CTP raportează creșterea venitului net din chirii cu 18.3% față de anul precedent, un EPS EPRA ajustat la nivel de companie de €0,60, conform previziunilor, iar valoarea acțiunilor a urcat cu 10,1%, ajungând la €17,52

0

CTP N.V. (CTPNV.AS) a înregistrat venituri din chirii de 488,4 milioane de euro în primele 9 luni ale anului 20204, în creștere cu 15,9% față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea anuală a veniturilor comparabile a fost de 4,4%, determinată în principal de indexare și de reîncadrarea condițiilor în urma renegocierilor și a expirării contractelor de închiriere. La 30 septembrie 2024, venitul anualizat din chirii a ajuns la 702,0 milioane euro, iar gradul de ocupare al spațiilor a fost de 93%.

În primele 9 luni, CTP a livrat 545.000 mp de spații industriale și logistice cu un randament anual al investiției („YoC”) de 10,1%, având un grad de ocupare de 95% la finalizarea proiectelor. Acest lucru a adus portofoliul operațional al Grupului la 12,6 milioane mp de suprafață închiriabilă brută (GLA), în timp ce valoarea brută a activelor („GAV”) a crescut cu 11,8%, ajungând la 15,2 miliarde de euro. Valoarea activului net (EPRA NTA)  per acțiune a crescut cu 10,1% în prima jumătate a anului, atingând 17,52 de euro.

Câștigurile ajustate EPRA specifice companiei au crescut cu 13,2% de la an la an, ajungând la 269,8 milioane de euro. EPS-ul ajustat EPRA specific companiei s-a situat la 0,60 de euro, marcând o creștere de 11,7%. Grupul își reconfirmă estimarea pentru EPS ajustat EPRA specific companiei între 0,80 de euro și 0,82 de euro pentru 2024.

La data de 30 septembrie 2024, proiectele aflate în construcție însumau 1,9 milioane mp, cu un potențial de venituri din chirii de 142 milioane de euro la ocupare completă și un randament pe cost (YoC) estimat la 10,4%. O parte substanțială din aceste proiecte urmează să fie livrată în 2024, CTP estimând că va livra între 1,2 și 1,3 milioane mp în acest an.

Portofoliul de terenuri al Grupului a crescut la 27,1 milioane mp, dintre care 20,9 milioane mp sunt deținute și incluse în bilanț, asigurând un potențial substanțial de creștere viitoare pentru CTP. Cu un randament al investiției (YoC) lider în industrie, CTP se așteaptă să continue să genereze o creștere cu două cifre a NTA-ului în anii următori.

Remon Vos, CEO, a declarat:Am închiriat 1,5 milioane mp în primele 9 luni din 2024, cu 4% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Acest lucru arată cererea puternică și continuă în Europa Centrală și de Est (ECE) și natura robustă a regiunii business-smart din Europa. Pe măsură ce echilibrul dintre ofertă și cerere rămâne sănătos, am realizat o creștere solidă a veniturilor din chirii în prima jumătate a anului. Privind înainte, am semnat mai multe scrisori de intenție (HoT) decât anul trecut, ceea ce ne oferă un portofoliu solid pentru închiriere în trimestrul IV din 2024 și în 2025. Aceste niveluri de închiriere ne permit să continuăm să dezvoltăm peste 10% din noua suprafață închiriabilă brută (GLA) pe an și să ne menținem cota de piață.

Venitul anualizat din chirii s-a ridicat la 702 milioane de euro, evidențiind capacitatea puternică de generare a fluxului de numerar a portofoliului nostru operațional, cu o rată de colectare a chiriei de 99,8%. În timp ce următoarea etapă de creștere este deja asigurată prin cele 1,9 milioane mp de GLA aflate în construcție și un portofoliu de terenuri de peste 27 milioane mp, ne vom continua strategia de a genera o creștere cu două cifre a NTA-ului. Pe lângă închirierile preconizate pentru proiectele actuale, am semnat alte 177.000 mp de contracte de închiriere pentru proiecte viitoare, pe care intenționăm să le demarăm în curând.

Cererea pentru imobiliare industriale și logistice în regiunea ECE este impulsionată de factori structurali, cum ar fi profesionalizarea lanțurilor de aprovizionare de către operatorii logistici terți (3PL), comerțul electronic și strategia de nearshoring și friend-shoring a ocupanților, având în vedere că regiunea ECE oferă cele mai avantajoase costuri din Europa. În prezent, peste 10% din portofoliul nostru este închiriat către chiriași asiatici care produc în Europa pentru piața europeană, reprezentând aproximativ 20% din activitatea noastră totală de închiriere din 2024.”

Puncte cheie

În milioane de euro9M-2024 9M-2023% schimbareQ3-2024 Q3-2023% schimbare
Venit brut din chirie488.4421.5+15.9%167.5141.1+18.8%
Venituri nete din chirii475.9402.6+18.2%162.1134.1+20.8%
Rezultatul net al evaluării investițiilor imobiliare604.1656.3-8.0%167.4239.1-30.0%
Profitul perioadei737.0732.8+0.6%203.3263.1-22.7%
Câștiguri EPRA ajustate specifice societății269.8238.4+13.2%92.380.4+14.8%
În €9M-2024 9M-2023%  schimbareQ3-2024 Q3-2023%  schimbare
EPRA EPS ajustat EPRA specific societății0.600.54+11.7%0.200.18+12.7%
În milioane de euro30 Sept. 202431 Dec.
2023
%  schimbare
Investiții imobiliare („PI”)13,378.512,039.2+11.1%
Investiții imobiliare în curs de dezvoltare („IPuD”)1,616.41,359.6+18.9%
30 Sept. 202431 Dec.
2023
%  schimbare
EPRA NTA pe acțiune€17.52€15.92+10.1%
YoC preconizat pentru proiectele în construcție10.4%10.3%
LTV44.9%46.0%

Cererea continuă și puternică a chiriașilor conduce la creșterea chiriilor

În primele 9 luni ale anului 2024, CTP a semnat contracte de închiriere pentru 1.495.000 mp, ceea ce reprezintă o creștere de 4% comparativ cu aceeași perioadă din 2023, având un venit anual din chirii contractat de 100,9 milioane de euro și o chirie medie lunară pe mp de 5,63 de euro (9M-2023: 5,60 euro). Ajustând pentru diferențele în mixul de țări, chiriile au crescut în medie cu 3%.

Contracte de închiriere semnate pe mpQ1Q2Q3YTDQ4FY
2022441,000452,000505,0001,398,000485,0001,883,000
2023297,000552,000585,0001,435,000542,0001,976,000
2024336,000582,000577,0001,495,000
Chirie medie lunară a contractelor de închiriere semnate pe mp (€)Q1Q2Q3YTDQ4FY
20224.874.894.754.824.804.82
20235.315.565.775.605.81 5.69
20245.655.555.695.63

Aproximativ două treimi din aceste contracte de închiriere au fost încheiate cu chiriași existenți, în conformitate cu modelul de afaceri al CTP, care constă în a crește cu chiriașii existenți în parcurile existente.

Generarea fluxului de numerar prin portofoliu permanent și achiziții 

Cota medie de piață a CTP în Republica Cehă, România, Ungaria și Slovacia se ridică la 28,5% la 30 septembrie 2023 și rămâne cel mai mare proprietar și dezvoltator de active imobiliare industriale și logistice pe aceste piețe. Grupul este, de asemenea, lider de piață în Serbia și Bulgaria.

Cu peste 1.000 de clienți, CTP are o bază de chiriași internațională largă și diversificată, formată din companii de top cu ratinguri de credit solide. Chiriașii CTP reprezintă o gamă largă de industrii, printre care industria prelucrătoare, high-tech/IT, industria auto și comerțul electronic, comerțul cu amănuntul, comerțul cu ridicata și logistica terților. Această bază de chiriași este extrem de diversificată, niciun chiriaș nu reprezintă mai mult de 2,5% din chiria anuală, ceea ce conduce la un flux de venituri stabil. Cei mai importanți 50 de chiriași ai CTP reprezintă doar 33,3% din totalul chiriilor, iar majoritatea se află în mai multe parcuri CTP.

Gradul de ocupare al portofoliului a ajuns la 93% (Q3-2023: 93%). Rata de retenție a clienților a Grupului rămâne puternică la 91% (Q3-2023: 92%) și demonstrează capacitatea CTP de a valorifica relațiile de lungă durată cu clienții. Durata medie a contractelor de închiriere (WAULT) a fost de 6.5 ani (Q3-2023: 6.6 ani), în conformitate cu obiectivul Companiei de >6 ani.

Nivelul de colectare a chiriei a fost de 99.8% în 9M-2024 (9M-2023: 99.8%), fără nicio deteriorare a profilului de plată al chiriașilor.

Veniturile din chirie s-au ridicat la 488.4 milioane de euro, în creștere cu 15.9% față de anul trecut, în mod absolut. Pe o bază similară, veniturile din chirii au crescut cu 4.4%, în principal ca urmare a ratei de indexarea și revenirea la renegocieri și contracte de închiriere care expiră.

Grupul a pus în aplicare măsuri pentru a limita pierderile de taxe de serviciu, ceea ce a dus la îmbunătățirea raportului dintre venitul net din chirii și venitul din chirie de la 95.5% în 9M-2023 la 97.4% în 9M-2024. În consecință, venitul net din chirie a crescut cu 18.2% față de anul trecut.

O proporție din ce în ce mai mare din veniturile din chirii generate de portofoliul de investiții al CTP beneficiază de protecție împotriva inflației. De la sfârșitul anului 2019, toate contractele de închiriere noi ale Grupului includ o clauză de indexare dublă, care calculează creșterile anuale ale chiriei ca fiind cea mai mare dintre:

  • o creștere fixă de 1,5%-2,5% pe an; sau
  • indicele prețurilor de consum.

La 30 septembrie 2024, 70% din venitul generat de portofoliul Grupului include această clauză de dublă indexare, iar Grupul se așteaptă ca aceasta să crească în continuare. 

Potențialul de reversiune a rămas stabil, la 15.1%. Noi contracte de închiriere au fost semnate în mod continuu peste ERV, ilustrând creșterea continuă puternică a chiriilor pe piață și susținând evaluările.

Venitul anualizat din chirii a ajuns la 702.0 milioane de euro la 30 septembrie 2024, în creștere cu 19.3% față de anul trecut, demonstrând creșterea puternică a fluxului de numerar al portofoliului de investiții al CTP.

Proiectele livrate în primele 9 luni din 2024 au avut un randament pe cost (YoC) de 10,1% și un grad de ocupare de 95% la livrare.

CTP și-a continuat investițiile disciplinate în portofoliul său foarte profitabil. În primele 9 luni, Grupul a finalizat 545,000 mp de GLA (9M-2023: 566,000 mp), puțin sub anul trecut când au intrat în funcțiune mai multe proiecte care au fost amânate în cursul anului 2022 din cauza costurilor mai mari de construcție. Construcțiile au fost livrate la un an de activitate de 10.1%, 95% închiriat și vor genera venituri anuale contractate din închiriere de 33.0 milioane de euro, urmând să vină alte 2.0 milioane de euro când acestea vor ajunge la ocuparea completă.

Unele dintre principalele livrări în primele 9 luni ale lui 2024 au fost: 169,000 mp în CTPark Warsaw West (Polonia), 48,000 mp în CTPark Zabrze (Polonia), 37,000 mp în CTPark Budapest Ecser (Ungaria), 37,000 mp în CTPark Novi Sad East (Serbia), 30,000 mp în CTPark Weiden (Germania), 26,000 mp în CTPark Bucharest West (România), 27,000 mp în CTPark Katowice (Polonia) și 23,000 mp în CTPark Arad West (România). 

În timp ce costurile medii de construcție în 2022 au fost de aproximativ 550 de euro pe mp, în 2023 și în 9M-2024 au ajuns la 500 de euro pe metru pătrat. CTP se așteaptă ca aceștia să rămână la acest nivel până în 2024. Acest lucru îi permite Grupului să continue să livreze YoC lider în industrie peste 10%, care este, de asemenea, susținut de modelul unic de parc al CTP și de expertiza internă în construcție și achiziții.

La 30 Septembrie 2024, grupul avea în construcție 1,9 milioane de metri pătrați de clădiri, cu un venit potențial din chirii de 142 milioane de euro și un YoC estimat de 10.4%. CTP are un istoric îndelungat în ceea ce privește asigurarea unei creșteri durabile prin dezvoltarea condusă de chiriași în parcurile sale existente. 76% din proiectele în construcție ale grupului se află în parcurile existente, în timp ce 15% sunt în parcuri noi – în principal în Polonia – care au potențialul de a fi dezvoltate la peste 100,000 mp de GLA. Livrările planificate pentru2024 sunt 64% preînchiriate, iar CTP se așteaptă să ajungă la 80%-90% preînchiriate la livrare, în linie cu performanța istorică. Întrucât CTP acționează pe majoritatea piețelor în calitate de antreprenor general, deține controlul deplin asupra procesului și a calendarului livrărilor, ceea ce permite companiei să accelereze sau să încetinească ritmul în funcție de cererea chiriașilor, oferind în același timp chiriașilor flexibilitate în ceea ce privește cerințele clădirii. 

În 2024 Grupul se așteaptă să livreze între 1.2 – 1.3 milioane mp, în funcție de cererea chiriașilor. Cei 177,000 mp de închiriere care sunt semnați în prezent pentru proiecte viitoare, a căror construcție nu a început încă, sunt o altă ilustrare a cererii continue a ocupanților.

Banca de teren a CTP se ridica la 27.1 milioane mp la 30 septembrie 2024 (31 decembrie 2023: 23.4 milioane mp), ceea ce permite companiei să își atingă obiectivul de 20 milioane mp GLA până la sfârșitul deceniului. Grupul se concentrează pe mobilizarea băncii funciare existente pentru a maximiza randamentele, menținând în același timp alocarea disciplinată a capitalului în reaprovizionarea băncilor funciare. 60% din bancul de teren este situat în parcurile existente ale CTP, în timp ce 30 se află în sau este adiacent parcuri noi care au potențialul de a crește la mai mult de 100.000 mp. 23% a landbank-ului a fost garantat prin opțiuni, în timp ce restul de 77% a fost deținut și reflectat în consecință în bilanț. 

Presupunând un raport de construcție de 2 mp de teren la 1 mp de GLA, CTP poate construi peste 13 milioane de mp de GLA pe banca de teren securizată. Terenul CTP este deținut în bilanț la aproximativ 50 de euro pe metru pătrat, iar costurile de construcție se ridică în medie la aproximativ 500 de euro pe metru pătrat, aducând costurile totale de investiție la aproximativ 600 de euro pe mp. Portofoliul operațional al Grupului, excluzând portofoliul mai vechi de la fosta Deutsche Industrie REIT, este evaluat la aproximativ 1.000 de euro pe mp.  

Monetizarea afacerii energetice

CTP își continuă planul de extindere pentru lansarea sistemelor fotovoltaice. Cu un cost mediu de ~750.000 de euro per MWp, Grupul vizează un YoC de 15% pentru aceste investiții.

În primele 9 luni, Grupul a instalat încă 19 MWp pe acoperiș, care sunt în prezent conectate la rețea. Capacitatea totală instalată este acum de 119 MWp. 

In 9M-2024 veniturile din energie regenerabilă s-au ridicat la 6.0 milioane de euro, în creștere cu 10% față de anul trecut.

Ambiția de sustenabilitate a CTP merge mână în mână cu un număr tot mai mare de chiriași care solicită sisteme fotovoltaice, deoarece acestea le oferă i) o mai bună securitate energetică, ii) un cost de ocupare mai mic, iii) respectarea reglementărilor în creștere, iv) respectarea cerințelor clienților și v) posibilitatea de a-și îndeplini propriile ambiții ESG.

Rezultatele evaluării sunt determinate de pipeline și de portofoliul în curs de reevaluare pozitivă

Evaluarea proprietății de investiții („IP”) a crescut de la 12,0 miliarde de euro la 31 decembrie 2023 la  €13.4 miliarde de euro la  30 septembrie 2024, determinată în principal de transferul proiectelor finalizate de la Proprietatea de investiții în curs de dezvoltare („IPuD”) la IP și de creșterea achizițiilor.

IPuD a crescut cu18.9% la €1.6 miliarde de euro la 30 septembrie 2024, ca urmare a progreselor înregistrate, majoritatea proiectelor urmând ca de obicei să fie livrate în Q4, ca de obicei.

GAV a crescut la 15.2 miliarde de euro la 30 septembrie 2024, în creștere cu 11.8% față de 31 decembrie 2023.

Pentru rezultatele din T1 și T3, doar proiectele IPuD sunt reevaluate. Reevaluarea din T3-2024 a fost de 167,4 milioane de euro, ceea ce aduce totalul reevaluării în primele 9 luni la 604,1 milioane de euro, fiind determinată de reevaluarea pozitivă a proiectelor IPuD (+351,2 milioane de euro), a bancului de terenuri (+26,1 milioane de euro) și a activelor operaționale (+226,9 milioane de euro).

Portofoliul Grupului are randamente de evaluare conservatoare, cu 80 bps de randament reversiv lărgindu-se în ultimii 2 ani, ajungând la 7,2%. CTP se așteaptă ca randamentele să fi atins un vârf în sectorul industrial și logistic din regiunea ECE. Odată cu mișcările mai mari ale randamentului de pe piețele vest-europene, diferența de randament între logistica ECE și vest-europeană revine la media pe termen lung. CTP se așteaptă ca diferența de randament să scadă în continuare cu timpul suplimentar, ca urmare a așteptărilor mai mari de creștere pentru regiunea ECE.

CTP se așteaptă la o creștere pozitivă în continuare a ERV pe fondul cererii continue a chiriașilor, care este influențată pozitiv de factorii de creștere seculară din regiunea ECE. Mai ales că nivelurile chiriilor din ECE rămân accesibile, deoarece, în ciuda creșterii puternice înregistrate, acestea au pornit de la niveluri absolute semnificativ mai mici decât în țările din Europa de Vest. În termeni reali, chiriile din multe piețe din ECE sunt încă sub nivelurile din 2010.

EPRA NTA per acțiune a crescut de la 15,92 de euro la 31 decembrie 2023 la 17.52 de euro la 30 septembrie 2024, reprezentând o creștere de 10.1%. Creșterea este determinată în principal de reevaluare (+1.29 de euro), EPS EPRA ajustat specific companiei (+0.60 de euro), parțial compensată de dividendul plătit (-0.28 de euro).

Bilanț robust și poziție solidă de lichiditate

În conformitate cu abordarea sa proactivă și prudentă, Grupul beneficiază de o poziție solidă de lichiditate pentru a-și finanța ambițiile de creștere, cu un cost fix al datoriei și un profil de rambursare conservator.

În primele 9 luni ale anului, Grupul a strâns 1.8 miliarde de euro:

  • O facilitate de împrumut garantată pe 6 ani în valoare de 100 milioane de euro cu un sindicat al unei bănci italiene și cehe la un cost fix all-in de 4,9%;
  • O obligațiune verde pe șase ani de 750 de milioane de euro la MS +220 pb la un cupon de 4,75%; 
  • O facilitate de împrumut garantată pe șapte ani de 90 de milioane de euro cu o bancă austriacă la un cost fix all-in de 4,9%;
  • O facilitate de împrumut garantată pe șapte ani în valoare de 168 milioane de euro cu un sindicat al unei bănci slovace și austriece la un cost fix all-in de 5,1%;
  • O atingere de 75 de milioane de euro din obligațiunea verde pe șase ani emisă în februarie 2024 la MS +171 pb; 
  • O facilitate de împrumut negarantată pe cinci ani de 500 de milioane de euro cu un sindicat de bănci internaționale la un cost fix all-in de 4,7%; și
  • Un împrumut garantat suplimentar de 150 milioane de euro pe o perioadă de șapte ani, obținut printr-o sindicat de bănci italiene și cehe, la un cost fix total de 4,35%.

CTP a finalizat, de asemenea, două oferte de licitație pentru obligațiuni, răscumpărând 750 de milioane de euro de obligațiuni cu termen scurt, realizând un câștig de capital de 31,9 milioane de euro, reducând scadențele datoriei în 2025 și 2026 și extinzându-și în mod proactiv profilul de scadență.

Poziția de lichiditate a Grupului era de 1,8 miliarde de euro, formată din 1,3 miliarde de euro în numerar și echivalente de numerar, precum și un RCF neutilizat de 550 milioanede euro.

Costul mediu al datoriei CTP s-a situat la 2,73% (31 decembrie 2023: 1,95%), cu 99,7% din datorie fiind fixă sau acoperită până la maturitate. Grupul nu capitalizează dobânzile pe dezvoltări, astfel că toate cheltuielile cu dobânzile sunt incluse în contul de profit și pierdere. Maturitatea medie a datoriilor a fost de 5,0 ani (31 decembrie 2023: 5,3 ani).

Prima maturitate semnificativă a Grupului este un bond de 272 milioane de euro, scadent în iunie 2025, care va fi rambursat din rezervele de numerar disponibile. LTV-ul CTP a fost de 44,9% la 30 septembrie 2024, în scădere de la 46,2% la 30 iunie 2024, grație ABB. CTP se așteaptă ca LTV-ul să continue să scadă, pe măsură ce reevaluările dezvoltărilor Grupului sunt complet înregistrate.

Activele cu randament mai mare ale Grupului, datorită randamentului brut al portofoliului de 6,5%, generează un nivel sănătos de levier al fluxului de numerar, ceea ce se reflectă și în raportul Net Debt to EBITDA normalizat de 9,0x (31 decembrie 2023: 9,2x), pe care Grupul își propune să-l mențină sub 10x.

La 30 septembrie 2024, Grupul avea 59% datorie negarantată și 41% datorie garantată, având un spațiu suficient sub testul de datorie garantată și testul de active neîncadrate. Pe măsură ce prețurile din piața obligațiunilor s-au stabilizat, condițiile sunt acum mai competitive decât prețurile din piața de împrumuturi bancare, ceea ce va permite Grupului să se reechilibreze mai mult către împrumuturile negarantate.

30 septembrie 2024Pact
Testul privind datoriile garantate19.5%40%
Testul activelor libere de sarcini190.6%125%
Rata de acoperire a dobânzii2.75x1.5x

În T3-2024, atât Moody’s, cât și S&P au confirmat ratingurile de credit Baa3 și BBB- ale CTP, cu o perspectivă stabilă.

Dividendele și estimările au fost confirmate

Dinamica leasingului rămâne puternică, cu o cerere robustă a ocupanților și scăderea ofertei noi, care duce la creșterea continuă a chiriilor.

CTP este bine poziționat pentru a beneficia de aceste tendințe. Portofoliul de proiecte al Grupului este foarte profitabil și orientat către chiriași. Randamentul pe cost (YoC) pentru portofoliul CTP a crescut la 10,4%, grație scăderii costurilor de construcție și creșterii chiriilor. Următoarea etapă de creștere este deja planificată și finanțată, cu 1,9 milioane mp în construcție la 30 septembrie 2024, având ca obiectiv livrarea a între 1,2 și 1,3 milioane mp în 2024.

Structura de capital robustă a CTP, politica financiară disciplinată, accesul solid pe piețele de credit, bancul de terenuri lider în industrie, expertiza internă în construcții și relațiile profunde cu chiriașii permit CTP să își atingă obiectivele. CTP se așteaptă să atingă 1,0 miliard de euro venituri din chirii până în 2027, susținut de finalizarea dezvoltărilor, indexare și reîncadrare, și este pe drumul cel bun pentru a ajunge la 20 milioane mp de GLA și 1,2 miliarde de euro venituri din chirii înainte de sfârșitul deceniului.

Grupul își confirmă estimarea pentru EPS ajustat EPRA specific companiei între 0,80 de euro și 0,82 de euro pentru 2024, care, datorită creșterii numărului de acțiuni, se așteaptă să se situeze mai aproape de limita inferioară.

Politica de dividende a CTP prevede o distribuție de 70% – 80% din EPS ajustat EPRA specific companiei. Dividendele standard sunt acordate sub formă de acțiuni, dar acționarii pot opta pentru plata dividendelor în numerar.

Banca Comercială Română extinde serviciile pentru antreprenori din George, prin parteneriatele cu SOLO și QuickLegal 

0

Banca Comercială Română anunță o nouă extindere a ecosistemului digital George către produse bancare și non-bancare, printr-un parteneriat cu SOLO și QuickLegal. Astfel, antreprenorii și microîntreprinderile își pot gestiona mult mai eficient relațiile contabile și juridice direct din George Store, acolo unde beneficiază și de o ofertă comercială specială. Până la final de 2024, antreprenorii care au cont George pentru afacerea ta au o reducere de 15% la abonamentul SOLO și 20% discount la abonamentele lunare și anuale QuickLegal, după perioada de free trial.

Rolul nostru, la BCR, este să ajutăm antreprenorii să facă alegeri financiare inteligente, prin care să-și dezvolte business-ul și ecosistemul de parteneri. Așa am construit și George Store, ca un one-stop-shop digital, care asigură integrarea cu soluții financiare și non-financiare, oferind acces la un portofoliu amplu de servicii conexe pentru antreprenori. 

SOLO și QuickLegal s-au alăturat marketplace-ului nostru și ne bucurăm că împreună îi ajutăm pe antreprenori să-și poată gestiona afacerile într-un mod simplu, rapid și 100% digital. De altfel, George este o platformă deschisă către toți furnizorii tech, locali sau regionali, iar noi încurajăm antreprenorii să o folosească, nu doar ca utilizatori, ci și ca furnizori”, a declarat Mihai Sandu, Șef Departament Vânzări Digitale și Parteneri BCR.

SOLO este o platformă digitală care oferă soluții automate pentru gestionarea activităților administrative și fiscale, cu scopul de a simplifica procesele de contabilitate și de a le oferi antreprenorilor mai mult timp pentru dezvoltarea afacerii lor. Este primul serviciu 100% digital din România, care oferă automatizare contabilă și se ocupă de emiterea de facturi, de calcularea și generarea declarațiilor fiscale și chiar de înregistrarea acestora la ANAF. Clienții SOLO pot emite facturi către persoane fizice sau juridice din România sau din străinătate, în RON sau valută, direct din contul lor, care este conectat la sistemul e-Factura. În plus, platforma oferă și servicii de înființare, astfel că antreprenorii care nu sunt încadrați într-o formă juridică, își pot deschide un PFA sau un SRL direct de pe website-ul SOLO. 

„SOLO este un contabil digital prietenos care se ocupă de tot ce are nevoie un PFA pentru a funcționa. Asta înseamnă că facem înființarea PFA-ului, ne ocupăm de contabilitate și integrarea cu e-Factura, depunem toate declarațiile și, când vrei să te oprești din lucrul pe cont propriu, îți radiem și PFA-ul. Am început acum 3 ani, când patru antreprenori voiau să dovedească că în România se poate face contabilitate și altfel, nu doar cu stat la coadă, cu dosare cu șină sau cu ghișee. Astăzi lucrăm cu peste 10.000 de PFA-uri și PFI-uri și asta ne dovedește că nevoia pe care am identificat-o era corectă și că era nevoie de SOLO în lume”, a spus Annemarie Fabian, co-fondator SOLO.

QuickLegal este un jucător important în industria legal-tech, ce oferă o platformă cu servicii pentru asigurarea fluxului banilor în companie și soluționarea nevoilor juridice. De la recuperarea automatizată a facturilor neplătite, bazată pe AI, până la conectarea instantă cu cei mai potriviți avocați pentru nevoia business-ului, QuickLegal vine în ajutorul companiilor prin asistență juridică de specialitate, un serviciu de traduceri disponibil 24/7, dar și printr-o soluție care eficientizează încasarea facturilor neplătite. QuickLegal facilitează accesul rapid și eficient la servicii juridice de calitate, esențiale pentru dezvoltarea afacerilor.

„Parteneriatul cu BCR ne permite să aducem serviciile noastre inovatoare în fața unui număr mai mare de antreprenori și să contribuim la simplificarea accesului la soluții juridice esențiale pentru afaceri. Considerăm că prin colaborarea cu George Store realizăm împreună un pas important în digitalizarea și optimizarea fluxurilor operaționale pentru afacerile din România”, a spus Iulia Andrițoiu, CEO QuickLegal.

Soluții inovatoare, la doar un click distanță

SOLO și QuickLegal, cele mai noi servicii disponibile în George Store, sunt parte din efortul continuu al BCR de a extinde beneficiile ecosistemului George pentru afacerea ta. Cu un singur click, antreprenorii  pot accesa servicii care îi ajută să își dezvolte afacerea rapid și eficient, fie că este vorba de contabilitate, administrarea PFA-ului sau suport juridic.

George Store pune la dispoziția clienților un portofoliu de oferte speciale în diferite domenii: Sănătate (MedLife, Regina Maria), Securitate cibernetică (Bitdefender), Soluții digitale (semnătură digitală Trans Sped pentru persoane fizice și companii), Juridic (Avocatnet.ro), Servicii (Edenred), Online Payments (Global Payments), Leasing (Financiar Auto, Echipamente), Telecomunicații (Vodafone), Soluții de facturare (Banqup și SOLO) și Consultanță și Servicii de Afaceri (Regnet și QuickLegal).

O masă caldă în centrele E.G.A.L. pentru copiii din zone defavorizate

0

Compania Danone România anunță că „s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din acest an al celor cinci centre de zi E.G.A.L. din Babadag, Botoșani, Craiova, Alexandria și Lupeni, printr-o investiție de 100.000 de euro.

Centrele E.G.A.L. oferă copiilor din comunități vulnerabile o masă caldă în fiecare zi, un loc de dezvoltare și învățare și ajutor social.  

Complementar acestui demers, Danone România a inițiat și un parteneriat între Societatea Națională de Cruce Roșie din România și Asociația SAMAS − prin programul Sănătos de mic, cu scopul de a introduce componenta de educație nutrițională pentru o viață sănătoasă în rândul copiilor și familiilor în două dintre comunitățile E.G.A.L., cele din Babadag și Lupeni. Acest proiect, denumit «Sănătoși în mod E.G.A.L.», prevede formarea de specialiști în nutriția sănătoasă a preșcolarului din rândul cadrelor didactice din grădinițe, organizarea de ateliere de nutriție pentru părinți și copii, precum și desfășurarea unui cros pentru copiii din aceste comunități”.

Danone România reamintește că, „în cadrul proiectului Sănătoși în mod E.G.A.L., până în prezent, 21 de cadre didactice din Babagad și Lupeni au fost formate în nutriția sănătoasă a preșcolarului și au primit un manual cu 10 lecții interactive, pentru a fi introduse în curriculumul școlar și predate copiilor din comunitate. De asemenea, au fost organizate ateliere de nutriție, pentru părinți și copii, în centrele E.G.A.L. din Babadag și Lupeni, la finalul cărora participanții au primit câte un coș cu produse oferite de Danone România și PENNY România. Anul acesta 200 de copii din comunitățile din Babadag și Lupeni au participat la crosul Sănătoși în mod E.G.A.L., desfășurat simultan, în luna octombrie, în ambele localități, cu sprjinul autorităților locale”.   

Cristina Bîcîilă, manager sustenabilitate Danone, Regiunea Centrală și de Est a Europei: „În condițiile în care în România peste 40% dintre copii sunt supraponderali sau obezi, iar aproape 40% dintre copii trăiesc în risc de sărăcie și excluziune socială, programele de prevenție în sănătate, printr-o alimentație corectă și mișcare, sunt absolut necesare. La nivelul comunităților defavorizate însă, ajutorul nu se poate opri la educație. Copiii și familiile lor au nevoie și de un sprijin material: o masă caldă, oferită zilnic sau chiar produse. De aici a apărut ideea de parteneriat între Danone, Societatea Națională de Cruce Roșie din România și programul Sănătos de mic derulat de Asociația SAMAS, parteneriat căruia i s-a alăturat și PENNY România.” 

Cea mai performantă fabrică Danone din Europa subliniază că „aniversează 25 de ani de producție locală anul acesta. Danone România folosește lapte 100% românesc care provine de la gospodari și fermieri români și asigură produse lactate pentru piața locală, dar și pentru alte 14 țări europene. Aniversarea subliniază contribuția semnificativă a companiei la dezvoltarea economică și socială a României. 

Alături de Asociația SAMAS, a inițiat Sănătos de mic, un program cu impact social pe termen lung. Lansat în 2017, cu scopul de a preveni riscul de obezitate infantilă, în cadrul programului au participat deja peste 30% dintre grădinițele publice și au fost implicați peste 60.000 de copii și 300.000 de părinți.  

Mai multe informații și imagini de la activitățile din proiectul Sănătoși în mod E.G.A.L. găsiți pe site-urile www.crucearosie.ro și www.sanatosdemic.ro” 

Cea mai performantă fabrică Danone din Europa reamintește că „aniversează 25 de ani de producție locală anul acesta. Danone România folosește lapte 100% românesc, care provine de la gospodari și fermieri români, și asigură produse lactate pentru piața locală, dar și pentru alte 14 țări europene. Acest parcurs a fost definit de investiții constante, inovație continuă și preocupare pentru calitatea produselor, susținând permanent comunitățile în care activează. Aniversarea subliniază contribuția semnificativă a companiei la dezvoltarea economică și socială a României, rămânând fidelă misiunii de a aduce sănătate prin produsele sale consumatorilor”. 

În 2015, Crucea Roșie Română „a pus bazele a cinci centre de zi – numite centre E.G.A.L. – în zone defavorizate din țară, precum Babadag, Botoșani, Craiova, Alexandria și Lupeni.  Centrul E.G.A.L. înseamnă Educație, Generozitate, Abilități și Libertate pentru copiii care au nevoie de șanse egale la o viață normală. Centrele de zi E.G.A.L. înființate de Crucea Roșie Română încearcă să le arate acestor copii nevoiași adevărata normalitate. În fiecare centru, 50 de beneficiari – copii, tineri și părinții acestora – sunt incluși zilnic într-un program integrat de dezvoltare, desfășurat cu sprijinul voluntarilor. Copiii și tinerii din aceste centre de zi beneficiază zilnic de o masă caldă și de ajutor la teme și participă la sesiuni de dezvoltare a abilităților de viață”. 

Din 2013, SAMAS activează „în domeniul prevenției și al educației pentru sănătate. Activitatea organizației este dedicată profesioniștilor din domeniul sănătății și părinților, deopotrivă. Cele 2 mari programe ale Asociației SAMAS sunt: Educație Perinatală pentru părinți în primele 1000 de zile ale copiilor și Sănătos de mic – programul național de educație nutrițională pentru preșcolari, dezvoltat împreună cu Danone România, menit să reducă riscul de obezitate infantilă și să creeze bune obiceiuri alimentare din primii ani de viață. În cadrul acestui program au participat deja peste 30% dintre grădinițele publice și au fost implicați 55.000 de copii și aproape 300.000 de părinți”. 

Transformarea digitală dintr-o perspectivă agroecologică: Riscurile digitalizării având ca scop păstrarea unor forme de agricultură nesustenabilă

0

Transformarea digitală dintr-o perspectivă agroecologică a fost un subiect cheie al panelului „Agricultură și Turism” din cadrul conferinței InnopRo 2024, care a avut loc la sfârșitul lunii octombrie la Ploiești.

Evenimentul a abordat teme privind digitalizarea sistemelor energetice și tehnologiile verzi, agricultura digitală, dezvoltarea durabilă a comunităților rurale, producția sustenabilă și economiile circulare aplicate în comunitățile inteligente – atât urbane, cât și rurale. Fiecare sesiune a adus noi perspective asupra modului în care digitalizarea poate transforma aceste domenii, susținând în același timp tranziția verde la nivel regional și național. O temă proeminentă a fost necesitatea creării de sinergii între centrele centrale europene Smart Agri și centrele de tip EDIH, precum WeH. A fost evidențiată importanța colaborării între diverse proiecte, apreciindu-se contribuția comună a USH și Inter-Bio în dezvoltarea unor inițiative precum “Coridorul Verde și Digital Dunărean”.

Un alt subiect important a fost dedicat aplicării unor tehnologii precum AI, big data, cibernetică și blockchain în domeniul sistemelor alimentare bazate pe principiile agroecologice. Un mesaj semnificativ privind integrarea agroecologiei cu turismul prin platforme digitale a fost prezentat de un start-up inovator, beneficiar al centrului.

Aceste probleme au fost, de asemenea, discutate la cea de-a doua conferință internațională Agroecology-TRANSECT de la Sevilla (5-7 octombrie 2024), unde s-au prezentat efectele intervențiilor agroecologice asupra biodiversității și climei, rolul mișcărilor sociale, impactul PAC asupra agroecologiei și rezultate din teste pilot și sondaje privind succesul și eșecurile sistemelor dinamice agroecologice. Discuțiile au inclus și monitorizarea biodiversității prin citizen-science și scenarii alternative pentru viitorul PAC, oferind o privire de ansamblu asupra provocărilor și oportunităților în contextul actual de politici și condiții socio-economice.

În cadrul ambelor evenimente, am pledat pentru legătura esențială dintre agricultura ecologică și agroecologie, care au principii comune. Mișcarea ecologică este văzută ca parte integrantă a mișcării și științei agroecologice. Am subliniat că digitalizarea nu ar trebui să fie concepută doar ca o soluție tehnologică la modelul actual de agricultură intensivă, menită să atenueze unele dintre impacturile sale distructive, sporind în același timp controlul corporativ pe lanțul alimentar și diminuând și mai mult puterea fermierilor locali pe lanțuri valorice scurte. Susținem că principiile și considerațiile agroecologice sunt esențiale ca obiective strategice pentru 

transformare în contextul  agroecologiei, pentru a consolida valorile și practicile sale de bază. Fără o abordare agroecologică a transformării digitale, nu putem vorbi de o tranziție digitală sustenabilă. Acest risc este real”, a declarat Costin Lianu, coordonator al proiectelor Agroecology-TRANSECT și Wallachia eHUB, președinte Inter-Bio.

Mihai Daraban: România și Pakistan trebuie să se implice în proiecte joint-venture prin intermediul băncilor de export-import

0

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), dl Mihai Daraban, a avut, în data de 5 noiembrie a.c., o întrevedere oficială cu noul ambasador al Republicii Islamice Pakistan în România, E.S. dl Muhammad Arshad Jan Pathan,cu prilejul vizitei de prezentare.

Pe parcursul întrevederii, dl Mihai Daraban a subliniat importanța extinderii cooperării economice în sectoare strategice, cu accent pe agricultura  și industria alimentară, menționând faptul că România prezintă o deficiență în ceea ce privește exportul produselor alimentare procesate, preferând exportul materiilor prime. „Recent s-a încheiat târgul INDAGRA & INDAGRA FOOD, cel mai mare eveniment al industriei agricole și al industriei alimentare din regiunea Europei de Est. În viitor, acesta poate reprezenta o platformă pentru companiile pakistaneze de profil pentru a identifica potențiali parteneri de afaceri, din România și Europa, sens în care cele două state ar trebui să identifice cadrul optim de schimb de informații si finanţare a unor proiecte de joint venture, valorificând spre exemplu relaţia dintre Exim Banca Românească și organizația pakistaneză corespondentă. În egală măsură, avem în vedere domenii economice în care România este performantă, pe care CCIR le-a promovat constant în ultimii ani, care au un potențial semnificativ în relația bilaterală a României cu Pakistan”, a arătat în intervenția sa președintele CCIR, dl Mihai Daraban.

„Evident, sectorul agricol reprezintă o oportunitate de afaceri pentru antreprenorii pakistanezi, având în vedere faptul că deținem experiență în acest domeniu, precum și forță de muncă calificată. În egală măsură însă suntem interesați de alte domenii de cooperare cu impact în plan bilateral, în atenția noastră fiind domeniul apărării, cel aeronautic, precum și cel energetic. Ca și țara dvs., Pakistan produce energie nucleară, având o capacitate de 20.000 de MW, iar cum România urmează să devină un hub energetic regional atât în ceea ce privește exploatarea resurselor de petrol și gaze naturale, cât și prin investiții în centrala nucleară de la Cernavodă și reactoarele modulare, există un interes sporit din partea noastră de a colabora în proiecte majore comune în acest domeniu”, a declarat ambasadorul Republicii Islamice Pakistan în România, E.S. dl Muhammad Arshad Jan Pathan.

Soluție de recunoaștere în instanță a dreptului de deducere a TVA aferente cheltuielilor de investiție în cazul abandonului proiectului

0

Centrul de Excelență în Litigii Fiscale al NNDKP (NNDKP CELF) anunță că „a reprezentat cu succes interesele unui client pentru care a obținut menținerea în instanță în mod definitiv a dreptului de deducere a TVA aferente cheltuielilor efectuate cu investițiile necesare demarării sau continuării unor proiecte imobiliare care, în cele din urmă, nu au mai fost finalizate.

În speță, persoana impozabilă, un dezvoltator imobiliar, a avut intenția de a demara două proiecte imobiliare pe terenul aflat în proprietatea sa. Primul proiect nu a fost finalizat din pricina unui litigiu care nu a permis începerea construcției. După finalizarea procesului, dezvoltatorul a inițiat al doilea proiect, dar acesta nu a fost finalizat din cauza refuzului primăriei de a elibera autorizația în parametrii tehnici doriți de dezvoltatorul imobiliar. Ulterior, dezvoltatorul a decis formal abandonul proiectului și trecerea pe cost a investiției, cât și vânzarea terenului. Întreg procesul a durat aproximativ 13 ani. 

ANAF a ajustat TVA inițial dedusă de către societate în legătură cu proiectele imobiliare argumentând că societatea nu a prezentat dovezi obiective din care să rezulte că abandonarea investiției se datorează factorilor externi care nu depind de voința sa. 

În plus, ANAF a calculat perioada de prescripție de 5 ani impusă de Codul de Procedură Fiscală prin referință la data deciziei formale de abandon a investiției și nu la data la care a intervenit exigibilitatea TVA. Mai mult, ANAF a considerat că nu se aplică nicio perioadă de ajustare pentru TVA aferentă serviciilor achiziționate pentru realizarea proiectelor imobiliare (cea de 5/20 de ani pentru bunuri de capital nu se aplică întrucât, pe de o parte, bunul de capital nu era finalizat, iar, pe de altă parte, nu există o perioadă de ajustare pentru bunurile/serviciile care nu sunt bunuri de capital). Prin urmare, ANAF a ajustat întreaga TVA dedusă în legătură cu cele două proiecte chiar și acolo unde exigibilitatea a intervenit dincolo de termenul de prescripție de 5 ani. 

Problema de drept fiscal a fost tranșată prin argumentele specialiștilor NNDKP CELF privind aplicarea și interpretarea jurisprudenței CJUE, a dispozițiilor Codului fiscal și a Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, argumente confirmate de instanțele de judecată. Instanțele au fost de acord că abandonul investiției a fost din cauza unor motive obiective, independente de voința persoanei impozabile și, prin urmare, nu se impune ajustarea TVA”. 

NNDKP CELF subliniază că, „în practică, întâlnim frecvent situații în care persoana impozabilă adoptă decizia de a nu finaliza proiectul de investiție din diverse motive. Dacă, în trecut, cazuistica provenea aproape exclusiv din domeniul imobiliar, în acest moment, astfel de cazuri de regăsesc și în zona de producție sau retail.  

Urmând cazuistica CJUE mai veche, normele metodologice reglementează păstrarea dreptului de deducere a TVA în ceea ce privește cheltuielile angajate, chiar dacă proiectul a fost ulterior abandonat din motive obiective care nu au putut fi anticipate sau controlate și care nu depind de voința sa. 

Practica ne arată că ANAF aplică deseori acest concept în mod restrictiv, ajungând să conteste unele decizii de business, element în afara sferei lor de competență. În alte cazuri, ANAF impune ajustarea nu neapărat urmând motivul abandonului, ci luând în calcul se întâmplă ulterior (dacă societatea mai efectuează alte activități economice sau nu). Iar aici dificultatea provine din faptul că anumite bunuri/servicii sunt particulare unui anumit proiect, putând fi cu greu valorificate ulterior în alt mod. 

Jurisprudența CJUE mai recentă, dar și cea națională în materie sunt bogate, dar inconsecvente, ele depind de circumstanțe și mai puțin de principii, dar și de probarea motivelor și a intențiilor viitoare ale societăților.  

Instanțele de judecată au admis concluziile NNDKP CELF potrivit cărora, față de analiza legislativă și jurisprudențială întreprinsă, o persoană impozabilă își păstrează deducerea (nu trebuie să ajusteze) TVA atunci când abandonează un proiect din motive obiective independente de voința sa și vinde în regim de taxare elementele care pot fi valorificate.

Rămâne deschisă problema perioadei de ajustare a deducerii TVA pentru investiții în curs, care nu sunt finalizate în bunuri de capital”. 

Echipa NNDKP care a acordat asistență și reprezentare în această speță i-a inclus pe Alexandru Aparaschivei, Partener NNDKP Consultanță Fiscală, Marius Ezer, Partener, Practica de Soluționare a Disputelor și Florentin Nanu, Avocat Senior, Practica de Soluționare a Disputelor.

NNDKP CELF precizează că „oferă servicii integrate de consultanță juridică și fiscală încă din stadiul incipient al unei dispute fiscale până la faza de litigiu în fața instanțelor române, oferind o abordare unitară pe tot parcursul unei dispute fiscale”. 

Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP) este caracterizat ca „promotor al avocaturii de afaceri în România de peste 30 de ani, fiind recunoscută ca un pionier al pieței de profil locale. NNDKP oferă servicii de avocatură și consultanță fiscală complete companiilor active în diverse sectoare ale industriei. 

Firma reprezintă România în unele dintre cele mai importante asociații profesionale la nivel internațional – Lex Mundi, World Services Group, International Attorneys Club – şi este membru fondator al SEE Legal și Three Seas Legal Alliance. NNDKP este clasată în mod constant pe primele poziții în toate ariile de practică de către Chambers & Partners, Legal 500 şi IFLR1000.

NNDKP este de șase ori câștigătoarea premiului Firma de avocatură a anului în România la gala premiilor Chambers Europe, care i-a fost acordat în anii 2022, 2021, 2017, 2013, 2012 și 2009”.

Analiză Mediaposte Hit Mail privind cadourile corporate de Crăciun 

0

O analiză efectuată de Mediaposte Hit Mail, cel mai mare integrator de servicii de marketing direct din România, arată că în topul cadourilor corporate de Crăciun distribuite în perioada 2018-2023 se află prosecco, vinurile roșii și albe, ginul, ciocolata, cozonacul, cosmeticele și căștile audio. După cum precizează autorii analizei, „cadourile au fost trimise înainte de Crăciun către destinatari, după ce aceștia au primit un link prin SMS și le-au ales ei înșiși dintre mai multe variante, de pe o platformă online customizată, cu tematică de Crăciun, prin soluția Gift Pick a Mediaposte Hit Mail”.

Mediaposte Hit Mail subliniază că în cei șase ani în care „a trimis circa 10.000 de cadouri, preferința numărul unu pentru cadouri a fost vinul spumant prosecco, în timp ce alte vinuri (cam în egală măsură albe și roșii) s-au aflat în top 3, cu excepția anului trecut, când ginul a intrat între primele trei preferințe. Căștile audio, ciocolata, aparatele de fitness, produsele din categoria beauty și îngrijire personală precum și voucherele de cumpărături (de la Vouchers Depot, Sephora, Zalando, Fashion Days) au intrat și ele în top, de-a lungul anilor.

Alături de aceste cadouri clasice, care ocupă, de regulă primele 3-5 locuri între preferințe, în fiecare an în care cozonacul s-a numărat între variantele de cadouri, niciunul dintre cozonaci nu a rămas în depozit, adică să nu fi fost selectat de către destinatari. Alte cadouri aflate la mare căutare sunt dulciurile (eclere, macaroons, dulceață artizanală) și cărțile (literatură, dezvoltare personală, cărți pentru copii).

Între cadourile mai puțin obișnuite – pe care le-au ales clienții Mediapost Hit Mail, dar s-a dovedit că au avut și succes și în rândul destinatarilor – au fost tigăile, mopurile, ochelarii cu lumini, biletele de teatru, aparatele de fitness, seturile de pictură pe numere sau afinata”.

Marian Șeitan, CEO al Mediaposte Hit Mail: „Mulți oameni ne spun că simt că vine Crăciunul, în fiecare an, odată ce primesc un SMS din partea Mediaposte Hit Mail, care îi invită pe un website de unde pot să își aleagă cadoul preferat, dintr-o varietate de 20-25 de opțiuni, din diferite categorii. Aceasta se întâmplă între Moș Nicolae și 10 decembrie, devenind o tradiție pentru toate firmele din grupul nostru și pentru clienții noștri care au optat pentru soluția Gift Pick. Avem o echipă de zece oameni super-specializați care preiau în această perioadă toate operațiunile legate cadourile corporate, de la selectarea și achiziția acestora, la designul paginii web de unde oamenii le pot alege, până la trimiterea de SMS-uri, ambalarea, etichetarea coletelor și expedierea către destinatari.”

Mediaposte Hit Mail face observația că, între 2018 și 2023, numărul de cadouri pe care le-a trimis prin platforma Gift Pack „a crescut cu 82%, creșterea fiind mai accelerată în anii 2021 și 2022, când mai multe companii au optat pentru această modalitate de externalizare a trimiterii de cadouri. Între timp, posibilitatea de personalizare a platformei, în fiecare an, și facilitatea expedierii cadourilor pe această cale au reprezentat principalele atuuri care au determinat mai mulți clienți să devină clienți fideli ai Gift Pack.

Între clienții Mediaposte Hit Mail care mențin, în fiecare an, tradiția surprinderii oamenilor cu SMS-uri, în urma cărora își pot alege cadourile, se numără agenții de publicitate și companii din FMCG și IT. Platforma Gift Pack poate fi folosită pentru distribuirea de cadouri în București, prin flota proprie a Mediaposte Hit Mail, dar și în provincie –  prin firme de curierat. În afară de Crăciun, soluția ar mai putea fi folosită pentru trimiterea de cadouri de 8 martie sau 1 iunie”.

Mediaposte Hit Mail SA, companie deținută 100% de către grupul La Poste (Poșta Franceză), reamintește că „este prezentă pe piața românească de 27 de ani, fiind liderul pieței de marketing direct  din România. În 2023, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 60 milioane de euro, având peste 500 de angajați, împreună cu cele 7 filiale ale sale din România și cele 2 din Bulgaria. Mediaposte Hit Mail oferă soluții integrate de logistică pentru promoții de consumatori și pentru e-commerce, soluții pentru cluburi de fidelizare, precum și soluții de comunicare multicanal (SMS, WhatsApp, email, call center), distribuție de pliante în cutiile poștale, baze de date geografice, automatizări de marketing și vouchere digitale”.

Nestlé lansează un nou produs din gama KitKat Chunky

0

Compania Nestlé anunță lansarea unui nou produs în gama KitKat Chunky: „KitKat Double Choc. Cu un echilibru uimitor între ciocolata delicioasă și napolitana crocantă, inovația de la KitKat creează o experiență de consum captivantă.” 

Cristiana Borșaru, Senior Brand Manager Confectionery: „Viața e plină de provocări, dar nu uita să iei o pauză și să te bucuri de fiecare moment! Fie că ești în mișcare sau te relaxezi, KitKat este partenerul perfect pentru momentele tale de răsfăț. Menține-ți ritmul cu variantele clasice KitKat Chunky Milk , White sau explorează noua ediție limitată, KitKat Chunky Double Choc, recent lansată!”

Nestlé subliniază că „ediția limitată are o structura nouă a produsului. Pe lângă combinație delicioasă de ciocolată fină cu lapte și napolitană crocantă, KitKat Double Choc conține și un strat de cremă de ciocolată cu lapte, îmbogățit cu fulgi de orez cu cacao, pentru un mix extra crocant. Fiecare mușcătură aduce o explozie de gust și texturi între dulce și crocant, pentru o experiență irezistibilă!

La fel ca multe produse KitKat, KitKat Double Choc este potrivit și pentru vegetarieni.

KitKat este primul brand global de ciocolată care utilizează cacao provenită 100% din surse sustenabile, iar cu KitKat Chunky Double Choc ducem mai departe acest angajament. Fiecare KitKat folosește cacao certificată Rainforest Alliance prin Nestlé Cocoa Plan. Mai mult, pentru a face pauzele tale împreună cu KitKat și mai plăcute, ne-am luat angajamentul de a merge mai departe în susținerea fermierilor de cacao și a familiilor lor. Prin inițiativa KitKat „Breaks for Good/ Pauze cu bun si bine”, fiecare pauză luată de consumatori susține activitatea fermierilor de cacao și crește gradul de conștientizare cu privire la sustenabilitatea culturii de cacao folosită în batoanele KitKat”. 

Grupul Nestlé reamintește că „este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestlé s-a implicat și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 3 ani compania a plantat 90.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050”.

Pi2, aleasă agenția de comunicare pentru Freedom24 în România și Ungaria

0

Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, anunță că „a fost selectată să gestioneze activitatea de comunicare al brokerului de investiții Freedom24 pentru piețele din România și Ungaria. Freedom24 este filiala europeană a Freedom Holding Corp, un grup internațional de investiții listat la bursa NASDAQ, cu o capitalizare de 6 miliarde de dolari. În cadrul acestui parteneriat, Pi2 va asigura servicii de market entry strategy, corporate reputation, media relations și influencer marketing”.

Pi2 precizează că „va sprijini Freedom24 în procesul de expansiune regională prin dezvoltarea și implementarea strategiei de comunicare a brandului în România și Ungaria. Obiectivul principal al acestui parteneriat este creșterea notorietății brandului în regiune, consolidându-i poziția pe piețele din Europa Centrală și de Est și evidențiind avantajele pe care platforma le oferă clienților interesați de investițiile în acțiuni. De asemenea, se va pune accent pe educarea publicului cu privire la piața de capital și familiarizarea acestuia cu platforma și serviciile Freedom24, într-un context în care tot mai multe persoane sunt interesate să investească pe bursele internaționale pentru a-și crește economiile”.

Mirela Pitu, fondator și CEO Pi2: „Suntem onorați că Freedom24, o companie inovatoare în domeniul investițiilor, a ales Pi2 ca partener de comunicare pentru piețele din România și Ungaria, două piețe cheie în Europa Centrală și de Est. Suntem entuziasmați să ne aducem contribuția strategică și creativă pentru a contribui la creșterea vizibilității brandului în regiune.” 

Bulat Latypov, director PR & comunicare, Freedom24: „România și Ungaria sunt două dintre cele mai promițătoare piețe din regiunea CEE, motiv pentru care am căutat un partener cu o experiență solidă în această zonă. Colaborarea cu Pi2 PR ne oferă încrederea că vom putea comunica eficient avantajele unice ale platformei Freedom24 – de la tehnologia de ultimă generație și accesul la cele mai mari burse din lume, până la suportul dedicat în limba nativă a utilizatorilor. Suntem convinși că acest parteneriat va contribui semnificativ la consolidarea prezenței noastre în regiune și la educarea publicului cu privire la oportunitățile de investiții disponibile.”

Platforma Freedom24 „activează în Uniunea Europeană și permite clienților să tranzacționeze peste 1.000.000 de instrumente financiare (acțiuni, ETF-uri, futures, etc.) pe cele mai importante burse din lume, cum ar fi NASDAQ, NYSE, CME, HKEX, Euronext, LSE și Deutsche Börse. Freedom24 s-a dezvoltat rapid, ajungând în prezent la 300.000 de clienți (utilizatori) și 11 birouri deschise în Europa. 

În 2024, Freedom24 a fost  desemnat Best Multi-Product Broker în Italia și Best ETF Broker în Portugalia de către comunitatea financiară globală Rankia Awards”. 

Fondată în 2008, Pi2 este caracterizată ca „o agenție de comunicare premiată la nivel internațional, care oferă servicii de market entry consultancy, corporate reputation și marketing communication. Cu o prezență extinsă în Europa Centrală și de Est, Pi2 oferă servicii atât multinaționalelor care doresc să intre pe piețele din regiune, cât și jucătorilor naționali care își doresc expunere și recunoaștere în presa internațională. Serviciile oferite de Pi2 includ consultanță strategică, branding, relații cu presa, social media, marketing digital și comunicare de criză pentru companii din industrii diverse, cum ar fi tehnologie, healthcare, retail, imobiliare, asigurând soluții creative și eficiente pentru clienții săi”. 

Freedom24 este „filiala europeană a Freedom Holding Corp, un grup internațional de investiții listat la bursa NASDAQ, cu expertiză pe piețele din SUA, Europa și Asia Centrală. Grupul servește 450.000 de clienți global și are o capitalizare de piață de aproximativ 4,8 miliarde de dolari. Freedom24 activează în Uniunea Europeană, oferind clienților acces la peste 40.000 de acțiuni, 1.500 de ETF-uri și 800.000 de opțiuni pe acțiuni americane, pe principalele burse din SUA, Europa și Asia. Freedom24 operează conform reglementărilor MiFID II, care garantează cel mai înalt nivel de protecție a investitorilor din UE, fondurile clienților fiind securizate prin Fondul de Compensare a Investitorilor (ICF). Brokerul deține licența CySEC și este autorizat în toate statele membre ale UE. Ca parte a Freedom Holding Corp, listat la NASDAQ, Freedom24 respectă, de asemenea, standardele de reglementare ale SEC. Brokerul este auditat de Deloitte, care efectuează audituri regulate și proceduri de due diligence. În plus, Freedom24 este membru al Euroclear Bank și al Asociației Piețelor Financiare din Europa (AFME)”.

Nestlé România: Un an de creștere continuă și inovație în 2024

0

În 2024, Nestlé România continuă să fie un jucător important pe piața locală, datorită expansiunii constante și relațiilor de încredere construite cu consumatorii, retailerii și furnizorii.

Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager, subliniază că acest succes se datorează unui efort susținut și unei colaborări eficiente între toate „rotițele” companiei.

„Suntem în al 11-lea an consecutiv de creștere, ceea ce înseamnă că am pus câte o cărămidă la temelia Nestlé în România”, spune ea.

Evoluția business-ului în 2023-2024

Cu aproximativ 600 de angajați și o cifră de afaceri de 295,3 milioane de euro în 2023, Nestlé a înregistrat o creștere constantă, iar estimările pentru 2024 sunt pozitive. „Am reușit să înregistrăm o creștere de 7% în prima jumătate a anului și ne așteptăm să încheiem anul cu o creștere solidă de o cifră, poate chiar de două cifre”, a explicat Siminenco. Compania oferă pe piața locală aproximativ 10 categorii de produse, de la cafea și produse alimentare, la suplimente și hrană pentru animale.

Segmente de piață cu potențial

Printre categoriile de produse cu cea mai mare creștere se numără cafeaua, cu branduri precum Nescafé și Starbucks pentru uz casnic, produsele Maggi, dar și hrana pentru animale de companie, cum ar fi Felix și Purina. Un alt segment în plină expansiune este piața suplimentelor alimentare, unde Solgar joacă un rol esențial.

Provocările și oportunitățile anului

Industria alimentară a fost puternic afectată de pandemie și de situația geopolitică actuală, dar Nestlé s-a adaptat cu succes la noile realități. „Anul acesta nu pare să aibă provocări sau oportunități diferite de anii trecuți”, afirmă Siminenco, menționând că schimbările climatice și lanțurile de aprovizionare sunt printre principalele provocări. Totodată, sustenabilitatea este un pilon important pentru Nestlé, cu angajamente clare pentru ca 100% din ambalajele companiei să fie reciclabile sau reutilizabile.

Impactul economic și implicarea socială

Pe lângă dezvoltarea economică, Nestlé are și un impact semnificativ asupra creării de locuri de muncă și contribuțiilor fiscale. Un studiu realizat în 2021 a arătat că activitățile Nestlé România contribuie la crearea a 18 locuri de muncă pentru fiecare angajat direct. În ceea ce privește implicarea socială, Nestlé colaborează cu ONG-uri și autorități locale pentru a promova practici sustenabile și stiluri de viață sănătoase. Programul „Și Eu Trăiesc Sănătos” derulat împreună cu Fundația PRAIS, este un exemplu de inițiativă de succes în domeniul educației pentru nutriție și sănătate.

Lansări noi și tendințe internaționale

Un alt factor care contribuie la succesul Nestlé este inovația constantă în ceea ce privește produsele lansate pe piață. În 2024, compania a introdus în România o nouă gamă de produse sub brandul Maggi, denumită „ASIA”, ce include 14 produse inspirate din bucătăriile Coreei, Japoniei și Chinei. „Am lansat brandul Maggi ASIA, deoarece vedem o afinitate a românilor pentru tot ce ține de aceste influențe alimentare”, menționează Siminenco.

Nestlé România rămâne dedicată atât creșterii sustenabile, cât și adaptării la noile nevoi ale consumatorilor, rămânând un lider inovator pe piața alimentară locală.

Articol preluat de pe FoodBiz.ro