. Ne dorim ca acest proiect să inspire și să devină un standard în orașele României.”

Kaufland precizează că „mini-pădurile sunt plantate folosind metoda japoneză Miyawaki – o tehnică ce presupune plantări dense, cu specii locale, care creează ecosisteme stabile și rezistente. Vegetația crește rapid, nu are nevoie de întreținere intensivă, ajută la scăderea temperaturii în zonele construite și oferă un habitat natural pentru păsări, insecte și mamifere mici. Beneficiile sunt multiple și vizibile: aer mai curat, umbră, liniște, biodiversitate. 

Proiectul a avut un impact semnificativ și asupra culturii organizaționale, prin implicarea activă a angajaților în acțiuni de voluntariat. De la o plantare la alta, tot mai mulți angajați Kaufland au ales să se alăture acestui demers, devenind parte dintr-o inițiativă care îmbină responsabilitatea socială cu grija față de mediu.

Până în prezent, rețeaua Kaufland include 11 mini-păduri – zece sunt amenajate în parcările magazinelor din diferite regiuni ale țării, iar una în curtea unei școli din Ocnele Mari, județul Vâlcea. 

Proiectul face parte din strategia pe termen lung a Kaufland de a investi în soluții durabile, cu impact pozitiv cuantificabil pentru mediu și pentru comunitățile locale”.

„Plantăm fapte bune în România” este caracterizată ca „o inițiativă națională de împădurire prin voluntariat, derulată de Asociația EcoAssist, care aduce împreună cetățeni, companii și autorități locale pentru a combate efectele schimbărilor climatice și a construi un viitor mai verde. Kaufland România este partener principal al proiectului încă din 2016 și sprijină constant extinderea rețelei de spații verzi urbane”. 

Dialog social despre fiscalitate și digitalizare organizat de IMM România în parteneriat cu IMM București-Ilfov

0

IMM România, în parteneriat cu IMM București-Ilfov, a organizat evenimentul regional București-Ilfov intitulat „Soluții pentru IMM-uri: Dialog social, Fiscalitate și Digitalizare”, într-un proiect cofinanțat de Uniunea Europeană.

Pe baza dialogului social, au fost discutate provocările și oportunitățile digitalizării, precum și impactul fiscalității asupra întreprinderilor mici și mijlocii. 

După cum anunță organizatorii, „președintele de onoare al IMM România, Florin Jianu, a prezentat cele mai recente date privind digitalizarea în rândul întreprinderilor mici și mijlocii, subliniind nevoia accelerării tranziției către soluții digitale moderne.

Adoptarea tehnologiilor digitale este în creștere, IMM-urile din România au început să utilizeze pe scară largă soluții informatice, de la software de contabilitate și gestiune până la platforme CRM și ERP, cu diferențe semnificative în funcție de regiunea de dezvoltare.

De asemenea, a fost menționată creșterea interesului pentru utilizarea roboților software, în special în activitățile repetitive precum contabilitatea, generarea documentelor sau procesarea comenzilor. Un alt aspect important a fost legat de utilizarea inteligenței artificiale, în special pentru analiza de date, automatizarea comunicării cu clienții și optimizarea proceselor de vânzare.

Totodata, se remarcă și o creștere vizibilă a procentului IMM-urilor care utilizează platformele de social media pentru promovare și atragerea clienților, dar și a celor care își desfășoară activitatea de vânzare direct prin canale online”.

Inițiatorii apreciază că „evenimentul a reconfirmat angajamentul tuturor părților implicate în susținerea dezvoltării durabile a mediului de afaceri, punând în evidență totodată importanța inovării continue pentru succesul IMM-urilor în economia digitală”.

Investitori germani și români analizează zona frontalieră România – Republica Moldova – Ucraina

0

15 companii germane și românești s-au aflat în săptămâna 23-27 iunie într-o vizită de informare în câteva orașe de la frontiera dintre România, Republica Moldova și Ucraina, pentru a se documenta îndeaproape cu privire la potențialul investițional al acestei regiuni. Membrii delegației caută noi abordări în legătură cu lanțurile de aprovizionare, în sensul extinderii acestora la nivel regional și simplificării căilor de acces către Ucraina.

„Sunt impresionat de interesul față de acest subiect și de prezența numeroasă a companiilor din Germania, România, Republica Moldova și Ucraina. Ne aflăm într-o regiune de interes strategic, iar scopul acestui eveniment este de a promova colaborarea transfrontalieră, pentru că granițele nu ar trebui să împiedice luarea unei decizii de investiții”, a spus directorul general al AHK România, Sebastian Metz, cu prilejul Forumului de afaceri în Regiunea Nord-Est, Republica Moldova și Ucraina, care a avut loc în Parcul Industrial Siret. 

Oamenii de afaceri au vizitat universitățile din Suceava, Cernăuți și Bălți, Consiliul Județean (CJ) Suceava și CJ Botoșani,  Primăriile din Cernăuți și Bălți, companiile Electroalfa (Suceava), SEBN (Cernăuți), Dräxlmaier (Bălți) precum și Parcul Industrial Siret. 

Autoritățile locale au arătat deschidere și multă dorință de a atrage investiții în zonă.  Astfel, primarul Orașul Siret, Adrian Popoiu, a spus că orașul său susține mediul de afaceri și crearea de noi locuri de muncă în regiune. La nivelul întregului județ Suceava sunt prevăzute în acest an investiții în valoare de 310 milioane de euro pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere. În plus, aeroportul local va fi dezvoltat și va cuprinde o tehnologie de aterizare pe condiții de ceață, un terminal cargo și o zonă economică liberă în jurul aeroportului. „Județul Suceava este bogat în resurse, iar Consiliul Județean Suceava va fi mereu o ușă deschisă pentru investitori”, a menționat Cezar Ioja, administratorul public al județului Suceava.

Reprezentantul județului Botoșani, Otilia Moruz, director executiv al Direcției de Dezvoltare și Promovare din Consiliul Județean Botoșani, a prezentat punctele forte a acestui județ,  aflat la granița  cu Republica Moldova și Ucraina: apartenența la euroregiunea Prutul de Sus, încheierea a cinci  acorduri de infrastructura cu raioane din Republica Moldova, precum și dezvoltarea infrastructurii de protecție a mediului.

La Cernăuți, membrii delegației au aflat că regiunea are cinci parcuri industriale, deschise investitorilor. „Sunt recunoscător tuturor partenerilor internaționali care pot conecta Ucraina cu Uniunea Europeană. O nouă conexiune feroviară va fi dezvoltată în această regiune pentru a conecta Marea Baltică cu Marea Neagră”, a declarat Roman Greba, vicepreședinte al Administrației Regionale de Stat Cernăuți.

De la modul în care este administrat și până la politicile educaționale, orașul Cernăuți  a demonstrat un potențial ridicat în ceea ce privește cooperarea transfrontalieră. Întreaga regiune se remarcă de altfel nu doar prin poziția strategică, dar și prin oferta de forță de muncă și angajamentul în parteneriate internaționale. 

Zona economică liberă Bălți, vizitată de investitori, este o structură administrativă relativ nouă în Republica Moldova. „Această zonă are un impact economic considerabil asupra întregii economii a Republicii Moldova, având în vedere exporturile, care reprezintă 14% din exporturile țării. Companiile din această zonă au creat  peste 10.000 de locuri de muncă, iar punctul forte pentru investitorii străini este proximitatea geografică pentru lanțul de aprovizionare”, a explicat Ion Tornea, vice-administrator al acestei zone.

Oamenii de afaceri au fost interesați de teme precum investițiile planificate de autorități în infrastructură (drumuri, aeroporturi, parcuri industriale), zonele economice libere și stimulentele fiscale, lanțurile de aprovizionare, inițiativele în energia verde și educația duală, pregătirea forței de muncă și parteneriatele cu universitățile, potențialul de investiții în agricultură, construcții, auto, tehnologie etc. Ei au sesizat deschiderea și disponibilitatea autorităților de a întări colaborarea transfrontalieră, în special în contextul eforturilor de reconstrucție a Ucrainei și a reintegrării ei pe termen lung în spațiul european.

De asemenea, sesiunile de B2B dintre  între companiile delegației și autoritățile și companiile din Regiunea Nord-Est, Republica Moldova și Ucraina, de la finalul Forumului de afaceri i-au ajutat pe participanți să identifice viitoare colaborări în sectoare precum logistica, infrastructura și tehnologia. 

Evenimentul a fost organizat de AHK România cu sprijinul Primăriei Siret si al Parcului Industrial Siret, al CJ Suceava și CJ Botoșani, având ca parteneri Camera de Comerț și Industrie Germană (DIHK), Comitetul de Est al Economiei Germane, AHK Ukraine (Camera de Comerț și Industrie Ucraineano-Germană), Invest Moldova și susținerea E.ON, Delgaz și Electroalfa. 

Tendințe de sezon pe piața vinurilor

0

În timpul verii, „cererea pentru vinuri albe se dublează, iar rosé-ul este la vârful de consum, în timp ce iarna se solicită de trei ori mai mult vin roșu decât alb”, arată observațiile de pe piața de profil ale cramei Domeniile Davidescu, „care activează atât în retail, cât și în HoReCa și are o prezență puternică în România și pe piețe internaționale”.

Datele cramei reconfirmă, în vara acestui an, „schimbările din preferințele de consum ale românilor în materie de vinuri, cu o reconfigurare clară a gusturilor: vinurile albe câștigă teren, cele roșii sunt în ușoară scădere, iar rosé-ul se menține la ritmul de vânzare din anii precedenți.  

În 2024, vinurile albe au crescut cu aproximativ 6% față de 2023, în special datorită succesului cupajelor care îmbină soiuri locale și internaționale. Un exemplu din portofoliul Domeniile Davidescu este Viorica & Pinot Grigio, un vin care a înregistrat o creștere de 10% față de anul anterior, fiind apreciat pentru prospețime, echilibru și versatilitate.

Vinurile roșii au scăzut cu aproximativ 5%, pe fondul unor schimbări în stilul de viață și consum, în special în marile orașe. Consumatorii urbani se orientează mai des spre vinuri albe sau rosé, mai ușoare, mai puțin alcoolizate și mai potrivite pentru clima caldă. Rosé-ul, care a avut una dintre cele mai mari creșteri între 2019-2022, se menține la un nivel stabil, dar fără o dinamică ascendentă în ultimii doi ani”.

Andrian Davidescu, CEO Domeniile Davidescu: „Ne bucură faptul că publicul român devine tot mai curios, mai deschis la a explora vinuri moderne, echilibrate, care spun o poveste autentică. Am investit în soiuri precum Viorica, Rară Neagră și Chardonnay, pentru că le considerăm esențiale pentru viitorul vinului premium în regiune.” 

Totodată, crama subliniază că, „în ceea ce privește consumul prin diferite canale de distribuție, în HoReCa domină vinurile roșii și albe, selectate frecvent alături de preparate elaborate. În schimb, pentru acasă, preferințele se diversifică, cu o ușoară înclinare spre vinuri albe și rosé, vara, și roșii în sezonul rece. Se observă și o diferență de comportament în ceea ce privește ocaziile de consum: vinurile Domeniile Davidescu sunt consumate atât la mese în familie sau între prieteni, cât și în momente mai intime – în cuplu, într-o seară romantică.
Există și o reconfigurare a soiurilor preferate: Chardonnay a devenit unul dintre cele mai populare soiuri din portofoliu, atât în retail, cât și în HoReCa; anul trecut, Viorica a înregistrat o dublare a vânzărilor față de 2022, în special în cupaje cu soiuri internaționale; iar Rară Neagră rămâne un punct forte, cu cerere solidă ca vin roșu, rosé și spumant”.

Crama Domeniile Davidescu precizează că „a investit în extinderea plantațiilor de Rară Neagră și Viorica, soiuri pentru care cererea este tot mai mare. Compania colaborează cu un oenolog cu experiență internațională din Noua Zeelandă, care inovează constant și aduce vinuri proaspete, moderne.

În schimb, cererea pentru Merlot și Cabernet Sauvignon a scăzut treptat, în special în rândul publicului urban care caută vinuri cu un profil aromatic diferit sau mai puțin clasic. La aceasta se adaugă și dificultățile din producție: randamentele mai mici la hectar, costurile ridicate și impactul schimbărilor climatice reduc viabilitatea acestor soiuri în unele zone.
Un alt factor care influențează vânzările de vin este sezonalitatea: iarna, consumul de vin roșu este de aproape trei ori mai mare decât vara, în timp ce în sezonul cald, cererea pentru vinuri albe aproape se dublează, iar rosé-ul atinge vârful de vizibilitate, în timp ce spumantele au vârful de creștere (vara și în preajma Sărbătorilor)”.

Andrian Davidescu: „Chiar și într-un context economic incert, când consumatorii aleg să cumpere vin mai rar, o fac mai conștient. Nu se întorc la produsele de masă, ci preferă să cumpere vinuri Premium pentru momente speciale – produse în care au încredere, cu o poveste autentică și o calitate constantă. În pofida scăderii producției și a cererii globale de vin, crama Domeniile Davidescu a înregistrat o creștere constantă a vânzărilor, consolidându-și prezența în România și în piețele externe. Această evoluție este susținută și de numeroasele distincții internaționale obținute, care adaugă prestigiu și încredere în brand, chiar dacă nu sunt singurul criteriu de alegere pentru consumator.”


Domeniile Davidescu este caracterizată ca „o afacere de familie, dedicată producerii de vinuri premium, cu o tradiție de patru generații în domeniul viticol. Crama este situată în cea mai sudică zonă a Republicii Moldova, în apropiere de lacul Beleu, și beneficiază de tehnologii inovative și o linie de îmbuteliere italiană Bertolaso. Marca Domeniile Davidescu este vândută atât în România cât și pe piețele internaționale de pe trei continente.

Domeniile Davidescu a obținut distincții internaționale remarcabile, inclusiv Grand Gold și Best of Show la Mundus Vini în Germania, două medalii de aur la Challenge International du Vin în Franța pentru Generații Saperavi și Rară Neagră & Saperavi, aur la Concours Mondial de Bruxelles pentru Fetească Neagră & Malbec, precum și medalii de aur și bronz în competiții internaționale de top din Canada, Hong Kong, Polonia și România.

Compania vinde în peste 3000 de magazine, atât în cele specializate, cât și în principalele rețele internaționale de magazine, offline (Auchan, Carrefour, Lidl, Mega Image, Metro, Profi, Selgros și Remarkt) și online (eMag, Freshful, Beicevrei, King).
Domeniile Davidescu este Furnizor al Casei Regale a României din noiembrie 2024”.

Conferința Națională „10 S pentru o Viață de Succes” a reunit la Senatul României 25 de speakeri din siguranță, sănătate, educație, presă, antreprenoriat și administrație publică

0

Peste 50 de invitați – profesioniști din siguranță, sănătate, educație, business și administrație publică – au participat joi, 26 iunie 2025, la conferința națională „10 S pentru o Viață de Succes”, organizată de Fundația „Florina Manea – Dreptul de a Visa”, la Senatul României, în sala „Constantin Stere”.

Evenimentul a fost organizat în parteneriat cu Comisia pentru Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională, Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Guvernului României, Inspectoratul Școlar Județean Ilfov și Emblematic România ca parte a unei campanii naționale dedicate siguranței, sănătății și educației sustenabile în rândul tinerilor.

Moderată de Florina Manea, Președinte al fundației organizatoare, CEO Ziarul News și Future Economy, conferința a abordat temele celor 10 piloni esențiali pentru o viață sănătoasă și responsabilă: Siguranță, Sănătate, , Studii, Presă, Știința stării de bine, Solidaritate, Sport, Stil de viață, Simț estetic, Succes în business și Sustenabilitate.

Speakerii evenimentului :

  • Nicoleta Pauliuc – Președintele Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională, Senatul României
  • Cristian Alexandru Gheorghiță – Expert în securitate cibernetică și tehnologie blockchain, ICI București
  • Andrei Dorobanțu – Director Operațional, Smart Hospital „George Emil Palade”
  • Camelia Botezatu – Președinte, Emblematic România
  • Dr. Adina Alberts – Medic primar chirurg, doctor în științe medicale, specialist în sănătate publică și management sanitar, fondator eTELEDOC
  • Inspector Prof. Gabriela Lupu – Reprezentant, Inspectoratul Școlar Județean Ilfov
  • Ioana Necula – Fondator și CEO, Genesis College
  • Mihai Manea – CEO, Ziarul Diplomatic Nine O’Clock
  • Claudia Victoria Nicolae – Director General, AGERPRES
  • Laura Savu – Fondator, Women Rally
  • Ana Maria Pătru – Președinte, Asociația Women for Better Society
  • Mioara Iofciulescu – Președinte Fondator, Academia de Artă Handmade
  • Virginia Ardeleanu – CEO al Clinicilor Dr. Ardeleanu
  • Nicoleta Tupiță – Good for You Manager South East Europe la Nestlé
  • Alina Donici – Fondatoarea Artesana
  • Anca Alungulesei – Fondator Psiho-Dieta BrainCenter România
  • Aura Iordan – Antrenor fitness, consultant nutriție, campioană Women’s Bikini Fitness
  • Răzvan Ariton – Campion național, lector formator, specialist în psihologia nutriției și biomecanică
  • Dr. Alexandra Dorobanțu – Medic Specialist Dermatologie, Spitalul Universitar de Urgență București
  • Monalisa Ungureanu – CEO AGRII ROMÂNIA
  • Livia Mărculescu – CEO Farma Innovation, Președinta OFA București și Ilfov
  • Lavinia Mihăilescu – Specialist tehnologie ThynSkyn
  • Adriana Calcan – PR & CSR Manager Reciclad’OR
  • Luiza Florea – Designer, consilier vestimentar, fondator Family Fashion
  • Laura Dragomir – Strateg Comunicare în business, Owner-founder Powerful Communication

Evenimentul a fost apreciat pentru caracterul său multidisciplinar, dar și pentru contribuția reală la promovarea valorilor care pot transforma societatea românească, începând cu educația și sănătatea tinerilor.

„ Am inițiat această conferință din dorința sinceră de a aduce împreună oameni și instituții care cred că schimbarea începe cu dialog, colaborare și acțiune. Trăim vremuri în care copiii, tinerii și comunitățile noastre au nevoie de direcții clare, valori solide și sprijin real.”, a declarat Florina Manea.

La finalul conferinței, speakerii prezenți și-au exprimat interesul de a susține proiectul propus de doamna Florina Manea – 10 S Pentru o Viață de Succes – Ghid de bune practici pentru elevi și studenți. Scopul conferinței „10 S pentru o viață de succes” este de a identifica cât mai mulți contributori din diverse domenii, în vederea realizării acestui Ghid – un material valoros care va fi introdus în școli, fie pe lista lecturilor obligatorii, fie pe cea a lecturilor recomandate. Demersul își propune să adune experiențe, idei și exemple aplicabile, menite să sprijine dezvoltarea educațională și personală a tinerilor.

Inițiator: Fundatia Florina Manea – Dreptul de a Visa

Organizator: ZN PR & EVENTS

Parteneri Instituționali: Comisia pentru Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională, Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Guvernului României, Inspectoratul Școlar Județean Ilfov, Emblematic România;

Parteneri Gold: International Alexander, Dr. Ardelean Dental Clinics, eTELEDOC, Agrii România, Manpres, Artesana, Colony;

Parteneri Silver: Farma Innovation, Psiho-Dieta BrainCenter;

Parteneri Media: AGERPRES, Ziarul News, Future Economy, Convocator.ro, Nine O’Clock, Anunt Selectie, ECONOMISTUL, Club Economic, România Durabilă, Business Voice, Tele HD;

Monitorizare Eveniment: KlarMedia.

Mai multe detalii despre programul campaniei „10 S pentru o Viață de Succes” pot fi accesate pe site-ul oficial: www.10-s.ro