Mega Image plantează o pădure în județul Giurgiu

0

Compania Mega Image anunță continuarea implicării „pentru protejarea mediului și susținerea comunităților din care face parte”, printr-o nouă acțiune de plantare: 12.000 de copaci, câte unul pentru fiecare angajat, plantați în Valea Dragului, județul Giurgiu.

Mega Image subliniază că „noua pădure prinde rădăcini alături de Asociația Viitor Plus, pe o suprafață de 2,4 hectare, prin implicarea angajaților Mega Image, care au ales să participe ca voluntari în cadrul programului intern 12 Fapte Bune. 

Acțiunea de împădurire face parte din strategia Mega Image de a contribui la dezvoltarea unui viitor sustenabil pentru mediu și comunități, prin acțiuni cu impact pozitiv pe termen lung. Compania continuă să deruleze proiecte dedicate protecției mediului, care au contribuit deja la reducerea amprentei de carbon, la generarea de energie mai curată și la îmbunătățirea calității vieții în comunitățile locale”.

Terenul reîmpădurit „va beneficia de o îmbunătățire semnificativă a calității solului, de aer mai curat și de susținerea biodiversității. Totodată, pădurea va aduce beneficii pe termen lung comunității locale, contribuind la echilibrul ecologic și la dezvoltarea durabilă a zonei”.

Alina Vlădoianu Teau, vicepreședinte Legal, Public Affairs, Calitate & Sustenabilitate, Mega Image: „Sustenabilitatea este parte din ADN-ul Mega Image, iar prin fiecare proiect demonstrăm că avem puterea de a face bine împreună, că suntem o echipă unită și implicată. Anul acesta, transformăm din nou angajamentul nostru într-o pădure: 12.000 de copaci, câte unul pentru fiecare angajat din echipa noastră, plantați în Giurgiu, pentru un viitor mai verde și sănătos. Împreună, dăm dovadă de responsabilitate față de mediul în care trăim și față de generațiile viitoare.”

În anul 2008, Viitor Plus a pornit programul de împădurire „Adoptă un copac” pentru a aduce o contribuție importantă la creșterea și protejarea suprafețelor de pădure din România și pentru a susține rolul crucial pe care pădurile îl au în viața comunității.

Anca Simon, manager parteneriate, „Adoptă un copac”, Viitor Plus: „Este a doua colaborare de amploare între Mega Image și Viitor Plus în zona de împăduriri, prin programul Adoptă un Copac. Plantăm împreună, din nou, în sudul României, 12.000 de puieți pe terenurile degradate din județul Giurgiu. În ultimii ani am fost martori ai fenomenelor meteo extreme: secete, furtuni, inundații, multe dintre ele în sudul României. Unul dintre motivele acestor situații este lipsa pădurilor. În județele din sud avem sub 10% suprafață împădurită. Terenurile degradate și deșertificate se înmulțesc, deci demersurile de împădurire alături de astfel de parteneri de încredere devin un mare beneficiu pentru noi toți. Moderarea vânturilor locale, îmbunătățirea productivității solului, retenția apei în straturile superioare ale solului vor duce la îmbunătățirea globală pe termen mediu și lung a condițiilor de mediu din această parte a țării.”

„Un cadru de reglementare care să faciliteze afacerile și să încurajeze un comportament prudent”

0

În cadrul Delphi Economic Forum Bucharest, Alexandru Petrescu, președintele ASF, Georgios Athanasopoulos, Chief Executive Officer Vista Bank, Marius Cara, Head of the EIB Group Office in Bucharest și Rene Scholten, Chief Financial Officer and Board Member Interamerican au participat în panelul „Attracting FDI: A Commitment To Inclusive Growth”, unde s-a discutat despre beneficiile investițiilor străine pentru reducerea riscurilor, sporirea stabilității și îmbunătățirea climatului investițional.

Principalele informații discutate în cadrul panelului includ:

  • Creșterea incluzivă nu este doar un concept economic, ci modul prin care arătăm lumii că România este un partener de încredere, stabil și cu potențial real de investiții.
  • În ultimii doi ani, România și-a consolidat poziția ca piață emergentă și a atras un nou val de investiții, datorită stabilității și modernizării cadrului de reglementare.
  • Ca autoritate de supraveghere financiară, obiectivul principal este menținerea unor piețe liniștite, sigure și previzibile — aceasta este condiția de bază pentru a câștiga încrederea investitorilor.
  • Piața asigurărilor a ieșit din zona de risc și este din nou stabilă și în creștere
  • Piața de capital se aliniază standardelor europene prin reforme legislative
  • Fondurile private de pensii au ajuns la 11% din PIB, marcând o acumulare importantă de capital intern
  • România adoptă noi tehnologii, modernizează legislația și integrează standarde de securitate precum DORA pentru a proteja piețele financiare și încrederea utilizatorilor.

„Ne concentrăm pe un cadru de reglementare care să faciliteze afacerile și să încurajeze un comportament prudent. În toate cele trei piețe pe care le supervizăm observăm indicatori pozitivi și o evoluție vizibil mai stabilă. Pentru investitori, cel mai important este să găsească predictibilitate, iar noi tocmai asta încercăm să oferim: un mediu de piață calm și predictibil”, a declarat Alexandru Petrescu, Președintele ASF.

„Romania a atras investitii sustinute datorita apartenentei la structuri internationale si datorita capitalului uman, iar investitorii care vin aici nu cauta doar profit, ci aduc valoare si contribuie la coeziunea sociala. Avem nevoie de stabilitate, continuitate a reglementarilor si de un mediu in care aceste avantaje competitive sa poata fi valorificate pe termen lung”, a declarat Georgios Athanasopoulos, Chief Executive Officer Vista Bank.

„România a ieșit în evidență ca o oportunitate excelentă datorită ritmului de dezvoltare, cadrului de reglementare tot mai solid și potențialului pieței locale. Pentru noi, stabilitatea și un mediu de supraveghere puternic sunt esențiale, iar îmbunătățirile din ultimii ani ne-au oferit încrederea necesară pentru a investi și a ne extinde aici”, a declarat Rene Scholten, Chief Financial Officer and Board Member Interamerican.

Necesitatea unei strategii unificate pentru creșterea competitivității la nivelul UE

Florin Zaharia, secretar de stat în cadrul Ministerului de Finanțe, Adelina Elena Dobra, membru al comisiei pentru buget și finanţe, Carmina Fusté, Managing Director Philip Morris România și Victoria Zinchuk, director BERD România au participat în panelul „Strategic Partnerships: Enhancing EU Competitiveness Through Cooperation”, unde au vorbit despre necesitatea unei strategii unificate pentru creșterea competitivității la nivelul UE.

Principalele informații discutate în cadrul panelului includ:

  • Stabilitatea este esențială pentru investiții pe termen lung, deoarece deschiderea unei fabrici sau transformarea unui model de business nu se face pentru un an, ci pentru decenii; companiile au nevoie de predictibilitate fiscală și reglementară;
  • Inovația și transformarea vin cu costuri mari pentru companii;
  • România s-a transformat într-un centru de expertiză și export, generând valoare economică semnificativă și contribuind la competitivitatea regională prin produse cu valoare adăugată ridicată;
  • Parteneriatul dintre companii și guvern este fundamental: companiile creează locuri de muncă, își asumă riscuri și aduc inovație, iar guvernul stabilește regulile care permit dezvoltarea, elimină barierele și poate transforma România într-un hub de export la nivel regional.

„Stabilitatea financiară și credibilitatea politicilor publice sunt esențiale pentru dezvoltarea României. Investitorii nu se tem de taxe, ci de instabilitate, iar rolul nostru este să creăm un mediu în care tinerii, companiile și instituțiile să poată investi cu încredere. Consolidarea parteneriatului dintre stat și sectorul privat este singura cale prin care putem transforma resursele europene în dezvoltare reală”, a declarat Florin Zaharia, secretar de stat în cadrul Ministerului de Finanțe. 

„Transformarea și inovația necesită investiții mari, dar pentru ca ele să fie posibile avem nevoie de un cadru stabil, predictibil și bazat pe reglementări realistei. Companiile își asumă riscurile, creează locuri de muncă și generează valoare, însă doar un mediu stabil și o colaborare corectă cu autoritățile pot transforma România într-un adevărat centru regional de export și dezvoltare”, a declarat Carmina Fusté, Managing Director Philip Morris România.„România are capacitatea de a atrage investiții majore și de a livra proiecte complexe, însă pentru ca acest potențial să se materializeze este nevoie de un cadru stabil și de o colaborare reală între sectorul public și cel privat. Investitorii vin atunci când politicile, finanțarea și reglementările se aliniază, iar succesul fiecărei instituții contribuie direct la succesul întregii economii. Transformarea nu se produce singură – este rezultatul efortului comun al tuturor actorilor implicați”, a declarat Victoria Zinchuk, director BERD România. 

Financial Intelligence, în parteneriat cu AEI, organizează Forumul Gazelor Naturale – pe 19 noiembrie

0

Financial Intelligence, în parteneriat cu Asociația Energia Inteligentă, organizează cea de-a VII-a ediție a FORUMULUI GAZELOR NATURALE cu tema: „Contribuția gazelor naturale la competitivitatea industriei, în contextul tranziției energetice”, miercuri, 19 noiembrie 2025, de la ora 10:00, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

Speakeri importanți vor dezbate cele mai importante subiecte din industria gazelor naturale:

  • Dezvoltarea industriei în noul context european, generat de Raportul Draghi; pilonii de dezvoltare strategică;
  • Aprovizionarea cu gaze naturale în iarna 2025-2026; Evoluția prețului gazelor naturale în România și Europa; Previziuni pentru următoarele luni;
  • Contribuția gazelor naturale la competitivitatea industriei, în contextul tranziției energetice;
  • Perspectiva asupra pieței de energie luând în considerare Strategia energetică. Prognoza de preț pe termen lung;
  • „Declarația de la Anvers” – Cum să facem economia mai competitivă în fața amenințărilor economice;
  • ⁠Proiectul Neptun-Deep – beneficii pentru România;
  • Cum folosim hidrogenul în interesul României;
  • Evoluția producției de gaze naturale în România, de la producător la consumatorul final;
  • Influența măsurilor fiscale asupra sectorului de petrol și gaze.

Speakerii evenimentului sunt:
Virgil POPESCU, Europarlamentar (intervenție în direct de la Bruxelles);
Gabriel ANDRONACHE, Vicepreședinte, ANRE;
Lorant ANTAL, Preşedinte, Comisia pentru energie, infrastructură energetică, resurse minerale, Senat;
Mădălin BORȘ, Membru al Comisiei pentru industrii și servicii din Camera Deputaților;
Lucian RUSU, Membru în Comisia pentru energie, infrastructură energetică și resurse minerale, Senat;
Cătălin STANCU, Associated Senior Expert, Horváth;
Marian NĂSTASE, Președintele Consiliului de Administrație ALRO;
Sorin ELISEI, Director general, Ministerul Energiei;
Cristian SECOȘAN, Director general, Delgaz Grid;
Bogdan ANDRONIC, Șef Serviciu Cooperare cu Organisme Naționale și Internaționale, SNTGN Transgaz SA;
Silvia VLĂSCEANU, director executiv al Asociaţiei Producătorilor de Energie Electrică – HENRO;
⁠Ionuț LIANU, CFA, Ofițer Șef Management Active și Pasive, CEC Bank;
Alexandru CIOCAN, Senior Researcher, Energy Policy Group;
Cristina PĂUN, Directorul Adjunct, Federaţia Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE);
Felix Lucian CĂPRARIU, Președintele Patronatului Întreprinderilor Mici și Mijlocii București-Ilfov (PIMM B-IF);
Denisa VOICULESCU, Membru Consiliu Director, AFEER;
Ionuț-Sorin BANCIU, Vicepreședinte Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier și al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon;
Bogdan PANAINTE, Cofondator și CEO Homplex;
Septimiu STOICA, Președinte AGA BRM;
Oana ÖZMEN, Avocat, fost deputat, și
Monica DAVID, Vicepreședinte, Asociația Energia Inteligentă.

Evenimentul va fi moderat de Ancuța STANCIU, Membru Fondator și Redactor Șef la Financial Intelligence, Adina ARDELEANU, Membru Fondator și Redactor Șef Adjunct la Financial Intelligence și Sergiu CARATA, Senior Project Manager at Horváth.

Evenimentul va putea fi urmărit și online, LIVE, pe www.financialintelligence.ro, pe pagina de Facebook Financial Intelligence și pe canalul de Youtube Financial Intelligence.

PARTENERI: SNTGN Transgaz SA, ALRO, OMV Petrom, Horvath, NOVA Power and Gas, Delgaz Grid, CEC Bank, Romgaz, Exim Banca Românească, Neogas Grid, ACUE – Federaţia Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie, Bursa Română de Mărfuri, Homplex, ELCEN, MET Romania, SNGN ROMGAZ SA – Filiala de Înmagazinare Gaze Naturale DEPOGAZ Ploiești SRL, AFEER – Asociația Furnizorilor de Energie din Romania, FREYWILLE.

PARTENERI INSTITUȚIONALI: Comitetul Național Român al Consiliului Mondial al Energiei, Future Energy Leaders Romania, Camera de Comerț și Industrie București, IMM România, ICSS, Camera de Comerț Româno-Britanică.

PARTENER DE MONITORIZARE: mediaTRUST

PARTENERI MEDIA: Agerpres, România Durabilă, Economistul, Club Economic, Focus Energetic, InvesTenergy, The Diplomat Bucharest, Bizi Live TV.

CCIR și Cleantech Business Club se implică în dezvoltarea unor proiecte în industria energiei verzi

0

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) și Cleantech Business Club (CBC) România intenționează să încheie un parteneriat strategic în domeniul energiei verzi care să consolideze poziția României ca lider regional în această industrie, cu accent pe economia hidrogenului.

Domeniile concrete de cooperare ar putea include facilitarea parteneriatelor între stakeholderii români și internaționali din sectorul cleantech, suport pentru producția locală, inovarea și cercetare-dezvoltare în tehnologiile hidrogenului și stocării energiei, proiecte pilot pentru demonstrarea integrării hidrogenului și energiilor regenerabile în România, precum și dialog privind politicile publice pentru alinierea inițiativelor naționale la Green Deal-ul european.

De asemenea, cu ajutorul unui Memorandum de Înțelegere, care va detalia cadrul de cooperare, poate fi înființat un grup de lucru mixt CCIR-CBC pentru coordonarea activităților și dezvoltarea proiectelor, precum și elaborarea unei foi de parcurs naționale pentru inițiativele de clustere de hidrogen și energie verde.

Direcțiile strategice pe care urmează să fie dezvoltată colaborarea dintre cele două organizații au în vedere: avansarea tehnologiilor energiei curate, incluzând energia solară fotovoltaică, sistemele de stocare a energiei și hidrogenul curat; promovarea decarbonizării industriale și a independenței energetice naționale; crearea de sinergii între industrie, mediul academic și guvern prin rețelele CCIR și CBC și sprijinirea misiunii Camerei Naționale de a promova creșterea economică sustenabilă și investițiile orientate spre inovare.

CCIB a demarat misiunea economică SUA – Barbados – St. Vincent and The Grenadines – Cuba. Prima zi a misiunii la Chicago

0

Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB) a deschis oficial misiunea economică în SUA – Barbados – St. Vincent and The Grenadines – Cuba printr-o serie de întâlniri de lucru în Chicago, primul punct al programului internațional.

Lucian Ilie-Stănică, consulul general al României la Chicago, a însoțit delegația CCIB pe parcursul vizitei, oferind sprijin instituțional și facilitând dialoguri cu potențiali parteneri americani.

Programul a constat într-o serie de vizite, prima vizită fiind la unul dintre cele mai mari și influente centre financiare la nivel global, Chicago Mercantile Exchange (CME Group), oferind membrilor delegației o perspectivă asupra tendințelor internaționale din domeniul tranzacțiilor financiare și al instrumentelor derivate, precum și oportunități de colaborare cu mediul de afaceri american. Delegația română a fost primită de David Wong, director executiv, care a prezentat rolul CME Group în activitățile bursiere.

În continuare, delegația s-a deplasat la fabrica FETCO, producător de soluții profesionale pentru industria cafelei. Discuțiile facilitate de Consulatul General al României la Chicago s-au concentrat pe identificarea unor posibile parteneriate comerciale, schimburi de expertiză și oportunități de distribuție pe piața românească și europeană.

În a doua parte a zilei, membrii delegației au participat la recepția organizată și găzduită de Chamber for Romanian-American Trade & Industry Chicago. Evenimentul a reprezentat un prilej excelent pentru prezentarea activității Camerei bucureștene, consolidarea relațiilor bilaterale și deschiderea unor noi canale de colaborare economică româno-americană.

Delphi Economic Forum Bucharest

0

Astăzi, în cadrul Delphi Economic Forum Bucharest, Luca Niculescu, Secretar de Stat în cadrul Ministerul Afacerilor Externe și Coordonator Național pentru procesul de aderare a României la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) și Martin Bijsterbosch, Deputy Head of the Euro area External Sector Division in the ECB’s Directorate-General Economics au participat în panelul „From EU Membership to OECD Accession: Romania’s Next Chapter of Progress”, unde au fost abordate teme esențiale privind parcursul României către aderarea la OECD și consolidarea poziției sale în Uniunea Europeană.

Principalele informații discutate în cadrul panelului includ:

  • România se află în etapa finală a procesului de aderare la OECD, început în 2022, cu 16 din cele 25 de evaluări sectoriale deja finalizate, iar întregul proces este estimat să se încheie anul viitor;
  • OECD nu este doar „clubul țărilor bogate”, ci o comunitate de state care împărtășesc valori precum transparența, guvernanța eficientă și politici publice moderne;
  • Aderarea va stimula investițiile străine și va îmbunătăți relația cu agențiile de rating, deoarece multe fonduri globale investesc cu prioritate în state membre OECD;
  • OECD oferă instrumente pentru modernizarea administrației și îmbunătățirea politicilor publice, pe baza celor mai bune practici internaționale;
  • OECD conectează România la o rețea globală de dialog și cooperare, dincolo de cadrul european, consolidând rolul nostru în definirea standardelor internaționale.

În deschiderea evenimentului, Mircea Abrudean, președintele Senatului, a declarat: „Aderarea la OECD este echivalentul unei certificări internaționale pentru un stat modern. România a primit recent o evaluare pozitivă, iar responsabilitatea noastră este să transformăm reformele de pe hârtie în realități și să rămânem un partener predictibil pentru mediul de afaceri și pentru comunitatea internațională.”

„Aderarea la OECD este pasul firesc după NATO și Uniunea Europeană. Este pilonul care ne va ajuta să modernizăm administrația, să consolidăm încrederea investițională și să construim politici publice mai bune pentru întreaga societate”, a declarat Luca Niculescu, Secretar de Stat în cadrul Ministerul Afacerilor Externe și Coordonator Național pentru procesul de aderare a României la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE). 

„România a câștigat enorm din integrarea europeană, dar provocările actuale ne arată că stabilitatea economică trebuie consolidată constant. Reducerea deficitelor și întărirea instituțiilor sunt esențiale pentru a rămâne rezilienți într-un climat global tot mai volatil. Uniunea Europeană ne oferă resurse, parteneri și un cadru solid pentru dezvoltare. Răspunderea noastră este să valorificăm aceste avantaje prin politici curajoase și eficiente”, a declarat Martin Bijsterbosch, Deputy Head of the Euro area External Sector Division in the ECB’s Directorate-General Economics.

Cea mai lungă închidere a guvernului SUA din istorie ia sfârșit, dar efectele sale vor persista

0


Cea mai lungă închidere a guvernului din istoria SUA, care a durat 43 de zile, s-a încheiat pe 12 noiembrie, când președintele Trump a semnat un pachet de finanțare aprobat de Congres. Acum că piețele procesează redeschiderea și operațiunile federale sunt reluate, investitorii se confruntă atât cu provocări imediate de ajustare, cât și cu implicațiile privind politicile pe termen lung, care vor modela poziționarea portofoliului lor până la sfârșitul anului și după aceea.

Daunele economice cauzate de această închidere prelungită depășesc deja precedentele istorice.  Blocarea finanțării guvernului federal a șters aproximativ 0,8 % din creșterea anualizată a PIB-ului, reprezentând aproximativ 55 de miliarde de dolari în producție pierdută, potrivit unei analize EY. Cu o creștere economică medie de doar 1,6 % în prima jumătate a anului 2025, închiderea a șters efectiv jumătate din cele șase luni de expansiune economică. Analiștii au estimat că fiecare săptămână de închidere a costat economia aproximativ  șapte miliarde de dolari în producție pierdută, sau aproximativ 0,13% din creșterea anuală a PIB-ului. Blocajul a afectat 42 de milioane de beneficiari de ajutor alimentar federal, 670.000 de angajați federali care au fost suspendați și 4.000 de angajați guvernamentali care au primit preaviz de concediere. Deși o mare parte din această pierdere se va recupera pe măsură ce angajații federali a căror activitate a fost suspendată își vor primi salariile restante și își vor relua cheltuielile, daunele permanente — estimate la 11 miliarde de dolari de către Biroul Bugetar al Congresului — reprezintă un prejudiciu economic real.

Rezoluția de finanțare în sine ne oferă o altă dată importantă. Congresul a prelungit finanțarea pentru majoritatea agențiilor până la 30 ianuarie 2026, stabilind o altă potențială confruntare politică în primul trimestru al anului viitor. Alegerile de la jumătatea mandatului vor provoca probabil o încrâncenare politică și mai profundă a ambelor tabere, făcând compromisul și mai dificil de atins.

Rezerva Federală (Fed) caută acum să normalizeze datele după mai multe săptămâni în care agențiile guvernamentale nu au putut publica rapoartele lor privind economia, în timp ce investitorii speră la claritate în politica monetară. Fed se confruntă cu probleme semnificative privind statisticile, deoarece rapoartele privind ocuparea forței de muncă și indicatorii economici vor conține probabil distorsiuni cauzate de închiderea administrației. Economiștii anticipează efecte întârziate asupra cheltuielilor consumatorilor și încrederii mediului de afaceri, pe măsură ce economia reală se aliniază la calendar. Această incertitudine poate menține volatilitatea acțiunilor la un nivel ridicat pe parcursul lunilor noiembrie și decembrie, afectând potențial volumele de tranzacționare înainte de sezonul sărbătorilor de iarnă.

Potrivit FedWatch, până acum piața pare să acorde puține șanse continuării procesului de reducere a ratei dobânzii, observat în cadrul celor două reuniuni anterioare ale Comitetului Federal pentru Operațiuni de Piață (FOMC) al Rezervei Federale a SUA, cu o probabilitate de aproape 54% ca ratele dobânzilor de referință să fie menținute la nivelul actual în cadrul reuniunii din decembrie. Acest lucru a determinat volatilitatea piețelor din SUA, care până în prezent pare a fi începutul unei corecții, după o creștere susținută a indicilor începând din aprilie. Deși volatilitatea pe termen scurt și distorsiunile datelor par probabile, pentru investitori provocarea va fi cum să distingă între perturbările temporare și temerile structurale în evaluarea portofoliilor lor și cum să-și planifice cursul de urmat într-o perioadă tumultoasă. În astfel de condiții, gestionarea riscurilor devine crucială. Investitorii ar trebui să mențină o structură flexibilă a portofoliului, să utilizeze instrumente de acoperire a riscului, să își revizuiască periodic pozițiile și să le reechilibreze dacă strategia lor de investiții o impune.

CTP livrează un nou depozit e-commerce de 65.000 mp pentru LPP Logistics în CTPark Bucharest West

0

CTP a livrat un nou centru e-commerce de 65.000 mp pentru LPP Logistics în parcul industrial CTPark Bucharest West, marcând un nou pas important în extinderea companiei în Europa de Sud.

Situat în vestul Bucureștiului, în zona Bolintin-Deal, proiectul a început în martie 2025 și a fost finalizat în mai puțin de jumătate de an. Noul centru din CTPark Bucharest West reprezintă una dintre cele mai avansate și automatizate facilități logistice din România. Proiectul a fost conceput și personalizat de CTP pentru a răspunde cerințelor operaționale și ritmului accelerat de dezvoltare al LPP Logistics, care a închiriat clădirea pentru a susține creșterea rapidă a activității sale online în regiune.

Decizia de a-și extinde operațiunile în România face parte din strategia pe termen lung a LPP Logistics de dezvoltare în Europa de Sud. Noul depozit din parcul industrial CTPark Bucharest West a fost pus rapid în funcțiune și adaptat operațional, permițând expedierea primelor comenzi ale clienților până la finalul lunii octombrie și stabilizarea integrală a operațiunilor e-commerce ale LPP în România. Centrul de fulfilment deservește în prezent România, Bulgaria, Serbia, Bosnia și Herțegovina, Grecia și Ungaria. 

„Ne bucurăm de colaborarea noastră de lungă durată și fructuoasă cu LPP Logistics și de decizia lor de a-și extinde operațiunile în regiune. Noul centru de fulfilment, ultramodern, din CTPark Bucharest West reprezintă încă un exemplu excelent al modului în care putem susține creșterea clienților noștri prin spații logistice sustenabile, dezvoltate la cheie,” spune Ionuț Anghel, Regional Development Manager, CTP România.

Echipată cu tehnologii avansate de automatizare și robotică, noua facilitate din parcul industrial CTPark Bucharest West crește eficiența, reduce costurile de procesare per unitate și extinde capacitatea operațională a LPP. Clădirea oferă o capacitate de stocare de până la 7,5 milioane de articole și poate procesa peste 80.000 de comenzi pe zi. Sistemul goods-to-person livrează automat produsele către stațiile de lucru ale operatorilor, eliminând necesitatea rutelor tradiționale de picking și îmbunătățind semnificativ confortul, acuratețea și productivitatea..

Construit la standardele tehnice și de sustenabilitate ale CTP, depozitul are o înălțime liberă de 12 metri, panouri de fațadă din vată minerală de 150 mm, izolație a acoperișului de 200 mm, sisteme de sprinklere ESFR și iluminat LED compatibil DALI. Pardoseala dublă din beton de 180 mm oferă o capacitate portantă de 7 t/m² și planeitate TR34 DM1, iar sprinklerele in-rack și sistemele duale de detecție susțin infrastructura de automatizare.

Sustenabilitatea a fost un element central în dezvoltarea proiectului. Clădirea include sisteme de apă gri, izolație performantă, iluminat LED, luminatoare naturale (3,5% din acoperiș), sisteme de tratare a aerului pentru zona de birouri, precum și stații dedicate de tratare a apei și uleiurilor, pentru a asigura un consum eficient de resurse și utilități reduse.

Clădirea din CTPark Bucharest West este în curs de certificare BREEAM Excellent și A-Class energy, confirmând angajamentul CTP pentru dezvoltarea unor spații industriale eficiente energetic și sustenabile.

CTPark Bucharest West, cel mai mare parc industrial din Europa Centrală și de Est, este situat strategic de-a lungul autostrăzii A1, principala poartă de acces către vestul Bucureștiului. Cu acces direct la centura orașului și conexiuni excelente de transport, parcul industrial reprezintă o locație ideală pentru operatorii de e-commerce și logistică ce deservesc capitala și zona metropolitană în continuă creștere.

Parcul industrial găzduiește și primul CTP Clubhaus din România, un hub modern pentru comunitatea de business, conceput pentru colaborare, învățare și wellbeing. Acesta include o cantină, supermarket, amfiteatru, săli de întâlnire, zone de fitness în aer liber și un cabinet medical onsite – facilități esențiale care contribuie la atragerea și retenția unei forțe de muncă de calitate.

Lansarea proiectului „Sistem tehnologic integrat inovativ pentru creșterea rezilienței controlului și comunicațiilor adaptat vectorilor de transport aerian sau maritim”

0

Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Inginerie Electrică (ICPE-CA), cu sediul în București, Splaiul Unirii nr. 313, în parteneriat cu BLUESPACE TECHNOLOGY S.A. (în calitate de coordonator), AUTONOMOUS FLIGHT TECHNOLOGY R&D S.R.L. și AVI S.R.L. (în calitate de parteneri) anunță lansarea proiectului „Sistem tehnologic integrat inovativ pentru creșterea rezilienței controlului și comunicațiilor adaptat vectorilor de transport aerian sau maritim” – Cod SMIS 331874, în baza contractului de finanțare nr. 390076/16.10.2025 încheiat cu Autoritatea Națională pentru Cercetare (ANC), prin Direcția Generală Organism Intermediar pentru Cercetare pentru Programul Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare 2021 – 2027 (PoCIDIF), în calitate de Organism Intermediar pentru Cercetare (OIC).

Obiectivul general al proiectului constă ȋn realizarea unui sistem tehnologic multi-domeniu, integrat, inovativ de creșterea rezilienței radionavigatiei, controlului și comunicațiilor aferente vectorilor de transport aerian sau maritim. 

Scopul proiectului constă în dezvoltarea și implementarea unui sistem tehnologic integrat și inovativ care să îmbunătățească semnificativ reziliența și securitatea controlului și comunicațiilor pentru vectorii de transport aerian și maritim. Acest sistem trebuie să fie capabil să protejeze și să optimizeze funcționarea infrastructurii de transport prin abordarea provocărilor legate de interferențele electromagnetice intenționate și alte amenințări cibernetice, să îmbunătățească precizia și fiabilitatea sistemelor de radionavigație GNSS și să asigure o comunicare continuă și sigură.

Valoarea totală a proiectului este de 53.631.738,59 lei. Asistenţa financiară nerambursabilă este de 38.449.717,25 lei din care suma 21.543.549,43 lei este finanţată din Fondul European de Dezvoltare Regională, 16.906.167,82 lei din bugetul național. 

Prin implementarea proiectului se urmărește dezvoltarea de vehicule aeriene opțional pilotate și drone maritime de tip USV dotate cu sisteme de radionavigație GNSS reziliente. Aceste rezultate contribuie la creșterea capacităților de control și comunicare în medii critice, ceea ce are implicații semnificative pentru securitatea și eficiența operațiunilor de transport aerian și maritim. Reziliența GNSS este esențială pentru a asigura funcționarea continuă a acestor sisteme în condiții adverse, ceea ce face proiectul durabil din punct de vedere tehnologic.

Proiectul va fi implementat pe o perioadă de 36 de luni, respectiv octombrie 2025 – septembrie 2028.

Rezultate principale estimate: Consorțiul va proiecta, dezvolta și testa următoarele componente funcționale, integrabile (hardware și software) în prototipul AIR_NAVY_SYS: vehicul aerian opțional pilotat (OPV) și dronă maritimă de tip USV echipate cu sisteme de radionavigație GNSS reziliente; sistem adaptiv de protecție la bruiaj și atacuri spoofing GNSS; sistem de radionavigație alternativă; sistem de comandă și control (C2) pentru operarea și monitorizarea vectorilor autonomi; sistem de conversie a vehiculelor pilotate în vehicule autonome, testat în condiții reale.  

Proiect cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare 2021 – 2027 (PoCIDIF).

ASE – Locul 1 în România și 201–300 la nivel mondial în Shanghai Ranking 2025 în domeniul Economie 

0

Academia de Studii Economice din București (ASE) își consolidează poziția de lider național în învățământul economic, clasându-se pe locul 1 în România și 201–300 la nivel mondial în domeniul Economie, în cea mai recentă ediție a Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects 2025. 

Rezultatul marchează o evoluție importantă față de clasarea din anul precedent(301–400), confirmând vizibilitatea internațională și impactul cercetării economice realizate la ASE. 

Clasamentul, recunoscut la nivel global pentru metodologia sa riguroasă, evaluează peste 2.000 de universități din aproximativ 100 de țări, pe baza unor indicatori obiectivi privind calitatea cercetării, impactul academic și colaborarea internațională. 

Performanța ASE confirmă rolul său de instituție de referință în cercetarea economică din România și un actor competitiv pe scena academică internațională.