În sfârșit, după nenumărate promisiuni nerespectate făcute încă din primăvara lui 2018, CNAIR a lansat pe 20 și 21 martie 2019 trei licitații de lucrări pe Autostrada A3 aferente segmentelor Nădășelu-Mihăiești-Zimbor (30,06 km), Zimbor-Poarta Sălajului (12,24 km) și Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,55 km). Vă reamintim că lotul Nădășelu-Mihăiești a mai fost licitat în 2015, contractul fiind semnat în mai 2016 și reziliat în iulie 2017.
Cele trei proceduri de achiziție publică însumează 55,85 km din Autostrada Transilvania și au o valoare estimată totală de aproape 2,58 miliarde lei fără TVA. Primele termene de depunere a ofertelor sunt pe 20, 21 respectiv 22 mai 2019.
Câștigătorii vor avea la dispoziție 12 luni de proiectare și alte 24 de execuție în teren pe sectoarele Nădășelu-Mihăiești-Zimbor și Zimbor-Poarta Sălajului. Tronsonul Nușfalău-Suplacu de Barcău este mai ușor, traseul fiind în mare parte la câmpie, și trebuie proiectat în 6 luni și construit efectiv într-un an și jumătate.
Ce se întâmplă cu secțiunea Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău (44 km)? Deocamdată avem doar (alte) promisiuni. Ultimele dădeau luna februarie 2019 ca termen pentru pornirea licitațiilor, dar nu s-a întâmplat nimic. Mai așteptăm, unde ne grăbim?!
Deznodământul pe lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș (26,35 km) se amână după ce CNSC a admis contestația celor de la Construcții SA, iar bătălia va fi tranșată în instanță.
De asemenea, și segmentul Chiribiș-Biharia (28,55 km) are o contestație admisă la CAB, iar CNAIR este obligată să reevalueze ofertele. Cel mai probabil vom avea un nou câștigător, compania Strabag, după care poate urma o nouă rundă de… ați ghicit, contestații!